BREAKING! Schietpartij met doden in Ansbach (DL)
Schietpartij met meerdere doden in Noord-Beieren. Politie op zoek naar vluchtauto v dader, een zilveren Mercedes cabrio.
— Jeroen Akkermans (@JeroenAkkermans) July 10, 2015
Het is vrijdag, dan gebeuren altijd de gekste dingen. In het Duitse Arnbach is vanuit een Mercedes geschoten. Kenteken AN-W 129. Er zijn meerdere doden gevallen. Schutter is voortvluchtig.
Update: dader beschoot een omaatje, een fietser, een boer en een automobilist. Twee zijn dood, twee gewond. Motief nog niet duidelijk.
Update: dader (18 jaar oud) gearresteerd.
Update: politie zegt dat er geen link met terrorisme is. Wat raar is, want ongeacht de motieven van de dader is dit terrorisme. Wat ze bedoelen is dat er geen link is met islamitisch terrorisme. Maar terrorisme is het desalniettemin.
Update: Het lijkt een gevalletje terrorisme binnen de familiekring te zijn.
Reaguursels
Inloggennou de bijwerking die de pillen van de dokter gaven zijn bijzaak net als met die piloot.
Goh, rond drie uur wordt de identiteit bekend. Het draadje valt in 1 keer stil. De dader heet Bernd......
Bij NPO kunnen ze opgelucht ademhalen. Het hoeft niet in de doofpot, zoals Graz. Nu het een Duitser blijkt te zijn, kunnen ze er een uitgebreide reportage aan gaan wijden.
@GeenStijl
"Wat raar is, want ongeacht de motieven van de dader is dit terrorisme."
Dus elke schietpartij is nu een terroristische daad? Is wel een goede zet. Dan kun je elke shooter naar Guantánamo sturen.
Lewis Lewinsky | 10-07-15 | 15:43
Amteurschutter ? Dan waren die slachtoffers natuurlijk amteurs ?
@Lewis Lewinsky | 10-07-15 | 15:21
Herstel: Sportschütze is geen beroep. Het betekent amteurschutter.
Persconferentie afgelopen. Dader is de 47-jarige Bernd G. woonachtig in Ansbach, Sportschütze van beroep, psychisch getikt. Geen familie van zijn slachtoffers.
@EEnzame SchizofrEEN | 10-07-15 | 15:09
Kennelijk een Duitser.
Uit de ticker van 20min.ch: Der Staatsanwalt gibt den Namen des Verdächtigen bekannt: Bernd G.
Dader woont in Ansbach.
Persconferentie: dader heeft psychische opvallendheden.
@Jan Gerritsen9977 | 10-07-15 | 12:40
Over de ethniciteit van de slachtoffers hoor je ook niets.
De dader is geen 18 maar 47.
www.bild.de/regional/muenchen/amoklauf...
Persconferentie: dader en slachtoffers zijn géén verwanten.
Tja, als je jochies van 18 in een Mercedes laat rondcrossen snap ik wel waarom de CSU een tolvignet wil invoeren...
-weggejorist-
@Lewis Lewinsky | 10-07-15 | 14:21
Nog onbevestigd of dit inderdaad de dader is. Misschien hoax.
Foto van de dader.
twitter.com/Bendix83/status/619481154...
-weggejorist-
Ein Autofahrer hielt im Ortsteil Tiefenthal mit einem silbernen Mercedes-Cabrio an. Er lieferte sich einen kurzen Wortwechsel mit einer 82-jährigen Frau und erschoss diese, wie der Sprecher des Polizeipräsidiums Nürnberg berichtet.
Zit ik er ver naast als de oude vrouw geen kans zag om een soerah op te zeggen, of de naam van de moeder van Mohammed niet meer wist?
@Lentehaas | 10-07-15 | 13:48
Wel verdoemme. Maar thx voor de info.
@Lewis Lewinsky | 10-07-15 | 12:56
Ze hebben moeite met de formuleringen. De persconferentie is uitgesteld tot 14:30 uur.
@Lewis Lewinsky | 10-07-15 | 12:36
Herstel. De dader is begonnen met moorden in Tiefentahl en gepakt bij de Esso in Bad Windesheim.
www.sueddeutsche.de/bayern/-zwei-tote-...
Johnny Quid weet niet wat terrorisme betekent.
Geenstijl, zou je niet even wachten met voordat je 'terrorisme' schreeuwt? Of hebben jullie al bronnen dat de moorden werden gepleegd vanuit een politiek of religieus doel? Dat is namelijk een noodzakelijk criterium voor terrorisme. Had de dader een religieus of een politiek doel?
Mensen weten blijkbaar dat ze over enige tijd plotseling in de war gaan raken. Want ze hebben al een vuurwapen klaar liggen.
Een dag zonder Islam in het nieuws, is een dag langer geleefd.
Zie je wel, zie je wel! het heeft helemaal niks met die Ieslam te maken.
Geen relatie tussen dader en slachtoffers.
www.20min.ch/ausland/news/story/135840...
In de tijd dat ik er woonde was de "Grüne Polizei" een begrip. (En dat groen sloeg uiteraard op de kleur van het uniform en de politie-auto's).
Lupuslupus | 10-07-15 | 12:48
Om de Godwin vol te maken: ze zijn in het hele land bezig over te stappen op zwarte uniformen :-). Met van die gleufmutsjes zoals in Skandinavië, en over een poosje ook hier bij ons.
Om 14.00 uur houdt de polizei een persconferentie. Alle tijd dus om formuleringen te oefenen.
@Ik was in Haren | 10-07-15 | 12:47
Oeps. Idd. Ik ben altijd al wat traag geweest.
Nee GS, dit is toch echt geen terrorisme. .
Pot Vol Koffie | 10-07-15 | 12:25
Helemaal mee eens. Het Duitse bericht spreekt van een Amoklauf, een geval van doordraaien. Niks terrorisme. Verward persoon met vuurwapen.
@Ikbeneenzelfbouwer | 10-07-15 | 12:37
Met de Duitse politie valt niet te spotten. Hier in Nederland mogen getinten de politie gerust verrot schelden en dan staat de Hermandad er nog dom bij te lachen ook (you tube staat vol met zulke filmpjes).
In Duitsland halen ze dat echt niet in hun hoofd want dan ben je ongelofelijk aan de beurt.
In de tijd dat ik er woonde was de "Grüne Polizei" een begrip. (En dat groen sloeg uiteraard op de kleur van het uniform en de politie-auto's).
De aard van de Duitsers kennende zal dat echt niet veranderd zijn.
@Lentehaas | 10-07-15 | 12:44
Kaas de Vies
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/07/...
Lupuslupus | 10-07-15 | 12:42
Inderdaad, als ik de Satan was zou ik ook zoiets zeggen als: ik ben de Aartsengel Gabriël.
Weet je wie ook in een Mercedes reed?
@Ik was in Haren | 10-07-15 | 12:34
Allah is een hersenspinsel van mohammed die werd geïnspireerd - zijn keel werd dichtgeknepen - door een demon (waarschijnlijk door Satan himself). Later beweerde mohammed dat het de engel Gabriël was geweest die hem de koran heeft ingefluisterd.
Gezien het "karakter" van de islam: "doodt de ongelovigen waar je ze ook maar vindt" is het voor de oplettenden geen vraag meer wie de koran heeft gedicteerd.
.
Het lijkt toch op willekeurige slachtoffers. Er zijn namelijk nog twee andere mensen bedreigd of beschoten.
www.mittelbayerische.de/bayern-nachric...
Als het een negerfamilie is dan is zwarte inferioriteit de oorzaak geen twijfel over mogelijk.
Aangezien de ethniciteit van de dader verzwegen wordt, zal het wel een kleurling zijn.
@Aristotalloss | 10-07-15 | 12:38
Inmiddels niet meer gok ik.
Een gast van 18 die z'n oma neerschiet?
De link naar eerwraak is ver te zoeken.
84 jarige mevrouw is familie van de dader?
Laat me raden: 84 jarige mevrouw is islamitisch?
Je familie afslachten is geen terrorisme Quid.
Want geen politiek of religieus doel.
nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme
Het blijft verschrikkelijk, maar wat hebben ze de dader snel te pakken zeg. Nederland valt daarbij in het niet.
De dader is 18 jaar oud. Bron: news.de.
@bergsbeklimmer | 10-07-15 | 12:22
Landeskreis Ansbach. Hij is gepakt in Tiefenthal bij de Essopomp.
meneer Q | 10-07-15 | 12:27
En dat wil zeggen ? Moord met een ongeval vergelijken is een beetje dom.
@neutron | 10-07-15 | 12:30
Dat moslims in Allah geloven, wil nog niet zeggen dat hij bestaat. Dat is The Secret-redenatie. www.thesecret.tv/
Deze misdadiger is een Turk. Geen twijfel over mogelijk.
Hier hoor je over een paar dagen nog net zoveel van als het nieuws van de (islamitische) verwarde man in Frankrijk die besloot zijn baas te onthoofden.
En mochten de gebeurtenissen vandaag in Duitsland toch een islamitische, terroristische grondslag hebben dan is het toch niet zo.
Blijf de burgers maar voor de gek houden!
De Kruik gaat net zolang te water tot hij barst!
@neutron | 10-07-15 | 12:30
juit=juist
@Ik was in Haren | 10-07-15 | 12:27
Vraag maar elke willekeurige moslim waarom ze iets niet doen of juit wel.
Zij geloven in dat monster, genaamd allah.
Als het eerwraak is dan is het ook islamitisch terrorisme.
"Nordbayern.de berichtet, dass die Tankstelle weiträumig abgesperrt ist, weil nicht ausgeschlossen werden könne, dass sich Sprengstoff in dem Auto des mutmaßlichen Täters befindet.."
Sprengstoff? Maar het heeft niets met de islam te maken hoor....
Een boze Surinamer die net het artikel van Typhoon gelezen heeft?
@neutron | 10-07-15 | 12:18
dit lijkt eerder op de south-carolina church shooting.
@neutron | 10-07-15 | 12:23
Allah doet volgens mij niet zo heel veel. Het zal de koran zelf zijn die het geweld aanmoedigt uit naam van...
Op dezelfde dag
zijn er in heel de wereld
3000 doden en
15000 zwaargewonden gevallen in het verkeer.
Lone Wolf uit het volle hol gekropen ?
"Update: Het lijkt een gevalletje terrorisme binnen de familiekring te zijn."
Eerwraak dus...
Nee GS, dit is toch echt geen terrorism. Het doel van terrorisme is specifiek het aanjagen van angst en onrust - de naam zegt het al. De term is wel aan enorme inflatie onderhevig, maar dat betekent niet dat je het zomaar uit het aantal doden kunt afleiden.
@Ik was in Haren | 10-07-15 | 12:20
Dat vind ik ook, maar de islam staat erom bekend dat allah het aanmoedigt.
Lees de fucking koran maar.
@bergsbeklimmer | 10-07-15 | 12:22
Ansbach.
blijkbaar heeft het tankstationpersoneel de dader overmeesterd, knap werk.
Nooit hoor je zoiets vanuit China, Japan of uit Rusland. Past dat niet in de usa propoganda?
Wat is het nou? Arnbach (Schwabhausen in Oberbayern) of Ansbach (een grote stad in Mittelfranken, ook Bayern)
@neutron | 10-07-15 | 12:18
Van wat voor religie of overtuiging dit ook uit gaat, ik geloof nooit dat zoiets te rechtvaardigen valt.
images0.tcdn.nl/buitenland/article2425...
@Lewis Lewinsky | 10-07-15 | 12:14
Niet oordelen voordat we zeker weten dat het een moslim is.
(Hoewel ik je wel begrijp in deze).
Maar twee doden?
Bijna on-islamitisch.
Zou het dan toch?
Een zware roker zeker. RIP omaatje, fietser, boer en PKW Fahrer.
Graz. Lyon. Sousse. Ansbach.
Ze weten nog niet wie de dader is, maar hij heeft problemen in de relationele sfeer.
Vrijdag. Ramedan. Willekeurige personen vermoorden.
*verbind de punten*
Zul je als omaatje maar met je tasje onderweg zijn naar de supermarkt om een paar boodschapjes te halen..
Wat een horror! Het is tegenwoordig levensgevaarlijk om je in de openbare ruimte te bevinden.
Nu kan Tampert aan de slag
www.youtube.com/watch?v=ix2tppjT-mU
Zwarte Mercedes?? Racisme!
Is de rammedan al voorbij?
Deuk = druk
Dader beschoot een omaatje, een fietser, een boer en een automobilist.
Hij is in ieder geval niet kieskeurig.
Een schietpartij diep in Duitsland. Om me daar nu deuk over te maken...
Mercedes in duitsland dat moet een turk zijn geweest of een duitser misschien wel een duitse turk.
Onderwerpen op
Vast en zeker Dries Roelfink.
-weggejorist-
Verwarde man? of "Verwarde man"?
-weggejorist-
Het is weer vrijdag zeker?
Het heeft niets met de islam te maken, met nadruk niets met de islam te maken.
Wat is er 'breaking' aan een dubbele moord, 800km hier vandaan.
http://www.br.de/nachrichten/mittelfranken/inhalt/leutershausen-amok-mord-100.html
@Kaas de Vies | 10-07-15 | 12:00
Ferdinand Porsche?
Update
Der Mann ist gefasst worden.
(ARD)
Die Finnen ook altijd.
Het wordt steeds moeilijker gokken naar het motief.
TTIP, GREXIT, ik weet het niet.
moet niet moeilijk vindbaar zijn een mercedes cabrio met een kenteken wat overeenkomt met het type nummer W129.
Pauperbak overigens dus zal wel een andersg...... zijn.
@Ik was in Haren | 10-07-15 | 11:59
Duitsland heeft een Mercedessen probleem.
Weet je wie ook Mercedes reed?
Juist!
Is de Mocro maffia aan het franchisen?
Altijd weer die Duitsers. Boeiend. Sinds wanneer komen de komkommers daar vandaan, is er bij ons helemaal niets te melden? Toevallig is de politie hier even verderop (zo lijkt het) een lijk uit het water aan het vissen, is veul spannenderder.
@Kaas de Vies | 10-07-15 | 11:55
Ik denk dat de schietmercedes en de vluchtmercedes niet dezelfde auto is.
'In een Mercedes van niet nader te noemen kleur'
Een schietpartij in de relationele sfeer.
Erg vervelend voor de betrokkenen, maar dit gebeurt zoveel vaker en om nu van al dit soort gebeurtenissen een topic op Geenstijl te maken?
@TheseDays00 | 10-07-15 | 11:57
Is al aangepast. Dank reaguurder TheseDays00 voor je scherpte.
zilver-zwarte auto?
Ah, gezellig weer. Wat een kutwereld ook. Bah.
Waarom dit ook gaat, mijn medeleven voor alle slachtoffers en nabestaanden. Nu we één Europa zijn, zouden we misschien ook de balans eens op moeten maken, hoeveel van dit soort 'incidenten' er plaats vinden en hoe we dit als één Europa een halt toe kunnen roepen.
De plaatselijke Griek was het zat?
Vanuit een zwarte Mercedes geschoten en ze zoeken een zilveren Mercedes cabrio?
Goed.
Verwarde man?
REAGEER OOK