Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Audio. Diplomatiek deskundige sloopt Timmerfrans

Onze MinBuZa Koenders staat deze week in de spotlights van New York om een VN-tribunaal over de MH17 af te dwingen erom te smeken, en daarover mocht Diplomatiek Deskundige Robert van de Roer vanmiddag wat zeggen op Radio 1Vandaag. Moet-luister fragment hierboven, waarin Van de Roer het beeld schetst van een faal op faal op faal stapelende Nederlandse overheid die de kwestie MH17 heeft laten uitmonden in een totale diplomatieke mislukking. Onze regering heeft al haar kansen verspeeld en houdt nu, in een krampachtige poging haar eigen hachje te redden, met het voorgestelde VN-tribunaal de schijn op dat ze echt heus nog wel héél druk bezig is met de queeste naar de onderste steen in het MH17-dossier. “Het masseren van de volksziel om te laten zien: ja maar we hebben tenminste iets geprobeerd, voor wat het dan ook waard is” noemt Van de Roer dat. Voor de bühne, om te laten zien dat de Russen niet mee willen werken. Want dat zo’n VN-tribunaal keihard gevetood gaat worden door Rusland weten Koenders en consorten zelf ook wel. Eerst een jaar voorbij laten gaan omdat we de uitkomsten van het onderzoek wilden afwachten, nu toch een VN-tribunaal proberen door te drukken voordat die uitkomsten er goed en wel liggen. Dan kunnen de Russen ons straks mooi beschuldigen van vooringenomenheid, ‘en daar hebben ze nog een beetje gelijk in ook eigenlijk.’ Vooral de voetveeg van Juncker, voormalig MinBuZa Frans Timmermans, moet het in Van de Roers rant ontgelden: “Slappe ondermaatse vorm van diplomatie. Zesjescultuur. Timmermans dacht dat hij het allemaal alleen kon doen en is met 20 man in een vliegtuig naar Kiev afgereisd, we hebben een resolutie gehad, we hebben een toespraak gehad, en het bleek allemaal bitter weinig waard te zijn.” Ja ja, leed uitmelken voor likes werkt misschien wel lekker bij de juichaapjes op facebook, maar in de echte wereld zet je met je emoporno gewoon geen zoden aan de dijk. En dus staan Nederland en de nabestaanden straks ‘compleet met lege handen, maar ook werkelijk compléét met lege handen.’ En dan rest ons niets dan de droevige conclusie dat je best ongestraft weg kunt komen met het uit de lucht schieten van 200 Nederlanders. En zowel Timmerfrans als Koendersbert spelen dat theaterstukje schaamteloos mee. Opdat zij achteraf kunnen zeggen: Wir habens es nicht gewusst uns best gedaan.

Reaguursels

Inloggen

Dit bedoelde onze minister-president dus met de onderste steen...
Volksverlakkerij in optima forma maar dit keer over de rug van 193 landgenoten. Iedereen zag dit al aankomen na de weigering tot daadkracht vlak na de ramp.
We zijn een heel naar land geworden.

Desmoulins | 28-07-15 | 19:41

Ach ja, we hadden ook niks anders verwacht.

Opco Engering. | 28-07-15 | 19:42

Zelfpijperij van oppernarcist Timmermans om zijn carrière een volgende boost te geven. En het is hem goddomme nog gelukt ook, de laplul...

eerstneukendanpraten | 28-07-15 | 19:44

Dat vetorecht moet ook maar eens worden afgeschaft. De tiefus daarmee.

Botte Hork | 28-07-15 | 19:47

En Rutte lacht zich weer eens de ballen uit de broek.
Zo cynisch.
Onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die op de VVD c.s. stemmen.

Ars Vivendi | 28-07-15 | 19:50

Dat u het weet, wat u onder de streep waard bent voor hun.

LetTheSunshine | 28-07-15 | 19:51

En Rusland lacht zich rot,ze komen er mooi mee weg.
Legt dat de nabestaanden maar uit.
Ik hoop dat ze allemaal De Nederlandse staat aanklagen.

ron78 | 28-07-15 | 19:52


Na het OVV-rapport

BUK-missile (SAM) of fighter aircraft (AAM), het wordt straks duidelijk uit de shrapnel-analyses op de lichamen. Maar zolang de onderste steen niet boven is houdt men beter alle scenario’s open zodat er geen tunnelvisie ontstaat.

Het straks uitkomende onderzoeksrapport zal haar beperkingen kennen. Want veel meer dan het Geschakelde Internet Brein kan het niet bedacht hebben. Daarnaast is het Internet in zijn totaliteit wetenschappelijk onafhankelijk, waar de OVV onder een verkeerd gesternte geboren is.

Wat allemaal betekent dat straks het moordwapen duidelijk wordt maar dat men in de dader analyse blijft steken. En als het OM haar gelijk moet halen uit een selectie van getuigenverklaringen aangereikt door één der verdachten kan het bij voorbaat inpakken. Keiharde wetenschappelijke bewijzen zijn nodig en daar moet zij ook mee komen. Deze zaak sleept daarom nog jaren voort en zal van het internet alle concentratie en toewijding vergen.


HET ONDERZOEK NAAR DE OORZAAK:

Er zijn drie belangrijke scenario's:

1: BUK vanuit Snizhne (SNI).
2: BUK vanuit Zaroshchenske (ZAR).
3: SU-25 (SU25)

Uit het onderzoek van de OVV komt mogelijk één van deze drie als wapen van de aanslag naar voren. Maar dan weet men nog niet veel, want dan zijn er nog de volgende interacties:

(SNI)x(ZAR)
(SNI)x(SU25)
(ZAR)x(SU25)
(SNI)x(ZAR)x(SU25)

De meest eenvoudige beschrijving van de aanval op de MH17 ziet er dan ook als volgt uit:

Oorzaak neerhalen MH17 = SNI + ZAR + SU25 + (SNIxZAR) + (SNIxSU25) + (ZARxSU25) + (SNIxZARxSU25)

Dat is het werk van de OVV.


DAN VOLGT HET ONDERZOEK NAAR DE DADER(S) DOOR HET OM:

1: Separatisten en/of Rusland (SEP).
2: Ukraïne (UKR).
3: VS en EU (NAVO)

En daarvoor geldt deze beschrijving:

Daders neerhalen MH17 = SEP + UKR + NAVO + (SEPxUKR) + (SEPxNAVO) + (UKRxNAVO) + (SEPxUKRxNAVO)

Wat voorbeelden:

(SNIxZAR)
Het kan zijn dat UKR, gezien het transport van de BUK door Donetsk, besloten heeft haar BUK vanuit ZAR af te vuren. Hieruit volgt dan de interactie (SEPxUKR).

Maar volgens de dubbelspion kan UKR aan SEP ook best verkeerde informatie over een naderende AN-26 hebben verstrekt om de MH17 te laten neerschieten. Ook hieruit volgt de interactie (SEPxUKR).

(SNIxSU25xNAVO) => (SEPxUKRxNAVO)
SEP kan hebben willen schieten op een SU-25 van Georgië die in NAVO verband die dag in Oekraïne (UKR) oefende (SNIxSU25xNAVO). Vervolgens kan SEP of NAVO de MH17 hebben neergeschoten (SNIxSU25xNAVO) => (SEPxUKRxNAVO).

Dus binnen iedere interactie bestaat er weer een veelheid aan verschijningsvormen. Het aantal vrijheidsgraden loopt daardoor giga hard op, zodat het achterhalen van de precieze oorzaak van deze oorlogsmisdaad weleens heel moeilijk kan gaan worden.

Kortom voordat al deze verbanden zijn ingevuld zijn wij mogelijk jaren verder. Het enige verschil met vroeger is dat het Geschakelde Internet Brein de overheden nu op de voet volgt en na het OVV-rapport mogelijk zelfs de leiding neemt.

De Dubbelspion van MH17 (bijgewerkt voor Snizhne, Zaroshchenske en SU-25)).

sexualreligion.blogspot.nl/2015/04/de-...

Basic Dimension | 28-07-15 | 19:53

Dat vetorecht moet ook maar eens worden afgeschaft. De tiefus daarmee.
Botte Hork | 28-07-15 | 19:47
IK denk dat het voorstel om het vetorecht af te schaffen vijf veto's krijgt...
Wat een gelul trouwens van van der Roer. Vorige zomer hebben Frankrijk en Duitsland alle mogelijke druk uitgeoefend om iets te bereiken over de Krim en Oost Oekraïne zonder veel resultaat. Er zijn een hele boel sancties en boycot acties. Op welke manier hadden Hollande en Merkel Nederland meer kunnen helpen?
van der Roer weet precies te vertellen hoe het fout ging en Timmermans bashen doet het altijd goed op GS maar hoe het wel moet vertelt hij niet.

wiza | 28-07-15 | 19:54

Zou er iemand op deze planeet te vinden zijn die denkt dat Mark Rutte op dit dossier iets voor elkaar krijgt. Huilefrans een mooi toneelstukje en als beloning naar Brussel. Een schitterende geregisseerde tv vertoning bij aankomst op Eindhoven. Allemaal theater. Rutte slaat nog geen deuk in een pakje boter. Dit beste kabinet ooit veroorzaakt een nationaal trauma. Rutte en Co zullen zeker de geschiedenisboekjes ingaan.. Maar dan als slechtste kabinet sinds de tweede wereldoorlog.. Die prutsers hebben nog helemaal niks goed gedaan..

denoorman | 28-07-15 | 19:54

Nederland had nooit, maar dan ook nooit die onderzoekstaak op zich moeten nemen. Juridisch gezien heeft NL ook helemaal geen rol. Droeftoeters Rutte en Timmerknul hebben hun hand in de 1e seconde al overspeeld.

faz | 28-07-15 | 19:55

Waarom Koenders nu zo'n haast heeft dit in de VN aan de orde te stelllen begrijp ik ook niet maar voor de strategie van Timmermans om eerst de uitkomsten van de onderzoeken af te wachten is best wat te zeggen. Ik ben het met de analyst van de Roer eens dat die koerswijziging alleen maar contraproductief kan werken.

Simon_GS | 28-07-15 | 19:56

Die man klinkt erg vooringenomen voor een onafhankelijke (?) diplomatieke (?) deskundige...

Als voor iedereen incl. de "diplomatieke deskundige" toch al vaststaat dat Rusland de zwarte piet toegespeeld gaat worden, waarom dan nog een (show)tribunaal?

Xirdalan | 28-07-15 | 19:58

Iedereen weet dat de echte daders 99% zeker nooit zullen worden berecht maar is het inderdaad het politieke gezicht redden.

Dat heeft Timmermans gedaan bijzijn emotionele toespraak en bij menig Nederlander was hij meteen in achting gestege: 'zo'n goede toespraak van die Frans'.

Maar wie zijn de ware schuldigen die onschuldige burgers in zwaar oorlogsgebied terecht laten komen waar al andere luchtdoelen zijn geraakt ?

ikeethetbeter | 28-07-15 | 19:59

Deze beste man slaat keihard spijkers met koppen!!! De Nederlandse regering is te laf voor woorden! Ik schaam mij er voor een Nederlander te zijn op dit moment!!

Glas Koning | 28-07-15 | 19:59

Rutte is kampioen beloftes breken. Dat heeft hij inmiddels wel bewezen. Ik heb hem ooit in een inteview gezien na 1vandaag. Daarin vroeg de presentator de vraag : gaat u door na 2017. Hij wist het zelf nog niet, maar Rutte doe ons een plezier en kom niet meer terug. Die onderste steen komt niet meer boven en dat hele gedoe met die MH17 heb je nooit goed aangepakt. Bontes had gelijk toentertijd, we hadden de commando's samen emt amleisie en Australie er op af moeten sturen en gelijk alles moeten afzetten. Maar ja, iedereen maakt fouten, echter Rutte maakt ze aan de lopende band

son of anarchy | 28-07-15 | 20:01

Toen de troepen van het Oekraïense regeringsleger de rampplek gingen veroveren op de separatisten, daags na het internationale staakt het vuren ben ik geschrokken van de hoeveelheid energie die het Westen alleen al in die actie heeft gestoken de plaats delict met tanks kapot te rollen.

Feynman | 28-07-15 | 20:01

@wiza | 28-07-15 | 19:54
Nederland had onmiddellijk de crash site moeten annexeren. Voor mijn part door middel van het inhuren van het leger van een bondgenoot.

Omdat dat niet gebeurde wist iedereen eigenlijk al dat er geen bewijsstuk boven water zou komen. Never nooit niet.

Rutte en consorten hebben hierdoor bloed aan hun handen. Laffe honden.

Botte Hork | 28-07-15 | 20:01

Politiek van 2014. Stelletje visieloze prutsers in Den Haag (en Brussel). Doen alles voor de bühne, om te janken!

pibasso | 28-07-15 | 20:02

Hup!! NU het korps mariniers op Igor Girkin afsturen, en aan zijn haren terug slepen naar Den Haag.
.
en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin

Glas Koning | 28-07-15 | 20:03

Ik schaam mij er voor een Nederlander te zijn op dit moment!!
@Glas Koning | 28-07-15 | 19:59
Ik heb dat gevoel al sinds het bezoek van Balkenende aan George Bush.

Ars Vivendi | 28-07-15 | 20:05

@faz
Exact, het was om meerdere redenen de grootste fout om dit onderzoek te willen doen. Toen die knuppels dat wilden was het al direkt duidelijk dat dit een gigantisch fiasco zou worden. Juridisch niet slim, tacktisch niet slim en ze hadden ook niet de ballen om direkt het gebied in te gaan. Woorden schieten te kort om alle gebreken die onze leiders hebben te benoemen. Je zou er droevig van kunnen worden..

denoorman | 28-07-15 | 20:05

Fantastisch verhaal, wat een verademing.

Aan alles hoor je dat dit een hele intelligente en realistische man is.

Ik hoor hem in dik 10 minuten meer waarheden en zinnige dingen zeggen dan de hele kliek Rutte, Timmerfrans, Koenders en Van Baalen bij elkaar in ruim een jaar tijd.

Maar kom, laten we bij De PVDA Draait Door de ziekelijk ijdele en onuitstaanbare diplomaat en niets-zeggers Timmerfrans aan het begin van het komende tv-seizoen wederom weer even een speciale huldiging doen toekomen.

Want hij heeft het zo goed gedaan...
Mag ik een teiltje? Of beter: een badkuip...???

Precies van deze kerel in dit interview zegt, en zoals het altijd gaat met Nederland: Graag boter bij de vis!!!

Uiteindelijk levert al dat gedoe en gehannes GEEN KLOTE!!! op.

Je zult maar Nederlandse nabestaande zijn... Ben je mooi genaaid met die trieste 6-jes cultuur die hier inderdaad en helaas heerst.

Realism Is All | 28-07-15 | 20:06

Vergiftigd door decenia links pacifisme zijn we een bang wezelvolk geworden. Het leger is gehaat, geweld nooit goed, en consensus bovenalles. Lafaards.

Masturwasbeert | 28-07-15 | 20:08

Het ergste is nog dat mensen als Rutte, Timmermans en Koenders echt denken dat ze heel erg geweldig zijn en het allemaal heel goed begrijpen. Dat gebrek aan zelfinzicht en die vreselijke en onterechte zelfingenomenheid dat is nog het ergste.. Heel erg droevig..

denoorman | 28-07-15 | 20:11

Xirdalan | 28-07-15 | 19:58
Dat dacht ik dus ook na het luisteren, alle pijlen zijn bljjbaar sowieso al op rusland gericht, schuldig zonder bewijs

Oetiohnegentechnik | 28-07-15 | 20:11

Wie verrast dit nu ??
Verder als de mensen uitmelken via wetjes zijn ze nooit gekomen.
Zelfs landen als Bv Iran komen beter voor hun onderdanen op,als dit zooitje ongedierte.

Roger-Rabbit | 28-07-15 | 20:11

Ik schaam me ook heel erg vaak dat ik Nederlander ben, echter dat komt omdat alles maar toegestaan wordt. In deschilderswijk emt die achterlijke van Doorn, die fontein die gesloopt werd door die hooligans en natuurlijk Koenders met die flater van die Nederlander niet redden in Spanje die onschuldig vast zit maar uiteraard Timmermans spant de kroon. Deze man heeft één ding gedaan wat mij echt het dieptepunt van Nederland bezorgde. Hij ging excuses aanbieden aan de koning van Saudie Arabie vanwege een sticker. Met die MH17 was het al niet beter, vooral toen hij over dat gasmasker begon. Wanneer komt de revolutie, wanneer komt de bevrijdng?

son of anarchy | 28-07-15 | 20:13

Botte Hork | 28-07-15 | 20:01
De spijker op z'n kop!!! Wij hadden onmiddellijk, terstond en direct de plaats delict moeten veilig stellen. Vervolgens het onderzoek overlaten aan een onpartijdig land/organisatie.
Het huidige onderzoek en de uitkomst heeft een zweem van politiek, een geur van toewerken naar een conclusie die zo zacht is als gele vla.
Over een tijdje speelt iedereen die een rol gespeeld heeft de vermoorde onschuld; "We hebben er echt alles aan gedaan, echt waar, echt!"
Fijn ook voor de nabestaanden, dat je geliefden uit de lucht zijn geschoten en de verantwoordelijken niet ter verantwoording worden geroepen omdat...
Mag hopen dat de onderste steen onze regering fataal wordt.

Klik_hier | 28-07-15 | 20:14

De schuldigen zijn de mensen die hebben toegestaan dat men mocht en nog steeds mag vliegen met passagiersvliegtuigen boven oorlogsgebieden...

De hersenloze | 28-07-15 | 20:14

Realism Is All | 28-07-15 | 20:06

Goed verwoord en wat dat teiltje betreft: tijd om pilsch te gaan halen.

eerstneukendanpraten | 28-07-15 | 20:14

@Xirdalan | 28-07-15 | 19:58
Los van de schuldvraag, het was bekend dat vliegen boven dat gebied levensgevaarlijk was.

En dat gegeven maakt dat dit kabinet sowieso al weggejorist en opgerot had moeten zijn.

Botte Hork | 28-07-15 | 20:15

@wiza | 28-07-15 | 19:54
Nederland had onmiddellijk de crash site moeten annexeren. Voor mijn part door middel van het inhuren van het leger van een bondgenoot.

Omdat dat niet gebeurde wist iedereen eigenlijk al dat er geen bewijsstuk boven water zou komen. Never nooit niet.

De militaire optie is serieus bekeken en was waanzin. Om een oorlogsgebied een derde partij in te brengen. Of bot gezegd hoeveel Nederlanders wil je laten sneuvelen voor het ophalen van stoffelijke resten. Of dacht je dat Rusland Natotroepen zou toelaten aan haar grens?
Als je de overlevenden zou vragen hoeveel jonge mensen mogen sterven om de resten van hun geliefde terug te krijgen. Denk ik dat het antwoord heel duidelijk zou zijn.

wiza | 28-07-15 | 20:16

Koenders ken ik vanuit Mozambique, hij en zijn ambtenaartjes hebben heel wat leugens verspreid over hoe goed de geldgeeffabriek de BV. Nederland zijn best heeft gedaan. Ik heb met collega's diverse projecten bezocht, half afgebouwd en achter gelaten door de Nederlandse weldoeners.
Timmermans is een walgelijke narcist die dankzij zijn "uitgelekte mail" (zelf verzonden) Cohen 'n doodschop kon geven om zelf weer in de belangstelling te komen. Het vervolg is diep triest voor Nederland.

caralho | 28-07-15 | 20:16

Wie drinkt er bier in Sotzi waar de rest van de EU zegt: stik Poetin....
Fijn om Nederlander te zijn not
Incompetente lullen!

Mega Mindie 2 | 28-07-15 | 20:16

Stel nu eens dat het de Russen niet waren...

Mark_Pugner | 28-07-15 | 20:16

@Klik_hier
De Russen hoeven maar te zwaaien met de contracten van Shell boven een prullenbak,en Rutten stapt meteen weer terug in zijn hok.

Roger-Rabbit | 28-07-15 | 20:17

@ Ars Vivendi | 28-07-15 | 20:05
.
Dat was idd ook zo fucking erg!
Het gaat sindsdien alleen maar slechter met dit land...

Glas Koning | 28-07-15 | 20:18

Gewoon een VN onderzoek, dat wilde Rusland ook.

Mark_Pugner | 28-07-15 | 20:19

@wiza | 28-07-15 | 20:16
Denk je dat Rusland het in zijn harses zou halen om ons leger te beschieten?
Of een andere NAVO partner?

No way, zo dom is die Putin nou ook weer niet.

Onze regering heeft over de rug van alle gesneuvelden alleen maar economische belangen veilig gesteld. Het gajes.

Botte Hork | 28-07-15 | 20:20

Nederland heeft een ZESJES CULTUUR. Dat zegt dus alles over alles.

Hypno2050 | 28-07-15 | 20:23

Het lukt me trouwens niet een tweede keer naar Timmermans zijn speech te luisteren. Een te hoog Fox News/Russia Today gehalte.

Feynman | 28-07-15 | 20:23

Nee, de VN, díe zijn te vertrouwen..

Bluebook | 28-07-15 | 20:23

Als men aan de ene kant gister nog uit de EU wil, en daarna ineens wel gebruik wil maken van de macht van de EU om sancties te kunnen opleggen/ dan wel te vervolgen is dat toch wel vrij hypocriet te noemen.

kovariant | 28-07-15 | 20:26

weer een nationaal trauma vergelijkbaar met Sebrenica, vanaf nu is de regering bezig met de handen in onschuld wassen en krijgen we eindeloze verhalen dat ze er alles aan gedaan hebben. En na een jaar of 10 kan dan eindelijk worden toegegeven dat onze regering en ons diplomaten het totaal verkloot hebben. Geef dat in godsnaam nu maar direkt toe en bespaar ons 10 jaar jankverhalen en slappe smoesjes..

denoorman | 28-07-15 | 20:26

Willens en wetens doordrukken ......
Klinkt als een normale NL Minister.
Geld kunnen ze vergeten, want paar dure bootjes komen deze kant op. En we willen wel hun folder waarmaken.

ET007 | 28-07-15 | 20:28

Dat Koenders een minister is geworden, had hij ook nooit kunnen dromen. Het theatrale gedrag van Timmermans,die soap-emoties oproept. Het staat zover van mij af, waar zijn we beland als land? Om je te schamen!! En laten we de Russen te vriend houden dan kunnen we er iets aan verdienen. Dat toestel is echt niet met plezier neergehaald.

Patje2011 | 28-07-15 | 20:29

Lafheid in het aangezicht van de vijand. Stond daar niet ooit de doodstraf op?. Watjes.

frank4444 | 28-07-15 | 20:32

Over de rug van 200 slachtoffers...

dubbert | 28-07-15 | 20:33

Natuurlijk worden de daders niet bestraft, ze hadden immers officieel niet de beschikking over Russische wapens dus kunnen zij het volgens Rusland niet gedaan hebben. In VN-verband iets proberen is alleen nuttig in de zin dat het een Russisch veto veroorzaakt, zodat des te duidelijker is waar de smoking gun zich bevindt.

Ooit_huisregelneef | 28-07-15 | 20:33

Toen de troepen van het Oekraïense regeringsleger de rampplek gingen veroveren op de separatisten, daags na het internationale staakt het vuren ben ik geschrokken van de hoeveelheid energie die het Westen alleen al in die actie heeft gestoken de plaats delict met tanks kapot te rollen.
Feynman | 28-07-15 | 20:01

Precies! Er MOCHT geen onderzoek komen met feiten en bewijzen, er mag alleen maar een showproces komen waarbij allang vast staat dat Rusland schuldig MOET zijn, en waar alle politici een wit voetje + wat gratis publiciteit kunnen halen. Kan iemand zich die onzin rondom Irak nog herinneren, en die weapons of mass destruction? Met Colin Powell (troetelneger) die bij de VN de 'bewijzen' van de CIA en MI6 mocht presenteren? Hier is een opfrisser: www.youtube.com/watch?v=Nt5RZ6ukbNc

Geheel toevallig natuurlijk begonnen de Oekraïners, daags na de ramp met MH17, een groot grondoffensief om al het bewijs kapot te schieten en om het de onderzoekers onmogelijk te maken om hun werk te doen. Gewoon een één-tweetje tussen de Oekraïne enerzijds en de VS, NATO en EU anderzijds.

Xirdalan | 28-07-15 | 20:33

Ik heb geen TV, kijk zelden een journaal, omdat ik er niet tegen kan. Al die domme, domme journalistiek.
Mooi om eindelijk eens een intelligent geluid te horen over MH17.

Op de Duitse zenders wordt compleet anders bericht over MH17. Daar is de Timmerfrans al herhaaldelijk met de grond gelijk gemaakt, o.a. in een ARD docu.

DEreaguurder | 28-07-15 | 20:35

Volkstribunaal voor deze zelfingenomen narcistische kloothommels,ik kan niets anders bedenken, sorry. En dit soort bestuurd ons land, een verbale bek als een scheermes maar een inhoud als een zak paardenstront. Bijna iedereen 10 maatjes te klein, vooral die zelf ingenomen kwast die naar de Brussel is gevlucht, wat een Judas.

Ik zou zeggen, nabestaande ondanks het niet te troosten verdriet, op naar het Binnenhof net als de Argentijnse moeders en roep al die amateurs ter verantwoording, zij zijn diegene die hun verantwoording niet aankunnen en ons land in een steeds dieper moeras trekken.

von Amsberg | 28-07-15 | 20:35

Beetje tegenwicht voor die NPS propaganda hierboven:

joostniemoller.nl/2015/07/na-frans-nu-...

Mark_Pugner | 28-07-15 | 20:36

@von Amsberg | 28-07-15 | 20:35
Ik heb liever dat het volk een "gebroeders de Witt" doet met de meesten uit de politiek.

Patje2011 | 28-07-15 | 20:40

@ron78 | 28-07-15 | 19:52
Laat ze beginnen met die vliegtuigmaatschappijen die voor een paar rotcenten uit te sparen willen en wetens over oorlogsgebied vlogen. de ratten dat het zijn.
En de piloot postuum aanklagen die is eindverantwoordelijk.

miko | 28-07-15 | 20:42

Robert van der Roer, defensiespecialist noemt hij zich tegenwoordig. Jaren geleden was hij nog de NRC Next muppet die de krantjes ging doornemen met bn-ers. Noem jezelf specialist en je bent het ook.

Moeki de Meeuw | 28-07-15 | 20:42

Maar nu even de hand in eigen boezem; WIJ laten ze er mee weg komen.
En dat doen ze dan dus ook.

Jackanders | 28-07-15 | 20:43

slappe hap daar in Den Haag, ruggegraat van rubber. Vraag me af wat er gebeurd was als het een kist was met 200 Amerikanen aan boord.

Dikke Worst | 28-07-15 | 20:46

Botte Hork | 28-07-15 | 20:20

Twee dingen. Putin ziet de Oekraini praktisch als binnenlands gebeid en zal dus nooit accepteren dat daar een NATO lid actief is, ten tweede hij stuurt gewoon militairen zonder badges en ontkent dat het Russische reguliere troepen zijn. Iets wat hij nu ook al doet.
Blijft de vraag hoeveel Nederlanders wil je laten sneuvelen voor het terughalen van de resten? Beetje makkelijk roepen dat er militairen naar toe moeten, maar de werkelijke gevolgen daarvan nemen is weer iets anders. En wat voor militaire operatie moest dat worden. Het beveiligen van een zone in een vijandig gebied van zo'n 100 vierkante kilometer. Dat kan alleen met zware wapens. Of met de luchtmobiele brigade. Nou ik geloof niet dat een brigade echt zoden aan de dijk zet. Of wilde je er over land naar toe? Marine?

wiza | 28-07-15 | 20:47

Mark_Pugner | 28-07-15 | 20:36
Joost begint steeds meer op Kat te lijken. Het doet toch wat met een mens wanneer je het stempel 'goed' verliest van de goedmenschgemeente.

Moeki de Meeuw | 28-07-15 | 20:49

Het is ook lastig in combinatie met die geo-politieke belangen van Shell, Rutte, Zijlstra, Biden. Nederland de energierotonde van Europa www.youtube.com/watch?feature=player_... .

Watching the Wheels | 28-07-15 | 20:51

Het is schijnbaar in NL nu al zo ver dat het leven van 200 Nederlanders niet meer waard is dan de garantie op een nieuw baantje voor 1 van onze briljante politieke professionals...

Mark_D_NL | 28-07-15 | 20:53

@wiza | 28-07-15 | 20:47
Hoe denk je dat Amerika in deze situatie zou hebben gehandeld?
Als daar een Amerikaans vliegtuig was neergehaald?

Het antwoord weet je.

Landverraders Rutte en Timmermans hebben zwaar gefaald.

Botte Hork | 28-07-15 | 20:54

Vroegah had dit zeker tot een inval en dus een gewapend conflict geleid. Ware het niet dat we heden ten dage alles diplomatiek willen oplossen.
Nou, ik heb nieuws.
Bijna 200 Nederlandse burgers in één klap gedood door een stel bijeen geraapte Partizanen.
Inmiddels zegt Rusland min of meer dat we niet moeten zeuren en tracht alles en iedereen de mond te snoeren.
Wanstaltig gewoon.

Ommezwaai | 28-07-15 | 20:54

@Moeki de Meeuw | 28-07-15 | 20:49
Deze AH richting Joost Niemoller wordt een beetje saai. iedereen die hem wil bekritiseren heeft dat argument. Verzin eens wat beters.

Mark_D_NL | 28-07-15 | 20:55

De volkerenbond kom niks en was niks. Kom zelfs geen WW2 voorkomen. VN is hetzelfde, hoop geleuter nul resultaat!

DwaazzZZzz | 28-07-15 | 20:56

Mark_D_NL | 28-07-15 | 20:55
Kijk hier eens naar. www.youtube.com/watch?v=4CM9eUm8sRg
Hij maakt een dusdanig muffe indruk dat een eventueel goed verhaal volledig ondergraaft.

Moeki de Meeuw | 28-07-15 | 21:04

@caralho | 28-07-15 | 20:16
Dat ligt niet perse aan Koenders, dat is altijd zo geweest met weldoend Westen. We laten massaal Westerse bouwers, ingenieurs en managers invliegen om in de woestijn wat uit de grond te stampen. Of het net wel of niet afkomt doet er niet toe, er zijn weer mensen van ons aan het werk geweest met geld van ons. In ieder geval een stukje werkgelegenheid voor eigen volk, gecreëerd door de Staat. Dat je er tegelijkertijd je geweten mee afkoopt, is alleen maar mooi.

Inferi0r | 28-07-15 | 21:05

Dat was idd ook zo fucking erg!
@Glas Koning | 28-07-15 | 20:18
Geniet er nog maar een keer van dan!
youtu.be/rnSXLX9V5Dg

Ars Vivendi | 28-07-15 | 21:07

@Feynman | 28-07-15 | 20:01
Het aanvallen van de rampplek door de Oekraïne was een schending van VN resolutie 2166, maar dat is blijkbaar niet van belang. Dat je vervolgens daar als land niet op wilt of durft te reageren is op geen enkele manier uit te leggen.
@Basic Dimension | 28-07-15 | 19:53
De autopsie van de lichamen van de piloten met shrapnel moet al voltooid zijn geweest voor het verschijnen van het voorlopig rapport. Maar in plaats van iets te zeggen over de samenstelling waren de deeltjes 'hoog energetisch'.

#enpassant | 28-07-15 | 21:07

Het merkwaardigste van alles is nog wel dat het meest voor de hand liggende scenario (het was een vergissing) helemaal niet genoemd wordt door alle moord en brand roepende Poetin-haters. Waarschijnlijk hadden Pjotr en Oleg weer gezopen, dachten een vijandelijk vliegtuig te zien en drukten op de BUK-ignite-knop. Zo gaan die dingen in een oorlog, op de meest lullige manier.
Nijmegen was in 1944 ook per ongeluk gebombardeerd. Na de oorlog: "shit happens, heel erg maar zand erover".
Dus heel fijn dat er met man en macht gezocht wordt naar de "harteloze misdadigers" die dit allemaal op hun geweten hebben; maar het zijn waarschijnlijk een paar sukkels die hebben lopen prutsen, wat in alle oorlogen continu gebeurd. Hoeveel zin heeft het om hen "ter verantwoording" te houden, vooropgesteld dat je ze ook gaat vinden? Dat scenario zou de nabestaanden ook eens voorgehouden moeten worden, hoe vervelend dat ook is.

Taggart | 28-07-15 | 21:08

@all
Gaat allen, bij toerbeurt, eens je punt maken te Den Haag. Plein, Malieveld et cetera. Oh wacht, geen tijd. Drukdruk en zo?

Dagelijks verwoorden mensen op dit blog (al voor jaren) in de allerbeste bewoordingen hun punt. Kudos derhalve . Enige actiebereidheid daarentegen blijft uit.
Vinnik minder.

bij gelegenheid | 28-07-15 | 21:11

Nabestaande,

Eis het aftreden van deze amateurs , die denken overal mee weg te komen.
Ga naar Maxima en vraag welke strategie het beste werkt, tenslotten weet zij uit ervaring wat het meeste pijn doet als het volk terug slaat.

En weer hebben we er een bakfiets kind bij van de vrije school gevolgd door een VMBO opleiding, het intellect straalt er van af. Wat voor bagage heeft deze halve Marokkaan? Volgens deze knaap die een brutaal bekje heeft, heeft hij goed naar zijn opa geluisterd, dus hij weet het.

En hier moeten wij het mee doen, ja en mijn familie moet je maar voor lief nemen die luisteren toch niet, zij hebben totaal andere belangen.

von Amsberg | 28-07-15 | 21:14

@Moeki de Meeuw | 28-07-15 | 21:04
En nog een AH. Succes verder.

Mark_D_NL | 28-07-15 | 21:14

Botte Hork | 28-07-15 | 20:54
Tuurlijk joh, Amerika begint een oorlog met Rusland. Dat geloof jezelf toch niet.
En aangezien Nederlanders liever geld uitgeven aan de Hypotheekaftrek dan aan zoiets als Defensie kun je met dit budget zo'n actie dus niet ondernemen als je dat zal zou willen.

wiza | 28-07-15 | 21:14

Ontluisterend interview, Timmerfrans heeft de benen genomen naar Brussel en Rutte zal twee dagen na MH17 op een terras in Den Haag met (VVD) vrinden. Deze man (Rutte) en zijn PvdA kornuiten doen er alles aan om de eerste 6 maanden de EU voor te zitten als Nederland. En daarna zoef de haas naar nieuwe functie ..... bah bah.
Nooit meer VVD. Nooit meer. Nooit.

Rico den Hollander | 28-07-15 | 21:15

nl.wikipedia.org/wiki/Korean_Air-vluc...
Zelfs in de koude oorlog deed Amerika dat niet En toen was er zelfs een Amerikaans congreslid aan boord.

wiza | 28-07-15 | 21:17

Mark_D_NL | 28-07-15 | 21:14
Ik heb ook geen bonuskaart. Hallo Jumbo!

Moeki de Meeuw | 28-07-15 | 21:23

Dit land kreeg de fantastische daadkrachtige leiders waar ze voor stemden en die ze verdienen. PVDA & VVD; nou politici, nou stemmers, de onderste steen boven he. En samen met dat ongewenste geflopte miljardenverslindende roject dat EU heet hebben jullie het toch allemaal mooi voor mekaar he. 200 NLers vermoord en waar staan de nabestaanden nu ? In hun hemd. Daadkracht 0. Resultaat 0. Pechtold is enorm pro-EU, misschien kan hij nog iets regelen dat Brussel iets gaat doen. Ach, laat ook maar, het kan alleen maar sneuer en zieliger worden. Wat een enorme armoede van een land dat ooit leuk, mooi en fijn was. Werkelijk om je janken.

Tutanchamon | 28-07-15 | 21:24

Wat in ieder geval wel is bewezen is dat, de aanname dat vliegtuigen veilig over het oorlogsgebied in Oekraïne konden vliegen onjuist was.

Rätselhaft | 28-07-15 | 21:33

@Tutanchamon | 28-07-15 | 21:24
We hebben geen goede/juiste politieke partij in Nederland waarop we kunnen stemmen, daarom worden alle stemmen ook zo uitgesmeerd over de vele partijen. Nee kom aub niet aan met de PVV, regeren op het niveau van Jannes is ook geen optie.

Patje2011 | 28-07-15 | 21:37

Ik zeg maar niets meer, ben dit kabinet en zijn smerige politiek allang zat, we zitten halverwege dictatuur en slavernij van de werkenden.
Nu ook weer onder de hoede van Navo de smeerpijperij van Erdogan gedogen, alles alleen om zijn komende verkiezingen te masseren.

gebrokenvleugel | 28-07-15 | 21:38

En in het journaal destijds was Nynke Zoeten juichend over de uitstekende Frans Timmermans. Want zo kritisch zijn onze journalisten wel.

lingo star | 28-07-15 | 21:54

Ik weet nog goed; iedereen vol lof over Timmermans vanwege zijn emoties en zijn goede engels. Jammer genoeg alleen is hij niet capabel waar het telt in zijn vak: politiek en diplomatie. Laten we het over Koenders nog maar niet hebben.

sk!llz | 28-07-15 | 22:01

Timmerfrans maakt wel vaker reclame voor zichzelf ten koste van dode mensen die hij anders niet zou noemen. In het EP sleepte hij The Lau erbij om aan te geven dat iedereen van de wereld is en de wereld van iedereen. Iets met vluchtelingen of immigranten volgens mij. Mensen die hijzelf in het dagelijks leven nooit tegenkomt.

Revvoyensovyet City | 28-07-15 | 22:09

Misschien omdat Nederland internationaal even veel voorstelt als wij op basis van economische kracht, inwonertal en politieke relevantie mogen hopen.
En dat is bar weinig.
Zeker daar waar je neus steekt in een burgeroorlog en het in essentie opneemt tegen een megalomane gek als Putin.
Dus doen we -bij gebrek aan beter- waar wij Nederlanders wél goed in zijn; Het systematisch affakkelen van je eigen politici.

Mike Oxlong | 28-07-15 | 22:25

Dit doet de regering dus als er zoveel onschuldige nl burgers worden gedood.

Ze doen dus niets..........

Zo dan weten jullie van nederland ook waar jullie aan toe zijn!!!!

nononse | 28-07-15 | 22:34

nononse | 28-07-15 | 22:34
Klopt. Het 'hahaha' van een Rutte is niets anders dan dat hij zich heeft laten naaien door de EC. (maar moeders vind dat k goed bezig ben)

bij gelegenheid | 28-07-15 | 22:38

Het is allemaal mooi gezegd maar hoe had het dan wel gemoeten? Hoogstwaarschijnlijk is het per vergissing gebeurd door de separatisten met een Russisch BUK-systeem. Op welke manier hadden we Rusland mee moeten krijgen dan? De Russen gaven en geven niet toe dat de separatisten met hun hulp en met Russische wapens de boel in Oost-Oekraine naar hun hand willen zetten. Van der Roer en andere deskundigen hadden de Russen ook niet meegekregen, ik zou wel eens willen weten hoe zij dat dan hadden gedaan. Die ramp is gebeurd als gevolg van een vergissing, maar is onderdeel van een groot spel over de zeggenschap van een deel van een groot land.

Ruud5 | 28-07-15 | 22:40

Koenders = Timmerfrans = Dijsselbloem = Rutte = Opstelten… al deze (en meer, zoals Pechtold e.d.), zijn allemaal, maar dan ook állemaal van het zelfde schijnheilige hout gesneden. Geen goed woord heb ik over voor geen enkel van de bovenstaande slappe dweilen waar je als land en als burger gewoon totaal niets aan hebt. Ze zijn het dienen als voetveeg niet eens waard. Al de genoemde politici zijn puur de politiek in gegaan om hun eigen vege lijf de hemel in te prijzen, om de samengeknepen kringspieren te kussen. Ze doen er alles voor om zoveel mogelijk likes, handjes, en baantjes binnen te krijgen. Maar uiteindelijk krijgen ze voor het land en de burgers zo goed als niets voor elkaar, op hooguit wat wijzigingen (die de burgers vooral veel geld kosten) na.

Eigenlijk zijn ze dus gewoon geen knip voor de ogen waard, en zijn ze het schoolvoorbeeld van hoe de (wereld)politiek er op 't moment voor staat. Ronduit slecht.

kanon0503 | 28-07-15 | 22:54

De moedwillige invalidatie van het MH17-onderzoek

In de regel willen onderzoekers hun resultaten wetenschappelijk aanvaard krijgen. Maar indien men ze juist wil invalideren dan zet men het OVV op precies zoals gedaan en geeft men één der verdachten ook nog vetorecht. En dan sluit men opzichtige kontrakten over geheimhouding van onwelgevallige resultaten.

En inderdaad wordt dan het rapport van het OVV straks in de grond geboord als zijnde wetenschappelijk frauduleus en corrupt. Maar...als dat nu eens juist de bedoeling was???

Eindeloos is de zee van schendingen door het OVV van aan wetenschappelijkheid te stellen voorwaarden. Eén ding pik ik er uit.

Stel dat straks blijkt dat er shrapnel van warhead 9N314 in de lijken werd aangetroffen. En de OVV concludeert dan dat het moordwapen een BUK is. Dan is dit resultaat al direct geïnvalideerd, gefalsifieerd, confounded en heavily compromised.

Want:

1: De plaats des onheils is vele maanden onbeheerd gelaten.
2: Eén der verdachte partijen kan tussen haar eigen bombardementen door shrapnel in de lijken geschoten hebben.
3: De lijken van de piloten zijn geröntgend alvorens afvoer naar het vaderland.
4: Daarvóór kan er 9N314 shrapnel in geschoten zijn.

Zo eindeloos is de rij van schendigen van de wetenschap dat opzettelijke invalidatie van onderzoeksresultaten welhaast de bedoeling MOET zijn.

U begrijpt dat het OM dus maar beter niet aan verder onderzoek kan beginnen want de rechter veegt al die zogenaamde bewijzen zo van tafel. Misschien dat ze de Verenigde Naties zo gek kunnen krijgen???

Basic Dimension | 28-07-15 | 23:11

Blabla.
Actie?

bij gelegenheid | 28-07-15 | 23:16

een laf volkje aan de Noordzee

Rijole | 28-07-15 | 23:27

Ben benieuwd hoe "de Hollanders" zouden reageren als Limburg zich morgen onafhankelijk zou willen verklaren omdat het cultureel en taalkundig meer bij België en/of Duitsland past.

Der Klassenfeind | 28-07-15 | 23:29

Internationaal geldt het recht van de sterkste: er vliegen wat vliegtuigjes in torens. Reactie is het omverwerpen van wat regimes en en passant worden wat landen ingenomen. Conclusie: BL stond met lege handen.

Nederlanders en consorten hebben kritiek op homobeleid, olympia beleid, gooien wat Greenpeace boten in de strijd en willen wat voormalige vijandige landen in de EU.

Tegenreactie: er wordt een vliegtuig uit de lucht geschoten. Conclusie: NL staat met lege handen.

Zo simpel kan het zijn.

Nederland is typisch een land wat heel goed is in in internationale handel. Maar de geschiedenis toont wel aan dat we zeer matig zijn in internationale politiek. We moeten ons dus afzijdig houden. Eu verzwakt onze int. handel en versterkt de politieke bemoeienis internationaal.

Taak voor onze soevereine regering om de Brusselianen wat tactisch en strategische vaardigheden ergens aan te laten leren voordat er willekeurig overal mee wordt bemoeit.

Tee Of Cup | 28-07-15 | 23:39

Robbert de Roer snapt er bitter weinig van. Allereerst wil hij afwachten tot de onderzoeken klaar zijn voordat je het voorstel zou moeten doen om een tribunaal op te richten. Stel dat dat onderzoek de Russen aanwijst, hoeveel kans denk je dan dat de Russen in gaan stemmen met een tribunaal? Precies 0,0 dus dat advies van deze " diplomaat expert" is al sowieso lariekoek.

Daarbij wist iedereen dat de Russen dit sowieso zouden gaan blokkeren. En dat was precies de bedoeling want daarmee laat Rusland aan de hele wereld zien dat ze geen open kaart willen spelen en geven op die manier eigenlijk toe dat ze wat te verbergen hebben. Precies de juist strategie van Nederland want Rusland staat enorm voor lul voor het oog van de wereld.

De volgende stap is nu een andere vorm van rechtbank oprichten, voorbeeld Lockerbie waarbij onder een andere vorm van recht de daders te verantwoording kunnen worden geroepen. En dat was het plan all along want iedereen wist dat een VN tribunaal er nooit zou komen.

Einhard | 28-07-15 | 23:39

tv timmerfrans bij pauw,een enorme slip op de tong.
1 van de inzittenden gevonden met een zuurstofkapje om de nek.
poetin was op het moment van de verschrikkelijke ramp
in onderhandeling,met landen die de dollar een kopje kleiner wilden maken.
voor poetin was dit een zeker niet gewenste gebeurtenis,waarbij gezegt kan worden dat de dollar momenteel weer buiten schot staat.
timmerfrans souffleur en palfrenier van de eu.

Koenders zijn kop spreekt boekdelen,een goed uitgezocht stel

soledad | 28-07-15 | 23:44

-weggejorist-

Neukende | 29-07-15 | 00:00

Spot on, goed stuk.

Makro777 | 29-07-15 | 00:36

De ene dag stond Timmerfrans te janken voor de VN om de volgende dag het dossier uit zn handen te laten vallen voor een vette baan in Brussel.... En dan nu Koenders? Die man is in een vorig kabinet al geslacht en weggesjeest. Wat doet deze nikszeggende figuur in een NL regering? Tuurlijk....het old boys netwerk en gebrek aan beter.
Iedereen wist vanaf dag 1 dat het russische loyalisten waren die de raket afschoten. Bewijs te over inclusief een opgenomen telefoongesprek van een trotse russische commandant!
Maar nee...... Een dure commissie van "wijzen" heeft een jaar nodig om uiteindelijk tot dezelfde conclusie te komen.........zucht.
Wat ambtenaren met hun ogen zien maken ze kapot met hun handen. Altijd en zonder uitzondering!

Thorolf | 29-07-15 | 00:39

Dit was z'n laatste stuk op de radio waarschijnlijk. Geniet van die paar minuten waardheid in de media luitjes!

Makro777 | 29-07-15 | 00:46

Timmerfrans was maar met één ding bezig...Timmerfrans! Hij heeft daarnaast Nederland ook nog eventjes snel 3 oorlogen ingeluld om zijn cv op te poetsen voor zijn baantje bij de EU. Maar Timmerfrans is geen unicum... partijgenootjes zoals Koenders weten ook van wanten. Ze hebben één gemene deler; het zinkende rattenschip genaamd PvdA zo snel mogelijk verlaten, met een zo goed mogelijke baan in de pocket! Niet alleen Timmerfrans, Koenders en al hun politieke trawanten zouden zich voor een tribunaal moeten verantwoorden wegens misdaden tegen de Nederlandse staat en bevolking, maar ook dat hele hersenloze lafhartige linkse zieke electoraat van ze!

Nederlanddraaitdoor | 29-07-15 | 01:39

Dat krijg je met een overheid die nog alleen maar in de kont wilt neuken.

peterxxx | 29-07-15 | 04:34

Als ze nou eerst een beginnen met de VN op te heffen en daarna na te gaan denken voor ze iets doen.

De VN is inmiddels net als de EU een orgaan geworden van belangengroperigen die vooral de islamitische wereld uit de wind houdt zeker wat betreft mensenrechten en zich liever druk maakt over Sinterklaas.

De veiligheidsraad stoot steeds op de begrensingen van Veto, is het niet van Rusland en China, dan van de VS. Veel drank, voedsel en waarschijnlijk lekkere vrouwen en voor de rest gebakken lucht.

Al die aparte afdelingen kosten veel maar leveren weinig op. VN missies als Sbrenica, maar ook andere die niets uithalen, kijk naar het midden oosten of de UNWRA die raketten in hun scholen terug geeft aan Hamas.

Er is nog veel geld te halen bij die waterhoofden en misschien kan men zich dan eens gaan concentreren op werkelijke oplossingen.

bergsbeklimmer | 29-07-15 | 07:06

En het allerergste is dat miljoenen landgenoten Fransje een geweldige vent vinden. Dat is er ingewreven door de NPO (emoporn) en deze miljoenen naïevelingen (vooral D'66/PVDA) denken niet voor zichzelf na, dat laten ze aan de NPO over.

Machoclown | 29-07-15 | 07:17

Voor een VN tribunaal is het nog te vroeg, men moet eerst de feiten boven tafel krijgen. Het onderzoek is nog niet eens afgerond. En met het termen als "het zijn hoogstwaarschijnlijk Russen geweest ga je het niet redden bij een groep rechters.
Blunder van Nederland.

Dutch_Holland | 29-07-15 | 08:35

@Thorolf,

Welke bewijzen zijn er eigenlijk? Er zijn enkel aanwijzingen en die kunnen gemanipuleerd zijn
Vanaf dag één is men begonnen met het draaien van de schuld richting Rusland.....
En er is maar één land dat baat heeft bij deze hele situatie en dat is Oekraïne ....Toeval????
In elk geval stond Verhofstadt,samen met zijn lakei v Baalen, 4 maanden daarvoor nog in Oekraïne de boel op te hitsen en komt de ontstane anti Russische stemming hem en zijn Belgische ( energie en transport) miljardairs vrindjes heel goed uit!...Ook weer toeval?

Loebas | 29-07-15 | 08:46

Rutte heeft voor de zoveelste keer verwachtingen gewekt die nooit waar te maken zijn, in dit geval met zijn "onderste steen". Vanaf het begin was het duidelijk dat de MH17 was neergehaald ten gevolge van een clusterfuck door de door de Russen gesteunde separatisten. Je kon vanaf het begin met je klompen aanvoelen dat Poetin hiervoor nooit zijn excuses zou aanbieden of zijn verantwoordelijkheid zou nemen.
Het getuigt daarom van een ongehoord slecht inzicht in de buitenlands politieke verhoudingen om het onderzoek naar de oorzaak van de aanslag op MH17 naar je toe te trekken. De enige redenen om het VN-tribunaal nu naar voren te brengen zijn het afschuiven van de verantwoordelijkheid voor de resultaten van dit onderzoek en het redden van het gezicht van Rutte. Je weet van te voren dat dit door een veto van de Russen zal worden getroffen. Daarna zal Rutte met veel omhaal van woorden verklaren dat hij zijn uiterste best heeft gedaan de steen naar boven te krijgen, maar dat het aan Poetin ligt dat dit niet is gelukt. Ik vind Rutte de walgelijkste dweil die de Nederlandse politiek ooit heeft voortgebracht.

bdn01 | 29-07-15 | 09:01

Nog aan toe te voegen:

We wisten al dat Poetin een enorm autoritaire maffiose klootzak is. Daar hebben we geen extra bewijs voor nodig in de vorm van een veto op het tribunaal.

bdn01 | 29-07-15 | 09:04

De Nederlandse overheid is goed in maar één ding: het afpersen van de werkende bevolking met hoge belastingen. Verder zijn het incompetente, labbekakkende en naïeve faalhazen.

Digital Refugee | 29-07-15 | 09:19

Het is vreselijk wat er destijds is gebeurd daar.
Zeshonderd doden en twintigduizend zwaargewonden in het verkeer per jaar in dit land; waar blijft de stille tocht?

meneer Q | 29-07-15 | 09:47

Het vliegtuig behoort tot een Maleisisch bedrijf. Waarom moet NL weer de dominee spelen ? Iedereen weet dat NL een laf land is, dat liever voor de bühne mooi weer speelt dan daadwerkelijk acties uit te voeren. Of het nu om IS, Poetin, Oekraïne (en niet De Oekraïne (dat riep alleen Hitler)), of dobbernegers gaat. Alles wordt vanuit de kerk bepaald met het vingertje.

Kamervraag | 29-07-15 | 09:49

nou Frans, link dit maar op je FB dan.. voor al je fans.
-
' leed uitmelken voor likes werkt misschien wel lekker bij de juichaapjes op facebook, maar in de echte wereld zet je met je emoporno gewoon geen zoden aan de dijk. '

(c)ZWITSUL | 29-07-15 | 10:47

U weet hoe Israël dit op zou lossen? De Mossad! Als er geen mogelijkheden zijn om de daders op een juridische manier te berechten, heeft men in Israël daar een heel effectieve manier voor. Hoe dan ook de daders zullen hun terechte straf dan niet ontlopen. Linksom of rechtsom.
De Mossad zorgt er dan voor dat de criminelen die zulke daden uitvoeren geen rustige minuut meer kennen, met finale afrekening als slotakkoord.

rooie vogel | 29-07-15 | 11:02

En na de vals VN tranen, het valse ring verhaal, het valse teddybeer verhaal, van Frans Timmermans, opnieuw VN gesnotter, ongetwijfeld.
-
Wat we sowieso nog steeds missen, zeker na openbaring van Dijsselbloem zijn naheffingsleugens:
- de cockpit voice recorder opnamen, compleet
- de inhoud van het geheimhoudingscontract met de Ukraïne
- alle geheime stukken inzake de KL4103 / MH17
- de reden dat de Ukraïne liet vliegen over een actief oorlogsfront, met meerdere neergeschoten vliegtuigen
- de reden dat ook de KLM directie, de AIVD, het kabinet, de KLM / Malaysia Airlines liet vliegen over een actief oorlogsfront
- de reden waarom of Rusland de schuld hiervan moet krijgen, terwijl overduidelijk een groot deel van de beschikbare gegevens opzettelijk wordt achtergehouden, door EU staten.
-
Er is overigens amper overtuigend bewijsmateriaal gepresenteerd, en dat in een oorlogsgebied, waar de NAVO behoorlijk aanwezig was en is, met diverse inlichtingen voorzieningen.
Je kunt je afvragen of er niets is tegen de Russen, omdat de NAVO staten zelf het nodige te verbergen hebben.

Raider Twix | 29-07-15 | 11:27

Wat een tenenkrommend verhaal van deze man en wat spreekt hij zichzelf tegen. Een jaar na dato een internationaal tribunaal organiseren is volgens hem vooringenomen jegens de Russen en in dezelfde zin beweren dat we de Russen vorig jaar binnen drie dagen na de aanslag ter verantwoording hadden moeten roepen.

De weg die nu door Nederland is bewandeld is er nu juist één waarbij de Russen ons geen vooringenomenheid kunnen verwijten: na een jaar lang onderzoek kun je niet meer spreken van vooringenomenheid. Na drie dagen emotie en geen feiten is dat wel het geval.

Psycho Daddy | 29-07-15 | 12:11

@Taggart | 28-07-15 | 21:08
Een BUK is te complex om dronken te bedienen. Oordeel zelf: www.youtube.com/watch?v=mBlU2hHYJMg

VerenigingVanDieven | 29-07-15 | 12:42

Koenders en Timmermans zijn een stel clowns! De Nederlands regering huilt krokodillen tranen maar zijn zelf primair verantwoordelijk voor het drama! Vliegen over oorlogsgebied en het wordt nog steeds toegestaan!

Lexus01 | 29-07-15 | 13:08

@ (c)ZWITSUL,

Het crapuul Timmermans heeft zelfs munt uit het overlijden van Thé Lau willen slaan door in het Europees parlement wat te janken over een geweldige Nederlandse zanger die ons verlaten heeft het vreselijk mooie en toepasselijke liedje van hem : "Iedereen is van de wereld enz.. "

De loopbaan van dit stuk nageboorte gaat letterlijk over lijken.

Loebas | 29-07-15 | 13:47

Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat het een false flag operatie was , uitgevoerd door UA leger en eventueel in opdracht van Washington.

1) wie had mogelijk het meeste belang bij dit ongeluk? (zéker niet Rusland , maar zeker wél NATO)
2) direct na ramp driftig en schreeuwend met vingertje naar Rusland wijzen zonder enig bewijs?
3) veelvuldig valse berichtgeving, vals bewijs en veel misleiding in onze mainstream media.
4) enorm veel ooggetuigen die het BUK verhaal kunnen ontkrachten. (zoals: geen stijgend raket rook gezien, maar wel straaljagers)
5)Een NL regering die er ALLES aan doet om NIET de onderste steen boven te krijgen.

1+1=2 mensen !

Komsjo | 29-07-15 | 13:53

"Diplomatiek Deskundige".
He, dat ben ik ook.
Ik heb mezelf zo al 20x genoemd dus ben ik het.
Toch?
En ik ben ook:
Paling deskundige,
Luchtdruk deskundige,
Spruitjes deskundige,
etc.
etc.

Number3 | 29-07-15 | 17:12

Niemand had er belang bij om 300 toeristen neer te halen. Dus als ze het al gedaan hebben, en dit is hard, maar het was een vergissing.
Er zijn wel een paar mensen die dit goed uitkomt:
1) De pro Europa lobby, die hoopte heel Ukraine in te lijven want "iedereen" roept nu Rusland slecht.
2) De Ukrainers die het vliegtuig midden tussen Luhansk and Donetsk lieten vliegen.
3) Vladimir P. die de vervreemding van Europa / NATO / America tot ongekende populariteit laat stijgen.

Niemand heeft express 300 mensen vermoord. Deze hele zaak is bij voorbaat waardeloos. Stel dat je Pjotr vind die op het knopje heeft gedrukt. En dat je hem levenslang kan opsluiten.. Dan wat?

Een vraag: als jij zelf in die Beuk Lanceer wagen zat en je zag een stipje op je af komen op je schermpje met 750km/uur . . zou je op het knopje drukken of niet?
Die jongens waren echt niet blij toen ze ontdekten dat het een passagiersvliegtuig met toeristen was . . de term piesdjetz betekent zoveel als "k.u.t!". De zweer woorden leer je het eerst, nietwaar Frans?
We moeten eerst naar onszelf kijken, we hadden daar gewoon niet moeten vliegen. Wij geven geen zak om jullie oorlog, wij gaan gewoon vrolijk op vakantie en vliegen niet om. Dat was fout maar niemand wil dat toegeven. Wij hebben die slachtoffers zelf gemaakt. En die pijn gaat nooit meer weg. Van je fouten moet je leren. Vingerwijzen daar leer je geen fuck van. Dus wat doen we, we gaan een resolutie aanvragen . . op zoek naar Pjotr . . . . .

Mijn excuses.

Stijn Tijl | 30-07-15 | 06:04

Haha Timermans is het 'beste' wat Nederland kan voortbrengen. Nederland kijkt weg van schaamte...

Poppenkastdenhaag | 30-07-15 | 11:03

Ik wil de manager spreken van deze falende hamburgertent genaamd Nederland. Waar en bij wie moet ik zijn. Helemaal aan de top. Of helemaal 'daaronder' ? - Iewww!

Poppenkastdenhaag | 30-07-15 | 11:07

REAGEER OOK