Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tip: geef iedere vluchteling een verblijfsvergunning

goedideegeenstijl.jpgHoe langer de verdeling van welvaart in de wereld scheef hangt in het voordeel van het Westen, hoe meer mensen die welvaart gewoon komen halen. Niemand die ze tegen gaat houden. De kustwacht niet, de EU niet en Geert Wilders niet. De migratiestromen zijn op dit moment een zooitje aan het worden. Aanspoelvluchtelingen in de Middellandse Zee, bomvolle azc's die als een soort twilight zone fungeren en landen als Oostenrijk die het zat zijn dat asielzoekers allemaal naar het bergland willen komen omdat hun asielwetgeving het meest soepel is. Terwijl de oplossing zo simpel is. Geef gewoon alle asielzoekers direct een verblijfsvergunning. Mag hij (m/v) direct werken. Wat motiveert om taal en lokale gebruiken te leren. Enige voorwaarde is dat hij (m/v) wel zelf huis, wasmachine en belasting betaalt. Vluchtelingen die echt uit ellendige omstandigheden komen, komen zo tot rust in veiligheid en welvaart. Vluchtelingen die slechts om economische motieven naar Nederland reizen, leveren op deze manier meer op dan ze kosten. Kunnen we de COA en de IND opheffen en asielzoekerscentra sluiten. Iedereen wint. Pikken ze dan niet onze banen in? Je bedoelt dat werk in de kassen wat Nederlandse werklozen weigeren te doen? Nou, nee, dus. Bovendien moeten alle Europese landen tegelijk de grenzen opengooien voor alle migranten, anders heeft het geen zin. Op deze manier stroomt er via de migranten geld terug naar hun landen van herkomst, versterken ze de economie in hun nieuwe Europese thuisland en lost het probleem van de visvoervluchtelingen zichzelf op. Echt, het is de enige menselijke, effectieve en duurzame oplossing voor alle betrokken partijen. En iedereen leeft nog lang en gelukkig.

Reaguursels

Inloggen

Maakten we niet dezelfde denkfout in de jaren 60/70 met de immigratie van Marokkanen en turken? Waar we nu zo de vruchten van plukken? Quid?

aero911 | 16-06-15 | 09:21

Ik ben helemaal voor.
Mits aan een aantal voorwaarden wordt voldaan:
1. Het verkrijgen van een verblijfsvergunning geeft geen recht op een uitkering.
2. Pas als je 5 jaar gewerkt hebt en belasting betaald heb je recht op WW, pas na 10 jaar gewerkt en belasting betaald he bje recht op andere Sociale Uitkeringen.
3. Wie een misdaad (misdrijf categorie 3) begaat, kan uitgezet worden naar land van herkomst, is land van herkomst onbekend, dan ergens in de Sahara.

Aertheron | 15-06-15 | 14:51

Goed idee, zitten we zometeen met een opgeblazen banenmarkt waar niemand aan een baan komt omdat de vraag naar werk gewoon te groot is om voor iedereen werk te vinden, waarna armoede de standaard wordt en de verdeling tussen rijk en arm nog groter wordt.

niemand specifiek | 15-06-15 | 13:27

Werken voor geld, rare stelling lijkt me, ze komen niet om te werken hoor dat deden ze ook al niet in Afrika. De cijfertjes van arbeid's participatie de Somaliërs laten zien hoe dol ze op werken zijn.

equal to condell | 15-06-15 | 12:06

Er zijn hier mensen die hier al 4 generaties wonen en nog steeds weigeren de cultuur cq taal te leren kennen. Dit is typisch links wegkijk gedraf. We lossen hier het probleem totaal niet mee op. En die Nederlanders die niet in kassen willen werken; drie keer raden hoe dat komt. Motivatie misschien? In stand gehouden door links. Uitkering lekker dicht tegen minimumloon aan enzo. Pfff, dit is het werkelijke gevaar. Die 'iedereen tevreden houden' mentaliteit. Kan niet, werkt niet, gaat ook nooit werken.

krabbegat | 15-06-15 | 11:51

Die gasten denken dat in EU alles mogelijk is. Een jonge gast, denkt dat ie zo naar Italie kan en voetvallen voor Milan?!?! Flyers in nun landen uitdelen met foto's van de AZC's! Al het geld wat lle EU landen bij elkaar kwijt zijn + ontwikkelings geld, alles op één hoop gooien een groot eiland ergens zoeken en daar voor hen een nieuw land stichten! Dit is onhoudbaar en zal voor enorme maatschappelijke onrust zorgen! Mar ja, misschien willen de machthebbers dat wel!

Strongbow | 15-06-15 | 10:41

bakoenin | 13-06-15 | 19:44
Je illustreert hier perfect de dank die de Nederlanders ten deel is gevallen voor hun gastvrijheid en de vele Nederlandse miljarden belastinggeld die naar overal ter wereld is gevloeid. Hartverwarmend.

The7thGuest | 14-06-15 | 20:41

Dezelfde fout als in de jaren 70 met Joop den Uil met GAST, ik herhaal GASTarbeiders. Je ziet wat voor gigantische puinhoop, ellende en rotzooi daar uit voortgekomen is. Graag NOOIT meer dit soort fouten.

Rest In Privacy | 14-06-15 | 17:04

Vervang het woord vluchting door kaalvretende sprinkhaan en trek dan je conclusies Quid.

lijdensweg | 14-06-15 | 14:49

Alles is van iedereen?Wij hebben als vernederlanders niet gezorgd voor onze eigen "welvaart?
Goed, dan hebben alle werkende vernederlanders ook recht op bonussen en 5-nullen salarissen.
De bevolking wordt opgezadeld met gigantische problemen, bewus mi.
Houdt ons lekker bezig, we worden vanzelf bang (daarna volgt agressief, bewapening ed).Intussen kan onze gekozen volksvertegenwoordiging (woehahahahaaaa.)zijn gang gaan.Wij zeggen gewoon dat het voor onze eigen veiliheid is en we niets te verbergen hebben.Ergens in Oostenrijk wordt momenteel het lot van miljarden bepaald door ZELF verkozen volksvertegenwoordiger met de benodigde trekpoppen (gekozen volksvertegenwoordigers} als uitvoerders.Misschien mogen we hopen dat die vette asteroïde in september werkelijkheid is(??)

Ben5570 | 14-06-15 | 13:27

-weggejorist-

DearMud | 14-06-15 | 12:55

"Ze komen het nu zelf halen" of willen ervoor werken... Was die VOC tijd toch nog niet zo slecht. 1 verschil de bootjes die wij toen gebruiken zonken alleen als ze door de Spanjaarden werden gebombardeerd.

Hou 's lekker op met die slavernij discriminatie. Ze willen het zelf!!!

the Ketster | 14-06-15 | 12:23

Ze komen die welvaart hier halen? Klopt! Maar daardoor verhoogt de algemene welvaart in NL niet want ze blijven primitief overleven en sturen zoveel mogelijk naar hun familie thuis. Daar verhoogt de welvaart ook niet want wat er overblijft na consumptie, komt in handen van maffiose bendes die dat weer in het buitenland beleggen. Waarschijnlijk niet in NL, want te gulzige en alerte fiscus hier.

bruin kikkertje | 14-06-15 | 12:21

Prima plan, en de vraag is: zijn wij bereid een stukje welvaart te delen?
Waar_moet_het_heen | 14-06-15 | 11:19

Wij delen massaal onze welvaart te dag vandaag. Echter zijn wij bereid onze welvaart te zien afnemen. Onze financiële vrijheden op te geven ten bate van een multiculturele samenleving dat zich kenmerkt in parasiterend en crimineel gedrag.

Dutchmen32 | 14-06-15 | 12:02

Ik ervaar geen welvaart. Ik ervaar een mega blok aan mijn been in de vorm van belastingen, hoge rekeningen, criminaliteit en gedwongen prestatie. De hele dag op een boomstronk zitten en totaal niets uitvoeren is ook welvaart.

doskabouter | 14-06-15 | 11:50

Tijdens het lezen van dit stuk had ik het groeiende vermoeden dat het van JQ moest zijn en inderdaad, toen ik de laatste regels las, zag ik de naam van JQ. Typisch een idealistisch stuk waaruit blijkt dat JQ niet weet hoeveel arme mensen er in afrika wonen die in de EU hun geluk willen beproeven. Naast de banken ellende en griekse schulden is de immigratie het de volgende grote tragedie wat er met de EU bereikt wordt. De EU is een slecht doordacht plan wat alleen maar rampspoed brengt.

PowPow | 14-06-15 | 11:34

Prima plan, en de vraag is: zijn wij bereid een stukje welvaart te delen?

Waar_moet_het_heen | 14-06-15 | 11:19

economische vluchtelingen , waarvan we de meeste hebben in ons land, die verplicht laten werken. In ieder geval moeten ze allemaal rendabel zijn, dat is punt 1. Indien ze crimineel zijn is het snel uit met de pret en gaan ze terug naar hun thuis land. Economische vluchtelingen zijn ook zeker niet zielig, ze hebben meestal duizenden euro's betaald voor de reis, ze zijn dus of rijk of crimineel. Dus een verplichte werkvergunning krijgen en rendabel zijn voor onze samenleving, zodra dit niet lukt is het exit. Volgens mij heb je ook hele strenge eisen als wij autochtonen naar bijvoorbeeld Canada willen... Waarom kunnen wij dit soort eisen niet vragen van economische vluchtelingen? waarom moet de gehele samenleving hiervoor opdraaien? De overheid doet ons geloven alsof wij rijp zijn voor meer zelfredzaamheid en meer een participatie maatschappij moet worden. Gevolg van deze bezuinigings- smoes is dat er miljarden bij de werkende belastingbetalers word weggesluisd deze miljarden gaan regelrecht naar de asielindustrie.... en deze verschuiving zal steeds meer ten voordelen van de immigranten zijn. Je hebt een participatie maatschappij, waarin autochtonen dure leningen hebben 40/50 uur werken in de week en keihard moeten knokken voor iets extra's, zorg steeds duurder word en sociale vangnetten en zekerheid allemaal verdwijnen. Waarom denk je dat dat is? De multiculturele samenleving is onbetaalbaar... de ruime meerderheid is niet rendabel en bovengemiddeld crimineel, en er is een stijgende lijn in extremisme en " niet integratie/samenleven" Wij autochtonen verwachten van elke burger dat die zich inzet en knokt om er iets moois van te maken. We maken ons druk over die ene collega die wat vaker ziek is,het dure koningshuis of die bonusbankier, maar al deze mensen werken wel en zetten zich wel in voor onze samenleving. Waarom laten we al die allochtonen dan van onze sociale voorzieningen, woningen en gratis geld en subsidies genieten? Zonder daar ook maar 1 prestatie voor hebben geleverd? De toekomst zal 2 maatschappijen hebben : 1 een participatie maatschappij dat keihard werkt, en de belastingmachine staande houd en de zorg financiert. 2: een parasiterende maatschappij dat niet wilt samenleven, niet wilt werken, zich af zet tegen het westen, onze cultuur afpakt, onze samenleving verhard, ons een ander geloof opdringt en dreigt met extremisme, kwaliteit van scholen aantast, bovengemiddeld crimineel zijn.... allemaal positieve dingen dat d66 afdoet als incident en denkt op te lossen met een coach!

Dutchmen32 | 14-06-15 | 10:57

Inderdaad de grenzen open dan komt de zwerm net sprinkhanen uitzwermen over Europa en als de boel op is verdwijnen ze misschien vanzelf weer.
Laat wel zijn op een kaalgevreten akker blijven sprinkhanen niet hangen

Toontje-lager | 14-06-15 | 10:54

Johnny, la gente esta muy loca!

Nomen | 14-06-15 | 10:50

Voor.
Geen uitkering, alleen een gratis dak, eten en drinken.
Een half jaar.
Wie na een half jaar zichzelf niet via werk kan voorzien van geld: terug naar Dobbernegerland.

Raider Twix | 14-06-15 | 10:21

Schaf dan gelijk alles af. Belastingen, ziektekostenverzekering, uitkeringen, grenzen. Schaf ook de overheid af. Terug naar de middeleeuwen.

Mouth Of The South | 14-06-15 | 09:36

@HaarAltijdGoed | 14-06-15 | 09:19
Bedenk dan eens dat er wel christelijke clubs zijn die vluchtelingen opvangen en geen moslimclubs...

frank87 | 14-06-15 | 09:32

Mag ik mensen eraan herinneren dat er in NL al 1 miljoen moslims wonen. In 2050 is 1 op de 5 Europese burgers moslim als de aantallen op deze manier blijven stijgen (bron: Elsevier). Dan weten we allemaal wel dat onze samenlevingen lang niet zo open, welvarend en tolerant zullen blijven. Willen we dit echt? Is het geen beter idee om tijdelijk "racist" en "islamofoob" genoemd te worden door een paar islamonazi's en dit toekomstbeeld koste wat kost te willen vermijden?? Het is nu tijd om te kappen met deze zelfdestructieve bullshit en onze roots te respecteren. Alle "vluchtelingen" zomaar binnenlaten... Voltaire draait zich om in zijn graf.

HaarAltijdGoed | 14-06-15 | 09:30

Te weinig werkgelegenheid, bedrijven en geen nieuwe ontwikkelingen door de kenniseconomie van D66. Het ligt op zijn kont. Te hoge uitkeringen, gratis veel geld met niks doen vaak meer als dat je werkt en kijk maar om je heen. Werkloosheid blijft stijgen dus meer mensen binnen halen die niks willen of kunnen is zeer slecht en zal zijn uitwerking hebben.

behangtafel | 14-06-15 | 09:23

Of dan die groep moslimse vluchtelingen die, voor de Europese kusten te bereiken, nog even snel alle Christenen van boord tieft en laat verzuipen. Allahuakbar! Ik voorzie een hoop mooie snuffelstages.

HaarAltijdGoed | 14-06-15 | 09:19

Leuk experiment Quid; als alle neuzen (vluchtelingen + autochtonen) in dezelfde richting zouden staan zou het best nog wel eens kunnen werken.
Helaas staan de neuzen niet in dezelfde richting, en zullen onder onze nieuwe landgenoten vooral de 'gelovigen' zich af gaan zetten tegen de verdorven maatschappij waar zij in terecht zijn gekomen.
Dat is het moment dat de doos van Pandora niet meer dicht gemaakt kan worden.
.
Je vergeet overigens een belangrijk zinnetje in je mooie betoog;
"om het geheel werkbaar te maken -en te houden- zal de autochtone bevolking toe moeten staan dat zij qua welvaart zo'n vijf decennia inlevert, dus qua welvaart terug naar de jaren zestig van de vorige eeuw. Immers, om deze nieuwe landgenoten op gelijke voet te laten deelnemen aan onze maatschappij zal een herverdeling van de welvaart nodig zijn, wat zich vertaalt in veel hogere belastingen en premies, en veel lagere uitkeringen, besteedbaar inkomen en pensioenen."

miff | 14-06-15 | 09:16

Nee nee nee. Europa moet af van het eeuwige zelfdestructieve politiek correcte denken: als elke vluchteling een daadwerkelijke vluchteling was en niet standaard oerwoud/of voormiddeleeuwse normen en waarden mee zou nemen zou ik Quid helemaal gelijk geven. Maar we kunnen ze niet allemaal helpen. Daarbij wil ik ook niet meer moslims in Europa. There I said it. In elk land waar een groot aantal moslims vertoeft kleeft er dikke stroperige stront aan de knikker. Van de VS tot Indonesië tot China tot Egypte tot Afghanistan tot Pakistan tot Australië: moslims zorgen voor problemen i.v.m. een voor de wereldvrede funeste mindset. Dat ligt niet aan ons, aan het Westen of aan Europa. Dat ligt aan hen. De moslims die nu vluchten uit, zeg, Palestina of Syrië zijn alleen maar zielig omdat zij momenteel de onderliggende/verliezende partij zijn. Op het moment dat ze zelf aan de macht zouden zijn heb je weer een kudtregime. Deze mensen hebben de tools (nog) niet om vreedzaam met andersdenkenden in een open samenleving te wonen. Het maakt daarbij niet uit of ze vluchten voor extremistische soortgenoten: check zo'n gast als Maiwand de Thuisblijver. Ooit met ouders gevlucht voor de Taliban en nu zelf een Nederland-hatende extremistische kansenparel die in zijn vakanties naar Tora Bora vliegt om als ekte fanboy met ze op de foto te gaan. Pechtold mag trots zijn. Neen Europa. Luister liever naar de woorden die een onlangs overleden wijs man laatst gezegd heeft: we moeten uit zelfbescherming wat "barbaarser" worden, anders gaat onze maatschappij ten onder.

HaarAltijdGoed | 14-06-15 | 09:15

Wat is dit voorstel anders dan de huidige realiteit, behalve dat er een paar valse hindernissen zijn opgeworpen die weer te nemen zijn door de vluchtelingen mafia in te huren?

Nomen | 14-06-15 | 08:36

@eelko1976 | 14-06-15 | 04:57
No, dat is alles wat niet in de folder van de Erkende Verhuizer stond, behalve de prijslijst.
Het all-in pakket, inclusief terroristisch trainingskamp, een geit-voor-de neuk, gratis baardtrimsessie op de dag van vertrek, front row seat met lifejacket en noodrantsoen, een sleepercell connectie in den Westen, een bitcoinaccountje met steady income, 3 stash- en safehouses en een blauwdruk van het Binnenhof is deze zomer een populaire keuze onder den Zoeckers der Geloek.

Handsomeboy | 14-06-15 | 08:06

Duurzaam, dat zegt alles
Duurzaam is bioethanol aan benzine toevoegen zodat tropische bossen omgehakt moeten worden om aan de vraag te voldoen
Duurzaam is elektrische auto´s te maken en intussen het ecosysteem in China te verpesten omdat daar lanthanum en neodynium voor deze accu´s in de grond zit.
Duurzaam is elektirciteit opwekken met windmolens met hetzelfde gevolg als bij de accu´s.
Duurzaam is Biovoedsel te produceren dat a ongezond is en b zoveel ruimte inneemt dat elders ontbossing plaatsvindt om te zorgen dat er genoeg voedsel geproduceerd kan worden.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Duurzaam mensen naar NL halen om hier te genieten van wat wij in de eeuwen hebben opgebouwd zal uiteindelijk dezelfde gevolgen hebben. Wij verarmd en dom want leren is haram en in de landen waar ze vandaan komen verval doordater niemand meer woont. Vreedzaam samenleven, gecontroleerd door de staat en de sharia politie, alle vrijheden opgevend die we de afgelopen eeuwn hebben opgebouwd. geregeerd door Rutte en Erdogan zeg maar, een duurzaam schrikbeeld.

bergsbeklimmer | 14-06-15 | 05:51

@bakoenin | 13-06-15 | 19:53
Je hebt helemaal gelijk, ik voel veel hetzelfde. Maar laten we dan eens kijken hoe we er het beste uit komen? Inflatie wordt momenteel kunstmatig tegengehouden door de lagere olieprijs en een ECB die maar opkoopt waardoor rentes niet stijgen. Mede door de Afrikaanse Exodus houdt dit geen 10 jaar stand. Dus zou het slim zijn om nu te beginnen met het gigantisch opbouwen van persoonlijke schulden met een lange termijn. Met dat geleende geld koop je een huis in Polen, in ieder geval iets kapitaals wat meegaat in de niet te stoppen inflatie, die gaat komen.

Martin_rsd | 14-06-15 | 05:35

@necrosis | 13-06-15 | 19:52

Ik denk dat je boos bent op de verkeerde mensen. Dat ze een betere plek zoeken kan je ze niet kwalijk nemen, meer de slappe houding van de overheid dat ze in de gelegenheid stelt. Echter, ik vind dat als humaan land we mensen in nood moeten helpen. Period.

eelko1976 | 14-06-15 | 05:02

@Handsomeboy | 13-06-15 | 22:11

Dat is dus echt vluchten wat je beschrijft; zonder een clue te hebben over wat je te komen staat.

eelko1976 | 14-06-15 | 04:57

De overheid heeft het monopolie op het benoemen van zwakke groepen in de samenleving en benoemt vervolgens groepen die niet zwak zijn als zwak.

Echte zwakke groepen worden vervolgens slachtoffer van dit sociaal-Darwinistisch experiment en sterven vanzelf af na het opmaken van de gedurende hu hele leven opgebouwde reserves (spaargeld, eigen woning, privé pensioen dat vroeg of laat verrekend gaat worden met de AOW).

Naar mijn mening is dit OPZET. Er moet namelijk een Brave New Europe komen, beter, sterker, armer en goedkoper.

Het opengooien van de sluizen gaat dat helpen versnellen. De EU-Islam gaat helpen de toekomstige samenstelling van de bevolking onder codntrole te houden.

Voor wie het nog steeds niet doorheeft en ook niet op de hoogte is van de "dark roots" van de EU:

-een sociaal-Darwinistisch systeem waarbij groepen elkaar op alle mogelijke manieren kunnen beconcurreren;

-het benoemen van bevoordeelde groepen die op alle mogelijke manieren de wind in de rug krijgen;

-het ontmoedigen van de slagvaardigheid van alle andere groepen door hersenspoeling met negatieve associaties en doelgerichte verarmingspolitiek;

Welkom in het Vierde Rijk! Dit keer gebouwd op 1/racisme (de inverse variant zeg maar). Vooralsnog gefinancierd door kannibalisatie van iedereen met een vermogentje.

Vroeg of laat is dat op; dan begint het Grote Verbouwen. Dat kan nog alle kanten op en zal onze tijd wel duren.

Voor het keren van het tij is het helaas te laat.

Zorg dat je kindjes er klaar voor zijn, doe ze op judo, help ze bij hun huiswerk, leer ze alles wat ze niet op school leren maar toch nodig hebben, maak ze sterk. Later zullen ze je er dankbaar voor zijn.

kindapaas | 14-06-15 | 04:50

-weggejorist-

Anton_Chigurh | 14-06-15 | 03:22

Waarom kunnen we niet zoals vanouds Afrikaanse migranten op de boot naar het Caribisch gebied sturen? We hebben nog steeds een paar eilanden in bezit, namelijk Sint-Eustachius, Saba en Bonaire. Die zijn een compleet multicultisamenleving al gewend en ik neem aan dat ze een paar extra immigranten wel aankunnen. Dan zullen die immigranten waarschijnlijk niet meer naar Europa varen, maar naar de VS. Dan houden we het rustig hier in de EU.

Alexander des Burgus | 14-06-15 | 02:03

Dr. Frambozenjam 00:31
.
Nee. Die stelling ben ik het niet mee eens. Er heeft nooit werkelijk democratische besluitvorming bestaan binnen de parlementaire democratie. De aanwezigheid van een overheid als zodanig maakt van democratische besluitvorming op voorhand een farce. Dat is mijn punt. Daar waar een overheid de macht heeft om de wil van de meerderheid naast zich neer te leggen bestaat geen werkelijke democratie. Het is alsof uw gewapende buurman van nummer 10 de macht heeft gegrepen, zichzelf tot ultiem beslisser over alles uitroept en de nummers 1-9 laat stemmen over onderwerpen, maar enkel doorvoert wat hem arbitrair goed dunkt of niet, ALS hij die nummers 1-9 laat stemmen. Je moet die buurman zijn macht ontnemen als je werkelijke democratie wil. Een gelijke rechtspositie voor iedereen. De overheid sloopt de democratie niet. Democratie WAS direct al gesloopt bij oprichting van de overheid...Ziet u?
.
Aangaande uw Fyra voorbeeld. Gepaard aa de vraag of een parlementaire democratie faalt of niet is altijd de vraag 'voor wie faalt hij al dan niet'. Uw premisse lijkt te zijn 'een overheid i een parlementaire democratie is er voor burgers'. Vanuit deze premisse is het logisch dat u tot de conclusie komt dat de democratie faalt. Echter, uw premisse is niet logisch. Denk aan de buurman. Die heeft alle macht, net als de overheid. Dus is een parlementaire democratie er per definitie NIET om burgers te dienen, maar primair om staatsbestuurders te dienen. De enige juiste premisse is dan ook 'een parlementaire democratie is er voor houders van staatsmacht'. En vanuit deze premisse is enkel de conclusie mogelijk dat de parlementaire democratie uitmuntend functioneert. Politici doen wat ze willen en de burger is vogelvrij verklaard. Voila. Het is onbegrijpelijk dat mensen (burgers) primair een positieve connotatie hebben bij het woord 'democratie' binnen de context van het huidige bestel...
.
Een libertarische samenleving gaat niet uit van 1wet, maar van 1 fundamenteel rechtsbeginsel waar alle wetten op gebaseerd worden. Dit rechtsbeginsel heet het Non Agressis Principe. Geen mens heeft ooit het recht om het lijf of goed van een ander te schenden. Geen wetteloosheid dus, maar simpelweg dezelfde wetten voor iedereen, waar het nu zo is dat een politicus WEL mag stelen (belasting), maar een burger niet...U leeft nu in chaos. Chaos die door de overheid veroorzaakt wordt en enkel veroorzaakt wordt omdat politici letterlijk kunnen doen en laten wat ze willen. Niet voor niets zijn overheden de grootste moordenaars in de geschiedenis van de mensheid. Zie democide. Libertarisme voorkomt juist deze chaos. Waar dat toe kan leiden heeft u kunnen zien in de USA vanaf 1776 tot pakweg 150 jaar later. De meest succesvolle samenleving alle tijden...Verre van perfect, maar beter dan dit is het nooit geweest. Ergens. Ooit.

De Libertariër | 14-06-15 | 01:36

Volgens mij is Johnny onder druk gezet of met zijn hoofd tegen een lantaarnpaal gelopen. Maar de grenzen open zetten en denken dat al die vluchtelingen gaan werken?
Criminaliteit schiet nog verder omhoog bedoel je.
Je weet dat veel van die gasten een-celligen zijn en die ene cel is vaak ook nog eens gevult met haat, afgunst, jaloezie en geen respect voor alles wat leeft.
En dat wil je NOG meer deze kant ophalen??? Die middeleeuws denkende gasten?
Het westen is niet voor niets rijk geworden doordat er in verhouding veel intelligente mensen leven. Dat wil je vermengen met domme mensen.
Daardoor verzwakt het westen en staan we straks op een lijn met die extreme klote landen waar al die vluchtelingen vandaan komen. Nou, jippie. Daar zitten we echt op te wachten. Ik wil niet terug naar de middeleeuwen. Klaar.
So Johhny quit talking bullshit.

Frikandel_met_mayo | 14-06-15 | 01:34

De Libertariër | 13-06-15 | 23:31

Dus met deze stelling ben je het eens: "De overheid is bezig de democratie te vermoorden"
-
Ik lees vandaag 11,8 miljard Fyra debacle. En hoeveel moest de samenleving nivelleren door de crises en op welke maatschappelijke vlakken en of belastingverhoging? Hoe kun je dan stellen dat de parlementaire democratie niet dis-functioneert? Even kort samengevat..
-
Libertalisme is naar mijn mening ook niet de oplossing, daar men van 1 wet uitgaat voor de bevolking vervalt deze al snel in chaos denk ik. Kan je mij 1 land opnoemen waar het Libertalisme zegeviert? Al juich ik dit streven zeker toe.

Dr. Frambozenjam | 14-06-15 | 00:31

Geef gewoon ieder en zijn moeder een basisinkomen en een verblijfsvergunning. Bij de correspondent hebben ze het onderzocht en volgens hen is het alleen maar win-win-win, dus het moet wel werken.

jeanmondo | 14-06-15 | 00:02

Alleen lastig dat ze geen Nederlands spreken, niet weten hoe alles werkt, en mede daardoor nergens worden aangenomen. Uitkering dus. Of laten creperen, maar dat schijnen we ook niet zo humaan te vinden.

Bruine Beer | 13-06-15 | 23:56

^wij = ons te wachten staat.

michello | 13-06-15 | 23:40

Het lijkt erop dat de EU gedestabiliseerd moet worden door het stukmaken van de welvaart, zodat er continue recessie is, de armoede toeneemt, de prijzen en arbeidsvoorwaarden verlaagd zullen worden, de sociale voorzieningen versoberd moeten worden, waarmee op lange termijn de migratiestroom een andere richting op zal gaan.
Feitelijk zou Europa er wijs aan doen om de economie van Afrika een enorme boost te geven, zodat wij Europeanen over 100 jaar naar Afrika kunnen vluchten om ons door hen te laten onderhouden. Ben benieuwd of wij dan ook zo'n humaan onthaal te wachten staat. Ik denk het niet.

michello | 13-06-15 | 23:39

Er is zeker wat voor te zeggen. Echter moeten ze wel bereid zijn, in ruil voor hun veiligheid en dus lijfsbehoud, afstand te doen van hun zelfbeschikkingsrecht en hun recht op het minimum loon. Zo heeft Nederland er opeens een boel goedkope werkkrachten bij die bijvoorbeeld op markten zouden kunnen worden verhandeld. De keus is uiteraard nog steeds aan de asielzoeker.

sjoost | 13-06-15 | 23:38

@Dr Frambozenjam 23:01
.
Democratie is het probleem niet. Het probleem is de aanwezigheid van een overheid als zodanig. Het gaat ALTIJD mis waar groepje mensen a (overheidsdiennaren) meer macht geeft dan groepje mensen b (staatsonderdanen). Hoe besluitvorming tot stand komt -democratisch of anders- is pas van secundair belang en eigenlijk helemaal niet meer relevant...
.
Het groepje mensen met ultieme beslissingsbevoegdheid KAN door die bevoegdheid namelijk altijd besluiten om tegen de wil van de meerderheid in te gaan. Zie de massa immigratie. Of de EU.
.
De parlementaire democratie is niet dood, noch disfunctioneert ze. Ze doet EXACT wat je van een parlementaire democratie kunt verwachten..Namelijk dat het groepje mensen met ultieme macht (politici) deze ultieme macht gebruiken om arbitraire doelen door te voeren.
.
Niet de democratie is dus het probleem. Het probleem is de aanwezigheid van een 'superieure macht'. De Staat. Helaas is de aanwezigheid van een staat nog altijd wat 99, 9 procent van de bevolking prefereert. Waarschijnlijk omdat de meesten zelfs ook maar nog nooit 10 seconden hebben nagedacht over de mogelijkheid van een samenleving zonder overheid waarin iedereen exact dezelfde rechten heeft...
.
Het bestaan van een overheid is het probleem. Ze zal daarom nooit een oplossing kunnen zijn.
.
Het enige alternatief voor superieure macht is gelijke macht voor ieder mens. Het recht op zelfbeschikking en het nastreven van geluk waarbij geen ander lijf of goed van een ander mag schenden. Het enige alternatief voor een overheid is libertarisme.

De Libertariër | 13-06-15 | 23:31

Nou,wat waren we slecht in de middeleeuwen,slavenhandelaren !!
En nou zijn ze niet weg te slaan hier.

koekje erbij? | 13-06-15 | 23:28

En toen was het sprookje uit.

Barani517 | 13-06-15 | 23:26

massa immigratie aantasting welvaart.
pensioenen onbetaalbaar
sociaal vangnet stort in.
integratie probleem
moslim probleem
intelligentie probleem
deze regering zal doorgaan met de verdeling van de armoede,in opdracht van brussel de dictators van de eu.

soledad | 13-06-15 | 23:11

Amerika heeft feitelijk hetzelfde grensprobleem als Europa, 6 'lid'-staten hebben >60% van de immigrantenstroom te verwerken. Daar zou je iets van kunnen leren. Muren bouwen werkt, maar niet waterdicht. Schieten met scherp werkt, maar de publieke opinie is kerende. Militairy grade drones leveren veel collatoral damage. Een totaalpakket van ontmoedigingsmethoden, inclusief de enkele reis terug buenos noche is de blarenpleister waarmee je de gladiola haalt.

Handsomeboy | 13-06-15 | 23:11

Onhaalbaar en onjuist. Er van uitgaan dat elke asielzoeker hier komt om te werken is natuurlijk een assumptie van hier tot Tokio. Dat gaan ze niet doen, en no way dat ze niets zullen krijgen hier als ze aankomen, laat dat maar aan links over. Je verhaaltje is niet haalbaar, en onderbouwd met niets. Tevens zal je een stroom asielzoekers genereren, daar heeft Nederland helemaal geen behoefte aan. Ons sociale stelsel bezwijkt al bijna onder de huidige uitvreters, laat staan een tsunami aan onopgeleide, analfabete Afrikanen. Laat voortaan die brainfarts van je maar achterwege Quid, en laat het denkwerk over aan ons volwassenen.

Old_Spice | 13-06-15 | 23:10

@marcoplarco | 13-06-15 | 22:22
Alsof we nog een soevereine staat zijn die iemand zijn "recht op bijstand" kan ontzeggen.

dugo | 13-06-15 | 23:07

Terug naar de basis en het systeem dat dit toelaat: Democratie.
-
Dit is een leuke: "Democracy is the will of the people, every morning I am surprised to read in the newspaper what I want"
books.google.nl/books?id=DV_2fQlcS6IC...
-
Voting is the illusion of influence in exchange for the loss of freedom.
–
Frank Karsten in Beyond Democracy
-
Democratie ligt op sterven..

Dr. Frambozenjam | 13-06-15 | 23:01

Daar laat Quid zich toch weer aardig in de marxistische kaarten kijken, hoe krampachtig hij deze aard keer op keer ook tracht te maskeren onder een flinterdun 'rechts' laagje vernis.
.
Quid, neem ze allemaal in huis, beste jongen. Stouw je zolder vol. Je kelder. Je slaapkamers. Neem zoveel dobbernegers in huis als je wil. Jouw verantwoordelijkheid. Ook financieel uiteraard. Maar stop met het afschuiven van dit soort idealen op de rest van de maatschappij...
.
Het is zo gruwelijk egoïstisch. Anderen je idealen opdringen via de staat en dan nog verwachten dat die anderen er voor betalen ook. Grotesk megalomaan om anderen dermate te offeren voor je eigen idealen.
.

De Libertariër | 13-06-15 | 23:01

@Popcorn koning | 13-06-15 | 19:58
Zelden zo'n overzichtelijke tegel gezien. Bloeddruk 300 over 1000, maar het staat er mooi bij. +plus

Handsomeboy | 13-06-15 | 22:28

Klink goed. Alleen is er onvoldoende werk, dus zal de criminaliteit enorm toenemen. Krijg je IS-adepten die vrijelijk binnen komen en natuurlijk nog meer Islam. Zullen de lonen lager worden (wat op zich niet erg is) en moet je de sociale voorzieningen écht helemaal afschaffen. Maar dat willen de linksen dan weer niet. En dan? Dan wordt het hier ook een derde-wereldland. Mooi man. Ik zeg: doen. Morgen nog.

Hans Hillen | 13-06-15 | 22:26

Wat een onzin. Nederland moet terug naar de ongeveer 10 miljoen inwoners, zegt www.overpopulationawareness.org/nl/art...

Grenzen onbeperkt open en voor je het weet is het 25 miljoen. Ziekenhuizen VOL. En 'Parijse toestanden' met 16 miljoen achterwerken in de lucht op straat in de tegenovergestelde richting van Mekka.

EnNouJijWeer | 13-06-15 | 22:23

Laten we beginnen met iedere nieuwkomer de eerste vijf jaar de toegang tot ons sociale vangnet te ontzeggen. Nooit wat ingelegd, dus ook geen recht op uitkeren.

marcoplarco | 13-06-15 | 22:22

Een verblijfsvergunning loskoppelen van ons sociaal vangnet is de oplossing.

Verbelgd | 13-06-15 | 22:22

@necrosis | 13-06-15 | 19:32
Duiding: Vluchten = buiten schootsafstand een dak boven je hoofd voor de mensen van wie je houdt. Gelukszoeken = koste wat kost, met schijt aan de rest, voor een miljoenmiljard geld naar een ver onbekend oord reizen zonder een clue te hebben over wat je te komen staat.

Handsomeboy | 13-06-15 | 22:11

Mijn vrouw stond vanmiddag voor de kassa van een kledingzaak, De twee ,dobberaars, voor haar waren druk met de telefoon. Ze waren zonder vergunning opnamen aan het maken van de pincode van de klant voor haar. Kijk zulke talenten kunnen we gebruiken, geheel zelfvoorzienend, en nog vriendelijk lachend ook. Aan inventiviteit ontbreekt het bij die mannen net. Kan Rutte en den Dijs nog een puntje aan zuigen.

Archy Bunker | 13-06-15 | 21:52

NL is vol en Quid's plan leidt niet tot minder, minder, minder dus meh. Als ze in Buitenlandië 10 kids willen krijgen terwijl ze er maar 1 kunnen voeden, dan is dat de keuze en het probleem van die Buitenlandiërs. Ik heb geen inspraak in hun keuzes, dus ook geen enkele morele verplichting om wat aan het lijden te doen dat een direct gevolg is van die keuzes. Mijn eigen kids gaan voor en ik gun ze hetzelfde welvarende blanke land waar hun vader in opgroeide. Nu "onze" regering nog, want zelfs Anton Mussert deed meer voor de Nederlander dan dit zooitje.

Xukje | 13-06-15 | 21:48

Ga toch weg met je trollolol quid, er is geen werk. Australia heeft aangetoond hoe het moet, invoeren dat beleid ASAP. Remigratie bespoedigen.

sickstyle | 13-06-15 | 21:47

Nu nog een manier verzinnen om de hand van de blauwe brigade uit mijn kontzak te houden....
necrosis | 13-06-15 | 19:35

Een derde kloon die bij de belastingen werkt?

FrankVeer | 13-06-15 | 21:46

Nu zijn we al de slaven van de uitkeringstrekkers, geldzoekers en andere onrendabele. Zet die grenzen maar open. Laat die stortvloed aan geldzoekers maar komen.
De slaven zullen in opstand komen. En hun uitvreters massaal opruimen. Links onder het hakblok. Ik hou wel van een grote schoonmaak. Opnieuw beginnen, altijd een goed plan. Dit land is toch al stuk. Vernietig het maar helemaal.

Wim Venijn | 13-06-15 | 21:43

-weggejorist-

Linnenkast | 13-06-15 | 21:33

Het argument tegen Quid is natuurlijk de aanzuigende werking die hier van uitgaat. Quid ontlokt met zijn voorstel een stormloop op Europa die dit continent helemaal niet kan verwerken. En het is helemaal niet goed voor de economie van Afrika. Binnen de kortste keren zitten de meer energieke Afrikanen massaal in Europa, daarmee is de Afrikaanse economie volledig naar de filistijnen geholpen. kortom, niet doen.

Van Duyvenbode | 13-06-15 | 21:25

De steeds grotere tweedeling van de maatschappij hier, in graaiers en gegraaiden, is de oorzaak van het (ogenschijnlijk) accepteren van deze stromen van gelukzoekers. De graaiers hebben er geen last van. De gelukzoekers gooien zij, de machthebbers, gewoon op de hoop van gegraaiden.
Hoofdstuk 1 van het boek: Hoe ontstaan volksopstanden en revoluties?
U leest het voorwoord in de kop !!

nederburger | 13-06-15 | 21:25

@arlen | 13-06-15 | 21:06
De Sharia en robots gaat niet goed met elkaar. Robots kunnen niet bidden. Hoewel, ze zouden natuurlijk wel geprogrammeert kunnen worden om te doen alsof - een soort van taqiyya zeg maar.

Rest In Privacy | 13-06-15 | 21:22

Quid heeft 100% gelijk! Als we dat met z'n allen willen zullen de linkse opportunistische honden juist de grenzen dichtgooien omdat hun eigen welvaart en de veiligheid van hun kinderen dan zeker in het gedrang komt. Nu profiteren die linkse opportunistische ratten van de asielindustrie want het raakt ze ( nog) niet.

Dit is de enige manier om deze waanzin te stoppen. Grenzen open, nu!

hurenisvoorpaupers | 13-06-15 | 21:21

Het enge is, een hoop mensen, Gutmenschen, vinden dit werkelijk.

Heinzz | 13-06-15 | 21:18

Ach, over 10 jaar is er voor bijna niemand nog werk. Dan wordt het meeste gedaan door kunstmatige intelligentie.
.
En er is zat plek in Nederland. Kwestie van honderden 500 meter wolkenkrabbers neerzetten, bijvoorbeeld in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag. Moet je kijken hoeveel volk je daar dan in kwijt kan! En zeker als niet alleen Nederland maar ook andere Europese landen dit voorbeeld volgen.

kweethetooknietbeter | 13-06-15 | 21:17

Zeg Kwit aan welke linkse paddestoel heb jij lopen knabbelen?

Sjaak uit Dordt | 13-06-15 | 21:17

Dit plan is het zinnigste dat ik Quid in tijden heb zien presenteren. Het geeft in ieder geval eens wat tegengas tegen "We moeten die mensen onderhouden". Waarom? Opvangen? Zoals jij en ik opgevangen worden als we ergens gaan wonen?
Zowel de "grenzen dicht" als de "maar we moeten ze helpen"-school zit helemaal gevangen in het idee dat mensen niet voor zichzelf kunnen zorgen. Dit is daar een welkome tegenreactie op.

frank87 | 13-06-15 | 21:13

Dit is een goed idee zoals het communisme een goed idee is. Alleen op papier, er van uitgaande dat iedereen de intentie heeft om mee te doen, niemand misbruikt maakt. Oftewel tegen de menselijke aard.

Maar vind het wel een verfrissend topic. De reacties zijn ook wat leuker om te lezen, minder stokpaardjes.

Sjors W. | 13-06-15 | 21:12

60 jaar geleden was hier pure armoede en een verwoeste infrastructuur. De welvaart die is opgebouwd is door die generatie opgebouwd. Als al die jonge Afrikaanse mannen dat in hun eigen land zouden hebben gedaan de afgelopen 60 jaar en minder ontwikkelingshulp die kant was opgegaan, kwamen ze nu niet hier voor een nieuwe Miele. Een kwestie van keuzes maken!

sallandstrots | 13-06-15 | 21:10

Correctie: 'overspoeld', natuurlijk. In mijn woede even verkeerd gespeld.

Jan Gerritsen9977 | 13-06-15 | 21:09

@Bram8821 | 13-06-15 | 19:33
Dat klopt dan met dit plan: het grootste deel van de tijd dat al die generaties aan die welvaart werkten, lagen de armelui die niet mee konden doen gewoon te kreperen in de straten.
Dit plan is gewoon terug gaan naar dat idee: de armoe gewoon voor de deur in de plaats van achter de TV.

frank87 | 13-06-15 | 21:09

Dit gaat niet gebeuren, dat lijkt me duidelijk.
Binnen 1 jaar 'redden' we geen zeeverhuizers meer (Maritiem Migrerende Moslims).
De stranden in Griekenland en Italie worden opgeschoond (toerisme kan niet gemist worden).
De tot inmiddels honderden gestrande landverhuizers in station Milaan (en stations) overal in Europa worden ontruimd.
Waarom strijken deze migranten neer in stadscentra? Om met hongerige ogen druk op de goedmensen uit te oefenen tot hulp en alles wat hen beloofd is.Dan moet je niet in een lege dorpskerk gaan zitten.

Het duurt nog geen jaar, let maar op.

nomuslims4staphorst | 13-06-15 | 21:07

Nederland dat overspoelt is door Afrikanen is geen Nederland meer. Nederland is niet een parkeerplaats, maar een natie: volk en cultuur. Ik wil dat Nederland Nederland blijft, en dat betekent in de eerste plaats dat het volk redelijk hetzelfde blijft. Nederland als natie reflecteert de aard van de Nederlanders. Als je het ene volk door een ander volk vervangt is het niet meer dezelfde natie. En daar ben ik radicaal op tegen. Ik hou van Nederland zoals het is.

Jan Gerritsen9977 | 13-06-15 | 21:07

Helemaal het einde van de verzorgingsstaat .En volledige burgerrechten ?:welkom sharia.Het vuile werk? Daar hebben we robots voor.

arlen | 13-06-15 | 21:06

Quid refereert aan een artikel vandaag verschenen op vrijnederland.nl, een soort van "Völkischer Beobachter", waarin wordt georeerd over het opengooien van de grenzen.

afikoman | 13-06-15 | 21:05

Lewis | 13-06-15 | 20:59
Het scheelt wel heel veel benzine bij het brengen van de hulpgoederen.

Ik was in Haren | 13-06-15 | 21:01

necrosis | 13-06-15 | 20:53

Dit is niet mijn boek vriend, maar door geestelijke mishandeling op scholen erin gestampt.

hovawart | 13-06-15 | 20:59

Tuurlijk. Gaan we gezellig met z'n drie miljarden in Europa wonen.

Lewis | 13-06-15 | 20:59

@bakoenin het liberalisme is griezelig.
Goed dat je me duidelijk laat inzien wat het inhoud.

Lilia2 | 13-06-15 | 20:59

"Op deze manier stroomt er via de migranten geld terug naar hun landen van herkomst" -- we willen toch binnenlandse bestedingen of zie ik het verkeerd? Zo gaat die motor nooit draaien.

Claude_Vieaul | 13-06-15 | 20:56

-weggejorist-

kloopindeslootjijook | 13-06-15 | 20:55

Behalve dat het een aanmoediging is voor nog meer mensen omhier heen te komen. Waar zoveel geld vandaan komt, dat moet wel een paradijsje zijn. En op een dag zijn alle kassen vol met vluchtelingen. En dan?

"Verder bepleitte hij een veel strenger immigratiebeleid, naar Australisch voorbeeld. ,,Alleen mensen die iets toevoegen aan ons land zijn wat ons betreft welkom. En asielzoekers vangen we uitsluitend op in de regio.'' Het asielbeleid zou weer geheel een verantwoordelijkheid van de landen zelf moeten worden, zonder bemoeienis van de EU."
Moszkowicz haalt uit naar 'Geert Wil-niks'
www.msn.com/nl-nl/nieuws/nationaal/mos...

kloopindeslootjijook | 13-06-15 | 20:54

Is het niet wat vroeg om nu al een fles jenever leeg te drinken heer Quid?

pijproker | 13-06-15 | 20:54

Zou qatkauwen ook als werk tellen?

islammoe | 13-06-15 | 20:53

@hovawart | 13-06-15 | 20:48
Pleur eens op met je sprookjesboek.
En ja, die -1 kreeg je van mij.

necrosis | 13-06-15 | 20:53

Stijlloos zuigend provocatief stukje.

Fijnstoffer | 13-06-15 | 20:52

Leuk out of the box denken, maar je koopt er niets voor, net als een mening alleraardigst maar als er geen actie tegenover staat net zo waardeloos als een aan land gespoelde noord-afrikaan. Of je onderneemt iets, of je houdt je waffel en gaat iets nutteloos doen thuis, iemand appen ofzoiets.
Jammer dat een raider inzetten om een paar bootjes uit het water te knallen als schrikeffect niet meer kan, de signatuur van je diesels is bij gibraltar al bekend.

Ongeblustekalk | 13-06-15 | 20:52

Lupuslupus | 13-06-15 | 20:43
Je moet de boel ook niet na 2 jaar overdragen aan de lokale bewoners. Westerse fabrieken/bedrijven waar de inwoners van het land kunnen werken tegen een eerlijke vergoeding. Er moet structureel iets in hun denken worden veranderd. Niet alleen kijken of je vandaag te vreten hebt, maar ook morgen en overmorgen.
Er zit heel wat olie in de grond daar, samen met het land kunnEn Westerse bedrijven in de olie- & gasindustrie daar beiden voordeel uithalen. Een continent compleet opgeven is geen oplossing.

Ik was in Haren | 13-06-15 | 20:51

@bakoenin | 13-06-15 | 20:43
Ja het einde van de geschiedenis, of het einde van ideeën. Het boek had net zo goed "We Have Won!" kunnen heten.

atheïstisch stemvee | 13-06-15 | 20:51

Kleine tip voor de CU, ook Jezus verjoeg de sjacheraars uit de tempel, Jesaja 52:13-15 en Jesaja 53:1-12.

hovawart | 13-06-15 | 20:48

Verfrissend.

de_landloper | 13-06-15 | 20:47

Op zich is het niet eens zo'n slecht verhaal ware het niet dat er geen werk is en de nieuwelingen zich niet willen aanpassen aan onze cultuur. Zouden zij in de kassen gaan werken, dan verdienen ze nooit genoeg om hier een bestaan op te bouwen met die hoge vaste lasten en geld overhouden voor het homeland is er al zeker niet bij. Er zal aanvullende uitkering nodig zijn om überhaupt een normaal leven te kunnen leiden hier.

Maria.1 | 13-06-15 | 20:47

@CrapoTheGreat | 13-06-15 | 20:21
Dus ze gaan bouwen voor kost en inwoning, wie betaalt dat? Of gaan ze het bij elkaar roven? En miljoenen zwarten op die manier aan het werk zetten, gaat dat werken denk je? Zijn er overigens geen katoenplantages meer waar ze zich kunnen bewijzen?
MaisNon | 13-06-15 | 20:35
<br>
<br>
Wie 'betaalt' dat? Je bedoelt 'wie 'leent' dat?' Want hetgeen ze aan het bouwen zijn betaalt het terug, tenminste, als dat haalbaar zou kunnen zijn.
<br>
<br>
Maar ik verwonder me toch het meeste om het feit dat niemand de link legt tussen Griekenland en deze nieuwe medewerkers die ANYTHING ervoor overhebben om ergens te kunnen verblijven. Waarom denken de hoge heren niet dynamisch maar zien ze elke probleem afzonderlijk, en willen het afzonderlijk oplossen?

CrapoTheGreat | 13-06-15 | 20:45

Iedereen een verblijfsvergunning is net zo onverstandig als de columnist van de vrijmibo te laten proberen een volwaardig en journalistiek verantwoord stukje te typen. Waarvan akte.

vaas klaak | 13-06-15 | 20:45

Ik probeer mijn mooie, gemoedelijke Friese stadje voor me te zien als een soort noordelijk Brussel of, realistischer, Mogadishu. Mag Nanninga terugkomen? Ik vind Quid stom.

MaisNon | 13-06-15 | 20:44

atheïstisch stemvee | 13-06-15 | 20:41
Ik zou die eigenschap helemaal onderaan op mijn curriculum vitae plaatsen als ik jou was.

Ik was in Haren | 13-06-15 | 20:43

atheïstisch stemvee | 13-06-15
Dat is de samenleving waarin we nu eenmaal leven.
Het einde van de geschiedenis weet je nog wel?
De keuze gemaakt door zovelen, die keuze die onze wereld vernauwt heeft tot slechts dat speelveld van concurrentie, rendement en economie.
Leef er maar mee, als je kasteel geen stand houd dan betekent dat slechts dat de betere mens gewonnen heeft.
En dat hoeft niet een Nederlander te zijn.
Vanuit de maatschappij visie die we aanhangen kunnen we dat slechts toejuichen.
Het komt bijna in de buurt van vulgair Darwinisme :-)

bakoenin | 13-06-15 | 20:43

@Ik was in Haren | 13-06-15 | 20:24
Rhodesië was een prachtig land, de graanschuur van Afrika genoemd. U weet toch ook wel wat er van dat land is geworden na het gedwongen vertrek van de blanken? Hoe ze daar vermoord zijn door de nazi's van Mugabe? Gewoon hele hordes zwarten die optrokken naar de boerderijen en daar iedereen doodschoten, zelfs de hond aan de ketting? En dat het prachtig bewerkte land gewoon braak kwam te liggen? Tot op de dag van vandaag?
.
Of neem Zuid Afrika van na de apartheid. Eén grote bende. Al duizenden blanken vermoord en de blanken die er nog wonen zitten in zwaar beveiligde huizen (met particuliere bewaking) want je bent daar je leven geen seconde zeker.
.
Die ontwikkelingshulp bestaat óók voor een groot deel uit het fabriekjes bouwen, land laten bewerken etc. Véle landbouwmachines staan daar weg te roesten omdat er niemand is die ze kan repareren.
.
Wat mij betreft mag er een groot hek om dat hele continent heen en laten ze het maar uitzoeken.
.
U bedoelt het ongetwijfeld goed, daar niet van. Maar.het.werkt.niet. En zal dat ook nooit doen.
.
Nog één voorbeeld: de uitgeprocedeerde asielzoekers. Die kunnen een gratis vliegticket krijgen plus een startkapitaaltje (van het I.O.M.) om in het land van herkomst een eigen bedrijfje, winkeltje o.i.d. te beginnen. Sommigen (!) gaan daarmee akkoord maar het gros niet. Dat zijn de lui van "wij blijven hier, wij hebben overal recht op". Waarom is dat denkt u? Waarom accepteren ze dat genereuze aanbod (want dat is het) niet? Ik zal het u zeggen. Omdat ze weten dat ze dan in eigen land moeten werken en als ze hier maar lang genoeg blijven, ze een verblijfsvergunning krijgen en een leven lang gratis kunnen leven. Dáárom.
.
Als mij dat werd aangeboden vertrok ik (samen met mijn kinderen uiteraard)- geboren en getogen in Nederland en mijn voorouders tot in verre geslachten ook - morgen nog uit dit verloren land. Omdat ik géén minderheid in eigen land wil worden. Dáárom. Er staan nog 50 miljoen (!) Arikanen te wachten om de oversteek te maken....

Lupuslupus | 13-06-15 | 20:43

@bakoenin | 13-06-15 | 20:34
Die anderen die komen concureren oneigelijk/oneerlijk.

Rest In Privacy | 13-06-15 | 20:42

Juist laten we Europa versnelt islamiseren, dan leven we kort en ongelukkig. De zorgstaat kan dan ook op houden te bestaan, evenals WW, bijstand, WAO, AOW, etc. etc. want dat is dan toch allemaal niet meer te betalen. De democratie is met Europa toch al op zijn retour dan hebben daar ook geen zorgen meer over.

Futurum | 13-06-15 | 20:42

@Ik was in Haren | 13-06-15 | 20:39
Ja, ik hap op trollende donderpreken van Slavische anarchisten.

atheïstisch stemvee | 13-06-15 | 20:41

"het land handelt asielprocedures sneller af dan andere Europese landen, waardoor zij ook eerder hun families kunnen laten overkomen."

Stop er toch eens mee en help de "stakkers" (voor zover je daarover kunt spreken want een boottocht kost een mensenlevensalaris) in de regio. Niet hier.

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 20:39

Nog een experiment: Misschien moet er een soort donorregister komen waaarin iedereen die een asielzoeker thuis wil opvangen en daar persoonlijk garant voor staan (bed bad brood, ziektekosten, scholing, boetes enz, zolang die in Nederland verblijft) zich inschrijft. Hetzelfde voor ontwikkelingshulp: een ieder die 2% van de eigen inkomsten wil afdragen aan het budget voor ontwikkelingshulp laat zich inschrijven.
Het is bijna te voorspellen dat beide registers vrijwel leeg blijven.

ben kokhals | 13-06-15 | 20:39

atheïstisch stemvee | 13-06-15 | 20:37
Heb je ook nog slechte eigenschappen?

Ik was in Haren | 13-06-15 | 20:39

@bakoenin | 13-06-15 | 20:26
Je blijft de problematiek verengen naar concurrentie en arbeidsmarkt. Heel Nederland één groot internationaal slagveld, want dat is lekker anarchistisch, realistisch en liberaal. Over de leefbaarheid heb je het niet eens. Dan toch liever een conservatief kasteel.

PS. Ik ben helemaal niet zo aardig. Speciaal ook niet. Wel een Nederlander.

atheïstisch stemvee | 13-06-15 | 20:37

@hangtiet met knoop | 13-06-15 | 20:22
Geen idee of je dit serieus meent, ik sta er achter.
De mensen die naar Europa komen hebben een bepaald beeld van wat ze aantreffen (of denken aan te treffen).
Hoe eerder we dit soort gelukszoekers ontmoedigen, hoe beter.

necrosis | 13-06-15 | 20:36

McMarx | 13-06-15 | 20:32
Als je maar lang genoeg ad hominem gaat maak je vanzelf je punt wel denk je niet?

bakoenin | 13-06-15 | 20:35

@CrapoTheGreat | 13-06-15 | 20:21
Dus ze gaan bouwen voor kost en inwoning, wie betaalt dat? Of gaan ze het bij elkaar roven? En miljoenen zwarten op die manier aan het werk zetten, gaat dat werken denk je? Zijn er overigens geen katoenplantages meer waar ze zich kunnen bewijzen?

MaisNon | 13-06-15 | 20:35

McMarx | 13-06-15 | 20:18
Why?
Alhier propaganderen ze een rechts blog te zijn, weg met de bescherming en collectivisme. De mens moet uit gaan van zijn eigen kracht. Oprotten met uitkeringen en zielige mensen. Dat is toch echte boodschap die ik hier dagelijks lees.
Kortom op eigen kracht en ga die concurrentie aan.
Weg met grenzen en een open economie.
Maar als er dan anderen komen om te concurreren dan is het huis te klein.
En alleen maar met als argument ja maar wij zijn Nederlanders. Hetzelfde Nederland wat ze verschijten als het een dubbeltje meer oplevert. Geef mijn portie maar aan fikkie.

bakoenin | 13-06-15 | 20:34

Geef alle uitvreters van de hele aardbol een nederlandse verblijfsvergunning, een huis en een nederlandse vrouw.
Ontneem de autochtonen al hun bezittingen, trap ze hun huis uit en verklaar ze tot ongewenste vreemdeling.
Maak Koewinsie minister-president, ALi B. koning en geen Willy nog extragratis een paar miljard mee zodat hij permanent vakantie kan gaan vieren in 1 van zijn vele vakantiehuisjes.
Zoiets?

Slipsnifter | 13-06-15 | 20:33

@bakoenin | 13-06-15 | 20:26
Zit je nu tegen jezelf te lullen?

Rest In Privacy | 13-06-15 | 20:32

Vrij naïef dit. Het zijn er veel te veel, ze nemen daardoor heus wel banen in die de Nederlanders zelf nodig hebben.

Banaanie | 13-06-15 | 20:32

Wat een slechte redenering in dit stuk. Het maakt blijkbaar niet uit dat ze hun eigen gewoontes en cultuur meenemen en alle problemen die dat met zich meebrengt, naast dat het de Nederlandse cultuur ondermijnd. Het is met de gastarbeiders sinds de jaren '60 ook zo goed gegaan toch?

XaleX_2 | 13-06-15 | 20:32

bijna 200.000 in 2015. ze neuken als konijnen, hangen een of andere achterlijke ideologie aan en willen, afgezien van graties geld, niets te maken hebben met Nederland, de Nederlander en onze manier van leven. man man, wat een aanwinst. links, D666 en de rest van het clubje gutmensen, sterph!

kaplaarzenverkoper | 13-06-15 | 20:29

@michello | 13-06-15 | 20:15
Ik zou gewoon nog een biertje opentrekken/ bestellen.
Nu mag het nog......
En nee, ik lach niet.

necrosis | 13-06-15 | 20:29

@CumGranoSalis | 13-06-15 | 20:13
Mensen die de segregatie in stand houden en geen cent bijdragen aan dit land, mag men rustig bij Scheveningen over de grens smijten.
Ik ben het kotsbeu om te moeten betalen voor mensen die alleen maar weten waar je moet zijn voor je uitkering , je aanvullende uitkering en je speciale uitkering voor kapotte koelkasten en dergelijke.
Mensen die hier al 10 jaar verblijven en niets bijdragen aan deze samenleving, zouden een permaban moeten krijgen.

necrosis | 13-06-15 | 20:27

@bakoenin | 13-06-15
PvdA sprookje?
Rot toch op, ik ben zo liberaal als de pest.
Werken met je luie flikker en de concurrentie aangaan op kwaliteit in plaats van je te beroepen op onzin van ik ben een Nederlander. Thats it, landsgrenzen? Waarom?fictieve wanen van een mensch die nog nog steeds niet beseft dat de wereld een economisch slagveld is.
Het maakt mij geen fuck uit met wie ik moet concurreren maar voor vele bange menschen hier klaarblijkelijk nog wel.
Dat is de boodschap die ik heb meegekregen vanuit het liberale gedachtegoed.
En als je het met die visie eens bent dan moet je lekker in een kasteel gaan zitten met je conservatieve gedachtegoed.
Onmogelijk om grenzen te sluiten, dat hebben de Romeinen geleerd en zovelen na hen. Wat je wel kan doen is knokken en jezelf bewijzen in plaats van de bedreigde zielepiet te gaan uithangen.
Voor wie en waarom?
Om dat jij zo speciaal bent, die aardige Nederlander?
Laat me toch niet lachen.

bakoenin | 13-06-15 | 20:26

Rijken of rijkeren maar kanslozen komen hier op parmanente vakantie. Het wordt toegejuigd door kamelencudten die in de jaren 60 en 70 wiet lagen te roken terwijl hun ouders na de oorlog zich da tyfus hebben gewerkt. En nu het Westen naar de kale loten helpen.

Ronnie uit Helmond | 13-06-15 | 20:26

@Lupuslupus | 13-06-15 | 20:19
Er is 200 Miljard naar Afrika gegaan in de vorm van ontwikkelingshulp. Dat biedt geen structurele oplossing. Ik denk dat als we vanuit Europa daar bedrijven kunnen starten met simpele arbeid, dat mensen echt wel gaan werken als ze inzien dat ze zichzelf daarmee in leven kunnen houden en op termijn ook de aangenamere goederen kunnen aanschaffen. Voedsel geven is tijdelijk, voedsel verbouwen en verkopen is een lange termijn oplossing.

Ik was in Haren | 13-06-15 | 20:24

Gelukkig komen er in 2015 183.900 mensen uit Afrika en omstreken Nederland versterken.

Volgens de PvdA en D66 en Quid allemaal zeer hoog opgeleid. Professoren, artsen, medische specialisten, tandartsen, piloten, zakenmensen, accountants, managers, IT specialisten, ruimtevaartexperts, psychologen, bankdirecteuren, juristen, ministers and you name it.

duitse herder | 13-06-15 | 20:23

Als GS een krant was had ik nu mijn abonnement opgezegd.

Zorg eerst eens voor dat de goudzoekerts ook naar .hu, .sk en .pl gaan als ze op de vlucht zijn. Ow wacht, daar hebben ze geen graties Miele en lopen boze bloksnormensen rond die de arme vluchtelingen kapotstuk slaan.

Quid, je hebt gelijk, er moet een oplossing komen. Bijvoorbeeld de mensen in kampen opsluiten en er voor zorgen dat ze zsm weer optiefen. Wedden dat binnen een week geen dobberneger meer komt?

hangtiet met knoop | 13-06-15 | 20:22

@CrapoTheGreat | 13-06-15 | 19:57
Wie gaat die miljoenen nieuwe bouwvakkers van salaris en opleiding voorzien? En denk je dat Nederlanders graag het hele land vol zien staan met schotelflats?
<br>
<br>
Salaris? Je begrijpt me denk ik verkeerd: ze werken voor hun eigen huis, niet voor salaris, ze bouwen dus in feite hun eigen beloning (dan weet je ook meteen dat ze motivatie hebben het werk goed te doen). Ze krijgen geen 'opleiding' of zo van tevoren, maar je gaat me toch niet vertellen dat vertellen dat er jááren training voor nodig is om iemand wat bakstenen in een kruiwagen te laten leggen?
<br>
<br>
Zie het project als één grote afstudeer stage-opdracht, want ik verwacht dat een groot gedeelte van hen, als het af is, als bouwvakker elders aan de slag kunnen.
<br>
<br>
De immigranten mogen er, als het gebouw af is, zelf dus in wonen, maar worden niet ineens eigenaar van het gebouw: dit wordt eigendom van de Staat. En precies om die reden zat ik te denken aan Griekenland, niet Nederland.
<br>
<br>
Win - win, zo zie ik het. Of denk ik nou veel te kort door de bocht? In ieder geval denk ik gelukkig niet over elke simpele zaak zo complex als maar kan, zoals dat stelletje plucheplakkers in de Tweede Kamer.

CrapoTheGreat | 13-06-15 | 20:21

Man Man zonnesteek opgelopen!

flaam | 13-06-15 | 20:21

MaisNon | 13-06-15 | 20:04
ja, druk druk druk tijdens de spits door al die mocro's, toerkjes en quad kauwend volk met haast om op hun werk te komen. dat gaat dus alleen maar erger worden. groenlinks krijgt kortsluiting door nog meer asfalt. whahahahaha
vooralsnog ga ik ervan uit dat dit sarcastisch is bedoeld door Quidje.

kaplaarzenverkoper | 13-06-15 | 20:20

@CumGranoSalis | 13-06-15 | 20:13
Mensen uit Syrië mogen van mij ook opflikkeren hoor. Naar Somalië ofzo.

Nilfisk | 13-06-15 | 20:19

@Ik was in Haren | 13-06-15 | 20:14
Ze willen NIET werken! Er is al meer dan 200 miljard naar Afrika gegaan met NUL resultaat. Ze willen alles gratis zonder er ook maar iets voor te willen doen. (Een enkeling uitgezonderd maar daar gaat het hier niet over). DAAROM komen ze naar Europa. Snap dat toch eens een keer!

Lupuslupus | 13-06-15 | 20:19

@Ik was in Haren | 13-06-15 | 20:14
Daar ben ik het helemaal mee eens. De ontwikkelingshulp moet voortaan in natura worden aangeboden. Er moeten veilige dorpen worden gebouwd, waar kinderen naar school kunnen en volwassenen een vak kunnen leren en eigen bedrijven kunnen opstarten. Zo groeien zulke dorpen uit naar zelfstandige plaatsen, waar geld én belastinggeld wordt verdiend. Dus in 2e instantie krijgen de leiders ook hun geld wel, alleen dan niet meer uit het Westen, maar van hun eigen inwoners, zoals het hoort.

michello | 13-06-15 | 20:18

Ik veronderstel dat er een ironische of licht cynische ondertoon aan dit schrijfseltje hangt, of lees ik het verkeerd.

Ozon | 13-06-15 | 20:18

@bakoenin | 13-06-15 | 20:02
Pas je wel een beetje op met die wodka. Jij lijkt me een kwaaie dronk te hebben.

Rest In Privacy | 13-06-15 | 20:18

Je slechtste stukje sinds tijden, Kwit. Zo is de sharia nog hooguit een decennium verwijdert van het heden.

Leeuwarder | 13-06-15 | 20:17

:) Die Borat toch (zie afbeelding).
www.google.nl/search?q=borat&espv...
-
Waar legt men de grens op een gegeven moment qwa aantal asielzoekers, daar ben ik wel benieuwd naar.

Dr. Frambozenjam | 13-06-15 | 20:17

Dan komen ze voornamelijk nog naar de rijkste 4 of 5 landen... Iets langer over nadenken, misschien?

threewing | 13-06-15 | 20:16

OMG111 Joop heeft GeenStijl overgenomen. Wat hebben jullie met onze redactie gedaan?1/ OMG. Heeft Van Jole eindelijk z'n gelijk met grof geweld veroverd.
Oké, hoeveel moeten jullie hebben?
Oké: Quid mogen jullie houden.

Aristotalloss | 13-06-15 | 20:15

@necrosis | 13-06-15 | 20:11
Haha ja, daar zeg je wat.
Euh, waarom lach ik eigenlijk..

michello | 13-06-15 | 20:15

Vluchtelingen moet je niet helpen in Europa, maar in het land van herkomst. Door vluchtelingen hier te laten profiteren van onze economie, zul je de stroom vluchtelingen alleen maar vergroten. Door bijvoorbeeld bedrijven te starten in ontwikkelingslanden, kun je mensen aan eenvoudig werk helpen, waardoor ze minder afhankelijk worden van hulp. Mensen die wat geld verdienen, zijn in staat producten te kopen, wat weer interessant wordt voor nieuwe bedrijven.

Ik was in Haren | 13-06-15 | 20:14

Nilfisk | 13-06-15 | 20:05

Hahahahaha anderen vertellen dat ze op moeten rotten in deze context is uber-drone. Hahahahaha.
Wat denk je dat die mensen doen die hierheen komen?
Dus alleen mensen uit jouw afgebakende stukje land moeten en mogen oprotten als ze het niet aanstaat, maar mensen uit bijvoorbeeld Syrie mogen dat weer niet. The why don't you move to Somalia fallacy at its best... thanks buddy, needed the snigger!

CumGranoSalis | 13-06-15 | 20:13

@michello | 13-06-15 | 19:54
Ik zou nog even wachten met bestellen.
Over een paar jaar krijg je die waarschijnlijk gratis.
Dan kan je nu, voor die uitgespaarde centen, nog een biertje bestellen.

necrosis | 13-06-15 | 20:11

Eens. Iedereen die hier aanklopt meteen te werk stellen in de Limburgse mijnen in ruil voor een verblijfsvergunning en gratis huisvesting (in diezelfde Limburgse mijnen.) Dat we daar niet eerder op zijn gekomen.

VanBukkem | 13-06-15 | 20:11

Er is maar één remedie en dat is alle vluchtelingen, gelukszoekers of wat dan ook terug sturen. A l l e m a a l!

En dit "Je bedoelt dat werk in de kassen wat Nederlandse werklozen weigeren te doen?" is precies de reden dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Dit werk had allang geautomatiseerd kunnen zijn (dmv robots) maar ja, als je een heel dozijn gratis asielzoekers tot je beschikking hebt waarom zal je de zaak dan automatiseren?
VVD'ers = werkgevers = altijd op zoek naar gratis arbeidskrachten.

Dan de PvdA'ers: die menen nog een schuld af te moeten kopen hetgeen in de 17de eeuw plaatsvond: slavenhandel.

Dat terugsturen kan als volgt: je maakt foto's van alle vluchtelingen daar waar ze opstappen, op bootjes, overal dmv van overvliegende drones.
Komen ze in Italië aan dan kan simpel gezichtsherkenning worden vastgesteld waar ze vandaan komen. Als dat Libië is dan kunnen per direct terug naar Libië. Is Libië een onveilig land zoals vaak wordt beweert? Neen, anders waren ze onderweg in Libië al kapot geschoten als ze van zuid naar noord trokken.
Komen ze vanuit Turkey naar Griekenland dan zend je ze terug naar Turkey. Zijn Libië en Turkey het spuugzat? Dan laten zij hun grenzen ook maar bewaken en kunnen ze dezelfde procedure volgen.

Het kan allemaal zo simpel maar men doet om een één of ander reden gigantisch ingewikkeld.

ProAsfalt | 13-06-15 | 20:11

Laten we ook alle bedrijven en ondernemingen op een grote hoop gooien, maken we er één grote multibedrijfsculturele toko van. Weg met die smerige concurrentie! Iedereen is gelijk!

michello | 13-06-15 | 20:10

@bakoenin | 13-06-15 | 19:44
Je zult er ongtwijfeld hard voor gewerkt hebben.
Wel spat de negentiger jaren oostblok mentaliteit uit je toon er vanaf; na het gedwongen collectivisme het ongebreidelde egoïsme.

Rest In Privacy | 13-06-15 | 20:10

Direct elke vluchtelingenboot naar een veilige haven buiten de EU slepen. De oplossing voor dit probleem ligt niet in Europa.
Het aantal migranten naar de EU zal blijven toenemen als we ze niet terugsturen, hier helpt geen enkele EU verdeelsleutel tegen.

Duifmans | 13-06-15 | 20:09

Als je zorgt dat het hier net zo arm en onveilig wordt als in de landen van herkomst, komt men deze kant niet meer op, en is het probleem ook opgelost.

Mantisomantis | 13-06-15 | 20:08

@Bakschuif | 13-06-15 | 19:52
Als een kloon komt te overlijden, dan ben ik er nog steeds.
Dat gaat die belastingambtenaren nog een hoop hoofdpijn opleveren....
*jawel: grinnik ende grijns*

necrosis | 13-06-15 | 20:08

Misschien moeten we inderdaad kijken naar de blanke zuid-Afrikanen voor we dit idee afschieten. Misschien vinden zij het een aanrader om een minderheid in eigen land te worden. Er zal in ieder geval veel werkgelegenheid komen in het leger oa om de stammenstrijd te beteugelen.

MaisNon | 13-06-15 | 20:07

.. En mogen Negerzoenen dan ook weer bij de supermarkt verkocht gaan worden ?

ArthurAlkmaar | 13-06-15 | 20:05

@bakoenin | 13-06-15 | 20:02
Waarom flikker je niet gewoon op dan zuurpruim?

Nilfisk | 13-06-15 | 20:05

@kaplaarzenverkoper | 13-06-15 | 20:02
Volgens Legrain en Quid gaan ze netjes aan het werk. Geen probleem.

MaisNon | 13-06-15 | 20:04

Het Westland gaat Qat verbouwen, de economie zal groeien.
Wat een goed idee van onze regering, hulde en dank.

hovawart | 13-06-15 | 20:04

Ow noeeees muh borders,muh roads, muh flagzzz, muh jobzz, muh culturesss... hahahaha fucking drones

CumGranoSalis | 13-06-15 | 20:03

@bakoenin | 13-06-15 | 19:57
Ja we zijn allemaal mens en allemaal gelijk blablabla. Waarom dan ook maar de halve wereld hier uitnodigen? Omdat jij teleurgesteld bent in 'de Nederlander'? Of dat PvdA sprookje, dat wij geen alleenrecht hebben op dit land omdat we er ook maar toevallig geboren zijn? Of ga je er echt van uit dat iedereen die hier dan geen baan kan vinden uit zichzelf gewoon weer terug gaat naar Afrika? Dat zou ik naïef vinden.

atheïstisch stemvee | 13-06-15 | 20:03

Dit moet toch wel een grap zijn of clickbait. Is er iemand zo simpel of oikofoob?

MaisNon | 13-06-15 | 20:03

leuk plan. wie gaat de blonde vrouwen, huis en goed beschermen als een tsunami van dat zooitje ongeregeld het westen overspoeld zonder graties geld en huis? legaal wapen voor iedere witman dan maar? die zullen we nodig hebben!!

kaplaarzenverkoper | 13-06-15 | 20:02

Mastermattie | 13-06-15 | 19:58
Onzin, ik zie geen verschil tussen mijn "kuch" landgenoten en de rest van de arme zielen op deze aardkloot.
Ik koester er gewoon geen enkel gevoel bij , dat woord Nederlander.

bakoenin | 13-06-15 | 20:02

zozo, een stukje van Quid zonder een nare opmerkingen over christenen? ben alleen bang dat er net zo hard over nagedacht is als de normale stukjes... klinkt fijn voor iedereen maar werkt natuurlijk helemaal niet, een beetje als het verkiezingsprogramma van de gemiddelde socialistische partij.

eenKAA | 13-06-15 | 20:01

@CrapoTheGreat | 13-06-15 | 19:57
Wie gaat die miljoenen nieuwe bouwvakkers van salaris en opleiding voorzien? En denk je dat Nederlanders graag het hele land vol zien staan met schotelflats?

MaisNon | 13-06-15 | 20:01

"En iedereen leefde nog lang en gelukkig", dat lijkt me wel het slechtst mogelijke scenario. Quid is een fervent fan van het fenomeen overbevolking begrijp ik?

Kapitein Stijlvol | 13-06-15 | 20:00

@McMarx | 13-06-15 | 19:27 "En hoeveel van hen die geen werk kunnen krijgen gaan dan op het dievenpad en erger?"
.
Dan ligt in "no time" ligt de hele koperen bovenleiding van de spoorwegen op de wereldmarkt, om maar wat te noemen. Beter kan je een bevolkingsuitruil doen. Dan komen ze later ook daar weer asielzoeken, en dan ruil je terug en pleur je meteen de grenzen zicht, want die EU bureaucraten zijn dan uitgehongerd en heb je geen kind meer aan ze. Wat een weldaad. Met een eeuwtje wederopbouwen ben je weer terug bij af, en laat je in steen bijtelen dat die hele progressieve ongein uit de 20ste eeuw eens maar nooit weer is.

ben kokhals | 13-06-15 | 20:00

Ik ben tegen. Want het gaat niet alleen om geld. De islamitische ideologie is in strijd met alle westerse grondwetten. Dus de islam hoort hier niet te zijn.

Onderdrukte minderheden in islamitische landen zijn wat mij betreft van harte welkom in het westen, die moeten wij helpen, zij zijn ook pro westen, zoals christenen, joden en overige onderdrukte minderheden, zij accepteren en respecteren de noren en waarden in het westen.

De aanhangers van de islam hebben schijt aan de westerse normen en waarden, ze willen heel graag islam, dat mag, maar dan vragen ze lekker asiel in de rijke islamitische Golf-Staten zoals Saudi-Arabië en Qatar. Daar hebben ze veel islam, ze hebben veel olie-dollars, ze hebben veel ruimte en het is daar ook nog lekker warm weer.

Doen wij dat, dan is iedereen blij en voorkomen wij grote ellende op lange termijn. Europa kan sowieso niet de hele wereld opvangen. De islam hoort niet bij Europa, dus weg ermee.

Wonderful-Life | 13-06-15 | 19:59

Ik hoop niet dat Quid dit stuk serieus bedoelt. Klinkt een beetje als een stukje van Rutger Bregman wat weer eens getuigd van totale wereldvreemdheid en naïviteit en gebrek om enkele stappen vooruit te denken. De oplossing is helemaal niet zo moeilijk. Europa moet de buitengrenzen van de Europese Unie sluiten en geen enkele asielzoeker meer binnenlaten (behalve eventueel uit landen waar écht oorlog heerst). Al die economische vluchtelingen worden dan eindelijk eens gemotiveerd om zelf een goed bestaan op te bouwen, de handjes uit de mouwen te steken en hun eigen land eens een keer op te bouwen. Hiertoe ontbreekt momenteel elke stimulans omdat ze weten dat er in Europa een luilekkerland is waarin ze alles gratis krijgen en in hun luie stoel kunnen blijven zitten. Dit is de enige duurzame oplossing. Heel de wereld in Europa opvangen werkt natuurlijk niet en aangezien iedereen maar weg trekt uit de achtergebleven gebieden wordt het land daar nog steeds niet opgebouwd. Oftewel dan zitten we hier over 1000 jaar nog met vluchtelingen die naar weg willen uit hun eigen land omdat het daar nog steeds niet is opgebouwd..

freelux | 13-06-15 | 19:59

ja hoor, een paar miljoen Afrikanen erbij, iedereen happy.

De Geus | 13-06-15 | 19:58

Nee, nee en nee. Gewoon nee. Want:
A. culturele genocide
B. er zijn niet genoeg banen voor hordes analfabeten
C. in no time zitten ze in een uitkering met huursubsidie en betalen we nog voor hun levensonderhoud en gezondheidszorg voor de rest van hun leven. Wie gaat dat betalen?
D. er zijn al niet eens genoeg huizen voor Nederlanders
E. vluchtelingen het werk geven dat onze eigen uitvreters zouden moeten doen? Zijn we gek geworden?
F. ik vind het prettig om mensen die mijn cultuur en achtergrond begrijpen om me heen te hebben en niet onbelangrijk, die mijn cultuur ook respecteren. Zodat ik me geen ontheemde of niet gerespecteerde in eigen land hoef te voelen.
G. laat ze daar zelf orde op zaken stellen en niet hun problemen hier naartoe verhuizen
H. het zijn geen echte vluchtelingen maar parasieten en terroristen
I. iedereen die dan toch zo graag een terrorist of parasiet wil faciliteren die hier chaos en ellende komt brengen, doet dat maar in zijn eigen familie op eigen kosten.
J. eerst onze eigen problemen maar eens oplossen
K. we hebben al genoeg criminelen
l. Femke Halsema, Guy Verhofstadt en Martin Schulz zullen het een goed idee vinden, dan is het dat dus niet. Dat hebben we wel geleerd nu hoop ik.

Popcorn koning | 13-06-15 | 19:58

Sorry Quid maar dat is alles behalve een goed idee. De titel van het boek van Martin Bosma "Minderheid in eigen land" omschrijft exact het probleem waar we dan mee te maken krijgen.

Mastermattie | 13-06-15 | 19:58

@bakoenin | 13-06-15 | 19:53
We snappen het, je mag je landgenoten niet. Dat is toch geen reden om dit land te vernielen? Ik denk dat zo'n nivelleerfeestje niet zo leuk wordt.

MaisNon | 13-06-15 | 19:58

Jongens zeg dan gewoon, wij geven het op, regering jullie hebben gewonnen, het zal ons een rotzorg zijn wat jullie met die postzegel doen, wij pakken onze koffer en maken de pleiterik.vok it.

hovawart | 13-06-15 | 19:57

Maar is er wel werk in de kassen voor al deze mensen? Wat vinden jullie van dit idee: laat ze meehelpen met de bouw van hun eigen huis. Uiteraard onder leiding van vaklui, maar geef ze een tijdelijk onderkomen, en laat ze hun eigen nieuwe huis (appartementencomplex) maar bouwen, met voorafgaand een snelcursusje metselen, bakstenen slijpen, timmeren, zagen etc. Win-win.

CrapoTheGreat | 13-06-15 | 19:57

atheïstisch stemvee | 13-06-15
Er is geen enkele band tussen Nederlanders onderling, ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet, ze pissen over het graf van je moeder als het maar iets oplevert.
En reken maar dat ik dat allemaal heb meegemaakt.
Dus waarom zou ik me druk maken over die gasten?
Waarom zou een Nederlandse schoft voor mij iets meer betekenen als een schoft uit Angola?
Ik zie het niet.
En het duurt jouw tijd ook wel uit.

bakoenin | 13-06-15 | 19:57

Eureka momentje, hoor! Maar een klein dingetje, de grote mensenwereld zit minder rooskleurig in elkander. Desalniettemin krijg je een welverdiende sticker voor je spreekbeurt.

Latrinalia | 13-06-15 | 19:56

Yep, it is the only fucking way.. bravo!
Oprotten met die halfbakken charity, opvang, asiel & andere lam & mak maak bullshit en die belachelijke onzinnige grens-handhaving onzin welke nog nooit ergens effectief gewerkt heeft. Maar ja, Statists houden er nu eenmaal van om symptomen om te liegen en lullen tot Root-Cause en daar op te sturen en manipuleren.
Open all the borders!!!

CumGranoSalis | 13-06-15 | 19:55

@bakoenin | 13-06-15 | 19:44
Wel erg vaak ik als je mensen van egoïsme wil betichten....

Nilfisk | 13-06-15 | 19:55

Aantal inwoners EU van 750 miljoen naar 2 miljard in 10 jaar tijd. Van vergrijzing naar totale islamisering. Die werkenden in de kassen, dat zullen wij dan zelf zijn.
Ik bestel alvast een Koran op bol.com Quid.

michello | 13-06-15 | 19:54

@Nilfisk | 13-06-15 | 19:30
Er kunnen dan wel duizenden schotelflats in Friesland, Brabant en op de waddeneilanden worden gebouwd. Wat zijn we dan menselijk en wat een economische groei! De sociale zekerheid moet dan wel snel afgeschaft worden, al dat geld is nodig voor de militairen in de straten.

MaisNon | 13-06-15 | 19:53

Bram8821 | 13-06-15
Juist je snapt hem, de Nederlander ten voeten uit.
Geef me nu 1 reden waarom ik me nu druk zou moeten maken om dat volkje?
Alhoewel ik ruim 60% van alles wat ik ooit verdiend heb af heb moeten staan aan de Nederlander kan ik gewoon dood vallen voor dat egoistische arrogante varken, behalve als ik nog meer van me laat stelen.
Rot op met je gezeik, ga werken zoals de hele wereld dat moet doen.

bakoenin | 13-06-15 | 19:53

Tsja, je kan altijd nog capituleren.
Volgens mij wil je niet de gehele wereldbevolking hebben meedelen in onze welvaart. Ook niet de kansarmen of de minder bedeelden die hier massaal naar toe komen. Evenmin wil je dat vanwege de extreme bevolkingsaanwas de hoog opgeleide Europeaan verhuisd naar leefbaarder omgeving.
Helaas, geen goed voorstel.

Helder Groentje | 13-06-15 | 19:53

@ necrosis | 13-06-15 | 19:46
Als je van je klonen erft....
Dan betaal je dus erfbelasting over datgene wat je van jezelf erft. Is dat NL of wat...?

Bakschuif | 13-06-15 | 19:52

..'En iedereen leefde nog lang en gelukkig'.. Zocht al wanhopig naar iets dat op sarcasme leek. Wel een erg magere buit.

RobberenRukkie | 13-06-15 | 19:52

@eelko1976 | 13-06-15 | 19:37
Geen kolder, echte vluchtelingen hebben alleen de kleren die ze dragen en wat persoonlijke eigendommen.
Dobbernegers hebben de nieuwste Nikes, een mobiele telefoon en geen zin om te werken in het land van gratis geld.
En alleen al daarom zou ik die boten aanhaken en terugslepen naar open zee.
Maar jij bent natuurlijk bereid om ze een hartelijk welkom te heten op eigen kosten, toch?

necrosis | 13-06-15 | 19:52

Ja leuk allemaal.

Blijft nog wel het importeren van De Religie Der Haat En Krankzinnigheid over. Dat voorkom je hier niet mee.

En daar is nog nooit een land of continent beter van geworden. Noem mij eens een Islamitisch land op dat structureel stabiel en welvarend is, resp. qua politiek en economie.

Angola is niet voor niets al jaren het snelst groeiende land in Afrika en 15 jaar terug zelfs ter wereld.

Maar ja, geen Monsterlims daar.

Realism Is All | 13-06-15 | 19:52

@bakoenin | 13-06-15 | 19:44
Dus omdat Nederlanders onderling elkaar hard beconcurreren mag dit land kapot volgens jou? Of denk je dat er alleen maar wat werkzoekenden bijkomen? Het gevoel bekruipt me dat je denkt dat het jouw tijd wel zal duren. Dat hoop je.

atheïstisch stemvee | 13-06-15 | 19:51

-weggejorist-

3Xniks | 13-06-15 | 19:50

Weet je wát vluchtelingen moeten doen? In hun fucking EIGEN land gaan werken. Misschien wordt het dan nog wat in dat land.

Adversary | 13-06-15 | 19:49

-weggejorist-

Bram8821 | 13-06-15 | 19:47

@Bakschuif | 13-06-15 | 19:37
Ik heb geen kinderen en ook geen vrouw, dus hoezo erfbelasting?
Bovendien leef ik zelf nog, dus de blauwe brigade moet nog even wachten.

necrosis | 13-06-15 | 19:46

Onzinnig idee natuurlijk in de soosjalistiese heilstaat Nederland, waar het uitstrooien van geld over onrendabelen in de genen van de ambtenarij zit. Een migrant die moet werken voor zijn of haar geld hoort natuurlijk niet in een "beschaafd land als Nederland".

Overigens zijn het in 99% van de gevallen geen 'vluchtelingen', maar migranten.

Zware Guy | 13-06-15 | 19:45

-weggejorist-

Nilfisk | 13-06-15 | 19:44

Zit eigenlijk wel wat in.
Ik ben redelijk goed in mijn werk en heb de ratrace bijna achter me. Die heb ik kunnen overleven door mijn eigen kwaliteiten en niet door bescherming.
Als er in mijn tijd een Nederlander de kans had gehad om me te wippen dan had hij dat gedaan. Immers het gaat om de poen.
En mij maakt het dus geen drol uit met wie ik de concurrentie moet aangaan.
Moet ik ook maar enig medegevoel hebben met die Nederlander die zijn baantje kwijt raakt?
Nou nee, dat heeft die Nederlander ook niet met mij. Voor de gemiddelde Nederlander kan ik dood vallen.
Behalve als er iets te halen valt bij mij.
Ik heb dus niets met Nederlanders, ze zijn voor mij precies het zelfde als iemand anders waar ook ter wereld.
Dus als de klagende Nederlandse egoist dit wil winnen...
werken voor je poen luie platkop.

bakoenin | 13-06-15 | 19:44

Is dit een grap? Meneer heeft zeker Legrain gelezen, voor economische groei en om ethische redenen moet immigratie onbeperkt worden. Dat de welvaart in brede zin van alle inheemse bewoners hoogstwaarschijnlijk zal verminderen is voor deze types geen argument van belang. Vreselijk idee met een bizar optimistisch idee van de culturen die Europa op die manier gaan verrijken.

MaisNon | 13-06-15 | 19:44

Quid kan zo in het EU-parlement.

Ars Vivendi | 13-06-15 | 19:44

Ja lekker, gooi die sluizen maar lekker open..
De gevolgen zullen zijn:

- Duizenden Somaliers beginnen hun eigen 'Qat-kwekerijen';
- Letterlijk AL het geld dat die 'Cultuurverrijkers' verdienen wordt ons land uit gesluisd (naar 't land van herkomst);
- De Nederlandse wapenwet moet worden gewijzigd, zodat ik een vuurwapen bij me mag hebben als ik mij op straat vertoon, aangezien de straten bezaaid zullen raken met cultuurverrijkende terroristen, straatroverds en ander gespuis;
- Ik wil graag Rijkssubsidie om een vrijstaand huis te kunnen kopen met een 3 meter hoge muur er omheen;
- Ik word liefhebber van pitbulls (just for my own safety);
- Ik durf dan niet meer met mijn hond op straat, omdat ik bang ben dat die verkracht zal worden.

ArthurAlkmaar | 13-06-15 | 19:42

Nog steeds onbegrijpelijk dat Kwit hier de panelen op deze manier mag blijven vervuilen...

Ommezwaai | 13-06-15 | 19:41

Hé Kwit, je weet toch, dit werruk nie.

Serieus, wat wordt er in de Bilderberg besloten, dat telt blijkbaar.

Flink Ployd | 13-06-15 | 19:41

Ze komen hier voor de uitkeringen hoor, niet om te werken.

très cool | 13-06-15 | 19:41

Ach schei toch uit. Geen enkele asielzoeker, vluchteling of gelukzoeker meer binnen laten, laat staan een verblijfsvergunning geven.
"Ons land is vol, ten dele overvol" waren de woorden van koningin Juliana in de jaren '70 toen ons land 10 miljoen inwoners telde! Is ons land van elastiek of zo?
.
In de oorlogsjaren konden maar een handvol inwoners het geweld ontvluchten; zij die RIJK waren. De rest moest gewoon de ellende doorstaan. Wat wij konden, kunnen zij ook. Dus gewoon daar blijven òf met je geld naar landen vertrekken waar nog wèl ruimte is.! En die zijn er zat! Nederland is zo ongeveer het dichtstbevolkte land(JE) van Europa. De groeten!

Lupuslupus | 13-06-15 | 19:40

Had al geen hoge dunk van Quid.

Bomke Halsema | 13-06-15 | 19:40

Verblijfsvergunning pas af geven als ze hun eigen gesteriliseerd hebben.

mente aperta | 13-06-15 | 19:39

@necrosis | 13-06-15 | 19:32

Kolder, alsof je alleen vlucht wanneer je arm bent? Dus als je wat geld hebt laat je je rustig afslachten en vlucht je niet ?

eelko1976 | 13-06-15 | 19:37

Ik neem aan dat Quid vast zijn voordeur open doet, want ik kom gezellig bij hem inwonen. Heeft tegenhouden zin? Nee, niet zolang Quid meer verdient dan ik. Het is die ongelijke verdeling van welvaart hé. Op een gegeven moment komen mensen die welvaart dan halen.

atheïstisch stemvee | 13-06-15 | 19:37

Ongezien de tyfus voor die aanspoelgasten!
En paprika's en tomaten doen we wel met machines oogsten, anders zijn ze met dat tempo van hun al verrot voor ze in de winkels liggen... laughmodus uit.

Ciprinus | 13-06-15 | 19:37

@ necrosis | 13-06-15 | 19:35
Als je klonen zich dood werken, betaal je zoveel erfbelasting dat je per saldo er bij inschiet...
Zou het niet doen...

Bakschuif | 13-06-15 | 19:37

Helemaal mee eens, alle immigranten gaan direct huppelend naar het werk, gaan van blijdschap Nederlands leren en na decennia hebben we dan eindelijk échte cultuurverrijkers. Het ei van Columbus, Quit FTW!!!

Pimol | 13-06-15 | 19:36

Really Quid? Dus over een jaar heeft Nederland 30 miljoen inwoners die allemaal in de kassen gaan werken en openbare wc's schoonmaken...
Het zal een onleefbare situatie worden waar een groot deel van de nieuwe medelanders geen huis heeft om in te leven en we ghetto's krijgen met Afrikaanse toestanden zoals in Lagos. Wel eens geweest in dat Lagos, waarschijnlijk niet. Ik heb 11 jaar in Nigeria gewerkt en dat wil je niet in Nederland.

clockandhammergame | 13-06-15 | 19:35

@Tommygunner | 13-06-15 | 19:28
Ik zou mezelf het liefst twee keer klonen.
Dan kunnen ze beiden een aparte dienst draaien en draai ik me nog een keer om in mijn mandje terwijl het geld tegen de plinten klotst.
Nu nog een manier verzinnen om de hand van de blauwe brigade uit mijn kontzak te houden....

necrosis | 13-06-15 | 19:35

@ Quid
Hou 'sop aan die viltstiften te snuiven....

Bakschuif | 13-06-15 | 19:34

"Hoe langer de verdeling van welvaart in de wereld scheef hangt in het voordeel van het Westen, hoe meer mensen die welvaart gewoon halen."

Voor die welvaart is KEIHARD GEWERKT Quid. Die is niet zomaar aan komen waaien. Die hebben we niet gestolen, die hebben we niet gekregen maar gewoon gecreëerd door generaties van snoeihard werkende Nederlanders die van een stuk moerasdelta een groot succes hebben gemaakt. We hoeven de vruchten van die welvaart echt niet zomaar weg te geven of ons voor die welvaart te schamen. Het zijn eerlijk verdiende pegels.

Bram8821 | 13-06-15 | 19:33

Goed plan kwit. De praktijk: De handjesophouders gillen discriminatie en eisen een uitkering wegens gelijkheidsbeginsel.
Ik trap niet meer in die linkse praatjes.

Wim Venijn | 13-06-15 | 19:33

@eelko1976 | 13-06-15 | 19:27
In de kassen kun je geen werk meer vinden.
Daar maken de Polen de dienst uit.
En zou je 'vluchtelingen' willen omruilen met 'gelukszoekers'?
Echte vluchtelingen hebben namelijk geen geld om 'Fort Europa' te bereiken.

necrosis | 13-06-15 | 19:32

-weggejorist-

macaroni&kaas | 13-06-15 | 19:31

Totaal wereldvreemd.
Stop eens met blowen Quid.

Desmoulins | 13-06-15 | 19:31

Ik ben voor, aan het werk.

Pete Stone | 13-06-15 | 19:31

Wat een naïef gelul. Hoe moet je werken voor je geld als je niks kan? En zelf een woning betalen? Er zijn amper betaalbare woningen.

Nilfisk | 13-06-15 | 19:30

Tuulk want ze hebben allemaal de vaardigheden waar we hier zo om zitten te springen. En als ze even geen werk hebben mogen ze bij Kwit logeren. Allemaal.

Godsammekraken | 13-06-15 | 19:30

Je zou jezelf moeten mogen klonen en die dan ter werk stellen. Dat zou pas mooi en effectief zijn. Slavernij 2.0.

Tommygunner | 13-06-15 | 19:28

Basisinkomen. Anders allemaal deaud.

gentle giant | 13-06-15 | 19:28

En hoeveel van hen die geen werk kunnen krijgen gaan dan op het dievenpad en erger?

Rest In Privacy | 13-06-15 | 19:27

Vluchtelingen die gaan werken voor hun geld?
Mensen die dat beweren komen zelf uit 'the twilight zone'.

necrosis | 13-06-15 | 19:27

Lekker racistisch stuk Quid... Vluchtelingen zijn alleen maar goed om in kassen te werken wat Nederlanders weigeren te doen ?

eelko1976 | 13-06-15 | 19:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken