Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boze terrasprinsesjes blijken hartstikke LIEV

En dan nu uw aandacht voor Nadia (23) en Francisca (27), beter bekend als de terrasterroristjes uit Hengelooo. Die staan sinds eergisteren episch voor kut wegens hun, laten we zeggen, wat matige gedrag richting mede-terrasbewoner en personeel van 't plaatselijke café. En nou zijn ze zielig. Tussen onophoudelijk gesnik en gesnotter door laten ze optekenen dat het allemaal niet eerlijk is. "Iedereen ziet ons nu als slechte meiden, zo zijn we helemaal niet. We zijn lieve meiden. Echt." De hoofdredactie van Tubantia is zó onder de indruk van het gesnotter dat die maar gelijk beginnen over een totaalverbod des doods op mobieltjes, internet en de drukpers. Of we aan ome Tapsterk en Van der Steur willen vragen om 'duidelijke spelregels'. Hou ff gauw op joh mafklappers. De spelregels zijn duidelijk: je niet gedragen als een debiel in 't openbaar want iedereen en ze moeder gaat je lopen filmpen. Facebook doet de rest. "Opnieuw zijn er tranen: „Wat moeten we doen, wat moeten we doen." Ff mailen dames, doen we een Dumpert Webredemption How To je niet als een breedbekkikker gedragen op een terras. Hartstikke leuk.

Reaguursels

Inloggen

Even Apeldoorn bellen...

Ploxer | 10-07-15 | 18:08

@Sloopkogels | 08-07-15 | 13:13
Ik ben bang dat je dat alleen maar snapt als je zelf provinciaal bent.
Sorry.

MacMiep.nl | 09-07-15 | 02:06

Dat bericht van Turbana, uhh Tubantia?, doet me aan de 1e aflevering van Black Mirror denken. Maar goed, iedereen weet toch dat mensen eigenlijk over het algemeen waardeloze wezens zijn? Schijnt te maken hebben met instinct. "Een instinct is een soortspecifiek en erfelijk vastgelegd gedragspatroon, waarbij ervaring of leren geen rol speelt."

K405 | 09-07-15 | 02:05

Een web-redemption is idd het enige middel dames... en een cursusje fatsoenlijk omgaan met elkander. Dat geldt overigens ook voor de afzeikmeneer. Als iemand terecht een broodje terugstuurt is dat geen reden om je er tegenaan te bemoeien. Dat is meneer misschien zo in de plaatselijke voetbalkantine gewend, maar in de normale horeca schrikt het personeel daar niet van op.

jeanmondo | 09-07-15 | 00:26

Je woont in Alkmaar en gaat op naar Hengelo? Waarom?

Schelden met kanker en dreigementen je kop eraf te slaan.... Er valt niets meer te redempten meiden.

A la snackbar | 08-07-15 | 22:06

Die 2 "meisjes" zijn [email protected] a-sociaal. Wat een taal komt er uit die muilen. Dat zoet er dan zogenaamd beschaafd, fatsoenlijk en netjes uit , maar de kankers zijn amper te tellen. Wat een afgang. Ik hoop oprecht dat die Nadia en Francisca voorlopig op geen 1 terras meer willen zitten. Personeel en gasten zitten totaal niet te wachten op dat onfatsoenlijke scheldende arrogante gajes en tuig. En tegen de ouders: dat heb je goed opgevoed zeg. Moeten we daar respect voor opbrengen ? Zijn jullie trots op dat scheldende arrogante tuig ? Gadverdamme.

Rest In Privacy | 08-07-15 | 18:53

@Paul7747 | 08-07-15 | 18:35

Uiteraard doet iedereen wel eens iets, waarvan hij/zij spijt krijgt (Politici zeggen dan 'met de kennis van nu.......').

Twee meiden maken scene op terrasje, so what, als ze dat nou gewoon niet nog eens doen, toch helemaal niets aan de hand ?

Dat iedereen met een smartphone(dus camera) rondloopt tegenwoordig is voor mij een instigatie, om er op te letten, mij in het openbaar een beetje te gedragen, geloof me, daar heeft iedereen, mijzelf incluis, plezier van.

Sociale controle, wen er maar aan.

vanhetvarken | 08-07-15 | 18:48

Asociaal is de standaard in Alkmaar en de hele kop van Noord Holland. Die meiden hebben er zelf geen erg in. Vandaar deze 'cultuurclash'.

caspert79 | 08-07-15 | 18:38

En dan ’s avonds zich heerlijk wentelen in een gevoel van zelfverheerlijking, tjonge wat ben ik toch een geweldig goed mens. Ik doe noooooit iets fout. Ik laat anderen graag zien hoe geweldig ik anderen terecht wijs op hun tekortkomingen. Ja, ik ben de nuchterheid zelve. Op school was ik altijd het lievelingetje van de hoofdmeester omdat ik met mijn rechtschapen wijsvinger mijn klasgenootjes verklikte.

Paul7747 | 08-07-15 | 18:35

Spinazi | 08-07-15 | 14:21

Dat duo terras terroristen, kan terugslaan met een 'selfie', waarin ze het gewoon uitleggen, als ze snel zijn, wordt dat breed op internet verbreid en is aan hoor en wederhoor ruim voldaan.

Wat is er tegen het risico om geëxposeerd te worden als je je als een zwijn gedraagd ?

vanhetvarken | 08-07-15 | 18:21

Ik had ze beide toch echt geïntroduceerd tot het eeuwen oude Zuid-Hollandse spel Tandenrapen.

Kattenbakkorrels | 08-07-15 | 18:16

Deze meiden zijn niet leuk. Stuur deze maar af naar IS gebied. Doe mij maar andere. Meer intelligent, sociaal en lief.

Statler en Waldorf | 08-07-15 | 18:11

@jawor36 | 08-07-15 | 16:40

De klant is koning, als ie zich koninklijk gedraagt. Die constante grote bekken van dit soort sujetten in de horeca/detailhandel, over het minste of geringste, is echt een probleem, het leidt er toe, dat bedienend personeel, chagrijnig wordt en daardoor minder opgewekt normale klanten bedient. Personeel wordt helemaal voor rot gescholden, maar mag niks terug zeggen of doen, daar loopt dat personeel dus 1-2 uur niet goed van rond (van frustratie), gedurende die 1-2 uur, loopt een hele redelijke klant het risico die frustratie op zich uitgeleefd te krijgen.

De facto gaat het hierover het (beweerdelijk) aantreffen van een haar(tje?) in een reeds opgegeten broodje (sic.). De feiten volgend, dringt zich op, dat het (lesbo?)duo graag stennis maakt, om de rekening niet te hoeven voldoen(wat anders kan hun motief zijn).

Niet hun, maar alle andere betrokkenen, klanten ter plaatse en betrokken personeel, vanwege psychisch leed en de betrokken mkb-er vanwege verminderde inzetbaarheid van zijn medewerkers, dienen hierover een klacht neer te leggen.


vanhetvarken | 08-07-15 | 18:09

Ook ik heb ooit eens een lange zwarte haar op mijn ijsje gehad in een zaak. Direct gemeld bij de bediening, ik kreeg excuses en de ijscoupe werd voor mijn ogen weggegooid. Ik hoefde niet eens te vragen om een nieuwe, die werd direct gemaakt en gebracht.
Zo kan t ook. Die vieze meiden gedragen zich dus nu nog steeds als prinsesjes!

MrsRobinson | 08-07-15 | 17:43

Hoop dat ze net zo goed geschoren is als ze gebekt zijn, ik hou namelijk ook niet van een haar in mijn mond!

Jan Singa | 08-07-15 | 17:20

-weggejorist-

BadPatNL | 08-07-15 | 17:01

"of accepteren Nederlanders de deplorabele staat van de horeca als dusdanig"
kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:38

Nee, de gemiddelde Nederlander accepteert dat niet en gaat daar over zeiken tegen de bediening. Met de overweging "Ik heb er voor betaald, dus ik kan alles maken" wordt zo'n serveerster dan compleet de grond in geboord. Als je ooit in de horeca hebt gewerkt dan weet je wat een arrogant kutvolk zich vaak op zo'n terras vertoont. Hulde dat de buurman het voor de bediening opnam. Goed voorbeeld wat mij betreft, doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

jawor36 | 08-07-15 | 16:40

Check die horloges.. lijkt mij ook hetzelfde.

Snailer | 08-07-15 | 16:35

@Geitenwollensokjuhz | 08-07-15 | 12:50
.
Was deze gast groen met een paarse spijkerbroek?

[x] Ongeschikt | 08-07-15 | 15:48

@kapotte_stofzuiger

die wijven hebben altijd een haartje in hun eten dan is het een ander verhaal he

straatkat | 08-07-15 | 15:25

De twee filmpjes gezien.
Dit zijn geen terrasprinsessen, maar zielige straatprinsesjes.
Ze hebben geen idee, hoe ze zich dienen te gedragen buiten hun natuurlijke habitat.

Genex | 08-07-15 | 15:03

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:39
Op zich niets mis met het terugsturen van een bord soep waar een haar in zat. Dat is je volste recht. Maar dan hoef je niet meteen zó ongemanierd en agressief tekeer te gaan tegen de bediening als deze twee sletjes. Die bebrilde kerel zei daar wat van en dat was volkomen terecht. Fok zeg, gedráág je...

KlunsJohannus | 08-07-15 | 14:42

@kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 11:36
Onzin Onzin Onzin!

MarcS | 08-07-15 | 14:42

gratias | 08-07-15 | 14:18
Ik ben niet bang voor de heks, ik zou haar binden.
Dat ze thuis op de bank zit te wachten zal wel kloppen, want ze durft het huis niet meer uit en geen werk.
Het wordt natuurlijk wel weer wat aangenamer op de terrasjes.

thheo | 08-07-15 | 14:23

@Raskol,

Op zich snap ik je punt maar laten we nu eens aannemen dat de dames inmiddels tot een nieuw inzicht zijn gekomen. Mooi, punt bereikt. Maar ze blijven hier de rest van hun leven last van hebben. Het internet is nogal een paardenmiddel om iemand "te corrigeren". Dit soort filmpjes tonen ook geen enkel nuance: de dames zijn nu opeens gebombardeerd tot ongelofelijk huppelkutjes. Waarschijnlijk zijn ze meer dan dat. Ik gedraag me over het algemeen best ok. Soms reageer ik echter ook niet helemaal top in een bepaalde situatie. Dat krijg je soms als emoties gaan opspelen. Dan bedenk je later dat je misschien ander had moeten en kunnen reageren. Ik leef liever in een wereld waarin dit soort dingen gebeuren, dan een wereld waarbij we mekaar voortdurend aan de schandpaal hangen. Zoiets :-)

Spinazi | 08-07-15 | 14:21

@gratias | 08-07-15 | 14:18

Hahahaha +2

goedkoophuilen | 08-07-15 | 14:19

Stel dat je met één van die twee snollen getrouwd zou zijn, dan heb je wel een sprookjes huwelijk. Want kom je thuis na een dag hard werken, zit er een heks op de bank op je te wachten.

gratias | 08-07-15 | 14:18

@Nifelheim | 08-07-15 | 14:00

Komt door wat er aan vooraf ging en het vervolg is ook niet zoals het hoort.
Als je dat normaal gedrag vindt, dan ben je waarschijnlijk uit hetzelfde hout gesneden.

Dutch_Holland | 08-07-15 | 14:07

Waarom bemoeit die ene gast zich ermee en waarom word dit gefilmd? Ik zou ook kwaad zijn geworden als een of andere klojo me zit te filmen! Dames zijn een beetje tokkie maar die bemoeial met zijn grote bek vind ik net nog wat erger.

Nifelheim | 08-07-15 | 14:00

@Parel van het Zuiden | 08-07-15 | 13:34
Ik bedoelde of je wel eens verder kijkt dan dit topic. Er is toch meer op GS dan alleen maar dit soort topics of niet. Verder kijken.....

DeGlimmendeAtheïst | 08-07-15 | 13:59

@DeGlimmendeAtheïst | 08-07-15 | 13:42

M'n eerste bijdrage op deze draad, slimmerik.

@Castor12 | 08-07-15 | 13:42

Het gaat mij om de verhouding qua aandacht. Hoofd- en bijzaak. Overigens zijn die zaken wel degelijk te beinvloeden. Zo wordt het gehobby van IS in dit land gewoon toegelaten door de politiek en kan substantiele publieke druk wel degelijk voor een koerswijziging zorgen.

Parel van het Zuiden | 08-07-15 | 13:57

Ik ben het met alle voorgaande sprekers eens. Mis helaas wel een paar minuten video.

Simon_GS | 08-07-15 | 13:55

Verschrikkelijk domme wijven.
keihard aanpakken en horecaverbod

CRN | 08-07-15 | 13:53

Is ook nergens goed voor, zulk gedrag. Als je niet tevreden bent zal een beetje medewerker je gelijk iets aanbieden om het goed te maken, maar als je daarvoor al zo een houding aan neemt.. wat verwacht je dan nog.

Ohja | 08-07-15 | 13:52

Alleen al hoe ze één van de serveersters commandeerden om haar telefoon op te laden. „Dat vroeg ze niet, het was: hier, laad even op.

Ikke ikke ikke mentaliteit.

Willem van Rood | 08-07-15 | 13:51

Krokant detail: Kop had kale kop ? Schaamhaar in het broodje !

Alweer pappie ? | 08-07-15 | 13:48

Trek je conclusie. Bron: tubantia puntnl

Eigenaar restaurant:
Volgens Blikmans aten de twee meisjes hun bestelde broodjes op, maar kwamen ze naderhand met het verhaal dat er een haar in één van de broodjes zat.

Vrouw van de "buurman":
„Die meiden waren al heel lang bezig. Het drinken was niet goed, ze waren brutaal, kraakten mensen en Hengelo af.” Toen kwam het gedoe over het haartje in het broodje.

Filmer:
„Als die twee zich hadden gedragen was er niets aan de hand geweest. Ze moeten nou niet zielig lopen doen. Ik sta trouwens buiten het terras te filmen, dus ik zie geen probleem. En anders geven ze me toch lekker een boete.”
Grote mond
Voordat Nordkamp, dakdekker van beroep, afgelopen weekeinde begon te filmen op het terras bij de Blauwe Engel was er al heel wat aan vooraf gegaan, zegt hij. „Ik pakte pas mijn telefoon toen die ene zei dat ze niet wilde betalen. Toen dacht ik: dat gaat uit de hand lopen. Maar vanaf de eerste minuut zaten die meiden al te zieken, met een grote mond van hier tot ginder.”
Onbeschoft
Alleen al hoe ze één van de serveersters commandeerden om haar telefoon op te laden. „Dat vroeg ze niet, het was: hier, laad even op. Zo arrogant en onbeschoft”, zegt hij. En ze katte ook steeds andere mensen op het terras af, hoorde hij.

Nope4488 | 08-07-15 | 13:47

@seven | 08-07-15 | 12:54 Wat raskol | 08-07-15 | 13:15 zegt.

Verder ben ik een Brabo. Als je hier als Rotterdammert of Amsterdammert of welke dammert dan ook op een terras een grote bek hebt tegen het personeel dan is het niet meer dan logisch dat de locals zich ermee gaan bemoeien en zich tegen je keren. Moet je niet doen.

Was altijd lachen in De Ster vroeger. In Nieuwkuijk. Daar stonden hielden de Hells Angels een oogje in het zeil. Had je daar als dammert een grote bek dan werd je eerst de zaak doorgeslagen en vervolgens kon je buiten wachten op de ambulance. En ja. Degene met het niet-Brabantse accent was de klos. Mooi man.

Willianus Wortelus | 08-07-15 | 13:44

@Parel van het Zuiden
Ik begrijp dat u zich continu enorm druk maakt over dingen waar u persoonlijk geen enkele invloed op uit kan oefenen ?
Een prettig leven gewenst dan maar....... opent blikje bier !

Castor12 | 08-07-15 | 13:42

raskol | 08-07-15 | 13:15
Snap ik, ze zullen vast zijn opgevallen, bijv doordat ze zich in een toprestaurant waanden terwijl het een terrasje is. Voor een duppie op de eerste rang willen zitten oid, plebs wat uit domheid denkt dat een arro houding status geeft.

seven | 08-07-15 | 13:42

Goh zeg omdat het meiden zijn, trekt een flink deel van de reaguurders partij voor deze snollen.
Hypocriet dus...

Verder het obligate "ik zou haar doen" van een stelletje eenzame, sexueel-gefrustreerden maar, o wee, wat als het twee jochies waren geweest....

knerf | 08-07-15 | 13:42

@Parel van het Zuiden | 08-07-15 | 13:34
Man, man, man. Volgens mij ben jij nog het meest gefocust op dit topic. Kijk je wel eens verder dan je neus lang is?

DeGlimmendeAtheïst | 08-07-15 | 13:42

"Je loopt helemaal naast je schoenen. Wat een arrogantie", daar begon het mee. Je zal het maar gezegd worden, door een willekeurige terrasganger.
kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:39
---
... en die gelijk had. Het is oppassen tegenwoordig, dat wel, je staat zo op Facebook.

Alweer pappie ? | 08-07-15 | 13:39

Beetje teleurgesteld dat het anti-verticaal filmen front het verloren heeft.

Rest In Privacy | 08-07-15 | 13:36

Heerlijk dat "men" zich hier zo lang druk over kan maken. Tekenend voor het wereldbeeld van de Nederlander... In China crashen de beurzen, Griekenland en EU op ramkoers, VS/Iran deal waarschijnlijk, IS hobbyt verder in Arabië en Europa, maar Nederland heeft grotere problemen.
.
Oh wat gaat de klap van de toenemende wereldwijde onrust, conflict, en ellende in dit land hard binnenkomen als de oogkleppen er af vallen, zeg.

Parel van het Zuiden | 08-07-15 | 13:34

Geursporen ?

Castor12 | 08-07-15 | 13:33

Hoe vindt je met zo'n IQ de weg van Alkmaar naar Hengelo?

DeGlimmendeAtheïst | 08-07-15 | 13:31

@seven | 08-07-15 | 13:25
Dat was geen buitenstaander. Hoorde er zelf nog bij. Kijk eens naar hoe zij met dat glas naar die beste vent rent, tassen laat vallen en het vuilnismeisje dat de trap kreeg een van de tassen opraapt en bij zich houdt.
.
Horen allemaal bij elkaar.

Koekkeloere | 08-07-15 | 13:31

Hollanders die bijdehand lopen doen in de provincie. Da's vragen om problemen.

mindless | 08-07-15 | 13:31

Ik zie een heel ander filmpje waarin na een lichte frontkick op de dij de reefteef onderuit gaat.
Mag ook niet natuurlijk .

Castor12 | 08-07-15 | 13:31

Hoofdredactioneel commentaar van de Tubantia, muwahaha...

RobberenRukkie | 08-07-15 | 13:30

Erratum @ 12:54 -t
Koffieleut | 08-07-15 | 12:50
Wow, das heel andere koek. Die vrouw ( weer een ander) krijgt een keiharde karatetrap in haar buik van een agressieve man. En een van de terrasmeisjes ziet dat en geeft nu eens zelf lik op stuk door er aks buitenstaabder heen te lopen en een glas tegen hem te gooien. Ze durft wel op te komen voor dat karateslachtoffer. Niet echt de-escaletende tactiek, maar pit heeft ze wel.

seven | 08-07-15 | 13:25

Gewoon weer een paar tokkies uit uit westen die denken dat ze veeeel beter zijn dan die boeren uit het oosten.
Jammer voor hun dat ze hier onmiddelijk lik op stuk krijgen en niemand geimponeerd is door hun geweldige look en bijgaand taalgebruik.
Advies voor de tokkies: lekker blijven waar je bent en trek daar je snavel maar open.

eva43138890 | 08-07-15 | 13:24

@Le Roi | 08-07-15 | 12:53
Akkoord... dan zijn we het eens dat we het oneens zijn... nog een fijne dag verder...

Humungousfungus | 08-07-15 | 13:19

Ze waren niet vies van die haar, want broodje was op. Ze waren alleen vies van betalen.

thheo | 08-07-15 | 13:18

www.rtvnh.nl...
Hier is dat andere filmpje. Ik heb geen geluid, ligt dat aan mij?
Koffieleut | 08-07-15 | 12:50

Hahaha, geweldig! Nog eentje van die pauperhoeren! Ik hoop dat ze beiden hun baan kwijtraken en ECHT niet meer naar buiten durven, domme kutwijven!

848evo86 | 08-07-15 | 13:16

@seven | 08-07-15 | 12:54

Er wordt pas gefilmd op het moment dat het interessant wordt. Logisch dat je niet je telefoon pakt om te filmen hoe iemand rustig uitlegt dat-ie liever een broodje zonder haar erin wil.

Dit viel trouwens op geen enkele manier te de-escaleren als je de reactie van die meiden ziet. De feeksen reageren namelijk niet op wát die man zegt, maar op het feit dát-ie het durft om hen kritiek te geven.

raskol | 08-07-15 | 13:15

Zit er wat in het Alkmaarsche water ofzo dat al die a-sociale sneue snollen verklaart?

Berbaar | 08-07-15 | 13:14

holtordevrschrkklke | 08-07-15 | 12:32
Dan ben je te laat. Waarschijnlijk is hun vader of broer je jaren geleden al voor geweest.

Flatulent | 08-07-15 | 13:13

@macmiep.nl Dat klinkt wel weer heel erg gefrustreerd. Zo van: "Die import doet maar en die denken dat ze veel beter zijn dan wij in de provincie terwijl dat helemaal niet zo is. Stadse Fratsen". Wat is er trouwens mis met een "westers georiënteerd tongval" (wat dat dan ook precies mag zijn)?

Sloopkogels | 08-07-15 | 13:13

Duidelijk de zelfde teven, de blonde pruik komt uit het golfje, de mocro trut was weer het agressiefst en ze hebben er een nieuwe bij die het lukt om bij iemand het bloed onder zijn nagels vandaan te krijgen wat resulteert in een verdiende doodschop .

Castor12 | 08-07-15 | 13:10

Koffieleut | 08-07-15 | 12:50 Geluid bij mij deed t wel. Ik wilde iets genuanceerd zeggen. Maar nu al 2 filmpjes. Ze maken er wel een gewoonte van.

Ohja | 08-07-15 | 13:09

Toch vind ik deze dames heel tof om te onderhandelen met Tsipras en z'n Grieken dat ze Griekenland hervormen en alvast beginnen met hun schuld aan ons af te lossen. Dan is ons Nederlandje heel blij als we zulke terras-prinsesjes onder ons midden hebben. Ik bedoel, niet netjes als ze zo doen tegen nette mensen, maar we hebben ze wel nodig om Der Angela te unterstützen om de Griekse klaplopers af te blaffen

Brabant hier | 08-07-15 | 13:08

@Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 12:20
Kijk, bedankt!! daar hebben we wat aan..

@doublebeloved | 08-07-15 | 12:08
Ik zie een burgerlullenvrouw en twee burgerlullenkids. Mijn aanname was dat hij zelf ook een burgerlul zou zijn maar gelukkig wijs je me erop dat hij iedere week in een ander land zijn burgerlullenvermomming uitdoet, een playboyleventje leidt en de mooiste vrouwen daar volblaft.

Swedish Chef | 08-07-15 | 13:06

Koffieleut | 08-07-15 | 12:50
Ik heb ook gewoon geluid in dat filmpje. Wat een paupermeiden zeg. Wat een vuilnisbakkenvolk. Dat dit filmpje ook met plezier op Dumpert bekeken mag worden. Keer op keer. Op keer. Op keer.

Koekkeloere | 08-07-15 | 13:05

@raskol | 08-07-15 | 12:52
Ik ben het volkomen met je eens. Wij hier in het hoge Noorden houden er ook niet van. Je moet ze de kost geven die hier als "import" komt en meteen denkt dat ze de hele boel wel ff zullen regelen en dat de hele wereld om hen draait met de grote bek en de westers geörienteerde tongval.

MacMiep.nl | 08-07-15 | 13:02

www.rtvnh.nl...
Hier is dat andere filmpje. Ik heb geen geluid, ligt dat aan mij?
Koffieleut | 08-07-15 | 12:50
Ik heb wel geluid (I'm a Mac... :P )
Maar ehh, serial-terras-terroristjes dus. Wat een Ka-U-Té wijven zeg!!!
(Laat GeenStijl dat filmpje maar niet te pakken krijgen... Dan heb ik medelijden met de vele traantjes die die meisjes nog gaan plengen.)

Aristotalloss | 08-07-15 | 13:02

Waarom op slot??

goedkoophuilen | 08-07-15 | 13:01

www.rtvnh.nl...
Hier is dat andere filmpje. Ik heb geen geluid, ligt dat aan mij?
Koffieleut | 08-07-15 | 12:50
Gewoon even geluid aan zetten in filmpje.
Maar als dit inderdaad ook één van die sneue snollen is, dan is terras-terroristes ipv terras-prinsesjes wel op zijn plaats.

Berbaar | 08-07-15 | 13:00

Kutserver.

Ad Hominem | 08-07-15 | 12:54

@Koffieleut | 08-07-15 | 12:50
Ik heb wel geluid en het klinkt niet best. Beetje wazig filmpje maar het zou d'r zo maar kunnen zijn.

Ad Hominem | 08-07-15 | 12:54

@Koffieleut | 08-07-15 | 12:50
Ik heb wel geluid en het klinkt niet best. Beetje wazig filmpje maar het zou d'r zo maar kunnen zijn.

Ad Hominem | 08-07-15 | 12:54

Willianus Wortelus | 08-07-15 | 12:28
Ben een beeetje contrair, als de massa a roept wordt ik nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal en puur op de beelden ontstaat pas de ruzie-achtige sfeer nadat derden de meiden op hun nummer willen zetten. Ben zelf meer voor de-escaleren ipv opjutten. Ondertussen duiken er nieuwe verklaringen op, en inderdaad niet in het voordeel van de meiden, maar zou graag een onafhankelijke versie zien van niet direct betrokkenen. Wat als Hengelo een dorp is ala Volendam waar lui van buiten het hoe dan ook altijd gedaan hebben. Puur de beelden zeggen, eerst begint de stamgast?/bemoeial en het wordt ook nog gefilmd. Dat vindt niemand prettig, en inderdaad de blondine springt daarop, tiegegeven way luid, wel uit haar vel. Enfin, hittegolf, irritatie etc.

seven | 08-07-15 | 12:54

@Humungousfungus | 08-07-15 | 12:25
Kijk, u en ik worden het in dit geval ook niet eens. Dan kan ik er voor kiezen, zoals ik nu doe, om dat te accepteren en het daar bij te laten. Of ik kan u natuurlijk de huid vol schelden en bepaalde enge ziektes toewensen. Dat staat helemaal los van de context of de aanleiding, maar in geval van dat laatste typeert dat wel een bepaald (gebrek aan) besef van normen en waarden.

Le Roi | 08-07-15 | 12:53

Ik zie maar één afdoende oplossing: hier moet onze kersverse reporter Jan Roos op af. En Van Leeuwen mag met hem mee. Als stagiair.

Kees de Vries8082 | 08-07-15 | 12:53

Als ik zo eens lees hoeveel reaguurders het opnemen voor dom, asociaal en arrogant gedrag, dan ben ik blij dat ik diep in de provincie woon, waar het nog heel normaal is om mensen op dergelijk achterlijk gedrag aan te spreken.

De newspeak van tegenwoordig: als je arrogant bent, denigrerend doet naar mensen die gewoon hun werk doen, en op kritiek reageert door te krijsen als een speenvarken en te dreigen met geweld, dan heet het 'pit'. Whatever.

raskol | 08-07-15 | 12:52

zeau die twee geiten zijn weer even in het hok gezet.
Mekkeren doe je maar thuis. Haha

kneuterzak | 08-07-15 | 12:51

De dames in kwestie laten zich wel erg makkelijk opjutten door hun medegasten maar wat een kansloze stakkers zijn dat zeg. Het minderwaardigheidsgevoel van die zeikerd druipt er vanaf en dan dat leugenachtige jong wat de boel filmt.Ik zou haast denken dat het een van te voren opgezet plan is.

Solar666 | 08-07-15 | 12:51

Humungousfungus | 08-07-15 | 10:43

De gozer die dat gezegd heeft = 2,3 meter lang & weegt 230 kilo schoon aan de haak. Hij kan wel zeggen voordat je mij mept heb je een gebroken nek. Laten de dames maar blij zijn dat de gozer niet wild werd & hen per direct 5 minuutjes op het borstkas ging zitten...

Geitenwollensokjuhz | 08-07-15 | 12:50

Ik heb echt een super bedrijf, werk keihard en ga (bijna) elke week naar het buitenland. Waar kan ik iemand de grond in trappen?

goedkoophuilen | 08-07-15 | 12:50

En maar huilie huilie doen, slachtofferrol spelen. Zij werden in een kwaad daglicht gesteld.
.
Het is niet hun fout.
Het is de fout van hun opvoeding, omgeving, milieu, blond geverfd uitgelopen haarkapselpolitiek en het feit dat ze maar zielige studentjes zijn die aan de derde opleiding begonnen zijn. Mogelijk iets met 'schoonheidsspecialiste', 'kapster' of assistent ergens.
.
Eigen schuld, dikke bakkes op internet.

Koekkeloere | 08-07-15 | 12:50

@ doublebeloved | 08-07-15 | 12:44
.
Waarom ben je ooit überhaupt begonnen over het bedrijf van die man? Totaal niet relevant. Trek die man niet ongewild de publiciteit in.

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 12:47

grappig, zeuren om een haar, broodje toch opeten en dan zeiken dat je niet wil betalen. Wat kan het personeel dan nog doen ? een Maagpomp gebruiken ?

Kris | 08-07-15 | 12:47

Waar is dat filmpje dan Guido?

goedkoophuilen | 08-07-15 | 12:45

@kapotte_stofzuiger wanneer jij een keer achter je schermpje vandaan komt en je een keer opstraat begeeft zie je dat de samenleving hier volkomen kut is! Jij bent waarschijnlijk van het type naar beneden kijken en hard door lopen, maar wanneer een serveerster zo minderwaardig wordt behandeld siert het je wanneer je er wat van zegt. En wat dat bedrijf betreft ach jij denkt zeker dat alleen omhooggevallen stadse yuppen een goeddraaiende zaak kunnen hebben......

doublebeloved | 08-07-15 | 12:44

@DeGlimmendeAtheïst | 08-07-15 | 11:30
opgelost

DeGlimmendeAtheïst | 08-07-15 | 12:44

@Goatboy2014 | 08-07-15 | 12:34

Heb je geen direct linkje? Wat ik ook doe geen filmpje te vinden.

DeGlimmendeAtheïst | 08-07-15 | 12:41

Niks mis met die meiden, sexy met pit wat wil je nog meer. Die labbekakken die er om heen zitten te filmen en commentaar te geven zijn belachelijk bezig.

Toetsiemonster | 08-07-15 | 12:40

Die filmert houdt ze gewoon een spiegel voor, dat moet toch kunnen. Niks schandpaal eraan

Biasmania | 08-07-15 | 12:39

Met deze wetenschap op de achtergrond het filmpje nogmaals kijken geeft nog meer voldoening .

Castor12 | 08-07-15 | 12:37

@kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:38

Ik dacht dat wij net hadden afgesproken dat je elkaar op onbeschoft gedrag kan, mag en moet aanspreken.

Prima actie van meneer!!!

Skunk57 | 08-07-15 | 12:36

@Inferi0r 12:07
Haha....
Zijn dat wel mensen van vlees en bloed vraag ik me af...

luto | 08-07-15 | 12:35

Guido08-07-2015 | 10:06 uur
Is niet de eerste keer dat deze dames zich misdragen, heb nog een filmpje van op ze terras in Alkmaar
www.rtvnh.nl/nieuws/167178/terrasmeisj...

Onderaan de reaguurders pagina van artikel
Tijd voor een sequel ?

Goatboy2014 | 08-07-15 | 12:34

@wth was dat | 08-07-15 | 12:29
Ik ga niet alle argumenten herhalen. Dit topic is klaar.

Weet je wie zich ook bemoeide met andere mensen?

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 12:34

Ik ben juist vóór het filmen van dit soort achterlijk gedrag. Geloof me... een film van mij die mijn cappuccino drinkt op een terras en daarna afrekent en een fooi geeft zal niet viral gaan. Lees: als je je normaal gedraagt valt er niets te filmen. Excessen daargelaten, maar die bestaan ook wel zonder het risico van de camera. Uit meerdere verhalen is inmiddels glashelder dat de dames niet wilden betalen voor iets dat ze al hadden gegeten. Iets wat meer gebeurt. Daarna hard gaan schreeuwen levert vaak nog de gewenste reactie op ook. Dat ze zich ook nog op allerlei manieren schofterig en arrogant hebben opgesteld naar het personeel valt niet te bewijzen maar neem ik met een aan waarschijnlijkheid grenzende zekerheid aan in deze. Jammer voor deze meiden dat ze een goed voorbeeld zijn geworden. Misschien zelfs een begin van en goed gebruik. Dat ze nu beschadigd zijn zoals ze zelf aangeven is jammer.... gelukkig is het maatschappelijk gevolg niet zó ernstig. VMBO-ers met een reputatieschade zijn immers bijna een pleonasme.

IQPDOH | 08-07-15 | 12:33

Wie is die gast eigenlijk die gefilmd wordt?

lachenjoh | 08-07-15 | 12:33

Ik ben onbeslist... ik moet d'r toch echt eerst een keer overheen voordat ik een evenwichtig oordeel kan vormen.

holtordevrschrkklke | 08-07-15 | 12:32

He hoer ;) neuken ??

Veel Vaak | 08-07-15 | 12:31

Blijft wel grappig hoe de gemiddelde provinciepieper zijn minderwaardigheidscomplex ophangt aan een stel geiten die niet eens in de buurt van een grote stad wonen.

Ad Hominem | 08-07-15 | 12:29

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:39
deze man gaf het goede voorbeeld spreek elkaar aan op tokkie gedrag ooit was dat normaal in nederland dat hete ook wel sociale controle. dat stopte ergens jaren 90 en en maakte plaats voor verhuftering. het fimpje begon met die tekst ja dus kennelijk is er nog al wat vooraf gebeurd dat deze man het lef verzamelde om er is wat van te zeggen. waarom zou je ander te foon pakken om te gaan filmen??

wth was dat | 08-07-15 | 12:29

@Hector30 | 08-07-15 | 12:15
Neen.
Klik en lees even alle linkjes die ondertussen in dit topic zijn geplempt. "De haar" is slechts bijzaak. De onredelijkheid en onfatsoenlijkheid van de dames is de hoofdzaak.

Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 12:28

seven | 08-07-15 | 11:52 Huh? Bent u de échte seven? Serieus?

Tuurlijk begint het hele verhaal niet tegelijk met het starten van het filmpje. Het escaleren met die twee was al een half uur aan de gang zeg maar.

Dat iemand van uw statuur dat niet inziet :)

Willianus Wortelus | 08-07-15 | 12:28

@Bluebook | 08-07-15 | 10:43
Inderdaad, want je gedrag zal uiteindelijk moeten aantonen of je wel/niet lief bent, vooral als het beetje heet onder je voeten wordt, dan pas zien mensen je ware gezicht. Zelf roepen dat je lief bent, tja, zo werkt het niet hé, je omgeving bepaalt dat wel, niet je dus, want praatjes vullen helaas geen gaatjes, dus daden en niet alleen woorden, ben je echt lief? Dan hoef je dat zelfs niet eens te roepen hoor, gedraag je gewoon als een lief mens, dan zullen mensen zien dat je echt lief bent.

Wonderful-Life | 08-07-15 | 12:27

Tubantia ist zum kotzen. Ubercorrecte semi-duitse Joop van het oosten des oosten. Als het ons niet zint mag het u ook niet zinnen.
Die snollen hadden gewoon wat genuanceerder, correcter en netter mogen reageren naar de bedienmevrouw. Maar goed... Als er alleen maar vuiligheid in die bekken gaat dan kan het niet anders dan dat er ook alleen maar vuiligheid uit komt.
En niet eerst je broodje opvreten en dan zeiken. Ik denk trouwens dat die ene haar lang niet zo goor was als die ongewassen snikkels die... ach laat ook maar. De beelden spreken voor zich.

Ugly Basterd | 08-07-15 | 12:25

@Le Roi | 08-07-15 | 11:54
Inhoudelijk? De op escalatie gerichte flauwe opmerking vond ik niet inhoudelijk (ook niet getuigen van enige zinvolle sociale vaardigheid). Maar ja, Ik zie niet wat eraan vooraf gaat... mij zou meneer's opmerking anders ook gigantisch irriteren.... maar ik zou dan ook niet met een wildvreemde tokkie de discussie aangaan..... dat is dan weer een ander verhaal.

Humungousfungus | 08-07-15 | 12:25

@doublebeloved | 08-07-15 | 12:19
Dan verwacht je juist dat de man in kwestie gewend is aan andere gewoontes en gebruiken. Niet dus, meneer gedraagt zich als een tokkieboertje, dus dat "prachtige bedrijf met internationale opdrachten" doe ik af als hoax.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 12:23

MarcS | 08-07-15 | 11:44
Tja je hebt van die reaguurders die onmiddellijk het ultieme voorbeeld aandragen als contra punt.
www.ontslagspecialist.nl/ontslag-op-st...
Zelfs de kleuter op de leuter man wordt op non actief gesteld zonder loon en men stapt voor ontbinding naar de rechter . Gemiddelde goed geïnformeerde wg gaat niet over 1 nacht ijs.
Ontslag op staande voet is tricky stuff.
Is het een kleuter uit de klas van de wn dan ligt het uiteraard anders en gaat ie wel er per direct uit.

Goatboy2014 | 08-07-15 | 12:23

Wat een poppetjes. *nachtmerrie* Je zoon zal er maar mee thuis komen.*/nachtmerrie off*

Doodziek wordt je van die "self entitled" wijven die maar denken dat ze god's gift to the world zijn. Ze hebben de kleren, schoenen, tasjes, bijpassende bril en gebaartjes. Ze drinken witte wijn of proscecco terwijl er driftig sociaal wordt gedaan met de Iphone'tjes. Normaal communiceren blijkt lastig. Nog niks gepresteerd en niet in staat tot een beetje normaal Nederlands vallen ze door de mand wanneer ze hun scheur opentrekken.

Welke werkgever in de zorg zit hierop te wachten?

DeGlimmendeAtheïst | 08-07-15 | 12:21

@mezelf: besteld = bestelt.

Engelandspieler | 08-07-15 | 12:21

www.tubantia.nl/regio/hengelo/filmer-u...
Filmert heeft geen spijt want: "... Alleen al hoe ze één van de serveersters commandeerden om haar telefoon op te laden. „Dat vroeg ze niet, het was: hier, laad even op. Zo arrogant en onbeschoft”, zegt hij. En ze katte ook steeds andere mensen op het terras af, hoorde hij. ..."
Stoute meisjes...

Aristotalloss | 08-07-15 | 12:20

Aristotalloss | 08-07-15 | 12:16
De vrouw van, geweldig zo'n neutrale bron.

seven | 08-07-15 | 12:20

Dat jij niet van je luie reet uit je rukbunker komt......

doublebeloved | 08-07-15 | 12:20

@Swedish Chef | 08-07-15 | 11:47
Wat betreft de filmer, die doet zijn verhaal tegenover de Tubantia. Met naam en toenaam. Dus daar hoeft geenstijl niet meer achteraan. Fotootje wat wederom ook wat meer context geeft: (hopelijk een beetje leesbaar)
i.imgur.com/eD03mks.jpg

Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 12:20

Ik zie veel liever een excuus van die schijnheilige filmer met zn 'nee ik ben echt niet aan het filmen!' Voor de rest kan ik niet beoordelen hoe het verlopen is, daarvoor is het filmpje te laat begonnen.

pili-pili | 08-07-15 | 12:20

@kapotte_stofzuiger met de vrachtwagen naar azie, amerika en afrika duurt een beetje te lang.........

doublebeloved | 08-07-15 | 12:19

Hector30 | 08-07-15 | 12:15
Ga jij ook altijd naar de kroeg, waar je een biertje besteld.
Deze vervolgens opdrinkt en dan achteraf zegt:
Ik vond hem niet lekker/er zat een haar in, dus ik wil niet betalen?

Engelandspieler | 08-07-15 | 12:19

Ik weet niet wie ik zieliger vind, de man of de meisjes?

goedkoophuilen | 08-07-15 | 12:18

Alkmaar & Hengelo: reserve-Amsterdammers en reservemoffen.

Ad Hominem | 08-07-15 | 12:17

Als je in de stront blijft roeren dan blijft het stinken!

nitiwt | 08-07-15 | 12:16

vroeger was je anders geenstijl

Davey1987 | 08-07-15 | 12:16

@hof van de tuinslang

Ik heb geen commentaar op de blauwe engel, we op de green goblin doe commentaar geeft.

Daarnaast heb ik een zwak voor lekkere ordinaire meisjes, dus mijn mening is sowieso gekleurd <3

Sir Nastian | 08-07-15 | 12:15

@BadLieutenant | 08-07-15 | 12:00
Kijk, dat is nou de hooghartigheid van randstedelingen. Die 'heikneuters' doen nog steeds wat jaren gebruikelijk was, namelijk corrigeren van gedrag. En zo hoort het.

noorderling | 08-07-15 | 12:15

Het gaat nergens over. Die meiden klaagden omdat er een haar in hun broodje zat.

En toen is een man ,die kennelijk een hekel heeft aan stadsmensen, zich gaan bemoeien met de zaak.

Ik vind die man die zich bemoeid eerder irritant dan die meiden.

Ik begrijp werkelijk niet waarom er nu zoveel ophef is over deze video. Het is een soort massa hysterie.

Hector30 | 08-07-15 | 12:15

@carramba | 08-07-15 | 11:57

Als het eten niet goed is hoef je niet te betalen, maar deze "dames" hadden hun broodjes al op en begonnen daarna te klagen, en hoefden alsnog niet te betalen voor de broodjes. Het was niet zo dat de ober met de drankjes kwam als goedmakertje.

Koffieleut | 08-07-15 | 12:14

@Zaagmanss | 08-07-15 | 11:11

Het feit dat het allemaal begon met een (denkbeeldige) haar op een al opgegeten broodje maakt dit voor mij een poging tot afpersing/fraude.
Dus daar heb je je "misdaad" die je gefilmd wilde hebben.

Ikdus | 08-07-15 | 12:14

@doublebeloved | 08-07-15 | 12:08
Mooi man, zo'n vrachtwagen.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 12:11

Zo zijn ze tegenwoordig. Grote bek en "het taaltje" .. geen beschaving bij deze dames. Als iets niet bevalt kun je dit rustig zeggen tegen het personeel. Filmen niet o.k. maar om het zo op te lossen en de telefoon uit de handen te trekken van een ander is zo fout. Ze hebben niet geleerd van ouders dit anders op te lossen. Suc6 verder dames met kort lontje. Wellicht een opvoedcursus in vakantie volgen i.p.v. shoppen zou beter zijn.

abjeqt | 08-07-15 | 12:11

@Swedish Chef die lamlul over wie je het hebt heeft zeker geen burgerlullenleventje hij heeft een prachtig bedrijf en zit iedere week wel in een ander land om zijn goedbetaalde centjes binnen te harken, sinds wanneer benje een burgerlul als je even met je gezin op een terrasje zit en niet in een of ander schijthok een salade met quinoa zit te vreten met een glaasje kokoswater erbij?

doublebeloved | 08-07-15 | 12:08

@toetanchamon | 08-07-15 | 12:05

O o, de toetsenbord held.

Willem van Rood | 08-07-15 | 12:08

Inferi0r | 08-07-15 | 12:05
Als ik die meiden zo bekijk, heb ik geen enkele moeite deze verklaring te geloven.

Engelandspieler | 08-07-15 | 12:08

@carramba | 08-07-15 | 12:00
De oorzaak is al dagen bekent, de dames zaten de hele tijd tegen alles en iedereen aan te zeiken. De omgeving was het zat.

toetanchamon | 08-07-15 | 12:08

@luto | 08-07-15 | 10:47
In Twente is het het gesprek van de dag.
Meest gelezen op Tubantia.nl:
1. Nadia en Francisca durven niet meer over straat na terrasruzie in Hengelo
2. Blauwe Engel in Hengelo: 'Het liep ineens uit de hand'
3. Video terrasruzie Hengelo: Je kunt je beter gedragen op straat
4. Terrasruzie Hengelo gaat Nederland door

Haha, wat een consternatie.

Inferi0r | 08-07-15 | 12:07

@carramba | 08-07-15 | 11:53
Hij had groot gelijk, op het moment dat dat zij het glas oppakt en er mee dreigt, had ik waarschijnlijk vol uitgehaald. Ik heb te vaak gezien hoeveel ravage glas kan aanrichten in zo'n situatie.

toetanchamon | 08-07-15 | 12:05

@Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 10:53
Die 2 tantes vonden het ook nodig om luid kreisend te gaan verkondigen dat er een haar op hun vreten zat.

Laten we voor de lol nou eens aannemen dat dat niet zo was, niet onlogisch gezien het feit dat dat broodje al in haar murf zat.

Als je met hongerig gevoel net langs die toko loopt en dat speenvarken staat daar luid te claimen dat er haar op haar voer zat, loop jij dan door of ga je een broodje halen?

MAW, die tent kan hier geld door mislopen.

Helaas hebben die 2 zaademmers hier nog niks van geleerd want het is weer iedereen zijn schuld, behalve die van hunzelf.

Ikdus | 08-07-15 | 12:05

@Spinazi | 08-07-15 | 11:25
Inderdaad. Altijd maar zeiken op de overheid dat die alles vastlegt, overal camera's hangen en je geen foutje meer kan maken. En wat doen de burgers vervolgens zelf? Elkaar constant filmen aan de lopende band.

Inferi0r | 08-07-15 | 12:04

Volgende week is iedereen het weer vergeten joh!

Baathaard | 08-07-15 | 12:04

Als dit de enige reden voor ontslag was, krijgt de werkgever een zware dobber voor de rechter. Maar er zal vast meer meespelen.

Janloel7282 | 08-07-15 | 12:04

Een woord voor----> zwakbegaafdheid
Wat een domme wijven zeg.
Ik mag hopen dat de Illuminatie deze niet bij de 500 miljoen uitverkoren zal meenemen.

luto | 08-07-15 | 12:03

wat ze moeten doen is in ieder geval niet dit denk ik. Ik was ze alweer bijna vergeten!

sufkut | 08-07-15 | 12:03

Als je tegen ze zegt dat ze naast hun schoenen lopen kijken ze meteen naar hun schoenen haha!

PrinsesStoepje | 08-07-15 | 12:03

@Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 11:58
Dank voor deze extra informatie. Zoals reeds bevroed hebben deze dames zich vermoedelijk niet galant uitgelaten tegenover het personeel, waarna je in Twente gewoon vol op de plaat gaat. Letterlijk en figuurlijk.

Tubantia83 | 08-07-15 | 12:02

"Wat wil je doen"? vraagt ze. Eh , jouw? lkkr dng.

hero_of_heaven | 08-07-15 | 12:02

Wat twee heikneuters(m) allemaal niet kunnen veroorzaken door zich te bemoeien met zaken die hun helemaal geen reet aangaan.
We gaan allemaal weleens uit onze stekker(al dan niet terecht), maar om ze dan gelijk aan de hoogste internetboom te hangen, da's een beetje overdreven!

BadLieutenant | 08-07-15 | 12:00

@Engelandspieler | 08-07-15 | 11:59
Dat klopt. Meteen aan de bel trekken, de oorzaak ontbreekt in dit hele verhaal.

carramba | 08-07-15 | 12:00

carramba | 08-07-15 | 11:57
Op het moment dat er iets mis is met je eten, laat je het personeel bij je komen en toont aan wat er niet goed is.
Je gaat niet eerst alles opeten en dan klagen.
Dan verlies je, in mijn ogen, ieder recht om te spreken.

Engelandspieler | 08-07-15 | 11:59

@Koffieleut | 08-07-15 | 11:45
Onzin, als het eten niet goed is hoor je dat niet te betalen, aankomen met een drankje is onzin, het eten is niet goed. Maar Nederlanders hebben over het algemeen weinig hoereca ervaring geen standaard/referentiekader of zijn te laf om er wat van de zeggen.

carramba | 08-07-15 | 11:57

carramba | 08-07-15 | 11:53
Klopt, ik had het ook over die andere vent.

Engelandspieler | 08-07-15 | 11:56

In Hengelo is altijd wat te doen. Iedereen denkt tegenwoordig in het programma hufterproof te zitten.

Hypno2050 | 08-07-15 | 11:55

Volgens mij zijn er paar reaguurders verliefd op die viswijven ofzo.

Nilfisk | 08-07-15 | 11:55

@Humungousfungus | 08-07-15 | 11:30
"Meneer de tokkie" blijft in ieder geval beheerst en probeert wanhopig nog enigszins de discussie inhoudelijk aan te gaan. Mevrouw scheldt alleen maar en wordt met elke zin brutaler. Ik HOEF niet eens te weten wat hier voorafgaand aan gebeurt is, ik weet al genoeg (en met name met wat voor volk we hier te maken hebben) aan de hand van deze beelden.

Le Roi | 08-07-15 | 11:54

@Humungousfungus | 08-07-15 | 11:38
Oké, als je dat humor vindt, tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Maar dat zegt dan meer over die ober/ondernemer dan over de klant, want als je dat met je klanten flikt, dan ben je tuig eerste klasse. Geloof me, dan ga je vroeg of laat failliet, want dan heb je geen hart voor de zaak. Dan ben je een lullige amateur, dus geen echte vakman.

Wonderful-Life | 08-07-15 | 11:54

Het kan aan mij of plaatsen waar ik vaak vertoef liggen, maar de bediening in de Nederlandse horeca zuigt nog meer dan Kim Holland.
Te traag, te weinig klantvriendelijk, niet oplossingsgericht.
Maar goed, de Belgen kunnen er ook wat van, zeker als ze weten dat je een Ollander bent. Dan worden alle registers voor klantonvriendelijk gedrag opengetrokken.

LJBrinkhorst | 08-07-15 | 11:54

@Humungousfungus | 08-07-15 | 11:30
"Meneer de tokkie" blijft in ieder geval beheerst en probeert wanhopig nog enigszins de discussie inhoudelijk aan te gaan. Mevrouw scheldt alleen maar en wordt met elke zin brutaler. Ik HOEF niet eens te weten wat hier voorafgaand aan gebeurt is, ik weet al genoeg (en met name met wat voor volk we hier te maken hebben) aan de hand van deze beelden.

Le Roi | 08-07-15 | 11:54

@Engelandspieler | 08-07-15 | 11:47
Die domme filmende tosti met z'n Amstel biertje verdient ook niet de hoofdprijs. Dat is er een die denkt alleen rechten te hebben, 'ik mag filmen' en bovendien dreigt hij ook met 'ik breek je nek'. Exemplarisch voor veel domvolk uit die regio.

carramba | 08-07-15 | 11:53

Wat een viswijven :D.

* | 08-07-15 | 11:53

Zijn de 2 meiden wel de aanstichters? Lijkt er meer op dat de buurman uit was op een rel en doelbewust ruzie zoekt. Het filmpje begint nml zo:
quote: "
Je kunt beter je schoenen verkopen, want je loopt er een beetje naast.
-Mijn schoenen verkopen hoe bedoel je?
Want je loopt helemaal naast je schoenen, wat een arrogantie zoals jij hierheen komt.
-Waar bemoei jij je mee?"
/quote
Waarna het pas escaleert.
Lijkt mij onterecht dat de meiden de schuld krijgen.

seven | 08-07-15 | 11:52

@carramba | 08-07-15 | 11:40
Hier: www.tubantia.nl/regio/hengelo/blauwe-e...
"Grappig" genoeg is juist de Horeca (De Blauwe Engel) in dit verhaal de enige redelijke en fatsoenlijke partij.

Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 11:51

@MarcS | 08-07-15 | 11:41
Ik vraag me af wanneer Joris mij aanneemt in team moderatie....

necrosis | 08-07-15 | 11:51

We hebben de NSA en AIVD helemaal niet nodig. Nederlanders filmen elkaar te pas en te onpas en zetten het online voor een ieder om te zien. Wat een onbenulligheid. Wat een stumperigheid om dit te filmen en die meiden online te zetten. WoW een woordenwisseling over een bestelling op een terras. Dat moet iedereen zien en weten. De meisjes staan nu op internet, terwijl ze duidelijk aangeven niet gefilmd te willen worden. Ze handelen niet vanuit een overheidsfunctie. Het filmen dient niet het nationaal belang. Nee, de filmer moet gewoon juridisch aangepakt worden. Nog liegen ook die laffe aap dat hij niet filmt. Wees dan een kerel en erken dat je filmt. Bah!

Mokum Kosher | 08-07-15 | 11:50

Daar sta je dan in je glitterjurkje. In de hoop dat er wellicht een aanstormend voetbaltalentje de split tot aan je voorbips op waarde weet te schatten. Verkeerde terras. Verkeerde stad. Family man was right; probeer het eens op het terras van (bijv.) de Palladium in Amsterdam.
.
2 tips:
-Een discussie wordt van het argument 'Wat ies jou probleem' doorgaans niet meer inhoudelijk.
-Correct gebruik van aanwijzende voornaamwoorden maakt de kans dat iemand je voor volwaardig gesprekspartner aanziet een stuk groter.
.
Deze meisje zou daar haar voordeel mee kunnen doen.

vaas klaak | 08-07-15 | 11:50

@Swedish Chef | 08-07-15 | 11:47
.
Ja, dit vind ik leuk. Dank u voor deze loepzuivere tegendraadse duiding.

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 11:49

-weggejorist-

Omefrenk | 08-07-15 | 11:48

Waar is dan het stukje waar ze vervelend doen tegen het personeel? Het enige wat ik zie zijn 2 vrouwen die witheet van woede worden omdat zo'n lamlul zich ermee bemoeit om z'n treurige burgerlulleventje wat te compenseren. Nog bozer worden ze als ze dan van links ook nog eens door een laffe autist worden gefilmd.
Het zou Geenstijl sieren als ze ook de naam en foto van de filmer proberen te achterhalen en publiceren. Nu worden 2 vrouwen aan de schandpaal genageld omdat ze toevallig door hun terechte woede niet goed uit de verf komen.

Swedish Chef | 08-07-15 | 11:47

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 11:25
De hele dag door op Geenstijl reageren en beoordelen en dan beginnen te zeuren als iemand het 'en publique' doet en de dames (terecht) op hun misplaatst gedrag aanspreekt.

Engelandspieler | 08-07-15 | 11:47

Mijn reactie hierboven gaat overigens niet om het woord 'filmpen', voor de duidelijkheid.

w_boz | 08-07-15 | 11:46

@noorderling | 08-07-15 | 11:41
Ik dacht dat we die alleen in de Schilderswijk hadden.... my bad!

Humungousfungus | 08-07-15 | 11:46

@Sir Nastian | 08-07-15 | 11:21
Kom, even alle berichtjes er omheen lezen.
Dames constateren haar, maar eten broodje toch op. De Blauwe Engel is coulant, haalt broodje(s) van rekening.
Daarnaast gaat het verhaal de ronde dat de dames alles en iedereen belachelijk aan het maken waren tijdens hun bezoek; Hengelo (overigens terecht, maar dat terzijde), het personeel, willekeurige voorbijgangers, etc. Dan vind ik het niet meer gek dat mensen zich op een gegeven moment met jou gaan bemoeien. Zeker als je stennis loopt te maken om een haar in broodje dat je wél gewoon opeet. Koekje van eigen deeg.

Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 11:46

"want iedereen en ze moeder gaat je lopen filmpen"

He, VanLeeuwen, leer eens Nederlands joh.

(Of ben jij iemand die schrijft: "leer is Nederlands")

w_boz | 08-07-15 | 11:46

@Mouth Of The South | 08-07-15 | 11:20
Je mist de clou. Het is not done om je zo achterlijk hysterisch te gedragen en mensen te bedreigen. Bovendien zat er helemaal geen haar in dat broodje maar zochten die wijven een excuus om niet te hoeven betalen. Zoiets heet oplichting. Die zogenaamde burgermannetjes zijn degenen met fatsoen. Maar ik denk dat jij dat niet snapt zo te zien, net als die asociale wijven.
Het is goed dat ze geschandpaald worden. Blijkbaar komen ze hun hele leven al weg met dit foute gedrag en hebben ze al heel wat mensen bedreigd en asociaal behandeld. Een lesje was op zijn plaats en geheel terecht en verdiend.

Thunderbird | 08-07-15 | 11:45

Ik ken de beste man, wanneer er 2 bodybuilders zo hadden zitten narren naar het personeel toe (ze wilde perse weg zonder te betalen) had hij er ook wat van gezegd. Hij is benaderd door tubantia, telegraaf en tv praatprogramma's maar was deze week in het buitenland aan het werk en heeft gewoon gezegd daar heb ik geen zin in. Een hele normale hardwerkende vent die 2 asociale tokkiewijven op hun plek zet niet meer en niet minder

doublebeloved | 08-07-15 | 11:45

Tuurlijk mag je klagen wanneer er een haar in je broodje zit, maar eet het dan niet eerst helemaal op en begin vervolgens te roeptoeteren dat er een haar in zat en dat je niet gaat betalen. Netjes van die zaak trouwens dat ze alleen het drinken hoefden te betalen.

Koffieleut | 08-07-15 | 11:45

@Goatboy2014 | 08-07-15 | 11:08
Onzin, succes met het procederen.
Als ik in een kinderdagverblijf werk en vervolgens op socialmedia verschijn in de privesfeer met een 3 jarige op mijn leuter ......... far fechted, ik weet het maar toch. U kiest er voor om in absoluutheden te spreken met uw ONMOGELIJk.

MarcS | 08-07-15 | 11:44

'Die bord' ..... ja dan weet je al genoeg. Je zal maar lekker op een terrasje zitten met je kinderen en dit soort wijven. In Alkmaar zijn ze waarschijnlijk al zo berucht dat ze zelfs naar Hengelo moesten uitwijken. Dat wordt de grens over de volgende keer. Hulde voor de filmer.

drs. P | 08-07-15 | 11:43

@kapotte stogzuigert

Juist, dus dat. Die man is gewoon gefrustreerd over zijn eigen leven. Kijk waar hij naast zit, die vrouw komt zo uit koefnoen gelopen. En ja, dan gaat hij maar beetje dingen roepen naar die meisjes... Te treurig...

Sir Nastian | 08-07-15 | 11:42

@ carramba | 08-07-15 | 11:40
.
Ja! Ja! Ja! Driewerf ja! He-le-maal mee eens, ja.

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 11:41

@Feynman | 08-07-15 | 11:07
Heb jij nog steeds geen edit rechten? Ik heb die al jaren, maar komt waarschijnlijk omdat ik het nodig heb met de hoeveelheid onzin die ik soms typ. :-)

MarcS | 08-07-15 | 11:41

@Humungousfungus | 08-07-15 | 11:02
Dat heet op het platteland 'participatiemaatschappij'.
Je krijgt direct corrigerend commentaar bij afwijkend gedrag.

noorderling | 08-07-15 | 11:41

@carramba | 08-07-15 | 11:40
LOL

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 11:40

Hee redactie lezen jullie dit nog wel eens: Fatsoen is de kanker van de samenleving : http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/het_hufter_manifest_work_in_pr.html Wel een beetje de goede partij sturen hier en dat zijn niet die stiekeme fatsoensrakkers met hun mobiele telefoontjes!! Maar dames met LEV

Bastar | 08-07-15 | 11:40

Ik heb de eerste tien seconden nog maar eens bekijken, de kans lijkt me zeer groot dat die meiden zich eerder al onbeschoft/beledigend hebben gedragen. Die meneer op wie ze zo boos zijn blijft erg rustig maar beweert stellig dat ze zeer arrogant zijn. Dat moet hij baseren op iets dat eerder is gebeurd. Anders was meneer de filmer ook niet al aan het filmen geslagen.
Kortom: de meiden krijgen van mij het nadeel van de twijfel.

Lewis | 08-07-15 | 11:40

Ik mis toch echt de context, de Hoereca in Nederland is over het algemeen bedroevend. Dan heb ik het over het prijskwaliteit/service. Heb wel genoeg context om tot de conclusie te komen dat ik die blonde zou doen.

carramba | 08-07-15 | 11:40

Ik vind inderdaad dat plofkop in groene poloshirt niet zo hoeft te jennen, trouwens. Hij lokt zelf erger uit.

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 11:39

Werkelijk ongelooflijk dat onder sommige reaguurders de man die commentaar geeft alsmede de filmer de zwarte piet krijgen toegeschoven. Hulde aan hen!

jegrotenachtmerrie | 08-07-15 | 11:39

ze zijn nergens ontslagen want ze hebben nooit een baan gehad.

roflastc | 08-07-15 | 11:38

Ah de realiteit dringt nu ook door in het oosten... de kracht van Geenstijl. Zet het erop, niemand kijkt ernaar maar iedereen heeft het erover.

Jammer dat Tubantia niet snapt dat iedereen er een afwijkende mening over kan hebben, en alles meteen over een kam scheert. De een haalt zijn schouders op, de ander vindt er wat van, weer een ander vindt de meisjes zielig.

Pakje Tjolk | 08-07-15 | 11:38

@XverderNix | 08-07-15 | 11:32
Nou Nou, de ware randstedeling is wel lief en aardig hoor! Dit waren gewoon 2 idioten, een incidentje.

MarcS | 08-07-15 | 11:38

@kapotte_stofzuiger.

Er is wel meer voorgevallen en nee die man is niet waar het begon, slechts het cameraatje startte ergen op de helft in. Als je de rest van de verhalen volgt zie je wel dat die meiden zelf begonnen met pogen een lunch te jatten. Eerst alles opkanen en dan zeiken, zo werkt het niet. Daarnaast is het niet alleen normaal maar ook erg nodig dat iemand uit het publiek zich met dit soort dingen bemoeit want omstanders moeten zich maar eens wat vaker met dit soort dingen bemoeien en nietalles laten pikken/slopen door schreeuwlijkerds. De enige reden dat die meiden dit durven is omdat er niet wordt opgetreden.

roflastc | 08-07-15 | 11:38

Dankzij social media is sociale controle weer terug van weggeweest, hulde!

Rest In Privacy | 08-07-15 | 11:38

Dit soort types heeft een enorm bord voor den kop. Want het zijn hele lieve oplichtsters.

Thunderbird | 08-07-15 | 11:37

Begin dit jaar waren we ergens en zat er een haar in de salade van mijn vrouw. Ze zei er iets van en de reactie van de serveerster was: "Oh."
Verder geen sorry of wat dan ook.
We hebben het er verder bij gelaten. Dat deze zeugen zo hysterisch reageren is buiten proportie.
Hen is echt aan te raden om eerst na te denken voordat zij praten. De vraag is alleen of zij wel kunnen nadenken. ("De bordje, die broodje.")
En Fransisca zal wel ontslagen zijn omdat ze niet wilde slikken.

bft | 08-07-15 | 11:37

@trenthopper

De meisjes reageren te fel. Maar die man hoeft ze niet arrogant te noemen, enkel en alleen omdat ze eten terug sturen vanwege een haar. Uiteindelijk reageren zij, hij ageert.

en de gevolgen zijn ook buiten proportioneel. En nogmaals... Wat zijn ze lekker #nadianomnom #franciscanomnom

Sir Nastian | 08-07-15 | 11:36

@MarcS | 08-07-15 | 11:32
Dat is dus het nadeel van sociale media. Ik zie/hoor als eerste die man met beledigen (iemand verwaand noemen is geen sneer meer).
"Als de dames normaal hadden gedaan, tegen de ober dat is", dat hebben ze wellicht ook, maar blijkbaar past dat niet in het wereldbeeld van een Twents tokkieboertje: "je eet wat de pot schaft, haren of niet"

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 11:36

De Lopende Lintworm | 08-07-15 | 10:55
leijpeideaud | 08-07-15 | 10:59
Oké, we weten niet of het betreffende meisje (blond/donker?) al een geschiedenis had van onbeschoft gedrag.
Maar je moet ook naar de situatie kijken: je bent in een vreemde omgeving, je wordt van drie kanten 'aangevallen' (bemoeiert, filmert en personeel - hoewel die zich keurig opstellen) dan kun je soms in paniek raken en wat heftig reageren.
Een werkgever kan er ook voor kiezen om de zaken te relativeren, in te zien dat het meisje nu haar lesje wel geleerd heeft, en eventueel zelfs bemiddelen om de zaak te schikken zodat het opgelost wordt.
Mijns inziens is ontslag voor een relatief klein incidentje wel fors (en mogelijk ook onrechtmatig).

Aristotalloss | 08-07-15 | 11:36

Jeetje, who the fuck denkt die boer wel niet wie hij is, de vader van die meisjes of zo? Laat hem zich i.d.d. eens met zijn eigen zaken bezig houden. Heeft hij vermoedelijk al zijn handjes aan vol. Ook compleet kansloos dat GeenStijl hier een topic aan wijdt... ga boeven vangen!

LJBrinkhorst | 08-07-15 | 11:35

@raskol | 08-07-15 | 10:48
U bent gek.

MarcS | 08-07-15 | 11:35

@raskol | 08-07-15 | 11:24
Ook mee eens. Ik zou het niet opeten, maar gelijk melden, terugsturen en een broodje zonder haartjes eisen. En inderdaad, gewoon netjes op een beschaafd manier melden. Daarom zei ik eerder ook al, allemaal in dit filmpje zijn tokkies, ze hebben er onnodig een ruzie van gemaakt.

Wonderful-Life | 08-07-15 | 11:35

Hou eens op om zomaar mensen op internet te plaatsen. Niemand hier was er bij en weet dus niet het gehele verhaal. Ondanks dat deze dames een gebrek aan communicatie hebben, geeft het geen vrijbrief om zomaar iedereen aan de schandpaal te nagelen. Alsof iedereen in deze boze wereld geen verschil kan hebben? belachelijk dat er ook nog mensen zijn die betreffende dames bedreigen.

barrypaffert | 08-07-15 | 11:34

@Zaagmanss | 08-07-15 | 11:11
Smaad is toch dat je iets beweert of een beeld creëert over iemand dat niet op waarheid berust? Dit filmpje geeft alleen feiten weer. (Of het fatsoenlijk is zo'n filmpje vervolgens online te gooien is een tweede.)

Lewis | 08-07-15 | 11:34

@Aristotalloss | 08-07-15 | 10:46
Och, we hebben het verhaal van het ontslag alleen maar van haar kant gehoord. Getuige het feit dat mevrouw een typisch voorbeeldje is van "Ik mag alles, jullie moeten mij aanbidden" denk ik dat er meer gespeeld heeft. U niet?

MarcS | 08-07-15 | 11:34

Wat een kut-popjes met hun verbeelding...... die moeten gewoon eensch grondig uitgewoond worden en de les gelezen, dan weten ze weet wat hun plaats is... ghehehe

Mijnheer Harmsen | 08-07-15 | 11:34

@kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:56
Jij blijft maar hameren op de man die hen een sneer gaf. Als de dames normaal hadden gedaan, tegen de ober dat is, dan had de man geen sneer gegeven.

Of de sneer ook anders had gekund, meer opbouwend ipv echt snerend kunnen wij het heel erg snel eens zijn. Maar tienermeisjes, of ouderen die zich nog zo gedragen, zijn meestal niet voor rede vatbaar. Ze denken echt dat ze zomaar alles tegen iedereen kunnen zeggen of kunnen doen zonder dat iemand er ooit iets van zegt. Getuige hun domme domme reactie op de sneer van de man.

Hadden ze normaal gedaan tegen ober, dan is er niets aan de hand.
Hadden ze de sneer van de man opgepakt en zich anders gaan gedragen, was er ook verder niets aan de hand geweest.

MarcS | 08-07-15 | 11:32

Mr Bad Guy | 08-07-15 | 10:54

Liever een provinciaaltje dan een randstedeling.

XverderNix | 08-07-15 | 11:32

Sociale controle is eerder de enige positieve kant aan socialmedia. De meeste mensen kunnen zich nou eenmaal niet uit zichzelf gedragen. En begrijpen sinds ze er tegenwoordig bijna niet meer op worden aangesproken dat er consequenties zitten aan je misdragen.

ironpill | 08-07-15 | 11:31

@Le Roi | 08-07-15 | 11:24
Meneer de tokkie gaat met zijn opmerking de ongenuanceerde confrontatie aan... en dit terwijl ZIJN kinderen erbij zitten.
Tja, een beetje slimme gast weet dat 'ie op deze manier de boel laat escaleren... terwijl ZIJN kinderen erbij zitten.

Zoals al gezegd.... jij hebt blijkbaar een filmpje waarop meer te zien is. Ik kan allen maar afgaan op hetgeen ik zie en dat is 1) een onfatsoenlijke manier van bemoeizucht en 2) een niet zo pientere reactie van de meiden.

Humungousfungus | 08-07-15 | 11:30

Gvd... Ios update. Kan de filmpjes niet meer kijken. Joris?

DeGlimmendeAtheïst | 08-07-15 | 11:30

En terecht dat ze janken het moet maar eens afgelopen zijn met 'Kijk ik ben hip en sta daardoor boven anderen' gedrag. Die donkere valt constant in de herhaling dus totaal geen gesprek mee mogelijk. En die andere wil gelijk ook jouw kop eraf slaan. Wat moet je daar dan mee, ze aaien en een kusje geven?

Nee vindt dit volkomen terecht en laat dat een voorbeeld zijn voor de paris hilton generatie.

Overtwar | 08-07-15 | 11:30

@Humungousfungus | 08-07-15 | 10:58
Misschien was de haar wel van de dames zelf. Zij hebben immers wel haar op de tanden zitten, hihi

Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 11:28

@Zaagmanss | 08-07-15 | 11:11
Het zijn toch echt die viswijven zelf die hun "goede naam"aantasten daar op dat terras.

zwellevertje | 08-07-15 | 11:28

@Spinazi | 08-07-15 | 11:25

Bekijk het andersom: stel dat de prinsesjes niet waren gefilmd bij deze ruzie. Dan leefden ze nu nog in de veronderstelling dat het heel normaal is om arrogant en neerbuigend tegen bedienend personeel te doen, en bij een woordenwisseling te krijsen, dreigen en met 'kanker' te schelden.

Zoals ik zei, sommigen hebben een stukje extrinsieke motivatie om zich normaal te gedragen, hard nodig.

raskol | 08-07-15 | 11:28

Nadia heeft zo weer een baan bij de Zuidhollandse Glascentrale met haar glassnijdende tepeltjes.

Als ze haar voorzetsels nog even oefent en haar mondje alleen op het juiste moment opent, mag ze langskomen.

guurderdanguur | 08-07-15 | 11:27

Wat we nog steeds missen is het verhaal voorafgaand aan dit filmpje, zoals ik bij het vorige topic ook al zei. Als de dames in kwestie op onnatuurlijk hooghartige wijze hun ontevredenheid kenbaar mochten hebben gemaakt over hun eten (wat ik in dit geval niet geheel uitsluit), dan is het geen wonder dat je in "doe maar lekker gewoon"-Twente op je nummer wordt gezet. Dat een der dames haar baantje kwijt is heeft zeker niets te maken met evt. ongeoorloofde afwezigheid ten tijde van het gebeuren?

Tubantia83 | 08-07-15 | 11:27

Als iemand naast mij zich ging bemoeien met mijn klacht dan zou ik ook de pan uit flippen. Zo'n droeftoeter die het staat te filmen en het op internet pleurt is natuurlijk helemaal om te huilen, met zijn 0.0 biertje. Tuurlijk zijn de dames niet echt goed bezig, maar om ze nou volledig aan het kruis te nagelen is een tweede.

Tom_Kroes | 08-07-15 | 11:26

Een gangbang met 500 reaguurders en we vergeten alles.

Kapitein Stijlvol | 08-07-15 | 11:26

@Fatwabuster | 08-07-15 | 10:42
Als je interesse hebt... het zou zo maar kunnen dat je er een op de Achterdam in Alkmaar aantreft.

Professor Superhirn | 08-07-15 | 11:26

Gepast gekleed in de vrijmibo en we praten nergens meer over

hakbarry | 08-07-15 | 11:25

Vroeger leefden we in een wereld waarbij je gewoon ook eens een keer een fout kon maken. Tegenwoordig gaan we gebukt onder sociale controle via sociale media. Bijv: 1 keertje dronken en iemand die besluit dit op internet te plempen en je hebt een stigma voor het leven. We leven weer met zijn alle in een dorp. Tjonge, wat een vooruitgang.

Spinazi | 08-07-15 | 11:25

Dit zijn nu typisch GeenStijl sletjes. LoL
Ik zou maar oppassen voor die, wat groot uitgevallen, handtasjes!
Daar kunnen best straat klinkers inzitten.
Dus de opmerking: "Ik sla je kop eraf" zou ik serieus nemen.
En de opmerking: "Er zit een haar in mijn broodje" ken ik niet!
Moet zijn: "ober er zit een haar in mijn soep" LoL

kippevlees | 08-07-15 | 11:25

@Humungousfungus | 08-07-15 | 11:24
Hulde!

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 11:25

@Sir Nastian | 08-07-15 | 11:21
De kok van die bewuste dag was kaal.
Misschien was het geen haar maar een lintworm....

necrosis | 08-07-15 | 11:24

@fail | 08-07-15 | 10:47
She probably had it coming. Waarschijnlijk was die werkgever al langer op zoek naar een reden om haar eruit te kunnen werken.

Professor Superhirn | 08-07-15 | 11:24

@Wonderful-Life | 08-07-15 | 11:06

Als je een haartje in je eten zó walgelijk vindt (waar ik in kan komen), dan eet je het broodje toch niet helemaal op? En je kunt ook gewoon melden 'hey, er zit een haar in mijn broodje, mag ik een nieuwe?', zonder dat je als een hysterische feeks tekeer gaat.

raskol | 08-07-15 | 11:24

Ik blijf me afvragen hoe e.e.a. zou zijn verlopen als de titel van het eerste topic "Bemoeizuchtige tokkie begint terrasruzie met meiden" was geweest....

Humungousfungus | 08-07-15 | 11:24

@Humungousfungus | 08-07-15 | 11:02
Dat doet er niet toe. Al bemoeit iemand zich onterecht met je en al zou je helemaal in je recht staan, hoef je nog niet als een malle tekeer te gaan, met "kanker" te gaan blèren en vol op de persoon te gaan spelen, al helemaal niet als daar kinderen bij zitten. Tokkiegedrag ten top.

Le Roi | 08-07-15 | 11:24

@Sir Nastian | 08-07-15 | 11:21

"anders sla ik jouw kop er ook af" klinkt asociaal in welk dialect je ook zegt.

trenthopper | 08-07-15 | 11:23

Eeehm, ik weet niet. Maar nadia is heerlijk, francisca ook. Een haar in het eten? Dan stuur ik het ook terug. En dan een of andere boer met een treurwilg als vrouw die je dan arrogant noemt?

Die twee zijn wat fel, en hebben gewoon gelijk. Horeca in NL is al om te janken, in Hengelo helemaal. Daarnaast: als je geen ABN kan, klinkt iedereen arrogant.

En oh oh oh, ze zijn wel lekker.

Sir Nastian | 08-07-15 | 11:21

Nep tasjes, nep klokjes, nep wijven............

doopey | 08-07-15 | 11:20

Die slimmerik is ontslagen omdat ze niet opkwam dagen en zonder overleg meende belangrijke zaken te regelen. Onderduiken, hoofdoekje kopen en aangifte doen *proest*

Veel Vaak | 08-07-15 | 11:20

Arrogantie is natuurlijk geen misdaad. De dames zien er goed uit en hebben een beetje een air over zich. Maar in Nederland is het not done om je kop boven het maaiveld te steken, geheid dat ie eraf gehakt bord door kleinzielige burgermannetjes.

Mouth Of The South | 08-07-15 | 11:20

@Feynman | 08-07-15 | 11:07
It wasn't me.....

necrosis | 08-07-15 | 11:19

Ok, ze hebben gekregen wat ze verdienen. Maar ik vind wel dat we er langzamerhand over op moeten houden. Het moet geen eeuwigdurende straf te worden.

The Unjorisable | 08-07-15 | 11:19

tja, de troep die uit hun mond komt zou dan ook nooit uit mijn mond of iemand die ik ken komen.

maar het is menselijk we beoordelen elkaar op acties en onszelf op onze eigen intenties. makkelijk om achteraf te zeggen dat je je jezelf normaal heel erg liev vind. feit blijft dat ik zou me nooit zo zou gedragen.

trenthopper | 08-07-15 | 11:18

Traantjes laten, politie raadplegen, media opzoeken en boos zijn op iemand die louter je idiote gedrag vastlegt. Dan heb je hier volgens mij niet veel van geleerd.

Vergeetput | 08-07-15 | 11:16

Snotmossels. Over 40 jaar hebben ze allebei een droge kudt. Moehahahaha!

Plukkiehaar | 08-07-15 | 11:14

@sallandstrots | 08-07-15 | 11:10
Haha... goed punt!

Humungousfungus | 08-07-15 | 11:14

Of je als omstander bemoeirecht hebt ? Hangt af van de omstandigheden. Ik heb wel eens in de rij gestaan bij bouwmarkt waar caissière intimiderend optrad tegen oude man en de werkelijkheid naar haar hand zette. Ik gaf aan hoe die werkelijkheid er uit zag." Bemoeit u zich er niet mee! Blèrde de dame. Even goed gesprek met kashassja of zo iets gehad toen dimde ze.
Wat zeuren we anders over sociale controle ?

Goatboy2014 | 08-07-15 | 11:13

@natte krant | 08-07-15 | 10:46
Nog erger is het, als je het verschil tussen horizontaal en verticaal niet weet, maar er wel over zeurt.

mmx | 08-07-15 | 11:12

Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een filmpje is een misdrijf genaamd smaad. Als de betreffende dames iets gestolen hadden of iemand hadden mishandeld, dan was het terecht dat het gefilmd werd, aangezien het dan als bewijsmateriaal kan dienen. De filmer heeft dit echter puur uit sensatie gefilmd en verspreid.

Zaagmanss | 08-07-15 | 11:11

Probleem is dat ze niet arrogant genoeg waren, persoonlijk had ik die vent die zo nodig commentaar moest leveren volledig genegeerd. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, behaviour breeds behaviour en alles kan tegenwoordig worden gefilmd. Als je dat niet snapt, tja...

knutsel | 08-07-15 | 11:10

@sallandstrots | 08-07-15 | 10:47
Maar nu pikken ze in het oosten alleen maar dingen die met trekkers en schapen te maken hebben.... is natuurlijk ook een beperkte maatstaf :P

Humungousfungus | 08-07-15 | 10:48
Klopt, maar ook in Salland horen we liever een trekker en een blatend schaap dan dit geschetter van 2 over het paard getilde Gucci-tassen.

sallandstrots | 08-07-15 | 11:10

eentje claimt ontslagen te zijn bij de thuiszorg. Ik zou zeggen "papierwerk or it did not happen"
Laat ze een scan opsturen naar gs en als ze een dienstverband had voor onbepaalde tijd of lopend contract dan zal ik gratis voor haar procederen . Het is nl onmogelijk om voor iets in de prive sfeer te worden ontslagen . Tenzij je al een dik dossier hebt aangelegd als deze paris Hilton imitatie zich op haar werk ook zo manifesteert.

Goatboy2014 | 08-07-15 | 11:08

Ah, natrappen. De Geenstijl-stijl van kopschoppen.

TheRule | 08-07-15 | 11:08

@roflastc | 08-07-15 | 11:04
En als we nu toch verder lezen (en dan wel op een voldoende begrijpend niveau).... lees je ook dat het pas escaleerde toen die tokkie zich ermee bemoeide... anders was er waarschijnlijk niet veel aan de hand geweest....

Humungousfungus | 08-07-15 | 11:07

Nog wat verder noordelijk, in Drenthe, zouden deze "dames" met een trap ondr hun arrogante reedt zijn verwijderd door de omzittenden.
Beschaving neemt toe naarmate je noordwaarts reist.

Igor Putkin | 08-07-15 | 11:07

Willianus Wortelus | 08-07-15 | 10:59
Muggenmepper | 08-07-15 | 10:59
kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 11:01
Mr Bad Guy | 08-07-15 | 11:00
Ik heb nog geen edit rechten. Gelukkig hebben genoeg mensen op het NSB knopje gedrukt.

Feynman | 08-07-15 | 11:07

als je klachten over het eten hebt kun je je grief ook kenbaar maken zonder dat de rest van de eettent dat mee krijgt. Voor je het weet willen de anderen ook een haar op het broodje. Je denkt toch niet dat een bediener willens en wetens een haar op iemands broodje doet.

wimpies | 08-07-15 | 11:06

@roflastc | 08-07-15 | 11:04
Dan nog. Dat is een zaak tussen beide dames en het restaurant. Zolang er niet ordinair gescheld* wordt c.q. fysiek geweld wordt gebruikt dienen andere gasten zich er niet actief mee te bemoeien.

*uit het filmpje blijkt de mannelijke terrasbezoeker als eerste met beledigen te beginnen. Zie kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:59.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 11:06

@kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:38
Mee eens. Beide dames zijn hysterisch en hebben geen manieren, tokkies inderdaad. Maar, die bemoeizuchtige man is ook heel irritant. De klant heeft het recht om te melden dat er een haartje in hun bord ligt, een haartje hoort sowieso niet in je eten, want dat is bah, het is net zo bah als de bemoeizucht van die irritante man.

Wonderful-Life | 08-07-15 | 11:06

-weggejorist-

Anton_Chigurh | 08-07-15 | 11:06

Oh ja. Alkmaar. Hou maar op.

Anton_Chigurh | 08-07-15 | 11:05

Kan die webredemption in bikini aub?

plaszak | 08-07-15 | 11:05

Zoals een jodenhatende rapper klaagt dat zijn opruiende praatjes als antisemitisch worden uitgelegd, een gewapende overvaller een juwelier aanklaagt omdat de juwelier zich verdedigt, als een haatzaaiende allah fanboy die huilie huilie doet omdat de dagelijkse visite in zijn cel voornamelijk bestaat uit latex handschoentjes in zn poepgaatje, als een pedofiel met verbod tot het bezoeken van peuterbadjes, als Bill Cosby die ineens minder spraakzaam is dan een volledig gedrogeerde vrouw.
.
Berouw komt na de zonde. Ons begrip is op. Wanneer je geen verantwoording neemt voor je eigen handelen is dit wat er gebeurt. Zolang we blijven faciliteren dat slachtofferschap een legitieme uitweg is voor laakbaar handelen, leren ze het nooit. Daar sta je dan. Met je asociale inteelt harsens als een queen of the castle de wereld af te branden omdat er een haar in je broodje zou zitten. Burn bitches burn. Ruggegraatloze sneugleuven.

vaas klaak | 08-07-15 | 11:05

Eerst en publique het viswijf uithangen en dan ook nog een schadevergoeding eisen wegens aantasting van heur goede naam,lol...
En blijkbaar zijn sommige reaguurdertjes het daar nog mee eens ook,zelfs het GS nivo is niet meer wat het wezen moet,achterlijk land begint het worden.

zwellevertje | 08-07-15 | 11:05

mrfreeze | 08-07-15 | 11:00 Ongelofelijk hè?

Dat die twee aandachtshoertjes wegkomen met hun gezeik over een haar in het broodje en het broodje niet af hoefden te rekenen. Asocialen komen overal mee weg blijkt wel.

Ik had die twee goedkope snolletjes gewoon laten betalen.

Willianus Wortelus | 08-07-15 | 11:04

-weggejorist-

Ceauceausneaut | 08-07-15 | 11:04

@kapotte-stofzuiger. Ze hebben eerst alles opgevroten en ging toen pas zeiken (om niet te hoeven betalen) daar zijn ze op betrapt, lees de rest van de verhalen hierover aub en dan zie je wel wat voor'n rechtoplopend afval dit is.

roflastc | 08-07-15 | 11:04

@Humungousfungus | 08-07-15 | 11:02
Et voila.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 11:03

Hij/zij die zonder zonde is werpe de eerste steen.... Laat die meisjes, gedrag dat heel veel mensen zouden laten zien als men wordt uitgedaagd door de held in de sportieve broek. En uiteraard zonder zonden.

gotha! | 08-07-15 | 11:02

Zo vervelend waren ze toch niet, beetje arrogant maar dat is toch niet zo erg, laat ze met rust ikzeg

Bokito ergo sum | 08-07-15 | 11:02

Ontslagen? Dat zou ik graag geverifieerd zien. Ik snap de frustratie bij die meiden wel, maar het slachtoffer- en zieligheidsgehalte van dat verhaal in de krant is me veel te hoog.

Lewis | 08-07-15 | 11:02

niks 'lievv'.. met d'r grote $%$# smoel.. #$%$#@ bitch, als je E-geschoren wordt stilzitten dames... wij lachen gewoon nog even door.

(c)ZWITSUL | 08-07-15 | 11:02

@Le Roi | 08-07-15 | 10:57
Jij hebt duidelijk een filmpje waarop meer te zien is.....
Ik zie alleen maat een of andere tokkie die met een zgn. slimme (duh) opmerking de meiden aanspreekt.... daarna gaat het inderdaad op een lekker niveautje verder....
Wat eraan vooraf ging... ik weet het niet... en ook niet op welke toon... jij wel?

Humungousfungus | 08-07-15 | 11:02

Ach, wat zal ik er van zeggen?
Ik vind het gewoon een stel stomme kuthoeren.
Mag ik dat zeggen? Ja. dat mag ik zeggen!
Ongeacht wat u als reaguurder of als Joris er ook van vindt.

Mafkaan | 08-07-15 | 11:01

Het gaat wel erg ver en uiteindelijk nergens over.

LogicaOverwintAlles | 08-07-15 | 11:01

@Feynman | 08-07-15 | 10:58
Liberalisme is zeker goed, maar dit filmpje speelt zich af in socialistisch Twente, waar je moet eten wat de pot schaft.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 11:01

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 10:58
Dat zegt de ober in dit artikel: www.tubantia.nl/regio/hengelo/blauwe-e...

"Volgens Blikmans aten de twee meisjes hun bestelde broodjes op, maar kwamen ze naderhand met het verhaal dat er een haar in één van de broodjes zat. Hun buurman op het terras bemoeide zich ermee, waarna de situatie escaleerde. „Ik heb de meiden hun drankjes laten betalen en de broodjes van de rekening gehaald. Je moet het gewoon rustig oplossen en zorgen dat de ruziemakers van het terras verdwijnen.”

mrfreeze | 08-07-15 | 11:00

-weggejorist-

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 11:00

@Fatwabuster | 08-07-15 | 10:42
Maar of voortplanting nu zo'n slim idee is bij deze twee dames... Voor de zekerheid maar ff een rubbertje om doen Fatwasbuster!

Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 11:00

Nadia en Francisca durven niet meer over straat...

Mooi.. gewoon lekker thuis waar ze horen!

aiwillruletheworld | 08-07-15 | 11:00

@feynman dus eigenlijk komt dat gezemel over een broodje door Griekenland?

Mr Bad Guy | 08-07-15 | 11:00

Kansloos redactioneel commentaar ook. Mensen hebben nou eenmaal enige sociale controle nodig om in het gareel te blijven. Zonder die controle veranderen sommigen in gedegenereerde asociale debielen.

Een stukje extrinsieke motivatie om je te gedragen dus, vroeger heel normaal omdat je nou eenmaal je omgeving & medemens nodig had om te overleven. Maar inmiddels zijn we zó welvarend dat die materiële prikkel is weggevallen. En nu hebben we een nieuwe prikkel in de vorm van zichtbaarheid via nieuwe media & communicatiemiddelen.

Schandpaal? Prima, we hebben het als soort kennelijk hard nodig.

raskol | 08-07-15 | 11:00

Ze zegt 'die bord' in plaats van 'dat bord' en heeft een grote smoel. Weer zo'n import cultuurverrijker.

Freddie Stobart | 08-07-15 | 10:59

Aristotalloss | 08-07-15 | 10:46
Begrijpelijk dat ze is ontslagen, hier wil je niet mee geassocieerd worden. En waarschijnlijk zal zij zich ook zo tegenover haar collega's kunnen gedragen, zou kunnen he ! Maar misschien ook niet, of misschien ook wel. Zou dit filmpje de enige reden zijn ???

leijpeideaud | 08-07-15 | 10:59

@Feynman | 08-07-15 | 10:58:
Goede reactie, verkeerde topic :P

Muggenmepper | 08-07-15 | 10:59

Dagelijks zijn veel kwalijker & schadelijker mensen in beeld dan deze vervelende dames en heren. Die komen daar ook nog zonder tranen mee weg, want mediatraining.

Is dit een subsidiabel plan voor een mediatrainer met een kennissenkring te Brussel of Den Haag? Iedere burger kan en zal nu eenmaal gefilmd worden wanneer in bezit van pukkel of luide stem.

Jan Passant mk2 | 08-07-15 | 10:59

Feynman | 08-07-15 | 10:58 Wrong topic.

Willianus Wortelus | 08-07-15 | 10:59

@Lupuslupus | 08-07-15 | 10:55
zie kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:39

Dan heb je 2 mogelijkheden:
a) (tokkie)terugschelden
b) de man van scherp repliek dienen.

Mijn voorkeur is b), maar daar zijn beide dames intellectueel niet toe in staat. Verdienen ze daarom de hoon van heel Nederland?

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:59

Volgens mij is dit typisch een geval van "Als je niet zo achterlijk reageert met je grote bek is er ook geen reden om dat te filmen". Ik heb nog nooit een filmpje voorbij zien komen van iemand op het terras waar helemaal NIETS gebeurd. Bovendien past het wel bij de types om direct in het slachtofferrolletje te kruipen en te roepen dat je eigenlijk heel aardig bent. Heb ik een nieuwtje voor ze; HET FILMPJE ZEGT IETS ANDERS, KUT.
Zo, dat is dat. Doei!

Stijlloze Frank | 08-07-15 | 10:59

@mrfreeze | 08-07-15 | 10:56
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik had trouwens compleet gemist dat ze pas ná het eten erover klaagden.

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 10:58

-weggejorist-

Feynman | 08-07-15 | 10:58

Wat een zielige figuren die trutten met hun grote bek.
En nou langs da kant staan te janken, zo stoer zijn ze dus niet met hun ordinair geschreeuw en dreigen.
Als je gek wilt worden in je leven, moet je proberen een vrouw leren te begrijpen.

Rest In Privacy | 08-07-15 | 10:58

@Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 10:55
Was het zijn schaamhaar? Dan hebben die grieten echt wat te klagen ;)

Humungousfungus | 08-07-15 | 10:58

Een van de 'dames' is schijnbaar ontslagen bij de thuiszorg. Tja... ik zou ook geen behoefte hebben aan een agressieve thuiszorgster die dreigt een glas tegen je hoofd kapot te slaan op het moment dat ze wat kritiek krijgt.
En zijn onze lidwoorden nu echt zo moeilijk?

IngridvanHenk | 08-07-15 | 10:57

Typisch, asociaal tokkiegedrag vertonen en vervolgens gaan zitten janken als de karma-politie op bezoek komt. Absoluut geen medelijden met dit soort aso-volk. Je wordt er tegenwoordig dagelijks mee geconfronteerd, van dat volk dat leeft met de filosofie "Ikke ikke ikke en de rest kan stikken" en meent dat alles maar moet gaan zoals ZIJ dat willen. Mooi dat er nog andere mensen zijn die dit soort volk op hun plek durft te wijzen.
.
Dat gezegd hebbende; een haar in je eten kan gebeuren. Maar geef dit dan gewoon netjes aan, hoogstwaarschijnlijk krijg je dan kosteloos een nieuwe portie. In plaats van luidruchtig als een malle tekeer gaan op een vol terras.

Le Roi | 08-07-15 | 10:57

Vieze dikke Twent met mannentieten zit nog te roken, ook. Waarschijnlijk shag.
Dus ik begrijp werkelijk niet waarom de meisjes zich zo laten opnaaien.

Dat en je wil toch in Hengelo überhaupt niet dood gevonden worden?

Mr Bad Guy | 08-07-15 | 10:56

Life goes on..........

Sayer | 08-07-15 | 10:56

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:45

De mannelijke gasten konden het prinsesjesgedrag niet meer aanzien en grepen in.

Ik had precies hetzelfde gedaan. Je hebt je te gedragen. Personeel is er om je te helpen, geen wandelende idioten die je af mag zeiken.

Hopelijk hebben de dames hun lesje geleerd. Al denk ik van niet. Maargoed.

Willianus Wortelus | 08-07-15 | 10:56

@Capt. Iglo | 08-07-15 | 10:54
Wie is de hufter in bovenstaand filmpje? Ik vind die man die zich ongevraagd mengt in de discussie, met beledigingen jegens beide dames.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:56

En gratis willen eten en schadevergoeding. Schitterend dat iedereen zich ermee bemoeide. Nu ligt het probleem bij de probleemeigenaren, en zo is het goed.

Skoor | 08-07-15 | 10:56

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 10:53
Dus dan eet je eerst je broodje helemaal op en gaat achteraf boos worden? Flikker toch op met dat gezeik over een haar. Haal 'm eruit en eet je broodje op, of loop terug en vraag een nieuw broodje. Maar je gaat 'm niet eerst opeten en dan boos worden.

mrfreeze | 08-07-15 | 10:56

-weggejorist-

De Lopende Lintworm | 08-07-15 | 10:55

De man is gaan filmen omdat die viswijven (die kennelijk uit Alkmaar komen, ik schaam mij nu al) de serveerster niet op een normale manier aanspraken over dat haartje. En daar zeiden anderen op het terras iets van. Volkomen terecht.

Het feit dat iemand jou je drankje/broodje komt brengen op een terras geeft jou niet het recht zo iemand als je persoonlijke slaaf te behandelen. Daar zijn de 'prinsesjes' op vervelende manier achtergekomen. Filmpje blijft gewoon staan, niks web redemption.

Kameroudste | 08-07-15 | 10:55

@kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:51
Nou dan moet u het originele filmpje eens gaan bekijken. Die blonde werd wel zéker agressief, tot 2x toe zelfs. Tip: complete filmpje staat ook op de Telegraaf website.

Lupuslupus | 08-07-15 | 10:55

fail | 08-07-15 | 10:47
.
Áls het al zo is zal de vork waarschijnlijk anders in de steel steken, mevrouw had zich ziek gemeld en was op dit terrasje? Zoiets wellicht? Lijkt me sterk dat je hierom ontslagen wordt, of überhaupt kúnt worden.

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 10:55

"de keerzijde van social media"
Eerder de keerzijde van onfatsoenlijk gedrag.... Maar goed, de redactie van Tubantia staat er om bekend totaal uit zijn nek te lullen. Continu.
-
Overigens is de enige fatsoenlijke partij in dit verhaal de Blauwe Engel: www.tubantia.nl/regio/hengelo/blauwe-e...
Plus deze bonusquote:
"Of er daadwerkelijk een haar op het broodje zat, weet de ober niet. „Het lijkt me sterk. De kok die zondag de broodjes maakte is kaal, dus wat het ook was, zijn haar was het zeker niet.”"

Hof van Tuinslang | 08-07-15 | 10:55

Dit zal wel niet de eerste keer zijn dat ze zich zo erg misdragen, alleen zijn ze nu verdrietig dat ze zijn gefilmd. Niet verdrietig dat zij zich zo blijkbaar dagelijks gedragen tegenover de aardbolbewoners. En daar zit het knelpunt, hadden zij zich ook verontschuldigd voor dit asociale gedrag als zij niet gefilmd waren, NEE NATUURLIJK NIET. Dus wellicht is dit een keerpunt in hun asociale gedrag.

leijpeideaud | 08-07-15 | 10:54

Arrogantie schijnt in Nederland heel erg te zijn. Dat heeft te maken met een totaal doorgenivelleerde bevolking waar Paul de Leeuw wel zal uitmaken wie niet in de smaak valt.

J.Slavink | 08-07-15 | 10:54

@ kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:48

Klopt, ik vind het persoonlijk ook geen goede ontwikkeling (al dat social media gedoe), de buurvrouw was beter inderdaad! Maar aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat hufters zo worden aangepakt en met hun eigen gedrag geconfronteerd. Context is echter niet onbelangrijk.

Capt. Iglo | 08-07-15 | 10:54

Popjes moeten zich niet zo laten opnaaien.
Provinciaaltjes met Samsung telefoontje, die gaan filmen.
Als ze echt klasse hadden gehad hadden ze hun tieten laten zien aan die kerel met z'n manboobs.
Boyaa.

Mr Bad Guy | 08-07-15 | 10:54

Ontbreken van zelfreflectie, praten met marokkaans accent, waar hebben we dit eerder gezien?

LangeTijdGeleden | 08-07-15 | 10:54

Moet je je maar niet als een idioot in de publieke ruimte gedragen, he?

Muggenmepper | 08-07-15 | 10:53

Schadevergoeding is onzin maar wat mij betreft gaat die filmert totaal niet vrijuit. Dit is inderdaad nodeloos schandpalen van twee mensen die iets doen wat nou ook weer niet zó erg is. Om trouwens even terug te komen op hun klachten; als je zoals tegenwoordig zo vaak het geval is richting een tientje moet neertellen voor een broodje en daar zit een haar in, dan vind ik dat je daarvan wat mag zeggen. Dat een miljard mensen niet te eten heeft, heeft hier niets mee te maken, iedereen die dat hier zo nodig moet zitten brullen moet lekker uitloggen en waterputten gaan slaan in de Sahel.

Bisschop Berenbaffer | 08-07-15 | 10:53

iedereen schandpalen is doorgeslagen !
Speciaal op geenstijl.
Iemand die ergens is gaan schijten en zijn broek omhoog trekt ... is plotseling een rukker in de bosjes.
twee super irritante grietjes met een haartje van een kale kok in hun broodje, types die we overal tegenkomen, moeten nu publiekelijk aan de schandpaal.
Geenstijl is niet meer tendieus maar is doorgeslagen en dit alles voor het zoethouden van hun adverteerders!

Troost J.E. | 08-07-15 | 10:52

Ik heb het net 0,7 keer gedeeld.

Piet Karbiet | 08-07-15 | 10:52

't Gaat gvd niet om die haar, 't gaat erom hoe je daar op reageert. Helaas zijn er steeds meer mensen die het blijkbaar normaal vinden dat je boos wordt om dat soort dingen. Terwijl het allemaal zo simpel is.

mrfreeze | 08-07-15 | 10:51

@kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:45
Dames???? hahaha.

Lupuslupus | 08-07-15 | 10:51

@Hem | 08-07-15 | 10:48
Aanspreken is prima, maar dat is wat anders dan beledigen. Daarnaast, dit filmpje laat zien dat er geen sprake was van fysieke agressie.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:51

Lopen te huilen in de krant en overal de schuld zoeken behalve bij jezelf.. tja, dat soort divagedrag houden ze in Twente niet van.

'Sorry seems to be the hardest word'

enternaar | 08-07-15 | 10:50

Geschoren, stilzitten.
Tokkiewijven met hun aangeleerde kudtaccent.

Igor Putkin | 08-07-15 | 10:50

Wanneer je publiekelijk je grote bek open trekt - over zogenaamd een haar op je broodje dat je inmiddels al hebt opgegeten ! - kun je verwachten dat daar iemand op reageert.
Geen greintje fatsoen in die domme koppen met hun mocro accentje. En nu huilie huilie doen.

Lupuslupus | 08-07-15 | 10:50

Nadia Kardashian en Francisca Hilton .... al hun verstand toch maar in enige verhouding stond tot de grootte van hun mond....
Alhoewel je een hoop dingen in een grote mond kan stoppen, wat natuurlijk je status nog groter dan doen laten worden ... Alhoewel 'One night in Nadia' lang niet zo spannend klinkt als 'One night in Paris'.....
Zielig doen is zoooo 2014....

spoilerfreak | 08-07-15 | 10:50

Morgen verpakt men vis in de krant van vandaag' zei mijn moeder altijd. Dat geldt in zekere mate ook in deze.

horsteknots | 08-07-15 | 10:49

En meteen jammeren om 'schadevergoeding', rancuneuze snollen.

raskol | 08-07-15 | 10:49

alle betrokken partijen zijn kanslozen.

roaldr | 08-07-15 | 10:49

@sallandstrots | 08-07-15 | 10:47
Maar nu pikken ze in het oosten alleen maar dingen die met trekkers en schapen te maken hebben.... is natuurlijk ook een beperkte maatstaf :P

Humungousfungus | 08-07-15 | 10:48

@Capt. Iglo | 08-07-15 | 10:46
Met als grootste nadelen dat we slechts een deel kunnen zien en we niet weten of het bewijs wel authentiek is. Dan liever een boze buurvrouw.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:48

@kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:38

Denkfout. Je moet dan niet eerst alles opeten en dan gaan klagen. Dan onredelijk tekeer gaan is uber onredelijk.
.
Tevens mag je best iemand aanspreken op asociaal gedrag, net als ingrijpen als een conducteur aangevallen wordt. Leven en laten leven. Helaas kan dat al jaren niet meer.

Hem | 08-07-15 | 10:48

"Waar bemoei jij je mee, met je goedkope schoenen."
Toen kon je me al wegdragen.
Mwuahahahaha!!!
Dan ben je inderdaad totaltokkie van het jaar.

Speitoptantje | 08-07-15 | 10:48

-weggejorist-

De Lopende Lintworm | 08-07-15 | 10:48

Ah, Alkmaar. Dat verklaart een hoop. Kutmentaliteit daar in West-Friesland / Kennemerland.

raskol | 08-07-15 | 10:48

Hoe kun je daarvoor nou ontslagen worden? Als dat echt waar is en als ze haar werk verder goed doet, is die werkgever ook een hufter.

fail | 08-07-15 | 10:47

Kleinburgerlijk leed.
Doe maar weer een moslimtopic.

luto | 08-07-15 | 10:47

Hopelijk hebben ze er van geleerd... succes met je leven verder

Rene7559 | 08-07-15 | 10:47

Eerst het broodje opeten en dan lopen klagen op een blijkbaar onbeschofte manier. Daarna begint het filmpje pas. Dat prinsessengedrag dat pikken ze niet in het Oosten! Moooooi mannnnn

sallandstrots | 08-07-15 | 10:47

"... Dumpert Webredemption ..."
GeenStijl c.s. heeft een groot hart: even zeggen dat het je spijt, even contact zoeken met De Blauwe Engel om het en public goed te maken en iedereen kan weer rustig slapen.
Alleen de werkgever die één van de meiden heeft ontslagen is wel een hork zeg. Als je werkneemster haar werk altijd goed doet en één keer een slippertje maakt dat toevallig gefilmd wordt...
Echt de LUL van de week!!!

Aristotalloss | 08-07-15 | 10:46

Als je, je gewoon gedraagt heb je ook geen last van dit soort dingen. Vroeger had je sociale controle in de buurt/ straat waar je woonde, als je met je vrienden iets uithaalde kwam gewoon de buurvrouw o.i.d. je op je nummer zetten, die vorm van sociale controle is grotendeels verdwenen. Tegenwoordig heb je social media, gedraag je, je als een idioot heeft dat consequenties. Nadenken dus!

Capt. Iglo | 08-07-15 | 10:46

Die wijven zijn a-sociaal met hun gescheld.

Willem van Rood | 08-07-15 | 10:46

Is dat kleine stukje een screenshot of scan? Het begint al met een fout waar 'En' eigenlijk 'Een' had moeten zijn en vervolgens zie ik dat het hele filmpje eigenlijk pas 1,7 keer gedeeld is, wat mij weer doet afvragen wat het probleem is en hoe je iets eigenlijk 0,7 keer kunt delen.

soundwave070 | 08-07-15 | 10:46

Dat iemand deze complete onzin (horizontaal!) filmt is al erg genoeg. En dan wordt het ook nog online geplaatst, meh.

natte krant | 08-07-15 | 10:46

@kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:45
*ik noem hier 'gasten', alhoewel de meeste horeca-medewerkers hen eerder zien als 'lastige klootzakken', daar ben ik me van bewust*

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:46

Geen brief van advocaat? Dat spreekt dan weer voor ze.

horsteknots | 08-07-15 | 10:45

@Willianus Wortelus | 08-07-15 | 10:43
Dan nog, het is een discussie tussen bediende en gast. Daar hoeven andere gasten zich niet mee te bemoeien, al helemaal niet door beledigende opmerkingen te plaatsen naar beide dames toe.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:45

Stuur ze maar naar me toe, Ik leer ze wel ff wat bij.

Digitaal Smoelwerk | 08-07-15 | 10:45

D'r zit een haar in m'n glas,
de grond is een tapijt van peuken.
Ik wou dat jij hier nu was...
om je stevig in je reet te neuken.

SiSidriver | 08-07-15 | 10:44

Iets zegt me dat hun vrienden en kennissen deze kant ook wel van ze kennen. Incidenten bestaan niet. Gewoon laten overwaaien, ik was ze ook alweer vergeten in ieder geval.

Bart de Gelovige | 08-07-15 | 10:44

Heeft GeenStijl de schuld al gekregen?

necrosis | 08-07-15 | 10:44

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:39
Exact... terrasgast is ook van een bedenkelijk allooi. Vraag me af of hij ook een opmerking tegen twee kerels had durven maken.....

Humungousfungus | 08-07-15 | 10:43

Leer eens normaal te communiceren en wellicht lukt het je dan uit te dragen hoe lief je wel niet bent.

Bluebook | 08-07-15 | 10:43

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:38 Klacht totáál niet terecht.

Het harige broodje was namelijk reeds opgegeten.

Daarna kwam het haar-verhaal en wilden ze weg zonder te betalen.

Willianus Wortelus | 08-07-15 | 10:43

Ik zou de ogen uit mn kop schamen als ik een ruzie/straatgevecht/beroemdheid zou gaan lopen filmen. Doe normaal man, ookal waren de dames iets te arrogant, de mede terraszitters iets te bemoeizuchtig.

Kansloos van alle kanten

HaagseSkieldah | 08-07-15 | 10:43

Wel neukbaar.... dus toch ergens goed voor.

Fatwabuster | 08-07-15 | 10:42

Zijn inderdaad lieve meisjes. Ik zou ze doen!

Boss D | 08-07-15 | 10:42

Dom n.ukt meestal wel lekker weg. Kom maar uithuilen bij ome Snackbar, Nadia en Francisca.

Snackbar van Allah | 08-07-15 | 10:41

Die Nadia heeft wel een paar goeie noppen erop zitten.
Kan je zo mee glas snijden.

Maarja. Don't stick your dick in crazy. En dat is ze. Crazy.

Willianus Wortelus | 08-07-15 | 10:41

Uit de Tubantia:

Ze willen de video van internet en een schadevergoeding van de filmer voor het leed dat hen wordt aangedaan.

Ze maken het zichzelf ook niet mekkelijker met dat soort "eisen"

Hoer alsjeblieft een eind op met je typhusaccent.

Ikdus | 08-07-15 | 10:41

"Je loopt helemaal naast je schoenen. Wat een arrogantie", daar begon het mee. Je zal het maar gezegd worden, door een willekeurige terrasganger.

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:39

"Opnieuw zijn er tranen: „Wat moeten we doen, wat moeten we doen."

Jammerend de glasheldere feiten tegenspreken helpt je zeker niet verder. Wie geschoren wordt moet stil zitten. Die les hebben deze VMBO-poepsnolletjes *ook* nog niet gehad.

Godsammekraken | 08-07-15 | 10:39

maar liefst 1.7 keer gedeeld...

Drs. Lampelul | 08-07-15 | 10:38

Ik blijf erbij: dames zijn wat tokkie, maar het zijn de medegasten op het terras die zich onterecht bemoeien met een terechte klacht van beide dames.
Ook ik zou de ober/serveerster terugsturen als er een haar in mijn eten zat, of accepteren Nederlanders de deplorabele staat van de horeca als dusdanig: "Gelukkig, maar 1 haartje, er had ook kots op kunnen zitten. Wat een verwaande prinsesjes als je daar wat van zegt".

kapotte_stofzuiger | 08-07-15 | 10:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken