Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Biertje, maar hoe hoog is je plafond?

Laag plafond? kom maarrrr!Lang leve de onzinnige regels! We kunnen nog minstens tachtig jaar schrijven over onzinnige regelneverij, en daarvoor zijn we heren en dames slapende ambtenaren uiteraard wel weer dankbaar. Want nu weer een fijn staaltje ambtenarij: Wie maakt er nou in hemelsnaam een punt over een plafond dat twee centimeter te laag is, waardoor er geen bier meer mag worden geschonken bij een voetbalkluppie? Welnu de Keuringsdienst van Waren. Bravo, jongens goed gedaan, hou die scherpte vast, Koninginnedag komt er aan...

Reaguursels

Inloggen

@timbo
Of 2cm te laag?

HardeHand | 24-04-05 | 23:07

Gewoon een verbod op vrouwen in de kroeg. Heeft 3 grote voordelen: 1.) Het plafond mag weer, omdat mannen niet van die achterlijk hoge hakken hebben 2.) Mannen die thuis een vrouw hebben worden niet verleid door deze zondige vrouwen, die blijkbaar thuis niks te poetsen hebben 3.) Omdat er geen lekkere wijven meer in de kroeg komen, blijven de mannen op een gegeven moment ook weg. En waar kan je dan nog drank en iets te knabbelen krijgen? Juist! O;-)

Jezus van Nazareth | 23-04-05 | 17:18

Breinstein ok dan! ;)

Pannie | 23-04-05 | 13:11

Lullen jullie maar, maar met een spijker in je kop kun je toch goed last hebben van een laag plafonnetje...

Breinstein | 23-04-05 | 11:54

je kan toch ook 2 cm van de onderkant afhalen??????

loewende koe | 22-04-05 | 20:59

heerlijk, die reacties hier!

DonnieDarko | 22-04-05 | 20:55

Ach jesus die rotkeuringen...
Van de een moet de vloer glad zijn en van de andere stroef...
En geen van beiden wil een papier ondertekenen dat hun zeggen dat het glad of stroef moet zijn..
Dus doen we voorlopig niks en laten we zoals het is.
Totdat een van de beide partijen tekent dat ze het met hun beleid eens is:)

En voor die sportclub als die straks 2.40 is dan is die voor arbowet weer te hoog om het schoon te maken hahahaha :p

Sinners | 22-04-05 | 20:14

En dan staat er ook nog een paard in de gang.

superjan | 22-04-05 | 19:55

Dan moeten ze mijn piemel ook afkeuren, hij is 2 cm te lang!

timbo | 22-04-05 | 19:37

Laat je gewoon de mensen bij de deur de schoenen uittrekken.

projectionist | 22-04-05 | 19:28

Kunnen ze dan niet lagere blikjes kopen of kleinere flesjes?

HyBriD VorTeX | 22-04-05 | 18:47

Idioten

Wolfgang | 22-04-05 | 18:05

*idiot*ik aan de grond

Dism | 22-04-05 | 17:19

Ik zou gewoon lekker mijn kratje bier in de koeler flikkeren, lekker opzuipen tijdens de vergadering en denken.. yeah.. whatever... Ik snap niet dat die leden naar de krant gaan... En als die bromsnor langs komt geef je hem gewoon een pils. Hij heeft vast geen meetlint mee...

Dexx | 22-04-05 | 17:00

hoog plafond, laag plafond, geen plafond, het zal mij mn reet roesten, ik zit aan het bier!

idiot | 22-04-05 | 16:25

Misschien is het plafond wel niet recht (of de vloer; al eens in een originele irish pub gestaan?). Stel dat je ergens toch nog die 2.40 meet dan heb je toch een probleem want dan moet je die regel weer gaan aanpassen. Dit regeltjesland is echt naar de klote.

Hölzenbein | 22-04-05 | 16:13

@Denkzelfstandig: hulde. Om de vader uit de "Vader & Zoon"-strip te parafraseren: "Bier drinken in een ruimte van 2.38m... daar is het Romeinse rijk vast ook aan ten onder gegaan".

Muxje | 22-04-05 | 16:12

@ Devlaam:
Jij en jouw angst bepalen niet voor ALLE andere Nederlanders welke risico's zij - geheel buiten jou om - wel of niet mogen lopen. Zolang ik jou niet in gevaar breng, heb jij niks te zeggen over welke "gevaren" ik aanga, waaronder het onverantwoorde bier drinken in een lokaal van maar 2,38 m hoog.
-
Jij gaat er nog steeds van uit dat er overal regels voor moeten zijn die voor iedereen gelden. DAT is het probleem. WEG met die regels. Ik wil vrijheid en ik gun jou de jouwe.

DenkZelfstandig | 22-04-05 | 16:05

@vraagstaart: daar vraag je me wat...

Eskimauh | 22-04-05 | 16:04

Dit moet echt een heaux zijn. Welke achterlijke pannekoek (oldskool spelling) heeft dit in godsnaam bedacht?

Framoes | 22-04-05 | 16:04

@neemjemoeder Neem ik het bier wel voor je mee

vraagstaart | 22-04-05 | 16:03

tuurlijk:
de frenquentie der peristaltische bewegingen afgezet tegen het europese gemiddelde onder voorbehoud van raciale eigenschappen verminderd met het comsumptieve gedrag van alcoholhoudende dranken uiterlijk 30 minuten voor aanvang > 1,54

Eskimauh | 22-04-05 | 16:03

@ Eskimauh wat de neuk heeft die link met deze topicte maken?

vraagstaart | 22-04-05 | 16:02

Ben ik nu zo slim of zijn jullie zo dom?

Die gasten bellen gewoon even de supporters van ajax of ze even willen helpen. Binnen notime is het plafond op de gewenste hoogte en weet je zeker dat die inspecteur nooit weer vervelend komt doen. Dit advies is extragratis vandaag.

P.S. Als morgen 90% van de ambtenaren er uit wordt geflikkerd ga ik een hele hoop glazen bier drinken en hoe hoog het plafond dan is maakt me geen ene moer uit.

neemjemoederindemali | 22-04-05 | 16:02

@devlaam, die beoordelingsfouten in Enschede en Volendam komen niet door het handelen naar de geest van de wet. De situaties daar gingen iedere redelijke grens te buiten. Bovendien is het cafe in Volendam herhaaldelijk gewezen op de (daadwerkelijke) gevaarlijke situatie daar, er is alleen niets gedaan toen de cafebaas de opdrachten tot verbeteren negeerde.

Muxje | 22-04-05 | 16:02

Ik neem aan dar er ook NEN normen zijn voor de daad, de amplitude der schokkende heupen enzo?

style.councillor | 22-04-05 | 16:01

ROTFL! Mijn plafonds komen niet boven de 2.27 uit, moet ik nou buiten mijn bier opdrinken? En hoe zit het met cola? Is er ook een frisdrank-arrest? Is dit misschien een gevolg van de Exota-affaire, waarin Marcel van Dam heeft aangetoond dat een plafondhoogte van tenminste 2.40 meter ricochet-effecten van rondvliegende glassplinters met tenminste 50% vermindert?
Heeft de Keuringsdienst van Waren misschien collectief het syndroom van Creutzfeld-Jacob?

vraagstaart | 22-04-05 | 16:00

Ik gooi mijn bier toch wel tegen het plafond.

Prrooost

Veldwebel | 22-04-05 | 16:00

@lellebel,
ja alleen mijn fiat komt uit zuid duitsland

style.councillor | 22-04-05 | 15:59

@ . DenkZelfstandig
.
Gelukkig ben jij niet in de positie te bepalen hoe we nederland inrichten.
.
Ik ga er van uit dat de horecalocaliteiten waar ik kom goed zijn, en dat ik dat niet zelf hoef te controleren als ik ladderzat door de stad loop.
.
Ik krijg er dorst van, ik hoor van die 6kantige hoegaardenglazen mijn naam roepen!

Devlaam | 22-04-05 | 15:58

@style.coucillor

Ben jij die gek in zn fiat panda die steeds het verkeer ophoudt op de A13?

Lellebel | 22-04-05 | 15:56

@badpinky

thnx, het nieuwe bouwbesluit dus, met daarin verwerkt de laatste europese regelgeving.
Maar die 240 geldt voor nieuwbouw. Hoe kan dat dan van toepassing zijn op een bestaande bestuurskamer? *zucht* zoveel vragen, waar zijn de geenstijl ambtenaren met antwoorden als je ze nodig hebt.

Mazzel | 22-04-05 | 15:55

Darom rij ik altijd links, dat gezeur, ik laat me niet in een keurslijf proppen.

style.councillor | 22-04-05 | 15:54

Nu weet ik eindelijk waarom kerken een hoog plafond hebben!

Dat moet dus zo hoog zijn vanwege al die wijn...

Weer wat geleerd vandaag =-)

Tipnix | 22-04-05 | 15:53

Om welke GOEDE reden moet er een grens getrokken worden? Om GEEN ENKELE GOEDE REDEN.
-
Wie in een krap hokje wil drinken moet dat helemaal zelf weten. En als er ongelukken van komen moet ie dat ook helemaal zelf oplossen.
-
Dit soort gezeik leidt tot een claim cultuur waarin niks meer mag en iedereen elkaar (en met name de overheid) aanklaagt omdat zij "paal en perk hadden moeten stellen".
-
Wie iets wil doen wat anderen gevaarlijk vinden moet dat HELEMAAL zelf weten zolang hij een ander er niet tegen diens zin in betrekt. En doet ie dat wel dan is DAT het probleem, zelfs al is het plafond 10 meter hoog.
-
Bureaucratie... het is moordend!

DenkZelfstandig | 22-04-05 | 15:53

@ . Muxje

Persoonlijk zou ik ook niet zo moeilijk doen over die 2 cm, maar de voetbalclub is fout, niet de voedselenwarenautoriteit.

De geest van de wet is het gevaarlijkste wat er is, in Enschede konden die paar extra conatianers kruit er ook nog wel bij, en in Volendam was 2.10 ook hoog genoeg. Niet dus.

Aldus deVlaam

Devlaam | 22-04-05 | 15:52

wat een swansen

Johnny Bravo | 22-04-05 | 15:51

@Tipnix
Ik denk dat je gelijk hebt en de politiek alcohol in de sportkantine snel zal uitbannen.
Wel jammer voor de tennisser die een wijntje bij zijn bitterbal wil. De locale horeaca zal ook wel blij zijn met zo'n besluit.

Lellebel | 22-04-05 | 15:51

@Knutsel,
Ter Apel heeft wel het One And Only Verwijderingcentrum, onlangs nog geopend door Hare Exellentie Rita Verdonk.

fuckje | 22-04-05 | 15:50

alleen voor een 2cm

De Enige Super Meki | 22-04-05 | 15:49

Zo hier een stukje, damn.. ik voel het inderdaad dat 2.38 erg benauwend kan zijn om in te werken :S

------

Het plafond moet minimaal op 2.40 m.(nieuwbouw). Wenselijk is uit te gaan van een plafondhoogte van minimaal 2.60 m. of hoger, onder andere omdat in grote ruimten lagere hoogten benauwend werken. In lagere ruimten zal ook meer geventileerd moeten worden omdat de capaciteit van de hoeveelheid lucht minder is. Verder mogen op het plafond geen lekkages voorkomen en verfschilfers in verband met handmondcontact.
Ook moet de plafondafwerking c.q. constructie zodanig zijn, dat zich geen stof kan ophopen.

------

BadPinky | 22-04-05 | 15:48

Wat een gestoorde Keuring van wet

een dictator :@

De Enige Super Meki | 22-04-05 | 15:48

Als ik 52 rijd, en ik wordt geflitst.. moet ik toch ook dokken? Lijkt me niet meer dan logisch...

De volgende keer heeft iemand een 4cm te laag plafond, en dat scheelt ook maar 2cm op die ene die wel mocht.. etc. etc.

Je moet toch ergens een grens trekken, hoe lulig het ook is.

Faach Viechuur | 22-04-05 | 15:46

www.vwa.nl/php/page_sub.php?structure_...

Bedrijfsinrichting

*
De horecalokaliteit moet voldoen aan onder meer de volgende bouwkundige eisen:
o
plafondhoogte van ten minste 2.40 m
o
oppervlakte van ten minste één van de lokaliteiten van minimaal 35 m2
o
twee volledig van elkaar gescheiden toiletgelegenheden met handenwasgelegenheid in onmiddellijke nabijheid van de lokaliteit
o
toiletgelegenheden die niet rechtstreeks toegankelijk zijn vanuit de horecalokaliteit
o
mechanische ventilatie rechtstreeks in verbinding met de buitenlucht
*
De ruimtes waarin de verkoop van goederen plaatsheeft, of verhuur en dienstverlening, mogen niet rechtstreeks worden bereikt via een lokaal waarin alcoholhoudende drank aanwezig is. Deze activiteiten mogen ook niet in de horecalokaliteit worden georganiseerd.
*
De slijtlokaliteit moet voldoen aan onder meer de volgende bouwkundige eisen:
o
plafondhoogte van ten minste 2,40 meter.
o
oppervlakte van ten minste één van de lokaliteiten van minimaal 15 vierkante meter
o
een slijterij mag niet rechtstreeks in verbinding staan met een andere winkel (bijvoorbeeld een supermarkt)
o
in de slijterij mogen naast (alcoholhoudende) dranken alleen artikelen worden verkocht die direct gerelateerd zijn aan alcoholhoudende drank, bijvoorbeeld glazen of kurkentrekkers.

terug naar boven

Overige bepalingen

*
Tappen en slijten gaan niet samen in één lokaliteit (proeven van alcoholhoudende drank in winkels en slijterijen is niet toegestaan).
*
Verkoop van alcoholhoudende drank vanuit automaten is verboden, met uitzondering van automaten op hotelkamers.
*
Het is verboden personen toe te laten die in kennelijke staat van dronkenschap zijn of die kennelijk onder invloed van andere drugs of medicijnen verkeren.
*
In een supermarkt moeten de alcoholhoudende dranken gescheiden worden aangeboden van de niet-alcoholhoudende dranken.

terug naar boven

Sancties
Als een overtreding wordt geconstateerd, neemt de controleur maatregelen. De volgende straffen kunnen worden opgelegd:

* een waarschuwing
* een boete, oplopend tot ?11.250,-
* stilleggen alcoholverkoop (na herhaaldelijke overtreding)
* voorraad in beslag nemen (indien alcoholhoudende drank wordt verkocht terwijl er een verkoopverbod geldt)
* de gemeente kan worden gevraagd de vergunning in te trekken

Irol | 22-04-05 | 15:45

In Ter Apel of all places, het is nou niet zo dat daar veel meer te doen valt dan bier te zuipen.

knutsel | 22-04-05 | 15:43

@Devlaam, juist daarom is het zo belangrijk dat ambtenaren de letter en de geest van de wet uit elkaar kunnen houden. Ja, formeel hebben ze gelijk, net zoals de agent die een boete geeft voor 104 rijden daar waar 100 is toegestaan. Maar de geest van de wet heeft betrekking op het beoogde doel ervan, namelijk de veiligheid in openbare gelegenheden, of op de openbare weg in het geval van verkeersboetes. Om snel onveilige situaties te kunnen beoordelen zijn er normen vastgesteld (minimum planfondhoogte), maar als men nét niet aan de norm voldoet zou men toch een individuele inschatting moeten maken van de situatie ter plaatse. In dit geval lijkt mij de veiligheid niet in het geding als men toestaat om bier te schenken in een ruimte van 2.38 hoog.
.
Ambtenaren moeten gelijke gevallen gelijk behandelen, maar het blind aan de regels vasthouden is wel erg fantasieloos. Waarom is de geest van de wet zo belangrijk? Omdat het veroordelen van dit soort onbenullige gevallen grote schade toebrengt aan het respect dat de burger voor de wet en het gezag heeft, zoals uit dit draadje weer ten overvloede blijkt.

Muxje | 22-04-05 | 15:41

Regels zijn regels... als ze dit toelaten, komen alle bestuurskamers met een plafond van 2.36m aanzetten... wat volgt: complete anarchie!

sneak | 22-04-05 | 15:41

@jonker
Hoezoe "jullie" heb ik "we" gebezigd?

style.councillor | 22-04-05 | 15:40

@Muxje

Geen keuze voor de politiek?
Hoe zit het met de fruitautomaten in kantines???
Oh die moesten ook weg omdat die dingen gokverslaving in de hand helpen!

Dus de politiek zal straks ook alcohol in kantines aanpakken... kwestie van tijd

Tipnix | 22-04-05 | 15:39

En dat "we" viel wel mee, het was Napoleon die ingreep om zelf in 1815 plaats te maken voor eem gerestaureerd koningschap

style.councillor | 22-04-05 | 15:39

2.40 is 2.40 en 2.38 is 2.38... punt uit. Naar wie mag ik mijn factuur sturen?

Eskimauh | 22-04-05 | 15:38

Als ze nu eens gingen controleren op het minimaal aantal hersencellen dat je moet hebben om normaal te functioneren. Wordt het volgens mij iets gezelliger dan met het controleren van een plafonnetje in een voetbalkantine.

de bier | 22-04-05 | 15:37

@style.councillor
.
Maar genoeg om jullie nu onder de duim te houden!
.

Jonker Hacq | 22-04-05 | 15:36

@Jonker hacq,
en niet te vergeten Nikki Lauda, Pluskut (enschede), Kouwes, iemand vergeten?

fuckje | 22-04-05 | 15:36

Geachte slaven van het bureaucratische geneuzel,

Hedentenmiddag heb ik via het medium Intranet
(Het is vrijdagmiddag 15.30 uur; ik stop ermee; ben niet voor niets ambtenaar)

Eskimauh | 22-04-05 | 15:36

@Devlaam @15:35,
Leg eens uit..

Lekker Belangrijk© | 22-04-05 | 15:36

@devlaam
maar waarom 240 cm? wat is de achterliggende gedachte.

Mazzel | 22-04-05 | 15:36

@Tipnix, ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt. Dit lijkt mij geen keuze voor de keuringsdienst van waren of de politiek, maar van de clubs zelf.

Muxje | 22-04-05 | 15:35

@Jonker Hacq @15:31 Kudtjebef!! Wat heb ik nu weer gemist?

Lekker Belangrijk© | 22-04-05 | 15:35

Okey ongelovigen!
Let op en luistert.
het klinkt wellicht raar maar om bier te verkopen heb je in NL een drank- en horecavergunning nodig.
Om hier aan te voldoen moet je aan bepaalde inrichtingseisen voldoen. Eén van die eisen in een plafond van 2.40m. Dit is vanuit de gedachte dat we in NL bepaalde eisen stellen aan veilgheid en gezondheid. 2.40m is acceptabel.
Regels zijn regels, waar je 120 mag rijden mage je geen 125 rijden, wat 2.40m hoog moet zijn is met 2.38 te laag.
Dat ze die kantine door beunhazen hebben laten zetten en nergens naar gekeken hebben is dus hun eigen dikke schuld en niet die van de 'keuringsdienstvanwaren'.

And justice for all.

Devlaam | 22-04-05 | 15:35

@Jonker
Ja maar met niet meer zo heel veel

style.councillor | 22-04-05 | 15:35

Opeens weet je het.. Je word ambtenaar..
[ weer een mooi staaltje gerompslomp ]

Th0raZin3 | 22-04-05 | 15:34

@style.coucilor
.
Maar uiteindelijk hebben we wel gewonnen!
.

Jonker Hacq | 22-04-05 | 15:34

@Jonker Hacq

Hmm ken geen grappen over een disco in Volendam.. wel over een kroeg in Volendam ;)

@Albert Heijn

Tja.. op de site van keuringsdienst van waren staat alleen dat het 2.40m moet zijn.. voor de rest geen uitleg, maar ja.. voor elk dingetje kunnen ze hier in nederland wel over miereneuken!

BadPinky | 22-04-05 | 15:34

Als ze nou gewoon de glazen 2 cm kleiner maken, ben je van ht hele probleem af.

gijs12345 | 22-04-05 | 15:33

Vara Laat met GS erin? Is dat ongeveer hetzelfde als een H(arde) P(olitiefilm) met veel S(nelle) M(omenten)?

Eskimauh | 22-04-05 | 15:33

Harteveld, dat lelijke wijf met die oerlelijke dochters? die Harteveld?

Mazzel | 22-04-05 | 15:33

@Jonker
Tijdens de Franse revolutie wisten ze wel raad met de lagere landadel

style.councillor | 22-04-05 | 15:32

.
Wie weet er nou nog hartstikke leuke grappen te bedenken over die doden tijdens de brand in die disco in Volendam? Na die volledig mislukte en walgelijke excercitie van De Chileen en enkele reaguurders over de verdwijning van mevrouw Harteveld kun je hier van alles verwachten.
.

Jonker Hacq | 22-04-05 | 15:31

Its not a matter what you can do for Tarzan, but what he can do for you

style.councillor | 22-04-05 | 15:30

@Evil: Jane denkt er anders over....

Ashkida | 22-04-05 | 15:26

Size doesn't matter, it's what you do with it...

Evil D. | 22-04-05 | 15:26

Kan iemand mij uitleggen WAAROM deze ruimte 2.40m moet zijn en niet 2.37m, 2.42m of misschien wel 2.35m?

Albert Heijn | 22-04-05 | 15:25

@Style: Gonna ask Jane

Ashkida | 22-04-05 | 15:25

Nu herhaling van vara laat met GS erin!!!

ATT | 22-04-05 | 15:24

@askida
en half batteries included Nederland

style.councillor | 22-04-05 | 15:23

2 centimeter. Kunnen precies twee mieren neuken.

Flierefluiter | 22-04-05 | 15:22

Ja beste reaguurders het moet uit de lengte of uit de breedte komen, maar die hoogte klopt niet.

style.councillor | 22-04-05 | 15:22

Ask Jane....

Ashkida | 22-04-05 | 15:20

Dat kan je van Tarzan niet zeggen

style.councillor | 22-04-05 | 15:20

Zit ook weinig diepgang in...

Ashkida | 22-04-05 | 15:19

.. kan je nog geen hoogte van krijgen

style.councillor | 22-04-05 | 15:13

Ach als je er diep over nadenkt

style.councillor | 22-04-05 | 15:13

Hmmm, waarschijnlijk gaat het dan om het explosieve karakter van blikjes bier, indien deze te lang (lees 22 jaar) in een aftanse koelkast hebben gelegen. Zo is zojuist bewezen door dhr. van Dam; sedert kort adviseur Keuringsdienst van Waren.

Deze blikjes bezitten een blastradius van exact 2.20 m, waardoor (indien op de grond geopend) het dak er niet af zal gaan. Omstanders kunnen naderhand bijelkaar geveegd worden met een (door de Keuringsdienst van Waren goedgekeurde) stoffer en blik.

Adonai | 22-04-05 | 15:13

Ik begrijp het al je gaat er gewoon te snel uit je dak.

Lucifer | 22-04-05 | 15:12

@Ui-pizza: shit, je hebt me door ;)

lamberto | 22-04-05 | 15:09

Drink met maten.

Evil D. | 22-04-05 | 15:09

Zelfs Tarzan is aan maximum maten gebonden het eind zou zoek zijn

style.councillor | 22-04-05 | 15:08

Ik dacht eigenlijk dat bier zuipen, platte lol, hoempa-toeters en 'een laag plafond' onlosmakelijk met elkaar verbonden waren...
Weten ze daar in Ter Apel wel zeker dat ze het plafond gemeten hebben, en niet de lage drempel?

mooncrawler | 22-04-05 | 15:08

Zou die twee centimeter ook uitmaken in de bar van de lilliputtervereniging? Daar zijn de kinderpilsjes ook een stuk kleiner.

Lellebel | 22-04-05 | 15:05

Die 2cm kun je toch wel van het plafond bikken?

BadPinky | 22-04-05 | 15:05

Gezellig met z'n allen op de grond zitten kan ook. Maar ik zou als ik hen was in ieder geval flink bezwaar maken en de boel aanvechten. Of we gaan een keertje met z'n allen langs daar, dan stampen totdat de vloer 2 cm lager ligt.

Evil D. | 22-04-05 | 15:04

Jezus, wat een zielig gezeik weer.
Het oostblok is vrij maar nu zitten wij in het een communistisch geleid land. Waar anders kun je zulke mierenneukerige regeltjes bedenken.

de bier | 22-04-05 | 15:04

@fuckje
Te diep in het glaasje gekeken?
Pas maar op daar zijn ook min en max afmetingen voor

style.councillor | 22-04-05 | 15:03

je moet toch iets doen op vrijdag middag. dit is weer een echt gevalletje paarse krokodil, maar als GS al zo'n soort gevallen op de site zet zijn ze nog wel een tijdje bezig.

mackie | 22-04-05 | 15:03

Paarse krokodil, roze olifant, wat maakt het uit. Het plafond in de toiletten zit altijd veel te hoog, zodat je die richtvliegen niet eens kunt raken, hoe goed je ook je best doet.

Cpt. Iglo | 22-04-05 | 15:02

@[email protected] @ 14:54; oh, maar dan is de ambtenaar in kwestie heel erg over de schreef gegaan, want dan heb je met hele andere verplichtingen te maken:
De afstand tussen een deur en raam moet minimaal 352cm zijn, de telefoon moet dan ook op precies 296cm ervan vandaan staan en last but not least het omgevingsgeluid mag de 73dB niet overschrijden....

idiot | 22-04-05 | 15:01

@lamberto,
als je de vloer dan 2 cm omhoog doet heb je 4 cm te weinig pro-eikel :D

Ui-pizza | 22-04-05 | 15:01

Duh, het gaat hier om de bestuurskamer. Lekker ter kennisneming accepteren en morgen weer mooi een flessie open trekken. Gewoon "besloten" bestuurvergadering, geen toegang voor ambtenaartjes.

DeKeet | 22-04-05 | 15:01

Krijgen we met koninginnedag ook weer dat evenementenbier? En mag het plafond dan wel omlaag?

Cpt. Iglo | 22-04-05 | 15:00

@style c,
heb ik(hik) nog nix van (hik) gemerkt

fuckje | 22-04-05 | 15:00

En dan versteld staan over een economische groei van 0,5%. Ik wed dat die ambtenaar in zijn uitleg "Cafe Wigwam" te Volendam erbij haalt en zich beroept op het gevaar van vuurwerk binnen 300 meter van de plaats van nuttigen.

Helemaal offtopic: ligt het nu aan mij of is er langs het spoor (Utrecht-Eindhoven) ongeveer 400 kilometer hekwerk geplaatst. Moet ik dat met mijn NS-Businees Card gaan betalen of zo? Laat het stelletje mongolen springen als ze daar zin in hebben!

Eskimauh | 22-04-05 | 14:59

plafond 2cm te laag? Dan maak je de vloer toch 2 cm hoger?:p

Deze flauwekul doet me erg denken aan dat meisje met de paarse krokodil.

lamberto | 22-04-05 | 14:59

Ze kunnen natuurlijk ook proberen om 2cm van de 20 cm dikke schimmel-laag af te schrapen. Daar heb je junioren voor, en ouderdagen... en Breng-je-grootouders-naar-de-sport-dagen... enz..

Ui-pizza | 22-04-05 | 14:57

klinkT

style.councillor | 22-04-05 | 14:57

Sja, vertel mij niks over regeltjes. De wet is immers de wet en die behoren we allemaal te kennen en tevens te respecteren. Dus gaarne ook niet lopen zaniken over de minimale inhoud van een koffiekopje....

idiot | 22-04-05 | 14:56

In Groningen klink de bodem in..

style.councillor | 22-04-05 | 14:55

Geen koffie in de trein. Mag KLM nu ook geen heineken meer verkopen in hun knusse vliegtuigen?

OurHero | 22-04-05 | 14:55

aaahh... heb ik zo'n hekel aan he.
als ze bij de appie stikkers op de kaas plakken

Ui-pizza | 22-04-05 | 14:54

@idiot
Het ging om blikkies, niet flessies. Hoe hoog is een blikkie eigenlijk?

Groningen, den 22sten April "Grapmaand" 2005 a.d.

Hierbij delen wij u mede dat het nuttigen van alcoholische versnapering in uw perceel, kadasteraanduiding 23123-005-TA01 niet in toegestaan. Wel is het nuttigen van niet alcohol-bevattende dranken toegestaan alsmede de snickers en het broodje bal. Het Broodje Bal mag echter geen ui bevatten wegens het flatulaire karakter van de ui.

Wilt u protest aantekenen tegen hetgeen gesteld in bovenstaande, verzoek ik u om contact op te nemen met ondergetekende

Deze brief is automatisch vervaardigd en derhalve niet ondertekend.

Dirk Egbert Halve Zool
Inspecteur van Voeding en Waren

Eskimauh | 22-04-05 | 14:54

de vloer er uit breken :D

hum-mer | 22-04-05 | 14:53

koffie in de trein, vergeet het maar.

ganzo | 22-04-05 | 14:53

Volgens mij staat de "je comment te snel"
functie weer uit! \O/

Armageddon | 22-04-05 | 14:53

Die idiot is geen idioot.

Tsabaothiemynoia | 22-04-05 | 14:52

Ben ik nu zo laag of zijn jullie nu zo kortzichtig?

style.councillor | 22-04-05 | 14:51

Ik zou een eikrapport vragen van de liniaal die de ambtenaar in functie heeft gebruikt. Daarna een diploma van het meetopleidingsinstituut waar de ambtenaar in functie de opleiding gevolgt heeft.
Dan zijn ambtenaren diploma en ga zo nog maar door.
Pas als ik dat gezien heb zal ik er over na gaan denken om het bier uit mijn ijskast te halen.

Masterdammer | 22-04-05 | 14:50

Ik had eens een café in Volendam, begonnen ze over plafonds te oh-en.

Slim als ik ben heb ik gewoon de boel getetraineerd en het oud- en nieuwfeest door laten gaan.

Ze hebben het er nu nog over.

style.councillor | 22-04-05 | 14:50

En als ze op de grond gaan zitten?

OurHero | 22-04-05 | 14:49

@idiot,
bedankt! ik was idd bijlage 37488272838sub3647262662 vergeten!

fuckje | 22-04-05 | 14:49

@style.councillor:
Wat een enge gedachte. Pint of Guinness please.
En grondwetsreferendumgewijs wordt het toch gewoon een krachtig neen voor iedereen? Ja toch, niet dan?

Cpt. Iglo | 22-04-05 | 14:48

Het scheelt wel weer twee centimeter kerstversiering, dus brandwonden. Slimme jongens, die Groningers.

Boris Borsthaar | 22-04-05 | 14:48

Zie dat maanmobiel al binnenrijden in Ter Apel (sowieso ken ik die naam ergens van). Heeft ongeveer inclusief barkrukken en de versnelde versie van "Bring it Back" een slordige ? 250.000.000 gekost en kan in Ter Apel nog steeds geen buitenaardsen vinden. "Hij paste niet door de deur"
sub voce "E.T. gebruikt tegenwoordig VodaPhone Home Edition"

Eskimauh | 22-04-05 | 14:47

Die rolstoelers kun je toch gewoon het raam uitrijden bij brand?

Armageddon | 22-04-05 | 14:47

Als we idiot toch niet hadden!

Armageddon | 22-04-05 | 14:46

ach er valt best te praten soms,: heb zelf een keer een discussie gehad met de brandweer: het café waar ik verantwoordelijk was zat op de eerste verdieping, brandweer zeuren dat er geen mogelijkheden waren voor rolstoelers om het pand te verlaten...... Dat was natuurlijk snel klaar toen ik ze erop fijntjes opwees dat ze waarschijnlijk de trap ook niet op konden rollen.

Thygros | 22-04-05 | 14:46

Nou nou, het is toch heel simpel; er zitten immers 24 flesjes in een krat, elk flesje vetegenwoordigd 10cm (?), dat is dan dus 240cm, met 238cm kom je dus tekort en gaat de laatste verloren en dat zou zonde zijn. Het probleem in dit geouwehoer zit em dus in het niet passen van de flesjes opelkaar, dat is immers iets wat iedereen doet als tie een krat haalt bij Appie. bij de weg kijk maar es bij Appie daar zijn de plafonds toch ook minimaal 240cm hoog. Nu heb ik het even niet over de slijterij om de hoek, die heeft noch te maken met een uitzondering op artikel 25.356.99 van het wetboek voor debielen. Wellicht dat als men de houten vloer uit dat kamertje haalt, iedereen gewoon lekker ongestoord bier naar binnen kan gaan werken, helaas krijg je dan wel wat koude voeten, want vloerbedekking heeft meerdere functies. Dat brengt mij dan weer op de regelgeving op vloerbedekking; die moet dan toch minimaal een stofdichtheid hebben van 0.25478ccmu in het kwadraat om geschikt te zijn voor het kijken op de klok, want anders zou deze een verkeerde straling afgeven op je muis.
Ik hoop dat ik bij deze enige duidelijkheid heb geschept in deze kwestie.
Met vriendelijke groet,
onleesbaar

idiot | 22-04-05 | 14:45

@fuckje
hoezo europeesche grondwet, eigen bier eerst!

style.councillor | 22-04-05 | 14:44

Waarom leggen ze die koelkast gewoon niet op zijn kant...?

Ashkida | 22-04-05 | 14:44

Een minimale plafondhoogte van 2.40 in een kantine voor een basketbalclub is nog wat voor te zeggen! Ik ken veel mensen in Ter Apel. Over het algemeen onder het landelijk gemiddelde!

wimpie | 22-04-05 | 14:43

Mogen het ook pizza's zijn?

style.councillor | 22-04-05 | 14:42

En als die europese grondwet is aangenomen wordt het allemaal nog veel erger! hebben jullie dat gelezen? Maximaal 3 bier in een 30-kilometer-zone
per uur, mits onder toezicht van een nuchtere stadswacht.
Onoverdekte balkons ( zoals het onze ) worden dan beschouwd als openbare weg alwaar je niet meer topless mag verkeren op last van de onvrijwillige brandweer, die vanaf 2006 allemaal hun spuiten moeten laten vervangen voor nieuwe met een maximale druk van 50 bar, en minimaal 2 milimeter meer doorsnee, het zuid-oost-belgische model wat dan als europese richtlijn wordt aangenomen.
als je meer wil weten; bij elke benzinepomp, aldi, en lidl ligt dat boekwerk,maar ik trek nog een biertje los voor het einde der tijden nabij komt.

fuckje | 22-04-05 | 14:42

Vlagtwedde in Groningen? Daar kom ik nooit... Laat ze maar de neuk genieten met hun 2 centimeteren

labarbe | 22-04-05 | 14:42

Is zeker hoog genoeg. Je kunt daar zelfs dwergwerpen als het moet.

Armageddon | 22-04-05 | 14:41

2 centimeter of dat niks is, moet je eens in een cabrio gaan staan en met 130 onder een laag viaduct doorrijden, dat zal jullie leren.

style.councillor | 22-04-05 | 14:40

@Armageddon:
Ja, dat zijn die docenten zeker. Maar het plafond is ruimschoots hoog genoeg, dacht ik toch.

Cpt. Iglo | 22-04-05 | 14:39

@mazzel

Ja, op de heuvels en de nare kaalkopjes na. En in plaats van Wilders hebben wij Remkes. En geen vlaai. Maar voor de rest precies hetzelfde jah.

oost-groningens trot | 22-04-05 | 14:39

Het bier was niet te zuipen maar de procedure is gevolgd, het was een succes!

style.councillor | 22-04-05 | 14:38

En ik maar denken dat de vloer twee centimeter te hoog was... Hik. Da'k daarom steeds van die kruk afflikerde...

Horror Scoop | 22-04-05 | 14:38

ISO gecertificeerd zuipen gaat helemaal worden deze koninginnedag!

Armageddon | 22-04-05 | 14:37

Ik opteer voor het terras, kwa lente punten uitdelen ook strategischer

style.councillor | 22-04-05 | 14:36

@Armageddon:
Oei, dan stop ik met de reclame. Het is vast niet positief om op een zeikmarokkaan te lijken. Welke bedoel je trouwens?

Cpt. Iglo | 22-04-05 | 14:36

Zou mijn biertje toch minder goed smaken, als ik zou weten dat ik ISO-gecertificeerd zat te zuipen.....

Vinyard | 22-04-05 | 14:35

Die Ierse pub waar je het over hebt. Daar komen altijd fijne figuren trouwens. Echt heel fris enzeau.

Armageddon | 22-04-05 | 14:35

Accijnsverhoging zit er ook niet in zeker

style.councillor | 22-04-05 | 14:35

Ja ik had ze nog gewaarschuwd. Maar ze bleven er maar op hameren. Ze wilde graag laminaat daar hebben met een ondervloer.

Nou, de groene plaatjes en daarbovenop het laminaat zorgde ervoor dat de vloer 2 cm omhoog kwam. Ze hadden het kunnen weten toen de deuren klem liepen en er een stuk afgeschaaft moest worden.

En nou de onschuld spelen? Ik wil best die vloer verwijderen, dan is het probleem opgelost. Maar dat wordt wel weer voorrijd kosten, arbeidsloon en toeslag om de rommel af te voeren.

AWACSone | 22-04-05 | 14:34

ter apel = groningen = het limburg van het noorden.

Mazzel | 22-04-05 | 14:34

Cpt. Iglo, we weten die site van je onderhand wel te vinden hoor. Je kunt nu best stoppen met die link. Je lijkt die zeikmarokkaan wel mijn zijn reklame.

Armageddon | 22-04-05 | 14:33

@style.councillor:
In de Ierse pub bij de molen in de Adelaarstraat. Met een beetje geluk zitten er daar ook een paar docenten van het Vader Rijn College. Even vragen hoe het schoolreisje was, levert je vast wel een paar biertjes op. Over je kleren.

Cpt. Iglo | 22-04-05 | 14:33

Open dak?

Morgaine | 22-04-05 | 14:33

Biertjuuuuh ???

Meurby | 22-04-05 | 14:32

Ik zie het verband ook niet tussen een plafond op een hoogte van 238 cm en een koelkast. Wat is de regelgeving precies? anyone?

Mazzel | 22-04-05 | 14:32

Ik lig helemaal dubbel hier. Bier zonder schuim. LOL!

Armageddon | 22-04-05 | 14:32

Dit is werkelijk godgeklaagd! Wat maakt 2 centimeter nou en bovendien, wat heeft de hoogte van een plafond uberhaupt met het drinken van bier te maken!????

Tegen de mensen die dit soort regels opstellen én degenen die ze controleren zou ik willen zeggen: Ga eens dood!

Blfrt | 22-04-05 | 14:32

Dame en heren ook, kijkt allen naar buiten, waar moet bier genuttigd worden?

style.councillor | 22-04-05 | 14:29

Veel belangrijker is natuurlijk de vraag of het toilet niet te hoog is, omdat je anders je kin zou kunnen breken bij het kotsen. En wie gaat dat betalen? Gooi er nog maar een Hondelulle tegenaan.
home.wxs.nl/~a.kuijk/muziek/hondelul.h...

Cpt. Iglo | 22-04-05 | 14:29

het gaat niet niet om het bierdrinken. het gaat om het slap ouwehoeren en het nietsdoen daarbij. en dat is niet veilig met een te laag plafond. die ambtenaren kunnen het weken die zijn daar ervaringsdeskundigen in.

slobjong | 22-04-05 | 14:28

De Duitse oplossing: ein Biergarten.

Evil D. | 22-04-05 | 14:28

Zo zie je maar voor ieder oplossing heeft GS een probleem

style.councillor | 22-04-05 | 14:28

Hoezo bier drinken in Ter Apel? Waar ligt dat eigenlijk?

labarbe | 22-04-05 | 14:28

Ja, geniaal gewoon.

arlac | 22-04-05 | 14:27

-weggejorist-

Pieter Baan | 22-04-05 | 14:25

Je kanook de banden leeg laten lopen onder het viaduct,of je schoenen uitdoen in deze (ja ja Blond bier graag)

style.councillor | 22-04-05 | 14:25

Fuckje, als de vloer van je balkon te laag is heb je hetzelfde probleem.
Niet de 2 cm. te weinig hoogte of diepte is het probleem. Het probleem is dat degene van Ter Apel, die er bij was toen de hoogte werd gemeten, de metende mierenneukende ambtenaar niet een geweldige trap onder zijn ongetwijfeld zeer dikke reet heeft gegeven!!!

wimpie | 22-04-05 | 14:24

Arm Ter Apel! Kunnen ze niet gezellig gaan toosten bij het vertrekcentrum?

oost-groningens trot | 22-04-05 | 14:24

Wat is de achterliggende gedachte dat een plafond 2.40m moet zijn en geen milimeter lager? Heeft dat met het schuim van het bier te maken? Of ligt een laag plafond te zwaar op de maag als met een glaasje jenever drinkt? Ik ken genoeg gelegenheden waar het plafond op sommige stukken lager is dan 2.40m en ik ga ze ALLEMAAL aangeven.

Evil D. | 22-04-05 | 14:24

Ja erg dom dat je hier niet rekening mee houd tijdens de bouw! Deze regel kent toch iedereen! Ik wou laatst een biertje opentrekken toen kwam ik erachter dat mijn bank maar 1.56 breed is! heb het daarom toch maar gelaten!

CasaMan | 22-04-05 | 14:24

Misschien kunnen ze die 2 centimeter winnen door bier zonder schuim te drinken.

File | 22-04-05 | 14:23

Bierrrrtjuh.... eh nee laat maar ik zie dat de schuimkraag tegen de balken plakt

style.councillor | 22-04-05 | 14:22

Het is toch godverdomme niet te geloven in dit land man! zijn het godver geen geitenneuqers zijn het wel mierenneuqers! afknallen die gasten en op hun begrafenis met het bestuur van dat cluppie pils drinken op het graf! ik zeg; dood zonder gladiolen!

Roberto Sachinni | 22-04-05 | 14:21

Die keuringsdienst heeft groot gelijk. Al dat gezeik van die voetballers!!! Wij drinken ons biertje gewoon op ons balkon, heb je ook geen last van een plafond; the sky is the limit!!

fuckje | 22-04-05 | 14:20

Onwetende reaguurders hier! Weet je wel hoe levensgevaarlijk het is met zo'n laag plafond een biertje te nuttigen? Nou? IK OOK NIET! Dus niet zeuren, regels zijn er vast niet voor niets!

(Ja da's een poging tot sarcasme.)

Syn | 22-04-05 | 14:20

Plafond is niet te laag, de vloer is te hoog!!

Ikdus | 22-04-05 | 14:20

Het gaat erom dat je staande op de tafel je bier kan zuipen zonder je kop te stoten. Die lui weten echt wel waar ze het over hebben...

labarbe | 22-04-05 | 14:19

Voetbalclub F.C. Ter Apel '97 is het slachtoffer van de Keuringsdienst van Waren. Zie dvhn.nl

wimpie | 22-04-05 | 14:17

Die keuringsmeneer van waren heeft volkomen gelijk. Je moet geen bier drinken als je plafond te laag is! Als je er teveel van drinkt vergeet je waarom je moest bukken! (Niet dat je het in de gaten zult hebben, trouwens.)

inuk | 22-04-05 | 14:17

Prachtig staaltje Europese regelgeving. Daar zouden we meer van moeten hebben! Ik stem VOOR!

Boris Borsthaar | 22-04-05 | 14:17

Jezus, waar gaat dit over...., er zijn dus ambtenaren die zich hier mee bezig houden, en daarmee geld verdienen, wat heb je dan een triest bestaan...

brutus68 | 22-04-05 | 14:17

Aan dronken voetbalhoolies heb je toch niets. Gewoon verbieden. En voetbal ook maar gelijk verbieden.

bwahaha | 22-04-05 | 14:16

In Volendam denken ze er anders over

style.councillor | 22-04-05 | 14:16

Typisch Nederland... mensen smoren in een oerwoud van regels, bedacht door fantasieloze en kleinzielige parasieten van hen die ECHT werk leveren: jawel, ambtenaren.

Rare_Revolutionair | 22-04-05 | 14:15

verbaast me niets

erwindeb | 22-04-05 | 14:13

Whahaha hulde aan Keuringsdienst van Waren.. regels zijn regels :P

BadPinky | 22-04-05 | 14:13

@Koninginnedag: het carnaval van heel Nederland

Tote Hose | 22-04-05 | 14:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken