Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koopje: tweedehands Mustang P-51 (zgan)

De Mustang P-51 is de Cadillac of the Skies. Een prachtige machine waarmee je middels virtuoos luchtballet dood en verderf kon zaaien onder Moffen, Jappen en later ook Koreanen. De Tweede Wereldoorlog was voorbij op het moment dat de P-51's boven Berlijn vlogen, aldus iemand die er verstand van had. En daar staat er nu eentje te koop van. Zo goed als nieuw. Het apparaat staat nog wel in Californië, maar verder dan dat kunt deze aanbieding niet laten lopen. Bieden begint vanaf 250.000 dollar. Bieden kan hierrr. Wij raden iedereen een Mustang P-51 aan. Uit ervaring weten we dat het woon-werkverkeer er een stuk legendarischer van wordt.

Reaguursels

Inloggen

Ik hoef niet zo snel doet mij maar een oude vertrouwde CataLina kan ik gewoon achter het Centraal ff aanmeren.

sockeye | 31-05-15 | 21:05

En als Hitler de Me262 niet als bommenerper had besteld maar als jager, dan had het theater er even anders uitgezien.

RonnieKray | 31-05-15 | 20:58

Hitler had al veel eerder jets kunnen inzetten (He155 bv die al in 1940 proefvloog) echter was alleen geintresseerd in materieel dat onmiddelijk inzetbaar was.

Overigens is het ontwerp van de P51 fuselage het werk van Messerschmitt technici die ook de Me109 ontwierepn.

De eerste Me262 die werd neergehaald was door een Spitfire.

Inderdaad de Hurricanes haalden de meeste Duitsers neer tijdens de BoB. Maar de spitfire was veel sexier....

RonnieKray | 31-05-15 | 20:55

Waar zijn we hier mee bezig?
Er zijn vaders die ook te maken hebben gehad met bombardementen in W.O.II. Het was daar onmenselijk.
Schei toch uit met dat onzinnig sentiment. In W.O.II betaalde men met hun gezondheid en hun leven.
Mensen, sluit de ogen niet voor de realiteit. De P51 had niets met romantiek te maken! Zo, dat wilde ik even kwijt, dat zijn we toch aan de slachtoffers van W.O.II verschuldigd.

Worst_kaas_scenario | 31-05-15 | 20:51

VanBukkem | 31-05-15 | 17:45

fout. Dat waren Me 109's. Die werden onder licentie gebouwd als de Hispano Aviación HA-1112. Te herkennen aan de voorkant want de motoren waren heel anders dan de oorspronkelijke DB-600 series. en.wikipedia.org/wiki/Hispano_Aviaci%C...

De enige operationele 262's waren na de oorlog in Tsjechoslowakije te vinden, die er tussen 1946 en 1949 zelf 12 hebben gebouwd in de Avia-fabrieken. Dit werd dan de Avia S-92 Turbina, en de CS-92 (de 2-zitter). www.millionmonkeytheater.com/S-92.html...

r04drunn3r | 31-05-15 | 17:54
Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 18:05

De Amerikanen vlogen eerst vooral naar de dichtbij gelegen doelen (in bezet West-Europa en de Noord-Duitse havensteden). Tot mei 1943 was de Spitfire vaak de escorte (tot 280 km), juni 1943 werd dat de P-47 (370 km), augustus 1943 werd het de P-47 met centrale drop-tank (600 km); november 1943 werd het ook de P-38 (830 km), en vanaf december 1943-maart 1944 werd het de P-51 met meer dan 960 km range; pas toen kon er geëscorteerd worden tot boven Berlijn.

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 18:07

goed en fout. Nee, niet operationeel gedurende de EERSTE wereldoorlog...Officieel is de P-80 ook nooit operationeel geweest in WW2 boven Europa, maar inofficeel wel degelijk. De Amerikanen hadden grote problemen in Italië waar de Duitsers met hun Arado Ar-234 jets alles perfect konden fotograferen zodat ze perfect op de hoogte waren van alle acties die er aan zaten te komen. 1e 'oplossing was het laten patrouilleren van jagers op 5000/10000/15000/20000 voet maar dat hielp amper, en dus werden 2 YP-80A naar Italië gestuurd, maar aerial combat zagen ze nooit. www.defensemedianetwork.com/stories/pr...

FW Ta-183 Huckebein | 31-05-15 | 20:51

@Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 17:25
Hetzelfde met de Sherman tanks en de Duitse Tiger Panzer. Ik ben de Amerikanen nog steeds dankbaar dat ze met hun materieel en manschappen meededen om ons te bevrijden.

Jezus_Boeddha | 31-05-15 | 20:40

Gelukkig doet de muziek uit die tijd het nog prima :)

SyntaxError | 31-05-15 | 19:40

Ha, al kreeg je em gratis, iets dergelijks doen in Nederland is niet te doen tenzij je toevallig poen hebt en dan nog. Het wijkt namelijk af van het nieuwbouwhuis met ikea-inriching en een standaard leaseautootje en dan wordt het meteen moeilijkduuringewikkeld doe-eensnormaalgewoon andersisgek. Gewoon in de file gaan staan elke dag, belasting en hypotheek betalen de neergaande levensstandaard accepteren tot je hersendood bent en verder je mond houden. En op tijd doodgaan graag.

kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 19:40

@snakeplisskin | 31-05-15 | 15:43
Was dat toen er een donker persoon met pingpongbatjes op een balkon stond te zwaaien, toevallig?

Handsomeboy | 31-05-15 | 18:39

Wedstrijdkrokodil | 31-05-15 | 17:42,
kost een paar centen, maar de ervaring en herinnering is "priceless"

Desi Erasmus | 31-05-15 | 18:24

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 18:07
True. Maar mijn originele relaas ging over de technologie van die tijd en de P-80 werd slechts 1 jaar na de Meteor operationeel, al was toen inderdaad WWII al voorbij. En in de oorlogen van die tijd moest altijd wel gereageerd worden op nieuwe ontwikkelingen, of het in de luchtvaart was of op de grond met tanks/self-propelled guns. Helaas worden dit soort snelle ontwikkelingen tegenwoordig ernstig tegengehouden door alle bureaucratie die vooral in de westerse landen welig tiert. Landen als China hebben daar wat minder last van maar die lopen dan weer technologisch achter en moeten het vooral hebben van knock-offs.

Gbeg | 31-05-15 | 18:19

@Parel van het Zuiden,
I know, eerst hadden de B-17's geen escort, toen de P-47's en toen pas de P-51's als escort.

r04drunn3r | 31-05-15 | 18:18

Lees trouwens alles van Len Deighton wanneer je dingen weten wilt.

gentle giant | 31-05-15 | 18:11

@Gbeg | 31-05-15 | 17:36

De P80 is niet operationeel geweest in het Europese theater tijdens de eerste wereldoorlog. Pas in de Koreaanse oorlog kon de P80 echt meedoen, maar bleek al snel inferieur tegen de Mig. De F86 Sabre moest het toen voor de Amerikanen klaren.

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 18:07

@r04drunn3r | 31-05-15 | 17:54

P47 kwam pas in '42 te velde en was dus zeker niet beschikbaar bij de eerste B17 raids.

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 18:05

Op dezelfde site staat nog een andere P51. Eentje die er wel uitziet alsof die nog kan vliegen. Daarvoor moet je dan wel twee miljoen extra meenemen.

Wedstrijdkrokodil | 31-05-15 | 17:57

@Parel van het Zuiden,
Niet helemaal waar, de eerste B-17 en B-24 escort missies werden vervuld door de P-38 Lightning (een Lightning die wel werkt, ;-) -> JSF) en de P-47.
Dat was juist het probleem, dat die jager niet de gehele vlucht de bommenwerpers konden escorteren wegens brandstof gebrek, vandaar de P-51 met de externe tanks en de supercharged RR Merlin motor. Die wel werkte tijdens luchtgevechten op grote hoogte, dit alles dankzij de supercharger.

r04drunn3r | 31-05-15 | 17:54

VanBukkem | 31-05-15 | 17:45
Moet je nagaan, als de Duitse fabrieken niet werden gebombardeerd en de Duitse wetenschappers niet naar Amerika of de USSR waren gegaan, wat die gekke Duitsers nog allemaal uit hun mouwen hadden kunnen schudden. Maarja, als als, hè. Als die gekke Hitler zijn troepen in Rusland niet in drie groepen had gesplitst spraken ze nu wellicht Duits in Rusland.

Gbeg | 31-05-15 | 17:53

Kan GS c.s. niet geld hierop stukslaan ipv een mal wrak van een sleepboot voor Operation Pinkstink op de land en zeegrenzen der Europa? Met zo'n mal pilotpootje schiet je natuurlijk nog geen lek in een dhimmie dingy, laat staan dat dat afschrikt...

Acar_ketimun | 31-05-15 | 17:46

@Gbeg | 31-05-15 | 17:36
Messerschmitts Me 262 heeft zelfs tot in de jaren zestig van de vorige eeuw dienst gedaan. Bij de Saanse luchtmacht weliswaar, niet echt west Europees land, maar toch.

VanBukkem | 31-05-15 | 17:45

marcoplarco | 31-05-15 | 16:54
Ik werk in de VS. Had ik er niet bijgezegd.

Verbaast me overigens dat ze je dat in Europa nu gewoon laten doen zonder aantekening.

SDI | 31-05-15 | 17:44

Desi Erasmus | 31-05-15 | 17:21
Cool. Die moet ik nog afvinken.

Wedstrijdkrokodil | 31-05-15 | 17:42

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 17:31
Klopt, maar qua snelheid was het een matig ding. Ging nauwelijks sneller dan de snelste piston engine vliegtuigen van die tijd. De P-80 van de Amerikanen en de Me-262 van de Duitsers hadden een topsnelheid die ongeveer 100 km/h hoger lag dan de Meteor. En daar moest een straaljager het toch van hebben.

Gbeg | 31-05-15 | 17:36

Hoewel van veel later gaat mijn voorkeur naar de A-10 Thunderbolt II 'warthogh'. Geen enkel ander vliegtuig kan zo veel schade incasseren als het wrattenzwijn. Zeer geliefd bij de mannen op de grond. Verder een monster van een kanon in het vooronder, ik herinner me dat ze dat gewoon van een schip afgehaald hebben.

ole guapa | 31-05-15 | 17:31

@Gbeg | 31-05-15 | 17:19

De Britten hadden eerder een straaljager in de lucht dan de Amerikanen... Meteor heette die volgens mij.

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 17:31

@r04drunn3r | 31-05-15 | 17:24

Zie mijn vorige tegel. U heeft gelijk.
.
De Thunderbolt kwam pas veel later. Toen de lat alweer hoger gelegd was. De Britten hadden toen bijv. de Tempest en Typhoon die ook veel beter waren dan de Mustang en Spitfire. Oorlog drijft ontwikkeling voort.

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 17:29

@VanBukkem | 31-05-15 | 17:09

U doelt bij de BoB op de Hawker Hurricane. Toch is de Spitfire het symbool geworden. Bij symboliek spelen ook andere zaken een rol. Zo was de Spitfire veel moderner en ook op esthetisch gebied scoorde ie beter.
.
Uw toevoeging op het P51 verhaal klopt ook. De aantallen die de yanks te velde wisten te brengen zijn erg belangrijk geweest. Het moment was ook erg belangrijk. Maar ook hier een stukje sentiment en symboliek. Een jager die nota bene Berlijn wist te halen. Tsja, da's nou eenmaal een enorme opsteker voor degenen die ze heeft.
.
Dat aantallen relaas is trouwens wel het verhaal van de Amerikaanse deelname. Ze maakten zelden het allerbeste materieel, maar het was goed genoeg en kwam in zulke schier onvoorstelbare aantallen uit de fabrieken rollen dat er geen houden aan was.

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 17:25

Daarmee kom je echt de GL milieu (eco-terror) zone niet mee in.
CO2 uitstoot? i.imgur.com/yKEBe1x.jpg
.
@Parel van het Zuiden,
Zeker waar, maar in de Battle of Britain waren het de Hurricanes die het vuile werk opknapten.
De Spitfires vervulde de rol om de jager escorts in de vorm van de Me-109 en Fw-190 weg te lokken bij de bommenwerpers zodat de Hurricanes vervolgens die onder vuur konden nemen.
De P-51 was trouwens alleen instaat Londen - Berlijn te doen met externe brandstof tanks.
En het waren de P-47 Thunderbolts die de piloten bij de Luftwaffe het vaakst tegen kwamen.
Hoe dan ook, prachtig zulke kisten.

r04drunn3r | 31-05-15 | 17:24

FW Ta-183 Huckebein | 31-05-15 | 17:02
Ik dacht al, haha. Maar het klopt dat de Duitsers veel toffe vliegtuigen hebben gemaakt, liepen vaak erg voor op de andere partijen in de oorlog. Vooral op high altitude was de Ta-152 nagenoeg onverslaanbaar, al hebben er niet veel gevlogen. En de Duitsers waren ook al bezig met hun eerste jetfighters. Enkel de Amerikanen waren destijds op een vergelijkbaar technologisch niveau. En dat terwijl een groot deel van de fabrieken al tot niets waren reduceert door Amerikaanse/Britse bombardementen en de oprukkende Ruskies. En dan heb ik het nog niet eens over de Panthers en Tigers gehad.

Gbeg | 31-05-15 | 17:19

@VanBukkem | 31-05-15 | 17:09
De Hawker Hurricane bedoel je

Jim Lovell | 31-05-15 | 17:18

VanBukkem | 31-05-15 | 17:09
Het grootste deel van de vliegtuigen in de slag om Engeland bestond uit deze vliegtuigen:
en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hurricane...

De Spitfire kwam toen net kijken.

Graaf van Egmont | 31-05-15 | 17:15

Z'n telefoon is constant in gesprek....
:(

GateKeeperNL | 31-05-15 | 17:13

@Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 16:39
De P51 werd vooral een legende omdat ze in zulke grote aantallen geproduceerd werden dat de Duitsers er helemaal gek van werden en de Amerikanen uiteindelijk de oorlog wonnen, en niet omdat het nou zo'n geweldig goed vliegtuig was. Eigenlijk is het maar gewoon een dom werkpaard met heule grote brandstoftanks.
En de rol van de Spitfire in de Battle of Britain/Unternehmen Seelöwe wordt trouwens ook zwaar overschat. De meeste Duitse vliegers werden neergehaald door een ander vliegtuig (Mustang P51?) dan de Spitfire.
(Sorry, maar ik sta een beetje in de azijnzeikmodus. Komt door het weer denk ik.)

VanBukkem | 31-05-15 | 17:09

Jezus_Boeddha | 31-05-15 | 16:58
De Supermarine Spit is niet één vliegtuig maar een verzamelnaam voor veel verschillende vliegtuigen met veel verschillende karakteristieken die nauwelijks te vergelijken zijn.

Gbeg | 31-05-15 | 17:06

Een mustang? geef mij maar een me 262!

flyingdutchy | 31-05-15 | 17:04

Gbeg | 31-05-15 | 16:50

je hebt gelijk, in mijn 1e reaguursel moet 152H-1 staan

FW Ta-183 Huckebein | 31-05-15 | 17:02

De me-262 was echt ver zijn tijd vooruit.
geluk dat Hitler besloot om in 43 het programma aan te passen en het toestel door te ontwikkelen tot bommenwerper. dit maal mogen we blij zijn dat politici slechte besluiten namen en zo de oorlog een andere kant op duwden.
Schijnt overigens dat voorouders van Voorhoeve, Sap en Klaver nog aan het vergaderen zijn of nou wel of niet met P51 over Utrecht heen richting Duitsland mocht worden gevlogen. De milieueffect rapportage van zo n rollsroyce moter is nog niet beschikbaar.

Progresievelng | 31-05-15 | 17:01

@SDI | 31-05-15 | 15:32 "Meerkosten voor tail wheel endorsement op license... Begin ik nu effe niet aan."

* op brevet kijken doet * Nope geen endorsement. * naar mijn kistje kijken doet* Hé, een staartwiel!

Voor zover ik (en mijn instructeur) weten is er in Europa niet zoiets als een staartwiel aantekening meer. Training is wel verstandig ;-)

marcoplarco | 31-05-15 | 16:54

Nadeel van die oude kisten popnagels en metaalmoeheid.
Opknappen en lekker aan de grond laten staan.

Hiesjes | 31-05-15 | 16:52

miko | 31-05-15 | 16:18
Graaf van Egmont | 31-05-15 | 16:20
LMAO... Jullie hebben beide gelijk.

snakeplisskin | 31-05-15 | 16:50

FW Ta-183 Huckebein | 31-05-15 | 16:43
Er staat photographic proof Ta-152, en niet 153 zoals jij zegt?

Gbeg | 31-05-15 | 16:50

Ein Focke Wulf fucks wolves

Graaf van Egmont | 31-05-15 | 16:44

@miko | 31-05-15 | 16:30
Te koop niet. Maar je mag hem wel even lenen.
Als ik hem maar weer schoon en afgetankt terug krijg.

Mag ik vragen waarvoor u hem gaat gebruiken?

VanBukkem | 31-05-15 | 16:43

Het muziekje (en de prijs natuurlijk) verraden veel over de doelgroep.

Babyboomers.

jemagookniksmeer | 31-05-15 | 16:43

Volgens mij is er een Amerikaanse of Canadese team die met deze vliegmachines kampioen stuntvliegen zijn geworden.

Dr. Frambozenjam | 31-05-15 | 16:40

@RonnieKray | 31-05-15 | 15:47

De P51 Mustang werd een legende omdat ze de Amerikaanse luchtmacht in staat stelde de daglichtbombardementen voort te zetten. De eerste jager die de bommenwerpers, die tot dan toe zware verliezen leden, tot aan het doel kon escorteren. Menig bemanninglid van zulke bommenwerpers haalde opgelucht adem als de "little friends" zich op de Duitse onderscheppers stortten. Daar was inderdaad die Rolls-motor voor nodig.
.
Overigens is de Spitfire minstens zo legendarisch. De Spitfire staat symbool voor de uitspraak "Never was so much owed by so many to so few." Een van de vliegtuigen die RAF Fighter Command in staat stelden de Luftwaffe af te verslaan in de Battle of Britain.

Parel van het Zuiden | 31-05-15 | 16:39

FW Ta-183 Huckebein | 31-05-15 | 16:30
De TA-153 was een prototype en heeft nooit in WWII gevlogen, er zijn zelfs geen gegevens van dat er überhaupt 1 heeft gevlogen.

Gbeg | 31-05-15 | 16:37

Doe mij maar een FW Ta-153H-1 , de beste piston-engined fighter of WW2

FW Ta-183 Huckebein | 31-05-15 | 16:30

Heeft iemand nog een Fokker cx te koop?

miko | 31-05-15 | 16:30

@Heinzz | 31-05-15 | 15:47
Fokker was vroeger ook zo'n expert. Fokker bouwde ook hele goeie gevechtsvliegtuigen. Misschien wel de beste. Dat de Duitsers de eerste wereldoorlog verloren hebben, lag zeker niet aan Fokker.

VanBukkem | 31-05-15 | 16:29

Heb er al 1, kutding, roest waar je bijstaat omdat ie niet in de garage past. staat dus gewoon in de wijk maar echt lastig als je achteruit moet inparkeren, en de vleugel blokkeert de straat,

Tsjernodebiel | 31-05-15 | 16:22

snakeplisskin | 31-05-15 | 15:57
Wat heeft Joris nou met historisch besef, de Bijlmer of vliegtuiglandingen?

Graaf van Egmont | 31-05-15 | 16:20

Ik heb alleen interesse als de 4x 20mm Hispano Mk. II cannons nog werken. De nachtmerrie van iedere andere WWII fighter/bomber, behalve enkele late Bf. 109 of Fw. 190 die nog zwaardere guns met minengeschoß munitie hadden. Dan heb je natuurlijk ook de 37mm en 57mm cannons maar die waren stukken minder nauwkeurig.

Gbeg | 31-05-15 | 16:19

@snakeplisskin | 31-05-15 | 15:57
Soms moet je een risico durven nemen.
ELAL was toch een afkorting voor: Effe Lekker Asociaal Landen?

miko | 31-05-15 | 16:18

Ik heb nog ergens een paar miljoen dollar liggen, Zimbabwe-dollars, dat dan weer wel...

eerstneukendanpraten | 31-05-15 | 16:16

Zeker cool maar doe mij maar een de Havilland Mosquito!

Baruch de Spinazie | 31-05-15 | 16:11

@Jim Lovell | 31-05-15 | 16:06
meer=minder excuus

Jim Lovell | 31-05-15 | 16:11

@het orgineel | 31-05-15 | 16:02
Militaire apparatuur is beschermd tegen een EMP, dat jij als sullige burger geen water en vreten hebt dat boeit niet want er lopen er 7 miljard van rond. Een miljardje meer merk je niet eens.

Jim Lovell | 31-05-15 | 16:06

En oja, alles moet ook kunnen werken zonder software/computers.

Want EMP's bestaan ook, de Russen weten dat ook.

het orgineel | 31-05-15 | 16:02

@VanBukkem | 31-05-15 | 15:56
Jet noise, the sound of freedom!!

Jim Lovell | 31-05-15 | 16:01

Voor 1 JSF kan je iets van 1000 van deze dingen bouwen, heb je veel meer aan als oorlogvoeren alleen nog gebeurd onder guerrilla taktiek.

Keihard erin beuken en platbombarderen, fuck preciezie.

Aantallen, en zoveel mogenlijk km2 in 1x in stof veranderen alleen daar ga je het mee winnen in de toekomst.

De lucht moet zwart zien van de vliegtuigen, zo voer je oorlog, en niet met 6 laffe vliegtuigjes die vanaf 20km 1 zielig doeltje neermaaien.

het orgineel | 31-05-15 | 16:01

Graaf van Egmont | 31-05-15 | 15:50
Ah okay, ik drukte op enter en dacht aan de hete adem van Joris.

snakeplisskin | 31-05-15 | 15:57

@Handsomeboy | 31-05-15 | 15:38
Als we het toch over joden hebben, doe mij maar de Messerschmitt, en prima vliegtuigje alleen die vliegers waren niet gedreven genoeg en daar ondervinden we nu nog de last van.

Grapje natuurlijk, maar van het grootkapitaal ga ik over mijn nek.

Jim Lovell | 31-05-15 | 15:54

@ Kaas de Vies / 15:39
Zo ben ik vernoemd naar een uitspraak van een Deense prins
maar dan slechts de eerste paar woorden, en nog verkeerd gespeld

Tobi | 31-05-15 | 15:51

Toevallig gisteravond de film gezien van het fragment, hoe bestaat het. Koopje anyway

Be de Laer | 31-05-15 | 15:51

Zuipen en tikken gaat niet goed samen Quid. Verder tof topic ondanks dat ik hoop dat er binnenkort even een mooie samenvatting van de NBA verschijnt.

overVecht | 31-05-15 | 15:50

snakeplisskin | 31-05-15 | 15:45
Is gewoon een leuke grap. Komop zeg......

Graaf van Egmont | 31-05-15 | 15:50

Toen vliegtuigen nog gebouwd werden door experts en niet politici.

Heinzz | 31-05-15 | 15:47

De P51 Mustang werd pas een legende toen men de oorspronkelijke Allison motor verving door de engelse RR Merlin. Ook met volle tanks was het moeilijk hanteerbaar.
One on one is the Spitfire beter, alleen de range van de Mustang was beter.

RonnieKray | 31-05-15 | 15:47

snakeplisskin | 31-05-15 | 15:43
Hhhhmmm Beetje erg fout deze grap Snake.
* shame *

snakeplisskin | 31-05-15 | 15:45

Handsomeboy | 31-05-15 | 15:38
Men heeft het ooit geprobeerd maar, was geen suc6.

snakeplisskin | 31-05-15 | 15:43

Mooi hoor, zo'n goeie ouwe Mustang. Maarreh, de Stuka had zo'n toffe sirene...

De Vrijlansier | 31-05-15 | 15:42

En in die p51 vlogen vliegers met ballen. Geen hemelbestormers, maar meer gericht op resultaat.

Jim Lovell | 31-05-15 | 15:39

@Strange Glue | 31-05-15 | 15:38
En het vliegtuig de Mustang P-51 is vernoemd naar een auto.

Kaas de Vies | 31-05-15 | 15:39

Ik werk in de Bijlmer, kun je daar ook met een vliegtuig landen?

Handsomeboy | 31-05-15 | 15:38

De Ford Mustang is hiernaar vernoemd, en dus niet naar het paard

Strange Glue | 31-05-15 | 15:38

Limited edition.

McSnor | 31-05-15 | 15:36

Alleen als deze mechanische turboflaps heeft, de hydraulische werken niet op dit type vliegtuig.

Kaas de Vies | 31-05-15 | 15:34

Als je er toch eentje wilt en niet kan betalen probeer dan digital combat simulations. Die hebben een sale dus voor ong. twee tientjes is ie voor jou.

SDI | 31-05-15 | 15:34

Hi performance endorsement. Check. License. Check. Meerkosten voor tail wheel endorsement op license... Begin ik nu effe niet aan.

SDI | 31-05-15 | 15:32

Oke tof

DHE | 31-05-15 | 15:32

Had ik het geld maar....

Glorious Bastard | 31-05-15 | 15:32

Hebb0n!!!

Squawk7700 | 31-05-15 | 15:32

REAGEER OOK