Griekenland vraagt 50 miljard extra gratis geld


It is crisis, also for #Verhofstadt pic.twitter.com/itLBxjOMZe
— Bleri Lleshi (@blerilleshi) July 9, 2015
Dorpsgek: U moet de publieke sector inperken. Maar we moeten het exacte aantal ambtenaren weten dat niet vervangen zal worden. Ik weet het, dat is misschien moeilijk voor een linkse politicus, maar het moet gebeuren.De bullebak uit het parlement waar ze een verbod op olijfolieflesjes bedenken, een verbod op monumentenfotografie in de openbare ruimte overwegen, waar ze de kudtcookiewet voortbrachten en waar ze een minimumleeftijd willen invoeren waarop kinderen ballonnen mogen opblazen, jij-bakt naar een ander dat díe te veel ambtenaren aan het werk houdt? ROFLOL. Dorpsgek: U moet de openbare banken privatiseren. GeenStijl: De banken die door de crisis dreigden om te vallen, waarna ze met staatssteun gered moesten worden? Zeg maar zoals er in het noorden van de EU ook een aantal waren, waaronder in Nederland en België, en waarvan sommige nog altijd in staatshanden zijn? Dorpsgek: U moet de markten opengooien en banen creëren voor jonge mensen. GeenStijl: Huh? Europa ging toch de banen creëren? Gewoon, door heel veel miljard subsidie in de markt te pompen in de hoop dat er banen uit komen? Maar waar moeten de banen in Griekenland zomaar even vandaan komen als alle euro's uit de Griekse samenleving geperst worden door Europese austerity demands? Twee eisen geleden moesten er nog ambtenaren ontslagen worden. Wat is het nou, Guy? En kijk ook even hieronder, naar het banenverloop in een aantal Europese landen sinds de invoering van de euro. Het ging (en gaat) niet alleen in Griekenland kut. Weet je waar het lekker gaat? In Noorwegen en IJsland. Kijk die eens lekker laag liggen op de grafiek met werkloosheidspercentages hieronder. Tsja, geen eurolanden hè. Ze zitten niet eens in de Unie. Dorpsgek: En tot slot: u moet een einde maken aan de privileges in uw land. De privileges voor eigenaren van schepen, het leger, de orthodoxe kerk en de Griekse eilanden moeten stoppen. En niet te vergeten de privileges voor de politieke partijen, inclusief die van u. GeenStijl: Bij dit stukje werd Guy even extra fel. Schuimbekkend bijna. Privileges zitten hem kennelijk dwars. Grappig wel, aangezien Guy 'Altijd champagne in de frigo' Verhofstadt zelf dus uit zijn broekriem klapt van de bijverdiensten, terwijl hij al een vermogen verdient voor het vanuit de bankjes van het Europarlement uitkafferen van iedereen die zijn federale mening niet deelt. Guy Verhofstadt, de man de dienstauto met chauffeur, de biefstukken en gratis drank in de restaurants en barren van de Europese Unie, een salaris dat netto hoger is dan bruto, de drievoudig te declareren reiskosten, de oneindige onkostenvergoeding, en het onwaarschijnlijk hoge pensioen dat eurocraten uitgekeerd krijgen nadat ze het gratis cashen voor intekenen & opzouten beu zijn. Zo iemand als Verhofstadt een democratisch gekozen politicus met een ruim meerderheidsmandaat van zijn eigen volk de maat horen nemen over privileges, dat klinkt toch een beetje als de paus die Marc Dutroux en Robert Mikelsons verwijt dat ze te lang ongestraft zijn weggekomen met hun gore pedofiliepraktijken. Hypocriete zak lillend liposuctievet zoals ie daar zielloos onderuit zit te hangen, terwijl er - enorme leestip - VEERTIG Griekse gezinnen van zijn Europese achterlijke salaris zouden kunnen eten. Of dat van al zijn andere collega's in Straatsburg en Brussel. Alors, ons continueert onder de foto.

#Flanders apologizes to #Greece - @GuyVerhofstadt #grexit #EU #euro #Tsipras pic.twitter.com/BBzwPhllmT
— Steven Creyelman (@StevenCreyelman) July 9, 2015
Dorpsgek: Mijn conclusie is dat u een keuze heeft.
GeenStijl: Het kostte jaren van keiharde bezuinigingen, frustratie en baggeren door puinhopen en ruïnes die door vorige Griekse regeringen én de Europese leiders zijn aangericht door de opportunistische invoering van de euro in Griekenland, maar uiteindelijk kom je dan inderdaad op het punt dat je zélf weer een keuze kunt maken. Geen leuke keuze overigens: je kan kiezen om traag gewurgd worden door de knechtende EU, of kiezen voor monetaire zelfmoord. Klein voordeeltje: optie 2 biedt uitzicht op een soevereine herrijzenis in het euroloze hiernamaals.
Dorpsgek: Die keuze is heel eenvoudig: hoe wilt u herinnerd worden? Als een politieke ramp die de eigen bevolking arm heeft gemaakt, of als een revolutionair hervormer? Als echte leider of als valse profeet? Doe het!
GeenStijl: Inderdaad Tsipras. Doe het! Hou je trots en je waardigheid in de ogen van je eigen volk en spring in het diepe van de Grexit. Luister naar Nigel Farage en neem je land terug. Dat is beter dan aan de knokige vingerkootjes van bankenvriendjes, laaielichters en afpersers Juncker, Schauble en Dijsselbloem boven het ravijn te blijven bungelen, terwijl Verhofstadt over de rand staat te schreeuwen dat je toch niet durft te springen. Het ravijn is diep en donker, maar de weg terug omhoog zal verlichting brengen zonder de loodzware bepakking van de Troika op je rug. Leven in vrijheid, soevereiniteit en zelfbeschikking: het kán. Jump, you fucker, and save yourself. Ons maakt het niet uit, wij hebben altijd al geweten dat we die weggepiste miljarden + rente nooit zouden terugkrijgen. Maar we pleuren liever niet nóg meer in die bodemloze put van andermans idealen.
De laatste druppels Europese solidariteit waar Tsipras op kon rekenen, zijn gisteren verdampt in het schuim op de lippen van de totalitaire engnek Verhofstadt en vertrappeld door het legertje Europarlementariërs dat door hem werd opgehitst om mee te doen aan de verbale steniging van Tsipras. Verhofstadt schreeuwde niet voor zijn Europese federale droom, maar voor het geld dat Griekenland ons kost. Maar zodra je een prijs op solidariteit plakt, hef je die daarmee eigenlijk onmiddellijk op. Het fatale Europese huwelijk: In voor- en weggespoeld.
Nieuw verzoek uit Athene: 50 miljard gratis geld
Onderaan nog de rustige, redelijke en inhoudelijke reactie van de Griekse premier, die Verhofstadt wijst op de gedeelde verantwoordelijkheid die Europa is aangegaan, maar waar Brussel zich onderuit probeert te jij-bakken. De grap is: Tsipras wíl helemaal niet uit de euro. Hij wil de rug van zijn volk kunnen rechten en samen blijven werken aan een transferunie (brrr), maar de rest van Europa wil daar in meerderheid niet langer voor dokken. Toch hebben de Grieken weer om geld gevraagd: 50 miljard "lening" in ruil voor 13 miljard austerity. Interessant: De EU wil geen cent meer betalen. Het Griekse volk zei OXI tegen de vorige bezuinigingsvoorstellen (die "slechts" over 8 miljard gingen), en de tijd is op. Dat wordt kwijtschelden, of een Grexit. De eerste drachme is al gesignaleerd. Endgame!
#Greece reforms proposal foresees 13bn of fiscal measures and 50bn of requested loan ~source #ESM
— Yannis Koutsomitis (@YanniKouts) July 9, 2015
Reaguursels
InloggenBeste mensen, jullie vergeten misschien dat Duitsland biljoenen euro's heeft uitgegeven om na de hereniging oost-duitsland er weer een beetje bovenop te helpen.
Zij hebben dus veel ervaring in het omgaan met dit soort hopeloze economieen.
Laten we dus liever luisteren naar wat de Duitsers zeggen dan het op te nemen voor de Grieken.
Volgens mij is het bedrag van 50 miljard grotendeels bedoeld voor het vernieuwen van kortlopende schulden gedurende de komende jaren. Een groot deel daarvan komt terug bij de eurlanden zelf (gewoon zinloos rondpompen van geld), een deel gaat naar de ECB, het IMF en andere instituten. Volgens mij blijft er relatief weinig geld Griekenland hangen.
Die 50 miljard steun was iets te weinig hoor,dat moet 79 zijn vandaag.Maar de lieve vrede zou dan gered zijn,want er wordt meer tijd gekocht voor Griekenland,hoi,hoi,hoi. Obelix zei : Romeinen zijn rare mensen.Nou zeg maar gerust : Europeanen zijn rare mensen. Het is geen werelddeel meer maar een gesticht zonder kader en ze noemen het : Democratie.
Ik woon in Nieuw-Zeeland. Wordt een door mij ingevuld en opgestuurd formulier ook door de Kiesraad erkend?
Belgie kon nog niet eens een regering vormen.
De Grieken zitten zo diep in de shit, daar kan een kersverse regering niet 1-2-3 verandering in brengen.
Zeker niet als de EU ook nog zit te drammen.
De EU mag blijkbaar wel nog een wurggreep uitvoeren.
Ik vind het klote voor de bevolking, maar de steun moet stoppen.
Net zoals de steun die de Regering hier elkaar toespeelt om NL naar de klote te krijgen.
Ook wij zijn de dupe en het is een kwestie van tijd voordat meer mensen moeite krijgen met betalen.
is het weer echt waar??
We weten allemaal wat me moeten doen om weer van de EU naar de EEG te gaan om niet meer miljarden naar Brussel door te sluizen, toch? Op de juiste partijen stemmen!
Hoe durf je als Europarlementariër met 11(!) banen een president belachelijk te maken waarvan de kinderombudsmannen van Europa hebben aangeven dat veel kinderen hun eten moeten zoeken in het vuilnis. Walgelijke figueren daar in Brussel! Griekenland moet gewoon nee blijven zeggen, komen wij er straks met z'n allen op vakantie!
Voor Eur 50 miljard zou ik me ook wel vijf minuten laten uitkafferen.
@Methylfenidaat | 10-07-15 | 00:01
Het getal in zijn nick is zijn leeftijd...
Stukje duiding bij de buren: decorrespondent.nl/3069/Guy-Verhofsta...
Die aanhef is, ongelogen, Freisleriaans.
Sinds gisteren is onder intimi al bekend dat Griekenland blijft.
Men heeft toen lekker goedkoop o.a. aandelen ING kunnen kopen.
Follow the money. (en aandelenkoersen)
Misschien, net als de Belgen, een plaatje maken met "The Dutch people would like to apologize to the Greek people for Dijsselbloems incompetence and arrogance." Of iets van die strekking.
******** | 10-07-15 | 10:37
Hear Hear
Die nieuwe Griekse minister van Binnenlandse zaken heeft een advocatenkantoor die de ontslagen ambtenaren verdedigt. Als ze weer worden aangenomen krijgt hij deel van hun salaris dus wat gaat er nu gebeuren nu hij minister is laat me raden.
Geenstijl duik daar is in.
laten hans van baalen een speech houden op een mooi plein in griekenald. Hij is er wel goed in en de resultaten zijn speeches zijn altijd om naar huis te schrijven.
Verhofstadt is het levend geworden bewijs wat er mis is met de politiek in europa en waarom het al vele jaren zo extreem slecht gaat.
De beste man is een landverrader, een huichelaar, iemand die voor het GDF Suez karretje staat, iemand die lak heeft aan realiteit, die leeft volgens een papieren illusie, iemand die het leven op deze aardbol wat mij betreft niet waard is.
Wat Verhofstadt is in Brussel, is Pechold in Den Haag. Ook zo'n arrogante smerige vetnek.
Gelukkig heeft The Dijs z'n CV inmiddels aangepast. We kunnen weer verder
www.independent.ie/irish-news/dutch-fi...
Hoe gaat het verder: Het geld wordt betaald, Griekenland doet een povere poging de wijzigingen door te voeren, Volk pikt het niet, nieuwe verkiezingen, nieuwe regering, die zich nergens wat van aantrekt. Weg volgende potje geld.
Heerlijk, dit soort suggestieve werkloosheidsgrafiekjes die aan moeten geven dat het in EU/Euro landen slecht gesteld is met de werkgelegenheid en op andere plaatsen er niets aan de hand is. Waarom ontbreekt Duitsland in deze grafiek? Daar is de werkloosheid juist erg laag en het is een EU/Euroland. En waar zijn landen Macedonië (29%), Bosnië/Herzegovina (45%), Kroatië (21%), Polen (wel EU, geen Euro, 13,5%)? Kortom, als je maar genoeg landen weglaat kun je bewijzen wat je maar wilt.
Het enige wat ik uit een overzicht van landen met werkloosheidscijfers kan halen is dat hoe een corruptere bende het is, des te hoger de werkloosheid is. Een correlatie met een munt is er niet.
Als ze die 50 miljard hebben valt de regering en begint het spel opnieuw.
.
Nieuwe ronde nieuwe kansen.
.
De vorige regeringen beloofde ook veel en dat werd kwakkeloos teruggerdraaid
Scenario 1:
Grexit: Zal een model worden voor een uittreding van een natie uit de EU. Indien dit voor Griekenland op termijn voordelen oplevert zal die natie niet de laatste zijn die de oxivinger naar Brussel opsteekt. Terecht, daar de EU geen democratische entiteit meer is.
Scenario 2:
Kwijtschelding schulden om Griekenland ten koste van alles binnenboord te houden. Dit zal onrust veroorzaken in de noordelijke naties. Duitsland, Nederland, de UK en ik denk een aantal andere naties zijn de geforceerde kapitaaloverdracht naar het zuiden meer dan beu en het sentiment om uit te treden neemt hand over hand toe. Een Brexit zal dan de eerste worden.
Van Duyvenbode | 10-07-15 | 08:34
Natuurlijk wil de USA graag dat de eurozone zwak blijft. Dat is reden te meer om er gewoon meer door te gaan (maar wel zonder Griekenland aub), of dacht je soms dat Nederland iets in de melk te brokkelen had bij de Amerikanen toen we nog een klein kutlandje waren.
Ik geloof dat ze ons wel schattig vonden trouwens, met ons arrogante gezeur over mensenrechten en de overtuiging dat wij wel eens eventjes Afrika gingen redden.
Terwijl de Griekse Regering haar volk ondanks de uitkomst van het referendum belazerd en zwicht voor de Brusselse chantage, tikt de Nederlandse volks verarmingklok gulzig verder.
www.nationaldebtclocks.org/debtclock/n...
Kosten overeind houden Griekenland zullen oplopen naar 610 miljard Euro exit alle landen enige optie om dramatische verarming Europa te voorkomen.
Als men vraagd,hoe kon een heel volk achter hitler aanrennen.
Kijken naar guy en u ziet de zelfden gekies achter zijn kont aanrennen.
Dus,nier verbaast zijn als het weer gaat branden,we doen het zelf.
Pure paniek en frustratie van Verhofstadt.
Bij Verhofstadt cum suis geldt (en dat is een tijdloos gegeven); ons morele faillissement is jouw politieke (en in dit geval sociale en economische) doodsoorzaak (of zelfmoord) en tevens ultieme vernedering voor degene die in jouw geloofd. Het is nogal wat.
Mooi geframed overigens dat hitlersnorretje van Tsipras... toch nog humor. Want "humor is beter dan een tumor".
ZInnige kwoots ook van Picketty over de Duitse houding in deze.(http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/07/piketty_duitsland_sloopt_europ.html)
Ach ja, "memory is a motherfucker"
Kamaraad Van Rossem, Dat Verhofstad een idioot is, maakt niet Tsipras automatisch een held is. Eye on the ball.
Neusfluit | 09-07-15 | 21:14
Exact. Wat is dit nou voor dom 'Verhofstadt is een eikel en dus is Tsipras een held' gelul.
De Grieken zijn hun salarissen en pensioenen na invoering v/d euro elk jaar blijven opwaarden alsof ze nog de inflatie-drachme hadden. Dat is er de afgelopen 2 jaar weer afgehaald.
Maar ondanks de hekel aan Brussel willen de Grieken helemaal niet uit de euro, vooral omdat ze weten dat hun eigen politici nog veel corrupter zijn dan de Brusselse kliek.
En als je nou nog steeds onzin roept over de EU 'die zich zelfs bezighoud met de kromming van komkommers' moet je eens wat minder Engelse roddelbladen lezen.
Dat soort regels is nou precies waar een unie voor dient: standaardisering van landbouw. Die standaarden worden daarna ook gewoon overgenomen door IJsland en Zweden zodat ze kunnen freeriden op EU-succes. Net zoals veel landen aan de oostkant van Europa stiekem allang hun eigen munt hebben vervangen door de veel stabielere euro's.
Guy heeft eerst ons land verkloot en als dank mag die kazakkendraaier in de Eu de boel verder gaan verzieken. Maar ja, zo hebben ze ze daar graag. Ik schaam mij diep voor deze man en nog meer omdat ik die aarsmade mijn stem heb gegeven toenertijd.
Weer een leuk toneelspel opgevoerd.
Eerst de mensen laten stemmen in een referendum over wel of geen bezuinigingen. Het Griekse volk zegt met ruim 61% NEE tegen de bezuinigingen van 8 miljard. Vervolgens veegt de Heer Tsipras zijn reet af met de uitslag van het referendum en wil ruim 13 miljard gaan bezuinigen. Ik vraag me af waarom dan een referendum ???? Misschien om sterker te staan bij de onderhandelingen. Hij stelt zo wel de democratie buiten werking. Griekenland krijgt weer 53 miljard euro als de plannen worden goedgekeurd. De Nederlander mag hierbij ook weer gaan bijdragen. Rutte zal wel weer zeggen dat het geld terugkomt blablabla. Ik geloof Rutte meteen. pfffff
Ik wens de Grieken veel sterkte de komende tijd!
Ik vind IJsland nou niet zo'n goed voorbeeld: we zijn IceSave nog niet vergeten !
@ Dennis Tafeltennis,
Je hebt het over "wij" ..... Denk je dat we hier met een potje tafelvoetbal o.i.d. te maken hebben?
Het volgende land ,wat door de Duitsers en Fransen (met de hulp van Brussel) uitgekleed gaat worden kan evengoed Nederland zijn.... Of denk je nu werkelijk dat wij zoveel presteren?? Dat Heineken,Philips of eender welke grote onderneming hier evenredig belasting betaalt ? Het enige waar wij nog een beetje goed in zijn ,transport en ( glas) tuinbouw is in handen van goedkope arbeidskrachten uit het oostblok .
de democrator | 10-07-15 | 09:37
U lijkt me geïnspireerd door Poetin ipv door het utopische (in praktijk nefaste) idealisme van de EU ("alle menschen wirden bruder").
Nog steeds beseft lang niet iedereen waar we in terecht zijn gekomen en wat voor toekomst wij en vooral onze kinderen tegemoet gaan.
Vraagje...
Stel je hebt een familie die kan al jaren zijn lopende schulden niet meer betalen en heeft eigenlijk geen inkomen.
Ga je als bank deze familie nu een grote lening (met rente!) geven of niet.
En als je dat geld gaat geven, hoeveel kans denk je dat deze familie dit geld terug kan/gaat betalen?
De leiders van Europa sturen maar op 1 ding aan en dat is een militaire coup.
Dit resulteert in een situatie dat zowel de Grieken als wij genaaid worden.
De win win win situatie voor de elite.
! De banken worden gered en wij betalen die rekening.
2 Griekenland is als westers protectoraat stevig onder controle.
3 De bodemschatten(het onderpand)daar gaat het elitaire tuig mee vandoor.
We are fucked
9h ago
23:44
The Greek proposal doesnt appear to cover debt relief. But apparently, Athens has also released one of its non-papers to the media, explaining that they are also seeking regulation of debt and the 35bn investment package promised by Jean-Claude Juncker.
NikiKitsantonis (@NikiKitsantonis)
July 9, 2015
@SpiegelPeter Gov nonpaper accompanying prior actions sez request to ESM incl regulation of debt + 35-bn frontloaded investment package'
www.theguardian.com/business/live/2015...
13 Mld van de 250 Mld, is gefinancierd door Nederland.
Rutte komt dus zondag met een rekening van 2,6 Mld naar huis bij geen Grexit. Te weten 5,2% van 50 Mld, dat heet een klein wonder!
@ Choppy ,
Vervang in jouw onderbuikbetoog het woord "Griek" door "Nederlander" en het verhaaltje klopt ook... Overal zijn labbekakken en harde werkers.
En verder, die verhaaltjes in de trend van "ik heb een Griek gesproken en die zei dat zijn oom zei dat... enz enz.." die kennen we nu wel.
ik zeg geen cent meer. in de tussentijd nemen wij een deel van het land over van griekenland. (gratis vakantie) tot dat ze gaan betalen (nooit) dan krijgen ze het weer eens terug.
ik zeg nog geen 0,01 eurocent naar griekenland ( dat hadden we nooit moeten doen)
Die Verhitlerstadt moet toch de nachtmerrie van elke democraat zijn?
www.knack.be/nieuws/wereld/beste-guy-v...
G*dT, Zuisje(23:37) heeft alles al gezegd! Das Kapital leuke uitleg met gekleurde blokjes door Fransman;-)
Aan de wolkenverzamelaar zou ik willen vragen voor het avondrood van Tsipras en niet ´Ροδοδακτυλος Ηως...
*CcMed*
Dit is een hele gevaarlijke man.
@
Van Duyvenbode | 10-07-15 | 08:34
Ja laten we de trans-Atlantische band te grabbel gooien en ons richten op het vrije Rusland, lijkt mij een goed idee.
Staaltje manupilatie van de dorpsgek. En al dat kontdraaien voor de multinationals. Dat ze zelf niet in de gaten hebben dat ze hoog verraad plegen en dat ze er met open armen intuimen. EN DAN??? hebben ze een dikke buidel maar vergeten dat hun kinderen klein kinderen en alles wat daarna komt in de ellende van wat papa opa overgroot opa veroorzaakt en de grote (domme)man moest uithangen. Wat bezielen deze regeringsfunctionarissen eigenlijk hoe dom/stom kun je zijn?!!!? Hebben ze geen enkele realiteitsbesef.
@Maria.1 | 10-07-15 | 08:21
Ik hoef niet vaker naar de pomp, ik neem gewoon een paar dagen betaald verlof, scheelt mij woon-werkverkeer.
*steekt tong uit*
Ondertussen doet een Amerikaanse generaal nog een munt in het zakje: niet isis maar Rusland (proest) en China (mwah) zijn het gevaar. En deze generaal doet deze uitspraak niet zomaar op dit tijdstip. Een grexit "dreigt", en dat is de reden waarom juist nu deze uitspraak wordt gedaan door een Amerikaanse generaal. Geeft ook meteen aan wie de dienst uitmaakt in dit verhaal: Amerika. Amerika wil een Europese transferunie, want dat betekent een zwakke euro, een zwak Europa zonder eigen wil, zodat Amerika door kan gaan met het opleggen van dictaten.
@Handsomeboy
Nee, ongeveer 700 euro pp
@Choppy | 10-07-15 | 08:17
"En juist toen een voor Griekse begrippen overijverig agent van het korps een boete uitdeelde aan een hoge hotemetoot op het eiland. Hij per direct ontslagen werd."
Een vergelijkbaar verhaal ken ik ook, maar dan in Nederland. Maak je maar geen illusies.
necrosis | 10-07-15 | 08:00
Ze zouden kunnen beginnen de belasting vrijstelling voor rederijen op te heffen. En helemaal vertrekken doen ze toch niet .... daar Griekenland(Athene) een Mekka van de Internationale scheepvaart is. 200000 grieken zijn er werkzaam. Maar goed er zal natuurlijk verder nog veel meer moeten gebeuren. Het enige nadeel voor de grieken als de drachme weer zou worden ingevoerd is dat de druk op de regering om te hervormen weg is en alles zal blijven zoals het vroeger was. Als ze de euro kunnen behouden bezwijken ze in de de schuldenberg. Voor ons is het beste dat Griekenland er uit gaat en misschien komt dan eindelijk de euroknal. Maar dat is wishfull thinking. En trouwens Rusland mag Griekenland van mij hebben. Wat een kudt argument om alles in werking te stellen(oneindig geld storten)om angst voor Rusland.
@necrosis | 10-07-15 | 08:10
Grapjas! Dan zal je toch vaker naar de pomp moeten, dus je merkt het wel.
Grieken + Griekenland ik er ben er zo langzamerhand helemaal klaar mee. En ook het gehuil van de gewone Griek wordt getroffen.
Ik heb met een aantal Grieken mogen werken voor zover je het werken kan noemen. Er moesten sprinkler koppen vervangen worden in een hotel. Zoekt die Griek gewoon de mooiste kamer uit waar die koppen moesten worden vervangen en gaat onder werktijd een uiltje knappen.
Dus ik word helemaal misselijk van die emotionele items op het nieuws van help de Grieken de winter door. Met zo een matig arbeidsethos verdien je geen hulp.
En het niveau van corruptie is ook ongehoord. Dezelfde Griek die dus het liefst onder werktijd slaapt. Heeft mij verteld dat, omdat zijn pa politiecommissaris was hij geen snelheidsboetes kreeg.
En juist toen een voor Griekse begrippen overijverig agent van het korps een boete uitdeelde aan een hoge hotemetoot op het eiland. Hij per direct ontslagen werd.
En dan ook altijd dat geouwehoer over die Griekse uitvindingen (welke meestal van de Perzen waren gejat) van tig duizend jaar geleden. Het was wel leuk om die Grieken op de kast te jagen van: "En noem nu is een Griekse uitvinding van de laaste 200 jaar?"
Ik zie maar één oplossing het hele zooitje voor een habbekrats verkopen aan Turkije. Welke ook een NAVO partner is iedereen die bang is dat Rusland voet aan de grond krijgt in Griekenland ook blij.
@sinar2 : En weet je wat het erge is ? Je geld is helemaal nog niet naar Griekenland gegaan, het zijn garantiestellingen.
Pas als ze niet meer kunnen betalen, omdat wij ze niet nog meer vers gemaakte getallen uit de computer sturen, pas dan mag jij de knip werkelijk trekken.
De afbouw in Nederland zal dan nog groter worden dan die al is...
@Maria.1 | 10-07-15 | 07:55
Ik merk niets van prijsstijgingen, ik tank altijd voor 30 ;-)
@sinar2 | 10-07-15 | 08:00
Dat zie je verkeerd! Een mooi groot en sterk Europa is wat we willen. Hoe meer landen, hoe meer vreugde. We zullen allen in welvaart en in vrede leven. *kuch*. Heb je de petitie al getekend?
Mijn grootouders liggen in hun eigen stront omdat ons geld naar Griekenland is gegaan, ik moet minimaal 3 jaar langer doorwerken omdat ons geld naar Griekenland is gegaan, het onderwijs van mijn kinderen is ver onder de maat omdat ons geld naar Griekenland is gegaan, mijn baan staat op de tocht omdat ons geld naar Griekenland is gegaan, mijn belastingen zijn omhoog geschoten omdat ons geld naar Griekenland is gegaan enzovoort enzovoort.
Dus wat kan mij dan die grieken nog schelen? Heb ik ze niet al genoeg gegeven in ruil voor loze beloftes en verder niks doen?
@JeWeetToch!? | 10-07-15 | 07:52
Hoe wil je de reders zwaarder belasten?
Hun schepen varen uiteraard onder Panamese vlag, de rederijen zijn familiebedrijven (geen BV's) zodat niemand weet hoeveel schepen een rederij heeft (behalve 'de familie') en wat er qua inkomsten op papier staat, is een fractie van wat er verdiend wordt.
Ik las een artikel over de Griekse economie in Elsevier, de schrijver meende dat het zwart geld circuit zo'n 22% van de Griekse BBP vormde....
En wat lees ik in de krant vanmorgen: de benzineprijs gaat weer omhoog ondanks dat de olieprijs daalt! We worden linksom of rechtsom hoe dan ook genaaid.
necrosis | 10-07-15 | 07:40
Dat is waar. Het beste voor de grieken op langere termijn is terug naar de drachme, en alsnog de laatste voorstellen(pensioenen, rijke eilanden zwaarder belasten, rederijen zwaarder belasten(zoals eerder al door u al geopperd)etc) doorvoeren. En de schulden voor de helft kwijtschelden. Dat verlies moet dan maar genomen worden.
@JeWeetToch!? | 10-07-15 | 07:35
Ik las iets over verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd naar 67 jaar.
De werkloosheid is er al hoog, maar met verminderde uitstroom van ouderen loopt de werkloosheid onder de jongeren alleen maar op.
Het is geen oplossing, ik vraag me af of er überhaupt een oplossing is.....
@Beroep = Boerenlul | 10-07-15 | 07:10
Die 50 miljard is zó op.
Ze moeten IMF nog betalen (1,6 Mld), uiterlijk 20 juli moeten ze ECB terugbetalen (3,4 Mld), de ambtenarensalarissen en pensioenen moeten worden betaald (zo'n 3 Mld per maand) en de banken hebben weer contant geld nodig.
En zodra de banken weer opengaan..... krijg je wéér een bankrun!
Als Griekenland geen geld meer krijgt en alle Eypo's op zijn, moeten ze weer aan de Drachme.
Waarschijnlijk zullen de Griekse banken de uitstaande tegoeden per direct omzetten van Eypo naar Drachme.
Daardoor wordt het spaargeld zowat per direct gehalveerd (of erger).
Dus halen Grieken hun geld van de bank, ik zou het ook doen!
Zoals het er nu uitziet gaan de eu de voorstellen van de grieken accepteren! Als het griekse parlement met de voorstellen instemt gaan de eu dat ook doen denk ik. Mijn hoop op de euroknal begint te vervliegen :-(.
Het zijn dus wel echte Europeanen. Je kiezers vragen om een mandaat en dat mandaat vervolgens volledig misbruiken en het tegenovergestelde doen. Klassiek!
50 Mld ik zeg heel democratisch OXI, daar heb ik geen referendum voor nodig. Verder mag ik hopen dat als het Rutte het over een klein wonder heeft dit niet betekent dat hij ineens ja gaat zeggen, of zou het echt een draailul zijn?
Dankjewel van Rossem!
Bedankt voor jouw duiding.
De enige juiste.
Er komt een dag dat wij types als hem door de straten jagen.
Hij en met hem vele anderen zijn de ware luizen in de pels van de samenleving.
Het werd hierboven in de tegels al eerder vermeld maar laat Grafbek Guy maar naar Athene afreizen. Vervolgens op "het plein" parkeren op 't schavot en dan de Grieken de mogelijkheid geven te uitten wat ze van Guy's ideeën vinden. Vervolgens de restanten retour Brussel sturen, mét rente.
Misschien kan Jan Kees de Jager een cameo rol krijgen om te vertellen dat we het echt terugkrijgen. Met Rente!
Het nieuwe Griekse voorstel is hetzelfde als het oude Griekse voorstel, zonder "haircut". Dat zullen de referendum OXI stemmers leuk vinden. Misschien wil Tsipras gewoon chaos en nieuwe verkiezingen of weggestemd worden en nieuwe verkiezingen. Da's om het even. Dan komt de gouden dageraad in beeld en kan het leger onder luid gejuich van de eurobots uit voorzorg de macht grijpen en overdragen aan EUrofiele technocraten. Regime Change 101. Zoiets. Wie weet.
Ga eens Engels leren
@hetvolkspreek | 09-07-15 | 23:50
Ga jij eens oefenen op je Nederlands, ui!
Deel 2 op 925.nl is ook weer online. Ze schrijven "Deel twee is door een hackpoging van Guy getroffen. Op 9 juli hebben we het stuk in volle glorie kunnen herstellen. Geen advocaten, terugtrekken onder dreiging of wat dan ook".
Hierrr deel 2 > 925.nl/archief/2015/07/09/vvd-d66-en-g...
En voor de volledigheid is hier deel 1 > 925.nl/archief/2015/07/06/vvd-d66-en-g...
Rutte "Er gaat geen cent meer naar Griekenland", nu komen de Grieken met een verzoek om 50 Mld. Zondag Grexit of heeft Rutte WEER gelogen?
Gay Verhofstudler en de grillige Griekse, onwillige butler.
Tsipras wil denk ik helemaal geen compromis met de EU, en ook geen geld. Hij wil Griekeland in een toestand krijgen die geschikt is om een kommunistische revolutie van het proletariaat uit te roepen, de natte droom van Marxisten en Leninisten, en niks anders is Tsipras en zn Syriza Club.
Voor een revolutie heb je een volk nodig dat opkomt tegen het kapitaal. Dat gebeurt alleen als er extreme nood heerst. En dus probeert Tsipras een legende te maken, dat de grieken gechanteert werden van de ECB / IWF en dat het kapitaal schuld is. Volgende stap: onteigenen, herverdelen enz. Je kan het allemaal in het boek Das Kapital van K.Marx nalezen.
Uiteindelijk gaat het alleen maar om deze vraag:
Hoeveel hebben we over voor de Zwarte zee/ Bosporus.
En ze weten het die honden die met 58 met pensioen gaan...
zit je in het EP, spreek je zo beroerd Engels als Guy...... wat een droplul
Verhofstadt is een volgevreten varken, een symbool voor wat de EU is.
Nog niemand opgevallen dat Verhofstadt op Wickie de Viking lijkt en Van Baalen op Barbapappa?
"Door zijn stem en zijn haar, denken veel mensen dat Wickie een meisje is. Dit is zeker niet het geval." nl.wikipedia.org/wiki/Wickie_de_Vikin...)
Van Rossem weet van gekkigheid niet meer hoe hij e.e.a. moet duiden zodat het een beetje klopt met zijn vorige topics. Maar hij raakt de draad kwijt. Het slaat nergens meer op. Het is alleen nog maar ongefundeerd gal spuwen. Dat hoort opzich wel bij GS maar ik denk dat van Rossem zijn langste tijd als hoofdmenner wel gehad heeft. Tijd voor creatievere geesten binnen de burelen zeg maar.
NB-Stb | 09-07-15 | 21:13
Een geweldig stukje journalistiek werk, dank voor de link.
Spreek gebrekkig Engels, heb het charisma van een natte krant en de meerderheid der mensen zien je niet als bedreiging. Moedig.
Samen met je vriendjes bouw je een regeltjesmachine die wekelijks zoveel nieuwe achterlijke regeltjes uitkotst dat mensen het niet meer bijhouden. Kijkt men een keer wel naar enkele regeltjes, valt men over de achterlijkheid van dezelfde regeltjes en wederom nemen ze deze niet serieus. Zet alle regeltjes, hoe achterlijk ook bij elkaar en je komt op een totaal.
En ondertussen wordt het gepeupel afgeleid met discussies over zwarte piet....
Nederland zou een democratie moeten zijn. We houden het volk zo stom, hoe kan een dom gehouden volk nu goed leiderschap kiezen? Dat is mede taak van de pers. Dank voor Geenstijl, maarja, wat voor volk leest nu Geenstijl? De geavanceerde en intellectuele mensch vertrouwd op staatsomroep, op RTL-nieuws en anderen.
En het werkt.
Wat als Nederland nu naar de stembussen zouden gaan, waar stemt het volk dan (alweer) op, op de grote boze (nationalistische en dus misschien wel racistische) EU-kritische partijen of toch maar....
Voor mezelf heb ik bepaald; Als dat is wat het volk kennelijk wil, dan stop ik met roepen, dan ga ik niet over tot actie, de democratie heeft dan gesproken. Het volk wil EU.
Als EU-kritische stemmen opstaan steun ik naar vermogen. Maarja, het is teveel gevraagd om op 1 vaste dag in de week (laten we zeggen maandag), van 19:00u tot 19:30u naar het lokale gemeentehuis te gaan, daar gewoon te staan voor de ingang, een half uurtje per week. Gewoon om te kijken of het groeit, gewoon om te kijken of er gemeenten zijn waar grote groepen bij elkaar komen.
NB-Stb | 09-07-15 | 21:13
Friends of Europe=FOE
what's in a name, zoiets verzin je niet
Vervolg op Lentehaas | 10-07-15 | 01:44
De Grieken zijn zich bewust van hun sterke onderhandelingspositie. Bovendien laten ze zien wie de democratie heeft uitgevonden. Onze regenten zitten behoorlijk in hun maag met dat democratische referendum, dat ze zelf nooit zouden hebben gehouden.
Het kost me het nodige geld. Maar desondanks: diep respect voor de aanpak van de Grieken.
Prachtige Hype weer.
Terwijl wij iedere dag nog harder genaaid worden door al die Geile Privatiseringen... in de Zorg,in de Telecom,in de Media(UPC =ZIGGO),wie wil dat nou niet zo'n Kabel Monopolie ect ect.
Dit land is al Jaaren verziekt,bijna iedereen heeft meer affiniteit met zijn loonstrook,dan met de harde zieke werkelijkheid,tot dat ze er zelf mee geconfronteerd worden.
Die gasten die de leiding hebben gehad,toen de Staatsloterij de Boel in de Maling nam,hebben die ook die bonussen terug moeten betalen??
Daar hoor je geen stijl niet over,zo heeft iedereen ze eigen Agenda...
EU>Griekenland,onze eigen schuld,wij zelf hebben gegeven ,en NIET gecontroleerd.
Dit toont al aan hoe ziek de EU is,en zo'n Klaploper van een Rutte accepteert dat.
Ik zelf ben n OnlineGamer,en als Teams al aan het Begin Unbalanced zijn,kan dat meerdere consequenties opleveren.
Trek je beurs maar alvast. Die 50 miljard gaat naar Griekenland. Daar valt niets aan te doen.
.
Immers, degenen die daarover beslissen hoeven dat niet zelf te betalen. Ze beslissen over het feit dat WIJ dat moeten betalen. Dat is een eenvoudige keus. Zij willen geen Grexit. En ze kunnen bij ons gaan graaien om dat te bereiken.
.
Alle kans dat ze er ook nog een deel van in hun zak steken. Vroeger dacht ik dat corruptie iets was dat in Afrikaanse landen voorkwam. Net als dat ik dacht dat Nederlandse wielrenners en voetballers geen doping gebruikten. Tegenwoordig weet ik wel beter.
.
Kortom: het is hooguit een kwestie van tijd, maar Griekenland krijgt dat geld.
.
Mark my words.
Ik wil ook wel mijn schuld wordt kwijtgescholden hoor !!!!
@Wijze uit het Oosten | 09-07-15 | 21:16
Óf....50 Miljárd?!... Op je muil!!!!!!
Deze één van de beste bijdragen ooit van Van Rossem is 2 x gebaseerd op het schrijfsel van een linkse spel ons de les allochtoon (nl.wikipedia.org/wiki/Bleri_Lleshi) en op de extreem-linkse Belgische PVDA. Het kan verkeren.
Tsipras reageerde overigens veel koeler op Farrage dan op Verhofstadt. Hij wil natuurlijk wel die euros. Zo ook vele Grieken. 60 000 likes bij de speech van GV op zijn feesboek en duizenden positieve reacties van Grieken, die GV willen als prime minister :/
Heeft van Rossem al bericht over de onderzoeken van de regering Tsipras naar de teveel nai promotende journalisten?
Rutte Modus aan: En echt mensen.... we krijgen het terug mét rente..... Rutte Modus uit
We zijn eruit! Meer geld, dan gaan we ECHT hervormen, serieus hoor.
geur_aars | 10-07-15 | 00:38
Een beste, zeg maar, héél beste kijktip. m.youtube.com/watch?v=qNItYoJhgmk
Thx.
@Jan Dribbel | 10-07-15 | 00:43
Het maakt het alleen maar erger, de 'bulgarenfraude' (niet hetzelfde als de bulgarenroute), omdat daar sprake was van fraude van huur, zorg en kinderopvangtoeslagen. Kan je nagaan. Dus je 'gezeur' dat het met jouw bulgarenfraude nou toevallig geen bijstandsfraude is, maakt het er niet beter op. In tegendeel:
www.nu.nl/binnenland/4029911/vier-jaar...
Plukkiehaar | 09-07-15 | 23:38
Dat hadden Hork en Necrosis goed ingeschat. Noem me naïef, maar ik heb er geen moment bij stilgestaan dat zo'n bijdrage weggejorist zou worden, zeker niet op een weblog dat zelf continu de grenzen opzoekt van de vrijheid van meningsuiting (waarvoor hulde!). Volgens mij ben ik niet eens in de buurt van de grenzen van het toelaatbare geweest, maar kritiek op een redacteur ligt kennelijk gevoelig.
Jan Dribbel | 10-07-15 | 00:43
Dus zeg maar hetzelfde als bij de grieken. Geld wat we volgens de jager met rente terug zouden krijgen en naar griekenland stuurde en de bulgaren kwamen het zelf halen. Bij beide hetzelfde resultaat. Dat zien we nooit,maar dan ook nooit meer terug.Volgens mij sturen wij ondertussen de helft van ons jaar inkomen naar andere landen.Tsja rare nederlanders zou asterix zeggen.
Kwam dit tegen op ZeroHedge, een keurige uitleg.
.
Nog even heel eenvoudig voor hen die niet veel van financiën af weten: De Nederlandse banken nemen een risico door te investeren in Griekenland. Dan dreigt het mis te gaan met die investeringen en de banken dreigen een megaverlies voor de kiezen te krijgen. Dan komen landverraders zoals Dijsselbloem en consorten in actie met een hoop moeilijke woorden, maar het eind van het liedje is dat de bank haar investering terug heeft (met winst) door de hulpprogramma en dat nu opeens alle Europese belastingbetalers voor de kosten opdraaien.
La Bailaora | 10-07-15 | 00:28
Ja, ik ga weer zeuren.
De Bulgarenfraude, met een gevluchte Turk in de hoofdrol had niets met de Bijstand te maken.
Dat betrof de Belastingdienst.
@geur_aars | 10-07-15 | 00:38
Da's een goed interview. Voor iedereen een must see.
@Jan Dribbel | 10-07-15 | 00:20
He kijk, en hier hebben we ook de magische 1,4 miljard in de MSM:
www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...
Wil je echt weten hoe het zit?
Kijktip: www.youtube.com/watch?v=qNItYoJhgmk
@Botte Hork | 10-07-15 | 00:36
Top!
Von Paushaus | 10-07-15 | 00:31
Schrijvvauten maken we allemaal wel eens maar jij doet het twee keer achter elkaar. Je bedoelde vast en zeker :Wat een lul die verhofstadt.Schrijf je toch heel anders als hulde.
@Maria.1 | 10-07-15 | 00:34
Krabbel gezet.
@Dhr. Flesjes | 10-07-15 | 00:32
Ja, daar komt hij weer. Tekenen en verspreiden s.v.p.:
petities.nl/petitie/nederland-uit-eu
Kunnen wij ook nog uit de euro aub?
Ik zie een raar scenario bij het aanblijven van de Grieken: Verdrag van Versailles 2.0
Economische Godwin???
-weggejorist-
Hulde voor Verhofstadt!!
(Jammer dat het om 21:30 binnen was)
Adolf Verhofstadt.
0:05 is vrijdag en dus te laat 😁
@Jan Dribbel | 10-07-15 | 00:20
Och, bijstandsfraude is nou eenmaal wijd verspreid, daarvoor hadden we niet voor niets de parlementaire verontwaardiging over de 'Bulgaarse route'. Of het zoveel geld is en over hoeveel jaren dat zou gaan, geen idee, maar als ik uit de MSM linkjes over post zal je ook wel weer gaan zeuren:
www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...
www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/gro...
@Dhr. de Wit | 10-07-15 | 00:16
Zullen we naar Drenthe gaan, een mooie plek uitzoeken en ons onafhankelijk verklaren? Laten we alleen gelijkgestemden toe. necrosis mag onze president worden.
het geld uit de doos van mijn monopolyspel uit de 60gr jaren van de vorige eeuw is tegenwoordig meer waard dan de euro.
La Bailaora | 10-07-15 | 00:06
Geloof je het zelf, zo'n aluhoedjes blog.
Miljarden aan bijstandsfraude op een bedrag van 5 miljard.
Die 50 miljard kunnen we toch wel in mindering brengen op de salarissen en de pensioenen van de brusselse bureaucraten, dat is toch wel het minste na al die jaren stelen en bedriegen door die psychopatische brusselse bureaucraten a la verhoffstad.
Haha, deze vertaling van het drama zit er niet eens ver vanaf:
www.youtube.com/watch?v=k6t0oMhToO4
@tweetybird | 10-07-15 | 00:05
Don't feed the trolls
@Mark_D_NL | 09-07-15 | 23:49
27 november pas? Tegen die tijd heeft Griekenland 250 miljard lastenverlichting gekregen en de Nederlandse burger weer wat naheffingen.
@Botte Hork | 09-07-15 | 23:55
1984 het is. En dat is verdrietig.
@Desmoulins | 09-07-15 | 21:06
Verhofstadt is het Ebola van de EU
@Zuisje | 09-07-15 | 23:37
Ja en? Allemaal democratisch besloten, en de EU (Frankrijk) wilde griekenland erbij, whatever it cost. En de Eu heeft daarop de Goldman Sachs trucjes *getekend door een vorig, corrupte regering) goed gekeurd.
Als straks Nederland omvalt gaan andere Europese burgers met verhalen komen hoe corrupt Nederland wel niet is. Miljarden aan bijstandsfraude:
www.geennieuws.com/2015/05/de-bijstand...
@toetanchamon | 09-07-15 | 23:37
Zal best waar zijn, maaar hallo, links naar trouw posten op geenstijl? Wees blij dat je geen ban heb gekregen.
Waarheid12 | 09-07-15 | 23:50
Pfff bijverdiensten suggereert dat hij er voor werkt.Nou dat kun je wel vergeten.
@Methylfenidaat | 10-07-15 | 00:01
Ik steun uw motie
@Condenser | 09-07-15 | 23:18
EN nog een nieuw (troll) account?
Zuisje | 09-07-15 | 23:37
Sterker nog er was zelfs een dorp waarin iedereen al jaren een uitkering kregen. De reden waarom. Het hrle dorp gaf op dat ze blind waren. Nu denkt u dat is een geintje. Nee helaas. De uitkeringen zijn werkelijk jaren uitbetaald en er is nooit een ambtenaar die zich afvroeg hoe het kon dat werkelijk alle inwoners dezelfde handicap hadden. Namelijk blind.En dan haalde die EU elite club zo'n land binnen. Je lacht eigenlijk toch werkelijk je zaakje uit je broek.Zo ook met zwembaden waar ze belasting voor moeten betalen als die in de tuin staat.Er betalen geloof ik drie inwoners van griekenland belasting de rest noemt het geen zwembad maar vijver.Ach ja en dan zeggen ze nog dat die grieken niet creatief zijn. Volgens mij is die EU club jaloers om zulk vernuft.
@Waarheid12 | 09-07-15 | 23:17
Ah nieuw op geenstijl? betaald door de EU om hier te trollen? Rot op en sterf.
@Waarheid12 | 09-07-15 | 23:50
Nee jij doet een inhoudelijke bijdrage in het zakje.. Je zit hier op de proef ui.
Met je pro -Hitler- Verhofstadt gelul.
@Waarheid12 | 09-07-15 | 23:50
In Nederland wordt ook heel wat fraude gepleegd, zoals met de bijstand.
Maar het ergste is dat de EU zorgde dat, terwijl men wist, Griekenland bij de Eurozone moest komen, zelfs nadat Goldman Sachs zorgde voor het verdoezelen van schulden. En toen Papandreou jaren geleden uit de Euro wilde stappen, via een referendum, werd ie afgezet, omdat Griekenland van de bobo's in Brussel niet mócht vertrekken. Daarna werd Griekenland met vele miljarden gespekt (lees de Europese banken), en he, hier komt men dan met voorbeelden over Griekse praktijken die al 100en jaren gemeengoed zijn. Dat gebeurt ook in Zuid Italie, zie de maffia, of in Zuid Spanje, zie Andalusie.
Maar goed, dit soort spelletjes werken prima als verdeel en heers spelletje van de Brusselse dictators, vooral omdat ze niet willen dat hun corrupte zaakjes uitkomen, en het feit dat ze alle Europese burgers in de armoede stoppen, oa. via het ESM dat nu met de 'naheffingen' landen leegplukt. Nee, dan moeten we ons vooral focussen op een tuintje waar meerdere tuinmannen werken.
Ik weet wel hoe dat werkt, over een paar jaar wanneer de Griekse tragedie voorbij is en Italie en/of Spanje op omvallen staat gaat men met voorbeelden komen over de Italiaanse en Spaanse corruptie. Alsof de maffia een uitvinding is vanaf 2002. En de Nederlanders zijn dan nog verder verarmd omdat Brussel weer wat miljarden heeft afgeroomd. En dan de Italianen maar weer de schuld geven...
Maar he, Europa zou vrede en voorspoed brengen. Wie zeiden dat ook alweer?
oi59.tinypic.com/23igjyh.jpg
Ik vind helemaal niet dat de #Grieken moeten betalen, ze zouden juist eens moeten gaan sparen! #grexit #specialist
ECB heeft toch 1100 miljard in de Europese economie "gepompt", alleen merken wij er niks van.
@Zuisje | 09-07-15 | 23:37
Wat u opnoemt was allang bekend voordat Griekenland toetrad.
Wat een land naar de afgrond brengt zijn die ratten die het destijds hebbne toegelaten, sterker nog de toelating hebben gefaciliteerd en gefinancierd. Ik zal u een hint geven, dat waren geen Grieken.
Probeer deze link eens. Het geeft op een duidelijk eenvoudige manier aan wie de werkelijke ratten zijn - uit de "kwaliteitsmedia"
www.bbc.com/news/world-europe-16834815...
@Dhr. de Wit | 09-07-15 | 22:26
Te laat. Het is 1984.
@Waarheid12 | 09-07-15 | 23:50
Ben jij het Guy?
Nou reken er maar op dat de deal doorgaat. 50 miljard is een koopje om Griekenland binnen te houden. "Geen cent meer naar Griekenland" zei Rutte tijdens de verkiezingscampagne. Ben benieuwd wat ze ons straks weer gaan wijs maken.
Condenser | 09-07-15 | 23:39
Ja dat ze dan weer doorsturen naar Nederland. Het braafste jongetje van de klas.En wij sturen het dan weer gevuld met euro's terug naar de grieken.Met de mededeling dat onze paarden veel beter doorvoed zijn als hun kadootje het trojaanse paard.Maar dat we het gebaar zeer waardeerde.En we het zielig vonden dat zijn buikje zo leeg was toen we erin keken.
-weggejorist-
Schulden afschrijven en gewoon keihard iedereen strafrechtelijk vervolgen die de Griekse toetreding tot de euro mogelijk hebben gemaakt en nog steeds mogelijk maken, van politici tot Goldman Sachs tot en met de bankiers en pensioenfondsboys die wetende dat men niet kon omvallen tegen hoge rentes wilden profiteren van de Noord-Europese garantstelling. Winst privatiseren, verlies ect., u kent het riedeltje inmiddels
Griekenland was en is een failed state. Dat is prima, kan je heel oud mee worden en ik gun het ze van harte, maar ik verdom het ieder jaar andermans belastinggat te betalen door zelf te moeten lenen. Dat heeft geen flikker met solidariteit te maken.
Solidariteit is een immateriele verzekering. Je helpt een ander in nood, in de rotsvaste wetenschap dat die ander jou zou helpen als jij in de penarie zit.
Solidariteit houdt niet in dat ik iemand levenslang op mijn rug krijg omdat ie weigert zelf te lopen omdat ie steeds dikker wordt omdat ie weigert te bewegen.
-weggejorist-
@Dhr. de Wit | 09-07-15 | 22:49
Ik kwam dit tegen in de twittert. @dayagainsteu, 27 november 2015. Misschien is dat een leuke dag voor je spandoek.
Eén van de beste bijdragen ooit van Van Rossem.
Eén van de beste bijdragen ooit van Van Rossem.
@Condenser | 09-07-15 | 23:39
Ben je mal, dat wordt via allerlei belasting trucjes opgelost... en u weet welke inkomensgroepen daar altijd het minst last van hebben.
Straks wer lekkr stemmen op PvvdA/D66 of het CDA... komt het allemaal weer goed... MET RENTE! (^^)
Prima stuk!!!
@Desmoulins | 09-07-15 | 21:06
'... Overigens is Verhofstadt de ultieme personificatie van de onwenselijkheid van de EU.
Wat een hufter...'
Verhofstadt is een van de gevaarlijkste neo liberale populisten van het EU parlement. Doordat hij omgeven is door veel EUroscistisch klapvee lijkt zijn optreden vaak succesvol.
Mij doet het vaak meer denken aan optredens van een heerschap wat in de jaren 30 ook sprak over een groot Europees rijk.
Als wij dat nou ook vragen krijgen we 3 ruggetjes per pp dat levert een 4 persoons gezinnetje in NL zo 12 ruggies op. En in Griekenland wonen minder mensen ... Voel de waanzin waarin we leven.. Let wel van die 50 miljard gaan ze de Duitsen banken betalen he!
Krijgt Brussel straks een mooi houten paard vol met bedankjes terug .
@bintang
Nou pik. De vaste reaguurderkliek zonder leven heeft je veroordeeld. Sterkte man en tot horens. Vriend.
van dit lijstje noemde hij toch wel enkele relevante zaken.
Onderstaande is een reactie op een FD artikel. De bevindingen van EU experten die de Griekse situatie bestudeerd hebben. Ik hoop dat de Griekenland de EU/Euro verlaat en al de onderstaande buitensporige kosten ZELF mag gaan betalen:
Gemiddeld zijn er 50 chauffeurs voor iedere officiële wagen
Er waren 45 tuiniers voor een klein grasveld met 4 struiken in het hospitaal Evangelismos
In Griekenland wonen de meeste fictieve personen in de wereld met een leeftijd van 110 jaar
Overlijdens worden dikwijls niet aangegeven de pensioenen worden verder uitgekeerd
De Europese unie heeft ontdekt dat er families zijn die 4 à 5 pensioenen ontvangen, waarop ze geen recht hebben
Er worden nog pensioenen uitbetaald aan personen die stierven in 1953, dus meer dan 60 jaar geleden
40000 meisjes ontvangen maandelijks een levenslang bedrag van 1000 omdat ze de dochters waren van overleden functionarissenen dat kost aan de staatskas 550miljoen .
Nu is dit bedrag teruggebracht tot de leeftijd van 18 jaar.
Toestellen voor hartstimulatie in de Griekse hospitalen kosten 400 maal meer dan in Britse hospitalen.
In Griekenland mogen zeer veel werknemers vroegtijdig op pensioen,
voor vrouwen vanaf 50, mannen vanaf 55 jaar.
Ze moeten dan behoren tot één van de 600 categorieën, die men als bijzonder penibel omschreef :
bvb. de haarkappers (omwille van de kleurstoffen die schadelijke stoffen kunnen bevatten),
de professionele blazers-instrumentisten (in een fluit blazen is zeer vermoeiend) en ook de televisie presentatoren ( de microfoons worden verdacht de gezondheid te schaden).
(Deze wet werd goedgekeurd door het socialistisch bestuur in 1978)
Er zijn duizenden trucjes, onnodige ministeries en instituten.
Een voorbeeld: voor de bescherming van het Kopias Meer,
een meer dat sinds 1930 is drooggelegd, hier werken 1763 mensen .
In het laatste decennium werden er 300 nieuwe publieke ondernemingen gecreëerd.
De fiscale fraude is immens, meer dan 25% van de Grieken betaalt geen cent voor particuliere opbrengsten. Corruptie, clientisme vieren hoogtij.
Bovendien is het gewicht van de publieke sector verpletterend. Er zijn meer dan 1 miljoen functionarissen voor 4 miljoen actieve personen.
Het gemiddeld loon van spoorwegbedienden/arbeiders overschrijdt 66000 /jaar. Hierin zijn de schoonmakers en ongeschoolden inbegrepen
De praktisch "gratismetro" in Athene geeft ieder jaar voor 90 miljoen aan biljetten weg, terwijl de totale kost van de spoorwegen de 500 miljoen overschrijdt.
Een Fransman ontvangt gemiddeld 51% van zijn laatste loon als pensioen, een Duitser 40%, Noord-Amerikanen 41%, een Japanner 34%.............. Een Griek 96%
Griekenland heeft 4 keer meer onderwijskrachten dan Finland, een land dat het hoogst geklasseerd staat.
Deze overbevolking van onderwijskrachten heeft geleid tot een van de laagste niveaus. Omzeggens alle testen bewijzen dat.
Samen met de Spaanse en Portugese onderwijskrachten (waar de resultaten ook niet goed zijn) worden zij het best betaald,
hebben ze de meeste afwezigheden en de minste leerlingen.
Daarnaast is er door een handje klap met Goldman Sachs net in het ene toetredingsjaar van de euro de begroting onder de norm van 3 procent laten komen. Daar voor zaten ze er altijd boven en na de invoering konden ze ook al niet meer voldoen aan de 3% norm.
Achteraf bleek dat de begroting 15% tekort was ipv 3%.
De Grieks-Ortodoxse kerk bezit inmiddels een kleine 400 miljard euro is na de toetreding tot de euro verdubbeld.
Er is dus nog wel iets te halen blijkt
Iemand dit al gelezen
www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...
Vieze vuile eurofielen. Een beetje lullen dat Europa zorgt voor vrede en samenwerking, maar intussen staan de eurofielen mensen op hun knieën te dwingen, met bedreigingen die verwoordt worden door die volgevreten corrupte Verhofstadt. De man die 2 ton per jaar ontvangt van 2 rijke Belgische families om gas belangen veilig te stellen in Oekraïne. De EU staat niet voor vrede, de EU staat voor submissie, armoede en corruptie. Hoe kunnen wij die mensen nog serieus nemen als ze zichzelf een riant GRATIS pensioen, gratis gezondheidszorg, enorme onkostenvergoedingen, gratis eten van sterrenkoks etc geven. En dat nog BELASTINGVRIJ ook. Dit is toch krankzinnig? Die mensen zijn helemaal de realiteit kwijt joh. Wanneer gaan we deze mensen de laan uit sturen, hun pensioenen strippen, een naheffing voor de niet betaalde belasting geven?? Deze mensen moeten we onmiddellijk te grazen nemen, ze zitten zichzelf gewoon keihard te verrijken met ons belastinggeld, en ze vertegenwoordigen onze belangen niet eens!!
Geenstijl: Weet je welke Europese verkiezing Nederland wél een meerderheids-opkomst kende? Die van het referendum voor/tegen de EU Grondwet: 63,3 procent, en daarvan zei 61,6 procent OXI tegen de EU.
weet je ook dat het ons als verdrag van lissabon alsnog door de strot is geduwd.... lekker democratisch.
@bintang | 09-07-15 | 23:29
Wacht maar tot Joris weer werkwoorden gaat vervoegen....
*zwaait*
@bintang | 09-07-15 | 23:29
*uitzwaaien doet *
@iedereen.
Jullie hebben allemaal gelijk. Trouwens, beleggen in pinda's is het helemaal tegenwoordig.
@Cor Rupteling | 09-07-15 | 23:25
*gnehehe*
-weggejorist-
necrosis | 09-07-15 | 23:23
In het geval trutte is om hem bijelkaar te houden. Ze wilden een weglach robot maken maar die is een beetje mislukt.
Patatter | 09-07-15 | 23:18
Voor 2 miljoen blijf ik in NL.
*ik blijf bescheiden*
@ necrosis | 09-07-15 | 23:15 Ik vind "Ik vindt" ook wel een leuke...
@necrosis | 09-07-15 | 23:23
Juist. Voor een stralende lach..
@Botte Hork | 09-07-15 | 23:18
Kukident is toch een soort 'lijm' om je kunstgebit op zijn plek te houden?
12 miljard, is 48 miljard borden niet kapot gooien .word lastig voor ze .ik zeg :SIRTAKI
@Waarheid12 | 09-07-15 | 23:17
Hitler had ook volkomen gelijk / sarcasme
Ik kan dat beter. Voor 2 miljard ga ik ook wel met mijn 55 met pensioen.
Ik voorzie alweer een Rutte die met Kukident smile een paar leugens verkondigd en ongezien de volgende blanco cheque uitschrijft.
Zet het teiltje maar klaar.
-weggejorist-
12 miljard, is 48 miljard borden niet kapot gooien . Word lastig voor ze.
ADVIZEUR | 09-07-15 | 23:01
Dat zal best allemaal. Maar wie hebben die grieken erbij gehaald terwijl ze wisten hoe het daar zat. Juist die EU elite club. En denkt u dat ze daarvan geleerd hebben. Nee dus want de volgende eigenlijk bijna failliete landen staan al weer klaar.Als je een land wellens en wetens toelaat terwijl je weet dat het de zaak flest neem je daar zelf de verantwoordelijkheid voor en kun je achteraf niet gaan zeiken over hoe hun hun zaken al jaren verkeerd regelen. Want dan had je ze niet moeten toelaten.Zeker als je toen al op de hoogte was dat de kans heel groot was dat er ook bij toetreding geen fuck daar zou veranderen.Daarvoor die zure zak van een verhofstad is een hypocriet tot en met. Een lul zeg maar en dan zeg ik het nog netjes.Geloof m8j maar die 50 miljard komt er.De oppermachtige USA wil namelijk niet dat er een grexit komt omdat ze bang zijn dat ze naar de russen gaan voor steun.Rusland die ze graag steunt. Alleen al om verhofstadt en van baalen een loer terug te draaien.Weet je wel die twee enge man die ergens op een plein stonden.
-weggejorist-
@Imprimatur | 09-07-15 | 22:29
Daarom snap ik Takir ook volkomen.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...
NOS is een grote leugenachtige NSB organisatie
@ADVIZEUR | 09-07-15 | 23:01
Vertel eens, betaalt jouw bedrijf belasting in Griekenland?
Of gaan de opbrengsten linea recta naar een Zwitserse bankrekening?
Verder heet die zwerver 'Verhofstadt' (geen Vanhofstad), pis je NAAST de pot (niet LANGS de pot), schrijf je GeenStijl aan elkaar en kost het Europees Parlement minstens hetzelfde per maand.
Blieft u nog een nagerecht?
Uitstel van executie. Niet meer, niet minder.
Ik heb eens gekeken naar die Europarlement vergadering. Een wonderlijke verzameling malloten in een nep parlement. Een groot aantal is totaal losgezongen van de realiteit. Ijdelfrans Timmermans, Verhofstadt en Hans van Baalen passen daar prima. Een stelletje ijdele, brullende windzakken. Snel afschaffen die onzin. Gewoon terug naar de EEG, dat was prima. Dat hele brusselse circus kost alleen maar geld en onze economie, welvaart en veiligheid is er niet bij gebaat. Integendeel. Zonder dat brusselse circus zou het veel beter gaan in Europa.
Maandag word het overgemaakt en dinsdag gaan de Grieken zeggen dat ze het niet terug kunnen betalen.
@bij gelegenheid | 09-07-15 | 22:34
het is geen noord korea hier, dus... sign.
Tja,De Grieken weer 50 miljard en de rest van Europa in een klap failliet, daar zit wat in.
@ADVIZEUR | 09-07-15 | 23:01
En hoeveel belasting wordt er braaf afgetikt door jou en je mede ondernemers?
@Eurotokkie | 09-07-15 | 23:09
Er zijn dagen dat ik het niet op zak heb.
Ze zijn nog bescheiden met 50 miljard .
@kneuterzak | 09-07-15 | 22:57
Verhofstadt heeft ongetwijfeld ballen (letterlijk), al zal hij die al jaren niet meer hebben gezien door die corpulente 'carport' die er boven hangt.....
-weggejorist-
Puik dit.Hulde.
Maar ja. Eerlijk is eerlijk. De grieken vragen het geld. De EU eist het van ons. En dat al jaren.Neem dan nog verader der nederlands volk disselbloem de man met twee petten en het is sneller overgemaakt als het licht.Als je dan om uitleg vraagt dan krijgt ook disselbloem acuut last van opstelten dementie doet of hij gek is en weigert uitleg aan ons het betalende volk.Tsja als je het toch goed bekijkt valt die corruptie in griekenland toch in het niet bij de EU elite club en ons kabinet.Want volgens mij worden wij dus echt al vele jaren genaaid door die zwijnezooi.En dat met goedvinden van vvd666pvda.Waarvan als het aan d666 lag ze je moeder ook nog verkochten aan die EU elite club.Tsja de grieken kunnen tenminste eindelijk hun land terug veroveren. Voor ons zal dat pas komen als die EU elite club ons ook aan de bedelstaf hebben.Maar ja dat komt snel want die EU is al weer op zoek naar andere bijvoorbaat al failliete landen zodat we daar straks weer voor kunnen dokken.
Als Verhofstadt ballen had gehad, dan had hij zijn speech in Athene voor het Griekse volk moeten houden.
En dan samen met die dikke pad van Baalen.
Maar daar heeft hij waarschijnlijk geen zin an.
Griekenland wil zijn schulden niet afbetalen; komt de afspraken niet na; en wil meer "gratis" geld die de Europese belastingbetaler moet ophoesten.
Daarom geen geld meer naar de Grieken. Ze zoeken het maar zelf uit.
Middels diverse optredens, waaronder zijn ziekelijke Bokito-act in Buitenhof vorig jaar, zijn hier de schellen onherstelbaar beschadigd. Wat een maniakale, staatsgevaarlijke brulaap is dat zeg. En dan onze, in al haar gutmensch achtige dogma's vastlopende Sophie (hoe zat 't ook al weer meis, geen hek om Europa want dat is strijdig met onze waarden? kuchkuch) in 't Veld als naïef schoolmeisje al klittebaardend in zijn nabijheid gaar soppend. Spitting Image is er niks bij.
Spijker/kop verhaal van een meneer van de Belgische PvdA (lol):
www.knack.be/nieuws/wereld/beste-guy-v...
Verhofstadt wenst een almachtige EU. Dan komt er uit de periferie zo'n Tsipras tussendoor die het draagvlak voor de wens-EU af laat brokkelen. Verhofstadts politieke wens (lees: zijn machtsstreven) wordt doorkruist en dat maakte hem zo boos. Niets anders.
@Maria.1 | 09-07-15 | 22:31
Een spandoek is zo gemaakt. Gaan we "op zijn links" met bordjes lopen, het Malieveld is al te lang niet gebruikt waar hij voor bedoeld is.
LogicaOverwintAlles | 09-07-15 | 22:39
Suffie. Het zijn de systeembanken die er geld bij inschieten. Voor al het overige: La Bailaora. Feynman. e.a.
@Romia | 09-07-15 | 22:40
Yep, die Verhofstadt.
En als ik nu zou zou schrijven wat ik van die volgevreten despoot vind, krijg ik niet alleen een permaban van GU, maar kan ik tevens een AT aan de voordeur verwachten.
*spoelt pammetjes en Seroxat weg met sterke drank*
Het ergste is dat zelfs als deze debiel het veld ruimt of gesaneerd wordt de schade door blijft lopen omdat we verdomme de EU zelf moeten slopen.
Tweetybird gaat straks eten bij een grieks restaurant. Na het eten vraag ik de ober om 100 euro. Als hij zegt waarvoor. Zeg ik om straks de rekening van 60 euro te betalen. Ja ja tweetybird gaat op zijn grieks.Als we dat allemaal een paar keer doen in nederland dan hebben we zo ons geld terug,met rente. Ik ga mij tweetybird de jager noemen denk ik. Hahaha
Als we de federale plannen van Verhofstadt volgen is de EU straks 1 groot België geworden, een gedwongen huwelijk tussen Noord en Mediteraan Europa waarbij Brussel een verdeel en heers spel kan spelen. Waar Nederland jaarlijks 30 miljard euro aan Brussel mag agdragen, die verschrikkelijke transferunie. En vergeet niet dat Verhofstadt groot geworden is de Belgische federale politiek, by far de grootste politieke zwijnenstal van noord west Europa. Ik begrijp werkelijk niet dat de VVD deze man nog langer tolereert als partijleider van de Alde fractie.
Verhofstadt is toch die d*biel die samen met laafje van baalen op een dorpsplein in Kiev een staatsgreep stond aan te jagen?
Moet Van Leeuwen komende week niet onze vriend Jan-Kees de Jager eens interviewen? Wil nou wel eens weten hoe we ons geld terugkrijgen, met rente zoals beloofd.
@Desmoulins | 09-07-15 | 21:06
het meest vreselijke is nog dat er veel politici zijn die hem adoreren.
50.000.000.000 delen door 11 miljoen Grieken is 4.500 europer Griek. Maar ze hebben al 250.000 miljoen gekregen. Dat is 23.000 per Griek. Laten we het afronden op 30.000 per Griek. Wat heeft de Griek nagelaten en wat schieten wij ermee op als we betalen. Ik stel mij de vraag niet meer waar dat geld naar toe gaat. Het zal de rijkste 1% wel zijn die meer dan de helft van al het wereldwijde kapitaal in bezit heeft.
PS: De eerste Drachma is gesignaleerd:) www.bloomberg.com/news/articles/2015-0...
Griekenland redden met euro's? Een land met een bestuurlijke infrastructuur uit begin 20e eeuw, een land met een poltieke traditie die op z'n minst onvoorspelbaar te noemen is. Een land zonder een economie met toegevoegde waarde. Met olijven en toerisme overleef je geen crisis kort door de bocht gezegd.
Het volgende hulpprogramma van het ESF is slechts een pijnstiller voor een rottende kies.
@Grote Joop | 09-07-15 | 21:06
Slim spelletje. Hup griekenland!
kan Poetin geen geheim agent langs sturen met een klein beetje plutonium
Maria.1 | 09-07-15 | 22:30
Het nadeel van dit soort petities is dat je hoe dan ook naw gegevens achterlaat. Middels een vpn krijg je dan weer geen bevestigigingsmail.
Lastig.
Als je de morsige zakkenvuller Verhofstadt bezig ziet met het etaleren van een Antisocial Personality Disorder, en dat VVD66 vrouwtje ernaast in haar handjes ziet klappen, vraag je je af hoe we ooit van die vreselijke EU met die kwakzalverers en megamomane idioten af kunnen komen. Dat orwelliaanse taalgebruik ook van die fanatieke euro-fascisten: Ze hebben het voortdurend over democratie en groei en banen, maar de werkelijkheid is precies omgekeerd. Ze draaien de mensen een rad voor ogen en plunderen ze helemaal leeg. Je zou bijna ook die Tsipras en Varoufakis ervan verdenken dat ze een theaterstuk opvoeren, en evenzogoed de burgers belazeren. Je weet maar nooit vandaag de dag.
@Dhr. de Wit | 09-07-15 | 22:26
Ik ook beste dhr. de Wit!
Het zin allemaal labbekakkerige rovers en de grootste schreeuwers de Ali-baba's. Afschaffen die zooi, we kunnen ze missen als kiespijn. Het zijn ook net stoplichten: ze staan op de verkeerde momenten te lang op rood en het verkeer stoomt veel beter door als ze doodgevallen zijn.
Griekenland moet binnen de EU blijven en wij er uit. Eens kijken wie er uiteindelijk beter af is: Griekenland of Nederland. Moet ik de petitie hier nog weer neer plempen?
@NB-Stb | 09-07-15
Moddervette must read!
Corruptie is binnen de EU tot een topsport verheven. Goed om dat onderbuikgevoel van stevige onderbouwing te kunnen voorzien. Dit verhaal is veel dichter bij ons bed dan veel van ons denken. Het wordt tijd dat meer mensen wakker worden.
Even over de berichtgeving van gisteren van onze NPO. Dat was echt beneden alle objectieve journalistieke waarden. Ze lieten alleen maar de opmerking Verhofstadt en Juncker zien, maar inderdaad niet de bijval die Tsipras ontving. Op Belgische TV1 gelukkig wel een genuanceerder beeld. Verhofstadt, Tsipras, Tusk, De Groenen, Front National (Le Pen), De conservatieven, Christen-democraten en Farrage. Gewoon evenwichitiger nieuws zonder commentaar of framing van de presentator.
Verhofstadt is niet de dorpsgek, want het dorp is het Europees Parlement en in het Europees Parlement is IEDEREEN gek.
Parel van het Zuiden | 09-07-15 | 22:12
Gezien via ukipmeps
As usual heeft Farage een punt van jewelste. Van Rossem e.a. tevens. Hoe nu verder met dit EUgedrocht? Referenda in alle EUlidstaten is een eerste vereiste, me dunkt.
De belangrijkste vraag staat er niet bij: wanneer pakt het volk de macht terug? De afgelopen maanden lijkt er aan de gekte met de EU op alle gebieden geen einde te komen. Gaan we de straat nog op? Zelf ben ik er helemaal klaar en voor.
@La Bailaora | 09-07-15 | 22:19
Ik had mijn koffer al voor de helft gepakt....
*mokkend weer uitpakken doet*
Laat ze aub heel gauw oprotten, ga het halen bij de mensen thuis ja !
Wat is die Guy Verschopklaploper toch een vieze, schreeuwende smeerlap. De grootste graaier van Brussel die amper één voorstel van Griekenland heeft goedgekeurd, gaat Griekenland vertellen wat ze wel/niet moeten doen? Met z'n stinkmuil en boerenkolen Engels zal die in ieder geval niemand (behalve z'n 100 bijbaantjes) imponeren. Totale eindbaas die Tsipras, dat ie die viezerik in z'n gezicht zit uit te lachen.
Verhofstadt doet me altijd aan Gollum uit de Lord of the Rings denken... Die was alleen wat slimmer.
@necrosis | 09-07-15 | 22:18
Haha, was dat maar waar :-)
@La Bailaora | 09-07-15 | 22:12
Die 17.000 tot 20.000 bruto, is dat per maand?
Ik geloof dat we de komkommertijd dit jaar over slaan?
@alcor | 09-07-15 | 22:09
Muggenzifter!
@Reykjavik | 09-07-15 | 21:34
Voor drugsdealers moet dit rampzalig zijn. Als iedereen hun coke en wiet op de pof komt halen, krijgen ze nooit meer wat terug. Maar ergens moet toch iemand zijn met een hele grote sok vol met 20 euro biljetjes.
Europa is het speelveld van machtige personen en geld. De nieuwe nazies. Echter er zitten in de plannen geen welvaart voor bevolking, en erger de geallieerden staan aan hun zijde. Dus geen D-day geen bevrijding. De enige manier om het te stoppen is een D-Day en bevrijding van eigen bodem, de Europese bevolking.
Hoe Van Rossem e.a. Het deficit van Bruxelles blootleggen; kudos, veel.
Syriza is nog maar een aantal maanden aan de macht. Het zijn de Griekse vrienden van Guy die er een puinzooi van gemaakt hebben.
Iemand trouwens de toespraak van Farage gezien?
.
Die was redelijk op dreef.
@Feynman | 09-07-15 | 22:02
Ik woon in Spanje en wat we de laatste 5 jaar hebben meegemaakt is echt om te huilen. Macro economisch zien we wel een verbetering van de (nog steeds) bar slechte werkeloosheidscijfers, maar daar zie je niet bij dat salarissen over de hele breedte gekelderd zijn. Niet alleen salarissen, ook rechten van mensen wat betreft ontslagrecht en type contracten. Nieuwe werknemers kunnen vaste contracten wel zo'n beetje vergeten, of je moet een engeltje bij de hand hebben.
Ik werk bij een van de grootste Spaanse multinationals en nog maar 2 jaar geleden werden de dure krachten er bij bosjes uitgemieterd. Nu worden er dus wel nieuwe mensen aangenomen, maar met salarissen echt om te huilen. Om je een indicatie te geven: Oracle mensen die nieuw binnen komen en vaak 17.000 tot 20.000 bruto vangen... Ja, dan kan je snel scoren met 'verbetering' arbeidsmarkt.
@VanBukkem | 09-07-15 | 21:21
"Wie denkt zo'n Guy Verhofstadt wel niet dat ie is om een _democraties_ _gekozen_ regeringsleider zo de les te lezen?!"
Ook in Griekenland kiest met het parlement, en niet de regeringsleider...
- www.youtube.com/watch?v=jr8wuLgqtI8
hier in je muil stink belg
draai je om en laat die hele corrupte EU klerebende barsten !
Sowieso hebben Spanje en Italië een heel leuk effect in dit soort macro-economische grafiekjes. Zuid-Italië en gebieden als Andalusië doen het twee keer zo slecht als landelijk gemiddeld. Dit betekend dat Griekenland er beter voorstaat als laatst genoemde twee.
Griekenland is niet de enige economische meltdown, de muntunie heeft nog twee zwarte gaten.
"Verhofstadt is at 4th place in MEPs list earning money on the side thanks to 11 mandates. Now he tells Tsipras about clientism"
Als het niet zo triest was met deze oplichter dan was het misschien nog om te lachen.
De felheid vanuit Italiaanse vertegenwoordiging in het EP dat Europa banen, groei en innovatie nodig heeft om te overleven volgt dus uit hun eigen werkeloosheidscijfers. Vreemd dat een half uur later die banen verdwenen met het aannemen van het belangrijkste deel onder TTIP.
@pim achtertuin | 09-07-15 | 21:52
En daarom moeten de mensen maar uit de vuilnisbakken vreten?
@snakeplisskin | 09-07-15 | 21:51
Als de quotes gewoon overeenkomen met de waarheid hoef ik aan de rest niet te twiefelen. Is opbouwende kritiek enzo...
Iedereen die vandaag de dag nog vindt dat een regeringsleider, en dus Tsiparis er voor het Volk is, is geschift.
Hij heeft al behoorlijk wat poen weten achterover te drukken, met creatief boekhouden zullen we maar zeggen.
Geld wat je niet hebt kan je niet uitgeven, en als je kas leeg is zit er niets anders op dan te bezuinigen tot het bedrag wat je wel kan uit kan geven. Zelfs een dorpsgek begrijpt dat, alleen schijn je als schrijver van Geenstijl niet een het niveau van dorpsgek te hoeven halen. Of je bent een orthodox gelovige van de linkse kerk die geloven dat overheids tekorten niet bestaan, dat kan natuurlijk ook nog.
De Eu mag Griekenland NOOIT laten vallen van de VS!Griekenland loopt ander recht de armen in van Rusland.Dat laat de VS nooit toe.
Verhofstadt is een nare enge man met rare ideeën. Ook is hij godsgruwelijk lelijk met die schots en scheve tanden van hem. Zelfs Shrek is knapper.
Mooi gezegd, van Rossem. Bij je oproep aan Tsipras moest ik bijna een traantje wegpinken. Go Greece! Take back you country!
Bac | 09-07-15 | 21:47
Hou dan je mond dicht en Joris jezelf weg plus een opgerot. Je kan het.
Er is maar 1 oplossing voor griekenland en dat is dat zij zelf kunnen depricieren en apriceren, dus zij moeten aan een eigen munt. Klaar helder. Probleem opgelost. Alle andere oplossingen zijn onzin.
Prima topic!
Dat artikel van 925.nl wat NB-Stb | 09-07-15 | 21:13 postte is echt een nog grotere eye-opener voor me dan het beeld dat ik al een tijd had. Prima uitgediept.
Jammer dat ik dan fouten zie in sommige quotes. Ik wil het graag allemaal geloven en dat is moeilijk zo. Ik ga het ook niet allemaal nakijken. Jammer.
Dit zijn de stukjes die me trots maken deel te zijn van het stijlloze leger. Het laatste bastion van de democratie, waar eikels als een Verhofstad terecht worden gefileerd. Want de rest van de media haalt dat niet in zijn hoofd. Hulde!
Meh. Goed om even die austerity en de hervormingen uit elkaar te houden. Austerity kan van de baan gezien de huidige begroting, maar die hervormingen snijden gewoon hout en moeten gewoon worden doorgezet, als voorwaarde voor verdere steun (al zal de uitwerking ervan wel ruk gaan worden zoals gewoonlijk).
Afgezien daarvan is die speech natuurlijk volkomen out of order. Als je wil dat de Grieken de hakken in het zand zetten, dan is dit wel de manier. Hij wilde even alfa-mannetje spelen zeker, maar als hij inderdaad wil dat de Grieken blijven, dan is het gewoon erg dom. Ik zei al eerder: ga nooit een vergadering / onderhandeling in als de uitkomst nog niet min of meer al vaststaat. En dit soort (verder realistische) eisen kook je dus vooraf voor, achter gesloten deuren. Wat dit optreden betreft: ga ook nooit een onderhandeling in als je je tegenstander en plein public stijf kaffert en geen uitweg meer biedt. Zoals Sun Tzu al zei: als je je vijand in het nauw drijft zonder opties open te laten, dan ga je er achter komen tot welke extremen hij durft te gaan.
Vooruitzien:
www.zerohedge.com/news/goodbye-euro-he...
De eerste bakstenen tuimelen al van de Griekse bankgebouwen af: de 20 Eurie-biljetten zijn op. Gaat lekker daar in het land van de kapotte serviezen...
Als we nou allemaal 1 euro van iedere euro aan Griekenland geven, zou dat misschien voldoende zijn?
Die Verhofstadt is een vreselijke man, maar dat hele Griekenland had nooit bij de eurogroep gemogen. Dat land hangt van clientelisme aan elkaar, corruptie, overbetaalde ambtenaren enz. Ze hebben er zelf een grote puinhoop van gemaakt, dus ondanks dat Guy kilo's boter op zijn hoofd heeft scoort hj wel punten. Verhofstadt weg bij Europa, ga de post bezorgen en Griekenland lekker rommelen met een eigen drachme. Komen wij weer goedkoop vakantievieren met zijn allen en onze 800 euro terugverdienen en de Grieken zijn blij met de miljoenen toeristen.
Voor de betere anti Verhofstadretoriek kunnen jullie het beste Derk Jan Eppink inhuren. Verhofstad en Eppink hebben tot op het bot een bloedhekel aan elkaar.
www.youtube.com/watch?v=oMnZYrpidao&a...
... met 11 betaalde bijbaantjes à 230.000 euro per jaar...
Dat is dan dus 11 keer 230K???
"Schäuble has said (tegen Varoufakis) "How much money do you want [in order] to leave the euro?"
"In the beginning of February, Dijsselbloem told Varoufakis "You either sign the memorandum that the others have signed too, or your economy is going to collapse. How? We are going to collapse your banks". He had said that."
Bron: www.mediapart.fr/en/journal/internatio...
Dijsselbloem en Schauble gaan die Grexit afdwingen. Geen twijfel meer mogelijk. Na 20 juli zijn de Griekse banken omgevallen.
@Neusfluit | 09-07-15 | 21:14
Ik ben blij dat er nog iemand is die dit toch zo simpele punt naar voren brengt.
-weggejorist-
Geen Grexit. De vakantievilla's en tickets zijn geboekt door de politici en EU bestuurders. Ze willen geen ellende meer en gaan met alles akkoord nu. Die miljarden interesseert hen niet, die komen van ons.
Rente negatief maken,schulden op laten lopen en afschuiven, cash geld in de toekomst afschaffen,betalings verkeer gaan verplichten om langs een EU US bank te laten lopen een sterk europa aan het infuus.
Ook voor ons is gedeeltelijke kwijtschelding icm herstructurering van de EU de goedkoopste en moreel beste optie
Ooowh nee ik dacht dat ik nog 1000 euro kreeg van rutte na vandaag begrijp ik dat ik weeer duizenden euro's moet afgeven.. shit weer een naheffing jongens...
@kapotte_stofzuiger | 09-07-15 | 21:20
Ik zeg altijd: Zuid Europa begint in België.
Geld overmaken aan Griekenland, het sociaal stelsel afbreken en kruipen voor de islam.
Dat is wat er anno 2015 over is van het ooit zo mooie Nederland.
Grote Joop | 09-07-15 | 21:06
Leuke voor een derdenbeslag lol.
Wie denkt zo'n Guy Verhofstadt wel niet dat ie is om een _democraties_ _gekozen_ regeringsleider zo de les te lezen?!
Ook een Nexit graag, alvorens ook wij worden toegesnauwd en leeggezogen door het Brusselse gajes. Of beter: een EUxit. Donder maar op met die EUtopia, die antidemocratische armoezaaiende natte kleptocratendroom.
Dorpsgek: Ik geef u vijf dingen die u moet doen. Ik ben zelfs bereid om naar Athene te komen.
Ik hoop dat hij gaat en dat de Griekse bevolking deze krankzinnige idioot lyncht, vierendeelt en daarna in een ongefrankaarde doos terugstuurt naar Brussel.
Laat de volgende maar komen................
België, ooit bestuurd door Verhofstadt, is het Griekenland van Noord-Europa.
Guy is de ultieme combi van corruptie en comedie.
@Mark Verheijen | 09-07-15 | 21:15
Guy is als een haatbaard in het Israëlische openbaar vervoer.
Als jij mij nu gelijk 50 miljard leent, beloof ik 12 miljard minder uit te gaan geven.
Uit de mond van een griek is dit natuurlijk een fantastisch voorstel.
Beste oplossing. Uit de euro, schulden kwijtschelden en ze moeten plechtig beloven nooit meer om geld te bedelen. Wij rust. Dat is ook wat waard.
Zag het op tv, die Verhofstadt is een Zelfingenomen cynische klootzak, en dat zit in Brussel een beetje anderen de les te lezen.
Laat de grieken maar lopen, het land dat inziet dat ze in Brussel niet zonder Griekenland kunnen, anders hadden ze het al lang gedaan.
Want dan valt het hele Europese project in elkaar.
@Neusfluit | 09-07-15 | 21:14
Verhofstadt begint het liefst WOIII, over de rug van de Grieken. OXI!
@je suis bier | 09-07-15 | 21:05
Met rente !
Alarm! Neuqen iemand? Graag op zijn Grieks.
En over Europa gesproken net een k#nker gezwel. 925.nl/cms_img/schermafbeelding_201507...
@Grote Joop | 09-07-15 | 21:06
Dat kan niet goed aflopen...
Bizar.
@kapotte_stofzuiger | 09-07-15 | 21:12
Ik dacht dat er al een religie was die daar patent op had.
De smerige gargamel dat het is.
Ik ze een leger smurfen door het sleutelgat van zijn slaapkamer en ff een kwartier zijn luchtwegen versperren.
Kamaraad Van Rossem, Dat Verhofstad een idioot is, maakt niet Tsipras automatisch een held is. Eye on the ball.
- EDIT: Leer lezen -
Guy verkoopt zijn moeder nog voor het neo"liberale" gedachtengoed.
Maar was die guy niet onlangs in het nieuws 925.nl/archief/2015/07/08/vvd-d66-en-g... zie je wel, zakkenvuller ?
... oxi
Duitsland schijnt nu ook voor schuldherstructurering te zijn, dus Portugal, Italië en Spanje zullen ook wel snel aankloppen.
Guy is voor Europeanen wat Hitler was voor Joden.
Guy is de verpersoonlijking aan alles wat slecht is aan de EU
kwijtschelden is natuurlijk geen 3e hulpprogramma, aldus mark rutte.
"... Ik dacht al: zon grote democraat als meneer Tsipras die bang is voor het debat..."
Niet het onversaagd zijn voor het debat maakt je een democraat, maar het onbevreesd zijn voor de mening van je volk en het uitvoeren hiervan.
Maar goed, ik had niet de geringste illusie dat het corrupte drankorgel Verafgunst dit zou weten.
Dorpsgek: De Grieken zijn de manier waarop Griekenland de laatste decennia bestuurd is beu. Doe er wat aan! U bent de enige die een einde kan maken aan het huidige systeem.
Dat doet ie toch?!
Jammer hoor, maar ik vind dat Verhofstadt in dit geval toch echt gelijk had.
Kan iemand Dijsselbloem in de gaten houden, zodat hij het niet direct overmaakt?
Een gokverslaafde crackhead die in de schuldsanering zit 50.000E geven uit de spaarrekeningen van je kinderen, en dan je kinderen met een pokerface vertellen dat je het bedrag + rente gewoon weer terugkrijgt.
16 minuten hoe ik over verhofgek denk:
www.youtube.com/watch?v=B5lsDM3DyBs
Op je muil... gauw!
Overigens is Verhofstadt de ultieme personificatie van de onwenselijkheid van de EU.
Wat een hufter.
As we speak: www.independent.co.uk/news/world/europ...
Oh, maar 50 miljard ekkies. Geen probleem. Wel terugbetalen hoor!
Hef de Eurozone op voordat de implosie gevolgd wordt door een explosie van epische proporties. Het einde van de Eurozone zal ook het naderende einde van de EU betekenen.
Het wordt een hete zomer.
Lagge. En we dokken wel weer hoor.
REAGEER OOK