Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU: spreiding asielzoekers verplicht en automatisch

junckerlegtzijnwilop.pngJean-Claude Juncker is een enge man. Tijdens de top van afgelopen donderdagavond gedroegen verantwoordelijke regeringsleiders zich als kleuters. Oost-Europese landen willen alleen solidair zijn als er geld wordt verdeeld, maar niet als er asielzoekers worden verdeeld. Noord-Europese landen zijn de pleasers en de Zuid-Europese landen zijn het zat Oost-Europa hun niet wil helpen met de opvang van asielzoekers. Kortom, een clash over of Europa meer is dan alleen een munteenheid en vrijhandelsunie, met als inzet het lot van asielzoekers. Copy-pasten we even de slotalinea's van het VK-verslag van de top, om tot ons afgrijzen te concluderen dat dit over meer gaat dan alleen solidariteit en asielzoekers. Dit gaat uiteindelijk om de vraag waar de soevereiniteit ligt: bij de EU of bij de landen. De natte droom van Juncker, en de EU, is dat landen niks meer te vertellen hebben. De EU bepaalt welk land hoeveel asielzoekers op moet vangen, zonder tegenspraak. Als dit doorgevoerd gaat worden, is dat een precedent voor andere kwesties. Met andere worden, waarom schaffen we dan niet gewoon de Tweede Kamer af? Of noemen we het wat het is: geen volksvertegenwoordig maar een volksafleiding van de echte macht.

Reaguursels

Inloggen

Das Vierte Reich.
HoogToontje | 27-06-15 | 11:41

Dat derde rijk hield het slechts 12 jaar vol dus wat dat aangaat leeft de EU al in geleende tijd. Aanvankelijk snelle expansie en grote successen, maar toen kwam de klad er in.
SapperDeFlap2166 | 27-06-15 | 12:09

Het Derde Rijk had een korte levensduur door externe interventie. Men was zich kapot geschrokken van de dynamiek die op gang was gebracht. De Poolse invasie werd als excuus aangegrepen door met name de UK.

Racisme en genocide zijn pas achteraf als argument gebruikt om ingrijpen te rechtvaardigen. Engeland zelf immers was de bedenker van het concentratiekamp concept met bijbehorende genocide gedurende de Boerenoorlog in Zuid Afrika en had dus wat moeite de argumentatie rond te krijgen.

kindapaas | 28-06-15 | 04:57

King of the Oneliner | 27-06-15 | 12:35

Goep verwoord.

De opstand kan alleen komen van gemotiveerde 50+ers, ZZP'ers zonder vangnet. "Hart wie Kruppstahl", diegenen die niets hebben opgebouwd, van wie alles reeds is afgepakt via sluipbelastingen en wurgleningen, die niets te verliezen hebben maar wel wat te winnen. Die voldoende gelouterd zijn door leeftijd en ervaring om geen last meer te hebben van gewetensvragen en zich geen zorgen meer hoeven maken om hun carrière.

Het ontbreekt op dit moment aan leiding, sturing en motivatie. De 50+ partij gaat dit in ieder geval zeker niet oppakken.

kindapaas | 28-06-15 | 04:21

Wie the fuck is Juncker en wie the fuck regeert er nu in NL? Niet Dijsselbloem in ieder geval! Hij toont eens te meer dat NL het zonder MinFin ook wel red want de NL economie is al maanden niet meer zijn ding en de graaier loopt stoer de "mister EU" uit te hangen.... schande!!!
Kappen met die Brusselse poppenkast en terug naar onze vertrouwde democratie!

Thorolf | 28-06-15 | 00:00

King of the Oneliner | 27-06-15 | 12:35

De spijker op zijn kop. Ja, -helaas- heb je wellicht gelijk.

druipsmurf | 27-06-15 | 22:05

Het gaat automatisch!! Wat een gotspe. We worden weer gepiepelt en Rutte en co vinden het prima.

warre | 27-06-15 | 20:49

Vieze smerige dictatoriale criminele organisatie, opheffen en opsluiten

NB-Stb | 27-06-15 | 19:05

Nee... gewoon NEE!

Schietmijmaarlek | 27-06-15 | 19:02

" De natte droom van Juncker "

De natte droom van Juncker zijn staten waar de bevolkingssamenstelling zo diffuus en gevarieerd mogelijk is. Daarom kiest Juncker liever voor symptoombestrijding dan dat hij daadwerkelijk iets onderneemt om de stroom te stoppen.

Het is het welbekende 'verdeel en heers'-instrument: Zorg ervoor dat de homogene bevolkingssamenstelling uit een land verdwijnt en je zult zien dat er geen gemeenschappelijke vuist meer wordt gemaakt tegen de machthebber. En de machthebber is tegenwoordig de EU.

druipsmurf | 27-06-15 | 17:41

Hitler zou stinkend jaloers zijn geweest op Juncker. Een continent de wil opleggen, met instemming van de regionale landen en leiders. En dat zonder slag of stoot. Daar kun hij alleen maar van dromen.

ad melkert | 27-06-15 | 16:47

Jean-Claude is Adolf 2.0

heteblikzem | 27-06-15 | 16:46

Ach ik wil best een stukje nationaliteit inleveren maar niet aan dat stel zielige figuren dat geen enkele oplossing aandragen.
Daar komt nog bij als west Europeaan heb ik geen enkele binding met volk wat oost Europa aangaat of zuid Europese volkeren die er een zooitje van maken.
Neem een voorbeeld aan USA ... red je het niet als staat bekijk het maar verwacht geen steun van Washington of in ons geval van Brussel

Simpele Drenth | 27-06-15 | 16:35

Ondemocratischer dan met het eigen NL parlement kan het nauwelijks meer worden maar afschaffen van de nationale parlementen gaat tot een proliferatie van stadstaatjes leiden waar het beleid onderling geen enkele consistentie zal hebben. Gelukkig zijn er 3 recente blauwdrukken beschikbaar voor een goede supranationale overheidsstructuur:
1 de Soviet Unie,
2 Nazi Duitsland tijdens de bezetting en
3 de VS.

De schade in aantallen burgers per federatief experiment:

1 10 miljoen gulaggen + 2 miljoen willekeurige vijanden van de staat

2 Zes miljoen joden, zigeuners en andere overbodige eters + talloze volksvijanden

3 Een niet meer goed te achterhalen totaal aantal oorspronkelijke bewoners

Europa kan volstaan met het systematisch plunderen van alle blanken van 50+ met spaargeld, pensioenaanspraken en afbetaalde koopwoning, aangevuld met de bevolking van failliete lidstaten.

In dat licht gezien hebben de 3 federatieve oplossingen verrassend veel gemeen.

kindapaas | 27-06-15 | 16:20

reet kever | 27-06-15 | 15:51

Geen dank. Ik leer ook heel veel van reaguurders (ook al ben ik altijd niet met ze eens). Dat kan ik niet van Joop's linkse reacties zeggen.


Brainless talent | 27-06-15 | 16:01

Brainless talent | 27-06-15 | 15:11 Thx voor de tip ! Kan ik me lekker weer n paar uurtje vermaken met iets nuttigs. Ben zo ie zo wel blij met veel linkjes op gs heel interssant soms .

reet kever | 27-06-15 | 15:51

Juncker suggereert een morele verplichting om in evenredige mate vluchtelingen op te nemen. Maar het probleem is dat vele vluchtelingen moslims zijn. Wat dan betekent dat hij eigenlijk bepleit dat alle landen van de EU een cultuur importeren die gebaseerd is op een boek dat als opdracht heeft: ‘roei uit de andersdenkenden, onderwerp ze, buit ze uit’. En dat in landen waarin die cultuur reeds aanwezig is, die vijandige cultuur nog eens versterkt wordt. Tegenwoordig wordt het evenwel steeds duidelijker wat die opdracht in dat boek betekent, namelijk een eindeloze reeks van aanslagen en verijdelde aanslagen, moorden en martelingen, verminkingen en verkrachtingen, vernietiging van cultuurschatten, heel veel irrationele haat, barbaarse vernielzucht, sadisme, wreedheid, enzovoort. Kan je landen dwingen een cultuur te importeren waarvan ze bij voorbaat weten dat er dan ook heel veel geweld en destructie meekomt? Hoe moreel hoogstaand is dat? En hoe moreel hoogstaand is het eigenlijk om in heel een groep van moderne Westerse culturen een cultuur te introduceren en zelfs te versterken die zeer vijandig en repressief staat ten opzichte bijvoorbeeld: democratie, wetenschap, andersdenkenden, de multiculturele samenleving, universele mensenrechten, menselijkheid, vrouwen, kinderen, sexueel anders geaarden, joden, alcohol, humor, muziek, zelfstandig denken, vragen stellen, plezier, satire, sport, honden, varkens, dieren, logica, rationaliteit, enzovoort. Het lijkt er op dat Juncker zozeer het contact met de werkelijkheid is kwijtgeraakt, dat hij tot besluiten komt die totaal niet meer in het belang zijn van de gewone burger van de EU. Het experiment van de islamisering van de EU leidt er mogelijk zelfs toe dat de EU net zo’n tirannieke en intellectuele woestijn wordt als de islamitische wereld dat is, en dat er over honderd jaar grote stromen vluchtelingen gaan vanuit de EU naar nog niet door islam aangetaste regionen van de planeet.

Benedict Broere | 27-06-15 | 15:23

Niet over de rug van de zogenaamde vluchtelingen quid, maar over de rug van de belasting betalende bewoner uit de verschillende EU landen.
Sterph EU! Vandaag nog!

Engelandspieler | 27-06-15 | 15:14

reet kever | 27-06-15 | 13:18

Er zijn best veel Polen die wel aanpassen aan Nederlandse samenleving. Meer zelfs dan islamitische allochtonen die hier al meerdere generaties zitten.

Onaangepaste mensen heb je overal. Wat dacht je van jonge Nederlandse tokkie's die goedkoop op vakantie gaan? :-)

Ik ben tegen Schengen. Hooguit ben ik voor een beperkte arbeid- en verblijfsvergunning. Maar dan ook voor Afrikanen, Aziaten etc, zolang ze daarna na de afloop weer vertrekken. "23 dingen die ze je niet vertellen over het kapitalisme" van Ha-Joon Chang (een Cambridge econoom uit Zuid-Korea) is een aanrader! Totaal tegendraads wat EU nu aan het doen is of beweert.

Brainless talent | 27-06-15 | 15:11

@havenwerker Daar mag je nu de schulden en toekomstige verplichtingen tegenover stellen, die bij een krimpende bevolking nog sneller onhoudbaar worden. Een groeiende bevolking doet de gemiddelde schuld per inwoner dalen. Immigratie kan dus ook zomaar een financieel motief hebben.

Of de bevolking in europa krimpt, of niet, hangt voor een groot deel van immigratie af. Zover is het al. Of de gemiddelde schuldenlast per inwoner afneemt of toeneemt hangt daarmee samen.

En de staatschulden nemen ondertussen alleen maar toe.

Immigratie zou dus zomaar eens gezien kunnen worden als noodzakelijk voor financiele 'groei'.

Finn | 27-06-15 | 14:53

Er zal ook een emigratieverdrag moeten komen. Nederlanders die niet in een politieke unie willen wonen moeten het recht krijgen te emigreren middels een verdrag naar bv Usa of Canada. Uiteraard moet dit plaatsje vrij maken voor een immigrant betaald worden. Laten we zeggen per emigrerende Nederlander 10 x het bedrag ter grootte van de totale pensioenclaim van een Eu ambtenaar.

En ter info: nederland heeft gestemd tegen. Dus het kunnen het er wel eens veel worden.

Tee Of Cup | 27-06-15 | 14:53

Zo gaat het daar toch telkens weer: Als de "democratische" weg niet werkt, dan verplichten ze het gewoon.

The_Black_Knight | 27-06-15 | 14:47

verplicht en automatisch.

Dat zei Philips II óók, over heffingen voor Spanje, door zijn Bloedraad afgedwongen.

Daar hebben we wat aan gedaan!

Dat kunnen we weer doen: we gaan ons van Brussel bevrijden!

nomuslims4staphorst | 27-06-15 | 14:16

Met 160,000 emigranten en 160,000 immigranten is het jaarlijks 'verloop' van de Nederlandse bevolking grofweg 320,000 mensen. Over de komende 30 jaar ruim 9 miljoen mensen die of Nederland verlaten of binnekomen. Zonder immigratie was de NL bevolking reeds krimpende. Tel uit je winst.

Finn | 27-06-15 | 14:15

Niks spreiden. Als de dobberaars niet terugwillen, moete de EU ze maar overbrengen naar de omstreken van Lapland. Daar is nog ruimte zat, en hebben wij wat extra buffer voor als Poetin de kaart verkeerd leest bij militaire oefeningen.

Guido | 27-06-15 | 14:05

@mindless | 27-06-15 | 13:36
Ik denk dat ze met de trein op transport gaan. Gezien de werkwijze en ambitie van Juncker.

upgent | 27-06-15 | 13:58

Trouwens: hou denkt Juncker dat te gaan doen aan de Oost-Europeanen niet willen (en terecht). Asielzoekers hoogst persoonlijk de Letse grens over duwen?

mindless | 27-06-15 | 13:36

Het 4e Rijk? Hitler was ten minste nog democratisch gekozen. #feit

mindless | 27-06-15 | 13:33

@hotnot | 27-06-15 | 12:59 :
De vraag is of je gevecht op de straat moet aangaan, je vecht dan als het ware tegen de portier, terwijl de eigenaar van de zaak rustig in zijn penthouse nog een glaasje port neemt. De politie moet de bestaande orde handhaven, daarvoor huren zij voor 1500 Euro per maand de dommekrachten in.
Dus, net als soldaten in de WWI, slachten arme arbeiders elkaar af, terwijl normaal gesproken op moord zware straffen staan, krijgen zij nu eer voor elke gedode soldaat, en degenen die aan de touwtjes trekken, de elite, vult zijn zakken, en blijven onzichtbaar buiten schot.
Dus de elite moet aangepakt worden, en dat is problematisch, want wie zijn het, en waar zijn ze? Ze kunnen overal heen, geld is macht is invloed.
Het alu hoedje kan weer af, mensen.
De democratische weg?
Dan moet je eens een keer een partij hebben, die echt een factor van betekenis is, en aangezien de helft der Nederlanders niet eens de moeite, niet eens de kleine moeite neemt om te gaan stemmen, weinig hoop hier.
Ik zou graag zien dat de SP, de PVV, Bonte, c.s., eventueel dierenpartij en 50plus, allen fuseren tot een grote volkspartij met als standpunt het belang van ONS volk, en de gewone man, die geen EU wil, met 65 met pensioen, geen pamperen van vreemdelingen.
Het is toch van de gekke dat asielzoekers sneller een huis kunnen krijgen dan Nederlandse jongeren?
.
@animalia | 27-06-15 | 12:43 : Dank.
Kijk, in 1968 is de jongeren revolutie wel min of meer geslaagd.
Dat kwam volgens mij omdat er toen een veel grotere groep jongeren tegelijkertijd waren (de babyboom generatie) die toen allen jonge twintigers waren. Ook werd hun visie wereldwijd beïnvloed door o.a. Sartre, Kennedy, Bob Dylan, Martin Luther King, Jr, en nog vele anderen.
Dus er was een duidelijke visie, en ideeën.
Ook was er economische rugwind, iedereen kon in principe een baan krijgen, ook al had je bijvoorbeeld een nacht op het politiebureau gezeten, het belette je niet om werk te kunnen krijgen de volgende dag.
Het was zelfs een aanbeveling, veel ex-provo's hebben in de jaren daarna riant op het pluche gezeten.
Het was ook gewelddadig, in de VS werden studenten bij protesten doodgeschoten.
In Frankrijk liepen intellectuelen, arbeiders en studenten samen op, tegen de structuur van de overheid.
Er is dus wel behoefte aan een tweede 1968, maar iedereen is hopeloos verdeeld, en men krijgt niet meer zoveel mensen in dezelfde denkrichting, ook door het gebrek aan visie.

King of the Oneliner | 27-06-15 | 13:30

We krijgen de quota van de Oost-Europese landen ook. Nederland neemt ze wel op. We zijn zo lief in de EU. Ze willen hun baantje zeker stellen, onze politici. Sorry kutburger. U heeft niets meer te vertellen. En ze bedanken voor uw stem om dit mogelijk te maken.

Wim Venijn | 27-06-15 | 13:28

Neem aan dat Rutte zoals, ahum,, gewoonlijk zijn poot heeft stijf gehouden en dat wij maar 10 asielzoekers opnemen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-06-15 | 13:19


Brainless talent | 27-06-15 | 13:03. Ik ben het bijna met allee s eens wat je zegt ! dit hele eu project begint totaal uit de hand te lopen , en ze weten het dondersgoed. willens en wetends tegen allee s in doordrammen mischelijk makkend . Maar ik ben op zich niet tegen "Schengen " want ik gun het de Poolse mensen wel om hier te komen werken mits ze hun eigen gewoon aanpassen en hun zelf normaal gedragen en n goede bijdragen te leveren aan onze samenleving

reet kever | 27-06-15 | 13:18

Zolang die Rutterat en zijn minions aan het roer staan gaat er getekend worden. Deze lieden zouden gestopt moeten worden voordat dit land volledig verwoest wordt
Die Franse schrijver die gisteren even te zien was in Nieuwsuur heeft het bij het goede eind, in de westerse landen wordt de autochtone bevolking vervangen door de islamieten, allemaal gefaciliteerd door onze stupide overheid die maar knipt en buigt voor potentaat Juncker!

lanexx | 27-06-15 | 13:13

reet kever | 27-06-15 | 12:44

Ik ben ook tegen de Schengen akkoord en vrije verkeer van woon en werk. Het is een groot gedrocht van politici/de EU. Daarvoor zijn de economieën tussen westen, oosten en zuiden van Europa momenteel veel te groot. Tussen DL/NL/GB/SW/DE zou het nog kunnen. Ik verdenk dat politici puur voor eigen droom/belangen gaan zonder om de onderlaag vd bevolking te bekommeren. Over minderwaardige mensen gesproken...

Brainless talent | 27-06-15 | 13:03

-allochtone jongeren kijken niet naar het belang van Nederland, want voelen zich niet echt verbonden
@King of the Oneliner | 27-06-15 | 12:35
Daar heb je een van de belangrijkste redenen voor de massaimmigratie. Het stopt de protesten tegen de invoering van een all-mighty EU.

La Bailaora | 27-06-15 | 13:01

King of the Oneliner | 27-06-15 | 12:35
Mee eens. Maar de avond na de dood van Pim was het wel onrustig in Den Haag, er zijn wel mensen te vinden die in opstand willen komen.
Maar als je werkelijk wat wil doen, moet je dat goed plannen, goed coördineren. De filmpjes waarop te zien is hoe de politie demonstranten hier in dit land, de afgelopen jaren, wegknuppelt, kunnen dienen als lesmateriaal hoe je het niet moet doen.

hotnot | 27-06-15 | 12:59

Muxje | 27-06-15 | 
EU komt op vele gebieden naar buiten met voldongen feiten.
We(de eu) komen geld tekort dus we verhogen de afdracht voor individuele landen. Dat was ook een voldongen feit, waarop dat dan staaft ontbreekt volledig.
Zie jij grote protesten binnen europa? er is bijna geen weerstand vanuit de burgers, we slikken het als zoetekoek.
.
Je kunt asielzoekers met een verblijfsstatus helemaal niet hier oppakken en terugsturen naar bijvoorbeeld Polen.
We hebben binnen de EU vrij verkeer, immigranten trekken naar de rijkste gebieden al dan niet met een tussenstop in de "mindere" landen.
We facilliteren nagenoeg letterlijk een volksverhuizing.

Sexpresso | 27-06-15 | 12:57

Democratie en transparantie zijn in de VS het grootst.
@TuurlijkNiet | 27-06-15 | 12:20
Nee, dat is onjuist. Er is geen democratie in de VS, alleen schijndemocratie. Overigens geldt dat dus voor Europa net zo.

La Bailaora | 27-06-15 | 12:54

Daarbij hebben jullie het Europees Parlement gekozen en zij kiezen het kabinet (Europese Commissie).
@TuurlijkNiet | 27-06-15 | 12:20
Nee, dat is onjuist.

La Bailaora | 27-06-15 | 12:53

Opgelegde solidariteit bestaat niet.

Ko Ranzig | 27-06-15 | 12:50

Haha GS ontdekt na jaren de irrelevantie van Den Haag.

De Geus | 27-06-15 | 12:46

@
Brainless talent | 27-06-15 | 11:16. Heel het volk van Polen zijn economische vluchtelingen . Maar ik vind wel dat ze gelijk hebben hoor ! Nederland zou ook is moeten stoppen met het massaal importeren van kansarme uit die geweldige moslim landen . Maar ik vind wel dat Polen n beetje boter op ze hoofd heeft , de halve Poolse bevolking werkt door heel Europa Heen

reet kever | 27-06-15 | 12:44

@King of the Oneliner | 27-06-15 | 12:35
Wat goed verwoord!
Ik had jaren geleden nog wel de illusie,dat er opstanden zouden komen.maar ben dat inmiddels geheel verloren.
U relaas is zo treffend!
Als makke schapen naar de slachtbank

animalia | 27-06-15 | 12:43

TuurlijkNiet | 27-06-15 | 12:20: "Daarbij hebben jullie het Europees Parlement gekozen en zij kiezen het kabinet (Europese Commissie). "

Dat is dus niet waar. De Commissie wordt gewoon benoemd. Formeel moet het Parlement daarna de Commissie nog wel goedkeuren, maar dat is allemaal dusdanig geregeld dat dat eigenlijk maar een zinloze formaliteit is.

ZonderNaam | 27-06-15 | 12:41

De smeerlappen verkopen de rechten van onze kinderen
iedere dobberaar die ze kwijlend van links medeleven
binnenhalen neemt de plaats in van onze toekomstige generatie die ook wil wonen werken en van z'n oude dag wil genieten.

kortom de EU verkoopt de spullen en rechten van anderen die ze feitelijk nieteens in bezit heeft

Berthe | 27-06-15 | 12:38

De revolutie/protest/opstand in Nederland gaat er sowieso niet komen want:
-De helft is bejaard/50 plus, en leeft een gemoedelijk huisje-boompje-beestje-buikje leven.
-de andere helft is niet op de hoogte van wat er speelt, mede door de voortdurende linkse, bijna gecensureerde nieuwsvoorziening via de publieke omroep.
-een opstand/revolutie moet komen van roekeloze jongeren, gedreven door een visie en energie, de meeste jongens zijn kapot-gepamperde watjes geworden door jarenlange halfzachte opvoeding.
-Het mag niet van moeder de vrouw, en dan gaat de suf-gefeminiseerde Nederlandse man ook niet protesteren.
-de meeste mensen met een vaste baan, gaan niet hun kostbare baan/salaris/hypotheek op het spel zetten voor een echt meedoen aan een volksopstand
-allochtone jongeren kijken niet naar het belang van Nederland, want voelen zich niet echt verbonden
-Twee dingen: de feminisering/emancipatie en de individualisering (en ook ontkerking en ontzuiling) heeft van de Nederlandse man een stuurloos, machteloos, slap, laf, angstig, onverschillig, testikelloos, willoos mak schaap gemaakt, gevangen in een administratieve dwangbuis, gevormd door de triangel werk-huis-huwelijk. Gecontroleerd op afstand door belastingdienst, het "bezitten" van een huis, en schaarste aan werk.
Zo goed heeft een overheid zijn burgers nog nooit in de tang gehad.
In de middeleeuwen waren de burgers nog vrijer, zou ik bijna zeggen.

King of the Oneliner | 27-06-15 | 12:35

-weggejorist-

accijnstoerist | 27-06-15 | 12:33

Stop de misdadige islamisering van Europa, te beginnen in Nederland.

vivaldi | 27-06-15 | 12:31

G*dT, dat wordt de grote vervanging genoemd!
'Pouvez-vous développer le concept de Grand Remplacement?
Oh, c'est très simple: vous avez un peuple et presque d'un seul coup, en une génération, vous avez à sa place un ou plusieurs autres peuples.' Renaud Camus
Bevolkingsexplosie en/of demografische tijdbom gefaciliteerd door woestijngodsdiensten eindigt met bella, horrida bella... Fuck EU;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 27-06-15 | 12:29

wakkere_nederlander | 27-06-15 | 12:22

Ik lees de comments op de Joop nog wel eens en zelfs daar worden goedpraters van de islam steeds zeldzamer. Men komt langzamerhand tot het inzicht welke misdadigheid standaard in de islam wortelt. En door de drie aanslagen van gisteren worden een hele hoop mensen weer met de neus op de feiten gedrukt. Maar ik voorspel dat dit soort aanslagen binnen nu en vijf jaar ook in Nederland zullen worden gepleegd, gegarandeerd!

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 12:29

Al schreeuwen we nog zo hard met zijn allen, de EU zal by hook or by crook alles gaan bepalen of je het leuk vind of niet. Het wordt een monolith, gesloten donker geval van waaruit de orders zullen worden gegeven.
In Nederland zal er een lokaal bestuur zijn die de orders uitvoert voor de mannen in zwarte regenjassen en hoeden die in een gesloten wijk met hoge hekken zullen wonen. Klaag niet want U zult in dat geval uw dagelijkse portie soylent green niet ontvangen van de mannen in grijze uniformen.
Burgers, heb geen illusies dat het anders zal gaan, U was namelijk niet mondig en daadkrachtig genoeg toen het nog gestopt kon worden.
Skynet "EU Division" will be here, soon!

Wout Strooizout | 27-06-15 | 12:26

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 12:23

Die serie was beter te pruimen dan dat hele EU-gedoe.

kwark001 | 27-06-15 | 12:24


kwark001 | 27-06-15 | 12:21

En Helga was behoorlijk doable!

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 12:23

Ja, deze ontwikkeling is al heel lang gaande. Helaas is de realiteit dat we er helemaal niks tegen kunnen doen. Onze enige democratische 'macht' bestaat uit het kiezen van een aantal sokpoppen in Den Haag die hun eigen moeder nog zouden verkopen voor een kans op een graaibaantje in Brussel.

ZonderNaam | 27-06-15 | 12:22

@eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 11:13
'Maar het land Polen wil alleen maar Christelijke asielzoekers opnemen want ze willen geen terroristen hun land binnenlaten'

Heel slim van Polen. Maar DISCRIMINAZI zullen de moslims roepen want niet alle moslims zijn zogenaamd terroristen.

Daar moeten we eens van af!

WEL alle moslims zijn terroristen.
Niet alleen de soldaten van de (mieren)kolonie maar ook de andere mannetjes, de barende vrouwtjes, de verzorgers, werksters en verkenners.
De hele islam werkt als EEN terroristische parasitaire organisatie.

Hé islam: WIJ ZIJN NIET GEK!

wakkere_nederlander | 27-06-15 | 12:22

Goede slotzin Quid: Den Haag is afleiding, Brussel de machthebber.

Sliptong | 27-06-15 | 12:22

La Bailaora en de andere lieve lezers | 27-06-15
Kolommetje uit 2011: 'Wanneer de EU-lidstaten hun economisch beleid meer op elkaar gaan afstemmen, moeten ook de sociale minimumvoorwaarden duidelijk zijn. FNV en DGB willen daarin het voortouw nemen.'

Aldus A. Jongerius. 'De FNV-voorzitter denkt onder meer aan invoering van een minimumloon in alle Europese landen.'

Waar bemoeit dat wijf zich mee. Hoe onhaalbaar wil je het. Roekeloos gedrag.

chicago river | 27-06-15 | 12:21

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 12:20

Hahahaa, die Duitser met zijn little tank, die was zwoel.

kwark001 | 27-06-15 | 12:21

Mensen zonder kinderen dient het de tijd wel uit,met achteraf een zege dat je ze niet hebt.
Nederland zal onherkenbaar zijn over een paar deccenia,in sommige grote steden is het dat al.
Het verraad komt toch echt van onze eigen bevolking door hun stemgedrag,en de regeringen.
Wat er binnen kwam,en nog erger wat nu en in de toekomst binnen komt,geef ze eens ongelijk.
Nederland gaat donkere tijden tegemoet.
En dat zijn geen onderbuik gevoelens maar gewoon realiteit

animalia | 27-06-15 | 12:21

Junker is nog veel ergere dictator dan Poetin of Saddam Husein was.

ildiko | 27-06-15 | 12:21

Misschien lijkt het eng, maar ik elk geval neemt nu iemand de leiding. Daarbij hebben jullie het Europees Parlement gekozen en zij kiezen het kabinet (Europese Commissie). Net je ook geen premier kiest, maar 150 leden voor de Tweede Kamer..
.
Wil je democratie, dan moet je niet in Europa zijn. Democratie en transparantie zijn in de VS het grootst. Misschien zelfs wel iets doorgeslagen. De vluchtelingen zijn een Europees probleem, dus is het ook volstrekt logisch dat de EC de regie overneemt, als de lidtaten er zelf niet 'vrijwillig' uitkomen. Dit is een van de weinige zaken welke de EC naar mijn mening wel goed oppakt.
.
Je kunt deze discussie vergelijken met het homo huwelijk in de VS. Zeer lange tijd lag de bal bij de staten zelf. Die kwamen er niet uit (huwelijk geeft bepaalde rechten zoals adoptie, etc), dus werd er federale wetgeving gemaakt en die werd nipt aangenomen (toen hadden de Democraten nog een meerderheid). Verschillende staten gaven toen aan dat de wetgeving illegaal was, dus moest het hooggerechtshof een uitspraak doen, en zelfs die was niet unaniem. Ook die uitslag was 5 voor, 4 tegen..

TuurlijkNiet | 27-06-15 | 12:20


kwark001 | 27-06-15 | 12:05

Weet ik, maar dat moest hij doen van de regie. In het eggie was hij heel anders...

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 12:20

Het is toch ronduit ongelooflijk hoe dit verhaal er gewoonweg doorheen gemasseerd is ? Waar zijn onze Amerikaanse vrienden die ons altijd als zodanig weten te roemen wanneer wij ergens in de wereld hun oorlogsapparaat steunen ? Democratie ? Arabische lente ? Laat me niet lachen, moedwillige westerse ontwrichting lijkt meer op zijn plaats. Met vluchteling of asielzoeker hebben deze dobberaars niks te maken. Het enige dat telt daar is of je entree fee voor de boot kunt voldoen. Als je dat niet kunt heb je pech gehad en is er helemaal niemand die in enig parlement over je spreekt, laat staan dat men je komt helpen.

netniet | 27-06-15 | 12:14

Das Vierte Reich.
HoogToontje | 27-06-15 | 11:41

Dat derde rijk hield het slechts 12 jaar vol dus wat dat aangaat leeft de EU al in geleende tijd. Aanvankelijk snelle expansie en grote successen, maar toen kwam de klad er in.

SapperDeFlap2166 | 27-06-15 | 12:09

Nóg een reden om per direct uit de EU te stappen #NEXIT

Marvin_NL | 27-06-15 | 12:09

@Van Duyvenbode | 27-06-15 | 11:39
True, maar laten we even een stap terug zetten. Wat Varoufakis zegt klopt in theorie, en ook ik zou dat in theorie wel willen. Alle economen, en dus ook Varoufakis, zijn van mening dat een muntzone niet kan slagen zonder fiscale en politieke zone, dat is, zonder integratie van politiek en fiscaliteit.

In theorie is er een politiek systeem, in de praktijk dus niet. Brussel werkt niet, is ondemocratisch, en er is nooit iets in die zin aan de Europese volkeren voorgesteld en uitgelegd, behalve dan iets halfbakkens. Een werkende democratie in Brussel met 1 fiscaal systeem zou tot een werkende unie kúnnen leiden. En als dat zou werken zou ik er niet tegen zijn.

Ik zeg kúnnen, want het is natuurlijk theorie, de praktijk is veel weerbarstiger. Alleen al om de fiscaliteit in alle landen gelijk te trekken is bijna onmogelijk. Kijk maar naar de verschillende systemen, zoals in Nederland met de HRA, wat je in veel landen niet hebt. Maar ook de cultuurverschillen, waarbij het in sommige landen al eeuwen bon-ton is zoveel mogelijk zwart te doen, maakt integratie heel erg moeilijk, zoniet onmogelijk.

Dát is denk ik wat Varoufakis uitlegt. Het is te hopen echter dat ie zo verstandig doordenkt dat ie snapt dat het in de praktijk niet gaat werken, en al helemaal niet met de anti-democraten die we vandaag in Brussel zien.

La Bailaora | 27-06-15 | 12:08

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 12:03

Rene was niet homofiel, sterker nog, hij papte het aan met de serveersters.

kwark001 | 27-06-15 | 12:05

Volgens de statistieken komen de meeste asielzoekers uit Kosovo en Servie, en dus niet uit Afrika of Syrie.

070 | 27-06-15 | 12:04

@Dhr. de Wit 11:45: Dat is misschien nog wel het meest schokkende: de wensen en zorgen van de Europese burgers worden volkomen genegeerd. Er wordt helemaal niet meer gepraat over het beëindigen van de migratiestromen, lokale opvang en terugsturen; de immigratie wordt als voldongen feit gepresenteerd en het gaat alleen nog maar over de verdeling over de landen.

Over dat laatste: je kan nu al aan zien komen dat asielzoekers die aan oostbloklanden worden toegewezen "automatisch" de trein naar het westen gaan pakken. Ja, en dan hebben wij het recht ze te grijpen en terug te sturen, maar dan ben je echt aan het dweilen met de kraan open. Prachtig trouwens voor de vluchtelingenindustrie, die vreten daar goed van.

Muxje | 27-06-15 | 12:03

Maar natuurlijk worden de grote kwesties die momenteel spelen, de "vluchtelingen" (lees: gelukzoekers en profiteurs) en Griekenland gebruikt als handvat om de macht van de EUSSR te versterken. Wie had eigenlijk anders verwacht?

MAD1950 | 27-06-15 | 12:03

-weggejorist-

PowPow | 27-06-15 | 12:03


Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 11:50

Uit de serie "Allo allo", u weet wel, met die homofiele kroegbaas...

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 12:03

Kan hier niet iemand een rechtszaak tegen de staat beginnen? Net als die uitstoot zaak laatst. Lijkt me stug dat de grondwet dit toelaat.

Flach | 27-06-15 | 12:02

Juncker moet op de hooivork, en dan met pek en veren naar het schavot.
Enige manier om van die smeerlap af te komen.
Ik doe mee, eind van het jaar.
Laten we die vent gaan halen.

Raider Twix | 27-06-15 | 12:01

@Dhr. de Wit | 27-06-15 | 11:50
Kijk eens naar de film waarin hij wordt geconfronteerd op het moment dat ie naar de Bilderberg meeting loopt in 2014... De man heeft heel wat achter te houden, wil geen vraag beantwoorden, is bang voor déze pers. Vergeet niet dat hij in de 'steering committee' van Bilderberg zit.

En hij zit nog in heel veel meer hoor, idd. heel erg eng als je ziet waar ie zijn voelsprieten in heeft zitten. Maar ergens denk ik dat ook hij (nog) niet de echte schaduwregering vormt, ook hij wordt door zijn vriendjes aangestuurd. Er is nog een laag erboven vermoed ik, en dan kom ik uit bij oa. de Trilateral Commission:
isrtm.ru/upload/root/image/UkraineCris...

La Bailaora | 27-06-15 | 11:58

De EU weet wat goed voor ons is. En anders zijn het wel de internationale verdragen die ons hiertoe verplichten. Leve de technocratie.

Bamberger Reiter | 27-06-15 | 11:58

Ik zie dat ik niet de enige ben die het Vierde Rijk vorm ziet krijgen, dat doet me deugd.

HoogToontje | 27-06-15 | 11:54

Zo vermoeiend, waarom moeten immigranten verdeeld worden als niemand erop zit te wachten? Pas het beleid aan, stuur ze terug. Solidair zijn met de andere EU landen hoeft niet te betekenen dat we ze samen kiezen voor de slechtste oplossing.

Simpel gezegd neemt de EU niet bepaald beslissingen die in het voordeel zijn van individuele burgers of landen. Ons wordt hel en verdoemenis voorspeld als we niet verder integreren. Bizar hoe weinig aandacht het verhaal van de 5 ongekozen 'presidenten' laatst kreeg, die allen opriepen voor meer Europa.

KapiteinClaus | 27-06-15 | 11:54

Een wereld zonder grenzen, dat is zo mooi.
Op een congres met tranen in je ogen pleiten voor afschaffing van alle grenzen, om daarna het complex te verlaten onder begeleiding van bodyguards en naar je zwaarbewaakte villa terug te rijden in de gepanserde auto (soort van tank).

Rest In Privacy | 27-06-15 | 11:54

Je kan je natuurluuk ook uitloggen als je een beveiligde verbinding opzet.

bergsbeklimmer | 27-06-15 | 11:53

Junckeer is een smeerlap.
Altijd al geweest.
Heeft iemand nog een foto van Juncker dronken met Obama of zo?

Raider Twix | 27-06-15 | 11:53

Ik stel een nieuwe verdeling voor:
Voor elke Europees die in een ander Europees land woont/werkt dan waar hij geboren is,wordt zijn plek opgevuld door een asielzoeker.
Voorbeeld:
Stel er wonen/werken 400.000 Polen in Duitsland/Nederland/Ierland/Engeland enz.enz.enz. dan kunnen er sowieso 400.000 asielzoekers in Polen terecht.
In het buitenland wonende en werkende Polen krijgen dan een extra belasting voor hun kiezen om de kosten te dekken.
Rutte lees je ook mee?

swassannuf | 27-06-15 | 11:53

"Het 4e Rijk"

erik rijken | 27-06-15 | 11:51

@La Bailaora | 27-06-15 | 11:43
Heel eng dat één iemand zoveel macht kan hebben. Daarom poneerde ik ook dat Juncker slechts een sokpop is. De EU gooit er een kwartje in en hij doet een dansje naar keuze.

Misschien dat Geenstijl wat kan gaan graven in de schaduw waar de Sutherlands zich uit de luwte houden. Er is vast wel wat dirt te vinden.

Dhr. de Wit | 27-06-15 | 11:50

"Heil Juncker!" Help me even, waar ken ik dat ook alweer van?

Kapitein Stijlvol | 27-06-15 | 11:50

Je kan je kwaad maken wat je wil, ongeveer 61% stemde tegen de Europese Grondwet. Hij kwam er gewoon. Meer dan 300.000 mensen begin jaren Tachtig protesteerden tegen de komst van kernwapens, ze kwamen er gewoon. (Volkel) Debatten worden van agenda's gehaald, ministers die niet komen opdagen. WOB verzoeken die zwart gekleurd terugkomen, de lijst gaat maar door en door. Corruptie waar je ook kijkt. Maar zo lang we kijken naar wat een ander voor ons doen kan schieten we niet veel op. Als je je huis wilt opruimen moet je het zelf doen, niemand doet het voor je. Misschien is die Libertarische beweging zo gek nog niet. Regeer zelf i.p.v. over je te laten regeren of zoiets. Weg met al die gereguleerde shit van de overheid. We doen het zelf wel en we doen het beter.

Bad Karma | 27-06-15 | 11:48

Oplossing vluchtelingenprobleem.
Na de aanslag in Tunesie heeft Tunesie geld nodig. Tunesie kan een groot opvangkamp voor asielzoekers en vluchtelingen openen waar europa betaald al zijn vluchtelingen naar toe kan sturen.
Europa is in een klap van alle vluchtelingen af. Stel Europa betaald 5000 euro per vluchteling per jaar dan betekent dat bij een miljoen vluchtelingen 10 euro per Europeaan.
Asielzoekers komen naar Europa en geven veel geld aan mensensmokkelaars omdat ze denken dat ze in Europa kunnen blijven. Wanneer er een zekerheid is dat ze naar Tunesie worden gestuurd, neemt automatisch het aantal vluchtelingen af tot 0. Die 5000 euro gaat ook naar Tunesie die opvang moet bieden die aan zekere eisen moet voldoen. Hiermee helpen we een land dat democratisch voor seculiere partijen heeft gestemd en we helpen onszelf.

mike_s | 27-06-15 | 11:47

Lekker laten lopen. Des te eerder klapt de hele EU in elkaar en daarna weer een unie opzetten zoals de EEG.

Bytemaster | 27-06-15 | 11:47

@Afgeschminkte Bassie | 27-06-15 | 11:41
Dat dan weer wel. En rijden we de kameel. Bedrijven we de liefde met de geitjes. Worden onze dochters uitgehuwelijkt aan de tulband (zo ongeveer met 11 a 12 jaar). En worden we verplicht de Sharia na te leven. Maar.... dit is natuurlijk de grote wens van Den Haag. Dus ja, we hebben maar te volgen.

upgent | 27-06-15 | 11:47

Jan Passant mk2 | 27-06-15 | 11:13

islammoe | 27-06-15 | 11:46

Jan Passant mk2 | 27-06-15
.
Precies, zo denk ik er ook over!

islammoe | 27-06-15 | 11:46

Die hele EU gaat ons rechtstreeks een oorlog inwerken. Ik hoop voor die tijd de oogst binnen te hebben en dan snel naar een ver land. Nederland ben ik twee jaar geleden al ontvlucht, nu Europa nog

BozeHenk | 27-06-15 | 11:45

Er is straks geen intelligente Europeaan meer te vinden in Europa want die verkassen straks allemaal naar buiten Europa en blijven hier allemaal kansloze, ongeschoolde werkloze dobbernegers over die niets kunnen en/of willen.
Wie gaat straks de wegen repareren? Wie gaat straks belasting betalen? Wie gaat ervoor zorgen dat electriciteitsfabrieken blijven draaien? Wie gaat onze oma haar reet afvegen?
Als het zo doorgaat verandert Europa in Afrika. Goed gedaan!

Dhr. de Wit | 27-06-15 | 11:45

@176617 Een aantal dat slimmer is, is je reeds voorgegaan, en zit echt niet te wachten op terugkeer naar die heimat.

smartexpat | 27-06-15 | 11:43

Zorg gewoon dat niets meer je hier in Europa houdt. Huis van de hand. Werk zoeken wat je in principe overal kunt doen. En dan als de wiedeweerga er vandoor wanneer het zover is dat we in een communistische heilstaat leven. Want dat die er gaat komen, dat is zeker.

roze_bril | 27-06-15 | 11:43

@Dhr. de Wit | 27-06-15 | 11:36
Sutherland zit naast dat ie midden in de actie zit, ook nog eens met zijn voelsprieten midden in het centrum van de macht van het geld: chairman of Goldman Sachs International, naast vele, vele andere functies, onder andere CEO ABB. Dat soort mensen hebben het geld, en deze heeft ook nog politiek macht, als leider van UN Migration, en heeft ook samen met Malmstrom het document opgesteld voor de massaimmigratie politiek van de EU. Hij was vroeger ook EU commissaris, in het begin van de EU.

Deze lui in de schaduw zijn diegenen waar je op moet focussen, niet op de trekpoppen.

La Bailaora | 27-06-15 | 11:43

Van Duyvenbode | 27-06-15 | 11:39

Ja, verdomd zo is het!

doskabouter | 27-06-15 | 11:42

@024 | 27-06-15 | 11:30
Ik heb daar 10 jaar geleden al tegen gestemd. En met mij nog 63 procent anderen van de Nederlanders. Alleen had men in Den Haag daar geen boodschap aan. We werden gewoon weggezet. Democratie werd destijds al niet meer aan gedaan. we kregen de EU door onze strot geduwd als een gans die moet eindigen in een Fois gras. Nu is Brussel al zover dat ze maar geld blijven eisen die onze minister met een harde plasser graag betaald. Want die ambieert ook een functie in dat miljarden bedrijf genaamd EU. Daar kan je namelijk veel geld verdienen door heel weinig te doen. Je wordt daar al rijk om je handtekening te zetten en vervolgens weer af te taaien. Men fraudeert er lustig op ,os door bonnetjes in te leveren. Familieleden aan te nemen. En kilometervergoedingen te declareren die alleen je chauffeur rijd (zelf pakken ze het vliegtuig maar laten de dienstauto op en neer rijden om zodoende dat te claimen. Wie wil er n u niet zo een baan? Ik ben er helemaal klaar mee. En ik denk dat 70 procent van de Europeanen er onderhand wel klaar mee is. De Eisen en verplichtingen van de Eu zijn onbegrensd. Wij stellen niets meer voor. (*kijkt even naar buiten of er geen verdacht zwart busje voor de deur staat geparkeerd)

upgent | 27-06-15 | 11:42

Das Vierte Reich.

HoogToontje | 27-06-15 | 11:41

Over 5 jaar staat in al onze kleding 'made in the EU'.

Afgeschminkte Bassie | 27-06-15 | 11:41

Varoufakis, Stiglitz en nog een heleboel andere koekenbakkers willen één Staat. En dan worden ze ingeleid door een emotioneel gutmensch die alle grenzen in de wereld wil opheffen.
Het valt me trouwens op dat de mens nu eenmaal niet universeel en globalistisch wil leven. Dezelde lieden die pleiten voor afschaffen van de grenzen en voor een wereldwijde melting pot, gaan in hun privé-jets weer naar huis, naar hun villa's omringd door 3 meter hoog traliewerk, bewaakt door security met honden, en video surveillance. Yes, we can.

Rest In Privacy | 27-06-15 | 11:39

befehl ist befehl

mmkk | 27-06-15 | 11:37

Uiteindelijk is het heel simpel. Die dobbernegers komen in het zuiden aan, maar willen eigenlijk naar noordeuropese landen. Italië, of het oosteuropese land waar ze gedropt worden, geeft ze een status, en zijn vervolgens van het probleem verlost, want dan kunnen ze toch vrij reizen door de EU ?
En dan gaan ze toch naar het beloofde land ?

hotnot | 27-06-15 | 11:36

@La Bailaora | 27-06-15 | 11:28
Dat zou best eens kunnen. Sutherland zit inderdaad "midden in de actie" terwijl Juncker alleen wat papier heen en weer schuift en veel lult, maar weinig zegt.
Met al die naheffingen die braaf betaald zijn zou je inderdaad kunnen zeggen dat we niet meer soeverein zijn.

De hamvraag blijft natuurlijk: wanneer en wat gaan wij er wat aan doen?

Dhr. de Wit | 27-06-15 | 11:36

@shenkie7 | 27-06-15 | 11:18
Het spijt me voor jou, als kinderbezitter, het te moeten zeggen, maar ik ben zo blij dat ik geen kinderen heb. Dit continent (Europa) is echt verloren en zal over enkele decennia meer op Afrika lijken dan ons lief zal zijn.

Brou Is Back | 27-06-15 | 11:35

Het grootste probleem is dat ik me helemaal niet solidair voel met alle andere EU landen. Het is heel rot dat Italie zo veel asielzoekers te verwerken krijgt, maar wat moet Nederland daarmee? Waarom haalt Italie ze uberhaupt binnen?
Dat is ook zo met de euro, waarom heeft Nederland 12 miljard euro in Griekenland gestopt? Ik vind het heel rot voor de Grieken, maar waarom trekken wij de portemonnee zonder dat dat in Nederland aan het volk wordt voorgelegd?

Duifmans | 27-06-15 | 11:35

-weggejorist-

176617 | 27-06-15 | 11:35

@upgent | 27-06-15 | 11:28
In de zuid Europese landen niet, en ook niet in de Oost Europese landen. Alle 'vluchtelingen' willen naar Noord Europa, daar staat de zak met geld klaar. En vluchtelingen zijn het niet, zo heeft men gisteren nog Koeweitisch geconstateerd onder de 'vluchtelingen':
www.dailymail.co.uk/news/article-31406...

La Bailaora | 27-06-15 | 11:34

In deze kwestie kun je die oost-Europeanen geen ongelijk geven. Eigenlijk zijn die oost-Europeanen de enigen die nog een beetje rationeel kunnen nadenken op dit gebied. Neem bijvoorbeeld de Hongaren(gisteren gezien op tv). Die zeggen gewoon, en gelijk hebben ze, dat ze niet opgewassen zijn tegen de stroom asielzoekers, en die willen een 4 meter hoog hek bouwen langs de grens. Gelijk hebben ze.
Laat de Europese Unie dáár eens wat geld voor vrijmaken; voor het bouwen van dat hek.

VanBukkem | 27-06-15 | 11:33

Interessante bijeenkomst met Varoufakis en Stiglitz. Die maken wel even duidelijk wat de bedoeling is: één Europese staat.
De euro is ingevoerd om Europa voor het blok het te zetten: je gaat allemaal op in één staat, of we ruïneren je volledig.
Dat is de strategie van de EU.

www.youtube.com/watch?v=OY3Qxm6BoUI

Rest In Privacy | 27-06-15 | 11:33

Europese politici zijn enge mensen. Want Juncker kan dit wel zeggen maar in welk verdrag hebben wij soeveriniteit over bevolkingsbeleid overgedragen aan de EU? Het antwoord is geen enkel verdrag. Exact waarom de EU dus zo gevaarlijk geworden is. Zonder enige rechtstatelijke basis eigent het zich soevereiniteit toe.
.
Hierbij een waarschuwing naar alle politici van een simpele burger. "Staat dit toe met de zwaardmacht en het is oorlog." Niet om dat ik dat wil, maar omdat ik moet. De zwaardmacht in handen van niet democratisch gekozen bestuurders is een regelrechte doodsbedreiging aan het adres van de burger. Het faciliteren van een dictatuur.
.
"The tree of liberty must be refreshed from time to time by the blood of patriots and tyrants." De toekomstige tirannen hebben zich bekend gemaakt. Het wachten is op de patriots!

Parel van het Zuiden | 27-06-15 | 11:32

wij hadden er elf toch al 60.000 ?

i don't get it.

xtree | 27-06-15 | 11:31

Er breekt geen opstand uit, dus Führer Juncker gaat gewoon zijn zin krijgen. Hij weet dat hij dit kan maken want het gemoed van de Europese volkeren is helemaal gepacificeerd; vooral Noord-Europa is een verzameling gekke Henkies dat gewillig met zich laat sollen.

Fijnstoffer | 27-06-15 | 11:31

Stop die EU a.u.b.! We laten het allemaal als makke schapen gebeuren.....

forcone | 27-06-15 | 11:30

024 | 27-06-15 | 11:30

Dat wordt dus PVV.

kwark001 | 27-06-15 | 11:30

De partij die zegt uit de EUcte stappen heeft mijn stem!

024 | 27-06-15 | 11:30

kwark001 | 27-06-15 | 11:28

Naar mezelf: Hoe dit precies zit?

kwark001 | 27-06-15 | 11:30

Ik ben benieuwd hoe lang Brussel nog zo kan doorgaan zonder dat in vele lidstaten de maat vol is. Althans voor het volk. De regeringen zijn makke schapen, maar het volk gaat dit niet meer lang pikken. Ik voorzie grote demonstraties in landen als Duitsland, Frankrijk, Spanje, Belgie, Engeland etc. Alleen de Nederlanders zullen wel geen tijd en trek hebben. Die zijn druk bezig om Nederland te betalen, zodat Nederland Brussel weer kan betalen. Zucht.

upgent | 27-06-15 | 11:28

Het is toch grondwettelijk vastgelegd dat er geen buitenlandse inmenging toegestaan is? Weet iemand hoe precies zit?

kwark001 | 27-06-15 | 11:28

@Dhr. de Wit | 27-06-15 | 11:25
Mannen als Sutherland lijken mij meer macht te hebben dan Juncker. Volgens mij is Juncker gewoon een trekpop. En nee, landen hebben die macht volgens mij niet meer. Al weggegeven, democratie is schijn.

La Bailaora | 27-06-15 | 11:28

Die EUSSR gaat er gewoon komen of u nu hoog of laag springt.

Rest In Privacy | 27-06-15 | 11:26

Juncker is natuurlijk alleen maar een sokpop. Een enge, dat wel. Maar het kan toch niet zijn dat een land niet zelf zou mogen beslissen wie zij binnenlaat?
Met de kennis van nu hadden we nooit meer samenwerking hebben moeten aangaan dan BeNeLux.

Dhr. de Wit | 27-06-15 | 11:25

Gelukkig heb ik mij niet voortgeplant.

bolkebeer | 27-06-15 | 11:25

Het is meer Peter Sutherland die eng is:

"UN chief says Britain must take in MORE Med migrants" En "added it risked a climate of 'xenophobia'"
www.dailymail.co.uk/news/article-31238...

Waar kennen we die Sutherland toch ook weer van?:
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Nu gaan we de aluhoedjes opzetten, voor diegenen die tijd hebben zien we hier een interview die men tracht te hebben met 1 van de organisatoren van Bilderberg:
www.youtube.com/watch?v=uVocFehQHEE&a...

La Bailaora | 27-06-15 | 11:25

En de meute ontwaakt langzaam en doet de ogen open.

Gute morgen Damen und herren, willkommen in das 4e Reich

Koning één oog | 27-06-15 | 11:24

Wellicht wordt het tijd om de antidemocratische ideologie van Junker via crowdfunding campagnes een maandje of wat op billboards te plakken. Wellicht dat het klootjesvolk dan eens gaat nadenken en er eindelijk eens breed verzet tegen deze dictatoriale machtswellusteling op poten komt.

normanius | 27-06-15 | 11:23

@ eerstneukendanpraten | 27-06-15 |

Uw Volkskrant verteld er niet bij dat er al tienduizenden vluchtelingen uit de Ukraine in Polen zijn. Maar omdat die blank zijn, Christelijk en zich willen aanpassen vergeet de EUSSR en andere anti Nederlanders deze mensen maar. Immers Kwik, Kwek en Kwak hadden alle steun belooft, weet u nog ?

Winston1 | 27-06-15 | 11:23

Laat mensen bij hun eigen cultuur werk zoeken.

republikein72 | 27-06-15 | 11:22

Het mooie van alles is dat deze clash tussen soevereiniteit en één EU al decennia aan de gang is maar de EU ondertussen groter, logger en islamitischer wordt. Kortom: Juncker en consorten drukken toch wel door. Linksom of rechtsom we krijgen de EU en de Islam door de strot geduwd en al het gesputter wordt weggemanaged met her en der een extra top, een nieuw referendum of (politieke) moord.

de Voorzittert | 27-06-15 | 11:22

Ik begrijp die Oost-Europeanen wel, mensen komen met een zielig hongerverhaal en de hand omhoog binnen en vervolgens staat binnen een paar jaar je land vol moskees en word je voor racist weggezet als je netjes vraagt je te willen aanpassen aan de lokale gebruiken.

Gestrekt been | 27-06-15 | 11:22

Laatst kon je op TV zien hoe hij onze Dijzzzz stond af te lebberen bahhhh!
@kippevlees | 27-06-15 | 11:14
Dat is niet mijn Dijzzzz vriend!

Ars Vivendi | 27-06-15 | 11:21

asielzoekers of immigranten?
Als ze het asielzoekers blijven noemen dan blijkt daaruit wel volkomen wereldvreemd ze zijn. In Lampedusa, in de stations en parken in Duitsland en Zweden, zie je vooral immigranten uit Afrikaanse gebieden die naar een oorlogsgebied (Syrie) reizen om daar een bootje te pakken. Heeft dus niets met vluchtelingen te maken en ze maken misbruik van de situatie.

--sql error-- | 27-06-15 | 11:21

Zojuist prinsenvlag besteld, gewoon omdat het kan. #revolutie

Rebellation | 27-06-15 | 11:21

Waarom sturen gevestigde establishment mensen niet gewoon terug? Nederlandse regeringen zijn echt ontzettend slap. Vergeleken met Obama is de laatste een zeer bittere sterke koffie.

Brainless talent | 27-06-15 | 11:21

De economie is breekbaar genoeg as it is in de oost europese landen. Ze doen het economisch goed momenteel en een lading asielzoekers zou desastreus zijn. Dus is het logisch dat ze niet willen. Bovendien zou een asielzoeker (lees: nutteloze woohoo graties moneyz man zodat ik de hele dag qat kan kauwen) meer in de watten gelegd worden dan de eigen bevolking, en dan is het ook logisch dat ze in dat opzicht de middelvinger opsteken want dat is gewoon niet uit te leggen.

smartexpat | 27-06-15 | 11:20

We moeten zo ontzettend hard uit de ultra-ondemocratische EU

Bokito ergo sum | 27-06-15 | 11:19

I love oost europa

republikein72 | 27-06-15 | 11:19

Ik zie hier juist wel voordelen: de EU meent over migratie te moeten gaan, dan mag de EU het ook oplossen. En niet de problemen bij de individuele landen laten. Als de EU ook Oost-Europese geldhalers gaat dwingen om migranten op te nemen, kan ik dat alleen maar toejuichen. Helaas zullen die migranten, met dank aan de open grenzen, snelstens weer vertrekken naar een West-Europees land. Dat dan weer wel. Kortom, blijf ik toch maar weer bij mijn aloude standpunt dat DEZE EU er niet is voor de burger. Blijft staan dat de Oost-Europese lidstaten zich in elk opzicht walgelijk gedragen. Ze frauderen, staan vooraan als er geld te verdelen valt, dumpen hun criminelen en kanslozen richting het westen en weigeren nu solidair te zijn. Ik vind de EU al niks, maar de uitbreiding naar het Oosten heeft alleen nog maar meer ergernis gebracht.

Hans Hillen | 27-06-15 | 11:19

! godgruwelijk voordeel: Ik hoef niet meer te stemmen.
Yes!! fascisme heeft zo zijn voordelen.

diddley2 | 27-06-15 | 11:18

Waarom wil men Europa de laatste 15 jaar zo verneuken en volstoppen met allemaal kansloze figuren. Waarom mag West-Europa West-Europa niet meer zijn. Wordt steeds erger. Hoe moet dat als ik straks later oud ben en mijn kinderen volwassen? Zitten we dan met 50 procent Niet westerse mensen? Gutmensch gedrag en handelen is echt gevaarlijk voor de samenleving.

shenkie7 | 27-06-15 | 11:18

"beloven plechtig" "zonder stok der dwang" Ja dat kennen we.

Claude_Vieaul | 27-06-15 | 11:18

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 11:13

Het feit dat dit zomaar kan geeft al snoeihard aan dat de EU geen eenheid is en dat een grote bek of laarslappen loont. De braafjes (zoals wij) zijn de klos.

doskabouter | 27-06-15 | 11:17

Oost-Europeanen zijn gewoon verstandige mensen. Je
wilt geen economische vluchtelingen, wiens mentaliteit totaal niet bij hun cultuur past, niet in je huis hebben.

Brainless talent | 27-06-15 | 11:16

"en de Zuid-Europese landen zijn het zat Oost-Europa hun niet wil helpen met de opvang van asielzoekers." Lees je teksten toch 'es na man..

Claude_Vieaul | 27-06-15 | 11:16

Ik me afvraag waarom eigenlijk.
Als landen nu de lasten en niet de vruchten oogsten er denk ik een einde zal komen aan Europa.

ohje | 27-06-15 | 11:16

Als de opportunistische Oostblokkers op deze manier de Brusselse dictatuur ten val kunnen brengen of in ieder geval frustreren, hebben ze mijn zegen.

jemagookniksmeer | 27-06-15 | 11:15

Ik denk dat Juncker zijn kinderen ook altijd met een lange lat sloeg als ze 1 minuut te laat binnen kwamen van het buitenspelen.

Dat we ons in onze aars laten naaien door een ouwe alcoholist kan ik echt niet begrijpen. Geen democratisch proces dus alle reden om de boel te negeren.

Maar ik denk dat dit zichzelf gaat oplossen. Na al die jaren EU heeft het alleen maar ellende gebracht en bakken geld gekost. Een kind van 5 kan dat zien.
Laten we er asap mee stoppen. Pechtold zoekt maar een ander baantje.

doskabouter | 27-06-15 | 11:15

Bahhhh, Juncker kust iedereen bahhhh!
Laatst kon je op TV zien hoe hij onze Dijzzzz stond af te lebberen bahhhh!

kippevlees | 27-06-15 | 11:14

Rutte voert nu rechtstreeks de opdrachten uit van Unilever en Shell, met meer macht voor de EU zit Brussel daar als schakel tussen. Het lijkt me dus vooral meer democratische invloed ipv minder.

* Il Principe * | 27-06-15 | 11:14

Bah @rijkskanselier Junckers.
De varkens van George Orwell hebben dit proces niet in de hand, hoewel zij in al hun arrogantie denken van wel.
Overigens heeft deze invasiemacht van Ellende zelf voeten. Die lopen als vanzelf naar de plaatsen waar zij de minste weerstand en de grootste buit verwachten.

Jan Passant mk2 | 27-06-15 | 11:13

Maar het land Polen wil alleen maar Christelijke asielzoekers opnemen want ze willen geen terroristen hun land binnenlaten. Dat zouden er meer moeten doen want er zijn in de wereld islamitische landen zat, laten die zich daar maar gaan melden.

eerstneukendanpraten | 27-06-15 | 11:13

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 27-06-15 | 11:12

Ik heb nooit voor de EU gekozen, integendeel.

Ars Vivendi | 27-06-15 | 11:12

Een Illegale EU-regering die de macht illegaal overneemt maakt het alleen maar waarschijnlijker dat we binnenkort een revolutie zien ontstaan.

rara | 27-06-15 | 11:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl