Overheid: referendum gevaarlijker dan terroristen
Terreur-risico, dat heb je overal. Maar een referendum, dát is pas gevaarlijk!
(Het reisadvies als EU-lobby) pic.twitter.com/ebRC6GiDAf
— Erwin Witteveen (@RwinW) June 30, 2015
Zie hier een vrij beknopte samenvatting van het redenatievermogen van onze overheid. Een terroristische aanslag op blanke toeristen in Tunesië? Geen negatief reisadvies. Zolang u zich maar met zonnebrand factor lood in smeert, is er niks aan de hand. Referendum in Griekenland? BLIJF WEG! REISALARM! TOERISTENALERT! REFERENDA ZIJN DOORGAANS DOODSGEVAARLIJK VOOR NEDERLANDSE BURGERS! Immers, Nederlandse burgers die zomaar bloot gesteld worden aan een democratisch proces, waarbij het volk gevraagd wordt om de voorkeur duidelijk te maken aangaande ingrijpende financiële plannen, dat wil onze overheid niet. Hoewel ze als smoes gebruiken dat de pinautomaten misschien niet werken. Right. Als de Grieken iets nodig hebben de komende maanden, zijn het de euro's die met het toerisme binnenstromen. Maar blijkbaar vindt de Rijksoverheid specifiek op toerisme gericht terrorisme minder gevaarlijk dan toekijken hoe een volk over haar eigen lot beslist.
Reaguursels
InloggenEU = dictatuur.
NL = dictatuur.
Nog iets nieuws vandaag?
HET volk beslist niet over HAAR eigen lot, maar over ZIJN eigen lot. Ja, ja. wij zijn school gegaan.
B0kito | 30-06-15 | 19:13
Je hebt helemaal gelijk! Los daarvan krijg ik wel de indruk dat Griekenland van alle kanten extra onder druk wordt gezet door de EU en haar marionettenregeringen zoals die van Nederlandje.
Een situatie die reeds plaats heeft gevonden (Tunesie), kun je niet vergelijken met een situatie die nog plaats moet vinden.
Ik zou in elk geval Dijsselbloem willen aanraden dit jaar maar niet naar Kreta te gaan.
Mijn persoonlijke negatieve reisadvies.
Voor vanavond lekker gyros, tsasiki, ouzotje erbij!! Ik ben benieuwd wat de volgende zet is van de banksters... coup? Burgeroorlog? Aanslag? Ik dat de regering word vervangen door een goldman sachs mannetje in 3, 2, 1....
Is gewoon een trap onder de gordel, bij negatief reisadvies kan je gebruik maken van je verzekering.
Griekenland moet gestraft worden.
Islam moet vertroeteld worden, iets met olie en dollars en opnemen overpopulatie i.v.m voedsel.
Binnenkort zijn ze allemaal weer geschokt.
Waar is het negatief reisadvies voor de Schilderswijk?
Banaanie | 30-06-15 | 21:51
Wat zeg je?
www.volkskrant.nl/buitenland/zeker-21-...
Dat is vervelend voor willy67 en max.
Desmoulins | 30-06-15 | 19:17
Dat gevoel bekruipt mij ook al geruime tijd. Het mechanisme dat deze groep bij elkaar houdt is mij echter nog niet geheel duidelijk.
Hoe graag ik ook erin mee wil gasn om de overheid te bashen, dit klopt wel natuurlijk. Tunesie is onvoorspelbaar en gering, een bevolking aan de grond daarentegen is link. Zeker met de vele extreem rechtsen welke we voorheen gezien hebben in griekenland.
Wat is het nut om voor elke scheet een referendum te houden, we kiezen tenslotte een regering. Buiten dat is het ook niet raadzaam om Henk en Ingrid te laten beslissen over complexe zaken. Het volk kiest immers altijd voor korte termijn voordeel en niet voor langdurige oplossingen die wellicht pijnlijk zijn in het begin.
Als ik een referendum in mijn gezin houd over de keuze van de avondmaaltijd dan eten we waarschijnlijk elke avond patat met kroket.
Levensgevaarlijk. Vrijheid. Mensen die zomaar gaan stemmen. Dat kan echt niet hoor.
Het zal me benieuwen of ze morgen bewijs hebben van weapons of mass destruction in Griekenland.
In Griekenland is het heel het land en in Tunesië een klein groepje terroristen waar de bevolking zich harder tegen verzet dan wij dat doen.
Een referendum is trouwens voor gefrustreerde PVV-ers die er niet tegen kunnen dat de meerderheid hun mening niet is aangedaan. Daar kunnen die stumperds zich niets bij voorstellen, zo leven ze in de cocon van hun eigen gelijk. We kiezen onze politici om besluiten te nemen. Als je het er niet mee eens bent kies je de volgende keer gewoon wat anders. Dor referenda wordt ons land volledig onbestuurbaar. Je kunt dit niet vergelijken met bv. Zwitserland, want Zwitsers zijn niet links en snappen dat mooie dingen voor de mensen ergens van betaald moeten worden.
Zie er straks maar eens vandaan te komen als alle overbetaalde Griekse ambtenaren de kont tegen de krib gooien. Geen luchtverkeersleiding, geen veerboten tussen de eilanden, geen geld uit de pinautomaat, grenzen gesloten (want alle Grieken willen eruit met hun cash spaargeld), enz. Straks kunnen wij van ons belastinggeld een repatrieringsaktie met Hercules vliegtuigen bekostigen. Als je een beetje verstand hebt beschouw je je vooruitbetaalde Griekse vakantie als verloren en ga je lekker naar Ameland. Jammer maar helaas, maar ook dit had je kunnen zien aankomen als je zo nu en dan een krant leest.
Opeens weet ik wat ik wil worden: Contant euro-bezorger van en naar Griekenland. Wel business class natuurlijk.
Voor de overheid is een referendum een risico, terrorisme daarentegen een goede gelegenheid de burger onder de duim te houden.
Een referendum is oncontroleerbaar voor een staat. En dat hebben ze hier in NL liever niet. Hier wil men controleren, bespieden, en afluisteren. Gaat het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Onder het bewind van Rutte is het normaal geworden dat 'befehl ist befehl' is, 'gesetz ist gesetz' mag ook. Iedereen moet altijd overal zichtbaar en controleerbaar zijn. VVD, 2015.
@Banaanie | 30-06-15 | 21:51
ISIS wil de economie van Tunesie ontwrichten, dus de kans dat er weer een aanslag komt in Tunesie is aanzienlijk. In Griekenland kan je alleen mogelijk beroofd worden of dat iets niet kan kopen of zo, maar dat is veel erger dan mogelijkerwijs het leven laten.
Oké, maar luister; statistisch gezien is de kans dat er opnieuw iets naars gebeurt in Tunesië op dit moment niet erg groot. Het komt niet vaak voor dat een zelfde gebied in korte tijd weer de dupe is van een terreuraanslag. Tevens is de beveiliging daar nu aangescherpt.
Een negatief reisadvies voor Griekenland is best logisch, toeristen moeten contact geld mee hebben voor de hele vakantie - ze kunnen daar waarschijnlijk niet pinnen. Nou, dat weten alle criminelen daar ook heus wel... En het is nou niet bepaald moeilijk om een (Nederlandse) toerist te herkennen.
Negatief reisadvies Den Haag?
Het is eerder een treiteradvies.
Is pas de 2e lone wolf in Tunesie en dat 80(!) moskeeen zijn gesloten zegt niks niemendal, nada.
Niet zeiken Geenstijl. Er is helemaal geen negatief reisadvies voor Griekenland. De overheid waarschuwt. Daar worden ze voor betaald, door ons.
Kun je eigenlijk nog een geloofwaardig negatief reisadvies uitvaardigen over een gebied als dat zich feitelijk binnen je eigen grenzen bevindt?
.
Moeten immigranten van buiten EU nu ook niet worden tegengehouden om Griekenland binnen te gaan vanwege mogelijk gevaar?
Wel fijn om te horen nu we de afgelopen dagen op het nieuws diverse Nederlanders voorbij zagen komen die met cash geld afreizen naar Griekenland. Was totaal geen probleem.
.
Het is een kwestie van tijd totdat we de eerste Nederlander op TV zien die onder bedreiging al zijn geld heeft moeten afstaan. 'Ze wisten zelfs dat we het geld op meerdere plekken hadden verstopt!'
In de jaren 80 ieder jaar de eilanden gehopt, voor 2 keer nix, vanuit Piraeus en ken de wijken neos kosmos, peristerie en de voorsteden Voula en Glyfada op mijn hollandse duimpje.
Was er de voorlaaste keer, de laatste 10 dagen van de Olympische Spelen en onder de indruk van de vooruitgang.
Was er dit jaar met het Griekse paasfeest en ben echt geschrokken van de armoede en wanhoop die ik gezien heb bij de Grieken.Toen de Europese grondwet, als referendum, voorlag in 2005 en WIJ, het klootjesvolk, deze wegstemden werd ons in reclamecampagnes beelden van vernietigingskampen getoond als ware dat hetgeen waar we naar terug zouden keren.
Alles uit de kast lijkt me, heren politici, om dien gierige Griek erbij te houden, toch. Dit ihkv de grote Europese droom.
Moslims zijn een eenheid, Europa niet, want egoïsme, daarom hebben zij een evolutionair voordeel op ons
Bizar eigenlijk. Als alle Nederlanders naar Griekenland op vakantie gaan, dan ligt er bij terugkomst tenminste geen ESM-naheffing op de deurmat.
Er zou eigenlijk een verplicht reisadvies naar Griekenland moeten komen. Kunnen Nederlanders inderdaad eens in aanraking met democratie komen, wat heel bijzonder schijnt te zijn. Heb er mijn opa wel eens over horen vertellen, namelijk.
In 2005 heeft Nederland met 62% tegen de invoering van de europese grondwet gestemd, deze uitkomst was waarschijnlijk het gevolg van onvrede over de invoering van de euro en de gestegen prijzen, echter vanaf dit moment heeft onze regering de democratie vervangen voor een dictatuur.
@Chow | 30-06-15 | 20:05
Dit is een manke vergelijking.
--
tpo.nl/wp-content/uploads/2015/04/smer...
Chow | 30-06-15 | 20:05
Groepsdruk, boeiend.
Wauwel maar raak met uw kulargument.
Zoals ik al zei: er zijn geen gradaties derhalve kletst u maar wat.
@Mark_D_NL | 30-06-15 |
Welk reaguursel moet ik lezen? Ik zie dat een groot deel van de reaguurders blind gelooft dat Tunesië veiliger is dan Griekenland volgens de overheid. Dit is nonsens, dat probeer ik jou aan het verstand te brengen.
de banken blijven ook na maandag dicht, waarschijnlijk tot augustus. mocht je griekenland niet kunnen verlaten dan moet je het minstens een maand kunnen uithouden daar.
Voor wie zijn euthanasieverzoek niet ingewilligd ziet is Tunesië een goede vakantiebestemming. En je kan nog lekker bruin worden ook voordat je ter ziele gaat. Geldt trouwens ook voor Egypte e.d.
@Hoen | 30-06-15 | 19:30
@Ronman2k | 30-06-15 | 20:18
Hear, hear.
@Ronman2k | 30-06-15 | 20:18
Wat ben jij een ongeloofelijk lul. Je wilt slim zijn maar het is je niet gelukt. Lezen de eerdere comments! Idioot, anders blijf je in herhaling vallen. Lutser.
U begrijpt het niet goed, beste Quid.
De Grieken beslissen niet over hun eigen toekomst, maar over uw en mijn portemonnee. Ze hebben die gestolen en gaan nu beslissen of ze nóg een portemonnee stelen of niet.
En muziekleraren zijn ook een economische bedreiging en dienen daarom uit het land gejorist te worden.
"Tot verbijstering van de school heeft de musicus per brief te horen gekregen dat hij het land moet verlaten. Hij zou economisch en cultureel te weinig bijdragen".
www.rijnmond.nl/nieuws/30-06-2015/scho...
Als cultureel en economisch de norm wordt dan is er wel erg veel ruimte om heel veel echt tuig over de landsgrenzen te bonjouren.
Wie neemt wie nou eigenlijk in de zeik in Den Haag ?
Leuk artikel Quid, maar totale nonsens. Het reisadvies is slechts aangescherpt. Tunesië werd al enigszins ontraden zie www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisa...
Maar ach, de reaguurders kunnen weer even los gaan, Geertje! Geertje! Minder minder!
Briljante kut op Dirk dit artikel.
-weggejorist-
Ik wil een referendum over de maximale hoeveelheid prive bezit... laten we zeggen, niemand meer dan 20miljoen euro aan geld en spullen.
Wat er dan overblijft, automatisch maandelijks overmaken naar de allerarmsten..
En tata! Sociaal kapitalisme, met klasse verschillen,maar minder excessen,en geen armoede meer.als je met 20huizen, een jacht, een helikopter en 20 auto's nog geen chicks kunt scoren, dan krijg je gratis advies en bemiddeling.
En het reisadvies naar Nederland? waant met het zooitje ogeregeld dat hier is binnengelaten de laatste jaar, moet je inmiddels ook elke dag dat het goed is gegaan vieren.
Er komt een dag dat wij op de lijstjes voorkomen.....
Quid, lees eens iets in plaats van het net af te stropen voor de vrijmibo tieten.
Vrij simpel. Iedere Nederlander mag op het altaar van Islam geslacht worden. In principe ook op het Griekse altaar maar omdat het nu in het eurofiele straatje past maakt men Nederlanders liever bang voor Grieken. Sowieso was dat eerder niet handig, dat Nederlanders zomaar naar Griekenland gingen en wel eens zelf zouden kunnen aanschouwen wat voor een fraais de EU daar aanricht. Klusje geklaard volgens mij.
@sennholz | 30-06-15 | 20:06
Niet voor Nederland in zijn geheel. Wel voor de Schilderswijk in DH en voor Overvecht in U.
was er maar een negatief afreisadvies voor nederland.
Desmoulins | 30-06-15 | 19:44
Nou ik geloof dat de rest al wel doorheeft dat dit topic gebaseerd is op een manke vergelijking. Alleen jij brabbelt nog wat door. Toch is het allemaal niet zo ingewikkeld, nadenken.
Toeristen worden de nieuwe pinautomaten in Griekenland vrees ik.
neem in ieder geval genoeg cash mee om de rekening van het ziekenhuis te betalen mocht je geraakt worden door een stoeptegel.
Van Duyvenbode | 30-06-15 | 19:37
We zitten er al midden in. En ik smul met u mee.
Onderschat een communistische, rellende, boze Griekse treinmachinist niet, die straks zijn salaris van rond 7000 Euro per maand niet krijgt uitbetaald. Het duurt natuurlijk niet lang voordat in Griekenland de pleuris uitbreekt en dan kun je er maar beter even niet op vakantie zijn. Onze overheid heeft dus groot gelijk dat ze een reisadvies uitvaardigen, want straks draaien ze voor de repatriëring van al die gepamperde NL zombie-toeristen op, die echt niet snappen dat het niet overal zo goed geregeld is als in ons eigen land.
Brrrrrr. Ik wordt bang... oooooooh.
Het is duidelijk dat ISIS nou juist Tunesië in chaos wil storten, omdat het dan makkelijker is voor ISIS daar de controle over te nemen. Het is op dit moment een te 'stabiel' land.
De 2 aanslagen bewijzen dat het niet om een incident gaat, maar juist gepland zijn. De kans op een derde aanslag is daarom alleen al reuzegroot.
Eens kijken of jullie ook nog zo'n grote bek hebben als morgen duidelijk is dat er geen geld rondgaat in die economie. En wat er dan gebeurd is Griekenland.
Dit artikel is leuk gevonden. Ik geef het 4 reeten
Ommezwaai | 30-06-15 | 19:15
Wees niet bevreesd. De tweede kamer zit vol met politici die uw 'recht een onsmakelijke mening te verkondigen' zullen verdedigen. Pechtold en Samson voorop. Het was overigens inderdaad een kut tegel. Dat dan weer wel.
We maken elkaar knettergek. Gewoon lekker op vakantie naar Griekenland. De Grieken zelf kunnen er niets aan doen. Die hebben ons geld hard nodig.
Juncker en zijn overbetaalde volgevreten gevolg, da's pas gevaarlijk.
Ik zie ze nog staan met de vette knuistjes omhoog, van Baalen en die Belg die aan zijn uiterlijk te zien in een frituurpan baddert.
Schop dat volk maar naar een ander continent, dan regelen we het hier zelf wel.
Onderschat het gevaar niet; een hongerige Griek met potlood kan levensgevaarlijk zijn.
Als natie zijn we mentaal failliet.....
@Aatje | 30-06-15 | 19:37
@His Lordship | 30-06-15 | 19:38
2x fout. Dit voorjaar zijn de aanslagen in Tunesië al 2x voorgekomen.
@Chow | 30-06-15 | 19:31
Daar heeft het ook niks mee te maken.
Aangepast betekent een 'negatief' reisadvies aangezien er geen andere gradaties zijn. Dit 'aangepaste' advies zou ook moeten gelden voor héél Tunesië en niet alleen de grensgebieden.
Een advies van de Nederlandse regering is in ieder geval niet geloofwaardig. Of in ieder geval een advies om iedere verantwoordelijkheid van zich af te houden. Heeft met allerlei belsngen te maken, behalve die van de eigen burgers. Trek je eigen plan en lees veel onafhankelijke sites. Ooit had ik een geprek met de plaatsvervangende ambassadeur in Kampala Oeganda. Gesproken over het advies mbt uitgaan n de stad. Reisadvies luidt s'avonds als het donker is niet meer uitgaan. De plv amb. Zelf gaf mij persoonlijk te kennen dat het in de praktijk reuze meevalt in Kampala, maar hij gaf aan vanuit overheidswege behoudend en zonder veel risico het advies te willen brengen. Geldt ook voor de opvallende toenames van alle weeralarmen van de afgelopen jaren, die de deur uitgaan, zodra het eventjes woei doet buiten. Lekker slapen reaguurders, de overheid waakt over jullie en heeft alleen het goede met u voor.
Tunesië:
2x een aanslag in korte tijd op toeristen, allebei dit voorjaar. 1x in een museum, 1x op het strand.
En dan geen negatief reisadvies omdat het een incident zou betreffen? Ze zijn niet goed wijs.
Laten we het zo zeggen, komen er komende tijd Nederlanders door een aanslag om in Tunesië dan weten we wie er medeverantwoordelijk zijn.
@Aatje | 30-06-15 | 19:37
"Een terroristische aanslag, is vaak, eenmalig." - Onder welke staan kom jij vandaan?
Een advies van de Nederlandse regering is in ieder geval niet geloofwaardig. Of in ieder geval een advies om iedere verantwoordelijkheid van zich af te houden. Heeft met allerlei belsngen te maken, behalve die van de eigen burgers. Trek je eigen plan en lees veel onafhankelijke sites. Ooit had ik een geprek met de plaatsvervangende ambassadeur in Kampala Oeganda. Gesproken over het advies mbt uitgaan n de stad. Reisadvies luidt s'avonds als het donker is niet meer uitgaan. De plv amb. Zelf gaf mij persoonlijk te kennen dat het in de praktijk reuze meevalt in Kampala, maar hij gaf aan vanuit overheidswege behoudend en zonder veel risico het advies te willen brengen. Geldt ook voor de opvallende toenames van alle weeralarmen van de afgelopen jaren, die de deur uitgaan, zodra het eventjes woei doet buiten. Lekker slapen reaguurders, de overheid waakt over jullie en heeft alleen het goede met u voor.
@Chow | 30-06-15 | 19:32
Ja, huilend.
Heel Tunesië komt in aanmerking voor een negatief reisadvies wanneer men dit niveau van dreiging wel hanteert voor Griekenland en niet alleen de grensgebieden met Algerije en Libië. Is allemaal niet zo ingewikkeld, nadenken.
Sieg Heil voor de EUSSR itches in Brussel en Den Haagistan!
"Dat nooit meer," dus daarom komt men met een fiat-currency socialistische Big Brotherstaat... right!
Niet vergeten dat de nazi's ook 'socialisten' waren die heel Europa in een Groot Rijk wilden omtoveren.
Beetje kort door de bocht. Moslimextremisten kenmerken zich inderdaad niet door binnen korte tijd twee keer op dezelfde plek aan te vallen. In Griekenland kun je daarentegen op je vingers natellen dat het weer uit de klauw gaat lopen. En Nederland is relatief gezien de grootste Europese schuldeiser.
Terecht, Griekenland is enorm onstabiel met vaak rellen, brandstichting, mishandeling en dergelijke... Een terroristische aanslag, is vaak, eenmalig.
Er staat alleen maar dat je je reis goed moet voorbereiden. Waarom wordt daar een heel topic aan gewijd, waarin de indruk wordt gewekt, dat er een negatief reisadvies is gegeven.
@Kamervraag | 30-06-15 | 19:22
En die Pechtold, wat een ongelooflijk mannetje, de juiste leider van D666 (en nee, geen type-fout).
Het zal me een spektakel geven de komende jaren wanneer de EU piepend en knarsend tot stilstand komt. De propaganda uit alle kanalen zal oorverdovend zijn. De eurocraten zullen hun salarissen met hand en tand verdedigen. Ze zullen alles uit de kast halen. De slaafse media zullen de EU-agitprop dag en nacht draaiende houden, zo lang ze maar goed betaald krijgen voor hun diensten. Maar de EU strijdt een verloren strijd. De dagen van de EU zijn geteld. En ze weten het zelf. Ze willen alleen de einddatum zo ver mogelijk verschuiven, om voor het sluiten van de markt nog zoveel mogelijk te kunnen cashen. Dat is het spel.
@--sql error-- | 30-06-15 | 19:29
Mijn vakantie is al geboekt. Half augustus een weekje Lesbos en een paar dagen Athene. Ik heb voorgenomen om louter contant geld mee te nemen en zelf eens te aanschouwen hoe gevaarlijk het is.
En dan kijk je naar wie onderdeel uitmaken van die overheid
Samson rutte pechhulp staat wilders spel meneertje die niks te zeggen heeft etc etc, dan weet je wie de ware bedreiging vormt.
@jeroeng21: je hebt gelijk. Wat een kansloos artikel is dit met deze vergelijking. Het reisadvies is voor beide landen negatief noch ongewijzigd.
Desmoulins | 30-06-15 | 19:30
Man ga zelf op de website kijken van de Rijksoverheid. Jezelf informeren heet dat in plaats van huilend achter de roedel aanlopen.
Grappig, ik krijg braakneigingen bij het woord "referendum" en dit is niet omdat ik er tegen ben...
Desmoulins | 30-06-15 | 19:27
Er is helemaal geen negatief reisadvies voor Griekenland hoor. Hij is alleen aangepast zodat bezoekers weten dat je mogelijk niet kunt pinnen of dat je in een demonstratie terecht kunt komen. Heeft dus niets te maken met Tunesië of Libië.
Nou John. Vind je dit ( www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisa... ) positief?
@Chow | 30-06-15 | 19:25
Wat is die verandering dan?
Is er sprake van geweld tegen andere Europeanen?
U lult maar wat.
Een brave, conformistiche Nederlemming.
En nu vooruit!
misschien maar eens een vakantie plannen naar Griekenland.
Gewoon om die Junker te dissen.
En ondertussen wat Griekse programmeurs zoeken die voor een hongerloontje mijn werk willen doen. Voor hun ook beter..
@mrvandale | 30-06-15 | 19:25
En dan moet je ook nog eens bukken als ze met het servies gaan gooien.. Levensgvaarlijk dus.
@B0kito | 30-06-15 | 19:13
U zegt het of het een absoluut gegeven is.
U verwacht dat omdat u klakkeloos aanneemt dat een referendum automatisch de vorm van een levensgevaarlijke revolutie, á la de Arabische lente, moet aannemen. U gist maar wat. Niets heeft aanleiding gegeven tot dit achterlijke, leugenachtige reisadvies.
Bovendien kent Griekenland tal van eilanden waar het normale leven gewoon doorgaat. Tunesië daarentegen zit op het randje om een failed state net zoals buurland Libië te worden.
Libië waar de goedzakken ook al op tafel danste om dat een verschrikkelijke dictator verdreven was kent een permanente aanwezigheid van beroepsmoslims.
Iedere plichtsgetrouwe moslim kan immers een terrorist zijn, en die kans is zoveel groter dan eventueel geweld tegen toeristen in Griekenland. Ik vermoed dat onze overheid niet wil dat als de Drachme komt, wat ik vrijwel uitsluit, de Nederlander het breed kan laten hangen tijdens vakantie.
Stel je voor dat die Grieken met hun stempotlood of pen naar buiten komen: levensgevaarlijk!!!
Onzin.Het reisadvies voor Tunesië waarschuwt al langere tijd voor terroristische aanslagen. Dat hoef je dan natuurlijk niet te wijzigen. De situatie in Griekenland is wel veranderd. De vergelijking raakt dus kant nog wal.
Referendum. Even terug naar 4 jaar geleden.
Greet en Arrogantje.
www.youtube.com/watch?v=QB906arcIeo
D66 PvdA VVD CDA enz tegen.
En nu 4 jaar later... Geert had weer gelijk.
Na de uitlevering van het Rijk aan de EU bleef het dan ook nog jaaren onrustig in de kleine republiek bij de zee.
@CrapoTheGreat | 30-06-15 | 19:18
Indiers?
Ommezwaai | 30-06-15 | 19:15
Ik las het! Laat je niet gek maken!
@LibertarianTeacher | 30-06-15 | 19:17
heb je nog meer dooddoeners?
Ja, maar die Tunesische terroristen zijn inmiddels afgeknald, al die bankiers leven nog, denk toch na redactie!
Ik weet nog dat tweederde van alle Nederlanders tegen de Europese Grondwet stemden en dat Balkenende dat naast zich neer legde. Hij noemde het anders, namelijk Het Verdrag Van Lissabon en toen kwam het er toch.
Nu mogen de Grieken stemmen of ze wel of niet onder het juk van de ECB en het IMF willen leven. Dat kunnen we niet hebben natuurlijk, dus doen we maar alsof de wereld vergaat, of nog erger.
Zojuist hebben Tsipras en Varoufakis gevraagd om verlenging van een steunprogramma van: 2 jaar!! Ho how... wacht, ik weet wat jullie denken 'Ohhh dat is belachelijk, blöder kannst nie machen, wat denkt die aso wel niet!!?'. Ho wacht... die gedachte klopt, jawel, maar dit doet ie, denk ik althans, omdat ie WEET dat iedereen het een belachelijk voorstel vindt.. en dat Dijsselbloem er dan 1 jaar van maakt of zo, en ie dan kan zeggen Ik heb er een jaar af weten te lullen, goed van mij he!? en dus toch nog iedereen wint! Ik denk serieus dat ie ècht denkt dat wij zo achterlijk zijn. Misschien is het zelfs een opgezet achterkamertjes-plan van de drie heren, want dit voorstel is, net zoals het referendum ook niet bedoelt is om erachter te komen wat het volk wil (wat het wel lijkt), net alsl platos grotten-metafoor, een schaduw van het eigenlijke daadwerkelijke, achterliggende plan, namelijk in de Eurozone blijven en niet of nauwelijks hervormen, want Tsipras en Varoufakis zijn niet met Griekenland, en kijken niet naar wat realistisch is gezien de situatie, maar puur bezig maar met zichzelf, hun imago en hun carrière, net zoals alle plucheplakkers in Europa, en doen daarom niet datgene wat fair zou zijn vanuit Griekenland om te doen gezien deze situatie, maar doen wat beter is voor henzelf. Egoïsme, en het gebrek aan groepssolidariteit of saamhorigheidsgevoel, is hetgeen wat culturen de das om doen. Niemand is Griekenland, iedereen is mens, daarom zal Griekenland, en zullen vele andere landen, het onderspit delven. Enne, 3 keer raden wie er WEL een sterk saamhorigheidsgevoel hebben, en wie WEL een enorme groepssolidariteit erop nahouden? Het begint met een i'.
Elk volk heeft de leiders die het verdient.
Onze hopeloze, landverradende, volksverlakkende elite gaan over lijken. De EU-paten vormen een eigen sektarische religie. Lid worden kan door de ambtenarij in te gaan voor één van de partijen excl. PVV, voor de EU of voor de VN en soortgelijke supranationale organisaties te werken.
Het meest ergerlijke is nog wel dat het gros van de zogenaamde sceptici ook maar een oplossing kennen: de EU moet federaler en democratischer; wat een intellectuele armoede.
Als ik een vakantievilla had in Griekenland, en ik was bij de laatste Bilderbergbijeenkomst waar besloten is dat Griekenland de pot op kan, dan zat ik daar nu toch niet lekker in mijn vakantievilla. Dan zou ik voorlopig maar effe niet de deur uit gaan. Stel je voor dat die Grieken je herkennen.
Reaguurders zijn schijnbaar ook gevaarlijk.. Dat mocht ik vandaag ondervinden...
Geen negatief reisadvies ligt dus compleet in de lijn van wegkijk Nederland. Islam is vrede. Het was een lonely wolf dus het risico op een vervolg is minimaal. whoooo haaaa, hahaha.
Het wordt tijd dat de overheid in bepaalde landen een negatief reisadvies naar Nederland zou afgeven.
Is namelijk een kerntaak van de overheid, haar burgers beschermen, maar blijkbaar schiet dat er een beetje bij in, de laatste tijd.
En met de laatste tijd bedoel ik de laatste dertig jaar, maar dat spreekt voor zich.
Terecht. Griekenland is met de naderende spanning gevaarlijker dan Tunesië waar de spanning net een hoogtepunt bereikt heeft. Helaas laten terroristische aanslagen zich niet goed voorspellen en verkiezingsrellen wel...
Wijziging reisadvies GR =/= Negatief reisadvies GR
Geen negatief reisadvies TN =/= Geen wijziging reisadvies TN
Beetje manke vergelijking
Meer een bindend dreigadvies.
Een volk zou niet de regering moeten hoeven vrezen...
REAGEER OOK