Video. Infographics over het aantal doden WW2
Cijfertjes. Gewoon kalm en aantrekkelijk gepresenteerd, en bovendien zo objectief mogelijk. Het is net juni, dus het duurt nog krap een jaar voordat we weer stil mogen staan bij WW2. Dit is een voorschotje. Het geschatte aantal doden, zowel militair als burger, wordt op ongeveer 70.000.000 geschat. Dat volstrekt idiote getal waardoor iedereen natuurlijk met Stalin-kwoots wil gaan strooien, wordt hier heel netjes per strijdtoneel, en soms per specifieke veldslag opgedeeld. Zelfs met deze getallen springen er een aantal in het oog. De Sovjet-Unie verloor volgens de meest conservatieve cijfers 8,7 miljoen soldaten. Andere studies beweren dat het er zelf 14 miljoen waren. Polen was percentueel het meest de lul. Met de civiele en militaire slachtoffers bij elkaar opgeteld verloor Polen met ongeveer 5 miljoen zielen zo'n 16% van de gehele bevolking. 2,7 miljoen hiervan waren Poolse joden. Ook wordt aangestipt dat de vrede die het Westen sinds de WW2 heeft gekend, niet voorgekomen is sinds de hoogtijdagen van het Romeinse Rijk. Dus, voor zo lang het nog mag duren [wij schatten zo'n 40 jaar], tel uw zegeningen. Zie hier voor een interactieve uitwerking van de studie.
Reaguursels
InloggenSergeant_Peper | 06-06-15 | 23:26
Inderdaad. Zonder de USA liep Nederland nog allemaal op klompen, hadden we geen elektriciteit, computers, telefoons, internet, mooie gympen waar je op loopt, waren de mazelen nog gewoon dodelijk en spraken we allemaal Duits en arabisch als tweede taal.
Nederland heeft zo'n enorm rijke cultuur. Zelfs de Romeinen vonden het indrukwekkend... Oh nee, wacht. Toen was het nog zee en moeras.
Boeiende info gevat in een zeer kundig gemaakt filmpje.
En allemaal voor niets eigenlijk, nu geen Nazi's, maar wel corporatisme, USA en islam, en onze cultuur door de plee. Hadden ze dat geweten ...
Jeetje, wat een domme reacties. De aangeleerde kapitalisten en amerika haat door de verzorgingsstaat heeft zijn werk goed gedaan.
Stelletje middelmatige nietsnutten met een grote mond. Uit een van de lafste landen ter wereld, Nederland.
Het is weer typisch om te zien hoe weinig kennis van geschiedenis en vooral hoe weinig dankbaarheid men toont voor hun bevrijders.
Zonder de Amerikanen en engelsen was er nooit een invasie of bevrijding gekomen. En nu zitten al die gehersenspoelde staats verslaafde spruitjes eters uit holland lekker af te geven op Amerika. Of rare complot theorieën te verzinnen om maar niet te hoeven erkennen dat hun aangeleerde vijand, de VS, verantwoordelijk is voor hun vrijheid.
Lekker naar je eigen navel blijven staren socialisten.
D-Day Respect
Weet iemand wanneer de geallieerden nou een keer een vredesverdrag met de Duitsers gaan sluiten en hun troepen terugtrekken van Duits grondgebied? Dan kunnen die ook weer verder. De Oostbloklanden zijn al lang soeverein geworden en de Russen hebben hun legers en wapens decennia geleden al teruggehaald. rense.com/general57/usafth.htm
Mij is geleerd dat Nederland voornamelijk is bevrijd door Canadezen en Britten. De Amerikanen wilden zo snel mogelijk Duitsland in om de lanceerbasis van de V2 te zoeken en waren bang dat Rusland Europa zou innemen en haastten zich naar Berlijn. Voor zover ik weet...
Bad Karma | 06-06-15 | 00:28
Na de uitbraak uit Normandië trokken de Britten en Canadezen onder leiding van Mongomery naar België en Nederland, waar de Amerikanen onder leiding van Bradley naar het oosten van Frankrijk en Luxemburg trokken. En in Zuid Frankrijk nog een Amerikaans leger dat (met het Franse leger) richting de Italiaanse grens trok om de rest van Frankrijk te bevrijden.
Op zich een logische verdeling van het brede front tussen verschillende legers. Met als logisch gevolg dat Nederland vooral is bevrijd door Britten en Canadezen.
Maar bij het mislukte plan van Montgomery (Operation Market Garden) zijn er toch ook veel Amerikanen (en Polen) gesneuveld bij de bevrijding van (Zuid) Nederland. Ga maar eens kijken in Margraten.
@necrosis | 06-06-15 | 07:22 "@ben kokhals; Wat ik dan weer mis in een dergelijk grafiekje, is de onvoorstelbare wreedheden van Japan in de 'Jappenkampen' in voormalig Nederlands Indië."
.
Goed punt. Dat is altijd "ver van mijn bed" geweest voor de mensen in Nederland. En het was toch lekker weer daar? Nou dan. Maar ik heb van familie gehoord van de ontberingen, de onthoofdingen, lijfstraffen, slavenarbeid, honger, ziekten, enzovoorts. Maar er is altijd een kliek die er niks van leert. Het zijn toch maar de gewone burgers die er het slachtoffer van worden, niet de prinsjes.
En hoevelen weten dat Churchill voor de oorlog was afgelopen (in Europa dan) zijn geallieerde partners wilde verraden met "Operation Unthinkable", "to impose upon Russia the will of the United States and the British Empire"? Dat "ijzeren gordijn" komt niet uit het niets.
BasBr | 05-06-15 | 23:27
Indirect wel degelijk, dat was ook de reden voor de VS geld en materieel te lenen aan de USSR. Zonder een oostelijk front, waren de geallieerden kansloos geweest op het Westerse front.
Vandaar de angst voor een invasie van de Jappen richting Rusland (overigens weer een nep verdrag), omdat anders de aandacht op het oostelijk front zou verslappen.
En, de Russen monsters? Ja, vast wel. Nagenoeg elk mens is in staat zich te ontpoppen tot een monster. En ja, ook voor de Russen, ook voor de Waffen SS, ook voor IS-strijders geldt dat ze lijden als vader, zoon, zus of vriend doodgaat.
Ook zij zijn (bijna) allemaal "gewoon" mensen.
Het is reuze gevaarlijk te denken dat ze "monsters" waren. Ja er zullen ook zeker psychopaten en sadisten tussen gezeten hebben, maar het gros was "gewoon mens".
Waarom is het gevaarlijk te denken dat dit soort dingen alleen door monster gebeurd? Omdat je dan niet onderkent dat iets dergelijks weer, any time, any where kan gebeuren. Je blijft dan naief voor dreiging. Vergelijkbaar met het verhaaltje dat je niet met "enge, vieze, mannen" moet praten, om dan te ondekken dat de "leuke" familie-vriend uiteindelijk degene is die je verkracht als je 14 bent: het verkeerde "monsterbeeld".
Ik mis hier en daar een paar miljoen doden, maar het is wel mooi gemaakt :)
Grafiekje 15:55 zijn 5,4 miljoen slachtoffers vergeten(?), en dat is maar 1 oorlog. en.wikipedia.org/wiki/Second_Congo_War...
Evocatus | 06-06-15 | 10:17
Amerikanen hebben miljarden mensen onnodig gedood?
Dus, er even van uitgaand dat "miljarden" mensen tenminste 2 miljard is, zijn de Amerikanen sinds 1776 JAARLIJKS verantwoordelijk voor tenminste 8 miljoen onnodige doden. Kortom, vergekijkbaar met "de Grote sprong voorwaards" van Mao, maar dan jaarlijks en al 239 jaar lang.
Misschien iets kritischer kijken naar de Russische propaganda.
Mij is geleerd dat Nederland voornamelijk is bevrijd door Canadezen en Britten. De Amerikanen wilden zo snel mogelijk Duitsland in om de lanceerbasis van de V2 te zoeken en waren bang dat Rusland Europa zou innemen en haastten zich naar Berlijn. Voor zover ik weet...
Bad Karma | 06-06-15 | 00:28
Een bezoek aan Margraten zal je misschien goed doen, daar liggen meer dan 7000 Amerikaanse soldaten begraven die stierven in Nederland. Een duik in geschiedenisboeken ook overigens. Het plan van de VS was Duitsland binnenvallen via een breed front. Het Engelse plan (Monty's plan) was het via een geconcentreerde aanval het Rurhgebied in te nemen via een omtrekkende beweging om de Siegfried linie heen. Monty's plan werd uitgevoerd en het was puur toeval dat ze door Nederland moesten trekken om zo om deze linie heen te gaan via Arnhem. Het plan omvatte de bevrijding van plaatsen in Brabant door de Amerikanen (82 en 101 Airborne) en de Polen en Engelsen landen dan in Nijmengen en Arnhem en de gemechaniseerde divisies trokken dan vanuit Belgie naar Arnhem. Dit plan liep niet helemaal goed en de Amerikanen moesten de Britten helpen met evacueren van het Noordelijke deel van het strijdplan.
Verder waren de lanceerplatvormen van de V-2 mobiel en de meeste basissen daarvoor stonden helemaal niet in Duitsland:
nl.wikipedia.org/wiki/V2_%28raket%29
De Canadezen overigens bevrijdden vooral Zeeland.
Dus het plan van de VS was helemaal niet het binnenstormen van Duitsland omwille van V-2 raketten, maar ze wilden dus een breed front en dan geleidelijk Duitsland binnentrekken (en een Patton die af en toe flink gas gaf maar dat is een ander verhaal). Echter de verovering van de brug bij Remenagen verandere dat plan een beetje maar vooral de voortgang van de Russen maakte dat de VS sneller Duitsland in wilden trekken, dat gedeelte klopt wel.
Zonder het Oostfront zou het er heel anders uit hebben kunnen zien. Bovendien waren de Russen bezig hun land te bevrijden en als prettig bijverschijnsle heben ze een essentiële bijdrage geleverd aan het verslaan van het Duitse leger.
Evocatus | 06-06-15 | 01:50
Gewoon een vraag, hoe zou de oorlog er hebben uitgezien als Stalin en Hitler niet een pact hadden getekend en samen Polen veroverd hadden en Stalin het teken gaf aan Hitler dat de Duitse rug veilig was als deze Engeland en Frankrijk zou aanvallen?
En Amerika vond het ook allemaal best totdat Pearl Harbour aangevallen werd.
sinar2 | 06-06-15 | 08:01
Tja, na WOI heeft de VS besloten zich niet meer met oorlogen van anderen te bemoeien. Maar desondanks, de VS waren via andere manieren zeer betrokken bij de oorlog voordat de Jappen Pearl aanvielen. Konvooien naar Engeland en Rusland, VS piloten in China, VS piloten in Engeland.
Kunnen jullie niet in Nederland als dank met Rusland een soort TTIP vormen?
Het Duits militair apparaat was erg modern (voor die tijd),
De Dansende Kater ® | 06-06-15
Dat viel wel mee. Bepaalde elemenden van het Duitse leger waren zeer modern (ME 109, schepen, artillerie) maar sommige hopeloos ouderwets (logitiek voor groot deel met paard en kar) en de tanks waren te licht. Maar vooral dankzij het goed inzetten en het verrassingeffect en goede training konden de Duitsers wat ze hadden zeer effectief inzetten.
De Duitsers konden bijvoorbeeld weinig doen met hun eigen tanks tegen de Britten en Fransen, maar dankzij luchtoverwicht en de Stuka konden ze de Franse tanks platgooien.
De oorlog had van de mensen onbehouwen inboorlingen gemaakt. Hun gevoeligheid nam zienderogen af. Men zag alleen maar meer wat overdreven of geestelijk ontwricht was. Sedert de ontdekking van het dynamiet ging alles wat geen daverende klap gaf ongemerkt voorbij. Salvador Dali, Mijn leven als genie, p. 139. Over de tijd na WOI.
"@Evocatus | 06-06-15 | 01:50
Geen stress, het is joker BasBr maar. Die wil oorlog met Rusland. Liever vandaag nog dan morgen. Niet serieus nemen, hoe schandalig en verwerpelijk zijn teksten ook zijn.
Pimp my Voortuin | 06-06-15 | 02:14"
!!!
Beste Pimp,
Dank voor vriendelijke woorden. Ik kan er niets aan doen. Het raakt me gewoon zeer. Ik weet hoe oom V. () de blokkade van leningrad heeft moeten doorstaan. Ik weet hoe moeilijk mijn vrouw het had haar vader te zien aan het strand, vanweg al die littekens; om maar eens wat te noemen.
!!!
Dan durft zo'n stuk oorlogshitser, naar uw zeggen, als BasBr ook nog te zeggen:
"AntiSoof | 06-06-15 | 01:51
Uw excuus dat de gemiddelde soldaat van het Russische leger ook een zoon, vader en moeder had verwerp ik.
Dat is zoiets als zeggen dat de Waffen SS ook maar gewoon mensen waren. Wat walgelijk om de terreur die Rusland heeft aangericht zo te marginaliseren.
Volgens die zelfde logica viel de holocaust ook best mee?
Ga toch weg man. Stop met het verbloemen van de geschiedenis en aanvaard dat de Russen monsters waren voor een vreselijk regime.
BasBr | 06-06-15 | 02:51 "
!!!
Hallo BasBr! Alsof er niet enig verschil is tussen aanvallers en verdedigers.
!!!
Zie trouwens zoeven dat ik een typefout gemaakt heb. het American Expeditionary Force Siberia zat in 1918 en niet in 1981 in Rusland.
!!!
Afsluitend merk ik op dat het aantal onnodige doden dat het imperium geheten de VS, onderhand in de millarden loopt. Sinds de 18e eeuw is men in tientallen landen binnengevallen en heeft gemoord en geplunderd t.b.v. machstuitbreiding.
!!!
Rusland en Poetin is een brave jongen vergeleken met de VS. Het is ongelofelijk hoeveel gedocumenteerde moordzucht, gewoon veronachtzaamd wordt in bijv. de opleiding van journalisten. Iedereen bauwt het voorgeschreven verhaaltje maar na.
!!!
@BasBr
Weet u wie op het ogenblik de gevaarlijkste mens aan het worden is in de hele wereld? Hillary Clinton, kan Poetin niet aan tippen, hoor. Neem alleen al eens Libië. Dat was toch mooi Hillary's War. (Samen met de andere international interventionists Samantha Power en Susan Rice)
!!!
U weet wel, "We came, we saw and he died (hahaha er nog achteraan)" Zoek het videofragment op Youtube maar eens op, dan doet u nog iest nuttigs vandaag.
Salut! Evocatus
!!!
Post Scriptum
Weet u wie de Tweede Wereld Oorlog verloren heeft? Niet Duitsland, maar Rusland met haar meer dan 23 millioen doden. Maar dat zal u, BasBr natuurlijk geen donder uitmaken. De gewone man en vrouw zijn het kanonnenvlees, dat is ons enige recht, kennelijk.
Tuurlijk heeft Amerika ons geholpen uit eigenbelang, er gebeurd helemaal niets zonder eigenbelang. Ook niet door Nederland!!! Dat bij de Russen zoveel doden zijn gevallen komt ook doordat het de soldaten verboden werd terug te trekken, deden ze dat wel dan werden ze doodgeschoten.
40 jaar na nu, ik denk veel eerder 20 jaar maar dan van binnenuit en wel door een islamitische overmacht.
@Raider Twix, nog een foutje. WW3 is qua niet geborenen als prelude al begonnen op 9/11 2001,als 2e etappe 1n oktober 2008 met de val van leeman Brothers en tenslotte als start met de kwestie Syrië/IS en Oost Oekraïne in 2014.Gevolg ? De wereldbevolking kan qua aantal alleen nog dalen.De huidige stijging in Azië zal per saldo niets uitmaken.
En na de oorlog hebben de Amerikanen ons economisch geholpen om er weer boven op te komen met het Marshallplan.
Bernardje | 06-06-15 | 09:41
-
En om hun producten hier te slijten.
TTIP is om de EU economie ondergeschikt te maken aan de VS economie. En om de EU leeg te zuigen met hun belachelijke patenten en andere regelingen. Het was echt geen liefdadigheid.
We mogen de Amerikanen dankbaar zijn. Zonder de Amerikanen zouden we deze oorlog tegen Hitler nooit hebben gewonnen. En na de oorlog hebben de Amerikanen ons economisch geholpen om er weer boven op te komen met het Marshallplan.
"Ook wordt aangestipt dat de vrede die het Westen sinds de WW2 heeft gekend, niet voorgekomen is sinds de hoogtijdagen van het Romeinse Rijk."
-
Foutje, WW3 loopt al sinds vorig jaar in Oost-Ukraïne.
"Interessanter" dan het aantal doden van de wereldoorlog zou zijn om het aantal niet geborenen in die 6 uiterst slechte jaren te onderzoeken.De conclusies konden ook wel eens uiterst schokkend zijn."Grote tijden",vooral in het negatieve dus.
@Bernardje | 06-06-15 | 08:56
Ben je bekend met Mao Zedong?
necrosis | 06-06-15 | 08:30
Laten we even ervan uitgaan dat de cijfers gegeven door Neil Halloran voor de huidige situatie kloppen. Dan zijn wij de gelukkigen. Maar iedereen begrijpt dat een grootschalige oorlog in deze tijd gemakkelijk de records van WO II qua slachtoffers zal breken. Zeer waarschijnlijk zal er nadien geen "infographic" meer verschijnen van het aantal slachtoffers. Hun lot zal niet meer worden geregistreerd.
Een oorlog die een einde maakt aan alle oorlogen.
En daarom, ondanks alle Junckers en Straatsburgen, doorgaan met een samenwerkend Europa.
Stalin heeft ongeveer 20 miljoen Russen omgebracht volgens schattingen. En toch is hij nog geliefd onder de Russen. Onbegrijpelijk.
@Van Duyvenbode | 06-06-15 | 08:07
Het drukken op 'de knop' moet men aan mij overlaten...
*gnehehe*
@Van Duyvenbode | 06-06-15 | 08:07
Leg mij eens uit waarom we Obama te vriend moeten houden.
Gaat de Europese handel kapot als Obama dat wil?
Obama is een trekpop van de zittende macht.
Een symbool, zoals onze koning kroonkurk....
@necrosis
Wat betreft die gevangenen, die mogen de VS van mij ook houden.
Aan de andere kant moeten we de VS ook te vriend houden, dus kan het zijn dat er niet anders opzit dat te voldoen aan het verzoek van Obama.
Maar met het probleem is er al, bedoel ik dat terrorisme reeds
ook ons probleem is. Ook NL wordt bedreigd.
Daarnaast ben ik ook geen fan van Obama. Ik vind dat hij de financiële oligarchie (de grootbanken) teveel in bescherming neemt. Daarnaast is het massale aftappen van de burgers door de overheid door hem niet gestopt.
Wat betreft de atoombom: de drempel voor de inzet van dit wapen ligt heel hoog. Het zou kunnen dat je een beperkte kernoorlog krijgt tussen twee kleinere landen. Maar ook die zullen nog wel een keer achter de oren krabben voordat ze op de knop drukken.
@Van Duyvenbode | 06-06-15 | 07:46
Een atoombom bewaart slechts de vrede zolang twee landen die ruzie hebben NIET op het rode knopje drukken.
Ik, als burger, mag hopen dat niemand het ooit in zijn hoofd haalt om op dat knopje te drukken.
De mensheid zou moeten leren van Hiroshima/ Nagasaki maar ik vrees dat dit niet het geval is....
@BasBr | 05-06-15 | 23:27
Het waren zeker geen bondgenoten, ze haatten elkaar tot op het bot. Het was gewoon puur opportunisme van beide kanten om elkaar niet aan te vallen omdat ze van gelijke sterkte waren.
En Europa deed ook helemaal niets toen Oostenrijk en Sudetenland werden binnengevallen. En Amerika vond het ook allemaal best totdat Pearl Harbour aangevallen werd.
@Van Duyvenbode | 06-06-15 | 07:42
In welke zin?
Wat hebben wij met Gitmo te maken en waarom zouden we die mensen opvangen?
Omdat Obama ze heeft laten oppakken wegens vermeend terrorisme?
De reden dat wij straks moeten opdraaien voor (vermeende?) terroristen, is omdat Obama anders geen geld overhoudt voor zijn Obama-care.
En zijn 'Yes, we can', terwijl hij feitelijk helemaal niets voor elkaar krijgt.
Wat dat betreft is hij net zo'n mislukkeling als Rutte.
Veel woorden, geen daden!
fikkieblijf! | 06-06-15 | 07:39
Als leek zeg ik: het lijkt erop dat Amerika aan macht inboet.
Dat zou betekenen nieuwe, wereldwijde instabiliteit.
Vooralsnog garandeert de Amerikaanse marine de internationale handel. Het einde van de Amerikaanse hegemonie zou echt een ommekeer zijn. Maar er is één ding dat ook zonder Amerika vrede zou kunnen bewaren: de atoombom, de pax atomica.
@fikkieblijf! | 06-06-15 | 07:39
Het grote probleem van de inmenging van Europa: wat gaan 'we' doen als we 'het kwaad' hebben bestreden en verjaagd?
En daar heeft niemand een antwoord op.
Ik ben mordicus tegen die zogenaamde 'vredesmissies'!
En zolang Europa nog steeds geld blijft sturen naar dictators als Mugabe, hebben we nog een hoop te leren!
Het aantal gesneuvelde Marokkanen is ook indrukwekkend.
necrosis | 06-06-15 | 07:40
Het is al ons probleem.
@Van Duyvenbode | 06-06-15 | 07:33
Kortgeleden gelezen: Gitmo gaat echt dicht.
Maar niet zonder dat landen als Nederland een deel van de gevangen hier moeten opvangen.
Wat is Obama's probleem en waarom moet het ons probleem worden?
niet om het een of ander, ik heb sterk de indruk dat de halve Wereld op dit moment in een oorlogssituatie zich bevindt. Met niet te vergeten de Economische oorlog die hele volkeren en samenlevingen instabiel maakt.Europa is overal gelegerd voor Vredesmissies. Naja, zo kun je het ook noemen natuurlijk. Is wel onderdeel van een Oorlogvoering.
Sinds WO II heerst de Pax Americana. Laten we er nog maar even van genieten.
@ben kokhals | 06-06-15 | 06:39
Wat ik dan weer mis in een dergelijk grafiekje, is de onvoorstelbare wreedheden van Japan in de 'Jappenkampen' in voormalig Nederlands Indië.
Ik heb het zelf nooit meegemaakt, mijn oma die het wel heeft meegemaakt heeft gezwegen tot op de dag dat ze overleed....
Goed om bij stil te staan. Dat de vrijheid die we nu (laten) verkwanselen bevochten is door jonge mannen uit de VS, Canada en het VK, om de voor ons belangrijskte helden te noemen. Godezijdank dat de Russen ten koste van onvoorstelbare verliezen de slagkracht van de nazis voor een belangrijk deel absorbeerden en ze nagenoeg hadden verwoest, anders waren volgend op D-Day nog veel meer geallieerden gesneuveld. Hier een helder statistissch overzicht van de slachtoffers. Opdat wij hun ultieme offer niet verder (laten) verkwanselen thesaker.is/wp-content/uploads/2015/05...
@Dr. Frambozenjam | 06-06-15 | 02:48
Inderdaad daar heb ik je toestemming niet voor nodig, Jammer dat veel van je geloofsgenoten daar anders over denken.
@AntiSoof | 06-06-15 | 02:21
Zonder leugens geen leven prutser.
Niemand die zonder leugens kan, leugens zijn het geurend smeer van de maatschappij. niemand zou meer een baan krijgen als men eerlijk zou zijn. En hier zou het ook saai zijn. Kunst is ook een leugen.
AntiSoof | 06-06-15 | 01:51
Uw excuus dat de gemiddelde soldaat van het Russische leger ook een zoon, vader en moeder had verwerp ik.
Dat is zoiets als zeggen dat de Waffen SS ook maar gewoon mensen waren. Wat walgelijk om de terreur die Rusland heeft aangericht zo te marginaliseren.
Volgens die zelfde logica viel de holocaust ook best mee?
Ga toch weg man. Stop met het verbloemen van de geschiedenis en aanvaard dat de Russen monsters waren voor een vreselijk regime.
@necrosis | 06-06-15 | 02:19
Azijn, als je dat niet hebt vraag hier eens rond, er zijn er maar zat hier die het drinken. ;-)
miko | 06-06-15 | 02:44
Als dit jouw gevormde mening is, ben je daar vrij in wat mij betreft.
@Dr. Frambozenjam | 06-06-15 | 02:19
Je bedoelt dat alle drie de abrahamitische met hetzelfde idiote sop overgoten zijn en zich druk maken over spijkers op of onder het water?
@ Jan Dribbel | 06-06-15 | 02:27
Goh, neem er nog 1, zou ik zeggen :)
doen'
@Jan Dribbel | 06-06-15 | 02:27
Op de valreep: 'Je denkt dat je vermoed dat je dat denkt.'.
Weet je, ik, denk dat er eerst de emotie is, en pas daarna het denken. Dus voor mij zou het begin van je zin moeten klinken; 'Ik voel dat ik vermoed dat ik denk...'.
Of in jouw geval; 'Ik voel dat ik denk dat mijn kennis van paddo's is dat je, als je je zo vrijelijk uit van gedachten en dus gevoelens, je welhaast onder invloed van die paddo's moet zijn, want ander kan ik me niet voorstellen hoe men zulke uitspraken kan voelen, laat staan doen.
Gegroet.
necrosis | 06-06-15 | 01:28
Dezelfde Paddo's denk ik, althans ik vermoed dat ik dat denk.
Geloof ik.
@Lewis | 05-06-15 | 23:08
Maar de amerikanen werden WEL aangevallen.
@BasBr | 05-06-15 | 23:27
De russische soldaten en burgers zullen het met je ens zijn.
het regime was verachtelijk maar zonder de yuri's en de Nikita's had het lang geduurd.
*Trusten. Morgen lees ik graag de commentaren.*
AntiSoof | 06-06-15 | 02:21
Doelen heiligen soms de middelen. Ik ben mij bewust hiervan..
necrosis | 06-06-15 | 02:19
Antikalk werkt goed
@Dr. Frambozenjam | 06-06-15 | 02:14
Waarheid lijkt een heilig doel, tot zo ver het Oidipoes-taboe ons waarschuwd voor haar afzichtelijke keerzijde, als een Januskop die zijn werkelijke gezicht pas openbaart aan de achterzijde van die 'waarheid'.
Daarom zeg ik; leven en laten leven. En laten we proberen vanaf nu in de waarheid te leven. Das al heel wat.
Gelukkig hebben meer menen het overleefd dan er dood gingen, anders waren we hier niet. Cheer up its history. Kusjes, Jim
Wat mij echt nog meer tegenzit is de christelijkheid die het antisemitisme voedt. Terwijl beste Antisoof wij op de edele olijfboom onze takken hebben gegrondvest. Effe aan allen, dit is tussen mij en Antisoof.
@Dr. Frambozenjam | 06-06-15 | 01:56
Plasje doe je onder de douche om zo water te besparen (aldus linksdenkend Nederland).
Die milieu-adepten hebben waarschijnlijk nog nooit gehoord van urinesteenzuur.....
AntiSoof | 06-06-15 | 02:09
Er is argumentatie en meer niet.
@Evocatus | 06-06-15 | 01:50
Geen stress, het is joker BasBr maar. Die wil oorlog met Rusland. Liever vandaag nog dan morgen. Niet serieus nemen, hoe schandalig en verwerpelijk zijn teksten ook zijn.
@Dr. Frambozenjam | 06-06-15 | 02:02,
En dan? Wat moet ik dan leren? Wat is er?
AntiSoof | 06-06-15 | 01:51
Ga eens dan het tuintje uit, naar westerbork of auswitch of zo en honderden andere monumenten inzake 2de wereldoorlog.
@fleischer | 06-06-15 | 01:53
Jij ging een half uur geleden toch naar je mandje?
*Iphone afpakken doet*
fleischer | 06-06-15 | 01:53
plasje doe je in het toilet NIET op GS en mandje tja nu weet weet ik dat je of een poesje of hondje bent.
@ Dr. Frambozenjam | 06-06-15 | 01:34
.
Doe es opzouten, onwelriekend kwakzalvertje!
@Dr. Frambozenjam | 06-06-15 | 01:34
Ja, het is vreselijk, als er dingen gebeurd zijn zoals er gezegd wordt. Mijn heldere blik beperkt zich op dit moment trouwens al gauw tot mijn tuintje waar die blik waarneemt dat er wel weer erg veel larfjes van de veelkleurig-ziatisch-lieverheersbeestje zijn. De wijnverpestertjes! (exota.blogspot.nl/2010/08/deel-19-veel...)
"Het is belangrijk te onthouden dat de Russen NIEMAND bevrijd hebben. Ze vochten om zoveel mogelijk land in te pikken.
Voor veel Oost-Europa eindigde de bezetting niet met de komst van de Russen. Het was een voortzetting van de bezetting, vernedering, plunderen en uitbuiting.
Er zijn GEEN Russen gestorven voor de vrijheid van u en mij.... .... ... Het leed dat is aangericht door de Russen is vele malen groter dan de Nazi's.
BasBr | 05-06-15 | 23:27
!
Tjongejongejonge, wat heerst het Koude Oorlogsvirus hier weer of liever gezegd nog steeds. Ik ben wel dankbaar dat die bijna negen millioen soldaten de overwinning behaald hebben op de Nazi's. Hadden ze gewonnen dan was ik toendertijd wel ingelijfd geweest bij de Nederlandse Hitlerjugend.
!
Zonder het Oostfront zou het er heel anders uit hebben kunnen zien. Bovendien waren de Russen bezig hun land te bevrijden en als prettig bijverschijnsle heben ze een essentiële bijdrage geleverd aan het verslaan van het Duitse leger.
!
het si bealngrijk om te onthouden dat men een verschil kan maken tussen leiders van landen en de gewone man en vrouw die hun leven moeten geven opdat nieuwe leiders hun nakomelingen, zo die er zijn, opnieuw kunnen uitpersen en (laten) vermoorden in de zoveelste oorlog. Ik heb nauwelijks een goed woord woord over voor Stalin.
!
Ik vind het schunnig wat u schrijft! De ellende is onbeschrijfelijke; zo veel kinderen zonder vaders, zoveel moeders zonder kinderen, zoveel vrouwen zonder hun echtgenoot.
!
U weet godverdomme helemaal niet waarover u schrijft! Hoeveel jaar heeft u in de Sovjetunie gewoond.
!
Bovendien deed Amerika alleen maar in de oorlog mee uit eigenbelang zoals altijd, zoals trouwens veel landen alleen maar uit eigenbelang aan oorlogen deelnemen. Dat gold ook al voor de deelname van de VS aan de Eerste Wereldoorlog.
!
De Russen noemen overigens het niet voor niets de Grote Patriottische Oorlog; het ging om hun land en er is niets mis met het verdedigne en bevrijden van je land van een overheerser.
!
Bovendien heeft de Russiche leidng verdomd goed begrepen wat de VS bedoelde met de twee atoombommen en ze zijn niet vergeten dat het American Expeditionary Force Siberia in 1981 al diep in Rusland zat.
!
Het wordt tijd dat er eens een optelsommetje van doden word gemaakt die we te "danken" hebben aan de oorlogen van de VS en bondgenoten; zou een behoorlijke concurrent zijn voor de doden die Stalin, terecht, worden aangewreven.
Salu! Evocatus
Edit m.b.t. Maroks
Niet zo: "... maar nu even, zeg."
Maar zo: "... maar nu even niet, zeg."
Een "niet"-je vergeten.
Salut! Evocatus
Ww2 ? Weg ermee !
Ww2 ? Weg ermee !
Piet Karbiet | 05-06-15 | 23:29
Ik mis alleen de kritische blik van Piet die kennelijk geen enkel probleem heeft om heel hypocriet ALLE slachtoffers van de transatlantische slavenhandel toe te delen aan de islam.
AntiSoof | 06-06-15 | 01:04
-
Scherpte van zicht ? en geen troebel beeld dat vervormd is door eigen denken of gevoel. Terug naar het topic en de argumentatie teruglezend, gaat de discussie niet over ontkennen van de holocaust maar over de aantal gesneuvelden toch. Bij het negeren van het aantal geschatte gesneuvelden,zou je ook tot een minimaal aantal gesneuvelden kunnen komen. Is dit juist? Brede vorming van bewijs zou je kunnen concluderen dat er een maximaal aantal gesneuvelden zijn gevallen. Is dit juist? Was de tweede wereldoorlog een klein oorlogje? Ieder zijn eigen methode om tot inzichten te komen.
-
ultiem menselijk vermogen? of te beginnen bij de kleine bewijzen die samen een heel groot geheel vormen.
"De Sovjet-Unie verloor volgens de meest conservatieve cijfers 8,7 miljoen soldaten."
klopt aardig met wat indertijd op de scholen geleerd werd in de Sovjetunie. Meestal werd 9 millioen genoemd.
Salut! Evocatus
Hè, toe nou mensen, moeten nu ieder keer de Maroks erbij gehaald worden. Er is veel kritiek mogelijk op nogal wat Marokkaanse kornuiten, maar nu even, zeg.
Bij voorbaat dank.
Salut! Evocatus
Patje2011 | 06-06-15 | 01:02
.
Want die waren er niet.
AntiSoof | 06-06-15 | 01:15
Haha misschien wel Soof. Het heeft iets kunstigs en mechanisch, dat Deutsch. Het is een rauwere versie van Nederlands. Nederlands is uitgekristalliseerd.
@Jan Dribbel | 06-06-15 | 01:18
Dat wisselen van 'nick' lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik hou het op consumptie van niet-gaar vlees en goedkoop opdrinkbier, de typische BBQ.
"Glas, plas en was"
terdege op z'n plaats.
*mandje en adieu*
fleischer en de AntiSoof. Hum.
Één en dezelfde lijkt mij.
@De Dansende Kater ® | 06-06-15 | 01:07
"Das erinnert mich an der Spitze der innovativen Technologie und der Robustheit eines guten Nation." hadden we dan misschien geschreven.
@ Dr. Frambozenjam | 06-06-15 | 00:59 aangaande de plemp @ fleischer | 06-06-15 | 01:11...
U moet uw gedachten en bevindingen toch echt maar even nader verklaren, want ik vind dit toch echt een bevinding van ultiem menselijk vermogen...
Lewis | 06-06-15 | 00:34
Het Duits militair apparaat was erg modern (voor die tijd),
en walste over Polen, Nederland, België en Frankrijk in no time.
Dit juist vanwege het interbellum. Duitsland moest weer opnieuw beginnen, en ontwikkelen. Inclusief het leger.
Als Hitler niet tot operatie Barbarossa had besloten hadden wij nu in het Duits getypt (een zeer mooie taal, dat weer wel) Let wel, ik ben blij met de uitkomst, doch waardeer Deutsche gründlichkeit.
Patje2011 | 06-06-15 | 01:02
reddende engelen bedoel ik
@Dr. Frambozenjam | 06-06-15 | 00:59,
Wat bedoel je daar nu mee? Die uitdrukking is mij onbekend.
De steen moet wel bewegen of bewogen hebben, anders blijft het een steen en bezeert de havik zijn klauwen aan.
Ja de VS en co hebben ons bevrijd, die militairen zijn helden, maar laten we wel wezen, de VS vreesde voor Japan, Duitsland en Rusland. Al was ons hele land naar de klote geschoten dan had de VS er geen flikker om gegeven. Het ging om het hachje van de VS en t verslaan van Hitler. Ik word zo moe van die oppervlakkige verheerlijking van onze reddende engels.
fleischer | 06-06-15 | 00:41
AntiSoof | 06-06-15 | 00:52
-
Een havik stort zich niet uit grote hoogte op een steen neer, omdat ie denkt dat het een konijntje is.
Neem me maar met een flinke korrel pittig gepeperd zout, Antisoof ;)
(Nou ja, 'in ieder geval'... ik denk dat ik je begrijp).
@ AntiSoof | 06-06-15 | 00:49
Fijn dat de boodschap is overgekomen!
@fleischer | 06-06-15 | 00:41
Ik begrijp in ieder geval wat je bedoelt. ;)
@De Dansende Kater ® | 06-06-15 | 00:30
De laarzen van Duitse soldaten waren ook zeer geliefd bij Russische soldaten.
Weet je hoe sommige Russen aan die Duitse laarzen kwamen?
De recente documentaire Hellstorm is misschien een beetje gekleurd, maar het is in ieder geval duidelijk dat alle geallieerden ook veel bloed aan hun handen hebben (en nee, ik ben geen neo nazie, het waren alleen beelden en een verhaal dat ik nog nooit ergens anders gehoord heb).
www.youtube.com/watch?v=GMCOKNCwHmQ
@ AntiSoof | 06-06-15 | 00:17
.
We weten NIKS zeker. 'T enige wat de mens zeker weet is, dat 'ie de pijp uit gaat, je kent 't...
.
Ik heb daarentegen info kunnen bekijken/lezen, met foto-materiaal,.... bevindingen van mensen die ertoe doen om die materie uit te pluizen, tot een rationeel geheel samen te kunnen stellen....
.
Het gaat er om, beste Antisoof, dat je vooral je intuïtie laat leren werken met dit soort materie; is dit wel waar of niet. En dat behoeft herhaling van materie. Dat behoeft lezen en concluderen op sites waarvan je hoopt, dat ze je een 'waarheid' mededelen, maar na zoveel onderzoek in die materie ga je - IK dan - je conclusie trekken. En dan blijken er een hoop dingen niet te kloppen, mijn bevindingen. Luister, beste reaguurdert, 't gaat om je GEVOEL wat zegt, of dat WAAR is of NIET. Datgene wat ik je kan aanbevelen is; luisteren naar je hart, overdenken van feiten en rudimentarische gegevens, komt er nog wat astrologie en innerlijke levensvreugde bij kijken, dan heb je toch een aardig complex conceptueel idee van hoe ik tegen die info aankijk? Misschien kijk jij zo óók wel tegen de 'wereldmaterie' aan... Nou, dan begrijpen we elkaar in ieder geval ;) !
ElChombo | 06-06-15 | 00:32
Nee, vertel eens?
@ Bad Karma | 06-06-15 | 00:28
En als dat laatste zo was: terecht. Ik woonde toch liever in het vrije Westen dan achter het IJzeren Gordijn.
En @ De Dansende Kater: als ze echt zo superieur waren, hadden ze het toch wel langer dan een paar jaar volgehouden. Ik heb ook bewondering voor wat ze konden hoor, het was een indrukwekkende oorlogsmachine, maar superieur, nee, dat waren ze nou net niet.
Ik ontken de holocaust nooit.
Maar ik ERKEN de russocaust!
WTF!?!?!?!
Los van de Nazi-ideologie alle respect voor de Duitsers, die
militair bezien superieur waren t.o.v. de rest van de wereld.
De Dansende Kater ® | 06-06-15 | 00:30
Weet je wie ook zoveel respect had voor Duitsers?
Op jaarbasis, bij een bevolkingsaantal van 2,5+ gieg aan homo sapiens in 1940, is het vrij normaal dat er anno 2015 bij een wereldbevolking van 6+ gieg er 70 meg dood gaan. Gelukkig wel een natuurlijke dood, leeftijd en geloofs- gerelateerd.
Weet je wat interbellum betekent?
Los van de Nazi-ideologie alle respect voor de Duitsers, die
militair bezien superieur waren t.o.v. de rest van de wereld.
Mij is geleerd dat Nederland voornamelijk is bevrijd door Canadezen en Britten. De Amerikanen wilden zo snel mogelijk Duitsland in om de lanceerbasis van de V2 te zoeken en waren bang dat Rusland Europa zou innemen en haastten zich naar Berlijn. Voor zover ik weet...
^En dan natuurlijk daar de rechter over te laten oordelen.
@fleischer | 05-06-15 | 23:48
Met alle respect, maar wat weten we nou eigenlijk wérkelijk zeker? Ik was er niet bij, jokkebrokken zijn er ten alle tijden, filmpjes, foto's en dergelijke kunnen bewerkt zijn, etc.
Ik weet eigenlijk haast niets zeker over het verleden van voor mijn tijd. En zelfs van de gebeurtenissen gedurende mijn leven ben ik onzeker, behalve dan dié dingen waar ik zelf bij was.
Maar, als ik afga wat ik youtube voor filmpjes voorbij zie komen lijkt het erop dat er aanwijzingen zijn om eens onderzoek te doen naar criminele activiteiten. En dan natuurlijk daar de rechter te laten beoordelen.
Ach, en dan ben ik ff offtopic, maar dan is Mark Rutte zometeen blij opdat 'ie z'n baantje in Brussel heeft veiliggesteld, is Putin blij opdat 'ie met die Griekse vogel een pijplijn-akkoordje heeft gesloten, en zo is de quote-investigator dat 'ie zijn cijfertjes heeft doorgesluisd voor een riant salaris...
Zoals het er toen tijdens WW2 aan toeging, zo gaat 't nu en zo zal 't altijd wel blijven...
Ook dat hakken op diegenen die 't voor de beste burgerT verneuqen.
Wat een ellende, de grammatica hier. En maar lullen alsof je op de bank van de psychoanalyticus ligt.
AntiSoof | 06-06-15 | 00:04
Dat noemde Engels het historisch materialisme.
@ Piet Karbiet | 05-06-15 | 23:44
Die ik heel begrijpelijk vond, eerlijk gezegd. Dat waren rare tijden, en achteraf hadden we makkelijk praten, maar op het moment zelf was het zeer beangstigend. Veiligheid voor alles, best logisch.
1: De taal 'fout'
'Zelfs met deze getallen springen er een aantal (getallen) in het oog.', zo lees ik het, de zin lijkt mij goed.
2. Follow the money;
www.youtube.com/watch?v=oMEI8bnbw1o
En; www.ratical.org/ratville/CAH/warisarac...
3. Het is vreselijk dat en passant óók nog eens de krachtigste jonge mannen van het leven zijn berooft, de vrouwen geinsemineerd door nieuw volk (verkracht) en de gebouwen verbrand.
4. Het eerste dat in een oorlog sneuvelt is de waarheid. En de overwinnaars schrijven de historie ervan.
Respect voor al diegenen die zijn omgekomen in deze gruwele tijd, maar deze periode wordt bewaarheid als hoe het er in feite aan toe is gegaan, maar... er zijn zoveel voors en tegens omtrent menige situaties waar ikzelf een conclusie uit heb mogen trekken en dat is deze; over aantallen die zijn gesneuveld is bij mij 't spoor bijster geraakt, de enige waarheid die ik weet is, dat bankiers toendertijd de oorlog aan beide kanten hebben gefinancierd.
@paddy | 05-06-15 | 22:51
Een aantal is nooit meervoud als het om 'dingen' gaat. Als je een taalnazi wil verbeteren, zul je toch beter op moeten letten op je kk sgool.
PS:
discontinuïteit = wir haben das nicht gewusst
@Weeraanmelden | 05-06-15 | 23:31
In zoverre dan dat Marokkanen zich graag overgaven... aan verkrachting van Duitse vrouwen toen zij als onderdeel van het Franse leger in 1945 Duitsland binnentrokken. Eigenlijk wordt dat in Utrecht jaarlijks gevierd. Maar dat willen de linksmensen liever niet weten.
@Lewis | 05-06-15 | 23:12
.
Herkenbaar. Zoek het tegenwoordig wat dichter bij huis.
.
Zeker na de vlucht van Willy en Bea op de Dam een paar jaar geleden.
Een terugblik op de realiteit wat de tweede wereldoorlog voor verschrikkingen teweeg heeft gebracht kun je nooit niet alleen als geschiedenis zien, geschiedenis is continuïteit naar het heden. Dus Spartacus ook al is het geen 4 mei, het is niet uit te wissen. Het is geen discontinuïteit van een geschiedenisperiode. Tja ieder topic hierover is niet vermoeiend hoor. Als je vermoeid bent sla deze dan over.
*is dit moeilijk verwoord*
Noumoe; Geen Marokkaanse doden?
Volgens Utrecht en andere linksmenschen was de invloed van hen zeer belangrijk in de oorlog.
Ik heb dit eerder gezien. Doet er verder niet toe. Whalla.... www.coolinfographics.com/blog/2015/5/2...
Impressive.
Ik mis alleen de 270 miljoen doden door de doodscultus genaamd Islam, volgens Frik:
vanfrikschoten.nl/adam-post-archief/ad...
@paddy | 05-06-15 | 22:51
Wacht, ik snap hem. Iemand is een taalnazi omdat men vindt dat hij erop staat een agenda door te drukken die men belachelijk vindt, zoals correcte spelling. Net zoals Nazi's alle Joden wilden uitroeien. De vergelijking is me ineens volkomen duidelijk.
Het is belangrijk te onthouden dat de Russen NIEMAND bevrijd hebben. Ze vochten om zoveel mogelijk land in te pikken.
Voor veel Oost-Europa eindigde de bezetting niet met de komst van de Russen. Het was een voortzetting van de bezetting, vernedering, plunderen en uitbuiting.
Er zijn GEEN Russen gestorven voor de vrijheid van u en mij.
Hun doelstelling was zoveel mogelijk land inpikken, voordat de Amerikanen en Engelsen ze konden bevrijden.
Ook waren de Russen tot 1941 bondgenoten met de Nazi's. Ze hadden samen Oost-Europa verdeeld. De invasie van Polen ging netjes tot de helft, de andere helft was voor de Russen. Het leed dat is aangericht door de Russen is vele malen groter dan de Nazi's.
@ Piet Karbiet | 05-06-15 | 23:09
Ja, en dit is dus ook een van de redenen waarom ik op 4 mei op de Dam probeer te staan met mijn kind(eren), ook al is het rotend weg. Ik wil ze graag het juiste perspectief geven. (Dat zo'n herdenking dan grotendeels wordt gekaapt door de politiek correcten kan ik dan na afloop uitleggen en bijsturen.)
@ VanBukkem | 05-06-15 | 23:03
Wat bedoel je nou? Als je het over slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog hebt mag 'die kwestie met die joden' geen dingetje zijn?
Gaat met kinderen altijd 1 x per jaar naar die eindeloze rijen witte kruizen in de Ardennen, bij Arnhem of Magraten. In de hoop dat er wat beklijft.
Of de graven van neergestorte Britse piloten dichter in de buurt.
www.google.nl/search?q=graven+piloten...
@paddy | 05-06-15 | 22:51
Onzin, aantal is enkelvoud. "Veel aantal" klinkt echt als kutten op Dirken.
En hoezo is iemand die anderen op fouten wijst een Nazi? Is dat een typische eigenschap van de aanhangers van het Duitse nationaal-socialisme halverwege de vorige eeuw?
@ Chef-70 | 05-06-15 | 22:56
Inderdaad, die vergat ik, al was het aandeel van de Amerikanen natuurlijk wel een stuk groter.
En altijd weer die onvermijdelijke kwestie met die joden...
Zo ontzettend moe...
Hallo! Het is D-Day.
Loting voor de middelbare scholen is weer een slachting.
@Lewis | 05-06-15 | 22:33
Canadezen, kuch.
-weggejorist-
@hfakker, aantal is zowel enkelvoud als meervoud. Als je een taalnazi bent, dan wel correct graag.
al gezien.. wel cool..
"Zelfs met deze getallen springen er een aantal in het oog."
Één aantal zijn niet.
Één aantal ís!1!!
fuckje | 05-06-15 | 22:45
Ja die zijn ook strijdbaar. Wel zielig voor oude blanke vrouwtjes in Amsterdam West die 's avonds niet meer veilig buiten kunnen.
Ik word een beetje moe van die tweede wereldoorlog.
Het is verdomme precies honderd jaar geleden dat de eerste wereldoorlog werd uitgevochten, kunnen we het daar niet een keer over hebben? Bovendien is de eerste wereldoorlog veel leuker.
En de Marokkanen ben ik ook eeuwig dankbaar.
Vergeet de Canadezen niet.
Overigens hebben de Polen ook aan onze bevrijding een grote bijdrage geleverd.
Ik ben de Amerikanen, de Canadezen en de Britten ook nog steeds dankbaar dat ze ons van het nazisme hebben bevrijd.
Lewis | 05-06-15 | 22:33
Ben je ook dankbaar voor de amerikanen die Hitler financierde?
@ Lewis
En dAnkbaar ook vooral.
40 jaar? De Russen staan nu al te trappelen aan de rafelranden van het westen!
Kun je voorstellen dat de Russen pissed off zijn omdat de VSen EU niet langskwamen op de herdenking van WOII. Onfatsoenlijk!!!
En de Amerikanen kwamen dus als enigen naar een ander continent om te strijden tegen het kwaad. Zeg vooral van alles van ze, maar ik ben ze nog altijd zeer denkbaar.
-weggejorist-
Gister op Dumpert, vandaag op GS.
Verder wel zeer indrukwekkende getallen.
REAGEER OOK