Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KLOOSRIED: Jan Roos leest Het Parool

matrixjan.jpgEr was gisteravond inderdaad een confrontatie tussen Geenstijlverslaggever Jan Roos en hangjongeren in de Joos de Moorstraat in West, maar in zijn Twitterverslag liet Roos achterwege dat hij zelf een flink wapen uit zijn achterbak trok. Ah, dus na een stukje intensief onderzoeksjournalistiek heeft Het Parool bevestigd gekregen dat Jan wel is aangevallen. Mooi, dan kan de helft van policor Nederland stoppen met roepen dat het verzonnen is om aandacht te krijgen. Ook blijkt dat Roos zich heeft verdedigd tegen een groep aanvallers. Jeetje, welk een ontdekking. 'Ik stond bij mijn auto toen een groepje Marokkanen mij begon uit te schelden. Ze riepen: 'Kankerlijer, 'ik neuk je kankermoeder' en dergelijke. Maar kort daarna begonnen ze stenen naar me te gooien. Die trokken ze uit de grond en sloegen ze kapot,' vertelde Roos vanochtend over de confrontatie die hij gisteravond rond half negen had met 'twaalf Marokkanen'. 'Ze liepen op me af met een stuk hout en een ijzeren pijp. Ze zeiden dat ze me gingen doodslaan. Ik wilde wegrennen, maar toen bedacht ik me dat ik helemaal niet goed kan rennen. Dus ben ik op ze afgerend, met veel kabaal. Daarna renden ze weg.' Ah, Jan werd dus uitgescholden, bedreigd en aangevallen. Althans zegt Jan. Zo zegt Jan ook dat het twaalf Marokkanen waren. Waarom Het Parool dat tussen haakjes plaatst, is vreemd. Ze nemen Jan’s getuigenis dat het er 12 waren en Marokkaan dus blijkbaar met een korreltje zout. Uit navraag in de buurt blijkt dat er inderdaad sprake is geweest van een confrontatie met over en weer geschreeuw, maar wat zich precies heeft afgespeeld blijft onduidelijk. Volgens drie omwonenden had Roos op enig moment een matzwart kapmes in zijn hand van zeker een halve meter lang, waarmee hij de groep wegjoeg. 'Ik zag hem met dat mes zwaaien, om te intimideren,' zegt overbuurman Khaled Omeraat (45). 'Ik vroeg hem of hij hier woonde, maar hij was druk met het uiten van allerlei racistische teksten.' Weer moet Het Parool bevestigen dat er toch sprake blijkt te zijn geweest van een confrontatie. Daar werd namelijk al zo vreselijk aan getwijfeld. Een confrontatie is overigens volgens het woordenboek ‘het treffen tussen twee vijandige groeperingen. Een parkeermeter vullen in Amsterdam-West is voor Het Parool dus al een aanleiding om je een vijandige groepering te noemen. Mooi stukje objectieve oorlogsverslaggeving van het voormalige verzetskrantje. Dat Roos zegt aangevallen te zijn door twaalf Marokkanen wordt tussen haakjes gezet, maar hem als een vijandige groepering duiden is dan weer geen enkel punt. Enfin. De krant gaat verder. Het is erg onduidelijk wat er zich heeft afgespeeld. De journalisten weten van hun getuigen te onttrekken dat Roos als een soort highlander door de buurt heeft gerend, maar waarom kunnen ze maar niet boven water krijgen. Ninja Jan heeft dus een groep weggejaagd volgens drie omwonenden, die niks hebben gemerkt of gezien van de aanval op hem. De groep wordt dus weggejaagd door een intimiderende Jan de Hakmesman. Het Parool schrijft niks over dat het mogelijk ook best intimiderend kan zijn als je door ‘twaalf Marokkanen’ wordt aangevallen. Waarschijnlijk omdat hun getuigen nou net dat onderdeel niet hebben gezien. PS: wie is toch die Khaled Omeraat? Misschien wel die Marokkaanse man waar Roos het over heeft in zijn verslag van de ‘confrontatie’. Die man zou juist tegen de ‘twaalf Marokkanen’ geroepen hebben om te stoppen met het aanvallen van onze nieuwe aanwinst. Maar nu is Khaled heel erg geschrokken van Jan. Rare wending deel 2314. Khaled vroeg Roos nog, terwijl hij werd aangevallen, of hij hier woonde. Bijzonder relevant natuurlijk. Maar Jan ging helemaal niet op die aardige vraag in. Vreemd, tijdens het stenen ontwijken kan je best tijd maken voor een gezellig praatje met een buurtbewoner. Roos was ook druk met het uiten van racistische teksten. Wat krijgen we nou! Dus meneertje komt in ‘confrontatie’ met ‘twaalf Marokkanen’ en gaat ook nog als een rechts-extremist die jongens racistisch bejegenen. Wat een onbeschofte vlerk. En wat een primeur van Het Parool natuurlijk. Iemand die aangevallen wordt door 12 honden en dan smerige rothond schreeuwt, is natuurlijk ook fouter dan fout. Volgens drie jongens die deel waren van de groep op het plein, herkende één van hen Roos als verslaggever van Geenstijl. 'Een bn'er!' riep iemand,' zegt een van de jongens. 'Toen liepen we met maximaal vijf van ons naar hem toe. We zeiden: 'Mogen we je wat vragen, ben jij van Pownews?' Eindelijk heeft Het Parool betrouwbare getuigen gevonden, de aanvallers cq onschuldige lieverds zelf. Geen scheldpartijen van deze vredesduiven, geen ik neuk je kankermoeder, geen vieze gore tyfushomo, nee de boys herkende een bn’er. En wat doen die vriendelijke pubers dan? Juist, die komen een praatje maken. De twaalf jongens werden er hoepelepoep vijf en gingen op handtekeningenjacht. Volgens de jongens trok Roos op enig moment het kapmes uit de achterbak van zijn auto en trok de hoes er af. 'Hij zei: 'Ik hak jullie kankerkoppen er af!' Volgens de jongens, ze worden nu niet alleen qua aantal kleiner maar ook hun leeftijd keldert met de minuut, trok die vijandige groepering van een Jan Roos zomaar een zwaard uit zijn kofferbak en begon de onverlaat nog te dreigen ook. Daarbij wordt het woord kanker in Amsterdam-West als ernstig beledigend beschouwd, dus dat schokte de onschuldige jeugd op het pleintje des te meer. Volgens de getuigen, waaronder een overbuurvrouw, stond Roos tegenover minder dan twaalf jongens en gooiden ze niet met straatstenen, laat staan dat er stokken en ijzeren staven aan te pas kwamen, zoals de verslaggever stelde. 'Volgens mij is er met wat kleine dingen gegooid,' zegt de buurvrouw. Niet alleen zijn de twaalf Marokkanen veranderd in vijf jongens, ze gooiden helemaal niet met straatstenen. Dat die bijziende Jan de hoop voor de toekomst met stokken en staven zag aan komen rennen, had waarschijnlijk met vlekken op zijn bril te maken. De kinderen wilden immers alleen met hem op de foto. De anonieme buurvrouw heeft toch wel gezien dat de vijf jongens wat kleine dingen gooiden. Het waren bloemen en snoepgoed, zo weet Het Parool. De vraag blijf natuurlijk waarom die drie lieve vriendelijke helden met kleine dingen hebben gegooid? Misschien is dat wel een Amsterdam-West traditie alwaar iedere ‘bn’er’ een soort ticketparade krijgt aangeboden door de plaatselijk feestcommissie. Roos erkent desgevraagd dat hij inderdaad 'wel iets in zijn hand had,' maar zegt dat het geen kapmes was. 'Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen. Dat gebeurt namelijk vaker. Ik heb het daar liggen om mezelf te beschermen. Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen.' Wel godverdomme! De speurneuzen van Het Parool hebben toch maar even boven water gekregen dat die mafklapper van een Roos zich niet zomaar aan gort laat slaan. Oh wacht, waarom pakt hij eigenlijk ‘een knuppelachtig ding als er twee fans op hem afkwamen? Raarrrrrr. Roos zegt het eerder 'niet relevant' te hebben gevonden om te vermelden dat hij een wapen had en dat hij het daarom vandaag bewust onvermeld liet in de uitvoerige discussie over het incident op social media. 'Het lijkt mij interessanter dat ik door een roedel bloeddorstige honden werd aangevallen dan dat ik mij heb geprobeerd te verdedigen.' Dus Jan verzint eerst dat ie wordt aangevallen. Dan zoekt ie ’s avonds in West ruzie met een stel vriendelijke knapen. Vervolgens pakt-ie een hakbijl om deze mannetjes de kop af te hakken. En passant gilt ie ook nog even racistische teksten. EN!!! EN verzwijgt hij op den Twitters dat hij zichzelf heeft verdedigd. De smeerlap. Het Parool vraagt namelijk ook altijd aan een verkrachter of zijn slachtoffer hem heeft uitgescholden of gekrabd. Want allemaal leuk en aardig natuurlijk, het is namelijk heel erg relevant dat iemand die aangevallen wordt zich verweert. Zo is het niet zo heel lang geleden dat het moedige Parool zich tegen de Duitsers keerde. De vraag is natuurlijk wel: deden ze dat eigenlijk wel netjes? De aanwezigheid van het kapmes zou kunnen verklaren waarom Roos geen aangifte heeft gedaan van het incident, ook niet nadat de politie én stadsdeel West hem gisteren en vandaag vroegen dat wel te doen. Zelf zegt Roos weinig vertrouwen te hebben in een aangifte. De jongens op het plein denken evenmin aan aangifte - 'Als-ie een man is, komt-ie vandaag terug' - en willen ook niet hun naam geven. Jantje Koekenpantje doet dus geen aangifte omdat hij zelf de dader is. Toch vriendelijk van de geterroriseerde jeugd op het pleintje dat ze verwarde man Jan niet voor het gerecht slepen. Liever gezegd, ze nodigen hem uit voor een kommetje couscous. Als ie een man is, dat dan weer wel. (Door: Merel Straathof en Maarten van Dun) Redelijk Dun verhaaltje, Maarten.

Reaguursels

Inloggen

Mijn haat tegen marokkanen en hun linkse NSB vrienden groeit met de dag.

Kristalkind | 14-08-15 | 22:33

@Lewis Lewinsky | 14-08-15 | 01:47
Voor de record. De hierboven geciteerde reactie is door het politiek correcte RTV-NH inmiddels verwijderd.

Lewis Lewinsky | 14-08-15 | 12:57

@ristretto | 14-08-15 | 08:03
Wat is er dan krom volgens jou? Jan Roos heeft zich verdedigsd tegen gewelddadige mohammedanen, net zoals de juweliersvrouw in Deurne deed.

Lewis Lewinsky | 14-08-15 | 12:55

In plaats van Peggels, Roetoe's en Sammietjes heeft Nederland grote behoefte aan Rozen, meer, meer, meer Rozen.

Thomas333 | 14-08-15 | 11:36

-weggejorist-

Janusinjeanus | 14-08-15 | 09:26

Jan Roos is toegetreden tot de raad van Bestuur van de Fabeltjeskrant.
De krampachtige manier waarop zaken die krom zijn recht geluld worden is stuitend. Zowel hier op GS als in het Parool.

ristretto | 14-08-15 | 08:03

Het zullen wel de 12 apostelen zijn geweest die Jan kwamen halen.

Mask | 14-08-15 | 05:40

Jan Roos. Altijd leuk op de huishoudbeurs, een kattententoonstelling, in de wandelgangen van de tweede kamer oid... Ik vind alleen dat hij met zwaardere onderwerpen niet lekker uit de verf komt.

Je bent er gelukkig nog goed van afgekomen Jan. En je bent de enige niet die een extraatje in de auto heeft liggen voor het geval dat...

palingdroom | 14-08-15 | 03:23

Graag een gifje van Jan die met dat knuppelachtige ding loopt te zwaaien; lijkt me wel lachen!. En verder: Marokkanen altijd ongezien -1.

Prince Buster | 14-08-15 | 02:31

Reaguurder bij RTV-NH: *Wat volgt hier na?, een interview met een pedofiel die gaat vertellen dat het slachtoffertje tegen stribbelde terwijl hij alleen maar wilde controleren op een natte luier*?
www.rtvnh.nl/nieuws/168851/jongeren-na...

Lewis Lewinsky | 14-08-15 | 01:47

Deurne all over again. Marokkanen komen bewapend binnen om een juwelier te beroven en worden gestopt. Marokkanen komen bewapend op Jan Roos af en worden gestopt. Hulde voor de juweliersvrouw en hulde voor Jan Roos!

Lewis Lewinsky | 14-08-15 | 01:46

Chow | 13-08-15 | 23:53
Als zoiets je overkomt schiet de adrenaline je door het bloed en dan is het niet vreemd dat je je zaken heftiger herinnert dan ze voor een neutrale toeschouwer misschien waren.
Dat neemt niet weg dat veel van Roos' verhaal door getuigenissen wordt ondersteund, zo is er in elk geval gedreigd met stenen aldus de Joop-getuige (http://www.scribd.com/doc/274400563/Jan-Roos-Getuige), en is er gegooid met 'dingen' aldus de buurvrouw (http://www.parool.nl/parool/nl/4055/AMSTERDAM-WEST/article/detail/4119129/2015/08/12/Het-incident-met-Jan-Roos-liep-toch-net-wat-anders.dhtml). Dat de ontmoeting niet heel vriendelijk verliep blijkt uit de audio van het vage telefoonfilmpje op AT5 (http://www.at5.nl/gemist/tv/150813_video_roos). En dat de groep groter was dan vijf (alsof dat uitmaakt) blijkt uit het Parool-citaat 'Toen liepen we met maximaal vijf van ons naar hem toe.'

harbi | 14-08-15 | 00:46

Die Jinek vindt het enorm grappig dat Jan Roos in zijn eigen land is aangevallen door een horde wilden. *dommekudt*

Lewis Lewinsky | 14-08-15 | 00:46

-weggejorist-

Crak-ho | 14-08-15 | 00:05

@Chow | 13-08-15 | 23:53
dat gedrag was 20 jaar terug al zo, toen heb ik dat tien jaar mogen ondergaan, kan t iedere linkse gutmensch (met name de vrouwen!) aanbevelen in die wijk te gaan wonen, vooral als je lichtblond haar hebt, echt een aanrader als je multiculti aan je lijf wilt ondergaan.. enorme KUTwijk is het en er is nooit iets tegen gedaan, je kunt de politie bellen, ze doen niets, toen zeker niet, nu ook niet, alleen op Twitter doen ze net alsof, hahahaha, de smerige huichelaars.... ze hebben er decennia aan meegewerkt dat A'dam West zo'n gore kutwijk is waar alleen onwetende debielen nu geld neertellen om een huis te kopen... en door gebrek aan inzet van de politie is het een typhuszooi geworden voor autochtonen en vooral van het vrl geslacht. Vooral een huis kopen daar, haha dat werd toen OOK al geadviseerd in 1995!!!, werd echt een' betere wijk'.. hehehe, vooral doen :))
Echt, een koopje zo'n huis, voor multiculti-is-wat-ik-eis!-links.

DesDemona | 14-08-15 | 00:04

Jim Corrigan | 13-08-15 | 23:46

Nou nee. Dat gedrag stoor ik me al heel lang aan. Vrienden van mij hebben hun huis te koop staan omdat hun gevel stelselmatig beklad wordt door dat tuig. Dus wat mij betreft mogen ze al dat tuig afvoeren. Ik ben er al vrij lang klaar mee. Maar ik vind wel dat je dan het spel eerlijk moet spelen. Het is namelijk helemaal niet nodig om verhalen te verdraaien. Dat tuig is prima in staat zichzelf elke dag in de kijker te spelen op een negatieve manier. En als GS altijd hoog van de toren blaast over integriteit en iedereen de maat neemt moet je geen journalist inhuren die een draai geeft aan het verhaal. Dat vind ik echt minstens zo erg.

Chow | 13-08-15 | 23:53

Iedereen een kapmes in de achterbak, is mijn advies, dat is hard nodig.

DesDemona | 13-08-15 | 23:52

@Chow | 13-08-15 | 23:49
Fijne avond, sterkte bij de tandarts. Ik stel alleen vast dat jij aantoonbaar niets aantoont. Nogmaals sterkte bij de tandarts gewenst.

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:50

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:43

Ik ga niet alles voorkauwen mijn vriend. Lees de reaguursels en klik op wat linkjes. Check de twitter van Jan Roos zelf en de reacties aldaar. Google er ook even op en je vind nog meer berichten. Moet ik nu jouw huiswerk lopen doen? Lijkt me niet. je bent toch geen klein kind die een lijstje linkjes nodig heeft van Chow? Of heb je gewoon geen zin om te lezen omdat het je slecht uitkomt. Ik denk het laatste eerlijk gezegd. Nogmaals fijne avond. Ik ga plat. Morgen tandarts afspraak waar ik nu al chagrijnig van ben.

Chow | 13-08-15 | 23:49

-weggejorist-

Jim Corrigan | 13-08-15 | 23:46

@Chow | 13-08-15 | 23:36
Werkelijk, Chow. Je roept nu al vierentwintig uur dat het verhaal van Roos *aantoonbaar* niet klopt. Maar je toont niets aan. Helemaal niets. Je doet zelfs geen poging. Wat mankeert je, jongen?

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:43

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:29

Tsja.. Maar dan houd echt alles op Lewis. Loop dan maar kritiekloos achter jouw roergangers aan zou ik zeggen. Dit is echt redelijk hopeloos natuurlijk. Als je werkelijk niet wilt zien dat Roos hier veel steken heeft laten vallen dan is discussie onmogelijk. Fijne avond nog!

Chow | 13-08-15 | 23:36

@harbi | 13-08-15 | 23:32
LOL

Bicycle_Repairman | 13-08-15 | 23:34

Blijken de meeste reaguurders ineens allemaal alter-ego's van Kaas de Vies, brrr.

harbi | 13-08-15 | 23:32

@Chow | 13-08-15 | 23:26
Het verhaal van Roos klopt. Hij ging de parkeermeter bijvullen en werd aangevallen door een horde Marokkaanse jongens die hij verjaagd heeft. Hulde voor Roos!

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:29

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:20
Ha, in elk geval inhoudelijker. Wat niet wegneemt dat ook de meeste reacties hier van een enkeling zouden kunnen zijn, maar dan eentje die gewoon netjes met zichzelf omgaat;)

harbi | 13-08-15 | 23:28

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:22

Maar dat stelt toch niemand ter discussie? Ik geloof dat ook best. Ik ken die buurten namelijk. Wat me stoort is dat Roos z'n verhaal niet lijkt te kloppen en dat is een doodzonde in de journalistiek. En daar is dus terecht kritiek op.

Chow | 13-08-15 | 23:26

We herkennen in het verhaal van Jan Roos de modus operandi van onze Marokkaanse medemens. Met veel man en met wapens zomaar een onschuldige blanke te lijf gaan. Terugdeinzen als de blanke held zich verweert. En dan de volgende dag zeggen: *ik ben onschuldig, edelachtbare sjoernalist van de Parool*.

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:22

Bicycle_Repairman | 13-08-15 | 23:14
Ja heb ik gezien, thanks. Iets zegt me dat de beelden een andere indruk zullen geven dan het keurige taalgebruik in dat transcript dat AT5 op de site heeft gezet.

harbi | 13-08-15 | 23:21

@harbi| 13-08-15 | 23:18
Gelukkig gaan we op GeenStijl hoffelijk met elkaar om :)

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:20

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:14

Ah ok. The World according to Lewis. Kritiek op het handelen van "journalist" Roos staat gelijk aan kritiekloos zijn ten aanzien van die jongeren. Ja zo kennen we je weer. Lekker simpel. Dat er zat mensen zijn die een pesthekel hebben aan die groepen jongeren maar tevens een pesthekel hebben aan liegende journalisten komt niet in je op zeker.

Chow | 13-08-15 | 23:19

@Chow | 13-08-15 | 23:16
Ik bedoel wat ik zeg, halve hond. Lees het nog eens.

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:18

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:09
Heb je op AT5 wel eens een draadje onder een mocrobericht gelezen? Zijn vaak bizar grof, van beide kanten. Soms heb ik het idee dat veel reacties door een enkele trol worden geschreven die gewoon iedereen op de kast wil jagen.

harbi | 13-08-15 | 23:18

@BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:04
Wat een domme drogredenering, jongeman. Met heel veel drog en heel weinig redenering. Je moet wel drogist zijn, zoveel drog doe je in je plempsel.

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:17

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:09

Je bedoelt dat het laffe AT5 het je niet mogelijk maakt om anoniem je gal te spuwen? Of heet je echt Lewis Lewinsky? Dan ga je dat toch lekker doen bij The Post Online? Oh wacht. Daar mag je ook niet meer anoniem reaguren sinds een tijdje tenzij je de moeite neemt om een fake profiel op Facebook aan te maken.

Chow | 13-08-15 | 23:16

De wegkijkers die deze maatschappij ontwrichtende rifapen verdedigen maken Nederland nog kapotter dan heel cultureel behindert Nederstan bij elkaar.

Antitheïst | 13-08-15 | 23:16

Op RTV-NH schrijft Ilse: *Ik woon daar vlakbij en ik ken die jochies wel, stuk voor stuk tuig. Ze beletten oudere mensen hun woning in te gaan door met een groepje voor de deur van diegene te gaan staan en geld te eisen. Vrouwen worden belaagd, ingesloten, en in het gezicht gespuugd. Altijd in groepjes, en de ouders doen niks, die vinden het blijkbaar wel prima zo? Het is, zeker voor een single vrouw, echt niet leuk wonen daar tussen de 'kansparels van nieuw west'*.
www.rtvnh.nl/nieuws/168851/jongeren-na...

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:14

@harbi | 13-08-15 | 23:06
Voor wat het waard is, maar de tekst staat uitgewerkt op de site van AT5

Bicycle_Repairman | 13-08-15 | 23:14

Het laffe AT5 heeft reacties op het onderwerp "mocro's bedreigen sjoernalist" onmogelijk gemaakt.

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 23:09

Ik zie dat boegbeeld van de racismekaart Appa inmiddels ook is ingeschakeld. Jammer dat er geen beelden zijn van de belagers van Roos.
Ik ben wel benieuwd naar het interview dat AT5 met ze zegt te hebben opgenomen en dat ze naar eigen zeggen niet mogen uitzenden omdat de ouders geen toestemming hebben gegeven.

harbi | 13-08-15 | 23:06

Jim Corrigan | 13-08-15 | 22:55

Ik denk dat er werkelijk niemand is die hier ontkent dat er grote problemen zijn met groepen Marokkaanse jongeren. Dat is de issue ook niet. Ik ben de laatste die dat zal ontkennen. Het gaat hier echter om iemand die zich journalist noemt en domweg niet integer lijkt te handelen. En dan hoor je niet thuis in de journalistiek. Dus ophoepelen lijkt me. Dit kleeft namelijk ook gelijk aan GS en dat is zonde.

Chow | 13-08-15 | 23:00

-weggejorist-

Jim Corrigan | 13-08-15 | 22:55

@Jan Roos | 13-08-15 | 15:54 | Link | 249 reacties
Goed gezegd, Jan! En hulde voor je optreden tegen straatjihadisten.

Een klein dingetje: volgende kloosriet graag in kleur. Rood = Parool = slapgelul. Groen = Jan Roos = prima. Leest effe makkelijker.

Lewis Lewinsky | 13-08-15 | 22:52

Simon_GS | 13-08-15 | 22:27

Hahaha, serieus. En die bewaard hij dus werkelijk in z'n kofferbak..

Chow | 13-08-15 | 22:31

Bicycle_Repairman | 13-08-15 | 22:04
Klopt ... zal wel dat kapmes voor de safari in de Oostvaardersplassen zijn:
youtu.be/ajpyu2juzqs

Simon_GS | 13-08-15 | 22:27

Dump die kneus nu gewoon. Krijgt ruimte voor een tenenkrommende Kloosried terwijl heel zijn gonzo momentje al na zijn eerste tweet een losse flodder bleek.
Dit is echt alleen interessant voor putdeksels die hun eigen vooroordelen dagelijks bevestigd willen zien.

Mike Oxlong | 13-08-15 | 22:19

Bicycle_Repairman | 13-08-15 | 22:04

Je hebt gelijk. En hij lult eromheen wat het nou wel is. Doet daar nogal krampachtig over. Dus zal het wel een kapmes zijn zoals op die andere foto. Zou ik inderdaad ook geen aangifte doen.

Chow | 13-08-15 | 22:07

Aller. Slechtste. Close. Read. Ooit.

MrWorf | 13-08-15 | 21:59

Bicycle_Repairman | 13-08-15 | 21:42

Yep, dat was mij dus wel opgevallen. Maar of dat Roos is?

Chow | 13-08-15 | 21:47

Sterk verhaal van stumper Roos, sterker verhaaltje van de Marokkers doet er nog een schep bovenop. Niet zo fraai.

johoost | 13-08-15 | 21:44

Dit zou dan Roos met 'een knuppelachtig ding' op het pleintje zijn ...
pbs.twimg.com...
Simon_GS | 13-08-15 | 21:22

Ik zou ook niet onmiddellijk bij het zien van de foto roepen "dat is Jan Roos" het knuppelachtig ding lijkt dan wel weer heel erg op dat ding op de foto van Chow.

Bicycle_Repairman | 13-08-15 | 21:42

Simon_GS | 13-08-15 | 21:22

Op die foto lijkt het een kalende man. Roos is toch niet kalend?

Chow | 13-08-15 | 21:29

Lees de reacties op het eerste bericht over Jan “Roosevelt” Roos nog eens na. Veel reaguurders snakken naar escalatie. Ik vind dat een bedenkelijke houding. GS zou geen rechtse agitprop-site moeten willen zijn.

Wim Denkbaar | 13-08-15 | 21:12

Ik snap niet helemaal dat Jan niet wat meer steun krijgt in de panelen. Hij is toch aangevallen? Er is toch gegooid (op zijn minst met "kleine dingetjes")?

Arjan | 13-08-15 | 21:04

Net op Joop het artikel over Jan gelezen.
Daar geeft een bewoner aan het gezien te hebben.
En ook dat ze stenen pakten.
Deze groep lieve marokkaantjes schijnen de hele buurt te terroriseren volgens bewoonster.
Ramen die ingegooid worden,bekraste auto's en nog veel meer overlast.
Er schijnt al meerdere keren bij de gemeente over geklaagd te zijn.
Maar die weten ook niet wat ze met deze kansenparels aan moeten.
En doen dus niks.
Verder geeft de buurt bewoner daar ook nog aan dat deze groep behoorlijk agressief zijn.
Jammer dat Joop me niet laat reageren.
Een figuur Frank Lenssen is zo beetje de misselijkste reageerder ooit.
Frank bij deze je bent zelf lowlife en een grote racist.
Lekker dat veel reageerders op Joop je ook niet mogen.

Lilia2 | 13-08-15 | 21:01

Ik stond er naast. Het gesprek ging van 'jouw Moeder' naar 'Mijn moeder' en iets met eene mohammed. Er was ook nog iets met Allah en ook werd er gepraat over onzichtbare vriendjes. Wel weer aardig en wellicht nuttig om te noemen, we werden uitgenodigd voor de bbq.. Iets met IS en vers.. Er stond ook een groenlinks mens met humor. Dat laatste kan ik overigens niet bevestigen..
Wat een dag..

donkieshot | 13-08-15 | 21:00

Btw, kan het stamcafe niet weer open? Beetje afbieren met dom geklets en lekkere muziek

Bicycle_Repairman | 13-08-15 | 20:37

Prima idee nu GS z'n eigen Perdiep Ramesar heeft.

Chow | 13-08-15 | 20:44

Wij van Jan Roos adviseren Jan Roos.
Het is maar even duidelijk. GS is een plek waar je vorstelijk kan discussieren en bakkeleien met andersgezinden, maar elk journalistiek niveau ontbreekt.
Anderen hebben hiervoor al betoogd, dat Roos en GS hiermee elke geloofwaardigheid in de prullebak kiepen. Prima wat mij betreft, back to the roots
Btw, kan het stamcafe niet weer open? Beetje afbieren met dom geklets en lekkere muziek

Bicycle_Repairman | 13-08-15 | 20:37

Als politie dit signaal niet oppakt neem ik in het vervolg ook honkbal knuppel mee in de auto. Politie, geef signaal af dat jullie wet wapens en munitie serieus nemen.

MichiDutch | 13-08-15 | 20:01

Geinig dat deze discussie zonder enig bewijs (van horen zeggen van buurtbewoners of Roos zelf telt niet, want partijdig) zo lekker doordendert. We zijn in het tijdperk van post-feitelijke journalistiek aangekomen.

Daarom draag ik hier mijn eigen feitje bij om de boel verder te brengen: dat 'knuppelachtige ding' wat Roos in zijn hand had was zijn piemel. Daarop kwam de geest van Shanona over de 12 tot 15 Marokkanen. De rest is geschiedenis.

Overwatch | 13-08-15 | 19:58

Triest dat je als verslaggever een knuppel in de auto moet hebben om je werk te doen.
Politie stuurt journalisten ook nogal eens weg, omdat die te lui is zijn werk te doen.
Nog even en in Afrika heb je meer persvrijheid.

Raider Twix | 13-08-15 | 19:42

Vind dat politie na het verkeerd interpreteren van situatie bij die verpleegster nu ECHT op zoek moet naar wapen. Dadelijk valt er dus een gewonde of dode. Dit signaal moet de politie oppakken: handhaven Wet wapens en munitie is een prioriteit van politie. Checken die auto van Roos. Niet 1 keer, maar meerdere malen controleren. Hij is rechts, dus ook pro politie en handhaving.

MichiDutch | 13-08-15 | 19:41

Altijd makkelijk zo'n eigen podium. Nu het nieuws svp.

Casus | 13-08-15 | 19:16

Een roze plopkap in het gezicht van Jan Roos. Das wennen.
kezie | 13-08-15 | 16:38
Het vrije woord is hetzelfde als geweld? Ik zet er een vraagteken bij, omdat ik de zin niet met een middelvinger font kan afsluiten.

XaleX_2 | 13-08-15 | 19:15

nieuws.tpo.nl/2015/08/13/video-stoepte... In dit filmpje hoor je Roos trouwens zeggen: hak je kankerkop eraf. Dat doe je niet met een knuppelachtig ding, wel met een machete. Maar goed, dat je de maat wordt genomen door de Speld (speld.nl/2015/08/13/zevenkoppige-draak... vrij pijnlijk als je zelf eerst met lastig gevallen door Marokkaanse etters. Wijze les: beter vertel je direct de waarheid i.p.v. een of ander stoer verhaal.

DickMaas | 13-08-15 | 19:13

harbi | 13-08-15 | 18:46

Die aangifte van Jan hiertegen heeft ook zin voor de statistieken en de misdaadbestrijding. Heel vaak hoor je mensen vertellen dat er voor de 3e keer op rij een inbraak was bij ze in de straat. Vervolgens vermelden ze daarbij dat er geen aangifte is gedaan met het argument dat ze toch geen vertrouwen hebben in de politie, net als Jan. Dan denk ik eigen schuld, domme doos, want als je geen aangifte doet kan de politie ook niks doen aan preventie. Dan is het voor de politie dus zo dat die inbraak niet geregistreerd is en de politie dus ook niet kan anticiperen daarop met bijvoorbeeld extra surveillance in de wijk. En daardoor geef je de dieven dus de gelegenheid voor de 4e inbraak.

Arbijan | 13-08-15 | 19:12

@flinkescheet | 13-08-15 | 19:01
Heb meerdere malen aangiften gedaan van zaken als inbraak en autokraak. Agenten kunnen je wel afraden om aangifte te doen maar ze mogen het je niet weigeren. Ik doe gewoon aangifte. Zouden meer mensen moeten doen. Als de politietop en de politiek mooie statistieken willen dan doen ze maar wat meer aan preventie en opsporing. Als je gefrustreerd thuis op je bank blijft zitten maak je ze het wel HEEL makkelijk.

In zake de kwestie Roos heeft de politie overigens zelfs nog meerdere malen contact met hem opgenomen met het verzoek alsjeblieft aangifte te doen.

ZonderNaam | 13-08-15 | 19:09

ZonderNaam | 13-08-15 | 18:57
Er komt echt geen agent bij als je voor de statistiek aangifte doet. Net zo min als dat de politie beter betaald zou worden, en net zo min als dat straattuig daadwerkelijk goed zou worden aangepakt.
.
Als de politiek bezuinigingen op politie en justitie wil rechtvaardigen, kan ze altijd statistieken aanpassen of anders interpreteren. En daar sta je dan met je statistiekje en ben je zelf misschien een statistiekje op het kerkhof.

flinkescheet | 13-08-15 | 19:01

Het is vrij eenvoudig, alle moslims liegen - ja, echt allemaal, er is niet eens een goedwillende minderheid - zeker bij een confrontatie met de kufar. De racisme-kaart is dan ook zo'n goedkope truc die altijd opduikt.

Dus als getuigen zijn de islamitische buurtbewoners niks waard, hoewel de politiek-correcte journalisten het keer op keer blijven proberen, en dan zogenaamd verbaasd zijn als hun bronnen niet blijken te kloppen.

Zware Guy | 13-08-15 | 18:59

@flinkescheet | 13-08-15 | 18:47
Alleen al vanwege de statistiek moet je juist WEL aangifte doen. Want afnemende aangiften worden door de politiek steevast vertaald als afnemende criminaliteit, waarna men weer verder op de politie gaat bezuinigen.

ZonderNaam | 13-08-15 | 18:57

@harbi | 13-08-15 | 18:46
Het illustreert anders wel dat Roos de weg naar het aangifte loket prima weet te vinden. En als je die gang al maakt voor een wissewasje als een twitterfittie dan vind ik het onbegrijpelijk dat je dat niet doet na een straatconfrontatie zoals Roos die beschrijft.

ZonderNaam | 13-08-15 | 18:53

En dan die reacrie van die wethouder. Jos van Son. Kennen we die niet? Ik ga niet eens een link plaatsen. Wat een malloot.

Driewerf Hoezee | 13-08-15 | 18:52

Sjors W. | 13-08-15 | 18:31
Door schade en schande wijs geworden in dit land.
Aangifte is leuk voor de statistiek in dit soort zaken. Verder heeft het echt geen zin.
Dit land is wat rechtspraak betreft sowieso verziekt als je bedenkt dat daders van ernstige misdrijven wegkomen met een aantal uur taakstraf. In afwachting van een rechtszaak loopt menig zware jongen gewoon los op straat omdat de verwachte strafmaat al is uitgezeten in voorarrest.
.
En dan heb jij de illusie dat een aangifte als in een zaak van Jan Roos nog echt zin heeft en verschil zal maken?
.
Zelfs de politiemensen hebben er vaak geen vertrouwen meer in en staan machteloos tegenover straattuig.
Ze worden misschien wel opgepakt maar staan snel weer buiten en lachen de politie uit. En jij als slachtoffer, die het heeft gewaagd aangifte te doen, kan thuis worden opgezocht voor represaille. Dàt is de realiteit, in zo'n land wonen wij.

flinkescheet | 13-08-15 | 18:47

Sjors W. | 13-08-15 | 18:31
Heeft niks met lafheid te maken, maar met pragmatisme. Kom je nog wel achter als je er zelf een keer mee te maken krijgt en gedesillusioneerd het bureau uitloopt.

ZonderNaam | 13-08-15 | 18:33
Zo'n aangifte tegen Quinsy is van een heel andere orde. Dat dient een doel in de discussie over over zwarte piet, waarin Gario ook voortdurend anderen van racisme beticht.

harbi | 13-08-15 | 18:46

"Hij zei dat hij met stenen is belaagd, maar ook dat hij niet gewond is geraakt. Ik bedoel. Als twaalf Marokkanen stenen op je gooien, dan moet ééntje je toch wel raken? Hij is niet van de Matrix dat hij al die stenen kan ontwijken. Ik bedoel, kom op nou zeg. Dat kan toch niet?"

"M. We waren ook maar met z’n vijven. Ik weet niet waar hij die andere zes zeven vandaan heeft getoverd. "

Uit diezelfde Matrix natuurlijk.

waragainstclimate | 13-08-15 | 18:45

-weggejorist-

labaria | 13-08-15 | 18:45

Lijkt een beetje op dat verhaal van Paso Paso die in Utrecht een winkel bezocht.

ojee1966 | 13-08-15 | 18:41

@ Arbijan en anderen, leest u even mee? "Mooi, dan kan de helft van policor Nederland stoppen met roepen dat het verzonnen is om aandacht te krijgen."
U bent vereeuwigd op GS. Hulde! Nu nog de keutel intrekken. Gaat niet gebeuren voorspel ik.

Bomke Halsema | 13-08-15 | 18:40

Aan de personen die eventueel iets aan te merken hebben op Sjors W. | 13-08-15 | 18:31: wissel er graag over van gedachten en lees je reactie straks terug. Moet nu even naar een condoleance dus pronto reageren zit er niet in.

Sjors W. | 13-08-15 | 18:38

-weggejorist-

DickMaas | 13-08-15 | 18:35

@harbi | 13-08-15 | 18:03
Maar Roos doet wel aangifte tegen Quinsy als hij door hem een racist genoemd wordt. Alsof dat wel wat uithaalt.

Dit zaakje stinkt gewoon.

ZonderNaam | 13-08-15 | 18:33

"Volgens de getuigen, waaronder een overbuurvrouw "
Grote kans in die wijk, zeg 95%, dat het een moeder van de 'slachtoffers van Roos' was.

DesDemona | 13-08-15 | 18:32

@ harbi, flinkescheet

Inderdaad, geen aangifte doen. Lekker laf op de bank gaan zitten mokken en jezelf voorliegen 'dat ze er toch niks mee doen' en 'voor je het weet staan ze hier voor de deur'. Weet je wanneer de politie er zeker niks mee doet - niet nu, en niet in de toekomst? Wanneer je als een laffe domme Hollander te bang bent om aangifte te doen en iedere keer iemand anders de kastanjes uit het vuur moet halen - vermoedelijk pas wanneer het echt mis is gegaan.

Daarom kunnen die roedels hun gang gaan. Ruiten ingegooid bij de homo's tegenover? Geen aangifte doen, want dan gooien ze dalijk hier de ruiten in. En maar zeiken dat er niets aan gedaan wordt in de veilige omgeving van een willekeurige verjaardag.

Er is voldoende te zeiken op het politieapparaat en daar doe ik soms ook vrolijk aan mee. Maar met dat ontstellend laffe oer-Hollandse gemekker van veraf maken we het de politie zelfs als ze een keer wat willen doen onmogelijk ("Ja maar ze weten toch wie het zijn? Nee want we hebben nul aangiftes"). En het ergste is dat het tuig vervolgens wint. Sterker nog, jaren straatterreur en amper een dossier om ze mee te pakken, want 'aangifte heeft toch geen zin'. Als er een keer wat aan de hand is kan hun advocaat gvd nog zeggen 'mijn cliënt heeft geen strafblad'.

Jan Roos bereikt sowieso al niet zo veel, maar vanwege het vertellen van halve waarheden en weigeren van de aangifte blijft er nu echt helemaal niks over. Wat is nu de zin geweest? We weten dat een roedeltje straattuig iets heeft gedaan, maar onduidelijk blijft wat. Goh. We weten dat policor zich vanuit Den Bosch, Nijmegen en waar dan ook bemoeit met een zaak waar ze het fijne niet vanaf weten. Nou nou. En zij weten dat blanke journalisten die de multiculturele droom niet volgen ook liegen en verdraaien wanneer het ze uitkomt. Dat was het. Niks verder aangekaart, geen punt gemaakt, en ze er vanuit een gespeeld stoer-cynische maar in wezen ongelofelijke laffe 'de politie doet er toch niks mee' weg laten komen.

Sjors W. | 13-08-15 | 18:31

Gratis reclame voor het nieuwe tv-programma van Jan 'Willibrord' Roos. Alle bronnen zijn halfbakken en leugenachtig. Jan liep met een slagzwaard op twee kinderen van tien af, vijftig met steigerbuizen gewapende Marokkanen renden schuimbekkend naar Jans auto, de enige waarheid bevat de woorden 'komkommertijd' en 'storm in een glas water'.

Donkersloot | 13-08-15 | 18:31

Je moet vandaag de dag wel een suïcidale inslag hebben om na openlijke islamkritiek nog A'dam West in te gaan ZONDER wapen.
Als het aan de gutmensch ligt moet je je dan onder het motto van de onbegrepen uitdrukking 'een koekje van eigen deeg'(waarbij je een discussie verwacht) laten afslachten op zijn halals door de mohammedanen.
En komt het niet direct zo ver, dan minimaal laten beschimpen, laten bespugen en vanalles op je kop laten 'regenen'.

DesDemona | 13-08-15 | 18:30

@roze_bril | 13-08-15 | 17:07
't Is me toch wat... gewoon een War Zone, dat Amsterdam!

18konijn | 13-08-15 | 18:23

Als zo'n marokkaantje jouw rubbertje vol zuigt moet je natuurlijk wel betalen roosje !!!!!!!!!!!

NB-Stb | 13-08-15 | 18:11

Als we toch elke komma en puntkomma gaan duiden - wat een geraaskal over het woord confrontatie - mogen we dan ook een foto zien van het knuppelachtige ding, waarmee Roos het vege lijf wist te redden tegen Marokkaanse kinderen?

DickMaas | 13-08-15 | 18:11

flinkescheet | 13-08-15 | 18:06
Dat ook. Dan weet je tenminste zeker dat binnen afzienbare tijd je ruiten worden ingegooid en je auto bekrast. Of erger.

harbi | 13-08-15 | 18:10

"Toen ik bij de auto kwam begon het plots stenen te regenen". Yeah right. Het zou Jan's geloofwaardigheid helpen als hij de gang van zaken wat waarheidsgetrouwer zou weergeven.

th3freeze | 13-08-15 | 18:10

het is een tickertape parade geen ticketparade.

superjan | 13-08-15 | 18:10

Je vraagt je bijna af wat het Parool had gewild wat er was gebeurd. Nouja, je vraagt je dat niet echt af, je weet wel wat ze hadden gewild. En dat noemt zich een verzetskrant.

Rest In Privacy | 13-08-15 | 18:08

"Ik wilde wegrennen, maar toen bedacht ik me dat ik helemaal niet goed kan rennen. Dus ben ik op ze afgerend ..." moet dat niet 'op ze afgewandeld' zijn dan?

Watching the Wheels | 13-08-15 | 18:07

harbi | 13-08-15 | 18:03
Daar komt nog bij dat als je wél aangifte doet en de verdachten worden gehoord, dat hun advocaat jouw adres kan achterhalen en kan doorgeven aan de verdachten en ze je dus thuis kunnen opzoeken.
.
Verder heeft zo'n aangifte geen enkel nut, omdat er toch niks adequaats wordt ondernomen tegen dat tuig. Je schiet er niks mee op. Je haalt je alleen ellende op de hals.

flinkescheet | 13-08-15 | 18:06

Heel begrijpelijk dat Roos geen aangifte heeft gedaan en heeft verzwegen dat hij 'ergens' mee heeft staan zwaaien.
Aangifte doen tegen dat geteisem haalt niks uit want de politie treedt er in dat soort buurten toch niet tegen op, bang als ze zijn voor een Marokkaanse oproer. Maar een enkele boze blanke burger die zich verdedigt met een illegaal wapen? Die vormt geen bedreiging en zal dus zeer zeker wel kunnen rekenen op een bezoekje van agenten.

harbi | 13-08-15 | 18:03

Er zal nog wel een laatste stuiptrekking komen van de MSM waarbij elke mogelijke misstap tegen buitenlandiers als vuig racisme wegezet gaat worden.
Op een gegeven moment is hopelijk iedereen dat beu en draait de wind.

Zathras | 13-08-15 | 18:01

IkWilOokWatZeggen | 13-08-15 | 17:56
Het doet me denken aan een roedel rifapen die ging demonstreren nadat een juweliersvrouw uit noodweer 2 andere rifapen had doodgeschoten. Het slachtoffer werd tot dader gemaakt.
Dit lijkt Jan Roos ook te gebeuren.

flinkescheet | 13-08-15 | 18:00

Zo. Dus Jan Roos heeft een grote dildo achter in zijn wagen liggen.
Nu wordt het dus ook geheel duidelijk waarom het tuig het op het rennen zette.
Stel je voor dat Jan hem er even in douwt?
Of dat je slaag krijgt en compleet uitgeluld op de grond ligt?

BSE rundfunk | 13-08-15 | 17:59

Meneer Roos, net als die dame van de Metro met haar verkrachtingsverhaal, doet het je geloofwaardigheid, en zeker als journalist, niet goed om eerst van de daken te schreeuwen dat je slachtoffer bent van een misdaad en vervolgens geen aangifte te doen. Het wekt de indruk dat je het niet zo serieus neemt, dus waarom zouden anderen dat wel doen?

Battery!!! | 13-08-15 | 17:59

Want het is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig dat een kluwen kutmarrokaantjes een redacteur van Powned, welke zeer kritisch is op marrokaans tuig en de islam, niet zouden intimideren en bedreigen. Ja hoor. En de buurtbewoners, die vast toevallig ook moslim zijn, zullen de boel vast niet bagatelliseren en 'racies' roepen om hun broedertjes in bescherming te nemen. Vast.
.
En het Parool ken ik goed, is een behoorlijk linkse krant die nog steeds denk dat de multiculturele samenleving 1 vrolijke vlindertuin is waarin iedereen respect voor elkaar heeft. Ze hebben niet toevallig een redacteur (Patrick Meershoek) die de lezers vanaf een moreel kansel duidelijk moet gaan maken dat zwarte piet echt racistisch is en 'moet' veranderen. En ze hebben ook geen moslima in de redactie die toevallig al de scoops doet waarin moslims aan het woord komen en de moskeeen bezoekt. Aan haar de taak om de lezers uit te leggen dat een middeleeuws woestijngeloof hartstikke leuk en gezellig is en dat we daar heel blij mee moeten zijn, want met het suikerfeest krijgt de hele buurt, blank zwart en moslim lekkere marokkaanse koekjes. Maar natuurlijk.
.
Ik denk dat ik al weet van wiens woord ik hier uitga.

The Green*Machine | 13-08-15 | 17:58

Weg met ons helaas maar weer.

Als ik de overige media lees dan zou Jan mogen hangen aan de hoogste boom.
Het is voor mij onbegrijpelijk hoe je denkpatronen zo verwrongen kunnen zijn. Eerst is het niet waar en dan is Jan zo ongeveer de schuldige.

IkWilOokWatZeggen | 13-08-15 | 17:56

-weggejorist-

DickMaas | 13-08-15 | 17:55

@Mark_D_NL | 13-08-15 | 17:05
.
Het is idd wachten totdat het geld op is in dit land.... Dan gaat er iets gebeuren. Nu hebben we allemaal nog teveel te verliezen, maar weet wat er gebeurt als de middenklasse én de onderklasse het allebei arm hebben; ik moet zomaar opeens denken aan de jaren '30.
.
Het kan nooit lang meer duren; met het tempo waarin onze overheid óns geld aan de zuidelijke roversbenden weggeeft en de uitvreters uitnodigt om hierheen te komen en onze borden leeg te eten, misschien nog een jaar of tien.
.
Dan is er slechts nog niet een geblondeerde leider, maar een smalbesnorde leider nodig en gaat er een andere wind waaien.

Digital Refugee | 13-08-15 | 17:55

Castor12 | 13-08-15 | 17:06 Niet in dit stukje nee. Maar wel in andere stukjes, ook van Jan, over deze materie.


Het leven is nu eenmaal méér dan één topic.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 17:52

Dit is een mooi zaakje voor onderzoek en misdaad journalist Peter R de Vries om dit eens tot op de bodem uit te zoeken.

De gelukszoeker | 13-08-15 | 17:52

HMClagi | 13-08-15 | 17:48
Het roze leger, en met name de zwitsalletjes, stelt in de meeste gevallen geen ruk voor.

flinkescheet | 13-08-15 | 17:50

-weggejorist en opgerot-

HMClagi | 13-08-15 | 17:48

Het Parool": 'Volgens mij is er met wat kleine dingen gegooid,' zegt de buurvrouw.
.
Ja natuurlijk. Die lieverds hadden kiezelsteentjes verzameld voor een mini-steniging.
Eigenlijk net zo ludiek als een terroristische aanval in een Turks resort spelen en de mensen goed laten schrikken.
.
Het Parool: De jongens op het plein denken evenmin aan aangifte - 'Als-ie een man is, komt-ie vandaag terug' - en willen ook niet hun naam geven..
.
Nee natuurlijk, die jongens geven hun naam niet want ze heten toch allemaal Mohammed of Rachid, nietwaar?
En zij zijn natuurlijk échte mannen, die alleen als hyena's kunnen opereren tegen een eenling die zich tot hun ontsteltenis verdedigt met een samuraizwaard.
Gutteguttegut.

flinkescheet | 13-08-15 | 17:46

@ deraderendraaien | 13-08-15 | 17:25

Grappig. Ik erger me dan weer aan de 'je bent VOOR Jan of je bent lid van ISIS'-mentaliteit.

Ik vind Jan een slappe zak omdat hij geen aangifte doet. Kan hij lekker cynisch lopen zeiken dat het toch geen verschil maakt, maar uiteindelijk is het (o.a.) een gebrek aan correcte, accurate en tijdige aangiftes waar we aan kapot gaan, en waardoor dit soort tuig het voor het zeggen heeft. Ik weet niet hoe en wanneer het idee dat de politie het allemaal zelf moet doen in zwang is geraakt, maar het werkt overduidelijk niet naar behoren en degenen die er het hardst over klagen werken het kutsysteem zelf in de hand.

Sjors W. | 13-08-15 | 17:44

@Chow | 13-08-15 | 17:30
Is het raar om ze met eigen middelen terug te pakken en dan de samenleving het verschil in de behandeling daarin voor te houden?.. waarmee ik bedoel dat de leugens of verzwijgen van waarheid bij de hyena's van deze maatschappij voor zoete koek geslikt en gedownplayed schijnt te worden,en dat Roos,wanneer hij dat doet met de grond gelijk gemaakt dient te worden. En zet dan in de plaats van Roos maar elke willekeurige autochtone Nederlander die kritiek heeft of zelf optreed op dezelfde manier als Roos.

deraderendraaien | 13-08-15 | 17:41

@GingerTed | 13-08-15 | 17:29

Maar goed dat de beste man zijn dochterje van de straat afhaalde voor de aanval van Jan Roos. Liever de hele dag tussen de lieve hangjongeren dan 1 minuut met een gek...
Ook rammelt zijn verhaal als hij zegt dat zijn dochter gedeeltelijk getuige was, maar dat hij wel met zekerheid kon zeggen dat er niet gegooid was. Dat er alleen stenen in de handen lagen. Is natuurlijk net zo ongeloofwaardig.

roze_bril | 13-08-15 | 17:38

Mag deze giga belangrijke aflevering van GTST achter een lees verder alsjeblieft?

Panelli | 13-08-15 | 17:38

Geen aangifte. Verzwijgen dat je een wapen had. Getuigen met een andere verklaring. Geen losgewrikte stenen. Niet geraakt door diezelfde stenen. Tijdens die stenenregen ook nog tot 12 kunnen tellen. Ik snap best dat je tijdens de heat of the moment de zaken wat anders ziet, ik wil ook nog wel geloven dat de getuigen niet betrouwbaar zijn, maar alles bij elkaar opgeteld behoorlijk ongeloofwaardig. Killing voor een journalist.

harry pikkel | 13-08-15 | 17:37

IQmin100 | 13-08-15 | 17:17

Mocht dat het geval zijn, dan heeft Jan dat geheel aan zichzelf te danken. Als journalist zou hij als geen ander moeten weten hoe media werkt. Het kan voor je werken, maar ook tegen je.
1. Jan is zelf schuldig aan zijn ongeloofwaardigheid door details in zijn verhaal weg te laten.
2. Het helpt natuurlijk ook niet als je verhaal van alle kanten rammelt of aangedikt is.
3. Had aangifte gedaan

Arbijan | 13-08-15 | 17:37

Haakjes of aanhalingstekens? So eighties.

HMClagi | 13-08-15 | 17:37

Groot gelijk Jan, laat die parels lekker lullen.

reaguurderdt | 13-08-15 | 17:31

Woon jij hier? Dat wordt hier ook aan kinderen gevraagd op voetbal- en basketbalveldjes. En als ze nee zeggen, dan worden ze door een groep inelkaar gemept. Op het cruijff veldje kom je al helemaal niet als blank kind. Of je moet Van Hanegem meenemen die is dol op marokkanen, en zij op hem.

Patje2011 | 13-08-15 | 17:31

deraderendraaien | 13-08-15 | 17:25

Hij heeft het gewoon verkloot door met een verklaring te komen in eerste instantie waar hij zaken niet meld en waar zaken aantoonbaar niet kloppen. Check ook dat geluidsfragment op AT5. Niemand hier zal beweren dat Marokkaanse jongens lieverdjes zijn. Maar Jan Roos loopt de boel te flessen. En dat is niet de manier om je punt te maken.

Chow | 13-08-15 | 17:30

Leuk dat er iemand de moeite heeft genomen de journalistieke ivoren toren uit te komen (deed het traplopen pijn, Merel, Maarten?) en prima dat het verhaal van Roos wordt gecheckt.

Jammer dan dat er een onaf verhaal wordt afgedrukt. 'Verhaal van A en verhaal van B = af', is blijkbaar de gedachte. Ik geloof dat waarheidsvinding wel iets beter je best doen is. Dat verhaal over Roos die wanneer vijf lieve jongens hem om een handtekening vragen een kapmes trekt en 'ik hak jullie kankerkoppen eraf' had natuurlijk nooit afgedrukt mogen worden. Als Jan zo op situaties reageert had hij al lang in een dwangbuis gezeten, en terecht.

Snap die drang om te publiceren niet. Als het niet af is, dan laat je het een dagje liggen, of - onorthodox denken natuurlijk - zet je het zodra het de volgende dag af is eerst op internet en de dag daarna in de krant. Soit, hier zal MediaLogica zich vast niet over gaan buigen.

Sjors W. | 13-08-15 | 17:30

Niet bepaald een vriend van Jan Roos woont in de buurt en bevestigt in getuigenverslag in bijgevoegde link zijn verhaal. Van de dagelijkse dreigende een gewelddadige terreur die deze jongeren in de buurt uitoefenen, met name richting buurtgenoten die nog iets van durven te zeggen van de overlast, Er wordt bevestigd dat de jongeren hem als zeer beledigend bedoeld uitscholden, én dat ze dreigend klaar stonden met stenen.

Desondanks blijkt uit het verslag de hekel die deze getuige aan Roos heeft als deze zich dan verdedigt met een tegenaanval, door hem voor "schorem" uit te maken en de zeer beledigend bedoelde scheldwoorden als "woordgrapjes" af te doen.

www.scribd.com/doc/274400563/Jan-Roos...

GingerTed | 13-08-15 | 17:29

ach het parool..... al jaren noodlijdend en tegen beter weten in in stand gehouden door een belg..... verworden tot een sukkelkrantje over festivals en eethuisjes onder leiding van die troela barbara van beukering. gaat snel tegen de vlakte als er nog twee mensen opzeggen. goede journalisten al vertrokken want te duur. stop de persen? zal er een zijn gezien de huidige oplage. heeft geen enkele betekenis meer in het huidige journalistieke landschap. zelfs johannes van dam rookt niet meer.

verbanden | 13-08-15 | 17:29

@deraderendraaien | 13-08-15 | 17:08
*facepalm
Google het anders eerst eens, en probeer het daarna nog eens knul.

GifKikkert | 13-08-15 | 17:28

Een ieder die wel eens een aanvaring heeft gehad met Marokkanen, mezelf incluis, weet dat een verhaal als dat van Jan Roos niet uit de duim gezogen hoeft te zijn. Vooral Marokkaanse pubertjes zijn er heer en meester in om dood en verderf te zaaien, en vervolgens te doen alsof hun neus bloedt wanneer ze aan de kaak gevoeld worden. Wellicht dat enkele details aan dit verhaal niet kloppen, maar ik (en velen met mij) weet donders goed: Marokkaans tuig hoeft helemaal geen aanleiding te hebben om ruzie te zoeken.

Le Roi | 13-08-15 | 17:28

Verder een hoop aannames hier en op at5 en het parool..

skeel | 13-08-15 | 17:26

Kortom gewoon met verborgen camera op de uitnodiging van de jongens ingaan en aantonen dat het helemaal niet zulke lievertjes zijn.

Mastermattie | 13-08-15 | 17:26

Wat hebben we hier toch ineens een hoop goedvolk om Jan Roos te beoordelen en alvast te veroordelen zeg!
Die hele meute Nicks heb ik in 5 jaar niet gezien in andere topics,.. en dan inspelen op de uitstraling en integriteit van GS dat nu zogenaamd door Jan Roos op het spel zou staan.. tjonge jonge.. jonge.Flikker lekker allemaal op naar de Joop dan!

deraderendraaien | 13-08-15 | 17:25

Tijd om eens met verborgen camera naar zon liefdevol pleintje te gaan om eens een avond te voetballen op hun veldje..
Om alle onnozelaars de mond eens te snoeren.

skeel | 13-08-15 | 17:24

Als ze een man zijn, dan komen ze alleen in plaats van in groepen. Stelletje laffe rifapen.

WaitingLine | 13-08-15 | 17:23

@Kees de Vries8082 | 13-08-15 | 17:20
Plus dubbele uitkeringen voor alle gekwetste moslim zieltjes.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-15 | 17:23

@Uw Verzekeringsadvis: De OVV gaat volgende week onthullen dat Roos daar met een BUK raket rond reed. Let maar op.

Kees de Vries8082 | 13-08-15 | 17:20

Geen aangiftes doen maar wel een kapmes of knuppel in je auto om je te beschermen tegen meerdere aanvallen van Marokkanen? Je bent niet fris in je hoofd Jan Roos. Er klopt geen moer van je verhaal. GS doet er verstandig aan deze "journalist" weer heel snel te laten gaan.

Chow | 13-08-15 | 17:18

Als je iets naars hebt meegemaakt en je wordt door je omgeving niet geloofd is dat heel vervelend. Als je als -journalist- na jaren in de media door een fors deel van je lezers/kijkers niet word geloofd kan je net zo goed een baantje bij de supermarkt of Boulevard nemen. Dag Jan. Ook al is alles wat je zegt waar, bijna niemand neemt je blijkbaar serieus. Kap er dus maar mee: je bent sneu want je probeert zaken journalistiek aan de kaak te stellen met zeer matige geloofwaardigheid. Je bent de Willibrord Frequin van nu.

IQmin100 | 13-08-15 | 17:17

Is er al een " kanker jood " ingesponnen, de bron die het uiteindelijk had aan geslingerd want Gaza ...

Castor12 | 13-08-15 | 17:16

Wat doet al die toon-politie hier in de panelen die zich opeens druk maakt over de "goede naam" van GeenStijl. Jullie zijn slechts één stapje verwijderd van Gutmenschen.

solcama | 13-08-15 | 17:15

"Jan... kappen nou!!"

rietpetiet | 13-08-15 | 17:15

Eerlijk is eerlijk, de spin van het parool raakt kant noch wal maar het verhaal van Jan lijkt ook erg onwaarschijnlijk. Door groepjes Marokkanen bedreigt en aangevallen worden is helaas niet zo ongewoon, maar dat daarbij stenen uit de straat worden losgewrikt heb ik nog nooit meegemaakt.

naraga | 13-08-15 | 17:15

Dat de Marokkaanse gemeenschap één blok vormt is bekend. Niets kun je als onpartijdig beschouwen. Alles heeft een reden en dan de allesoverheersende angst. Stel toch eens voor dat je een "afvallige" bent. Of Homo. En die angst wordt misbruikt. Mensen die A zeiden (zoals die vrouw/ziekenhuis) worden verplicht om B te zeggen. Alles m.b.v. angst. En dat speelt ook bij de media en politiek. Wees maar politiek correct. Dan hoef je niet 24/7 bewaakt of vermoord te worden.
Een volk dat voor tirannen zwicht. Jan, R.E.P.S.E.C.T.

Kamervraag | 13-08-15 | 17:15

Ik wens inmiddels iedere goedprater zo'n hyena-aanval toe. Die zullen er vast begrip voor hebben dat een grote groep Marokkanen hen bedreigd. Hand in eigen boezem enzo.
.
Echt. Met zulke Nederlanders hebben we geen Marokkanen nodig. Laffe honden genoeg.

Parel van het Zuiden | 13-08-15 | 17:14

Als je iets naars hebt meegemaakt en je wordt door je omgeving niet geloofd is dat heel vervelend. Als je als >journalist< na jaren in de media door een fors deel van je lezers/kijkers niet word geloofd kan je net zo goed een baantje bij de supermarkt of Boulevard nemen. Dag Jan. Ook al is alles wat je zegt waar, bijna niemand neemt je blijkbaar serieus. Kap er dus maar mee: je bent sneu want je probeert zaken journalistiek aan de kaak te stellen met zeer matige geloofwaardigheid. Je bent de Willibrord Frequin van nu.

IQmin100 | 13-08-15 | 17:14

@labaria
Dat kapmes heeft het Parool voor hem gekocht .

Castor12 | 13-08-15 | 17:13

hahaha hoe is hij bij een kapmes gekomen .... wel een apart wapen voor een blanke.

labaria | 13-08-15 | 17:12

-weggejorist-

Dumpertpiloot | 13-08-15 | 17:12

pili-pili | 13-08-15 | 17:08
Ik denk dat de grote winterpenen op waren. En in het heetst van de strijd moet je de straattaal spreken van het tuig dat jou belaagt.
Als je het van de andere kant bekijkt, en Jan geen wapen had gehad, hadden die laffe rifapen hem misschien afgemaakt. En de politie is aan het staken (al zijn ze er zonder staking ook meestal niet).

flinkescheet | 13-08-15 | 17:12

De linksgekkies zijn al gelijk verslaafd aan Parool´s versie " het kapmes van Roos " , mooi toch !

Castor12 | 13-08-15 | 17:11

@arbanafal | 13-08-15 | 16:37
Je legt het strak uit. heel goed. ik denk dar er heel veel mensen zijn die zich kunnen vereenzelvingen met Jan Roos. Maar die uit schaamte (je hoort natuurlijk snle het R woord wanneer je hierover klaagt), groepsdruk (hoor ik nog wel bij het leuke bakfiets moederclubje) en/of Geld/Carriere (Duidelijk denk ik) niets durven of zullen zeggen.
--
Wat Jan gebeurt, gebeurt iedere dag. En het enige wat het goede volk kan doen is het op de Man Jan selen. Treurige zielen die hard zullen vallen wanneer ze echt op eigen benen moeten staan. Wanneer de staat er niet meer is om het gratis geld over ze uit te storten.
--
Blijf doorlopen! Ik snap wee dat het kut is, en misschien beanstigend. Maar er gaan al te veel leuke en goede Joodse mensen weg uit Nederland. het is trerig maar waar. En wat krijgen we ervoor terug? Ongeschoolde, niet gemotiveerde gelukszoekers.

Mark_D_NL | 13-08-15 | 17:11

Jan Roos heeft met een machinegeweer een maroc baby aangevallen onder het roepen van ik je neuk je de moeder, zoiets zal het wel zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 13-08-15 | 17:10

@GifKikkert | 13-08-15 | 16:38
Ken jij het Nederlandse gezegde;de kool is het sop niet waard?(zal wel niet he?)Daar dacht ik even aan toen ik iets wilde posten aan jou.

deraderendraaien | 13-08-15 | 17:08

Wat een tokkie ben je Roos. Een kapmes in de kofferbak... Met kanker schelden... Je zet GS en jezelf voor lul.

pili-pili | 13-08-15 | 17:08

Ze houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd. Nu kom ik gelukkig niet vaak in Amsterdam. Maar toen ik er een keer weer was in Oost heb ik heb zelf een Marokkaan door de straten zien rennen en naar een willekeurig groepje horen roepen "snel snel een fiets". 10 seconden later stond de straat vol met politieauto`s en was de vogel op een fiets gevlogen.

roze_bril | 13-08-15 | 17:07

@zeg maar jansen
"Jan liet een groot deel van zijn eigen activiteiten weg uit het oorspronkelijke verhaal. "Niet relevant" vond hij het dat ie zelf met een kapmes liep te zwaaien."

Waar haalt u deze fictie vandaan, Roos heeft nooit beweerd dat ie met een kapmes liep te zwaaien, sterker, hij ontkent het !
Bent u soms roman schrijver ?

Castor12 | 13-08-15 | 17:06

Wat een stelltje afvalligen lopen hier rond... Je bent voor of tegen Roos dus! Ik ben dan voor met een grote V. Al is het allemaal wat overdreven of grootser gemaakt. In het heetst van de strijd, wanneer je lichaam vol adreneline zit dan gooi je er wel eens wat uit. En zo te lezen is Jan eerlijker over dit voorval, dan alle policore ratten die een goedkoop puntje proberen te scoren. Ze zoeken en zuigen maar vinden eigenlijk niets... Net als zuigende ratten, ze vinden misschien wel wat maar dat zijn altijd de overblijfselen die niemand anders meer te hachelen vond.
--
Links is er altijd als de kippen bij als ze goedkoop kunnen scoren... Ach, ik wacht de dag af dat het geld in Nederland op is en ga dan rustig een luxe broodje staan eten voor de neus van die, dan, armlastige linkse droeftoeters die dan geen euro meer kijgen. Omdat ze alles al hebbben verbrast aan gelukszoekers en ander triest links vertier.
--
#teamroos.

Mark_D_NL | 13-08-15 | 17:05

Probleem is nu dat de journalistieke geloofwaardigheid van Jan Roos wel een tikje heeft gehad.
Hij heeft zichzelf tamelijk overschat.

Skunk57 | 13-08-15 | 17:03

Sterkte Jan!
En deze is helemaal mooi "We zeiden: 'Mogen we je wat vragen, ben jij van Pownews?'"
Yeah right

Russ Meyer | 13-08-15 | 17:03

Marrokaanen zijn vrij klein, Jan volgens mij ook maar dat terzijde, waren het misschien marrokaanen van 18 jaar die net zo oud lijken als een Nederlands jongetje van 12.

Dutch_Holland | 13-08-15 | 17:02

"Dus Jan verzint eerst dat ie wordt aangevallen. Dan zoekt ie ’s avonds in West ruzie met een stel vriendelijke knapen."

Laat Maarten daar eens een weekje of wat stage gaan lopen, met opname-apparatuur bij zich uiteraard. Kan hij uit eerste hand meemaken hoe vriendelijk die knapen zijn.
Maar het is makkelijk lullen vanuit je ivoren toren natuurlijk.

Dhr. de Wit | 13-08-15 | 17:02

Bij links kunnen Marokkanen geen kwaad doen. Links heeft liever kritiek op blanke voetbalhooligans, terwijl die er niet om bekend staan oude vrouwtjes te beroven van hun tasje of bij ouden van dagen binnen te vallen en die te mishandelen. In Opsporing Verzocht gelooft links niet, want de inbrekers lijken licht getint maar dat komt door de slechte belichting. Het zijn allemaal blanken die op video licht getint overkomen.

haidewietska | 13-08-15 | 17:01

Bij links kunnen Marokkanen geen kwaad doen. Links heeft liever kritiek op blanke voetbalhooligans, terwijl die er niet om bekend staan oude vrouwtjes te beroven van hun tasje of bij ouden van dagen binnen te vallen en die te mishandelen. In Opsporing Verzocht gelooft links niet, want de inbrekers lijken licht getint maar dat komt door de slechte belichting. Het zijn allemaal blanken die op video licht getint overkomen.

haidewietska | 13-08-15 | 17:01

Dei knuppel lag altijd naast de doosjes tolerantie in de achterbak. Maar die waren helaas op...

Russ Meyer | 13-08-15 | 17:01

@Jan de Roos
.
Jan, Jan, Jan...:
"Misschien is dat wel een Amsterdam-West traditie alwaar iedere ‘bn’er’ een soort ticketparade krijgt aangeboden door de plaatselijk feestcommissie."

Het is niet "ticketparade", maar "ticker tape parade", en dat is heul wat anders.... Read all about it:
.
en.wikipedia.org/wiki/Ticker_tape_par...

Digital Refugee | 13-08-15 | 17:00

Durf jij wel Jan, tegen 12 van die lieve Marokkaanse padvindertjes??? Jij, met je Samuraizwaard zwaaiend als een echte Ninja!!!

flinkescheet | 13-08-15 | 17:00

@arbanafal | 13-08-15 | 16:37
Jou geloof ik in elk geval 100%.
Sterkte in die buurt. Ook met de frustratie, dat dit dus gewoon gebeurt in Nederland, in 2015.

Lewis | 13-08-15 | 16:59

Verder ongezien de typhus voor die finnen.

Freddie Stobart | 13-08-15 | 16:59

pruimzuur | 13-08-15 | 16:41

Dat is geen bikini maar bijna net zo erg als een burka!

eerstneukendanpraten | 13-08-15 | 16:59

meer meer meer, closerieds van Jan Roos

Zathras | 13-08-15 | 16:59

Beste Jan,

Wil best geloven dat er een penibele situatie was, die je graag met anderen wilde delen, maar jouw verhaal heeft wel veel kenmerken van een verwarde man.

Mijn advies: choqueren om het choqueren werkt vaak maar kort en werkt zeker niet herhaaldelijk.
Probeer daarom wat meer de inhoud te zoeken. Als je ooit iets journalistieks ambieert, mocht dat überhaupt het geval zijn, dan is dat op lange termijn toch de beste weg naar succes.
Of een hoofdredacteur van een dode boom bevredigen, maar dat lijkt mij niet jouw stijl.

Guy Veropzoudten | 13-08-15 | 16:58

Moet het slachtoffer zich tegenwoordig verdedigen?

Dutch_Holland | 13-08-15 | 16:58

Het is niet ticketparade maar ticker tape parade of ticker parade. Twee woorden en met een R. Als je dan toch zo nodig buitenlandse termen moet gebruiken doe het dan goed.

Freddie Stobart | 13-08-15 | 16:58

blafmeneer | 13-08-15 | 16:55 Jan liet een groot deel van zijn eigen activiteiten weg uit het oorspronkelijke verhaal. "Niet relevant" vond hij het dat ie zelf met een kapmes liep te zwaaien.

Nee, laat dan maar. En als ik Jan was dan zou ik er vooral geen ophef over willen zien.

Jan gaat liegen in elk volgend item van zijn hand. De journalist die naar believen cruciale dingen weglaat wegens "niet relevant".

Een romanschrijver, fictie, dat is wat Jan het beste kan worden.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:58

De buurtbewoners die niet meepraten krijgen ook een steen.... door de ruit. Van Omar en Mohamed... aanname, maar ik gok dat ze zo heten

Straight ahead | 13-08-15 | 16:58

Maar had Jan nog een schone onderbroek bij ???? vragen, vragen

kneuterzak | 13-08-15 | 16:57

Jan Roos is een journalist dat zegt genoeg. Het parool is van een verzetskrant afgezakt naar een met de vijand collaborerend vod. Het zou me niets verbazen als die krant een door de sd of gestade opgerichte onderkoffer operatie was nadat de redactie ervan gezuiverd werd in de oorlogs-jaren om joden en het verzet op te rollen.

Je weet het maar nooit.

Ongeblustekalk | 13-08-15 | 16:56

Parool heeft gewoon gelijk, belachelijk dat Roos een kettingzaag trok terwijl vijf kleuters van zes jaar oud een ijsje voor wilden kopen

Castor12 | 13-08-15 | 16:56

Eèn ding is in ieder geval wel helemaal duidelijk geworden: Jan Roos houdt niet van opdringerige Marokkaantjes. Ergo: val hem niet lastig; hij MOT jullie baarbaarse cultuur niet!!! (Net als vele anderen in dit land overigens.)

Aristotalloss | 13-08-15 | 16:56

@zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:42
Het 'het liefst' gedeelte.

pruimzuur | 13-08-15 | 16:55

@Alpha Runner | 13-08-15 | 16:31
Pun accepted... Maar echt... de comments van Jan niet objectief? Het is echt gewoon puur cynisch. Dat Het Parool de gebeurtenis downplayed vind ik te schandalig voor woorden. Over objectief gesproken....

blafmeneer | 13-08-15 | 16:55

Je moet die arme medelanders ook met rust laten, zelfs als ze je aanvallen moet je respect tonen. Wat schandalig dat iemand die door hun op de gebruikelijke, vriendelijke manier bejegend wordt, zich bedreigd voelt. Het is hun cultuur, heb begrip en ga erin mee. Ook al kost het je een paar tanden, dat is maar een kleine prijs voor een fantastische multiculturele samenleving.

Het is wel duidelijk, Jan Roos moet het land uit want hij is hier absoluut niet ingeburgerd!

bart1234 | 13-08-15 | 16:54

Het Parool doet ook al lang niet meer aan nieuws en waarheidsvinding. De meeste kranten voeren een politieke agenda uit. In de politieke agenda van het Parool kan het nooit zo zijn dat Marokkaanse jochies zoiets doen.

Duifmans | 13-08-15 | 16:52

"Ik dacht eerst dat het artikel een grap was maar het staat daadwerkelijk op de site van het parool."
Fijn dat Merel en Maarten een weblog hebben.

Fransg | 13-08-15 | 16:52

Waarom gaat niemand ff kijken of er een paar stoeptegels missen daar. Of iig net iets te vers los liggen.

Ik heb ook dat stuk van AT5 gelezen. Goed geschreven maar aan het einde toch uit de bocht waardoor ik weer geen klap van die -3 lieve jongens geloof:

Voelden jullie je bedreigd?
O. Ja, ik zelf wel. Als iemand met een kapmes komt voel je je bedreigd. Maar ik bleef m’n mannetje staan. Ik laat me niet kleineren door iemand met een kapmes. Ik ben geen mietje.

En nu?
M. We zouden graag met ‘m in contact komen en even een hartig woordje spreken.
O. Wat ik écht wil is dat dit pleintje niet als een slecht plein wordt genoemd. Het werd 'de Gazastrook' genoemd. Dat slaat echt nergens op. Ik wil gewoon duidelijk maken dat we een leuk pleintje zijn.
M. Hij moet gewoon even langskomen.

Inderdaad. Als je niet wegloopt voor een schreeuwende Jan Roos met een kapmes ben je geen mietje maar iemand die door overmatige aanwezigheid van ik-moet-stoer-doen genen door domheid lamgeslagen is.

En ik vermoed dat 'jullie' pleintje voor een autochtone Nederlander allesbehalve leuk is dus dat is dan verhaal omdraaierij.

En als een meerdere Marokkanen ("we") iemand (1) uitnodigen even langs te komen om een hartig woordje te spreken is dat 'gesprek' 9 van de 10 keer niet enkel mondeling.

We weten er het fijne niet van maar ik ga voorlopig voor Jan Roos +1.

speash | 13-08-15 | 16:51

@BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:20
Het Parool wekt in hun berichtgeving de suggestie dat Jan Roos de uitdager cq aanvaller geweest is,door het downplayen van de hoeveelheid en rol van de mocro's en hun zogenaamde getuigen,door hun waarheden(lees waarschijnlijk gekleurde waarheden) voor waarheid te publiceren.En dat is waar hij nu tegen ageert.

deraderendraaien | 13-08-15 | 16:51

@zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:46
Iets over een provinciaaltje, dat vinden amsterdammers leuk, maar het zijn zelf de grootste boeren die in nederland leven.

Ongeblustekalk | 13-08-15 | 16:49

Met Jan Roos heeft Geenstijl een xenofobe (en lichtelijk zwakbegaafde) verslaggever in huis gehaald. Schreeuwt en choqueert hier en daar, maar heeft inhoudelijk niks te melden. Had graag een wat volwassener iemand gezien.

Zo is het maar net! | 13-08-15 | 16:48

Ik schaar me volledig achter de woorden van Kameroudste | 13-08-15 | 16:07 en BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:04
Jan is zijn geloofwaardigheid kwijt geraakt door dat kleine detailtje weg te laten in zijn relaas op twitter. Verder geloof ik ook niet dat de stenen hem om de oren vlogen. Verhaal is wat aangedikt, er zal vast wel wat voorgevallen zijn, maar geen stenen en stalen pijpen.

Arbijan | 13-08-15 | 16:47

Vind het niet spreken voor Jan dat hij zelfs later op de radio alleen vertelde dat hij er met gebalde vuisten op af is gerend en dat ze toen terug deinsden. Zomaar weglaten van die knuppel geeft toch wel aan dat er mijns inziens wel meer aan de hand was.

jip_86 | 13-08-15 | 16:47

Ongeblustekalk | 13-08-15 | 16:43 Hij is gejorist. Wat zei hij?

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:46

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:44
Misschien mis ik je sarcasme, of je opmerking is een veelvoud van IQ-punten te hoog voor mij.

arbanafal | 13-08-15 | 16:45

Als Jan daadwerkelijk een knuppel heeft gepakt dan zou het wel een knuppel hebben genoemd, en niet een 'knuppelachtig ding'. Jan kan gewoon slecht liegen en dat siert hem. Zag op twitter een foto van hem dat ie dat mes vast heeft, tuurlijk heeft ie die in de auto gelegd. Maar het mag niet.

Rest In Privacy | 13-08-15 | 16:45

Hahahahahahahahahahaha, wow. Alle linkse media schieten in de spontane "Maar zo zie ik mijn ideale perfect sociale multiculti wereld niet voor me?! Even gauw corrigeren met propaganda" stuik.

LangeTijdGeleden | 13-08-15 | 16:45

Jan Roos stond in ieder geval zn mannetje...

Straight ahead | 13-08-15 | 16:45

arbanafal | 13-08-15 | 16:40 Je had natuurlijk je hoed op, je was immers buitenshuis.

Sukkel.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:44

@Eindredactie | 13-08-15 | 16:12
Jij lijkt me zelf een provinciaal en afstammeling van boeren. Geen te grote broek aantrekken, lijfeigene, de enige die avontuurtjes in die boerenlullenstad amsterdam heeft ben jezelf, natte krant.

Ongeblustekalk | 13-08-15 | 16:43

pruimzuur | 13-08-15 | 16:41 Welk gedeelte van 'in bikini' heb jij niet begrepen?

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:42

Nee, jezelf verdedigen mag niet meer in PoliCor Nederland. Gewoon je af laten tuigen, gewoon braaf de boetes betalen, gewoon braafjes "ja" zeggen tegen de totalitaire multiculturele Big Brotherstaat, want "dat nooit meer" enzovoorts...

Xirdalan | 13-08-15 | 16:42

En werk er maar meteen uit die Roos. Mooie fatsoens-webblog word hier toch alleen maar mee besmet.

Schalehengst | 13-08-15 | 16:41

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:39
Die hadden ze uiteraard niet gezien. Het is een wonder dat de politie me niet gelijk naar een psychiatrische inrichting heeft gestuurd voor mijn paranoide psychoses

arbanafal | 13-08-15 | 16:40

arbanafal | 13-08-15 | 16:37 En dat keppeltje van je zei ze niks?

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:39

Ach als ik het verslag van die kids lees dan zaten ze hem een beetje te dissen en is hij toen wild geworden. Eindelijk geluidsopname op AT5 van het voorval! Stuur van Leeuwen er eens langs voor een kopje thee. Die mag toch niet in de zon bakken.

Simon_GS | 13-08-15 | 16:38

Een roze plopkap in het gezicht van Jan Roos. Das wennen.

kezie | 13-08-15 | 16:38

'Als-ie een man is, komt-ie vandaag terug'. Hoeft Roos, ook desgevraagd, verder niks aan toe te voegen, lijkt me.

Schoorsteenveger | 13-08-15 | 16:38

Ik heb niets gedaan en als ik wel iets heb gedaan dan downplay ik het als een modderfukker. De kinderen waren wel heel erg gemeen, snik, snik, en met zn allen tegen 1 dat is ook niet eerlijk. Aldus Jan "niemand gelooft mij meer" Roos. Fijne nieuwe medewerker hebben jullie aangetrokken, GeenStijl! Goed voor jullie dieproze stijlloze reputatie: Geenstijl; nu met extra geweld!
Overigens gaan de kinderen, die Jan volgens meerdere getuigen heeft aangevallen met een kapmes, met hun ouders aangifte doen dus dit verhaaltje kan nog wel eens een vervelend staartje krijgen voor de zwartbebrilde lesbo. Mag ie over een tijdje gezellig met z'n roze plopkap zn medegedetineerden ondervragen. Ik denk niet dat je je kapmes mee mag nemen Jan, dus misschien moet je vast beginnen met wat pushups.

GifKikkert | 13-08-15 | 16:38

Ik neem aan dat de altijd alerte politie ervoor zorgt dat Jan zijn wapen uit de kofferbak moet halen + boete?
Want het is natuurlijk niet de bedoeling van de gemene witmensch zich eigenhandig gaat verdedigen tegen de wettelijk beschermde diersoort "de kansenparel".

jemagookniksmeer | 13-08-15 | 16:37

Het blijft mooi om te zien hoe pathologisch altruistische journalisten zoals Maarten van Dun hun best proberen te doen om de realiteit te verbloemen zodat deze beter past bij de ideale wereld die zij willen zien: een plek waar alle non-westerse allochtonen hun idealen van vrede en rationaliteit verspreiden en waar de blanken een stel zure en racistische antagonisten zijn die de westerse met haar humanistische waarden wil afbreken en vernietigen!

Uitvindert | 13-08-15 | 16:37

@Jan Roos
Ik herken me iets teveel in je verhaal en oude onopgeloste woede kookt weer bij mij. Ik werd enkele maanden geleden door een stel marokkanen in mijn auto herkend als jood (ik ben zichtbaar en herkendbaar in de buurt), Ik werd uitgescholden, kreeg de volle laag, en een aantal blokkeerden mijn doorgang door mijn voor mijn auto te gaan staan. Voor ik het wist stond de hele groep om mijn auto heen op mijn auto te slaan en de schoppen. Licht gas gegeven, even verderop geparkeerd om de politie te bellen, kwamen ze op mijn auto afgelopen. Enfin, politie erbij, getuigen erbij. Driemaal raden: De jongeren waren zich van geen kwaad bewust. Ik had ruzie met hen gezocht terwijl ze rustig op straat zaten te praten, en toen ze rustig aan mij vroegen waarom ik hen lastigviel zou ik me racistisch hebben uitgelaten, en enkel daardoor waren ze boos. Uiteraard hadden ze niet eens door dat ik joods was. De getuige wist uiteraard ook niet de aanleiding, die hoorde alleen de commotie achteraf, en ik moest natuurlijk wel goed begrijpen dat zij het zo hadden beleefd.
Nog steeds als ik door de straat loop schelden ze me in het voorbijgaan uit. Ik probeer me er niet meer druk over te maken. Ik maak me echter nog steeds boos over de wilvolle blind- en doofheid van anderen. Welk motief zou ik moeten hebben gehad om in het voorbijrijden ruzie te zoeken met zes tot acht, bij de politie bekende, marrokaanse hangjongeren?!

arbanafal | 13-08-15 | 16:37

En had hij zijn kapmes niet bij zich gehad dan...hadden ze hem letterlijk de moeder geneukt...ik ben voor meer kapmessen meer meer meer

myrna1965 | 13-08-15 | 16:36

En Jan? Is de politie al langs geweest met een bevel om je woonstede overhoop te klauwen op zoek naar wapens in de zin van de wet wapens en munitie? Je mag echt niet met categorie 4 sub 2 hakmessen of machetes in het openbaar zwaaien. En nu het duidelijk is wat getuigen zeiden, wat je ermee deed, mag je er ook niet mee in je auto door het hele land rijden. Verstoppen of ontkennen kan straks niet meer. Wees dan eens aardig voor deze leuke jongelui.

Spastcommando | 13-08-15 | 16:36

Heb wel een beetje genoeg van deze soap. Laat Jan dit lekker verder uitzoeken met de usual suspects op twitter.

Overigens lijkt het me voor de GeenPeil campagne geen slecht idee om Van Leeuwen weer voor de camera te zetten.

ZonderNaam | 13-08-15 | 16:36

*gniffel*
Buurtjongens geven jantje koekie-van-eigen-deeg door hem GS-style te interviewen. Hier was jantje niet van gediend (goh, wie wil er wel GS-style interview). Jantje pakt kapmes uit auto om kinderen aan te vallen.

Je bent een echte echte Held, jantje.
*proest*

Horagha | 13-08-15 | 16:35

Havenwerker | 13-08-15 | 16:30 Er is een Asterix en obelix verhaal waarin een cohort Romeinen de beide helden tegenkomen. De afloop kun je raden.

Naderhand melden de gehavende Romeinen zich bij hun commandant. Ze spreken eensgezind over hordes woeste Galliërs en een roedel wilde honden.

Zoiets. Maar dan met Jan Roos in de rol van de Romeinen.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:35

Als er 5 finnen op je aflopen dan vragen ze maar 1 ding: "wat? wat? wat? wat?".

Het feit dat de buurtbewoners de boel bagetaliseren is omdat: A. Ze hun eigen soort verdedigen, of B. andere standaarden hebben in het oord waarvan ze vandaan komen.

Mag lijden dat die idioot die het wel een goed idee vond om Marokkanen hier als gastarbeiders aan de slag te laten gaan zelf dagelijks mag genieten van de mores van dat volk.

zonder_moeite | 13-08-15 | 16:34

Liegende, agressieve riffijntjes kunnen we missen als kiespijn. Blijf met je poten van journalisten af. Wat resteert is een duizend in een dozijn reporter die een te grote broek aan heeft. Leuk voor poep en plas grapjes op de Libelle zomerweken, maar te ondermaats qua vorm en inhoud. Jan is zichzelf aan het overschreeuwen en dat levert alles behalve goede content op.

vaas klaak | 13-08-15 | 16:33

Als een islamofascist ademt, dan liegt ie!

sprx | 13-08-15 | 16:33

@zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:17
Heb je in het at5-linkje gelezen hoe welbespraakt die minderjarige jongens wel niet zijn? Daar kunnen 15- en 16-jarige Pietertjes en Sterres nog wat van leren...
.
Verder zijn ze ook meesters in de argumentum ad ignorantiam...

pruimzuur | 13-08-15 | 16:32

eerstneukendanpraten | 13-08-15 | 16:30 Of zonder. Mag ook.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:32

blafmeneer | 13-08-15 | 16:25

Normaal lees ik de kloosrieds op GS met veel plezier. Verschil met deze is dat het door Jan Roos zelf geschreven is en daardoor niet in staat is een objectieve analyse te geven. In zijn tekst slaat hij als het ware met een knuppel om zich heen om zichzelf te verdedigen tegen Het Parool (pun intended).

Alpha Runner | 13-08-15 | 16:31

Heeft iemand een pica van die Merel, het liefst in bikini?

eerstneukendanpraten | 13-08-15 | 16:30

@BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:12
Ik hou de telling in de gaten.
Bij meer dan 300.000 stemmen gaat er direct een berichtje naar de GeenStijl.

necrosis | 13-08-15 | 16:29

@ Jan Roos.Geen normaal weldenkende Nederlandse autochtoon met lef in z'n donder in de buurt geweest voor een eerlijk en objectief verslag van het gebeuren.. dus dan kunnen ze jouw verhaal altijd in twijfel trekken.En daarom heeft het idd dus geen zin om aangifte te doen!En gelijk heb je!.. de volgende keer goed raak slaan met getuige erbij die jouw rug kunnen dekken,want jij hebt ook nog wat te verliezen.

deraderendraaien | 13-08-15 | 16:29

Parel van het Zuiden | 13-08-15 | 16:27

Je suis Jan Roos.

Hahahaha.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:28

Wijven gedoe over en weer. Maar NL heeft wel meer Jan Rozen nodig. Stand your ground.

Aantastelijk | 13-08-15 | 16:27

Na het lezen kan ik niet anders concluderen. Jan had een kapmes moeten pakken, koppen moeten laten rollen, en vervolgens met gezwinde spoed richting Parool-kantoor moeten vertrekken.
.
Ik zou begrip kunnen opbrengen als hij helemaal Hebdo ging aldaar. Zo zeg je dat toch, in goedmensen-taal...

Parel van het Zuiden | 13-08-15 | 16:27

Stop met het verwarren van haakjes en aanhalingstekens!

John McClane | 13-08-15 | 16:27

Ars Vivendi | 13-08-15 | 16:23 Remix. Het woord zegt het al.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:26

Matzwart kapmes van een halve meter lang staat dan weer niet tussen haakjes. Ik dacht eerst dat het artikel een grap was maar het staat daadwerkelijk op de site van het parool.

kanarie2 | 13-08-15 | 16:26

@Alpha Runner | 13-08-15 | 16:21
Volgens mij is dat niet helemaal waar het over gaat. Ik interpreteer het verhaal van Jan als een poging van het Parool om de cultuurverrijkers te helpen in hun slachtofferrol. Waarbij het eindigt met dat Jan een dader is in plaats van slachtoffer. Jan geeft daar zijn cynische blik op. Ik vind het heerlijk, maar blijkbaar is dit niet aan jou besteedt....

blafmeneer | 13-08-15 | 16:25

-weggejorist-

gentle giant | 13-08-15 | 16:25

liegen als de beste.. :)

Deed ik ook vroeger toen ik nog dealde , inbraken pleegde, random mensen in elkaar trapte, en regelmatig met vuurwapens over straat liep.. omdat.. ach ik wilde me bewijzen bij mijn vrienden in de buurt...

En het parool gaat ook in huizen oafc de prullenmand in.

Nu blijft er wel heel bar weinig krant over die enig realiteitszin heeft..
Ephimenco? wanneer kom je terug van vakantie?

oafc | 13-08-15 | 16:25

XaleX_2 | 13-08-15 | 16:23 Lees voor 'overbuurman' gerust 'oom én vader'.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:24

Gaat nooit meer goedkomen qua Roos op GS, verkeerde insteek al direct na start.
opbokkennu | 13-08-15 | 16:05
Verkeerde insteek van ontzettende zeikende reaguurders ja.

XaleX_2 | 13-08-15 | 16:24

Leuk stukje. Beetje jammer dat het weer eens helemaal draait om Marokaanse jongens terwijl het om Jan zou moeten gaan. Beetje vervelend om al meer dan 30 jaar met de Marokaanse gemeenschap te hebben moeten omgaan te constateren dat er niets is veranderd. Immers liep je 30 jaar geleden al met een grote boog om die ruziemakende driftkikkers heen, en dat is tot op de dag van vandaag niet veranderd.

Ow wacht, Jan ging de confrontatie aan... er is dus toch iets veranderd.

Darkje | 13-08-15 | 16:24

Mocro's liegen van nature alles aan elkaar. Daar kunnen ze niets aan doen, dat is hun koeltoer. Voorlopig gaan we er dus maar van uit dat Jan daar met een knuppelvormige machete liep. Of, wacht..

Kees de Vries8082 | 13-08-15 | 16:23

@Jan Passant mk2 | 13-08-15 | 16:11
Dat die normaal sensatiebeluste rifapen zelf niet gefilmd hebben zegt al genoeg lijkt me.

deraderendraaien | 13-08-15 | 16:23

... ik nog nooit een Marokkaan "Ik neuk je de moeder" heb horen roepen
@zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:17
Alsjeblieft.
youtu.be/202RkkhXQSQ

Ars Vivendi | 13-08-15 | 16:23

Goed stuk dit. Met een pittige uitsmijter: "Zo is het niet zo heel lang geleden dat het moedige Parool zich tegen de Duitsers keerde. De vraag is natuurlijk wel: deden ze dat eigenlijk wel netjes?" Ga jezelf scheren, merel & maarten.

ben kokhals | 13-08-15 | 16:23

"zegt overbuurman Khaled Omeraat (45)"

Moslimbroeders zijn een grote inteeltfamilie, dus natuurlijk zijn die arme jochies het slacht-offer.

Als je als blanke kaaskop wordt overvallen in zo'n kutbuurt dan kan je gillen wat je wilt maar geen moslim buurvrouw/man die zal je helpen, ze lachen je gewoon uit hoe je in elkaar wordt gemept door 12 geiten.

XaleX_2 | 13-08-15 | 16:23

BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:20 Geen losse stenen aangetroffen?

Zie je wel dat gemeentewerken z'n mannetje staat en terstond en fluks en zo de boel repareert?

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:22

<D66>
Roos moet gewoon zich wat progressiever opstellen. het was geen groep Marokkanen die Roos aanviel. het was gewoon een groep Nederlanders want als je een NL paspoort hebt en je woont hier ben je gewoon Nederlands. en zeg nou zelf wat betekent Nederlander zijn nou eigenlijk? de Nederlander bestaat toch helemaal niet.

alleen mensen uit andere landen bezitten namelijk over cultuur waar je respect voor moet hebben wij hebben dat natuurlijk niet en wie anders durft te beweren is overduidelijk een tokkie en een racist. tuurlijk zijn er problemen in de maatschappij maar dat kunnen we toch gewoon oplossen met buurtvaders en meer politie. want ook als je natuurlijk een lekke leiding hebt en je huis loopt vol water, wat doe je dan? juist! gewoon harder dweilen..</D66>

trenthopper | 13-08-15 | 16:21

@opbokkennu | 13-08-15 | 16:05
Maak je om Jan geen zorgen. Hij heeft lef, is welbespraakt, en gaat problemen niet uit de weg. Zouden meer mensen moeten doen. Ik hoop dat hij lang voor GeenStijl blijft werken.

blafmeneer | 13-08-15 | 16:21

Een closeread door Jan Roos over een artikel dat gaat over Jan Roos en waarin quotes staan van Jan Roos. Volgens mij draait het allemaal rond Jan Roos.

Ik snap dat het allemaal beangstigend is en dat de verslaggeving van de MSM vanzelfsprekend eenzijdig is, maar daar gaat deze tekst niets aan veranderen en het draagt ook niets bij. De versie van Jan Roos was namelijk al duidelijk (hij werd aangevallen en heeft zich met hulp van omstanders verdedigd, verdere details niet belangrijk). Jezelf verder verklaren/verdedigen is verspilde energie.

Alpha Runner | 13-08-15 | 16:21

De onderste steen moet boven!!! Oh wacht ...

Rest In Privacy | 13-08-15 | 16:20

Klik_hier | 13-08-15 | 16:18 Dat is het verhaal van morgen.

Alleen is de ijzeren staaf dan een complete tramrail.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:20

@ deraderendraaien | 13-08-15 | 16:16
Dit verhaal stinkt, en Jan laat details weg. Maar wel direct wijzen naar Het Parool dat die niet eerlijk zijn in de berichtgeving.
Als blijkt dat Jan Roos eenzelfde leugenachtige loel is als zijn belager(s), dan schaadt dat de goede zaak van GS.

BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:20

We zijn al zo ver heen dat we bij de one way-street van het Marokkaanse geweld toch wel graag willen weten wat dan deze 'kinderen' heeft aangezet tot het gewelddadig bejegenen van Jan Roos.
Ook hier zitten er teveel die niet verder kunnen kijken dan hun neus lang is. Wie enigszins ervaring heeft met de naffers in 020 weet dat dit heel normaal voor een ieder is die niet voor een 'allochtoon' wordt aangezien of bekend staat als een criticaster van de islam en de Marokkaanse bevolking in Nederland.
Hypocriet kudtvolk dat continu uit de wind wordt gehouden door onze landverradende, hopeloze elite.

Desmoulins | 13-08-15 | 16:19

Havenwerker | 13-08-15 | 16:16 Jan's verhaaltje is nog dunner. Voor boulimia wordt gevreesd.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:19

Dus even resume, heb ik het nu goed? Er zijn 12 journalisten van het Parool met kapmessen die Jan Roos uit de grond trokken om "Ik neuk mijn moeder" te roepen?
Een groepje van 8 jarige Marokaantjes hebben Jan toen bevrijd met stenen en stokken? Jan is daarna weggerend maar ook weer niet met een ijzeren staaf van anderhalve meter. Omstanders scandeerden "Kanker!" waarop de Parool-medewerkers terug riepen dat het niet netjes is om met ziektes te spotten?

Klik_hier | 13-08-15 | 16:18

@LuieAmbtenaar | 13-08-15 | 16:13
Ik moet naar aanleiding van jouw tegel ineens denken aan iemand die vertelde: 'ik heb vorige week bijna iedere dag seks gehad: maandag bijna, dinsdag bijna, woensdag bijna...'

Ars Vivendi | 13-08-15 | 16:18

Havenwerker | 13-08-15 | 16:16 Met Merel.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:18

Goed verhaal, lekker kort ook.

zevensprong | 13-08-15 | 16:17

Jammer dat Jammer Roos het duidelijkste stukje bewijs uit het Parool onbesproken laat:

Roos sprak dat jongeren stoeptegels loswrikten, stuksloegen en naar hem toesmeten. Parool constateerde dat er op het plein geen straatstenen waren losgewrikt (ze lagen allemaal nog op de plaats).

Juist dit is een feit, wat los staat van allerlei subjectieve getuigeverklaringen, en juist dit feit laat Roos onbesproken. In plaats daarvan biedt hij de reaguurders een kans hun onderbuik te luchten.

Dat stinkt zoals gewoonlijk.

King of controversy | 13-08-15 | 16:17

Weet je dat ik nog nooit een Marokkaan "Ik neuk je de moeder" heb horen roepen. Die zin is te lang voor ze.
"Kankahlijer", dat roepen ze wel.

Jan Roos liegt de boel bij elkaar.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:17

@BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:04
Hoezo vertrekken?
Omdat Roos in z'n emotie en bijbehorende adrenaline kick een paar tering en kk eruit gooit, en dat stel hyena's (waar menig journo al over mee kan praten)van zich afslaat met een voorwerp als wapen dat hij ter bescherming in z'n kofferbak heeft? Vergeet niet dat Jan Roos net als Theo v.Gohg zich niet de mond laat snoeren,en al menigmaal is bedreigt door islamietjes met een te grote bek ,en territoriumdrift op NEDERLANDS grondgebied.Het verschil met Theo is,dat Roor wel voorbereid is... en dat was waarschijnlijk maar goed ook!

deraderendraaien | 13-08-15 | 16:16

@Eindredactie | 13-08-15 | 16:12
Liever een provinciaal dan een stel etterbakjes uit den vreemde.
Ik heb net de grote Bosatlas erbij gepakt, en Amsterdam is nog steeds een Nederlandse gemeente.
Dat wil zeggen, totdat de EU anders beslist....

necrosis | 13-08-15 | 16:15

ProAsfalt | 13-08-15 | 16:10
selfiestick was beter geweest.

ganzo | 13-08-15 | 16:14

Jan Roos zal ook wel niet helemaal de waarheid hebben gesproken en een beeeetje overdreven!

DerWaarheid4 | 13-08-15 | 16:14

-weggejorist-

Maris v/d Hof5393 | 13-08-15 | 16:14

Zou ben ik ook een keer in elkaar getrapt door 5 Marokkanen. Oke, oke, het was een Marokkaan van 5.

LuieAmbtenaar | 13-08-15 | 16:13

@Kameroudste | 13-08-15 | 16:07
Ook als ze jonger waren zou ik persoonlijk schrikken van een groepje belagers.
Verder ben ik het wel met je betoog eens. Maar dat Roos belaagd is, staat voor mij wel vast.

Lewis | 13-08-15 | 16:13

We kunnen wel vaststellen dat als er een cameraman bij was geweest dit geen topic was geweest.

Jan Roos die door het beeld rent met een groot kapmes, zeg zelf, dat is toch geen gezicht.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:13

-weggejorist-

bob de boarder | 13-08-15 | 16:13

@ necrosis | 13-08-15 | 16:10
Bakito is een lekker ding. Geen moeite mee om die vol op zijn smoel te pakken. Een man een man, een woord een woord.

OnTopic: ook lekker handig om Jan Roos dit topic te laten schrijven. Dat neemt echt alle twijfel direct weg hoor!

BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:12

Zijn dat die Orks die Rutte zo goed kent?

Piet Karbiet | 13-08-15 | 16:12

Ik was er niet bij en kan er eigenlijk niets over zeggen.
Maar als ik moet kiezen tussen
1. vertrouw ik het verhaal van Jan Roos
of
2. vertrouw ik het verhaal van taqiyya moslims
dan kies ik toch echt voor optie 1.

Ars Vivendi | 13-08-15 | 16:12

-weggejorist-

Eindredactie | 13-08-15 | 16:12

Ik kan me de situatie levendig voorstellen. Ook het waarom van de berichtgeving van Jan Roos. De zgn. getuigen komen waarschijnlijk ook uit 'een bepaalde hoek' en zijn dus duidelijk buurtgenoten van de agressors.
Vooralsnog slaat mijn wijzer zwaar uit in het voordeel van Jan Roos.

zeauzitdat | 13-08-15 | 16:11

Politie hoef je niet te bellen, dus gaan de mensen het zelf oplossen .En rechters kiezen een partij ,dus daar hoeven we ook geen steun van te verwachten .

fleurtje | 13-08-15 | 16:11

.. een verhaal wordt al snel een verwarde opsomming van snel veranderende feiten wanneer er zelfs maar 1 marokkaan in de informatielijn wordt opgenomen.

Dat is nu handig om te weten, want "onze" kwaliteitscournatne worden nu eenmaal door Gutmenschen geschreven. Geen enkel Gutmensch zou een Jan Roos op zijn woord geloven. Of zelfs maar een seconde twijfelen aan de waarheid van wat marokkaanse getuigen (door elkaar) roepen.

Duss, filmpje graag. Anders spreken de diep ingegraven vooroordelen van twee kanten.

Jan Passant mk2 | 13-08-15 | 16:11

@BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:04
Ik zou me meer zorgen maken om het halen van die 300.000 handtekeningen, al ik jou was.
*gnehehe*

necrosis | 13-08-15 | 16:10

Jan moet er voortaan voor zorgen dat ie samen met iemand anders zo'n mes vasthoudt.

Dat werkt met het besturen van scooters door twee Marokkanen namelijk ook goed.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:10

Komputernurt | 13-08-15 | 15:56
Ja, maar geen kapmes te zien op die video, zou je toch verwachten.

CoffeePatch | 13-08-15 | 16:10

In plaats van een kapmes of knuppel had Jan R. van mij wel een AK-47 mogen pakken en gebruiken.

Het is oorlog tussen het volk en de criminelen.

ProAsfalt | 13-08-15 | 16:10

@BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:04 +2

opbokkennu | 13-08-15 | 16:07

Kan iemand het gebrabbel van Roos even met een kritische redactiepen 'kloosrieden'? Haal in elk geval de beschamende ROC-niveau-taalfouten eruit.

Voor het overige: zowel Roos als Het Parool overdrijven. Het waren geen lieve jochies, maar Roos doet het voorkomen alsof hij aan een doodseskader is ontsnapt. Grow the fuck up.

Kameroudste | 13-08-15 | 16:07

Jan Roos heeft met een groot kapmes bewapend een groepje (5) Nederlandse pubers van Marokkaanse herkomst bedreigd en aangevallen.

zeg maar jansen | 13-08-15 | 16:06

Dat slachtofferbeschuldigen gaat nog veel grotere vormen aannemen in 2015.

Ars Vivendi | 13-08-15 | 16:06

Nou, aangifte doen, onderzoek laten doen.. Jan een boete geven wegens verboden wapenbezit en 3 maanden voorwaardelijk, kan de beste man wel hebben...

...... en dan die etterbakjes eens flink aan de tand voelen en door het slijk halen.

Ploertendodert | 13-08-15 | 16:06

-weggejorist-

opbokkennu | 13-08-15 | 16:05

moslims mogen vrijuit liegen.
@Ars Vivendi | 13-08-15 | 15:59

Alleen tegen kuffars, al snapt Rutte dat niet....

necrosis | 13-08-15 | 16:05

Kan GeenStijl wel de rug van Jan hebben, maar volgens mij klopt er van twee kanten geen hout van.

Jan Roos zal best aangevallen zijn, maar NIET door twaalf jongeren met knuppels, ijzeren staven, en ze gooiden ook geen straatstenen. Want als het er twaalf waren en ze hadden daadwerkelijk het wapentuig, dan hadden ze Jan in de pan gehakt en gemept. Dan maakt 1 persoon met een "knuppelachtig ding" (lekker omschrijving ook, Jan) echt geen indruk.

Dit zaakje stinkt, en dit doet de goede zaak waar GeenStijl voor staat echt geen goed. Laat die vent weer lekker vertrekken.

BeunDeHaas | 13-08-15 | 16:04

Parkeermeters zijn ook 'vijandige mogendheden'.

necrosis | 13-08-15 | 16:02

Getuigenverklaringen, lachen.
moslims mogen vrijuit liegen. Dat doen ze ook volop.

Ars Vivendi | 13-08-15 | 15:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken