Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE! FIFA-presidentsverkiezing: Blatter of Blatter?

Vanaf 16:00 is de presidentsverkiezing van de FIFA. Wie wordt het nieuwe opperhoofd van de totalitaire maffia-organisatie FIFA en mag beslissen over de 1,3 miljard euro reserve? Qua timing kwamen de arrestaties van FIFA-bobo's door de Amerikanen dan ook op een perfect moment. Maar is het voldoende om Sepp Blatter uit het zadel te wippen? Alle sokpoppen onder hem in de hiërarchie zijn gearresteerd vanwege of al schuldig bevonden aan corruptie [SCHOKKENDE GRAFIEK ONDER]. We gaan het meemaken. Bij elke stem die er uitgebracht wordt op Blatter sterft er in Qatar een stadionbouwslaaf, dus het zou mooi zijn als er massaal gekozen wordt voor het enige alternatief: de voetbalminnende prins Ali Bin Al-Hussein uit voetbalnatie Jordanië, die zich in ieder geval publiekelijk heeft uitgelaten tegen de corruptie rondom de WK's in Rusland en Qatar. Pluspuntje. Overigens waren Qatar en Rusland ook niet idee van Blatter, maar van Platini (UEFA-baas), die al jaren een verplaswedstrijdje doet met Sepp. Bovenstaande embed is een metafoor voor wat iedereen hoopt dat straks gaat gebeuren. De livestream van FIFATV zelf staat wel op YouTube, maar FIFA haat internet in het algemeen en gebruikersgemak in het bijzonder, dus is niet te zien wanneer we hem embedden. We verwijzen u voor de stream dan ook naar FIFA.com (mirror). De kans dat het prins Ali Bin Al-Hussein wordt is ongeveer net zo groot als dat Jordanië het WK wint, maar er gebeuren de laatste tijd gekkere dingen in FIFA-land.

Reaguursels

Inloggen

Jan van Hoof | 29-05-15 | 22:02
Je hebt je zegje weer gedaan kamaradski.

Pieleke | 30-05-15 | 08:59

Blatter of Blatter. Blatter en Bouterse.

poepaanmijngaatsie | 30-05-15 | 08:42

Even los van of Blatter corrupt is of niet is het mij niet geheel duidelijk waarom zo'n beetje elk staatshoofd zich geroepen voelt om een mening te geven over deze vermeende corruptie bij de FIFA

deechteprins | 29-05-15 | 22:35

Iedereen hier kletst elkaar maar na, maar Blatter is nooit veroordeeld. Feit is dat Blatter behoorlijk populair is buiten Europa omdat hij veel voor het voetbal aldaar gedaan heeft. Ze dragen hem op handen en dat is niet vanwege angst.
.
Maar de politiek correcte gemeente in Europa, en dus ook GS, staan direkt in de houding als de Amerikanen iets te melden hebben. NL is een beetje de DDR van de VS. Totale slaafse horigheid. En dat voor een land waar we de multikul volledig aan te danken hebben, maar dat is te moeilijk voor de gemiddelde tegelzetter. GS ligt het liefste met Dracula in bed. Stockholmsyndroom.

Jan van Hoof | 29-05-15 | 22:02

We weten nu zeker dat er nog 133 FIFA bestuurders zijn die corrupt zijn. Anders hadden ze niet op Blatter gestemd. Ze redden hun eigen hachje. Dus ook Spanje is zo corrupt als de hel. Verassend? Nee.

Mark_D_NL | 29-05-15 | 20:23

Goed nieuws. Nieuwe Fifa 2.0 buiten de Fifa om definitief nu in werking gezet, bij het darten eerder gezien. Alle pauperige Blatter stemmers uit Timboekistan landen mogen bij hun eikel blijven, en zijn niet welkom in de nieuwe bond. Nu dus ook introductie van TV scheidsen in first gear.

Koettoerk | 29-05-15 | 19:42

Hopelijk zetten ze bankschroeven aan bij degene die van de FIFA nu gearresteerd zijn. En biechten ze alles op, dat het Seppie altijd geweest is die door en door corrupt is, en de rest heeft aangestoken.

Wim Venijn | 29-05-15 | 19:26

Blatter praat net zoals Marcouch. Veel woorden die niets betekenen. Fifa is een boot die gestrand moet worden om wereldwijd beachsoccer te spelen en zo verder. Kan die man niet gewoon naar huis of zijn laatste rustplaats? Er is in Qatar 2022 al een massagraf waar hij zo bij kan.

Feynman | 29-05-15 | 19:23

hahahahaha... wat een schijnvertoning!!!

kapitein_iglo | 29-05-15 | 19:20

Kijk onze zwarte medemensen eens blij zijn met nog 4 jaar Blatter. Money in da pocket, pimpin' aint easy.

zonder_moeite | 29-05-15 | 19:18

Lachen, de Amerikanen verliezen de strijd weer eens en het WK in Rusland-2018 gaat gewoon door. Met een beetje mazzel gaat die maffe Platini de EUFA uit de FIFA leiden en hebben we een scheuring. Kunnen die West-Europese malloten vanaf de bank naar het WK kijken.
.
Niets heeft die multicul zozeer in de kaart gespeeld als het voetbal. Het zou prachtig zijn als het globale voetbal circus het ravijn in geduwd zou kunnen worden.
.
Het was trouwens Platini die heeft gestemd voor Qatar-2022, omdat hij was gezwicht voor Sarkozy, die een deal had gesloten met die Emirs. Als er al een corrupt is, dan is het Platini.
.
www.independent.co.uk/news/world/europ...

Jan van Hoof | 29-05-15 | 19:17

Had je wat anders verwacht dan? Ze stemmen allemaal om hun eigen hachje te redden. Als ze tegen Blatter stemmen valt het hele kaartenuis in en wordt waarchijnlijk 80% van die FIFA lui opgepakt. Door op Blatter te stemmen beschermen ze zichelf.

Mark_D_NL | 29-05-15 | 19:17

De Libertariër | 29-05-15 | 18:49

Een persona is in de eerste plaats een rol, karakter of anders; Hoedanigheid. Nog een andere benaming is 'masker.'

In de oudheid noemden toneelspelers hun masker 'persoon.' Vandaar ook de akte die wordt opgemaakt van de geboorte. Een akte is een deel van een toneelstuk en het woord 'bedrijf' betekent hetzelfde en verwijst naar 'commerce law' of de wet van de zee.

Zo is het mij een tijdje geleden meegedeeld door een alu-hoedje. Ikzelf begrijp er (nog) niet veel van. Ik ga bidden om wat zon...

Bad Karma | 29-05-15 | 19:17

Ja hoor, Blatter z'n kop weer 4 jaar aanzien.
Mogelijk dat we zoveel mazzel hebben dat hij weldra het leven laat...
Walgelijk mannetje-tirannetje is het wat mij betreft

guillaume | 29-05-15 | 19:09

schaamteloos dat dit varken gewoon weer terugkomt

UEFA eruit stappen en eigen competitie starten zonder deze varkens

ShoveASockinit | 29-05-15 | 19:08

Die gasten moeten niet zeuren. Maak Urbanus president van de FIFA. Dan word er nog gelachen onder het voetbal.

heytse-loco | 29-05-15 | 19:05

De witte Robert Mugabe gaat weer winnen

J. De Hoop Schepper | 29-05-15 | 19:04

Herstemmen... Blatter staat ver voor.

roosvrij | 29-05-15 | 19:00

73 - 133. Godver, tweede poging.

Feynman | 29-05-15 | 18:59

Ze kijken wel moeilijk, die van het stemmentellen.

Guy Veropzoudten | 29-05-15 | 18:55

Bad Karma 18:26
.
U kraamt zeer zeker geen onzin uit, al lopen begrippen door elkaar heen. U bent mens. De overheid schept een persona, oftewel een juridische fopentiteit van uzelf. De overheid schrijft u daarom nooit(!) aan in kleine letters maar in hoofdletters.
.
Bas van Toor is een persona. Een naam die aan een MENS is gegeven. De natuurlijk persoon, zo u wenst. De mens is gewoon mens. Een soevereine levende entiteit. Een begin en eind in zichzelf die er voor kan kiezen gehoor te geven aan een persona (naam zoals opgegeven bij geboorte of niet). Bas van Toor is GEEN mens. Bas van Toor is een persona.
.
Verder heeft u volkomen gelijk. Het juridische systeem in Nederland ziet geen mensen. Zie ziet persona's en adresseert persona's, waarbij u letterlijk bezien wordt als een gevangene op een schip. Admiralty law. Onder Common Law is het inderdaad wel mogelijk om als mens berecht te worden. Het is de Staat er natuurlijk alles aan gelegen om deze optie verborgen voor u te houden. Als de Nederlander werkelijk zou begrijpen dat hij een slaaf van de Staat is en hij enkel als 'bv' wordt bezien dan breekt natuurlijk de pleuris uut en valt de goed verborgen machtsbasis van de Staat weg.
.
Grappig weetje is ook dat wanneer een US rechter aan u vraagt 'do you understand', dat hij NIET vraagt of u begrepen heeft wat hij sprak, maar letterlijk vraagt 'do you stand under', oftwel onderwerpt u zich... Weer een voortvloeisel uit Black Law.. ;-). Niemand weet het, maar wanneer iemand die vraag met 'nee' zou beantwoorden heeft die rechter een serieus probleem....
.

.

De Libertariër | 29-05-15 | 18:49

Het tellen van 10 miljoen stemmen in Nederland gaat sneller.

Dat is een compliment waard: ze proberen in ieder geval de schijn op te houden.

Watmoetikhiertypen? | 29-05-15 | 18:46

@De Libertariër:

Ik kwam deze gast tegen op YouTube:

youtu.be/oYJzXkcJgEU

Bad Karma | 29-05-15 | 18:43

De Libertariër | 29-05-15 | 18:05

Ik luisterde laatst naar een audio fragment van iemand van de libertarische beweging in gesprek met de voorzitter van de rechtbank van Maastricht. Deze voorzitter beweerde dus dat iemand als 'natuurlijk persoon' ter wereld komt terwijl ik denk dat de geboorteakte van de mens een persoon maakt.

Maar volgens het gewoonterecht kom ik als mens ter wereld. Als ik aan 10 mensen vraag of ze als mens ter wereld komen zeggen ze daar 'ja' op. Da's gewoonterecht. Hoe kan zo'n man daar omheen en mij beschouwen als een fictie.

Zoals ik het zie is 'clown Bassie' een persoon. Een personage. De mens er achter is Bas van Toor. Ons juridisch systeem zegt dat ik als clown Bassie ter wereld kom en maakt nergens vermelding van de mens Bas van Toor.

Naar mijn mening heeft de website www.ikclaimmijnnaam.nl dan ook weinig zin. Ons juridisch systeem kent geen mensen alleen personen. Dit werkt alleen in Angelsaksisch recht waar je je kan beroepen op jury rechtspraak of common law. Daarin bestaan wel mensen en staat boven de gecodeerde wetgeving.

Of braak ik onzin uit?

Bad Karma | 29-05-15 | 18:26

Vriendjespolitiek, corruptie, machtsmisbruikers, onverklaarbare beslissingen, mistige betalingen en totaal niet transparant.
Dat klinkt alsof het consortium van Rutte ook een bezoekje van de FBI kan verwachten.

Wim Venijn | 29-05-15 | 18:11

De Libertariër | 29-05-15 | 17:22
Ik ben echt geen voorstander van het Amerikaanse juridische systeem en veel wetten, maar dit zal je als een gegeven moeten aanvaarden. Voor Amerika is het hun wetgeving en daar moeten ze het mee doen.
Als op basis van hun wetgeving een onderzoek wordt gestart dan is dat omkleed met hun wettelijke processen en gerechterlijke procedures. Houden de Amerikanen zich niet aan hun wettelijke procedures, dan klapt het onderzoek.
Voorts ben ik van mening dat je teveel uitgaat van de manier waarop justitie in Amerika de zaak in de publiciteit brengt. Heel Amerikaans wordt een beetje gesuggereerd dat de verdachten al schuldig zijn. Maar daar is - ook in Amerika - geen sprake van. De schuld zal moeten worden bewezen voor een rechtbank met overleggen van de bewijzen.
Net zoals in welk ander land dan ook. (nouja)

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 18:11

@Bad Karma 17:53
.
Natuurlijk. Dat is zo en vormt zelfs de basis van het roofsysteem van de staat. Een natuurlijk persoon is een fictieve juridische entiteit die ontstaat zodra er aangifte van geboorte op het gemeentehuis wordt gedaan. Laat u niet misleiden door de vriendelijk klinkende term..
.
U bent in de eerste plaats natuurlijk tenslotte geen bv, maar een MENS. Merk op dat wanneer de overheid u aanschrijft (kijk maar eens op uw belasting formulier) dat uw naam in hoofdletters is geschreven. Men schrijft dus niet de mens aan(!) die u bent, maar uw 'bv'...
.
Aardig om te weten is dat dit een overblijfsel vande Romeinen is. Die schreven de Vrije Mens aan in kleine letters en namen van slaven (i kid you not) in hoofdletters. Dat heet de 'capitis diminutio maximus', wat zoveel betekent als alle rechten ontnomen....
.
Lees hier maar eens verder: www.ikclaimmijnnaam.nl

De Libertariër | 29-05-15 | 18:05

De Libertariër | 29-05-15 | 17:31
Precies wat Blatter niet wil en telkens voorspiegelt aan de arabieren, Afrikanen en aziaten en waarom hij nu verkozen gaat worden... daarbij heeft het Westen het geld hier niet voor, en kunnen de schatrijke arbieren, Aziaten en Russen hun geld zo heel goed gebruiken om hun invloed te kopen, en clubs opkopen, hun reclames overal uitzenden en ze doen niet anders, ook in de EU, geld komt nogh altijd op de eerste plek als het om omgang met currpte kutlanden gaat en daar zijn altijd mensen voor de porren want (bijna) eenieder heeft zijn prijs. Zeker in arme landen. Die wachten op geld en niet op moraal van een libertariër uit het westen.

Dibe | 29-05-15 | 17:58

Ali gaat gewoon winnen. Blatter zal nooit direct aftreden en nu zijn positie onhoudbaar is komt er een laatste goocheltruc. In de achterkamers worden de vazalstaten verzocht om op Ali te stemmen, dan verliest Blatter "eerlijk" en kan hij zonder gezichtsverlies worden bijgezet in het familiegraf.

Hyronimo | 29-05-15 | 17:58

@De Libertariër:

Kunt u mij vertellen of het klopt dat het juridisch systeem ervan uitgaat dat wij, Nederlanders, als 'natuurlijk persoon' ter wereld komen?

Bad Karma | 29-05-15 | 17:53

De Libertariër | 29-05-15 | 17:31
Kijk, dat had ik gemist. Het is een goede strategie die mogelijk wel iets gaat oplossen. Eerst maar even de verkiezing van Blatter afwachten. Alhoewel hij er bij zijn speech een beetje als een geschrokken musje bij stond.

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 17:48

Het is de moeite niet waard.
F*ck Blatter en F*ck Mohammed.

McMarx | 29-05-15 | 17:48

It's all about...https://www.youtube.com/watch?v=TecR_5-rQ4U

Maxx! | 29-05-15 | 17:46

"Onschuldig tot schuldig bewezen is er daar 1 van"

Er zijn veel mensen die dit concept niet doorhebben!

Bad Karma | 29-05-15 | 17:46

@Graaf van Egmont 17:09
.
En wat is daar in godsnaam de relevantie van?
.
Feit: Er is nog helemaal niemand veroordeeld! Feit: Die RICO wet is een aanslag op mensenrechten omdat ze de onschuldspresumptie schendt. Feit: Omdat NIEMAND werkelijk is veroordeeld, is er geen sprake van een misdaad. Hooguit van verdachten. Feit: Een veroordeling voor een misdaad behoort enkel plaats te kunnen vinden in het land waar de misdaad is gepleegd. Feit: Pas NADAT is vastgesteld dat het geld inderdaad is voortgekomen uit criminele activiteiten en de daders schuldig zijn bevonden kan de US een legitieme rechtsgrond hebben om de (dan nog altijd!) verdachten voor het gerecht te brengen.
.
Legaal en legitiem zijn twee verschillende dingen, beste jongen. Al staat in een wet dat een overheid het recht heeft om inernationale verdachten op te pakken en hun bezit zonder veroordeling in te vorderen, dan is dit niet legitiem natuurlijk....
.
Dus ja. Dan kunt u wel een totaal irrelevant gegeven als 'het onderzoek duurt nog jaren en isonderdeel van een proces' aandragen, maar het gaat hier natuurlijk om de illegitieme handelingen die de FBI hier uit heeft gevoerd... Dat het proces nog jaren duurt laat natuurlijk volkomen onverlet dat de FBI hier illegitiem weer eens poligieagentje van de wereld speelt en in dit proces natuurrechten schendt.
.
Een schande!

Groot taalgebruik. Nu een kort antwoord hierop. We moeten blij zijn dat een land als Amerika dit doet! Anders was het wielrennen nog veel corrupter dan dat het nu is. Rotte appels zullen altijd blijven. Niemand anders kan de FIFA aanppakken, of durft ze aan te pakken. Het is een grof schandaal dat er geen Europese instantie is die dit heeft geprobeerd. Verschuilen achter regelgeving heeft nog nooit geholpen.

hadsjikidee | 29-05-15 | 17:38

@Dibe 17:30
.
Nee. Dat is het dus niet! Wat legaal is, is niet automatisch legitiem! Was dit wel zo dan was Iran ook een morele rechtsstaat tenslotte. Dit is ze echter niet omdat ze mensenrechten schendt....
.
Om te bepalen wat legitiem is, zult u eerst een moreel rechtsbeginsel als uitgangspunt moeten nemen. In andere woorden, een objectief en eerlijk rechtsbeginsel dat het individu beschermt tegen tirannie van andere individuen of groepen individuen. Onschuldig tot schuldig bewezen is er daar 1 van. Een rechtsbeginsel dat de FBI hier op meerdere manier op flagrante wijze schendt...

De Libertariër | 29-05-15 | 17:37

@Graaf van Egmont 17:16
.
De FA heeft gedreigd het WK van 2018 te boycotten in de hoop dat er meerdere 'grote' landen gaan volgen.
.
Een effectievere methode om de FIFA te laten weten wie wie nu eigenlijk voedt is er niet. Als dit op grote schaal navolging krijgt dan is de opstap naar het oprichten van een geheel nieuwe bond niet ver weg natuurlijk...

De Libertariër | 29-05-15 | 17:31

@De Libertariër | 29-05-15 | 17:28
Niets absurds aan, motorsport is ook sport.
Daarbij er zullen wel afsprasken zijn tussen Zwitserland en de FBI aangaande dit, en dat is hun goed recht, van beiden.

Dibe | 29-05-15 | 17:30

@Dibe 17:17
.
Een absurde metafoor.
.
Meer de metafoor 'Flatgebouw Nederland' van Pamela Hemelrijk. Het begint met een VVE en eindigt met een totalitaire criminele organisatie die de flatbewoners afperst, berooft en onderdrukt.
.
Macht corrumpeert.... De FIFA heeft -net als de overheid- simpelweg teveel macht gekregen. Tijd dat bonden en clubs dit in gaan binden en macht terug halen.

De Libertariër | 29-05-15 | 17:28

Wat een oude enge lelijke mannen daar.

Wel een overdreven luxe conferentie zaal trouwens voor een (sport) organisatie.

lady blabla | 29-05-15 | 17:24

@Graaf van Egmont 17:09
.
En wat is daar in godsnaam de relevantie van?
.
Feit: Er is nog helemaal niemand veroordeeld! Feit: Die RICO wet is een aanslag op mensenrechten omdat ze de onschuldspresumptie schendt. Feit: Omdat NIEMAND werkelijk is veroordeeld, is er geen sprake van een misdaad. Hooguit van verdachten. Feit: Een veroordeling voor een misdaad behoort enkel plaats te kunnen vinden in het land waar de misdaad is gepleegd. Feit: Pas NADAT is vastgesteld dat het geld inderdaad is voortgekomen uit criminele activiteiten en de daders schuldig zijn bevonden kan de US een legitieme rechtsgrond hebben om de (dan nog altijd!) verdachten voor het gerecht te brengen.
.
Legaal en legitiem zijn twee verschillende dingen, beste jongen. Al staat in een wet dat een overheid het recht heeft om inernationale verdachten op te pakken en hun bezit zonder veroordeling in te vorderen, dan is dit niet legitiem natuurlijk....
.
Dus ja. Dan kunt u wel een totaal irrelevant gegeven als 'het onderzoek duurt nog jaren en isonderdeel van een proces' aandragen, maar het gaat hier natuurlijk om de illegitieme handelingen die de FBI hier uit heeft gevoerd... Dat het proces nog jaren duurt laat natuurlijk volkomen onverlet dat de FBI hier illegitiem weer eens poligieagentje van de wereld speelt en in dit proces natuurrechten schendt.
.
Een schande!

De Libertariër | 29-05-15 | 17:22

Dibe | 29-05-15 | 17:17
Een prachtig metafoor.

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 17:21

@Graaf van Egmont | 29-05-15 | 17:09

Exact. Ik had het niet beter kunnen zeggen.

rotschopverkopert | 29-05-15 | 17:17

@De Libertariër | 29-05-15 |
Zoiets als.. alle motorbendes richten een overkoepelende organisatei op, die mogen w reldwijd de boel belazeren, incl illegale geldstromen enzo en dan wachten we tot die clubs dat zelf aan gaan pakken??

Dibe | 29-05-15 | 17:17

De Libertariër | 29-05-15 | 17:09
Fill me in. Wat is de voorzet van de FA??? Ik heb dat nl. gemist.

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 17:16

@De Libertariër | 29-05-15 | 16:58
Dit heeft POTUS prima gedaan, tuig moet je neerhalen. Door mafklappers als jij gaan criminelen vrijuit, met je morele gelijk.
Fijn dat idioten als jij geen ene reet te vertellen hebben.

Jim Lovell | 29-05-15 | 17:14

@ProAsfalt 16:33
.
De FIFA is eigenlijk de 'overheid' vande voetbalwereld. Ooit uit vrijwillige samenwerking opgericht in het belang van het voetbal met als doel te verenigen en organiseren en omdat ze te veel MACHT heeft gekregen is ze anno 2015 verworden tot een corrupte vleesverslindende plant vol parasitaire bobo's die zich schaamteloos verrijken aan het voetbal.... Voetbal en haar belangen gaat het al lang niet meer om. Ze houdt zichzelf in stand door met het over de rug van voetbalbonden en voetbalclubs afgeperst geld de minder bedeelden te spekken... Denk aan landjes als Tibet en Lesotho. Trouw aan Blatter tot de dood, omdat hij er wat grasvelden heeft laten aanleggen.... Het is net een socialistische beweging wat dat betreft!
.
Clubs en voetbalbonden moeten dus initiatief nemen. Die hebben tenslotte ook de macht als productieven in dit proces!
.
Tijd dat de FIFA wat concurrentie gaat krijgen! Tijd dat clubs en bonden ZELF actie ondernemen. De FA heeft de eerste voorzet gegeven vandaag...

De Libertariër | 29-05-15 | 17:09

De Libertariër | 29-05-15 | 16:58
Je hebt de melk horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt. Van opsporingsonderzoek begrijp je geen flikker. De FBI doet al 3 jaar onderzoek en zal zeer zeker beschikken over de nodige rechterlijke machtigingen om het onderzoek te voltooien. De arrestatie en verzoek om uitlevering is slechts een heel klein stapje in het hele proces. Het hele onderzoek kan nog wel een jaar of twee drie duren.

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 17:09

Moet dit zo lang duren? Kom eens door met de stemmen! Of zitten er een paar Blatterlaven achter de schermen de kastjes door te lussen?

BeunDeHaas | 29-05-15 | 17:07

@brutus68 | 29-05-15 | 17:03
oh alweer, voor de 4e keer dus?

Dibe | 29-05-15 | 17:06

Zijn er ook schaarsgeklede assistentes die de aandacht van het publiek afleiden terwijl de stembussen worden verwisseld?

simpelman | 29-05-15 | 17:05

Een simpel en leuk spelletje, dat door overheden met veel geld heel groot is gemaakt ('Geef het volk brood en spelen') en waaraan door een zaal vol dikke en deels corrupte mannen heel veel geld wordt verdiend.
Daar gaat dit allemaal om.

Guy Veropzoudten | 29-05-15 | 17:03

@Dibe | 29-05-15 | 17:02

Die kwestie is al afgehandeld....

brutus68 | 29-05-15 | 17:03

Maar ook vanuit Nederland of waar ook ter wereld kunt u Amerikaanse wetten overtreden.

Welke Amerikaanse WET (dus niet verordening, bepaling, regel, overeenkomst, statuut enz) moet ik in Nederland overtreden om te worden opgepakt en zo ja, kan ik me dan ook beroepen op 'common law?' Dat kennen we namelijk in het continentaal recht niet maar in het Angelsaksisch recht wel. Kan ik aanspraak maken op jury rechtspraak?

Bad Karma | 29-05-15 | 17:02

"Voetbal geeft hoop" Daar hebben die familieleden van al die dode bouwvakkers wat aan.

brutus68 | 29-05-15 | 16:59

@ Bokito ergo sum | 29-05-15 | 16:58
De UEFA, als grootste bond, zou een statement moeten maken. Als sterke Europese landen niet meer mee doen bij de FIFA, dan hou je geen WK overeind.

BeunDeHaas | 29-05-15 | 16:59

Enige wat gaat helpen is dat topteams niets meer met de FIFA te maken willen hebben en dat het een WK tussen b-teams wordt. Wie heeft het lef.

Bokito ergo sum | 29-05-15 | 16:58

@Rotschopverkopert 16:32
.
Er lijken u een aantal zaken te ontgaan. Zelfs in een moreel gedrocht als een rechtsstaat ben je pas schuldig NADAT je door een rechter schuldig bent bevonden. Er kan hier dus op zijn hoogst plaats zijn van verdachten.... Het vormt voor de FBI geen belemmering om de hele zaak reeds te presenteren alsof er misdadigers zijn opgepakt. Dat is punt 1.
.
Die hele RICO wet is natuurlijk een aanslag op mensenrechten. Er IS NIET bewezen dat die geldstromen uit misdaad afkomstig zijn (nogmaals: er is geen veroordeling!). Onschuldspresumptie anyone? Daarnaast kunnen tegoeden worden ingevorderd zonder dat er uberhaupt een proces heeft plaatsgevonden. En ja, dit gaat ook op voor internationale verdachten en buitenlandse geldstromen die over US grondgebied lopen. Dat neemt echter nog steeds niet weg dat dit niet legitiem is, ook al is het legaal!
.
De FBI heeft zich NIET met niet-US staatsburgers te bemoeien. De enige manier waarop dit moreel verdedigbaar zou zijn is als in de eerste plaats bewezen IS dat die geldstromen afkomstig zijn uit criminele activiteiten. Aangezien de vermeende misdaden ZELF niet eens ol US grondgebied hebben plaatsgevonden, zullen deze burgers dus eerst SCHULDIG bevonden moeten worden door een rechtbank in het land waar de veronderstelde misdaad WEL plaats heeft gevonden. En laat daar nu juist geen enkele sprake van zijn....
.
Er is NIETS bewezen. NIEMAND is schuldig bevonden door welk juridisch orgaan dan ook. De FBI speelt hier opsporingsinstantie, jury en beul in een en dan ook nog over niet-US staatsburgers... Wie zet deze criminelen voor een rechtbank?
.
Who made the FBI king of anything? Laat staan politie van de wereld? Opzouten met die mafklappers!

De Libertariër | 29-05-15 | 16:58

"Ik roep toch liever 'hup VS' dan 'kom maar binnen, übercorrupte Poetin'."

Weet ik toch, zo zijn alle Hollanders. Heeft alles met geschiedenis te maken. Maar Amerikaanse steden en steden als Amsterdam en Rotterdam en London en Parijs gaan allemaal naar de verdommenis omdat de elite die de VS in zijn macht heeft dat zo wil.
.
Ik blijf liever Nederlands en hoop dus dat Putin wint.
.
Jullie leven nog in de 17de eeuw van Peter Stuyvesant en zijn niet bereid om je visie aan te passen.
.
Daarom: Hollandse Waterlinie openbreken, Noord- en Zuid-Holland samen laten gaan met het Kalifaat en van Amersfoort tot Oeral in het rechts-Gaullistische Europa der Vaderlanden dat de EU gaat vervangen. Ieder het zijne.

Jan van Hoof | 29-05-15 | 16:57

Blatter heeft de oplossing. Nog een corrupt bureautje introduceren bij de FIFA.
Hij begint een beetje op Stas Van Rijn te lijken. Het is niet mijn fout en ik ben de enige die het op kan lossen. En dat na 20 jaar voorzitter te zijn.

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 16:57

@rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:50
Mijn excuses voor enige grammaticale fouten in deze.

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:50

Jan van Hoof | 29-05-15 | 16:4
Ik roep toch liever 'hup VS' dan 'kom maar binnen, übercorrupte Poetin'.

Dibe | 29-05-15 | 16:50

@Bad Karma | 29-05-15 | 16:43
Geenszins. Het is toch volstrekt logisch dat mensen die een strafbaar feit begaat voor de rechter wordt gedaagd? Dat is in deze ook gebeurd. De verdachten worden ervan verdacht enkele zeer zware vergrijpen begaan te hebben, sommige waarvan inderdaad niet op Amerikaans grondgebied. Maar ook vanuit Nederland of waar ook ter wereld kunt u Amerikaanse wetten overtreden, bijv. indien u, zoals reeds eerder door mij gesteld, ook indien u geld ontvangt of verstuurd verkregen uit criminele activiteiten, via Amerikaanse banken. Wat u ook verder moge zeggen, deze mensen hebben een gigantisch probleem en velen van hen zullen in gevangenschap sterven.

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:50

Jan van Hoof | 29-05-15 | 16:46
Beetje overtrokken reactie vind je niet? In juristenland lopen alle dingen anders. Wen er maar vast aan.

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 16:49

Zie hem gaan dan, die Dr. Demento....

brutus68 | 29-05-15 | 16:48

Kwit praat de Amerikanen weer na. Die hele aktie werd door de VS op touw gezet met geen ander doel dan om te proberen om Blatter te wippen en te vervangen door die prins uit Jordanie, die getrouwd is met CNN vrouwtje. Het doel daarvan is om die Jordanees na de overwinning te instrueren om te verhinderen dat het WK-2018 naar Rusland gaat. Blatter zelf persoonlijk wordt nergens van beschuldigd. Is de FIFA corrupt? Natuurlijk, dat krijg je automatisch in een club die vnmlk uit derde wereldlanden en Amerikanen bestaat en niet uitsluitend door Europeanen wordt geleid. Alle 7 gearresteerden komen uit Noord- Zuid-Amerika. De VS hebben helemaal niets met voetbal, ze kunnen het niet. Maar ze gebruiken de FIFA voor hun oorlog met Rusland, dat weigert te buigen voor Amerika en ook multicultureel te worden, net als VS kolonie Nederland.

Nu allemaal tegelijk: hup VS, hup VS, hup VS!!

Jan van Hoof | 29-05-15 | 16:46

war=waar

Stop den tijd!

eerstneukendanpraten | 29-05-15 | 16:45

@Bad Karma | 29-05-15 | 16:40
Dus? Ze hebben op Amerikaans grondgebied misdaden gepleegd. Dus wordt er in dit geval aan de Zwitsers aan arrestatiebevel uitgereikt. De Zwitsers hebben daarop besloten hen te arresteren en een uitleveringsprocedure loopt nu. Kunt u mij vertellen wat hun nationaliteit in deze uitmaakt?

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:45

Bad Karma | 29-05-15 | 16:40
Wat maakt het nou uit? Er worden toch ook Nederlanders uitgeleverd aan de USA wegens drugshandel. Die waarschijnlijk nog niet eens een voet op Amerikaanse bodem hebben gezet.

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 16:45

War blijven de dikke jopen?

eerstneukendanpraten | 29-05-15 | 16:44

Ik zou graag Blatter's hoofd willen zien ..... op een schaal. Wat heeft die man veel gemeen met onze minpres. Hoi Mark, €1000 ? Om maar iets willekeurigs ten noemen.

Anjin Mohammed | 29-05-15 | 16:44

@ Bad Karma | 29-05-15 | 16:40
Dus iemand die in Amerika de wet overtreedt, kan nooit vervolgd worden, want geen Amerikaans paspoort?!

BeunDeHaas | 29-05-15 | 16:43

Het is niets anders dan de Amerikaanse Overheid™ die weer eens zijn wil aan de wereld oplegt.

Bad Karma | 29-05-15 | 16:43

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:32

Maar het betreft geen Amerikanen, geen mensen met een Amerikaans paspoort.

Bad Karma | 29-05-15 | 16:40

blijkbaar was de EU niet in staat Blatter en zijn corrupte kornuiten tegen te houden.
En dit door laten etteren is natuurlijk ook geen optie.
Dibe | 29-05-15 | 16:38

de EU is een vergelijkbare organisatie

(c)ZWITSUL | 29-05-15 | 16:40

je kan precies zo'n zelfde foto maken van elke regering in europa komt allemaal op hetzelfde neer.

Gaaaap | 29-05-15 | 16:39

Rijden die FIFA figuren ook met leren hesjes en colors op brommers rond?
Het zou wel eens een criminele organisatie kunnen zijn.

Mark Verheijen | 29-05-15 | 16:39

@De Libertariër | 29-05-15 | 16:26
Je klinkt een beetje als Poetin nu, de man die dat ook verongelijkt kijkend riep en de zelfde dag zei; 'tanks kennen geen grenzen'.
Klintkt wel aannemelijk hoor, maar blijkbaar was de EU niet in staat Blatter en zijn corrupte kornuiten tegen te houden.
En dit door laten etteren is natuurlijk ook geen optie.

Dibe | 29-05-15 | 16:38

@ Dibe | 29-05-15 | 16:32
Woorden en standpunten verdwijnen sneller dan de maagdelijkheid van een studente tijdens Spring Break mijn waarde.

En nu kunnen we zien hoe Seppie Blatter wederom gekozen wordt. Met dank aan Azië en Afrika, die enorme ladingen geld hebben gekregen voor die stemmen.

BeunDeHaas | 29-05-15 | 16:35

Sepp Blatter is zwart geworden!

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:35

Nou mensen... daar gaat ie..

Dr.Rotten | 29-05-15 | 16:33

@De Libertariër | 29-05-15 | 16:26
Eigenlijk hebt u best wel gelijk maar ja, wie ruimt anders de FIFA op? De EUSSR in ieder geval niet.

ProAsfalt | 29-05-15 | 16:33

@De Libertariër | 29-05-15 | 16:26
De feiten hebben wel degelijk plaatsgevonden op Amerikaans grondgebied. De Amerikaanse RICO wet voorziet er onder andere in dat ook mensen die uit corruptie verkregen gelden via Amerikaanse banken versturen of krijgen opgepakt kunnen worden. Alle feiten waar de FBI niks mee kan worden behandelt door de Zwitsers.

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:32

@BeunDeHaas | 29-05-15 | 16:25
tja... woorden verliezen hun mening nogal eens bij verkiezingen en bij de FIFA gewoon dagelijks.
De mens stemt immers met 'emosie'.. hoorde ik gisterochtend van een hoogleraar tijdens het douchen.
Op de radio.

Dibe | 29-05-15 | 16:32

FIFA = Corruptie.
FIFA = Totalitaire Dictatoriale Staat (immers daar waar het WK gehouden wordt, hoeven de FIFA (gerelateerde) BOBO's geen belasting te betalen & eisen alle hotels op).

ProAsfalt | 29-05-15 | 16:31

De Libertariër | 29-05-15 | 16:26
Heb jij bij die arrestatie één FBI hesje gezien dan????

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 16:29

@De Libertariër | 29-05-15 | 16:26
Aangezien de rubberen ruggengraat van de EU, die er toch niks aan doen...... heb ik er een beetje dubbel gevoel bij.....

figuur | 29-05-15 | 16:28

@ De Libertariër | 29-05-15 | 16:26
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze JUIST tegen de wet hebben gehandeld in de USA, en daarom opgepakt werden.

Maar van jou verwacht ik dan ook niks anders dan maar wat brullen in de ruimte.

BeunDeHaas | 29-05-15 | 16:28

ben kokhals | 29-05-15 | 16:22
Ze moeten allemaal Putin als president krijgen?

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 16:27

voetbal was altijd al kut

TDB | 29-05-15 | 16:27

Stemmen, exact 30 jaar na het Heizeldrama, toen men een match liet spelen terwijl er lijken in het stadion lagen. Alles voor het geld. De trend was gezet.
En nu moeten Fifa-leden, die voor 95% uit corrupte apen bestaan, kiezen tussen de opper-aap van wie ze al jaren geld krijgen, of een of andere prins die er prat op gaat dat hij een directe afstammeling is van proleet Mohammed.

Nonkel Frituur | 29-05-15 | 16:27

@Xirdalan
Ja want democratie werkt zo lekker in die regio! Denk na ofzo.

Rest In Privacy | 29-05-15 | 16:27

Ik heb dit hele toneelstuk met stijgende verbazing gade gaslagen.
.
Niet in het minst omdat werkelijk NIEMAND zich af lijkt te vragen waar the fuck die FBI zich mee bemoeit.... De FBI!! Een US based overheidsinstantie die enkel autoriteit op US grondgebied heeft, die kennelijk niet alleen de wandel en handel van enkele niet US burgers over een langere periode heeft gemonitord, maar nu ook nog eens uitlevering eist van deze burgers voor veronderstelde misdaden die niet eens op US grondgebied plaats hebben gevonden... En dan ook nog een verkiezing proberen te beïnvloeden door dit nieuws op het meest ongunstige moment te lanceren EN verdachten(!) presenteren als schuldigen. What the fuck?? Nee echt. Wat. De. Fuck...?
.
De FIFA is een kasverotte organisatie, maar wat te denken van die FBI zeg... Goedemorgen.
.
Een absurd schouwspel.... Te bizar voor woorden.

De Libertariër | 29-05-15 | 16:26

@Graaf van Egmont | 29-05-15 | 16:22
Sepp Weak Bladder is even uit z'n lul aan 't brullen in een met marmer bekleed toilet.

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:26

Dibe | 29-05-15 | 16:24
Natuurlijk. Na al die commotie verzorgen ze een live-uitzending voor de triomf van Der Sepp, maar hebben nu liever geen pottenkijkers.

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 16:25

@ Dibe | 29-05-15 | 16:15
Als Prins Baard tot Schnor het wordt, blijft die ook wel langer dan vier jaar. Blatter riep eerst nog dat dit zijn laatste termijn zo zijn. Het was klaar, in 2015 kozen ze maar een ander. En ziehier...

BeunDeHaas | 29-05-15 | 16:25

Maar hoe gaan de aandelen in de AEX?

eerstneukendanpraten | 29-05-15 | 16:25

@Graaf van Egmont | 29-05-15 | 16:22
lol, zo werkt het daar toch?

Dibe | 29-05-15 | 16:24

Voor heel eventjes droomde ik dat deze kaart van de PvdA was..... helaas....

figuur | 29-05-15 | 16:23

Krijg de mededeling dat de live-uitzending is afgelopen. Bedankt voor het kijken. WTF???

Graaf van Egmont | 29-05-15 | 16:22

Mooi om te zien dat zelfs Mark Rutte de mond vol heeft over de corruptie bij FIFA. Hoeveel kilo EU-gesubsidieerde boter heb je dan op je hoofd?
Brood en spelen V2.0

CoJoNes | 29-05-15 | 16:22

Die kerel is zo slim. Hij heeft zich bewust omringd met corrupte mensen omdat ze daardoor bij hem in het krijt staan. En zo kan hij zijn onbekende salaris bij elkaar graaien en doen alsof hij van niets weet.

De Treinende Rechter | 29-05-15 | 16:22

"Bij elke stem die er uitgebracht wordt op Blatter sterft er in Qatar een stadionbouwslaaf
..."
.
Wordt Qatar dan niet geboycott? Ook niet door progressieve activisten of vara corifeeën? Ook niet vanwege steun aan isis? Wat moet een land vandaag de dag dan nog doen om geboycott te worden?

ben kokhals | 29-05-15 | 16:22

Die stemmingsuitslag is natuurlijk een gevolg van matchmaking.

Dibe | 29-05-15 | 16:20

Nou, tien minuten voor de stemming gaat plaatsvinden. Ik log vanavond nog wel even in om te lezen dat Blatter gewonnen heeft. Nek-aan-nek-race natuurlijk, slechts 14 stemmen verschil.

BLR | 29-05-15 | 16:18

Het zou nu een stunt zijn als de politie kwam binnenvallen en iedereen die op Blatter zou stemmen arresteert. Ehehehhe.

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:17

Blatter de dictator of de jordanier die de (door een Nederlandse ontworpen) hoofddoek in het vrouwenvoetbal heeft ingevoerd, want 'is cultuur en heeft niets met religie te maken'.
Enige wat voor de laatste spreekt is dat hij maar 4 jaar wil blijven en dan vertrekt, dat is toch een andere pluchevisie dan Blatter die zijn rolstoel nog met pluche zou bekleden.

Dibe | 29-05-15 | 16:15

Als West Europa zou zeggen, we beginnen met een nieuwe bond met Engeland,Duitsland,Spanje,Italie,Frankrijk,Belgie en Nederland er waarschijnlijk nog een tiental landen zullen volgen. We hebben dan precies wat we hebben willen.De rest bekijkt het maar.

pejoar | 29-05-15 | 16:15

Voetbal, heerlijke sport. Toneelspel door zwakzinnige multi-miljonairs die een pijngrens hebben van een peuter. Vroeger had dat nog subsidie nodig, maar tegenwoordig zijn er voldoende zwakzinnigen die contributie betalen om het toneelspel te aanschouwen. De vrouwen die ze trouwen zijn dan wel weer erg lekker om naar te kijken.

Vloberto | 29-05-15 | 16:15

Aan ons "Association Football" wordt in de VS geen cent verdiend. Integendeel, er wordt als gekken in geïnvesteerd en verloren. Amerikanen vinden de sport niet "Amerikaans" genoeg (de mogelijkheid van 0-0, geen commerciële time-outs, geen protest tegen de scheidsrechter mogelijk etc.) De agenda van sponsors als Coca Cola is volgens mij het verkrijgen van macht over het voetbal om het geschikt te maken voor de Amerikaanse tv-kijker. Angst voor corruptie of ethische overwegingen kunnen het niet zijn, want het track record van dit soort companies is nog veel gitzwarter dan de Fifa ooit kan benaderen. Ook op sportgebied, mag ik in dit verband de namen van Tyson Gay, Lance Armstrong en huilebalkje Marion Jones in herinnering roepen.

Deze hele zaak is ook een neoliberale backlash. Blatter/de Fifa heeft het voetbal geglobaliseerd, precies wat de markt wilde. Maar het is onrealistisch wensdenken om te verwachten dat voetbalbestuurders in bijvoorbeeld Gabon, Kazakstan, Indonesië of St. Kitts zich precies zo (gaan) gedragen als hun collega's in Zeist, Londen of Stockholm. Van de laatsten mag ook enige flexibiliteit verwacht worden in de adaptatie van normen en waarden die in andere delen van de wereld gangbaar zijn (waarom heeft het land Groot-Brittannië nog steeds 4 voetbalbonden met dito stemrecht is een gerechtvaardigde vraag).

In de Veiligheidsraad/Verenigde Naties spelen toch dezelfde tegenstellingen? Toch zegt niemand, laten we eruit treden en een nieuwe organisatie beginnen. Daar zijn namelijk diplomaten werkzaam. Je mag Blatter geen aardige man vinden, hij is een heel bekwaam diplomaat. Van dat soort heeft de Fifa er nog veel meer nodig!

Entergava | 29-05-15 | 16:14

Opvallend trouwens hoe fanatiek die Yanks plotseling zijn als het gaat om corruptie, want met de bankiers op Wall Street of die lobbygroepen in Washington nemen ze het niet zo nauw... Dan zijn de VS namelijk een grote poel van corruptie en verderf.

Maar ja, de Yanks geven toch geen hol om voetbal, plus het is weer een makkelijke manier om punten te scoren bij alle Poetinhaters. (en ondertussen gaan de VS rustig verder met het overeind houden van corrupte regimes over de hele wereld, zoals bijvoorbeeld het door en door corrupte 'koningshuis' in Saoedi Arabië)

Xirdalan | 29-05-15 | 16:14

Hup Jordanië!

Rest In Privacy | 29-05-15 | 16:13

@Dhr. de Wit | 29-05-15 | 16:09
Niet alleen dat mijn waarde dhr. de Wit. Die Jerome Valcke maakt me gewoon agressief met z'n Franse accent. Bloedirritant.

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:11

En Prins Ali heeft schone handen, echt waar! En zijn familie ook! En zijn body guards ook!

Inukshuk | 29-05-15 | 16:11

Grote Opperste En Enige Leider Der Natie: Sepp Blatter!

BeunDeHaas | 29-05-15 | 16:10

@rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:06
Lollige TV. Allemaal volgevreten plofkoppen die een vaantje overhandigd krijgen van een volgevreten plofkop.

Dhr. de Wit | 29-05-15 | 16:09

Ik wil geen voetbal. En zeker niet rond dit tijdstip. Dan wil ik tetten!

Godsammekraken | 29-05-15 | 16:08

Maak er geen woord aan vuil. Zou zonde zijn.

jasser | 29-05-15 | 16:06

Kim Jong Blatter.

Xirdalan | 29-05-15 | 16:05

Meer dode timmeraziaten of minder dode timmeraziaten, thats it.

carramba | 29-05-15 | 16:05

Die grafiek is niets minder dan een foto van Blatter en iedereen die opgepakt is. Wil niet zeggen dat iedereen die onder hem staat opgepakt is. Anyway ik hoop dat het die Ali wordt. Die zal vast niet minder corrupt zijn maar na een jaar of 20 ben ik die kop van Hit... euh Blatter wel zat.

rotschopverkopert | 29-05-15 | 16:04

Erg tendentieus van CNN om Blatter in die graphic te zetten terwijl hij er niets mee te maken heeft *kuch*.

Dhr. de Wit | 29-05-15 | 16:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken