Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Downloaden is heling

apen!Downloaden van gestolen muziek schijnt in Nederland legaal te zijn, zolang je het maar niet deelt met anderen. Da's raar, want wij worden door Tim Kuik in het gevang gegooid als we gewoon die netjes gedownloade mp3's op onze website zetten. Ies niet eerlijk! De VVD wil hier wat aan doen, en het downloaden gewoon beschouwen als heling. Fransje Bauer op de pc trekken? Dat is volgens de VVD hetzelfde als een gestolen Rolex op straat kopen. En dat mag allemaal niet! De Europese versie van de VVD heeft daarom een voorstel ingediend zodat we straks een Europese wet hebben die EINDELIJK downloaden illegaal maakt. Enige probleem: We hebben te maken open source mongeaulen, die zich 'gecriminaliseerd' voelen omdat ze liever niet betalen voor hun muziek en films. Straks gaan jullie zeker nog zeggen dat Lunix beter is dan Windows. Val eens dood, stelletje kudtkrakers. -edit: Linux is ook beter dan Windows.-

Reaguursels

Inloggen

als ze dit verbieden krijgt men de volgende problemen/ gaat het volgende gebeuren.

1: de verkoop van mp3 spelers neemt af. waardoor een deel van de winsten

2: de muziek word niet meer gedownload maar door gegeven via usb-stick enzo

3: mensen downloaden geen muziek meer en gaan dan radio luisteren bijv.

4: hoe willen ze dit verbieden?? uploaden is ook illegaal en gebeurd ook.

5: hoe willen ze dit controleren?? ik denk dat er even veel huizen zijn als computers

6: en ik wens ze veel succes :D

oftewel als ze dit doen krijgen ze zelf problemen. omdat dit niet door tevoeren is

hummertje | 20-12-06 | 16:34

ons een beetje verplichten om te kopen?

Zolang we via cd-r en mp3-speler heffingen voor piraten betalen is piraterij gerechtigd! Met mate natuurlijk want goei shit kopen we... Toch?

ik vind die deals maar niks en ze zouden die heffingen en shit juist eerst eens volledig moeten afschaffen zodat downloaden inderdaad inhoud dat je niet betaald en daarmee diefstal wordt.

hel | 19-12-06 | 12:47

Ik doe het zo: ik download eerst de hele zooi gratis en wat ik echt mooi vind koop ik alsnog.
-
Er gaat niets boven lekker rustig met wat drinken in de lui stoel muziek luisteren, dan in zown muffe muziekzaak een album via de koptelefoon staan luisteren.
-
En die betaal programma's gebruik je niet als je programma's hebt waar je niets hoeft te betalen.
Ze moeten gewoon deals maken met internetproviders over dit soort zaken.
Je betaald gewoon een vast bedrag extra(alle internet gebruikers) aan de provider die weer een percentage afstaat aan de muziek/film en software industrie.
Zo dwing je de internet gebruiker te betalen voor downloaden anders sluiten ze je gewoon af en dat wil niemand.
Hoe en wat moeten de knappe koppen maar uitvinden.
Zolang ze dat niet doen trek ik het toch wel gratis van internet af(net als bijna iedereen).

Stompvoorwerp | 19-12-06 | 11:41


Gelukkig heeft deze Lieshoutman meer verstand van biertjes.

Prze***walski | 19-12-06 | 11:35

hoe kan je aan een cd zien of die legaal of illegaal gedownload is?

Tinmen | 19-12-06 | 10:20

Linux is veeeeeel beter dan Windows.

Haaimans | 19-12-06 | 09:41

@StonedTrooper:
Zet je Opa eens achter SuSE/Mandriva, als hij nog geen Windows kent. Wedden dat hij er wel uitkomt?

Schapenanus | 19-12-06 | 08:59

Linux is voor loonies.

DanteG | 19-12-06 | 08:37

Heb je je ouders of opa en oma wel eens achter een linux machine gezet ?
Als ze linux net zo gebruiksvriendelijk zouden maken als windows zodat iedere digibeet er mee kan werken zou het net als windows een stuk instabieler worden.

StonedTrooper | 19-12-06 | 08:21

Een echte audiofiel koopt zowiezo alleen orginele cd,s/platen.

baggerboer | 19-12-06 | 07:37

Linux? Windows? Ik draai al jaren op een OS dat ik ooit zelf op de basisschool heb geschreven: Schnickel XXIV. Stukken beter. Ik download ook niet: ik neem al mijn muziek zelf op. In de badkamer. Met de buurvrouw.

Xixulon Gralgrathor | 19-12-06 | 07:07

Waarempel! We nemen een EU beetje VVD dr bij beetje dom gelul dr bij
goed mixen en dan rolt er uit dat iets wat je niet gekocht hebt maar wel in het bezit hebt gekregen d.m.v. een 50 euro p/m kostende abonnement is heling!
Hebben die dombo's nou echt niks beter te doen dan elke EU burger lastig te vallen met domme regels die geld opbrengen voor een project wat nog stompzinniger is dan de betuwelijn, genaamd EU ?
I.p.v. grenzen dicht knopen, Wouter zijn waffel dicht knopen, CU ongezien de tyfus laten genieten, betuwe lijn schrappen (die nog eens 10milj kost), 26k uitgeprocudeerde illegalen (die 250milj kosten per jaar) het land uit tiefen.... gaan we weer lekker burgertje pesten om zo alle eurotjes voor onnozele plannen bij elkaar te schrapen. Lang leve de EU & onze fijne zetelaars!

Baldrick | 19-12-06 | 06:54

Linux is beter dan Windows, al was het maar vanwege die afperser Bill Gates. En wat doet de linkse Volkskrant, die belemmert de Linux gebruikers om hun videos te bekijken, oftwel de zo moraal verheven Volkskrant steunt de meest vreselijke kapitalist ter wereld.

ruudw | 19-12-06 | 05:49

De VVD krijgt wat mij betreft ongezien de tyfus, en Tim Kuik mag op het verlanglijstje van Osama Bin Hakbar.
En Hoxha kan de boom in met z'n gezeik over linux, gezien de servers die hier gebruikt worden...
PS, ooit wel eens een kraker met een PC en snelle internet verbinding gezien ?
Ik nog niet namelijk.

Irish_Bastard | 19-12-06 | 03:30

Waarmee eens temeer bewezen is, dat de EU alleen bestaat ten voordele van grote bedrijven. Afschaffen, die kliek zakkenvullers en nepotisten.

Neuken geen bezwaar | 19-12-06 | 02:08

De Kern uit MacOS komt uit FreeBSD.
.
OW YEAH, HEERLIJK TOPIC DIT!!!!
.
BSD > ALLES

LoL @ Sévèke | 19-12-06 | 00:33

ExtraEdit: Mac OSX is beter dan Linux en Windows samen.

Reykjavik | 19-12-06 | 00:24

@vrijheid-van-spreken
meer Rita?

Rhun | 19-12-06 | 00:13

Als ik m'n porno niet meer van het web mag halen wordt ik een gevaar voor de samenleving, hoe gaat de VVD dat dan oplossen voor mij en mijn medefapgenoten??

vrijheid-van-spreken | 19-12-06 | 00:04

@kay de cop: nee.

waazug | 18-12-06 | 23:57

eerst een cd downloaden, vind ik hem goed, dan koop ik het origineel ook, das toch leuker om te hebben...

kay de cop | 18-12-06 | 23:50

ps, gewoon xs4all als provider en je IP is veilig

StonedTrooper | 18-12-06 | 23:16

uitstel van executie
Oude economie zal spoedig na inmiddels aardig rijk te zijn geworden van het Internet van een koude kermis thuis komen nu ze hun positie willen veilig stellen. Internet is niet te stoppen of te controlen.
Uiteindelijk zal alles wat te copieeren is gratis zijn.

StonedTrooper | 18-12-06 | 23:15

VVD = Voor Vrij Downloaden toch ???
Zoland de software en muziek nog zo idioot duur is blijf ik lekker doorgaan.
(Brein leest u mee? krijg ongezien de tyfus..)

Tzakje | 18-12-06 | 22:49

Net vandaag een DL gestart van 61 Gb, hoop dat die binnen is voor de nieuwe wetgeving. Wat moet je dan gaan doen als het niet meer kan, ik zit toch zou gauw aan 150Gb per jaar aan DL. Nou zit ik niet te kijken hoe dat moois allemaal binnenkomt maar je moet het uitpakken en installeren en weer wegflikkeren als het niks is en je pc weer aan de praat zien te krijgen als er iets mis mee is, en de hele handel op dvd branden. En wat VVD zou ik dan moeten gaan doen? Teringzooi gaan schoppen op straat en met mij ca. 500.000 andere figuren?

coholta | 18-12-06 | 22:19

juist en zo is het en niet anders.. ekimov

maced2 | 18-12-06 | 22:12

Die linux en apple gasten zijn nog fanatieker dan de Taliban. Eng volk.

ekimov | 18-12-06 | 21:55

enuhh, hoeveel stemmen gaan ze hier mee verliezen?

Gierige Gier | 18-12-06 | 21:48

@luukje 18-12-06 @ 21:21
Ze moeten ook wel een beetje de schijn ophouden, maar volledig meewerken aan anti-piraterij en hun business is weg.

Aegir | 18-12-06 | 21:46

they will be forced to live in semi-luxury! de schande!

Ahura Mazda | 18-12-06 | 21:37

Internetproviders zullen er altijd voor zorgen dat wij kunnen downloaden.
Af en toe gooien ze zo'n torrentknuppel naar BREIN toe, dan zijn die ook weer rustig.

luukje | 18-12-06 | 21:21

@Dada_ 18-12-06 @ 17:04

-
Toine Manders (geb.14-03-1956 te Stiphout)...... Hij studeerde rechten aan de Universiteit van Maastricht en volgde een specialisatie aan de Universiteit van Nijmegen, waarna Manders zich vestigde als advocaat te Helmond, waar hij zich heeft toegelegd op intellectuele eigendomsrecht en letselschade.

www.toinemanders.nl..
-

kijk zie je nu wel.. waarom ik als Limburger Maastricht gewoon niet moet... eerst die kut euro bedenken en nu dit...

dat zou echt uit Limburger moeten verwijdert worden..

janis | 18-12-06 | 21:21

8 mbitjes dus over 9 uurtjes istie klaar met een hd afleveringetje van bones erbij

luukje | 18-12-06 | 21:19

Damn luukje, daar ben ik toch wel 6 uur mee bezig :P.

Hoe dan ook. Stel je voor dat illegaal of legaal in grijsgebied niet meer mogelijk zou zijn. Waar hebben we dan internetabbo's met hoge snelheden voor nodig?
Vrij onnuttig, dus als downloaden echt niet mogelijk is, dan stort de markt voor internetabonnementen ook totaal in. Dus een paar Amerikaanse platenmaatschappijen een paar centen meer en veel ontslagen bij de Nederlandse bedrijven.

Als de vvd dit voor de verkiezing had gezegd.......

En downloaden onmogelijk... like that is gonna happen :P

Aegir | 18-12-06 | 21:18

@luukje: Veel succes, wat is je down speed?

Schapenanus | 18-12-06 | 21:11

Daar gaat ie maar weer voor vanacht
The Abyss - Directors Cut 1080i DD5.1 [01/12] - "The Abyss - Directors Cut (BS-i 1080i DD51).par2" (1/1)
collection size: 24.95 GB, parts available: 104881 / 104888
- 15 par2 files
- 243 ts files

luukje | 18-12-06 | 21:08

kan iemand uitleggen hoe f.t.p-en werkt?

Attila23 | 18-12-06 | 20:58

Zeau moet het dus niet. Die VVD-ers kunnen de pot op!

Voor downloaden
-Scheelt tijd (je hoeft geen 10 kilometer vanaf Hei en Boeicop naar Zederik te fietsen om een maf CDtje te halen)
-Scheelt geld (kan je er andere dingen mee doen)
-Is niet slechter qua kwaliteit als je het goed doet

Tegen downloaden
-Tim Kuik en nu ook de VVD

En voor die Linux en Windows discussie hier. Windows gebruikers: Stik erin! Linux gebruikers: Stik erin! Voor de BSD gebruikers: Ga zo door!

img123.imageshack.us/my.php?image=stij...

Schapenanus | 18-12-06 | 20:30

Waar vind ik een krakerd die mij effe heel snel komt uitleggen waarom mijn pr0n-filmpjes het niet doen op mijn nieuwbakken linux-dinges? Open Source is mooi en alles, maar het moet niet ten koste gaan van Debbie's Open Source deel IV: Downloading onto Debbie's Face.

Opa Bangepoep | 18-12-06 | 20:18

Doet hier iemand ICT in een gevangenis? Hoe zijn de faciliteiten daarzo? 55 Mbit?

waazug | 18-12-06 | 20:14

@roebfromtheblock 18-12-06 @ 19:49
Probeer es The Elder Scrolls IV: Oblivion. 9,3 op de schaal van Gamespot. Dat betekent geen zak maar ik vind 't wel leuk!

waazug | 18-12-06 | 20:12

Joepie zit strak half Nederland in de bak...........downloaden we daar lekker verder.....kansloos die VVD.

bloke | 18-12-06 | 20:01

[nerdmode]downloaden mag... je mag alleen niet alles zomaar uploaden. Op zich wel grappig dat het eigen serverpark van Microsoft draait op OpenBsd...??

Het enige dat nog niet echt lekker draait op Unix is Active Directory maar ja...
[/nerdmode]
nog neuquen vanavond??

chrizzzt...uz | 18-12-06 | 19:56

Niks diefstal ik heb toch autheurs rechten betaald op de lege CD of DVD.
Diefstal is als je ook autheurrechten moet betalen voor de lege CD/DVDs waarop je zelfgemaakt foto's e filmpjes zet.

youwish | 18-12-06 | 19:52

Downloaden met encryptie. Wat niet weet wat niet deert. Iets stelen als niemand er ooit achter komt en het niet mist is niet stelen.

hobbit | 18-12-06 | 19:50

Mogen de heren gamesproducenten eerst eens een keer een fatsoenlijke game maken, voor ze het op de markt gooien. En een goeie customer service, die is als vanouds dik bout. Never dat ik een spel koop.

roebfromtheblock | 18-12-06 | 19:49

Alles wat niet/nauwelijks schaars is kun je niet verkopen. Een MP3 is per definitie niet schaars en dus hoor je er niet voor te betalen. Vreemd dat ze bij de VVD niet inzien dat ze met het illegaal stellen van downloaden van mp3's alleen maar een industrie beschermen... o wacht.

Gentle | 18-12-06 | 19:38

ik dacht dat er 'Downloaden is heilig' stond..

Demonische Eend | 18-12-06 | 19:37

ik koop veel muziek- en beeldspul voor 5 tot 10 euro, de rest mogen ze in hun keaunt steken.

bejaarde op brommer | 18-12-06 | 19:36

Ik download alleen "ter goeder trouw" en dus is het geen heling. Dat is het alleen als ik redelijkerwijs kan vermoeden dat de aanbieder de muziek niet rechtmatig aanbied. Zolang er niet expliciet bij staat dat ie gejat is, is elke mp3 legaal, wat mij betreft.

rotweer | 18-12-06 | 19:35

Goh eindelijk een voordeel aan het nieuwe links-gristelijke kabinet: de VVD zit daar lekker niet in... (ben zelf overigens niet echt links te noemen..)

Quacka | 18-12-06 | 19:09

Maar als ik nou een kopie van een kopie van een kopie download, is dat dan ook diefstal?

Schoorsteenveger | 18-12-06 | 19:08

Er zijn heel veel muziekblogs waar links staan om muziek te downloaden.
Nou kunnen ze veel zeggen over inkomsten die dalen bij de grote bazen.
Maar mijn ervaring is juist dat veel mensen experimenteren met muziek, d.w.z ze willen wel eens wat anders horen dan die commerciele top 40 zooi.
Zo gaan veel mensen op zoek naar wat anders, en waar doen ze dat? Juist op het internet, de plek waar alles kon tot voorheen.
En wat ik voor reacties tegenkom op die muziekblogs: "Nooit van gehoort deze muziek, waar koop je dat?" Sommige kopen dan deze albums, waar ze eerder niks van hoorden op de radio. Er zijn nog een hele hoop mensen die toch het origineel willen hebben, daarbij NATUURLIJK de profiteurs daarbuiten gelaten.
--
Het internetwereldje word steeds kleiner, tot op een gegeven moment niks meer gedaan kan worden.
Ooit was het internet om gegevens uit te wisselen met elkaar, daar komt ooit gewoon een einde aan, door dit soort gelul!

Mindfield | 18-12-06 | 19:08

Schaf dan ook maar direct breedband internet af en allemaal lekker terug naar die reutelende inbel modem, want da's voor een beetje nieuws en tieten browsen voldoende (of is/wordt dat ook al illegaal).

Prachtig die paranoia..

*zwengelt de peerguardian weer eens aan voor een update*

Provocative | 18-12-06 | 19:07

Unox, de worst operating system!

Scarblac | 18-12-06 | 19:02

Powerpost rules, fuck the VVD

fuckajax | 18-12-06 | 19:00

Het zal niet lang meer duren of er moet ook prive-belasting worden betaald over de lucht die je inademt. Immers, internationale bedrijven investeren heel veel in schone uitstoot en daar moet wel prive-belasting over worden geheven. Zo betalen ondernemers en dus consumenten nu al duizenden Euro's per jaar aan private belasting voor zaken die ze helemaal niet gebruiken. Brutale Stichtingen sturen ongevrtaagde acceptgiro's, en dat met 'goedkeuring' van het ministerie van justitie (volgens hun dan wel).

Kees3382 | 18-12-06 | 18:56

Linux is kudt, Mac is kudt, dit VVD plan is kudt en downloaden van films en mp3's rules aars.

MiRRoRMaN | 18-12-06 | 18:53

De RIAA, MPAA, Tim KUIK en gvd nu ook nog de VVD moeten eens ophouden met dat gezeik. Nog nooit is aangetoond dat de opbrengst v.d. platen maatschappijen is gedaald door piraterij. Het zal mij niets verbazen als dit eerder het gevolg is van het zooitje bagger dat ze voortdurend op de markt pleuren en de belachelijke bedragen die ze er voor vragen. Mijn kennissen en ikzelf downloaden veel en als er echt iets goed bij zit kopen we de CD, of indien voorhanden, de LP versie, dan heb je ook wat. De rest van het download spul kan zo weer richting RB.
Overigens, hoe wil men controleren wie/wat download? Een beetje piraat gebruikt toch een mod die niet tegelijk upload en zet tevens peerguardian aan. Of willen ze bij iedereen een huiszoeking doen?

Qubth ut Allah | 18-12-06 | 18:41

Wil je liever genaaid worden door je eigen wijf of door de VVD??

bengel | 18-12-06 | 18:39

VVD is een kudtpartij die angstig zoekt naar manieren om het grote verlies te herstellen.

doskabouter | 18-12-06 | 18:38

Uhm, hoeveel zetels was de VVD ook alweer kwijt? Lijkt me dat ze er zo nog minder krijgen. Ongezien de tyfus mogen ze krijgen.
Ik zie trouwens door de bomen het bos niet meer, kopieërheffing wél of niet, kopieëren mag dus wel of niet, mag downloaden nog wel? of niet?

En wat betreft die getrouwde Franse slet ..... d'r echtgenoot zou toch ook eens 12 miljoen Euro verdienen ipv 12,5 miljoen.
Waar hebben we het tegenwoordig over? Films die tientallen miljoenen danwel honderden miljoenen en soms wel eens één miljard winst draaien. Het kan toch ook wel een beetje minder zou ik zeggen.
T'is allemaal de schuld van Schwarzenegger en de Rollin Stones!! Die zijn begonnen met vragen van die gigantische bedragen. Doe eens minderen!!

:p

Benman | 18-12-06 | 18:37

Ja ik wil ook graag betaald worden verdomme. Sta op DVD van Underworld
en U2. Dus Bono doe eens even dokken svp ... voor beeld én geluid ...

Aboriginal | 18-12-06 | 18:31

idd opkankeren met dit gelul. A dat voorheen bijna alle cd's 40 gulden waren kan niet zonder prijsafspraken en das verboden. Daarnaast leer eerst eens wat intellegent eigendom nou echt inhoud. Wel x seconden straffeloos mogen samplen, melodien verbouwen etc. Dan moet we ook alles wat een kopie is aanpakken ! Echter 1 probleem want dan flikkert de hele econmie in elkaar ! Dus diefstal tegengaan ? goed maar doe het dan zoals het hoort en zoek dan eerst eens uit wat intelligent eigendom nou echt inhoudt. Tot die tijd kunnen ze beter hun muil houden daar bij de vvd !

Draaitafel Demagoog | 18-12-06 | 18:21

Ze moeten neit zeuren, ik durf te wedden dat iedereen wel eens wat gedownload heeft, zeikerds... zelf die rotte balkenende,,,wie weet heeft hij wel een grote (gedownloade) pornocollectie op zn kamer, zullen wij er ooit achterkomen? wie weet. maar niemand kan ontkenning dat hij nooit iets illegaals gedownload heeft!(tenzij je 80 jaar bent en meent dat een computer een nieuw amerikaans gerecht is) dus wie zegt het eens de zijn met VVD GA EENS FIJN DEAUD!

Kenzorr | 18-12-06 | 18:16

Ik loop te wachten op de dag dat de Nederlandse overheid tot dezelfde conclusie komen als die van Australie. Namelijk dat de verliesberekeningen van de MPAA en RIAA overdreven en soms niet eens realisties zijn. Dingen zoals 1 gedownload copie = 1 verkochte cd minder (=23 euro).

Anarki | 18-12-06 | 18:14

Downleauden ruleert!

Stijlloos Superieur | 18-12-06 | 18:13

@John McLane: Hele nacht? Een dvd'tje duurt niet langer dan 1,5 uur...

De bestaande auteursrechtenwetgeving is ten dode opgeschreven. Simpel zat. Ik hoef waarschijnlijk het verhaal over paard-en-wagen en technologische vooruitgang niet aan te halen maar ik doe het TOCH.

Of je nou legaal of illegaal downloadt als alternatief voor fysieke media, de detailhandel zal eronder lijden (en niet die pooiers en die enkele zak hooi die in de mic loopt te blèren). Business models worden opgevolgd door andere. De VVD is ook niet allerlei kudtregeltjes gaan verzinnen om paard en wagen, de typemachine en de platenspeler in stand te houden.

De moraal van het verhaal: BLIJF DOWNLOADEN!

waazug | 18-12-06 | 18:10

Linux is geweldig en uiteraard helemaal gratis!!!
Jammer genoeg kun je niet alle programma's er mee af draaien...

da wizard | 18-12-06 | 18:10

De muziekindustrie heeft ons jarenlang zo 40 gulden laten neertellen voor een beetje plastic met 11 nummers. Nu zijn de consumenten eindelijk volgens het marktmechanisme in actie gekomen en hebben ze laten zien dat dit toch echt een te hoge prijs was en vervolgens willen ze ons opsluiten en ook nog 25 euro extra laten betalen voor mp3-spelers. En dan durven jullie ook nog te spreken over "open source mongeaulen"! Ga eens deaud!

Guantanamo Airways | 18-12-06 | 18:09

@bwahaha
Een gekraakte uitvoering van windows maar wel €1000 betaald voor adobe ps2?

Henkiemaardannietgek | 18-12-06 | 17:46

Ik heb er absoloet geen probleem mee om te betalen voor films en games maar ik ben gewoon te lui om naar de winkel te gaan. Hoge uitzonderingen zijn er wel (die vraag ik voor kerst). Betalen voor muziek doe ik niet aan mee.

waazug | 18-12-06 | 17:46

@AAPbanaan: en.wikipedia.org/wiki/LSD - ik heb nog op het lab gewerkt waar LSD uitgevonden is, en dat was echt in Zwitserland, niet op Berkeley :)

gristenblaffert | 18-12-06 | 17:46

ik koop nooit iets in de winkel, alleen maar op straat:) dus kunnen die paar films per maand er ook nog wel bij

aardt | 18-12-06 | 17:43

@ Pepp1 18-12-06 @ 17:37

ligt eraan, zou natuurlijk ook onder poging tot moord kunnen vallen

Aatje | 18-12-06 | 17:39

Wat een overtrokken business...
Als je een eend dood rijdt is dat dan ook doodslag?

Pepp1 | 18-12-06 | 17:37

dat doen ze nou altijd net als je hebt betaald voor je lidmaatschap :S kga denk ik maar eens opzeggen... downloaden heerscht!

di1989 | 18-12-06 | 17:34

Linux = Moord!

LoL @ Sévèke | 18-12-06 | 17:34

Kunnen we niet meteen ongenuanceerde opruiende nieuwssites verbieden? Zijn we daar ook weer vanaf.

Miggerd | 18-12-06 | 17:32

@Dada_ 18-12-06 @ 17:19
Zoals ik reeds eerder betoogde, gaat het amandement meer over merkvervalsing en piraterij in de zin van commerciële uitbuiting van intelectuele/culturele eigendommen.
Dus vooral over namaak Prada/adidas/dolce/etc. troep uit Turkije, china en nog een tal van dat soort landen, die als 'echt' verkocht worden, niet zo zeer downloaden van muziek op internet, maar er is niets aan de hand de onderste alinea van het artikel op Planet zegt het al, Nederland gooit er toch een Veto tegenaan.

Herman Flipsen | 18-12-06 | 17:28

Ik ben natuurlijk wel tegen mensen die OpenSource willen verbieden!

LoL @ Sévèke | 18-12-06 | 17:24

betalen voor muziek? Hahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!

B*U*S*H | 18-12-06 | 17:23

Dit is zo sneu. Wordt dan opnemen van de radio met een bandje ook illegaal? En opnemen van een film van tv? Wanneer gaan die mensen eens inzien dat het geen zin heeft om dit te verbieden.

Kapucijnes | 18-12-06 | 17:23

weedo 18-12-06 @ 17:20, ik heb nog liever Windows dan Linux.

LoL @ Sévèke | 18-12-06 | 17:22

Dada_ 18-12-06 @ 17:14, me locatie is uitermate geschikt voor dergelijke lucrative handel. kont schoppende server is ook geen probleem met wat flappen.
Maar doet het ook harken...?

..Whatever | 18-12-06 | 17:22

LoL @ Sévèke
ok tis helemaal duidelijk, eigenlijk best wel logisch

weedo | 18-12-06 | 17:20

@Herman Flipsen: goed, hij heeft er verstand van. Dat vind ik gek, want de meeste mensen die zich over het downloaden van gegevens druk maken hebben alleen verstand van zakendoen. Dat hij zich bekommert om de licht aangetastte reuzenwinst van de grote uitgevers, en bereid is om fundamentele burgervrijheden op te geven om het weer recht te proberen te trekken, vind ik erger.

@AAPbanaan: en het is nog waar ook!

Dada_ | 18-12-06 | 17:19

Haha, sowieso een achterhoede-gevecht dit. *zet nog een paar torrents aan*

TheSmokingMan | 18-12-06 | 17:19

Bij diefstal zou betekenen dat de eigenaar zijn eigendom kwijt zou zijn. Kopieeren is dus geen diefstal

Pierke Smulders | 18-12-06 | 17:17

Traag@17.10. Conclusie Traag. Muziek kan je niet stelen.

Contra | 18-12-06 | 17:14

Traag 18-12-06 @ 17:10, niet alleen dat, het kost de muziek industrie ook nog niets, ze hoeven er niet meer cdtjes om te persen, geen distributie kosten waarbij de container verdwijnt. Eigenlijk is er geen schade voor de jongens. 99.9% van de bagger zou je toch niet kopen, het is meer de hobby van de collectie zeg maar. ;-)

..Whatever | 18-12-06 | 17:14

@.. Whatever: ik denk niet dat je torrent-site populair gaat worden als je op een huis- tuin- en keukenverbinding zit. Dus eerst maar 'ns een T3-lijntje aanschaffen. Voordat je dat doet zou ik ook maar eerst even naar Zweden verhuizen, of in ieder geval een land waar weerloze webmasters niet door officieel erkende overheidsorganisaties kapot worden aangeklaagd. Je kunt namelijk weinig doen als Tim Kuik in je nek zit te hijgen, behalve 'm een flinke som geld betalen om de kosten van de rechtzaak te vermijden.

Dada_ | 18-12-06 | 17:14

Downlaoden en stelen als 1 lijkt mij iets te makkelijk. Opzich zou een mooi streven zijn dat kunst uberhaupt publiekelijk en gratis zou moeten zijn, maar dat is niet haalbaar en warschijnlijk ook neit wenselijk.
Grote artiesten zoals grote artiesten moeten niet zeiken want die worden rijk door allerlei kankerverwekkende of geldzuigende zuigproducten aan te prijzen, en van het extra geld onderhouden ze dan gewoon een trailertrash vriendje (uch britney), en kleine artiesten moeten het vooral hebben van "echte" fans en die gaan dan naar concerten en kopen hun T-shirts en kopen af en toe een originele cd, vanwege het boekje en de kwaliteit van eht geluid en om het hebben enz enz.
Ik ben groot muziekliefhebber, al me geld gaat naar muziek of zuipen, maar ik kan niet de hele muziekwereld bijhouden als ik neits kan downloaden. Als ik al die cd's niet van het internet had geplukt was ik ook nooit naar al hun concerten gekomen, en iedereen weet dat de kleine muzikant het vooral daar van moet hebben.

Fat birds don't fly | 18-12-06 | 17:14

Heu, het woordje 'mag' moet, mits gevolgd door 'niet', toch met hoofdletters worden geschreven? Hier is het met kleine letters en ook Tim Kuik zegt: dat MAG helemaal niet!

sputnik | 18-12-06 | 17:13

lijkt me prachtig: een of andere kudde EU deuadeaus gaat straks "downloaden" verbieden. TOF! DOEN! (gisteren graag en vooral onder die omschrijving, ies lagguh hoar) U haalt uw mail op? U kijkt plaatje op uw scherm? Uheet uberhaubt internet opgestart? Ies het binnen halen van 0&1, ies douwnlooden, ies, hopah, op de CIA vlucht!!
Goed, er zal vast een of andere von jeauleau zijn die een rugbrekende vergoeding krijgt om net op tijd een adviesje geeft. Het blijft uiteindelijk bij muziek.(alle muziek, zo zetten we de muziek kartels weer in het zadel)
Onderweg naar opstaan op zaterdag, dat zijn we. "Een ieder heeft het recht enkel door het ministerie van geestelijke vernauwing goedgekeurde informatie tot zich te nemen."

X4I | 18-12-06 | 17:12

Aan de andere kant, als je download kom je vanzelf in een mooi hotel terecht met een Techno-zuil en een playstation?
-
Misschien een leuk idee voor een sabatical?

Aatje | 18-12-06 | 17:12

@Dada:

Zo vatte ik het originele stuk wel op. Zie ook de edit; die staat er nu niet voor niets ;).

AAPbanaan | 18-12-06 | 17:12

Heerlijk dit OW YEAH!!

LoL @ Sévèke | 18-12-06 | 17:12

Goed initiatief!
CD's en DVD's zijn goedkoper dan ooit, maar de industrie gaat nog steeds kapot.

Hodja | 18-12-06 | 17:11

@Dada_ 18-12-06 @ 17:04

'Maar echt kennis hebben van auteursrecht, dat hebben de mensen die dat doen niet'
-
Toine Manders (geb.14-03-1956 te Stiphout)...... Hij studeerde rechten aan de Universiteit van Maastricht en volgde een specialisatie aan de Universiteit van Nijmegen, waarna Manders zich vestigde als advocaat te Helmond, waar hij zich heeft toegelegd op intellectuele eigendomsrecht en letselschade.

www.toinemanders.nl/content/view/13/27...
-
Deze man dus wel

Herman Flipsen | 18-12-06 | 17:10

Als ik je Rolex steel dan ben je die kwijt. Als ik muziek bij je download dan heb je die nog, dus de vergelijking gaat mank.

Traag | 18-12-06 | 17:10

onzin!!! trouwens i love linux ,windows is sucks ook de vvd is sucks!!!

drolleke | 18-12-06 | 17:10

@AAPbanaan: GeenStijl draait inderdaad Linux, maar wil je soms zeggen dat Hoxha bedoelde dat hij Linux-gebruikers inderdaad maar hippies vindt? Want dat is namelijk niet zo. Het gaat erom dat dit soort politici waarschijnlijk het open-source initiatief "maar hippiegedoe" vinden.

Dada_ | 18-12-06 | 17:09

@LoL @ Sévèke
ALLES iskleinerdan UNIX isgelijkaan GAY...
moet je effe uitleggen, dit heb ik gemist bij wiskunde

weedo | 18-12-06 | 17:08

Als downloaden ook strafbaar wordt dan zullen meer mensen ook gaan uploaden omdat het dan toch geen reet meer uitmaakt. Mooi, meer aanbod!

Traag | 18-12-06 | 17:08

Valt er met zo een torrent site nog wat binnen te harken?
En zeau ja, waar doe ik even een one click "your torrents portal is running" site downloaden? ben de beroerste niet met je weten.

..Whatever | 18-12-06 | 17:07

En de VVD wil de rijken weer eens rijker krijgen. Wat een ongelofelijk kudtpartij!

Flodder | 18-12-06 | 17:06

AAPbanaan 18-12-06 @ 17:03

Wetenschap daar draait het allemaal. Geen langharige hippies, maar mannen in witte jassen.

LoL @ Sévèke | 18-12-06 | 17:06

Ja, het is weer 'ns zo ver. Ik ben opgehouden me over dit soort dingen druk te maken. Of ze nu wel of niet succes hebben dit soort draconische en ondoordachte maatregelen toe te passen, ze proberen het telkens maar weer opnieuw. Want glimlachen terwijl je in de loep van een perscamera kijkt, waar later de headline "downloaden is toch gewoon diefstal?" onder verschijnt, dat kan iedereen. Maar echt kennis hebben van auteursrecht, dat hebben de mensen die dat doen niet. Het is dus vooral het gepikeert zeuren over dingen die men graag wil veranderen, ook al kan men er niet echt argumenten voor verzinnen.

Zeikerds. Hopelijk verdwijnt die oude generatie snel 't Vader Dreeshuis in, dan kan de nieuwe generatie politici gewoon, zoals het hoort, orde scheppen omtrent het downloaden van gegevens. Tenzij ze Lunix ook willen verbieden. ("Graties? Daar kunnen de grote bedrijven toch geen geld aan verdienen? WEG D'R MEE!")

Dada_ | 18-12-06 | 17:04

@LoL @ Sévèke:

Ach, het is geen toeval dat BSD en LSD allebei bij Berkeley vandaan komen ;-)

AAPbanaan | 18-12-06 | 17:03

Een heerlijk item dit!

LoL @ Sévèke | 18-12-06 | 17:02

Tijd voor een nieuwe copyright-wet die wél is berekend op de 21e eeuw!

Patrick Bateman | 18-12-06 | 17:02

BSD is designed, Linux is grown!

LoL @ Sévèke | 18-12-06 | 17:01

OoO 18-12-06 @ 16:40

Metallica.

Maaier | 18-12-06 | 17:01

ALLES < UNIX = GAY!

LoL @ Sévèke | 18-12-06 | 17:00

@IkBenWeerloos:

Dat ben je pas als je zoals Hoxha Linux een OS voor krakers noemt maar je eigen hippie website er wel op draait. Maar het geeft niets. Hoxha is vast drukker met geld tellen.

AAPbanaan | 18-12-06 | 17:00

Prima maatregel, met een paar voorwaarden:
- "Fair use" policy blijft gelden, dus je mag nog steeds kopietjes voor eigen gebruik maken en van TV opnemen en zo. De platen- en filmmaatschappijen zouden dat gebuik maar al te graag ook om zeep helpen, maar ze brengen het meestal als een strijd tegen illegale verspreiding.
- *Alle* heffingen op lege media vervallen.

Muxje | 18-12-06 | 17:00

downloaden is heilig

Machavelli | 18-12-06 | 16:59

Je bent pas een mongool als je niet weet op wat voor server site draait...

IkBenWeerloos | 18-12-06 | 16:58

natuurlijk komen ze hier pas na de verkiezingen mee

licet mihi | 18-12-06 | 16:55

Nou ja VVD is toch exit, maareh.. Macos is wel beter dan windows.. magdat?

Wickedmind | 18-12-06 | 16:54

De VVD wordt dagelijks ontmaskert als een conservatieve partij in plaats van een liberale Daar komt nog eens bij dat ze schoothondjes van het grootkapitaal zijn (geworden). We hebben gewoon een nieuwe (echte) liberale partij nodig!

Miggerd | 18-12-06 | 16:50

@John McClane 18-12-06 @ 16:46
inderdaad zeg lekker de "nieuwste" films van 3 maanden oud bekijken...

Aatje | 18-12-06 | 16:50

linux is ook beter dan windoos..... kijk bijv maar eens op wat voor server GS draait....

Ypho | 18-12-06 | 16:49

Er is toch helemaal niets aan de hand, Nederland gooit er gewoon een Veto tegenaan:
-
"Zowel de Eerste als de Tweede kamer van het Nederlandse parlement in Den Haag vinden dat de Europese Gemeenschap met dergelijke richtlijnen haar bevoegdheden overtreedt. Nationale wetgeving voorziet in straffen. Dat is genoeg, vindt Den Haag."
-
Probleem opgelost!
Verder gaat het ingediende amandement meer over merkvervalsing en piraterij in de zin van commerciële uitbuiting van intelectuele/culturele eigendommen.

Herman Flipsen | 18-12-06 | 16:47

Uplaoden ook

rosalie | 18-12-06 | 16:47

Zo zie je maar, je hebt gewoon zakkenvullers zonder fatsoen... links of rechts dat doet niet ter zake...

pwman | 18-12-06 | 16:47

Of van die gasten die de hele nacht hun PC aan laten staan om een fillempie binnen te halen... pfff, voor 3, 4 euro haal je hem gewoon bij de videotheek, prutsert :S

John McClane | 18-12-06 | 16:46

Downloaden is heilig

Miggerd | 18-12-06 | 16:45

-weggejorist-

Violator[xL] | 18-12-06 | 16:44

Zo. Dat wordt dan voor het eerst in 20 jaar GEEN stem meer op de VVD.

Breinstein | 18-12-06 | 16:43

Lulkoek dus weer van de VVD. Heling (begunstiging) is kopen enz. van een voorwerp door misdrijf verkregen. Als Frans Bouwer een liedje zingt is dat toch hoop ik geen misdrijf he. Pfff.

Contra | 18-12-06 | 16:42

Wat is dit voor een onzin topic: er wordt toch gewoon gezegd: hier downloaden?

rosalie | 18-12-06 | 16:42

@Vanilla:
23 euro voor een cd, 5 jaar lang je bed niet uitgeweest ofzo?
Bijna elke cd (ja ook de nieuwe releases) zijn inmiddels te krijgen voor een bedrag tussen de 10 en 15 euro, en dat is inclusief verzendkosten als je ze in je bed bezorgd wil hebben, kwestie van ff om je heen kijken.
En als je wil downloaden, 1 euro voor een track, 10 euro voor een album.
Wat jaren geleden had je hier een goed punt mee gehad, maar inmiddels een vreselijk achterhaalde reden wat helaas nog vaak wordt gebruikt door mensen die hun downloadgedrag voor het eigen geweten graag goedpraten.

nouweetuwaarom | 18-12-06 | 16:40

Helen is volgens mij handelen in gestolen waar. Ik heb niet het idee dat ik iets 'steel' als ik aan het downloaden ben. Ik maak gewoon een kopie van een openbaar bestand op het internet. Als ik in het Rijksmuseum een fotootje maak van De Nachtwacht ben ik toch ook niet aan het helen? En welke artiest heeft ooit aangifte gedaan van diefstal bij de politie?

OoO | 18-12-06 | 16:40

Dat word gezellig in de bajes met zn allen.. Keilen we alle echte criminelen eruit en maken er een stronghold van.*zwijmelt* Overal pc's,entertainment,snacks,scherpschutters op de daken en dames van plezier in de sporthal...

de grote Anti | 18-12-06 | 16:39

Downloaden is zoooo 1996. Anderen voor je laten downloaden en dat gewoon kopieeren is het helemaal deze winter.

John McClane | 18-12-06 | 16:37

-weggejorist-

Violator[xL] | 18-12-06 | 16:36

ik zeg: Wat je vindt mag je houden, ook digitaal dus

weedo | 18-12-06 | 16:35

kom d'r maar in Hirsch Ballin

Conan de Rabarber | 18-12-06 | 16:35

Donwloaden heeft me gedwongen mijn visie op diefstal te herzien. Jarenlang heb ik gedacht tegen diefstal te zijn (heb zelfs nog nooit een snoepje gejat en ook nooit een uikering genoten) maar nu ik honderden films en cd's illegaal heb neergeladen, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat ik het moraal te verantwoorden vind dat ik steel. Toch jat ik nog steeds niet uit winkels ofzo... heel verwarrrend allemaal.

AdolfJoling | 18-12-06 | 16:34

Heling is het verkopen of verhandelen van hetgeen iemand anders gestolen heeft. Heling wordt in Nederland strenger bestraft dan diefstal.

Wie betaald er voor zijn downloads? Niemand? Hoe kan er dan sprake van heling zijn?

RobertJ | 18-12-06 | 16:34

@antizanic
Illegaal software downloaden is al bij wet verboden.

controle | 18-12-06 | 16:33

Wtf is lunix nu weer? Is er een nieuwe versie van Linux uit ofzo?

Downloaden illegaal? Gaan ze nu vast beginnen met 16 miljoen cellen bij te bouwen dan? Zijn er ook nog mensen die nog nooit een mp3tje hebben gedownload? M'n oma van 91 misschien ja..

DeNada | 18-12-06 | 16:33

Jullie zetten die dodenmars top zoveel toch wel downloadbaar op de site hé ?

de 4e koning | 18-12-06 | 16:32

Ahahahaha! Linux beter dan Windows. De beste grap die ik de afgelopen 25 jaar gehoord heb!

Zippy | 18-12-06 | 16:31

Het is trouwens LUnix, niet Lunix

Conan de Rabarber | 18-12-06 | 16:31

Whahahaha! Fietsen stelen/helen is ook illegaal, maar daar wordt ook nix aan gedaan ;-)

IDSMadDog | 18-12-06 | 16:31

Het toe-eigenen van spullen (ook software en data) die niet de uwe zijn is diefstal. Heling is kopen van gestolen goed. Daar is altijd al zo geweest dus waarom zou er een nieuwe wet oid moet komen. Geenstijl is altijd voor het streng handhaven van de wet (jegens anderen) en eigenlijk ook voor zichzelf. Men staat per slot van rekening niet boven de wet.

antizanic | 18-12-06 | 16:31

VVD = iets van 2 zetels, toch?

Dr. Ammer | 18-12-06 | 16:30

Damn, dan maar ff hamsteren nu met die downleauds!!!! stelletje idioten, ze moetne gewoon de uitvinders van eht internet deaudmaken. allemaal hun schuld, wij kunne er niks aan doen dat we verslaafd zijn aan gratis dingetjes, iedereen wilt toch iets gratis krijgen? kunnen ze toch nooit tegenhouden eigenlijk, dus waarom die moeite?, GA EENS DEAUD VVD, EN EU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kenzorr | 18-12-06 | 16:30

Hulde! Een goed werkend liberaal economisch systeem is alleen mogelijk als iedereen zich aan de regeltjes houdt. Diefstal en heling maken zo'n systeem kapot. Of je een fiets, muziek of goud steelt doet er daarbij niet toe.

DA | 18-12-06 | 16:30

Betalen we niet "Auteursrechten" op iedere blanko CD ?
Dus als ik het op CD zet is het ineens weer legaal... of zo?
-
Of betalen we die "auteursrechten", zoals ik namelijk vermoed, gewoon om de absurde winsten van de platenmaatschappijen nog absurder te maken?

Moi | 18-12-06 | 16:29

$ HEAD www.geenstijl.nl
200 OK
...
Server: Apache/1.3.33 (Debian GNU/Linux) mod_gzip/1.3.26.1a PHP/4.3.10-18 mod_perl/1.29
...

Put your money where your mouth is en gaat eens rap op Windows draaien!

gristenblaffert | 18-12-06 | 16:28

oke,daar gaat mijn stem van de VVD>... wilders of een nl dan maar....

Behangdelul | 18-12-06 | 16:28

kudtkrakerts? hier spreekt de man voor wie een chinese Landwind het optimum van klasse is?

Conan de Rabarber | 18-12-06 | 16:28

Usenet,heerlijk.

"Val eens dood, stelletje kudtkrakers"

Drink zelf eens een litertje thinner,zak!

Salvatore Riina | 18-12-06 | 16:27

Linux is een Virus!!

Mulatin Rome | 18-12-06 | 16:27

de vergelijking gaat niet op:

zonder vergunning radiosignalen uitzenden is illegaal, luisteren naar een radio-piraat is dat niet. Downloaden is niet illegaal, uploaden wel. Heel simpel en volstrekt coherent. Wat de VVD altijd weer vergeet (en dat is raar voor een partij die zegt dat ze minder regels wil): Met bestaande wetgeving is de huidige praktijk prima aan te pakken.

De grote meerderheid laadt tenslotte neer met programmas die tegelijkertijd driftig uploaden.

De VVD moet even nadenken voor ze wat gaan roepen. Dit voorstel is totaal niet houdbaar en nog zinloze extra regelgeving ook.

commentaarderer | 18-12-06 | 16:26

Misschien moeten ze het probleem eens bij de wortel aanpakken, en de cd's voor een stuk minder van de hand doen. Dan kocht ik mijn muziek wel, ik vind cd's hier in NL gewoon ABSURD DUUR. 23 euro voor zo'n schijtschijf. In de USA betaal je ongeveer 10 dollar voor een nieuwe cd, als dat hier ook was, was het downloaden ook stukken minder...

Vanilla | 18-12-06 | 16:26

Is logisch... de meeste artiesten van tegenwoordig moeten het niet van hun zangkunsten hebben dus optredens zijn lastig. Dan maar weer snel terug naar digitaal verbouwde stemmen op de cd.
Want rijk zullen ze worden... and nobody can stop them!! muhahaha

Groot Beest | 18-12-06 | 16:25

Ik draai lekker BSD..

Kroket | 18-12-06 | 16:25

Wie er extra gratis de nederlandsche open office wil hebben kan je halen op webwereld.
Ik DL nooit (kuch kuch)
Gewoon de lap en externe schijven mee naar een lanpartij is toch niet helen.

de 4e koning | 18-12-06 | 16:25

Nou en... WIE luistert er nu nog naar de VVD!?!

DopeFish | 18-12-06 | 16:24

GeenStijl vindt het dus prima dat downloaden illegaal wordt. Of zit ik hier toch de Telegraaf te lezen?

astronoud | 18-12-06 | 16:23

sterf zelf met je windhoos.. hey w8 es even....

On server www.geenstijl.nl the following webserver is running:
Apache/*.*.** (Debian GNU/Linux)

lol

]V[ | 18-12-06 | 16:23

Eerst word ik uitgeroepen tot persoon van het jaar en nu word ik weer gecriminaliseerd. Kies nu eens, houden jullie van mij of niet. Je kan niet van een stukje van mij houden. Het is alles of niets!

Teen | 18-12-06 | 16:23

Lunix is veel beter dan Linux.

Schoorsteenveger | 18-12-06 | 16:23

Linux is cooler.

aa | 18-12-06 | 16:23

Werkmann 18-12-06 @ 16:18
Ja daar schrik je van he... vriendjes van de grote rijkerts (o.a. platenmaatschappijen)

Willy Vanilly | 18-12-06 | 16:22

Linux is niet beter. Een gekraakte versie van Windows is beter.

bwahaha | 18-12-06 | 16:21

Downloaden is geen diefstal. Het is het wel, maar dat is het niet van nature. Anti-downloadbozerts zijn allang achterhaald door de werkelijkheid van de techniek. Wat een kudtlulverhaal, hoxha

LibertasSimplex | 18-12-06 | 16:21

Linux is inderdaad beter.

BlueCircle | 18-12-06 | 16:20

Gelul, op het moment dat ik het op een cdtje brand heb ik buma thuiskopie meuk betaald , dus is het volledig legaal.

Hellsmurfje | 18-12-06 | 16:19

Opdonderen zeker! Lekker weer 25-30 eu betalen voor 1 dvd? Liever niet nee!

Aatje | 18-12-06 | 16:18

beetje raar dat VVD hier mee komt, leek me meer iets voor gristenunie of voor de linkse rakkers

Werkmann | 18-12-06 | 16:18

Kopen kopen? "ja, maar... ik heb geen geld"

Utopiad | 18-12-06 | 16:17

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl