Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oude mannen biechten: 'De euro is doorgedrukt'

Itempje EenVandaag van donderdagavond. In de NPO-show die vorige week peilde dat 62 procent van Nederland baalt van de EU, verscheen gisteren een rijtje stokoude mannen op camera om voor het oog van de natie nog eenmaal te verklaren dat zij, toen Nederland de euro in werd gerommeld, gróót tegenstander waren van de eenheidsmunt die Europa nu zo verdeelt. Dat ga je krijgen natuurlijk, ambtelijke babyboomers van Financiën en DNB die 'wir haben es nicht gewusst' gaan roepen nu de eurozone uit elkaar scheurt. Ineens komen álle bezwaren die al decennialang door verstandige mensen geroepen worden weer op tafel. Leuk voor de boeken, maar we kopen er helemaal niks voor, aangezien je die faalmunt niet fixt met 'sorry, hadden we het maar niet gedaan'-verklaringen. Zelfs geldbaas Gerrit Zalm gaf al in 1992 toe dat de toetredingseisen voor de euro 'ondeugdelijk' waren, maar dat weerhield 'm niet van de invoering. Idem Wim Kok, die als minister van Financiën in de jaren negentig in een Kamerdebat zei dat hij "geen flauw idee" had of Nederland na toetreding ooit nog uit de eurozone kon stappen. "Laat ons nu niet een uitstraling aan dit debat geven alsof wij bij wijze van spreken nu de problemen voor over een X-aantal jaren staan te organiseren", zei hij. Nou, meneer Kok, ouwe ING-graaier, met de kennis van nu...
(..is het écht tijd voor meer inspraak in de grillen van de EU. Het is tijd voor een referendum. Doe mee!) LTFRuttecent534.png

Reaguursels

Inloggen

Dikke pik en verder zeg ik niks.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 18:57

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 09:06
Vlad is niet dom, Vlad is een troll.

VerenigingVanDieven | 24-07-15 | 16:19

Het project is altijd al mislukt geweest. Zeker de laatste 5-8 jaar is het trekken aan een dood paard. Diegenen die ons dit aandoen en aan blijven doen zullen zeker benoemd gaan worden. Zowel de politici die willens en wetens dit door de strot blijven duwen zullen de geschiedenis ingaan als criminelen. Wat minimaal zo zorgelijk is dat hele volksstammen de pro-EU partijen in het zadel houden. Maar dat is democratie. Ik red me prima en heb geen kinderen maar gun elke pro-EU stemmer de verrotting en verkankering die ze vol overtuiging kiezen. Je zult het je kinderen maar aan willen doen; een land dat het altijd goed deed en relatief fatsoenlijk was volledig ten onder laten gaan aan de ultieme vorm van nivelleren. Maar het mag en kan.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 16:05

"De Euro is erdoor gedrukt!"
JOH !!! wat een verassing.... NOT !!

MrLunk | 24-07-15 | 15:44

-weggejorist-

Omefrenk | 24-07-15 | 15:42

Men had de euro in kunnen voeren zonder de nationale munteenheden af te schaffen,dat kan nog steeds als men dat echt wil.

kzegje | 24-07-15 | 14:49

Het vervelende is dat de bestuurders die beslissen over de miljarden die in Europa verschoven worden, geen verstand hebben van economie.
Een kind begrijpt dat Griekenland er nooit meer bovenop komt met de laatste deal. Waarom toch mee doorgaan en daar onze miljarden in leeggieten?
Jeroen Dijsselbloem doet net of hij verstand heeft van financiën, maar de enige kwalitficatie die hij heeft is dat hij lang genoeg bij de PvdA heeft gezeten om op deze positie te komen. Het is een regelneef, maar verwacht niet dat hij begrijpt wat er in Europa gaande is.

André4711 | 24-07-15 | 14:15

@Diabhal (13:37) De oplossing voor uw probleempje: Voor vrachtvervoer moet het doorgaand verkeer ongehinderd blijven zoals het is. Hooguit even een snelle check of er geen "maritiem gehandicapten" in verscholen zitten
-
Maar voor personenvervoer moet pascontrole ingesteld worden, zodat noch de halve dobberwereld zonder enige hinder hierheen kan komen om ons uit te vreten en onze woningen en zorg te roven; noch half Oost Europa om onze werkgelegenheid te ondermijnen
-
Even doordenken en het blijkt gewoon SIMPEL!

Maar ja, voor Eurofielen schijnt nou eenmaal niets simpel te zijn want dan blijkt dat hun natte EU droom op lucht en leugens is gebaseerd, immers: zonder de EU "gaat het licht uit" (toch..?)

telelezer | 24-07-15 | 13:54

Diabhal | 24-07-15 | 13:37
Je beschrijft de ware reden achter het Shengenverdag idd en niet de leugens en rookgordijnen die destijds werden opgehouden. De hele EU gaat alleen maar over het grote geldspel en niet het volk, daarom worden er alleen maar leugens verkocht zodat de multinationals lekker meer winst kunnen genereren en het volk en de maatschappij alle lasten op zijn bord krijgt. De mensen die het Shengenverdrag verdedigen wens ik een nachtelijk bezoekje van Roemeense of Bulgaarse inbrekers toe.

XaleX_2 | 24-07-15 | 13:51

Precies dezelfde leugens werden verkondigt met het Shengenverdrag. Het is zo handig beste paupervolk, want dan hoef je niet meer te wachten bij de douane als je op vakantie in de EU gaat. Alleen maar voordelen!
XaleX_2 | 24-07-15 | 13:07

Als je een transportbedrijf zou hebben zou je wel anders kraaien als je vrachtwagens weer 6 uur voor Jan Lul en een paar papiertjes aan de douane staan. 6 uur die je moet doorbetalen aan je chauffeur, 6 uur die je brandstof kost als je gekoeld transport hebt en 6 uur die je beter ergens anders voor had kunnen besteden. Schengen is nou precies een van de weinige dingen die wél goed zijn voor de economie en dat bagatelliseer je weer door te zeggen dat het enkel en alleen voor de sleurhutten interessant is. De buitengrenzen, dié moet je beschermen.

Diabhal | 24-07-15 | 13:37

Van der Steur zal gister ook wel hebben gekeken en wat notities hebben gemaakt.
Komende maanden verwacht ik dus dat er wat politici door een arrestatieteam van 10 man uit hun bed worden gerukt.

domheid regeert | 24-07-15 | 13:35

Tja, en guldentjes omwisselen bij de grens is de oplossing?
Hirschi Ballin | 24-07-15 | 08:58

Ik ben tegen een terugkeer naar de gulden (want valutakoersrisico is wél een ding en dat zorgt wél voor schade aan de economie) maar geld omwisselen doe ik ook niet als ik naar Zwitserland ga. Ik heb sowieso nooit contant geld (wat je niet hebt kunnen ze niet stelen) en als er iets betaalt moet worden doe ik dat per credit card of bankpas. Werkt net zo makkelijk in het buitenland. Paar weken terug nog in Zwitserland gezeten, nooit een Zwitserse Frank in m'n handen gehad.

Diabhal | 24-07-15 | 13:28

@R0BB3RT | 24-07-15 | 11:52

Precies wat je zegt! Het trieste is alleen dat er geen ontkomen meer aan is.......:(

Death By Luchtbed | 24-07-15 | 13:13

"Zelfs geldbaas Gerrit Zalm gaf al in 1992 toe dat de toetredingseisen voor de euro 'ondeugdelijk' waren, maar dat weerhield 'm niet van de invoering."


Sterker nog, met een brede grijns verkondigde hij op het NOS Staatsjournaal dat de Euro zo ontzettend handig zou zijn voor het paupervolk (de onderdanen) als ze met hun sleurhut de grens over gingen naar hun vakantiebestemming, want je hoeft niet meer valuta om te wisselen. Keihard het volk voorliegen en een rookgordijn opzetten zodat ze het zonder veel weerstand er doorheen konden drukken.

Precies dezelfde leugens werden verkondigt met het Shengenverdrag. Het is zo handig beste paupervolk, want dan hoef je niet meer te wachten bij de douane als je op vakantie in de EU gaat. Alleen maar voordelen!

XaleX_2 | 24-07-15 | 13:07

Ik vraag me steeds af of Duisenberg kort na de invoering van de Euro wel per ongeluk in z'n zwembad is verdronken of dat ze hem een handje geholpen hebben.

Berthe | 24-07-15 | 13:02

Terwijl in heel Europa de media vol staan over de EU crisis en de ontwikkelingen, en dat mensen in heel Europa protesteren tegen de afbraak en daardoor veroorzaakte armoede door Brussel, hoor je daar in ons land in de eurofiele media zo min mogelijk van.

De Nederlandse media geven je het gevoel dat je bent terecht gekomen in een keurig aangelegde open inrichting waar de patiënten slechts blij en gelukkig zijn, omdat zij geen flauw benul hebben van wat er in de echte EU wereld om hen heen gebeurt.
--

"We beslissen iets. We brengen dat dan naar voren en wachten af wat er gebeurt. Als er dan geen protest is of opstand uitbreekt – want de meesten begrijpen toch niet wat er beslist werd- dan gaan we weer wat verder, stap voor stap, totdat er geen terugkeer meer mogelijk is"
Jean Claude Juncker (in: Der Spiegel. 27/12/1999)

telelezer | 24-07-15 | 12:59

Ik citeer Yanis Varoufakis in "The New Statesman" (daaraan gerefereerd via deze link uit een andere site)
http://www.geennieuws.com/2015/07/euro-groep-heeft-juridisch-geen-bestaansrecht/
-
Over de onderhandelingen tussen Griekenland en de EU:

"Er heerste een volkomen gebrek aan enig democratisch respect van de zijde van hen die de democratie van Europa moeten dienen. Men zei gewoon tegen mij (=Varoufakis): je hebt wel gelijk, maar we zullen je vermorzelen"

Op de vraag wat in het algemeen het probleem van het functioneren van de Eurogroep is, antwoorde Varoufakis dat dit enige hilariteit bij hem opwekte.
De voorzitter van de groep Jeroen Dijsselbloem vertelde mij (=Varoufakis) namelijk, dat hij Griekenland uit de groep kon zetten.
Toen ik dat betwijfelde zei Dijsselbloem: "Oh I’m sure I can do that."
Toen ik (=Varoufakis) dat opnieuw betwijfelde begon er een ronde van telefoontjes, zeker toen ik hem vroeg dit juridisch te onderbouwen.
Dit duurde 10 minuten, totdat de aanwezige juridische Euro Groep expert tegen mij zei dat de Euro Groep juridisch gezien niet bestaat, er is geen verdrag dat het bestaan van de groep regelt en wat Dijsselbloem zei juridisch gezien dus onmogelijk bleek te zijn!"

Het leven en voortbestaan van EU burgers wordt dus in grote mate bepaald door een fictieve groep, die juridisch geen enkel bestaansrecht heeft.
-
Daarmee is de groep juridisch gezien voor al haar beslissingen NIET aansprakelijk te stellen en kan overdrachtelijk gezien beslissingen over leven en dood van de EU burgers nemen, waarbij in hoge mate getwijfeld mag worden aan de capaciteiten van diegene die namens hun landen in de groep plaats nemen.
-
Deze onthullingen van Varoufakis zijn niet alleen schrikbarend maar bewijzen ook hoe levensgevaarlijk de EU is voor ons economische voortbestaan.
-
Wij EU burgers zitten in een bus die verkeerstechnisch van de weg moet en die bovendien wordt bestuurd door een chauffeur zonder de benodigde papieren.
-
Terwijl de EU nu naar aanleiding van het ongeluk met de GermanWings machine in Frankrijk roept dat vliegers regelmatig een psychologische test zouden moeten doen om daarmee een stuk veiligheid aan het vliegverkeer toe te kunnen voegen, is er NIEMAND die de verantwoordelijke Euro Groep en EU politici test op hun vaardigheden en deze test regelmatig laat herhalen.
-
Wij worden geregeerd door een stel incapabele domme uitgerangeerde mannen en vrouwen en niemand die hier iets tegen onderneemt.
Dat voorspelt niet veel goeds en nog veel meer ellende voor de toekomst.
-
Ceterum censeo EU esse delendam
Overigens ben ik van menig dat Carthago (de EU) moet worden vernietigd

telelezer | 24-07-15 | 12:50

@Menzo en Pennestront: + heel veel! Ik denk niet dat dat 20-30 jaar gaat duren. Ik, en velen met mij, zijn de "zegeningen" van de Multikul al járen zat. En het wordt steeds erger. Hetzelfde geldt voor dat wangedrocht EU en die fop munt. Sinds de invoering is het alléén maar achteruit gehold, en de laatste jaren gaat het wel heel snel. Die dooddoener; "Lekker makkelijk, dan hoef ik niet te wisselen tijdens vakantie." Als men niet eens in staat is verder te kijken dan dat, is iedere discussie bij voorbaat gestrand. Dit soort mensen ziet het niet, en wíl het niet zien. En dan nog iets: "Geen dommer vee dan stemvee..."

Sjefke7807 | 24-07-15 | 12:44

@Eagle_Eye | 24-07-15 | 11:37
Ja, had ik ook, het omwisselen was eigenlijk het enige dat leuk was aan vakantie (naast omrekenen hoeveel gulden een glas cola van 40 BFR was). Hij zit op de bus!

Watching the Wheels | 24-07-15 | 12:19

DreHa 09:49
De 'peg' van de Zwiterse franc aan de Euro is een soeverein Zwitsers besluit. Bij hyperinflatie kan Zwitserland een 'unpeg' als soeverein besluit nemen.

Zwitserland draagt geen tientallen miljarden per jaar bij aan het redden van de Euro. Zwitserse burgers die dicht bij de grens wonen gaan er vanzelf op vooruit in koopkracht. De Zwitserse export is vooral gericht op high-tec diensten en producten die op kwaliteit en uniekheid kan concureren op wereldniveau. Zwitserse export hoeft dus helemaal niet op prijs te concureren.

Je roept dus maar wat. Denk zelf eens na man.

tipo | 24-07-15 | 12:15

Het is tijd voor hekwerken.
Desnoods door een naamloos legioen.

hallevvezool | 24-07-15 | 12:08

@Hans Hillen 11:55
De politici weten nu wel wat ze doen. Al is het alleen maar, omdat Dijkgraaf van de SGP en Schouten van de CU dat aan de overige Tweede Kamerleden heeft uitgelegd.

Alle Tweede Kamerleden kennen ook 'The Matheo Solution', of de oplossingen met Euro-vakanties voor landen die niet meer in de EU te houden zijn. Ook is hen allemaal de Neuro-Zeuro-oplossing of die van parrallele nationale munten naast de gemeenschappelijke Euro bekend.

Politici die nu nog de Euro willen redden, zijn dus niet onwetend, maar gewoon kwaadaardig.

tipo | 24-07-15 | 12:08

-weggejorist-

Tee Of Cup | 24-07-15 | 12:05

Ik zei het al. Die babyboomers waren veel slimmer dan de huidige generatie die deze stomme economische fout liet gebeuren.

Lichtstadfan | 24-07-15 | 12:05

Er was helemaal geen optie om niet mee te doen. Nederland zit al sinds begin 80-er jaren aan Duitsland vast. De Gulden was een D-Mark afgeleide met 0% freispiel. Daarna zaten we in de EMU en ook toen was alles vast. Het is bespottelijk te denken dat wij een eigen munt kunnen hebben. Zwitserland, Denemarken, Zweden zitten allen vast aan de Euro en hebben alleen extra nadelen. Diewij niet hebben. UK gaat ook hartstikke slecht daar hun koers maar stijgt.
DreHa | 24-07-15 | 09:49
.
Ai, ai, ai, jij snapt er maar weinig van. Welke nadelen hebben Denemarken, Zweden en Zwitserland dan precies? De mensen kunnen daar meer kopen voor hun salaris, want harde munt die niet voortdurend in waarde daalt én hun economie groeit harder. UK idem dito. Goedkope munt is goed voor de export, alleen .... daar profiteren maar een paar bedrijven en een paar mensen van. Dat verder alles wat geimporteerd wordt, voor iedereen duuurder wordt - daar hoor je de juichaapjes niet over. Voor de gemiddelde burger is een zwakke munt alleen maar nadelig.

Hans Hillen | 24-07-15 | 12:02

Tja, waarom zag Jan de gewone burger het wel en de bobo's het niet?
Simpel, bobo's zijn machtsgeil, IK maar dan ook niemand anders dan IK ga dat bepalen!!! Intresseerd me geen reed wat een ander ervan denkt, IK bepaal!!!
Dit ik-heb-gebrek-aan-alpha-gedrags-stoornis-syndroon verkloot de gehele samenleving, je ziet het ook in bedrijven gebeuren, IK heb de leiding dus IK bepaal dat, 3 maanden later draaien we het weer terug, werkt niet, heeft klauwen met geld gekost terwijl de rest van het personeel dit allang had voorzien!
Maar eens luisteren en de feiten tegen elkaar afwegen ho maar.

Snaptsnappenniet | 24-07-15 | 12:02

Weer schokkend. De voormalige president van de Nederlansche Bank én de voormalige minister van Financien geven toe/benadrukken dat politici géén idee hadden wat ze deden toen ze tekenden voor de Euro. Dat dacht ik al. En die mensen vinden nu ons te dom voor een refenrendum? Bang zijn ze, bang. Allemaal. En Peggold ons maar voorhouden dat wij bang zijn. Waarom leidt dit toch niet tot meer protest? We zijn zo verschrikkelijk genaaid met die kut-Euro? Waarom blijven we dit toch pikken?

Hans Hillen | 24-07-15 | 11:55

Voor wie het niet gevolgd heeft: Groot-Brittannië moet in de Europese Unie blijven als het ook in de toekomst belangrijk wil zijn op wereldniveau. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama gezegd tijdens een interview met de BBC, waarvan de omroep donderdag delen naar buiten heeft gebracht. Een Brits EU-lidmaatschap „geeft veel meer vertrouwen in de kracht van de TRANSATLANTISCHE UNIE”, stelt Obama.

Om vervolgens Cameron te prijzen dat hij pro-EU argumenten levert.

De EU is een onvervalst Trojaans paard om, met TTIP en alle overige zooi in de kielzog de soevereiniteit van Europese landen bij het vuilnis te donderen, en een wereldwijde "Amerikaanse" staat te starten.

Soort van doorstart na de Tweede Wereldoorlog, zeg maar....

R0BB3RT | 24-07-15 | 11:52

ProAsfalt | 24-07-15 | 11:40
Of er wordt geknoeid met de stemmen...

wiener mit pommes | 24-07-15 | 11:49

Revolutionair hoor, zo'n referendum. Daar trekken ze zich vast erg veel van aan.

ren-forrest-ren-e | 24-07-15 | 11:46

Maar heden ten dage geldt nog steeds: Het Nederlandse Volk stemt en blijft Pro EUSSR stemmen.

ProAsfalt | 24-07-15 | 11:40

Jebediah Kerman | 24-07-15 | 10:55

Het is heel simpel: Als de mensen die ons willen sturen, zo ontastbaar zijn, administratief, juridisch of wettelijk gezien, rest er maar 1 ding: vergelding met geweld.

Immers, ze zijn ongekozen, ondemocratisch bezig en eigenen zich een machtspositie toe over landsgrenzen, morele grenzen en wettelijke grenzen; zoals vrijwel elke dictatuur in de geschiedenis dit ook poogde.
Feitelijk worden we (financieel en op papier) aangevallen door een buitenlandse / niet-verkiesbare macht.

R0BB3RT | 24-07-15 | 11:39

@Hirschi Ballin: Houd toch een sop met dat onzinnige en ook enige argument van het wisselen van guldens. Alsof dat organisaties tegenhoudt om met China, Amerika of andere niet-Euro landen te handelen. Verschillende valuta is nimmer een issue geweest, alleen toen de Euro ingevoerd moest worden. Toen was het ineens een heeeeel verschrikkelijk iets. Eerlijk? Ik vond het heerlijk om mijn guldens voor peseta's te wisselen. Elke vakantie weer begon het met het goedkoopste GWK te vinden. Heerlijk!

Eagle_Eye | 24-07-15 | 11:37

Ik moet spontaan terug denken aan de scenes uit "Batman: The Dark Knight Rises", waarbij de rijken, en anderen door een "volkstribunaal" de ijzige rivier opgestuurd worden.

Ik stel voor om éenzelfde tribunaal voor de landsverraders en corpulente, corrupte old-boys politici die ons de Euro ingewerkt hebben, te houden.

Alleen dan iets met pek, veren en zuur ofzo, bij gebrek aan ijs.

R0BB3RT | 24-07-15 | 11:26

Mark_D_NL | 24-07-15 | 11:06

Brood en spelen. Het gaat om de pacificatie van de bevolking, het instandhouden van basale infrastructuur zoals wegen, water,
electra, e.d. En verder natuurlijk nooit eindigend entertainment, en, wanneer het niet anders kan dan dat het even serieus moet worden, wetenschappelijk geteste propaganda.
Niet voor niets heeft de EU als grote voorbeeld het Romeinse Rijk van de caesares.
Kijk maar: www.cvce.eu/en/obj/view_of_the_julius_...

Van Duyvenbode | 24-07-15 | 11:18

Wilders misschien toch minder dom dat door deze politici geroepen werd?
Misschien riepen ze dat ook alleen maar om te verbergen hoe ze hun eigen zeer makkelijk voor de gek te houden kiezers bedrogen en belazerden.

Moi2 | 24-07-15 | 11:15

Mark_D_NL | 24-07-15 | 10:46
En nog steeds 0,0 inhoud. Knap hoor.
Vlad de Spietser | 24-07-15 | 11:05
U bent van het type, al kom je met 100 argumenten, dan nog bent u niet te overtuigen, dus Mark_D heeft voor mij in zijn reaktie van 10:46 helemaal gelijk. Ook ik zeg, links is een doctrine, daarom 'klikt' het zo goed tussen linkschmensen en islamisten.

mom van avezaath | 24-07-15 | 11:12

Het wordt misschien tijd dat politici verantwoordelijk gemaakt kunnen worden voor hun daden.
Laat ze hun daden maar voor van mijn part speciale rechtbank verdedigen en als dan blijkt dat men in eigen/partijbelang heeft gehandeld mogen daar wel degelijk (gevangenis)straffen op staan.
Het belastingbetalende Nederlandse volk is er niet om allerlei hobby's en carrières van sommige politici te financieren.

Moi2 | 24-07-15 | 11:11

Tel er maar 2 formulieren bij van huize pommes. De volgende stap is een tribunaal waar al die oude mannen hun zegje mogen doen.

wiener mit pommes | 24-07-15 | 11:09

@Godsammekraken | 24-07-15 | 09:00
Kleine kans. Via de NOS zullen er weer mooie verhalen de ether ingeslingerd worden. En de mensuh in den lande zullen het weer geloven. Want waarom zou je je inkomen op het spel zetten? Teveel Nederlanders zijn afhankelijk van de staat... En je kan niet tegen de hand stemmen die je voedt. De EU heeft in NL al de ideale situatie... Veel kanslozen en immigranten die kiezen voor gratis geld ipv democratie en een vrij leven...

Mark_D_NL | 24-07-15 | 11:06

UK gaat ook hartstikke slecht daar hun koers maar stijgt.
DreHa | 24-07-15 | 09:49

Als een land het beter doet dan andere landen, stijgt de waarde van haar munt. Daardoor worden spullen uit het buitenland goedkoper en wordt meer ontvangen voor verkochte spullen.

Laat dat eens op u inwerken, goedkopere benzine, biefstuk, electronica, auto's, vakanties enzovoorts. Meer kunnen kopen van je salaris, noem ik vooruitgang.

vanhetvarken | 24-07-15 | 11:06

Het is niet zo moeilijk om alternatieven op de Euro te verzinnen. Zo is daar:
- The Matheo Solution
- Euro-holidays voor Griekenland, Italie en Portugal
- een Neuro-Zeuro-oplossing
- Elk land een parralelle nationale munt aan de gemeenschappelijke Euro.

Het enige probleem is Frankrijk. Die is tegen al die oplossingen, want die wil Duitsland klein houden via de Euro. Tenzij Marine Le Pen president van Frankrijk wordt. En Beppe Grillo de president van Italie. En Wilders de president van Nederland. Oftewel: wanneer varkens kunnen vliegen.

tipo | 24-07-15 | 11:05

-weggejorist en opgerot-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 11:05

Tja als de bevolking zo baalt waar waren ze dan de afgelopen 20 jaar met hun stemgedrag? Het volk krijgt de leiders die het verdient. En bij ons betekend dat dus ook idiote plannen die ons soevereine idee van een land zo in de prullenbak gooien.

Lepenseur | 24-07-15 | 11:04

@Chiefmate | 24-07-15 | 09:10
"Stijl" heeft Wildersz eker. Zijn oneliners en woorden zoals kopvoddentax, zijn haar. Hij heeft een heel duidelijk image en profiel. Of het een goed image is, dat is een 2e. Wilders is gelukkig geen talking head zoals al die EU adepten in de 2e kamer...

Mark_D_NL | 24-07-15 | 10:57

Dit staat inmiddels al een aantal jaren op YT, maar is slechts zelden bekeken: www.youtube.com/watch?v=5CZr17HLH5U We zijn zo ontzettend genaaid met die Euro.

Jebediah Kerman | 24-07-15 | 10:55

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 09:06
Vladyyy... Wilders is een Populist... Ben je nog steeds aan het lezen in het Rode Boekje van de "Gut Mensch". Kom op kereltje, je hebt toch wel een beetje een eigen mening? lekkere EU PR boyyy.

Mark_D_NL | 24-07-15 | 10:46

Formuliertje is onderweg! Peilt GeenPeil niet onder de lezers, hoeveel verzoeken er inmiddels naar de Kiesraad zijn? Toch leuk om te weten.

awakened | 24-07-15 | 10:42

Eigen schuld, massaal PVV stemmen en wij zijn van de EU af!

Lexus01 | 24-07-15 | 10:38

Gevalletje ratten en zinkend schip. Wat is dit toch een corrupt Kudt land.

Obamarama | 24-07-15 | 10:30

De Euro.., massa-immigratie van islamieten..
Experimentje met de toekomst van onze kinderen hier, mislukt proefje met de samenleving daar .. sorry foutje, we kunnen er nu niks meer aan doen..
Links is de nagel aan onze doodskist.

chosenignorance | 24-07-15 | 10:22

Geachte geenstijl-redactie, zolang die kudtcookiewet naar aanleiding van 1(!) bericht, welke ik afgelopen zondagavond op de telegraaf wilde plaatsen (bij het artikel dat Hollande 1 Europa nodig acht, werd trouwens niet geplaatst, teveel waarheid waarschijnlijk..) mij een IP ban op mijn thuisIPadres geeft voor geenstijl.nl, krijgen jullie de hik maar met jullie referendum acties. Toedels.

Zorax | 24-07-15 | 10:18

@Cuyahoga | 24-07-15 | 09:41
Geen idee of het een strategisch slimme zet is, maar je hebt zeker een punt. Ik behoor niet tot de PVV doelgroep, maar die Eerdmans kan ik wel hebben. Die zegt nog wel eens iets verstandigs.
Maar goed, ik ben iemand die VVD66 stemt, dus dat is wellicht een teken aan de wand dat die Eerdmans ver af staat van wat nu de PVV is.

koeberg | 24-07-15 | 10:18

Er was helemaal geen optie om niet mee te doen. Nederland zit al sinds begin 80-er jaren aan Duitsland vast.
DreHa | 24-07-15 | 09:49
.
Juist, echter was het hier te doen tussen landen met een evenredig hoog financieel niveau, gelijkwaardige waarde bepaling van goederen welke de grens passeerden.
EU daarentegen is een verzameling van landen welke verre van elkaars financiële gelijke zijn en heeft enkel een voordeel als je hier naar kijkt uit het oogpunt van investering, investering in groeimarkten welteverstaan, en voor de duidelijkheid landen als de voormalige oostblokken zijn groeimarkten, lullige is hier dat de markten worden open gezet door de multinational maar de rekening betaald word door de burger!

NB-Stb | 24-07-15 | 10:11

Kohl had het toen al over één Bondsstaat. Enge man.

Graaf Kinterslaas | 24-07-15 | 10:08

Deze geschiedenis herhaalt zich. Niet alleen wordt het volk met de nieuwe Griekse deal genegeerd, maar ook de experts. Het IMF is er duidelijk over: de Griekse schuld is te groot. Neem de lastenverhogingen waar Brussel op hamert en de economie wordt nog verder afgeremd. Over een paar jaar wordt het of transferunie of Grexxit. Over een paar jaar en vele miljarden die we nooit meer terug zien.

ZoekEenVrijeNick | 24-07-15 | 10:08

Geef het nog een paar jaar en de dollar wordt hier ingevoerd, en gaan we door het leven als ESA "European States of America"

Opco Engering. | 24-07-15 | 10:08

Je moet voor de grap eens naar de Kopenhagencriteria gaan kijken. De "toelatingseisen" voor de EU. Vervolgens kijken naar de landen die na 1993 zijn toegetreden tot de EU en dan even een moment hebben waarop je de twee met elkaar probeert te rijmen. Het is de regeringsleiders gelukt, weet niet of jullie het ook lukt.
.
De EU met alles wat erbij hoort is in '51 als goed bedoeld project begonnen. Maar sindsdien is het een prestigeprojectje geworden van de elite. Er wordt al decennia geschreeuwd om Europa dichter bij de burger te brengen om een beetje goodwill te kweken, maar wat er gebeurt is dat Brussel steeds verder van de - al noem ik het niet graag zo - Europese burgers af komt te liggen. Je kan het maar al te goed zien met de bestedingen van het EP. De Europese lidstaten zitten in een zware crisis, maar binnen het Europees Parlement vragen ze zich af hoe ze zichzelf nog meer geld toe kunnen eigenen voor projectjes waarvan geen enkele burger snapt wat ze toevoegen.
.
In 2005 hebben wij tegen een Europese grondwet gestemd. Overduidelijk. Twee derde van de Nederlandse inwoners was tegen. Uiteindelijk heeft de Europese grondwet zich ontdaan van wat symbolische woordjes, is in een ander jasje gestopt onder de naam van Verdrag van Lissabon en vervolgens is maar besloten om niet nog een keer te testen hoe graag wij Europa wel niet willen. Want de regering weet natuurlijk dat wij eigenlijk 100% voor verdergaande integratie zijn.
Het grappige is dat in Ierland bij elke overdracht van soevereiniteit een referendum moet worden afgegeven. Ierland stemde TEGEN het Verdrag van Lissabon. Vervolgens heeft Europa wat op de grond gestampt en is precies dezelfde tekst nogmaals voorgelegd aan de Ierse bevolking erbij zeggende dat het misschien maar beter is om dit keer wel voor te stemmen. En ja hoor. 2009 kregen wij alsnog een Europese grondwet - ook al mag je het eigenlijk niet zo noemen!
.
Elk project wat Europa start is ondeugdelijk. Het heeft namelijk geen steun van de bevolking. Criteria zijn geen criteria, het zijn richtlijnen. Creatief boekhouden, zoals de Zuid-Europese landen graag doen is de oplossing.
.
ps. Referendum van 2005 is ook door de regering weggelachen. Werd niet uitgelegd als: "Het volk wilt minder Europa." Het werd uitgelegd als: "Het volk wilt meer Europa, alleen niet zo, maar met de aanpassingen die wij willen." Daarom is er uiteindelijk ook geen referendum afgegeven voor Lissabon. De regering weet namelijk wat wij willen, en dat hadden ze volgens zichzelf bereikt in het Verdrag.
.
Leuke poster! In 2010 zei Frans Weekers (VVD) afspraak is afspraak, geen geld meer naar de Grieken. In 2012 zei Rutte tijdens zijn verkiezingscampagne dat er geen cent meer naar de Grieken zou gaan om vervolgens op z'n rode knop te drukken. Dus dit is pas de derde keer dat de VVD-beloftes omtrent Griekenland worden gebroken.

Bart de Gelovige | 24-07-15 | 10:07

@Van Duyvenbode | 24-07-15 | 09:59 .
.
Sk@ll!

Piet Karbiet | 24-07-15 | 10:05

Dat ze maar hoog mogen hangen.

Arnold9638 | 24-07-15 | 10:05

Overigens is 1 paspoort p/p meer dan genoeg.......

pennestront | 24-07-15 | 10:02

Ook ik wil nuanceren: 'Eigen volk eerst' houdt in 'elke NL paspoortbezitter'.

pennestront | 24-07-15 | 10:00


menzo | 24-07-15 | 09:36

Welk multicultureel 'ideaal'? Dat leefde alleen in de hoofden van linksmenschen die dachten dat je een school piranha's gewoon vreedzaam kon samenvoegen met een school prooivisjes. De piranha's zijn nu echter nog steeds actiever dan ooit...

eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 10:00

Ik ga een flinke borrel nemen. Het is per slot van rekening al 10 uur.

Van Duyvenbode | 24-07-15 | 09:59

Ik sta graag weer in de rij om valuta's te wisselen.
Als dat nog enige reden is dat we die kutmunt moeten houden. De Euriborrente is negatief sinds februari. Kreeg gister een brief van mijn hypotheker dat hun administratie dat niet aankan. Ze werken eraan.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 09:55

Ik zeg: soevereine staat binnen de EU. Gulden. Douane. Zoals de Galliërs in de Asterix-reeks. Handelsbetrekkingen met China, Engeland en Noorwegen. De rest mag er om komen vragen. Partijenstelsel afschaffen, of een kiesdrempel invoeren. Gouden handdrukken afschaffen als het door belastingbetalers betaald wordt.

Eerst dit land financieel, politiek en sociaal gezond maken en dan pas kijken hoe we andere landen kunnen steunen. Een slechte dokter kan geen patiënten genezen.

Maar laten we vooral beginnen om de Euro af te schaffen om Nederland financieel gezond te krijgen.

Jos Tiebent | 24-07-15 | 09:55

Is Die Zalm Nog Niet.. DEAUD?

Druk | 24-07-15 | 09:53

Het gehalte aan democratie binnen NL en de EU is zo langzamerhand even hoog als toen met die man en zijn derde rijk.
Alleen zijn de deelnemers hieraan nog perverser: ze doen alsof het allemaal in ons belang is.
Terwijl HIER mensen liggen te kreperen in een luier, en aan de buitengrens 180.000 mensen jaarlijx zullen verdrinken.

pennestront | 24-07-15 | 09:51

Er was helemaal geen optie om niet mee te doen. Nederland zit al sinds begin 80-er jaren aan Duitsland vast. De Gulden was een D-Mark afgeleide met 0% freispiel. Daarna zaten we in de EMU en ook toen was alles vast.
Het is bespottelijk te denken dat wij een eigen munt kunnen hebben. Zwitserland, Denemarken, Zweden zitten allen vast aan de Euro en hebben alleen extra nadelen. Diewij niet hebben. UK gaat ook hartstikke slecht daar hun koers maar stijgt.

DreHa | 24-07-15 | 09:49

menzo | 24-07-15 | 09:44

Ik weet het niet. We krijgen zo'n rare maatschappij. Wie zegt dat over 10 jaar niemand het nog in zijn hoofd haalt om zich überhaupt nog te laten interviewen? Of zich in het openbaar te vertonen? Dat er m.a.w. geen publieke ruimte is? Zeg maar een soort Somalië. \aluhoedje af.

Van Duyvenbode | 24-07-15 | 09:49

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 09:47

Volksverraad' - echt zo'n term uit de jaren 30
hipocritisch | 24-07-15 | 09:16
.
Precies net als EU, bleek uiteindelijk na uitgebreide evaluatie eind jaren '40 geen succes.
We zijn zelfs zo blij dat het toenmalige EU gevallen is dat we dit elk jaar herdenken.

NB-Stb | 24-07-15 | 09:46


necrosis | 24-07-15 | 09:40
Die tijd heb ik ook gehad, het is alleen zo slecht voor je gezondheid, maar als je het op je in laat werken, is het onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn, die alleen het wisselen met de vakantie als voordeel zien en dat ook gewoon als voordeel neerplempen. Ik kan er echt met mijn pet niet bij!

mom van avezaath | 24-07-15 | 09:46

Cuyahoga | 24-07-15 | 09:41

Eerdmans is een veredelde D'66'er geworden.
De aantrekkelijkheid van het wethouderschap in Rotterdam heeft iets met deze rasopportunist gedaan.
Dit land wordt pas wakker wanneer het al te laat is.

Desmoulins | 24-07-15 | 09:45

Van Duyvenbode | 24-07-15 | 09:39
Hoeft niet, hoor. Wie gaat Kok of Zalm nu nog iets doen?

menzo | 24-07-15 | 09:44

Er zal helemaal niets veranderen als de elitegraaiers boven aan de trap blijven zitten.

rechtsdwalendeautist | 24-07-15 | 09:44

Gewoon allemaal door blijven hakken.
Al is je bijltje nog zo klein.
Die boom die EU heet, en zijn takken,
MOET omver, voor iedereen fijn.

pennestront | 24-07-15 | 09:44

Typisch babyboomer gedrag. Die waren ook al met terugwerkende kracht 'goed' in de oorlog, ook al hadden ze er niks van meegemaakt. F*cking sold out hippies.

postmodernismisdead | 24-07-15 | 09:42

Desmoulins | 24-07-15 | 09:38

Juist. Marine le Pen als president zou ook een verandering teweeg kunnen brengen. Maar vooralsnog zie ik een EU-oligarchie die bijna niet te breken is.

Van Duyvenbode | 24-07-15 | 09:42

Wellicht zou het voor Wilders een goede tactische zet zijn om zich over een paar maanden terug te trekken.
Er is veel stemvee wat het op 90% met hem eens is, maar ze stemmen niet op hem omdat hij ten eerste een eikel is, en ten tweede ze zich niet kunnen identificeren met het beeld van de PVV-stemmer, dat door de media in het algemeen en de NPO in het bijzonder, is geschapen.

Nog een paar maanden laten broeien en dan terugtreden en een aimabelere lijsttrekker ervoor in de plaats.
Joost Eerdmans bijvoorbeeld.
Wilders kan op de achtergrond blijven, veel mensen zullen zeggen: "kijk ik stemde natuurlijk niet op Wilders, maar nu hij weg is..."
en als er eenmaal een paar stemschapen over de dam zijn volgen er meer.
Wellicht dat de PVV en de SP dan samen meer dan 50% van de zetels krijgen, een paar goede gesprekken met die MAO-isten dat de scherpe randjes eraf zijn, misschien de PvdDieren en de SGP of de CU er nog bij en gaan met die banaan, toedeledokie Brussel.

Cuyahoga | 24-07-15 | 09:41

@mom van avezaath | 24-07-15 | 09:35
Ik krijg spontaan zin om met dingen te gaan gooien....

necrosis | 24-07-15 | 09:40

menzo | 24-07-15 | 09:36

... onherkenbaar gemaakt en vanuit een geheime locatie. Voices from the underground.

Van Duyvenbode | 24-07-15 | 09:39

Van Duyvenbode | 24-07-15 | 09:30

Iets zegt mij dat u helaas gelijk gaat krijgen.
De EU is een religie; de ultieme kans om zichzelf te verheffen tot een nieuwe vorm van adel, dus daar zullen ze zich hardnekkig aan blijven vastklampen. Al die prachtige baantjes tussen gelijkgestemden is natuurlijk niet iets om lichtzinnig mee om te gaan.
Alleen externe, onvoorziene omstandigheden kunnen een einde maken aan deze waanzin.
Laten we hopen op een domino-effect te beginnen in Frankrijk. Ons land kan alleen nog maar volgen.
Van gidsland naar meeloper.

Desmoulins | 24-07-15 | 09:38

En over 20 of 30 jaar praten andere oude mannen op dezelfde manier over het multiculturele ideaal.

menzo | 24-07-15 | 09:36

Tja, en guldentjes omwisselen bij de grens is de oplossing?
Hirschi Ballin | 24-07-15 | 08:58
Dat is niets vergeleken met wat er nu aan de gang is. We worden leeggezogen (hebben ze zelf ook gezegd, dat dit zou gaan gebeuren) en we draaien, niet alleen voor Griekenland, maar dalijk ook voor Italië, Spanje, Portugal EN Frankrijk op, die nu zo lekker uit de wind wordt gehouden en snel 1 Europese regering wilt. België stond ook aan de rand van, maar dat hebben ze keurig rechtgebreid door het EU gedrocht daar neer te gooien!

mom van avezaath | 24-07-15 | 09:35

Curieus dat de eeuwige pro-Eu(ro) NPO opeens tegengeluiden gaat broadcasten. Zit wat aan te komen.

opbokkennu | 24-07-15 | 09:34

@Von Bohemen | 24-07-15 | 09:29
Na de omwenteling en het instellen van de nieuwe orde zal er een standbeeld voor je worden opgericht............

pennestront | 24-07-15 | 09:32

@Hirschi Ballin | 24-07-15 | 08:58

Het gebruik maken van een vreemde valuta gaf mij om de een of andere reden een vakantie gevoel. Nog steeds trouwens, moet er alleen wat verder voor weg.

__dictatuur | 24-07-15 | 09:32

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 09:06

Net zoals Pechtold en Rutte en die kale activist dat zijn.
Of dacht u soms dat dit voorbehouden is aan een bepaalde zijde binnen ons politieke spectrum?
Dat dom geblaat over populisme tegenwoordig.
Iedereen praat elkaar maar na.

Desmoulins | 24-07-15 | 09:31

Desmoulins | 24-07-15 | 09:20

Waarschijnlijk gebeurt er dit: N-Europa verarmt, Z-Europa wordt een derde wereld-gebied en er verandert verder helemaal niets.
Het volk in Europa verarmt, terwijl een politiek-financiële elite in weelde baadt. Gewoon de huidige trend dus. Zo zal het waarschijnlijk wel gaan. Het enige wat deze trend kan keren: hyperinflatie. Een moment van hyperinflatie die de euro van de ene op de andere dag waardeloos maakt. Maar ja, dan voeren ze daarna doodleuk de euro2.0 in.

Van Duyvenbode | 24-07-15 | 09:30

@Jos Tiebent | 24-07-15 | 09:18
STEEDS meer, gelukkig!

pennestront | 24-07-15 | 09:30

Wat een ontzettende drama, wij reaguurders moeten geld gaan lappen om een armada van juristen te huren om wettelijke aansprakelijkheid van de verantwoordelijke politici te toetsen en of strafrechtelijk te vervolgen.

.

Von Bohemen | 24-07-15 | 09:29

Dat de 'oude mannen' nu, zij het schoorvoetend, toegeven dat er flinke fouten zijn gemaakt is idd een teken aan de wand. Net als een nuancerende NPO.
Dat de PVV zich geconfronteerd ziet met een cordon sanitaire (net als bij Pim) zal een aflopende zaak blijken te zijn. De volgende stap (om nog iets van de policor macht voor zichzelf te kunnen reserveren) zal zijn dit cordon steen voor steen (ook uiteindelijk de onderste.....) af te breken. GW zal ook wat creatiever moeten worden: meer denken en handelen in oplossingen en minder in quotes.
Een feit is dat het failliet van de huidige EU naderende is.
En dat is mooi.

pennestront | 24-07-15 | 09:29

@Muggenmepper | 24-07-15 | 09:26
Hij is niet stuk, hij dient alleen een andere broodheer (die helaas wat meer invloed heeft dan de burger).

Eigenaar_IJsland | 24-07-15 | 09:29

Overigens kunnen al die fatsoenlijke oud-politici en andere prominenten die ons de Euro en de EU ingerommeld hebben ongezien de tyfus krijgen.
Nu proberen ze nog snel de handen te wassen in onschuld maar deze stuitende vorm van arrogantie en misleiding; landverraad, zal deze volksverlakkers nog inhalen.
Opdat wij niet zullen vergeten.

Desmoulins | 24-07-15 | 09:26

Tijd voor een nieuwe overheid, deze is stuk.

Muggenmepper | 24-07-15 | 09:26

@deluiegriek | 24-07-15 | 09:16
In theorie wel ja. Helaas worden de besluiten allang niet meer zelfstandig door de politici (1e en 2e kamer) genomen maar door lobbywerk van industrie en zakenwereld ernstig gestuurd ten nadele van de bevolking.
En dan natuurlijk wel de farce hooghouden dat je elke 4 jaar weer een invloed heb op de samenstelling van de bestuursorganen. Ik sta er elke keer weer versteld van hoe naïef de meeste mensen zijn en nog steeds denken dat er een democratie is.

Eigenaar_IJsland | 24-07-15 | 09:24

Kaas de Vies | 24-07-15 | 09:01

Hoe zou dat toch komen?
Overigens is Omtzigt een technocraat in hart en nieren.
Een zeer sterke parlementarier maar net zo goed onderdeel van het probleem. Hij signaleert en hij constateert, en daar blijft het bij. De partijlijn is immers heilig. De plannen van de PVV, die er wel degelijk zijn, staan mijlenver van de andere 'kritische' partijen af.
Wat de PVV daadwerkelijk wil, tast de broodwinning aan van het gigantische netwerk dat de welbekende machtspartijen omringt. Uiteraard zal men alles in werking stellen om deze partij monddood te maken.

Desmoulins | 24-07-15 | 09:20

@(c)ZWITSUL | 24-07-15 | 09:06
Zo duur zijn pek en veren toch niet?

necrosis | 24-07-15 | 09:19

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 09:19

Ik pleit van een onafhankelijk onderzoek om voor alle Euro landen uit te zoeken wat het onder de streep gekost heeft en dit uit de boedel van Brussel aan ieder land terug te betalen, daarna opheffen die handel en terug naar een economische unie en de schuldigen met terugwerkende kracht voor het gerecht slepen wegens het belazeren van hun bevolking

Fatwabuster | 24-07-15 | 09:19

pennestront | 24-07-15 | 09:16

Precies wat ik al sinds 2009 roep. Dank u! Er zijn er meer die het licht zien.

Jos Tiebent | 24-07-15 | 09:18

De Euro heeft gefaald. De EU faalt. Maar de politici blijven volhouden dat het allemaal geweldig is en dat we groot gevaar lopen als de Euro en de EU wegvallen. Ohja? Waarom was het allemaal dan veel beter voor de Euro en de EU? En wat heeft deze ellende ons al gekost? Miljarden euro's, onze welvaart en een door immigratie en het asielzoekersprobleem een meer en meer verziekte samenleving.

Thunderbird | 24-07-15 | 09:18

Dit is wel een teken aan de wand.
Een gedeelte van de NPO begint ineens te nuanceren, oude mannen bekennen dat ze in het foute kamp zaten (bij ons thuis noemen we dat gewoon overlopers), zodat ze straks als de klap komt zichzelf een beetje schoon kunnen praten.

De ratten verlaten als eerste het zinkende schip.

Cuyahoga | 24-07-15 | 09:18

Als de omwisselreden wordt gebruikt, dan weet je dat de argumenten op zijn.

roze_bril | 24-07-15 | 09:18

@Kaas de Vies | 24-07-15 | 08:59
democratie begint bij een werkende tweede kamer. Als ik zie hoeveel het kabinet liegt en bedriegt en hoe de 2e kamer daarop reageert, dan is er al geen democratie meer.

deluiegriek | 24-07-15 | 09:16

'volksverraad' - echt zo'n term uit de jaren 30

hipocritisch | 24-07-15 | 09:16

Nog steeds is de beste oplossing voor NL om de EU direct te verlaten en toe te treden tot de EVA-landengroep. De groep werkt op allerlei gebied zeer nauw samen met de EU, maar hoeft zich niet de wet(ten) te laten voorschrijven. Zonder uitzondering zijn deze landen in staat zelfstandig een gezonden economie te bestieren, zelf hun immigratiebeleid vorm te geven en is er in deze landen sprake van een goed leven voor de eigen ingezetenen (voor de duidelijkheid: dus voor iedereen met een NL paspoort!). Zonder krankzinnige belastingdruk en allerlei maatschappelijke scheefgroei.
Nederland zal het als individueel land gemakkelijk redden binnen de EVA; we beschikken over de grootste zeehaven en een achterland wat nagenoeg volledig afhankelijk is van de doorvoer door NL. Ook op het gebied van alle infrastructuur scoren we bovengemiddeld hoog. We hebben een groot reservoir aan uitstekend opgeleide en ervaren werknemers (die nu dankzij de open grenzen van de eu voor een groot deel vegeteren in de ww.....).
De enige manier (vooralsnog) om ons te ontworstelen aan de zelfingenomen kliek policorruptelingen in Brussel is een dergelijke stap.......
google eens op 'EVA-landen'
.
Daarom ook: geenpeil.nl

pennestront | 24-07-15 | 09:16

Kan je dit soort mensen eigenlijk nog voor het gerecht trekken? Die deze keuzes hebben gezet, hebben getekend en dachten dat het wel goedkwam? Weet je hoeveel bedrijven en zzp'er er sinds de invoering om en om gevallen zijn? Wekelijks zijn er nog steeds faillissementen ten gevolge van, de krimpende markt omdat er gewoon geen geld beschikbaar meer is, en men zo goedkoop mogelijk alles moet gaan inkopen.

Het is een clusterfuck (aaneenschakeling) van fouten die zijn gemaakt met ernstige gevolgen. Als het enige voordeel is op vakantieland niet te hoeven wisselen dan mag je die euro in je bruinste gaatje steken.

Euro wordt misbruikt om een politieke unie te vormen. Ze proberen het gewoon weer opnieuw.

Anoguurder | 24-07-15 | 09:13

@Hirschi Ballin | 24-07-15 | 08:58
In goedkope vakantielanden (toe nog) zoals Griekenland en Spanje was de wisselkoers maar een minimaal deel van het totale budget.
Nu hoeven we niet meer te wisselen, maar het geld vliegt met bakken tegelijk onze zak uit.
Lange leve de Euro...
*kotst*

necrosis | 24-07-15 | 09:12

Gisteren gezien en wat ik nog wel het meest ontluisterende vond is dat degenen die destijds beslist hebben (Lubbers 2 meen ik) wist geen van de bewindslieden waar het eigenlijk over ging..... gewoon 'ja' roepen uit de onderbuik en het volk opzadelen met een munt die men in meerderheid (toen ook al niet!!) niet wilde.....
.
Politici hebben in grote meerderheid keihard schijt aan de burger.... maar goed dat is een open deur natuurlijk!

Fatwabuster | 24-07-15 | 09:11

Deze mensen zouden achteraf nog ter verantwoording moeten worden geroepen. Willens en wetens. Maar je hoort ze het nu allemaal zo goed weten. incl Wellink

roze_bril | 24-07-15 | 09:11

Tja, en guldentjes omwisselen bij de grens is de oplossing?
Hirschi Ballin | 24-07-15 | 08:58

Als je dat als enige nadeel ziet... Het is altijd nog goedkoper dan -tig miljard een paar eurogrenzen verder in de Middellandse Zee kieperen.

Jos Tiebent | 24-07-15 | 09:10

Brekend: Wilders minder dom dan eerder gedacht!
Godsammekraken | 24-07-15 | 08:59
Klopt. Wilders is helemaal niet dom. Alleen zijn "stijl" klopt niet. Hij heeft "geen stijl" zegt maar......

Chiefmate | 24-07-15 | 09:10

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 09:10

De laatste keer dat ons land een gezamelijke munt had, was dat ook omkeerbaar. Dat vereiste enkel de val van het Karolingische Rijk. Dat kan nu weer.

Nulhypothese | 24-07-15 | 09:10

Doordrukken was ook noodzakelijk, hoe anders kan je demense een muntje in de maag splitsen, ter waarde van hooguit 1 gulden en ze er 2,20371 guldens voor laten betalen!

Voor "ons" eigen bestwil. Denk eens aan de welvaart, handel en vrede die dit allemaal veroorzaakte!

Jan Passant mk2 | 24-07-15 | 09:09

Het begon er al mee dat bij de invoering van de euro, de gulden al met 20 procent werd afgewaardeerd ten opzichte van de destijds even sterke Duitse mark. 13 jaar verder is de euro nog minder waard.

Jan van de Biertent | 24-07-15 | 09:09

Laffe incompetente landverraders en zakkenvullers.

frisenfruitig | 24-07-15 | 09:09

@redactie
Die video is hier 1 grote "DE NPO MAAKT GEBRUIK VAN COOKIES"-melding, waarbij de mogelijkheid die te accepteren buiten beeld valt.

frickY | 24-07-15 | 09:06

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 09:06

Gerrit Zalm krijgt binnenkort een miljoenen beloning voor zijn volksverraad.

(c)ZWITSUL | 24-07-15 | 09:06

@Kaas de Vies | 24-07-15 | 09:01
Zo'n grote Wilders-fan ben ik nou ook weer niet. Op een uitglijertje hier en daar na is Omtzigt natuurlijk een veel betere parlementarier (Wilders meer het politieke dier). Helaas zit hij bij een hele foute partij waarvan de rest nauwelijks zichtbaar is in de oppositie.

Godsammekraken | 24-07-15 | 09:05

Tja, en guldentjes omwisselen bij de grens is de oplossing?
Hirschi Ballin | 24-07-15 | 08:58
Jammer dat jouw horizon niet verder gaat dat je tuinhek en alleen het zg. Voordeel van het niet hoeven wisselen en rekenen van andere valuta tijdens je vakantie.

Jan van de Biertent | 24-07-15 | 09:04

Ik zou het 'Uit de EU'-referendum noemen. Dit snappen demense tenminste.

Pen | 24-07-15 | 09:02

Landverraders.

L. Rijk | 24-07-15 | 09:02

@Godsammekraken | 24-07-15 | 08:59
Ik vind dat Wilders bepaalde analyses wel maakt, maar niet volledig en vaak op een zeer aparte manier presenteert.

Dat is erg jammer want Wilders is de enige die structureel oppositie voert.

Ik ben meer van de stijl van 'onemanarmy' Omtzigt. Altijd correct, altijd feitelijk.

En dan om af te sluiten, beide manieren oogsten geen succes.

Kaas de Vies | 24-07-15 | 09:01

Zeer benieuwd of die 62% hun ongenoegen straks ook in het stemhokje gaan laten blijken.

Godsammekraken | 24-07-15 | 09:00

Zonder pardon aanklagen.

Doordrukken impliceert met opzet democratie om de tuin leiden. En dat mag dus niet.

Kaas de Vies | 24-07-15 | 08:59

Brekend: Wilders minder dom dan eerder gedacht!

Godsammekraken | 24-07-15 | 08:59

Een niet deugdelijk iets erdoorheen drukken terwijl het volk het begrijpelijkerwijs niet wil. Dat tekent de Nederlandse en Europese politiek. Het tekent hoe onverstandig en onverantwoord politici zijn. Ze spelen met onze levens. Van mij mogen ze de zwaarst mogelijke straf krijgen.

Thunderbird | 24-07-15 | 08:58

Tja, en guldentjes omwisselen bij de grens is de oplossing?

Hirschi Ballin | 24-07-15 | 08:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken