Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pliesies parkeren nog steeds gratis

geldhierrrr.jpgIedereen chips en bierrr klaar voor een heerlijk avondje campingzender. Peter R. de Vries gaat weer 'agentje pesten' in zijn one-man show op SBS. Weet u nog: die KLPD-ertjes in Zoetermeer die fraudeerden in de parkeergarages. Om de drie uur even opnieuw met de Astra langs de slagboom, en pik in die parkeergelden. Aldus geregistreerd door de verborgen camera. Ja, iedereen sprak er schande van. Hotemetoten die de zaak tot op de bodem zouden uitzoeken, koppen die zouden rollen. repercussies, maatregelen. Blablabla. Welnu. D'r is geen flikker gebeurd. Pliesies parkeren nog steeds GRATIES en voor niets in Zoetermeer. U voelt hem al aankomen, dat worden weer een hoop repercussies, disciplinaire straffen wegens plichtsverzuim en koppen die gaan rollen. Ofwel, in mei 2007, deel 3 van de creatief parkerende pliesies...

Reaguursels

Inloggen

Ach ... Normen en waarden, mannen of vrouwen met en zonder baarden...

Ik zou als Zoetermeerder gewoon een gedeelte gemeentebelasting terugvragen,
en als de gemeente gaat zeiken... Gewoon zeggen dat de Politie/KLPD/AIVD dat gedeelte wel zal betalen van het uitgespaarde parkeergeld.

Grappig is wel, als ik dit geintje uithaal, ik een boete krijg en mijn auto kwijt ben.. maar de heren politie en commissaris(sen) krijgen eens in de anderhalf jaar bezoek van onze altijd schandaalgeile Petor R. de Vriesch. En de betrokken personen krijgen een boze brief en geen kerstpakket.

Het is niet eerlijk... oh nee ik is klein en de KLPD zijn zelfingenomen egocentrische niet nadenkende entiteiten

huigpiercing | 04-12-06 | 21:45

Niet zeiken, iedereen zou dit doen!
Oplossing om iedereen weer te kalmeren is die gasten gewoon te laten declareren. Zij blij, Petertje blij.

Maar: als het inderdaad zo is dat dit misbruik is, kan die garage eigenaar toch gewoon zelf met de pliesies gaan praten?

Waar een pliesie zijn of haar auto neerzet zal mij worst wezen. Als ie zijn werk maar goed doet.

Chipdude | 04-12-06 | 21:33

Wat zal men nog meer bij de KLPD uitspoken wat het daglicht niet kan verdragen ? Ik wed dat dit meer is dan wij allen zullen denken ...................
Wel is nu duidelijk dat een slager nooit in eigen vlees snijdt ............. en wij maar lekker normen en waardes proberen te hanteren en een bekeurinkje elke maand voor 4km te hard krijgen ........... whoooaaaahahaha . En wij moeten vertrouwen krijgen in onze overheid ? wooaaaaahahahaha

Marley | 04-12-06 | 16:06

@rodge
joh, het zijn ambtenaren die de status van surveillance en of hoofdagent al voorbij zijn, wellicht. Dus dat betekent een niet verkeerd salaris, kijkend naar de auto's waarin ze reden. Het is ze allemaal aangeboden; gratis OB vervoer etc. Maar nee, ze peuteren liever in privacy in hun neus.
Iemand waarbij zijn werk grotendeels bestaat uit integriteit zou in mijn ogen per direct onslagen moeten worden en ook de mogelijkheid ontnomen moeten worden om ooit nog een baan te krijgen bij de overheid of voor de overheid. Dit is je reinste corruptie.
Zullen ze nog lang heugen als ze het derde arbeidsjaar ingaan van het productiewerk..

jean claude d'Hommel | 04-12-06 | 15:50

Ik betaal ook bijna nooit met parkeren......ook bekeuringen betaal ik vaak niet.

bloke | 04-12-06 | 15:39

-weggejorist-

Rodge | 04-12-06 | 12:40

Schande, en in Twente lopen ook al veel pliessies en burgermeesterkes rond die werk weigeren. Schandalig hoe 0031 steeds verder de diepte in zakt.

TyfusLeijer | 04-12-06 | 12:02

Wat zeurt iedereen nou, dit bespaart belastingsgeld! :P

Achtertuyn | 04-12-06 | 11:31

Ze staan letterlijk boven de wet, deze ordehandhavers. De uitdrukking 'De misdaad is al georganiseerd, nu de politie nog!'

Multimediaknaller | 04-12-06 | 11:08

Ik had "Daan de pedo" met foto hier verwacht, lekker belangrijk dit.

Missbehave | 04-12-06 | 11:06

Ik vind het wel slim. En ze doen niks illigaals. 3 uur is 3 uur... eerder dom van de garagehouder...

Nexus87 | 04-12-06 | 09:43

Zullen we met z'n allen concluderen dat de heren die we dit soort truukjes zien uithalen eigenlijk niet meer en niet minder zijn dan simpele kantoorpikkies type crediteuren-debiteuren, die toevallig bij de pliesie werken, maar ook net zo goed bij Interpolis of weet ik waar achter een computer zouden kunnen zitten? Als ik een voorbeeld zoek ga ik echt niet in Zoetermeer voor de parkeergarage zitten.

Schoorsteenveger | 04-12-06 | 09:43

BOEIUUUUUHHH. Had de werkgever maar voor parkeergelegenheid moeten zorgen. Dat is heel zo gek nog niet. Bovendien is er geen sparke van fraude, het is creatief omgaan met de regels.
PrdV, ga eens deaud!

kommopman | 04-12-06 | 09:30

Ach, als ik in die betonbak genaamd 'stadshart zoetermeer' moest werken reed ik ook twee keer per dag mn autootje in en uit die garage, op advies van de locale filiaalhouder... het was dat hij een vergunning kreeg via het bedrijf anders had hij hetzelfde gedaan... Lijkt me niks mis mee.

ShadowBMX | 04-12-06 | 08:47

eerste drie uur gratis ?? doe of een half uur of de hele dag gratis !

holistic river | 04-12-06 | 08:38

Ik heb eens een juut om de tuin kunnen leiden toen een parkeerboete werd uitgeschreven. Gewoon zeggen dat je achter twee verdachte moslims in een overjas aan ging, en snel je kar kwijt moest. Dat werkt helaas in dit land.

Bijstandskoning | 04-12-06 | 08:28

Dit is idd gevalletje van lekker belangrijk, maar dat geldt ook voor 20 km te hard rijden, niet dragen van gordel en onvoldoende afstand houden enz enz. Deze moraalridders pleuren je dan ook gewoon op de bon, met argumenten die m'n neefje van 8 onderuit kan halen, "Wij hebben deze wetten niet gemaakt, voeren ze alleen uit..!!!" Ja dikke lul, als mijn werkgever zegt dat ik hem elke dag een keer moet pijpen doe ik dat ook gewoon joh.
Het is dat ik geen geld bij me had, anders had ik ze allemaal geneukt die hoeren.

naar den donder | 04-12-06 | 08:26

Wel eens een intelligente politieagent ontmoet? ikke niet! Het mooiste voorbeeld dat ik ooit meemaakte was de opmerking door zo'n uniform dat het licht van mijn fiets niet brandde....... Hi, hi, ik stond toen stil!

guru? | 04-12-06 | 08:21

Zo mooi weer gisteren op tv .. Bij Peter R de vries waren ze pedo's aan het vangen en op ned 3 kon je lekker mee kijken met David Lynch naar Lolita waar een man de moeder van een 13 jarig meisje trouwt om bij dat meisje te kunnen zijn .. Oh maar wacht dit ging over parkeren .. um ja ...

Draaitafel Demagoog | 04-12-06 | 07:55

WHOEHAHAHAHAHAHAHAH

Lekker parkeren .... nie betale...............
Non actiefje Bij......?

Kaffertje | 04-12-06 | 07:34

ik mag hopen dat het prive wagens betreft rabarberke, dienst wagens zouden per definitie 24/7 op straat moeten rond karren. ach nee laat ook maar, das enkel extra gordeltje dokken, doe maar parkeergarage dan.

..Whatever | 04-12-06 | 07:05

Ik snap niet waar PrdV zich druk om maakt. Je kunt het ook zo uitleggen: Wanneer je onafgebroken langer dan drie uur in de parkeergarage wilt parkeren, moet je betalen. Als je niet wilt betalen, moet je één keer in de drie uur uitrijden en inrijden.

Het probleem is hier de impact die dit op de productiviteit van de politie heeft.

Deze zogenaamde fraude ontstaat doordat de politie de dienders zelf laat betalen. Met EUR 1000 per auto heb je de jaarlijkse parkeergelden wel betaald. Koop dan een goedkopere auto en klaar is kees.

En als het privé auto's zijn, dan gaan die pliesies maar op de fiets naar het werk.

Rabarberke | 04-12-06 | 04:49

pff lekker belangrijk dit..
Maakt toch niet uit of politiemensen dit doen of webloggers, om de belachelijk hoge parkeerprijzen te ontduiken.
Alleen leuk voor de mensen die even lekker anoniem en op afstand over de politie wil pissen, zeikerds.

Dikkop | 04-12-06 | 04:00

De nieuwe kreet: Meer Blauw in de PARKEER-GARAGE!!

OF TE WEL: Waar JIJ voor staat is Nodig in de parkeer-garage!!!

Of: Die Parkeerkaart past ons allemaal!!

lachuh met die Pliesie! Hun nieuwe motto voor: 2007

Waar JIJ voor staat is nodig bij de Belastingdienst!

En voor 2008: "Maar je werkt altijd voor: Vreten, Veiligheid-van-dit-kabinet & Fiscus!!"

wiebje | 04-12-06 | 01:46

Ik snap de ophef niet!

Eindelijk een besparing op de belastingcenten door de pliesie en toch weer mekkeren?!

broomstick | 04-12-06 | 01:27

Niet alleen benadelen ze de garage exploitanten, ook het belasting geld van de burger wordt weggesmeten. Elke dag de wagen verzetten om de 3 uur, dat zijn al gauw een paar uurtjes per week. En daar het schijnt dat ze nu ook nog een boodschap simuleren, nog hoger. Op den staande voet ontslagen zeg ik, beetje rond zwalken in de baas zijn tijd, waarschijnlijk een sigaretje nog even voor het weer achter je desk plaatsnemen, praatje op de gang met een collega, de jas en meuk weer op de kapstok. kost je bij een gewone firma ook de kop.

..Whatever | 04-12-06 | 00:53

@casagrande Ehm Peterr maakt die zinloze items anders voor jou hoor ;)
Zelf had Peter liever in de 2deK gezeten. Maar dan kijk jij niet meer, right? Dus de campingdirectie had gelijk. Peter is gewoon Peter, in een wereld die Peter heet. Amen.

Shareholder | 04-12-06 | 00:51

Nou, nou, pliesies die frauderen met parkeren, hot news wat mij betreft. Was vanavond even elders, maar Kamp die voorzitter wil worden van de 2e Kamer, Jesse die vermoord is (God mag weten waarom) en other breaking news, valt in het niet bij het door de redactie geplaatste item (jawel, het vierde van vandaag...): pliesie betaalt niet netjes voor het parkeren. Diep, maar dan ook diep onder de indruk, redactie... En alle malloten reageren er nog op ook – bij gebrek aan beter nieuws...

Ro1951 | 04-12-06 | 00:48

Dit id de beste Peterrrrrrrrrr Rrrrrrrr de Vrrrrrries uitzending sinds tijden......
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.

kneuterzak | 04-12-06 | 00:41

De prius staat anders altijd op het binnenhof. niemand die hem durft aan te raken

Lesbeau's4ever | 04-12-06 | 00:32

Lachen: in 2005 kwam P.R.deV. voor het eerst met dit item. Gevolg: de korpschef sprak er schande van. Me dunkt: hij heeft een eigen parkeerplaats want dat hoort bij zijn functie. Hij ging er wat aan doen. Weet je wat: 100 parkeerplaatsen huren in dezelfde garage. Van de belastingcenten! Dank je wel P.R.deV. Dat worden er in 2007 vanzelf 150. Want als men vindt dat het personeel recht heeft op die plaatsen huurt men er 100, dus nu zullen die anderen ook recht krijgen op een plaatsje. Ik lach me rot. Peter ga eens gauw nuttige items volgen! Wel lachen was die toespeling op Maurice de Hondt in het item ervoor! Subtiel!

casagrande | 04-12-06 | 00:27

Sja het is pliesie, wat verwacht je dan? Sociaal gedrag?

Shareholder | 04-12-06 | 00:24

schorsen dat tuig. viez kutd ambtenaren!!! gaas werken net als de rest *kuch*

monstrera!!! | 04-12-06 | 00:17

Tuurlijk is het niet helemaal okay, maar het lijkt mij niet dat ze de wet overtreden. Gewoon creatief parkeren, meer niet. En over dat 'tijdens de werktijd' gelul... wat nou, krijgt de pliesie geen koffie/sjees verplaats pauzes? Lijkt me sterk. Een hoop gedoe om niks.

Agent Orange | 04-12-06 | 00:08

Het is toch goed te bereiken per OV.. mischien een idee net zo als alle treinreizigers iedere dag naar onbetaalbare lokaties te 020 of 010? Oh wacht dat zij maar kudtburgers.
www.politie.nl/Haaglanden/UwBureau/Zoe...

Henk Hunk | 03-12-06 | 23:55

Wat een ophef. Fraude? Nee, gewoon slimmigheid. Ik snap werkeljk niet dat dat nieuws is op Teletekst, Nu.nl, etc. want dit gebeurt bij honderden bedrijven in Nederland, en so what? Ze maken correct gebruik van de parkeerregels.

De Keurslager | 03-12-06 | 23:49

@ Tzakje!!

"de Politie een voorbeeld functie??"

La-Mu-Nie-Lachu!!

Wat voor Voorbeeldfuntie dan???

Om na 4 jaar opleiding als een semi-Geschoolde Belasting-ambtenaar langs de kant van de weg te gaan vertoeven om (vervolgens) Burgers een loer te te gaan draaien?? Om deze burgers te betrappen op snelheids-overtredingen!!
Jawel: een dergelijke opleiding maakt je naaste familie zeer trots!!
De (huidige) Pliesie is verworden tot een betaald soort NSBer!!
van de oude NSBers (periode 40-45) kunnen we tensminste nog zeggen dat zij Vrijwillig & onbezoldigd waren!!

De huidige NSBer heeft er daadwerkelijk voor gekozen! En wil daar ook nog eens voor betaald worden!

wiebje | 03-12-06 | 23:41

Niet alleen de pliesie fraudeert met parkeren, maar ook die ambtenaren van de gemeente zelf waar de parkeergarages van zijn.

slungelsander | 03-12-06 | 23:39

die eerste drie uur gratis is gemeentebeleid geloof ik

simonsays | 03-12-06 | 23:39

Die parkeergarage kan desnoods, als ze dan toch willen/moeten vasthouden aan die 3 uur gratis, veranderen naar 3 uur gratis per dag. Kost iets meer wegens aankoop pc met nummerplaatherkenning maar dan heb je ook wat.

Paulus de rukkaboute | 03-12-06 | 23:37

Het is natuurlijk ook waardeloos om de eerste 3 uur gratis te laten parkeren.
Het gaat hier om een particuliere eigenaar. Wat is er loos met die vent, wil 'ie geen geld verdienen?? Ongelooflijk gewoon. En als dit in juni 2005 ook al is gebeurd, waarom heeft die beste eigenaar niet zelf cameraatjes opgehangen???

borderliner | 03-12-06 | 23:34

HY78 03-12-06 @ 23:17

ik vind het zeker belachelijk. maar als de eerste 3 uur gratis zijn en je beeindigd het parkeren dmv een stukje rijden en je parkeert je auto weer begint juridisch gezien het parkeren pas weer en gaat de 3 uur opnieuw in. etisch gezien is het natuurlijk een ander verhaal.

fanta | 03-12-06 | 23:32

Ambtenaren zijn gewoon de Mandarijnen van dit regiem!! En in China tijdens de Ming, Ping en Wing dynastie kwamen de Mandarijnen er ook gewoon mee weg om hun Water-Buffel, 800 jaar lang, op de verkeerde plek te mogen parkeren!!

Dus deze ambtenaren gaan daar ook nog zeker de eerst komende 700 a 800 jaar mee wegkomen!!

Dus misschien dat Mohamed R die Vriest (= 20e nazaat van Peter R. de V.) met dit item nog een geweldige Deuk in de Dadel gaat zorgen!!

Ergens met een reportage in het jaar anno des Allahs: 2804!!

wiebje | 03-12-06 | 23:29

In Twente doen ze niet meer illegalen pakken, hiero gaan ze op deze wijze om met parkeren en dan nog maar te zwijgen over alles wat we niet horen. Jammer dat ondertussen de gluiperds met 8 man en een gun iedereen lopen te naaien, flitspalen overuren draaien en kinderen van 8 door 4 grote mijnheren met snor en pet achtervolgd worden alsware het grote criminelen. Nee, we zullen die gasten nog meer gaan respecteren en serieus nemen. Ga toch weg, tiefus Hermandad hier.

stamppot | 03-12-06 | 23:24

@cor123

Een bedrijfsvergunning kost EUR 550,82 plus EUR 13,54 leges per jaar.

simonsays | 03-12-06 | 23:21

@fanta 03-12-06 @ 23:06
Debiel is het, maar een beste kans dat de KLPD daar niets aan kan doen.
Probeer eens een gebouw ergens neer te zetten voor zeg 1000 werknemers, en probeer daar dan eens 1000 parkeerplaatsen bij aan te leggen, in parkeerkelders of buiten. Mag niet. Overheidsbeleid is samen te vatten als "Als we er 50 parkeerplaatsen maken, komen er 50 met de auto, en de rest met het openbaar vervoer, u krijgt dus toestemming voor 50 plaatsen in het kader van het terugdringen van het autogebruik" etc.
Sweet Lake City heeft eea nog aardig geregeld in dat opzicht.
Desalmiettemin: er hadden afspraken gemaakt moeten worden tussen vaste gebruikers en parkeerbeheer, eens.

HY78 | 03-12-06 | 23:17

Ik hoor nou al een paar keer reaguurders schreeuwen dat Peter beter achter "boeven" aan kan gaan. Dat is toch de taak van de politie? Oja, die zijn de godganse dag bezig hun autootje te verzetten. Als Peter zo de agentjes weer aan het boevenvangen krijgt i.p.v. regels te omzeilen voor eigen gewin klopt het toch weer? Ik betaal mijn belastinggeld niet aan Peter om de boeven te vangen.

RA | 03-12-06 | 23:17

simonsays 03-12-06 @ 23:03

Da's mooi, jongen. Om te laten zien dat er buiten Tilburg varianten bestaan, deze info voor jou.

Tarieven voor parkeergarages
Deze tarieven zijn inclusief 19% BTW. De tarieven zijn niet in de legesverordening opgenomen.

Uurtarief (na het derde uur) 1,50
Dagtarief 10,50
Abonnement voor 5 dagen per week
(alleen gemeentelijke garages) 634,80
---
Gemeente Zoetermeer © December 2001
Last update: 21 December 2001 (15:58)

cor123 | 03-12-06 | 23:16

@ brutus68 23.00
Helemaal mee eens (muv begrijpend lezen). Punt is dat jij voorbeeldfunctie koppelt aan het wijzen op gedrag. Wat betreft het achterlichtje is dat duidelijk; het staat in de wet dat je er eentje moet hebben die het ook nog moet doen. Maar wat betreft de parkeergarage ligt dat anders. Geen enkele wet die zegt dat je een parkeergarage niet in en uit mag rijden om parkeergelden te ontlopen. En geen enkele agent die een burger erop zou aanspreken indien die burger dat zou doen. Vraag dus: moeten de agenten desondanks zich daarvan onthouden voor wat betreft hun eigen vervoersmiddelen die ze, als burger, hebben. Ik vind van niet en zeker niet als er door de garage-eigenaar een vrije zone van wel 3 uur wordt gegeven.

Bet Weter | 03-12-06 | 23:14

Who gives a flying fuck.

Amsterdammer | 03-12-06 | 23:14

@cor123

het is heel goed mogelijk om in de contractsonderhandelingen een parkeerabonnement te vragen en dan ook daadwerkelijk te krijgen. Het is mij bij meerdere werkgevers gelukt!

simonsays | 03-12-06 | 23:14

@cor123 03-12-06 @ 22:29

Ok misschien wat kort door de bocht maar als de politie een voorbeeldfunctie heeft dienen dit soort zaken niet te gebeuren.
Ik heb het helemaal gehad met onze lokale sherrifs sinds ik een bon kreeg voor fourparkeren........

in de fietsenstalling.

Tzakje | 03-12-06 | 23:13

de parkingmaffia wil natuurlijk voor iedere minuut dat je daar je auto laat staan geld verdienen. door de lokale overheid of ondernemers zal het wel verboden zijn om geld te vragen over de eerste paar uur. let maar op binnenkort moet je er flink betalen. ondernemers en lokale overheden worden genaaid door de parkingmaffia.

ganzo | 03-12-06 | 23:13

dus kort samengevat:

- werkgever laat toe dat werknemers hun auto verzetten onder werktijd om parkeerkosten te ontlopen

- politiemensen hebben een voorbeeldfunctie, het is géén fraude, maar zijn wel dubieuze handelingen

- de eigenaar van de parkeergarage (vrijwel zeker de gemeente) heeft een dubieus parkeerbeleid, wat dit soort gedrag uitlokt.

simonsays | 03-12-06 | 23:12

1e opmerking : dat is een illusie, dat doen werkgevers niet. Krijg je rechtsonlijkhied met de niet autoforensen (bv die redelijk in de buurt wonen) en om als je personeel 180 euri loonsverhoging met deze reden te geven lijkt me geen optie.

2e opmerking : Ik gaf al aan het er mee eens te zijn. Maar het gaat om het hebben van geen keus. En dan is zo'n plekje kostbaar.

cor123 | 03-12-06 | 23:12

Goed. Alle drukte om nix. Het blijken nep-agenten te zijn...(NN). Weltrusten.

JudgeJuly | 03-12-06 | 23:09

Politie geeft het voorbeeld

Ewoud | 03-12-06 | 23:07

beetje debiel dat de klpd zelf geen parkeergelegenheid naast of onder het gebouw heeft. en ze eigenlijk niets dat strafbaar is. het enige verwijtbare is het verplaatsen van hun voertuig tijdens werktijd.

fanta | 03-12-06 | 23:06

@cor123

nou mijn parkeerabo in hartje centrum tilburg kost toch echt maar 55 euro hoor.

simonsays | 03-12-06 | 23:03

@cor123 03-12-06 @ 22:44:
Dan ga je als werknemer naar je werkgever en vraagt hem dat op te hoesten of een abonnementje met de garage-exploitant overeen te komen als deel van de secundaire arbeidvoorwaarden. Zo moeilijk moet dat niet zijn.
En vanuit de exploitant bekeken moet het natuurlijk wel geld opleveren. Het bouwen van zo garage is niet gratis, het onderhoud en de exploitatie ook niet. Dat moet er eerst uit en dan wil je zelf ook nog wat centen overhouden voor de moeite. Niks mis mee.

koerbagh | 03-12-06 | 23:02

@Bet Wetert 22.51

Doe eens begrijpend lezen...., de pliesie heeft inderdaad een voorbeeldfunctie.., het rijden zonder achterlichtje is zo maar een voorbeeld, maar wel een goed voorbeeld. Het mag niet, het is gevaarlijk, maar geen halsmisdrijf. Woon zelf in 035, & het is zielig te zien hoe de lokale kit hier de jacht op fietsers tot core-activiteit heeft gemaakt..., maar goed.., het is in zekere zin de kern van het verhaal..., doe het zelf dan ook niet, of het nou over creatief parkeren gaat, of rijden zonder een achterlichtje...

brutus68 | 03-12-06 | 23:00

@brutus68 03-12-06 @ 22:43

De pliesie een voorbeeldfunctie? Mag ik dus nadoen wat zij doen? Mag ik dus ook nietsvermoedende fietsers aanhouden omdat hun achterlichtje het net begeven heeft? Jahoe!! laten we dan de wijken verdelen. Ik neem de hoek Utrechtsestraat/ Weteringschans in 020. Opbrengsten van boetes uiteraard in eigen zak. Kan ik mijn Jag morgen tenminste weer de gehele dag in Zoetermeer kwijt.

Bet Weter | 03-12-06 | 22:51

koerbagh 03-12-06 @ 22:39

Jawel, maar er is geen keus. En ca 180 euri (9 - 17) per maand lijkt me niet weinig.

cor123 | 03-12-06 | 22:44

Tsja, gevalletje van "de kadt op het spek binden" lijkt mij. Ook pliessies zijn een soort van mensen, met dezelfde mensenwensen. Wat niet wegneemt dat onze blauwe vrienden een voorbeeldfunctie dienen te hebben, aangezien ze ingehuurd zijn om o.a. ons, de burger, juist op dit soort gedrag aan te spreken. De pliessiebazen dienen dus hun werknemers op dit soort gedrag aan te spreken. Verder is die beheerder van die parkeergarage natuurlijk een ontzettende prutser... Maar ik vrees met grote vreze dat Fleisch gelijk heeft, en we ergens in 2007 wederom weer Petor Rrrrr. de Vries met een -kug- diepgravende undercoveroperatie mogen aanschouwen, met creatieve pliessies....

brutus68 | 03-12-06 | 22:43

Die eigenaar van die parkeergarage is dus ook schijnbaar niet de slimste... Die loopt natuurlijk een hoop geld mis... waarom krijg ik ze een raar idee, dat deze man dat niet boeit? Heeft i het misschien op een akkoordje gegooid?

Section_1 | 03-12-06 | 22:39

@cor123 03-12-06 @ 22:35:
Op deze manier betaling ontduiken lijkt me niet echt dik verdienen voor de exploitant... Maar goed, is verdienen verboden? Je biedt er toch iets voor? Een droge plek om je wagen te parkeren.

koerbagh | 03-12-06 | 22:39

Gewoon de schuld van de beheerder van die parkeergarage, die kan ook zijn tariefstelling wijzigen.

Karel kwakbol | 03-12-06 | 22:35

koerbagh 03-12-06 @ 22:13

Plek die gebouwd is om auto's neer te zetten EN aan de exploitatie er dik aan verdienen, lijkt me meer een terecht kwalificatie.

cor123 | 03-12-06 | 22:35

Tzakje 03-12-06 @ 22:12

Nounou..
Wordt er gebruik gemaakt van valse tickets/munten ? Nee ? Geen fraude. Is er een bepaling waarin staat dat je minimaal 1 uur de garage na het vrij parkeren niet mag gebruiken ? Ook niet.

Je kan stellen dat dit niet bedoeling is. Maar dat vonden de werknemers daar ook, toen er opeens slagbomen verschenen.

cor123 | 03-12-06 | 22:29

Hallo pliesies ga es deaud ..

Dracoz | 03-12-06 | 22:26

Dat is belachelijk!! Dat dit in Nederland mogelijk is..
Ja, het is me wat

Gayds | 03-12-06 | 22:25

Dus het gaat om een parkeergarage waar je de eerste 3 uur gratis mag parkeren? Dan rijdt toch iedereen ff een blokkie om na iets minder dan 3 uur? Kan ik nauwelijk frauderen noemen. Maar waarom hebben die pliesies geen eigen parkeerplaatsen? Veel belachelijker vind ik dat de exploiteur van die parkeergarage blijkbaar nog steeds slaapt. Zal wel een gemeentegarage zijn, geen commerciële. Eerste 3 uur gratis parkeren vraagt gewoon om dit soort acties. Er bestaan overigens wel degelijk hufter-proof parkeerbeheersystemen, waarbij een hoop geintjes, zoals de slagboom half passeren, gewoon geen zin hebben (want dan wordt het kaartje gewoon niet geaccepteerd bij uitrijden).

soggert | 03-12-06 | 22:22

-weggejorist-

F. Wood | 03-12-06 | 22:21

@dr.bibber 03-12-06 @ 21:34:
In mijn gemeente doet de pliesie dat gewoon hoor.

koerbagh | 03-12-06 | 22:20

@ganzo 03-12-06 @ 22:00:
Als je een auto hebt zorg je ook maar voor een plek om het ding neer te zetten. Als je er niet in rijdt en je zet 'm op de openbare weg neer neem je daarmee plek in beslag. Daar betaal je dan ook maar voor. Evenzo een plek die speciaal gebouwd is om je wagen neer te zetten. Die dingen bouwen zichzelf niet, dat kost geld. Dus betaal je dan ook maar voor het gebruik. Als de pliesie te krenterig is om te zorgen voor een parkeerkaart voor z'n werknemers dan moeten de werknemers het zelf maar betalen. Het is een beetje krom om als pliesie zelf parkeergeld te ontduiken en wel andere burgers die hun parkeergeld niet betalen een bon aan te smeren. Snappie?

koerbagh | 03-12-06 | 22:13

Wat ik veel kwalijker vind is dat je kennelijk de hele dag met een verborgen kamera het KLPD gebouw kunt afleggen zonder dat er EEN pliesieman vraagt: "Wat moet dat daar?" Nederland is in mijn beleving weer een STUK onveilger geworden.

L1 | 03-12-06 | 22:12

Zangeres Mariska Veres (59) overleden

Mulatin Rome | 03-12-06 | 22:12

@cor123: fraude geen wettige overtreding?

Als wij zoiets proberen wordt je binnen 5 minuten door zo'n 5 auto's klemgereden en krijg je een bon waar je arm en akelig van wordt...

Tzakje | 03-12-06 | 22:12

@Loopvogel 03-12-06 @ 22:04

Er is hier geen wettige overtreding oid, dus je vergelijking gaat mank.

cor123 | 03-12-06 | 22:07

Die kutwouten weten je wel op de bon te slingeren voor het kleinste vergrijp, maar gewoon je auto parkeren betalen is er niet bij. Hoera! Wat leven we toch in een geweldig land!
Zulke mensen moeten je de les lezen als je je gordel niet om hebt (!)
Moet je eens bij Wegmisbruikers of Blik op de weg kijken hoe ze tegen je aan lullen!!!!!!!!! Wetende dat ze zelf de kluit belazeren!!
Een neqschot zou wel op zijn plaats zijn dunkt mij.

Loopvogel | 03-12-06 | 22:04

wat is er mis mee, dergelijke systemen moet je ontwijken, daar moet iedereen aan meewerken. politie ook. niks betalen voor een auto die stilstaat.

ganzo | 03-12-06 | 22:00

@ wereldVreeeeed 03-12-06 @ 21:06

klopt. Ik heb daar ook gewerkt toen je daar nog gratis mocht parkeren bij de vele garages rondom het Stadshart.

Dat was nog in de tijd van de werving 'Kom naar Zoetermeer ! "oid om die gemeente op te tuigen waarbij men kantoren/bedrijven winkels en bewoners aanzoog. Ik geloof dat die borden nog langs de A12 staan.

Nadat de setteling een feit was, ging de groter gegroeide gemeente slagbomen etc plaatsen. Bij de invoering van de euro werden de tarieven verdubbeld. Die 3 uur is bedoeld voor het winkelende publiek.
Maar de werknemer, de spil van NL, die net uit de file komt, wordt uitgeknepen. Schandelijke gang van zaken.

Die politie doet niks verkeerd. Pas als de beheerder stelt dat je minimaal 1 uur de garage moet verlaten, zou dat wel zo kunnen zijn. Maar dat is niet het geval.

cor123 | 03-12-06 | 21:51

Hey Pedor! Peeeedor! Ga es boeven vangen!

JudgeJuly | 03-12-06 | 21:48

Word er duizilig van... zie alleen maar auto's rondjes rijden. Errug spannend allemaal.

Onatopp | 03-12-06 | 21:48

tjeez, ik zit met stijgende verbazing dit spruitjes-item te kijken. t is toch schandalig dat de politie moet betalen om te parkeren?
laat die lui lekker met rust peter.

superjan | 03-12-06 | 21:46

Tis gewoon KUDTVOLK die pliesies

ech wel | 03-12-06 | 21:46

Had liever de herhaling gezien waarin top journalist Peter R. de Vrees de moord op Kennedy binnen een week oploste. Verschoningsrecht hahahaha.
Wat een lul.

*lig vandaag al voor de tweede keer rollend van het lachen op de vloer*

Contra | 03-12-06 | 21:45

frauderen en corruptie liggen heel dicht bij elkaar. Hoe bedoel je, voorbeeld funktie, normen en waarden?

groezel | 03-12-06 | 21:40

Haha ik zit dr naar te kijken, best grappig. Maar kan iemand me uitleggen wat er illegaal is aan 3 uur gratis parkeren? Op het moment dat je opnieuw door de slagboom rijdt ben je (in theorie) een nieuwe gebruiker van de garage, of zie ik dat nou verkeerd? Neemt natuurlijk niet weg dat het niet netjes is en dat vooral KLPD hiermee een slecht voorbeeld geeft.

loze stijlloze | 03-12-06 | 21:40

OK wat zij doen mogen wij dus ook....

Tzakje | 03-12-06 | 21:37

@koerbagh 03-12-06 @ 20:43

in 95% van de gevallen worden die gele lappen achter je ruitenwisser geplakt door mensen in dienst van de gemeente (parkeerwachten oid genaamd) die hebben geen r.. t met de pliesie te maken. zo'n gele flap is dan ook geen bekeuring, maar een naheffing van de gemeentelijk (parkeer) belasting. tegenwoordig mogen de gemeente's op die manier de heffingen in de gemeentekas storten ipv in de pot algemene middelen. vandaar dat de gemeente's er tegenwoordig werk van maken om overal parkeermeters en dergelijke te plaatsen.

dr.bibber | 03-12-06 | 21:34

Kan er weinig kwaads in zien. Als de garagehouder zo dom is om de eerste drie uur gratis te maken, dan vraagt hij erom. Eerste half uur gratis, dat zou helpen.

controle | 03-12-06 | 21:31

Wat een dik onzinbericht. Ik woon zelf ook in Zoetermeer; dit doet werkelijk IEDEREEN. Waarom schande perse bij de politie? Careface. Peter R. de Vries moet kinderlokkers achterna en andere MSN pedo's. Dit is echt gigantisch kansloos.

_Batman_ | 03-12-06 | 21:28

Buitengemeen moeilijke kwestie die de reaguurders verdeeld houdt. Het probleem zit'm echter niet bij de pliesie maar bij de parkeergarage; welke idioot geeft de eerste drie uur gratis weg. In alle andere zich respecterende plaatsen moet iedereen van meet af aan het volle pond betalen of hooguit de eerste 30 minuten gratis. Waarom moet dit in Zoetermeer weer anders? Dat is pas onethisch. Gewoon direct heffen en het probleem is over. Geen enkele wout die telkens na het nemen van een slok koffie naar buiten rent om z'n auto in en uit te rijden.

Bet Weter | 03-12-06 | 21:24

Pfff, wie maakt zich nu druk om die paar smerissen die gratis mogen parkeren... De helft van het ledenbestand hier claimt toch een VVD-stemmende topondernemer te zijn, beetje zinloos om je dan de longen uit het lijf te gaan schreeuwen om een paar kutjuten die creatief hun Opeltje parkeren...

Bijstandskoning | 03-12-06 | 21:24

Is geloel, iedereen in Sweetlakecity die langer dan 3 uur ergens in het centrum moet zijn doet dat op deze manier. Is geeneens strafbaar. Peter doe je werk en pak de echte boeven. Nee, geen lid van KLPD!!

Jos the Boss | 03-12-06 | 21:23

ach de politie doet redelijk hard ondankbaar en gevaarlijk werk voor een fooi. Dus laat ze lekker.

superjan | 03-12-06 | 21:18

ook bij de politie...

manna | 03-12-06 | 21:15

gelegenheid maakt de dief.

manna | 03-12-06 | 21:14

'Wij voeren een kwaliteitsvolle risico analyse uit'
*Proest*

WillemIII | 03-12-06 | 21:11

@ it's just me 03-12-06 @ 21:06
Is dat overigens uw eigenste site? Qua taalfouten zie ik nl. interessante overeenkomsten

WillemIII | 03-12-06 | 21:09

Niet om het een of ander maar dat doet iedereen in Zoetermeer waarom; enkele jaren geleden hebben ze voor miljoenen ja miljoenen alle garages voorzien van slagbomen en dure aparaten geplaats om je kaartje af te rekenen echter om nou niet te veel problemen te krijgen met de bevolking hebben ze de 1 ste 3 uur gratis gemaakt en omdat zoetermeer zo'n verschikkelijk lelijke en saaie stad is hou je het ook geen 3 uur vol dus u raad het al er heeft volgens mij nog nooit iemand parkeer geld betaald.

alleen winkelpersoneel en mensen die daar werken moeten dus betalen, en om dat te voorkomen rijden ze iedere 3 uur even in en uit de parkeergarage
dat doet de politie natuurlijk ook maar die hebben eigenlijk wel een voorbeeld rol Moehhhahahaha

wereldVreeeeed | 03-12-06 | 21:06

Ik vindt het topic wat er nu op is veel erger en schokkender.

harry de leipe | 03-12-06 | 20:52

Overigens is dit natuurlijk nog maar peanuts vergeleken bij het belastingtechnische drama dat zich voltrekt binnen allerlei her en der opgerichte en in stand gehouden agentschappen, zbo's en andere 'spin offs' van de ambtenarij.... miljarden kost het, en het levert - naast allerlei politieke spelletjes en burn-outs - helemaal niets op. Maar goed, daar hoor je de fantastisch scherpe nederlandse onderzoeksjournalisten niet over...
-

Hint: neem nu het ministerie van Defensie. Dat hele ministerie is natuurlijk al 1 grote kermis van het verbrassen van overheidsgeld. Maar heeft er iemand van de heren journalisten zich ooit in - bijvoorbeeld - de Defensie Telematica Organisatie (spin off van het ministerie van Defensie) verdiept? Ooit iemand durven schatten hoeveel belastinggeld daar jaarlijks achteloos over de balk wordt gesmeten? Daar gebeurd gewoon al jarenlang helemaal niets nuttigs... a raison de honderden miljoenen belastinggeld per jaar....

WillemIII | 03-12-06 | 20:45

@Dundunbanza

wat integriteit betreft heb je helemaal gelijk, dat had ik even over het hoofd gezien. Ze hebben natuurlijk wel een voorbeeldfunctie.

simonsays | 03-12-06 | 20:43

@dr.bibber 03-12-06 @ 20:36:
De pliesie maakt zelf deel uit van de parkeergeld maffia. Wie denk dat je die gele lappen uitschrijft die je soms onder je ruitenwisser vindt als je ergens staat waar dat niet MAG.

koerbagh | 03-12-06 | 20:43

Het gaat om integriteit. Dat zijn ze dus (weer) niet. Hard straffen, anders leren die schoothondjes het nooit!

Dundunbanza | 03-12-06 | 20:43

Kan er nou niet echt van wakker liggen.

Agent Orange | 03-12-06 | 20:42

@Ahjan 03-12-06 @ 20:33

kan de burger dit niet maken? Jawel, en geloof me, de burger doet dit ook mits de baas het verlaten van de werkplek toestaat.

Daar zit het probleem dan ook in. Politieagenten met een kantoorbaan, moeten gewoon daar blijven zitten. En als ze pauze hebben mogen ze doen en laten wat ze willen. Wat mij betreft zetten ze de auto steeds in een andere garage.

Ze staan hiermee niet boven de wet. Het enige wat ze verkeer doen is dat ze in de tijd van de baas, dingen doen die niet in hun functieomschrijving staat.

simonsays | 03-12-06 | 20:42

@dr.bibber
Als ze de parkeergarage niet kunnen betalen moeten ze op de fiets gaan werken.
Fraude door politieagenten is altijd fout en direct een reden voor ontslag.

Henkiemaardannietgek | 03-12-06 | 20:39

Zijn er geen "echte" misdrijven waar Peter R. zich op kan storten? Dit zijn toch pietluttigheden die elk normaal mens zou doen... Zo zie je maar dat de pliesie in sommige opzichten middenin de samenleving staat ;-)

TheDutch | 03-12-06 | 20:37

weet je wel wat die gasten verdienen.... je kan de parkeergarage niet eens betalen van dat salaris. Een beetje creatief de maand doorkomen heet dat. Kom op zeg niet mierenneuqen, wie zou dit nu niet doen. Pliesie of niet, goed gevonden om die parkeergeldmaffia te ontlopen.

dr.bibber | 03-12-06 | 20:36

De KLPD zijn gewoon een soort van moderne NSB. Die stonden ook boven de wet meenden ze.

ExtremeExtremist | 03-12-06 | 20:36

Liever me zus as hoer....
dan een wout as broer!!!

steegneger | 03-12-06 | 20:35

Als gewone burger kun je dit soort dingen wel maken maar als pliesie man kun je het gewoon nie maken

Ahjan | 03-12-06 | 20:33

Ik heb een hekel aan pliesie, helemaal als ze boven de wet staan

drbukkake! | 03-12-06 | 20:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl