Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dingdong-ping... Dames en Heren

voeten van de bank alstublieftDe intercity van tien uur vijftien van Amsterdam naar Klootstrahuizen-Centraal vertrekt vanaf spoor 8, herstel spoor 13b. Sorry. Dat moet spoor 8a zijn. Al kan het zijn dat reizigers op spoor 11b meer geluk hebben. En vergeet die tijd van 10:15 uur. Dat wordt een kwartiertje later. In verband met werkzaamheden in het hele land treden er vertragingen op in de ochtenduren. Herstel. Het woord 'vertraging' mag je als stationsomroeper niet meer gebruiken. Klinkt namelijk veeeeels te negatief. Rectificatie. Vergeet alles wat u zojuist gehoord hebt. Enfin. Gefeliciteerd NS met de nieuwe dienstregeling. Drie jaar aan gewerkt. En dan heb je ook niks. Klagen over het nieuwe spoorboekje kan hierrr. Maar echte bikkels nemen gewoon serieuze maatregelen...

Reaguursels

Inloggen

KLOTUHHH Veolia....2x25 minuten in de kou gelaten door die ****Franse maatschappij........ WE WANT HERMES BACK!!!!

Trouwens.... de NS was goed op tijd vandaag!!

SeSch | 11-12-06 | 21:00


open·baar (bn.)
1 algemeen bekend => notoir, publiek, publiekelijk; <=> geheim
2 voor iedereen toegankelijk => algemeen, publiek; <=> particulier, privé
3 van de overheid uitgaande => publiek; <=> bijzonder

Moeten we punt 3 dan maar schrappen? En punt 2 misschien ook? Ik neem aan dat de NS nog steeds algemeen beruch.. eh.. bekend is.

JoehneR | 11-12-06 | 15:26

Leuk, die nieuwe dienstregeling. Dat je nu een sneltrein kunt pakken van A'dam CS naar Leiden Lammenschans, als spreekt die dame het uit als LammeRschans. Ze is niet de enige :-)
En waarom Lammenschans voor Leidenaars een speciaal plekje heeft: www.3october.nl/info/document.php?id=4...

RobbieG | 11-12-06 | 10:12

Zo ik heb mijn treinrit weer overleefd, wat tegenwoordig niet standaard is, met de NS. Allereerst net de bus door een of andere FransKEUT bedrijf die 10min eerder vertrok. En een chauffeur die nog geen nederlands kon..

Kom je een aan op station nijmegen loop je naar perron 1a, loop je een of andere te vrolijke KEUTns medewerker tegen die je verteld dat de trien NIET rijdt met een grijns van oor tot oor.

nilsini | 11-12-06 | 09:16

@Vaseline 10-12-06 @ 20:50:
codecpack.nl/#klmcodec
Installeren en nooit meer problemen, niks rechtsklikken en "bewaren"; gewoon klikken en mediaplayer classic opent gewoon... (Of welke andere mediaplayer je maar wilt.)

koerbagh | 10-12-06 | 21:33

Mevrouw Vaseline,
Waarschijnlijk opent uw pc mp3-bestanden met een niet door u gewenste mediaspeler. Vraag een man om hulp.
Groeten van de helpdesk

Traag | 10-12-06 | 21:28

@ Traag, bij mij niet hoor mp2 bestand of als filmbestand:S

Vaseline | 10-12-06 | 20:50

@Vaseline 10-12-06 @ 19:16
RechterN00b-knop. "Opslaan als". Is gewoon mp3 hoor. En niet echt spannend

Traag | 10-12-06 | 19:45

Hoe krijg ik die omroep sound shit, nou als mp3 op mijn computer. Want wanneer ik hem opsla staat hij als mp2. Welke nerd weet dit!

Vaseline | 10-12-06 | 19:16

G-unite 10-12-06 @ 17:20
Juist!
*extra laagje aanbrengt*

Traag | 10-12-06 | 18:48

voor alle klagerts: neem de fiets, kan ik mn voeten teminste op het bankje tegenover me kwijt
voor de niet klagerts: ga ook maar fietsen

Gebruikersnaam | 10-12-06 | 18:34

Vandaar de uierzalf Traag?
/Crosstopic

G-unite | 10-12-06 | 17:20

Word ik toch weer een potje gedomoniseerd! Wat nou "Klinkt namelijk veeeeels te negatief."
Traag duurt het goedverdoemme het langst!
En als iemand dat zou moeten weten dan zijn het de NS wel!

Traag | 10-12-06 | 16:41

@dirrek, ik lees verder terug dat je pas een halfjaar met de trein reist. Dat verklaart je wel erg positieve houding wel enigszins vermoed ik.

soggert | 10-12-06 | 16:24

@Dirrek 10-12-06 @ 13:27
Ga een training volgen bij een cabaretier (oid) als je bijdehand wil leren doen. En leer lezen. Ik zeg namelijk niks over of de informatievoorziening klopt of niet (al zijn er legio voorbeelden van slechte infovoorziening), of over het feit dat er vertragingen voorkomen. Het gaat mij zuiver om het hypocriete gebeuren dat het woord 'vertraging' niet meer in de mond genomen wordt door NS-omroepers. Daar wordt misleidende informatie naar de reizigers gegeven in mijn opinie, in een zielige poging om hen het idee te geven dat er geen vertraging plaatsvinden. Dit gezegd hebbende, moet ik verder kwijt dat er mi goed te leven valt met de NS. Groot pluspunt tov autorijden is dat er -naast vervelende menschen- ook volop puik uitziend vrouwvolk te bewonderen valt in de trein. Prima wakker worden!

soggert | 10-12-06 | 16:19

Het meest irritant vind ik al wel dat de oude vertrektijden al zo'n beetje 60 jaar hetzelfde zijn (voor wat betreft de Intercities dan) en dat die kennis dus de prullebak in kan. Tot deze week kon ik moeiteloos uit het hoofd zeggen hoe laat een IC van een grote stad vertrok. Niet dat ik de laatste tijd iets aan die kennis heb gehad, want ik reis zelden met de trein - sinds het rookverbod al helemaal niet meer, maar het was toch wel handig, soms...
Overigens vind ik 2,8 miljoen dollar voor die mooie ferrari-rode Bell 407 wel wat aan de hoge kant. Kun je bijna 3 Bugatti Veyrons voor kopen... En zo'n helicopter-vliegbewijs is ook niet gratis. Laat maar even, volgend jaar misschien.

koerbagh | 10-12-06 | 15:44

Erikje 10-12-06 @ 14:07
€35,-=77,- gulden Wel 2 gulden meer in minstens (bijna) 5 jaar. Nou en dat is een inflatie van 2/75 x 100=2,7% (naar boven afgerond) in laten we zeggen 5 jaar = 0,54% inflatie per jaar gemiddeld. Je loon zal in die tijd vast wel meer omhoog zijn gegaan...

GJudge | 10-12-06 | 15:24

Whaha! Wel ff de specs checken voor je koopt. Als 14500 kg staat voor gewicht in kilo's en 180 BHP voor het aantal PK's dan kom je volgens mij in een kwartier nog niet mijn oprit af!

kolojoeris | 10-12-06 | 15:04

Volgens mij maakt het echt niet uit van hoe of wat. Als je betaald, dan wil je er wat voor terug. De VOC handelsgeest waar de Balk zo over roemt gaf diezelfde mensen de vrijheid om op een ongecontroleerde wijze handel te drijven. Hoe baalden we niet toen Taiwan vroeg om een paar duikboten voor ze te maken en allerlei moraalridders schande spraken. De order ging niet door, maar Frankrijk deed het wel. Gevolg: In onze scheepsbouw honderden ontslagen. Vele jaren heeft Frankrijk vele miljoenen keiharde guldens ontvangen om geen Elzas zout meer in de Rijn te kieperen. Totdat er een ambtenaar wakker werd en constateerde dat er nog wel degelijk en wel onverminderd zout werd geloosd. Zo zijn er talloze voorbeelden aan te halen over een falend beleid. Ik blijf erbij; Als ik ergens vorr betaal dan verlang ik er wat voor terug. En zeker niet genaaid te worden door een zootje ranzige pennenlikkers met hun ***regeltjes.

Erikje | 10-12-06 | 15:02

@Erikje 10-12-06 @ 14:07
Dat zie jij goed: Venezuela 6 cent per liter. En daarom moeten we, als onze Grote Roerganger Marijnissen het premierschap vervult, de banden met Chavez aanhalen. Denk na, Cuba stuurt enkele artsen en leraren naar Venezuela en wordt met zoveel olie beloond dat Cuba zich kan toeleggen op de export van olie! Ik zeg: olie uit Venezuela, sigaren en drank uit Cuba en elektronica en kleding uit Vietnam. De landen krijgen van ons levensmiddelen en *ahum* kennis terug.

Murdockyoufool | 10-12-06 | 14:52

@css.
Je slaat de spijker op de kop. Wat de werkelijke oorzaak is weet ik (nog) niet. Het lijkt wel alsof geheel 0031 tot een staat van desinteresse is vervallen. Misschien wel moegebeukt door al die heffingen en rare regeltjes.

Erikje | 10-12-06 | 14:52

Haha zal morgen zien of ik nog in Nijmegen kom...
Maar de trein rulezzz elke keer als we met 100+ langs de file op de A325 (voor de waalbrug) komen... (en nee, ik heb nog geen rijbewijs vandaar). Met de trein ben je sneller in Nijmegen dan met de auto hehe

@Hellsmurfje 10-12-06 @ 14:24
Vrijdag 2 weken terug 1,5 uur op Ede-Wageningen gestaan toen kotertjes het nodig vonden stenen op de rails te leggen bij Wolfheze. Meestal valt t wel mee (hooguit vijf min). Dus loop niet te zeuren.

GJudge | 10-12-06 | 14:50

@Erikje
wegenbelasting: halen steeds meer wegen weg;
Zieketekosten: meer betalen voor minder diensten;
Politie: komen niet meer als je belt en aangifte doen op afspraak;
In winkels: krijg je grote bek van de kassajuffrouw om niks;
Kortom... hoe meer je betaald hoe slechter je wordt behandeld.

css | 10-12-06 | 14:41

Weet je, we hebben eigenlijk niks te klagen in 0031. Als we het maar vergelijken met landen waar het slechter is dan hier. Waar het mij om gaat is dat we verzuipen in de regeltjes. Als je moet betalen (al is het mentaal) dan verwacht je dat je iets terugziet van je "investering". Zodra dat uitblijft, al is het maar dat er geen hondenstront wordt geruimd voor je hondenbelasting, dan voel je je gepakt.

Erikje | 10-12-06 | 14:26

Zaterdag, voor het eerst in tijden met de trein... Maar helaas utrecht - arnhem, 1 uur vertraging. Het is zo'n onwaarschijnlijke klote zooi in dat bedrijf.

Hellsmurfje | 10-12-06 | 14:24

@Erikje, inderdaad... maar de Nederlander is alleen maar stoer en heeft grote bek in het buitenland.....
@Shareholder , nee wat belasting is het dan?

css | 10-12-06 | 14:20

@Shareholder. Waarom is dat dan wel zo aan ons voorgespiegeld?

Erikje | 10-12-06 | 14:14

@Erikje Wat een dom gelul dude. Belasting is geen clubkas.

Shareholder | 10-12-06 | 14:10

Wat maakt het nou uit waar iemand woont. We betalen voor een service die we niet willen. Als automobilist betaal ik al zeker 30 jaar accijns over benzine en motorrijtuigen belasting. Een groot deel van dat geld ging/gaat naar het openbaar vervoer. Wat krijgen we ervoor terug? Enkele reis Utrecht- Maastricht voor 35 euro. Hallo... data is wel even meer dan 75 guldens.
Aanvankelijk tankte ik voor 56 cent per liter gelode superbenzine!!! Nu omgerekend meer dan twee gulden 50 per liter. Jammer dat ons inkomen niet met ruim 400 procent is gestegen. (In Venezuela 6 cent per liter).

Erikje | 10-12-06 | 14:07

Kouwes?
Doe eens een NS gedigt?

G-unite | 10-12-06 | 14:01

@ css en @Whatever Weet je wat me zo opvalt? Het gelaten over ons heen laten komen van de meeste onheilsberichten..
Neem nou roken. Is ongezond, kunnen we gerust stellen. Wat gebeurt er eigenlijk met al die accijzen die ze ophalen met dat "ongezonde gedoe"? Gaat echt niet naar de kankerbestrijding hoor. Nee, coole feestjes en borrels voor de dames en heren politici.
Hoe kun je verklaren dat we aardgas gratis uit de grond krijgen, wij er 65 cent voor moeten betalen? We exporteren het naar het buitenland voor 22 cent! Om aan onze exportverplichting te voldoen moeten we het voor 32 cent per kuub uit Algerije importeren.
Die Belgen hebben geen aardgas, maar doen het economisch bijna even goed als de Nederlanders.
Wat een handelsgeest. Oh sorry, VOC mentaliteit volgens de Balk.

Erikje | 10-12-06 | 14:00

@bijstandskoning, 0031 met 0057 vergelijken is VEEL te hoog gegrepen.

Shareholder | 10-12-06 | 13:59

@steegneger Ja inderdaad, Amsterdam kun je inmiddels zo noemen. Komt door al die boeren die hier zijn komen wonen

css | 10-12-06 | 13:52

@css 10-12-06 @ 10:24

Jij woont zeker in schubbekutteveen!!

steegneger | 10-12-06 | 13:41

@Dundunbanza 10-12-06 @ 10:04
NS=Geprivatiseerd, dwz. tis een echt bedrijf.....
-
Bij een echt bedrijf werken geen ambtenaren lutser!!!
-
Eerst NAdenken en dan die fipo de deur uit doen!!!

steegneger | 10-12-06 | 13:39

joelende boer 10-12-06 @ 12:38 Omhoog gevallen ijskasen ? Die zitten juist in van die enge leasebakjes. Zit ik ze indringend aan te kijken vanuit m'n zijruitje, hijgend en kwijlend, krijg je zo'n minachtende blik terug. Terwijl ik er met m'n 120 kilo en stoppelbaard nog best lekker uit zie.
soggert 10-12-06 @ 13:16 Ga in therapie. Vertragingen bij de NS zijn een feit. De informatievoorziening is daarintegen echt super.

Dirrek | 10-12-06 | 13:27

Stuur die minister van Verkeer eens naar Japan, het OV loopt daar op rolletjes. De sfeer is daar ook veel beter (ligt misschien ook aan het feit dat Nederlanders de horken van Europa zijn.)

Bijstandskoning | 10-12-06 | 13:20

Kan Kouwes niet voorlichter bij de NS worden ? Wordt het vast een stuk duidelijker van .

Amoebe | 10-12-06 | 13:20

Dat de stationsomroepsterts het woord 'vertraging' niet meer in de mond nemen is al geruimte tijd zo. In plaats daarvan hoor je 5 minuten of langer na vertrektijd te horen dat 'trein zus en zo over enkele ogenblikken binnenkomt'... net alsof niet iedereen op het perron toch al de hele tijd naar de klok staat te staren. Echt één van de onzinnigste en meest imbeciele maatregelen die de NS heeft genomen de laatste tijd (en ongetwijfeld het idee van Joost Ravoo). Communiceren over vertragingen is iets anders dan botweg klanten voor de gek proberen te houden, NS.

soggert | 10-12-06 | 13:16

Niks mis met de nieuwe dienstregeling. Veel mensen gaan erop vooruit. De anderen moeten maar niet in die kleine kutdorpjes gaan wonen. Dat doe je jezelf aan.

DA | 10-12-06 | 13:09

@Erikje, kabelTV... was een aantal jaar geleden fl.6,50 per maand. Na de privatisering.... inmiddel 16 euri (fl.35) per maand....(en we hebben allemaal dik meebetaald aan het leggen van de kabels in de grond..) overmaat van ramp kunnen we geen antenne meer gebruiken! Overgeleverd aan UPS... hel op aarde!

css | 10-12-06 | 13:07

@joelende boer 10-12-06 @ 12:38
is een leuke gewillige Japansche vrouw iets voor je?
..
*ziet een nieuw programma voor zich*:) Japansche vrouwen zoeken Joelende Nederlandsche boeren* (uitmondend in een orgie)!!

Attila23 | 10-12-06 | 12:45

@Dirrek
Geile wijven? In Nederland? Omhooggvallen ijskasten bedoel je.
Nee dan ga ik nog liever voor de lauwe kroketten.

joelende boer | 10-12-06 | 12:38

Moet nu zo ook weg met de trein. In elk geval heeft hun website alvast vertraging.

ambtenaartje | 10-12-06 | 12:28

Oh ja, en dan dit: sta je op de A9 zo stil als een een hunebed, beetje je tepels te strelen bij je keiharde TomTom porno-DVD, kijk je naar rechts, staat daar zo'n uitgedroogde ICT-er met z'n Alfa of Astra beetje glazig voor zich uit te staren met ene of ander Star Trek apparaat in z'n oor. Een Borg zeg maar. Helemaal ge-assimileerd.
Nee, dan Utrecht Centraal. Geile wijven zover het oog reikt. Neukvoer voor 's-avonds: geregeld. Werelds. Buiten op bankje, biertje bij, broodje vette meuk, heerlijk.

Dirrek | 10-12-06 | 12:24

NS: de grootse autolobby van Nederland.
Een soort kpn op wielen, postbank met perron...
Als ze niet zouden bestaan zouden veel mensen weer met de trein willen.

joelende boer | 10-12-06 | 12:20

de schrijver van dat stukje heeft teveel naar NIEUW DIER gekeken op talpa erg ONorgineel nietzo grappig

|Sjaakie| | 10-12-06 | 12:17

@Henk Hunk 10-12-06 @ 12:11, grote piemels in slappe stand zijn ook zielig, vind ik..

Attila23 | 10-12-06 | 12:16

Ik krijg de beste ideeen in de file. Altijd zitten, luide muziek, meezingen, kettingroken, ongeneerd neuspeuteren/krabben/wroeten. Snacks bij elk tankstation, geen vervelende medepassagiers. Had ik al kettingroken genoemd? Nee, mij krijg je de trein niet meer in.

knutsel | 10-12-06 | 12:14

Een indiaanse piemel.

Henk Hunk | 10-12-06 | 12:10

@Henk Hunk 10-12-06 @ 12:05, is dat een kleine piemel in stijve stand?

Attila23 | 10-12-06 | 12:09

Alles mooi en aardig, als je diep in de provincie woont, een VMBO-auto syndroom hebt, en met je kleine piemel elke dag naar e.o.a. kudtgebouw in the middle of nowhere moet doodgaan. Een snelweg is een aardig concept, maar enigzins eufemistisch benoemd in de Randstad. Voor de prijs van 8 uur parkeren aan de Keizersgracht kan ik bijna een persoonlijke butler inhuren als ik me 1e klas laat binnenrijden. Oh ja, het gaat trouwens prima met het milieu, en fijnstof bestaat niet.

Henk Hunk | 10-12-06 | 12:05

Ach, dat gezeik over die NS ook altijd. Zeker gaan er dingen fout, maar kijk eens naar de problemen op de weg. Beetje natte sneeuw, ruig herfstweer, hoppa, heel autorijdend Nederland naar de klote. Er hoeft alleen maar een KLPD auto of motor STIl te staan op de vluchtstrook en ja hoor, iedereen op de rem. Klein kutongelukje, 13 kilometer kijkersfile. Hoera.
Sinds een half jaar de leasebak ingeruild voor het OV. Uitstekende keuze geweest en nog steeds geen spijt van. Comfortabel naar elke uithoek van +31. Toegegeven, tussen Holendrecht en Lexmond is het redelijk toeven met een biertje in de bekerhouder en een sigaretje d'rbij, starend naar het matrixbord en 25 kilometer file voor je mik en een pornootje op je TomTom, maar het gaat op den duur wel vervelen.

Dirrek | 10-12-06 | 12:03

enfin, we gaan weer pitten, voor ik in dit topic op een meter zit.
Joris, wtf is vlunk en waarom zou je het in een whiskey willen donderen?

..Whatever | 10-12-06 | 12:00

Vanochtend met de trein geweest, maar geen centje pijn hoor. Meer uitlegzieke NS-ers op de staions dan reizigers. Maar morgenvroeg zal het echte kankeren pas beginnen neem ik aan.

Kingsize68 | 10-12-06 | 12:00

Buiten dat alles… wat babedinges zegt, was ja el niet depressief, moet je eens in de trein gaan zitten, uurtje is afdoende… treurig volk. In de trein zie je daadwerkelijk al het kudt volk dat Nederlandse tv kijkt, do I have to say more?

..Whatever | 10-12-06 | 11:58

Erikje 10-12-06 @ 11:47, al is het graties, je mag er niet roken, dus geen optie, hoe jammer ook. Normaal zou ik dat accepteren, ware het niet dat men vroeger rook coupes had, wat wil zeggen dat je als roker in zo een coupe zit. Is ook de definitie van een rookcoupe, een coupe om te roken. Ga je het vervolgens verbieden, dan zeg je feitelijk, “we beslissen voor jou dat roken ongezond is, en dat we het niet willen hebben” een erg foutieve instelling als service verstrekker. Zouden er geen rookcoupes bestaan, en de rokers tussen de niet rokers zitten, kijk dan hebben we een opening, welke overigens opgelost zou kunnen worden (en was) door rookcoupes in te stellen. Enfin, feitelijk zegt de NS nu, wij beslissen dat jij even lekker kapt met roken, en dat valt verkeert hier, alles wat een ander zegt dat ik even niet meer moet doen valt verkeert in de regel overigens, zeker daar waar een ander er geen last van heeft, en een rookcoupe is daar een prachtig voorbeeld van. Kortom de tyfus voor de NS, der zijn wel wat meer redenen om ze de tyfus te wensen overigens, smalle kudt deurtjes bijvoorbleeld.

..Whatever | 10-12-06 | 11:55

@Erikje
In de USSR hanteerden ze ook het systeem van 4 jaar wachttijd voor een lada, dat hielp de treinen ook weer een beetje voller.

Henkiemaardannietgek | 10-12-06 | 11:52

(kadeautje voor Amoebe)!
*ziet door de vlammenzee en de rookontwikkeling twee treinstellen op elkaar klappen*
Goh, leuk! vuurwerk!
..
Dankzij de nieuwe regeling!

Attila23 | 10-12-06 | 11:52

Erikje 10-12-06 @ 11:42, apart daarvan, je mag er niet roken... dus is het geen optie, hoe jammer ook.

..Whatever | 10-12-06 | 11:48

Onder het mom van het is beter voor het milieu heeft de overheid ons getracht uit de auto te pesten. Door de benzine tot achterlijke hoogtes te belasten werd de aanval ingezet. Ondanks al dat getreiter kunnen we gerust zeggen dat die strategie heeft gefaald. Als het O.V. voor een euro het gebruiken valt zijn de files snel over. Lukte ook in Rusland.

Erikje | 10-12-06 | 11:47

Het openbaar vervoer, hoe mooi ook bedoeld, brengt je op een tijdstip dat jou niet past, voor een bedrag dat je niet kunt betalen, naar een plek waar je niet wilt wezen. Dat je langs de spoorlijnen geen onkruit ziet groeien komt niet omdat er Prorail mensen met een schoffeltje lopen te wieden. Daar wordt vergif gebruikt wat bij de gewone burger allang is verboden. Hoezo milieu vriendelijk?

Erikje | 10-12-06 | 11:42

Babemagnet 10-12-06 @ 10:05
Babemagnet 10-12-06 @ 10:43

Wat doe jij vanavond, zin om te neuqen, we liggen elkaar wel afdoende denk ik.

..Whatever | 10-12-06 | 11:42

Al die mooie praatjes dienen alleen maar ter verhulling van de werkelijke redenen. Moet ja maar eens naar die enorme kantoorpanden kijken. Paleizen zijn het. Iedereen mag raden wie dat heeft betaald. En als je eens wat wilt reclameren of vragen dan mag je ik weet niet hoelang wachten voordat je iemand spreekt die of de taal niet snapt of totaal geen idee heeft van jouw probleem.

Erikje | 10-12-06 | 11:37

Twee weken geleden weer eens de trein gepakt ; heenreis in het gang pad gestaan , terug reis half uur vertraging . En natuurlijk onbeschoft te woord gestaan .
Ik ben geheel solidair met eenieder die een conducteur of ander materiaal van de N.S. sloopt .

Amoebe | 10-12-06 | 11:34

@ css Leuk hè, dat privatiseren. Het ergste is nog wel dat die geprivatiseerde bedrijven door de burger zijn betaald door middel van gemeenschapsgeld. En wat krijg je via die verkoop terug? Geen moer. Fout. Je krijgt hogere rekeningen voor je kiezen. Laatst heb ik oude betalingen van 25 jaar geleden opgeruimd. Een jaarafrekening van het water: 46 gulden aan verbruik. Nu: 22 euro per maand. Ons werd beloofd dat door concurrentie de tarieven zouden dalen. Fijn hoor een betrouwbare overheid.

Erikje | 10-12-06 | 11:34

Css, van ALLE bedrijven die jij nu opnoemt zijn ALLE aandelen nog steeds in handen van de overheid.

De NS is 100% eigendom van de staat, de elektriciteits bedrijven zijn 100% eigendom van de provincies en gemeentes (dus overheid).

voor de onwetenden :

bijv Essent

www.essent.nl/essent/corporate/essentc...

Dus ja je wordt via de energie ook fijn leeg gemelkt door de overheid :(

Kloothommel | 10-12-06 | 11:31

@Kloothommel , het beleid en bedrijfsstrategieeen zijn geprivatiseerd, het doel is winst maken en de marktwerking te bevorderen zodat er concurrentie onstaat. Dat is tot nu toe bij de meeste geprivatiseerde bedrijven mislukt, prijzen zijn omhoog geschoten van de kabel, gas/licht en het treinkaartje....
Zover ik weet is alleen Prorail nog in handen van overheid, dat geldt ook voor het leidingnet van energiebedrijven. Een energiebedijf kan verkocht worden, ze kunnen een fusie aangaan of zichzelf opheffen.... gelukkig is het leidingnet nog van de overheid... want zoals het nu gaat is het doffe ellende.

css | 10-12-06 | 11:26

Hoe is het eigenlijk met Joost R.

Verdwaalde T | 10-12-06 | 11:25

*gooit nog wat dienst-regelingen op het vuur*

Attila23 | 10-12-06 | 11:25

Css, nou vertel jij mij dan eens wie de aandeelhouders van de NS zijn,
ik geef je vast een tipje (alle aandelen zijn van 1 eigenaar)

Kloothommel | 10-12-06 | 11:13

@Allen

Kunnen jullie eens ophouden met 't overbieden op een Bell-chopper.

bad to the bone | 10-12-06 | 11:10

Trein? Was da?

Dr. BomBay | 10-12-06 | 11:04

@Kloothommel, tuurlijk... welke eeuw leef jij?

css | 10-12-06 | 11:02

Wat moet je in een trein? Je kan niet zitten, het kost een vermogen, (zowat een tank benzine), je krijgt niet de kans om uit te stappen omdat je teruggeduwd wordt door de instappers, en het kost uberhaupt een uur om bij een trein te komen... en laat staan de tijd die je kwijt bent om op plaats van bestemming te komen.... wat is het voordeel van openbaar vervoer???mis ik wat????

css | 10-12-06 | 11:01

@Bijstandskoning, en css, zowel de NS en energiebedrijven zijn 100% eigendom van de staat hoor, eerst verdiepen, dan pas brullen.

Er is toch werkelijk geen gek op de wereld die aandelen NS zou willen kopen, denk na.

Kloothommel | 10-12-06 | 11:00

*Frommelt de nieuwe dienst-regeling in de rookzuil en gooit er nog wat zippo-vloeistof op*

Attila23 | 10-12-06 | 11:00

@spooky: en daaraan herken je dus ook die zgn. zondagsrijders. Rijden voor het eerst van hun leven op de linkerrijbaan of zijn nog nooit in de buurt van de veluwe (A1) geweest en gaan lekker om hun heen kijken ... boem!

Flitspaal | 10-12-06 | 10:58

vol vebazing lees ik die berichten over de NS ik vraag me toch wie hier veantwoordelijk voor is, iemdand met universiteit diploma of een vmbo diploma? Nederland moet kennisland worden in 2010. Dit wordt eerder 3010 als ik zie dat de NS niet eens op tijd kan lopen in dit kikkerlandje.

lara | 10-12-06 | 10:58

TIP: Alle rails asfalteren, mooi wegennet! Heel fijn weg met de trein........

kwoot | 10-12-06 | 10:57

@Bijstandskoning 10-12-06 @ 10:21
wees gerust, de energiebedrijven en de ns zijn nog steeds in handen van de overheden. dat is dan ook gelijk het probleem.

daskapitalist | 10-12-06 | 10:57

reizen met de trein is voor mietjes en lucas.

daskapitalist | 10-12-06 | 10:55

dat wordt oorlog maandag in de trein en op het station

nieuw programma voor bnn.: conducteurs VS de rest

aardt | 10-12-06 | 10:54

@Bijstandskoning, door die privatiseerdrift krijg ik "zeker"zo'n ding op m'n harses.... als het al moelijk is om de stroom op de draadjes te houden, is het straks helemaal een kunsstukje om een Boeing in de lucht te houden.

css | 10-12-06 | 10:53

@Babemagnet
Die neuspeuterende en in de auto zingende figuren, dat is nederland op zijn best. En dan nog niet begonnen over de bumperklever, linksrijder, middelvinger opsteker en verdere gefrustreerden. Treinreizigers zijn veel relaxter, soms even duwen bij de roltrap maar niks vergeleken bij de snelweg.

spooky | 10-12-06 | 10:49

Voor de aristocratische proleten die zich niet tussen het gepeupel in de tweedeklas gele rupsen willen begeven: de Superbus van Wubbo Ockels www.kennislink.nl/web/show?id=147261

Bijstandskoning | 10-12-06 | 10:49

css 10-12-06 @ 10:24

Haha, en als er een Boeing door slecht onderhoud uit de lucht kukelt, kunnen ze hier weer mooi de schuld bij de moslims in de schoenen schuiven =)

Bijstandskoning | 10-12-06 | 10:45

Wil je Nederland op z'n slechts zien, pak dan eens de trein. Gezellig tussen de junks en andere mensen die het niet meer zien zitten.

Babemagnet | 10-12-06 | 10:43

Trein?Ik heb een auteau.

Zure prak | 10-12-06 | 10:42

En dan is de bus ook geprivatiseerd, dan zou je denken dat vertragingen parallel lopen en een vertraagde bus aansluit op een te late trein. Maar nee dat nadeel is geen voordeel.

spooky | 10-12-06 | 10:41

Trein? Nooit. Openbaar vervoer? Nooit. Baggertroep allemaal hier.

stamppot | 10-12-06 | 10:36

Gelukkig reis ik zelden of nooit met het OV, en was van plan dat zo te houden. Afgelopen dinsdag moest ik wel, op en neer naar 036 vanuit 035.
Zowaar, er waren geen "vertragingen", maar verder zoog de dienstverlening weer eens ouderwetsch... Ik ben nog zo old-school dat ik een kaartje ging kopen bij het loket...., de dienst-doenende juffrouw zat een privegesprek te voeren met d'r mobieltje, en bij de gratie Gods mocht ik een kaartje aanschaffen. Eenmaal aanbeland in de trein dacht ik eerst op een vuilnisbelt aanbeland te zijn, wat een smerige tiefus-bende was het daar.., aangezien de gele rups zich richting 036 begaf, sloot de conducteur zich vakkundig op, gezien het gespuis aan boord..., wat mij vooral opvalt bij onze vrienden van de NS is de volledige demotivatie van het "grondpersoneel", toch het visitekaartje dunkt mij. De afdeling PR van de NS zou daar eens aan moeten doen i.pv. met ronkende propaganda over de nieuwe tover-dienstregeling te komen...

brutus68 | 10-12-06 | 10:36

Slecht geslapen Pritt ? Volgens mij is de dienstregeling van de NS zonder noemenswaardige problemen van start gegaan. Vuurproef is morgen maar voorlopig gaat het goed volgens het staatsjournaal.

Frans79 | 10-12-06 | 10:35

Trein was te laat. Maakt niks uit. Ik heb net ergens een scooter gejat.

K'woot | 10-12-06 | 10:30

*ziet niks*
Shit gejat!!

Bet Weter | 10-12-06 | 10:26

@Bijstandskoning , NS is geprivatiseerd.???.. niet de alleen de NS!!!! wat dacht je van gas/lichtbedrijven??? we hebben zo'n 20x per jaar powerdips/powerpieken... ik heb al 2 PC weg moeten donderen, en heb heel wat uurtjes in het donker gezeten. Laten we Schiphol ook privatiseren, vallen er misschien een een paar vliegtuigen naar beneden... hebben we wat te doen.

css | 10-12-06 | 10:24

het zal me een zorg zijn
*kijkt naar buiten of z'n scooter er nog staat*

Bet Weter | 10-12-06 | 10:24

en hoeveel mensen die hier schrijven gaan ook werkelijk met de trein. Niet eerst zeiken, eerst zelf proberen!

just and only me2 | 10-12-06 | 10:24

HAHAHA! In your face, fucking LIBERALEN! Sinds de NS is geprivatiseerd, is het niets dan PEOP op het spoor. Had de treinen gewoon bij Vadertje Staat gelaten, zoals vroeger!

Bijstandskoning | 10-12-06 | 10:21

Goed zeg, die Tuffie Vos.

John McClane | 10-12-06 | 10:16

The Revenge of the Joosts!

dapperder dodo | 10-12-06 | 10:14

Sukkels, iedereen weet toch dat de trein alleen van Klootstrahuizen-Centraal naar Schubbekutteveen-west gaat, niet naar ISLAMsterdam

Kloothommel | 10-12-06 | 10:09

Waar zouden we zijn, met een op tijd rijdende trein .....?

Mr.Hornet | 10-12-06 | 10:07

Het openbaar vervoer is voor sukkels, wie gaat er nu op een andere tijd dan hij weg moet weg.... naar een plaats waar je net niet moet zijn.

Babemagnet | 10-12-06 | 10:05

Kleaute ambtenaren!!!!!

Dundunbanza | 10-12-06 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken