Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

God haat linkse ADM-krakers

lolololololololololol.png Aw, kijk nou. Een handjevol ADM-krakers had zich voorgenomen om deze zaterdag eens uit hun kreatieve krakersbolwerk in het Westelijk Havengebied tevoorschijn te kruipen om in de vorm van een "eigenzinnige parade" door Amsterdam te marcheren, en zo aan alle D66-yuppen en bakfietsmoeders te laten zien waarom óók de ronddwalende vrije geesten van ongewassen krakers nog een plekje in Amsterdam verdienen. Een plekje op een stuk grond dat eigendom is van iemand anders die helemaal niet zit te wachten op een ongenodigde hippiekolonie, welteverstaan. Altijd lastig, vrije-uitloop-mens willen zijn en tegelijkertijd rekening moeten houden met het private eigendomsrecht van anderen. Kun je nog zo overtuigd door de stad dansen voor meer vrijheid, uiteindelijk sta je gewoon te demonstreren voor gelegaliseerde plunder. Vooruit, met hun wanhoopskreet tegen de vergaande yuppificatie en verbakfietsering van Amsterdam hebben de krakers misschien wel een puntje. Het naar verluidt eens zo leuke Amsterdam is nu een feestje met overal conformistische hipsters, metzonder hoeren en coffeeshops, waar je je kont niet meer kunt keren op een terras zonder gefotografeerd te worden door DDR-esque undercover BOA's. Maar laat kraken nu net het enige Amsterdamse cultuurgoed zijn dat wél terecht uit de stad verbannen is. Het zou ongetwijfeld een kleurrijke optocht geworden zijn, ware het niet dat een beetje zielig in de regen staan met je antikapitalistiese principes zelfs voor doorgewinterde krakers teveel gevraagd bleek. Al zijn je principes nog zo snel, de regen achterhaalt ze wel. Zegt de ene kraker tegen de andere: "Hee kameraad, kom we gaan naar buiten voor onze idealen en zo." Zegt de andere: "Ja maar... het regent!" LOL

Reaguursels

Inloggen

Zijn die ADM-lui niet allemaal ver in de middelbare leeftijd? En houden die niet irritante, buitenlandse gelukszoekers die denken dat alles magisch beter wordt als ze hun nutteloze, luie reet tussen hun beteren parkeren van hun terrein? Daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen. Nederland in het klein, zeg maar.

Piet van het Padje | 25-07-15 | 12:57

Wellicht dat ik het nog steeds niet begrijp (en ik sta open voor uitleg)? Het terrein is gekocht. Waren er bij de verkoop bepaalde voorwaarden met betrekking tot het gebruik van het terrein (anders dan een bestemmingsplan) zoals industrie? Bijvoorbeeld dat het binnen X jaar in gebruik moet zijn?! Grote kans van niet.
Wat geeft anderen dan 'het recht' (dat ze niet hebben, want verboden!) om dit terrein te gebruiken? In mijn ogen niets. Helegaar niets.
En uiteraard lees ik wat reaguursels over 'iedereen mag gaan wonen waar hij/zij wil'. Hoe kom je er bij? Wie heeft ooit bedacht dat 'het langtijdig leegstaan van een object' betekent dat dit object door een ander dan de eigenaar mag worden bewoond of overgenomen? Zo krom als maar kan zijn. Er kunnen zo veel redenen zijn voor een eigenaar om een object niet direct te gebruiken. In plaats daarvan ziet een eigenaar plots een stel parasieten die het object (onrechtmatig!) innemen (diefstal/ inbraak?) onder het mom van woningnood en wordt het object vervolgens onverkoopbaar. En na een tijd wordt er geschermd met 'verworven recht' (bléch) en krijgt de eigenaar op zijn kop dat het object verpaupert. Omgedraaide wereld. De eigenaar ziet zijn object in waarde kelderen!

In mijn ogen zijn huidige krakers niets meer dan inbrekers die als zodanig behandeld dienen te worden (en dan heb je het hier in NL het nog best wel goed) en mensen die graag voor nop willen wonen. Terwijl de rest van Nederland probeert zijn hypotheekje maandelijks te betalen om in een rijtjeswoning te mogen blijven wonen.
Ja, ik weet dat 'vroeger', toen alles beter was, er hoge woningnood was. Tegenwoordig vermoed ik dat er vast nog wel plek is, alleen... daar wil de kraker niet gaan wonen want het is niet in de grote stad (lees: ze moeten er voor betalen én het is zo verdomde ver fietsen... de tere zielen).

Ongelofelijk dat rechters elke dag weer laten zien niet in deze realiteit meer te leven.

EEnzame SchizofrEEN | 25-07-15 | 12:50

Hey.... Krakers hebben geen wortels.

magicmike | 25-07-15 | 09:49

@Vageling | 24-07-15 | 23:42
Zomerschool met een cursus Nederlands was beter geweest dan dat zomerkamp.
Man, man, man, wat kun jij zwetsen en imo heeft die Anti gelijk: met alleen "liefdevolle opvoeding" kom je er niet in deze maatschappij. Je hebt er waarschijnlijk nooit bijgestaan als die kinderen, die "1/3 kregen van wat jij kreeg" afgezeikt werden vanwege de goedkope rotzooi die ze droegen. Maar goed, blijf vooral op je roze -alternatieve- wolk zitten en geloven wat je daar opgeschreven hebt. Misschien komt er nog wel eens een moment dat je echt volwassen wordt en de wereld niet zo rooskleurig is zoals jij ze schetst.

Pantservuist | 25-07-15 | 05:46

In de tachtiger jaren was dat kraken nog wel wat. Nu zou ik er de knuppel over willen.

Rest In Privacy | 25-07-15 | 02:52

Nou, ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Ben je wel eens op het ADM-terrein geweest?
Niet dat ik kraken nou zo geweldig vind, maar ik vind wel dat iedereen ergens moet kunnen wonen.
Die nieuwe eigenaren van het ADM-terrein hebben het tientallen jaren lang verwaarloosd.
De gemeente dreigde keer op keer met ontruiming maar deed niks.
Nou heeft de eigenaar weer een grote bek, en zegt dat ie vastbesloten is om te gaan ontruimen. Ja hoor, blinde Maupie Caransa.
Ondertussen is er een grote gemeenschap ontstaan daar, van ontheemden, halve garen, buitenlanders, overjarige hippies en alles wat nergens anders terecht kan.
Juridisch hebben de eigenaar en de gemeente inderdaad een punt: het is hun eigendom en kraken is strafbaar.
Maar kom op, had je die ontruiming dan niet even twintig jaar eerder kunnen regelen, toen je ermee dreigde?
Ondertussen zijn er een paar honderd mensen al jarenlang geworteld daar, die ook nergens anders naartoe kunnen.
Dus ook al heb je gelijk, toch een soort humanitaire plicht om op z'n minst iets anders aan te bieden voor ze.
Bovendien: laat eerst maar eens zien wat je met dat terrein wilt dan. Want als je het tientallen jaren lang zo laat liggen en er niks mee doet?? En wat wil je nu dan? Een plan laten zien zou wel mooi zijn, op z'n minst.

Lefgozer | 25-07-15 | 00:41

Eens komt de dag dat Marie er achterkomt dat ze zelf een bakfietsmoederende yup is.

Moeki de Meeuw | 25-07-15 | 00:41

M. Hemelrijk?,???!?

hfakker | 25-07-15 | 00:29

@hebbuh | 24-07-15 | 21:55
Hartelijk bedankt dat u wat mooie plaatjes bij elkaar gezocht heeft voor mij. Ik neem ze allemaal in ontvangst. Over de eindbestemming zal ik open over zijn.

www.google.nl/search?q=kliko&prmd...

De groeten.

@de grote Anti | 24-07-15 | 22:01
Man ik geloof er geen ruk van. Ik ben genoeg buiten. En om een valide inschatting te maken zal ik die kids echt moeten zien. Overigens waar bij mij de schoen wringt zijn uw stomzinnige insinuaties.

Ja ik kom uit een 'traditioneel' gezin. Mijn vader was er amper. Werkte zich suf en kwam lekker in zijn door de baas betaalde leasebak thuis. Keek naar zijn gezinswoning met drie verdiepingen en knikte. "Mijn eigendom". Verdiende boven modaal. Geld was geen issue. Rijk waren wij ook niet. Er was genoeg geld. Mams de huisvrouw poetste alles schoon. Ving haar kids op, smeerde de bammetjes en deed wat part-time werk tussendoor.

Als kind ging ik jaarlijks op zomerkamp. Zelfs tournee's Europa gedaan. Helaas was mijn moeder vel tegen fysieke contact sport maar mocht wel op judo en aikido. Het kon.

Mijn punt. Zo slecht had ik het niet. Ik ben in een bepaalde luxe opgegroeid dat niet vanzelf sprekend is! Had affiniteit met PC's. Mijn pa nam mij mee en kocht gewoon een dure PC. Was de 98 gelul, de shit toen. Maar dankzij familie al meegemaakt van Windows 3.11. Van Atari, Commodore, tot weet ik het. Mijn pa regelde het. Ons (mijn ouderlijk huis) zag er goed uit.

Ooit eens bij stilgestaan dat dit niet perse de norm is? Dat misschien die mensen op een houtje bijten? Dat zij hun kinderen niet kunnen schenken wat mijn ouders wel konden? Maakt hun in mijn ogen niet minder. Dat jij het raar vindt. Beweren leeftijd te herkennen aan stemmen? Ga toch heen man. Kwakzalver. Mensen beoordelen op het te besteden geld.

Ik heb vrienden van mij toen ik jong was ook in bepaalde armoede zien opgroeien. Dak boven hun hoofd, er was eten alleen ik besefde dat ik mij gelukkig mocht prijzen. Want zij krijgen niet 1/3 van wat ik kreeg. Slechte ouders? Nee. Gaven ook liefde en opvoeding.

Daarom stoor ik mij aan jou gelul. Je constateert weinig. Vooral jeugdzorg erop loslaten. Ook een faal instantie. Omdat zij in armoede rondkomen (moet ik maar aannemen uit jouw gelal)? Zolang die kids liefdevol opgevoed worden, een dak boven hun hoofd, te eten krijgen, een veilig onderkomen hebben en naar school gaan heb jij je er niet mee te bemoeien. Lijkt me kudt voor ouders om je kids alleen het primaire te kunnen geven. Dat is geen misdaad.

Kan jij met een palaverend verhaal wel verontwaardig doen. Jij hoort wat. Maar ziet niks. Behalve de buitenstaat. Schat leeftijden in op stem. Knap hoor. En stelt dat jeugdzorg maar even moet kijken op basis van wat geluid. Ik ben er klaar mee en is mijn laatste twgel op dit gebeuren. De groeten muppet.

Vageling | 24-07-15 | 23:42

Toch had kraken in de jaren 70 en 80 wel een doel.
Er was wel degelijk woningnood, en er stond veel leeg.
Ik vond het altijd wel een levendig zooitje.
Er is ook veel goeds uit voortgekomen. Helaas is het hedendaagse Amsterdam zooo saai en niks kan meer. Typisch het hedendaagse Nederland; alles wordt gesmoord in regeltjes, en de pret en levendigheid is verloren.
Wat blijft is verzuring en onleefbaarheid. En zeg nou zelf; ik had liever de krakers in die panden dan wat er nu aan 'vluchtelingen' en andere kansenparels in is getrokken.

Oblast | 24-07-15 | 23:35

Al het tuig van Amsterdam woont tegenwoordig in het nieuwe Amsterdam: Almere.
Gooi die krakers en juppies daar naartoe. Misschien krijgt oud Amsterdam dan een tikkeltje van de oude sfeer terug. En misschien, ik zeg misschien, wil ik dan wel weer een keertje een bezoekje aan onze hoofdstad brengen.
Mischien he.

Frikandel_met_mayo | 24-07-15 | 23:10

@error
Ik ken de viespeukerij in jouw dorpje heel goed dus hoef je mij daar niet over te informeren.

Jim Lovell | 24-07-15 | 22:04

@Vageling | 24-07-15 | 21:52
Luister kneus, als mensen dicht bij een raam staan en een tikkeltje enthousiast tegen elkaar praten kun je dat horen jah. Mits de omgeving verder nogal stil is op wat focking vogeltjes na. Ga anders eens een keer naar buiten zatlap, misschien dat iets vreemds je dan ook op zou vallen. Vriend.

de grote Anti | 24-07-15 | 22:01

ADM +1

Bertus Brulbroek | 24-07-15 | 21:57

@de grote Anti | 24-07-15 | 21:35
Leuk dat projecteren. Ik ben je vriend ook niet. Overigens lees je stomzinnige tegel nog eens. Alles is dicht maar jij 'hoort' wel een kind van 7 en 14? Duidelijk gestoord of nog enger. Mijn 'medicatie' is vloeibaar, niet op doktersrecept en optioneel. Met of zonder maakt niet uit. Dat is bij jou wel een ander verhaal.

Vageling | 24-07-15 | 21:52

@Vageling | 24-07-15 | 21:17
Welk gezeik? Ennuh,... hen jij vrienden? Waarom ben je dan reaguurder?

miko | 24-07-15 | 21:42

Wat een gezeik trouwens dat ze zich af laten schrikken door wat onweer. Risico hoort er bij.
Geen mooiere show dat Zenne of Storm een inslag opvangt!

miko | 24-07-15 | 21:41

Wacht ff, voortaan uitkeringen allen bij regenweer af te halen. Lijkt me goed plan.

Johanvs | 24-07-15 | 21:38

Ach echte krakers,....

miko | 24-07-15 | 21:36

@Vageling | 24-07-15 | 21:17
Jezus.. Kom jij weer aan met je pilletjes. Als er iemand is die overduidelijk medicatie gebruikt ben jij het wel vriend. *bitch-slap geeft* Wakker worden !

de grote Anti | 24-07-15 | 21:35

--sql error-- | 24-07-15 | 21:17
en ter aanvulling, die groep heeft al 20+ jaar wijken hip en duur gemaakt; De gemeente laat ze er een poosje aanklooien totdat het studenten en kunstenaars aantrekt, 5 jaar later stijgen de prijzen, gemeente gooit er wat renovatie tegenaan en maakt vette winsten. En wie denk je dat het eerst mag oprotten? juist. NDSM, Silo, javaeiland, veemkade, etc... nu dure, hippe plaatsen, vroeger hun werkplaats. Van mij mogen ze het laatste stukje vrije ruimte houden.

--sql error-- | 24-07-15 | 21:25

Ik vind krakers liev, zolang ze maar niet in mijn achtertuin komen. En krakersfeesten zijn altijd vet relaxed, probeer het maar eens! Wel met passende kleding uiteraard, jasje/dasje met gepoetste schoenen wordt niet gewaardeerd...

Pimol | 24-07-15 | 21:24

Het ergste is nog wel dat de voertaal onder krakers tegenwoordig Engels is.

Captain Pervert | 24-07-15 | 21:22

-weggejorist-

Blablaaat | 24-07-15 | 21:18

Jim Lovell | 24-07-15 | 20:26
ze wonen er niet niet. het is een voormalig industrie gebiedje.
Er zijn ateliers en werkplaatsen.

--sql error-- | 24-07-15 | 21:17

@de grote Anti | 24-07-15 | 20:37
Neem jij even je pillen weer in fantast. Die krijg jij met een reden! En pas ook op. Mensen hebben het niet zo met verwarde mensen die rondhangen op donkere hoekjes. Jij staat je psychose te beleven maar de rest vindt het maar eng. Mafkees. Met je privacy. Oh wee als wij reaguurders achter je grootspraak komen en gelul komen. Was al bekend knul. Hup terug naar Dumpert. Al ben je daar ook al niet populair. Nog een boodschap van mijn niet reaguurende vrienden die jouw gezeik op Dumpert zien: "Je bent irritant!"

Vageling | 24-07-15 | 21:17

@de grote Anti | 24-07-15 | 20:37
Urbexers? :p

Pantservuist | 24-07-15 | 21:13

God bestaat niet. Moeder natuur haat die labbekakken.

Sliptong | 24-07-15 | 21:13

Geef ze koperen staven van 15 meter lang en laat ze op een open vlakte -demonstreren- voor de dag komen.

Pantservuist | 24-07-15 | 21:11

Regen lijkt verdacht veel op een douche en daar houden krakers niet van. Stel je voor de je je zorgvuldig opgebouwde zweetlucht kwijt raakt waarmee je voorheen nog je wietwalm kon verhullen. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

Osdorpertje | 24-07-15 | 21:11

@Mark_D_NL | 24-07-15 | 20:53
Ja, dat zal waarschijnlijk het geval zijn. Maar ik zou dan meteen zoiets hebben van gooi al die ramen en deuren zo snel mogelijk open, ipv met potten en pannen in de keuken bezig te zijn.

de grote Anti | 24-07-15 | 21:11

* Grinnikt om Amsterdam haat * (Ja ben er zelf één.) Zoals die rapperts zeggen. Hoe meer haters je hebt, hoe beter je het doet. Overigens zijn de lutsers in kwestie alles behalve Amsterdams. Gewoon verdwaalt tuig dat hier een podium zoekt. Nog teefjes ook met hun regen. Lijken net heksen! Deporteren lukt niet. Kruipt altijd het riool weer uit. Staan zij weer te stinken met hun linkse lucht.

Vageling | 24-07-15 | 21:05

Ze houden dus niet van douchen én niet van regen.

Muggenmepper | 24-07-15 | 21:03

engels want het komt overal vandaan

bijna_raak | 24-07-15 | 21:02

Vieze stinkhippies lopen morgen een verhoogd risico te worden schoongespoeld en droog geblazen. Daar moeten we dan maar begrip voor hebben lijkt me.

De waard zijn gast | 24-07-15 | 20:55

@de grote Anti | 24-07-15 | 20:37
Misschien net aangekocht? Kan. En dat het huis zelf stap voor stap opknappen? In diverse landen begint men te bouwen zonder het volledige budget beschikbaar. En dan bouwt men tot het geld op is...

Mark_D_NL | 24-07-15 | 20:53

-weggejorist-

doehetlekkerzelf | 24-07-15 | 20:42

Hmm, over kraken gesproken.. Vandaag (ergens in de randstad) ook weer iets vreemds gezien. Kwam toevallig langs een nogal groot huis dat zo in een horrorfilm zou passen, soort van bates motel ofzo. Vervallen, de tuin was een ramp en alle smerige en kapotte gordijnen/luxaflex waren dicht. De verf viel van de muren af. Ik ga wegens (mijn) privacy redenen maar niet te veel erop in, maar de tuin was ook zo her-georganiseerd dat het duidelijk niet gebruikt kon worden. Dus oke, beetje vreemd dat op die locatie zo'n verlaten huis er zo bij staat. Kan makkelijk verkocht worden. Dus ik bleef een beetje rondsnuffelen en zat te ruiken of er misschien dode lichamen ergens lagen, toen ik iets zag bewegen binnen. Oke, het zouden dus focking krakers kunnen zijn, of een heeeul oud mens dat gewoon niets meer kan en daar zit dood te gaan. Maar toch klopte er iets niet en bleef nog even posten in de buurt. En jah hoor, plotseling hoor ik wat gerammel binnen en KINDER stemmetjes. Van twee meisjes om precies te zijn, de ene een jaar of 14 en de ander 7 zou ik zeggen. Misschien gewoon in het 'spookhuis' aan het spelen, hopenlijk niet iets anders.. Maar dan ook de stem van een volwassen vrouw. En iets later nog die van een man. Nu begint het echt fucking vreemd te worden, je kunt daar toch niet als gezin in een donker vervallen huis wonen. Met een prijskaartje van een paar miljoen. Dus net toen ik mij echt zorgen begon te maken hoor ik de meisjes druk kwebbelen in perfect nederlands, hebben lol in de keuken zo te horen, en de radio gaat hard aan. Maar de ramen en deuren bleven wel gewoon lekker pot-dicht.

Nouja, verder onderzoek heb ik maar laten zitten, sommige mensen die op een berg geld zitten hebben ook schijdt aan geldende wormen en naarden. Maar je kunt je wel voorstellen dat buro jeugdzorg daar dolgraag een kijkje binnen zou willen nemen.

Zo. Iemand anders nog wat spannends meegemaakt vandaag of regende het. *plop*

de grote Anti | 24-07-15 | 20:37

@error
Op je besneden amsterdamse pikkie getrapt jochie? ;)

Jim Lovell | 24-07-15 | 20:34

@Barani517 | 24-07-15 | 20:23
.
Klopt als een zwerende vinger.
Kende een krakende Spanjool op de Prinsengracht.
Huur betalen? Nee, dat was voor burgers.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 20:33

Waarom organiseren ze geen alternatieve Parade op dat terrein? Geweaun gratis voor demense? Is toch veel leuker dan een beetje harekrishna spelen in de binnenstad...

F. von Zeikhoven | 24-07-15 | 20:26

@tipo
Er is een tekort aan woningen in het durpje dus die krakers mogen hun gang gaan. Ik vind de argumenten van de rechter valide. Het moet niet kunnen en gaat in tegen het rechtvaardigheidsgevoel maar we hebben het wel over die steenpuist die Amsterdam heet dus dan kan blijkbaar alles.

Jim Lovell | 24-07-15 | 20:26

Jim Lovell | 24-07-15 | 20:12
misschien moet je je naam veranderen naar Frustie Jim.

--sql error-- | 24-07-15 | 20:23

Er heeft nooit enig principe in de kraakbeweging gezeten, alleen maar oog voor eigen gewin op kosten van een ander. Wat het dus typische socialisten maakt. Op het hoogte punt van de kraaktijd werden vooral panden op dure binnenstadlocaties gekraakt terwijl in de Bijlmermeer hele wijken leegstonden.

Barani517 | 24-07-15 | 20:23

Maar kamperen in de stadsparken gaat wel door.
debuurtcamping.nl/
Zat Groenlinks weer ff niet op te letten.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 20:18

Het wordt morgen in Amsterdam ook maar 18 graden. Hartstikke koud!

Brainless talent | 24-07-15 | 20:13

Eigendomsrechten...

Ja, je zou denken dat die in Nederland bestonden. Maar helaas: "De eigenaren van het terrein, de erven-Bernard Lüske, willen de krakers weg hebben omdat er een huurder voor een deel van de werf is gevonden: scheepssloper Koole Maritiem.

Maar gisteren gaf de kortgedingrechter hun ongelijk: er is geen haast bij de plannen en de 130 krakers hebben als bewoners een groter belang dan de eigenaren." www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...

Dat is een beetje alsof een rechter in overweging neemt dat een inbreker in je huis meer belang bij zijn aanwezigheid heeft, dan jijzelf als bewoner. Want wat doe je nu eigenlijk in je eigen huis? En moet dat per se nu? Kan dat niet even wachten tot de inbreker zijn ding gedaan heeft? Zo denken onze rechters dus echt...

tipo | 24-07-15 | 20:13

Krakers en hipster delen dezelfde mentaliteit met hun poep bacteriën baardjes en de vrouwen die zich door die viespeuken laten volblaffen zijn niet beter dan een moffenhoer.
Maar de amsterdammer weet al eeuwen niet beter dan dat het bon ton is om te heulen met den vijand. En het aanloopvolk is nog erger. Kudt ex studentjes met een stockholm syndroom.
Proost!

Jim Lovell | 24-07-15 | 20:12

Headstrong theatrical parade.. when thunder flashes. Ja precies ja. Man man man.

noerg | 24-07-15 | 20:09

Muxje | 24-07-15 | 19:55
Ja liefie. Amsterdam was ooit een leuke stad. Tot eind jaren '80.
Nu is Mokum Mokum niet meer.

Plukkiehaar | 24-07-15 | 20:05

Dus nu blijvan ze lekker droog binnen zitten in het pand van een ander.
Als ze echt een punt wilden maken, gingen ze JUIST MET REGEN de straat op.

Mastermattie | 24-07-15 | 20:03

Uiteraard in het Engels allemaal. Amsterdam is een kolonie van al dan niet "alternatief" expat-tuig geworden. En een onleefbare toeristenkermis.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 20:00

ok. flauw.
ADM feestjes zijn leuk en een van de weinige plekken in Amsterdam waar men nog werkelijk dingen maakt (ook al is het kunst/theater). Goeie feestjes, goeie druks, en leuke mensen.

--sql error-- | 24-07-15 | 19:56

Amsterdam is ooit leuk geweest? De lui die men "echte Amsterdammers" noemt zouden waarschijnlijk maar niets van de gemiddelde reaguurder moeten hebben. De bevolkingsaanwas van de categorie "overig" is ons nu ook niet bepaald vriendelijk gezind. Net als die krakers trouwens. Nee, dan liever bakfietsmoeders en hippe lui die rosé zuipen in een sloep met zo'n dik anti-stoottouw op de boord. Toch meer OSM.

Muxje | 24-07-15 | 19:55

ADM is da stomping ground van de uberlords van Robodock.
Denk dat die gasten 't wel mooi zouden vinden als een van hun creaties vuurbrakend door storm wordt meegevoerd maar dat ze uit piëteit voor weerloze omstanders toch maar hebben besloten om er voor nu van af te zien.

www.youtube.com/watch?t=179&v=ZXS...

+1

Lepo | 24-07-15 | 19:55

ADM als in Allemaal Dood Maken?

Gijsie | 24-07-15 | 19:53

Ze bedoelen dat ze morgen klaarstaan met Shampoo en Ecover voor de halfjaarlijkse Was & Schoonmaak sessie. Komt altijd onverwachts. Gratis water, zo'n kans moet je niet laten lopen natuurlijk.

--sql error-- | 24-07-15 | 19:52

Waarom moet zoiets in het Engels?

Oh wacht, ze spreken natuurlijk geen Nederlands.

Terug naar waar ze vandaan komen met dat tuig.

VanBukkem | 24-07-15 | 19:52

Ze zijn gewoon bang voor water, bang dat het vuil van ze afgaat. En die stank niet te vergeten.

Crematorium-de-Asbak | 24-07-15 | 19:41

Het is maar net hoe je het bekijkt. Boeren zullen blij zijn. Het is al lang droog.

VerenigingVanDieven | 24-07-15 | 19:40

Zware regenval en onweer zou een protest juist veel epischer maken. 300 stijl.

SamKoeman | 24-07-15 | 19:35

-weggejorist-

Rest In Privacy | 24-07-15 | 19:34

Laat ze dan rubberen tegels boven hun hoofd houden, door de gemeente betaalde tegels natuurlijk.

Petrus de Rewa | 24-07-15 | 19:32

Mietjes

ElChombo | 24-07-15 | 19:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland