Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeil: Jan Roos interviewt Hans van Mierlo (D66)

Die Jan Roos is potverdomme goed bezig hoor, Geenpeilwervingstechnisch. Regelde hij vorige week een gigantische LED-paal langs de A16 om iedereen er op te wijzen dat vandaag de deadline is waarop 10K papieren handtekeningen op de post moeten zijn verzonden. Nu komt onze bebrilde K1-fighter weer aanzetten met een zwaar beladen politiek interview rechtstreeks uit het hiernamaals. WTF? Vraag niet hoe het kan maar tegenover hem zit niemand minder dan ex-vice-premier en BuZa-minister Hans van Mierlo (1931-2010). H.A.F.M.O. voor intimi. Oprichter van D66 en oldskool voorvechter van democratie & transparantie voor de rest van NL. Over het referendum van GeenPeil, de kroonjuwelen van D66 en die ontzettende flapdrol van een Alexander Pechtold...

Reaguursels

Inloggen

D666 was het vuilnisvat van afvalligen van Pvda, vvd en is dat nog steeds.

warre | 08-08-15 | 18:19

@Schoorsteenveger | 07-08-15 | 14:37
Huh. U omschrijft exact het probleem, misschien zelfs zonder het zelf te beseffen. Zij hebben Allah (beter gezegd Allah heeft hun). Wij hebben ons afgekeerd van onze God, met alle gevolgen van dien.

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 20:37

Schoorsteenveger | 07-08-15 | 14:37 Dat kan zijn, maar volgens mij wijst hij op een toestand van relativisme, ironie en onverschilligheid die ertoe zal leiden dat enkele generaties verder iedereen te maken krijgt met een vorm van totalitair geloof dat elk andersdenken zal wegvagen. En voor nihilisme is het goed te raden te gaan bij bijvoorbeeld Nietzsche, Heidegger, Camus, enzovoort. Ik hoop meer hierover te horen van de Jonge. Want er zal naar hem geluisterd worden. Zoals een Wilders die precies hetzelfde zegt, stram genegeerd zal worden.

Benedict Broere | 07-08-15 | 19:29

Benedict Broere | 07-08-15 | 00:13
We zijn lethargish, leeg, vermoeid. Het postmodernisme was zo ongeveer de slagroom op de nihilisme-taart. Niets is meer waar, niets doet er meer toe, we komen nergens vandaan en gaan ook nergens naartoe.
"We doen maar wat."
Dominee de Jonge voelt het wel aan maar doet er niks mee, want heeft geen antwoord, nada. Komt met belegen kaders van fatsoen en moraal en geloof en hoop...., kortom met de antwoorden van gisteren.
"We doen maar wat" is onze sterkste troef, want betekent in essentie "we doen niets meer omdat een hogere macht, welke dan ook dat ons gebiedt". Dat is voor dominee de Jonge vloeken in de Kerk, een instituut waar hij geen afstand van durft te nemen.

Schoorsteenveger | 07-08-15 | 14:37

Van Mierlo praatte in ieder geval al alsof hij bijna dood was, je zou bijna op de fast forward knop willen drukken als hij praat.

XaleX_2 | 07-08-15 | 12:40

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 00:30 Dat commentaar van Freek de Jonge is toch wel te vinden. Kies het programma ‘Nooit meer slapen’ en dan 30 juli jl. Hij zegt dus dit: “… de weerbaarheid die we op dit moment nodig hebben tegen aanvallen van buitenaf, die is natuurlijk buitengewoon gering.” “We doen maar wat.” “Het conflict met de islam vraagt een totaal andere benadering.” “De ontwikkeling van deze beschaving zie ik eindigen.” “Als je niet inziet hoe wanhopig we ervoor staan…” Radio 1, 30 juli 2015, vanaf 1.30 uur ’s nachts, VPRO, het programma ‘Nooit meer slapen’, presentator Pieter van der Wielen: www.radio1.nl/gemist-overzicht#.

Benedict Broere | 07-08-15 | 12:12

Zoals de PvdA het begrip sociaal en socialisme heeft verkracht tot een onsamenhangend belangspel ten eigen faveure. Waarmee ze zichzelf hebben getorpeteerd en overbodig hebben gemaakt. Met als gevolg dat de sociale samenhang in NL is verweesd.
Zo heeft Pechtold/D'66 het begrip democratie tot een elitesport gemaakt waar men liever geen toelating van "gepeupel" wenst.
Pechtold is de baas van de elitesport ballotage commissie, en verradelijker dan een gifslang.
D'66 stemmers zijn ziende blind.

Banno22 | 07-08-15 | 12:06

Bicycle_Repairman | 07-08-15 | 07:58

Pispalen hebben we hier niet, of ze moeten zichzelf zo opstellen als een pispaal. Volgens mij komen hier toch regelmatig ook andere politici aanbod. Ga je dan ook roepen. Ze hebben weer een pispaal. U kunt GS niet de schuld geven van een politici die zichzelf in de kijkert speelt met vreemde twitter berichten en eigen pijperij. Hier komen alle partijen aan bod als ze stompzinnig doen. Maar gezegd moet worden dat nu in vakantie tijd d666 wel van zich laat horen. Dat is dan weer wel een pluspunt want dat betekent dat ze niet op hun rug liggen aan d ecosta del soll. En ze dus niks te declaren hebben op onze kosten.

tweetybird | 07-08-15 | 11:58

ben kokhals | 07-08-15 | 03:51
Inderdaad. Eigenlijk zou die man een eigen partij op moeten richten. Maar helaas zou die dan weer door de gevestigde orde (inclusief tegenwoordig D66) in een verdomhoekje gezet worden.

G-Klasse | 07-08-15 | 10:29

Heb meestal een hekel aan dat kinderachtige gedoe van Jan Roos, maar dit vind ik dan wel weer grappig gedaan.

Soturi | 07-08-15 | 10:11

Opgepikt door de aloude media ?
Tuurlijk niet. Die waren allang blij met de bliksemafleider Alphen ad Rijn. Toen dat tegenviel nu naar dobbernegers. De NOS is zelfs van plan om live uitzendingen te verzorgen compleet met NL-welkomstcommissies. Uiteraard met excuses dat er niet direct huurwoningen klaarstaan. We wachten nog even tot de bejaarden zijn opgenomen door hun kinderen.

Kamervraag | 07-08-15 | 09:40

-weggejorist-

nonpissatinventum | 07-08-15 | 08:58

necrosis | 07-08-15 | 08:31

Dat geram op het NSB-knopje helpt echt niets en dat weet ik uit ervaring. Een mailtje naar de redactie wil echter nog wel eens helpen. Zo noemde raguurder asbak mij een Senseo-homo en dat kon ik natuurlijk niet accepteren en toen kreeg hij Joris achter zich aan. Een week later had hij een nieuwe nick (iets met Ashley) maar tegenwoordig laat hij ook weer zijn nietszeggende geblaat onder de nick asbak horen.

eerstneukendanpraten | 07-08-15 | 08:51

Hans van Mierlo..... op de een of andere manier mocht ik hem wel. Maar helaas wist hij bitter weinig van onze geschiedenis, zoals in de periode dat hij Minister van Buitenlandse zaken was. Hans van Mierlo van D66 sprak eens met ex-militairen van het Koninklijk Nederlands-Indische Leger die in Japanse kampen hadden vastgezeten. Van Mierlo, zei dat hij, ofschoon succes niet zeker was, zijn best zou doen om Japan over te halen hun vroegere gevangenen te compenseren voor de schade die ze hadden geleden. Japan was tot dan toe halsstarrig geweest. De jarenlang vastgezeten militairen hadden geen salaris doorbetaald gekregen. Een van hen hield Van Mierlo toen voor dat je voor dat salaris bij Nederland moest zijn en niet bij Japan. Ons land had immers de oorlog aan Japan verklaard en niet andersom. Velen reageerden vol ongeloof. Ook Van Mierlo, die de oorlogsverklaring van Nederland dan ook prompt ontkende. Na meer informatie daaromtrent, raakten de meesten toch overtuigd, ook Van Mierlo. Die vond dat uiterst pijnlijk. Minder omdat hij niet wist dat Nederland de uitdager was (‘de agressor’ in Japanse termen), maar domweg omdat hij het vredelievende Nederland daartoe niet in staat achtte.

Sukarno | 07-08-15 | 08:50

@eerstneukendanpraten | 07-08-15 | 08:21
Ik zal hem goed in de gaten houden, ik heb een reputatie hoog te houden.
*gnehehe*

necrosis | 07-08-15 | 08:31

Wellicht dat ik met het verkeerde been uit bed gestapt ben, maar mijn inziens doet die Roos de goede zaak (EU wordt democratie of EU moet kapot) nog meer kwaad dan Wilders.
.
Jammer, maar met zulke paljassen krijg je nooit voor elkaar dat mensen achter zo'n (overigens noodzakelijk voor vrijheidsborging) verhaal gaan staan.
.
De gebruikelijke besmeur- en lastercampagnes van de NPO en gevestigde politieke partijen hoeven niet eens te worden opgestart.
.
"We're fucked. Proper fucked even..."

Parel van het Zuiden | 07-08-15 | 08:25


necrosis | 07-08-15 | 06:59

Als ik het me goed herinner ik sinds 2009 maar toen zei ik iets heel stouts over moslims en toen kreeg ik een permaban en moest ik een andere nick verzinnen. Heb je trouwens al door onder welke nieuwe nick Igor tegenwoordig zit te reaguren?

eerstneukendanpraten | 07-08-15 | 08:21

+1 voor muziek, In the Mood for Love, topfilm

Bokito ergo sum | 07-08-15 | 08:12

Ach ach, mannetje Pechtold is inmiddels de nieuwe pispaal van GS. Twee zeikonderwerpen over een tweet en nu het normen- en niveauloze 'interview'. Ziek, en het meest zieke is eigenlijk dat bijna niemand het hier ziek vindt. Ik zou er bijna D66 van gaan stemmen, bijna

Bicycle_Repairman | 07-08-15 | 07:58

Pechtold maakte van D66 alles waar van Mierlo tegen vocht. Zo tragisch.

Muggenmepper | 07-08-15 | 07:01

@Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:46
Ik reaguur sinds 2008, en nog steeds onder dezelfde nick.

necrosis | 07-08-15 | 06:59

Een halve dooie die met een hele dooie praat.

alshetware | 07-08-15 | 06:44

#pangpang

o)+ | 07-08-15 | 04:31

Van Mierlo was een alcoholische maar oprechte idealist die, toen hij doorkreeg hoe door en door verrot de Staat der Nederlanden bleek te zijn, zichzelf dood heeft gedronken.

Werd opgevolgd door de stompzinnige sociopaat Alexander Pechtold die, gewetenloos, ons land heeft verraden en verpatst aan de EU, de natte droom van Hitler.

Hoogste tijd voor drastische maatregelen. Hoogste tijd.

o)+ | 07-08-15 | 04:28

@der maupmeister | 06-08-15 | 20:34

Wow! Topreaguursel!

wakkere_nederlander | 07-08-15 | 04:02

@G-Klasse | 07-08-15 | 02:41
Maar de onvolprezen Pieter Omtzigt is lid van... het CDA. Dat CDA wilde Omtzigt helemaal niet in de kamer, en had hem op een onverkiesbare plaats gezet. Een stem op Omtzigt is helaas ook een stem op dat CDA.

ben kokhals | 07-08-15 | 03:51

@Stormageddon | 07-08-15 | 03:15
Dan ga ik die eens bellen om een biertje te drinken samen met jou. mij en Putin. Ja ik ken ook mensen:-0

INH.30CL | 07-08-15 | 03:24

@Chow | 07-08-15 | 03:12
Dat is alles wat u kan verzinnen? Nadat schelden niet werkte? Zwak hoor. En ook nog eens "completely missing the point".

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 03:20

Chow | 07-08-15 | 03:12
Raak.

Well played, sir

Mike Oxlong | 07-08-15 | 03:16

@INH.30CL | 07-08-15 | 03:03
Zeer eendimensionale man. Geen greintje diepte, machtspoliticus pur sang, is niks van te leren, geen inzicht uit te verkrijgen. Dus daar hoef ik niet mee in de kroeg te zitten. Hij schijnt wel humor te hebben, maar da's niet genoeg. Wat dat betreft is Obama wel interessanter. Vat vol tegenstrijdigheden. Maar ja, binnen de kortste keren wordt dat ruzie denk ik, dus voor een borrel lijkt me niet geschikt. Erdogan al helemaal niet. Dat is gewoon de standaard nationalistische Turk met een moslim-broederschap agenda. Dat is niet interessant, allemaal bekende retoriek, zit niks in. En hij drinkt niet, dus daar heb je dan helemaal niks aan. Kortom, met geen van die lieden hoef ik wat te delen.
Kim Jong-Un ... Dat lijkt me wel een interessante kroeggenoot.

Stormageddon | 07-08-15 | 03:15

Chow | 07-08-15 | 02:50

En dat steekt. eigenlijk ben ik vrij rechts. Ik hecht aan normen en waarden. En dat iedereen eerst maar eens zijn eigen broek op houd.
Maar ik huiver wanneer idioten als Roos dat ook pretenderen te zijn.
Gelukkig is er ook nog zoiets als dwalende puber. In die categorie gooi ik dombo's als Roos.

Mike Oxlong | 07-08-15 | 03:13

@Mike Oxlong | 07-08-15 | 03:07
Veel plezier verder youtu.be/hrjJBupjmdg

INH.30CL | 07-08-15 | 03:13

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 03:10

Lol, serieus? Met jouw nick heb je zelf hulp nodig.

Chow | 07-08-15 | 03:12

@Chow | 07-08-15 | 03:08
Je bent wel close met Mikey he? Had-ie hulp nodig?

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 03:10

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 03:05

Ik heb je zien komen en vooral zien gaan. Het ga je goed.

Mike Oxlong | 07-08-15 | 03:09

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 03:02

Donder op natte krant. Je inbreng stelt niks voor. Af en toe laat je een vieze wind en dan ben je weer weg. Oxlong heeft in ieder geval nog een mening en kan dat beargumenteren.

Chow | 07-08-15 | 03:08

INH.30CL | 07-08-15 | 03:01

Anders dan pubers en zwakbegaafden je doen willen geloven, fatsoen is geen vies woord. Je mening en gedrag wegen meer waarde wanneer je niet tevens loopt te kwijlen met je geslacht hangend uit een vieze korte broek om je heem loopt te blaten.
Dat is wat hufters niet snappen en daarom ook altijd schreeuwlelijkerds in de marge zullen blijven.

Mike Oxlong | 07-08-15 | 03:07

@Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:56
Maakt u zich geen zorgen, ik zal u weer snel vergeten. Veteraan.

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 03:05

@Stormageddon | 07-08-15 | 02:53
Ok.. Putin voor mij dus! Daar wil ik nog wel eens een topic aan wijden.

INH.30CL | 07-08-15 | 03:03

@Stormageddon | 07-08-15 | 02:58
Bedankt, kan ik wat eerder naar bed.

Prof. D.A.H. Vintik | 07-08-15 | 03:03

@Chow | 07-08-15 | 02:55
Als ik moet uitleggen hoe belangrijk dat is aan u dan is dat overduidelijk verspilde moeite, anders stelde u de vraag niet. Verder is het klaar dat zelfkritiek niet aan u besteed is.

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 03:02

@Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:35
Fatsoen? Kerel toch. Denk jij voor jezelf of is het je ingegeven door iets, iemand? Heeft kereltje je nummer al?

INH.30CL | 07-08-15 | 03:01

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:56

Ik heb zelf nooit veel eerder gehoord van VerenigingVanDieven. En ik loop ook al een tijdje mee.

Chow | 07-08-15 | 02:59

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 02:52

Je gaat er vanuit dat dat ik waarde hecht aan wat jij bewijs vind of het er toe doet of je mij wel dan niet gelooft. Dit is een misvatting.
Ongeacht wat je van mijn mening vind, ik ben veteraan. <--- punt

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:56

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 02:52

Hoe belangrijk is dat man.. Ga je straks ook piemels opmeten?

Chow | 07-08-15 | 02:55

@INH.30CL | 07-08-15 | 02:37
Huh? Hoe? Wat?
Ik moet van alle drie niets hebben. Dus... Degene met de lekkerste secretaresse/stagiaire. Geen idee wie dat is.

Stormageddon | 07-08-15 | 02:53

@Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:46
Uw reactie is waardeloos zonder bewijs, i.e. uw oude nick. Ik volg GeenStijl al sinds het begin, maar ben pas begonnen te reaguren toen ik vond dat mijn mening uitgekristalliseerd en de moeite waard was.

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 02:52

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:07

Jan Roos. Het nieuwe uithangbord van kritisch rechts.

Chow | 07-08-15 | 02:50

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:41

Nou ik denk dat die van mierlo hetzelf zeer vermakelijk had gevonden. Die had er wel de gein van kunnen inzien. Maar ja helaas voor hem is d666 een humorloze partij geworden die geen enkele kritiek duldt en dit dan ook met alle middelen de kop in probeert te drukken. Zeg maar het democratische gehalte is bij die partij niet echt hoog meer te noemen. Je krijgt ze zelfs op de kast als je kritiek op die EU club hebt.

tweetybird | 07-08-15 | 02:49

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 02:44

Ik reaguur sinds 2004

Nicks do change.

Daarkomt bij, weinigen hier reaguren hier sinds alweer 2008.

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:46

@Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:42
Niet volgens de tool. "Reaguurder: Mike Oxlong Reacties bekend vanaf: 2-4-2008". Wie was u in een vorig leven?

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 02:44

ik sta op het punt op te geven.
Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:35

Tsja dat hopen wij burgers van nederland ook. Dat pechtold eindelijk op geeft. Zijn partij is niks in deze staat en word niks ook. De mee lift partij om een graantje mee te pikken. Helaas is pechtold een soort eigen pijper en zal hij niet opgeven. Zijn doel het uber EU en een plaats in die EU elite club ten koste van nederland is en blijft zijn doel. Al verhongeren onze oudjes om griekenland te redden om die EU elite club te behoeden voor een val. Want dan is zijn grote droom voorbij.

tweetybird | 07-08-15 | 02:44

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 02:39

Meer dan 10 jaar geldt als veteraan op de interwebs

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:42

Een ieder kan lullen wat hij/zij wil, maar feit is dat de hele politiek RUK is, op een positieve uitzondering als Pieter Omtzigt na dan....

G-Klasse | 07-08-15 | 02:41

tweetybird | 07-08-15 | 02:26

Echte wijsheid begint bij reflectie. Ik ben geen Pechtold fan of fanaat. Verre van. Maar van een dode politicus op te voeren om een futiel en bijzonder naijverig GS puntje te scoren noopt mij om diezelfde GS mennekes uit te nodigen om hun eigen geschiedenis eens te onderzoeken.
En zich -zoals voorgesteld- te gaan schamen

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:41

@Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:35
Lieg niet. U, veteraan? Valt me nog mee dat u nog nooit opgerot bent. Maar uw post van 02:07 is een goed begin daarvan.

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 02:39

Schitterend filmpje van Jan de Roos. Dat zet D66 behoorlijk "finaal" te kijk als een stapel smeltend boter.
Maar kijk, die Van Mierlo kon natuurlijk prachtig en boeiend ouwehoeren, maar heeft in zij hele politieke leven nog geen deuk in het pakje boter willen slaan. Gedurende de gehele afbraakperiode immers heeft hij met zijn orwelliaanse schijnbeweging gefungerd als 'rattenvanger van hamelen', als gecontroleerde oppositie, als de lijm voor de afschaffingspolitiek. Zo was de burgemeesters-verkiezing uiteraard nooit een echt "speerpunt". Het diende alleen maar als popiulaire slogan. Een lokkertje. Net zo inhoudsloos en misleidend als de naam "Democraten". Het hele program van die schijnbeweging leest dan ook als een bedrieglijk reclamefoldertje. D66 is het fietsenhok van VVDCDAPvdAoranje. Met een eigen logotje, dat weer wel. En het trekt daarmee een kudde zweverige onnozelen, en de nuttelozen die het fietsenhok gebruiken als opstapje in de bureaucratie. Maar dat is dan ook het enige "nut".

ben kokhals | 07-08-15 | 02:37

@Stormageddon | 07-08-15 | 02:25
Vraagje aan jou. Putin, Obama of Erdogan?!

INH.30CL | 07-08-15 | 02:37

@tweetybird | 07-08-15 | 02:26
Demoncratie 666. Nuff said.

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 02:35

INH.30CL | 07-08-15 | 02:13

Hufters ontbeert het aan fatsoen. Dat is alles. Wat je te vertellen hebt of wat je wil veranderen heeft daar niets mee te maken. Alleen hufters pogen futiel een punt te slaan in plaats van te maken.
Ik vat wat GeenStijl hier probeert te doen. Maar net als een puppy wat te vol is van zichzelf piest het voortdurend op de gang zonder echte progressie.
Als veteraan reaguurder claim ik het recht deze nitwits af en toe terecht te wijzen in de magere hoop op kwaliteits-progressie.
ik sta op het punt op te geven.

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:35

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:07

Oeps hoe kom ik toch op het idee dat een d666 pechtold fanaat schijnbaar op zijn teentjes is getrapt.
Tsja d666 mensen blijven toch vaak die humorloze mensen die als het hun partij betreft die op de hak genomen wordt nergens de humor van kunnen inzien.
Andersom vinden ze zich vaak geweldig en boven de burgers uitsteken. Ze denken dan ook vaak dat ze tot de intellectuele elite behoren. Maar eigenlijk kunnen ze niks zelf op poten zetten en moeten ze altijd op andere meeliften. Zie het likken in dit kabinet om ook een graantje mee te pikken. En het uber doel is er bij te horen bij een club in Brussel. De EU elite club. En daar verkopen ze als het moet zelf hun moeder voor. Maar een beetje kritiek of een leuke parodie en ze krijgen altijd gelijk een stuip.tsja ach. Ik hoop dat je er niet wakker van blijft liggen. Morgen weer een nieuwe dag en ik hoop voor jouw dat je geliefde leider pechtold niet weer iets stoms twittert.

tweetybird | 07-08-15 | 02:26

@Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 01:53
Hij heeft me persoonlijk verteld hoe het is gegaan, vanaf de eerste borrels begin zestiger jaren, tot de oprichting van de partij (en die parlementaire weg was geen vanzelfsprekendheid), het Kamerlidmaatschap en de onmogelijkheid om hervormingen überhaupt op de agenda te krijgen.

Nou ja, hoe dan ook... Als Hans op de praatstoel zat dan duurde dat nog al even. Een kopje koffie bij de fractie om 2 uur 's middags kon 12 uur later eindigen op het terras op 't Plein. Als hij je wilde overtuigen en doordringen van de Haagse werkelijkheid, dan was hij niet te stoppen. Mooie anekdotes had hij ook over het ambtenarentuig dat de boel traineerde. Een beetje zoals "Yes Minister", zo gaat het hier ook. De SG's op de ministeries zijn de baas en hebben niets dan minachting voor politieke ambtsdragers, en kamerleden worden sowieso niet serieus genomen.

Politiek krijg je weinig voor elkaar in dit land. Daarom is de zittende macht mordicus tegen het referendum, helemaal een bindend referendum. Schoorvoetend is men akkoord gegaan met een raadgevend referendum, maar dan wel met zoveel drempels dat ze het zonder meer tegen kunnen houden. Als er 12K handtekeningen binnenkomen en het onderwerp staat ze niet aan, dan laten ze moeiteloos 2001 handtekeningen "verdwijnen". Ah.... Wat jammer, net niet gehaald.... En niemand die het kan controleren. Van Mierlo begreep al vrij snel hoe dat zit, en als hij dat eerder had geweten was hij er nooit aan begonnen. Hij was liever schrijver geworden. Dus nee, hij was geen regent vanaf het begin, hij is het tegen wil en dank geworden.

Stormageddon | 07-08-15 | 02:25

@Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:07
Nou jij trekt volle zalen! Oftewel, als je zelf beter kan, laat het ons zien, dan zeiken we jou daarna wel af. Lachen toch?

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 02:17

@appelvink | 07-08-15 | 01:11:
"... ondertussen salafistische moslims met open armen welkom heten.. godsdienstwaanzinnige woestijnvolken zijn meer dan welkom binnen D66 anno 2015.
Inspraak van autochtonen zijn vieze woorden.. en hielen van Bilderbergers zijn lekker om te likken!"
Klopt inderdaad, dat komt omdat de toenmalige regering (balkenende) de macht uit handen gaf aan brussel. Het bevel om moslims geen strobreed in de weg te leggen(letterlijk!) komt vanuit brussel en onze regering buigt hiervoor als nieuwe knipmessen! misselijkmakend inderdaad en het gaat veel te ver allemaal.

prakkie | 07-08-15 | 02:17

@Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:07
He lullo! De hufters zorgen juist voor transparantie en vooruitgang. Het zijn de fatsoensterroristen die de daadwerkelijk asocialen zijn en die Nederland proberen te vangen in hun status quo. Was getekend GS.

INH.30CL | 07-08-15 | 02:13

Smakeloos en puberaal is iets anders dan tendentieus en ongefundeerd smakeloos. Het huidige GeenStijl Aksiefront is tenenkrommend en rond uit slecht maar want zich blijkbaar clever en innovatief .
Jochies met een te veels te groot en geschonken platform voor hun beperkte intellect.
Na aanleiding van dit debiele filmpje wat door een talentloze tokkie met sociale woningbouw accent in elkaar is geflanst maar blijkbaar toch het stempel van de redactie draagt nodig ik de huidige GeenStijl/Telegraaf bloggertjes eens te gaan graven in hun eigen archief. Te beginnen een jaar of twee voor dat evenzo stompzinnige en tenenkrommende huftermanifest. En zich vervolgens eens diep te gaan schamen.

Mike Oxlong | 07-08-15 | 02:07

@VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 01:30
Zo! Hulde voor jou, Vereniging.

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 01:55

@Stormageddon | 07-08-15 | 00:50
Ja, zoals mijn naamgenoot al zei: mooie analyse. Goed geformuleerd, knap gedaan, een echte Stormageddon.

Maar toch. Ook de Kennedy-lookalike, de jonge HAFMO dus, was een regent, in weerwil van jouw schitterende betoog. Ik had dat meteen door.

Maar de hulde voor jouw plempsel overheerst hier in mijn kluizenaarswoning. Het kleine beetje ongelijk maakt je stuk alleen mooier.

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 01:53

@Lewis | 06-08-15 | 20:50
Ook ik heb Balkenende onderschat. Typerend dat zijn eerste naam Jan is, van het latijnse Ianus, de tweekoppige god. Lulletje rozenwater en de grootste landverrader sinds WO2. Een oude wijze vriendin van mij zei altijd dat zijn achternaam betekende "ezel die het einde inluidt".

VerenigingVanDieven | 07-08-15 | 01:30

Jan Roos heeft een link naar het hiernamaals! Wauw! Voor de rest was het nogal een herhaling van zetten. .Maar ik waardeer jullie initiatief!

-=PyP=- | 07-08-15 | 01:23

"Door Uw strot 66" is een hele enge partij geworden met Alexander P. Aan het roer en Pechtold, Rutte, Bea, Bilderber vind ik ook een hele enge combi.

palingdroom | 07-08-15 | 01:20

Democratie en humanisme, de pijlers waarop van Mierlo D66 bouwde. Minister Els Borst was een van onze beste ministers ooit.
Het huidige D66 is een vergaarbak van zelfbenoemde intelligentia en zelfbenoemde intellectuelen, welke graag tot een groep "mensen met hersens" willen behoren, terwijl zij in werkelijkheid slechts het niveau "gladde goedkope veilingmeester" bezitten.
Ze zijn niet eens in staat de werkelijke betekenis van woorden als democratie en humanisme op te zoeken in de Dikke Van Dale, want huppelend blij met leider Arrogander P: politiek oorlog voeren met christelijke partijen, ondertussen salafistische moslims met open armen welkom heten.. godsdienstwaanzinnige woestijnvolken zijn meer dan welkom binnen D66 anno 2015.
Inspraak van autochtonen zijn vieze woorden.. en hielen van Bilderbergers zijn lekker om te likken!

appelvink | 07-08-15 | 01:11

Al hoewel dat opgraven kan geen slecht idee zijn . Als blijkt dat hij met zijn gezicht naar beneden ligt heeft hij zich letterlijk in zijn graf omgedraaid en weet je al genoeg. Toch

tweetybird | 07-08-15 | 01:10

Lewis | 07-08-15 | 00:55

Je zou eigenlijk wel eens willen weten wat een van mierlo zou denken over de huidige pechtold van het laatste jaar.En het geheul met dit kanslose kabinet om er bij te horen. Zeg maar een gesprek tussen die twee. Maar ja dan zullen we hem echt moeten opgraven en dat lijkt mij geen goed idee.

tweetybird | 07-08-15 | 01:05

@Lewis | 07-08-15 | 00:55
Dat kan hij.... al jaren hier:-)

INH.30CL | 07-08-15 | 01:00

@ Stormageddon | 07-08-15 | 00:50
Mooie analyse.

Lewis | 07-08-15 | 00:55

@Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 23:17
Dat is niet helemaal waar. Hij werd pas een "regent" nadat hij onder druk van een groot aantal partijleden weer partijleider werd nadat Jan Terlouw er een zootje van had gemaakt. Als het aan hem had gelegen was hij nooit meer in de politiek teruggekeerd nadat hij in zijn eerste termijn begon te snappen dat zijn missie onmogelijk was en dat de gevestigde orde hem en D66 nooit, maar dan ook nooit tegemoet zou komen met meer dan wat cosmetische dingetjes in grond- en kieswet.

Toen hij werd teruggevraagd door de partij is hij volledig voor eigen succes gegaan. Heeft hij ook nooit een geheim van gemaakt. De illusie die hij in 1965 koesterde, dat de politieke instituties in dit land te veranderen zijn, heeft hij vrij snel opgegeven, dat klopt. Met Paars 1 heeft hij nog 1 keer een poging gedaan door de tentakels van de CDA-octopus in het bestuur weg te kappen, die waren altijd de grootste tegenstanders van zijn hervormingen. Dat is nog vrij goed gelukt ook, maar toen nam de PvdA die plekken vrij snel en geruisloos over, en de bijbehorende arrogantie van de macht ook. Dat is hem nog het meest tegengevallen, dat de PvdA van Kok eigenlijk hetzelfde was als het CDA van Lubbers.

Enfin, het was een fascinerend mens, Hans. Ik heb hem niet goed gekend, maar goed genoeg om te weten dat hij geen typisch Haagsche regent was. Pechtold wel. Die is helemaal ingekapseld door de macht. Is ook geen D66-er, maar iemand die een partijvehikel moest hebben voor z'n eigen politieke ambitie. Daar zit die club tegenwoordig vol mee. Helaas.

Stormageddon | 07-08-15 | 00:50

Er is toch nog hoop voor Roos.

Hulporganisatie | 07-08-15 | 00:41

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 00:30 Ik zie het. Het betreffende programma kan niet worden opgehaald. Helaas. Ik hoop dat Freek de Jonge zijn verontrusting elders ook uitspreekt. Er zijn vele klokkenluiders. Maar de meeste worden weggezet als nazi. Freek de Jonge is evenwel als veteraan-goeroe van de linkse kerk moeilijk als zodanig weg te zetten.

Benedict Broere | 07-08-15 | 00:40

Nu J.R. Hafmo heeft gedaan, graag een diepte-interview met Jezus en liefst ook nog met Mo. Maar dan wel wat langer en met meer diepte graag. Zo worden de centjes wel wat makkelijk in de pocket geschoven.

G-Klasse | 07-08-15 | 00:33

@Benedict Broere | 07-08-15 | 00:13
Ik geloof dat je link naar radio 1 niet werkt. Of ligt het aan mij?

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 00:30

+veel
Niet alleen is het geloof in de politiek weg, de mensen voelen zich in de tang genomen door het systeem dat door die politiek is opgetuigd. Dat bemoeilijkt het in gang brengen van collectief verzet.

harbi | 07-08-15 | 00:17

Leon de Winter, Ayaan Hirsi Ali, Freek de Jonge. “… de weerbaarheid die we op dit moment nodig hebben tegen aanvallen van buitenaf, die is natuurlijk buitengewoon gering.” “We doen maar wat.” “Het conflict met de islam vraagt een totaal andere benadering.” “De ontwikkeling van deze beschaving zie ik eindigen.” “Als je niet inziet hoe wanhopig we ervoor staan…” Radio 1, 30 juli 2015, vanaf 1.30 uur ’s nachts, VPRO, het programma ‘Nooit meer slapen’, presentator Pieter van der Wielen: www.radio1.nl/gemist-overzicht#.
50.19.89.50/videos/ayaan-hirsi-ali-on-...
www.telegraaf.nl/premium/avond/2433870...
Anne-Marie Waters, Paul Weston:
www.youtube.com/watch?v=VQjZHFnmADQ
www.youtube.com/watch?v=AJO9LPq3bXs
www.youtube.com/watch?v=i8zKu5eG03o
Zijn we geïnformeerd en geactiveerd? Of zijn we politiek correct wegzinkend in massieve Alzheimer en uiteindelijk euthanasie door middel van islam?

Benedict Broere | 07-08-15 | 00:13

@necrosis | 07-08-15 | 00:02
Eens. Wilders kan pas leveren als hij in een kabinet zit. Ik hoop dat dat snel gebeurt!

Lewis Lewinsky | 07-08-15 | 00:11

Dit hele verhaal is Geen Stijl.

INH.30CL | 07-08-15 | 00:03

@Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 23:51
Het is lastig beloven als de 'oude politiek' besluit om (onder leiding van Cohen) alles te torpederen wat PVV voorstelt.
Wat mij betreft mag Wilders 51% van de stemmen krijgen en proberen waar te maken wat ze (Wilders dus) zeggen.
Faalt hij, dan mag je lachen.
Maar stel dat hij slaagt waar BakEllende, Rutte, Dijsselbloem, de Jager EN Miezerig mannetje faalde.....
In het laatste geval hoop ik dat Jeroen Pauw ook de bijstand mag gaan opzoeken.
En Nieuwzuur, en Joop, etc...

necrosis | 07-08-15 | 00:02

@Mark_D_NL | 06-08-15 | 23:50
Ik vergeet niets, daarom bestel ik tegenwoordig Struisvogelkluifjes uit Australië.

necrosis | 06-08-15 | 23:54

@Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 23:51
Ik weet niet goed meer of hij in de gelegenheid die wel voor elkaar te krijgen. Van Pechtold weet ik natuurlijk wél dat hij volstrekt ongeloofwaardig is als het om referenda gaat.
We zullen het zien met Wilders. Ik heb niet heel veel vertrouwen in hem, eerlijk gezegd, maar ik zie geen alternatief. Wat wel aantoont hoe diep de Nederlandse politiek gezonken is.
(Even out, straks weer terug.)

Lewis | 06-08-15 | 23:53

@tweetybird | 06-08-15 | 23:45
Als ik hem zie, moet ik gelijk denken aan die scene van Monty Phyton's:
www.youtube.com/watch?v=Zx0ME65y72E
*bring zzze buckettt*

necrosis | 06-08-15 | 23:52

@Lewis| 06-08-15 | 23:44
Van Mierlo heeft referenda belooft maar hij heeft die niet geleverd. Totale faal dus. En over Wilders oordeel ik net zo hard als hij niet levert wat hij belooft.

Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 23:51

Pechtold, de grootste staatsgevaarlijke mafketel die we hebben op dit moment.
Pang pang lijkt me de beste oplossing voor deze engerd.
Of is het dan geen humor meer?

Jackanders | 06-08-15 | 23:49

@Mark_D_NL | 06-08-15 | 23:42
Geheel offtopic, maar wat vergeet ik weer?

necrosis | 06-08-15 | 23:46

necrosis | 06-08-15 | 23:41

Ja letterlijk,de kanibaal van de tweede kamer. Hij ziet er zelfs zo uit.Ik heb hem gezien toen hij jong was en vraag me nog steeds af hoe het zo ver heeft kunnen komen,hahaha

tweetybird | 06-08-15 | 23:45

@Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 23:40
Och, eigenlijk is een Wilders niet heel anders. Hij verdoezelt veel met zijn welbespraaktheid en charme (ja, die heeft hij). Ik stem intussen ondanks alles op hem hoor, no worries. ;-)
Nee, Van Mierlo was een toffe gast. Een met verkeerde opvattingen, nou ja, laten we hem dat maar vergeven.

Lewis | 06-08-15 | 23:44

@necrosis | 06-08-15 | 23:41
nu vergeet je het weer...

Mark_D_NL | 06-08-15 | 23:42

@tweetybird | 06-08-15 | 23:30
Ton Elias zou hem opeten....
*gnehehe*

necrosis | 06-08-15 | 23:41

Gaan al die D66 aanhangers,die normaal de inhoud altijd oh zo belangrijk vinden hier nou zitten ouwehoeren over de vorm?.. flikker lekker op zeg!
D66 heeft gelijk met haar oprichter ook zijn gedachtegoed begraven.En het is goed dat Jan Roos deze visionaire man in deze vorm alsnog de kans geeft om de viezerik,die zijn partij nu als Europees stuurwiel gebruikt richting afgrond,vanuit het graf dit eens goed in te peperen.

deraderendraaien | 06-08-15 | 23:41

@Lewis | 06-08-15 | 23:35
Ja, waarde naamgenoot, die Van Mierlo was een charmante oplichter met charmerende charme. Ik ben daar allergisch voor.

Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 23:40

Noerg ik kan wel merken dat humor omtrent het reeds verscheiden zijn wel aan u besteed is. U snapt dat soort dingrn.

holtordevrschrkklke | 06-08-15 | 23:39

@Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 22:42
Ha, great minds can differ. ;-)
Nee, ik mocht hem wel, weet ook niet waarom, want inhoudelijk was ik het vrijwel altijd met hem oneens. Nou ja, tot ik rechts werd, dat is.

Lewis | 06-08-15 | 23:35

necrosis | 06-08-15 | 23:28

Jawel,vergeleken met vele andere in de politiek heeft hij daar echt wel kaas van gegeten.Al mag ik de man niet echt.En zijn ideeen al helemaal niet. En vindt ik d666 maar een meelopers partij en een stel eikelige likkers om er bij te horen. Maar hij weet zeer zeker wel hoe je op de voorgrond moet treden in een debat.

tweetybird | 06-08-15 | 23:35

Er steekt een eigenaardig verlangen in de linkse kerk om zogenaamd moreel superieur, menslievend, empathisch, humaan, medelevend, ruimhartig, te werken aan de rappe opkomst van een vreselijke catastrofe middenin de moderne welvarende, nu nog hoog in de Social Progress Index scorende, Westerse wereld. De menslievende goedmensen van de linkse kerk lijken reikhalzend uit te kijken naar de dag dat mensen afkomstig uit de religie van de vrede zich opblazen in musea en universiteiten en op houseparties. Waarna zij waarschijnlijk in gelukzaligheid verzinken als zij te horen krijgen hoeveel mensenlevens verwoest zijn of voor het leven getraumatiseerd. Alles is goed, alles is geoorloofd, opdat de door hen zo gehate moderne Westerse cultuur maar naar de klote gaat. Men stond te lachen, zo moest ik aanschouwen, bij de brandende Twin Towers. Hahaha. Communisme en islam zijn beide heel goed in genociden ten nadele van mensen die in de weg staan bij het realiseren van het grote heil. Communisme wordt geschat op 100 miljoen, islam op 270 miljoen. Die twee hebben nu hun zinnen gezet op het vermoorden van deWesterse cultuur. En Pechtold zit ergens diep in het hart daarvan. speisa.com/modules/articles/index.php/...

Benedict Broere | 06-08-15 | 23:35

necrosis | 06-08-15 | 23:20

Of hem inplaats van die kuil op de jaarlijkse BBQ pleuren. Scheelt weer want hoef je geen gesprekken op te nemen.Hmmm bovenstaande over de veteraan was bedoeld voor necrosis naar aanleiding van als we pechtold jennen en hij ons belt dat we hem niet mogen pesten.Iets wat we toch lekker wel doen,ook na het eventuele telefoon gesprek.

tweetybird | 06-08-15 | 23:30

@tweetybird | 06-08-15 | 23:20
Pechtold een professioneel in het debat?
Zonder Wilders was dat kereltje aanvoerder geweest van een marge-partijtje zoals GroenStinkt.

necrosis | 06-08-15 | 23:28

@Barani517 | 06-08-15 | 23:11
Je moet Pechtold niet in een kuil donderen, je moet op achterbakse wijze gewoon gesprekken zien op te nemen tijdens de jaarlijkse BBQ aan het einde van het parlementaire jaar.
Dan blijken 'politieke tegenstanders' ineens de dikste maatjes te zijn die lachen om de ellende van dit land, wetende dat 'die werkende kutburgers' die belastingverhogingen toch slikken en niet in opstand komen.
Dergelijke gesprekken, liefst met beeld uitzenden (op GeenStijl, NPO doet het niet) en de heroprichting van het Groene Zoodje is een feit.
*lederen beulskap nog eens invetten doet*

necrosis | 06-08-15 | 23:20

Maar eerlijk is eerlijk,het is beter dat die veteraan niet naar die studio is gegaan,want ondanks dat pechtold een kwal is,hij is sterk in het debat en de veteraan had verloren. De enigste waar pechtold nooi van zal winnen is Wilders. Dat wordt altijd gelijk spel. Maar van mensen als die ksle van de pvda zal hij altijd winnen omdat hij wel gewoon zijn woordje klaar heeft en overmacht uitstraald.Dat is gewoon zo.Dat wil niet zeggen dat je het met hem eens moet zijn maar zo'n veteraan zou hij op woorden onder de tafel vegen. Daar kan de veteraan niks aan doen.Want de veteraan is amateur en pechtold een profesioneel in het debat. Het is zijn dagelijkse werk.Ik zou ook niet gegaan zijn,ware het niet dat ik het zelfs niet had aangekondigd of verkondigt. Je moet nooit aan iets beginnen waar je bij voorbaat weet geen kans te maken omdat de vloer met je aangeveegd wordt. Helaas voor deze meneer kwsm hij daar net te laat achter. Laf,nee ik denk het niet,meer een verstandige keuze.

tweetybird | 06-08-15 | 23:20

Van Mierlo zat samen met onder anderen Marcel van Dam in de Herenclub van vullisschrijver Mulisch.
*I rest my case mompelt en dan heb ik het nog niet eens gehad over die levertransplantatie*

Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 23:19

Buiten de inhoud van het verhaal blijf ik die Jan gewoon een enorme eikel vinden. Kinderachtig onnozel sesamstraat niveau met een manier van praten die totaal niet past..

Reden ook dat ik weiger om naar die troep van Jan te kijken..

Ven Mierlo: een regent die in de Kamer kwam door net te doen alsof hij directe democratie wilde.

Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 23:17

@Lorem_Ipsum | 06-08-15 | 22:53
Wacht maar totdat Miezerig Mannetje straks plaats mag nemen in de regering, dan zet je wel een ander plaatje op.
En denk nou niet dat dat geen optie is, GR14 liet al zien dat PvdA dramatisch verloor ten gunste van D'66.
Maw: men liet zich toen liever door de kat dan door de hond bijten.
Maar gebeten worden blijft pijnlijk.....

necrosis | 06-08-15 | 23:12

Pechtold in een kuil donderen zoals hierboven gesuggereerd is niet voldoende. Volgens mij moet er eerst een eikenhouten pin door de plek waar bij een mens het hart zit.
Anders kruipt hij om middernacht alsnog uit dat gat om mensen leeg te zuigen tot het EU-zombies zijn.

Barani517 | 06-08-15 | 23:11

@Lewis | 06-08-15 | 20:40
Dat is, soort van, gedaan. Ik geloof bij kopspijkers. En ook daar was het de opvolger (onze vliegtuigspotter Matt herben) die het enorm moest ontgelden. Als liefhebber van Foruijn kon je daarbij ook aleen maar instemmend knikken.

TheEgg | 06-08-15 | 23:11

@tweetybird | 06-08-15 | 22:52
Hij mag mij rustig bellen, ik neem het gesprek echter wél op (zonder dat hij het weet).
Hopelijk kan ik wat boude uitspraken van hem uitlokken.
In dat geval gaan de opnames natuurlijk direct naar de redactie van de GeenStijl.

necrosis | 06-08-15 | 23:02

Van Mierlo, een charismatische man en zeker iemand van niveau. Maar denk nou niet dat je met hem beter af was geweest, het blijft D66.

Lorem_Ipsum | 06-08-15 | 22:53

necrosis | 06-08-15 | 22:45

NIET. Maar we doen het lekker toch,al is het alleen mäar om hem te jennen. De kans dat hij je dan belt is best groot.

tweetybird | 06-08-15 | 22:52

Wijze woorden van Hans van Mierlo , daar kan die pisvlek Pechtold nog veel van leren .

Eurotokkie | 06-08-15 | 22:48

Goed interview. Zo wil ik er meer zien met oude uitspraken van oud-politici, al dan niet overleden.

IndoFortuyn | 06-08-15 | 22:46

@FCDenBosch | 06-08-15 | 22:40
Hoe kan ik daar Pechtold de schuld van geven?

necrosis | 06-08-15 | 22:45

tattooboer | 06-08-15 | 20:43
Vandaag nog gedoneerd aan Wikipedia.
Gewoon omdat het fijn is dat het er is!

TP 1984 | 06-08-15 | 22:45

@Mark_D_NL | 06-08-15 | 21:18
kan de plaatjes tegenwoordig niet meer zien.

miko | 06-08-15 | 22:42

Ik heb Van Mierlo altijd een lul gevonden.

Lewis Lewinsky | 06-08-15 | 22:42

@alivandewegenwacht | 06-08-15 | 22:38
GeenStijl: Tendentieus, ongefundeerd, nodeloos kwetsend en schopt konT!!!

necrosis | 06-08-15 | 22:41

Wij moeten morgen tegen Fortuna.

FCDenBosch | 06-08-15 | 22:40

De kroonjuwelen van D'66, was dat niet de gekozen burgemeester?
Het stokpaardje van Thom de Graaf die zich vervolgens liet vragen om burgemeester van Nijmegen te worden.
Of het referendum, waarvan de uitkomst uiteindelijk niet telde als de uitkomst 'even niet uitkwam'?
Die kroonjuwelen?
*legt eigen kroonjuwelen op tafel*

necrosis | 06-08-15 | 22:39

Normaal kan ik een over de schreef gaan bij GS wel waarderen, maar ik vind dit niet echt een fraai stijlloos uithangbord. Te goedkoop, te makkelijk. Van Leeuwen hoeft zich zeker nog geen zorgen te maken.

alivandewegenwacht | 06-08-15 | 22:38

Pechtold-tweet met in élk geval het woord "smakeloos" erin in 3, 2, 1....

Kameroudste | 06-08-15 | 22:38

Je vraagt je af wanneer het draagvlak van de moderne open samenleving wegvalt als jaar in jaar uit massaal mensen worden geïmporteerd die nauwelijks snappen wat moderne open samenleving is, en die eigenlijk vooral vluchten voor het soort mislukte cultuur – lees ‘islam’ – waarvoor zij dan in die moderne open samenleving volop te gelegenheid krijgen om die ook hier breed en diep in te planten en groot te maken, zodat op termijn die moderne open samenleving zal verdwijnen en plaats zal maken voor het soort mislukte cultuur – lees ‘islam’ – dat van hieruit de oorzaak zal zijn van brede stromen vluchtelingen naar elders in de wereld. Maar voorlopig is het zo dat de politiek correcte linkse übermensch gekte op volle toeren draait om precies deze zelfmoord van de moderne open samenleving gestalte te geven. Met dank aan de pechtolds en aanverwante debielen.

Benedict Broere | 06-08-15 | 22:37

Ome Hans begon goed, maar faalde als minister. Hij heeft wel onze economie gesteund door zijn gigantische drank gebruik. Dat weer wel.

denoorman | 06-08-15 | 22:36

Al het D66 volk is niet te vertrouwen. Trouwens welke politici wel. Jan de Roos vind ik zelf ook maar een naar mannetje. Vind zichzelf heel wat. Weinig respect heeft hij richting een ander.

dubbelq | 06-08-15 | 22:35

een wijze man en een voxpop

ShoveASockinit | 06-08-15 | 22:34

@tweetybird | 06-08-15 | 22:21
Het zou haast een B filmscript kunnen zijn "EU Nazi Zombies"

SyntaxError | 06-08-15 | 22:33

Van Mierlo heeft zijn idealen de deur uitgedaan, nadat hij de verkiezingen won. Minister van BuZa ipv BiZa. Onvergeeflijke fout.

Petrus de Rewa | 06-08-15 | 22:32

VanBukkem | 06-08-15 | 20:37

Kunnen we wel doen maar ik ben bang dat de burgers verstelt staan als van mierlo er weer staat en ik ben ook bang dat de burgers niet eens zullen door hebben dat pechtold in die kuil ligt. Tenminste dat wil die burger niet door hebben uit vrees dat hij weer verreist uit die kuil. Maar ja zelfs buiten die kuil lijkt die pechtold al een zombie, Een EU elite zombie die maar een beetje meeloopt.

tweetybird | 06-08-15 | 22:21

@roze_bril | 06-08-15 | 21:46
Nee, doe maar niet. Respect voor de doden, zo gek nog niet.

Lewis | 06-08-15 | 22:17

Kinderachtig. En die Roos maakt het dubbel zo erg. Wat een SBS type is dat zeg.

Chow | 06-08-15 | 22:17

D66 heeft geen visie meer. Hun 'visie' nu bestaat bijna uitsluitend uit Wilders bashen.
Maar Pechtold heeft zijn beste tijd gehad met Wilders bashen; het wordt nu een beetje sleets en Wilders houdt zich staande en vernieuwd zich blijkbaar. Bovendien worden de mensen zich steeds meer bewust van de urgentie van de immigratie-problematie.
(Overigens opent Nieuwsuur met de azc's die uitpuilen. "Maar het ligt niet aan een teveel aan 'migranten' - lees: gelukzoekers - maar aan de gemeenten die geen woningen verzorgen." Nee, het ligt niet aan een teveel aan 'migranten'. Tsss...)

Aristotalloss | 06-08-15 | 22:11

Dat met dat bord heeft ie gejat van; Better call Saul. Kan hard genoeg lullen dat de dooien 'm nog horen. En hoe was het om met vriend van Rossem in een spelletje te zitten. De haard moet blijven branden, ook al is het zomer, dat begrijp ik wel.

warre | 06-08-15 | 22:02

@kicktherabbit | 06-08-15 | 21:18
Ja, dat deed ik de vorige keer, die Piratenpartij.
Kwamen we net 1 duizendste punt tekort.

Piet Karbiet | 06-08-15 | 22:00

nee Jan Roos,.dit is het niet.. trappen kunnen we allemaal. GS is geen sbs-satire zender.

horsteknots | 06-08-15 | 22:00

@VanBukkem | 06-08-15 | 20:37
Ik ben vóór!

Ars Vivendi | 06-08-15 | 21:59

Mooie beelden en heldere uitspraken uit de tijd dat D'66 nog een partij was waar je met trots op kon stemmen. Van Mierlo was een groots politicus kaliber Drees. Zo jammer dat er geen politieke en evenzo intelligente kloon van die man is opgestaan. @Jan Roos: blij dat je weer tot kalmte bent gekomen :-). Houden zo.

Reykjavik | 06-08-15 | 21:58

De democratie is dood, net als Van Mierlo.

Ars Vivendi | 06-08-15 | 21:58

Maar... we mochten hem allemaal wel, onze ome Hans !

Domian zegt het ! | 06-08-15 | 21:56

Ommezwaai | 06-08-15 | 21:40

Wellicht is Dries er nu eindelijk van overtuigd dat dat ook een Zionistisch complot is geweest.

eerstneukendanpraten | 06-08-15 | 21:50

Op verzoek volgende keer dan graag Pim Fortuyn.

roze_bril | 06-08-15 | 21:46

Kan hij geen echt item in Calais gaan maken of zo?
Dit is wel grappig, maar eigenlijk een knutselwerkje.

Snap je!? | 06-08-15 | 21:46

Piet Karbiet | 06-08-15 | 21:36+
En vervolgens Dries van Agt dan maar.
Geïnterviewd door een MollukerT.

Ommezwaai | 06-08-15 | 21:40

snakeplisskin | 06-08-15 | 21:08
Die prinsjes & prinsesjes lastig vallen op hun vakantie veranda door Jan heb ik geen moeite mee.

Venter | 06-08-15 | 21:38

En volgende keer Sjoop den Uyl.
Dat wordt pas lachen.

Piet Karbiet | 06-08-15 | 21:36

J.R.
Waarom moet je nou zo'n achterlijke deuntje door je interview heen draaien?Alstublieft geen deuntjes of muziekjes,als je serieus genomen wilt worden.

kzegje | 06-08-15 | 21:30


Mark_D_NL | 06-08-15 | 21:18

Ik zie liever die rotkop geheel onder het zand verdwijnen maar verder veel kudo's voor de chauffeur.

eerstneukendanpraten | 06-08-15 | 21:29

@ De Treinende Rechter | 06-08-15 | 21:18
Ik ken die club van binnenuit. Vergis je niet; het zijn net zulke psychopaten als de rest van de professionele leugenaars (anderen noemen het eufemistisch "politici").
Al stak HAFMO daar in intellectueel opzicht wel bovenuit.

Torero | 06-08-15 | 21:27

@Mark_Pugner | 06-08-15 | 21:19
Lange zadelpen, die zaag je gewoon door als je die fiets echt wilt hebben lijkt mij.

Mark_D_NL | 06-08-15 | 21:23

Mark_D_NL | 06-08-15 | 21:18
ROFLOL

snakeplisskin | 06-08-15 | 21:20

Sinds dat Alexander P. samen met Rutte Beatrix haar tas mochten helpen dragen naar dat drinkclubje waarvan je de naam als normaal persoon niet mag noemen, is het hard bergafwaarts gegaan met de Democraten uit de 6-ties.

www.apparata.nl/nieuws/voor-e450-heb-j...

Mark_Pugner | 06-08-15 | 21:19

Allemaal op de Piraten stemmen mensen. Trek de macht terug naar jezelf. De enige partij die vrijheid en burgerrechten nog echt als belangrijkste speerpunt heeft en de overheid zo transparant mogelijk wil maken. Denk dat Van Mierlo dit ook zou doen.

kicktherabbit | 06-08-15 | 21:18

D66 enige club met een beetje intellectueel niveau onder de leden.

De Treinende Rechter | 06-08-15 | 21:18


denoorman | 06-08-15 | 21:08

En vergeet Oekraïne en Albanië niet. De Albanese maffia heeft al een draaiboek klaarliggen om de Bulgaarse pooiers en vrouwenhandelaren uit de markt te "drukken" middels AK-47 en handgranaten.

eerstneukendanpraten | 06-08-15 | 21:16

Haha briljant. Ik wil het oude D66 terug.

kloopindeslootjijook | 06-08-15 | 21:05
Vergelijk de standpunten en het stemgedrag van D66 nu met dat van de vorige eeuw en het hele bestaansrecht van die partij.

kicktherabbit | 06-08-15 | 21:15

D66 is sinds Pechtold daar de scepter zwaait ook binnen de partij een dictatoriaal zooitje. Democratie binnen de partij is het niveau van democratisch SGP. Maar dat geeft allemaal niet want Pechtold maakt fout op fout op fout en de partij zal dalen in het aantal zetels en dan gaat de achterban zich weer roeren; niet omdat ze menen dat het democratischer moet maar hun baantje staat op de tocht. Baantjes machine D66 het is niet meer en niet minder!

Toetsiemonster | 06-08-15 | 21:14

Vijf reedten!

eerstneukendanpraten | 06-08-15 | 21:13

Pechtold is toch die man die Turkije bij de EU wilde.. Hoe dom kan je zijn..

denoorman | 06-08-15 | 21:08

Venter | 06-08-15 | 21:05
Deels met je eens echter zit menig politici nu in verre oorden van jouw en mijn belastingcenten zich lazarus te zuipen vanwege reces.

snakeplisskin | 06-08-15 | 21:08

QBert | 06-08-15 | 20:32
Het was al over bij Laurens Jan Brinkhorst. Die stemde tegen de wil van de Kamer ook iets heel anders in Europa. Iets over software patenten enzo.

Skinkie | 06-08-15 | 21:07

denoorman | 06-08-15 | 21:01
Brussel heeft inmiddels een hele grote vuist in de pap. Maar ten bate van wie? Vraag je je dan af...

kloopindeslootjijook | 06-08-15 | 21:07

Andere tijden, toen je nog met een beetje fatsoen op die democraten kon stemmen. Nu is GeenID66 verworden tot een club van autistische juristen bij de overheid en 1 veilingmeester. Minerva in de oppositie.

Piet Karbiet | 06-08-15 | 21:07

Krijgt Jan nou een steeds moeilijkere bril of lijkt dat maar zo ?

QBert | 06-08-15 | 21:06

Maar is het nou Pechtold of D66? Er zitten nog meer mensen in D66. Misschien ook wel a la Mierlo, die nog niet zijn taalgebruik had aangepast aan die van een 9-jarige. Toen kon dat nog. Elitair? Hoezo? Ik ga mezelf niet verlagen door mezelf in een vakje te stoppen. Doei. Gewoon een beetje opletten.

kloopindeslootjijook | 06-08-15 | 21:05

Morgen een duo-interview met Obama en Poetin?

Simon_GS | 06-08-15 | 21:05

Misschien grappig, maar niet serieus te nemen dit. Jan, schop die Haagse politiek onder haar kont door middel van scherpe interviews met gierende Stalin orgels door bunker harde feiten! Dat kan jij voortreffelijk...

Venter | 06-08-15 | 21:05

Harry Turtle | 06-08-15 | 21:00
Plus veel, je was net voor.

snakeplisskin | 06-08-15 | 21:04

@denoorman | 06-08-15 | 21:01
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik houd er ernstig rekening mee dat D66 straks de grootste partij wordt en dat Pechtold premier wordt. Hij of Rutte, meer reële smaken zijn er vrees ik niet.

Lewis | 06-08-15 | 21:04

Heeft Alexander Pechtold al gebeld?

Klik_hier | 06-08-15 | 21:03

Gelukkig is kereltje over het hoogtepunt heen. Hij had de stekker een jaar geleden uit dit kabinet kunnen trekken. Nu lukt dat niet meer. En ook steeds meer kiezers beginnen nu twijfels te krijgen over Pechtolds lofzang op de EU en de Euro en de open grenzen. Pechtold wil nederland zo'n beetje opheffen en de macht overdragen naar Brussel. Eindelijk beginnen wat meer naieve nederlanders te twijfelen of dat nou inderdaad zo slim is.. Helaas is D66 een grote marketingmachine en trappen nog steeds veel mensen in de mooie praatjes..

denoorman | 06-08-15 | 21:01

@Beg | 06-08-15 | 20:53
Ja prachtig he, hoe eenvoudig je Pechtold kan ontmaskeren.

Harry Turtle | 06-08-15 | 21:00

Vroeger, toen de (agenten en) politici nog natuurlijk overwicht hadden, charisma ...

SyntaxError | 06-08-15 | 20:59

Tjeezuuuss, wat heeft die Jan toch een kokosnotenkop.... hij is een echte Johan!

Mijnheer Harmsen | 06-08-15 | 20:57

Het is maar goed dar Van Mierlo het D66 van nu niet meemaakt. Hij zou waarschijnlijk van verdriet sterven.

McMarx | 06-08-15 | 20:57

Mijn lieve moeder zei altijd: als je niet links wil stemmen, stem dan d66. Dus op Hans gestemd, maar stemmen op pechtold niet want dat is een linkse landverrader. Mijn moeders woorden die ik graag overneem in de praktijk.

Ongeblustekalk | 06-08-15 | 20:55

Heeft Jan loonsverlaging gehad of is dit allemaal zo gepland ?

QBert | 06-08-15 | 20:54

Filmpje van een kinderlijk niveau.

Beg | 06-08-15 | 20:53

Haha, hoe slecht Jan op zijn groene zetel in dat filmpje is geplakt :D
Inhoud is verder prima.

SyntaxError | 06-08-15 | 20:52

Iets zegt mij dat die Jan Roos zich er met een janje van leiden van af maakt, ik kan er de vinger niet op leggen. Ik zou dit groentje goed in de gaten houden, geenstijl!
holtordevrschrkklke | 06-08-15 | 20:38
Zegt het andere groentje. Wat mij betreft heeft Roos allang bewezen politieke spelletjes aardig te door zien en neemt bovendien zelden een blad voor de mond (al was het vaak om half 2 snachts op zondag, maar toch).

noerg | 06-08-15 | 20:51

@IQmin100 | 06-08-15 | 20:47
Zeker met je eerste alinea ben ik het eens, een paar uitzonderingen daargelaten. (Balkenende was een van de laatsten die die waterverf ontsteeg, daarom heb ik hem ook altijd onderschat gevonden.)

Lewis | 06-08-15 | 20:50

Van Mierlo, is dat niet de man die voorkomen heeft dat Bouterse gearresteerd werd? (waarschijnlijk voor zijn eigen veiligheid)

Turk182 | 06-08-15 | 20:50

*afgeschaft*

Torero | 06-08-15 | 20:48

@ VanBukkem | 06-08-15 | 20:37
Kunnen we Hans van Mierlo niet gewoon opgraven en Alexander Pechtold in dat gat gooien? Het is maar een ideetje.
.
Mijn gelach was tot bij de buren te horen. + veel, nog steeds zonde dat dat is afgeschat hier.

Torero | 06-08-15 | 20:47

Politici van vroeger hadden een maatschappelijk ideaal als richtlijn. En daarmee een duidelijke consequente koers. Je kreeg waar je voor stemde. Een socialistische stem, een liberale stem, een christelijke stem of zelfs een communistische stem. Bestaat niet meer. Allemaal waterverf.

.

Die Jan Roos is tot nu toe echt een hobbyist zeg. Wat valt die door de mand. Krijgt 'ie een kans ertoe te doen, doet 'ie het niet.

IQmin100 | 06-08-15 | 20:47

Niet origineel, wel zodanig uitgevoerd. +8

Rollins | 06-08-15 | 20:45

Verrassend respectvol gedaan.

solcama | 06-08-15 | 20:44

Van Mierlo is altijd integer geweest, heeft nimmer zijn idealen verkwanseld... Met hem eens of niet, hij was een voorstander van democratie... De huidige partijleiding van D66 heeft dit ideaal ingeruild voor de glorie van Pechtold cs.

Klik_hier | 06-08-15 | 20:44

De Nederlandse politiek zonder Pechtold zou als een anus zonder zeurende aambei zijn...

Ommezwaai | 06-08-15 | 20:44

Deze man heeft gelijk. Er is geen beweging meer in dit volk te krijgen want ze weten dat het niks uithaalt. Er is nu een pauze voor de storm want alleen een burgeroorlog, tegen de zittende elite gaat nog werken. Ze vragen er zelf om door niet naar ons te luisteren. Maar nu de vraag.. wie van jullie is nog sterk en gevend. Of zijn jullie al 99,9999999% watjes?

tattooboer | 06-08-15 | 20:43

@Lewis | 06-08-15 | 20:40

Heb je wel gelijk in.
Antwoorden koppelen aan vragen die nooit gesteld zijn is niet fraai.

QBert | 06-08-15 | 20:42

@Lewis | 06-08-15 | 20:36
Ik stelde me even voor hoe ik het zou vinden als Joop dit zou uithalen met Fortuyn. En hoe ik daar dan op zou reageren.
Ik zwijg verder maar even.

Lewis | 06-08-15 | 20:40

Sterk staaltje Jean. (y)

Speitoptantje | 06-08-15 | 20:39

@VanBukkem | 06-08-15 | 20:37

Een nieuw gat kan ook. Is minder werk.

QBert | 06-08-15 | 20:38

Iets zegt mij dat die Jan Roos zich er met een janje van leiden van af maakt, ik kan er de vinger niet op leggen. Ik zou dit groentje goed in de gaten houden, geenstijl!

holtordevrschrkklke | 06-08-15 | 20:38

Jan Ogilvie FTW

Pimol | 06-08-15 | 20:37

@centre pompidoe | 06-08-15 | 20:34

Waarom was Hans dan een hypocriete opportunist ?

QBert | 06-08-15 | 20:37

Kunnen we Hans van Mierlo niet gewoon opgraven en Alexander Pechtold in dat gat gooien? Het is maar een ideetje.

VanBukkem | 06-08-15 | 20:37

Ik vind D66 een vreselijke partij, een gevaar voor het land zelfs, maar voor Van Mierlo heb ik ondanks alles altijd een zwak gehad. Mooie man.
Of zo'n 'interview' door de beugel kan? Ach ja, ik denk het wel, maar ik hou er niet van.

Lewis | 06-08-15 | 20:36

Ik denk dattie zich zo hard omdraait in zijn graf dat de eerste kanaaltunnel tussen Nederland en Engeland binnenkort een feit is.

der maupmeister | 06-08-15 | 20:34

Beter dan dat niveauloze geschreeuw langs die LED paal. Veel beter!

Xirdalan | 06-08-15 | 20:34

D66 is altijd een hypocriete opportunistenclub geweest.

centre pompidoe | 06-08-15 | 20:34

:) leuk gedaan, maar ik mocht 'm graag, van Mierlo was een intellectueel, wat we nu hebben is een eurofiele buikspreekpop van Turkije.

DesDemona | 06-08-15 | 20:34

Vroeger kon je nog prima op D66 stemmen.
Totdat Pechtold kwam.

QBert | 06-08-15 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken