Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Import-imams van uw centen

bassiehof100xxx.jpgDe Nederlandse Moslimmensen worstelen schijnbaar met een tekort aan imams, de bedoeling is dat ze nu geïmporteerd worden uit Turkije en Marokko en afgelopen week bleek dat het kabinet met zoveel woorden bereid is dat te faciliteren. De import van geestelijken is overigens niet nieuw, de Joodse mensen hebben verschillende uit het buitenland afkomstige opperrabbijnen. Daar is weleens gedoe over. Eerder dit jaar stapte de Amerikaanse Aryeh Ralbag op als Amsterdams Opperrabbijn omdat hij betrokken was bij een knokploeg in New Jersey die Joodse mannen dwong te scheiden (Wat onvermijdelijk deed terugdenken aan één van de beste afleveringen van The Sopranos ooit). Bij de Christenmensen is voor zover ik weet geen sprake van import, al moeten we natuurlijk niet vergeten dat de Nederlandse Rooms-Katholieke mensen op hun beurt weer aan de leiband lopen van een homofobe Argentijnse meneer in een witte jurk, woonachtig in een door (misbruik)schandalen verscheurde Italiaanse stadsstaat. Religie is hoe dan ook altijd slecht nieuws, het is te hopen dat de inlichtingendiensten een oogje in het zeil houden qua de gebedshuizen van velerlei kunne. Hell, zelfs die lieve zoete boeddhisten vergrijpen zich in Nederland aan kinderen. PREEK VERDER NA DE BREAK. De Tweede Kamer debatteerde donderdag met integratieminister Lodewijk Asscher (PvdA) dus over taal- en maatschappelijke eisen voor import-imams. Asscher laat onderzoeken of ze cursussen kunnen volgen. Dat voorstel is vooral interessant qua de Turkse versie: omdat Turkije formeel nog steeds in aanmerking komt voor toetreding tot de Europese Unie, hoeven Turkse-immigranten niet te voldoen aan de inburgeringseisen. Een beetje slimme Turkse import-imam verwijst derhalve naar de uitspraak van de rechter uit 2011 en klaar zijn Ahmet, Burçak en Cengizhan. Het Plan Asscher kan dus gelijk de prullenbak in. Eén van Asscher’s gesprekspartners, zo bleek, is Diyanet, de Turkse overheidsdienst voor godsdienstzaken. De tienduizenden imams die Turkije kent zijn namelijk ambtenaren, in dienst van de overheid. (Kapotbenieuwd hoe dat gaat met CAO-onderhandelingen aldaar, wat schrijft de Koran eigenlijk over de dertiende maand, bijtelling en vakantiedagen?). Het is buitengewoon grappig dat een Nederlandse minister - die naar we mogen aannemen de scheiding van kerk en staat onderschrijft - in gesprek gaat met zo’n religieuze overheidsorganisatie. Of eigenlijk is het triest omdat het helemaal geen religieuze kwestie zou moeten zijn. Iets wat PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch ook niet lijkt te snappen. De sociaal-democraat vindt het voorstel van zijn partijgenoot geweldig en bepleit dat er alles aan moet worden gedaan om ‘wijze’ imams in Nederland te krijgen. Zij kunnen volgens hem islamitische jongeren in Nederland weerbaar maken tegen extremistische stromingen binnen de islam. “Foute ideeën moet je met goede ideeën bestrijden.” Hij gaat daarmee voorbij aan het feit dat die taak al ligt bij politie, Justitie en de inlichtingendiensten. En als die steken laten vallen natuurlijk een niet nader te noemen weblog. Gelukkig hield VVD-Kamerlid Malik Azmani (geboren en getogen Frysk) het hoofd koel en wees hij de minister op de scheiding van kerk en staat en dat Nederlands belastinggeld niet bedoeld is om de buitenlandse clerus in het Nederlands te onderwijzen. CDA en SP wezen daarbij op de negatieve gevolgen van de Turkse overheidsinvloed op Nederlandse Turken door dat eerder genoemde Diyanet. Asscher heeft om tijd te kopen een onderzoek gelast naar de kwestie maar het is hoopgevend dat coalitiepartner VVD gelijk de vinger op de zere plek legt: is de minister knettergek geworden? Grote vraag die boven de politieke markt blijft hangen is natuurlijk waarom het de Nederlandse moslimmensen niet lukt om een vaderlandse imam-opleiding uit de grond te stampen. Want een polderimam met de poten in de Hollandse klei valt vele malen te verkiezen boven één die op de loonlijst staat van de megalomane Turkse president Recep Erdoğan.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Leo Sar | 07-06-15 | 12:48

@Leo Sar | 07-06-15 | 12:48
Uitstekende analyse. Zeldzaam op deze site.

Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 13:54

Troef | 09-06-15 | 15:40

Beetje kinderlijk, dat verlangen naar een polderimam. Doet medenken aan het verlangen naar *kuch* gematigde moslims. No such thing. Wat moet die polderimam gaan prediken? Ongelovigen <s>moeten dood</s> zijn liev?

Iepjesziekte | 08-06-15 | 14:15

Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 18:26
Wat een onzin. Gelovigen geloven, en pas in een later stadium van een geloofssysteem, eigenlijk als dat systeem over zijn hoogtepunt heen is, doet de twijfel zijn intrede en wordt wat letterlijk werd genomen omgevormd naar symboliek. Uiteindelijk sterft het geloof in "ietsisme", "spiritualiteit" en andere onzinnige pogingen om iets overeind te houden wat zonder waarheid niet meer overeind kan staan.
Bhagwan wist daar wel raad mee, met van die radeloze ex-gelovigen die nog steeds houvast wilden. Vandaag de dag komen we niet veel meer verder dan armzalig schrale hypes als "mindfulness", stromingen, als je het al zo wilt noemen, die de kruimels op komen vegen.

Schoorsteenveger | 08-06-15 | 10:05

Syrische en Irakese imams schijnen de laatste paar jaar ook veel 'hands on'-ervaring met de islam te hebben opgedaan.

Muggenmepper | 08-06-15 | 09:09

Religie moet net als motorclubs verboden worden!!

zeefert | 08-06-15 | 07:15

Begin gewoon eens met het afschaffen van de dubbele nationaliteit dan zijn we al een end op weg.

Barani517 | 07-06-15 | 22:52

Leo Sar | 07-06-15 | 15:14|||13xik en 6xmijn in zo'n belerend korte stukje tekst. Arme Aristotalloss.
Ik vind het onbevattelijk dat relikneuzen in de regering mogelijk maken dat religie vrij spel krijgt. En zelfs het meest ultra barbaarse geloof dat er is en waar wij, blanke Hollanders (niets racistisch aan), totaal niets mee van doen hebben.
Voor iedere zandkorrel op de aarde zijn er 4.000 aardachtige planeten in het universum. Dat is niet te bevatten, laat staan de maker ervan.
Mij lijkt een god uit de bijbel of koran lekker makkelijk. Totaal geen verwondering maar acceptatie zonder vragen te hoeven stellen.
En blindelings, naar eigen inzichten en believen, anderen afslachten/bestelen/minachten/verkrachten. En daar betaal ik aan mee om dat te stimuleren. Pfff.

LogicaOverwintAlles | 07-06-15 | 20:58

In 1997 kwam Samuel Huntington met zijn boek ‘Botsing der beschavingen’ over de vaak moeizame relatie tussen de culturen van die van o.a. het Westen, Azië en de Islamitische wereld. Het blijkt dat vooral de islam de meeste problemen geeft met welke andere cultuur dan ook. Want ‘islam’ ziet zichzelf veel meer dan wat voor ideologie dan ook als de Absolute Waarheid, is extreem intolerant jegens afwijkend denken, praktiseert bewust bevolkingsgroei als wapen voor dominantie, en produceert wrede en irrationele (de aarde is plat, zwangere vrouwen geven aardbevingen) tirannie. Ook voor moslims zèlf is islam als een gevangenis. Bij kritiek op de islam volgt wrede straf of zelfs moord. Bij drang tot verlaten van de islam volgt wrede straf of zelfs moord. Bij onvoldoende gehoorzamen aan de vele eisen van de islam volgt wrede straf of zelfs moord. Islam is als een psychose waar je voortdurend door andere door islam mentaal gestoorden in gehouden wordt door indoctrinatie en terreur. Deze aanval op de mensheid is al 14 eeuwen gaande en heeft tot dusver 270 miljoen mensenlevens gekost. De islam beweert in een god te geloven die schepper is van hemel en aarde. Dat suggereert dat je gelooft in iets constructiefs. De praktijk van de islam toont evenwel vooral moord en destructie. Nazisme en communisme beloofden eeuwig heil en geluk maar brachten bergen lijken en verwoeste steden. De islam doet niet veel anders dan dat. Echter politiek correct cultuurrelativistisch illusionisme is totaal weerloos tegen de gestage opmars van de islam. Men is niet in staat noch bereid de eigenlijke bedoelingen ervan te onderkennen. Wat op zich niet minder een aanval is op de mens en de menselijkheid.

Benedict Broere | 07-06-15 | 20:14

Je gaat toch ook geen motorbendes uit het buitenland subsidiëren / importeren omdat je met de huidige motorbendes in Nederland een probleem hebt.

mrvandale | 07-06-15 | 19:08

Zie voor de import van Christenmensherders o.a. dit: www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
Als er geen Nederlander meer te vinden is die religie serieus genoeg neemt om er zijn beroep van te maken, kunnen we dan niet beter afspreken om te stoppen met die poppenkast?

simpelman | 07-06-15 | 18:45

Op zich lig ik niet wakker van predikers uit het buitenland, ongeacht hun religie.
Ik lig wel wakker van predikers die haat en geweld prediken, of door vijandige dictaturen betaald worden.
Ongeacht of die predikers nu uit het buitenland komen of uit onze eigen polder, zoals genocide prediker Jabber vdVen en de door Oman betaalde sharia-promotor Maurits Berger.

Zo komen we bij mijn "islamofobie". De ene na de andere Nederlandse moskee haalt het nieuws met radicale uitspraken van eigen imams en msokeebestuurders; met de verkoop en vertoning van haatzaaiende films en boeken; met het uitnodigen van geweld predikende gekken uit het buitenland. En dan zijn er nog de vele contacten met radicale organisaties, dictatoriale mogendheden en ongewenste geldstromen.
Bij vrijwel alle andere islamitische organisaties, zelfs islamitische scholen, is het al net zo erg.

Natuurlijk zijn er gematigde moslims, met name moslims die zich niet zo in de islam verdiepen. En soms zijn er ook wel idealistische moslims, die proberen de "ware islam" te vervangen door een "moderne islam"; zoals die bedreigde imam in Frankrijk, Hassen Chalghoumi.
Uitzonderingen die de regel bevestigen, en daarom politiebescherming nodig hebben.

Maar er is geen gematigde islam.
Er is namelijk niet één invloedrijke islamitische geestelijke die vrede, vrijheid en tolerantie predikt.
Er is niet één invloedrijke islamitische geestelijke die de sharia en de jihad afwijst.
Laat al die islamofiele subsidiesponzen er anders maar eens één noemen.
Dat lukt ze niet.

Dus daar gaat het om.
Uiteindelijk wil elke moslim naar zijn denkbeeldige paradijs, net als elke andere gelovige. En de mensen die hen uitleggen hoe ze in dat paradijs komen roepen allemaal op tot haat en geweld.

Dandruff | 07-06-15 | 18:44

Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 18:26|
En toch zijn er nog vele miljoenen mensen die die sprookjes geloven. En de vraag is natuurlijk wat de 'waarde' is van wat er in de bijbel staat. Tenslotte staat er een heleboel immoreels in, bijvoorbeeld dat er legitieme redenen zijn voor massamoord.
Maar iig: ik ben pas tevreden als iedereen accepteert dat ook Jezus een mythologisch figuur is.

Aristotalloss | 07-06-15 | 18:37

@Aristotalloss | 07-06-15 | 17:56
Serieuze religiewetenschappers hebben nooit beweerd dat deze figuren echt bestaan hebben. De gedachte dat bijbelverhalen letterlijk waar gebeurd moeten zijn geweest om waarde te hebben, is protestants negentiende-eeuws bijgeloof. Overigens zijn het ook weer protestantse bijbelwetenschappers geweest die de mythologische bronnen van de bijbel hebben achterhaald.

Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 18:26

1000 stokslagen, 10 jaar gevangenisstraf en 240.000 euro boete voor het beledigen van de islam, en een Nederlandse volksvertegenwoordiger denkt er goed aan te doen mensen te faciliteren die deze religie-ideologie komen verbreiden in Nederland. Vanuit dus hetzelfde boek, vanuit dezelfde toelichtende boeken, en met dezelfde doelstellingen: de sharia moet heersen, alles moet onderworpen zijn aan de islam. www.nu.nl/algemeen/4063859/omstreden-s...

Benedict Broere | 07-06-15 | 18:02

Leo Sar | 07-06-15 | 15:14
"... En wat betreft de inhoud van wat je zegt: ik denk dat je erg jong bent en als je dat niet bent des te erger, maar het niveau van wat je kletst is belabberd. ..."
Nee jij komt geloofwaardig over: een beetje trots gaan zitten zeggen dat je maar één keer in de bijbel hebt gekeken en vervolgens zeggen dat je nog wel katholiek bent.
Dat is een beetje als trots zeggen: Nou, ik heb maar één keer in de ingebonden editie van de Donald Duck gekeken maar ik geloof wel in Donald Duck. Of als wetenschapper zeggen: Nou, ik heb maar één keer een blik in de bronnen genomen maar ik geloof wel wat er staat.
Man, man, man............. Zal ik je uit nog 'ns een droom helpen: Adam en Eva hebben nooit bestaan, idem dito Noach, idem dito Abraham, idem dito Mozes.... En dat zeg ik niet, dat zegt de wetenschap!
Ik kan je wat betreft je geloof alleen maar aanraden om heel veel Richard Carrier op YouTube te kijken. En anders: dream on, religieuze die pretendeert wetenschapper te zijn. (Mijns inziens begint wetenschap met 'kritisch zijn'. Maar dat is aan jou waarschijnlijk niet besteed.) Tssss.....

Aristotalloss | 07-06-15 | 17:56

Asscher wat zal je overgrootvader trots op je zijn geweest,je volgt hem in zijn voetsporen .Fijne man he Marcouch.

blauwe zander | 07-06-15 | 17:30

Ik wil best meebetalen, Maar dan moeten ze wel haat zaaien. Anders heeft het geen nut. En hebben we niks om over te zeiken.

Patatter | 07-06-15 | 16:44

Ach, Elforkani vindt zichzelf ook een polder-imam, terwijl hij handen schudt met types als Salah Soltan. www.youtube.com/watch?v=hcjpTyflYmM
Hij is zo druk met taqqyia dat sommige moskeebezoekers weglopen. De enige die hem nog serieus neemt is, inderdaad, de NL-overheid.

PrinsesStoepje | 07-06-15 | 16:09

@ Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 15:23
Ja, dat is een origineel stuk van mijn eiges. Nou, ja: hoe origineel kan een mens ueberhaupiter zijn?

@Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 15:28
Ik leef al 69 jaar in mijn cultuur en, naar ik hoop, op een steeds bewustere wijze. Je gebruikt veel termen: Christendom, judaisme, bijbel, Hebreeuws, Aramees, Grieks, Talmoed en Zohar. Ja, nou, eh, dat weet ik allemaal niet. Ik spreek vanuit mijn hart en mijn geest die hopelijk iets geleerd hebben van het 69 jaar leven in mijn cultuur. En ik heb natuurlijk wel eens wat gelezen. Maar nooit iets van de “Zohar”.

@ Aristotalloss | 07-06-15 | 15:38. Ja, ik ga het bekijkluisteren. Maar niet nu. Wellicht antwoord ik nog de komende dagen. Stay tuned!

Leo Sar | 07-06-15 | 16:05

De islamitische doctrine zit vol ‘software’ (intolerantie, haat, geweld) die niet wil draaien op de ‘hardware’ (moderne, technologisch hoogontwikkelde, innovatieve en economisch competitieve cultuur) van de moderne open samenleving. Het is heel eigenaardig dat dan de Nederlandse overheid het gaat regelen dat mensen die verkeerde software wordt aangeleerd. Het is alsof je de komende burgeroorlog (zie Syrie, Libanon, de Balkan) faciliteert, subsidieert en organiseert. Plus de ineenstorting uiteraard van die moderne, technologisch hoogontwikkelde, innovatieve en economisch competitieve samenleving. Wat zal ondernemend Nederland hier nou van denken? Dom, zwakzinnig, PVDA?

Benedict Broere | 07-06-15 | 15:59

Leo Sar | 07-06-15 | 15:14|
Wat jij nodig hebt is een Jesus Myth medicijn.
Misschien met als introductie de heren Robert M. Price, Richard Carrier en David Fitzgerald in een vrolijke conferentie.
www.youtube.com/watch?v=LPZ39rqaIZ0

Aristotalloss | 07-06-15 | 15:38

@kapitein oosterlng | 07-06-15 | 15:07
Meneer is een beetje antisemiet, zo te zien?

Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 15:30

@Leo Sar | 07-06-15 | 15:14
Ik vraag me af hoe je over christendom en judaisme serieus iets te berde kunt brengen zonder directe kennis van de bijbel in het Hebreeuws, Aramees en Grieks en zonder kennis van bijvoorbeeld de Talmoed en wellicht de Zohar.

Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 15:28

@Leo Sar | 07-06-15 | 14:08
Tenzij je niet echt de originele auteur bent van het stuk waarvan je zegt dat je jezelf geplagieerd hebt.

Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 15:23

Aristotalloss | 07-06-15 | 14:35

Je vind mijn site "bar slecht vormgegeven", Aristo, maar ik ben ook helemaal niet bezig met "vormgeving", althans niet in "grafische" zin, maar met inhoud.
De taal waarin ik mijn inhoud giet, dááraan besteed ik zorg.
En dat ik mijn site open met een bijbel-citaat is toeval en dat is ook pas sinds enkele weken zo.
Mijn "opening" verandert nog wel eens.
Ik heb geen bijbel in huis, nooit gehad, en ik heb er één keer in gelezen: toen ik in de jaren 1970 er eentje vond op mijn nachtkastje van een Arnhems hotel waar ik noodgedwongen moest overnachten.
Mijn kennis van de bijbel is uitsluitend "indirect".
Verrassend nietwaar?
Ik ben katholiek opgevoed en ben dat nog steeds op een geheel eigen wijze: in een driehoek met als punten Gerard Reve, Carnaval en de Katharen.
In het midden van de driehoek staat: ik heb een gloeiende hekel aan het Vaticaan.
En wat betreft de inhoud van wat je zegt: ik denk dat je erg jong bent en als je dat niet bent des te erger, maar het niveau van wat je kletst is belabberd.
Echt, als iemand wat zinnigs meldt en oprecht is (mag mét ironie en zelfs sarcasme) ben ik altijd in voor een potje dialoog.
Maar als je nog antwoord van me wilt krijgen, moet het echt beter.

Leo Sar | 07-06-15 | 15:14

G*dT, Het bekende verhaaltje van een chassidische rebbe aangehaald door WFH in het sadistische universum 2: Op een dag kwam een man tot de rebbe en zei: "Ik ben radeloos. De dokter beweert dat ik nog maar tien dagen te leven heb."
"Onzin",antwoordde de rebbe, tegen beter weten in, "je leeft nog veertig jaar. Betaal mij maar $100 honorarium."
Opgelucht ging de man naar huis en vol vertrouwen blies hij tien dagen later de laatste adem uit, niet beseffend dat het de laatste was.
Leo Sar, ben geen vriend van de jaloerse jawistische abrahamitische woestijngod in zijn en/of haar diverse vermommingen.
Bij de joden als een god van de wet, bij gristenen als god van liefde en bij arabieren als een god van overgave en onderwerping;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 07-06-15 | 15:07

Ik ken niet in de toekomst kijken, maar mijn onderbuik zegt me dat het op een gegeven moment toch fout moet gaan met al die incompetente pruts politici die op de een of andere manier het voor het zeggen hebben gekregen in dit land.

Baby Fark McGee-Zax | 07-06-15 | 15:00

@Leo Sar | 07-06-15 | 14:08
Je hebt de tekst gejat van E.J. Bron.

rara | 07-06-15 | 14:56

ik kan niet tegen de zon toch heb ik mijn parasol in de schuur gelegd bang dat ie gestolen wordt,mijn fiets hebben ze ook al uit mijn tuin gestolen,ook hebben zij mijn boodschappentas opengesneden om mijn geld eruit te halen,in de supermarkt werd ik achtervolgd en ja het waren buitenlanders. als ratten lopen zij 's nachts rond.de parasol is te zwaar voor mij om hem iedere keer weer terug te zetten.zo wordt je geleefd.pak dat maar eens aan asscher.

jopie1 | 07-06-15 | 14:50

Leo Sar | 07-06-15 | 14:08
Uitspraken als: "... Tegen zoveel intellect dat met zoveel verve wordt gebracht kan ik niet op. ..." vat ik meestal op als: "hij of zij heeft geen adequate weerlegging van degene die iets beweerde dus dan maar over de vorm zeiken."
Bewijs het tegendeel van wat ik zei maar eens.
(Overigens: net even op je - bar slecht vormgegeven - site gekeken. Maar iemand die zijn site opent met een spreuk uit de bijbel kan ik niet echt serieus nemen... Vooringenomenheid weet je wel; alsof in dat boek de 'waarheid' staat. Tsss...)

Aristotalloss | 07-06-15 | 14:35

@Ikbeneenzelfbouwer | 07-06-15 | 14:19

Sowieso dient de staat zich bescheiden op te stellen. Er was en is ook een hoop mis bij opvang vanuit overheidswege. Ook kinderen in Jeugdzorgtrajecten zijn regelmatig slachtoffer van misbruik.
.
Alsmede de appeasende houding tegenover pedofilie in het algemeen. Laten we ook niet vergeten dat de voltallige gevestigde politiek tot op de dag van vandaag nalaat om de strafmaat en vervolgingseffort op een nivo te brengen die past bij deze misdaden tegen de menselijkheid.

Parel van het Zuiden | 07-06-15 | 14:26

@Bas, ik heb in mijn jeugd op een katholieke lagere school gezeten van de Fraters van Tilburg. Daarna op een kostschool geleid door monniken van een katholiek klooster. Pas na mijn 17e kwam ik op een openbare school. Ik heb al die jaren geen enkele keer een vorm van seksueel ongewenst gedrag ondervonden van de religieuzen. En dat de paus homofoob is in de zin van homohatend, heb ik niet teruggezien in mijn tijd. Daar waren homofiele mensen even welkom om toe te treden tot het klooster.
.
Dat op Nederlandse kostscholen tussen 1950 en 1970 er misstanden zijn geweest ontken ik niet en heb daar ook evenveel bezwaar tegen. Maar die waren niet meer dan twee keer zo erg als buiten de kostscholen. Ik zie ook het verband niet dat deze misstanden van vóór de jaren '70 nu het Vaticaan zouden verscheuren. Na 1970 kwamen deze misstanden niet meer voor in die mate omdat de kostscholen werden opgeheven.

Ikbeneenzelfbouwer | 07-06-15 | 14:19

Ach ja, we kunnen hier allemaal reaguren wat we willen, het woekert toch wel door.

Slipsnifter | 07-06-15 | 14:19

-weggejorist-

Leo Sar | 07-06-15 | 14:08

Voor Lodewijk Asscher is het verraden van zijn eigen volk een familietraditie, zijn overgrootvader zat in de Joodse Raad en in ruil voor immuniteit bepaalde hij wie wel en niet zou worden afgevoerd naar de concentratiekampen.
nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_Raad_voor...

Osdorpertje | 07-06-15 | 13:55

@Leo Sar | 07-06-15 | 12:48
Uitstekende analyse. Zeldzaam op deze site.

Jezus_Boeddha | 07-06-15 | 13:54

Een-tweetje tussen Asscher en opperwolf in schaapskleren Marcouch... Van een verontrustend onderzoek (motivaction) dat nu zelfs op de gebruikte methodologie getoest zal worden want resultaten niet naar wens, naar bondgenoten in slechts een paar maanden tijd. De redenatie die men gebruikt om ons land te kunnen blijven uitleveren is zo onsamenhangend, zo doordrongen van policor vaktermen dat het iedere discussie de nek omdraait. Slaapwandelend richting een onleefbaar land.

Desmoulins | 07-06-15 | 13:53

"Evil wins when good men do nothing."
.
En daarom trekken politiekcorrecten en moslims in Nederland aan het langste eind.
.
U wilt vrijheid, rechtstaat, en democratie? Kom maar eens van uw reet af.

Parel van het Zuiden | 07-06-15 | 13:53

@frank87 | 07-06-15 | 13:38
Ben bang dat je gelijk hebt.

rara | 07-06-15 | 13:53

Alle haat imans terwereld naar Nederland ,ik geef het op dit landje is toch al reddeloos verloren en na mij de zondvloed hier ,wij verdienen niet beter gezien ons verdorven xenofobe stem of stemmen tel gedrag.

gelukzoeker | 07-06-15 | 13:48

-weggejorist-

Piet Karbiet | 07-06-15 | 13:48

om de zuigende werking van moskeen tegen te gaan,moet de bouw verboden worden.
de z.g.n scheiding van kerk en staat,past niet in het geloof,vandaar geen haat paleizen bouwen.
art 6 grondwetonder c
het oproepen tot de kerkdienst door middel van klokgelui of stem.
het uitoefenen van deze vrijheden kan soms bij lagere regelingen worden beperkt.
conclusie de muezzin die op de minaret staat te schreewen is toegestaan,evenals het klokgelui.
lodewijk asscher met zijn joodse achtergrond,een voetveeg van de moslims.
pvda een moslim partij.
ze zijn bezig het totale sociale vangnet te plunderen
het geld voor het vluchtelingen beleid moet ergens vandaan komen.

soledad | 07-06-15 | 13:44

het kan niet zo zijn dat de staat faciliteert in deze gevallen als zij niet tegelijkertijd en op gelijke wijze anderen faciliteert. Zeer onrechtmatig, zeer fout. Maar goed, wat heeft deze regering nu eigenlijk wel goed gedaan?

langzullenweleven | 07-06-15 | 13:44

Er is een tekort aan "gematigde imams" omdat er binnen de Islam een tekort aan gematigheid is.

Parel van het Zuiden | 07-06-15 | 13:42

@rara | 07-06-15 | 12:44
Het is nog erger: Gematigde en westers-georienteerde moslims worden niet serieus genomen door de Nederlandse overheid.
Hangt een beetje samen met de allochtoneneknuffelcultuur: De haatbaarden knuffelen veel makkelijker dan de gematigden omdat de laatste groep niet opvalt en zichzelf redt.

frank87 | 07-06-15 | 13:38

Er was een Imam opleiding in Nederland, maar wie daar afstudeerde kon geen werk vinden. De Marokkaanse moskeeën zijn door Saoedi Arabië betaald en die willen geen Nederlandse Imam maar zwaar concervatie Saoedi Arabische Imams. Van het soort dat zegt dat blanke Europeanen varkens zijn en dat als je gaat vechten voor IS dat je ziel dan rechtstreeks naar de hemel gaat. En natuurlijk is de PvdA voor want het levert stemmen op.

Osdorpertje | 07-06-15 | 13:31


Wegens de relevantie hieronder een klein gedeelte van wat ik elders reeds schreef:
-
Wat is er toch met ons vroeger zo trotse Nederland aan de hand dat we dit maar allemaal pikken?
-
Het is niet alleen verbijsterend maar vooral ook beangstigend dat wij naieve Nederlanders het zo ver hebben laten komen. Door in opdracht van de Brusselse megalomanenclub, die ten koste van de burgers Das Gross Europeaische Vierte Reich nastreeft, onze grenzen wagenwijd open te zetten zitten wij Nederlanders nu met steeds meer problemen. En het zal alleen maar ERGER worden zolang we binnen de EU blijven!
-
Bedankt Brussel! Bedankt Haagse landverraders..!
-

telelezer | 07-06-15 | 13:30

@Abject | 07-06-15 | 13:05
.
Precies mijn gedachte. Je betaalt onderhand 4 of 5 x voor die gasten. Voor hun overlast, criminaliteit, de buurtwacht, de uitkering en de mos'quee.

Piet Karbiet | 07-06-15 | 13:28

@rara | 07-06-15 | 13:17
PvdA/VVD/D66 zullen het een geweldig plan vinden.

Slipsnifter | 07-06-15 | 13:21

Als een patiënt kanker heeft ga je die toch ook niet inspuiten met verse kankercellen?

eerstneukendanpraten | 07-06-15 | 13:19

@Heinzz | 07-06-15 | 13:09
Exact. Een goed leven gaat sommigen blijkbaar vervelen.

Slipsnifter | 07-06-15 | 13:17

Erdogan moet zich schamen. Zich laten pijpen door een Hollandse toyboy die al 40 jaar oud is. Neem dan Tofu Dibik, Recep.

dedeurs | 07-06-15 | 13:13

Weg met alle religie!

DeVrijDenker | 07-06-15 | 13:10

Decennia lang welvaart heeft geleid tot een grote hoeveelheid Gutmenschen.Deze Gutmenschen zijn de oorzaak van de ondergang van het Europa dat we kenden.

Heinzz | 07-06-15 | 13:09

Wijze imams bestaan niet.
Dus gewoon opzouten met die kansloze gasten die een hekel aan ons en onze gewoontes hebben.

Schietmijmaarlek | 07-06-15 | 13:07

Toen de katholieken in Afrika bezig waren om nikkertjes te bekeren, werden die ook gestuurd en ondersteund vanuit het Westen. We hebben hier dus gewoon te maken met zendingswerk. Het grootste verschil is dat de moslims eerst een miljoen nikkertjes vooruit gestuurd hebben.

Gewoon te zot voor woorden dat Asscher die zendelingen nog wil ondersteunen met ons geld ook.

BekiekUtMoar | 07-06-15 | 13:06

iet Karbiet | 07-06-15 | 12:56
Ach, die schurfige rat zit enkel naar meer geld te hengelen om dat vervolgens weer onder zijn mede-subsidielaven te verdelen. En ondertussen is het het kroost van zijn bloedeigen achterban die voor deze onleefbare situatie zorgt.

Abject | 07-06-15 | 13:05

Dus Nederlandse studenten moeten zich scheel betalen, maar buitenlandse godsdienst-gekkies krijgen hun 'opleiding' vergoed door de belastingbetaler? FuckYou, Asscher.

--sql error-- | 07-06-15 | 13:04

Ben heel de Islam, moslim, moskee, jihad, halal, boerka, theedoek ZAT...........Ik ben klaar met die meuk.

snakeplisskin | 07-06-15 | 13:04

Er geen behoefte aan meer imams, en al helemaal geen "wijze" imams uit een wereldvreemd ander land. Asscher hou eens op met het veraad van je medelanders. Leer eens van de fouten van je voorvader. Die stuurde zijn eigen cultuur-religeuze medelanders Nederland uit naar een fout land, en jij importeert absoluut niet-cultuur-religeuze niet-nederlanders uit foute herkomstlanden naar Nederland. Hoe zot kun je het hebben. Zit verraad dan toch in je genen vriend, of is het een systematische weeffout in de PvdA.

ad melkert | 07-06-15 | 13:04

Alle ellende in dit land wordt door de roverheid betaald met het belastinggeld van de hardwerkende burger.

Slipsnifter | 07-06-15 | 13:03

Leo Sar | 07-06-15 | 12:48
Jij hebt volgens mij een klap van de molen gehad.
Mijn atheïsme komt uit Athene en niet uit Jeruzalem.
Zoals je weet heeft 'Jezus' nooit bestaan; het nieuwe testament is een confrontatie / 'merging' van Grieks denken met Joods denken. (Alles wat de fictieve Jezus in de mond gelegd wordt was al een paar eeuwen eerder met zoveel woorden door Socrates en andere Griekse - en Romeinse for that matter - filosofen gezegd.)
Jij - of degene van wie je je tekst geplagieerd hebt - bent / is verblind geraakt door de Joden en de Joodse cultuur. Vanuit angst dan wel vanuit overschatting.
Niks tegen het Joodse, maar wees wel realistisch alsjeblieft...

Aristotalloss | 07-06-15 | 13:02

Grote vraag die boven de politieke markt blijft hangen is natuurlijk waarom het de Nederlandse moslimmensen niet lukt om een vaderlandse imam-opleiding uit de grond te stampen.

@Bassie
Laten we er in ieder geval niet rouwig om zijn. Een vaderlandse imamopleiding toestaan is evenzogoed capituleren. Het begint met een imamopleiding, en het eindigt met een minaret op iedere straathoek.
Dus gewoon NEEEE!!!!

VanBukkem | 07-06-15 | 13:02

En ondertussen wordt op Buitenhof alweer gepleit voor het opnemen van Gunatanamo-bay-gevangenen.
Ondertussen komen er een half miljoen dobbernegers en IS-infiltranten aan, waar wij 4.5% van op MOETEN nemen.
Het lijkt wel alsof alles in dit land enkel en alleen in dienst staat van buitenlandse belangen.
Tysfuschagerijnig wordt ik hier, ik sta te popelen om een grootschalige geweldsuitbarsting vanuit de autochtone bevolking.
Te wapen!

Abject | 07-06-15 | 13:00

Betekent dit, Marcousch, dat al die jaren foute imams aan het werk zijn geweest hier?

(Behind)Doors | 07-06-15 | 13:00

"
Bij de Christenmensen is voor zover ik weet geen sprake van import...
"

@ Bassie, ter uwer lering, de Katholieken importeren tegenwoordig priesters uit met name Zuid-Amerika, omdat er amper een Nederlander dit carriere pad volgt.
Deze import-priesters, uit tweede wereldlande, onhervormd en onverlicht, zijn over het algemeen van een veel strakkere lijn dan de meer bourgondische autochtone priesters.

Waarbij hedendaagse autochtone priesters over het algemeen geen probleem er mee hebben dat ouders niet getrouwd zijn, maar toch hun kind willen laten dopen, daar hoef je bij deze hardliners niet met een dergelijk verderfelijk verzoek aan te komen.

Dus ook bij de christenen vooruitgang in de achteruitgang.

TisNieZoMoeilijk | 07-06-15 | 13:00

Niet handig. Iemand uit een ander land die de gebruiken van dit land niet kent 'importeren' om te vertellen hoe te leven in Nederland

Mark van Leeuwen | 07-06-15 | 12:58

Die smerige Marcouch is de vleesgeworden taqqiya.

Nilfisk | 07-06-15 | 12:56

-weggejorist-

rara | 07-06-15 | 12:55

"Grote vraag die boven de politieke markt blijft hangen is natuurlijk waarom het de Nederlandse moslimmensen niet lukt om een vaderlandse imam-opleiding uit de grond te stampen."
Dat is helemaal geen grote vraag. Nederlandse moslimmensen hebben de mores van hun land van herkomst meegenomen, en geven die generaties lang door aan hun kroost. Die mores gedijen in dat land van herkomst, maar hebben het moeilijk om in een westerse wereld op te schieten en in leven te blijven.
Polderimams vallen tussen wal en schip, zijn te vooruitstrevend of leven in een wereld van taqiyya, zijn te veel Turk, te veel Marokkaan, te veel weet jij veel. Uiteindelijk lopen de meeste polderimams trouw aan de leiband van een of andere groepering die zijn wortels in het thuisland heeft.
Dus is er, geredeneerd vanuit de moslim maar één oplossing, en dat is zo veel mogelijk van de cultuur, de religie en de politiek van het thuisland naar Nederland halen en aldus de eigen mores meer en meer te laten gedijen, ten koste van de pluriforme samenleving.
Het is typisch iets voor Asscher om met broeder Marcouch te pleiten voor een dergelijk proces en dat te willen faciliteren.

Schoorsteenveger | 07-06-15 | 12:53

Alle religies zijn fout en hebben het mis.
Zo, zij hoeven hun uitgangspunten niet met bewijs te onderbouwen dus ik ook niet.
Discussie over. Geen geld meer aan besteden a.u.b.?

CynicalBastard | 07-06-15 | 12:48

-weggejorist-

Leo Sar | 07-06-15 | 12:48

Wrong Bas, ook geen polderimam. Weg met deze geimporteerde middeleeuwse achterlijkheid. Nu maar eens stelling nemen. PUNT.

RobberenRukkie | 07-06-15 | 12:47

We hebben in dit land mensen nodig met kennis van Spinoza en Erasmus.
Ingenieurs die ons land ook in de toekomst kunnen beschermen tegen het stijgende wateroppervlak.
Techneuten die mee kijken bij aanbestedingen van technisch materiaal.
Specialisten op het gebied van verduurzaming en nieuwe energie.
Wat we niet nodig hebben is meer religie.

Jerolimo | 07-06-15 | 12:47

Als ze hun luisterpubliek nou eens exporteerden?

Terang Bulan | 07-06-15 | 12:46

Wat gaat een import imam nou brengen? Die gast weet niets van de samenleving hier. Komt alleen maar zwampraatjes houden opgelezen uit een verwerpelijk geschift. en brengt haat uit verre oorden naar hier. Nee, bedankt. Toegevoegde waarde 0.
Als ze uit die hele moslim club die we hier hebben niet eens wat imams kunnen voortbrengen dan houdt het gewoon op punt

Zwitsallevengevoel | 07-06-15 | 12:45

Gematigde en westers-georienteerde moslims worden gewoon niet serieus genomen door hun geloofsgenoten. Je kan zonder veel moeite een vredelievende Islam bedenken, maar er zijn geen liefhebbers voor.

rara | 07-06-15 | 12:44

De samenleving heeft zich op zo'n manier ontwikkeld dat we het normaal vinden dat de overheid zich bezig houdt met het binnenhalen en opleiden van imams. De vraag is waarom de overheid dat zou moeten. Als je er nuchter bij nadenkt kan je toch alleen tot de conclusie komen dat dit nooit een overheidstaak is? De overheid zou eens moeten zeggen: zoek het lekker zelf uit.

KapiteinClaus | 07-06-15 | 12:42

Asscher is een landverrader en een lamlul.
Ik ga maar eens aan het bier.
Nu het nog kan.

Piet Karbiet | 07-06-15 | 12:42

Het moslimprobleem: de problemen van moslims moeten altijd door anderen opgelost worden in NL.
De katholieken halen al jaren op eigen kracht priesters van de Filipijnen.

frank87 | 07-06-15 | 12:41

Alles met een Turks of Marokkaans paspoort laten kiezen: alleen een Nederlands paspoort, of alleen een Turks/Marokkaans paspoort maar dan ook wegwezen uit Nederland. Ons land wordt gestolen en die idiote PvdA'ers willen het nog faciliteren en betalen ook. Opdonderen.

Fijnstoffer | 07-06-15 | 12:39

en nog hebben die naieve pvda'ers /d66'ers (zoals Bassie) niet door dat het een strategie is van de turkse/arabische leiders om macht en invloed te krijgen in Europa. Netzoals er vanuit de soviet-unie tijdens de koude oorlog invloed werd uitgeoefend via instituten en universiteiten waar handlangers en spionnen werden gepositioneerd.
Diyanet is meer dan iets voor 'geloofszaken', het heeft eigenlijk helemaal niets met religie te maken. Diyanet is 1 van de tentakels van de turkse overheid om macht en invloed te krijgen/houden en vooral integratie tegen te werken.

--sql error-- | 07-06-15 | 12:34

-weggejorist-

Adictech | 07-06-15 | 12:34

Daarnaast moeten we onze jongeren en ons land niet slechts behoeden voor extremistische islam, maar voor militante religies in het algemeen. Kijk naar wat er in Turkije gebeurt. Doe nog eens een enquete onder Nederlandse moslims. Neem Engeland als voorbeeld. Allemaal problemen die niks met extremisme te maken hebben, en alles met een militant geloof dat ons allemaal de gekste mores wil opdringen, geen millimeter wil toegeven, en geen enkel compromis toestaat.

Het lijkt er op dat waar de islam aan invloed wint, de andersdenkenen (inclusief moslims met het verkeerde stickertje) het onderspit delven op een onaangename manier. Als er voorbeelden zijn van plekken waar dit niet zo is dan hoor ik dat graag. Maar meer islam is meer ellende. Wat dat betreft is het op een kromme manier op de lange termijn wellicht beter als die jongeren wat verder radicaliseren: we hebben de wil en de middelen om extremisten te bestrijden. Maar tegen militante gelovigen die op de tram der democratie zijn gestapt voor een paar haltes doen we niets. Ze hebben immers netjes ingechecked.

Muxje | 07-06-15 | 12:33

Volgens mij woont die meneer in die witte jurk in het autonome pontificaat Vaticaanstad, een stadstaat en door de ligging net als de republiek San Marino een enclave in Italië. Vaticaanstad is dus geen ITALIAANSE stadsstaat.

Ik begrijp wel niet waar de verwijzing naar de Katholieke kerk op slaat in een topic over imams, maar doe het dan wel goed.

bergsbeklimmer | 07-06-15 | 12:29

En de vraag is worden ze betaald in euro's of lira's.Waar betalen ze belasting en houd de fiod ook een oogje in het zeil op al deze constructies.

van stampij | 07-06-15 | 12:28

De Tweede Kamer debatteerde donderdag met integratieminister Lodewijk Asscher (PvdA) dus over taal- en maatschappelijke eisen voor import-imams. Asscher laat onderzoeken of ze cursussen kunnen volgen.

Dit land is af of kapot.

hurenisvoorpaupers | 07-06-15 | 12:26

En ondertussen schieten de 'benefietorganisaties' waar baar geld en goud worden ingezameld, als paddestoelen uit de grond. Er wordt gewoon openlijk geflyerd over die inzamelingsevenementen, en dat geld - ontraceerbaar en daarom óók uitstekend witwaskans - wordt linea recta ingezet voor islamisering.

Adversary | 07-06-15 | 12:25

Een van de oplossingen blijft het afschaffen van het dubbele paspoort en dus ook de dubbele moraal. Het blijft een raar iets en zorgt er voor dat "arbeidsmigranten" maar niet willen integreren.

Dhr. de Wit | 07-06-15 | 12:25

Er lopen heel veel importpriesters voor de katholieke Kerk rond in Nederland, vooral uit Afrika, Midden en Zuid-Amerika. En ook veel uit België, of telt dat niet als import?

Bytemaster | 07-06-15 | 12:24

Asscher laat onderzoeken of imams curussen dienen te volgen. Daar zit hem nu net de crux.
Eenieder weldenkend mens weet de uitslag van zo'n onderzoek al. Niet nodig, niet wenselijk, wettelijk niet mogelijk.
Asscher heeft hiermee laten zien aan zijn islamitische achterban dat de PVDA hun geloof een warm hart toedraagt.
Daar is het hem om te doen. Niet om die taalcursusjes.

leo de pejo | 07-06-15 | 12:23

Die Asscher is al net zo'n opportunistische, slappe rug als zijn met-de-vijand-heulende opa.

Aristotalloss | 07-06-15 | 12:23

Zolang er op speciale bijeenkomsten in moskeeën nog steeds -extremistische haatpredikers- 'moslimgeleerden' worden uitgenodigd op de boel op te ruien heb je dus ook helemaal niets aan aan imams met een Nederlandse opleiding.

Haat wordt in dit land doodleuk geïmporteerd. Weg met ons!

Reinaert | 07-06-15 | 12:22

Alle moskeeën sluiten, probleem opgelost.

Ars Vivendi | 07-06-15 | 12:22

Waarom zouden ze? Nu horen ze ook wat ze willen horen en iemand anders betaalt de rekening. Dat is beter dan als ze dat zelf zouden moeten doen, de rekening betalen.

We zitten hier in zendingsgebied, daar komt altijd geld naartoe vanuit de landen die al bekeerd zijn.

Jan de Schot | 07-06-15 | 12:21

Tsja.... Ik zorgen jij imam worden, jij zorgen ik stemmen krijgen

ivo_nl | 07-06-15 | 12:20

De Gereformeerde Kerken hadden voorheen wel wat uit Hongarije gevluchte predikanten, maar dat is toch weer heel wat anders dan die geïmporteerde haat-imams.

En uiteraard zit er bij christelijke migrantenkerken nogal wat import (tegen de 100%).

Guido | 07-06-15 | 12:18

Ja, tuurlijk.....'weg met ons beleid' gewoon continueren.

robdeventer | 07-06-15 | 12:17

Word alsmaar moe-er.

islammoe | 07-06-15 | 12:16

REAGEER OOK