Bekeerlingen, dat zijn de allerergsten. Toch? Als je kijkt naar de valse slang Arnoud van Doorn, de Merchant of Mohammed, dan zou je die stelling makkelijk bevestigd kunnen krijgen. Maar hij is gelukkig niet de enige. Na een bekering en een paar jaar als radicale haatbaard, kwam Dennis 'Abdelkarim' Honing tot de zelf beargumenteerde conclusie dat het hardcore salafisme een dood spoor is - letterlijk en figuurlijk. Hij kwam bij zinnen, schreef samen met Nikki Sterkenburg (Elsevier) een interessante vertelling over zijn leven (Ongeloofwaardig - lees dat boek) en werpt zich nu op als de man die Ibrahim Wijbenga niet kan zijn: een moslim met échte inside knowledge van de duistere kanten van de islam. Naar aanleiding van de 3-voor-1-actie die de Profeetvolgers afgelopen vrijdag op de wereld loslieten, schreef hij ons een ingezonden stuk dat we graag aan lezers & reaguurders voorleggen. Want Honing stelt de vraag die moslims zichzelf nooit stellen: Waar is de zelfkritiek? Kom er maar in, Dennis Honing:
Er waren dus op 1 vrijdag 3 aanslagen. En dat terwijl de vrijdag een heilige dag is, gedrapeerd in een de heilige maand. Een maand van overdag niet neuken, niet pijpen - zelfs niet ff rukken? Zucht, nee juf, zelfs dat niet - een maand van volledige bezinning. Maar toch worden met mes (Frankrijk) kogels (Tunesië) en bommen (Koeweit) op 1 vrijdag drie fundamentele gereedschappen in de ontwikkeling van 5000 jaar oorlogvoering toegepast. Potverdrie, met hoofdcijfer 3.
Maar het heeft niets met islam te maken.
Aangezien ik een
newborn democraat ben, mag u kiezen wat het dan wel is. Ja, niet verlegen zijn, kom er maar allemaal even bij staan. Is het de A van Appa: Amerika? Of is het de B van Bram Wijbenga: kansloze jongeren met verweerde Gucci petjes. Of misschien toch de C van Yasmina Haifa (die helaas geen C in haar olijke naam heeft): Israël?
Moslims zijn niet zo goed in zelfkritiek
De moslims in Nederland, en in de rest van de wereld zijn niet zo goed in zelfkritiek. Ik ben nu zeven jaar bekeerd tot de islam en heb mijn bijpassende haakneus in die jaren eens rechts en links een moskee in gestoken, maar zelfkritiek blijkt helaas steeds weer synoniem aan verraad. Natuurlijk heeft de besneden Jan met de pet in dit land de laatste twintig jaar een hoop meegemaakt. Collega's die je vragen of jij ook een vliegtuig kan besturen, buren waarbij een meterslange paal met een grote gele 'M' niet opvalt in het pittoreske landschap, maar die een geestelijke dwarslaesie krijgen wanneer er een minaret komt in hun flatwijk, het gaat allemaal aardig kut. Maar ik vraag me dan af: waarom onderzoekt de besneden Jan met de pet zijn eigen geloof niet? Een keertje zonder op eigen onderzoek, zonder die wereldvreemde imam. Kom op, die Marokkaanse meiden hebben ook die maagdenvliesherstel-kliniek niet via de imam gevonden, je kan toch verdomme wel een keertje een onafhankelijk onderzoekje doen? Waarom ontploft er zo veel? Waarom worden er zo veel koppen gesneld? Waarom zeggen die vaders dat je iedereen moet 'respecteren', maar mag je slechts met een selectief profiel als partner thuis komen? Waarom kunnen ex-moslims niet gewoon thuis hun hart luchten? Etcetera.
Is er dan helemaal niets kut aan de islam? Is alles dan koek en ei (na zonsondergang)? De moslims zitten al eeuwen in de ontkenningsfase. De meeste soennieten geloven dat het sji'isme door een 'jood' is opgericht. Het salafisme is volgens het overige spul opgericht door een Britse spion, de pacifistische Achmadiyyah-beweging zou opgericht zijn door koloniaal Groot-Brittannië en de pluralistische Bahai-beweging uit Iran zou vanuit het Russische consulaat zijn gecreëerd. Dezelfde techniek om de diversiteit van islamitische groepen te bagatelliseren word toegepast op alle weerzinwekkende shit van moslims.
Bloedsporen volgen
Maar laten we de koe (of de duivel) nou eens bij de horens vatten. Laten we de bloedsporen nou eens een keer volgen, en kijken of we toch niet stiekem bij de voordeur van de profeet uitkomen.
We schrijven 7 januari jongstleden, 12 mensen worden vermoord vanwege het satirisch afbeelden van de profeet. Het is de aanslag op Charlie Hebdo. Een op zichzelf staand incident? 11 jaar eerder vermoordde Mohammed Bouyeri in koelen bloede de scenarioschrijver en columnist Theo van Ghogh. Midden op straat, op klaarlichte dag. In de rechtszaal verklaart Bouyeri dat het niet om de grappen over Marokkanen ging. Nee, zo verduidelijkt B., het is puur vanwege geloof. 27 jaar voordat Mohammed Bouyeri in de nek van Theo zat te poeren met een mes, werden er in Washington D.C. drie gebouwen bezet door 12 gewapende moslims. Ze gijzelden 149 mensen en vermoordden een radiojournalist. Ze waren boos en uitten een aantal eisen tijdens de gijzelingactie. Eén daarvan is de vernietiging van de de film 'Mohammed the Messenger of God', omdat die blasfemisch zou zijn. De actie zou bekend komen te staan als de
Hanifi Siege, maar is in tegenstelling tot de watervaste aanslagen op 9/11 volledig in de vergetelheid geraakt. in 1889 schrijft de Franse poëet Henri de Bornier een islamkritisch stuk met de titel 'Mahomet'. De Ottomanen begonnen in die tijd al aardig weg te rotten. Kilometers land verdwenen als chocolade in de hel en het rijk kreeg de bijnaam 'zieke man van Europa'. Maar je hebt het nooit te druk om beledigd te zijn, dus het Khalifaat maakte duidelijk dat dit he-le-maal geen leuk toneelstuk was, ook al werd het honderden kilometers verderop gespeeld in een niet te achterhalen taal. Maar Frankrijk was bang dat een beetje lichtbruine schijt hebben aan het Ottomaanse rijk de Turken in de armen van concurrent Duitsland zou jagen, en zo was het de Franse premier Charles de Freycinet die het toneelstuk in 1890 verboden heeft (elke tijd heeft zijn Timmermans, zei mijn betovergrootmoeder altijd).
Blasfemie bij volharding betekent de dood
Is het toeval dat de moslims keer op keer geweld en diplomatieke druk gebruiken als het gaat om blasfemie? Toeval bestaat niet, zeggen de gelovigen. 'Toeval is dood' heeft Kees van der Staaij tussen zijn spekroze tepels getatoeëerd. Wat vinden we in de islam over blasfemie? Naast de koran zijn er de hadith: uitspraken, handelingen en goedkeuring van profeet Mohammed, gebundeld in verzamelingen waarvan er een paar door hun vermeende betrouwbaarheid gezaghebbend zijn voor de soennieten. Deze hadith zijn naast de koran een bron voor islamitisch recht en hebben met de koran een samenspel in de tafsir (exegese). In deze hadith komen we tegen dat de profeet de dichter Khab ibn al Ashraf laat vermoorden, omdat hij de profeet in zijn gedichten beledigde. En dan lezen we in een hadith in de verzameling van Abu Dawud (4362) dat Ali overlevert dat er een Joodse vrouw was die de profeet beledigde in haar uitspraken, waarop een man haar wurgde en de profeet oordeelde dat er geen bloedgeld betaald hoefde te worden. Het was dus wel prima zo. De islamitische juristen hebben dit soort teksten natuurlijk gebruikt om er wetten uit te destilleren, en zo zien we dat van de vier wetscholen in de soennitische islam, er twee zijn die vinden dat hij die blasfemische uitlatingen doet, gedood dient te worden, of hij nou spijt betuigt of niet. De andere scholen vinden de doodstraf door onthoofding ook van toepassing, maar onder voorwaarden, en zij accepteren berouw. Alle vier de wetscholen straffen blasfemie bij volharding dus met de doodstraf.
Cultuur van woede
Dit is de cultuur waarin ook Europese moslims geraken wanneer ze onderzoek doen naar de islam. Ondanks dat imams niet zullen oproepen tot het spelen van eigen rechter, kunnen ze ook niet om deze teksten heen, en worden deze juristen verafgood. Dat verklaart uiteindelijk hoe ambassades in vlammen op konden gaan. Misschien niet altijd letterlijke orders, maar wel een cultuur van woede en drang tot vergelding. De besneden Calvijn 'Achmad ibn Taymiyyah' schreef in de middeleeuwen het boek 'Het getrokken zwaard jegens hen die de profeet beledigen'. In dit boek - waar het begrip 'koprol' een hele nieuwe lading krijgt - wordt ook de doodstraf beoogd voor een ieder die de leukste thuis denkt te zijn. Ondanks dat intellectuele moslims prat gaan op ibn Taymmiyah en er veel van de 'sjeich der islaam' vertaald is, was het Havo-klant Mohammed B die als eerste een (gedeeltelijke) vertaling maakte van het koprol boek. Goh, #wateentoeval.
Edgar Davids en seksslavinnen
Tot slot nog even slavernij en seks met slavinnen. Ik ben altijd wel van een kinky einde. IS doet aan slavernij en vrouwenhandel. Nee, geen pooier onder onsje, gewoon op de markt, even kijken, even voelen, en altijd een slap tasje mee waardoor je m knijpt tot de auto. Bij IS hebben ze slavernij, maar IS is niet van de islam, zeggen de moslims, want IS zijn Mossad agenten, en juist de joden zijn niet vies van een beetje
good old slavery, want je dacht toch niet dat Edgar Davids zijn achternaam van de stamoudste in de bossen van Ghana heeft gekregen?
Toch was slavernij in 1850 voor de meerderheid van de islamitische geestelijken wereldwijd toegestaan. Voordat de Europeanen begonnen, was het de Arabische slavenhandel die zijn piek kende. De Moren zouden de Europese kusten afstruinen voor nietsvermoedende Germaanse klootviolen, die uit kustplaatsen werden ontvoerd (in IJsland een keer met honderden tegelijk) en vervolgens op de daverende Marokkaanse slavenmarkten werden verkocht als werker of seksspeeltje. Mee moeten met Zwarte Piet in de zak naar Spanje (destijds een islamitisch gebied) stamt af van deze praktijken. Op Zanzibar werden slaven gecastreerd en verhandeld en het zou tot de jaren 50 en 60 duren tot landen als Marokko, Oman en Saudi Arabië, onder de druk van die gemene kolonisators, slavernij hebben afgeschaft. In Mauritanië komt het nog altijd voor. Maar de moslims van nu zijn zo gewend aan de seculiere verdiensten, dat ze zaken als slavernij een ver van hun gebed-show vinden. En dat is op zich leuk, was het niet dat IS nu Mossad word genoemd omdat ze zoveel onverklaarbaar onislamitische dingen zouden doen.
In de islam is het vrij laten en vrij kopen van een slaaf een goede daad, maar desalniettemin is slavernij in tegenstelling tot bijvoorbeeld alcohol niet verboden. In de belangrijkste hadith-verzameling (boxgarage) komen we een volgende overlevering tegen die is overgeleverd door Burraida. Hierin lezen we dat de profeet Ali stuurde om het deel van de oorlogsbuit te brengen van een slag. Deze bestond uit vrouwelijke krijgsgevangenen die nu tot slaaf waren gemaakt. Ali had seks gehad met zo'n slavin en kwam eventjes ontspannen bij in een bad. Burraida vindt dat niet kunnen en beklaagt zich hierover. Waarop de profeet zei: "Haat je Ali hierom? Hij zou nog meer verdienen van de oorlogsbuit." In een hadith van de verzameling van Abu Dawud (2150) lezen we dat na de slag van Hunain er krijgsgevangenen waren gemaakt, waaronder echtparen. De metgezellen van de profeet vonden het een beetje lullig om seks te hebben met de vrouwen terwijl hun man nog leefde. Maar God stelde ze gerust, want op dat ogenblik ontving Mohammed een koranvers (4:24) dat groen licht garandeerde voor de verkrachting van getrouwde vrouwen. En zo zijn er meer hadith, maar ik heb het bescheiden idee dat dit afdoende is om een beeld te krijgen van slavernij in de primaire bronnen van de islam.
Ethische gaten
Het word tijd dat moslims zich in deze zaken verdiepen, voor zichzelf een standpunt innemen en dit bespreekbaar maken. Het is nog altijd een feit: de meeste moslims in Nederland leven een leven van ora et labora, in plaats van Tora Bora, maar op een gegeven moment wordt het schadelijk om continue de vinger naar de overkant te wijzen wanneer je eigen voortuin onder de stront ligt. Nu leven we in een tijd dat er pardoes honderden jihadisten uit de lucht zijn komen vallen, en dat hoeft niet zo te zijn als de zwarte kant van de islam ook juist voor moslims zelf beter in beeld is. Er is immers geen arts die zonder diagnose kan behandelen. Zaken als Charlie Hebdo en slavenmarkten hebben een link met de islam. Zoveel is zeker. Het idee dat alles is opgelost als de moslims het land zouden verlaten, spreekt onze pluriforme belofte tegen. Wij kunnen onze moskeeën niet behandelen zoals Saudi Arabië kerken behandelt. Sinds 9/11 zijn er tientallen moskeeën gevandaliseerd in Nederland en dat is een schande.
Maar ook moslims hebben deel aan de angsten, omdat ze dus al meer dan 50 jaar structureel om problemen heen praten. Accepteer de feiten: de islam heeft ethische gaten. Laten we daar nou een keer eerlijk over praten. Zelfkritiek is geen verraad.
Dennis Abdelkarim Honing
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Dennis heeft de Islam toch niet meer nodig nu hij zelf heeft leren denken. Wijsheid komt vaak met de jaren. Ga zo door.
'Blessent mon coeur dune langueur monotone', je répète, 'blessent mon coeur dune langueur monotone.'
Welkom terug in de realiteit...
kapitein oosterlng | 02-07-15 | 08:35 Moslims in de Westerse wereld hebben decennialang mensen ontmoet die hen politiek correct respectvol en theedrinkend bejegenden. Men werd (en wordt nog steeds) bijna liefdevol doodgeknuffeld met subsidie en toegeven aan eisen en nog weer meer subsidie en instemming voor de ene megalomane moskee na de andere. En een goeroe hiervan, van deze liefdevolle omhelzing, is onder andere Karen Armstrong. Ik vind haar gevaarlijk naief. Zoiets als het gebroken geweertje met op de radio het gebrul van Hitler. Naar mijn inschatting zijn realistischer geluiden te horen bij bijvoorbeeld Hamed Abdel Samad, Bernard Lewis, Bill Warner, Robert Spencer, David Wood, Jonathan Matusitz, Serge Trifkovitz, Hans-Peter Raddatz, Karl Albrecht Schachtschneider, Wafa Sultan, William Federer, Robert R. Reilly, Douglas Murray, Melanie Phillips, Nicolai Sennels, Udo Ulfkotte, Anne-Marie Waters, Daniel Johnson, Ayaan Hirsi Ali, Sam Salomon, Ibn Warraq, Ali Sina, Daniel Pipes, Sabatina James, Andrew Bostom, Raymond Ibrahim, Nonie Darwish, Michael Stürzenberger, Michael Mannheimer, Howard Bloom en Mark Steyn. In de kerk van de poltieke correctheid zijn al deze mensen al snel extreemrechts, islamofoob en racist. En ongetwijfeld is hun politieke en wereldbeschouwelijke achtergrond zeer divers. Maar zij geven argument op argument dat aannemelijk maakt dat de islam bepaald geen religie van de vrede is.
ikbenatheist.nl/2015/01/de-islam-een-n...
Islam, het christendom maar dan nog debieler
"Maar ik vraag me dan af: waarom onderzoekt de besneden Jan met de pet zijn eigen geloof niet?"
Je verwacht dat de geestelijk besneden Jan de Bekeerling met een antwoord komt. Maar nee, geen antwoord, helemaal geen antwoord. Jan de Bekeerling is en blijft een bekeerling.
Waarom niet, Jan? Weet je het antwoord dan echt niet? Begin maar een bij je eigen geboorte als goed mens, je bekering. Als je je afvraagt waarom al die besneden pikkies geen zelfkritiek hebben, vraag je dan af waarom je je aangetrokken voelde tot die Islam, waarom je je hebt bekeerd, en waarom je niet terugkeert naar de wereld van de kafir en blijft hangen.
" 'Toeval is dood' heeft Kees van der Staaij tussen zijn spekroze tepels getatoeëerd." Zo kennen we je weer, Jan de Bekeerling.
Al die geloven zijn gewoon verzinsels van machtgeile lieden. U wilt een getrouwde verkrachten? Geen probleem want ik krijg net een 'visioen'. Overspel veroorzaakt problemen in de gemeenschap? Ik verzin gewoon een goddelijk gebod.
Ik begrijp niet waarom er uberhaupt gelovigen bestaan en zij niet door al die verzinsels heenprikken. Geloof = crowdcontrol.
@Benedict Broere
Bedankt voor de linkjes!
Ex non Karin Armstrong beschouw ik als apologete. Zelfs wetenschapsjournalist Marcel Hulspas gaat in zijn nieuwe boek' Mohammed en het ontstaan van de islam' uit van de historiciteit van de gezant van de woestijngod. Arabieren zijn meesters in het fabuleren.
Om de geslepen tiran Periander te parafraseren "Geloof is mooi maar mensen zijn er niet mooi genoeg voor";-)
*CcMed*
LOL er is in elk geval geen groot schrijver aan hem verloren gegaan :-) :-)
FF dat stuk over zwarte piet: Zou het kunnen dat de negers zich schamen voor hun eigen slavernijverleden? En dan bedoel ik niet als slaaf, maar als slavenhaler?
Zouden ze daarom tegen zijn?
*zich afvraagt hoe herstelbetalingen te eisen van zwarte piet*
Zelf-islamiseerders op zoek naar stemmen als Alexander Pechtold, David Cameron en eigelijk geheel links hebben al lang uitgelegd dat alles wat negatief kan afstralen op de islam niets met de islam te maken heeft.
En nu komt dit verhaal.
*in verwarring is* /ironie
Hear hear
NIET BOEIEND; Dennis etaleert hier westerse cultuur. Niet zo moeilijk, want dat haal je niet uit die jongen. Zn stukje is 1 grote retorische vraag en volledig niet relevant voor moslims zelf. Verder blijft Dennis keurig binnen de lijnen van de ideologie (goeie pillen werken) waarvoor hij gekozen heeft. Heeft de Rotterdamse burgemeester niet een baantje voor je Dennis?
Vertel wat je weet maar aan de veiligheidsdiensten, en Dennis, als je nu in de 1e 2 eeuwen na de dood van Mo alle vraagstukken wilt behandelen om ooit weer op het pad te komen, veel plezier ermee. IK KOTS NOG HARDER OM JOUW EN JULLIE DOORZICHTIGHEID het goede van westerse mensen te misbruiken.
Bagger, die mentale pelgrimsreis van jou en bij Baal, nog meer bagger dat spettertjes mij raken.
Blijf schrijven vriend, en laat mij kennis maken met je ziekte ; dat geeft weer nieuwe dimensies in mijn algemene vorming van welke wapens de islam zich bediend.
Bravo! Goede boodschap, en ook nog met stijl geschreven. Ik heb afgelopen maanden op youtube al meer Moslims gehoord die zeggen dat de Hadith, Sirat en Tafsir de voornaamste bron van alle 'misverstanden' in de Islam zijn. De profeet was helemaal zuiver, maar Bukhari en Ibn-Ishaq hebben gewoon allemaal wandaden op zijn C.V. gezet. Ik hoorde zelfs dat Ali en Abu-Bakr degenen zouden zijn geweest die de agressieve oorlog en apostaat-vervolging in de Islam hebben geïntroduceerd! Het is een nobele en dappere poging van Dennis e.a. om dit uit te dragen, het is de enige manier om Islam en waarden als V.v.meningsuiting of V.v.religie te huwen. Maar de Koran is op zichzelf niet genoeg voor een religie. Zonder Hadith wordt het een onbegrijpelijk boek en nutteloos boek. Ik hoop dat deze Moslims gaan beseffen dat Allah nooit de Islam kan hebben gebracht, als de religie meteen is verpest en vergeten na Mohamed. We weten zelfs niet of de Koran correct bewaard is! Othman werd immers beschuldigd van manipulatie met de tekst, en Aisha claimt dat verzen zijn opgegeten door een schaap... De ware Schepper van het Universum zou competenter en zorgzamer zijn dan op deze extreem verwarrende en chaos-scheppende manier zijn bestaan te tonen. Ali en Abu-Bakr zouden niet eens Moslims zijn geweest als ze de Islam bewust hebben veranderd. Allah kon dat blijkbaar niet tegen houden? Maar ja, aan de andere kant is Allah wel "The best of deceivers"(3:54), evenals Satan.
Dennis Abdelkarim Honing: Denk maar niet dat je in de moskee tot 3 keer voor een menigte de shahada in een microfoon schreeuwt jij aureool van heiligheid ontvangt van allah. Je was een eenzame eenling die graag bij een groep wilde horen, en die zich voor een dubbeltje heeft laten omkopen. Had in eerste instantie een diepgaand onderzoek verricht naar de Islam en zijn grondlegger. Een zelfverklaarde rasulallah die de Torah en Injiel heeft gebruikt voor eigen gewin. Bij mij ging het licht branden toen ik eens diepgaand de Ahadiths ging bestuderen van deze Mohammed. Ik was werkelijk van slag. Bestudeerde hierna het OT en NT in vergelijking met de koran en Ahadiths. Ik was heftig geschokt te beseffen dat Mohammed nooit niet een rasulallah (profeet) van God kon zijn. Helaas ben ik veel familie en vrienden verloren, daar mij de islam met een paplepel is gedwongen te eten en ik nu hieruit gestapt ben. En he ik voel een innerlijke vrede die universeel is. Een geloof die mij niet hoger plaatst dan mijn medemens. Dat sektegevoel dat je ervaart vind je ps ook bij christenen/joden in een hokje. Zo ben ik een zelf bekritiserende vrije individu die Liefde/rechtvaardigheid volgt en niets meer (wat anderen mij ook proberen wijs te maken komt toch voort uit hun zelf) , puur uit nederigheid en dankbaarheid. Je mag zwoegen tot je een ons weegt voor je religie, maar het is tijdverdrijf op aarde. Dat groepsverband is nutteloos. Je bent zelf verantwoordelijk voor je daden/wandelen als individu. Tja waarschijnlijk kan jij niet inleven hoe het is om te leven zonder de angst voor een hel..
Landen met een overschot aan ongehuwde mannen trekken altijd ten strijde. Met wapens tegen hun eigen volk en door middel van emigratie tegen Europa.
Ook hij zwamt eromheen, en erkent het nazisme avant, pendant et apres le lettre niet.
Ook de miljoenen schaal van de islamitische slavernij,, nu nog, die nooit is afgeschaft, en z'n uitermate wrede karakter onderkent hij niet.
Waarom zijn er wel zwarte nazaten van een betrekkelijk kort bestaande slavernij in noord Amerika,m aar niet in de islamitische landen waar die slavernij wel 1400 jaar heeft bestaan?
Omdat zwarte slaven altijd werden gecastreerd middels 2 stenen die de ballen pletten, iets war 90% van de mannen niet overleeft, en de vrouwenwerden sexslaaf, waarvan de baby direct werd doodgeslagen .
Ik vind het jammer dat gelovigen, in iets geloven en automatisch alle andere bedenksels uitsluiten. Ze willen niet de waarheid maar constant bevestiging van wat hun denken wat de waarheid is.
Bijzonder exemplaar die Dennis Honing.
Ik verafschuwde hem toen hij als salafist bij Pauw en Witteman zat, maar je kon wel gelijk zien dat het geen domme jongen was. Integreerde mij wel.
Maar nu zegt hij zinnige dingen en legt hij de vinger op de zere plekken. Maar Moslims kennende, zullen ze hem nu wel niet meer serieus nemen en is het weer een vriend van het westen, subside jager etc.
De islam toont kenmerken van sekte, fascisme en waan:
Absolute Waarheid
Indoctrinatie, Hersenspoeling
Massale rituelen, Samenkomsten
Sociale druk, Controle, Gelijkschakeling
Isolatie, Wij-Zij-denken, Apartheid
Gelovige is slaaf en moet Waarheid verbreiden
Repressie van kritiek en zelfkritiek
Bekeringsdrang maar
Agressie en Oorlog naar andersdenkende
Ongelijkheid, Hiërarchie, Wreedheid
Vijandigheid jegens rationaliteit
Streeft naar Utopie maar genereert Dystopie
De politiek correctheid toont kenmerken van een waan:
heeft opvattingen die niet kloppen met de werkelijkheid (islam zal integreren)
leeft in fantasiewereld (islam is religie van vrede)
volgt beleid dat verondersteld wordt te leiden tot integratie (moskee hier, moskee daar)
weigert echte informatie (en leest Karen Armstrong)
negeert onwenselijke informatie (elke aanslag is altijd een incident)
De combinatie van politieke correctheid en een demografisch (grote gezinnen, immigratie) en financieel (oliemiljarden) steeds invloedrijker islam, geeft steeds meer criminaliteit, rellen, vernielingen, intimidatie, agressie, aanslagen, enzovoort.
- twitter.com/doriensnijders/status/616...
-
kankerjoden ???
Ik luister graag naar Honing, maar het feit dat hij nog steeds moslim is en slechts gederadicaliseerd is, maakt hem toch niet zo slim als hij zich wil doen voorkomen.
Als ik het goed begrijp is hij tot allerlei inzichten gekomen wat betreft de waanzin van de opvattingen die hij had, maar dat laatste stapje, het afzweren van alle facetten van zijn imaginaire vriendjes, dat lukte nog net even niet?
GS, Wat heeft @ Lupuslupus | 01-07-15 | 18:40 Misdaan ?
- huilie huilie
- geen kerken in SA
https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Saudi_Arabia
DÁárom kan je ze niet "zo"(?) behandelen.
De moslim zegt dit "Wij kunnen onze moskeeën niet behandelen zoals Saudi Arabië kerken behandelt."
De christen zegt dit "Wij kunnen onze kerken niet behandelen zoals dat ene land waar islam verboden is de niet gebouwde moskees behandelt."
Ja dat kan wel, het is in die landen gewoon verboden zo'n gebouw neer te zetten.
Zeau erg was LoebasLoebas@18:40 toch niet ?
minaret
moskeeën
schande.
En homosuele praatjes over lichaamsdelen. Wie wordt er beschimpt en wie gaat er door voor de tweede ronde?
Quran : Doodt geen onschuldig mens.
Praktijk : iedere vermeende ongelovige is een afvallige - koprol.
allaa is niet de veronderstelde god van de bijbel en de vergiftigde dooie profeet is niet de terugkeerprofeet die terugkomt voor de tweede ronde en de Jizya afschaft.
Dit potje schaak van de romeinen is "ex manibus volaverit".
De pionnen damnant quod non intellegunt.
A-brahma-n & Sara-swati, maya lama sabachthani.
WTF is dit voor een SF, het rubixkubust allemaal in elkaar..
In de ogen van de ijsgiganten zijn we allemaal borrelhapjes.
Doe elkaar geen kwaad. Dan kan iedereen rustig z'n boek lezen.
LZVE (" remember your busdriver's code: Sit down and shut up.")
De ingezonden brief lijkt wel van reaguurder Mohammed80??
Sterk betoog, veel logica. Hoe je dan als eenling bij de islam kan en wil horen ontgaat me. Net als terroristen heb je dan mijns inziens niets bij een zo massaal verkeerd geïnterpreteerd copy paste van christendom en Torah plus bedoeienensausje te zoeken?
De schrijver LIJKT helemaal genezen van de islam. maar het feit dat hij zijn moslimnaam behoudt bevalt me niks!
Duidelijk gevalletje van taqqya dus.
'De islam heeft ethische gaten'
Je mag het ook gerust een ethisch zwart gat noemen. Je weet toch: Mohammed = Mahomet = Baphomet = de Duivel.
Prima dat hij de problemen van de islam tot op zekere hoogte erkent, maar hij verdient pas respect als hij de logische conclusie eraan verbindt om de religie te verlaten.
Honing spreekt over de 'Hanifi Siege' die merkwaardigerwijs uit het collectief geheugen verdwenen is. Bij de gijzelneming in 1977 in een overheidsgebouw werden een bewaker en een journalist vermoord door Arabische Terroristen. en.wikipedia.org/wiki/1977_Hanafi_Sie.... door moslims aangericht bloedbad in de V.S.
Maar ook in Nederland hadden we al in 1974 de terreur van een aan de Arabische/ Moslim Wereld gelieerde terreur nl de bezetting van de Franse Ambassade in Den Haag, waarbij een Nederlandse politieagente in haar longen werd geschoten, door het zg. Japanse Rode Leger dat o.a. de omverwerping van de Japanse Regering wilde, maar dat zich verder bezig hield met o.a. terreurdaden op de luchthaven van Tel Aviv en een dozijn andere spraakmakende kapingen en gewelddadige bezettingen.
Dat Japanse Rode Leger noemde zichzelf ook wel het Arabische Rode Leger (Arab JRA) en voelde zich zeer verwant met die wereld. Ze werden opgericht in de Libanon. En het vliegtuig met de Franse gijzelaars ging op weg naar Zuid-Jemen. en.wikipedia.org/wiki/Japanese_Red_Ar...
-weggejorist-
Ondertussen in de Schilderswijk...
www.regio15.nl/index.php/nieuws/lijst-...
Hopelijk hebben de donkere nederlanders die Zwarte Piet discriminerend vinden bovenstaande ook gelezen: "ontvoerd (in IJsland een keer met honderden tegelijk) en vervolgens op de daverende Marokkaanse slavenmarkten werden verkocht als werker of seksspeeltje. Mee moeten met Zwarte Piet in de zak naar Spanje (destijds een islamitisch gebied) stamt af van deze praktijken." Zwarte Piet zijn dus oorspronkelijk die Blanke 'ongelovige' meisjes ontvoerden om ze te verkopen op de markt in Marokko. Bizar dit!
wim10 | 01-07-15 | 21:36
Nee, dat is geen rare vraag. En zover ik weet zijn er ook moslims die de Hadith niet serieus nemen.
Wat een brakke geest, oftewel klootviool.
Eerst zijn eigen volk verraden-dus in wezen Christendom- en nu de hele islam.
Mooi dit te lezen, maar ook beangstigend. De haatdragende geschriften meer en meer invloed krijgen is ronduit eng.
SODEP | 01-07-15 | 19:05
Volgens mij heeft hij vooral kritiek op de Islamieten, niet zozeer op de Islam.
Het is mogelijk dat hij oprecht gelooft dat de Islam de enige ware religie is (en dat is zijn goed recht) en dat hij op deze wijze probeert de Islam te redden van de Islamieten.
Heeft ie het stukje ook aan Joop aangeboden?
Heeft ie het stukje ook aan Joop aangeboden?
@ DaeHanMinGuk2 | 01-07-15 | 19:35
En waar beweer ik dat? Hallucinerende gek!
@ miko
Inderdaad
@Dennis
Je bent nu dan misschien wel kritisch over jezelf en je eigen geloof maar je geloofsgenoten zijn nu nog kritischer over jou. Dat zou jij toch moeten geloven. Ouwe fabeltjeshoer
*-het- omhoog slingert*
Beste Dennis, je eindigt je epistel met de slotwoorden: "Zelfkritiek is geen verraad". Je slaat compleet de plank mis hiermee. De koran et al zijn 'perfect', hoe kun je 'perfectie' in twijfel trekken? Succes met oplossen van deze paradox.
Ik vind het een mooi verhaal, duidelijk en oprecht.
Een ding in dit verhaal, over de islam, snap ik toch echt niet. Misschien dat een moslim mij dat uit kan leggen?
De basis van de islam is de koran. Dit boek is, zo zeggen de moslims zelf, compleet en volmaakt. De koran is het wonder van de islam, er is geen andere wijsheid, zo wordt gezegd. En vervolgens worden allemaal teksten uit hadiths aangehaald, die echt geen onderdeel van die volmaakte koran en "gods woord" uitmaken, maar die wel onderdeel uitmaken van wat de moslim "moeten" geloven.
Wat is er mis met de perfecte koran dat er hadiths nodig zijn om duidelijk te maken wat Mohammed bedoelde? Als Mohammed zijn volmaakte werk heeft afgeleverd, waarom worden er daarna nog werken geschreven die niet door hemzelf zijn goedgekeurd of bekrachtigd?
Als ik moslim was zou ik eerst eens al die hadiths de deur uitgooien. Dat zijn tenslotte ongeinspireerde goddeloze schrijfsels van lieden die hun eigen doelen daarmee nastreefden, zoals de romeinen ooit het christendom verkrachtten en een bijbel produceerden die niks meer met de oorspronkelijke leer van jezus christus te maken had.
Of is dit een rare conclusie?
Zelfkritiek zit niet in de cultuur want schaamte zelf afgetikt door menige rechter alhier. Wie is hierin schuldig? Nee gaat hem niet worden?
Nice try Dennis 'Abu Abdelkarim' Honing. Helaas niks nieuws onder de zon. Zelfs de bijen doen meer moeite voor hun honing. Een paar keer de spijker raken slaat hem niet op zijn kop.
Plap | 01-07-15 | 20:46,
Ook in de islamitische wereld hebben de meeste mensen gewoon een TV.
Je hebt echt geen idee waar je over praat. Je herhaalt achterhaalde slogans over kolonialisme van massamoordenaars zoals Stalin, Hitler en Mao. Probleem daarbij is alleen dat massamoordenaars niet perse goede historici zijn.
Vandaar dus dat alles wat jij zegt volslagen belachelijk is.
- Je doet alsof de landen die al decennialang grootschalige ontwikkelingshulp van ons ontvangen, ook een tijdje "leeggeroofd en kapotgemaakt" zijn. In werkelijkheid betekende kolonisatie ook toen al; de bouw van wegen, scholen en andere zaken waardoor die regio's zich konden ontwikkelen.
- Het is zelfs zo dat de islamitische jihad, dus slavenjachten en genocides, door het Westen werd stopgezet. Een proces dat talloze minderheden in die regio tijdelijk beschermde, en zorgde voor meer stabiliteit.
- Het is vooral na de dekolonisatie, als het Westen vertrekt, dat die regio weer net zo bloedig wordt als zij voor de kolonisatie al was.
Daarnaast maak je een grote denkfout; een zwarte pagina in de geschiedenis van een land geeft geen "recht" op het afslachten van islamcritici in de rest van de wereld.
Dat is echt volstrekte larie.
In de bijna 1200 jaar vóór we een deel van de islamitische wereld veroverden, trokken moslims al moordend en plunderend door Afrika, Azië en zelfs door Europa (met name de Ottomanen, de Moren, en de Barbarijse zeerovers).
Niemand zag of ziet dat als een excuus om christencritici te vermoorden.
Dat jij de bijbel niet begrijpt klopt, maar is hier volkomen irrelevant.
Er worden in het Westen steeds vaker mensen vermoord omdat ze de islam bekritiseren; niet omdat ze het christendom bekritiseren.
Kritiek is geen reden om aan het moorden te slaan.
Daar gaat de column over.
Igor Putkin | 01-07-15 | 20:33
Een moslim (Arabisch: ãÓáã, moeslim) is een aanhanger van de islam. Letterlijk betekent het iemand die zich overgeeft, waarbij gedoeld wordt op de overgave aan Allah. Andere termen voor een moslim zijn islamiet of de verouderde benaming mohammedaan.
Moslims zelf gebruiken meestal het woord moslim, in tegenstelling tot de door hen fel afgewezen Europese aanduiding mohammedaan. Het synoniem muzelman komt van het Turkse musulman dat weer afgeleid is van het Perzische meervoud musliman. Moslims wijzen er vaak op dat de woorden islam en moslim verband houden met het Arabische woord voor vrede: salam. Ze zijn alledrie afkomstig van dezelfde drieletterige wortel S-L-M, die onder andere "zich overgeven, onderwerpen" betekent.
Nog een vergelijkingen voor u, die op waarheid berust.
Iedere moslim is geen terrorist, maar iedere terrorist is wel moslim.
En verder meneer Putkin, moslims krijgen de kans niet om zich te bevrijden van hun ideologie, hun samenleving waakt over hun achterlijke gedachtegang en ik ga zeer zeker met u mee dat vele heimelijk het anders zouden willen.
closed.
Snakeplisskin | 01-07-15 | 19:44
Ik laat mij niet indoctrineren door radikaaltjes en geloofsgestoorden. Ik lees het niet maar geef wel mijn mening over eenieder die in maar iets gelooft behalve zichzelf. Dit moest ik gewoon nog even kwijt.
Die Dennis zit gewoon in het wereldwijde Zionistische complot.
Snakeplisskin | 01-07-15 | 19:44
Ik heb hem weleens eerder horen ratelen vandaar dat ik het niet lees. Wel bedankt voor je reactie op mijn tegel die je niet gelezen hebt. En verder hou ik mijn smoel voor niemand. Groetjes en kusjes
Kijk, hier hebben jullie nu een schrijver die werkelijk een interessante verhandeling kan maken over dit onderwerp en dat eventueel wekelijks, of tweewekelijks, zou kunnen publiceren.
Hij weet meer, kan coherent zaken brengen en aan het licht brengen, geeft inzicht en is redelijk goed in het verwoorden van zijn punten.
Zou mooi zijn als hij meer specifiek een onderwerp wat uitdiept en minder allerlei zaken erbij haalt, maar dit kan prima door als columnist.
Joris en Maiwand, dat was toch niet zo'n fijne combinatie...
Dennis moet dit stuk niet inzenden naar GeenStijl. Dat is preaching for the choir. Dennis moet dit aan zijn geloofsgenoten uitleggen.
Mooi stuk duiding, dank.
Echter, "Sinds 9/11 zijn er tientallen moskeeën gevandaliseerd in Nederland en dat is een schande."
Dat is inderdaad een schande. Net zoals het een schande is dat er sindsdien *honderdduizenden* doden zijn gevallen door moslimgeweld.
Maar vergeet ook niet de honderden, misschien wel duizenden slachtoffers van beroving/overval/geweld/intimidatie in Nederland door islamieten. Dat wordt ook bijna nooit vermeld. Nu kun je wel zeggen dat het "gewone criminelen" zijn en dat de islam er buiten staat maar dat is dus niet zo. Al deze criminele daden zijn ingegeven door het feit dat de koran voorschrijft zoveel mogelijk misbruik te maken van de ongelovige.
Maar als je dat verband legt ben je een islamofoob en een racist en een ophitser. Althans, volgens de "boven ons gestelden". De tijd is op, de grote wijzer heeft de twaalf reeds gepasseerd.
Respect voor Dennis! Misschien een waardig vervanger voor de columns van Hans Jansen?
Ik vrees helaas wel dat Dennis vanaf nu beveiliging nodig heeft.
mooi hoor, hoe lang zou het duren voordat ze hem vinden met een mes in zn buik ala theo?
-weggejorist-
Igor Putkin | 01-07-15 | 20:14
www.google.nl/search?q=Wim+Heitinga&a...
mooi figuur die Dennis, overal een goed antwoord op.
Geef deze jongen een vaste wekelijkse column. Hij is niet dom en voor GeenStijl een aanwinst. Kopen dat boek mensen.
Dus Zwarte Piet is geen neger, maar een marokkaan
En de neger is niet de slaaf, maar de blanken.
?
Echt een ontzettend aardige jongen deze Dennis Honing. Heeft geen leuke onbezorgde jeugd gehad en had een jarenlange dwaaltocht/zoektocht nodig om zichzelf terug te vinden. Ik heb respect voor hem zoals hij nu is.
Geestige kerel die Dennis, hoorde 'm een tijd geleden op de radio. Slimme, snelle, eigenwijze denker.
Wat ie in al dat totalitaire systeemdenken hoopt te vinden is me een raadsel, maar ieder z'n meug.
Dat gezegd hebbende, hij blaft hier tegen de verkeerde boom, want mij hoeft ie niet te overtuigen. Hij moet z'n vriendjes overtuigen. Dit is preken voor eigen parochie.
Dat hij lang moge leven, en dat meen ik.
Inmiddels gevonden en eerdaags @mylibrary ;). Hoe bedoel je was dat dus?
@Igor Putkin | 01-07-15 | 20:41
Wat een racisten.
In 1938 Vrede in onze tijd, in 2015 de religie van de vrede: opiniez.com/2015/07/01/de-strijd-tegen...
"En wie den Naam des Heeren gelasterd zal hebben, zal zekerlijk gedood worden; de ganse vergadering zal hem zekerlijk stenigen; alzo zal de vreemdeling zijn, gelijk de inboorling, als hij den NAAM zal gelasterd hebben, hij zal gedood worden." Leviticus 24 16.
Als het westen de islamitische landen niet had leeggeroofd en kapotgemaakt hadden ze daar misschien nu ook tv's in de huiskamer staan om hun van hun debiele religieuze boekjes af te leiden.
@RobberenRukkie | 01-07-15 | 20:38 Was dat dus..
2RobberenRukkie | 01-07-15 | 20:38
leest als een trein, prachtig hoofdstukje over de inburgeringscursus ook, je komt niet meer bij, van t lachen en de ellende... echt een aanradeer , als het nog te koop is.. anders maar tweedehands, een must-read en beter dat t stukje hierboven.
'@Sinds 9/11 zijn er tientallen moskeeën gevandaliseerd in Nederland en dat is een schande..' dat stellen tegenover al de waanzin, bloeddorst en haat die van Moslims komt, is een schande. Het stuk leest verder als een verademing, maar dit gaat geen grond vinden in de Moslimgemeenschap, omdat er vooral veel dezelfde genen rondwaren en dat maakt niet slim, om het maar omzichtig te zeggen. Nee, het wordt echt de wal die dit schip gaat keren. Heb het nooit eerder waargenomen, maar na die laatste aanslagen, heb ik zelfs de meest overtuigde moslimverdediger (buiten Moslims zelf natuurlijk) horen praten over dat het nu toch wel genoeg was, al die doden uit naam van de Islam. Dat gaat wat worden in de nabije toekomst met nog wat aanslaagjes van die aanhangers van het geloof van de vrede.. 'Aanslaagjes' ja, want we denken toch niet dat we enige echte schade ondervinden daarvan? Naast alle zeer te betreuren gevallenen natuurlijk? Nee die aanslagen wakkeren de weerbaarheid en haat aan. Maak je borst maar nat 'Abdelkarim'!
Kaas de Vies | 01-07-15 | 20:37
Nee.
Maar nu even een persoonlijke vraag Dennis, heb jij jouw pielemuisje ook laten besnijden toen je bekeerd was?
eerstneukendanpraten | 01-07-15 | 19:16
Arme jongen. Wanneer kom je uit de kast?
Zou ook zomaar een "false flag" kunnen zijn.
@Leftovertje | 01-07-15 | 20:30
Werk was mij nog onbekend, dank voor leestip.
@Igor Putkin | 01-07-15 | 20:33
Heet er 1 Mohammed? Dat is namelijk haram, want hij (of zij) is een afbeelding van de heilige profeet!
Groot probleem is vooral de politiek correcte drang om alle islamitische terreur en destructie steeds weer te verbloemen met de mantra dat het mensen betreft die de ware islam misvormen en dat de ware islam een religie van de vrede is. De filosoof Maarten Doorman zegt dat dit te maken heeft met de romantische idee van zelfontplooiing die geprojecteerd wordt op cultuur. Waaruit vervolgens het ideaal van de multiculturele samenleving verschijnt, waarin dus alle culturen (dus ook die van de islam) hun authentiek eigene moeten kunnen vieren zie: Maarten Doorman, De romantische orde, p. 190 e.v. Probleem is dan dat de islam nauwelijks waarden heeft, die het met de waarden van de moderne open samenleving kan delen. De islam staat bijvoorbeeld zeer intolerant jegens zelfstandig denken en vragen stellen, kritiek, zelfkritiek, wetenschap, democratie en universele mensenrechten. De combinatie van Westers cultuurrelativisme en toenemende invloed van islamitisch totalitarisme, kan daarom niet anders dan resulteren in uiteindelijk een burgeroorlog. Interessant spreker in deze is bijvoorbeeld de politicoloog en historicus Hamed Abdel Samad. Recent in Keulen, met intro en discussie.
www.youtube.com/watch?v=CN2gJ9u6bCY
www.youtube.com/watch?v=BLC7oTQHQC0#t...
www.youtube.com/watch?v=Ys3jT6gRv84
von Amsberg | 01-07-15 | 20:17
Ik ken heel wat moslims die de Nederlande taal stukken beter beheersen dan u.
Dat gezegd hebbende denk ik dat u moslims verwart met (buitenlands) tokkietuig. Tenminste dat haal ik uit uw reaguursel. Het woord kanker wordt namelijk niet onderwezen in de moskee, evenals Nederlands trouwens, maar dat terzijde.
Van mij mag Dennis honing wel wat vaker een stukje bloggen op een woensdag avond.
Ik heb altijd gevonden dat Dennis verstandige dingen zei bij zijn TV-optredens al ben ik het niet eens met zijn ideologie. Prima stukje duiding.
lees dan www.bol.com/nl/p/cafe-mogadishu/100100... oow niet leverbaar, raar zeg
Radio1 meld dat er ook al politie-geweld is/ vanuit Utrecht " filmpje staat op internet volgens de spreker.
PANiekkkkkkkkkkkkkkkkkk. Het bewuste filmpje staat op deze site en alleen de hond werd echt boos.
Maar van elk geloof blijft alleen maar atheïsme over als je je serieus gaat bemoeien met de ethische gaten. Eigenlijk moet Dennis een stukje schrijven waarom hij meent het woord van zijn god vrij te kunnen interpreteren, als faalbaar mens dus. Dat is nogal wat, op de stoel van het Opperwezen gaan zitten. Dus als je dat eenmaal doet, waarom dan niet gewoon datzelfde Opperwezen een harde schop onder zijn bovennatuurlijke aars geven en het gewoon helemaal zélf uitzoeken?
@Klootviool 1-7-15|19:27 Nee, dit is de standaard reactie van elk gelovig persoon. Die kunnen afschuwelijk halsstarrig en vijandig worden als je ze blijft confronteren met tekortkomingen in hun opvattingen. Christenen hebben hier de term 'worstelen' voor bedacht; moslims en joden zullen wel iets vergelijkbaars kennen. Je zet op een genadeloze manier de bijl in de wortels van hun bestaanszekerheden; de vrijheden van de atheïst vinden ze vreemd en eng. Bovendien lopen ze het risico een flink gedeelte van hun vrienden en familieleden kwijt te raken. Daar kun je je schouders over ophalen, maar voor dat iemand zover is dat hij of zij geloof afzweert kunnen er letterlijk *jaren* van vertwijfeling en ploeteren en aanmodderen aan vooraf zijn gegaan. En bij elk excuusje zul je opnieuw moeten ingrijpen, de paadjes moeten afsnijden.
Dus gaat logica werken? Ja. Maar het is een zaak van lange adem, en ook leren hoe logica op de juiste manier in te zetten. Bot inhakken wordt alleen maar als persoonlijke aanval ervaren tot op het punt waarop een FFF-reactie wordt uitgelokt en discussie staakt. Beter is het om iets minder hard van stapel te lopen en de zaak te blijven kietelen op een plek waar de gelovige nét niet bijkan.
@eerstneukendanpraten | 01-07-15 | 20:15
De groententuin staat er goed bij, ik herhaal : De groententuin staat er goed bij.
Over en uit !
Radio1 meld dat er ook al politie-geweld is/ vanuit Utrecht " filmpje staat op internet volgens de spreker.
PANiekkkkkkkkkkkkkkkkkk. Het bewuste filmpje staat op deze site en alleen de hond werd echt boos.
Tja.
Waarom kritiek accepteren, of zelfs aan zelfkritiek doen.
Je kunt toch ook gewoon alle critici af laten slachten?
Goed bedoeld stuk van Dennis, en ik hoop dat hij dit overleeft.
Maar hij mist toch ook een beetje de point.
Alle misdaden van de islam die hij noemt, en nog vele miljoenen andere misdaden van de islam die hij niet noemde; ze zijn allemaal een logisch gevolg van de islam. Ze zijn namelijk allemaal gebaseerd op de vele oorlogsmisdaden van de grondlegger van de islam. En laat die zelfbenoemde profeet zichzelf nou net tot de "perfecte mens" hebben benoemd.
Tot voorbeeldfiguur voor alle moslims.
Vandaar dus de moorden op islamcritici, vandaar de islamitische slavenjachten, vandaar de talloze genocides; en vandaar ook dat moslims nog steeds voortdurend schreeuwen om méér méér méér moorden, slavenjachten en genocides.
Er is geen enkele religieuze reden voor moslims om hun idool niet na te doen.
Behalve dan misschien beschaving, intelligentie, empathie, en nog zo wat zaken die de islam uitdrukkelijk verbiedt.
Maar ben je nog wel een echte moslim als je beschaving, intelligentie en empathie in je leefwijze mee laat wegen?
Ben je nog wel een echte moslim als je de vele oorlogsmisdaden van de proleet Mohammed bekritiseert, in plaats van imiteert?
Als Dennis nu zo ver is als hij zegt te zijn, waarom zegt hij zijn geloof in die perverse tiran dan geen gedag?
Goed stuk. Is wel ff nodig om doorheen te worstelen, maar geeft meer inzicht in hoe de islam werkt. Net zo krom als elke religie.. Vandaar dat de eerste partij die pleit voor een verbod op religie mijn stem heeft!
@ Von Amsberg
Heb jij het OM al in de voicemail?
@Igor Putkin | 01-07-15 | 20:14
Wij op geenstijl maken geen grappen, wij doen alleen aan racisme!
Gaap, Dennis, jouw helingsproces boeit mij niet. Hoeveel pillen slik je om stabiel te blijven?
-weggejorist-
Islamieten horen hier niet thuis en ze mogen zich hier ook niet wortelen, de Islam is het grootst mogelijke vergif die onze samenleving uit elkaar drijft.
Deze mensen horen hier niet, ondanks dat ze alle mogelijkheden hebben gekregen om zich te ontwikkelen, maar voor het meer dan overgrote deel van deze bevolkingsgroep gaat hun vocabulaire niet verder dan KANKER, kanker en dat komt zelfs nog niet goed gearticuleerd uit hun strot na jaren onderwijs te hebben genoten waaraan ik mijn deel heb bijgedragen. Nu heb ik daar ontzettend veel spijt van, maar ja dit werd gedwongen afgetroggeld door links.
Al diegene uit politiek Den Haag die hier enige vorm van begrip hebben zijn qua herseninhoud Oud off Order. De generatie die voorkomt uit de golf gastarbeiders die geïmporteerd werden door ONZE Nederlandse (Multinationals) kwamen uit achterlijke gebieden waar inteelt normaal was en is. ( Vlak ook Urk niet uit, plus al die kleine in zich zelf gekeerde gemeenschappen) deze ontwikkelingen zijn een ramp voor deze mensen, ze komen tekort en hebben een tekort wat ze nooit meer in kunnen halen, want het is gene bepaald.
Het verschil tussen de Nederlandse variant en de Islamitische is, dat wij verlicht zijn en zij in 1400 jaar hier nog geen kans toe zien en dat is het grote verschil wat een burgeroorlog zal doen ontstaan.
Er is een heel oud Chinees gezegde wat waarschijnlijk Islamieten nooit zullen begrijpen inclusief geïndoctrineerd links volk.
" Bijt nooit in de hand die je voed "
Ja en na dit gezegd hebbende breekt de hel los en staat links op van zijn hangplek.
Kaas de Vies | 01-07-15 | 20:08
Rood. Paars is zwart. Zes en zes maakt tien. Roger, out!
Kaas de Vies | 01-07-15 | 20:08
Een Wim Heitinga grap, really?
Mark_D_NL | 01-07-15 | 20:05
Hahahahaha, kuDT weer koffie op de laptop. '-)
@Maiwand2015 | 01-07-15 | 19:45
.
Maiwand de thuisdrinker. Die begint te stotteren wanneer een vrome moslim als hij geconfronteerd wordt met een foto van hemzelf en een glas witte wijn.
.
Laat al die haat en baard gewoon los joh. Je hebt de smaak van westerse geneugten al lang te pakken. Roken, drinken, heimelijk rukken op de blote enkeltjes (of nog stouter) van kuffarmeisjes. Je geniet er van. Verslaafd aan de zonden van hen die je zo probeert te haten, omdat je zwakzinnige broeders wereldwijd dat zo willen.
.
Ook jij weet dat je al je dagelijkse geneugten in techniek, welvaart en gezondheidszorg te danken hebt aan ongelovige westerse honden. Je zou niet meer zonder kunnen. Je zou niet meer zonder willen.
.
De geloofshetze die je hier tot een marginaal cult heldje maakt is nietszeggend voor echte moslims. Je zou het geen maand uithouden in raqqa. Te westers. Je zondige gewoonten zouden je zomaar in een kooi vol vuur of water kunnen doen belanden.
.
Dus laat het lekker los. Noemen we je voortaan gewoon Marcel. Mag je gewoon aanschuiven bij de BBQ. Hoef je nooit meer stiekem te doen over alles waar wij westerling niet moeilijk over doen. Leef, doe en wees blij. Sterker nog, zelfs de grootste wens des booslims zou voor je in vervulling kunnen gaan: de luxe van een ongelovige witte vulva om je primitieve paaltje. Met wederzijds welbevinden. Want al was je nog zo'n volgevreten haataap, een welgemeend 'sorry' doet het goed bij blanke voorbipsjes.
Paarlen voor de zwijnen Dennis. Dit kan een eendimensionaal reaguurdersbrein niet verwerken.
Staat ie al onder politiebescherming? Of hebben die het te druk met de comments lezen?
@eerstneukendanpraten | 01-07-15 | 19:55
Onzin ik ben de enige Maiwand2015. Ik verifeer dit bericht met code "Soenna 34590%45r3235"
@Maiwand2015 | 01-07-15 | 19:45
.
Zo diep als jij en je soortgenoten kan niemand zinken, hoe goed ze hun best ook doen... maar vertel eens, werk je **proest** inmiddels, of vreet je (na tienen) nog steeds uit de staatsruif
@snakeplisskin | 01-07-15 | 19:56
Hier een foto van de pinautomaat die Meiwantluis vandaag bezocht.
--
www.dagroosendaal.nl/wordpress/wp-cont...
Ik hoor Dennis liever praten, dan dat ik zijn stukjes moet lezen. Een beetje over de top.
Het is erg populistisch gescreven. Erg veel stijl dingetjes vn GS. Erg naar de reaguurders toe geschreven. Nee. Lijkt me geen oprecht verhaal. En als je ziet hoe snel die Haatbaard zonder Rabo reageert. Twijfelachtig. Maar best lekker vlot gechreven.
eerstneukendanpraten | 01-07-15 | 19:55
Ghehe....
Waarom zou je je geloof gaan onderzoeken? Waar het vandaan komt? Waar je het hebt gekregen? Dat zou twijfel zijn. En het is de ultieme waardheid. Dus die route kun je niet gaan.
atheïstisch stemvee | 01-07-15 | 19:53
In de hoop dat @maiwand kan pinnen natuurlijk. Kans is groot dat dat niet gaat lukken.
Maiwand2015 | 01-07-15 | 19:45
Ben jij het echt?
www.youtube.com/watch?v=-FucbvoFFy0
@ Fijnstoffer | 01-07-15 | 19:38
dat is precies het probleem. "perfecte mens" = een massamoordenaar en kinderverkrachter total gebrek aan logica.
Dennis schrijft een interessant stuk, maar zijn kritiek schiet volledig te kort als het om "de profeet" gaat. Dennis is bang, of hij weet dat als hij de "profeet" kritisch" onder de loep neemt, niks meer van zijn geloof over blijft.
Er is geen Allah, er is geen God,er is geen Buddah, er is geen Visjnoe, er is geen Jaweh. Er is geen Zeus, er is geen Neptunus, er is geen Aphrodite, er is geen Wodan. Er is ook geen Roodkapje, geen Assepoester en ook geen Gelaarsde Kat. Frodo en Bilbo bestaan ook niet. Harry Potter, Zwarte Piet.. nee. We hebben ze namelijk zelf bedacht. De hemel.. engelen? Nee ook niet.
De hel met zijn duivels, dìe hebben we wel. Die wordt gemaakt door al diegenen die wel in alle voornoemde onzin geloven.
En als @maiwand de typo vindt, dan neem ik iets lekkers voor hem mee ook nog.
@Desmoulins | 01-07-15 | 19:49
Ik voel me altijd gediscrimineerd als ik niet-moslim wordt genoemd. Alsof ik afwij van de norm.
Misschien kan ik mijn aangifte wel met dit reaguursel afdoen.
Ik denk dat ik maar eens even op de thee ga bij @Maiwand2015. Ik denk dat ik mijn slaapzak meeneem. Ik denk eigenlijk dat ik nooit weer weg ga uit zijn huis. Vervolgens ga ik op werkelijk alles kritiek leveren in @Maiwand2015 zijn huishouden, zijn privé, zijn inrichting, de inhoud van zijn koelkast. Vervolgens ga ik juigen en schreeuwen als er wordt ingebroken in dat huis, wand dat heeft @Maiwand2015 toch echt aan zichzelf te danken met zijn racisme en nog wat policor kreten. Ik denk dat @Maiwand en ik het heel gezellig gaan krijgen in ONS huis.
Tot zo @Maiwand!
De moslim mist dankbaarheid naar andersgelovigen die hem een betere toekomst hebben gegeven in Nederland ( de moslim is allah hier dankbaar voor). Zelfkritiek vanuit de Islam gebeurt een enkele keer door een individu. Vanuit een grote moslim gemeenschap kun je dit vergeten. Islam en verlichting kun je vergeten, daar en massa,s middeleeuwse import binnenkomt en zogenaamde korangeleerden worden uit het buitenland ingevlogen. Tja het is wachten op de eerste aanslag in NL. Greetz
@Desmoulins | 01-07-15 | 19:49
Minst geringe, lul.
Maiwand2015 | 01-07-15 | 19:45
Hoe is je relatie met de rabo? Alles alweer okidokie?
Zitten wat addertjes in. Bijvoorbeeld over de zogenaamde pluriforme belofte. "Wij kunnen onze moskeeën niet behandelen zoals Saudi Arabië kerken behandelt." Nee, maar heeft S-A dezelfde problemen met het christendom als wij met de islam? De vraag stellen.... Nou ja, dat is er 1. Voor de rest heb ik geen tijd. Islam is kudt en daar moeten we hier zo snel mogelijk van af en tot die tijd beschouw ik alle moslims als mijn vijand. Zo duidelijk? Ik zie de NSB wel verschijnen als mijn ip wordt opgevraagd.
Los van mijn eerdere ietwat kritische plempslel, hulde voor het feit dat hij iig aantoonbaar durft te denken. Kon haast wel een Jood zijn, hehe;).
@Libertariër91 | 01-07-15 | 19:12
Hou uw geliefden dichtbij, maar uw vijanden dichterbij..
Zwitsal.
Leuk stuk. Maar dit soort stukjes leidt niet naar een oplossing. Haatbaarden will haatbaard. En wie niet meedoet krijgt een kromzwaard door zijn nek. Investeren in justitie en defensie is het enige wat werkt om die klootzakken terug te jagen naar het prehistorische hol waar ze uit komen.
Een beetje teveel als jullie, niet-moslims, nu een beetje tegemoet willen komen aan ons moslims en vice versa dan komt alles helemaal goed...
De onveranderlijke, onfeilbare leer van de heilige islamitische boeken maken deze hoopvolle maar uiterst naiëve opvatting tot een beeld dat haaks staat op de dagelijkse realiteit: daar waar de islam is, blijft het en wil het ook groter worden en steeds meer invloed krijgen op politiek en maatschappij en daar werkt alleen geweld tegen zo leert de geschiedenis ons. Zelf de meest geringe vorm van islamisering is ongewenst.
Doe er een 'i' bij.
slam is volkomen kut en zal dat altijd blijven.
Maiwand2015 | 01-07-15 | 19:45
En ja hoor onze knuffelbaard is er weer.
Dennis blijft voor mij een agent van de AIVD. Kennelijk hebben ze nu een niuewe rol bedacht voor hem: het geitje aan de paal, wachtend op de tijger.
-weggejorist en opgerot-
Retiarius | 01-07-15 | 19:40
Als je het niet leest waarom dan nog reageren?
Hou dan gewoon je smoel dicht en zuip jezelf een migraine. Oh en ik heb je tegel niet gelezen trouwens.
Ach ja, wat is het woord van een islamkritische bekeerling naar de Islam waard bij de rest van de moslims behalve de gedachte 'het is geen echte moslim.'
Atheïstisch stemvee 19:36
.
Very true! Erg mooi gesproken!
allemaal mooi en wel maar waarom moet ik mij doorlopend met de islam bezig houden, die interesseert mij namelijk helemaal niet en wat de de belijders daarvan denken en vinden nog minder. Islamitische mensen, doe je best maar maar laat mij er buiten. Van de overige honderden religies die in dit land worden beleden hoor ik doorgans niets, ze bezorgen geen overlast en vallen anderen niet lastig en zo hoort het ook.
Bekeerd, toch een beetje teruggekeerd, maar nog steeds niets geleerd. Dus gewoon verkeerd. Heb het stuk niet gelezen, zal mij ook een worst wezen. Ik trek nog een biertje open, want deze gast is wat mij betreft totaal bezopen.
Er staan zinnige dingen tussen, maar dit is er niet één van: "Sinds 9/11 zijn er tientallen moskeeën gevandaliseerd in Nederland en dat is een schande."
Die vandaliseringen zijn alles behalve een schande. Als de Islam zichzelf niet eens kan bekritiseren of kan beoordelen op hoe in- en in slecht dat hele geloof eigenlijk is, dan krijg je vanzelf een keer repercussies op die terreurdaden én vingerwijzende gekken. Als de Islam niet eens iets wil doen aan het zwarte deel in hun geloof (waar de IS e.d. héél welwillend misbruik/gebruik van maken), dan doet de rest van de wereld het wel. Ik had eigenlijk gedacht en gehoopt op hardere repercussies.
De Islam gaat niet veranderen. De Islam gaat ook nooit bij zichzelf te rade over wat er eventueel misschien tot stiekem best eens mis zou kunnen zijn met hun eigen geloof. Hun geloof. Dat is heilig. En zolang het Islamieten zijn die daar handig gebruik en misbruik van maken is het goed. Want dan heeft Allah dat zo gewild blijkbaar. Maar wee je gebeente als je als niet-Islamiet iets kritisch te zeggen hebt, of grappen maakt over, de Islam. Kop eraf, mes in je donder, bom op je hoofd, en de rest van je familie wordt vervloekt tot in de eeuwigheid.
Beste Dennis Honing, zie je de hypocrisie met dit hele k*utgeloof? Bekeerd of niet, je maakt een hoop goede punten. Maar feit blijft dat de hele Islam zo mak als een lammetje de Koran lijkt te geloven en volgen, zonder zich ook daadwerkelijk te houden aan hun enige publieke credo: respecteer alles en iedereen. Want als er iets is wat ze niet doen is dat het wel. Als zij met het vingertje wijzen zijn wij de schuldige wijzen wij met het vingertje dan zijn wij de racisten. En oh ja als racist moet je óók een mes door je donder, bom op je hoofd, etc.
@Grrrrbachov | 01-07-15 | 19:33
De islamitische superelite, is dat shia of soenna? Of is het een andere stroming waarover moslims elkaar de kop afhakken, dat kan ook nog.
Ow , en waarschijnlijk is Dennis zijn loopbaan bij de NPO nu wel kapoet. Dus ...........................
Wellicht wordt Dennis de nieuwe Regenjas van G.S.
Wel opmerkelijk dat een Nederlander 15 jaar nodig heeft voor een reformatie, terwijl die geitenneu.. , ik bedoel mensen uit Arabische landen, in 1600 jaar nog een centimeter verder zijn gekomen.
Goed stuk, maar men zal niet naar je luisteren. De islam heeft walgelijke dogma's en barst van de onzinnige gore 'logica' van godsdienstgestoorden. Het belangrijkste: er is maar 1 god, allah, en Mo is zijn profeet, de perfecte mens. Maar die perfecte mens is helaas een ziekelijke bekrompen overheerser, hater, moordenaar, verkrachter, een rover en een hallucinerende psychopaat. Maar ... de perfecte mens wiens voorbeeld en woorden de moslims moeten volgen. Zieker kan bijna niet. Toch blijft men dit onderwijzen ... anders is men een ongelovige of afvallige met als resultaat uitsluiting of de dood, of de hel. De islamitische wereld is een verzameling van honderden miljoenen angstige zielepoten die elkaar in een wurggreep houden middels de zieke redeneringen van beroepsgeleerden die het hele circus draaiende houden. Het valt te vrezen dat alleen snoeihard optreden daartegen helpt. Wie dat niet wil, zal door de waanzin worden achterhaald.
@De Libertariër | 01-07-15 | 19:26
Een mens heeft een beperkte horizon, ongeveer een leven lang. Een ontwikkeld mens heeft een horizon voor generaties voor en na hem. Religie heeft een horizon van vele eeuwen. Het leven zelf? Voor het leven zelf is islam slechts een rimpeling in de oceaan.
Goed geschreven. Doe ff een cctje richting Den Haag.
IJzer Oxide | 01-07-15 | 18:44
atheïsme is geen religie droplul
Nou, Dennis is blijkbaar ook wakker geworden; want... trouwe lezer van GeenStijl geworden misschien? .... Hartstikke leuk zo'n bijdrage maar het heeft natuurlijk 0,0% effect. Zoals rara | 01-07-15 | 18:36 en anderen hierboven ook al zeggen. En de critici van de islam in het algemeen roepen dit ook al vele jaren. Niets nieuws dus. We zijn met ons allen roependen in de islamitische woestijn.
Het enige dat wel interessant is, is de zin: "... Mee moeten met Zwarte Piet in de zak naar Spanje (destijds een islamitisch gebied) stamt af van deze praktijken. ..." Laten we daar Quinsy Gario in het vervolg mee om de oren slaan: Zwarte Piet is geen slaaf maar een Moorse slaven-drijvende boeman. In stand houden dus die Moorse Piet als universeel symbool tegen de slavernij.
Ik wil compensatie van Marokko!!!!!
Claude_Vieaul | 01-07-15 | 19:27
Toch goed juist dat je probeert met haar te praten. In elke cult, ook scientology bijvoorbeeld, zitten de meest verschrikkelijke mensen, meestal richting de top. Maar veel mensen zijn toch vooral slachtoffer, als je in een cult geboren wordt, is het erg moeilijk ontsnappen, zeker als je nooit met mensen spreekt buiten de cult. Je denkt dat het geen zin had, maar het kan best zijn dat ze nog 20x zo'n gesprek heeft gehad, en dat ze dan geen moslim meer wilt zijn. Dus je weet nooit of het helemaal geen zin heeft gehad.
@Chantrovic | 01-07-15 | 19:27
Het zou altijd over seks moeten gaan, dat zou een hoop ellende schelen.
Stel je voor dat jij bij de islamitische superelite hoort, ga je dan de islam aanpassen terwijl deze islam je van miljoenen voetsoldaten voorziet om je wereldse doelen mee te bereiken? Waarom denk je dat het Westen zo graag de islam wil aanpassen? Zodat het Westen kan blijven domineren en omdat het Westen geen concurrentie duldt. Waarom denk je dat de islam de "vrijheid van meningsuiting" van het Westen aanvalt? Om dezelfde reden als waarom het Westen de islam wil veranderen.
Hopeloos. De bekendste moslimfilosoof was Al Ghazali (10581111), een Pers die het klassieke Griekse denken inferieur vond. Zoals Mohammed het zegel der profeten wordt genoemd, zo wordt Al Ghazali wel het zegel der filosofen genoemd. De betekenis is dezelfde: Stopt U maar met denken, alles staat nu vast. Vooral de Soennieten beschouwen Al Ghazali als een soort 2e Mohammed. Wat Al Ghazali uit zijn bestudering van de Griekse filosofie haalde was vooral afwijzing ervan. Bestudering van de wetten van oorzaak en gevolg, de causaliteit dus, vond hij verspilling van energie. Succes ermee.
We missen dhr. Jansen node..
Welbespraakt en belezen, doch n knettergekke aandachtsgeile opportunist. Uitgekotst door de oemma (want kaas blijft kaas), probeert ie op hangende pootjes zn ervaringen als overloper te verzilveren. type landverrader. In een willekeurige oorlog zou alles van pek & veren tot en met fysiek n koppie kleiner zijn lot zijn. Ik zou hem nog niet vertrouwen mn huisvuil aan de straat te zetten.
.
Vlot geschreven, maar het getuigt niet van bijzonder veel visie. En dat is juist waar feitenkenners proberen mee weg te komen.
.
Wat resteert; Saudi Arabie is heeft een kudtbewind (heeft alles met islam te maken), maar juist het buiten houden van andere religies is dat ene ding wat ze goed doen. Omdat zij, in al hun middeleeuwse achterlijkheid weten wie er tussen twee geloven op een kussen slaapt.
Als dit geen Mossad agent is,weet ik het ook niet meer.
Hij zal nu wel niet meer bij DWDD aan mogen schuiven, nu hij waarheden als koeien verteld.
Goedvolk heeft altijd moeite met een policor spagaat.
Hij zegt niet pc dingen. Maar hij is nog wel moslim. Dus boven alle kritiek verheven.
moeilijk moeilijk. en het is al zo warm.
Graag Ebru inruilen voor deze meneer.
Helder verhaal in tegenstelling tot die zichzelf "columniste" noemende tuthola..
Waarom krijgt die gast trouwens een eigen topic?
Hij kan toch ook gewoon een reaguurdersaccount aanmaken en gaan reaguren, net zoals wij?
sprak gister nog met een moslima collegaatje van me. Een redelijk vernederlandst meisje. Hoofddoekdragend, dat terzijde. We raakten in gesprek en ik stelde voorop dat ik haaks tegenover ieder geloof sta. Dat respecteerde ze (zei ze). Zij blijft 'ons' verwijten dat al die klotezooi niets met islam te maken heeft. Dat sharia niet in de koran staat. Dat IS geen moslims zijn (maar natuurlijk Zionisten). Wanneer ik haar wijs op zaken die toch echt onderdeel zijn van islam, de geschriften en het gepredik dan is het 'ja maar dat is echt niet mijn islam, IS pakt al het slechte' zeg ik 'ja ok en jij pakt al het goede, maar het blijft er onderdeel van'. Lang verhaal. Bottom line.. ik vertel haar dat het de islamitische gemeenschap zelf is die kritisch zal moeten gaan zijn naar hun eigen gemeenschap en zal moeten hervormen. Maar daar is gewoon GEEN denken aan. Je merkt dat haar bloeddruk stijgt en de sfeer wordt grimmiger. Gewoon geen weg voor die mensen.. zelfkritiek en ZEKER niet op islam. Het gaat heel moeilijk worden mensen. Logica gaat er niet van winnen. En ik ga mijn time of life hier niet voor opofferen. Ze rotten maar lekker weg hier in dit land. Ben d'r klaar mee. En dit was nog best een vriendelijk voorbeeld van een vernederlandst meiske (dat overigens nu pas sinds al die generaties de eerste in de familie is die geen bruidegom uit 'vaderland' trouwt.
Ik vond Dennis ook voor zijn 'reformatie' altijd 1 van de degene die enigzins kon uitleggem in welke wereld hij en zijn radicale vriendjes leefden. En de enige die dat ook nog een beetje intelligent en met een beetje humor kon vertellen. Misschien juist omdat hij Nederlander was. Geen Dennis maar de plek van Erbu, die lult toch alleen maar over zichzelf (ik.., ik.., ik.., ik...)en haar vrouwenirritatietjes.
Goed stuk maar degenen welke het moeten lezen en er lering uit moeten trekken zijn hier volledig blind en doof voor.
Goed verhaal en vlot geschreven. Ik wou dat het ook aansloeg bij de groep waarvoor het bedoeld is.
Deze man heeft een ziekelijke obsessie voor seks. Het gaat meer over seks dan waar het over zou moeten gaan.
Dennis, beste jongen, je goede bedoelingen ten spijt: De Koran is het letterlijke woord van de volmaakte Allah en bevat geen enkele fout. Zegt diezelfde Koran.... Tegelijk staat het in twijfel trekken van het woord van Allah gelijk aan afvalligheid. U kent de straffen die de Sharia wetgeving dicteert als geen ander.
.
Bon. We hebben dus een perfect boek van een perfect opperwezen waaraan iedere gelovige zich dient te onderwerpen, waar het in twijfel trekken van de boodschap de gelovige op zware lijfelijke straf komt te staan.
.
Exact welke verandering hoop je dan op? Islam is door dit mechanisme eenvoudigweg onveranderlijk.
Maar even serieus he.. Als je zelf al ziet hoe krankzinnig je geloof is wat doe je er dan nog bij Dennis?
"'Toeval is dood' heeft Kees van der Staaij tussen zijn spekroze tepels getatoeëerd".
Spek als in varken?
Jee hoeft er geen te zijn om dat te weten.
Hoe keek Dennis aan tegen Ayaan Hirsi Magan en anderen toen hij een salafist was? Hij negeerde hen volledig en trok niks aan van hen? Waarom denk hij dan dat moslims hem nu serieus zullen nemen? De Koran gaat niet aangepast worden. Degenen die denken van wel drinken veel fanta.
Of iemand anders heeft deze (overigens interessante) tekst geschreven of meneer Dennis Abdelkarim Honing is goed geholpen bij het redigeren er van.
Zelfkritiek is alleen voor sterke persoonlijkheden.
Heinzz | 01-07-15 | 19:02
.
Beste tegel. Baas.
@holy cow! | 01-07-15 | 19:16
Maar dan wel iets korter graag.
Een alineaatje of twee ofzo, dan moet het wel gebeurd zijn vind ik.
@Long Horn | 01-07-15 | 19:11
Ze zijn voor niemand wreder dan voor hun geloofsgenoten.
"de islam heeft ethische gaten."
Man, als er over halal slachten wordt gepraat (wat feitelijk niet anders is als mensen onthoofden) dan krijg je een enorme proteststorm en discriminatie en vrijheid van godsdienst gezeik van zelfs de SGP. Zelfkritiek en discussie gaat echt niet gebeuren. Welke zelfkritiek kan je hebben als je heilig in een barbaars achterlijk sprookje gelooft. Godsdiensten zijn geboren uit angst en onwetendheid, het niet in staat (durven) zijn om eigen beslissingen en verantwoordelijkheid te nemen. Het geloof is als schuilen onder een paraplu van de naar beneden druppelende realiteit. Maar intussen liggen dus de halal producten in de supermarktschappen en mag je er als atheïstische NLer niet over lullen, want discriminatie en racisme.
Dennis, ik raad je aan om wat meer Occam's razor te gebruiken: god/allah bestaat niet, profeten zijn leugenaars en heilige boeken zijn minder waard dan wc-papier, want minder praktisch. Succes met het vergaren van wijsheid.
Hulde voor dit stuk. Geef de man een wekelijks stukje hier.
Jammer dat zulke wijsheid niets zal uitmaken in het debat en beleid. Want Nederland en policor. Ooit leefde ik een leven zonder dat ik geconfronteerd werd met religieuze fanaten en haatgeweld. Ok, er was verzuiling, maar dat brokkelde al af toen ik jong was. Had ik op tienjarige leeftijd durven dromen dat mijn land en onze regering zoveel rekening zou gaan houden met zo veel achterlijkheid? Ik mis de 80ties en 90ties steeds meer. De kans is heel groot dat het voorrecht 20 jaar zonder islamgezeur te hebben mogen leven me geen tweede keer gegeven wordt. Tot mijn dood zal ik geconfronteerd moeten worden met religieus geneuzel wat moslims nu weer aanstootgevend vinden of leven met gebeurtenissen dat iemand zich weer opblaast of een kop afsnijd. Waarschijnlijk dan tegen die tijd op wekelijkse basis in mijn achtertuin. En niemand zal ons helpen of wat doen daartegen. En dat is een betreurenswaardig en intens, onbeschrijfelijk triest feit.
Maar nu even een persoonlijke vraag Dennis, heb jij jouw pielemuisje ook laten besnijden toen je bekeerd was?
Het verstand komt met de jaren. We zijn er nog niet, er is nog een lange weg te gaan, maar het begin is er.
Probeer deze lijn door te trekken, Abdelkarim.
Interessant stuk.
Maar ook Dennis laf, want ik zie geen kritiek op "de meeste perfect gelovige" (de pedofiele krijgsheer Mo).
Want als je de "profeet" kritisch onder de loep neemt... Wat blijft er dan nog van de islam over?
Het bloed dat aan de handen van de "profeet" ignoreren en dat islam zo mooi is want gastvrijheid, zakat etc (dat doen andere religies ook)... Is een beetje als zeggen dat
Hitler geweldig was omdat hij autobanen liet en werkgelegenheid creeerde maar zijn misdaden buiten beschouwing laat...
Waar blijft de fundamentele kritiek op de islam, Dennis?
Sterk staaltje Taqqya (of Taqqia of hoe je die islam takkenwet ook noemt) of hij zet hier een scherp beeld neer wat er moet gebeuren met Islam alvorens het naar Europese maatstaven kan leven en meedoen in de samenleving.
Maarja, als er nou een wet bestond waarin geloven nooit de bovenhand mogen krijgen en ze nooit iets "niet" hoeven te doen qua verplichtingen voor de maatschappij "omdat het geloof dat zegt" dat zou het al enorm oplossen.
Of nog beter oplossing, Geloof is een hobby, klaar, alleen achter voor deur of aangewezen plekken waar belasting over betaald moet worden. Kijk maar eens hoe snel geloven dan zullen verdwijnen.
Een moslim die GS publiek komt vertellen dat zelfreflectie een niet bestaand iets is binnen de islam.... Sorry, niet mijn humor...
Toch blijf ik Jezus waarschijnlijk sympathieker vinden.
@IJzer Oxide | 01-07-15 | 18:44
Lees eens wat stukjes van Quid zou ik zeggen.
en om even ot te blijven.
Wat suikerstroop van bijen wil zeggen tegen zijn broeders:Does normaal man!
Tja Theo vroeg aan Mo B. ook om er over te praten maar we weten hoe dat is afgelopen.
Moslimkoekje...
video.breitbart.com/Islamic-State-Exec...
"Maar het heeft niets met islam te maken."
.
Toen ben ik gestopt met lezen, mag dat?
@Kaas de Vies | 01-07-15 | 18:36
Ben ik wel erg voor.
Goed geschreven, mag van mij vaste waarde worden hier.
Het ontbreken van zelfkritiek is een narcistische aandoening en dus eigenlijk een psychische stoornis.
Psychische stoornissen zijn meestal prima te behandelen. Echter moet dit haast altijd, misdadigers uitgezonderd, uit vrije wil gebeuren.
Maar dan moet eerst ook uit vrije wil de diagnose gesteld worden dat men aan een bepaalde stoornis lijdt. Een probleem los je tenslotte pas op nadat je weet wat het probleem is en dat je er aan lijdt.
Echter dat lukt moslims niet, JUIST door het ontbreken van zelfkritiek. Want 'er is niets mis met hun, zij doen toch niets fout?'
En zo komen ze dus in een visueuse cirkel terecht.
de stoornis waaraan ze lijden is er direct de oorzaak van dat ze ook niet van die stoornis af komen.
SODEP | 01-07-15 | 19:05
Kritiek op de islam hé, dat mag niet, de Schilderswijk dondert hem er waarschijnlijk wel uit, of af, via het dak.
Zeer lezenswaardig artikel: De islam heeft moderne moslims niets te bieden - tpo.nl/2015/06/29/de-islam-heeft-moder...
Dat moslims geen zelfkritiek hebben komt doordat hun primaire loyaliteit ligt bij de islam, niet de bij de staat. De naïeve dwazen die de zgn. progressieve westerlingen zijn, begrijpen dit niet en willen het ook niet begrijpen. Wat ze krijgen is een godsdienstoorlog op eigen bodem. En zelfs dan willen ze het nog niet begrijpen. Het is tragisch om te zien hoe de sociale orde door de toilet gaat door de weigering de realiteit onder ogen te zien.
Haat, haat en haat, dat is het, niets meer en niets minder.
Wat had die aanslag in Frankrijk met de islam te maken?
Als ik het zo lees Is hij toch redelijk negatief over mohammed en z'n religie.
Waarom blijft hij dan toch moslim? Stap toch uit die slangenkuil man.
Wat @republikein zegt op 18.41.... die gast mag zich zelf erg graag horen en praten en zo schrijft hij ook.... het kan veel korter:
.
Godsdienst is in het algemeen kut en de islam is het smerigste gif die er momenteel op onze planeet woekert!
Vlot geschreven, mooi gesproken.
Maar hoeveel moslims lezen dit? En hoeveel daarvan denkt hier überhaupt even over na?
Zelfkritiek is alleen voor sterke persoonlijkheden.
Mooi verhaal... lekker kort.
IJzer Oxide | 01-07-15 | 18:44
Volgens mij bekeer je je niet als je een Atheist wordt.
Bekeren kan toch alleen als je overstapt van religie, en simpelweg NIET geloven is ook geen religie toch?
@ Razige Oude God | 01-07-15 | 18:56
Daar ben ik het zeker mee eens. Blijf die schrijfsels maar insturen.
Ik erger me enorm aan al die papegaaien die telkens maar weer herhalen: er waren drie aanslagen op vrijdag. NEE! Er waren veel meer aanslagen op die dag, in Syrië, in Irak, in Somalië, etc. Dus niet DRIE aanslagen, maar veel meer!
Leuke schrijfstijl. Grappige woordspelingen. Inhoud beslist ook interessant.
Zou graag vaker van hem willen lezen hier!
Wat republikein72 | 01-07-15 | 18:41 zegt!!
OT.
Ambulance met toeters en bellen op het Scheveningen strand.
www.scheveningenlive.nl/pier-webcam/
Moslims staan zwak in hun schoenen. Hun onzekerheid en angsten overschreeuwen ze met veel bravoure en vooral met geweld.
Kritiek -> verbetering -> toegeven dat je fout zat. Maar dat tast de eer aan.
Ofwel: hopeloze zaak. Het is geen kwestie van mentaliteit, het ligt aan hun psychische zwakte.
Bekeerde mensen zijn het ergst. Dat zie je ook bij roken. De fanatiekelingen zijn degenen die zich bekeerd hebben tot niet-roken.
IJzer Oxide | 01-07-15 | 18:44
Of de meest verhelderende?
Het valt me op dat ex-moslims minder blind zijn voor het kunst en vliegwerk waarmee de invloed van de islam doorgaans onder het bidtapijt wordt geveegd. Ditzelfde geldt natuurlijk voor ex-gristenen.
Het is jammer dat Hans er niet meer is, anders hadden de beide heren een mooie publieke dialoog kunnen houden waar demense nog wat van konden leren...
Heldere samenvatting. Maar wat voegt het toe?
Wat rara 18:36 zegt. Dit mag nog zo'n goed verhaal zijn, je hebt er niets aan, want degenen die het ter harte zouden moeten nemen zullen het negeren (als ze het al niet onder veel 'racisme'-geroep gaan afbranden).
Klinkt als een goed plan, een beetje zelfkritiek is nooit weg. (Dit is trouwens niet mijn ip-adres hoor, niet op bezoek komen politie...)
*voor* naar boven schopt
Bekeerlingen zijn de ergste. Geldt dat ook christenen die atheïst worden?
Een zin volstaat; God bestaat niet.
het blijft een lul.
-weggejorist-
Mooi,
Duiding van binnenuit.
Waaruit gewoon maar blijkt dat de "gematigde moslim" in ons land er dus gedachten en regels op na houd die 1500 jaar geleden misschien bon ton waren.
En verder geen enkele zelfreflectie kent....
player.companywebcast.com/gemeentegoud...
Moskee debat gouda live
Ik roep 2016 uit tot het jaar van het Boeddhisme. We gaan dan alleen maar praten over dit geloof. Anders vind ik het racisme.
Dennis zegt zinnige dingen, dus wordt hij niet serieus genomen door de beroepsmoslims. Praten over ethische gaten in de Islam komt verlicht over, en daar houden ze niet van.
REAGEER OOK