Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

IJsbeer eet dolfijn: schuld van klimaatverandering

ijsbeereetdolfijn.jpgDobberdolfijn vlucht voor klimaatveranderingen naar het altijd aantrekkelijkere noorden, maar wordt opgegeten door ijsbeer. De zoveelste gedesillusioneerde vluchteling uit zuidelijkere streken. Dit is een unieke foto, want nooit eerder werd gedocumenteerd dat een ijsbeer een witsnuitdolfijn op het menu had staan. Normaal zijn hun leefgebieden tijdens de vroege lente strikter gescheiden dan mannen en vrouwen tijdens een bijeenkomst van islamitische persuasie. Maar dankzij het opwarmen van de aarde kwam deze ongelukkige Flipper iets te noordelijk uit en raakte gevangen in het ijs. De wetenschappelijke gemeenschap reageert geschokt met allerlei grafiekjes, kaartjes en voetnoten. De foto is genomen op Svalbard, een kudde Noorse eilanden in de Barentszee. Zie hier het gruwelijke resultaat van uw tuintegels, uw terrasverwarming, uw dieselmotor in het stadscentrum en uw aversie van windmolens. Het jaagt complete roedels donkergetinte witsnuitdolfijnen rechtstreeks in de armen van gulzige blanke ijsberen. Verdomme. IJsberen die witsnuitdolfijnen opvreten... In wat voor wereld leven wij? Een wereld die compleet naar de klote gaat, zo'n wereld. En het is uw schuld.

Reaguursels

Inloggen

Dat CO2 een belangrijk broeikasgas is moeten we niet ontkennen. Ik heb een Nederlandstalige website gevonden waarin haarfijn met grafiekjes het complete broeikasgasproces wordt uitgelegd:

klimaatgek.nl/wordpress/broeikastheori...

Er is natuurlijk ook nog de site van het KNMI, waarin het allemaal iets simpeler wordt uitgelegd:

www.knmi.nl/klimaatdesk/broeikaseffect...

Oordeelt u zelf, want ik word er niet veel wijzer van. Het lijkt er overigens wel op dat CO2 de stof is die de concentratie van andere stoffen in de atmosfeer kan bepalen.

Alexander des Burgus | 14-06-15 | 03:58

@rodierodie
Zeker, maar het gaat mij om het ontbreken van de antropogene component en de causaliteit van het CO2-gehalte. Het is altijd een andere factor die de verandering teweeg brengt.

Gezien het feit dat warmer oceaanwater minder CO2 kan opnemen, is waarschijnlijk het CO2-gehalte gestegen. Daarbij is de werking van CO2 vrij beperkt geweest, omdat je anders eenvoudigweg in een uit de hand lopende feedbackcyclus zou komen. Het is echter nooit zo geweest, dat eerst het CO2-gehalte steeg.

Plusser | 14-06-15 | 01:18

Ies natoer.

hotmint | 14-06-15 | 00:52

Dolfijnenijs. Erg lekker.

Von Paushaus | 13-06-15 | 23:44

Ben zelf trouwens ook geen voorstander van een paar ijsbeertjes te gebruiken als klimaatvoorspelling oid. Er zijn genoeg andere methodes!

rodierodie | 13-06-15 | 23:42

Plusser | 13-06-15 | 23:32
Het staat verdorie in de beschrijving van je link... Er zijn af en toe periodes van temperatuurstijging waarbij CO2 achterloopt op temperatuur; in deze periodes wordt de temperatuurstijging veroorzaakt door orbital forcing (de manier waarop de Aarde om de zon draait, zoek maar eens op obliquity, precession en eccentricity). Echter vrij snel, wordt de temperatuurverandering bepaald door (o.a.) CO2, waarbij CO2 een dominante rol speelt. Zie de orbital forcing maar als een soort trigger; daarna nemen andere factoren (zoals bvb CO2) het over.

Dus @Vredige libertariër | 13-06-15 | 23:19 , CO2 speelt zeker een prominente rol, dat probeer ik nu al de hele tijd te zeggen (zie ook mijn andere comments), maar er is zowel een lag- als een lead-kant van het verhaal aan de CO2-zijde. Neemt niet weg dat CO2 een dominant oorzaak van temperatuurstijging is, ook vandaag de dag!

rodierodie | 13-06-15 | 23:41

Het doet me trouwens denken aan het walrussenverhaal van een jaar geleden. Dat zou ook nieuw zijn en te danken zijn aan klimaatverandering, totdat de beesten het al veel langer bleken te doen.

polarbearscience.com/2014/10/01/mass-h...

Plusser | 13-06-15 | 23:36

Oh, en mijn live Jawor36, CO2 levels lopen achter op de opwarming. CO2-hypothese is ongeveer even houdbaar als het creationisme.

www.newscientist.com/data/images/ns/cm...

Punt. Uit.

Plusser | 13-06-15 | 23:32

La Bailaora | 13-06-15 | 21:07: ga een. tijdje op Venus wonen als je zo van CO2 houdt.

jeandubois | 13-06-15 | 23:19

rodierodie | 13-06-15 | 22:30
Ik heb 6 dakramen in mijn huis, en als het buiten 10 graden is, dan is het binnen zonder stoken binnen no time 20 graden. Is haast hetzelfde principe, de zonnestralen komen via het raam binnen, warmen de lucht op, en die warmte komt dan vast te zitten achter de isolatie. Is hetzelfde principe als op veel grotere schaal, dus je zou zeggen dat het juist heel gemakkelijk te begrijpen is dat CO2 opwarming veroorzaakt.
Je zou het zelfs thuis met een simpele proefopstelling aan kunnen tonen, het "CO2 zorgt niet voor opwarming"-argument vind ik echt heel lastig te begrijpen, het is zo verdomde simpel...

Vredige libertariër | 13-06-15 | 23:19

nou volgens mij is dat gewoon natuur hoor ijsberen eten van alles ook n dolfijntje
al twijfel ik aan echtheid foto

cryptolau | 13-06-15 | 23:15

Ik val in herhaling, maar ook in dit is een gevalletje idiote ontkenning van feiten. Klimaatverandering in de huidige vorm heeft een menselijke oorzaak, punt.
jawor36 | 13-06-15 | 14:35
En toch heb ik op een site gelezen dat niet alleen de aarde opwarmt, maar de meeste planten in het zonnestelsel. Zo groot is het effect van de uitstoot van CO2 door de mensen. Erg hé?

Chiefmate | 13-06-15 | 23:08

ben kokhals | 13-06-15 | 20:23: als je de artikelen op skepticalscience.com zou kezen en begrijpen zou je niet zulke onzin uitkramen. Maar een zgn. Klimaatskepticus die naar skepticalscience.com linkt is wel hilarisch. Een beetje alsof iemand die zweert bij alternatieve geneeskunde verwijst naar de site van de Vereniging Tegen Kwakzalverij om zijn argumenten kracht bij te zetten. Ik weet niet wat je ermee voor ogen hebt, maar als het je bedoeling was om de indruk te wekken dat je weet waar he het over hebt weet ik niet of je in die opzet helemaal geslaagd bent. En een artikel uit 2010 over climategate?? Iedereen weet vijf jaar later echt wel dat er niets aan de hand was en dat alle onderzoekers volledig vrij van elke blaam zijn - dat blijkt uit diverse onderzoeken.

jeandubois | 13-06-15 | 23:07

La Bailaora | 13-06-15 | 21:07

Zeg je nu dat er geen enkele keer is geweest dat CO2 temperatuur beïnvloedde? lol. Het is inderdaad zo dat wel eens is voorgekomen dat een temperatuurstijging werd gevolgd door een stijging in CO2. Echter is het temperatuur wat het grootste deel van de tijd de CO2 stijging volgt. Overigens zijn er inderdaad ook nog andere factoren die een temperatuurstijging veroorzaken, maar CO2 is wel een major factor. De correlatie tussen CO2 en temperatuur is er dus één van lag & lead!

Die periode in het Ordovicium had overigens veel lagere zonactiviteit wat de lagere temperatuur verklaart. Dit gaat prima samen met hogere waardes van CO2.

rodierodie | 13-06-15 | 22:30

Of de zwartsnuitdolfijn is dood gegaan en met de golfstroom mee gedreven. IJsberen eten ook aas.

Jan de Schot | 13-06-15 | 21:12

@ben kokhals | 13-06-15 | 20:23
Ben kokhals: je bent een held. Al die gasten hier die roepen over zogenaamde 'experts'. Beter hebben ze niet, argumenten zijn niet meer nodig, alleen het 'ik weet het beter dan jij' argument. Zo van 'alle wetenschappers zeggen...' argument. Dat wetenschappers met een andere opinie op fascistische wijze de mond worden gesnoerd, en anderen met andere opinie zich niet meer uit durven te spreken uit angst voor hun baan, dat wordt er niet bij verteld (ik ken ze persoonlijk).

Bewijzen zijn verder niet nodig, zogenaamde wc-eend argumenten als 'peer reviewed' zijn voor hen argumenten. Tsss. Alsof we niet weten dat die lui voor geld elkaars rug wassen. Oplichters zijn het.

CO2 is verder het beste gas op aarde. Samen met water zorgt het voor het leven op aarde: fotosynthese. En die randdebielen hebben het tot de duivel op aarde verklaart. Terwijl het leven bijna stikte tijdens de laatste ijstijd, toen de CO2 gehaltes daalden tot onder de 200ppm (dat is maar 0.02%), zeer gevaarlijke waardes voor het overleven van planten en dus dieren... En terwijl we de laatste eeuw de hoeveelheid CO2 verhoogd hebben van 0.03 naar 0.04% zou dat catastrofale gevolgen hebben? Een gas dat bijna niet voorkomt (tov 20% zuurstof?). Mensen laten zich werkelijk elke onzin op de mauw spelden.

Er is in de geologische geschiedenis geen enkele tijd geweest waar CO2 de temperatuur beinvloedde, maar men blijft maar proberen te roepen dat het vandaag de dag dat wel zou doen. Ineens zou de natuur zich anders gedragen: in het Cambrium was er wel 20x meer CO2 dan vandaag de dag, maar geen andere temperatuur. In het Ordovicium was er een ijstijd zo koud dat zelfs de evenaar bevroren was, met CO2 gehaltes veel hoger dan vandaag. En de laatste 8000 jaar nam de CO2 lichtjes toe, de temperatuur lichtjes af. Ook dat is niet conform wat die oplichters je doen geloven.

Kortom, zeer moedig van je dat je tegen de stroming in zwemt en ze vertelt waar het op staat.

La Bailaora | 13-06-15 | 21:07

ben kokhals | 13-06-15 | 20:23
Skepticalscience.com is waarschijnlijk de beste website om te leren over global warming. Grappig dat je daarnaar linkt. :D

Vredige libertariër | 13-06-15 | 21:01

@jeandubois | 13-06-15 | 19:49 "ben kokhals doe even de peer-reviewed papers die bij al je beweringen horen."
.
Hé, de Alinsky "doe es een linkje" truc. Maar omdat het weekeinde is geef ik je een handig overzichtje met een par papers met linkjes om dit weekeinde door te lezen www.skepticalscience.com/peerrevieweds...
En hier een artikeltje over het probleem met wetenschappelijke papers die de believers, de klimaatjomandas niet zinnen: www.theguardian.com/environment/2010/f...
Sterkte ermee.

ben kokhals | 13-06-15 | 20:23

Bij mij in de buurt lopen ook een aantal donkergetinte witsnuitdolfijnen.

Bubsy | 13-06-15 | 20:08

ben kokhals | 13-06-15 | 19:39: doe even de peer-reviewed papers die bij al je beweringen horen.

jeandubois | 13-06-15 | 19:49

@Vredige libertariër: blijft inderdaad raar hier. Astronomie en wolkenkrabbers bouwen laten we aan experts over, maar van klimaatwetenschap heeft schijnbaar iedereen verstand hier. Dat de afgelopen 100 jaar gemiddeld genomen de temperatuur met 0.7 graden is gestegen bewijst wel dat je niet ff een thermometer in de grond kan steken of je vinger in de lucht houden om tot die conclusie te komen. Overigens zijn ijsberen of panda's natuurlijk ook geen goede maatstaven criteria voor klimaatverandering.

gast128 | 13-06-15 | 19:42

@Rob Voerman3529 | 13-06-15 | 19:04 "Slechts een aantal rechtse partijen w.o. de PVV en Geenstijl blijven het nog steeds ontkennen,omdat ze denken dat het een complot van links is."
.
Nee, heeft niks met "rechts" te maken, maar met de fraudes en leugens van de believers. Het is dus andersom, slechts een aantal klimaatjomandas geloven nog in global warming, en dan nog anthropogeen ook. Sommigen weten niet beter, anderen hebben er baat bij (de mega CO2 uitstotende Al Gore wordt kletsend megarijk, en dan is er nog die Agenda 21, of is de VN een "complot"?).
Maar ijsberen zouden rond 2014 uitgestorven zijn en de noordpoolkap weggesmolten en meer van die hysterische onzin. De believers waren en masse aan het hyperventileren: "science is settled” (dus niet) “global warming is een feit" (dus niet, zie hiervoor).
Wat wél een feit is, is dat door het mislukken van Kopenhagen in 2009 de mensheid is ontkomen aan een eco-fascistische tirannie: "the then-secret draft Copenhagen Climate Treaty proposed the establishment of an unelected world government with powers to bring all free markets to an end and to inflict unlimited taxes, fines and regulations on all nations".
Misschien kuunnen de believers een klimaatkerkje beginnen of zo, dan kan de mensheid verder, zonder kaalgeplukt en gecommandeerd te worden en over de schouders te hoeven kijken voor eco-tirannetjes winteryknight.wordpress.com/2015/06/0...

ben kokhals | 13-06-15 | 19:39

ben kokhals | 13-06-15 | 18:59
Oh, en over deze zin:
"The scientific community would come down on me in no uncertain terms if I said the world had cooled from 1998,"
Zou je zo vriendelijk willen zijn de volgende zin ook even te kunnen posten? Of is dat niet leuk, als de quotes in hun context staan, het is grappiger om als een lolbroek iemand woorden in de mond te leggen die jij min of meer zelf verzonnen hebt.

Vredige libertariër | 13-06-15 | 19:25

ben kokhals | 13-06-15 | 18:59
Nou, als je met je plemp inderdaad decennia aan wetenschap ontkracht hebt, dan lees ik binnenkort wel in de krant over hoe je de nobelprijs hebt mogen ontvangen. Ik ga natuurlijk niet daadwerkelijk van die complottheorielinkjes van je lezen, je mag me proberen te overtuigen door naar peer reviewed papers te linken. Groetjes.

Vredige libertariër | 13-06-15 | 19:21

Rob Voerman3529 | 13-06-15 | 19:04
Geenstijl al best een tijd niet meer hoor, kan de laatste ontkenning niet eens meer herinneren, moet jaren geleden zijn geweest. Geenstijl is nu overgestapt op zeiken over hoe duur het oplossen wel niet is, dus global warming bestaat wel, maar je moet er niets aan willen doen, want kost duuuuur.

Vredige libertariër | 13-06-15 | 19:20

@ben kokhals

Heb je wel eens een figuur over klimaatverandering gezien? En is het wel eens opgevallen dat het nooit een rechte lijn is, maar dat er altijd een soort schommeling optreedt? Dit is het verschil tussen kijken op de kleine schaal (wat jij doet) en uitzoomen, en dus het kijken op de grote schaal. Klimaatverandering is niet iets wat je over een periode van 15 jaar bestudeert... 15 jaar (zeker voor mij als geoloog) is heel weinig. Overigens wordt die "pauze" die nu optreedt o.a. gewijd aan de oceanen. Deze kunnen vrij veel warmte opslaan. Even googlen en je vindt een schat aan informatie!

rodierodie | 13-06-15 | 19:14

Tja, klimaatverandering en zeespiegelstijging is nu eenmaal een feit, of je het nu leuk vindt of niet. Slechts een aantal rechtse partijen w.o. de PVV en Geenstijl blijven het nog steeds ontkennen,omdat ze denken dat het een complot van links is. Slaap lekker door, maar wees dan wel zo flink en biedt dan alsnog over 20 jaar jullie excuses aan aan jullie kroost / nageslacht... Fijne avond verder.

Rob Voerman3529 | 13-06-15 | 19:04

@Vredige libertariër | 13-06-15 | 18:44 "Dat artikel is in 2012 geschreven, het moet dus zijn "global warming stopped 19 years ago" ondertussen."
.
Okay dan: "Satellite Data Shows No Global Warming For Nearly 19 Years" dailycaller.com/2015/06/04/satellite-d...
En voor je zegt dat de website niet in orde is of het een zetfout is ofzo: "The climate-research establishment has finally admitted openly what skeptic scientists have been saying for nearly a decade: Global warming has stopped since shortly before this century began." (WSJ 2014) En dan komtie: "The scientific community would come down on me in no uncertain terms if I said the world had cooled from 1998," wrote Phil Jones of the University of East Anglia in Britain in 2005." www.wsj.com/articles/matt-ridley-whatever-hap...
En waar is die ijstijd eigenlijk gebleven die in de jaren '70 voorzien werd: (Newsweek 1975, pdf) denisdutton.com/newsweek_coolingworld....

ben kokhals | 13-06-15 | 18:59

ben kokhals | 13-06-15 | 18:40
Dat artikel is in 2012 geschreven, het moet dus zijn "global warming stopped 19 years ago" ondertussen.
Niet dat het nog zou kloppen hoor, maar dat deed het ook niet toen het geschreven werd. blog.metoffice.gov.uk/2012/10/14/met-o...

Vredige libertariër | 13-06-15 | 18:44

@rodierodie | 13-06-15 | 18:27 "Wanneer je kijkt naar de verwarming die optreedt (of zijn er ook nog mensen die dat ontkennen?)"
.
"Global warming stopped 16 years ago, reveals Met Office report quietly released" www.dailymail.co.uk/sciencetech/articl...

ben kokhals | 13-06-15 | 18:40

Verwarming van het klimaat is in het geologische verleden inderdaad vaker voorgekomen. Echter, onderzoek heeft uitgewezen dat er een duidelijke "human footprint" zichtbaar is. Wanneer je kijkt naar de verwarming die optreedt (of zijn er ook nog mensen die dat ontkennen?) is er een significant stuk verwarming wat niet door de "natuurlijke" processen verklaard kan worden --> maar wel door ons.

Ook de snelheid waarmee het klimaat verwarmt is wat anders dan wat we in het geologische verleden gezien hebben. De huidige opwarming gaat vrij snel namelijk...

rodierodie | 13-06-15 | 18:27

Zijn die "31,487 American scientists" die kritiek hebben op dat globalwarming gedoe "paranoïde"?
ben kokhals | 13-06-15 | 17:38
Ja.

Vredige libertariër | 13-06-15 | 18:24

Prima toch, een wat ruimer voedselaanbod. 15 jaar geleden at hier ook niemand sushi, toen had je alleen rolmops

Tsjernodebiel | 13-06-15 | 18:08

Kwit kan je ook alles wijsmaken
Maak me pas wakker als een ijsbeer een pnguin opeet....

RonnieKray | 13-06-15 | 17:47

@kloopindeslootjijook | 13-06-15 | 17:27 "Er is maar 1 echte oplossing; minder mensen op de wereld."
.
Geduld, die gewenste afname van de wereldbevolking is in zicht: www.youtube.com/watch?v=iodJ0OOdgRg

ben kokhals | 13-06-15 | 17:43

@jawor36 | 13-06-15 | 16:58 "bewijs na bewijs"
.
Fraude ("hide the decline") na fraude www.telegraph.co.uk/comment/11367272/C... na fraude wattsupwiththat.com/2015/01/16/peer-re... (enz) zal je bedoelen. En sinds wanneer is de Vereinigde Naties een "complot"? Zijn die "31,487 American scientists" die kritiek hebben op dat globalwarming gedoe "paranoïde"? www.petitionproject.org/
Martin Bosma had voor klimatofobe "believers" een prachtige beschrijving bedacht: KlimaatJomanda. Daar doe jij me eerlijk gezegd een beetje aan denken:)

ben kokhals | 13-06-15 | 17:38

Er is maar 1 echte oplossing; minder mensen op de wereld. Dan kun je wachten tot de wal het schip keert door voedseltekorten en watertekorten onder het mom, 'de vrije markt lost alles op' maar waarom zou je het zover laten komen?

kloopindeslootjijook | 13-06-15 | 17:27

Dolfijnen jagen? Dat mag niet van de partij van de Dieren, weet die IJsbeer dat wel?

kloopindeslootjijook | 13-06-15 | 17:12

ben kokhals | 13-06-15 | 15:39

Om zo moe van te worden... Discussie met complotdenkers als jij. Jaren van onderzoek, duizende publicaties en bewijs na bewijs produceren zal gasten als jij nooit overtuigen omdat je zo vast zit in je paranoïde denkpatronen. Het heeft gewoon geen zin.

Om dan ook maar even een complottheorietjes op tafel te gooien: Het grote geld zit aan de zijde die belang heeft bij het ontkennen van klimaatverandering.

jawor36 | 13-06-15 | 16:58

-weggejorist-

Frikandel_met_mayo | 13-06-15 | 15:56

jawor36 | 13-06-15 | 14:07
Dat argument werkt beter als je niet tegen creationisten praat. Mensen met aluminiumfolie om hun hoofd gewikkeld, zoals ben kokhals, kunnen je ook slecht verstaan, dus argumenten hebben in het algemeen weinig effect.

Vredige libertariër | 13-06-15 | 15:50

Vredige libertariër | 13-06-15 | 15:48 Oooooowkeee man.

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 15:49

Gek eigenlijk dat je daar nooit wat van hoort. Dat er helemaal geen conscensus is onder wetenschappers.
Willianus Wortelus | 13-06-15 | 15:42
Komt omdat er wel een consensus is, en omdat WSJ een rechts complotkrantje is.

Vredige libertariër | 13-06-15 | 15:48

Die dolfijn was al dood , ijsberen zijn aaseters. Een dolfijn is snel ,slim en heeft sonar ,die valt heus niet ten prooi aan zo een domme ijsbeer.

labaria | 13-06-15 | 15:45

Laat ik nou toevallig gisteren een uur langszij witsnuitdolfijnen hebben gevaren! Schitterende, speelse beesten.

Buggert | 13-06-15 | 15:42

ben kokhals | 13-06-15 | 15:23 Je hoort overal de claim:

"97 % of all scientists agree". Steeds. Maar. Weer.

Dat hebben ze eens onderzocht vorig jaar. Met wel heel erg verassende resultaten: www.wsj.com/articles/SB100014240527023...

Gek eigenlijk dat je daar nooit wat van hoort. Dat er helemaal geen conscensus is onder wetenschappers.

Maargoed. Liegen en bedriegen mag volgens de Linksche Kerk.
Alles voor de goede zaak!!

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 15:42

jawor36 | 13-06-15 | 14:07 Evolutietheorie is wat er staat: een theorie. Daar kan je een mening over hebben. Global warming is ook een theorie, gebaseerd op frauduleuze pseudo wetenschap. Dus ook daar kan je een mening over hebben. Tenzij je net als andere klimaatnazis vindt dat andersdenkenden en tegensprekende wetenschappers gestraft moeten worden www.americanthinker.com/articles/2012/... Dan is het geen theorie meer maar een gevaarlijke ideologie, of geflipte religie zo je wilt, compleet met inquisitie.

ben kokhals | 13-06-15 | 15:39

Prijsvraag van de week, "Zoek de 7 verschillen" en maak kans op een gratis bbq-pakket i.imgur.com/ShVnOE6.jpg

Hekke Garrie | 13-06-15 | 15:39

Het wachten is op Gario die demonstreert tegen zwarte ijsberen.

voorschot | 13-06-15 | 15:36

Ga eens lekker zwemmen in de noordzee met je opwarming van de aarde.
Je ballen vriezen eraf.

de democrator | 13-06-15 | 15:24

@jawor36 | 13-06-15 | 14:35 Een mogelijke klimaatverandering heeft net als de klimaatveranderingen uit het verleden geen menselijke oorzaak, punt. En Global Warming is een pseudo-wetenschappelijke hoax. Punt. Het is slechts een peperduur werktuig om een wereldwijde tirannie te vestigen:

"They have long wanted to set up what is kown as the socialist international, a single giant global tyranny, an unelected world government with world powers to bring all free markets to an end and to inflict unlimited taxes, fines and regulations on all nations. The then-secret draft Copenhagen Climate Treaty (2009) proposed the establishment of an unelected world government with powers to bring all free markets to an end and to inflict unlimited taxes, fines and regulations on all nations".

ben kokhals | 13-06-15 | 15:23

bergsbeklimmer | 13-06-15 | 15:12 Het is altijd leuk discussiëren met dat linksvolk :)

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 15:21

Ok, vraag. Welke hoort niet in dit rijtje thuis: ijsberen, zwarte beren, en masturberen?

Oplossing: ˙ɟlǝz ǝɾ unʞ ʇsǝɹ ǝp ʇuɐM ˙uǝɹǝq ǝʇɹɐʍZ

Opslag Medium | 13-06-15 | 15:21

Hey, die ijsbeer kan helemaal niet, want die had vorig jaar uitgestorven moeten zijn volgens (de stinkrijk wordende) klimaatgoeroe Al Gore. En dat ijs zou allang gesmolten zijn, volgens zijn hockeystick-hippies.

ben kokhals | 13-06-15 | 15:13

Klimaatverandering in de huidige vorm heeft een menselijke oorzaak, punt.
jawor36 | 13-06-15 | 14:35

Kijk dat noem ik nog eens een argumentatie! Een beetje stampvoeten erbij doet ook wonderen.

Arme gehersenspoelde.

bergsbeklimmer | 13-06-15 | 15:12

Maar hé, ik zal nog eens goed lachen als Nederland voor 1/3 onder water ligt en overspoeld wordt met klimaatvluchtelingen, gigantische voedselprijzen en een regering die er niks aan doet. Kunnen jullie er ineens huilerig over doen in jullie topics. Have a nice day!
die_Dwayne | 13-06-15 | 14:06 |
.
Ik wacht al sinds de klimaathysterie begon op de dag dat ik eindelijk naar het strand in Amersfoort kan, heerlijk onder de palmbomen zitten (hapje, drankje) en wat zwemmen in het water van tropische temperaturen. Maar helaas, ben alwéér blij gemaakt met een dooie mus.
.
O ja en diep in het noordpool-ijs heeft men varens gevonden. 't Is maar dat u het weet.

Lupuslupus | 13-06-15 | 15:05

Het is allang achterhaald dat ijsberen alleen maar robben eten.
Ze eten alles. Walrus, walvis, Beluga's, mensen, afval, zeewier, en ja, dus ook een verdwaalde dolfijn.
Het zijn gewoon opportunisten.

Schietmijmaarlek | 13-06-15 | 14:54

Dit straalt natuurlijk wel weer negatief af op bontkraagjes.

Hekke Garrie | 13-06-15 | 14:47

@Johnny Quid | 13-06-15 | 12:49 De aarde warmt niet op (Global Warming is een hoax), en de enige directe bedreiging voor de mensheid zijn de globalisten, banksters en klimaathippies.

ben kokhals | 13-06-15 | 14:43

Nog niemand over de sonar van de Amerikaanse marine? Stoort de geluidspulsen van walvissen, dus deze dolfijn kan best grondig verdwaald zijn, onder het ijs geraakt en daar gestikt (want in open water vangt een ijsbeer echt geen dolfijn) en dood aangespoeld. Ijsbeer zij wel gek zijn als hij dat liet liggen. Heeft niets met opwarming te maken, gewoon verdwaald.

Synecdoche | 13-06-15 | 14:39

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 14:21

Ik val in herhaling, maar ook in dit is een gevalletje idiote ontkenning van feiten. Klimaatverandering in de huidige vorm heeft een menselijke oorzaak, punt.

jawor36 | 13-06-15 | 14:35

@die_Dwayne | 13-06-15 | 14:06
.
Zo raak. Comment van de dag.
Neen, van de week, zeg ik!

Piet Karbiet | 13-06-15 | 14:22

jawor36 | 13-06-15 | 14:07 Klimaatverandering is inderdaad een feit. Klimaat veranderd al sinds het bestaan van de aarde en zal altijd blijven veranderen.

De crux is echter dat een groep malloten (klimaatwetenschappers) ons wil doen laten geloven dat de mens er schuldig aan is. Da's natuurlijk de grootste kolder die er bestaat.

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 14:21

Grappige pica - iets van eating the Alien.

XHannibalX | 13-06-15 | 14:18

De opwarming van de aarde kan mij niet snel genoeg gaan.
*kachel streepje erbij*

PieterPassant | 13-06-15 | 14:18

@die_Dwayne | 13-06-15 | 14:06
Welnee. Dan dobberen we gewoon massaal naar Marokko en gaan we in groepjes daar berbertjes pesten..

Rest In Privacy | 13-06-15 | 14:15

Die grote foto staat leuk leuk als bureaublad achtergrond op je pc.

Raider Twix | 13-06-15 | 14:09

Het is de schuld van die dieselmotor van Groenlinks in Utrecht, die met die camera op een paal.
En van die oude dieselauto van Femke Halsema.

Raider Twix | 13-06-15 | 14:08

Guy Veropzoudten | 13-06-15 | 13:06

Kansloos... De discussie over klimaatverandering vertoont tekenen van het verzet tegen de evolutietheorie. Het wetenschappelijk bewijs maar blijven ontkennen omdat je hersenpan het niet kan verkroppen dat je huidige 'geloof' ontkracht wordt. Klimaatverandering is meetbaar. Opwarming van de aarde ook. Je kan geen mening hebben over klimaatverandering, het is namelijk een feit. Ontkennen is net zo debiel als roepen dat de aarde plat is.

jawor36 | 13-06-15 | 14:07

Da magnie heee...
WITTE sneeuw en WITTE ijsberen
iez diskriminazie en racisme.

meneer Q | 13-06-15 | 14:06

-weggejorist-

die_Dwayne | 13-06-15 | 14:06

vhKarelkruizenruiker | 13-06-15 | 13:59
Ja, ik denk dat toonaangevende klimaatwetenschappers niet weten dat het klimaat een miljoen jaar geleden ook veranderlijk was. Jouw post zou ze de ogen openen als ze het zouden lezen. Ik ben verder niet sarcastisch ofzo hoor, jij bent echt superslim en kan die wetenschappers die 10-tallen jaren gestudeerd hebben zeker nog wel het één en ander bijbrengen.

Vredige libertariër | 13-06-15 | 14:03

Al die geitenwollensokken snuffelaars en andere klimaatsubsidiesponjes, zouden eens een dagje met geologen op pad moeten. (wij denken dat de aarde zo'n beetje 2000 jaar geleden begon te leven, maar dat jaartal is voor een gemiddelde geoloog iets van vorige week) Die zijn gewend om verder terug te kijken en dan kom je er achter dat klimaat opwarming, al veel eerder voorkwam. Voorbeeld: er zijn haaientanden gevonden in de diepe krochten van Limburg, dat betekent dat een miljoen jaar geleden (over zo'n periode praat de geoloog graag) de aarde erg warm was, zo warm dat de toenmalige oceaan tot diep in Europa doordrong. M.a.w. klimaat opwarming is van alle tijd...

vhKarelkruizenruiker | 13-06-15 | 13:59

Brimstich | 13-06-15 | 13:16
Ik denk niet dat men verder zal komen dan "ehh, nature, linkse kerk vol met gesoepsidieerde fopwetenschappers". Heeft denk ik niet veel zin om nog te proberen ze iets bij te brengen, jarenlange indoctrinatie door een wetenschapontkennende geenstijl-redactie heeft verruit de meeste reaguurders volstrekt immuun gemaakt voor wetenschappelijke feiten.

Vredige libertariër | 13-06-15 | 13:58

En de ijsbeer wordt gegeten door Eskimo's.
Noem het de voedselketen.
Vind het interessant hoe zwervers rond een vijver met eendjes altijd voor de etensrestjes in de prullenbakken gaat.
Ik maak me meer zorgen over de geest van de mens die zichzelf zo super geweldig vindt en wel even laat zien hoe je de natuur onder controle houdt.
Was gisteren een mooie documentaire aan het kijken over de evolutie van de dieren .... toen kwam de dinausaurus ... toen een meteoriet .... lol.
Gelukkig hebben we wel nog Bruce Willes.

ET007 | 13-06-15 | 13:57

Who cares, Only the bears

heytse-loco | 13-06-15 | 13:57

@VanBukkem | 13-06-15 | 13:35
Wees echter zo wijs om zijn / haar pad niet te kruisen als hij/ zij honger heeft.
Dat verlies je....

necrosis | 13-06-15 | 13:55

Welnee, dat is onderdeel van de jachttechniek van ijsberen.
die gaan bij een wak zitten wachten tot een vis komt ademhalen en ...... PATS...
mallekater | 13-06-15 | 13:46
.
Kijk, dàt is nou de schuld van de opwarming van de aarde: een vis die komt ademhalen.

islammoe | 13-06-15 | 13:55

De Inuit plaatsen hun niet rendabele bejaarden op ijsschotsen. Die werden dan opgevroten door den ijsbeer. Daar heeft dit kabinet goed lering uit getrokken.
www.of-kimberlys-pride.com/eskimo_name...
Een god kenden die Eskimos overigens ook niet.

Piet Karbiet | 13-06-15 | 13:53

Kunnen ze die ijsberen niet langs de zuidkusten van Italië en Griekenland laten patrouilleren?

islammoe | 13-06-15 | 13:53

@Sunabalk | 13-06-15 | 13:22
Gelukkig heb ik geen ijsbeer in huis, alleen een paar 'raketjes' in de vriezer.
Dus Rutte moet gewoon doorlopen, niets te zien in casa necro....

necrosis | 13-06-15 | 13:51

fleurtje | 13-06-15 | 13:35 Wat nuance wat betreft doorverkopen van vergunningen: www.polarbearsinternational.org/status...

Lijkt me niks mis mee. Er worden MINDER ijsberen geschoten en de arme locals hebben wat inkomsten.

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 13:49

Geweldig mechanisme die natuur. Het lost het voedselprobleem van de ijsbeer zo op! Dit is evolutie op zijn best.

A la snackbar | 13-06-15 | 13:46

Welnee, dat is onderdeel van de jachttechniek van ijsberen.
die gaan bij een wak zitten wachten tot een vis komt ademhalen en ......PATS...

mallekater | 13-06-15 | 13:46

fleurtje | 13-06-15 | 13:35 Niet opgelet meid? De polulatie is behoorlijk gegroeid de afgelopen 10 jaar.

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 13:45

Offtopic, maar bij die powerbank op dealdumpert kan ik maar niet achter komen wat voltagt zou moeten zijn. Of is dat iets chinees?

Acar_ketimun | 13-06-15 | 13:44

Zelfs de UnaaitmiSteedsvanAchteren snapten ze al dat ze alles vanuit het zuiden moesten bestrijden.

wakker worden | 13-06-15 | 13:42

@necrosis | 13-06-15 | 13:27
Och. Ik heb liever een ijsbeer die door de buurt slentert, dan zo'n roedel van die andere bontkraagjes. Eén ijsbeer is nog te overzien.

VanBukkem | 13-06-15 | 13:35

Eskimo's verkopen d'r afschotvergunningen aan rijke lui ,die dan weer gaan jagen op ijsberen ,de aantallen verminderen, en het klimaat krijgt de schuld . Wanneer worden de mensen eens wakker, en stoppen ze met die lulverhalen te geloven van die klimaatverbeteraars.

fleurtje | 13-06-15 | 13:35

@wakkere_nederlander | 13-06-15 | 12:52
(Willem Barentsz kon de opwarming van de aarde niet snel genoeg gaan.)

VanBukkem | 13-06-15 | 13:29

irritatiefactortje | 13-06-15 | 13:20 U en ik weten dat.

Maar feiten zijn allemaal niet belangrijk. Kids worden en masse wijsgemaakt dat door opwarming van de aarde alle ijsberen in 2050 verdwenen zijn.

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 13:29

Zolang ijsberen nog geen bamboe eten, zoals die maffe beesten in Azië, maak ik me niet zo'n zorgen om hun voortbestaan.

Hobbykip | 13-06-15 | 13:27

@VanBukkem | 13-06-15 | 13:12
Gelukkig woon ik niet op Texel.....
*veilig reaguurt vanuit betonnen randstad*

necrosis | 13-06-15 | 13:27

Brimstich | 13-06-15 | 13:16

Gekker dan gek.

Desmoulins | 13-06-15 | 13:23

Hoog tijd voor een ijsbeerbelasting, niet meneer Rutte?

Sunabalk | 13-06-15 | 13:22

@Willianus Wortelus | 13-06-15 | 13:12
Volgens mij bestaat er niemand die een ijsbeer probeerde kaal te scheren en het overleefd heeft.
Dus waar haal jij die wijsheid vandaan?

necrosis | 13-06-15 | 13:22

"Svalbard"? Dat noemen wij in Nederland toch gewoon Spitsbergen?

Ramsesz | 13-06-15 | 13:20

T'is een blànke ijsbeer, godverdoem.

R. Ketelsteen | 13-06-15 | 13:20

Kwam die dolfijn misschien uit Noord Afrika en zocht hij asiel in het Noorden?

Tijl U | 13-06-15 | 13:19

Beetje raar om gevangen te raken in het ijs als dat net allemaal weggesmolten is door de opwarming van de aarde.

Barani517 | 13-06-15 | 13:19

IJsbeer is ook nog wit. Vast een mannetje ook nog. Dan klopt het natuurlijk wel. Blanke mannetjes: agressie en onderdrukking. Discriminatie! Rascime! Tijd voor een actiegroep.

Tijl U | 13-06-15 | 13:17

Onlangs in Nature een publicatie waarin het Syrische conflict en de vluchtelingenproblematiek in verband wordt gebracht met klimaatverandering en toenemende droogte. Om even aan te geven dat de effecten van klimaatverandering effecten hebben die de meeste mensen niet (willen) zien.

Brimstich | 13-06-15 | 13:16

Ik dacht dat dolfijnen zo intelligent waren. Niet dus. Lol.

Tijl U | 13-06-15 | 13:15

Vlees is vlees, njom njom

IQmin100 | 13-06-15 | 13:14

Wel lachen dit. Alle emo-dierenbeschermers in de war. De lieve dolfijn wordt opgevreten door een gemene ijsbeer. Woehahaha. De knuffelmaffia is het padje kwijt. Want wat is nu meer waard: een ijsbeer of een dolfijn. Kan die ijsbeer een Nobelprijs voor het Vreten krijgen?

Tijl U | 13-06-15 | 13:14

Foto is al een jaar oud, genomen op 2 july 2014, zie figuur 3.
Niets aan de hand dus.
Grappige commentaren ook onder dat artikel trouwens.

Maya de Blij | 13-06-15 | 13:14

Dat is geen dol fijn nieuws...

JockeyM | 13-06-15 | 13:14

Ben ik de enige die er de schurft aan heeft als er een stukje tonijn in zijn blikje dolfijn zit?
Echt niet normaal.
Wisten jullie dat er bij de dolfijnenvangst ook onschuldige tonijnen in die netten komen?
En tonijnen zijn zulke lieve dieren, dus dat is zielig.
Ik keek vroeger ook altijd naar de serie Tonnie de Tonijn, mooi man, zulke beestjes ga je toch niet opeten.

Cuyahoga | 13-06-15 | 13:13

@necrosis | 13-06-15 | 13:09
Voor de biodiversiteit op Texel zou dat niet verkeerd zijn.
Het liefst een mannetje en een vrouwtje.

VanBukkem | 13-06-15 | 13:12

BurgerSpionageNummer | 13-06-15 | 12:57

De vacht van een ijsbeer is wit, wanneer je een ijsbeer kaal scheert is zijn huid compleet zwart. Geen geintje.

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 13:12

IJsbeer eet dolfijn. Quid noemt het opwarming van de aarde (natuurlijk door de mens veroorzaakt, net als de vorige honderden keren dat de aarde opwarmmde, te beginnen in het pre-Cambrium), Darwin noemt het Evolutie.

Darwin wint altijd.

bergsbeklimmer | 13-06-15 | 13:12

@VanBukkem | 13-06-15 | 12:55
Alleen de mensen die vroeger naar de serie Flipper hebben gekeken denken dat dolfijnen zo ontzettend slim zijn.
www.youtube.com/watch?v=VObEibLLw1E

Rest In Privacy | 13-06-15 | 13:09

@VanBukkem | 13-06-15 | 13:02
Sta er niet van op te kijken als er binnenkort ijsberen op smeltende ijsschotsjes landen op Texel....

necrosis | 13-06-15 | 13:09

Toen 'de opwarming van de aarde' bullshit bleek is het maar 'klimaatverandering' genoemd. Het is één grote oplichterij ter meerdere eer en glorie van de letterlijke luchthandel van de crimineel Al Gore en van de belastingverhogingen die de tweede schaapkamer in haar dommigheid weer accepteerde.
Bah!

Guy Veropzoudten | 13-06-15 | 13:06

Is toch hartstikke mooi ? Eerst kregen we die plaatjes te zien van die arme ijsberen die op een afgebroken ijsschots wegdreven. Er werd daarmee gesymboliseerd dat de ijsbeer zou uitsterven. Nou behoeden die dolfijnen hen daarvoor, en is het ook weer niet goed. Pff..

hotnot | 13-06-15 | 13:06

Femke kwam net langs in haar Mercedes en ze zei dat haar kinderen wel met ijsberen mogen spelen, maar niet met bruine beren.

Ko Ranzig | 13-06-15 | 13:03

Lang leve de natoer!

Digitaal Smoelwerk | 13-06-15 | 13:03

@Willianus Wortelus | 13-06-15 | 12:53
Mevrouw ijsbeer was net bezig om een walrus te verorberen, dus meneer ijsbeer moet moet even wachten met ijsberen-neuqseks.

necrosis | 13-06-15 | 13:03

"Maar dankzij het opwarmen van de aarde kwam deze ongelukkige Flipper iets te noordelijk uit en raakte gevangen in het ijs."

Deze zin bevat een tegenstrijdigheid.

Afijn, zolang de giraffe nog niet op het menu van de ijsbeer staat, is er mijns inziens nog niet zoveel aan de hand. Sterker nog, uit bovengenoemd stukje concludeer ik dat het poolijs gewoon weer aangroeit/dichtgroeit. Niks aan de hand dus.

VanBukkem | 13-06-15 | 13:02

Witte ijsbeer is racisme.

Wonderful-Life | 13-06-15 | 13:02

WIT snuitdolfijn....... GVD!
Die ijsbeer snapt er echt niets van..... NSB'er

Dachthetal | 13-06-15 | 13:02

Daarom sla ik altijd jonge zeehondjes met een honkbalknuppel kapot. Voor het milieu.

Piet Karbiet | 13-06-15 | 13:02

@Suerte Piet | 13-06-15 | 12:53
ja, en afkoelen is overigens voor ons veel erger dan opwarmen: tegenvallende oogsten etc...

La Bailaora | 13-06-15 | 13:01

Maak je niet zo druk, de zuidelijken komen naar het noorden omdat het hier warmer wordt. Wij vertrekken straks naar het zuiden omdat het daar kouder wordt. Zo gaat het al zo lang de aarde draait.

Toetsiemonster | 13-06-15 | 13:01

En ik wil ook de sabeltandtijger terug!

eerstneukendanpraten | 13-06-15 | 13:01

Gadverdamme, witsnuitdolfijn is sowieso niet te hachelen.
Nou ja, op een bedje van rucola met wat limoensap en een mierikswortelsausje gaat het nog wel, maar leg dat zo'n ijsbeer maar eens uit.

Cuyahoga | 13-06-15 | 12:59

Eet meer dolfijn!

eerstneukendanpraten | 13-06-15 | 12:59

Adaptatie, een zeer goed eigenschap als een organisme wil overleven.

Statler en Waldorf | 13-06-15 | 12:57

Het zijn ook altijd de witte ijsberen die negatief in het nieuws komen. Over de zwarte hoor je nooit wat ...

BurgerSpionageNummer | 13-06-15 | 12:57

Natuur....... that's it!

Dachthetal | 13-06-15 | 12:55

Dolfijnen zijn dus toch niet zo intelligent als we altijd dachten...

VanBukkem | 13-06-15 | 12:55

Stuur Jesse klaver van GroenLinks om die ijsbeer te overtuigen (bekeren?) om vegetariër te worden.
Ik wacht wel op het het filmpje.....

necrosis | 13-06-15 | 12:55

Gelukkig, want de linkse kerk stelt dat ijsbeertjes verhongeren door warming der aarde veroorzaakt door Ferrari's maar dat is door dit bewijs volledig ontkracht.

ProAsfalt | 13-06-15 | 12:55

Het is in ieder geval net zo bloederig als bij IS, dat dan weer wel.

Rest In Privacy | 13-06-15 | 12:55

één zwaluw maakt nog geen zomer, en één verdwaalde dolfijn maakt nog geen klimaatverandering. Feiten graag, GEEN ziet-u-nou-wel! non sequiteurs.

Adversary | 13-06-15 | 12:54

Zo'n Witte IJsbeer, is dat nog wel van deze tijd?

RobberenRukkie | 13-06-15 | 12:54

Wat ik er van begrijp dat al het zuidelijke wat naar het noordelijke komt voor problemen zorgt. Het is de schuld van de zuidelijken. We moeten ons beschermen tegen de zuidelijken.

Sjaak uit Dordt | 13-06-15 | 12:53

Het klimaat verandert al sinds het bestaat, alleen nu zijn we getuige van de effecten. En als die witte beer nou een bruine beer was geweest, hadden we dan weg moeten kijken?

Suerte Piet | 13-06-15 | 12:53

Mooi. En nou ook nog een beetje voortplanten meneer de ijsbeer, dan komt het helemaal goed met u.

Willianus Wortelus | 13-06-15 | 12:53

De ijsbeer eet gewoon alles wat hij kan vinden.
Willem Barendz zelf stond ook op zijn menu.

wakkere_nederlander | 13-06-15 | 12:52

The observation was made by Jon Aars.

Justevo | 13-06-15 | 12:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken