Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Wilders op dreef bij Griekendebat

Wat waar is mag gezegd worden. Greetje was op dreef. Natuurlijk, u kunt het bot populisme noemen. Maar als de ene populistische leus nog raker is dan de andere, is populisme dan nog wel een vies woord? Misschien niet, zeker niet als degene die ze uitspreekt het ook daadwerkelijk meent. Wat de EU betreft spreekt hij niets dan de waarheid. Rutte won de verkiezingen door "geen cent meer naar Griekenland" te beloven, en verraadt nu al zijn kiezers door het tegenovergestelde te doen. En zo gaat het nog wel even door. Tuurlijk, Geert is Geert en niets Geertselijks is Geert vreemd. Maar steeds vaker toont hij zich, in ieder geval in woord, "the politician Holland deserves, but not the one it needs right now.(*)" Update: Motie van Wantrouwen Wilders tegen MinPres en de rest van het soepzootje Rutte II verworpen. 13 voor, 120 tegen.
Toch nog maar even knippen en plakken, want Willy is de beroerdste niet en maakt even plenair-stijlloos reclame voor GeenPeil.nl. Bedankt hè! Tekenen die hap!

Reaguursels

Inloggen

Ja, het is populistisch.
Ja, het is soms kort door de bocht.
En ja, ik blijf een ongemakkelijk gevoel houden bij de manier waarop hij dingen zegt. Omdat ik fatsoen, beheerstheid ontzettend belangrijk vind bij een politicus.
Maar by Jove, wat slaat hij inhoudelijk spijkers op de kop - de ene na de andere. Wat hij zegt over Griekenland, wat hij zegt over de gebroken beloften van Rutte, wat hij zegt over de ongekende toestroom van asielzoekers naar Nederland, wat hij zegt over onze bejaarden, het is allemaal waar en het is me uit het hart gegrepen.
En zolang geen andere lijsttrekker van een partij die er toe doet de zaken net zo onomwonden benoemt als hij, zolang geen andere lijsttrekker de problemen durft te onderkennen die mij, net als de meeste reaguurders, grote zorgen baren, neem ik zijn gedrag voor lief, ben ik blij dat hij er is en krijgt hij mijn stem. Ondanks alles maar van harte.
Lewis | 19-08-15 | 16:31
Chapeau, exact correct verwoord! Zo zie ik het ook.
Hopelijk vele andere NL'ers met ons!

Kaposi_Sarcoom | 21-08-15 | 13:41

@mallekater 08:24...65 is 65 inderdaad.maar wat vindt je van RUTTE, 1000Euro,,,geencentmeer naar de grieken,,,srenger asiel beleid,dat is dus echt kiezers bedroch. Weet jij nog waarom destijds het kabinet VVD & CDA gevallen is?

storm op komst | 20-08-15 | 15:35

65 blijft 65, en dat is een BREEKPUNT!!!
Weet U 't nog?
@mallekater | 20-08-15 | 08:24

Een hekel aan werken mallekater? Ga dan rap van deze site af, hier zijn alleen harde werkers aan zet.
Bovendien matig je taalgebruik, op deze site zijn alleen nette mensen aan zet, geen handophouders!

Tis nie waar! | 20-08-15 | 15:00

Lupuslupus | 19-08-15 | 17:30
Onzin, had niets met de bonden te maken.
Hij stond in de positie om de coalitie op het AOW-akkoord om zeep te kunnen helpen. Dit deed hij niet omdat, en ik quote tante Greet zelf:
''Het zou kiezersbedrog zijn als wij er zolang aan zouden vasthouden dat de PvdA aan de macht zou komen''
Sailant detail:

Met andere woorden: Partij politiek bedrijven.
Hij ging ook de boeken in als de snelste ommezwaai van de eeuw.

MistrX | 20-08-15 | 14:29

Arrogander Pecchold Tu quoque

JdelaT | 20-08-15 | 13:07

Heb genoten. Geert op zijn best. Rutte kreeg het niet voor elkaar om op te kijken van zijn gekrabbel. Dat vond ik ook zeer illustratief. Kijk maar beneden struisvogel

kazemat | 20-08-15 | 11:42

Goed zo Geert Wilders!

ET007 | 20-08-15 | 10:16

Het kabinet hoopt wellicht op een beloning voor het nu fors gepropageerde economische herstel. Maar de kiezer is (hopelijk) niet gek. We zijn nog lang niet uit de shit en 2007 komt nooit meer terug.

LJBrinkhorst | 20-08-15 | 09:24

De waarheid mag gezegd worden, maar liever niet door de pot die de ketel iets verwijt.
Wilders is de laatste die zijn muil mag opentrekken over gedane en vrijwel direct verbroken verkiezingsbeloftes.

65 blijft 65, en dat is een BREEKPUNT!!!
Weet U 't nog?

mallekater | 20-08-15 | 08:24

Oh ja, en nu ff afwachten tot de Grieken de komende periode zich weer niet aan de gemaakte afspraken houden, dan lach ik me de ballen uit de broek.
Laat het toch eens vreselijk mis gaan in de EU, laat er nou eens een megabank gaan omvallen en de hele samenleving ontwricht worden door de keuzes die gemaakt worden en er geen weg meer terug is.
Ik wil al die kopjes op straat wel eens zien als ze hun pensioentjes zien verdampen zonder dat ze er niks niets tegen kunnen doen.
De Grieken zijn het probleem niet, Brussel is het probleem, val de Grieken niet aan maar Brussel, daar zitten de dictators van de EU.

pickalilly | 20-08-15 | 08:04

"Rutte zat klem. Niemand beet echt door. En het klootjesvolk zet straks het nieuws aan. Krijgen hun one-liners voorgeschoteld en vinden het prachtig. Hoezo context?

Dus ja om boven genoemde reden zie ik het nog gebeuren ook. En die muppets weten hoe het klootjesvolk in elkaar zit. Dus hevig happen op TV en dan afdruipen en de polls bekijken. Landsbelang toch?
Vageling | 19-08-15 | 20:03"

Ik begin steeds meer te vermoeden dat de kwaliteit van de politiek wordt bepaald door de kwaliteit van de oppositie.... nou, daar zijn we dan mooi klaar mee. Zelfs de rechterflank van de VVD is niet genegen (ze hadden even een kans!) om iets serieus liberaals te doen, maar de partij-discipline zit er sinds Verdonk en Wilders goed in.
Er is geen oppositieleider. Geert heeft anderhalf miljoen fanboys, maar sinds 2004 eigenlijk geen nieuwe tekst. Dat gaat vervelen. Geen idee waar de SP de laatste tijd mee bezig is. Sybrand Buma "Stemra" was de enige die met z'n tegenstem het nieuws haalde en dat was het dan. Over een half jaar zitten we hier weer, Geert noemt Rutten dan een "Januskop" en er gaat weer vijf miljard naar het zuiden....

Donkersloot | 20-08-15 | 07:59

Heb [email protected] even de afbeelding gestuurd die ik kreeg na het ondertekenen.
Laat Pechtold maar even zien dat niet alleen D66 gezinde meningen tellen in dit land, ook de PVV heeft een zeer grote aanhang die stelselmatig genegeerd wordt in een democratie notabene!

pickalilly | 20-08-15 | 07:57

-weggejorist-

jazekerhoor | 20-08-15 | 04:41

-weggejorist-

jazekerhoor | 20-08-15 | 04:41

-weggejorist-

jazekerhoor | 20-08-15 | 04:41

-weggejorist-

jazekerhoor | 20-08-15 | 04:41

-weggejorist-

jazekerhoor | 20-08-15 | 04:40

-weggejorist-

jazekerhoor | 20-08-15 | 04:39

-weggejorist-

jazekerhoor | 20-08-15 | 04:39

De hele volksvertegenwoordiging is een schertsvertoning. Net als in Noord Korea. Alleen schieten ze je hier niet voor je raap, maar laten ze je langzaam verrekken. Maar in beide landen staat de uitkomst vast.

j.m.de graaff | 20-08-15 | 02:38

@suvois | 20-08-15 | 00:21
Laat dat *van politiek* maar weg.

Lewis Lewinsky | 20-08-15 | 00:35

@ ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:24
"PVV is een kansloze partij. kan niet regeren, omdat ze constant ruzie maken met andere partijen."

Jij weet duidelijk niets van politiek.

suvois | 20-08-15 | 00:21

potjandorie! Het verwaarlozen van de Nederlandse belangen ( jij en ik ) waar de Nederlandse regering voor staat, liojkt wel landverraad / hoogverraad.
gaarne uw redenatie waarom dit niet zou kunnen?

kapitein_iglo | 20-08-15 | 00:15

Hee, 13 tegenstemmers? Dat zijn natuurlijk de 13 overgebleven PVV zetels. Dus die VNL afhakers hebben ook voor die 5 miljard aan Griekenland (lees de banken) gestemd!! Net als de SP, de SGP en de Partij voor de Dieren.

laser 558 | 20-08-15 | 00:14

@Suubi Musajja | 19-08-15 | 17:44
*Europa is niet ondemocratisch; onze gekozen regeringen vormen ook het bestuur van Europa*.

Typisch communistische redenering. Jij vond de USSR, de DDR en Noord-Korea zeker ook democratisch?

Lewis Lewinsky | 20-08-15 | 00:14

PVV is een kansloze partij. kan niet regeren, omdat ze constant ruzie maken met andere partijen.
ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:24
<br>
<br>
Eh, volgens mij willen die andere partijen juist niet met Geert samenwerken, of had je gewoon zin om het vanuit één kant te bekijken die jou het beste uitkomt? En Geert maakt helemaal geen ruzie, hij wordt moedeloos en zelfs boos (net als ik en velen met mij) om hun stupiditeit, hun eeuwige ontkenning, omdat ze blind zijn voor het gevaar dat islam heet. Als Geert ècht ongelijk had gehad, dan zou dat hele islam-probleem wel wegebben, maar het wordt met de dag erger, er komen meer haatjeiks, meer moskeeën, meer aanslagen, en Geert wordt als gevolg daarvan met de dag populairder. Geert toont moed, komt op voor anderen, met gevaar voor eigen leven. En dan ben je een ware held.

CrapoTheGreat | 20-08-15 | 00:07

Op hem stemmen zal ik nimmer doen maar qua vermaak krijgt die blonde een dikke 10.

Dhr. W. Anhoop | 20-08-15 | 00:04

Nou, ik zie de bejaardenlijken nog niet langs de stoepen liggen, volgens mij hebben ze allemaal nog een dak boven het hoofd en voedsel tussen hun kunstgebit.
Captain Pervert.

Stuk onfatsoen dat je bent.

huub2077 | 19-08-15 | 23:38

Maak je niet zo druk. We krijgen alles terug, met rente!

Patatter | 19-08-15 | 23:32

@Suubi Musajja | 19-08-15 | 21:50
Overigens snapt mijn punt zonder het ECHT te snappen. Devalueren is niet mogelijk in dit systeem maar noodzakelijk. Allemaal bepaalt Euro(ziekte)parlement wel. Ja ik snap het. Tijdje US en de kijk raakt vertroebelt. Alles heeft voor en nadelen. US het 'land of dreams' mijn teedt. Alleen ik kijk nu ook en denk sukkel dat ik ben. Zocht de vleugel weer op. Wordt gesloopt hier. Had beter kunnen blijven. Als hadden komt is hebben geweest. Iets wat Eurofielen ook op hun bord gaan krijgen. Uniform? Appels en peren. Landen (Geen staten in een natie) troeven elkaar af. Kijken en proberen die uniformiteit te omzeilen. Kijk naar die croissant vreters bijv. Gaat diep verder. Het ene is het ander niet.

Vageling | 19-08-15 | 23:07

@Suubi Musajja | 19-08-15 | 21:50
Beter gezegd krijgten de vinger daar! Hier alles graties, integreren niet nodig. Probeer dat daar!

Vageling | 19-08-15 | 22:33

@Suubi Musajja | 19-08-15 | 21:50
Waarom bent u zo fel gekant tegen bescherming van de eigen markt? Om het zo te noemen. Nee in de US kan iedereen kloppen zoals hier. Geef daarbij wel toe dat graties geld in de US niet met bakken wordt uitgedeeld. Geeft een obstakel toch? Geld moet vetdient worden. Verder gaat u scheef. Dafuq u daar zoekt erbuiten. Conservatief gedeelte waarbij ik een Washington persoontje ben. Afijn. Een bepaalde mate van uniformiteit. Ja alleen met flexibiliteit. U geeft het zelf aan. Niet wat EU voor ogen heeft.

Vageling | 19-08-15 | 22:30

Het woord lening heb ik helemaal niet meer gehoord. Het uitgangspunt is nu dat het direct weg is.

TouchSmart | 19-08-15 | 22:22

Mastermattie | 19-08-15 | 20:25

Kan voor 90% meegaan. Alleen u schijnt te vergeten dat Fortuyn niets wist van de listen en lagen van de politiek. Wilders is te dien aangaande door de wol gewassen en nog is het soms zeilen om de kliffen.
De politieke elite zal alles doen om het EU ideaal erdoor te drammen. Met dezelfde snelheid van de DDR zal het project mislukken. Maar de prijs zal vele malen groter zijn.

toetssteen | 19-08-15 | 22:10

@Vageling | 19-08-15 | 21:35
Sommige staten in de VS doen het slecht, en zouden waarschijnlijk baat hebben bij devaluering van de lokale munt. Eventueel zou dat zelfs een goed idee zijn voor Griekenland. Maar ik geloof niet dat Louisiana gebaat zou zijn bij gesloten grenzen, protectionisme/handelsbarriers, of dat andere wetgeving in Louisiana de economie nou zo zeer helpt. En dat zijn nou net de dingen waar men de hakken zo voor in het zand zet in Europa. De VS is bovendien nog niet zo erg lang 1 land of 1 cultuur. Maar het experiment dat de VS is heeft wel de enorme waarde aangetoond van een grote markt en een dynamische balancering van arbeid en kapitaal (i.e. het nu arme Louisiana deed het in het kolentijdperk goed; had het toen deel van de VS moeten zijn, en nu niet meer?); en een grote markt is nou eenmaal onmogelijk zonder een zekere mate van uniforme wetgeving.

Suubi Musajja | 19-08-15 | 21:50

Had de crisis niet wat langer kunnen duren, straks stemt het klootjesvolk weer op de griezels Samson en Rutte als dank voor hun economisch beleid. Misselijkmakende premier hebben wij toch, dan nog liever Joop den Uyl dan wist je van te voren dat je beroofd werd.

malfunction | 19-08-15 | 21:41

Wat is die Pechtold toch een absolute loser. Echt een nul van het zuiverste water. Gaat hij Wilders de politieke maat nemen. Hij weet toch hoe de politiek werkt? Hij weet toch dat je stemt zoals de partij je opdraagt?

Wat een slappe zak hooi. Pechtold. Jammer dat je dit niet leest.

Barry Hay | 19-08-15 | 21:38

-weggejorist-

Vageling | 19-08-15 | 21:36

@Suubi Musajja | 19-08-15 | 21:08
Ja en nee. Inderdaad heeft u gelijk qua EEG. Vrij verkeer van goederen en personen. Zou men toch echt op zijn minst een verblijfsvergunning ergens in de EU moeten scoren. Dat is haar punt niet en dat weet u ook. De EU is niet houdbaar in huidige vorm. Één norm voor alle lidstaten? Dan zouden alle lidstaten gelijk moeten zijn. Alleen dat is het niet. Individuele ruimte is er niet meer. Dat levert gezeik op. Niet alleen op immigratie maar ook op economie. Het laatste wringt de schoen. Ook in de US zijn zij bekendt hiermee. Sommige staten doen het slecht. Hierbij speelt wel één cultuur, één natie. Dat is in Europa niet. Gaat niet komen ook. Handelsverdagen waren goed. Eu probeert een federale macht te worden. Zelfs in de US verschillen regels per staat. Het willen overtreffen is dan ook zo gevaarlijk. Geen flexibiliteit. Het ene land is de andere niet. Zal het nooit worden. Dat is de monster in Brussel. Teveel Disney gekeken.

Vageling | 19-08-15 | 21:35

"Promising too much can be as cruel as caring too little" (william j clinton).

Rutte is op beide vlakken "cruel" tegen zijn kiezers.

Tee Of Cup | 19-08-15 | 21:25

Citaat Nelson Mandela:

'Een goed verstand en een goed hart vormen altijd een formidabele combinatie.'

Beiden zijn niet (meer) aanwezig bij Rutte!

Tee Of Cup | 19-08-15 | 21:20

Ik had nog een klein beetje vertrouwen toen de VVD de grootste partij werd, maar dat is nu volledig weg. Laat Geert maar eens de grootste worden. Als hij ons wel kan redden van de Euro, de ongebreidelde immigratie, de chaos van de multiculturele samenleving, en de vele andere problemen die een grote overheid met zich meebrengt, dan moeten we hem maar eens zijn gang laten gaan. En voor zij die zich zo druk maken over de zogenaamde linkse agenda van Geert; met een zogenaamde rechtse partij als de VVD die alleen maar links beleid voert, kan het alleen maar beter zijn met de PVV.

Old_Spice | 19-08-15 | 21:12

@Maria.1 | 19-08-15 | 20:37
Ik denk dat je het verschil tussen de EEG en de EU overschat. De EEG had bijvoorbeeld een 'customs union', waarmee de grote vluchtelingenstroom dit jaar waar je het altijd over hebt ook onder EEG een vergelijkbaar probleem hadden opgeleverd. Verder was vrij verkeer van mensen/arbeid ook binnen de EEG verzekerd, en had de EEG bij oprichting al het doel zich uit te breiden tot heel Europa. Het verschil tussen toen en nu, beste Maria, is niet een ander samenwerkingsverband, maar het feit dat we net een financiele crisis achter de rug hebben. En zoals we eerder hebben gezien levert een financiele crisis altijd vreemdelingenhaat en andere zuurte op. Als mensen wat minder te makken hebben gaan ze naar elkaar wijzen. Doe daar maar niet aan mee.

Suubi Musajja | 19-08-15 | 21:08

Overigens @voorlieg adviseur muppet Rutte! Na de eerste zinnen had ik al door waar het advies van Trutte op gebaseerd was. Ja muppet ik ben ook fan van Machiavelli dombo! Zal ik maar? Hier:

"The promise given was a necessity of the past: the word broken is a necessity of the present."

Alleen jij hebt iets gemist muppet. Oorspronkelijke belofte is gedaan MET kennis dat het onmogelijk is hem te houden. Deze strategie is niet toepasbaar hier. Lul! *Bewust* om campagne reden gedaan en (daarom dik gedrukt) niet een valide argument.

Inderdaad men heeft geen controle over Griekenland. Rutte heeft wel controle over zijn uitspraken en bewust ervoor gekozen tegen beter weten in te maken. Daardoor is het niet valide om deze tactiek toe tepassen! Lutser. Lekkere adviseur ben jij muppet. Zweet op je voorhoofd? Behoor niet tot het klootjesvolk, natuurlijk zie ik het! Nederlandse ethiek ook niet begrepen. Opzettelijk liegen is onetisch. Ga daar vanavond maar slapeloos over nadenken flut adviseurs.

Vageling | 19-08-15 | 20:49

Inderdaad de Grieken krijgen helemaal niets, behalve heel veel mensen uit niet-Europa. Arme Grieken en domme rest van wat zich Euro noemt.

artfremd | 19-08-15 | 20:40

Diegene die, perfect geconditioneerd, steeds maar weer de woorden van Wilders aanvallen moeten maar eens naar de daden van van Rutte en Pechtold kijken. De laatste twee ruïneren zonder enig schuldgevoel en nietsontziend een heel land en de bevolking. Daarbij zullen steeds vaker ook echt slachtoffers vallen bijvoorbeeld doordat mensen uit financiële armoede de gezondheidszorg gaan mijden. Wilders zegt tenminste waar het op staat, zijn woorden zijn een waarheid als een koe, en dat doet geen enkel ander.

miss error | 19-08-15 | 20:39

Een staande ovatie zou wel op zijn plaats geweest zijn.
Er was hier iemand die zei, dat de Grieken niks kregen maar de banken wel, klopt dat is een Grieks probleem dat ze daar moeten aanpakken voordat er een cent heengaat .
Dat zou viceversa ook zo voor de Grieken zijn neem ik aan.

XaaD666 | 19-08-15 | 20:38

@Suubi Musajja | 19-08-15 | 19:40
De verzorgingsstaat is al aardig afgeslankt; voor de Nederlander that is.
Je hebt je bang laten maken door het EU verhaal. De EEG voldeed prima. Het gaat alleen om macht.

Maria.1 | 19-08-15 | 20:37

@ikzalhandhaven | 19-08-15 | 18:05
Het is EU vs EEG.
EU is één muntunie met bijbehorende regerende partijen en allerlei opgelegde regeltjes.
EEG is puur handelsverdrag, iets wat prima werkte.

Mastermattie | 19-08-15 | 20:36

@Vageling | 19-08-15 | 20:13
En Betty onder de deurmat mag ook, maar dat mag je dan weer niet zeggen.

Mastermattie | 19-08-15 | 20:26

Mooi verhaal van Geert! Wel jammer dat hij niet gewoon de échte waarheid vertelt. Die Grieken krijgen helemaal niets! Al dat geld wordt regelrecht doorgesluisd naar banken.... Europese banken. Google maar eens op Goldman Sachs of kijk maar eens op You Tube met dit zoekwoord. De Grieken betalen samen met ons de rekening. Ook Geert weet dat. Rutte voert gewoon de Bilderberg-orders uit. Kan nog gezellig worden...

awakened | 19-08-15 | 20:26

Je kunt Wilders een clown vinden, zo wordt hij ten slotte ook door de media weggezet, toegegeven daar draagt ie zelf ook wel aan bij. Toch wordt hij in steeds meer landen ontvangen als zeer gewaardeerd spreker. Kennelijk heeft deze man toch iets inhoudelijks te vertellen.

Ook uit cijfers blijkt dat de PVV het toch vaak bij het rechte eind heeft, bijvoorbeeld met hun economische plan.

Het feit dat er partijen / kamerleden zijn welke het eens zijn met moties van de PVV maar niet voor stemmen omdat het van de PVV komt zou toch te denken moeten geven.

Ik draai er niet omheen, ik stem PVV, En nee, ik been geen Tokkie en nee, ik ben ook niet afhankelijk van een uitkering.

Ook vanuit "het hogere segment van de samenleving" verneem ik steeds meer signalen dat men toch kiest voor de PVV. Het taboe lijkt er inmiddels steeds meer vanaf te gaan.

Maar als je roept: PVV dan roepen mensen al snel "Oh, gekke Geert". Ook Dion Graus is flink koekoek. Maar Als ik kijk naar bijvoorbeeld Fleur Agema (Zorg) en Harm Beertema (Onderwijs), dan zijn er toch wel degelijk PVVers welke zeer zinnige bijdragen leveren.

Als ik reacties op Twitter / Facebook / GS lees dan vraag ik me serieus af hoe wereldvreemd sommige mensen kunnen zijn, hoe kun je het steeds verder opgeven van de democratie maar goed blijven praten.

Vaak zijn de argumenten ook niet meer dan "Geert wil niet regeren, hij liep weg" en "hij schreeuwt alleen maar, hij krijgt niets voor elkaar".

Dit heeft niet eens zozeer te maken met Geert zelf, maar meer met de houding van het kabinet.

Den Haag is alleen nog maar poppenkast, de grote beslissingen worden al in Brussel genomen, ver van het lastige volk.

Het is jammer dat Pim Fortuyn zijn werk niet af heeft kunnen maken, hij zou het zeker beter gedaan hebben dan Geert. Ook was hij er nog op tijd bij om in te grijpen. Zijn "vijf voor twaalf" was dan ook erg scherp.

We worden overspoeld met "vluchtelingen"; Gelukszoekers en (terugkerende)Mo-Fanboys. aan de andere kant worden we financieel helemaal uitgeknepen door Brussel.
De geschiedenis herhaalt zich gewoon weer, het is weer 1939, ga maar rustig slapen.

De 5e colonne is al binnen en ook de Duitse troepen (Merkel cs) komen al "over de grens".

Tja, wijlen Pim.... Stiekem hoop ik dat er een nieuwe Pim komt, welke wél zijn werk af kan maken. Tot die tijd zullen we het met Geert moeten doen.

Mastermattie | 19-08-15 | 20:25

Mocht Geert alle haat overleven dan kan hij over tien jaar tevreden terugkijken op uitgekomen politieke voorspellingen, zoals nu al vaak het geval is...

First Contact | 19-08-15 | 20:25

En dan nu het schijnprobleem voor Europa, de euro, het gijselingsdingetje van de verwende kinderen van de post-oorlogsgeneratie.Vroeg seniel en jankend als een kip zonder kop, alsof ze ook maar iets voor deze/"onze" welvaart hebben betekend. De feiten waar het om gaat en waar we Griekenland hard bij nodig zullen hebben zijn serieus namelijk de ineenstorting van Europa als we niet snel handelen en de huilers eindelijk eens volwassen worden. Afrika kent een ongeëvenaarde groei van 600 miljoen mensen in 1990 naar 1,17 miljard nu. In 2050 leven er 2,4 miljard. Op dit moment willen er 540miljoen mensen weg uit de Afrikaans-arabische gebieden en in 2050, berekende men in 2009, ongeveer 950 miljoen. Dit is pas echt een probleem.

artfremd | 19-08-15 | 20:22

"Dit kabinet lijkt collectief krankzinnig." +1

wiener mit pommes | 19-08-15 | 20:18

Het enige punt dat Pechtold maakte was: iets dat U 15 jaar geleden vond, dat moet U nu nog maar vinden of anders bent U een leugenaar. Nou Alexander, in 15 jaar kunnen dingen ENORM veranderen. En het siert iemand enorm te kijken hoe de vlag er NU bijhangt en wat NU het beste is voor een land. Dus iemand heeft het pas goed voor met NL als hij in 15 jaar nooit van mening kan veranderen gebaseerd op ontwikkelingen in die 15 jaar ? Dat is de logica van D66. Hoe wanhopig moet hij zijn om een geflopt kansloos miljardenverslindend project dat EU heet in stand te willen houden. Pechtold / D66, miljarden zuurverdiend belastinggeld willens en wetens blijven wegsmijten gaat niet ongestraft blijven. Jullie zijn slim genoeg om te weten dat je hier niet mee weg gaat komen. De geschidenis liegt nooit. Waarom doen ze dit fatsoenlijke Nederlanders aan ? Waarom eigen volk aller aller aller laatst ? Die vraag gaat beantwoordt worden, met alle gevolgen van dien.

Rest In Privacy | 19-08-15 | 20:16

@Mastermattie | 19-08-15 | 20:00
Gaat lastig als die door belasting betaalde dienstauto met chauffeur voor de deur hem oppikt. Wachten op een glad wegdek dat hij er keihard afspint en een paar keer over de kop rolt acht ik aanemelijker. Deze muppets komen alleen tijdens verkiezing in het openbaar omringt door hun groupies. Geen camera? Waarom de tram nemen of er in de buurt komen. Kunnen wij hinderburgers hun aanspreken. Ja dat is niet de bedoeling.

Vageling | 19-08-15 | 20:13

Weet je wat iets uithaalt? Zendtijd kopen op RTL gelijk aan de duur van dat hele kutdebat om niks, op primatime vrijdagavond of zeau, en daar dan een nonstopcompilatie van brusselse uitwassen in tonen. Make a fucking point, of blijf gewoon weg. Dit was een onzinnnige bijdrage van Wilders die nul komma nul effect heeft gehad.

F#ckingAwesome | 19-08-15 | 20:11

@Donkersloot | 19-08-15 | 19:41
Ook een manier om het op te vatten. Vlammetje stond wel aan. Dus die scheet ging niet onopgemerkt.

Verder mee eens. Lijkt wel een script. In de pauze ging Arrogander al zijn blaadje van de printer halen over Rutte en zijn 'imponerende' gesprek over dubbeltjes.

Rutte zat klem. Niemand beet echt door. En het klootjesvolk zet straks het nieuws aan. Krijgen hun one-liners voorgeschoteld en vinden het prachtig. Hoezo context?

Dus ja om boven genoemde reden zie ik het nog gebeuren ook. En die muppets weten hoe het klootjesvolk in elkaar zit. Dus hevig happen op TV en dan afdruipen en de polls bekijken. Landsbelang toch?

Vageling | 19-08-15 | 20:03

Pechtold is vooral een goed acteur... Het halve debat kritisch doen, dan geert nog even afzeiken om vervolgens weer met de parade mee te stemmen.
Arrogander, klootzak die je bent, hypocriete landverrader. Loop onder een tram ofzo, doe je een hoop mensen een plezier mee!

Mastermattie | 19-08-15 | 20:00

Aangezien niemand meer weet waar hij of zij op moet stemmen, en eigenlijk alle partijen kut zijn... Waarom beginnen jullie van GeenStijl geen Partij?! Ik heb alle vertrouwen in jullie ;)

Valerie7000 | 19-08-15 | 20:00

Ik ben er verder klaar mee. Men ziet hoe de belangen van nederlanders voortdurend om zeep geholpen worden door een aantal eurofielen. Alles mag, liegen, bedriegen, het volk besodemieteren en het land financieel benadelen, maar vooral niet Wilders gelijk geven! En dan hier ook nog een aantal opmerkingen over Wilders plaatsen die nergens op slaan. Ik begin mij te schamen om nog langer nederlander te zijn omdat ik dat nederlandse Karremans-volk onderhand flink zat ben. Gun jullie allemaal een flink portie klappen van een groepje Marokkanen!

Tis nie waar! | 19-08-15 | 19:46

Geert liet weer zijn halfjaarlijkse scheet. Uitkomst en woordkeus waren van te voren bekend.
Dit is oppositie in Nederland; voor de bühne de kamer hun' reces' onderbreken (viel best mee; het kabinet liep alweer in casual kleren te pootjebaden) en het bekende dansje doen.

Slappe vertoning Geert, maar ook Sybrand Buma, SP en GL deden even stoer. Als dit de oppositie is dan zeilt Rutte 2 makkelijk de haven binnen en loopt Rutte 3 (dan wél Paars, inclusief D66) klaar langs de lijn.

Donkersloot | 19-08-15 | 19:41

Achteraf kun je je afvragen of we de goede weg ingeslagen zijn. Volgens mij hadden we ook zonder Europa en euro gekund. Maar mijn kinderen (11 en 14) verklaren me voor gek als ik over de gulden begin. Er is geen weg terug meer. En voor de goede vrede met Zuid-Europa moeten we wel eens wat toegeven. Als ze de Drachme hadden gehad was die al een paar keer gedevalueerd waardoor ons dat miljarden aan export en ook afschrijven van obligaties had gekost. Misschien dat ze nu wakker zijn geworden en beseffen dat er gewerkt moet worden voor de centen.

mok | 19-08-15 | 19:41

@Desmoulins | 19-08-15 | 19:28
Ik denk dat de juiste politiek een grote invloed op de kwaliteit van een samenleving heeft ja. Wat mij betreft zat NL er lange tijd dicht tegen aan (getuige ook hoge GDP/capita, historisch lage criminaliteit en vooral onze top 5 plek op de Happiness Index), maar denk dat we de houdbaarheid van die positie wel in de gaten moeten houden. En dan denk ik dat de beste waarborgen een grotere markt, en een afgeslankte verzorgingsstaat in ruil voor een redelijk open (arbeids)migratie zijn. Oh, en uiteraard niet een ondermijning van onze munt door Griekenland om te laten vallen (hoewel de nu opgelegde absurde austerity uiteraard ook geen recept voor groei is). Redelijk kneedbaar dus inderdaad; ik heb verschillende landen gewoond met uitgesproken slecht macroeconomisch beleid, en dat heeft een behoorlijk effect in het dagelijks leven.

Suubi Musajja | 19-08-15 | 19:40

gnor | 19-08-15 | 19:12
Dus die vrouw die aankomt rijden in een nieuwe BMW 5 serie in dienst van de belastingdienst is collaborerend. Dat bedoel ik dus met dat er nog mensen zijn die dat werk durven en willen doen.

mente aperta | 19-08-15 | 19:31

Vreemd, dat ik veel reaguurders zonder babyface nooit eerder heb gelezen, trollen of gs discussie aanwakkeraars?
.
Wederom word Geert W. onder vuur genomen omdat hij predikt voor het Nederlandse volk, met name de ouderen, Geert w. geeft aan dat het geld gebruikt kan worden voor de schrijnende gevallen binnen de Nederlandse grenzen, in plaats van de Grieken (eu banken) welke geen enkele beloften zijn nagekomen, Geert w. geeft aan dat rutte zoals alle verkiezingsbeloftes die hij overboord heeft gegooid ook de belofte, namelijk 'geen cent naar de Griek' nu al meermaals heeft gebroken.
.
Wat betreft indien Geert W. een enorme stemmen meerderheid zou behalen is niet het regeren voornaam maar juist het ruïneren van Nederland tegenhouden!
Misschien is het raadzaam voor sommige roeptoeters eens zo vrij te zijn om in plaats van het persoon Geert W. belachelijk te maken eens te kijken naar al de PVV standpunten en deze bekritiseren, ipv het zwakzinnige popiejopie ventje uit te hangen en zuiden over haarkleur.

NB-Stb | 19-08-15 | 19:30

@Suubi Musajja | 19-08-15 | 18:49

Is geen scheldwoord.
U bent een echte 'liberal'; idealist pur sang die denkt dat de mens en samenleving maakbaar en kneedbaar zijn.
Dank voor de link.

Desmoulins | 19-08-15 | 19:28

Veelzeggend, Rutte en Dijsselbloem die zich tijdens het relaas achter hun 'aantekeningen' verschuilen.

His Lordship | 19-08-15 | 19:21

@tipo | 19-08-15 | 17:30
Eens, maar daar hebben we het helaas wel mee te doen, omdat dat nu eenmaal de huidige bezetting van de Tweede Kamer is. Daar moet je niet te lang over nadenken, want dan word je elke nacht om het kwartier schreeuwend wakker, maar het ís wel zo...

Kameroudste | 19-08-15 | 19:17

@ikzalhandhaven | 19-08-15 | 19:00 Sommige dingen zijn goed te besturen vanuit Europa. Veel dingen moeten nationaal bepaald worden==We weten allemaal dat de EG voldoende was om dingen gezamenlijk te regelen. Waarom moeten er ongekozenen ons besturen? Het EP is een Poolse Landdag.

gnor | 19-08-15 | 19:16

@Desmoulins | 19-08-15 | 18:39
Kijk, dat bedoel ik nou. Ik zal even op de hurken gaan om je uit te leggen dat ik met "iedereen" de mensjes in de Tweede Kamer bedoel. Of Henk, Ingrid en Desmoulins het serieus nemen is namelijk niet zo heel erg relevant, buiten de verkiezingen om.

Kameroudste | 19-08-15 | 19:15

De hele Acropolis staat vol met tempels van 'geleend' geld. De Griekse arrogantie is zo minstens oud als democratie zelf.

Decibyte | 19-08-15 | 19:14

Bleh. Kan Arrogander 'Mussert' Peghol een maximum spreektijd krijgen? Iedere keer weer lijkt het op een strontvlieg waarbij de microfoon het drolletje is. Stomme Eurofiel. Heel toneelstukje voor het klootjesvolk. Lekker happen naar de baas die gewoon keihard door de mand gevallen met zijn partner in leugens naast hem. Gezever over context, aannames en zijn bekende geklep. Altijd weer die handjes in zijn colbert wilt proppen als hij weer onwaarheden zit te verkopen. En niemand kocht. Toch gaat het gewoon op de oude manier door. Loop dan niet te happen als je toch weer bukt. Roepen om geloofwaardigheid terwijl zij zelf onderdeel zijn van het toneelstukje. Wilders leek net een bommenwerper. Dropte er een paar en deden *BOEM* . Rutte overduidelijk geirriteerd vooral door Klavertje. "Hou eens op met die truukjes". Maar toch achter hem blijven staan. *facepalm*

Vageling | 19-08-15 | 19:13

@mente aperta | 19-08-15 | 18:57 Snap niet dat er nog mensen zijn die zulke brieven durven te versturen naar hardwerkende Nederlanders.==Of u heeft een klein snappertje of u wilt het niet zien. Dit wordt door "het systeem" verzonden. Bij de Overheid is het systeem nu eenmaal belangrijker dan de mensen/burger. Dit is niet anders geworden na WO2 met veel collaborerende (niet alle) ambtenaren. Het systeem is enkel- door de techniek- flink verfijnd en versneld waardoor de burger kansloos is. Roept u maar eens iets over een allochtoon wanneer u belasting moet betalen. Het antwoord zal zijn: daar hebben we het nu niet over.

gnor | 19-08-15 | 19:12

@Soturi | 19-08-15 | 18:56
Dank Soturi! Geert is een held! In het hol van de leeuw reclame maken voor GS ha, ha. Top!

Maria.1 | 19-08-15 | 19:11

Pechtold is met voorsprong één van de grootste ratten ooit uit de geschiedenis van de Nederlandse politiek.
En dat wil wat zeggen.

L. Rijk | 19-08-15 | 19:10

@Soturi thanks!

LetTheSunshine | 19-08-15 | 19:01

Werkelijk zum kotsen. Wat nou landsbelang? Doe eens uitleggen? Ben geen econoom maar kan geen enkele reden bedenken hoe dit in het belang van Nederland zou kunnen zijn.

Silent Scream | 19-08-15 | 19:00

gnor | 19-08-15 | 18:47

Sommige dingen zijn goed te besturenvanuit Europa. Veel dingen moeten nationaal bepaald worden. Een combinatie is prima maar dan wel een waar de burger het voor het zeggen heeft.

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 19:00

Het is simpelweg de grootste roof op burgers uit de geschiedenis.
Gepleegd door de banken en hun politieke vazallen.
Wel de winsten, niet de verliezen.
Een loterij zonder nieten.
We stonden erbij en keken er naar.
Als een stel apaten.

Russ Meyer | 19-08-15 | 19:00

Als ondernemer heb ik al 3 kwartalen geen btw terug gave gedaan en alleen nihil opgegeven omdat ik vind als je het niet eens bent met het systeem er ook niet van moet profiteren maar ik weiger dus ook belasting te betalen omdat ik het systeem ongeloofwaardig en fout vind maar inmiddels heb ik al wel 5 Exploten thuis leggen van de belasting met bevel tot betaling met aankondiging beslaglegging. Bij mijn gaat het om een paar duizendjes en die Grieken met hun miljarden achterstand van betalen komen er wel gewoon mee weg? Snap niet dat er nog mensen zijn die zulke brieven durven te versturen naar hardwerkende Nederlanders.

mente aperta | 19-08-15 | 18:57

Wilders sprak in de laatste seconden van zijn inbreng in de tweede termijn zijn steun uit voor het referenduminitiatief van GeenStijl:
www.youtube.com/watch?v=XNOmpROb9fI

Soturi | 19-08-15 | 18:56

Voortaan alleen nog PVV in mijn stemhokje. VVD heeft voorgoed afgedaan. En wie nu nog D66 stemt is vermoedelijk met de boot hier gekomen.

superlutser | 19-08-15 | 18:55

Duurt niet zo lang meer voordat Rutte net zo zwaar beveiligd moet worden als Wilders wordt beveiligd.

Als je aantoonbaar de grootste leugenaar van NL bent moet je veel vijanden hebben gemaakt. En die worden steeds bozer lijkt me zo.

En dan moet ie ook nog een keer gaan bekennen wat de werkelijke reden is van zijn vrijgezelle bestaan.....

Er zijn er voor minder van de brug gesprongen.....

Tee Of Cup | 19-08-15 | 18:53

Gewoon goed, heer Wilders. Gewoon goed, dank u wel.

LetTheSunshine | 19-08-15 | 18:52

Democratie is vandaag -alweer- opgeofferd aan partij- en persoonlijke belangen.
Revolutie komt dus dichterbij.
Die rutte is werkelijk nog valser dan de tanden van mijn oma.

pennestront | 19-08-15 | 18:49

@Desmoulins | 19-08-15 | 18:22
Waarom moet ik me erbuiten houden als ik niet in Nederland woon? Ik ben Nederlander, en heb voldoende belangen in Nederland en Europa om me hier mee bezig te houden. Betaal ook nog een plens NL belasting ieder jaar. Wat je zegt klopt niet; ongelijkheid in Nederland is sterk gestegen in de jaren '70 en '80, maar is al een tijdje min of meer stabiel (zie link hieronder). Verder is het ook onzin om de Nederlandse verzorgingsstaat, en de onhoudbaarheid ervan, aan Europa toe te schrijven; we hebben die helemaal zelf ingericht. Ja, er zullen wat Nederlanders hun baan kwijt raken aan Polen, maar dat is echt het type concurrentie dat je in een economie wilt houden, anders is het een langzame spiraal naar die donkere diepte die een werkelijk niet-competitieve economie is. Ik vind het trouwens heerlijk dat je me een coporatist noemt - Lewis Lewinsky scheldt me hier altijd uit voor communist. Als je hier niet anti-moslim en anti-europa bent maakt het blijkbaar niet zo bar veel uit welk scheldwoord je naar je hoofd krijgt.

www.gini-research.org/system/uploads/5...

Suubi Musajja | 19-08-15 | 18:49

@ikzalhandhaven | 19-08-15 | 18:05 Je moet kijkennaar de beste oplossing en die ligt binnen de eu. Lobbyen om de eu democratisch te krijgen voor Europese kiezers is een veel beter idee. Wij moeten bepalen wie regeert, niet de regering.== -In feite zegt u hiermee dat we het Nederlands parlement en dus Nederland moeten opheffen en dat we via Europese verkiezingen bepalen wie regeert. Het D'66 standpunt dus. U handhaaft niet, u geeft weg. Waarom is de beste oplossing binnen de EU te vinden? Waarom is het Warschaupact opgeheven; niet met smoezen komen van indoctrinatie enz. want dat is hier ook het geval? Groot, groter, grootst is feitelijk niet de oplossing; kijkt u maar om u heen met als voorbeeld scholen d.w.z. onbestuurbaar; de creativiteit gaat verloren. N.B. In feite a la Tipo

gnor | 19-08-15 | 18:47

Mooi!

Leo* | 19-08-15 | 18:45

mente aperta | 19-08-15 | 18:42
"Als werknemer veel liegen en afspraken niet na komen is genoeg reden om ontslag te krijgen. "
Dat geldt alleen voor gewone werknemers. Hoe hoger je op de apenrots, hoe meer bliksemafleider je onder je hebt die de klappen kunnen opvangen voor je. En zit je bovenin, dan kom je met heel veel weg.

kloopindeslootjijook | 19-08-15 | 18:44

Eigenlijk zien we nu de clash tussen de manier waarop de Griekse politiek/economie werkt (opportunisme) en die van de andere werkpaarden van de EU die langere lijnen uitzetten en daarvoor willen investeren. Als de Grieken daar niet in mee willen, wat doen ze dan in de Euro? En waarom zagen we dat niet aankomen? Of was dat in de tijd van de neo-libs geen probleem, want de vrije markt lost alles op?

kloopindeslootjijook | 19-08-15 | 18:42

Als werknemer veel liegen en afspraken niet na komen is genoeg reden om ontslag te krijgen. Rutten en Samsom doen precies hetzelfde dus ik zeg, ontslag voor hun en nieuwe verkiezingen. Is niet meer dan normaal en eerlijk naar de bevolking. Ze zijn in dienst van de bevolking dus hebben ze ook hun woord te houden als ze iets beloven. Als ik iets beloof op mijn werk en kom het niet na dan word ik daar ook op afgerekend.

mente aperta | 19-08-15 | 18:42

@Kameroudste | 19-08-15 | 17:26

Jij bent niet iedereen. Misschien dat jij en dat beperkte clubje moreel verhevenen dat denken maar schijn bedriegt.
Nu optyfen met dat hoge IQ.

Desmoulins | 19-08-15 | 18:39

UPDATE : Motie van het lid Pechtold
Indiener: Alexander Pechtold, Kamerlid D66
Besluit: Verworpen
"21 501-07 Raad voor Economische en Financiële Zaken
Nr. 1299 MOTIE VAN HET LID PECHTOLD
Voorgesteld 19 augustus 2015
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
spreekt steun uit voor het derde steunpakket voor Griekenland,
en gaat over tot de orde van de dag,
Pechtold"

Als Rutte vanavond toch 5 MLD EURO gireert naar Griekenland, dient er een APB (All-points bulletin) te worden uitgevaardigd wegens Diefstal, Verduistering, Vermaledijen en Malversatie.

rmstock | 19-08-15 | 18:38

@ikzalhandhaven 18:05
Tuurlijk kan Nederland wel uit de EU. Dan kan Nederland zelf vrijhandelsaccoorden afsluiten met de EU, de VS en de BRICS, net als Zwitserland doet.

De Nederlandse munt kun je dan 'peggen' aan de Euro en pas ontkoppelen als dat in het Nederlands belang is. Soeverein net als Zwitserland. Of je voert tevens een munt parallel aan de Euro en Gulden, net als de LETS in Zwitserland.

Het is bangmakerij dat het niet zou kunnen. En angst is de slechtste raadgever.

De Nederlandse haven blijft er toch wel liggen voor de diepste schepen uit India en China, dus daar is Duitsland nog wel even afhanklijk van voor hun industrie.

Met een beetje creativiteit is een een goede hybride oplossing te bedenken die de vrijhandel waarborgt en tegelijkertijd Nederland democratisch maakt.

De EU democratisch maken kan niet. Daarvoor ontbreekt een Europees volk. De doelstelling van de EU is ook nooit democratie geweest, maar enkel de lotsverbondenheid tussen Duitsland en Frankrijk. Laat hen lekker lotsverbonden zijn in de EU, maar laat Nederland als handelsnatie daar lekker buiten.

tipo | 19-08-15 | 18:34

Wat een schande dat dit allemaal maar kan, is toch een raar idee dat ons geld gewoon naar een ander land word verscheept.

Hunt505 | 19-08-15 | 18:33

Wat het voorstemmen van Greet betreft; Griekenland is toegelaten met de kennis van toen. Op die juistheid van die kennis is vast wel af te dingen. En dat brengt ons bij de kwestie of Griekenland politiek-economisch wel een goede lidstaat kan of wil zijn of alleen wil profiteren deze week en volgende week zien we wel weer. En dan hebben we het niet over Jannos Lullos met de Pettos.

kloopindeslootjijook | 19-08-15 | 18:29

Rutte is een slappe hap, een vent? ik betwijfel het ,geen relatie ,meer een Utrechter ,duurt niet lang meer ,dan komt hij net als Mulder uit de kast .

fleurtje | 19-08-15 | 18:26

@Suubi Musajja | 19-08-15 | 17:44

Jij woont toch in de VS!?
Hou je erbuiten. Zelfs al behoor je tot het 'gelukkige' deel moet je toch kunnen waarnemen dat de argumenten die u aandraagt totaal achterhaald zijn en feitelijk ook niet kloppen. Ik heb zelf op persoonlijk vlak niets te klagen maar dat neemt niet weg dat ik mijn ogen niet kan en wil sluiten voor de totale ontmanteling van onze natiestaat en de afbraak van iedere vorm van homogeniteit.
Benoemen wat een ieder kan waarnemen heeft niets te maken met een tunnelvisie. U ziet niet eens in dat het werk niet eindeloos uitbesteed kan worden aan goedkopere krachten zonder dat dit verregaande gevolgen heeft voor de bevolking die voorheen louter en alleen voor dat soort baantjes in aanmerking komen. U bent een onvervalste corporatist die uitblinkt in het herhalen van allerlei vergezichten die zeer doordacht klinken maar niets betekenen en haaks staan op de huidige realiteit.

Desmoulins | 19-08-15 | 18:22

-weggejorist-

rmstock | 19-08-15 | 18:22

-weggejorist-

Dr. Vigilante | 19-08-15 | 18:21

UPDATE : Motie van het lid Pechtold
Indiener: Alexander Pechtold, Kamerlid D66
Besluit: Verworpen
www.tweedekamer.nl/downloads/document?...
"21 501-07 Raad voor Economische en Financiële Zaken
Nr. 1299 MOTIE VAN HET LID PECHTOLD
Voorgesteld 19 augustus 2015
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
spreekt steun uit voor het derde steunpakket voor Griekenland,
en gaat over tot de orde van de dag,
Pechtold
"
www.tweedekamer.nl/kamerstukken/stemmi...

rmstock | 19-08-15 | 18:21

Wilder heeft zwaar gelijk eigen volk mag creperen voor een land dat het vreselijk over de balk gooit. Ben ik de enigste die opmerkt dat dhr Rutten zwaar onbeschoft zeer ongeïnteresseerd zit te doen tijdens dit betoog van Geert ? Zeer onbeschoft vind ik hoe hij niet luistert / niet oplet .

biglift | 19-08-15 | 18:19

Ach, we zien vast spoken.
Lewis | 19-08-15 | 18:07
En ondertussen denkt 90% van het land oprecht dat het hier allemaal goed geregeld is.

noerg | 19-08-15 | 18:19

Wilders for president!
-NL uit de euro(pese unie)
-Alle moslims het land uit

sjoost | 19-08-15 | 18:18

deraderendraaien | 19-08-15 | 18:04
Me dunkt dat GS bv zich meer moet richten op de politieke bewustwording van oa het klootjesvolk. Advertising will do. Vooralsnog weten mijn buurtjes amper tot niets over datgene ik hen, bij tijd en wijle, in de oren smies. Het volk* wordt, m.i., moedwillig de nodige info onthouden om te komen tot een weloverwogen gedachte. En al wat hier verder mee samenhangt. Stemkeuze bv.

bij gelegenheid | 19-08-15 | 18:17

maar stemmen ze vervolgens wel voor het pakket... Sneu.
Koekkeloere | 19-08-15 | 18:11
Gewetenloze lieden, die verder moeten met hun mede gewetenloze collega's

Snowy2000 | 19-08-15 | 18:14

P5ycH0 | 19-08-15 | 18:09
"Dat geld gaat weer voor 90% naar de banken in Frankfurt. "
Waarom dan niet dat geld direct naar de banken brengen? Omdat dan duidelijk wordt dat er een constructiefout zit in de EU-geldstromen? Zou toch liever zien dat Greet op dat soort dingen de vinger legt, de echte oorzaken. Naar poppetjes wijzen dat is niet genoeg.

kloopindeslootjijook | 19-08-15 | 18:13

@Lewis | 19-08-15 | 18:07
Ja, maar deze spoken bestaan en daarom MAG je er niet eens over praten.

Jan Passant mk2 | 19-08-15 | 18:13

"Rutte krijgt de wind van voren".
Waarom zijn die partijen allemaal zo tegen Rutte tijdens het debat, maar stemmen ze vervolgens wel voor het pakket... Sneu.

Koekkeloere | 19-08-15 | 18:11

Blijft de vraag; waarom wil Rutte (en anderen) dat geld wel naar Griekenland sturen? Moet ie wel een verhaal bij hebben, da's geen hobby. Greet weet dat vast wel, maar daar maakt ie geen werk van. Dat is wel jammer, want nu staat ie weer naar een poppetje te wijzen ipv een weeffout in de wetgeving/EU/economie/whatever. En komen nog niet verder.

kloopindeslootjijook | 19-08-15 | 18:09

Dat geld gaat helemaal niet naar de Grieken. Dat geld gaat weer voor 90% naar de banken in Frankfurt. Want die krijgen hun geld wel terug. Maar dan van ons. En wij kunnen er naar fluiten. De EU is het probleem hier. Niet Griekenland.

P5ycH0 | 19-08-15 | 18:09

@ koeberg | 19-08-15 | 17:50
Heeft er direct niets mee te maken, maar wel als het gaat om de prioriteiten waar je je geld aan uitgeeft.

Lewis | 19-08-15 | 18:09

@Jan Passant mk2 | 19-08-15 | 18:00
Ik word steeds wantrouwender. Hij was veel te gevaarlijk voor de gevestigde orde, ook zeker die binnen de EU.
Net als zo'n Mohammed B., daar stond ook metéén van vast dat hij alleen had gehandeld. Terwijl getuigen handlangers aan de overkant van de Linnaeusstraat hadden zien staan.
Ach, we zien vast spoken.

Lewis | 19-08-15 | 18:07

Volgens het debat en stemming krijgt Rutte geen goedkeuring voor een 3de steunpakket aan Griekenland. Vervolgens zegt Rutte dat dit 3de steunpakket toch doorgang vindt. Erg vreemd, waarom is dit debat uberhaubt gehouden, als de stemming over de diverse moties toch voor spek en bonen was ? Wat is hier aan de hand ? Dit debate was alleen Ter leering ende vermaeck ?

rmstock | 19-08-15 | 18:07

tipo | 19-08-15 | 18:01
Hoe dan? We kunnen nooit terug, dat is een illusie. De maatschappij is heel anders nu. Je moet kijkennaar de beste oplossing en die ligt binnen de eu. Lobbyen om de eu democratisch te krijgen voor Europese kiezers is een veel beter idee. Wij moeten bepalen wie regeert, niet de regering.

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 18:05

En weer maakt het niets uit wat de Nederlandse Bevolking vind, van weer geld naar Griekenland. Want vandaag werd hoofdelijk gestemd door de leden van de tweede kamer, voor het steunpakket van 5 miljard, geld dat het voetvolk mag ophoesten. Ik hoop maar dat de kijker al die voor stemmers hebben genoteerd, want dan kan je later beter met ze afrekenen.

Snowy2000 | 19-08-15 | 18:05

120 lutsers die geen verantwoording nemen.

diddley2 | 19-08-15 | 18:05

@bij gelegenheid | 19-08-15 | 17:53
Dank je,was even afgeleid. ;)
Ik denk dat het nu langzamerhand toch wel duidelijk moet worden bij de dames en heren Kamerleden dat door het ESM verdrag geen toestemming van de kamer nodig is,en hen moet doen beseffen dat hun baantje eigenlijk helemaal niet meer is dan een dure participatie baan.

deraderendraaien | 19-08-15 | 18:04

@ikzalhandhaven 17:41
Tuurlijk zal het in de eerste drie jaar wel even doorbijten zijn. Maar je redt er dan wel onze democratie en welvaart mee voor latere generaties. Als Nederland in de EU blijft, dan krijgen we nooit meer de democratie en welvaart terug, zoals die we gekend hebben. Buiten de EU is het wel mogelijk om Nederland democratisch te maken en de welvaart op zo een manier in te zetten, die Nederlanders bevalt. Nu niet.

tipo | 19-08-15 | 18:01

@toetanchamon | 19-08-15 | 17:47
De wereld is verdeeld tussen mensen die van alles durven zeggen maar nooit iets hoeven doen en mensen die belast zijn met werkelijke uitvoering en daarom wat langer moeten nadenken voordat ze van alles durven zeggen. Als iemand die de val van Lehman van dichtbij heeft mogen meemaken kan ik iedereen hier vertellen dat de mensen met werkelijke verantwoordelijkheid gelukkig wel inmiddels wel twee keer nadenken voordat ze lichtvoetig Griekenland laten vallen omdat ze van allerlei onzin durven zeggen over luie Grieken.

Suubi Musajja | 19-08-15 | 18:01

15 jaar geleden stemde wilders voor toetreding, toen er nog op tafel lag dat lidstaten NOOIT maar dan ook NOOIT zouden opdraaien voor schulden van een ander lid. Dat maakt meestemmen / voorstemmen een stuk beter uit te leggen.
15 jaar geleden was d66 nog voor democratie en referenda.. nu niet meer. Dat is (aan mij) niet uit te leggen.

noerg | 19-08-15 | 18:00

@Lewis | 19-08-15 | 17:57
Voor Grote Denkramen als meneer Van Rossem en ook meneer Van Dam kan (en kon) Pim Fortuyn nooit dood genoeg zijn.
Evengoed was die sluipmoordenaar van de milieubeweging een alleen opererende, verwarde man.

Aldus dat hele korte onderzoekje dat binnen 1 dag al helemaal rond was.

Jan Passant mk2 | 19-08-15 | 18:00

Joepie, 5 miljard euro pleite. gefeliciflapstaard wegmetons luyden. Well done!

bij gelegenheid | 19-08-15 | 17:59

En hij heeft gewoon wel weer gelijk. Voor die rare pechtold voel ik tegenwoordig vooral minachting, die is zo verzuurd en niet meer van deze tijd. Dus hup voor het referendum!

De Mentalist | 19-08-15 | 17:58

Overigens, ik heb niet op de VVD gestemd, want resultaten uit het verleden. Dat dus heel veel mensen daar wel op hebben gestemd verontrust mij.

Stonecity | 19-08-15 | 17:57

@ Jan Passant mk2 | 19-08-15 | 17:54
'Een (ander!) Groot links denker.'
Ik lolde.
En toen huilde ik weer even. Ik mis Fortuyn nog steeds, en de woede en frustratie kunnen zomaar weer bij me oplaaien.

Lewis | 19-08-15 | 17:57

Als het straks op stemmen tijdens de kamerverkiezingen aankomt, dan zijn echter de PVV-stemmers niet de meest loyale stemmers. "minder, minder"... weegt nu eenmaal zwaarder dan al dat andere waar men over klaagt. Het is spijtig....

Von Hanswurscht | 19-08-15 | 17:56

Pechtold is helemaal eng. Die zou anno 2015 Hitler nog goedpraten.

Als je het dan hebt over 'wir haben es nicht gewusst'.

Stonecity | 19-08-15 | 17:56

Zit ik komende 2e kamerperiode wel met een probleem. Ik wil een regering die vooral minder geld uit geeft zodat er minder opgehaald hoeft te worden.
Dat betekent dus niet 5 miljard euro lenen aan een land dat dat niet terug kan betalen.
De enige 2 economisch rechtse partijen in de kamer hebben vandaag voor geld dumpen in Griekenland gestemd. Wat moet ik nou?

koeberg | 19-08-15 | 17:55

@Uw Verzekeringsadvis | 19-08-15 | 17:29
Om een ander Groot links denker te citeren: meneer Van Rossem is eveneens een buitengewoon minderwaardig mens.

Jan Passant mk2 | 19-08-15 | 17:54

Hoofdelijke stemming motie CDA-niet instemmen 3e steunpakket Griekenland:
Voor 52
Tegen 82

Tijd voor een bindend referendum.

bij gelegenheid | 19-08-15 | 17:53

Huh.. wat was nou de uitslag met de 2e hoofdelijke stemming?

deraderendraaien | 19-08-15 | 17:53

Hoog tijd dast Ladyboy Rutte een Olafje Palm gaat doen.

Piet van den Hoek | 19-08-15 | 17:51

Oké, ik moet toegeven: dit was wel een sterk stukje tekst.
Afgezien van het stuk over asielinstroom (want heeft niets te maken met al-dan-niet geld naar Griekenland) heeft hij een mooi stukje proza opgeleverd.
En Pechtold schoot hier flink uit de bocht. Ik dacht eerst dat die een sterk verweer had, totdat bleek dat het over de periode ging dat Wilders nog bij de VVD zat. Ik dacht nog: "nee jongen, stil blijven. Niet hierop door gaan. Je maakt alleen jezelf belachelijk."

koeberg | 19-08-15 | 17:50

Na het opnoemen van Fokke denk ik iedere keer weer dat Sukke er achteraan komt.

Jackanders | 19-08-15 | 17:49

Oei er is te weinig steun voor de motie van Pechtold/D66 voor goedkeuring aan het 3de Steunpakket aan Griekenland ... Het wordt nu toch spannend ...

rmstock | 19-08-15 | 17:49

toen hij gedoogde had hij de kans, maar daar trok hij zelf de stekker uit.
@ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:39
.
Miscommunicatie en onenigheid in de CDA-top hebben begin 2012 de val van het eerste kabinet-Rutte ingeleid. Daardoor kon partijleider Verhagen uiteindelijk niet leveren wat hij al aan PVV-leider Wilders had voorgespiegeld. Het verklaart waarom Wilders alsnog opbrak na 7 weken onderhandelen in het Catshuis.
.
Dus wel het hele verhaal vertellen en niet de helft.

Lupuslupus | 19-08-15 | 17:49

Het is "terugkijk0n".

Chiant | 19-08-15 | 17:48

@witchmaster | 19-08-15 | 16:19
Durft te zeggen maar verder niks doet, zoals men zegt "Geert Wilniks"

toetanchamon | 19-08-15 | 17:47

ALs ik het goed hoor, stemt de PVV wel gewoon voor de motie van een andere partij waar ze het mee eens is.

Lewis | 19-08-15 | 17:47

Voor 13
Tegen 120

En hoppa, de club van 125 heeft zich wederom doen gelden.

bij gelegenheid | 19-08-15 | 17:45

'Je bent ongeloofwaardig!'
'Maar jij bent begonnen, tien jaar geleden. Du-huuus: jij moet zwijgen!'

Kleuterniveau.

Vergeetput | 19-08-15 | 17:44

@witchmaster | 19-08-15 | 16:19
Komt het ooit in je op dat het niet gaat om wie het 'durft' te zeggen, maar om wie 'dom genoeg' is om het te zeggen? Europa is niet ondemocratisch; onze gekozen regeringen vormen ook het bestuur van Europa. We leven nou eenmaal in een vertegenwoordigde democratie. En Europa is ook niet verkeerd; ik als ondernemer snak juist naar een grotere markt, duidelijker en uniformer regelgeving, en open arbeidsmigratie. Het tunneldenken is gereserveerd voor de mensen die de economie niet draaiende houden, maar doodsbang worden door de Pool die hetzelfde werk beter en voor minder geld wil doen, het hoofdddoekje dat hem zo eng aankijkt bij de AH, en de inmenging in hollandse cultuurparels zoals de jaarlijkse karikatuur van een geschminkte zwarte knecht. Ik 'durf' het te zeggen: Nederland heeft een open blik, rationele arbeidsmigratie, een grotere markt en een dynamische cultuur nodig. Weg met de onzinnige emoties van conservatisme, xenofobie en vooral voortdurende angst.

Suubi Musajja | 19-08-15 | 17:44

@kzalhandhaven | 19-08-15 | 17:37 Het woord PVV is besmet dus het maakt niet uit of er iemand anders woordvoerder zou zijn. Het is gewoon, zoals ik ook bij reacties lees, een spel waarbij men elkaar de bal toespeelt. Soms win je en soms verlies je. Het heeft allemaal niets met volksvertegenwoordiging te maken, maar dat weet elk normaal denkend mens. Als GW net zo populair zou worden als Fortuijn dan zou hij de week er op begraven worden. Er wordt een spel gespeeld en wij zijn de soldaatjes; verkiezingen zijn net zo zinvol als tegen de wind in pissen.

gnor | 19-08-15 | 17:43

Tja, als zelfs Omtzigt tegen stemt...

Lewis | 19-08-15 | 17:43

tipo | 19-08-15 | 17:35
Zwitserlandheeft nooit in de eu gezeten. Dat is een verschil met eruit stappen. Of denk je dat de eu het aantrekkelijk gaat maken voor Nederland om eruit te stappen?

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:41

Die Rutte & Dijsseloen , kijken die zo zuur omdat ze moeten schijten of komt de waarheid en ontmaskering zo hard binnen bij beide heren ?

ja,diedus! | 19-08-15 | 17:41

Opinion1970 | 19-08-15 | 17:34

Hij is begonnen met gestrekt been. Ik ga ook niet samenwerken met iemand die me knettergek noemt. toen hij gedoogde had hij de kans, maar daar trok hij zelf de stekker uit. T is een recalcitrante bende die partij

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:39

Begin lekker.... not

toetanchamon | 19-08-15 | 17:39

stemmingen!

Lupuslupus | 19-08-15 | 17:39

@bij gelegenheid | 19-08-15 | 17:25
Tja.. waarschijnlijk wel.Maar het zou strategisch een geweldige zet van Pechtold zijn geweest.

deraderendraaien | 19-08-15 | 17:38

Dit is het eerste topic waarbij je alle comments in hoofdletters mag plaatsen !

ja,diedus! | 19-08-15 | 17:38

Stemmen!

bij gelegenheid | 19-08-15 | 17:37

Held

CrapoTheGreat | 19-08-15 | 17:37

gnor | 19-08-15 | 17:23
In Nederland moet je in coalities werken. Dan helpt zo'n gepest kind niet. Overigens schreeuwt en beledigt hij nogal veel van zn potentiele coalitiepartners. Hij moet daar zelf iets aan doen, niet de andere partijen.

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:37

Hoewel ik het niet altijd eens ben met dhr. Wilders is zijn betoog raak op ieder punt. De heer À.pechtold daarintegen, als ik die man hoor praten krijg ik spontaan darmkrampen.

Geert, mijn stem heb je.

Silent Scream | 19-08-15 | 17:36

-weggejorist-

Thomas333 | 19-08-15 | 17:35

@ikzalhandhaven 17:06
Zwitserland zit niet in de EU en voegt meer waarde toe aan haar economie door middel van export dan Nederland. De EU is dus geen noodzaak voor economische groei via export. De Zwitserse werkelijkheid bewijst het.

tipo | 19-08-15 | 17:35

@ikzalhandhaven Wilders krijgt geen enkele kans om inhoudelijk politiek te bedrijven. Als hij genoeg stemmen heeft om een coalitie de vormen met andere partijen wordt dit door die partijen uit politieke correctheid geboycot. Ons democratisch kiesstelsel wordt door deze fatsoensrakkers op zo'n moment de nek omgedraaid. En daarom komt hij inhoudelijk niet verder. Eerlijk is eerlijk, zijn manier van uiting geven aan zaken heeft ook niet mijn voorkeur maar hey... de manier van Pechtold klopt wel? Die van Rutte, Dijsselbloem, Zijlstra en ga zo nog maar even door? Nee dank je, dat geef ik liever mijn stem aan Geert. Petje af voor deze speech... er zat geen woord Spaans bij. Geen wollig gezwets in de marge om de zaken af te leiden maar een keiharde en terechte stellingname.

Opinion1970 | 19-08-15 | 17:34

Hier op Geenstijl weten we het wel allemaal. Maar ja, al die EU-huppelaars van D666 of de Volksvereniging voor Volksverlakkerij en Demagogie ("Geen euro extra voor de Grieken") die denken er heel anders over.

Von Hanswurscht | 19-08-15 | 17:34

Op naar het reedtvegend referendum!

pennestront | 19-08-15 | 17:33

@Koekk loere 266444 leden / 408 stijllozen online
Ja, hier gaan wij de oorlog mee winnen;)

bij gelegenheid | 19-08-15 | 17:33

300.000

Koekkeloere | 19-08-15 | 17:31

Pechthold begint over 15 jaar geleden ! Gast , ga eens in op de argumenten van het nu.

ja,diedus! | 19-08-15 | 17:30

@Kameroudste 17:26
Ik neem die woorden wel serieus. Of ze nu van Wilders, de vuilnisman of de professor komen.

Kijk, degenen die zinnige opmerkingen van Wilders niet serieus nemen, omdat Wilders ze uitsprak, die hebben een ernstig identiteitsprobleem.

tipo | 19-08-15 | 17:30

@MistrX | 19-08-1
Die verhoging was allang geregeld (i.s.m. de bonden)! Wilders kon dus niet anders dan die eis laten vallen want in zo'n situatie blijft alleen een idioot doorgaan. Kom eens met wat anders dan deze grijsgedraaide grammofoonplaat.

Lupuslupus | 19-08-15 | 17:30

@Jan Passant mk2 | 19-08-15 | 17:24
Zoals Maarten van Rossem vorige week fijntjes opmerkte: Pim was een totale idioot !
T is maar dat we het weten, schandalige opmerking.

Uw Verzekeringsadvis | 19-08-15 | 17:29

tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2011-2...

Verpliche kost voor eenieder die de Griekse schuldencrisis wil begrijpen. Het geld gaat naar de grote banken, niet naar de Grieken zelf.

hakjood | 19-08-15 | 17:29

@Sersel | 19-08-15 | 17:24
(En je bent zelf kennelijk niet slim genoeg om je te realiseren dat geen enkele motie van Wilders ooit zal worden aangenomen, zélfs als hij per ongeluk eens iets op een normale manier en zinnig kan verwoorden. Omdat geen enkele andere fractie in de Kamer met die man geassocieerd wenst te worden.

Het feit dat Wilders vandaag ook al beschimpt wordt vanwege het feit dat hij 20(!) (gesneuvelde) moties van wantrouwen heeft ingediend, zou toch zelfs bij Henk en Ingrid eens een belletje moeten laten rinkelen. Maar misschien verwacht ik wel weer teveel. Van jou ook, blijkbaar.

Kameroudste | 19-08-15 | 17:29

Wobbelplatte | 19-08-15 | 17:19

Ik weet niet of je weet hoe handel werkt maar we zijn grotendeels afhankelijk van Duitsland als partner. Die nemen het niet in dank af dat we niet meer bijdragen aan de euro. Net als de rest van de eu landen trouwens. Handelspartners moeten je vooral aardig vinden,zo simpel werkt het. Jezult als represaille waarschijnlijk met invoerbelastingrn te maken krijgen etc. Als handels natie is het juist belangrijk in een goed blaadje te staan. Zeker nu die gasbel op raakt. Daar naast is de eu behalve de kostenpost ook een financiële zekerheid. Als we failliet gaan krijgen we steun. Ook als Europese economie zullen we moeten concurreren met Amerika China Rusland etc. Dat kan beter als economisch front.

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:27

17 VVD- Kamerleden weten nu al dat ze niet meer op de volgende verkiezingslijst komen te staan. Die kunnen nu mooi TEGEN stemmen.

fuckje | 19-08-15 | 17:27

@bArAbAts | 19-08-15 | 16:29 Owja leuk natuurlijk om over een vluchtelingentsunami te beginnen tijdens een debat over Griekenland.... nee dat ben je 100% bij de les hoor... of heeft hij gewoon niks anders om over te zeiken! ;-)--Leuk dat u ook loopt te zeiken. Zullen we bij u als bijstandsboer even 5 asielzoekers plaatsen? Kijken of u dan nog iets te zeiken hebt.

gnor | 19-08-15 | 17:27

@Sersel | 19-08-15 | 17:24

Ja dat maakt het wel. Als die uitspraken door blaatapen als Wilders en Bontes worden gedaan, neemt niemand ze serieus namelijk. En terecht.

Kameroudste | 19-08-15 | 17:26

Achterlijke pechthold die de NSB uithangt. Oud zeer uit de kast trekken en in de waan van het verleden blijven hangen. Tijden veranderen en afrekenen op het verre verleden heeft geen toekomst. Zeker niet met die droge opmerking uit een VVD geschiedenis als er verwacht word dat alle neuzen dezelfde kant op moeten staan. Maar goed, low-budget pechthold en zijn cornuiten zijn duidelijk voor en voor meer Europa. De NSB-er. Maar we hebben GeenPeil nog. Alles wat maar een mening heeft moet monddood worden gemaakt. Hup Greet, zet GeenPeil in de kijker!

Mr_Pikibelly | 19-08-15 | 17:25

deraderendraaien | 19-08-15 | 17:19
De motie van treurnis zal enkel door de PVV fractie worden ondersteund. Alle overige Kamerleden kunnen wat schapen ook doen. Sheeple all around.

bij gelegenheid | 19-08-15 | 17:25

@MasterMind99 | 19-08-15 | 16:25
Pim is dood. Vermoord. Komt ook niet meer terug, want zou direct opnieuw vermoord worden.

Intussen doen wij het maar met Geert Wilders, omdat iedereen die het mooier kan zeggen bij de CDA vastzit. Of zelf nog ayatollah van alweer een splinterpartijtje wil worden.

Jan Passant mk2 | 19-08-15 | 17:24

Oh god. Ik begrijp dat deze reactieoptie is gereserveerd voor de PVV-fanclub?

Ik ga de hond uitlaten.
Kameroudste | 19-08-15 | 16:21

Je beseft zelf niet hoe dom je overkomt door dit soort reacties en verdere om je eerste te verdedigen. Het gaat er om dat er iets zinnigs gezegd wordt over dit soort scheve verhoudingen. Het zou niet uit moeten maken wie het zegt.

Sersel | 19-08-15 | 17:24

Klinkt leuk Greet maar beetje pot verwijt de ketel. De PVV verbrak verkiezingsbelofte al in de eerste week (verhoging pensioen leeftijd).

MistrX | 19-08-15 | 17:23

@ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:24 Als je ooit zijn standpunten vertegenwoordigd wil zien, moet er een diplomatiekere vervanger voor hem komen.-Onjuiste insteek. De andere (oppositie) partijen zijn maar wat blij met het isolement van de PVV. Immers, ze stellen zich nooit op achter welke PVV-motie dan ook; zelfs niet als die van Agema c.s. komt. Het gaat de oppositie (en ook de kabinetspartijen) enkel om 1 ding nl. t.z.t. de mogelijkheid te hebben om aan te schuiven. Het is altijd fijn om 1 gepest kind in de klas te hebben, je pest flink mee want dan word je zelf niet gepest.

gnor | 19-08-15 | 17:23

Tu quoque.

TooledForTrouble | 19-08-15 | 17:22

de NOS zal er wel weer niets van uitzenden.
Daarom, als iedereen onderstaande link nu eens deelt op de sociale media
- www.youtube.com/watch?v=AQa51viHZ6o

(c)ZWITSUL | 19-08-15 | 17:21

Kameroudste | 19-08-15 | 16:21 | | Reageer+ |
-13
Stel je niet zo aan,sulletje.

Roberto9722 | 19-08-15 | 17:21

Pechtold verwijt Wilders voortschrijdend inzicht. Dat is zoiets als je vrouw op verwijtende toon beschuldigen van culinaire hoogstandjes of veel te goede seks.

Ik snap wel dat Pechtolds vrouw kortgeleden bij hem wegliep.

tipo | 19-08-15 | 17:21

@ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:06
Het lijkt simplistisch, maar eruit stappen hoeft helemaal niet zo negatief uit te pakken, als die hele Eurofielenmeute ons wil doen geloven. Minder handel? Hoezo? We hebben eeuwen lang bewezen heel goed handel te kunnen drijven op deze aardkloot, zonder daarvoor een heel duur apparaat op te tuigen, met allemaal onuitstaanbare, geld verslindende mannetjes en vrouwtjes, die zich in dure limousines laten rondrijden, zonder ook maar iets zinnigs te bewerkstelligen.

Wobbelplatte | 19-08-15 | 17:19

Nu maar hopen dat er wat thuisblijvers of dissidenten zijn bij de hoofdelijke stemmingen straks.
Laat anders Pechtold de held uithangen.Door in de wandelgangen de handschoen oppakken van Wilders om een groot deel van z'n fractie aan te zetten tot meestemmen met de motie van wantrouwen,en te gaan voor zijn eigen kans bij nieuwe verkiezingen.
Dat zou pas stoere politiek zijn.. gewoon laten zien dat je voor Europa bent,en je fractieleden de MP opzij laten schuiven door de motie van je aartsvijand.
Maar ja... of Pechtold daar dapper genoeg voor is?

deraderendraaien | 19-08-15 | 17:19

D66 op hun grondbeginselen pakken

Epic, pechtold the end is near!!!!

Triple2K8 | 19-08-15 | 17:19

Rutte kan niet eens het fatsoen opbrengen om naar de man te luisteren. Zit rustig aan iets anders te werken. Lijkt wel de mentaliteit daar.. oh het is gekke geert die weer gaat zeuren.
Rutte hij heeft wel op veel punten gelijk. Van mij mag hij jou plaats innemen.

FinFucker | 19-08-15 | 17:19

Formulier al ingevuld ?

NOODUITGANG | 19-08-15 | 17:18

Die pechtold die werd daar even afgebrand tot aan zijn sokken haha.

Roger-Rabbit | 19-08-15 | 17:18

-weggejorist-

doehetlekkerzelf | 19-08-15 | 17:17

@ Captain Pervert | 19-08-15 | 16:50
U doet uw naam eer aan.
-
U weet kennelijk niet dat het PVV economisch programma bij vorige verkiezingsronden door het CBS (ja u leest het goed..!!) eruit kwam als een van de besten voor het herstel van de Nederlandse economie

Democratie | 19-08-15 | 17:16

Tsja PVV is niet mijn partij, maar hij heeft wel gelijk op deze punten.

gast128 | 19-08-15 | 17:16

Ik zit zelf in een situatie waarin ik geen kant op kan en nergens recht op heb als nederlander in m'n eigen land, doordat ik 10 jaar in het buitenland heb gewoond (wel in nl gewerkt) en geen id meer heb moet ik mezelf maar boven water zien te houden, werken kan niet, uitkering kan niet, inschrijven kan niet want geen id, id aanvragen kan niet want niet ingeschreven en geen inkomen, de regering haalt liever gelukszoekers binnen en schuift ze alles wat ze willen in de reet en maart miljarden over naar het buitenland, als Nederlander kun je letterlijk de tering krijgen van dat schurft volk in den haag.

bubbl | 19-08-15 | 17:15

Wanneer komt hij eens met een goed uitgewerkte, economisch verantwoorde oplossing als zijn ideeën zoveel beter zijn.
ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:09

dat is weer zo'n typisch anti PVV commentaartje ..
' wat kan je met vijf miljard voor NEDERLAND doen ?' is zijn vraag... of begrijp je dat niet ?
Wilders bashen in een debat dat over de leugens van Rutte gaat.. waar de fractie voorzitters zijn ondergedoken en waar judas Pechtold denkt dat hij op Broadway staat.. man man

(c)ZWITSUL | 19-08-15 | 17:15

"schrijven"

soxs | 19-08-15 | 17:14

Geert Wilders, als u dit leest gefeliciteerd! Zojuist van 15 collega's gehoord dat ze nu ook pvv stemmen. Mensen beginnen toch wat wakkerder te worden.

Hunt505 | 19-08-15 | 17:14

Hopelijk zat Rutte tijdens dit debat met het schaamrood op zijn lange neus zijn ontslagbrief aan de Koning te schijven.

soxs | 19-08-15 | 17:14

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:09 | | Reageer+ |0

Er bestaan geen goede economische antwoorden, we hebben de top van de gasbel achter de rug, van af nu alleen minder...
Dat minder kunnen we rekken door het geld wat nog in Nederland aanwezig is ook in Nederland te houden.
Maar we geven het met schuppen uit aan de eu.
Uw manier van boekhouden kennen we, die levert dit op;
destaatsschuldmeter.nl/

Flipus | 19-08-15 | 17:13

De kamer jastte in die samenstelling het ESM verdrag erdoor
@Parel van het Zuiden | 19-08-15 | 16:57
.
Het was *Wilders* (als enige) die dit via de rechter heeft geprobeerd tegen te houden.

Lupuslupus | 19-08-15 | 17:11

Valt mee dat Rutte oftewel het kabinet niet gewoon zegt "alle moties verworpen behalve die die ons steun verlenen". Zo ver gaat het ooit nog eens komen.

HotPotato | 19-08-15 | 17:11

@Mark_D_NL | 19-08-15 | 17:02

Links? Nee. Tamelijk rechts zelfs. Maar wel tientallen IQ-punten intelligenter dan het domme PV-Vee

Kameroudste | 19-08-15 | 17:11

Pechtold is een lulbatje, 15 jaar geleden waren de huidige leugens niet bekend...

Flipus | 19-08-15 | 17:10

@ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:44
Raaaaar, mensen zijn het eindelijk ergens mee eens en dan zijn ze gelijk kritiekloos? Volgens mij heeft de gemiddelde reaguurder per dag meer kritiek dan menig politicus in de gehele loopbaan.
Had je voor de gein in je reaguursel eens "interesant" moeten schrijven, dan had de kritiek om je oren geklotst.
Zathras | 19-08-15 | 17:04

Reaguurders zijn het al veel langer eens met Wilders zijn simplistische weergave op de werkelijkheid. Ze gaan voorbij aan zijn rol in de politiek. Niemand wil ooit nog met m samenwerken. Hij krijgt nooit meer iets voor elkaar.daar naast zie ik geen vragen voorbij komen, maar alleen dat hij 'gelijk heeft'. Wanneer komt hij eens met een goed uitgewerkte, economisch verantwoorde oplossing als zijn ideeën zoveel beter zijn.

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:09

rmstock | 19-08-15 | 17:06
VVD dissidententen mogen niet aan het licht komen.

HotPotato | 19-08-15 | 17:09

Ik zie die handpop van een Pechtold alweer richting microfoon stappen voor zijn "tegenaanval"... *proest*

ZwengelMeister | 19-08-15 | 17:08

De VVD, PvdA, D66, GL, SP, CDA cum suis laten mij geen andere keuze dan op de PVV te stemmen.

Gutmensch, luister; het is niet mijn keuze, maar uw keuze.

Rätselhaft | 19-08-15 | 17:08

.. het is zo'n Pavlov reactie om te gaan "Greten" wanneer Geert in beeld komt.
Ik heb geen enkel vertrouwen in luidruchtige splinteraars die roepen dat zij het enige echte "rechts" zijn; dat Geert dom is; en dat zij ook nog eens de "oplossing" in pacht hebben tegen het enorme machtsblok van politieke ongeïnteresseerdheid dat niet te stoppen doorboldert naar de rand van de EUropese afgrond.

Tot al die intelligenter-kwakende kikkers uit de kruiwagen en bijelkaar zijn gesprongen, zolang is de PVV van Geert de enige die in ieder geval nog wil remmen.

Jan Passant mk2 | 19-08-15 | 17:07

I head a dream last night...
Het was een mooie droom.
Dictator Rutte ontvluchtte halsoverkop het land.
Naar Griekenland; het enige land dat hem nog wilde hebben.

gismootje | 19-08-15 | 17:07

Geert is goed bezig! De opmerking van Pechtold, over dat Geert 15 jaar geleden VOOR toetreding van Griekenland was, is vaker voorbij gekomen dus origineel is Alexander niet echt... Misschien is er sprake "voortschrijdend inzicht" bij Wilders, iets wat bij zeer veel partijen ten alle tijde ontbreekt.

Ik ga koken nu...

Karmabakker | 19-08-15 | 17:07

-weggejorist-

Nederland Herrijst | 19-08-15 | 17:06

Geen man, geen vrouw, geen cent naar de Grieken /links pacifistisch marsmuziekje modus off

croque monsieur | 19-08-15 | 17:06

Begrijp dat dan... Een debat is zinloos ... Al stemt de hele meerderheid NEE, dan dicteert brussel toch wel dat het moet. Waarom? Het vetorecht is ingeleverd. Nederland kan alleen adviseren. Welnu als de meerderheid van landen IN brussel bepalen dat er betaald moet worden dan MOET nederland wel!

Dit hele debat is zinloos, iedereen loopt hier al achter de feiten aan die jaren geleden zijn ingevoerd. Wat je hier ziet is een nawee van iets wat ooit democatie was. Ze zitten hun tijd uit, het heeft toch geen zin meer.

Anoguurder | 19-08-15 | 17:06

En niemand vraagt zich ooit af of de weergave die Wilders geeft niet een beetje erg simplistisch is? Ik bedoel, uit Europa gaan lijkt me nogal gepaard gaan met de nodige financiële consequenties, minder handel, en als het slecht gaat zijn we een stuk sneller failliet. ik.Ben een voorstander van meer democratie in Europa maar eruit stappen lijkt me wel erg onverstandig.

Wilders kritiekloos vereren is trouwens ook onverstandig

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 17:06

Niemand die er nog iets van snapt, en dus geeft Premier Rutte dan maar stemadvies over de ingediende moties ... Wat is hier aan de hand ? Dat is nog nooit aan de hand geweest.

rmstock | 19-08-15 | 17:06

Alle moties ontraden, democratie ten top !

HotPotato | 19-08-15 | 17:05

@ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:44
Raaaaar, mensen zijn het eindelijk ergens mee eens en dan zijn ze gelijk kritiekloos? Volgens mij heeft de gemiddelde reaguurder per dag meer kritiek dan menig politicus in de gehele loopbaan.
Had je voor de gein in je reaguursel eens "interesant" moeten schrijven, dan had de kritiek om je oren geklotst.

Zathras | 19-08-15 | 17:04

Wilders heeft gewoon gelijk. Hij is bij mijn weten ook de eerste politicus die een fout toegeef. Dan ben je een echte kerel wat mij betreft. Peggold is gluiperd.

Draaikont24 | 19-08-15 | 17:04

Als je als Alexander Pechtold 15 jaar terug moet gaan om een argument te zoeken tegen Wilders, dan heb je toch wel erg kansloos verloren.

marcoplarco | 19-08-15 | 17:04

@ Parel van het Zuiden | 19-08-15 | 16:57
Nou ja, zijn we het daar niet over eens.
Je steun deel ik. Optimistisch ben ik zelf iets minder, maar we zullen dien.
PS: Als je het liever bij u houdt vind ik dat prima, maar wat mij betreft tutoyeren we elkaar, als collega-reaguurders.

Lewis | 19-08-15 | 17:04

vermakelijk en tenenkrommend gaan hand in hand in de 2e kamer vooral als er weer iets schijnbaar lolligs gebeurd en iedereen naar elkaar lacht om het "wij gevoel" en we laten in ieder geval elkaar toch maar niet vallen zodat we kunnen blijven zitten waar we zitten, dat labbekakkige sfeertje, die schijn lolligheid en knipogen gedrag.
jongens kijk er maar lekker maar en geef lekker je mening en toon je ergernis en ze hebben je waar ze je hebben willen namelijk uiteindelijk volgzaam zijn aan.
Beter is om zoveel als mogelijk je zakken te vullen en de boel te belazeren zoals jezelf nu belazerd wordt en in ieder geval maakt het je niet "erger" of crimineler en sta je gevoelsmatig meer in je recht dan leugens te honoreren. succes.

destructief | 19-08-15 | 17:03

O/T
"De voltallige leiding van De Telegraaf van de afgelopen jaren is daarmee in een paar maanden vertrokken. Het is nog onduidelijk of het viertal de krant verlaat of alleen hun functies neerlegt. 'Dat is nog onderwerp van gesprek', zegt een anonieme bron.

Vanaf 1 september begint Paul Jansen, voorheen politiek commentator, als hoofdredacteur van De Telegraaf. Het lijkt erop dat hij niet kan of wil samenwerken met de zittende hoofdredactie en dat die uit onvrede nu opstapt of gedwongen wordt te vertrekken.

www.volkskrant.nl/media/telegraaf-adju...

toetanchamon | 19-08-15 | 17:03

Dhr Pechtold is een minderwaardig mens. Mag ik dit zo zeggen? Ja dit mag ik zo zeggen. Geen grotere draaikont en populist dan die Van Peggolt.
En nu even inlezen over dat referendum (iets met democratie).

atheïstisch stemvee | 19-08-15 | 17:03

@Kameroudste | 19-08-15 | 16:21
En kom aub nooit meer terug.
--
Wat een domme achterhaalde opmerking. Nog een voorbeeld van een slachtoffer van de linkse goed mens propaganda. Succes met de rest van je treurige slaafse policor leven.

Mark_D_NL | 19-08-15 | 17:02

Dus volgens Pechtold is het heel erg dat Wilders pas in 2004 de VVD verlaten had vanwege Griekenland standpunt, wat is dat nou voor vergelijking? In ieder geval 11 jaar eerder dan Rutte toch? Alsof vandaag niet 10x duidelijker is dan bij toetreding van Griekenland dat ze niet te vertrouwen zijn? Toen voor stemmen is niet te vergelijken met de stupiditeit van vandaag om voor te stemmen voor een steunpakket. Verder vergelijkt hij van gedachte veranderen 11 jaar geleden, wat verder geen belofte aan de kiezer was, met het breken van een keiharde verkiezingsbelofte van Rutte.

een_mike | 19-08-15 | 17:02

@ Captain Pervert | 19-08-15 | 16:50
Oh ja joh?! Waar haalt u die onzin vandaan?
 
Er staat een lap text, maar in principe slaat geen enkele zin ergens op. "Wordt onderuit gehaald"? Ik zie dat niet. Iets 15 jaar geleden over Griekenland vinden mag van mij
 
En is iemand met een creditcardschuld van 50.000euro, zonder werk, een lening van 5000 euro geven verstandig? Of is dat ook basisschool niveau? Laat me aub niet lachen.
 
Door uw soort gaat Europa kapot. De -het is te gecompliceerd- napapagaaiers.
 
Het is niet gecompliceerd, beide kanten niet, de optie om ermee te stoppen is alleen veel minder zuur dan een Europa wat tot het bittere einde doorgaat om vervolgens een totalitair financieel regime op te zetten;
 
Weet u wat dat betekent? IEDEREEN EVEN ARM

wolf_r | 19-08-15 | 17:00

Heeft iemand zich weleens afgevraagd waarom een land een bijdrage moet doen aan de EU?
Elk EU lid zegt tegen zijn burgers dat ze meer geld uit de EU halen dan wat ze er aan betalen. Dat is al wonder no. 1
Ik begrijp dat ik aan de Ned. schatkist belasting moet betalen voor bv aanleg/onderhoud wegen ambtenaren apparaat onderwijs etc etc etc.
Maar waarom moet ik mee betalen aan een EU? We kunnen toch rechtstreeks onze boeren/vissers subsidie geven indien nodig of wat dan ook.
Het rondpompen van de EU begroting kost volgens insiders 25 tot 35 miljard per jaar!!!
Wil iemand mij eens het e.e.a. duidelijk maken.
Kom op Eurofielen >>>IK WIL LEREN

thesmul | 19-08-15 | 17:00

Ik ben gelukkig eigenlijk een optimist en steun nog elke vorm van democratisch verzet tegen de EU. Dat is hoop. Geen analyse en conclusie.
Parel van het Zuiden | 19-08-15 | 16:57

'democratisch verzet' is helaas niet meer mogelijk, ik hoop op de terugkeer van de RAF ..

(c)ZWITSUL | 19-08-15 | 17:00

In de kamer zijn ze nogal van fatsoen naar ik hoor. Is het niet zo dat je dan aandacht aan elkaar besteedt in plaats van wat de ruimte in roept en andere dingen zit te doen?
.
Gewoon, goed fatsoen?

Parel van het Zuiden | 19-08-15 | 16:59

Een veelvoud van 1000 miljoen euro is inmiddels sedert 2012, namens Rutte 2-het beste kabinet evâh na WW2*, in de bodemloze put die EU heet gesodemieterd. Dat een GW hier een punt van durft te maken. Shame on you! En PangPang Arrogander denkt een ander in de Kamer hierover de maat te kunnen nemen.Blegh.

bij gelegenheid | 19-08-15 | 16:59

Da's wel een mooie van Peggold. "Ontraadt u mijn motie omdat anders straks fractieleden van de VVD hun hand moeten opsteken om steun uit te spreken voor het nieuwe pakket?" Hij speelt de VVD tegen zichzelf uit.

harbi | 19-08-15 | 16:59

@Lewis | 19-08-15 | 16:47

Wat mij betreft bent u wel degelijk te laat geweest. Het is mijn stellige overtuiging dat de Nederlandse democratie en daarmee de Nederlandse natiestaat na de TK2012 definitief vergooit is. De kamer jastte in die samenstelling het ESM verdrag erdoor en maakte Nederland daarmee financieel afhankelijk van de EU.
.
Ik ben gelukkig eigenlijk een optimist en steun nog elke vorm van democratisch verzet tegen de EU. Dat is hoop. Geen analyse en conclusie.

Parel van het Zuiden | 19-08-15 | 16:57

Tja de politieke aartsvijanden PvdA op links en de VVD op rechts zitten bij elkaar op schoot in een landverraders coalitie. Normaal gesproken houdt zoiets minder dan een maand stand. je krijgt dan natuurlijk enkel onverklaarbare politiek. Een ding is zeker, deze coalitie werkt 24/7 aan de ondergang van Nederland en de opstart van de EU ook als een Militaire molog. De reden dat deze coalitie zo lang stand houdt zit in Brussel.

rmstock | 19-08-15 | 16:57

maar was er 15 jaar geleden sprake dat er 100-en miljarden in griekenland moesten worden gepompt? nou dan

(Behind)Doors | 19-08-15 | 16:55

Heeft iemand zich weleens afgevraagd waarom een land een bijdrage moet doen aan de EU?
Elk EU lid zegt tegen zijn burgers dat ze meer geld uit de EU halen dan wat ze er aan betalen. Dat is al wonder no. 1
Ik begrijp dat ik aan de Ned. schatkist belasting moet betalen voor bv aanleg/onderhoud wegen ambtenaren apparaat onderwijs etc etc etc.
Maar waarom moet ik mee betalen aan een EU? We kunnen toch rechtstreeks onze boeren/vissers subsidie geven indien nodig of wat dan ook.
Het rondpompen van de EU begroting kost volgens insiders 25 tot 35 miljard per jaar!!!
Wil iemand mij eens het e.e.a. duidelijk maken.
Kom op Eurofielen >>>IK WIL LEREN

thesmul | 19-08-15 | 16:55

Het is overigens wel duidelijk waar Greet zijn electoraat hoopt te vinden. Tussen de geraniums en rollators. Te pas en te onpas worden ouderen er aan de haren bij gesleept. Ook op maatschappelijk geëngageerde Facebookposts trouwens (bij div. Facebookpagina's van kranten) zijn het altijd PVV-types die "onze ouderen!!11" blèhren.
Nou, ik zie de bejaardenlijken nog niet langs de stoepen liggen, volgens mij hebben ze allemaal nog een dak boven het hoofd en voedsel tussen hun kunstgebit.

Captain Pervert | 19-08-15 | 16:54

Greet lekker op dreef, en Pechthold een beetje flauw om zoiets terug te halen.

vhKarelkruizenruiker | 19-08-15 | 16:54

Sinds wanneer is Waarheid ineens Populisme ? Een mandaat om je vingers in de oren te stoppen en handen voor je ogen te houden ? Of om het klapvee te manipuleren ?
Die tijden zijn voorbij.

Kamervraag | 19-08-15 | 16:54

- s1.postimg.org/u3mm77x33/verrader_Rutt...
foto 'Mark tekent bij het kruisje.. hoppa, weer 5 miljard weggepist'

Geert Wilders ' Nederland verdient een premier die opkomt voor de Nederlanders '

(c)ZWITSUL | 19-08-15 | 16:53

Het laffe gedrag van de PVVDA was weerzinwekkend. Geen fractievoorzitters aan het woord - die waren niet eens aanwezig -, maar woordvoerders. Geen tweede termijn. Onsamenhangend betoog van Harbers (VVD), met als intriest dieptepunt het argument dat ".. een stem tegen het steunpakket gedoe in Nederland zou opleveren".

Kortom een mooi begin van het nieuwe parlementaire jaar. *Grote voorraad popcorn inslaan doet*.

Hoen | 19-08-15 | 16:52

Geert maakte zojuist reklame op TV VOOR ONS REFERENDUM!
Dank je Geert..!
Leve de PVV.
-
Ceterum censeo EU esse delendam. -
Overigens ben ik van mening dat de EU moet worden vernietigd

Democratie | 19-08-15 | 16:50

En met deze speech bewijst Greet maar weer eens voor eens en altijd een oppositieclown te zijn. Vooral doordat zijn betoog in anderhalve zin onderuit wordt geschoffeld door Pechtold. Wat trouwens niet een inhoudelijk verweer is, maar eigenlijk wel een kinderachtige steek onder water - maar terzijde.
Greet heeft goede standpunten maar op het gebied van economie en rijksbegroting zijn de PVV opvattingen van het niveau basisschool-met-bijles.

Captain Pervert | 19-08-15 | 16:50

Toch moet je het ze nageven. Zonder het populisme van Geert Wilders en Alexander Pechtold was zo'n debat gortdroog. Zo'n uitwisseling van banaliteiten geeft toch wat kleur. Altijd knap hoe de heren synchroon en op gelijk nivo blijven. "Schultenbrau zuipen" versus "prosecco slobberen als ranja".
.
Hoe vlak de polder toch eigenlijk is....

Parel van het Zuiden | 19-08-15 | 16:49

Eindelijk eens een coherent verhaal. Greet moet vreselijk oppassen hoe hij de dingen benoemt anders wordt hij streng toegesproken door Rutte. (de TK gaat er eens lekker voor zitten om hem boos en meewarig aan te kijken www.youtube.com/watch?v=OmdBe0K36NM )
De wetenschapper in hetzelfde filmpje zegt precies hetzelfde maar geeft Wilders toch geen gelijk want die "gaat er op een oneigenlijke manier mee aan de haal". En de reporter doet alsof hij alles voor het eerst hoort.

Greet was mijn steun bijna kwijt met zijn "minder, minder" waarmee hij zowel het islamdebat als het immigratiedebat verziekte. Maar dat moet ik hem maar vergeven want hij staat helemaal alleen tussen echt gevaarlijke idioten.

PrinsesStoepje | 19-08-15 | 16:49

-weggejorist-

Nederland Herrijst | 19-08-15 | 16:48

Ik moest erg lachen om Pechtolds poging Wilders af te zeiken. Wilders mocht niets zeggen over geen geld meer naar de grieken, want hij had zelf 15 jaar (!!) gelden ingestemd met toetreding. Hahaha. Dus als ik een nieuwe collega krijg en na een week wordt gevraagd wat ik van 'm vind. En ik zeg "wel aardig, ja". En in de jaren daarna blijkt het een leugenachtige dief die het bedrijf en zijn collega's besteelt, dan mag ik niet vragen om zijn ontslag, omdat ik 'm toen "aardig" heb genoemd?
Zo triest dat deze man zo'n hekel heeft aan Wilders dat ie 'm koste wat het kost onderuit wil halen, maar niets kan vinden om dat mee te doen en dus maar met dit soort onzin op de proppen komt. Heel triest.

J. Jarig | 19-08-15 | 16:48

Rutte moest van Merkel bij het kruisje tekenen.
Maar daarvoor mag hij wel 1x MET lederhosen bij haar op thee komen. Nou ja hij thee zij snaps.
Leuk toch... Kost een paar centjes maar we hebben lol

thesmul | 19-08-15 | 16:48

@ Parel van het Zuiden | 19-08-15 | 16:41
Ik heb het hier al vaak over gehad op GS, wil niet eindeloos in herhaling vallen, maar natúúrlijk is vorm wel degelijk van het grootste belang in de politiek. Ik vind het minstens zo gevaarlijk om die vorm maar gewoon te negeren.
Als ik het zo lees zijn we het grotendeels wel met elkaar eens, maar ik vind dat ik uitstekende redenen heb gehad om tot de vorige verkiezingen te wachten met een stem op Wilders. En ik blijf het jammer vinden dat hij het zijn tegenstanders soms zo makkelijk maakt hem te dismissen. Vooral ook heel jammer omdat hij het helemaal niet nodig heeft, hij is een zeer begenadigd spreker.

Lewis | 19-08-15 | 16:47

Helemaal goed!

Reykjavik | 19-08-15 | 16:46

geloofwaardigheid!!! Alexander pang pang Pechtold die ze eigen landsverdediging verwaarloosd daar raar grapje over maakt. Pechtold steek je hand eigen boezem. Jij komt helemaal nergens voor op. ook voor onderwijs waar d66 zich zo sterk voor willen maken. Allemaal flauwe kul dit debat. De uitkomst was al bekend

franck7020 | 19-08-15 | 16:46

Overigens interessant om te zien hoe kritiekloos reaguurders zijn

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:44

Als ik die Dijsselbloem zo bezig zie met zijn boodschappenlijstje of zijn Candy Crush of whatever hij aan het doen is, dan komt er één ding als eerste bij me op:
Jammer dat zo iemand die zo dom is, stemrecht heeft en dat zijn stem net zo zwaar telt als iemand die wel dingen weet, zoals ik bijvoorbeeld.

Cuyahoga | 19-08-15 | 16:42

En Pechtold reageert weer niet inhoudelijk, maar op de man. Tekenend.

Spittertje | 19-08-15 | 16:41

@Lewis | 19-08-15 | 16:31

Vorm boven inhoud. Gevaarlijke insteek om besluiten op te nemen. Deze keer vind ik 'm overigens eigenlijk redelijk beschaafd. Ja een paar harde woorden, maar daar is het onderhand wel tijd voor. Kijk, politieke meningsverschillen ter zijde, Rutte maakt er als premier van NEDERLAND ook een potje van. Hij liegt heel erg vaak tegen de kamer bijvoorbeeld. Dat is gewoon een democratische doodzonde. Vele malen erger dan een handvol harde stellingen.
.
Ik ben blij dat u leert er door heen te kijken. Niet voor de steun aan Wilders, maar omdat de inhoud bepalend zou moeten zijn voor politiek, bestuur, en het uitoefenen van je stemrecht. Dit land heeft inhoud nodig. In deze speech heeft Wilders veel rake punten, dus was het wat mij betreft een goede speech.

Parel van het Zuiden | 19-08-15 | 16:41

Arrogander Pechtold, zucht... *facepalm doet*

Le Roi | 19-08-15 | 16:41

Goed kijken Mosco en die 2 .. kan je wat van leren.

(c)ZWITSUL | 19-08-15 | 16:40

"De afgod heet Europese Unie"
Dat is het, Arrogander, D'n Dijs, en Rutte zijn natuurlijk niks beter dan sekteleden van pak 'm beet Scientologie of Boko Haram, het is een blind geloof in iets wat wezenlijk niet bestaat, nooit bestaan heeft en nooit zal bestaan.

Cuyahoga | 19-08-15 | 16:40

Hahaha.... reclame voor GP!
Dat is ook een manier om mensen te bereiken die normaal nooit naar de roze pagina kijken.
Ik vind Geert TOP!

Schietmijmaarlek | 19-08-15 | 16:40

Meesterlijk, hoe deze man kan verwoorden wat miljoenen landgenoten denken. Als die landgenoten nou de volgende keer óók op hem gaan stemmen, gebeurt er misschien wat.
potloodvent | 19-08-15 | 16:31

En dan krijgt ie 30 zetels. Met wie gaat hij samenwerken? Afgezien of je t eens bent met wat ie zegt. Hij kan met niemand door een deur.

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:39

Het zijn allemaal landverraders die kruipen voor de oranje-bilderberg belangen.
Als stemmen iets zou veranderen dan was het allang verboden.

rechtsdwalendeautist | 19-08-15 | 16:38

Waarvoor dank, want servert24 zat namelijk te roken.

Draaikont24 | 19-08-15 | 16:37

@pechtold. Mensen die aan hun neus zitten liegen altijd.

niks mis mee | 19-08-15 | 16:37

@potloodvent | 19-08-15 | 16:31
Dat is er met de laatste verkiezingen inderdaad goed uitgekomen. Die miljoenen van u.

toetanchamon | 19-08-15 | 16:37

Geert Wilders heeft wederom gelijk. Hoe je het ook wendt of keert.

En niet alleen op dit onderwerp maar ook op veel andere onderwerpen. Maar zijn politieke tegenstanders zullen dat nooit toegeven.

Wilders heeft gelijk maar krijgt het niet
www.nrc.nl/opinie/2015/01/26/wilders-h...

Vlander | 19-08-15 | 16:36

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:26
helaas is er geen alternatief. Dat is wel een probleempje ja.

aardappelninja | 19-08-15 | 16:36

Waarom kijken wij eigenlijk naar deze schijnvertoning, aangezien het NL parlement allang geen ene malle moer meer heeft te vertellen? Of kijken wij alleen nog uit louter verveeldheid?
Volgens mij kunnen we beter de gehaktballen op het vuur zetten (het is immers woensdag gehaktdag) dan ook maar één seconde te kijken naar dit toneelstuk.

Van Duyvenbode | 19-08-15 | 16:35

En dan komt die engnek Pechtold nog even door de bocht met z'n non-opmerking, dat Wilders in z'n VVD-tijd wél voor heeft gestemd. Ja, drop*l, waarom denk je dat die na de zoveelste "druk" vanuit de VVD om maar vóór iets te stemmen, z'n eigen partij heeft opgericht? Als er één partij niet te vertrouwen is, buiten de VVD, dan is dat de grootste achterbakse partij van Nederland wel… de D666.

Die partij heeft geen enkel bestaansrecht, en zou net als de VVD aan de hoogste boom moeten worden gehangen vanwege landverraad. Dit soort partijen zijn de grootste boosdoeners, die alle welzijn van de burger in de grote A-nus neemt om maar een wit voetje bij Brussel te halen. De "Verachtelijke Veradelijke Dictators", samen met de "Dictators sinds '66", schoften ten top zijn het dat ze nog met een strakke bek durven te verkondigen dat dít het beste voor Nederland is.

Het beste voor Nederland bestaat al decennia niet meer. Niet sinds de burger genaaid is door het Verdrag van Lissabon. Niet sinds Brussel de dienst uit maakt. Niet sinds een debat over het al-dan-niet geld sturen naar Griekenland een fopdebat is omdat de keuze al lang is gemaakt. En al helemaal niet, sinds de VVD en D66 hun vieze tronie hebben laten gelden door overal voor te stemmen, en de burger zo dom als mogelijk houden.

Nou heren… het is jullie gelukt. Binnen 10 jaar sterft de Nederlander langzaam af, en wordt het hier een heerlijke mengelmoes van alles wat immigrant is: marokkaan, eritreër, serviër, oekraïner, turk en zo nog wel meer van die kansparellanden. De Nederlander vertrekt of sterft langzaam af, dankzij het beleid wat jullie hebben gevoerd. En reken maar dat er burgers zijn die deze veel te dure rekening komen vereffenen als de boel ontploft.

kanon0503 | 19-08-15 | 16:34

Ja, het is populistisch.
Ja, het is soms kort door de bocht.
En ja, ik blijf een ongemakkelijk gevoel houden bij de manier waarop hij dingen zegt. Omdat ik fatsoen, beheerstheid ontzettend belangrijk vind bij een politicus.
Maar by Jove, wat slaat hij inhoudelijk spijkers op de kop - de ene na de andere. Wat hij zegt over Griekenland, wat hij zegt over de gebroken beloften van Rutte, wat hij zegt over de ongekende toestroom van asielzoekers naar Nederland, wat hij zegt over onze bejaarden, het is allemaal waar en het is me uit het hart gegrepen.
En zolang geen andere lijsttrekker van een partij die er toe doet de zaken net zo onomwonden benoemt als hij, zolang geen andere lijsttrekker de problemen durft te onderkennen die mij, net als de meeste reaguurders, grote zorgen baren, neem ik zijn gedrag voor lief, ben ik blij dat hij er is en krijgt hij mijn stem. Ondanks alles maar van harte.

Lewis | 19-08-15 | 16:31

Mijn stem gaat naar Fleur maar de rest van mijn tokkiefamilie en die is vrij groot stemt ook PVV.

K. Loothommel | 19-08-15 | 16:31

eerstneukendanpraten | 19-08-15 | 16:25
Dat is politiek. Zou Wilders ook eens mee moeten beginnen als hij iets wil bereiken. Zonder compromissen blijft het alleen maar bij zinloos geroep vanaf de zijlijn. Aan de andere kant loopt zijn electoraat weg als hij zich inlaat met politiek.
Een catch 22, waardoor deze hele beweging bij voorbaat zinloos wordt.

MasterMind99 | 19-08-15 | 16:31

Kameroudste | 19-08-15 | 16:26

Het is een klein kind en echt alles wat de man ademt is gericht op een mooi baantje in Brussel. Nederland kan verrekken, dat interesseert hem echt geen ene flikker...

eerstneukendanpraten | 19-08-15 | 16:31

Meesterlijk, hoe deze man kan verwoorden wat miljoenen landgenoten denken. Als die landgenoten nou de volgende keer óók op hem gaan stemmen, gebeurt er misschien wat.

potloodvent | 19-08-15 | 16:31

Er hoefde volgens Rutte geen extra geld naar de Grieken tijdens de vorige regering. Nu is er een nieuwe regering die het zeer slecht gedaan heeft, bedrijven gaan (volgens Rutte) door het beleid van de huidige Griekse regering failliet. En Rutte wil daarom extra geld aan de Grieken overmaken.

i-Wonder | 19-08-15 | 16:30

Ik vond de hele oppositie (Kereltje Pegtold uitgezonderd) wel goed. Het kabinet kreeg er flink van langs. Goed gedaan Geert!

DonSwami e.v. | 19-08-15 | 16:29

Wilders op dreef... hahahaha, ja richting het gesticht, als Geertje nou eens met werkbare oplossingen komt ipv alleen maar ouwe koeien uit de sloot te vissen!
.
Owja leuk natuurlijk om over een vluchtelingentsunami te beginnen tijdens een debat over Griekenland.... nee dat ben je 100% bij de les hoor... of heeft hij gewoon niks anders om over te zeiken! ;-)

bArAbAts | 19-08-15 | 16:29

1 dikke burn aan het einde oh shit

Kami sama | 19-08-15 | 16:29

Kop. Spijker. Klabam. Zoiets....

lillendvleesch | 19-08-15 | 16:28

Kan Buma zijn betoog even doorlezen voor hij het gaat opdreunen? Scheelt een hoop storende versprekingen. Is trouwens een kenmerk voor mensen die iets voorlezen wat ze zelf niet hebben geschreven.

Buma, die motie van jou is gelijk aan die van Wilders. Kamervoorzitter, doe eens ingrij.... oh wacht. Niet, want incompetentie.

Kameroudste | 19-08-15 | 16:28

Humor. Kereltje Peggolt verwijt Wilders teveel moties van wantrouwen in te dienen, met een snerend "dat helpt de democratie." Ja, fysieke en intellectuele onderdeur, dat doet het inderdaad. Je hoeft het niet eens te zijn met Wilders' moties (ben ik ook niet) maar het is een democratisch recht, een democratisch instrument.

Vervolgens gaat Peggolt zelf óók een motie indienen die lijnrecht staat op de motie van Wilders.

Grote jongen hoor.

Kameroudste | 19-08-15 | 16:26

Hartje, hartje Geert.

Bombadil | 19-08-15 | 16:26

Maar als de ene populistische leus nog raker is dan de andere, is populisme dan nog wel een vies woord? Misschien niet, zeker niet als degene die ze uitspreekt het ook daadwerkelijk meent. Wat de EU betreft spreekt hij niets dan de waarheid.

Hier zit het hele probleem GS. De 'waarheid' inzien en er iets mee kunnen doen zijn twee verschillende dingen. Wilders zal nooit wat bereiken, puur door zijn manier van politiek uitoefenen.

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:26

Wat is die Pechtold toch een ongelooflijke zak, eerst Rutte aanvallen op zijn verbroken beloften ten aanzien van Griekenland maar wél zelf een motie indienen om de regering te steunen. Wat een huichelaar!

eerstneukendanpraten | 19-08-15 | 16:25

Elke keer dat Geert spreekt neemt mijn heimwee naar Pim toe.

*hond uitlaten gaat*

MasterMind99 | 19-08-15 | 16:25

PVV is een kansloze partij. kan niet regeren, omdat ze constant ruzie maken met andere partijen. Daarom is het zinloos die partij te steunen, ongeacht de standpunten die ze innemen. Een partij moet niet alleen roeptoeteren, maar vooral laten zien dat ze inhoudelijk de kar kunnen trekken. Dat bewijs heeft Wilders nog nooit geleverd. Hij scheldt zijn tegenstanders uit en heeft inmiddels geen medestanders meer. Als je ooit zijn standpunten vertegenwoordigd wil zien, moet er een diplomatiekere vervanger voor hem komen.

ikzalhandhaven | 19-08-15 | 16:24

Rutte zat net in de beantwoording ook weer eens snoeihard te liegen met z´n verhaal dat in 2012 ten tijde van de verkiezingscampagne niet te voorzien was dat de Grieken opnieuw geld nodig zouden hebben. Rutte regelde nota bene een week na de verkiezingen in september 2012 dat Nederland voor maar liefst EUR 200 MILJARD!! garant staat voor het ESM Euro reddingsfonds waaruit Griekenland nu voor 0,1% rente per jaar EUR 86 miljard mag lenen. Rutte verkwanselde daar even een derde van het Nederlandse BNP met z´n handtekening. Dat enorme besluit was zonder enige twijfel de meest schadelijke beslissing voor de Nederlandse economie sinds WO II.

Outsider-Inside | 19-08-15 | 16:24

Enough = Enough. Politiek Nederland pleegt harikiri op zijn eigen bevolking.

ad melkert | 19-08-15 | 16:23

Waren Kuzu en Oztürk (met YMCA-snor) nog op vakantie in Turkistan?

eerstneukendanpraten | 19-08-15 | 16:23

@Kameroudste | 19-08-15 | 16:21
ow valt je poster van pechhold van de muur ??????

witchmaster | 19-08-15 | 16:23

Rutte kan niet anders. Europa wordt gewoon gesloopt, zodat we niks anders meer kunnen dan conformeren.

wolf_r | 19-08-15 | 16:23

HAHAHAAAAAAAAAAAAA!!!
WILDERS MAAKTE REKLAME VOOR ONS REFERENDUM tijdens de beraadslagingen!
-
Ogelofelijk goed mensen!!
Zojuist gezien tijdens de discussies

DANK JE GEERT !
Mijn PVV stem heb je volgende verkiezingen
-
Voor de goede orde: mijn formulier is zojuist op de post!

Democratie | 19-08-15 | 16:22

smeerlap pechold varken landverader

witchmaster | 19-08-15 | 16:22

Fucking vet

Ramsesz | 19-08-15 | 16:22

En Greet doet mee met het referendum. "We laten ze een poepje ruiken"

Kamervraag | 19-08-15 | 16:21

Oh god. Ik begrijp dat deze reactieoptie is gereserveerd voor de PVV-fanclub?

Ik ga de hond uitlaten.

Kameroudste | 19-08-15 | 16:21

En Geert was ook degene die 24 uur na verkiezingen zijn belofte van "65 = 65" brak. Voor de rest heeft hij verder wel gelijk.

MrTitanski | 19-08-15 | 16:21

Jaaaaa, hij heeft het gezegd, hij heeft Geenstijl /pijl genoemd !

edelweiss | 19-08-15 | 16:21

-weggejorist-

witchmaster | 19-08-15 | 16:20

Geert verwijst gewoon even naar GeenPeil!!!

Mastermattie | 19-08-15 | 16:20

"Not the one it needs right now"?????? Wie hebben we dan wel nodig?

shibalnom | 19-08-15 | 16:19

Mijn held de enige die het DURFT te zeggen , ik sta achter je Geert

witchmaster | 19-08-15 | 16:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken