Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totale Lul van de Week: VW Golf XX-LB-08

Goedemorgen filekuikens en forensmensen. Gevalletje road rage weer op de vaderlandsche snelweg. Asfaltterrorist in een VW Golf met kenteken XX-LB-08 vindt het zooo erg dat-ie even van het gas af moet dat-ie maar rechts inhaalt en vervolgens WRAAK WRAAK WRAAK neemt middels rempedaal, het traditionele middelvingertje en meerrrr (WTF?). Voor het oog van de dashcam, dat dan weer wel. Proficiat mijnheer de Volkswagentokkie. U bent de Totale Lul van de Week.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

ADVIZEUR | 26-06-15 | 19:38

Vraagje: worden dit soort berichten cq misdragingen wel eens opgevolgd door onze politie?

Zou graag eens horen / lezen wat de gevolgen van deze actie zijn voor deze idioot in zijn VW.

BoosMens | 26-06-15 | 10:33

@advizeur. Wat ben je voor pauper dan dat je je goedkope dashcam niet aan hebt staan ... als je rijdt. Heb je m toch voor of niet? En nu alleen maar praatjes maken. Fail.

Mijnbescheidenmening | 26-06-15 | 07:28

Ik ben toch inderdaad altijd wel benieuwd of de politie iets doet met dit soort filmpjes. Zou ze wel sieren als ze even bij de bestuurder langs gaan en hem er mee confronteren.

fredjuhh | 26-06-15 | 07:18

Ik had mijn leasebak vol in z'n flank geramt. Wat een achterlijke mongool. Dergelijke figuren moeten ze, aan de hand van dergelijke filmpje, alsnog het rijbewijs af kunnen nemen.

abom | 26-06-15 | 06:51

Rijbewijs ontnemen en nooit, maar dan ook nooit meer teruggeven. Dit is gewoon ronduit bloedje link.

Nou moet ik wel zeggen dat ik zelf sporadisch ook weleens uit mn slof schiet hoor, vanochtend nog; stomme doos die links voorbij een rijtje autos die vrachtwagens inhalen komt knallen en hem vlak voor mn neus er tussen gooit en vol op dr rem gaat staan.
Her dr bij de eerste mogelijkheid ingehaald en mn vroemmie vlak voor haar neus er tussen gezet. Mocht zij ook even remmen.

Maar deze zakhooi gaat wel ff wat verder; dit is echt krankjorum.

Sudbina | 26-06-15 | 01:21

Ik heb normaliter een hekel aan onnodig links rijden maar daar is hier helemaal geen sprake van, de auto rechts rijdt beduidend langzamer. Maar ik mag hopen dat die VW mongool zijn rijbewijs heel lang kwijt is, wat een achterlijk figuur.

Mask | 26-06-15 | 00:54

-weggejorist-

ADVIZEUR | 26-06-15 | 00:32

-weggejorist-

ADVIZEUR | 26-06-15 | 00:27

-weggejorist-

ADVIZEUR | 26-06-15 | 00:18

Tja, als je meer dan 350 euro uitgeeft aan een dashcam voor voor en achter wil je natuurlijk wel een beetje coole beelden hebben.
Dus blijf je maar links hangen. Komt eindelijk die rechts inhaler aan, wil die nog niet eens een beetje snijden... Dus moet er vast nog wel flink met het grootlicht geknipperd worden om toch de reactie uit te lokken zodat we een mooi filmpje krijgen!
Gelukt!

Maar links plakkert had nog niet zoveel rij ervaring om te weten dat je met oude snelle golfjes altijd wat extra op moet passen....

Voor het volgende filmpje maar eens een oude 3 serie gaan uitdagen, kijken wat dan gebeurd.....

Arinso | 25-06-15 | 23:27

Kudt muziek, angsthaas en een smerige links hanger. De dashcammer moeten ze een schop onder zijn hol!geven.

De golf rijder is ook geestelijk gestoord daar niet van. Overigens niet voor het rechts inhalen.

the_hammer | 25-06-15 | 23:02

Altijd weer een Volkswagen Tokkie. Ook nu weer een Volkswagen Tokkie.

ZoltarTheMagnificent | 25-06-15 | 22:37

het wetsartikel rechts inhalen is verboden in nederland stamt nog uit de tijd dat we op de bok van een kar zaten en er geen spiegels waren ...
er waren niet eens autos

laten we aub gewoon de snelweg net als in yankeeland
links rechts inhalen,niemand doet moeilijk

hier in nederland lopen we overal over te zieken
staat los van dat het gewoon een uberlul is in die VW

Triple2K8 | 25-06-15 | 22:28

Het niet eten kan wellicht ook bijgedragen aan het gedrag?
Heb in ieder geval het idee dat het er niet bijdraagt aan een goed humeur / rijstijl hier in Utrecht....

sandersz | 25-06-15 | 22:21

Rechts inhalen op de snelweg is in Canada normaal. Als deze gast gewoon er langs was gedoken en verder was gegaan; niet zoveel aan 't handje. Moet opa maar niet zo lang in de linkerbaan blijven rijden (dashcammertje heeft --- km/h dus we weten niet hoe hard 'ie reed.)

EnNouJijWeer | 25-06-15 | 21:21

poging doodslag

langzullenweleven | 25-06-15 | 20:16

upgent | 25-06-15 | 19:35

Toch goed stumper, dat je geleerd hebt alles in 1 bericht te zetten ipv 2 onder elkaar.
Nu nog de verkeersregels leren, had je vanmiddag tijd zat voor gehad als je hier niet had zitten raaskallen over hoe je eigen rechter speelt.

Maar ik hoop binnenkort een ingezonden stuk van je te zien over hoe je oneerlijk behandeld bent door de rechter die het minder kon waarderen dat je bij iemand achterop gereden bent zonder te remmen.
Tot die tijd, raaskal lekker verder loser.

happen naar de baas | 25-06-15 | 20:02

@happen naar de baas | 25-06-15 | 16:41
Je blijft maar onzin spuien. En je begint al te raaskallen over hoe ik mijn reacties hier neer zet. Voor velen een teken van onmacht. Als je inhoudelijk niets meer te melden hebt begint men meestal over grammatica of zoals jij over mijn meerdere reacties. Geeft niets, Je kan er waarschijnlijk niets aan doen. Nou.... Terug in je mandje.... DAAAAGGG!

upgent | 25-06-15 | 19:35

Allemaal verwarde meneren, meneer 1 welk denk dat hij een Porsche heeft en lekker links blijft hangen, meneer 2 welk schijt aan iedereen heeft en denkt dat hij hier de IS staat kan uit lopen hangen ...
.
Vroeger een uitzondering, nu meer een uitzondering als er een dag een keer niets gebeurt ..

FapMaster | 25-06-15 | 19:28

Den haag en omstreken, een geïmporteerde schilderswijker van Marokkaanse afkomst.

santadomenica | 25-06-15 | 19:25

@Grote Superknurft | 25-06-15 | 15:06
Nee, als bewijs is dit te zwak. Geen constatering door een agent. Was ik niet in auto, was kind. Welke? Hoef ik niet te zeggen, verschoningsrecht.

Bruine Beer | 25-06-15 | 18:27

@Dop in Osaka | 25-06-15 | 13:09
Normaal gesproken wel, maar ik vermoed toch dat met beelden dat de ander het opzettelijk veroorzaakte die regel niet meer opgaat.

Bruine Beer | 25-06-15 | 18:22

@Bitterkoekjesvla | 25-06-15 | 09:35
Onvoldoende bewijs. Je bewijst alleen dat die auto fout zat, niet dat de bestuurder dat deed ('ik reed niet en ik ben niet verplicht verder antwoorden te geven'.)

Is heel veel jurispredentie over. Vandaar ook dat artikel 5 hier niet opgaat, dat geldt alleen bij staandehouding.

Bruine Beer | 25-06-15 | 18:17

@MarcS | 25-06-15 | 09:31
Doorrijden na een ongeluk? Dan hang je sowieso.Beter iets doorrijden en dan meteen de politie bellen.

Bruine Beer | 25-06-15 | 18:15

Ik zie weer zat sukkels hier die links rijden erger vinden dan wat die tokkie doet.
Overigens haalt meneer de dashcam zelf ook een auto in, maar meneer de volkswagen gooit hem er nog even rechts langs.
Als meneer de dashcam rechts had gaan rijden om die hardrijder er langs te laten had hij zelf in de remmen gemoeten.
Dus de volkswagen tokkie hindert het overige verkeer met zijn rijgedrag in elke situatie.
Mensen moeten maar eens wat meer geduld hebben op de weg, ruimte laten, afstand houden, even snelheid minderen enzovoorts.
Zou een stuk aangenamer zijn voor iedereen.

AmericanDad | 25-06-15 | 18:04

wat is er mis met rechts inhalen?
niet te snel natuurlijk; maar het zou geen problemen moeten geven als je goed kijkt

maar soooww, wat een imbeciel die gast ....

racert | 25-06-15 | 18:03

Ik ga een linksplakker ook wel eens recht voorbij maar dan weer niet als een debiel op de rem staan ik ben juist blij dat ik er voorbij ben.
Ik heb geen haast onderweg maar nodeloos langzaam in de weg rijden is wel een ergernis.

voldemort | 25-06-15 | 18:02

De linkerbaan.... Er is niets dat het leven van de stumper Nederlander zo beheerst als de linkerbaan.
Blijkbaar is dat de enige plek waar hij nog een beetje "man" kan zijn of een beetje eigenwaarde voelt.
Ik stel voor aan alle stumpers om op de linkerbaan te stoppen en al pissend die baan als hun territorium af te bakenen.

Loebas | 25-06-15 | 17:31

Ik heb ook een bloedhekel aan, onnodig, linksrijders, maar bij deze lul had ik mijn 25 jaar oude Zweed zonder remmen in zijn deur geparkeerd.

ArieC | 25-06-15 | 17:19

Ik had 'm gewoon aangereden. Schijt dat ik de auto 2 weken kwijt ben, het is toch een leasebak. Als die paupergolf maar naar de sloop kan en dat pauperpetje lekker z'n salaris aan premieverhogingen mag zien verdampen.

Diabhal | 25-06-15 | 17:15

Hoe lang reed filmert al op de linker van de twee stroken? In de achteruit is aan het begin geen auto te zien op de rechterstrook en het duurt ook nogal ff voordat ie in de buurt komt van de volgende auto.

Reactie van golfbestuurdertje is natuurlijk een artikel 5 verhaal, maar onnodig linksrijders zouden m.i. veel meer aangepakt mogen worden dan nu gebeurt. Vooral omdat het tot onzekerheid bij anderen leidt: hoe lang blijft ie nog links zitten of ga je er dan toch maar rechts omheen, en kijkt ie dan wel in de rechterspiegel als ie al te stom is om rechts te rijden?

je postbode | 25-06-15 | 17:04

Dashcammeneer had auto gewoon recht in die zijdeur moeten rammen toen het kon. Als je een camera hebt, waarom niet...

FlitsPool | 25-06-15 | 16:57

dopinie | 25-06-15 | 14:30
-
Die ruitenwisser komt pas op 26 seconden, toen was ie al in de remmen gegaan.
Links rijden is geen reden voor vol in de remmen gaan op een snelweg. Dan kun je de hele dag wel gaan remmen.

Raider Twix | 25-06-15 | 16:48

upgent | 25-06-15 | 16:03

Jij verwart het mogen gebruiken van filmpjes als bewijs met het gelijk krijgen.
Als jij iets doet wat niet binnen de verkeersregels past, kun je zoveel filmpjes meebrengen van je eigen rechter speel partijtjes als je wilt, je wint er niks mee.

Maar blijkbaar begrijp je de rechtstaat nog niet helemaal, net als de verkeersregels.
Daarom ben jij dus een stumper, zelfs als je in de ontkenningsfase zit en probeert dit te ontkennen.
Ik ben niet degene die elke keer met 2 berichten reageert op 1 bericht, dat laat zien dat je ondoordacht reageert en zegt genoeg over je gebrek aan kennis.

Maar veel plezier verder met je geblaat hier.

happen naar de baas | 25-06-15 | 16:41

@upgent | 25-06-15 | 16:03
Complete filmpjes worden inmiddels aangetoond door het tonen van de tijd op het filmpje.

Maar dat begreep je natuurlijk wel, He?

upgent | 25-06-15 | 16:04

@happen naar de baas | 25-06-15 | 15:25
ohja, en dan nog deze voor je, ter info! Stumper (Jij gebruikt dat woord ook graag dus je zal zelf wel zo iemand zijn).
Beelden van dashcams zijn overigens bruikbaar als bewijs, ook als ze de privacy schenden. Je mag er dus altijd mee naar de politie om aangifte te doen. De discussie zal vooral gaan over de vraag of het wel compleet de situatie toont. Als jij eerst iemand snijdt en dan filmt hoe hij je terugpakt, zou ik het niet terecht vinden om dan uitsluitend hem te beboeten voor de overtreding. Daar zullen veel zaken op stuk gaan denk ik: hoe weten we dat dit de compléte beelden zijn?

Hartelijk dank voor uw (enigszins belachelijke) reacties!

Een fijne avond gewenst!!! gehehe

upgent | 25-06-15 | 16:03

@happen naar de baas | 25-06-15 | 15:25
Het is duidelijk dat jij nog nooit op de verharde weg bent geweest. Ik wens je nog veel leer plezier op het asfalt. En hoop dat je veel schadevrije jaren zal rijden. Stumper!

upgent | 25-06-15 | 15:59

Gezien de vele overtredingen die veelvuldig in het nieuws zijn bij tv-programma's als; blik op de weg etc. waar bestuurders van een VW golf de hoofdrol spelen, zou je haast denken dat iedereen die zo'n auto bestuurt een afwijking moet hebben. Deze totaalmongool geeft wederom het bewijs.

K. Loothommel | 25-06-15 | 15:56

Niet goed te praten voor die Golf maar ga GVD rechts rijden. Erger me ook dagelijks aan dit soort volk wat een beetje links blijft hangen.

Flach | 25-06-15 | 15:35

upgent | 25-06-15 | 15:05

Ah, jij bent rechter?
Of gewoon eigen rechter?
Want dat laatste weten echte rechters wel raad mee, zelfs als ze met filmpjes aan komen uit hun dashcam.


upgent | 25-06-15 | 15:08

Voor jouw achterligger geldt hetzelfde als voor jou stumper.
Als hij niet kan remmen, had hij niet genoeg afstand en is hij gewoon fout.
Daar doet de reden van het moeten remmen niets aan af.

Maar probeer je idiote theorie vooral uit zou ik zeggen.
Niets zo grappig als eigenrechters die de verkeersregels zelf niet kennen, dan krijg je filmpjes als hierboven.

happen naar de baas | 25-06-15 | 15:25

Precies wat F#ckingAwesome | 25-06-15 | 10:43 zegt.

Je weet gvd toch niet of de filmer daarna na links moet, als dat zo is heeft hij tijdig voorgesorteerd .
Ben er wel achter dat er hier , veel beter niet het verkeer in kunnen.
En als je denkt dat de linker baan alleen voor jullie is, ga dan eens wat eerder van huis af. Stelletje zeikers.

XaaD666 | 25-06-15 | 15:12

Als je een dashcam voor en achter hebt en vervolgens 100 rijdt op de linkerbaan dan ga ik haast denken dat je dit gedrag gewoon wilt uitlokken (Niet dat ik het goedkeur)

Superjaapie | 25-06-15 | 15:12

@happen naar de baas | 25-06-15 | 14:58
En niet remmen of wel remmen.

Zoals je hebt kunnen en moeten lezen zeg ik dat ik misschien wel kan remmen, maar mijn achterligger niet meer. Dus door de actie van de VW kan ik en mijn achterligger in een ongeval terechtkomen. De schuld ligt dan echter toch bij de VW.

Dit is ook niet zo moeilijk hoor!

upgent | 25-06-15 | 15:08

Wat ik me afvraag bij al deze 'Lul van de week'-filmpjes: Wordt er nog wat mee gedaan door de politie, met dit duidelijke bewijsmateriaal?

Ze willen graag bonnen schrijven en geld incasseren. Nou voila, op een presenteerblaadje

Grote Superknurft | 25-06-15 | 15:06

@happen naar de baas | 25-06-15 | 14:58
Als je het niet begrijpt kan ik er ook niets aan doen.

Als de rechter zo een dergelijke filmpje onder ogen krijgt zal hij de VW als dader aanwijzen. wat is hier zo moeilijk aan!! VW is duidelijk met een gevaarlijke actie bezig, waardoor een ongeval kan ontstaan. Wat is hier zo moeilijk aan? Als het daadwerkelijk tot een ongeval komt zal de VW voor de kosten moeten opdraaien. Wat is hier zo moeilijk aan?

Juist..... Niets. En dan kan je wel zielig gaan liggen doen dat ik zo een weggebruiker ben. Wat dus absoluut niet het geval is. maat juist jij zei dat ik het eens uit moest proberen. Dus wat lul je nou? Eerst zeggen dat ik het moet uit proberen en vervolgens mij daarop veroordelen dat ik het zou doen. KNEUS!

upgent | 25-06-15 | 15:05

upgent | 25-06-15 | 14:36

Dit is Rusland niet.
Niet remmen als je wel kunt remmen is niet minder verkeerd als wel remmen als het niet nodig is.



upgent | 25-06-15 | 14:39

Je probeert het maar met een ander uit stumpert.

Zoals ik het lees ben jij iig net zo asociaal als die Golfgek, want jij denkt blijkbaar dat iedere andere weggebruiker zo zal reageren als hem.
Mensen die dat doen zijn vaak idioten die zelf ook van die geintjes uit halen, dus het zegt meer over jezelf dan over anderen.

happen naar de baas | 25-06-15 | 14:58

@happen naar de baas | 25-06-15 | 13:54
En anders kom jij voor mij rijden, entrap je ineens vol op de rem. Ik heb zo een camera in de auto. Dan zullen we het eens voorleggen aan meneer de rechter. Kunnen we het samen uitproberen.

upgent | 25-06-15 | 14:39

@happen naar de baas | 25-06-15 | 13:54
In Rusland is zo een camera al verplicht ivm de vele schadeclaims. Gasten die ineens op de rem gaan staan, en zo dus een ongeval uitlokken. Dit filmpje is precies hetzelfde. De voorganger trapt op de rem waardoor je moet reageren. Als jezelf enorm moet reageren is er een zeer grote kans dat juist vwel tot stilstand komt, maar jouw achterligger weer niet. Waardoor die zich in jouw achterkant boort. En de veroorzaker er gsnel tussen uit naait. Men zal op basis van deze beelden de veroorzaker dus VW golf veroordelen tot het veroorzaken van ongeval.

upgent | 25-06-15 | 14:36

Nou, inderdaad. Koelbloedig hoor. Ruitenwisser inschakelen i.p.v. de richtingaanwijzer in je eigen auto, reageren alsof er een Boeing voor je neus is gecrashed.. terwijl er best nog een keurige 2 seconden ruimte tussen zat. Niet om Golfjesgedrag goed te praten, maar filmert is zelf zo te zien ook wel aan een vakantie weg van de snelweg toe.

dopinie | 25-06-15 | 14:30

Dus niet rechts houden en vervolgens seinen met je licht als je rechts wordt ingehaald en dan schrikken bij een tegenreactie. Die is weliswaar niet goed te praten maar die had je wel kunnen verwachten en toch is ie verrast.
Maar wel filmen en erger nog: wel plaatsen.

Pimmetjes | 25-06-15 | 14:27

Wedden dat dashcammert grootlicht aan golf gaf...
Golf haalde 'netjes' binnendoor in en bleef op het gas.
pas enkele seconden later geeft hij een brake test.
Hij had cammert ook kunnen snijden als bestuurder opgewonden was over onnodig links plakken.
Maar dat staat er dan weer niet bij.
Gedrag van Golfbestuurder hoort niet op openbare weg thuis, maar voordat cammert gaat janken eerst jezelf afvragen waarom. Splinter / balk / ogen enz.

der Schmutz | 25-06-15 | 14:18

@Mijnbescheidenmening | 25-06-15 | 08:51
Triest figuur. Rechts inhalen maakt het autorijden nog een beetje leuk voor de doorrijders. Zelfs al krijg ik grootlicht, so what? Als je om de ene seconde snelheidswinst rechts inhaalt, moet je ook niet die seconde gaan verpesten door af te remmen.

Inferi0r | 25-06-15 | 14:08

upgent | 25-06-15 | 13:45

Probeer het eens uit zou ik zeggen, eens kijken of je daarna nog zo reageert.

Zelfs als je voorganger dit expres doet, heb je voldoende afstand te houden.
Bij voldoende afstand, knal je er niet achterop.

Als hij nou af zou snijden of achteruit zou rijden werkt het, maar niet als je te laat remt of niet voldoende afstand houdt.

happen naar de baas | 25-06-15 | 13:54

@Dop in Osaka | 25-06-15 | 13:09
Niet waar. Beelden zijn bewijsmateriaal. Ook voor de rechter. Je kan door die beelden aantonen dat voorganger expres de confrontatie/botsing opzoekt. Dus als je hierdoor op je voorganger knalt en je hebt beelden dat is het voor de rechter al snel duidelijk en zal de voorganger de schuld krijgen. Waarom denk je dat die dashcams zijn ontwikkeld? Precies!!...... voor deze schadeclaims!

upgent | 25-06-15 | 13:45

Geweldig zo een dashcam. Ik mag toch hopen dat deze mongool bezoek van de politie krijgt.
Kijk eens woon deze idioot bij u in de straat of zit hij bij u op het werk.
Zo een malloot is gevaarlijk!

Mega Mindie 2 | 25-06-15 | 13:41

=> voor mij.

eigen-mening | 25-06-15 | 13:33

Ik reed altijd links en had vrijwel altijd bumperklevers voor ons. Rechts inhalen deed ik dan weer niet. Volkomen achterlijk mensen hinderen ook niet.

eigen-mening | 25-06-15 | 13:33

Je zou het niet verwachten van een liefhebber van zijn auto. Meneer rijd al 11 jaar in deze Golf.

Hans en Frietje | 25-06-15 | 13:29

Weer een een gevalletje 'als je rechts wordt ingehaald rij je te lang links' en ' kijk eens wat voor lul ik ben en zet de auto zonder aanleiding stil op de snelweg'

PisFinger | 25-06-15 | 13:26

Ha! Gaaayyyyy. Doei.

Stijlloze Frank | 25-06-15 | 13:24

Het ergste is dat deze personen vaak nog door je heen proberen te rijden ook. Als je bijvoorbeeld een vrachtwagen inhaalt.

DarkBever1 | 25-06-15 | 13:18

@Kattenbakkorrels | 25-06-15 | 13:02

Als u later ooit nog eens uw rijbewijs haalt, dan zal er hopelijk u worden uitgelegd, dat als je achterop iemand zit u de schuldige bent, ondanks allerlei spannende beelden.

Dop in Osaka | 25-06-15 | 13:09

Beetje vreemd dat vele reaguurders het gedrag van de Golf goedkeuren. Remmen op de snelweg.. levensgevaarlijk. Omdat iemand (te) lang links rijdt. Zelfbeheersing bestaat niet meer. Emoties leiden ons gedrag. Beesten. Dit land is verloren.

Ijzz4312 | 25-06-15 | 13:09

Dag rijbewijs!

ET007 | 25-06-15 | 13:05

Ik had die idioot toch echt vol op mijn bumper gehad. Remmen voor zo'n gek?? echt niet!

Kattenbakkorrels | 25-06-15 | 13:02

Sorry, maar die gozer heeft groot gelijk.
De FILMERT is hier de klootzak, hij bleef gewoon opzettelijk links rijden terwijl ie heel goed weet dat er iemand langs wil.
De filmert mag nog blij wezen dat ie geen stuiter op z'n kin heeft gehad.

ArthurAlkmaar | 25-06-15 | 12:54

Ik plant er mijn Mercedes E er zo in! Heb ook dashcamera. Dus bewijs van zo een sukkel is aantoonbaar! Kom maar op!

upgent | 25-06-15 | 12:49

Wat een klootzak!

Grrrrbachov | 25-06-15 | 12:36

Als je links rijd moet je met het verkeer meegaan en anders gewoontjes rechts blijven, ik zie twee eikels.

NB-Stb | 25-06-15 | 12:35

Links rijden is voor snelverkeer stumpert.Maar goed golf reaguurt ook als een petje. Dat is het voordeel van een Range rijden, dan dender je gewoon door.

Bram8821 | 25-06-15 | 12:33

kijk naar de tijd onderaan het filmje. er is niets tussenuit gekniipt

tonta | 25-06-15 | 12:24

Wat een ongelofelijke zweetlul, die Golf-frikandel. Rijbewijs afpakken idd. Sowieso chemisch castreren als dit soort fratsen uithaalt op de snelweg. Wat betreft de linksrijder; er zijn twee opties:
1. het gebeurt op een afslag, als je kort daarna links moet voorsorteren heb je het volste recht om nu al links te rijden
2. het gebeurt op een afslag, maar vervolgens hoe je niet linksaf. In dit geval moet je rechts gaan rijden.

Mr. Krinkle | 25-06-15 | 12:18

Gewoon keihard er je auto er in schuiven (ga voor de de linkerdeur als hij van rechs naar links slingert), dat mag met dit soort kloortzakjes. Je dashcam geeft wel aan dat hij een poging to doodslag initieert

en volgende keer eerder naar rechts ..

Dikke vinger voor de tokkies die vinden dat volop op de rem staan gerechtvaardigd is

tonta | 25-06-15 | 12:18

Ik ben heel blij met mijn kilometervreter, maar ik had met alle liefde mijn neus in zijn zijde gezet. Wat een lul.

SuperRogier | 25-06-15 | 12:00

Nix aan de hand. Dit rijgedrag zien we dagelijks bij voornamelijk onze heetgebakerde (lees: totaal gestoorde) moslimvrindjes. Golfje past er ook mooi bij in't profielske.

ReligionSucks | 25-06-15 | 12:00

Volgens mij is fillumpje een beetje geknipt. Na de knip lijkt het alsof de linksrijdert gewoon aan het inhalen is. Voor de knip rijdt hij onnodig links.

Oplossing:
linksrijdert een boete.
Volkswagen Kadett rijdert castreren.

Der Stöhn Schlüßel | 25-06-15 | 11:57

Halve gąęre.

Albert K. | 25-06-15 | 11:55

Yep, het links hangen is geen excuus voor deze zeer gevaarlijke actie. Inleveren, die roze pas!

hotmint | 25-06-15 | 11:53

Eigenlijk moet de politie hier tegen optreden, maar die hebben effe geen tijd. Zijn bezig de Tour de France en het plezier van veel mensen te verzieken.

double punch | 25-06-15 | 11:51

-weggejorist-

richardsp1 | 25-06-15 | 11:44

Ik had mijn leasewagen er vol dwars ingezet. Ff bellen en een tijdelijke huur als vervanger geregeld. Wat er in de tussentijd met deze aso is gebeurd kan ik me nix meer van herinneren.

mrvandale | 25-06-15 | 11:32

Mag u ZO rijden ?

Alweer pappie ? | 25-06-15 | 11:29

@Wim Venijn | 25-06-15 | 08:38
De VW idioot moet zijn rijbewijs inleveren en de filmer moet verplicht in Engeland gaan wonen.

Suerte Piet | 25-06-15 | 11:29

Goed dat iemand iets onderneemt tegen onnodig links rijden. Hopelijk helpt het, maar ik vrees van niet.

De Geus | 25-06-15 | 11:18

Links blijven hangen is inderdaad niet OK maar kan wel eens gebeuren. Het Golf gedrag is doodleuk misdadig.

Ligt dat nu aand het merk/model .... je zou bijna zeggen van wel.

Lichtstadfan | 25-06-15 | 11:15

Het is toch wat allemaal. Ga je niet meer met de trein omdat je de stiltecoupe uit getreiterd wordt, krijg je dit.

Afgeschminkte Bassie | 25-06-15 | 11:13

Ik vermoed dat die grootste lul juist een klein pikkie heeft.

islammoe | 25-06-15 | 11:00

Misschien ligt het aan mij, maar de dashcam-auto rijdt niet onnodig links. Hij rijdt harder dan de auto voor hem op de rechterbaan, dus lijkt het me niet meer dan logisch dat ie nog even links blijft rijden, tot ie ook die auto heeft ingehaald. Meneer de VW-ert daarentegen lijkt een stuk harder te rijden dan de rest. Waarom is mij een raadsel want de gewonnen tijd lijkt ie weer te verdoen met remacties en onnodig langzaam rijden.

FrankVeer | 25-06-15 | 10:52

Dashcammert rijdt met ruim voldoende snelheid in vergelijking met de andere weggebruikers op de andere rijbanen en rijdt aanzienlijk sneller dan de auto die op de rechterrijbaan in gelijke richting rijdt voor hem, die trouwens ook niet op enorme afstand voor hem rijdt waardoor het helemaal niet logische is voor dashcammert om naar de rechterrijbaan uit te wijken. Bovendien rijden ze op een uitvoegstrook richting afslag/ invoegstrook andere snelweg.
Voor zover zchtbaar op het filmpje rijdt dashcammert dus:
A. op normale snelheid
B. terecht op de linkerrijstrook (want inhalend)
C. terecht op de linkerrijstrook (want afstand tot voorligger is klein genoeg geworden)
Golfrijdert is dus inderdaad totale lul, en het zou niet minder dan terecht zijn om zijn rijbewijs en/of zijn auto even grondig in de fik te zetten om 'm in ieder geval een kleine timeout te gunnen.
Al met al doet dashcammert dus helemaal niets verkeerd. Wat allerlei stoere weggebruikende reaguurders hier er ook van vinden.

polt | 25-06-15 | 10:46

+100

De Jonge Geleerde | 25-06-15 | 10:49

Wat een rare reacties hierboven. De VW gedraagt zich als een ongeleid projectiel op de snelweg.
Hij zorgt ten eerste voor plotselingen filevorming met zijn harmonica-gedrag (remmen, optrekken, remmen, optrekken). Is bovendien levensgevaarlijk aan het stil en dwarsstaan op een snelweg. Daar komen nou ongelukken van. Niet van te lang op de linkerbaan blijven plakken. Dat is alleen maar irritant voor achterliggend verkeer.

polt | 25-06-15 | 10:46

r04drunn3r | 25-06-15 | 10:28
Groot licht? Waar dan?

Hyrax | 25-06-15 | 10:44

Dashcammert rijdt met ruim voldoende snelheid in vergelijking met de andere weggebruikers op de andere rijbanen en rijdt aanzienlijk sneller dan de auto die op de rechterrijbaan in gelijke richting rijdt voor hem, die trouwens ook niet op enorme afstand voor hem rijdt waardoor het helemaal niet logische is voor dashcammert om naar de rechterrijbaan uit te wijken. Bovendien rijden ze op een uitvoegstrook richting afslag/ invoegstrook andere snelweg.

Voor zover zchtbaar op het filmpje rijdt dashcammert dus:
A. op normale snelheid
B. terecht op de linkerrijstrook (want inhalend)
C. terecht op de linkerrijstrook (want afstand tot voorligger is klein genoeg geworden)

Golfrijdert is dus inderdaad totale lul, en het zou niet minder dan terecht zijn om zijn rijbewijs en/of zijn auto even grondig in de fik te zetten om 'm in ieder geval een kleine timeout te gunnen.

Al met al doet dashcammert dus helemaal niets verkeerd. Wat allerlei stoere weggebruikende reaguurders hier er ook van vinden.

F#ckingAwesome | 25-06-15 | 10:43

Voor slechts €1,39 is de eigenaar bekend.

swassannuf | 25-06-15 | 10:40

De filmer rijdt op de meest linker afslag strook. Misschien is ie net een strook opgeschoven. Hij rijd maar 9 seconden in het filmpje op de linker afslag strook. Het is verboden om direct meer dan een strook te wisselen. Eerst weer overzicht krijgen.

Raider Twix | 25-06-15 | 10:40

Als die luldebehanger in zijn paupergolf 10 seconden had gewacht was de dashcammert al voorbij die auto.

Nonbeliever | 25-06-15 | 10:37

Degenen die hierboven schrijven dat de filmert op de rechterbaan had moeten rijden, rijden zelf waarschijnlijk allemaal op de middenbaan van een 3-baans snelweg als er voldoende ruimte is op de meest rechtse strook.

Gaz21 | 25-06-15 | 10:35

@ro4drunn3r idd ja, wat willen die mensen toch!? Met je grootlicht, gebruik diezelfde hendel voor het richting aangeven naar rechts en schuif een baan op!!! EIKEL!
Ik had hem ook naar rechts gedwongen. Die dashcam-frikandel verdient dit gewoon.

Griekenland | 25-06-15 | 10:35

Ik snap niet hoe sommige hier nog de linksplakkert verantwoordelijk houden; tuurlijk moest ie naar rechts.
Maar vervolgens zeggen dat zo'n bestuurder dit verdiend is hetzelfde als wanneer je een IS-steniging video ziet en zegt 'Ja, maar zij ging wel vreemd, lok je het wel een beetje uit'

Prof. P. Paardekuth | 25-06-15 | 10:34

Niets aan de hand tot dat dashcam l*ltje nog wel ff groot licht moest geven! Hoe druf jij mij rechts in te halen!

r04drunn3r | 25-06-15 | 10:28

Mijn hemel wat kunnen mensen zich druk maken zeg....

Maakte laatst ook zoiets mee. Ik was op mn gemakje aan het rijden en ik reed achter een auto op de linkerbaan. Opeens begint die auto wilt heen en weer te schudden en maakte een ruk naar de rechterbaan. Ik rij m voorbij en kijk nieuwsgierig naar rechts. Zie ik een man wild met zijn middelvinger gebaren en schreeuwen.
Snap er geen zak van. Ik was totaal niet aan het bumperkleven en was die dag echt super relaxed en het zonnetje in huis

Komsjo | 25-06-15 | 10:27

VW-crimineel gewoon poging tot doodslag ten laste leggen. Rijbewijs afpakken en heropvoedingskamp.
De rest van de reaguurders zijn gewoon blind.

deEerlijkeLeugenaar | 25-06-15 | 10:25

Niemand zijn Facebook!

eerstneukendanpraten | 25-06-15 | 10:24

@ Roger-Rabbit | 25-06-15 |
Kennelijk zijn er ook aardig wat reaguurders die aan road rage lijden.

Nonbeliever | 25-06-15 | 10:18

Maar dat geldt ook voor de rijder met zijn dashcam want hij blijkt onnodig links te rijden, waardoor hij het verkeer hindert maar ook gevaarlijke situaties uitlokt en creeert.

MRF2739 | 25-06-15 | 10:17

Dit is een artikel 5 verhaal waar een rijontzegging aan hangt.

Melden / aangifte doen, desnoods anoniem, met verwijzing naar dashcam beelden. Deze gevaarlijke gek moet vd weg gehaald worden!

MRF2739 | 25-06-15 | 10:15

@Nonbeliever
Over een afstand vam 5 km!! Die dweil moet gewoon aan de kant en de ander door laten.
al is die VW ook een eikel door zijn gedrag.

Roger-Rabbit | 25-06-15 | 10:08

Die man had gewoon trek .

Castor12 | 25-06-15 | 10:07

wat een kutvolk die automobilisten

nikkipikki | 25-06-15 | 10:07

Voor alle reaguurders die niet hebben opgelet nog 1 keer: DE DASHCAM MENEER WAS EEN ANDERE AUTO AAN HET INHALEN. Dank u.

Nonbeliever | 25-06-15 | 10:06

@Tostiman | 25-06-15 | 09:12
Ik hoop jou nooit tegen te komen in het verkeer, je lijkt er niets van te snappen en doet dan nog herhaaldelijk hardleers ook. Dashcam moet gewoon rechts rijden, ook al betekent dat dat hij vaker dan eens van rijbaan moet wisselen.

Guido | 25-06-15 | 10:05

Die gast met de dashcam was gewoon die Citroen aan het inhalen hoor, hij remde alleen af toen de Golf er voorbij kwam. Dus hij reed terecht op de linkerbaan. Die totaalmalloot moet inderdaad zijn rijbewijs maar heel lang kwijt zijn.

Nonbeliever | 25-06-15 | 10:03

@oblix | 25-06-15 | 08:48
Lol, lichtsignalen uitlokking noemen.!
Dat is net zoiets als cartoons uitlokking noemen....

Hof van Tuinslang | 25-06-15 | 10:03

nono_einstein | 25-06-15 | 09:51
-
Knap dat je kan zien dat hij gas bijgeeft.

Badderbeest! | 25-06-15 | 09:58

Trajectcontroles, overal! Dat helpt ons tegen slaaprijdende linksplakkers en tokkie-Golfbestuurders

kapotte_stofzuiger | 25-06-15 | 09:55

@Martinspire 09:21: Omdat er dan al gauw politie op afkomt. Als jij dan dat filmpje afgeeft om de oorzaak van het ongeval aan te tonen, dan heeft dat wellicht juridische gevolgen voor deze doodrijder (cursusje EMG zit er wel in), en z'n verzekering verhuist wellicht naar Terminus (de club voor "onverzekerbaren", met navenante premies)

Muxje | 25-06-15 | 09:55

En stug links blijven rijden... VW-meneer is gek in z'n hoofd. Rijbewijs invorderen, meteen. Meneer de dashcammer heeft aan een korte bijscholingscursus genoeg. Hij blijft erg rustig, dat spreekt voor hem.

KlunsJohannus | 25-06-15 | 09:52

wakkere_nederlander | 25-06-15 | 08:49

Welke auto's inhalen?
In het begin van het filmpje zie je dat er niemand naast of achter de filmer rijdt op de andere baan.
Daarnaast kun je zien dat de filmer op het moment van rechts inhalen gas bij geeft.

De totale lul van de maand is de filmer hier.

Ga gvd rechts rijden zak hooi

nono_einstein | 25-06-15 | 09:51

Er zijn land waar dit soort figuren eerst in een psychiatrische observatiekliniek opgenomen worden alvorens ze toestemming krijgen opnieuw rijexamen te mogen doen. In Nederland krijgt zo'n gek gewoon een tweede kans om de moordpoging ditmaal wel te doen slagen.

Morgenhout | 25-06-15 | 09:44

Sowieso getuigt het van slechte smaak om in een golfwagen te rijden.

zeefert | 25-06-15 | 09:42

@MarcS
En zelfs als je dat zou doen terwijl je stomdronken bent en de plek van het ongeval verlaat, krijg je waarschijnlijk toch maar max. 240uur koffie-schenkem-bij-bejaarden.

Bitterkoekjesvla | 25-06-15 | 09:41

loop lekker een dwarslaesie op voordat je een ander de vernieling in rijdt, labiele agressieve gek

So Fresh So Clean | 25-06-15 | 09:40

Kan je bij ditsoort situaties eigenlijk aangifte doen en daarmee je beeldmateriaal afgeven?
Even er vanuit gaande dat de politie wel de tijd nam om dit soort zaken op te pakken, zou het überhaupt kùnnen? Of is zo'n video geen hard bewijs?

Bitterkoekjesvla | 25-06-15 | 09:35

onnodig links rijden

Mijnbericht | 25-06-15 | 09:35

Die VW zal wel een zwaar leven hebben met al die idioten op de weg... Ik kom er dagelijks zeker 1 tegen die in de linker- of middelste baan plakt, of van baan verwisseld zonder te kijken of die andere capriolen uithaald die niet getuigen van enig verkeersinzicht...

Meestal zijn het ook de Pruis bestuurders die schijnbaar niet weten hoe het verkeer werkt. Gelukkig kan je die dus makkelijk herkennen en ontwijken.

a4p | 25-06-15 | 09:35

@Martinspire | 25-06-15 | 09:16
Dat maakt niks uit, je dient gewoon niet zo te reageren in het verkeer.

OsIrls | 25-06-15 | 09:33

Wow. Zo iets heb ik nog nooit meegemaakt.
Wat een gevaarlijke en achterlijke acties. Als je zo snel zo gefrustreerd raakt, hoor je inderdaad niet op de weg.

[Maar serieus, ga gewoon naar rechts. Onnodig linksrijden mag ook niet en is duuur]

Bitterkoekjesvla | 25-06-15 | 09:32

Haha, die lul de behanger blijft zelf ook links rijden en wordt rechts ingehaald

stronthoop | 25-06-15 | 09:31

@Martinspire | 25-06-15 | 09:21
Hoezo uit stappen, hij gaat zo hard de vangrail in dat hij uit de auto gezaagd moet worden en ik rijdt gewoon door hoor. Als de popo mij weet te vinden, meldt ik gewoon dat ik mij erg bedreigt voelde door die pisvlek en dat ik eieren voor mijn geld gekozen heb.

MarcS | 25-06-15 | 09:31

Empirisch praktijkonderzoek wijst uit dat 95% van de golfbestuurders tot de stam tokkie stupidius behoort.

MonsantoSucks | 25-06-15 | 09:30

VW-golfrijders zijn naffers of wannabees. Of 30+ en kaal met petje ("snepbek" moet je dan zeggen).

3*links=rechts | 25-06-15 | 09:29

Wat die Golfrijder doet -de filmer tot stilstand dwingen op een snelweg- had tot een dodelijk ongeval kunnen leiden.
Ik weet nog goed hoe verontwaardigd vele reaguurders waren toen de politie een keer ziets deed om een benzinedief te vangen, die vervolgens boven op een auto klapte en daarmee de bestuurder van die auto om zeep hielp. Man man wat was iedereen boos dat de politie. Zo maar auto's liet stilstaan op de snelweg, onverantwoord gewoon.
En nu zegt bijna iedereen hier van "die linksplakker is net zo fout als de golfbestuurder"? Sorry, maar het leven van andere weggebruikers met opzet in gevaar brengen staat wat mij betreft gelijk aan poging tot zware mishandeling, en is wat anders dan te lang links blijven plakken op de snelweg.

Professor Superhirn | 25-06-15 | 09:28

Oh, dit gedrag heb ik ook wel eens gezien. Maar dan met een grote vrachtwagen die ging scharen over de A4 omdat hij het aan de stok kreeg met een auto die wilde passeren. Toen de lul even later de vrachtwagen op de rechterrijstrook parkeerde (rijstrook, niet de vluchtstrook), is hij door een paar automobilisten overmeesterd. Wat ervan is geworden weet ik niet, maar eng was het wel.

daniel37 | 25-06-15 | 09:28

Deze linksplakker is een eikel en een loser. Kan je nagaan wat de Golf rijder is.

Weeraanmelden | 25-06-15 | 09:27

@Herr Zimmermann | 25-06-15 | 08:52
Bang.
Waarom ramt meneer niet gewoon door, ja schade maar komaan zeg.
Even de rem aantikken om ongenoegen te uiten is oke. Nagenoeg stil gaan staan is minder oke. Mij 3 keer de kans op doorrijden ontnemen door bijna haaks op de weg te gaan staan is enkeltje vangrail, zeker als ik cams in de auto heb. Dan verexcuseer ik mij achteraf dat ik mij erg bedreigt voelde door die idioot. Geen rechter die daar iets van gaat vinden.

MarcS | 25-06-15 | 09:27

Overduidelijk gevalletje van per direct rijbewijs intrekken.

Reykjavik | 25-06-15 | 09:27

zeg maar jansen | 25-06-15 | 09:21
Al weer van bed af? Wat ga je de rest van de dag doen?

Igor Putkin | 25-06-15 | 09:26

enne... politie.... nog geen reden uit jullie stoel te komen en meneer Golfrijder aan te pakken .... eh... bos bloemen te brengen en de filmert in het cachot te gooien .... (zal wel laatste worden..)

Riv | 25-06-15 | 09:26

necrosis | 25-06-15 | 09:15
Nee, al is zijn reactie wellicht wat overtrokken. Een pak op de dashcammer zijn sodemieter bij de eerste beste gelegenheid was beter geweest.

Igor Putkin | 25-06-15 | 09:26

Martinspire | 25-06-15 | 09:20
-
Neen, het is een 1.
-
Jezelf al whatsappend door het verkeer bewegen is een 8. Als je je op de weg bevindt moet je opletten. (punt) dat is inclusief basale zaken als rekening houden met het feit dat er straks misschien wel een beetje afgeremd moet worden.

Badderbeest! | 25-06-15 | 09:25

Dus voor 12 seconden links rijden ( want hij voegde waarschijnlijk net uit ) is de cammert ook een lul ??? terwijl hij zo te zien een auto gaat passeren. Dus om niet onnodig links/rechts/links/rechts te rijden houd hij voor die 12 seconden de baan aan. Dat heet overzicht en ik geef hem daarin totaal gelijk.
de terminale VW fokker moeten ze maar een handje helpen richting het einde.

Restepect | 25-06-15 | 09:24

@Martinspire | 25-06-15 | 09:20

Nee, echt? Whatsapp. Je hebt het echt gezegd om een punt te kunnen maken. Next.

roze_bril | 25-06-15 | 09:23

Hoop dat mener dashcam aangifte gaat doen en meteen aan de beurt is voor onnodig links rijden.
Geen idee wat ie nog meer deed want het leek er toch erg op dat die Golf in eerste instantie gewoon zijn weg verder ging vervolgen.

Wat ie daarna allemaal flikt verdient de doodstraf overigens.

Conclusie: Allebei van de weg af.

Ikdus | 25-06-15 | 09:23

@Martinspire | 25-06-15 | 09:21
En wat doet zo'n josti nadat je schade rijdt en uit moet stappen om papieren in te vullen?

Martinspire | 25-06-15 | 09:21

@Muxje | 25-06-15 | 09:07
Maar waarom schade rijden voor zoiets? Het kost je allemaal tijd en moeite om het achteraf opgelost te krijgen.

Martinspire | 25-06-15 | 09:21

necrosis | 25-06-15 | 09:15 Do not feed the troll.

Aah, te laat.

zeg maar jansen | 25-06-15 | 09:21

@Badderbeest! | 25-06-15 | 09:05
Linksrijden is niet alleen irritatiewekkend, het is ook het veroorzaken van files, onnodige remacties en diverse ongelukken.

Ga maar kijken, iemand haalt traag een vrachtwagen in of heeft een andere reden om traag links te rijden en vervolgens hoopt het allemaal op achter diegene. Hoeft er maar 1 iemand aan te komen die wat laat remt (of niet oplet, want Whatsapp) en daarachter is een heftige remactie dan wel ongeluk.
Dus nee, dat is geen 1 maar een 5 of 6.

Martinspire | 25-06-15 | 09:20

Ga nooit van huis zonder een goed ontbijt genuttigd te hebben.

Oh, wacht. Het is díe tijd van het jaar weer.

zeg maar jansen | 25-06-15 | 09:20

@Badderbeest! | 25-06-15 | 09:05
Hij moest snijden om er tussen te komen. Dashcammert was aan het inhalen, maar VW'er had geen geduld om hier op te wachten.

Tostiman | 25-06-15 | 09:19

De meeste reaguurders met hun roadrage-ranting jegens de dashcammert hebben waarschijnlijk hun fietsdiploma nog niet eens op zak.
Als je dit soort stunts op de snelweg uithaalt dan hoor je daar gewoon niet.

spoilerfreak | 25-06-15 | 09:18

@Mijnbescheidenmening | 25-06-15 | 08:51
Dan ben jij asociaal, om dat soort capriolen op de snelweg uit te halen. Het is geen excuus als de ander te lang links rijdt om de verkeersregels aan de laars te lappen. Altijd dat goed praten van overtredingen. Lijkt wel de linkse gutmensch die altijd excuses heeft voor de misdragende medelanders.
Ja, ik erger me soms ook weleens aan mensen die links blijven rijden. maar ik erger me meer aan mensen die hard op je bumper af komen rijden terwijl je aan het inhalen bent.

Tostiman | 25-06-15 | 09:17

@Tostiman | 25-06-15 | 09:11
Kijk nou eens goed, hij was nog helemaal niks aan het inhalen.

Martinspire | 25-06-15 | 09:16

@Igor Putkin | 25-06-15 | 09:09
Dus iemand die zowat dwars op de weg gaat staan is GEEN opvoed-type en GEEN ongelooflijke lul?

necrosis | 25-06-15 | 09:15

@wakkere_nederlander | 25-06-15 | 08:49
1) Het is een uitvoegstrook
2) Ten tijde van het inhalen van de VW reed ie dus onnodig rechts (anders kun je niet rechts ingehaald worden).
3) Hij was tijdens het hele filmpje niet bezig met inhalen, ook al was ie er bijna voor de golf hem in begon te halen. Kijk maar ook in de achteruit-camera, daar had ie niet net iemand ingehaald.
4) Had ie rechts gereden, dan had ie de Golf mooi voor kunnen laten en vervolgens kunnen inhalen.

Dat die VW een totale lul blijft is wel duidelijk lijkt me, maar de filmert is ook niet heilig. Gezien hij 2 camera's gebruikt, kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat hem dit vaker gebeurt.

Martinspire | 25-06-15 | 09:15

Wat een idioot om deze actie uit te voeren. Hij vergeet daarbij ook nog eens om zijn richtingaanwijzers te gebruiken als hij opschuift van rijbaan. Je zou het bijna wensen dat hij op dat moment vol geraakt wordt door een vrachtauto, zodat hij van de risico's kan leren. Omdat er genoeg van deze idioten rondrijden adviseer ik iedereen om een dashcam te installeren. Gelijk hebben en gelijk krijgen is een wereld van verschil.

TouchSmart | 25-06-15 | 09:15

Dashcam meneer heeft wel de snelheidsmeter-feature uitgeschakeld.. want ey.... Anderen wijzen op HUN fouten, daar hebben we dashcams voor....

2emeREP | 25-06-15 | 09:15

Het zou je maar gebeuren, zo verongelukken voor de camera.

Buderim | 25-06-15 | 09:14

Je rijd wel eens een keer een strook te ver links.
VW gewoon rijbewijs inleveren. Gaat nergens over dit.

Raider Twix | 25-06-15 | 09:13

@PopperFlopper | 25-06-15 | 08:43
Ook bij het inhalen van langzamer verkeer? Waarom nou altijd zo gehaast?

Tostiman | 25-06-15 | 09:12

Marrekaan.

Meh | 25-06-15 | 09:12

Waar is Koos Spee als je hem nodig hebt?

kippevlees | 25-06-15 | 09:12

@deepblue | 25-06-15 | 09:08
Zit jij soms mee te lezen als ik mijn comments zit te tikken?
*tikplank in alu-folie vouwen doet*

necrosis | 25-06-15 | 09:11

@M_ams | 25-06-15 | 08:40
Ook voor jou geldt hij was aan het inhalen. en natuurlijk rij jij tot aan de bumper voordat je naar rechts gaat. Daarbij geeft het de aso VW rijder niet het recht om te snijden of rare gevaarlijke manoeuvres uit te halen. Echt Nederlands tegenwoordig. Altijd excuses verzinnen, doen we ook altijd bij onze nieuwe medelanders

Tostiman | 25-06-15 | 09:11

waar koop ik eigenlijk zo een dubbele dashcam? ik maak dit soort shit bijna dagelijks mee (zou het komen omdat ik altijd links rijd?). Denk dat ik een hele documentaire kan maken van alles shit die ik meemaak.

Endbozzz | 25-06-15 | 09:11

VW Golf heeft gewoon gelijk. Dahcammer is een ongelooflijke lul die onnodig links blijft rijden. Zo'n "je mag hier toch niet sneller"-anderen opvoed-type.
Bah!

Igor Putkin | 25-06-15 | 09:09

@Everest4939 | 25-06-15 | 09:04

De rechterbaan is 'the place to be' als je rustig en ongestoord door wilt sukkelen. Tenzij je ingeklemd raakt tussen de vrachtwagens, dan neem je natuurlijk een baantje ter linkerzijde, maar de meest linkse baan moet je gewoon te allen tijde vrij laten voor juist dit soort idioten die denken vijf minuten eerder thuis te moeten zijn dan jij.

Autorijden is zo moeilijk niet, het is alleen jammer dat er ook rijbewijzen worden verstrekt aan lieden die geestelijk niet helemaal in orde zijn.

Reinaert | 25-06-15 | 09:09

@basbadjas | 25-06-15 | 08:38
Zoals wakkere_nederlander zegt, hij was langzamer verkeer aan het inhalen. Daarbij geeft het je niet het recht om rechts in te halen en dan ook nog te snijden

Tostiman | 25-06-15 | 09:09

@heteblikzem | 25-06-15 | 09:02
Links blijven rijden is niet de bedoeling
Is het dan de bedoeling dat je boven op je remmen gaan staan en bijna dwars op de weg gaan staan?
Mensen die eigen rechter gaan spelen op de weg, spelen met andermans leven!
Geef die dashcammerT een boete voor onnodig links rijden, pak het rijbewijs van GolfrijderT af (wegens onbekwaam) en gooi die Golf door de versnipperaar!
Dat is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen!

necrosis | 25-06-15 | 09:08

VW mag rijbewijs inleveren en torenhoge boete krijgen.
Linksrijdert mag een boete krijgen.
.
Dat is mijn uitspraak, daar moet u het mee doen

deepblue | 25-06-15 | 09:08

@kommabijmebinnen 08:58: Voor dit gedrag is *geen enkel* excuus. Al reed de dashcammer te SMSen, links, met 60, in een Multipla. Wat je met zo'n actie uitlokt is flitsen met grootlicht, getoeter, of een middelvinger.

Als iemand zo dwars voor je staat kan je hem prima even aantikken trouwens door net even niet hard genoeg te remmen. Jij een krasje op je bumper, hij een dure deuk in z'n deur, en geen rechter die de schuld bij jou zal neerleggen na het zien van de beelden.

Muxje | 25-06-15 | 09:07

Wat een geneuzel over uitlokken. Niemand lokt iets uit in het verkeer. Hooguit zijn er mensen die wat minder inzicht hebben en wat minder talent hebbn om een efficiente bijdrage aan het totale verkeersplaatje te keveren. Kom je zi iemand tegen, dan geduldig wachten totdat het inzicht is ingedaald en de onfortuinlijke situatie is opgelost, en dan door. VW rijder laat zijn emoties de overhand hebben en dat is in het verkeer per definitie niet de meest optimale gesteldheid om de juiste beslissingen te nemen.

devil13 | 25-06-15 | 09:07

Preventief ruimen dit soort asfalt-terroristen

Wa jij wil... | 25-06-15 | 09:07

Uitlokkers met dubbele dashcam zijn ook erg.

wolffman | 25-06-15 | 09:06

Als de politie nou eens dit soort eikels op de bon slingerde of het rijbewijs afpakte in plaats van de tour de france trollen...

BozeHenk | 25-06-15 | 09:06

Bij drukte wordt links rijden overigens in de hand gewerkt door sukkels die je er niet meer tussen laten als je weer wilt inhalen. Die gaan dan even wat harder rijden. Hele irritante gasten.

roze_bril | 25-06-15 | 09:06

VW golf. Ramadan. Zou er een verband zijn?
Wim Venijn | 25-06-15 | 09:00

Van de week lag er trouwens een bmw met 2 inboorlingen erop in het water ...

heteblikzem | 25-06-15 | 09:05

HJDB | 25-06-15 | 08:55
-
Mwah, je overdrijft, ook ik heb de pokkepest aan linksrijders. Maar op de schaal van gevaarzetting van 0-10 is linksrijden hooguit een 1. Vol in de ankers, en tot stilstand komen op de snelweg al wild slingerend en gebarend daarentegen is minstens een 8.
-
Ja linksrijden wekt irritatie op, maar nee de linksrijder is niet verantwoordelijk voor het infantiele tokkiegedrag van de hersenloze paupergolfrijder.
-
Wat te doen tegen linksrijders ? gewoon beschaafd rechts inhalen en je weg vervolgen.
-
noot voor de pollemiek: handhaaf meer op onnodig links rijden. En stemmen als het even kan.....

Badderbeest! | 25-06-15 | 09:05

Holy shit.
.
Lekker vroeg voor de mongool van de dag dan zeg.

fifi23 | 25-06-15 | 09:04

Bizar dat er nog behoorlijk wat mensen zijn die vinden dat ie gelijk heeft omdat de ander naar rechts had gemoeten. Kan allemaal best waar zijn dat ie naar rechts had gemoeten, maar als je je zo uit als een ander een paar seconde oponthoud veroorzaakt dan moet je worden opgenomen. Die VW is echt een totale doorgedraaide gek.

Everest4939 | 25-06-15 | 09:04

Dashcam mijnheer mag ook wel rechts rijden. Behoorlijk irritant.
De reactie van de Golf-rijder raakt echt kant nog wal. Heeft behoorlijk was issues deze bestuurder. Rijbewijs innemen.

Rob Ronalds2559 | 25-06-15 | 09:04

@necrosis | 25-06-15 | 08:51

Wat er eventueel nog te halen is weet je pas als je z'n schedeldak gelicht hebt. Tot die tijd blijft het slechts gissen.

Reinaert | 25-06-15 | 09:02

Ik moet zeggen dat de dashcam auto wel overdreven lang links bleef rijden. Hij kon makkelijk naar rechts.

heteblikzem | 25-06-15 | 09:02

VW golf. Ramadan. Zou er een verband zijn?

Wim Venijn | 25-06-15 | 09:00

Ik ben niet van het type, ik stap uit en ik pomp hem op z'n muil. Maar in dit geval had ik dat wel gedaan. Gelukkig kan ik het hebben en verwacht nooit iemand het van mij.

LuieAmbtenaar | 25-06-15 | 08:59

bob de boarder | 25-06-15 | 08:48
-
Is dat zo ? toch wordt ik iedere twee weken wel een keer rechts ingehaald (slingerend tussen de voertuigen op de middenbaan en rechterbaan door, zonodig gebruik makende van de vluchtstrook en/of in- en uitvoegstroken) in de avondspits door koekwauzen die niet achter mij willen rijden, maar achter mijn voorligger, en dan besluiten ze dat ze niet achter mijn voorligger willen rijden maar achter diens voorligger enzovoorts enzovoorts.
-
De linkerbaanregel geldt volgens mij alleen bij een goede doorstroming. Bij drukte is de linkerbaan gewoon een rijstrook waarbij je zo hard moet rijden als je voorligger je toelaat terwijl je gepaste afstand bewaart. Rijdt je voorligger harder dan jij wil rijden ? dan pas moet je opsodemieteren naar de rechtsliggende asfaltbaan.
-

Badderbeest! | 25-06-15 | 08:59

Dit kan toch gewoon opgepakt worden door de pliesie? Beide trouwens, onnodig links rijden en een totaal malloot.

Aatje | 25-06-15 | 08:59

Die VW rijder is inderdaad een totale lul, maar waarom rijdt die cam-auto dan ook zo hinderlijk op die linkerstrook? Hij haalt niemand in. Dat weggedrag is ook zeer ergerlijk en lokt dit soort acties misschien ook wel een beetje uit.

kommabijmebinnen | 25-06-15 | 08:58

Hij was op weg terug van onbegeleid verlof.

roze_bril | 25-06-15 | 08:58

Allebei terug naar hun eigen land sturen.

Vaffanculo! | 25-06-15 | 08:58

LUL, LULLUR, LULST........

sjefdelimbo | 25-06-15 | 08:57

*Meneer is mentaal ongeschikt.*

Ben ik ook. Daarbij ben ik een racist en in de war. Ik ben dus een blanke, vette, kale, mentaal ongeschikte in de war zijnde racist. Ik heb nog steeds een rijbewijs hoor.

Bad Karma | 25-06-15 | 08:57

Beide fout. Houd zoveel mogelijk rechts aan, en de VW zal wel een kansjongere bestuurder met honger zijn.

eelko1976 | 25-06-15 | 08:57

Voor dit soort gevallen is n grote zware Amerikaan wel handig met zo n grote bull bar voor op . En wat n kutmuziek trouwens

reet kever | 25-06-15 | 08:56

Geef hem groot gelijk. Waren er meer zoals hem.Snelweg even verwisselt voor snel weg (dieselbloem).

Hekke Garrie | 25-06-15 | 08:55

Totale lul is ook de linksrijder. Altijd -veel. Reactie Golf - kleuter is fout, maar linksrijder is net zo fout.

HJDB | 25-06-15 | 08:55

Door zo idioot te remmen is hij hoe dan ook de grootste lul en een gevaar op de weg. Wat iemand anders dan ook in jouw ogen verkeerd doet, het mag nooit reden zijn zo te reageren.
Lijkt me dat deze remmer in ieder geval een psychologisch onderzoek moet ondergaan en tot die tijd niet mag rijden.

sinar2 | 25-06-15 | 08:54

Wat een malloot, dat was echt link

Bokito ergo sum | 25-06-15 | 08:54

Ha. Alweer een VW Golf. De auto voor de hedendaagse boerenlul.

heteblikzem | 25-06-15 | 08:53

Met zulke muziek in je auto is het er wel een beetje om vragen.

Skunk57 | 25-06-15 | 08:53

Wat een complete mongool! Rijbewijs afnemen en niet meer teruggeven. Meneer is mentaal ongeschikt.

Trekhaas | 25-06-15 | 08:52

Waarom rijd de dashcammert niet even gezellig mee naar de eindbestemming van de Golfert voor een goed gesprek?

Herr Zimmermann | 25-06-15 | 08:52

In een tijd waar onnodig links rijden de standaard is, kan je wel enigszins de frustratie begrijpen. Toch had gewoon doorrijden na rechts inhalen gemakkelijker geweest.

jip_86 | 25-06-15 | 08:52

@Reinaert | 25-06-15 | 08:46
Lobotomie?
Wat valt er dan nog weg te halen bij deze 'bestuurder'?
Zijn petje?

necrosis | 25-06-15 | 08:51

Ik had precies hetzelfde gedaan. Die dashcamlul is de ware tokkie. Rechts hoor je te rijden die dashcamfrikandel rijdt zelf al tijden onnodig links. En een beetje met het vingertje wijzen door dit kudtfilmpje op te sturen en roepen Oh zie dan *vingertje wijzend* Hand eerst maar eens in eigen boezem, roddelnicht!

Mijnbescheidenmening | 25-06-15 | 08:51

Links hangen en kudtmuziek, volledig verdiend.

Harry Turtle | 25-06-15 | 08:49

@basbadjas | 25-06-15 | 08:38
'Ga ook gewoon rechts rijden. Plek zat!'
Het is een invoegstrook bovendien reed de dashcamauto gewoon de normale snelheid en moest hij delf langzamere auto's links passeren.

wakkere_nederlander | 25-06-15 | 08:49

is meneer de dashcam nog bezig met lichtsignalen om zijn ongenoegen te laten blijken? uitlokking? de reactie van de express remmer is natuurlijk uit den boze...

oblix | 25-06-15 | 08:48

Als je recht word ingehaald rijd je te lang links, feit.
Maar jezus wat een debiel zeg in die golf !!

bob de boarder | 25-06-15 | 08:48

2 lullen, mogen wmb allebei per direct worden uitgezet naar Denemarken.

jemagookniksmeer | 25-06-15 | 08:47

Vaak valt dit soort achterlijke gedrag samen met kleinpiemeligheid.
*lacht Golf bestuurder keihard uit*

necrosis | 25-06-15 | 08:47

Ik heb me altijd al afgevraagd wat het nut van zo'n dakraampje bij auto's is.

wakkere_nederlander | 25-06-15 | 08:46

Netjes rechts houden en rustig voortsukkelen is natuurlijk het devies.

Neemt niet weg dat de VW-rijder geholpen dient te worden aan z'n hormonen. Castratie, lobotomie en inleveren rijbewijs lijken me in de gegeven omstandigheden passende straffen - want een totale lul is het inderdaad!

Reinaert | 25-06-15 | 08:46

Dit is gewoon een poging tot doodslag, hey PolitieStruikFlitsers het bewijs is al geleverd jullie hoeven niks meer te doen. Alleen even het rijbewijs schrappen en poging tot doodslag ten laste leggen, en snel een beetje ! #ikwilwaarvoormijnbelastinggeld

leijpeideaud | 25-06-15 | 08:45

Behoorlijk irritant die linksrijders! Maar meneer Tokkie had er ook gewoon rechts voorbij kunnen scheuren en dan is het goed. Kooosss kan ie ff een EMG krijgen?

Megazand | 25-06-15 | 08:45

Dashcam auto is zelf ook de grootste lul om zo links te blijven rijden. Ruimte genoeg op de rechterbaan.
M_ams | 25-06-15 | 08:40

Correctie. Er kan maar 1 lul de grootste zijn. "Ook de grootste lul.." kan dus niet. Zwitsal.

DeGlimmendeAtheïst | 25-06-15 | 08:45

Volkswagen Golf..... totale a-sociale tokkie auto.

Daar wil je niet in gezien worden, en deze tokkie moet zijn rijbewijs maar inleveren, wat een debiel!

Mijnheer Harmsen | 25-06-15 | 08:44

Dit is de LUL der LULLEN. Hersenloze Tokkie.

gotha! | 25-06-15 | 08:44

Verkeersregel; de bestuurder dient te allen tijde zoveel mogelijk RECHTS te rijden. Maar de Golf meneer is ook een lul

PopperFlopper | 25-06-15 | 08:43

Die VW idioot heeft mazzel dat die dashcam geen videosurveillance van de PoPo was, dan had ie een art.5 bon aan z'n broek gehad!

Brulboei_61SB | 25-06-15 | 08:43

@M_ams | 25-06-15 | 08:40
Dat is een halve lul, die rechts blijft rijden. Maarrrrrr. Als je jouw emoties moet uiten op de snelweg, dan hoor je niet een auto te rijden. Vele malen gevaarlijker die gast.

Wim Venijn | 25-06-15 | 08:43

Het neuroooootje

JohnnyBGood | 25-06-15 | 08:42

Iedere golfrijder is een totale lul, op iedere dag van iedere week.

Badderbeest! | 25-06-15 | 08:42

Dashcam auto is zelf ook de grootste lul om zo links te blijven rijden. Ruimte genoeg op de rechterbaan.

M_ams | 25-06-15 | 08:40

1. VW is totale LUL
2. Ga ook gewoon rechts rijden. Plek zat!

basbadjas | 25-06-15 | 08:38

Die mogen ze gelijk het rijbewijs afpakken. Gevaar op de weg.

Wim Venijn | 25-06-15 | 08:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl