Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CAPSLOCK pamflet des doods gaat rond op COA

brandbriefCOA.jpgHet stikt weer van de asiel-nieuwtjes vandaag. Zo was er bijvoorbeeld geen, het COA herhaalt, geen, "massaal gevecht tussen Syrische moslims en Eritrese christenen" in AZC Dronten. Ook blijkt gevangenis Westlinge te klein voor het opsluiten van 600 zielen uit Ontheemdië, maar in de Zeelandhallen staan de Mieles klaar voor gebruik. En een computerstoring in AZC Ter Apel zorgde ervoor dat Mieles voor grote gezinnen terecht kwamen bij alleenstaanden, en visa versa. Maar er speelt meer dan alleen computerstoringen in Ter Apel. Volgens een bron werd het bovenstaande banale FWD:FWD:RE:FWD:FWD DIT IS NEDERLAND 2015 kettingbrief verspreid onder de medewerkers van AZC Ter Apel. "Betekent dit dat het COA het ook al zat is met de instroom?" vraagt de COA-bron zich vervolgens diepzinnig af. Wij vinden het vooral erg grappig dat iemand de onderbuikende doorstuurmailtjes die je normaal hooguit van je tante uit de volkswijk ontvangt ineens hun papieren weg naar de kantines van de ambtelijke idealisten van het COA lijken te vinden.

Reaguursels

Inloggen

Zolang er in dit land vreemdelingen rondlopen waarvan sommigen al 20 of meer jaren en er nog geen woord Nederlands uit hun strot valt te persen wat dan ook wil zeggen dat ze nog nooit iets voor de samenleving hebben betekend dus alleen maar hebben gekost en dit zal ook nooit veranderen. Er worden voorbeelden gegeven van landen als Noord Korea en China maar ook in de USA wordt je geen inwoner als je de taal niet kan spreken en bij nationalisering geen trouw zweert aan het land waar je wilt wonen en werken. Laat daar een immigrant maar eens een grote smoel opzetten tegen de politie kan je lachen.
Maarja de immigratie maffia onder leiding van zesjes advocaten en D66 en krakers rechters valt er in Nederland niet tegen die Afrikaanse gelukszoekers in te brengen. De nieuwe trend is nu volk uit Iritrea en buurlanden weet je zeker dat sommigen aardig in de poen zitten dat zij namelijk oud piraten die hun schaapjes (scheepjes) op het droge hebben en hier komen rentenieren met een uitkering.

williamrightfoot | 25-07-15 | 21:00

Aan de andere kant schrijft Elsevier ook hele domme stukken hierover:
www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2015/...
Asielzoekers zorgen voor banen...
Wie die banen mag betalen zetten ze er voor het gemak maar niet bij...

Petrus Poortwachter | 25-07-15 | 09:07

Al die asielzoekers die al een poosje opgevangen worden in een azc willen steeds maar meer,vormen groeperingen de sterkste winnen het en de minderheid word weggepest.Het overgrote deel is moslim kregen toch maar mooi tijdens de ramadan een eigen gebedsruimte (te zien op verborgen filmpje)
Dit vind ik niet passend voor een azc want tenslotte zijn het allemaal "Vluchtelingen"en als je zo graag wil bidden dat leg je je gebedsmatje maar voor je bed.Zeer slechte reclame azc.
De dagelijkse pesterijen en vechtpartijen onderling word ook angstvallig buiten de media gehouden want het is alleen maar peace en vree binnen onze azc.
Ze maken elkaar al af als ze nog aan het dobberen zijn en zoiets moeten straks de nieuwe Nederlanders worden er staan er nog zo,n 2.500 op de wachtlijst die over een maand liefdevol gaan opgevangen worden,geen zorgen mensen de goedbetaalde coa medewerkers hebben alles onder controle .

brilletje1 | 25-07-15 | 08:39

Feitelijk is het meeste niet waar. Het lijkt net als het smartelijk politiemanwerkdagbeschrijvinkje overgetypt van een US ding.
Veel succes met je sociale verzekeringskaart. In de US hebben ze dat nog maar Nederland is wel wat moderner. En niemand krijgt een creditcard van de overheid.

DreHa | 25-07-15 | 00:03

Zeg Spartacus, als je nog eens zo'n artikel schrijft, zou je je dan eens eindelijk goed willen verdiepen in het verschil tussen een AZC en een AC! Asielzoekers vragen geen asiel bij een AZC, ook niet bij het COA, maar bij de IND in Ter Apel en daar zit dus een AANMELDCENTRUM en geen AZC!

Brundle | 24-07-15 | 22:05

Blijf vooral je kop in het zand steken, voor zolang hij nog op je romp zit.

Snowy2000 | 24-07-15 | 18:48

Sorry, Joris!!!!

Tabernakel | 24-07-15 | 18:48

-weggejorist-

Rest In Privacy | 24-07-15 | 18:00

-weggejorist-

Tabernakel | 24-07-15 | 17:20

-weggejorist-

Tabernakel | 24-07-15 | 17:20

Ik ben er trots op. Zie probleem ook niet.
Verder hier alleen maar ikke ikke ikke reacties en andere azijnzeikers.
Het systeem moet kapot, zodat we eindelijk IEDEREEN kunnen verzekeren een menswaardig bestaan te kunnen leiden en zielige rascisten en a-socialen kunnen uitleggen hoe je met elkaar dient om te gaan.
Vervolgens kunnen we ook het beeindigen van sentiënt leven strafbaar stellen.

Tabernakel | 24-07-15 | 17:20

Wat mij betreft nemen we een mix van de in het pamflet genoemde maatregelen over. Ik vraag me al jaren af waarom een politiek vluchteling vanuit, laten we zeggen, Binnen-Bongobongoland, helemaal hier naar toe komt. Was er geen veilige vluchthaven dichterbij?
.
Als ik in Nederland in de problemen kom, vraag ik eerst asiel aan in België of Duitsland, niet in Zuid-Burundi. Mocht het binnen de EU niet lukken, dan wordt het Zwitserland of desnoods Rusland. In elk geval een land waar ze electriciteit en leidingwater hebben.
.
Natuurlijk weet ik het antwoord wel: het gaat helemaal niet om politiek asiel, maar gewoon om geld en het bladgoud waarmee hier de straten, volgens de natte dromen van alle verschoppelingen ter wereld, geplaveid zijn. Politiek asiel is een drogreden voor economische migratie, tenzij de vluchteling in kwestie een Belg, Duitser of Brit is.

Digital Refugee | 24-07-15 | 16:51

Maar wat was er nou aan de hand in Pekela? Waar een burgerwacht in het leven moest worden geroepen om de autochtone bewoners van dat dorp te BESCHERMEN tegen 'lastigvallen' door asielzoekers in een COA aldaar?

Adversary | 24-07-15 | 16:32

Meneer de brievenschrijvert heeft helemaal gelijk. Ik zit er over te denken om zelf ook maar mijn ID-bewijzen te verbranden, en de hier illegaal binnen te komen. Echter, ik ben te blank.

Piet van het Padje | 24-07-15 | 16:20

Lijkt op een NUjij reaguursel.

Draaikont24 | 24-07-15 | 16:06

Dus als ik illegaal Nederland binnenkom, krijg ik een baan? Maar dat is niet de bedoeling, ik ga wel naar Engeland! Daar mag ik de rest van mijn leven de baas spelen over mijn vier vrouwen....

Prince Buster | 24-07-15 | 16:06

Goed pamflet. Verdient navolging. Nederland zou de regelingen voor asielzoekers moeten beperken tot vluchtelingen uit onze eigen regio (N-W Europa), en aftoppen op een maximum aantal. Vluchtelingen uit bijvoorbeeld Syrie (een gevolg van de Westerse bemoeienis daar, maar dat is een andere discussie) zouden dan in eigen regio opvang moeten zoeken, niet in Nederland.
Overigens was de door de arbeiders gefinancierde verzorgingstaat bedoeld als vangnet voor die arbeiders, niet om er de hele wereld op los te laten. Het is onmenselijk en asociaal om te eisen dat de arbeiders die in meerdere opzichten ondraaglijke last ook maar moeten torsen. Drees zei dat ooit zo: “Nederland is in vele opzichten dingen gaan doen, die een menslievend karakter droegen, maar die voor het Nederlandse volk te bezwarend zijn geworden. Met zijn overbevolking en met al die grote werkloosheid kon Nederland zich deze dingen niet veroorloven.” En zo is het. Stop de asielmolen.

ben kokhals | 24-07-15 | 15:59

@Desmoulins | 24-07-15 | 14:51
Lees het boek "Welkom Thuis" van Edwin Winkels.
Als je iets om je land geeft, dan pak je het echt verkeerd aan.

Horagha | 24-07-15 | 15:42

Wat nou niet waar!? Vandaar dat er tig politiewagens nodig waren om de rust terug te krijgen. Dat hele linkse coa-kliekje liegt en bedriegt maar raak! Het is zo verrottes makkelijk om met geld van een ander( lees ons geld dus) al dat geteisem hierheen te halen en ze te verwennen. En als het de MANNEN ( want dat zijn het voornamelijk die hierheen komen) niet bevalt, ja dan breekt letterlijk en figuurlijk de pleuris uit. Maar die hele linkse geitenwollensokkenbende zorgt wel dat er niets naar buiten komt. Oh en ben je toevallig verplicht vrijwilliger bij dat zooitje en je verteld iets over wat er in zo'n azc gebeurd, grote kans dat ze je deruit gooien en je gekort wordt op je uitkering... Leuk he zo'n azc.Van Klaveren en Bontes gaan vragen stellen over wat er in Dronten is gebeurd, wordt hoognodig tijd ook!!

En nog even speciaal voor de gemeente Zeewolde:
Gemeente Zeewolde, lettennnn we eeevennnn op!!!! Die ellende willen jullie ook hierheen halen he...
Ruzies, godsdienstwaanzin onderling, eisen stellen omdat ze het niet eens zijn met hun luxe leventjes en ga zo maar door...
Je zou bijna zeggen dat er een paar wakker heworden zijn daar in Den Haag.
Klaar met die bende en nooit in Zeewolde!!!!

Ciprinus | 24-07-15 | 15:35

Nu hoor je het ook eens vanuit een ander hoek, maar of het door dringt blijft de vraag, in de Haagsche Politiek in ieder geval niet.
www.elsevier.nl/Nederland/blogs/2015/7...

Snowy2000 | 24-07-15 | 15:12

Wat is visa versa?

Big Poppa Pump | 24-07-15 | 15:12

Om in de gedachtegang van GeenStijl te blijven, minderheden moeten hun bek dicht houden en doen wat de meerderheid wilt.
Horagha | 24-07-15 | 13:32
.
Ja, meneer de wegkijkert, dit is natuurlijk veel beter voor een minderheid: "In de islamitische landen in het Midden-Oosten worden de minderheden bedreigd met uitroeiing. Wat in de asielzoekerscentra gebeurt, is gewoon de voortzetting van de Midden-Oosterse islamitische cultuur en traditie: dreigend, intimiderend en soms gewelddadig."

Geschreven overigens door een vluchteling. Zo iemand die u heel erg lievvvvvvvvvvv vindt. Het zou goed zijn als u uw ogen eens opent, mits uw verstand dat natuurlijk aan kan.

Hans Hillen | 24-07-15 | 15:08

Zo is het. Niemand is van de wereld en Nederland is van iedereen.

RegseHippie | 24-07-15 | 15:03

"Een bewoner van het AZC, de Syriër Osman, bevestigt dat. Weinig aan de hand, meldt hij." Dus dan is hiermee de kous af. Asielzoekers hebben namelijk altijd gelijk, vooral Syriërs. Osman zegt het, en wie hem niet gelooft is een vuile racist, en islamofoob.
Cuyahoga | 24-07-15 | 12:39
.
Mooi hè. Hoe dat werkt. En zo'n journalist ook. De moslims gaan op de vuist met de christen. En dan de moslim om een quootje vragen. Want die gaat natuurlijk eerlijk zeggen dat hij een christen in elkaar heeft geramd. Qua hier in NL iets bereiken heb ik wel meer hoop op de Syriers dan op de Afrikanen. Ik denk dat de Eritreers weer het zelfde verhaal worden als de Somaliers, met als voordeel dat ze geen moslim zijn. De Syriers kunnen het qua IQ misschien nog wel 'maken' hier, volgens mij zijn velen wel redelijk opgeleid. Maar grote kans dat ze door hun religie weer niets willen en kunnen. Dat wordt nog wat de komende jaren: één en al uitslutings-, discriminatie- en slachtoffergezeik. Pfffffffff. Wat mij telkens weer verbaast is hoe vanzelfsprekend deze mensen het vinden dat er voor ze gezorgd wordt. Door mensen in een land waar zij zelf niets mee hebben en waar ze hoogst waarschijnlijk niets aan zullen bijdragen. Ik vind dat namelijk in het geheel niet vanzelfsprekend.

Hans Hillen | 24-07-15 | 14:54

@Horagha | 24-07-15 | 13:33

Dat krijg je ervan als je een andere definitie van 'minderheden' hanteert. Mijn stukje was vrij duidelijk.
Ik doelde dus duidelijk niet op de meerderheid-minderheid in een democratie. Verhuis lekker zelf, wegkijker.
Ik betaal me blauw aan deze ongein en ik geef werkelijk iets om mijn land. Iets met het oog op de toekomst van onze nazaten.

Desmoulins | 24-07-15 | 14:51

De mensen die duizenden euros kunnen neertellen om met een zielig verhaal hier asiel aan te vragen, zijn helaas de mensen die niet het meest hulp behoevend zijn. Die zitten nog in de oorlog. Letten jullie op, GroenlinksD66?

Mr. Squits | 24-07-15 | 14:48

Wat zou het toch mooi zijn als dit gewoon kon zonder de ellenlange lijst aan nadelen.

Mertom | 24-07-15 | 14:10

meneer Q | 24-07-15 | 13:43
+vermogenstoets bij kinderbijslag en kindgebonden budget

Hoeveel allochtonen kent u met een vermogen van groter dan €80.000? Een mooi voorbeeld van etnisch geprofileerde "bezuinigingen".

kindapaas | 24-07-15 | 14:09

Mijn onderbuik zegt dat dat pamflet gestencild is door iemand die door de gemeente onbetaald tewerkgesteld is in het COA.

Ooit_huisregelneef | 24-07-15 | 14:01

-weggejorist-

hetvolkspreek | 24-07-15 | 13:50

-weggejorist-

hetvolkspreek | 24-07-15 | 13:50

De schrijver noemt dan ook wel een stel enorme baggerlanden op. Ik hoop niet dat hij dáár nu een voorbeeld aan wil nemen.
Muggenmepper | 24-07-15 | 12:22
.
Ook niet baggerlanden kom je niet binnen. Australie, VS, Nieuw-Zeeland ... echt niet eenvoudig. Ik wilde zelf naar Nieuw-Zeeland. Nou, dat gaat écht niet lukken. Ik heb helaas geen beroep waar ze daarop zitten te wachten. Alternatief? Zeven ton meenemen, dan mag je ook komen.

Hans Hillen | 24-07-15 | 13:50

Dit alles kan gemakkelijk worden opgebracht door de volgende maatregelen:
+ stoppen HRA-aftrek
+ extra BTW-verhoging
+ hogere huren
+ hogere wegenbelasting
+ verlaging pensioenen
+ verdubbeling eigen bijdrage
+ verdubbeling verkeersboetes en zwartrijden
+ water-, riool-, energie-, milieu- en woonbelastingen flink verhogen.

meneer Q | 24-07-15 | 13:43

Wat een jankstenciltje. Wil je dat dan? De grens over trekken en meteen een kogel in je nek? En sinds wanneer geven wij in NL rijbewijzen uit aan asielzoekers? Daar moet je toch examen voor doen? Huilstukje.

Boer in 020 | 24-07-15 | 13:35

@Desmoulins | 24-07-15 | 13:10
Je kan namelijk ook verhuizen, als je niet in een land wens te leven waar de meerderheid bepaalt.

Horagha | 24-07-15 | 13:33

Het gaat niet eens om de spullen an sich maar om het feit dat onze overheid de ingezeten van deze natiestaat weigert te beschermen tegen dit soort zeer ongewenste praktijken.
@Desmoulins | 24-07-15 | 13:10
Dat beschermen van ingezeten van deze natiestaat is pure bullshit uitgekraamd door minderheden in de Nederlandse Samenleving.

Om in de gedachtegang van GeenStijl te blijven, minderheden moeten hun bek dicht houden en doen wat de meerderheid wilt.

Horagha | 24-07-15 | 13:32

De tikkende tijdbom die je binnen haalt, zijn in principe niet de mensen die naar ons land vluchten, want deze zijn nog blij hier te mogen zijn en snappen dat ze niet gelijk dezelfde levensstandaard kunnen hebben, maar de generaties die hierna komen.

Zullen zich ontevreden voelen, willen gelijkwaardige rijkdom als de autochtonen (wat autochtonen ook in generaties heeft opgebouwd) en waar je hard voor moet werken met een goede opleiding, willen hoge posities in het bedrijfsleven etc. Waardoor je kans hebt dat grote groepen of gaan radicaliseren of gaat afzetten tegen Nederland.

Daarnaast krijgt de Islam een steeds grotere invloed in Nederland.

Gringo81 | 24-07-15 | 13:29

wauw.

én een baan,én bijstand, en natuurlijk een gratis rijbewijs (alleen voor vluchtelingen hoor!)
gratis onderwijs... boeken, schoolgeld,schoolreisjes, zwemles etc. kost maar een paar maandlonen...

echt een intelligente brief.

Ik wil wel bij die drukkerij werken waar er voor miljarden aan drukwerk wordt gedrukt voor de vluchtelingen, of bedoeld de schrijver Joh. Enschede?

Rest In Privacy | 24-07-15 | 13:28

In Hongarije worden vluchtelingen in treinen en afgesloten wagons gepropt en vanuit het zuiden naar Budapest getransporteerd.
Zie de link voor de plaatjes.

www.corriere.it/foto-gallery/esteri/15...

Vigil | 24-07-15 | 13:24

Dat een ambtenaar bij het SOA een idealist zou zijn betwijfel ik, misschien aan het begin heel even, daarna blijken de ideaaltjes de harde botsing met de realiteit niet te overleven. Voor vluchtelingen werk is de vluchteling werk en daar verdienen ze vet aan, directrice boven een ton voor de rest 422 FTE tegen 25 miljoen, toch gemiddeld anderhalf keer modaal.

bijna_raak | 24-07-15 | 13:24

Containers ombouwen tot woning is een goed idee. Dan kunnen ze op een goede dag met huis en al op transport, terug naar hun land van herkomst. Zij blij, wij ook.
En ik lees overal de term 'illegalen'. De term betekent toch dat iets niet legaal is? Dus niet volgens de in ons land geldende wetten. In mijn ogen is illegaal gelijk aan straf. Niets meer.
En asielzoekers schijnen dus door vele landen heen te hebben gereisd om uiteindelijk hier in ons land jaren te worden gefêteerd. Knettergek. Gewoon retour naar waar ze vandaan kwamen: Duitsland of België. Als die exact hetzelfde doen, komen we uit op échte asiel-opvang: Aan de grens van het land met problemen. Daar gaat nog steeds geld naar toe. Dus daar moet je wezen.
Maar goed, misschien ben ik wel een beetje schizofreen en zie ik spoken...

EEnzame SchizofrEEN | 24-07-15 | 13:23

-weggejorist-

Tee Of Cup | 24-07-15 | 13:23

Charles de Batz | 24-07-15 | 12:57

Nee, u heeft zeker een punt; de details deugen niet. Overigens worden Creditcards wel degelijk uitgedeeld. Pre-paid waar al een bedrag opstaat. In 020 krijgen ze een gratis ov-kaart. Het gaat niet eens om de spullen an sich maar om het feit dat onze overheid de ingezeten van deze natiestaat weigert te beschermen tegen dit soort zeer ongewenste praktijken. Wat dat betreft kunnen we op dat vlak nog een hoop leren van de VAE, en dan heb ik het dus louter en alleen over de bescherming van onze natiestaat tegen een invasie van illegalen en daaran inherente taferelen.

Desmoulins | 24-07-15 | 13:10

-weggejorist-

doehetlekkerzelf | 24-07-15 | 13:08

De heer Elian heeft het weer mooi verwoord.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 13:07

Nu die "nieuwe" aarde door NASA ontdekt is maak ik mij om dit soort strooisels geen zorgen meer.
Ik mag namelijk veronderstellen dat iedereen die het hier niet meer naar z'n zin heeft ambtshalve op transport naar het nieuwe paradijs zal worden gezet.
Uw probleem opgelost, het mijne ook!

Skunk57 | 24-07-15 | 13:02

Hahahahaha, wat een domme redeneringen. Volgens mij is die poster door Blood & Honour gemaakt, dit kan niet door iemand gemaakt zijn die kennis van zaken heeft.
Dit is puur onderbuik geneuzel, dat ding heeft het dus niet goed begrepen. Hihihihi

Enne die computerstoring heeft ook voordelen. Ze kunnen niet aangemeld worden maar er kan ook geen geld worden uitgekeerd voor eten en drinken. Zelfde systeem. Dan wordt een AZC als ware een gevangenis. Niemand kan zich aanmelden maar niemand mag zich ook afmelden om ff een rondje buiten de AZC te lopen.

Staat natuurlijk los van het bestelsysteem waar in Hoofdkantoor Rijswijk wordt gewerkt maar ja, dit is GeenStijl je moet de waarheid met een rotsblok zout nemen.

Horagha | 24-07-15 | 12:59

Desmoulins | 24-07-15 | 12:53
Creditcard, hypotheek, rijbewijs? Moet ik nog doorgaan?

Charles de Batz | 24-07-15 | 12:57

@befferton,

Ah jij weet al precies hoe de vork in de steel zit. Het zijn tokkies. Gelukkig bent u niet van het type met vooroordelen en gelukkig bent u ook niet aanmatigend. Nee, u hebt liever dat we niet op de inhoud gaan. Liever mensen zwart maken. Goh, waar kennen we dat van.

roze_bril | 24-07-15 | 12:55

Linksen snappen niet dat wij ons leven geven om die potjes te vullen. Ik werk 5 dagen in de week. Ik zie vrouw en kind maar even en dan moet ik weer in mijn cubicle kruipen. Ze snappen niet dat het klote is om anderen die potjes daarna te laten leegroven zonder er iets voor te doen.

Repetitive Beats | 24-07-15 | 12:55

Wel 1 foutje in de brief, de vraagstelling is naar een ander gericht, maar het antwoord is gericht naar de briefschrijver zelf.

XaleX_2 | 24-07-15 | 12:55

Ik geloof dat een illegaal alleen recht heeft op de noodzakelijke medische zorg. De rest is lulkoek. Dat die brief er is gemaakt door een domme tokkie kan ik nog wel inkomen maar dat er mensen zijn die met de brief in de hand staan te wapperen "Zie je wel, zie je wel!" die wat mij betreft nog dommer.

Charles de Batz | 24-07-15 | 12:54

Open grenzen en een verzorgingsstaat gaan NIET samen. Dit toch volhouden betekent de totale ondergang.

TheOneWhoKnocks | 24-07-15 | 12:53

Tijdens de Canal parade schijnt er ook een boot met vluchtelingen mee te varen. Ben benieuwd hoeveel daarvan halverwege de tocht door de anderen overboord worden gekieperd.

harbi | 24-07-15 | 12:53

Charles de Batz | 24-07-15 | 12:48

Dat is waarschijnlijk een soort van vervangende zorgpas om toch gebruik te kunnen maken van ons zorgstelsel.
Waarschijnlijk door gemeentes uitgegeven.
Deze 'vertaalfout' is voor u deze reden genoeg om de schrijver in kwestie te betittelen als een tokkie en het verdere verhaal af te doen als onzin? Net of u niet ziet dat we onmogelijk op de huidige weg kunnen blijven doorgaan...
Met zulke landgenoten als u heb ik geen vijanden meer nodig.

Desmoulins | 24-07-15 | 12:53

pauperts

roaldr | 24-07-15 | 12:53

Niets onderbuik, dit is gewoon een lijstje met feitjes. Stuur die brief ook even naar Joop.

XaleX_2 | 24-07-15 | 12:53

Slopen van binnenuit is een hype tegenwoordig. Maar in dit geval sta ik er achter, want de Titanic zinkt en de band speelt gewoon door.

wiener mit pommes | 24-07-15 | 12:52

Als je -tig veilige landen op je 'vlucht' hier naartoe links laat liggen, wil je van te voren wel zeker weten wat er allemaal voor je klaar ligt. Anders had je wel asiel in een land dichterbij aangevraagd en kost het je niet zoveel reisgeld. Handig pamflet dus. Nu nog in verschillende talen vertalen.

druipsmurf | 24-07-15 | 12:50

Miljarden euroś voor het vertalen van folders? Ik zit in de verkeerde branche. Creditcard?

Ik blijf er bij. Vertaald uit het Amerikaans.

Charles de Batz | 24-07-15 | 12:50

Opvang in de eigen regio graag.
Saoedie Arabie heeft veel ruimte, ze spreken dezelfde taal en hebben ook nog eens een leuke herkenbare religie.
Win-win-win.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 12:50

Boris011 | 24-07-15 | 12:43

Dit heeft dan ook geen ene moer met ras of etniciteit te maken. Dit is sluimerende collectieve zelfmoord.

Desmoulins | 24-07-15 | 12:49

@heldheino | 24-07-15 | 12:48
Zeer goede vergelijking! We zakken snel af naar dat niveau met al die import moslims en gelukszoekers. Dus het is niet alleen een vergelijking maar tevens een terechte waarschuwing.

Mark_D_NL | 24-07-15 | 12:49

Wat is een sociale verzekeringskaart? Hebben wij dit of is het een uit het anglo-amerikaans rechtstreeks vertaald naar het Nederlands? Ik denk het laatste. Dus een retedomme brief van een retedomme tokkie. Geen aandacht aan besteden.

Charles de Batz | 24-07-15 | 12:48

Er wordt wel vergeleken met top landen..

heldheino | 24-07-15 | 12:48

@Boris011 | 24-07-15 | 12:43
"Mensen die in verdeeldheid trappen". Die goed mens uitspraak had ik nog niet gehoord/gelezen. We trappen niet in verdeeldheid. Die verdeeldheid wordt gecreeerd en in stand gehouden. De overheid had de verdeeldheid kunnen voorkomen. Maar ja de eigen baantjes en centjes hebben voorrang...

Mark_D_NL | 24-07-15 | 12:47

Dat over Venezuela klopt alvast niet weet ik uit eigen ervaring. Zelfs in Venezuela weten immigratieambtenaren een toerist te herkennen, zelfs al hij met een taxi "illegaal" over een drukke grensovergang met Colombia komt.

Aan de andere kant kreeg ik ook geen Miele aangeboden.

bergsbeklimmer | 24-07-15 | 12:46

Op het eerste gezicht is die brief in foutloos Nederlands geschreven, alle d's en t's staan goed. Komt dus niet van een tokkie.

TheWriter | 24-07-15 | 12:45

De Europese Commissie heeft gisteren bepaald dat Nederland meer bootvluchtelingen dient op te nemen dan eerst was voorgenomen. Het worden er nu 2047. Van hen is een groot aantal Eriteërs van wie vaststaat dat clandenken en hun godsdienst, de islam ,de twee peilers zijn waarop hun bestaan is gefundeerd. Een moderne samenleving als de onze stelt veel eisen , eisen waaraan deze mensen niet aan kunnen voldoen binnen afzienbare termijn. Nederland, d.w.z de arbeiders in hun volkswijken, zullen hen moeten gaan verwelkomen in hun midden.De kinderrijke gezinnen uit de Hoorn van Afrika ( Somalië, Ethiopië en Eritrea) worden de nieuwe onderklasse van ons land. Het is al vele malen genoemd in deze burelen, reeds koningin Juliana verklaarde dat Nederland overbevolkt was tijdens haar koningschap en emigratie werd gepropageerd van regeringshuize.Inmiddels zitten we al op 17.1 miljoen mensen. Het gezond verstand is weg alhier. Het grootkapitaal( bedrijfsleven en asielindustrie vormen een kongsi in deze) en de godsdienst (islam) hebben natuurlijk grote baat bij toenemende en voortgaande immigratie. Het grootkapitaal : hoe meer mensen, hoe meer consumenten/cliënten. De islam : hoe meer moslims , hoe meer adepten.Je hoeft geen lid van de Club van Tien Miljoen te zijn om te weten dat dit fout gaat op korte termijn.

Jan Boule | 24-07-15 | 12:45

Dat hele asielverhaal is een groot complot van Miele.

Willem van Rood | 24-07-15 | 12:45

Wat is een sociale verzekeringskaart? Volgens mij hebben we dat niet in Nederland, het lijkt me daarom een vertaling van een Amerikaanse kettingbrief (een social security card bestaat wel in de VS).

kaasburger | 24-07-15 | 12:44

White power, Black power.. Gecombineerde kracht, daar is de overheid bang voor. Mensen die in de verdeeldheid trappen zijn nog achterlijker dan het voorhoofd van Spartacus.

Boris011 | 24-07-15 | 12:43

Ze vergeten er nog één: als je hier uitgeprocedeerd bent en je vertrekt niet, passen ze de wet aan. Krijg je "bed, bad en brood". En in plaats van dat je dan blij bent dat je dus gratis onderdak en eten krijgt, ga je procederen dat je dat niet altijd hebt gehad en eist jet dat met terugwerkende kracht alsnog op. Maar dat kan natuurlijk niet, onderdak met terugwerkende kracht. Dus dan neem je ook wel genoegen met contant geld. En weet je wat ik denk? Dat het ze nog gaat lukken ook!

J. Jarig | 24-07-15 | 12:40

Om even te pitlutten dat van die creditcard klopt dan weer niet.
.
Trouwens niks mis het opvangen van echte vluchtelingen, heb er 2 voor me werken met historie van vervolging/gevangenis/afgeslachte familieleden in niet zeau fijne landen.
Alle 2 alleen NL paspoort, ingeburgerd, harde werkers en kunnen nu prima voor zichzelf en gezin zorgen.
.
GelukszoekerTs tsjaa linea recta retour afzender, jammer van je betaalde poen om hier heen te dobberen maar er is hier geen plaats voor jullie. Zegt het voort in de zandbak!!

Berbaar | 24-07-15 | 12:39

"Een bewoner van het AZC, de Syriër Osman, bevestigt dat. Weinig aan de hand, meldt hij."

Dus dan is hiermee de kous af.
Assielzoekers hebben namelijk altijd gelijk, vooral Syriërs.
Asielzoekers zijn namelijk altijd hardwerkende rechtvaardige burgers die hun land moesten ontvluchten omdat hun ideeën niet overeenkwamen met de politieke stemming van de meerderheid.
Allemaal vrij van geest, met prachtige normen en waarden, die moesten vluchten omdat ze anders vermoord zouden worden. Velen zijn mishandeld en verkracht en hebben de helft van hun familie al uitgemoord zien worden.
Allemaal tandartsen, economen, poëten, leraren in de dop.

Osman zegt het, en wie hem niet gelooft is een vuile racist, en islamofoob.

Cuyahoga | 24-07-15 | 12:39

Onder welke steen heb jij gelegen Spartacus.
Deze tekst gaat al tijden rond via de funmail.
Niets nieuws onder de zon.

swassannuf | 24-07-15 | 12:39

Ah, ik zie nu dat Donjon de link al heeft gegeven, Joris haal het bericht maar weg.

Genex | 24-07-15 | 12:38

*heeft zijn paspoort weggegooit en komt nu zwaaiend de grens over Nederland in*

Tjongejongeplong | 24-07-15 | 12:37

Lang leve de realiteitszin van de onderbuik.

harbi | 24-07-15 | 12:36

-weggejorist-

befferton | 24-07-15 | 12:36

Strekking van de brief klopt. +1

Rest In Privacy | 24-07-15 | 12:35

Zo kan een reaguursel ook.
Geef me een merkstift zodat ik er een plusje op kladder.
Wat een koningsbrief!

wakkere_nederlander | 24-07-15 | 12:34


@Mark_D_NL | 24-07-15 | 12:27
Hamburg (Germany) creates villages using containers for refugees. "German authorities have acquired containers at a cost of 4 million Euros." Deze containers worden dwars door Hamburg geplaatst. Zag gisteren nog een mapje hiervan....
www.practicaespanol.com/en/AgenciaEFE/...
.
______
.
Containers vol met schuldgevoel

Rest In Privacy | 24-07-15 | 12:32

@Capt. Iglo | 24-07-15 | 12:22
Maar gaan wel helemaal gratis naar de dokter en zelfs naar het ziekenhuis. En zeg nou niet dat het *niet* zo is. In het UMC Rotterdam hebben ze zelfs een "speciaal potje" voor de behandeling van illegalen. En dat zal bij de andere ziekenhuizen niet anders zijn. Terwijl oudere Nederlanders niet meer naar de dokter durven omdat ze de eigen bijdrage niet meer kunnen betalen.
Dus hou eens op met illegalen in de zieligheidshoek duwen. Ze kiezen er zèlf voor want ze kunnen van het IOM een rugzak met geld en een gratis ticket naar het land van herkomst krijgen. Maar dan moeten ze daar zelf aan het werk en dat is toch andere koek dan levenslang uit de Ned. vleespotten te vreten.

Lupuslupus | 24-07-15 | 12:31

Stuk voor stuk landen waar we een voorbeeld aan mogen nemen in dat pamflet. Klasse.

Pot Vol Koffie | 24-07-15 | 12:28

Over 15 jaar zijn we het Marokkanendrama geheel vergeten. Want dan zitten we met een vergelijkbaar Afrikanen-drama. En wederom is het niet zozeer de eerste generatie, die in ieder geval nog probeert om hun plek te vinden (maar deze achterstand nimmer inhalen gaat), maar hun kroost, welke van thuis uit amper tot geen Nederlands of arbeidsethos meekrijgt, qua IQ aan de onderkant van de statistieken bungelt, vrijwel exclusief omgaat met mensen uit hun eigen etnisch-religieuze groep, iedere vorm van tegenstand de facto zal bestempelen als 'racisme', uiterst vatbaar blijkt te zijn voor extremisme, en uiteraard een pishekel ontwikkeld aan de "Nederlander".

Abject | 24-07-15 | 12:28

Hamburg (Germany) creates villages using containers for refugees. "German authorities have acquired containers at a cost of 4 million Euros." Deze containers worden dwars door Hamburg geplaatst. Zag gisteren nog een mapje hiervan....
www.practicaespanol.com/en/AgenciaEFE/...

Mark_D_NL | 24-07-15 | 12:27

Dit heet cherrypicking. Tenzij het argument serieus is dat we moeten streven meer te zijn zoals genoemde landen. Wat gek toch dat geen enkel lang waar je zou willen leven zo omgaat met vluchtelingen.

Zaagbaard | 24-07-15 | 12:26

Benoemen en doorpakken!

roosvrij | 24-07-15 | 12:25

Aardig gevonden, maar je vergelijkt wel de ergste landen in de wereld, met een land wat het gewoon erg goed heeft en door diens beleid asielzoekers anders behandeld. Je moet in een dergelijke vergelijking ook andere 1e wereldlanden meenemen imo.
Verder heb ik er geen problemen mee om asielzoekers te helpen hier hun leven te hervatten. Ik heb er een probleem mee dat er zo vaak misbruik van wordt gemaakt, dat de regels niet voor iedereen gelijk zijn en dat de wet compleet genegeerd kan worden door met je luie reet hier te blijven, terwijl je eigenlijk uitgeprocedeerd bent.
En ja, op de korte en middellange termijn zijn niet alle asielzoekers even wenselijk. Maar ik ben er van overtuigd dat een groot deel ook gewoon tijd nodig heeft (veelal na meerdere generaties voortplanting) om te integreren en diens plek te vinden. Al jarenlang komen er verschillende bevolkingsgroepen naar Nederland en elke groep heeft zo zijn problemen gehad. Het lijkt momenteel met de moslims heel ernstig, maar dat komt ook door een bepaald beeld wat de media geeft om maar meer te verkopen en omdat we nu stukken sneller communiceren. En elke groep heeft zo zijn rotte appels. Misschien zijn het er nu wat meer dan gemiddeld, maar dat betekend niet dat we ze meteen als stront moeten behandelen. Wij zijn beter dan dat.

En ja, ook geldverspilling is van alle tijden.

Martinspire | 24-07-15 | 12:24

En in Hengelo is zonder dat ook maar iemand van de bevolking erover was ingelicht de opvang van 135 asielzoekers bijna in het midden van het centrum van de stad in kannen en kruiken. Onderonsje van linkse B&W, Woningbouw (ook in handen van de gemeente) en COA. Maar Hengelo kan gerust zijn... Er komen alleen maar hele lieve gezinnen met kinderen................
www.tubantia.nl/regio/hengelo/hengelo-...

Aristotalloss | 24-07-15 | 12:23

Voor een kettingmaaltje… eigenlijk het eerste mailtje wat ik goed zou vinden. Het slaat precies de spijker op de kop. Misschien helpt het de slapende meerderheid een beetje wakker(der) te krijgen. Ik heb in ieder geval nooit belasting willen betalen voor dit soort "vluchtelingen".

Mensen die écht vluchteling zijn kunnen hulp krijgen. Maar niets is gratis: je krijgt gratis hulp tot je op eigen benen staat, en daarna moet je gewoon gaan werken, betalen voor onderwijs e.d. Iedereen die geen échte vluchteling is, maar gelukzoeker (om maar wat te noemen), hoort hier gewoon niet thuis ténzij je zelf je zaakjes regelt. Zelf inburgeren, zelf betálen voor inburgering, zelf werk zoeken, zelf huis kopen, gewoon voor jezelf zorgen dus.

Iedereen die dit niet kan mag opzouten.

kanon0503 | 24-07-15 | 12:23

-weggejorist-

opperrechter | 24-07-15 | 12:22

Meneer of mevrouw heeft geen verstand van zaken dat blijkt maar weer. Illegalen krijgen geen baan (mogen namelijk niet werken), geen uitkering, geen huis, geen rijbewijs, geen sociale verzekering. Kortom totale onderbuik onzin. Hoe de regels in andere landen zijn zou hij/zij natuurlijk best juist kunnen hebben.

Capt. Iglo | 24-07-15 | 12:22

De schrijver noemt dan ook wel een stel enorme baggerlanden op. Ik hoop niet dat hij dáár nu een voorbeeld aan wil nemen.

Muggenmepper | 24-07-15 | 12:22

Mooi, dan kan de sloop nu van binnenuit beginnen.

Mastermattie | 24-07-15 | 12:20

".. onderbuikende doorstuurmailtjes.."

Maar feitelijk/inhoudelijk niets op aan te merken.

Godsammekraken | 24-07-15 | 12:18

Dat is een GeenStijl poster!

Mark_D_NL | 24-07-15 | 12:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland