Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hee Cox. Zeg dat Wilders een ongelofelijke zaadslurf is. Dan ben je weer oke

gerardcoxVKstylie.jpgHet allergenantste in de door de Volkskrant aangezwengelde golf van haat tegen Gerard Cox is nog niet eens die koddige "aanvulling" waarin de hoofdredactie van het kwaliteitstabloid indirect toegeeft dat ze brievenschrijvers uit de duim zuigen. Maar het wordt pas übergenant als de Azijnbode ook nog eens Margriet Oostveen op Gerard Cox afstuurt voor een invoelend interview met afsluitende boetedoening. Oostveen is de Moeder Theresa van de vaderlandse journalistiek, pas wanneer Overste Oostveen een kruisje op je voorhoofd heeft getekend kun je vredig heengaan. Zelf zijn wij ook geen lieve jongens, maar dit - o Volkskrant - was weer van een ongekende ranzige hufterigheid. Eerst wordt Cox op uiterst dubieuze wijze afgesabeld door de GoedVolk GedachtePolizei, en daarna mag-ie op audiëntie bij Madam de Hogepriesteres van Het Reservaat (getrouwd met de bij NRC gedetacheerde PVV-basher Tom Jan Meeus) om in een potsierlijke u-bocht zijn afkeer voor Wilders kenbaar te maken, teneinde het door goedmensen geëiste OKE-stempeltje te verkrijgen. En natuurlijk doet Cox dat. Zonder dat stempeltje kom je het Mediapark niet meer op. Peter R. de Vries en Bennie Jolink weten er van. Cordon Sanitair, zo werkt het.
Kijk je een beetje uit, lieve Oebroe?

Reaguursels

Inloggen

Tja, grumpy old men will be grumpy old men. Maar blijkbaar kan dat niet in politiek correct Nederland. Want alle mensen moeten 100% politiek correct zijn en als er 1 persoon is die daar niet aan voldoet dan komt er meteen een doorgeschoten linkse lul om terug het gareel in te slaan.

The Unjorisable | 18-06-15 | 11:24

Cox is een top gozert.
Laat hem met rust sukkels.

swassannuf | 18-06-15 | 10:50

Vandaag in de brievenrubriek van de VK gewoon weer twee anti Cox bijdragen.

philia | 18-06-15 | 09:15

CHAPEAU,Ebru........

sjefdelimbo | 18-06-15 | 07:16

@Eurotokkie | 17-06-15 | 19:54
Ook uit die onschuldige tijd: een neger op een zebrapad: ze zien me wel, ze zien me niet, ze zien me wel, ze zien me niet.

Suerte Piet | 18-06-15 | 02:57

@sjoost | 18-06-15 | 00:21
Achterbakse terreur, daar zijn die linkse gluiperds goed in.
En als dat niet werkt volgt er geweld, maar wel anoniem uiteraard.
Zum kotzen.

Slipsnifter | 18-06-15 | 01:32

Laat Cox met rust, een van de weinige eerlijke mensen van dit land.

Slipsnifter | 18-06-15 | 01:30

Het is toch altijd weer stuitend om te zien hoe de linksche kerk in NL de ander verwijt wat ze zelf doet en een patent op heeft: andersdenkenden in Stalinistische traditie afzeiken, apart zetten en discriminieren! En dat met de heilige overtuiging dat hun overtuiging de enig ware is. Zoals hun belangrijkste achterban, de moslims dat ook wel eens plegen te doen.
Als ik vind dat Wilders een held is en de enige politicus met ballen, vind dat de islam niet deugt, vind dat we dobbernegers aan hun eigen grens moeten stoppen enzovoort enzovoort dan is dat mijn goed recht?! Het verschil met mij en de Linkschmensch is dat ik dat VIND...... terwijl zij bijvoorbeeld de vrijheid nemen als waarheid te verkondigen dat alle bejaarde NLers rijk zijn en het te goed hebben en dus wel met wat minder toekunnen volgens de door hen gedicteerde norm van redelijkheid......

Thorolf | 18-06-15 | 01:25

@Sliptong | 17-06-15 | 19:42
Ik heb die VK ooit onderin de kooi van de papegaai gelegd, maar die raakte aan de diarree. Bovendien kwam er geen fatsoenlijk woord meer uit.

Suerte Piet | 18-06-15 | 00:25

Dat smerige linkse gespuis blijft een man van 75 net zo lang lastig vallen tot alles naar hun hand is gezet.
Zeg dat je Wilders slecht vindt of blijven je bellen tot je er dood bij neervalt.

sjoost | 18-06-15 | 00:21

De Libertariër | 17-06-15 | 20:12 "irrationele" en "angst" willen niet zo goed landen. Bedoel je dat hullie toch irrelevant zijn omdat, of hullie ons nu overnemen of niet, de ijsgiganten hullie, zullie en ons (LZVE) allemaal zullen opeten?
(met complimenten aan je volhardend zeepkistwerken)
*GerardCox soera's nogmaals lezen gaat*

hallevvezool | 18-06-15 | 00:09

Onder Duitsche Bezetting had je genoeg figuren die dapper meehuilden met de bezetter.
Nu zijn het de antifascisten die de NIEUWE fascisten zijn geworden.

meneer Q | 17-06-15 | 23:59

Wat een inhoudsloze enge vieze relnicht is die Pieter Klein. Ebru en Gerard voorvechters van de waarheid +1

Gebleekte | 17-06-15 | 23:52

Dagblad de VolksVerrader, voorheen de Edikbode, is de ultieme symbolificatie van het veraad aan het eigen volk, door "eigen mensen". Geen wonder, de PvdA is immers grootaandeelhouder van deze leugengenerator.

ad melkert | 17-06-15 | 23:36

Zag enkele maanden geleden een TVfilm over de loopbaan van Gerard Cox, TV-series, cabaret, en zijn bekende liedjes. Halverwege werd in deze film, zonder enige aanleiding, over gegaan naar het bashen van Geert Wilders met dito beelden. Ja het was op de NPO met ons belastinggeld.

Tis nie waar! | 17-06-15 | 23:01

Oke stempeltje, mooi gevonden Pritt.

Coenass_ | 17-06-15 | 23:00

In de laatste zin nog even Prittje flikken en een meisje met haar naam pesten. Hahaha die meneer Stift toch.
Oebroe is held en Cox de nestort van het spruitjestillevisie theatert.

hallevvezool | 17-06-15 | 22:54

@De Libertariër | 17-06-15 | 22:17
Ik ben er niet bang voor hoor, in tegendeel. Ik vind het alleen vreselijk voor Nederland, maar eigenlijk alleen voor die mensen die er niet blij van worden wat er gebeurt, vooral dus PVV-ers, en de kinderen van Nederland, die er niet om gevraagd hebben. Die gaan een vreselijke toekomst tegemoet. Ik daarentegen heb allang mijn maatregelen genomen, vooral nadat het me duidelijk werd dat Nederland vol zit met wegkijkerTs.

La Bailaora | 17-06-15 | 22:30

Zaadslurf *tranenvantlachen*

@sjaakmats | 17-06-15 | 22:17

La Bailora 21:59
.
Een veralgemenisering plaatsen is tegenovergesteld aan op de man spelen. Zucht. Ik blijf bezig...
.
Dank voor de discussie en succes met uw waanzinnige angstbeelden over de oprukkende Islam in Nederland die de boel snel zal overnemen om van Nederland een kalifaat te maken, alsook met uw fantasietjes over de geblondeerde fascistoide roerganger die binnenkort vast de macht zal gaan pakken. Het volk zal nu echt wakker worden. Heus!
.
Lol!

De Libertariër | 17-06-15 | 22:17

Margriet Oostveen. Klinkt als een ingezondenbriefschrijfster van de Libelle.

@sjaakmats | 17-06-15 | 22:12

Prima colum van Ebru over de Kaste van het Goedvolk.
Nu nog zo'n colum op zondagavond.

Jan Dribbel | 17-06-15 | 22:06

@De Libertariër | 17-06-15 | 21:48
Als je geen argumenten meer hebt ga je maar een beetje op de man beginnen te spelen, mensen onopgeleid noemen etc. Typisch.

De vergelijking met Dutroux was een doordenkertje, maar dat is zo te zien veel te moeilijk voor je. Het is ook zo'n grote paradox voor de libertarische 'alles moet kunnen' personen, dat ze er nog nooit over hebben nagedacht.

En als jij islam geen probleem vindt in Nederland, dan heb je je ogen in zak. Kijk eens bv. naar de laatste reactie onder het stukje van Ebru. Maar dat soort dingen zal je wel voor wegkijken. Als het jouw maar niet gebeurt toch? Dat een medemense er last van heeft interesseert je geen moer zo te zien.

La Bailaora | 17-06-15 | 21:59

watergeus | 17-06-15 | 21:47
Goeie grap. Was ook niet van hem maar was hem aangereikt door de redactie van het programma waarin hij mocht figureren.

Schoorsteenveger | 17-06-15 | 21:49

La Bailora 21:13
.
Sterk man. Omdat ik niet meega in de haatzaaierij van uw geliefde fascistoide Roerganger, moet ik natuurlijk wel een kinderverkrachter zijn van de categorie Dutroux.
.
U helpt PVV'ers op deze wijze nu niet bepaald onder het stereotype 'onopgeleide getatoeëerde taxichauffeur met gouden ketting' vandaan te komen. In tegendeel. Typische PVV assie-niet-met-hunnie-ben-dan-bennie-zullie retoriek, welke -o irony- is gebaseerd op Hegeliaanse dialectiek. Zal wel van Kameraad Bosma vandaan zijn gekomen, die hele strategie...

De Libertariër | 17-06-15 | 21:48

Gerard Kots, te dom om voor de Duivel te dansen. En dat zal hij dan ook nooit doen. Hij maakt zijn policor dansje, samen met de Azijndode, die hem erin geluisd heeft en hem ni wijsmaakt dat er maar één gezamenlijke vijand is. En dat is niet De Vergevene en ook niet de Profeet (de Duivel hale hem), want Fatima of waar Fatima Morgana voor staat.
Walgelijk, hoe de Volkskrant het volk willens en wetens verlakkert.

Schoorsteenveger | 17-06-15 | 21:48

Nick da Prick | 17-06-15 | 21:33
Precies. En nu is het wachten tot ze jou de les gaan lezen. Omdat jij bij "het grote complot" hoort of naief bent oid. Ik trek een potje bier open.

Velderama | 17-06-15 | 21:47

"Zelf beschouw ik enige politieke correctheid als een gewoon praktisch sociaal smeermiddel, een vorm van rekening houden met elkaar"
En daar gaat het dus fout...
Politieke correctheid is betutteling.

Andiamo | 17-06-15 | 21:42

@VanBukkem | 17-06-15 | 21:36
Ach, en anders worden het volgend voorjaar gewoon drie keer zoveel.

Lewis | 17-06-15 | 21:39

@Kijk je een beetje uit, lieve Oebroe?
Pritt Stift | 17-06-15 | 19:33 | Link |
-
Gast, Waarom zou ze? Ebru mag dat wél zeggen...

Ahasveros | 17-06-15 | 21:37

@Lewis | 17-06-15 | 21:05
Maandag de langste dag van het jaar al weer...
Dan zit het dobberseizoen er dus ook weer bijna op voor dit jaar. Althans, normaal gesproken zou je zeggen. Maar, ik vrees dat dit wel eens een turbulente herfst zou kunnen worden, met rare dingen op oversteekgebied. Zo zou het mij bijvoorbeeld niks verbazen als ze het binnenkort een keer op de schaats proberen. Van calais naar Engeland ofzo. En waarom ook niet?

VanBukkem | 17-06-15 | 21:36

@La Bailora 21:05
.
U lijkt moeite te hebben met het scheiden van concepten. Ik zeg twee dingen. 1) Islam is een gevaarlijke ideologie en 2) ze is op dit moment geen groot probleem in Nederland. Dat u dit in uw hoofd op de een of andere manier verbasterd tot een non-existente tegenstrijdigheid is aan u...
.
Bovendien ontken ik niet dat er problemen met aanhangers van Islam zijn. Ik stel niets anders dan dat de problemen niet overdreven moeten worden (en al helemaal niet naar de belachelijke proporties die de fascistoide haatzaaier Wilders u heeft doen geloven) en in de juiste proporties moeten worden gezien. Hou uw hoofd er even bij, wilt u?
.
Verder blijft u maar volharden in de non-stelling dat Wilders enkel 'waarschuwt' voor Islam. Een absurditeit, aangezien we de fascistoide haatzaaier al hebben horen pleiten voor moskeeverboden, koran verboden, gesloten grenzen voor moslims, deportaties van moslimgezinnen bij misdragingen van een individu uit het gezin, verboden op islamiyisch onderwijs, kopvoddentaksen en meer...
.
Wilders waarschuwt niet slechts. Hou op met die onzin. Wilders blaast een miniscuul probleempje op tot astronomische proporties, als de schaamteloze volksmennende haatzaaier die hij is, en opteert op basis van zijn schromelijke overdrijvingen voor actieve overheidsrepressie van individuen op basis van hun religie.
.
Maar goed. We bespreken hier twee irrelevante zaken. Islam die momenteel geen groot pronleem vormt en een politicus die toch nooit aan de macht zal komen en gedoemd is tot het in lengte van dagen roeptoeteren van populistische holle haatkreten, als de bedrijfspoedel van het establishment.

De Libertariër | 17-06-15 | 21:35

Wie is er nu verstikkend bezig wat betreft heersende mening?

Voltankt plaatst brief van een of andere huthola. Cox reageert. Rechts hysterische media duikt er op. Ahhhhh! vrouw bestaat helemaal niet (zal niet de eerste zijn die een brief onder pseudoniem instuurt). Cox worden wat vragen gesteld en hij noemt Wilders uit eigen beweging een zaadslurf. En dat zou dan een soort dwang van policorrect NL zijn omdat hij anders zijn toekomst kan vergeten.

Sorry hoor, maar gaat ie wel lekker daar bij rechts NL? WTF. Welk kamp houdt er hier nu een beklemmende mening en rechtlijnige beoordeling op na? Had de VK die brief van zeurpiet Fatima niet mogen plaatsen (vrijheid van meningsuiting anybody)? Had VK de 'zaadslurf van Cox moeten censureren? Ik zou echt niet weten wat de VK verkeerd heeft gedaan.

Uiteindelijk is er maar 1 kamp dat hier een enorm issue van maakt, dat is doorgedraaid rechts. Altijd er van overtuigd dat elke mening die niet helemaal de hunne is een aanval van policorrect NL is op hun bestaan. Get a fucking life and open up.

Nick da Prick | 17-06-15 | 21:33

Zoooow Ebru!!! Hulde voor je column. Onovertroffen (en ja, daarmee is je je niemendalletje van afgelopen zondag ineens verworden tot een futiliteit;))!

RobberenRukkie | 17-06-15 | 21:29

Lieve OEBROE, wat een super stuk weer van je...
Allemaal mensen die een impersonatie probleem hebben...

hansvanvoren | 17-06-15 | 21:24

@De Libertariër | 17-06-15 | 21:07
Volgens mij ben jij zo'n typische libertarier die ook een Dutroux type de 'vrijheid' wil geven zijn lusten bot te vieren... Vrijheid is niet absoluut.

La Bailaora | 17-06-15 | 21:13

Van biggy naar tiny...

roosvrij | 17-06-15 | 21:11

De Libertariër | 17-06-15 | 21:07
"Opbokken met die Wilders " daarom loopt Wilders ook met beveiliging om hem te beschermen voor mensen zoals jij.

Eurotokkie | 17-06-15 | 21:10

Ubru: BAM!

marcoplarco | 17-06-15 | 21:09

Van Duijvenbode 20:54
.
Voor mijn vrijheid?? Lol! Ook Wilders wil gewoon 50 procent van mijn inkomen stelen, de politiestaat in stand houden, een valsgeldsysteem in stand houden en een (nationaal) socialistische heilstaat waar zelfs de SP van kwijlt...
.
Wilders een vrijheid. Proest! De vrijheid om een onderdaan van Wilders te zijn en naar zijn knetterbruine pijpen te dansen zeker. Uw definitie van vrijheid is een andere dan de mijne.
.
Opbokken met die Wilders. Als ik bestolen, beschimpt of onderdrukt wil worden dan bel ik hem wel even net de mededeling dat ik graag in zijn monoculturele nationaal socialistische heilstaat vol maakbaarheidsidealen wil wonen.
.
Wilders en vrijheid. Laat me niet lachen.

De Libertariër | 17-06-15 | 21:07

Inderdaad. Hup dappere Ebru Umar

Ergea | 17-06-15 | 21:05

@VanBukkem | 17-06-15 | 21:04
De tijd gaat ook steeds sneller, hè.
Maandag hebben we de langste dag van het jaar alweer gehad.

Lewis | 17-06-15 | 21:05

Ebru die zegt dat Geert Marokkanen, in tegenstelling tot die Gutmenschen, tenminste serieus neemt, begrijpt het tenminste.

Laten we wel wezen, die Gutmenschen zien die Marokkanen allemaal als zielig. Stel je voor zeg, je zou ze eens confronteren met hun gedrag. Stel je voor zeg, dat we criminele Marokkanen zouden gaan uitzetten en de rest denkt, oh god, ik ga eens normaal meedoen in Nederland, anders ga ik er ook uit. Dat moeten we niet willen natuurlijk, we moeten vooral onze bek houden, geen harde maatregelen nemen, en lekker laten voortetteren in de maatschappij, en nog meer slachtoffers laten maken. Nee, dat is het, want dan doe je tenminste niet mee aan 'haatzaaien', volgens de gutmensch dan.

La Bailaora | 17-06-15 | 21:05

@VanBukkem | 17-06-15 | 21:00
Gisteren?

VanBukkem | 17-06-15 | 21:04

@Jan Passant mk2 | 17-06-15 | 20:56

Mooi stukje.

Parel van het Zuiden | 17-06-15 | 21:03

@Parel van het Zuiden | 17-06-15 | 20:53
Van binnenuit zie ik weinig gebeuren inderdaad. GeenStijl is een van de weinige bakens in een duister medialandschap.

Lewis | 17-06-15 | 21:03

Bad Karma | 17-06-15 | 20:58
Eens zijn met mensen die wegkijken , lol.

Eurotokkie | 17-06-15 | 21:02

Het gaat uiteindelijk niet om wie wat roept maar welk nieuwsmedium het op welke manier in het nieuws brengt.

Mark Verheijen | 17-06-15 | 21:01

@Lewis | 17-06-15 | 20:35
Vooral niets.
Ze schrijft al langer voor Metro...

Wijze uit het Oosten | 17-06-15 | 21:01

@Piet Karbiet | 17-06-15 | 20:52
Ik schrik er ook van. Maar als @Helder Groentje het zegt dan geloof ik dat meteen. Ebru's column van gisteren werd in ieder geval wel verdacht snel naar de achtergrond gedrukt door een afleidingstopic.

VanBukkem | 17-06-15 | 21:00

Waar eindigt dit? Waar? De polarisatie in de maatschappij is angstig voelbaar. Oh eens mooi vrijgevochten landje aan de Noordzee, waar bent u gebleven? Wat een puinhoop.

RobberenRukkie | 17-06-15 | 21:00

Voor de rest ben ik het 100% met libertariër eens.

Bad Karma | 17-06-15 | 20:58

"Er is geen overname gaande"

Ik heb zo'n donkerblauw vermoeden dat er moslims rondlopen die het niet met je eens zijn. Zelfs ventjes van een jaar of 10 lopen hier door de straten te galmen dat ze 'het' later gaan overnemen. 10 jaar oud! Die shit komt ergens vandaan en ik denk uit de moskee.

Bad Karma | 17-06-15 | 20:57

.. maar goed. Je zou maar als Gutmensch te boek staan en plotseling een vrije gedachte, gebaseerd op eigen waarneming, tegen een knecht van de politiek correcte media aangooien.

Diep door het stof zal je gaan, om de verplichte loyaliteit met de partijlijn te bewijzen.
Ook niet in de laatste plaats om de geestelijk verbanning naar de morele Gulag te voorkomen. Alsook in beslag name van de intellectuele eigendommen.

Ik begrijp deze makkelijke gang naar de nooduitgang wel van meneer, hij is inmiddels echt wel te oud voor dwangarbeid onder gramme omstandigheden.

Jan Passant mk2 | 17-06-15 | 20:56

irrationeel klimaat van angst en haat
@De Libertariër | 17-06-15 | 20:48
Je draait oorzaak en gevolg om. Daar komt je schizofrenie zeker vandaan, kan niet anders, want eerder zei je dat je het eens was over islam met Wilders. Wilders benoemt de problemen, problemen die ontstaan door de import van islam. En wanneer hij het benoemt en ook oplossingen noemt, dan roep je dat ie haatzaait. Ongelooflijk.

Wilders loopt niet te vervelen in de straten, te jennen, te jatten, ouwe vrouwtjes te beroven, haatspeaches te houden, enz, enz...

Als die problemen namelijk niet zouden bestaan, wat je loopt te ontkennen, omdat jij zegt dat Wilders haat zaait, dan zou er namelijk geen hond het met hem eens zijn. Dan zou Wilders een onbekende zijn.

En het aller rare is nou juist dat jij het over islam met hem eens lijkt te zijn. Lijkt, want even later geef je Wilders de schuld van haatzaaien, als ie waarschuwt over islam en er wat aan wil doen. Je bent onderdeel van het probleem.

La Bailaora | 17-06-15 | 20:55

Gerard Cox=Johan Derksen=Jacques D'Ancona=Huub Stapel=Freek de Jonge=Nico Dijkshoorn=Maarten van Rossem=verbitterde ouwe verlepte zuurpruim. Als het aan hen lag, verging de wereld nu meteen. Al was het dan maar om hun gelijk te halen... maar volgens echte geleerden vergaat de wereld de komende miljoenen jaren niet!

Retiarius | 17-06-15 | 20:55

De Libertariër | 17-06-15 | 20:48

Slaap jij maar rustig verder, en laat Wilders maar voor jouw geliefde vrijheid, "libertariër", de kastanjes uit het vuur halen.

Van Duyvenbode | 17-06-15 | 20:54

@Lewis | 17-06-15 | 20:36

De kwaliteit van een democratie is afhankelijk van de kwaliteit van haar onafhankelijke media. Het is er in Nederland aan af te zien, zeg maar. Deplorabel, en dan ben ik vrij mild. Dit hele systeem gaat of van buitenaf een oplawaai krijgen of loopt volledig vast. Tot het zover is gaat de waanzin door.

Parel van het Zuiden | 17-06-15 | 20:53

Gaat u maar rustig slapen? Hmmm, een beruchte quote die duidt op naderend onheil. Colijn zal er trots op zijn.

padbuffel | 17-06-15 | 20:53

Zjeerard Cox, grote held! (iemand die notabene in de Oud-Rotterdammer George W pas nog de schuld gaf van IS, hoezo rechts?). Je moet wel links zijn als je niet wil inzien dat het fenomeen IS hoofdzakelijk is ingegeven door de Arabische lente. Maar dit geheel terzijde.

LJBrinkhorst | 17-06-15 | 20:53

Margriet Oostveen? Is dat iemand?

Bad Karma | 17-06-15 | 20:53

Huh? Ebru weg ??

Piet Karbiet | 17-06-15 | 20:52

De Libertariër | 17-06-15 | 20:48

"Islam is op dit moment een minimaal probleem"
Ik vraag me af onder welke steen ja vandaan bent gekomen.

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:51

Ebru weg bij de GeenStijl?
@Helder Groentje | 17-06-15 | 20:31
Toch niet omdat wij iets verkeerds gezegd hebben hoop ik...

Sorry Ebru. Het was maar een grapje.

Wij roepen maar wat hier.

VanBukkem | 17-06-15 | 20:51

Ook in de VS beginnen mensen als Jerry Seinfeld voor de alles verstikkende PC-crowd te waarschuwen. nypost.com/2015/06/12/jerry-seinfelds-campus-critics-prove-his-point/

Oeleflaffel | 17-06-15 | 20:48

La Bailora 20:37
.
Wilders 'waarschuwt' niet simpelweg voor Islam, maar is bezig met het scheppen van een irrationeel klimaat van angst en haat. Islam is op dit moment een minimaal probleem. Er is geen overname gaande. Er is geen islamitische geweldsgolf. Er is enkel een fascistoide brulboei die angst en haat aanzwengelt tegen een minderheidje dat nog geen 5 procent van je bevolking vormt. Niets schizofreens aan. Gewoon een kwestie van even denken, analyseren en vaststellen. Islam is nog geen heel groot probleem. Dat zou ze wellicht pas over decennia kunnen worden.
.
Ergo; Wilders is een fascistoide haatzaaier die als een volleerd volksmenner op de onderbuik teert. Inhoudelijk stelt het allemaal niets voor.
.
Alsof IS hier massaal aanwezig is om de Grondwet op grove schaal te schenden. Beste jongen, denk nou gewoon ff na. Er is geen islamitische invasie. Er is geen plot. Er is geen geweld. Er is niets. Misschien dat dit over tientallen jaren anders zal zijn, maar voorlopig kunt u rustig slapen.

De Libertariër | 17-06-15 | 20:48

De Libertariër | 17-06-15 | 20:38
Hahaha daar hebben het woord individu weer.
De woorden individu en incident zijn toch typisch links om alles onder de mat te vegen .

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:48

wat een ophef om een verwarde bejaarde

Frankasd | 17-06-15 | 20:47

Wat een strakstraffe column in Metronieuws. Ebru is heroine.

padbuffel | 17-06-15 | 20:46

.. de Volkskrant van vandaag vervult de rol van Den Telegraaf ten tyde van meneer Godwin. Alles gaat over de vorm. Niets over de inhoud. Leve de bezetter.
Houzee.

Jan Passant mk2 | 17-06-15 | 20:44

"... en beide heren duidelijk nog nooit in de buurt van Marokkanen gewoond hebben."
So fckin' true. Al dat goedvolk heeft er nog nooit tussen gewoond.
Anders lulden ze wel anders.

G,I. Jane | 17-06-15 | 20:43

@zeg maar jansen | 17-06-15 | 20:37
Waar is hij nou laf? Hij neemt toch geen blad voor de mond? Hij heeft alleen ondanks alles een hekel aan Wilders, dat mag toch wel?
Ik zie werkelijk niet in waar Cox laf zou zijn. Hij is duidelijk niet in een hokje te vangen, prima.

Lewis | 17-06-15 | 20:39

Eurotokkie 20:34
.
Tja. Als u in een enkel vermoord individu in 40 jaar tijd een bewijs meent te ontwaren van een aankomende islamitische overname dan staat dit u vrij natuurlijk, maar met een realistische kijk op zaken heeft het evenveel van doen als Verbeet van doen heeft met het zijn van een lekker wijf.

De Libertariër | 17-06-15 | 20:38

Xo werkt dat. Zeg iets naars of iets dat verkeerd wordt uitgelegd, schrijf zelf een brief en daarna trek je de keutel weer in en noem je voor alle zekerheid Wilders een zaadslurf.

Gerard Cox is zo'n laffe zaadslurf. Met z'n prostaat en al.

zeg maar jansen | 17-06-15 | 20:37

@De Libertariër | 17-06-15 | 20:31
De enige die waarschuwt over islam is Wilders. Beetje gek om hem dan een haatzaaier te noemen als je het op hetzelfde moment met hem eens bent. Gaat nie he?

Of je moet natuurlijk niet willen dat de waarheid benoemd wordt.

Schizofrene situatie.

Enne de grondwet? Wat voor ongelooflijke naieveling ben jij? Alsof ISIS zich houdt aan de Syrische of Iraakse grondwet, laat staan de Nederlandse.

La Bailaora | 17-06-15 | 20:37

@Parel van het Zuiden | 17-06-15 | 20:33
Nee, daarom is het zo dood- en doodzonde dat de VK weer is afgegleden. Een paar jaar was het echt met afstand de beste krant van Nederland. Nu is het inderdaad één pot politiek-correct nat.

Lewis | 17-06-15 | 20:36

@Helder Groentje | 17-06-15 | 20:31
Weg bij GS? Heb ik iets gemist?

Lewis | 17-06-15 | 20:35

Heerlijk ouderwetse column van Ebru. Eat that Volkskrant !

lingo star | 17-06-15 | 20:35

Wow, wow, wow. Wat een column van Ebru zeg. Die kwam/komt uit d'r tenen. Ik ben onder de indruk. In één ruk uitgelezen. Daarna nog even het interview met Cox bekeken ... wat een trieste deceptie. Vooral het einde, waarin Cox ook nog gaat huilen.

Hans Hillen | 17-06-15 | 20:35

De Libertariër | 17-06-15 | 20:31
50 jaar van verwijderd zijn ? lol.
We zitten er al midden in , begonnen met de moord op Theo van Gogh.

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:34

@Lewis | 17-06-15 | 20:23

Wellicht had ik heden ten dage moeten bijvoegen. Nederlandse kranten worden eigenlijk al heel veel jaren slechter en slechter. En het was twintig jaar geleden overigens al niet veel om mee te beginnen qua objectiviteit.

Parel van het Zuiden | 17-06-15 | 20:33

De Libertariër | 17-06-15 | 20:31

Waarom zijn die angstbeelden irrationeel?

Van Duyvenbode | 17-06-15 | 20:33

Waarom Ebru weggegaan is bij GS is me nog steeds een raadsel. Zal haar redenen wel gehad hebben. Maar nog elke dag te lezen is dat ze haar enorm missen.
Ebru als icoon. Het moet niet gekker worden.
Tijd voor meer Ebru's. Tijd voor meer columnisten die niet tot Goedvolk willen behoren en scherp met pen zijn.
.
Toch kun je ook bedenkingen hebben bij de steeds scherper wordende polarisatie. Het zijn voortekenen voor een aanzwellend gezwel dat uiteindelijk wanneer niet op tijd onder controle gekregen leid tot een bloedige burgeroorlog. Het gezwel krijgt veel voedingsbodem. In krachtwijken is de spanning gewoonweg voelbaar en komt het af en toe al tot schermutselingen. Laat dat doorsudderen en het wordt een nietsontziende lawine.

Helder Groentje | 17-06-15 | 20:31

@(c)ZWITSUL | 17-06-15 | 19:44
Het heten niet voor niets "dooie bomen"..

Wijze uit het Oosten | 17-06-15 | 20:31

Boris Kapotjeplof | 17-06-15 | 20:26
Gerard moet iemand aan het kruis nagelen zodat die weer binnen mag komen.

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:31

@Sliptong 20:16
.
In het geheel niet. Ik herken Islam voor wat ze is: Een barbaarse ideologie die haar volgers van een imaginaire legitimatie voorziet om alles en iedereen dat niet islamitisch is in het meest gunstige geval onder de knoet van een discriminatoire islamitische staat te brengen.
.
Een situatie waar we in Nederland zeker nog 50 jaar van verwijderd zijn, gebaseerd op immigratiecijfers, voortplantingsgegevens en het gegeven dat de Grondwet in ieder geval nog 1 nut heeft: de Staat kan onmogelijk Islamitisch worden.
.
Ja, islam is een probleem. En ja, Wilders is een fascistoide mafklapper die handelt in irrationele angstbeelden.

De Libertariër | 17-06-15 | 20:31

Ik heb gehoord dat Geert liever niet op het mediapark komt omdat ie bang is dat de totale lul scanner aanslaat....

VanBukkem | 17-06-15 | 20:27

De gedachtengang van Pritt Stift: Je mag zeggen wat je denkt, maar als je zegt dat GW een zaadslurf is, dan doe je dat alleen omdat je een wit voetje bij de heersende elite wilt halen. Ja, whatever, Pritt...

Boris Kapotjeplof | 17-06-15 | 20:26

atheïstisch stemvee | 17-06-15 | 20:21
Laten we het maar houden op medialand want uiteindelijk wonen ze in een ander land , een land van melk en honing waar iedereen liev voor elkaar is.

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:25

@Parel van het Zuiden | 17-06-15 | 20:08
Het kan verkeren. De Volkskrant is wel de krant waardoor ik Nausicaa Marbe heb ontdekt. Die jaren geleden nog regelmatig goed te pruimen interviews met Wilders plaatste. Die de misstanden in de Amsterdamse Diamantbuurt aan het licht bracht en duidelijk benoemde dat de overlast door Marokkanen werd gepleegd. Een krant die breed informerend wilde zijn en niet bang was voor een politiek incorrect geluid.
Dat ware nog eens tijden. De krant lijkt vérder dan terug bij af te zijn. Er zijn nog een paar lichtpuntjes (Sommer!), maar het zijn er bitter weinig aan het worden.

Lewis | 17-06-15 | 20:23

@atheïstisch stemvee | 17-06-15 | 20:21 |
En door wie zou Ebru verzonnen zijn? Ik hoop het niet.

Mark Verheijen | 17-06-15 | 20:23

In dat hele Nederlandse medialandschap is nog maar één echte kerel te vinden. Haar naam is Ebru. Eet dat stelletje leugenachtige goedvolk(k)wezels.

atheïstisch stemvee | 17-06-15 | 20:21

CoffeePatch | 17-06-15 | 20:18
Als je sesamzaad bedoeld wel. Mannenpap blieft ze niet is mijn indruk.

Sliptong | 17-06-15 | 20:20

Sliptong | 17-06-15 | 20:18
Ik merkte het meteen toen het begon te sneeuwen midden in de zomer.

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:19

Oeps, dat keyboard toch. Werpt smurf naar boven.

CoffeePatch | 17-06-15 | 20:19

VanBukkem | 17-06-15 | 20:17
Hij heeft nooit gewerkt. Het was een kunstproject.

Sliptong | 17-06-15 | 20:19

@VanBukkem | 17-06-15 | 20:12 |
Er is er maar een die er echt niet op mocht maar toch ging. En die kwam er ook nooit meer levend van af.
Heeft met hetzelfde volk te maken die dit topic hebben veroorzaakt.

Mark Verheijen | 17-06-15 | 20:19

VanBukkem | 17-06-15 | 20:17
Aha vandaar dat ik er ook gewoon rond kan lopen.

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:18

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:15
Dat was dus die walm van zojuist!

Sliptong | 17-06-15 | 20:18

@Eurotokkie | 17-06-15 | 20:17
Dat ding is stuk.

VanBukkem | 17-06-15 | 20:17

VanBukkem | 17-06-15 | 20:12

Nu staat er wel een totale lul scanner op het mediapark.

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:17

De Libertariër | 17-06-15 | 20:12
U bent een beetje naïef inzake de Islam.

Sliptong | 17-06-15 | 20:16

De Libertariër | 17-06-15 | 20:12
Hallo Maarten van Rossem , welkom op Geenstijl..

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:15

Die column van Ebru Umar is heerlijk giftig en scherp. Venijnig en bot. Maar helaas zul je die fascisten van de Volkskrant daar niet mee bereiken. Die zijn inmiddels zo gehersenspoeld dat ze liever andermans leven opofferen dan ook maar te overwegen ooit te doen aan zoiets basaal als waarheidsvinding.

Waarheidsvinding is prima, denken ze daar, maar die waarheid moet wel van te voren bekend zijn én zijn goedgekeurd door de Gutmensch.

Statler en Waldorf | 17-06-15 | 20:14

Morgenhout | 17-06-15 | 20:10
Ghehe, Reichskommissar für die besetzten niederländischen Gebiete. Prima titel!

Sliptong | 17-06-15 | 20:14

Dat Peter R. de Vries het mediapark niet meer op komt kan natuurlijk ook gewoon zijn omdat het een totale lul is.

VanBukkem | 17-06-15 | 20:12

Waarom zou Cox dat nou weer doen om een ok stempel te krijgen? Wilders is een fascistoide haatzaaier wiens steun inderdaad drijft op het kleine deel der bevolking dat in de irrationele angst leeft dat Islam het hier over gaat nemen. De term zaadslurf is onschuldig en grappig. Er zijn wel ernstigere termen denkbaar in het adequaat portretteren van deze afschuwelijke man.
.
Eigenlijk zier Cox dat gewoon haarscherp. Ik kan er, zeker gelet op de rest van het artikel, geen effectbejag in ontwaren.

De Libertariër | 17-06-15 | 20:12

ikdenkwat | 17-06-15 | 20:06
Discriminatie en racisme zijn door de jaren zoveel keer misbruikt dat het totaal geen waarde meer heeft.
Iedereen die ook maar een millimeter afwijkt van politiek correctheid is een racist .

Eurotokkie | 17-06-15 | 20:11

basweetutwel | 17-06-15 | 19:54
Nu u het zegt! Zou ze ook zo'n rotte theebladeren- en tabaksucht produceren als ze met je praat?

Sliptong | 17-06-15 | 20:10

Ik vind Wilders ook een zaadstengel op pootjes, maar ik ben het wel eens met veel van wat hij roept.

marcoplarco | 17-06-15 | 20:10

De Volkskrant was destijds de krant die als eerste, vrijwillig, een Duitse censor in dienst nam. Als WO2 overgedaan wordt zouden de Duitsers niet eens Nederland meer binnenvallen, ze hoeven alleen maar de hoofdredacteur van de Volkskrant tot Rijkscommissaris benoemen.

Morgenhout | 17-06-15 | 20:10

Zo'n krantje had het in '40-'45 prima gedaan.

Windvaantje | 17-06-15 | 20:09

Ik moet altijd een beetje grijnzen als mensen vertellen dat ze de volkskrant lezen. Je slecht laten informeren is wat mij betreft nog zieliger dan je niet laten informeren.
.
Beiden zijn gemakkelijke prooien voor de politiek correcte waan en net zo destructief voor onze samenleving.

Parel van het Zuiden | 17-06-15 | 20:08

Je kunt in dit land volgens de elite beter op de gevestigde orde stemmen die je een poot uitkleed (de zoveelste BTW verhoging) dan de PVV die voor volk en vaderland is. Als ex staatssecretaris (VVD) volk en vaderland mag zeggen, dan mag ik dat ook evenals de PVV.

ProAsfalt | 17-06-15 | 20:07

Tom Jan? Werkelijk? Dat is wel heel erg goed fout.

Sherpa | 17-06-15 | 20:07

Ik ben bang dat Ebru ook een keer een mes met brief in haar buik gestoken krijgt en dat ook dan al haar tegenstanders weer volop over elkaar heen buitelen met krokodilletranen terwijl ze heimelijk zo blij zijn weer een luis in de multikul pels kwijt te zijn geraakt.

sinar2 | 17-06-15 | 20:07

Als je dit soort shit tot rasisme maakt.. dan maak je het woord dood en hol totat het niets meer betekend. Je ziet het zelfs deze ruif wordt door de graaiers kapot gemaakt tot de nagels breken.

ikdenkwat | 17-06-15 | 20:06

@Mark Verheijen | 17-06-15 | 19:58
Nee, ik creëerde hem as I typed.
*patent aanvragen doet*

Lewis | 17-06-15 | 20:05

@hipocritisch | 17-06-15 | 19:57
Voor vijandbeelden moet je bij links zijn. Zij hebben daar alleenrecht op. Zie de krantenartikelen van de Volkskrant. Zie het activistisch verleden van Samson. Zie de aanslagen van links die in Nederland zijn uitgevoerd. Tot nu toe komt het gevaar alleen van links in Nederland. Anders dan die linkse mensen je willen doen geloven.

Wim Venijn | 17-06-15 | 20:01

Was Haro Kraak ziek?

blikjegrolsch | 17-06-15 | 20:00

@Lewis | 17-06-15 | 19:56 |
Ben nu wel een beetje benieuwd naar de zaadsmurf. Die kende ik nog niet.

Mark Verheijen | 17-06-15 | 19:58

@Eurotokkie | 17-06-15 | 19:56
Heb je gelijk in. We hebben schuld dat we dit hebben laten gebeuren door links.

Wim Venijn | 17-06-15 | 19:58

Wim Venijn | 17-06-15 | 19:52
een nog groter gevaar zijn mensen die het gevoel voor perspectief verliezen en alleen nog maar in vijandbeelden kunnen denken
getuige jouw plempsel kan dat links of rechts zijn

hipocritisch | 17-06-15 | 19:57

@Lewis | 17-06-15 | 19:55
Een zaadsLurf is daarentegen natuurlijk heel andere koek, FOEI!

Lewis | 17-06-15 | 19:56

Wim Venijn | 17-06-15 | 19:52
Ja het is natuurlijk wel makkelijk om links de schuld te geven van alles.

Eurotokkie | 17-06-15 | 19:56

Ik hou van objectieve journalisten die hun mening niet laten doorschemeren in de door hen geschreven artikelen. Heel moeilijk. Dat zijn echte vaklui.

onnosel | 17-06-15 | 19:55

Nou, Cox zegt toch prima, leuke dingen in dat interview? Wat een verademing die man. Waarschijnlijk vindt hij Wilders écht gewoon een zaadsmurf, mag hij?
Wel weer een walgelijk staaltje 'journalistiek' van de Volkskrant. Hemeltjelief, wat is die krant onder Remarque weer mij-len-ver afgegleden, nadat ze juist zo goed bezig waren.

Lewis | 17-06-15 | 19:55

@Sliptong | 17-06-15 | 19:50,

Wie is die vent? Hij heeft qua gezicht iets weg van een mislukking tussen Sofie Hildebrand en Martin Bosma....

basweetutwel | 17-06-15 | 19:54

Ach wat was het vroeger toch mooi , gewoon op school een in bijzijn van de meester.
Wat is een neger in het donker? Een zwevend kunstgebit!
De meester moest er hartelijk om lachen , ja dat waren nog eens tijden.

Eurotokkie | 17-06-15 | 19:54

het zou mij niet verbazen als 'Fatima Dakmar' eigenlijk een redactie-miepje is van de VK.

--sql error-- | 17-06-15 | 19:54

Links is eng. Links is radicaal. Links is extremistisch. Links is de gedachtepolizei van Nederland. Links is een gevaar. Links verkracht de waarheid. Links vertelt fabeltjes. Links kijkt weg van het echte probleem. Links maakt Nederland kapot.
De Volkskrant is links.

Wim Venijn | 17-06-15 | 19:52

@Eurotokkie | 17-06-15 | 19:47 |
Ja gelukkig wel, zijn er toch nog mensen die grapjes mogen maken zonder gelijk veroordeeld te worden.

Mark Verheijen | 17-06-15 | 19:51

De schrijvers van beide reacties onder de "Bazenbrief van Gerard Cox" zijn nu ook bekend:
Margriet Oostveen aka Anna van Ham, Baarn
Tom Jan Meeus aka Wilgo Deekman, Doora

CoffeePatch | 17-06-15 | 19:51

c)ZWITSUL | 17-06-15 | 19:44
... eenzaam stervend achter een steeds hoger wordende betaalmuur. Een paradox met onze hulpbehoevende bejaarde medelanders.

Sliptong | 17-06-15 | 19:49

Op naar een policor utopia!
Wie niet mee wil doen of een andere kijk heeft en zich verzet tegen de progressieve terreur zal hoe dan ook monddood worden gemaakt of worden neergezet als een minderwaardig mens.
De terreur van de antifascisten heeft eindelijk haar, want gefeminiseerd, masker afgedaan.

Desmoulins | 17-06-15 | 19:47

hipocritisch | 17-06-15 | 19:45
Zonde van mijn apparaten.

Sliptong | 17-06-15 | 19:47

Mark Verheijen | 17-06-15 | 19:44

Gelukkig mogen Marokkanen wel grapjes maken over Joden en ongelovige.

Eurotokkie | 17-06-15 | 19:47

Mark Verheijen | 17-06-15 | 19:44
Als je wilt dat je katten binnen een dag dood gaan aan azijnpisseritus moet je dat doen. Bij mij ligt het veilig onder de frituurpan onverzadigde vetzuren te verzamelen.

Sliptong | 17-06-15 | 19:46

Ik kan nu wel zeggen "je suis Cox" maar dan sta ik denk ik een beetje voor lul.

Mark Verheijen | 17-06-15 | 19:46

Sliptong | 17-06-15 | 19:42
net als elk medium eigenlijk, inclusief dit felroze blogje zelf natuurlijk

hipocritisch | 17-06-15 | 19:45

gelukkig gaan die 'kwaliteits' kranten ALLEMAAL kapot

(c)ZWITSUL | 17-06-15 | 19:44

@redactie: steunbetuigingenregister voor Gerard openen?

Sliptong | 17-06-15 | 19:44

Dus wanneer je als oerhollands ingezetene een grapje maakt ben je een vuile racist.
Wanneer je met soepsidie als haatimam hier wordt binnengehaald om dood te prediken is er niets aan de hand?
En dat zal dat "linkse" kattenbakvulblaadje wel even uitmaken?

Mark Verheijen | 17-06-15 | 19:44

Ik stopte bij "middagboterham".

Sliptong | 17-06-15 | 19:43

de volkskrant: tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend

hipocritisch | 17-06-15 | 19:42

Volkskrant = Fabeltjeskrant. Al tijden elke geloofwaardigheid kwijt.

Rollins | 17-06-15 | 19:42

Rimpeldoos | 17-06-15 | 19:40
Je moet de VK net als NRC en Telegraaf heel selctief lezen. Er zitten natuurlijk ook fantastische stukken tussen. Die mogen bij mij onder de frituurpan.

Sliptong | 17-06-15 | 19:42

Eerlijk gezegd vind ik hem in dat artikel van die Oostveen geen moment iets terugnemen. Hij gaat er nog net zo hard in als in zijn ingezonden brief.

zuiderduin | 17-06-15 | 19:41

Ach wat slechte dingen over Wilders vertellen en je hoort weer bij het clubje , of niet Gerard .

Eurotokkie | 17-06-15 | 19:40

Hoe zeggen ze dat ook alweer in Rotterdam? Optieften? Dat dus.

Sliptong | 17-06-15 | 19:40

' Die waarheid is simpel: Fatima Dakmar is een zeikallochtoon en het zou me niets verbazen als ze gewoon Femke Halsema heet. '
-
LOL !

(c)ZWITSUL | 17-06-15 | 19:40

Walgelijk, de volkskrant, inclusief de lezers.

Rimpeldoos | 17-06-15 | 19:40

Zolang je met de Volkskrant mee praat, zijn ze het helemaal met je eens!

Ik was in Haren | 17-06-15 | 19:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken