Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotterdam grootste Labbekakstad van NL

rotdssda.jpgOp je muil. Luister ff Rotterdam. Er gaat iets goed verkeerd. D'r liggen honderd prima banen (met baangarantie!) te liggen te leggen bij meneer Paaimans van de Maassilo, maar er zijn pas 40 Rotterdamse bijstanders überhaupt langs geweest om te gaan werken. Daarvan hebben er pas vier een vaste baan, dus er liggen nog 96 banen te leggen. Van de vier laatste kandidaten had er één na drie minuten een schouder uit z'n kom, de ander had hoogtevrees en de twee anderen zijn niet eens op komen dagen. Verdomme. Zo kennen we ons toch niet? Arbeidersstad. Havenstad. Werkstad. Hoekie om. Trappie af. Gekkenhuis. De motor van BV Nederland. Ik gaat d'r ook niks meer over zeggen ook. AAN HET WERK en vlug wat. Er zijn maar liefst 39.000 mensen in de bijstand in Rotterdam, dus die 96 banen moeten morgenvroeg wel zo'n beetje allemaal vergeven zijn. Anders komt ome Marco Pastors, samen met Leen. jullie persoonlijk uit bed trappen. Of had die Hans de Boerenlul (VNO-NCW) soms gewoon gelijk?

Reaguursels

Inloggen

Hier ook iemand die door de crisis zijn baan is kwijtgeraakt.
Eerst stond ik voor een net loon te werken, daardoor in de ww komen te zitten wat me 560 euro minder opleverd en nu weer aan de slag bij een simpel baantje wat me nog eens 80 euro kost ten opzichte van mijn ww.

Nee het motiveert niet om voor 80 euro netto minder per maand te gaan werken, en ook niet dat sommige in eenzelfde huis door bijstand en subsidie's meer te besteden hebben.
En dan heb ik het nog niet over de brandstof kosten die ik in de ww niet had.

Financieel gezien heb ik dus een slechte keuze gemaakt door weer aan de gang te gaan.
Echter staat het beter op je cv dat je werkt, en verder kijken kan altijd nog denk ik dan maar.

Ze moeten zorgen dat het loont als iemand gaat werken, de belasting die betaald is te hoog.
Dat zou meer mensen motiveren om te gaan werken.

309 | 28-06-15 | 18:59

@Markies DeCanteclaer | 28-06-15 | 12:11
Bijstand is 50% van het minimumloon per persoon plus toeslagen. Vanuit het kostwinner model bestaat er daarmee geen enkel verschil tussen Bijstand of ongeschoold werk doen. Dat heeft niks te maken met het feit dat de werkgevers te weinig betalen, maar dat de Bijstand simpelweg te hoog is. En dat bijstandstrekkers dom zijn, want twee keer minimumloon is flink veel meer dan Bijstand plus het maximum haalbare aan toeslagen. Hop! Handen uit de mouwen en werken voor je eigen geluk, net als ieder ander.

Pierre Tombal | 28-06-15 | 16:54

@KapiteinClaus Ik snap dat er concurrentie is,die concurrentie komt van Oostblokkers snap dat die ook graag willen werken laat de regering een Oostblok taks invoeren ze zijn toch zo goed in het invoeren van allerlei taksen dus die kan er ook wel bij.
@EEnzame SchizofrEEN
Heb je gelijk aan op de fiets alle bedrijven af gaan je gezicht laten zien niks van dat overdreven mooie perfecte gedoe,had ik alleen maar werk om van dat gezeik van het UWV af te zijn
Ach en weet je lukt het niet snel genoeg ga ik toch appels plukken

janmetdepet | 28-06-15 | 15:29

Wie van de reaguurders hier gaat op een steiger staan om een gevel van een toren op te knappen ? Ik in ieder geval niet.

KlaasVaakStrooit | 28-06-15 | 14:06

@janmetdepet: Is klote van de bok, snappen we ook wel. Maar doordat werkgevers honderden brieven per dag ontvangen die meestal nergens op slaan (want op een vacature voor een lasser reageert zelfs een docent geschiedenis...) moet je opvallen.
Ik neem aan dat je de laatste 10, 15 jaar gewoon jezelf de schompus hebt gewerkt zonder te kijken wat er op de markt gebeurde. Je hebt misschien een paar leuke cursussen gedaan, maar niet echt dat je zegt :"Jongens, wat een belangrijk diploma". Helaas moet je nu opvechten tegen jongeren, die hun certificaten en diploma's inmiddels in kilo's opgeven.
En de afgelopen jaren heb je nooit echt een netwerk kunnen opbouwen / onderhouden om nu ten gelde te maken.

Mijn enige tip die ik kan geven; stap op de fiets, stapel A4-tjes onder je arm, en rijd alle bedrijven in de regio af. Probeer de voorman / chef te spreken te krijgen en vertel hem in zijn gezicht dat jij de beste vent voor een baantje bij hem bent. Laat je papiertje achter (met je naam, telefoonnummer en wat je kan) en fiets na twee weken weer langs. Zorg dat ze je herkennen.
Pluspunten: je blijft in touw, je houdt contact, je laat zien dat je van goede wil bent (en dat je niet de hele dag op de bank ligt met een tablet en een standaard sollicitatiebrieffie).
Ik weet dat een maat van mij afgelopen jaar drie man eruit gedonderd heeft (ze functioneerden eigenlijk al vijf jaar niet meer en de crisis was niet goed voor het bedrijf) en alleen maar interesse heeft in mannen die op zo'n manier komen kijken of er werk is.

EEnzame SchizofrEEN | 28-06-15 | 12:48

@janmetdepet: Snap dan dat er nu concurrentie is, er zijn meer mensen die de baan willen. Als je dan aan het werk wil, moet je voldoen aan de eisen van de werkgever. In economisch betere tijden, hoef je wellicht minder moeite te doen. Daarnaast helpt een goede beheersing van de Nederlandse taal.

KapiteinClaus | 28-06-15 | 12:18

1. Uitkeringen zijn niet te hoog, maar de belasting op arbeid. Het is financieel totaal onaantrekkelijk om van uit de bijstandaan het werk te gaan. Inkomstenbelasting fors omlaag en belastingvrije som omhoog, dát helpt.
2. Deze 'ondernemer' is een parasiet, een profiteur en moet noet zo'n grote mond hebben. Hij kan veen mensen vinden voor zijn vacatures? Nee natuurlijk niet wanneer je niet behoorlijk betaalt. Gewoon dokken middelsbeen fatsoenlijk salaris, hufter.

Markies DeCanteclaer | 28-06-15 | 12:11

@oafc | 28-06-15 | 10:57
Dan werk je toch gewoon ook die vijfde dag? Lamlendige prutshouding. Nog even en je gaat een volledig loon eisen voor één uur per maand een paar schroefjes aandraaien. Die € 870 zou je met liefde aannemen als het alternatief helemaal niks zou zijn. Je bent dus gewoon een verwend nest.

Pierre Tombal | 28-06-15 | 11:34

O, en dus ook geen bijstand meer doorzenden naar Marokko. Aldaar heeft mijn weinig aan Nederlandse bijstandsbonnen. De voordelen blijven zich opstapelen.

Batsennou | 28-06-15 | 11:01

Ik zeg; geef ze allemaal bijstandsbonnen (een soort VVV-bonnen) in plaats van echt geld. Met deze bijstandsbonnen kunnen ze in bepaalde winkels/bij bepaalde instellingen terecht om in hun basisbehoeften te voorzien. Wil je echt geld en luxe kunnen kopen in echte winkels? Werken met uw luie reet.

Zodoende geen tokkiebreedbeeld meer, enkel de zaken die echt nodig zijn om te leven. Zo creeer je meteen een incentive om te gaan werken.

Het kan allemaal zo simpel zijn.

Batsennou | 28-06-15 | 10:58

Als ik het even bekijk zou je voor het werk wat gedaan moet worden een riant salaris moeten verdienen. (een bouw of sloop bedrijf betaald gewoon goed)

Ik bedoel: ga jij in de maassilo (he meest smerige gebouw dat je kan bedenken) niemand heeft wss de bovenverdiepingen gezien.
Gaten en losse vloeren waardoor je 20 meter naar beneden kan vallen etc..
Het hele gebouw is doordrenkt met duivenscheit (dat fucking gevaarlijk is voor de gezondheid)
En dan moet je de gehele dag in de beugels om moeren door te slijpen voor 8 euro per uur.

Flikker op.

ga eerst maar betalen naar het werk dat gedaan moet worden voordat je de samen met de gemeente een "participatie" project opstart waar alleen de werkgever en gemeente beter van worden.
870 euro loon per maand! fuck off.

oafc | 28-06-15 | 10:57

Niet te gers he Geenstijl.

krijgenwedatweer | 28-06-15 | 10:27

Er zou ook ns in dezelfde stijl over deze werkgevers geschreven mogen worden. 800k subsidie en mensen ook nog eens voor alleen het bijstandsgeld laten werken. Gewoon corruptie dus. Maar blijkbaar wilen sommigen hier graag terug naar de middeleeuwen. Wat een vvd praat allemaal.

BertErnie | 28-06-15 | 10:20

Ik ken iemand die in de bijstand dreigt te komen. Heeft gesolliciteerd als fruitplukker, maar "past niet in het profiel". Oftewel: te oud.
Lekker gemakkelijk om net te doen of Nederlanders zich te goed voelen voor sommige baantjes.

Maria.1 | 28-06-15 | 10:04

Aangezien de grootste groep broepswerklozen daar ook bestaat uit radicaliserende moslims is een enkeltje IS wellicht goedkoper dan ze aan werk helpen dat ze niet willen doen in een land dat ze haten met autochtonen die ze haten met wetten en regels die ze haten.

Mr.Red | 28-06-15 | 10:00

Uitkeringen afschaffen nu!

Mo het varken | 28-06-15 | 09:57

Natuurlijk heeft hij gelijk. Wat je steeds ziet is dat als iemand iets benoemd dan staat meteen een groep op de niet wordt bedoeld. Bijv. er zijn hordes WAO'ers die hun uitkering niet kwijt willen. Dan staat morgen een contingent terminalen met één been en overlopende stomazakjes in de krant die vertellen hoe vreselijk ze zijn bejegend. De lamzakken die worden bedoeld zie je niet. Die hebben het te druk met zwart werken naast hun uitkering of liggen nog in hun nest te ruften. Moe van het theaterstuk dat ze laatst bij de keuringsarts hebben opgevoerd.

De langste thuis | 28-06-15 | 08:53

Weet je wat het is,als je als werkloze gaat solliciteren wordt je als een derderangs burger behandeld laat staan als je als bijstandsgerechtigde solliciteerd op een baan,ik zit ook sind kort thuis 58 jaar ben ik bedrijf failliet kan ik niets aan doen en wil zo snel mogelijk weer aan het werk,gewoon simpel weer aan het werk.Nou zoek op internet naar werk en vul sollicitatie brieven in,maar zo simpel is het niet je moet motiveren waarom juist de baan waarop je solliciteerd juist voor jou zo belangrijk is en nog veel meer van die onzin vragen het wordt je moeilijk gemaakt,een sollicitatie brief moet aan allerlij eisen voldoen,is gewoon belachelijk.Ik zoek werk gewoon werk en dan is het niet belangrijk of mijn sollicitaie brief wel aan de gestelde eisen voldoet,want dan kun je wel een hele mooie sollicitatiebrief in elkaar zetten maar dat wil dan nog niet zeggen dat je echt aan het werk wil.Werkgevers stellen veel te veel eisen hou het lekker simpel zoals vroeger.Tegenwoordig moet je reprensatief zijn in het bedrijfsprofiel passen en voor een schijtloon aan het werk en geen 9 tot 5 mentaliteit hebben dus te pas en te onpas over willen werken alsof je geen eigen leven meer heb bereid zijn om meerdere uren per dag te reizen naar je werk dat niet vergoed wordt,en ja dan kan ik me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die denken bekijk het maar ik laat me niet als een slaaf en derderangs burger behandelen.

janmetdepet | 28-06-15 | 08:50

@Gentle giant: Was niet de bedoeling om reacties door elkaar te gooien; niet bewust of zo! Ik heb alleen maar wat zitten zoeken en dat hier gelaatst ;)
@ Lewis Lewinsky: Yup, dat was de bewuste uitspraak van de rechter.

Als Rotterdammert krijg ik steeds meer jeuk om dan zelf maar een project te beginnen met mensen die wel willen werken, maar geen plek vinden. Met een rechtvaardig loon, transparant.. Alleen zullen de Paaimannen van deze stad dit wel een heul slecht idee vinden, want 'broodroof'.

EEnzame SchizofrEEN | 28-06-15 | 08:24

In mijn gemeente worden bijstanders ook op werkstages geplaatst onder het mom van arbeidsritme opdoen. Veelal bij de sociale werkvoorziening die gezien het gedrocht van een participatiewet is omgedoopt tot werkbedrijf.

Deze medewerkers dienen maximaal een half jaar voor 32 uren te werken met behoud van uitkering. (32 uur werken is ongeveer het minimumloon welke gelijk is aan het bedrag wat ze ontvangen via de bijstand)
De vrije dag moeten ze gebruiken om aan de sollicitatieverplichting te voldoen.

De gedachte hierachter is het idee dat je vanuit werk gemakkelijker kunt doorstromen naar regulier werk. Het werk wat aangeboden word is zeer eenvoudig en word door hen vaak als saai ervaren. Dit stimuleert hen weer om sneller een reguliere baan te accepteren. De ervaring leert dat deze constructie werkt. Niet bij iedereen, maar zo'n 50% stroomt door naar regulier werk.

Deze medewerkers hebben binnen het werkbedrijf geen uitwerktijd, dus kunnen na overleg van het contract van de nieuwe werkgever direct stoppen. Anderstaligen krijgen via het werkbedrijf onderwijs in de Nederlandse taal, wat de kans op regulier werk enorm vergroot. Ook solicitatietrainingen behoren tot de voorzieningen die geleverd worden.

De geplaatste bijstanders behoren tot de groep die door de Boer labbekakkers genoemd word. De groep die in aanmerking kan komen voor een garantiebaan is de groep die voorheen voor wsw in aanmerking zou komen. Mensen met een (lichtere) arbeidshandicap dus. Zwaardere gevallen kunnen in aanmerking komen voor beschermd werk. Dit word mede bepaald door de loonwaardemeting die uitgevoerd word.

Persoonlijk vind ik deze constructie zo gek nog niet. De toekomst zal moeten wijzen of het een succes genoemd kan worden. De voortekenen zijn in elk geval positief te noemen.

Rector Reflector | 28-06-15 | 08:15

Het aloude en bekende ritueel in Nederland. De baas deugt niet. Daarom heb ik het recht om niet te werken.

duitse herder | 28-06-15 | 06:17

" Oude elevatoren van de Maassilo opknappen " Belangrijk onderdeel van het project is om langdurig werklozen en Rotterdammers in de bijstand een leer-werk traject aan te bieden, mét baangarantie.
Dit is werk voor mongolen en die hebben we niet in Rotterdam die zitten allemaal in 020 aan de drugs.

alshetware | 28-06-15 | 05:43

Johan Paaimans zit in de Stichting renovatie cultureel industrieel erfgoed elevatoren Maashaven namens Schipper Bouwgroep.
*Johan Paaimans (voorzitter) namens Schipper Bouwgroep*
elevatorenmaashaven.nl/elevatoren/

Googlende op Schipper Bouwgroep kom je dit soort berichten tegen:
*Het Bestuur Openbaar Onderwijs in Rotterdam, BOOR, moet ruim vier ton betalen aan een aannemersbedrijf uit Capelle aan den IJssel. Het gaat om Schipper Bouwgroep*.
*BOOR had de bouwer in juni gesommeerd de bouw van de basisschool stil te leggen. Dit omdat uit onderzoek zou blijken dat de aannemer betrokken is bij frauduleuze activiteiten*.
www.rijnmond.nl/nieuws/20-08-2012/boor...

Waarom weet jij dat niet, Justus Cooiman?

Lewis Lewinsky | 28-06-15 | 02:42

@Jan Dribbel | 28-06-15 | 01:05
Goed gezegd. Frauduleuze koppelbaas, dat klopt wel, is het niet, Johan Paaimans?

Lewis Lewinsky | 28-06-15 | 02:23

@ Jan Dribbel | 01:41
Ik ken het principe, de gemeente betaal ongeveer 27500
per jaar voor een werkende die daar zelf 15000 bruto per jaar van ziet, de rest gaat naar de re-integratie bedrijven

Haloef | 28-06-15 | 01:51

Tsja Rotterdam he. De naam zegt het al. Geen beginnen aan...

Fat Pauly | 28-06-15 | 01:49

Haloef | 28-06-15 | 01:33
Bij de Gemeente Delft.
Alleen is het een tikkeltje duurder want de directeur van de Sociale Werkvoorziening Delft is de duurste in Nederland.

Jan Dribbel | 28-06-15 | 01:41

Ik kan nog wel een paar slaven a 2,50 p/u gebruiken.
Waar kan ik me aanmelden ?

Haloef | 28-06-15 | 01:33

Tsja, als je goede werknemers wilt dan moet je betalen.Anders konden ze wel eens vertrekken naar het buitenland, want daar betalen ze wel.
Bekend verhaal he?

Ben5570 | 28-06-15 | 01:30

Van Leeuwen, GS-redacteur, had wat zoekwerk moeten doen.
Nu jankt hij mee met een frauduleuze koppelbaas die op de onderbuik toer gaat.
Pastoors is dat niet de politicus die alleen maar op een klagerig toontje kan praten.
.
Wim Venijn | 28-06-15 | 00:46
Een uitkering met toeslagen die meer is dan het minimumloon, alsof een minimumloner geen toeslagen ontvangt.
Dat is een uitzondering die altijd weer opduikt in dit soort discussies.
Dat is ook nog afhankelijk in welke Gemeente je woont.
Een armlastige Gemeente als Delft bv heeft al jaren geleden het minima-beleid afgeschaft.

Jan Dribbel | 28-06-15 | 01:05

@Gewinflipt | 28-06-15 | 00:35
Dat vind ik erg, ja.
Laat ik het iets anders zeggen dat ik al eerder zei.
De incentive om te gaan werken is te laag. DasKapital had al een keertje uitgerekend dat met alle toeslagen, een uitkering meer is dan wat mensen verdienen als ze werken.
Verlaag die dan. Of maak het meer aantrekkelijk om te gaan werken. Maar die verplichting om te gaan werken. En dan elk werk dat je moet aannemen. Erg rechts. Maar niet voor mij. Mensen moet je niet zo behandelen.

Wim Venijn | 28-06-15 | 00:46

@gentle giant | 28-06-15 | 00:36
Goed gezegd. Schaam op Pastors!

Lewis Lewinsky | 28-06-15 | 00:40

@Lewis Lewinsky | 28-06-15 | 00:32 Dat Marco Pastors met die honden meehuilt.
Wat. een. lul.

gentle giant | 28-06-15 | 00:36

Eerst werken in de bijstand zonder loon zeker en dan na drie maanden voor het minimumloon aan de slag.

Gewinflipt | 28-06-15 | 00:35

@gentle giant | 28-06-15 | 00:30
Okee dan, zachtmoedige reus :)

Lewis Lewinsky | 28-06-15 | 00:32

@Lewis Lewinsky | 28-06-15 | 00:22
@EEnzame SchizofrEEN | 27-06-15 | 23:21
ff huggen.

gentle giant | 28-06-15 | 00:30

@Jan Dribbel | 28-06-15 | 00:11
Mee eens. Dat je werk zoekt als je werkloos bent lijkt me logisch. Dat je dan ook werk neemt met een kans op een baan lijkt me meer dan logisch. Maar als je verplicht te werk gesteld wordt. En dan nog met het minimumloon, is dat regelrechte slavernij. Dat gaat me te ver. Doe het alleen voor langdurig werklozen. Maar nu geldt het voor iedereen.

Wim Venijn | 28-06-15 | 00:22

@EEnzame SchizofrEEN | 27-06-15 | 23:21
Dank voor de info! *als ik het niet dacht mompelt*

Lewis Lewinsky | 28-06-15 | 00:16

Wim Venijn | 27-06-15 | 23:57
De participatiewet is een wet die moderne slavernij toestaat.
Bij mij in de buurt zie ik er ook twee rondlopen met een papierprikker en een vuilniszak.
Twee zeer langdurige psychiatrische patiënten doen werkervaring op, heet het.
Ze zijn hetzelfde gekleed als criminelen die een taakstraf uitvoeren, alleen die patiënten hebben nog te gaan tot hun 67-ste.

Jan Dribbel | 28-06-15 | 00:11

Partner Henri van der Most
www.speelstadrotterdam.nl/
Die stampt straks 1.000 asielzoeker in één graansilo.
Van Leeuwen, doe je huiswerk vriend!

gentle giant | 28-06-15 | 00:10

EEnzame SchizofrEEN | 27-06-15 | 23:21
Het riekt naar witteboorden criminaliteit.
En dan ook nog het lef hebben om werk met behoud van uitkering als een baan neer te zetten.
Levensgevaarlijk werk ook nog.

Jan Dribbel | 28-06-15 | 00:00

@gentle giant | 27-06-15 | 23:46
Nog een paar dagen, en ze worden tewerkgesteld om deze werkzaamheden uit te voeren. De participatiewet. Verplicht werken onder het minimumloon.

Wim Venijn | 27-06-15 | 23:57

EEnzame SchizofrEEN | 27-06-15 | 23:21 Vriend, jij beantwoord vragen die ik in comments op Rijnmond heb gesteld. Respect!

gentle giant | 27-06-15 | 23:52

Soort van dubbelpost:

Ik heb even in mijn haven woordenboel gezocht.

'CLASSIFICEERDER':

(Los) arbeider die zich bezighoudt met het verrichten van allerlei
schoonmaakwerkzaamheden op schepen die een groote beurt krijgen, zooals
het verwijderen van olie en vuil uit de tanks, het reinigen van het in-
en uitwendige van den scheepsromp enz. Zoo genoemd omdat hij zijn werk
oorspr. veelal verrichtte bij de classificatie, het classificeeren van
schepen, d.w.z. bij den bouw of bij de periodieke contrôle van schepen
onder toezicht van een classificatiebureau.

Een elevator roestvrij maken valt in de zelfde categorie werk, smerig, vuil, gevaarlijk werk, waar een prima salaris tegenover zou moeten staan.

Daar moet je niet zo'n typ met een sok op z'n kop op loslaten, dan ben je misdadig bezig.

Marco Pastors, lees je mee?.

gentle giant | 27-06-15 | 23:46

Gelukkig. Even dacht ik dat op de UWV banensite beland was. En dat is vreemd. Meestal ligt die eruit. Maar al weggejorist.
En nee, ik heb geen baan nodig. Maar als een pluche plakkerT wordt gezocht, geef me even een gil.

Wim Venijn | 27-06-15 | 23:44

@Wijze uit het Oosten | 27-06-15 | 20:54
Ik heb te maken met een Tsjechische rechter, die gewoon alleen al door gebrek aan kennis van de engelse taal niet in staat is het Haags Protocol uit 2007 inzake het recht welke van toepassing is op onderhoudsverplichtingen te snappen. Welkom in de EU ! Ik mag overigens niet eens naar een Nederlandse rechter, die dient zich onbevoegd te verklaren. De Tsjechische in de strafzaak op grond van het EVRM trouwens ook. Art.7 "geen straf zonder wet". De bevoegdheidsvraag is 4x genegeerd ! Zijn uitspraak is wel geldig binnen de hele EU... super. In Nederland ben ik mogelijk veilig. Mogelijk....
Maar we leren steeds bij. Advocaat leert momenteel van mij. dat is dan het voordeel van labberkak zijn. Ik heb de tijd om de wet en verdragen helemaal uit te pluizen, En dat doe ik dan ook !

monokul | 27-06-15 | 23:24

Krijg de hik, ik lees nu pas dat dit stuk is geschreven door... (Oh fuck, ik ga nu snel mijn rechtsbijstand even bellen!)

EEnzame SchizofrEEN | 27-06-15 | 23:22

Overigens is er over die meneer Paaimans nog wel wat meer te vinden dan 'bijna niks'.
In maart dit jaar had een schroothandel nog een vorderingetje van 4 ton open staan op iemand. Deze heeft volgens de schroothandelaar zijn activa snel weg gesluisd... naar (waarschijnlijk) Paaimans of zijn bedrijf, Rhoon Recycling services.
Die RRS is verder bekend om de verhuur van ruimtes (zijdelings genoemd in een advertentie van van Leeuwen, metaal recycling...) maar heeft geen site..
De RRS is gevestigd op de Essendijk 3 in Rhoon. Maar daar staat een Leo van Leeuwen Vastgoed ingeschreven. Hé, die naam schreef ik net ook al... Weer de metaalsector.
En verder staat er een Lekomet BV. Metaal handel op ingeschreven.
Uiteindelijk woont meneer van Leeuwen daar (leuk optrekje, paardenbak achter) (Hoi, Leo!) www.luchtfoto4u.com/browse/photo/47094...

Maar het riekt naar beetje grijs handelen, loze bv-tjes, lekker EU gelden binnen harken en doorsluizen en voor nop personeel kutklusjes laten opknappen. En nu is stromannetje Paaimans de sjaak omdat'ie huilie huilie deed in de grote krant.

EEnzame SchizofrEEN | 27-06-15 | 23:21

-weggejorist-

176617 | 27-06-15 | 23:11

-weggejorist en opgerot-

176617 | 27-06-15 | 23:04

Rotterdam, Gouda, Den Haag, Amsterdam. Alleen een volslagen debiel wil daar wonen. Die hele randstad is een wingewest voor de rest van nl en het volk dat er woont wordt uitgekotst omdat het dna vervuilende smeerlappen zijn.

De vrouw met de baard uit het circus.

Jim Lovell | 27-06-15 | 22:58

@necrosis | 22:19 ; jouw inbreng in deze is ook een rijke bijdrage aan een discussie. Droeftoeter.

@ 176617 |21:38 Dus je zoekt een monteur? Welke richting? Welke kwaliteiten? Welke leeftijd (ja, ik weet het, dat mag tegenwoordig niet. Zeg dat maar tegen die vele andere werkgevers)? Afhankelijk van wat je hierop antwoord, kan je volgens mij in Rotterdam toch echt nog wel wat gasten vinden die je zo in dienst kan nemen. Alleen is de spoeling tegenwoordig wel dun. Ik ken de horror-verhalen (Polen, stagiaires) van kennissen met een eigen bedrijf. Misschien gaaf om juist via Geen Stijl een monteur te zoeken!

Geen Stijl, nieuw idee: zoek een werknemert uit Rotjeknor! Ken nog wel eens een hit worduh, joh.

EEnzame SchizofrEEN | 27-06-15 | 22:54

KaasFlaters | 27-06-15 | 22:42
Wartaal laat zich niet vertalen.

Jan Dribbel | 27-06-15 | 22:46

Kan iemand een vertaler regelen voor wat 176617 uitkraamt?

KaasFlaters | 27-06-15 | 22:42

@176617 | 27-06-15 | 22:38
*zwaait*

necrosis | 27-06-15 | 22:41

-weggejorist-

176617 | 27-06-15 | 22:38

@176617 | 27-06-15 | 22:12
Geen idee op welk comment je reageert.
Je taalvaardigheid zuigt grote tijd en daar heb ik melding van gedaan.
Met onvriendelijke groet.

necrosis | 27-06-15 | 22:19

@betseflets | 27-06-15 | 21:01 Draad erom, wervende kreet boven de poort?

gentle giant | 27-06-15 | 22:13

-weggejorist-

176617 | 27-06-15 | 22:12

Wie is er nou zo stom om te gaan werken voor minder geld dan je nu gratis krijgt? Niemand toch.

lulleficatie | 27-06-15 | 22:10

Ben daar al leeggelopen, gaan we hier verder ...

gentle giant | 27-06-15 | 22:05

@176617 | 27-06-15 | 21:38
Misschien moet je eens leren om fatsoenlijk Nederlands te schrijven.
Misschien neemt iemand je dan serieus.

necrosis | 27-06-15 | 21:56

-weggejorist-

betseflets | 27-06-15 | 21:55

@Retiarius | 27-06-15 | 21:33
Je bent op zoek naar het goedkoopste personeel wat je maar kan krijgen dankzij Ella Vogelaar die momenteel de scepter zwaait bij Fourstar?
En daar haar zakken vult over de ruggen van mensen die gedwongen te werk gesteld worden om 50 uur te werken en slechts 36 uur betaald te krijgen?.
Hoog tijd dat Rutger nog eens een bezoekje aan Vogelaar gaat brengen.

necrosis | 27-06-15 | 21:54

-weggejorist-

176617 | 27-06-15 | 21:38

Ik ben voor dwangarbeid voor het behouden van uitkering

Retiarius | 27-06-15 | 21:33

Bijstandtrekkers = uitschot van de maatschappij.
je suis bier | 27-06-15 | 19:37

En wie is u? Jezus Christus in burger?

heteblikzem | 27-06-15 | 21:27

Misschien een idee om zeg 30% bijstand uit te keren als ze een baan in de tuinbouw accepteren. Overheid bespaart 70% per uitkeringstrekker, de boer krijgt z'n personeel en de werknemer heeft loon +30% extra.

Weet ik wel, hoe zit het dan met de andere tuinbouw werknemers die er al langer werken. Maar daar mag een andere reaguurder over nadenken.

kleveropjelever | 27-06-15 | 21:24

Dat je in dit land schandalig verwend wordt als uitkeringstrekker (inclusief gratis subsidies en toeslagen over de rug van anderen) is al eeuwen bekend. En waar je vorstelijk beloond wordt voor niks doen en zwakziekenmisselijk thuiszitten, krijg je vanzelf een hoop niksdoeners en zogenaamd zieken. Een ezel snapt dit. Een regent kennelijk niet. Vooral als die van de linkse kerk is, daar bij vergeleken is een ezel een intellectueel.

lekker wijf | 27-06-15 | 21:18

Wat is het nut van het opknappen van die roestige en totaal verouderde elevatoren?

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 21:18

Ik heb ook niet altijd vast werk, dus ik solliciteer regelmatig voor diverse banen. Maar ik had laatst ook een aanbod met een garantie van 23 weken. Jammer dat er alleen een 3 maanden contract gegeven zou worden. Ik had toen al een beter aanbod in Duitsland wat iets korter was maar alles bijelkaar meer betaald en beter passen is. Maar ondanks zijn "garantie" bleef het een 3 maanden contract...

Cum infamia | 27-06-15 | 21:16

60m per maand gaat er op aan de labbekakken.
Alleen al in Rdam! 700m per jaar. Gaat nergens meer over. Ben ook wel benieuwd naar het aandeel vd verschillende bevolkingsgroepen...

Iedereen aan het werk en jaarlijks €1000 terug naar de Werkende Rotterdammer.

kleveropjelever | 27-06-15 | 21:12

Ik heb het zo gehad met die reintegratie projecten en trajecten. Overigens werk ik gewoon weer, maar dat is niet dankzij de figuren zoals meneer Paaimans of uitzendbureau Randstad die zo´n reintegratie project voor verscheidene gemeentes in de Rijnmond regio mag uitvoeren. Het is eerder het tegenovergestelde.
.
Vooral Randstad maakt het dus erg bont. Je wordt gepushed naar een tuinder waarvan je na wat speurwerk achterkomt dat die tuinder de schoonvader van je casemanager is, aan het eind van het seizoen (ja want ik hou het wel vol) blijkt het bedrijf van schoonpapa ineens failliet te zijn dus iedereen weer op straat en 3 maanden in de WW waarna je weer mag aanschuiven bij dat reintegratie project.
.
Alles bij elkaar ben je dan een jaar verder op bijstandsniveau, waarvan jullie de belastingbetaler mijn bijstand betaald hebben en de subsidie die Randstad hiervoor ontving.
.
Zoals al eerder vermeld ik mocht weer aanschuiven bij dat Randstad reintegratie project maar had ondertussen op eigen kracht al een parttime baan gevonden, dan maar helpen met zoeken naar een fulltime baan, nou dacht het niet, maar nog wel drie maanden subsidie opstrijken, en die subsidie is 1500 euro per maand.
.
Ik zal de laatste zijn die ontkent dat alle uitkeringsgerechtigden lief zijn, er zit absoluut gajes onder, maar we zijn dat niet allemaal, de meeste willen best wel weer aan het werk, maar dan wel op een normale manier, met een beetje serieus vooruitzicht dat het ook over een a twee jaar nog wat oplevert en vooral betaald naar werk en niet afgescheept worden met behoud van bijstandsuitkering.

Ranja Drinker | 27-06-15 | 21:11

@Castor12 | 27-06-15 | 20:52
Precies. Dat is het schema. En het zwaargesubsidieerde RTV Rijnmond moet daar een mooi stukkie over schrijven.

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 21:05

@betseflets | 27-06-15 | 20:49

Rotterdam is juist een van de strengste gemeentes als het gaat om bijstand. Iedereen moet een tegenprestatie leveren, tenzij je gehandicapt bent of psychisch niet in orde. Als je zelf geen tegenprestatie kan vinden, dan moet je verplicht straten gaan vegen.

Naberus | 27-06-15 | 21:03

Is een labbekakker blank ?

vmk | 27-06-15 | 21:01

-weggejorist-

betseflets | 27-06-15 | 21:01

In mijn stad worden overigens alle bijstands aanvragers direct te werk gesteld, met uitzondering van kampers en Marokkanen uiteraard.

Haloef | 27-06-15 | 20:57

Rtv Rijnmond = taxpoetverslinder?
*bonus van 15.000 euro voor RTV Rijnmond-directeur Eric Wehrmeijer*.
*Het totale jaarsalaris van Wehrmeijer, inclusief bonus, bedroeg 191.000 euro in 2013*.
www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article...

Doe daar eens een itempje over, Justus Cooiman.

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 20:56

"Ik gaat d'r ook niks meer over zeggen ook. AAN HET WERK en vlug wat."

Aldus iemand die een flutstudie Geschiedenis heeft gedaan, vervolgens is weggetrapt bij de Volkskrant, omdat niemand zijn stukjes las en nu hier op Geenstijl zijn rotzooi zit te verkondigen. Figuren zoals jij hebben een grote mond vanuit hun kantoortje, maar zouden na 1 dag al stoppen met het werk in de bouw, omdat ze het fysiek en mentaal niet aankunnen.

Dat is nu precies het probleem in Nederland. Er zijn hordes Nederlanders die geen fysiek werk willen doen en alleen maar zitten te janken en klagen over vanalles en nog wat. Daarom hebben werkgevers liever een Oost-Europeaan. Die doet z'n werk goed en zit niet te janken en klagen zoals de gemiddelde Nederlander.

Naberus | 27-06-15 | 20:56

@monokul | 27-06-15 | 20:23
Been there, done that, got the T-Shirt..
Totdat dochterlief 12 werd.
Haar vraag was : "Nu mag ik zelf ?" Op mijn bevestigende "ja" pakte ze haar telefoon en belde een kei van een advocaat. (Ingefluisterd, naam verkrijgbaar..)
Twee dagen voor de zaak tussen dochter (eiseres) en moeder op de rol stond ging moeder door haar knieën. (Ondanks dat alle hulpverleners moeder al maanden aanraadden om deze zaak niet aan te gaan, en het haar drie weigerende advocaten kostte.)
Als vader binnen het Nederlandse recht je gelijk halen is schier onmogelijk. De rechter kijkt bijna alleen naar de moeder, hoe problematisch die ook is..
Mijn dochter is het gelukt, maar de mannen die in een Batman pak op een gebouw gaan staan heb ik leren begrijpen. Als vader sta je (bijna) nergens...

Wijze uit het Oosten | 27-06-15 | 20:54

Hoe kun je een schouder uit de kom simuleren ?
Dat lijkt mij toch een zichtbare aandoening en een labbekak heeft meestal een ontzichtbare aandoening cq beperking.

Haloef | 27-06-15 | 20:52

Lekker soepsidie harken, uitkeringstrekkers jaartje laten werken met behoud van aalmoes en dan nog even kort contractje tot einde project en dan dumpen ... toch ?

Castor12 | 27-06-15 | 20:52

Weer een voorbeeld dat de uitkeringen veel te hoog zijn in dit land. De bijstand is een way-of-life geworden, het gros wil domweg niet meer werken, alleen als hun droombaan (waar men de eigen uren kan bepalen, geen stress etc.) langskomt.
Uitkeringen moeten drastisch omlaag, wellicht een idee om voedselbonnen te verstrekken.
Iedereen in Nederland dient van de eerste levensbehoeften (dak boven het hoofd, water, verwarming, electriciteit en eten) te worden voorzien, voor al het overige moet worden gewerkt.

Arcie1971 | 27-06-15 | 20:51

@taxhond | 27-06-15 | 20:46
Juist. Goed gezegd. En deze ondernemers aka slavendrijvers hebben acht ton soepsidie opgepeuzeld.

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 20:49

-weggejorist-

betseflets | 27-06-15 | 20:49

@mezelf : nu = nut

taxhond | 27-06-15 | 20:49

Het verhaal ligt toch wel ietwat genuanceerder dan wat hier zo op het eerste gezicht te berde wordt gebracht.
Er is een groep projectontwikkelaars annex "ondernemers". Die zien in die elevatoren een mooi project en willen de complete renovatie door bijstandsontvangers laten uitvoeren, zo gezegd om "werkervaring op te doen".
Nu blijkt dat er maar weinig bijstandsontvangers gratis aan het werk gezet willen worden t.b.v. de heren "ondernemers" besluiten die laatstgenoemde de zogenaamd werk weigerende uitkeringstrekkers maar weg te zetten als profiteurs.
Maar wie zijn nu eigenlijk de profiteurs in dezen? Zogenaamde ondernemers die geen betaald personeel willen aannemen maar voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten kun je namelijk met hetzelfde gemak wegzetten als slavendrijvers. Dit is namelijk geen ondernemen, maar tewerkstelling waarbij je personeelskosten gewoon op de maatschappij afgewenteld worden. Geef die werklui gewoon een baan met het daarbij behorende salaris. Dat werk is toch met de beste wil van de wereld niet te kwalificeren als bezigheden van algemeen nu of zo voor de maatschappij, maar enkel en uitsluitend als werk t.b.v. projectontwikkelaars dat in feite ook gewoon als zodanig gehonoreerd dient te worden.

taxhond | 27-06-15 | 20:46

Hans had gelijk..

3Xniks | 27-06-15 | 20:44

Ik wil wel werken, MAAR......

CrapoTheGreat | 27-06-15 | 20:44

Eh, krijg ik bij die nieuwe baan ook een secretaresse + bonus?

islammoe | 27-06-15 | 20:42

Maxx! | 27-06-15 | 20:29
Ja, dat riep ik ook toen ik 2x modaal verdiende en zeker was van een baan. Echter is de realiteit na 2x scheiden en een shit relatie daarna, waardoor je alles verliest, zelfs huis en haard waardoor ik ook mijn zoon niet meer kan zien. Stoer roeptoeteren kan iedereen maar, ik zit met de SHIT vriend. Ik mag blij wezen met mijn 46 jaar dat ik babyboomers als ouders heb die deze kneus met een kuDT pensioen nog willen helpen.

snakeplisskin | 27-06-15 | 20:41

Misschien is het een goed idee gastarbeiders uit het buitenland te halen?

henkdekanarie | 27-06-15 | 20:40

De Boer heeft gelijk: de uitkeringen zijn nog VEULS te hoog!

Wat wel zou helpen is het volgende: een jaar werken geeft recht op een maan uitkering, twee jaar is dan twee maanden, enz.

Aan het einde van de uitkeringstijd is het dan ook echt einde.

Kijken hoeveel mensen dan nog een tokkiebreedbeeld hebben van het niets doen?

hangtiet met knoop | 27-06-15 | 20:39

Hans De Boeren-Lul heeft gelijk.

TheNox | 27-06-15 | 20:38

@Waakvlam | 27-06-15 | 20:35
Dat waren geen banen. Dat was werken zonder loon.

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 20:37

70% van allochtonen in NL trekt uitkering. Ga daar eens kijken of iemand zin heeft om te werken.

LangeTijdGeleden | 27-06-15 | 20:37

XaleX_2 | 27-06-15 | 20:27
.
Klopt. Een woonwijk schoonprikken die al wordt schoongemaakt door een gemeentelijke veegploeg. Heeeel erg zinnig...
m.metronieuws.nl/rotterdam/2015/05/ver...

Acar_ketimun | 27-06-15 | 20:36

Volgens Cooiman is het een *ingewikkeld probleem*, zo blijkt uit deze tweet:
*Op site @RTV_Rijnmond veel interessante reacties op 'Mentaliteitsprobleem'. Laat zien hoe ingewikkeld het probleem is*.
twitter.com/justuscooiman/status/6147...

Werken zonder loon, Dat is niet echt ingewikkeld, hoor.

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 20:36

-weggejorist-

betseflets | 27-06-15 | 20:36

Maar dat is ook het volk wat ie bedoelde. Er lopen er met bosjes die gewoon niet willen werken. Tijdje terug zijn Rotterdamse werklozen met bussen naar het Westland vervoerd om ze aan een baan te helpen. Van de 180 man zijn er 3(!!!) die de baan geaccepteerd hebben. De rest is netjes teruggebracht. Korten op de uitkering? Nee, dat was onmenselijk. Komen ze onder het minimum. Nederland Pamperland. En ik elke dag 12 uur op mn klauwen staan om 52% in te leveren aan het eind van de maand. De Miele's, zorgtoeslag, huursubsidie etc etc moet toch ergens van betaald worden?

Waakvlam | 27-06-15 | 20:35

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 20:33

En, Cooiman, vermeld nog even dat het niet gaat om werken maar om *werken zonder loon*. En wat de fuk is een *baangarantie als ze hun werk goed doen*? Een nepgarantie misschien?

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 20:32

Lees die comments eronder op rijnmond.nl, zie je meteen wat er mis is in dit land.

Jerry Lundegaard | 27-06-15 | 20:31

Geen enkele vraag van fopsjoernalist Justus Cooiman over de besteding van die acht ton soepsidie. Geen enkele kritische vraag aan Paaimans. Je zou bijna denken dat Cooiman een lakei van de macht is.

En oh ja, Cooiman, gooi nog even het woordje *geleden* in je tiksel. Juist, in de zin die begint met *Anderhalf jaar bundelden diverse Rotterdamse ondernemers en de gemeente de krachten*. Nepsjoernalist.

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 20:29

Elke maand gewoon de uitkering met 10% omlaag, dan gaan mensen wel werken...

Maxx! | 27-06-15 | 20:29

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 20:28

Als deze banen nog niet ingevuld zijn dan moeten het wel bijzondere kut banen zijn die niet aan uitzendbureaus besteed kunnen worden of speciaal zijn opgezet om subsidie te ontvangen van langdurig werklozen.

XaleX_2 | 27-06-15 | 20:27

Goed, het werk zal vast niet fantastisch geweldig en superleuk zijn. Anders waren al die vacatures al ingevuld, eventueel door polen.

Maargoed, in de bijstand, en dan langskomen voor zo'n baan, en vervolgens weigeren/kutsmoesjes. Dan is het toch gewoon geen geld meer overmaken ivm niet nakomen verplichting (het accepteren van ieder werk, ongeacht niveau).

fredjuhh | 27-06-15 | 20:26

Het is onbegrijpelijk dat iemand in een positie als die van die de Boer dergelijke onzinnige, beledigende, misselijkmakende, polariserende, stigmatiserende en a-politieke uitspraken doet. Die man is totaal ongeschikt.

langzullenweleven | 27-06-15 | 20:25

-weggejorist-

sypon83 | 27-06-15 | 20:23

Zit zelf ook in de bijstand. Oorzaak : baan opgezegd omdat in het land waar ik werkte ik opeens 9 maand gevangenisstraf kreeg voor een "misdaad" gepleegd in Nederland welke in Nederland geen misdaad is, niet bestraft wordt etc. Iets met alimentatie. Heb ik tijdje niet betaald toen ik ooit werkloos werd. Werkloos omdat een collega van Hans de Boer het nodig vond om ons failliet te laten gaan, waarbij overigens wel 600.000.000 (!) USD richting een ander land gegaan is. Dit terzijde. Door die inkomstendaling lukte de alimentatie niet meer. Dank zij EU dient herziening alimentatie door een Tsjechische rechter gedaan te worden, die de Europese regels fout toepast, geen berekening maakt alleen zegt "u hebt genoeg". Dus een schuld, dus gevangenisstraf. Ik heb in die procedure het een jaar lang volgehouden te werken. Met loonbeslag. Helaas was ik naar Tsjechie verhuisd om daar werk te zoeken ( op 51 jarige leeftijd, vast kontrakt gekregen nog! ) en om dicht bij de kinderen te zijn. Ik hield na beslag 360 per maand over, waarvan ik 260 huur (incl. alles) en alleen al aan brandstof voor woon-werk 200 kwijt was. Werken kostte me gewoon geld.Daarnaast bleef er een nieuwe alimentatie plicht van 320 Euro. 360-(260+200+320)= ? Volgens de rechter positief getal want mogelijk. Maar ik dacht rechtszaak in beroep over de alimentatie wel te winnen. Niet dus. Uiteindelijk vanwege die gevangenisstraf terug naar NL, op 54 jarige leeftijd, vast werk opgezegd (!), nieuwe vriendin daar maar latend, de bijstand in. Kinderen zie ik dus ook niet meer. Om me dan vervolgens labbekak te laten noemen ? Ik wil graag weer aan het werk, probleem is alleen dat ik dank zij EU nog steeds volgens Tsjechisch recht alimentatie moet betalen. Daar kennen ze geen regels, geen berekening, puur willekeur en ik ben westerling dus rijk, 60% uit netto loon heb ik al gehad. Er wordt geen rekening gehouden met reiskosten woon-werk, zorgverzekering etc. kortom door werken kom ik onder minimum levensstandaard. Is weer tegen andere EU verdragen maar daar vegen ze in CZ hun reet mee af. Betalen zul je ! Prima, wil ik ook, maar dan wel volgens mogelijkheden ! En ja, hele 2e kamer is op de hoogte van mijn situatie, de staatssecretaris van justitie (die inhoudelijk over internationale alimentatie verdragen gaat), ministerie van Buitenlandse zaken, onze Nederlandse MEP'ers, maar iedereen steekt zijn kop in het zand. Struisvogels. Maar het begon allemaal met een werkgever die een merkwaardige JV aanging en geld richting buitenland liet vloeien. Zo'n collega van Hans de Boer.

monokul | 27-06-15 | 20:23

Het stopt vanzelf een keer als het geld op is !! als het merendeel van werkend Nederland Emigreert dan is het einde van de verzorgingsstaat .en van nu af gerekend met 10 jaar is het zover de grootste groep werkenden kapt er dan mee .

Jetstream | 27-06-15 | 20:22

Ga 'es kijken bij die Maassilo. Troostelozer en deprimerender kan niet.

Fijnstoffer | 27-06-15 | 20:20

Volgens mij heeft de werkgever een mentaliteitsprobleem, als hij het probleem van de schouder uit de kom bij de werknemer legt.

Gemak | 27-06-15 | 20:18

In oktober ging het nog *om in totaal 5–10 werkzoekenden die 1 jaar met behoud van uitkering worden ingezet*. En nu opeens 100? Wat is er veranderd?
stadshavensrotterdam.nl/area_page/reno...

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 20:15

@Graaf van Egmont | 27-06-15 | 19:51
Dan hangen ze in de winkel al met de mouwen opgerold...
*Vergeef ze, ze weten niet beter..*

Wijze uit het Oosten | 27-06-15 | 20:14

Ik wil graag werken en heb volgens de regels recht op bijstand waar ik NOG niet gebruik van maak. Wil alles doen echter is er niks te vinden in de regio waar ik woon.

snakeplisskin | 27-06-15 | 20:06

Ik heb een werkloze asperge maar ik steek hem zo ergens "waar het zonnetje juist niet schijnt" En dan verzorgt H de Boer het achtergrondmuziekje. Kijken of ie net zo goed asperges als keutels terug kan trekken.

stresstosteron | 27-06-15 | 20:05

Ik kan je wel vertellen hoe dat komt Van Leeuwen. De Gemeente Rotterdam SoZaWe haat haar burgers intens. Puinhoop daar...

Acar_ketimun | 27-06-15 | 20:05

Ach gossie. Mijnheer de slavendrijver wil 100 mensen die een jaar lang gratis voor hem gaan werken. Zelf heeft hij 800.000 euro soepsidie gehad.
www.rijnmond.nl/nieuws/03-06-2015/8-to...

Lewis Lewinsky | 27-06-15 | 20:02

-weggejorist-

ADVIZEUR | 27-06-15 | 20:01

-weggejorist-

ADVIZEUR | 27-06-15 | 19:59

-weggejorist-

ADVIZEUR | 27-06-15 | 19:58

-weggejorist-

ADVIZEUR | 27-06-15 | 19:57

Mij is altijd verteld dat de HEMA in Rotterdam alleen maar overhemden met opgerolde mouwen verkoopt zodat de mensen meteen aan de slag kunnen zonder eerst hun mouwen op te stropen. Vond het al te mooi om waar te zijn.

Osdorpertje | 27-06-15 | 19:57

Tuurlijk had hij gelijk. Maar daar wordt je nog steeds voor gekielhaald in dit landje.

BlueTec | 27-06-15 | 19:55

Iekke kanne hier niet werrukke want iekke benne schaapherder en spreekke geen nederlants

telelezer | 27-06-15 | 19:53

''39.000 mensen in de bijstand''
Hoeveel allochtoon? Juuustemmm, minder

Superjaapie | 27-06-15 | 19:53

moet je Nederlands kunnen spreken ?

(c)ZWITSUL | 27-06-15 | 19:52

Wijze uit het Oosten | 27-06-15 | 19:47

Hier nog 1, ben denk ik nog iets verder richting het Oosten gegaan.
Maar goed, een Poolse havenstad bevalt ook prima!

Specjal Blend | 27-06-15 | 19:51

Wijze uit het Oosten | 27-06-15 | 19:47
Leg uit "Rotterdams overhemd" Als Brabo ben ik daar niet mee bekend.

Graaf van Egmont | 27-06-15 | 19:51

Wil je eten?! Dan moet je gewoon werken en het maakt niet uit wat voor werk, zolang het maar legaal is. Want werk is werk. Zo hoort het en niet anders.

Behalve mensen die 100% afgekeurd zijn, vanwege gezondheidsproblemen, alleen die mensen hebben recht op een bijstand, de rest moet aan de slag, hup, er is zat werk te doen, bijvoorbeeld schoonmaken moet elk dag en overal gebeuren, ga toch je schoonmaakbedrijfje beginnen en zo je boterham verdienen, beter dan hand ophouden en parasiteren op andermans zuurverdiende centen. Stelletje labbekakkers.

Wonderful-Life | 27-06-15 | 19:49

Ze kunnen altijd in een kaasfabriek werken toch?
Bubbelkaas | 27-06-15 | 19:48
Op je muil, gauw.

Pownald Rasdwerg | 27-06-15 | 19:48

Eigenlijk heb ik hier helemaal niks aan toe te voegen.

VanBukkem | 27-06-15 | 19:48

Waarom denk je dat deze RotterdammerT richting het Oosten is gegaan ?
Voornamelijk omdat de oude RotterdammerT's uitstierven, en de "nieuwe" RotterdammmerT's te lui zijn om voor de duvel te dansen..
Ze weten goddomme in een Rotterdamse winkel niet eens meer wat een Rotterdams overhemd is !

Wijze uit het Oosten | 27-06-15 | 19:47

Ja hallo,het is weekend.Dan gaan we niet solliciteren.Moet ook 3 maanden naar de tokkiecamping.En die met ranadam doen het ook niet, want daarna aansterken 2 maanden dus lukt voorlopig niet.

van stampij | 27-06-15 | 19:44

Het mentaliteitsprobleem waar die Paaimans het over heeft, is iets dat sommigen nou eenmaal hebben. Er zijn massa's mensen die vnl. los-vast baantjes hebben, wat volledig te wijten is aan hun houding en gedrag.

In discussies over dit soort onderwerpen zijn de argumenten vaak erg zwart-wit: uitkeringstrekkers zijn lui, werkgevers zijn gierig. Feit is dat 39.000 bijstandstrekkers best veel is. Mensen moeten wel snappen dat ze zelf verantwoording dragen over inkomsten. Uitkeringen gaan eerder omlaag dan omhoog en van de overheid hoef je met al die gekke banenplannen ook weinig te verwachten.

KapiteinClaus | 27-06-15 | 19:43

wedden dat die meneer van de maassilo geen radiotje aan wilde doen? geef die labbekakkeraars groot gelijk dat ze er dan veel aan mis vinden. zo'n radiotje maakt het verschil. vraag hansie maar.

two ball cane | 27-06-15 | 19:43

Zolang niet-werken loont en de neo-liberale vrijheid-blijheid mentaliteit in dit land aanwezig blijft, zal het niet snel veranderen.

Aretas | 27-06-15 | 19:42

Tss, wat denk hij wel. Als je hoogtevrees hebt, heb je hoogtevrees.

Arbijan | 27-06-15 | 19:42

Vindead, 19.33
Het bewijs wederom geleverd. Uitvreten is voor velen een keuze.

spoiver | 27-06-15 | 19:41

Zulleb we met zn allen woensdag een mega grote demonstratie houden? Oh wacht, ik moet werkeb

Hem | 27-06-15 | 19:40

Ze zitten toch met ze alle op de Lijnbaan?

Bram van Ojik | 27-06-15 | 19:40

Een Rotterdamse labbekak, is dat geen 'labbekakkerlakker"?

Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 19:38

Bijstandtrekkers = uitschot van de maatschappij.

je suis bier | 27-06-15 | 19:37

Hans heeft groot gelijk. Dit bewijst het maar weer eens...

Von Paushaus | 27-06-15 | 19:37

"Ja maar dat ze radicaliseren is helemaal niet zo gek, ze kunnen namelijk geen baan en/of stageplaats vinden." Ze liggen godverdomme voor het oprapen.

vindead | 27-06-15 | 19:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken