Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CRASH! Citroën Saxo rijdt ongezien rotonde op

Dit is dus wat er gebeurt als je vlak voor de rotonde nog even wil inhalen. Vriendjes, of gewoon wildvreemden. Als er maar indruk gemaakt kan worden in je Citroën Suckso. BAM! Ineens een medeweggebruiker in je flank die zich wel aan de verkeersregels houdt. En niet verwacht dat er een randdebiel uit het niks de Stichtse Rotonde in Amersfoort op komt crossen. We snappen dat het niet leuk is om gezien te worden in een Saxo, maar dit zijn wel hele drastische maatregelen om er vanaf te komen. Gelukkig is er een Suzuki Alto in de aanbieding, als we de autoradio moeten geloven. Voor dat geld kun je die Citroën TotalLosso niet meer opknappen.

Reaguursels

Inloggen

Dat lijkt me af en toe ook heerlijk om te doen, doen alsof je niet meer kon anticiperen en er gewoon tegenaan rijden. Maar deze nette klootzak remt uiteindelijk toch voor die torpederende kamikazepiloten. Ik claxonneer een paar seconden, steek de bekende vinger uit het raam, en rij zonder schadeformulier in te vullen door.

nooitgrappig | 26-05-15 | 16:27

Ik zag die auto's daar liggen/staan.

Omit01 | 26-05-15 | 13:43

De gemiddelde DomDom zegt: 'Rij rechtdoor over de rotonde'. Tja...

JIP! | 26-05-15 | 11:34

De voorranghebber reed iets harder dan vijftig, gezien het schakelgedrag.

Cuban8 | 26-05-15 | 10:21

-weggejorist-

Robbie..... | 26-05-15 | 10:15

Had die saxo z'n mobiel nou nog vast?

sjoost | 26-05-15 | 09:23

Geen airbag?

Maaiveld | 26-05-15 | 09:08

Shit, 450 euro weggegooid...

Jan Gordelroos | 26-05-15 | 08:25

beide chauffeurs zijn prutsers,de voorrangauto had makkelijk kunnen anticiperen,je ziet die Saxo toch aankomen ? bovendien schat ik dat de rotonderijder sneller reed dan 50......

sjefdelimbo | 26-05-15 | 08:14

xtree, hij zag die rijder op die rotonde van links maar met voorrang toch aankomen?
Wie is er dan de lul?

mallekater | 26-05-15 | 08:10

dat zie je toch van rechts te hard aankomen?

xtree | 26-05-15 | 07:59

Condoleances aan de families van beide bestuurders, helaas hebben zij de chrash niet overleefd de ambulances werden bekogeld met trottoir tegels o.i.d.

RigorMortis | 26-05-15 | 07:45

Dammmm wat een dumbfucks

Haaientanden gaat voor 'verkeer van rechts'

Zoek de volledige volgorde maar zelf op

Triple2K8 | 26-05-15 | 07:10

Ik stel voor om een rijbewijs gewoon zonder lessen uit te geven aan jan en alleman. Die rijlessen en examens blijken uiteindeljke toch zinloos te zijn.

Rest In Privacy | 26-05-15 | 06:06

Als ik je Saxo zie, mag je hem wel eens wassen.

WitteGrunneger | 26-05-15 | 01:16

@Disney Weisz | 26-05-15 | 00:10

LoL! Plusje voor u. Zie het namelijk wel als Said gevolg. Altijd dom.nl

Vageling | 26-05-15 | 01:09

Zeg, Said... klantje van jouw? (altjjdgeslaagd.nl)

Disney Weisz | 26-05-15 | 00:10

Wel lekker om iemand zo vol in de flank te botsauto'en, op t moment suprême nog even wat extra vaart meegeven, billetjes van de stoel, stuur goed vast en batsen maar! Zo door naar de kermis !

Handsomeboy | 26-05-15 | 00:02

De dashcammer op de rotonde reed 50? Yeah right... Maar goed, moet die Saxo nog wel steeds stoppen...

Tom Hagen | 25-05-15 | 23:54

Snowy2000 | 25-05-15 | 18:13
De Yaris en de Saxo zijn turbo. Liefst 1,5 pk extra.

Rest In Privacy | 25-05-15 | 23:49

Weer een prutser. Maakt niet uit wat voor auto die hebben, ze kunnen gewoon niet rijden.
Zelf overigens ook een tijd in de Saxo van mn moeder gereden. Kek autootje. Ging niet snel, maar de snelheidsbeleving was nog best prima. Remmen deed ie echter slecht (was ook de reden dat ik er niet zo heel lang in gereden heb), maar sturen deed ie prima. En ook de mate waarin je overzicht hebt op het overige verkeer, was prima. Nee, dit is echt een lutser en moet zijn rijbewijs inleveren. Als er een stoplicht had gestaan, had ie waarschijnlijk ook door rood gereden. Je ziet hem op geen enkel moment kijken en dat is echt levensgevaarlijk.
Ding is alleen, als ie dit bij iemand anders had gedaan, had ie het mogelijk niet na kunnen vertellen. Die Saxo's zijn namelijk niet bepaald veilig anno 2015. Toch, de tijd dat ik erin heb gereden, heb ik genoten.

Martinspire | 25-05-15 | 23:37

@Ouwe Zwitsal... | 25-05-15 | 18:37
Nee dat zijn geen Saxo's, dat zijn Polo's, Ibiza's of Astra's. Overigens hebben ze de "'s" wel allemaal gemeen

Martinspire | 25-05-15 | 23:33

@Schreeuwmeeuw | 25-05-15 | 18:39
Type auto is niet terecht. De Saxo werd doorgaans niet gekocht door mongolen maar door vrouwtjes. Was ook geen snel ding, zeker de standaard versie niet. Zit je alleen wel weer met de "kwaliteiten" van vrouwen achter het stuur.

Martinspire | 25-05-15 | 23:32

@Handsomeboy | 25-05-15 | 18:18
Is verder. Wat je hem nog wel kunt aanrekenen is dat ie de linkerbaan had moeten nemen om het invoegen van ander verkeer wat makkelijker te maken en duidelijk te maken dat je de rotonde blijft volgen.
Maar die mobilist in de Saxo is gewoon een lutser

Martinspire | 25-05-15 | 23:31

gene die aankomt is een toverknol, anticiperen lulhannes???

westcoast | 25-05-15 | 23:27

@figuur | 25-05-15 | 19:12
Ik wou alleen even kijken of u wel goed op heeft gelet !

Handsomeboy | 25-05-15 | 23:15

Terugkomend op het filmpje.
Goed dat de Saxo in puin gereden is.

Openbare weg is geen race-circuit.

Zou zelf de aanrijding voorkomen, zelfs in een door de werkgever beschikbaar gesteld voertuig (leasebak).

CarelJan7937 | 25-05-15 | 23:09

@Inferi0r | 25-05-15 | 22:56
LoL! Ik heb het over meer dan 10 jaar geleden. Ik was jong. En altijd al aangetrokken tot semi sport wagentjes. Kost een godsvermogen. Mag ik ook mijn jeugddroom laten uitkomen. Heb me de typhus gewerkt.Het nieuwste van het nieuwste kon ik mij niet veroorloven. Was op zoek naar een Evo 6. Was teveel. Ach.

Mijn vader heeft inderdaad een (semi) automaat. Een Mazda. Staat mij altijd raar aan te kijken als ik afsla om in te voegen op de snelweg dat ik hem op manual zet. Omhoog of omlaag (ipv de traditionele schakelbakken) maar ik kies wanneer. Inderdaad toen bij het invoegen mijn pa zei naar de bodem. Ahhh kickdown. Komt de boost. Nogmaals. Leuk en alles maar ik zal NOOIT een volledige automaat accepteren. Soms wil ik zelf bepalen.

Vageling | 25-05-15 | 23:04

@Vageling | 25-05-15 | 20:37

Naar hoor als je geen jaar 2010+ Duitser of moderne Volvo kan veroorloven. Dan praat je wel anders over volledige automaten. Altijd sneller (kickdown ftw) en altijd minder brandstof (duh lage toeren).

Inferi0r | 25-05-15 | 22:56

Overigens ook oppassen met goedkope bio-brandstof tanken in een benzinemotor met carburateurs.

Volgens de fabrikant (Honda) kan mijn motorfiets prima overweg met E10. Na een half jaar deze meuk gebruikt te hebben toch wel wat problemen gekregen:
- vastzittende vlotter
- schraal geworden tankdop, ging niet meer goed dicht (opgelost met remmenreiniger / smeermiddel)


CarelJan7937 | 25-05-15 | 22:43

@VanBukkem | 25-05-15 | 20:55
Als u er gelukkig mee bent. Dan gun ik het u. Zolang u maar niet de muppet uithangt zoals in het filmpje. Kleine kanttekening, bij een noodstop vliegen wij allemaal tegen het stuur. Daarom gordel om! EN nee een automaat heeft echt een langere remweg (niet absurd langer, ietsje). Mijn eerste was een 300ZX. Heerlijk optrekken met die twin turbo. Mooie budget wagentje. Kon die evo 6 niet scoren. Dan had ik een natte droom geleefd. En zoals u zegt. U kiest ervoor. Mooi toch?

Vageling | 25-05-15 | 22:30

Ik dacht even dat het glad was omdat die Saxozie zo doorschuift, maar als de datum klopt dan was het dus niet glad: weerverleden.nl/20150212

Suerte Piet | 25-05-15 | 22:25

@Jasperados | 25-05-15 | 18:02
JIJ hoort bij het gros van de autochtone parels met een heeel kort lontje.
Gevaarlijke lui zijn dat !

h65485665 | 25-05-15 | 22:23

@VanBukkem | 25-05-15 | 20:55
Injectiemeuk of een zelfontbrander?

2003 is een goed bouwjaar, heb een der laatste motorfietsen met carburateurs uit dit jaar.

Hoop eco-meuk onder de tank, maar wel carburateurs. Pakt toch even wat lekkerder op dan die injectiemeuk.

Probleem met injectie is vaak de eerste mm gas, blok reageert dan te nerveus. Bij auto's merk je dit minder vanwege het hogere gewicht. Ander probleem is dat de virtuele gasklep niet vol open gaat vanwege CO2 normering. Is op te lossen met alternatieve software.

CarelJan7937 | 25-05-15 | 22:21

Toen ik rotondes leerde rijden met rijles, moest je bij dit soort rotondes zonder pijlen, dus niet de zgn. turbo-rotondes, bij elke 'paal' een baan opschuiven. Zoals ik het heb geleerd had de dashcammert dus rechtsaf moeten slaan.
Desalniettemin is de Saxo natuurlijk absoluut de schuldige hier.

mrfreeze | 25-05-15 | 22:20

De verkeerstekens zijn éénduidig. Wat de rotonderijder had moeten doen is volkomen irrelevant. De Rotonde is gewoon veel te groot waardoor de voertuigen daar vanzelf te hard gaan rijden. De essentie van een rotonde is juist alle snelheden aanzienlijk te verminderen waardoor botsingen makkelijk vermeden kunnen worden en waardoor een botsing in schade beperkt blijft. Vandaar het succes van de rotonde in het terugbrengen van het aantal verkeersslachtoffers.

DreHa | 25-05-15 | 22:04

proef

DreHa | 25-05-15 | 22:00

Op die rotonde staan haaietanden bij de toevoerwegen, en als je zo hard aankomt als die Saxo ga je nimmer nooit die bocht halen. Die Saxo zal niet door hebben gehad dat er een rotonde aankwam, omdat die door z'n neus keek.

Jan de Schot | 25-05-15 | 21:33

@Vageling | 25-05-15 | 20:37
Ten eerste, ik heb met dit automerk in vijftien jaar nog nooit stilgestaan met pech. En ten tweede, remmen doet ie als een tierelier. Als hij nog krachtiger zou remmen zou ik met mijn bek op het stuur slaan. En ten slotte, het brandstofverbruik is inderdaad wat aan de hoge kant. Maar hee, dat heb ik er voor over.

VanBukkem | 25-05-15 | 20:55

Gelet op het feit dat het duidelijk te zien is dat meneer zich alleen maar bezig houdt met zichtzelf en geen oog heeft voor de veiligheid van zijn mede weggebruikers is een gevangenisstraf van ten minste 16 maanden op zijn plaats.

Voorbeeldige | 25-05-15 | 20:53

@Lupuslupus | 25-05-15 | 20:32
.
Daar staat precies wat ik ook zei, dus wat wilde je nu precies met het citaat zeggen?

Bytemaster | 25-05-15 | 20:41

@VanBukkem | 25-05-15 | 18:07

Een schakelbak staat sneller stil dan die luie automaat van u. Verbruikt (afhankelijk van rijstijl) minder benzine. Bij pech. Ha! Veel succes dat automaat blok te verplaatsen. Afijn dit voegt niks toe. Semi automaat ok. Volledig is gewoon kudt.

Vageling | 25-05-15 | 20:37

@Blootkapje | 25-05-15 | 20:18
Ten eerste vind ik een auto uit 2003 geen oude auto, en ten tweede schuilt in mijn domme opmerking natuurlijk wel een kern van waarheid. Als je namelijk op ramkoers ligt met een medeweggebruiker heb je namelijk 2 opties: 1) remmen of 2) beetje(veel) gas bij geven. Meestal is remmen de beste optie. Maar heel soms doet zich een situatie voor waar je je het beste uit kunt redden door een beetje(veel) gas bij te geven. Bijvoorbeeld als het te laat is om te remmen. (Meestal voorafgegaan door een inschattingsfout van één van de betrokken bestuurders.)

VanBukkem | 25-05-15 | 20:36

@Bytemaster | 25-05-15 | 19:38
"Oorspronkelijk werden rotondes vooral aangebracht op grote en drukke kruisingen. Deze rotondes (ook wel: verkeerspleinen) hadden vaak meerdere rijstroken. Op deze rotondes was geen voorrangsregeling aangegeven met verkeerstekens. Dat betekende dat verkeer van rechts, dus verkeer dat de rotonde opreed, voorrang had.

Traditionele rotondes zijn in Nederland zeldzaam geworden doordat nieuw aangelegde rotondes haast altijd voorrangsrotondes zijn en bestaande traditionele rotondes meestal op enig moment omgebouwd worden tot voorrangsrotonde."
.
nl.wikipedia.org/wiki/Rotonde_%28verke...

Lupuslupus | 25-05-15 | 20:32

Het pleit de Saxo chauffeur niet vrij, maar de stichtse rotonde is jarenlang een verkeersplein (daar heeft het verkeer dat de rotonde oprijdt voorrang) ipv een rotonde geweest.

PetrovskiGS | 25-05-15 | 20:31

Als leasebak rijder moet je nooit remmen, maar altijd vol drin. De economie moet pruttelen en zo kun je graties je steentje bijdragen.

Joop69 | 25-05-15 | 20:31

De Saxorijder is de grootste oetl*l in deze; hij rijdt te hard VOOR DE SITUATIE.
De dashcam-rijder had verder vooruit moeten/ kunnen kijken en concluderen dat die Saxo nooit op tijd stil kon staan. De vraag is ook of laatstgenoemde het überhaupt had gered de bocht te nemen.

Het is sowieso de vraag wat wijsheid zou zijn geweest als rotonde rijder: naar links of rechts uitwijken. Links is de kant waarop de Saxo zou terechtkomen, rechts de kant van de berm EN de plek waar de Saxo heeeel misschien stil had komen te staan.

klimgek | 25-05-15 | 20:28

@VanBukkem | 25-05-15 | 18:07
Je kan anders ook gewoon even melden dat je bijzonder trotse eigenaar van een oude dikke bak met automaat bent. Daar hoef je echt niet heel opzichtig een uiterst domme opmerking voor te verzinnen.

Blootkapje | 25-05-15 | 20:18

Maar als 35 jaar schadevrij rijdert, zag ik al dat de beste man niet ging remmen,kan je wel stug door blijven rijden,maar boem is ho. Anticiperen heet dat geloof ik.

koekje erbij? | 25-05-15 | 19:59

Soms krijg ik de indruk dat men auto's gebruikt als botsauto's.

ProAsfalt | 25-05-15 | 19:57

@eerstneukendanpraten | 25-05-15 | 18:06
Welke leo? Zijn verkocht aan Finland.
Wij hebben nog wat f-16 en een heli en drie soldaten.

koekje erbij? | 25-05-15 | 19:54

@leischer | 25-05-15 | 19:52

Die vat ik niet. Dus mag u uitleggen. Had overigens wel een rood fietsje als kind (die ken ik weer wel).

Vageling | 25-05-15 | 19:54

@wimpies | 25-05-15 | 19:28

Ik zeg meer turborontondes. Veel beter dan het huidige.

Vageling | 25-05-15 | 19:52

@ Vageling | 25-05-15 | 19:20
@ naadschrobber | 25-05-15 | 19:20
Roze handtasje om de pols?

fleischer | 25-05-15 | 19:52

He Johnny! Dashcam filmpje van februari na dik 3 maanden plempen ivm gebrek aan nieuws cq eigen creativiteit? Tip ga s googlen op dashcam russia, kom je de maand wel weer mee door.

mrvandale | 25-05-15 | 19:50

En door zo een opgefokt figuur in zijn Citroën mag de cammert nu ook een andere auto gaan zoeken waar bij voorbaat weer een smak geld bijgelegd moet worden om hetzelfde terug te krijgen.
Het zo mogelijk moeten zijn de schuldige voor de extra uitgaven aansprakelijk te stellen, dat zou al een hoop stoer gedrag kunnen voorkomen als ze van te voren weten dat ze ook voor het slachtoffer moeten betalen.

sinar2 | 25-05-15 | 19:48

Ik ken de verkeersregels op de stichtse rotonde uitermate goed en daarom zeg ik u dat de saxo 100% fout zit. Het erge aan deze rotonde is ook nog dat er een negatieve wegverkanting in zit. Bij het flink moeten remmen op hoge snelheid ga je ook nog eens rechtdoor. Zoveel ongelukken op deze rotonde gebeurd doordat men denkt deze grote rotonde met hoge snelheden te kunnen naderen, en dan door de negatieve wegverkanting te weinig remkracht hebben en dus rechtdoor in plaats van rechtsaf de rotonde in. Lol

Dr. Frambozenjam | 25-05-15 | 19:43

Was wachten op de eerste die roept: Te hard!! door de cammert. Hoe debiel kan je wel niet wezen? 50 is ontzettend traag voor zo'n ruime rotonde Buiten bebouwde kom. Alleen een ambtenaar bedenkt dit.. Gewoon 80 hoor, is dikke prima, net als op alle andere, veel krappere rotondes.

Speertjespunt | 25-05-15 | 19:41

@Lupuslupus | 25-05-15 | 19:29
.
Nee hoor. Standaard heeft het verkeer op de rotonde geen voorrang. Er geldt gewoon: rechts heeft voorrang. Echter omdat dat zo'n absurde situaties voortbracht (bijv. vastlopende rotondes) zijn ze haaientanden en borden gaan plaatsen om de situatie om te draaien. Echter, er bestaan nog steeds rotondes waar rechts voorrang heeft.

Bytemaster | 25-05-15 | 19:38

die Saxo is verschrikkelijk fout en Miet t rijbewijs inlevere. zelfs als hij onwel was. Die moet zich eerst eens bewijzen.

maar die cammert, je ziet zeer lomp gedrag voor je. als het net wel goed ging was t nog steeds levensgevaarlijk. Een oliespoor of eikel op de weg, of de cammert zou een hartaanval kunnen krijgen van schrik. Ik zou knoerdhard toeteren en vol remmend naar links gaan. Die rotonde is megagroot en in het midden ligt een enorm veld met keierig zand eb wat heide. Daar kan je prima naar uitwijken. sowieso mag je daar maar 50, dit leek toch bij iedereen flink harder.

vroeger was dat een linksdraaiende rotonde. Waar snelwegen op uitkwamen.

Shoarmamasutra | 25-05-15 | 19:37

@mezelf als=dan tokkie!

figuur | 25-05-15 | 19:31

@Expert Homo | 25-05-15 | 19:27
Sowieso al meer als 10 jaar geleden...

figuur | 25-05-15 | 19:30

@Expert Homo | 25-05-15 | 19:27
Nee hoor, rotondes hebben al jaren voorrang. En die haaientanden staan daar ook niet voor niets op het wegdek geverfd.

Lupuslupus | 25-05-15 | 19:29

mensen, mijdt zoveel mogelijk rontondes

wimpies | 25-05-15 | 19:28

De cam-auto rijdt helemaal niet op de linker baan. Pas op het moment van de botsing schuift hij op naar links.
.
Verder vraag ik mij af waar de witte auto is gebleven, die n.m.m. een wedstrijd hield met de Saxo. Wellicht heeft de Saxo daarom geen oog gehad voor de rotonde want keek hij net in zijn spiegels waar zijn vriendje bleef?
.
Hoe het ook zij; de Saxo is 100% fout. Dat de cam-auto had kunnen anticiperen om de aanrijding te voorkomen is zeker waar, maar niet iedereen doet dat omdat men vertrouwt op de verkeersregels. En dat laatste loopt dus vaak verkeerd af met zóveel randdebielen op de weg.
.
Mijn vader zei altijd dat je de krankzinnigste acties moet verwachten van je medeweggebruikers. Dus altijd defensief rijden. Dat advies heb ik altijd onthouden en heb daar nog steeds heel veel profijt van.

Lupuslupus | 25-05-15 | 19:28

Jaren terug had verkeer van rechts voorrang op die rotonde, dus juist niet het verkeer op de rotonde zelf. Ik kan niet vinden hoe lang geleden dat is gewijzigd. Wellicht recent vóór dit ongeluk?

Expert Homo | 25-05-15 | 19:27

Je zou er maar met je motor rijden.

Willem van Rood | 25-05-15 | 19:26

@pietvanvliet | 25-05-15 | 19:16
Was altijd een nare rotonde idd, maar er zijn jaren terug volgens mij wat aanpassingen gedaan. Nu is hij iig best goed te doen, echter moeten de automobilisten wel hun ogen en hoofd gebruiken, net als elders in het verkeer..... dat was hier dus duidelijk niet het geval......

figuur | 25-05-15 | 19:21

@Graaf van Egmont | 25-05-15 | 19:04
.
Nogmaals: dat is misschien wenselijk, maar geen regel!

Bytemaster | 25-05-15 | 19:20

Stichte rotonde... daar liggen fijne herinneringen aan autorijlessen. Toen er nog geen A28 tussen klaverblad Hoevelaken en Utrecht was, de tijd van de houten gulden

Knijpkatje | 25-05-15 | 19:20

Neem meteen het rijbewijs in, achterlijke muppet dat het is. En wie rijdt nou in een Franse faal bak? Juist voornamelijk lutsers. Stomme citroen. Alleen op de wereld, kijk mij Remi wezen. Sterph gek! Wat een belachelijke slechte actie. Rijontzegging!

Vageling | 25-05-15 | 19:20

Saxo vts-je zie plastic wielkuipverbreders, zeer geliefd bij 18 jarigen inclusief petje en verstappen aspiraties, die zo een kartje dan niet in de hand kunnen houden. Misschien eens een pk grensje voor je eerste autootje als je nog in de luiers loopt.

naadschrobber | 25-05-15 | 19:20

"En niet verwacht dat er een randdebiel uit het niks de Stichtse Rotonde in Amersfoort op komt crossen"
 
Daar gaat het mis. Die kudtrotonde is al sinds de oertijd levensgevaarlijk.
 
Niettemin, schandpalen die gek met die saxo. Gewoon een weekje of zes keien trekken.

pietvanvliet | 25-05-15 | 19:16

@Handsomeboy | 25-05-15 | 18:18
Volgens mij is dit de afslag naar Soesterberg, A28 is eentje verder.

figuur | 25-05-15 | 19:12

@Diederik Vlegel | 25-05-15 | 18:52
Het is inderdaad tikje dubieus, de dashcammerts hopen natuurlijk de hele dag op dit soort koekwausen. Zelf had ik denk ik toch de schele rammert van rechts proberen te ontwijken. Kwestie van vooruitkijken op deze vrij overzichtelijke rotonde.

de Voorzittert | 25-05-15 | 19:06

Hoe fout de rode auto ook zit/zat, het anticiperend vermogen van de cammert is ook niet om over naar huis te schrijven.
Op rotondes zijn er ALTIJD mongeaulen die em er nog net even in willen drukken.voorrang op niet, recht van de snelste lijkt te gelden.

hakbarry | 25-05-15 | 19:04

Bytemaster | 25-05-15 | 19:03
Linkerbaan op de rotonde alleen pakken als je driekwart rond wil. Tijdig naar rechts als je er af wilt. Iedere sukkel weet dat.

Graaf van Egmont | 25-05-15 | 19:04

@Diabhal | 25-05-15 | 18:30
.
Onzin, het is misschien het meest effeicient als het zo gebeurt, maar volgens de regels is het geen enkel probleem dat je een rotonde rond rijdt op de buitenste baan.

Bytemaster | 25-05-15 | 19:03

@Peethee | 25-05-15 | 18:39
Als rijbewijshouder zijnde word je geacht te kunnen anticiperen op verkeerssituaties. Als de rotonde rijder een leswagen was geweest, dan was hij zeker gezakt.

Wasbakplasser | 25-05-15 | 19:02

Perfect in het midden geraakt, daardoor geen uitbrekend onder of overstuur bij de Saxo, die keurig dwars glijdt. Nadeel is dat er nu 4 vlakke stukken op de bandjes zitten, dit gaat hem tijd kosten in de rondetijden.

Koettoerk | 25-05-15 | 19:01

Diederik Vlegel | 25-05-15 | 18:52
Dus als je gewoon een rotonde neemt ben je ook een droplul? Wat jij zegt is idd een goeie manier om voorbereid te wezen ja, maar als iedereen dat zou gaan doen rijdt heel NL straks niet harder dan 15km/h. Die suxo-petjes van 19 jaar zijn meestal degene die 't verkloten in de praktijk...

Ouwe Zwitsal... | 25-05-15 | 19:00

@ Flightless bird

Een gewaarschuwd mens telt voor 2,
moge dat tot u doordringen :)

fleischer | 25-05-15 | 18:59

Waarschijnlijk had ie op de tippelzone een mevrouw opgepikt die net op zijn 700 uggels liep te blazen, dan mis je wel eens het overzicht

Tsjernodebiel | 25-05-15 | 18:58

@Handsomeboy | 25-05-15 | 18:48
Voor u dus..

Flightless bird | 25-05-15 | 18:54

"Dit is dus wat er gebeurt als je vlak voor de rotonde nog even wil inhalen."

Neuh, dat krijg je als je veels te hard rijdt en totaal niet oplet... Gas bijgeven in plaats van los laten.
Voor een rotonde mag je zelfs rechts inhalen, niets mis mee. ;)

Liroy | 25-05-15 | 18:54

U heeft brandgaten in de bestuurders stoel?

LOL: "niet door de bocht"

Flightless bird | 25-05-15 | 18:53

De rotondeman is ook een behoorlijke droplul. Ga er altijd vanuit dat de rest van het verkeer dronken en blind is. Je ziet de Saxo aan komen stuiven en je kan inschatten dat die niet meer op tijd gaat stoppen.

Diederik Vlegel | 25-05-15 | 18:52

Buitongewoon schokkond. Niet meer, niet minder.

Zwitsallevengevoel | 25-05-15 | 18:51

@Flightless bird | 25-05-15 | 18:29
Een brandende hashpit van een slecht gevouwen joint is ook geen fijn gevoel, brandend in je lies of balzak. Dan doe je ff dingen die niet door de bocht kunnen

Handsomeboy | 25-05-15 | 18:48

@fleischer | 25-05-15 | 18:35
Ik rij ook altijd door als ik zat ben.

Flightless bird | 25-05-15 | 18:47

Die idioot in die Citroën is in elk opzicht verkeerd bezig. Als hij ver vooruit keek had hij al kunnen zien dat hij een rotonde nadert en die nader je nooit met zo'n hoge snelheid. Volgens mij zou hij met moeite die bocht kunnen nemen.

Naberus | 25-05-15 | 18:45

@Tarak | 25-05-15 | 18:34
Ik spreek u niet tegen. Die Saxo-bestuurder zit inderdaad hardstikke fout.
Eigenlijk ging het al mis toen hij die auto kocht.

VanBukkem | 25-05-15 | 18:40

Mathijs van Oudkerk | 25-05-15 | 18:23

Dat is dus de reden waarom jij nog steeds op een fiets verplaatst hahahaa.

Krijgt een automobilist een fietser op zijn motorkap, dan mag hij sowieso 50% van de schade betalen, ja dat is lekker geregeld.

JI-HAAT | 25-05-15 | 18:40

Ook al zat de dashcamert niet fout, met een beetje rij-ervaring had deze situatie voorkomen kunnen worden. Je ziet van mijlen ver aankomen dat die mongool niet op tijd meer kan stoppen.

Peethee | 25-05-15 | 18:39

@Artwido | 25-05-15 | 18:33
Type auto. Check. Manier van rijden. Check. Mongool achter het stuur. Check. Ja. Ik als reaguurder weet dan exact wat er loos is. En dat is precies de reden waarom ik mezelf op de snelweg ver weg van dit soort ellende weet te houden.

Schreeuwmeeuw | 25-05-15 | 18:39

Die rotondepiloot rijdt veel harder dan de toegestane 50 km/u waarschijnlijk is tie daarom vrij stil

Plakbakbloedworst | 25-05-15 | 18:38

"Citroën Saxo"... Dat zijn toch die gratis sleutelhangers die een hele snelweg om je heen circelen en die je dan 5 km. verderop achter een volgwagen ziet staan met een knipperend bordje "Politie Stoppen"?

Ouwe Zwitsal... | 25-05-15 | 18:37

Die heeft mazzel dat ging best zacht

Bokito ergo sum | 25-05-15 | 18:37

Gewoon een zatlap.
Niet aan storen, gewoon doorrijden.

fleischer | 25-05-15 | 18:35

Ik lees hier dat er verschillende opvattingen bestaan over voorrang. Iedereen schijn daarover zijn eigen interpretaties te hebben. Iemand doodrijden op een rotonde gaat het dus helemaal worden dit jaar.

Graaf van Egmont | 25-05-15 | 18:35

De Citroenouwën kwam van rechts. Dus cammert zit fout.
Mathijs van Oudkerk | 25-05-15 | 18:23

Serieus? Geen haaientanden gezien?

Bassanova | 25-05-15 | 18:34

@VanBukkem | 25-05-15 | 18:07

Als je zoveel snelheid hebt (vanwege het inhalen) vlak voor een voorrangskruising, ben je gewoon fout.

Tarak | 25-05-15 | 18:34

misschien was de bestuurder in de Saxo wel onwel geworden.
Maar dat maakt niet uit want de reaguurdertjes weten precies hoe het allemaal gegaan is.

Artwido | 25-05-15 | 18:33

@dz5b604587 | 25-05-15 | 18:09

Ik zou zeggen probeer het eens op een auto-rijexamen. Je krijgt een ingreep en je kan direct terug naar het CBR Voorrang verleen je en die neem je niet.

Wasbakplasser | 25-05-15 | 18:31

@Balletje Mayo | 25-05-15 | 18:03
Ik mag aannemen dat u een grapje maakt?

bft | 25-05-15 | 18:31

Dashcammert snapt tweebaans rotonde volgens mij ook niet helemaal. Je gaat pas naar de buitenste baan als je wilt afslaan.

Diabhal | 25-05-15 | 18:30

@Der Schnitzeljäger | 25-05-15 | 18:28
Welke onzin?

VanBukkem | 25-05-15 | 18:30

@rtxpow | 25-05-15 | 18:03
vast binnenkort weer te koop via dealdumpert.

deluiegriek | 25-05-15 | 18:30

@Parel van het Zuiden | 25-05-15 | 18:14
Ook is een saté, geen goed idee, de ergste zijn nog de kebab en shoarma's.

Flightless bird | 25-05-15 | 18:29

Ook al is het geen "turborotonde" met verhoogde baanafscheidingen en een heel borden- en pijlencircus, en gaf de filmer geen richting naar rechts aan, toch verwacht je dat iemand die op de rechterstrook op van zo'n dubbele rotonde rijdt, ook daadwerkelijk rechtsaf slaat. De afrit vanaf de rotonde is immers dubbel uitgevoerd, en dat is zinloos als je vanaf de linkerstrook op de rotonde niet kunt zien of er van uit kunt gaan dat iemand die rechts rijdt ook rechts gaat. Die discussie is hier laatst ook al gevoerd met die politiewagen die op de binnenste ring reed en een filmert 'sneed'.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat meneertje Saxo veel te hard op de rotonde af reed, en dat "assumptions are the mother of all fuck-ups". Ook de wegbeheerder mag hier wel wat pijlen kladderen, aangezien rotondes voor veel mensen kennelijk iets heel moeilijks zijn.

Lonestarr | 25-05-15 | 18:29

VanBukkem: die onzin geloof je zeker zelf ?

Der Schnitzeljäger | 25-05-15 | 18:28

@ VanBukkem | 25-05-15 | 18:21

Als God het wil, wil God het.

HoogToontje | 25-05-15 | 18:28

De Citroenouwën kwam van rechts. Dus cammert zit fout.
Mathijs van Oudkerk | 25-05-15 | 18:23 |
====
U trekt zich - net als de bestuurder van deze rode auto - ook niets aan van haaientanden op de weg? Nou dan hoop ik u nooit tegen te komen.
----

Lupuslupus | 25-05-15 | 18:27

@Balletje Mayo 18:03: Die flauwekul over voorrang nemen is destijds verzonnen door prins Bernhard, die niet lang daarna werd vrijgepleit van een ongeluk waarin hij op iemand knalde die "voorrang nam". Ook als je voorrang hebt moet je natuurlijk op blijven letten op gevalletjes als deze, maar als je overal moet handelen alsof je geen voorrang hebt totdat je het overduidelijk hebt gekregen, dan schiet het helemaal niet meer op.

Muxje | 25-05-15 | 18:27

Sliep die gast of was/is ie levensmoe? Standje rechtdoor-zonder-remmen lijkt t.

Lepo | 25-05-15 | 18:27

Deze mongool hadden ze wat mij betreft helemaal stuk mogen rijden.

Schreeuwmeeuw | 25-05-15 | 18:25

De Citroenouwën kwam van rechts. Dus cammert zit fout.

Mathijs van Oudkerk | 25-05-15 | 18:23

@Balletje Mayo | 25-05-15 | 18:03

Jij remt op elke voorrangsweg als er een auto uit een zijweggetje met haaientanden komt rijden om eventueel voorrang te kunnen verlenen? Je tekst slaat compleet nergens op: "voorrang neem je niet, dat verleen je..' Je bedoelt zeker: "voorrang neem je niet, dat krijg je'? Zelfs dat slaat nergens op bij een 50 km p.u. voorrangsweg

Drolbert | 25-05-15 | 18:21

@Tarak | 25-05-15 | 18:06
Volgens mij komt hij gewoon veel te hard op de rotonde af gereden, in de veronderstelling dat ie vrij baan heeft. Vervolgens ziet hij op het allerlaatste moment dat er nog iemand op de rotonde rijdt. Shit, dacht hij toen. Maar ondertussen was het al te laat om te remmen. Zeker met die snelheid. En toen, in die allerlaatste fractie van een seconde voor de inslag, blokkeerden bij meneer zomaar opeens alle denkprocessen, en lijkt hij zich te schikken in zijn lot. In plaats van het hoofd ten alle tijde koel te houden en zo scherp mogelijk naar rechts af te buigen (want het lijkt er inderdaad op dat hij gewoon rechtdoor wil rijden), en wie weet, misschien zelfs een beetje gas bij geven.

VanBukkem | 25-05-15 | 18:21

@Balletje Mayo | 25-05-15 | 18:03
De automobilist op de rotonde nam geen voorrang, die gaat er niet vanuit dat een malloot met 80 recht op de rotonde afstuift. Zelfs met mijn fietsrijbewijs ga ik er nog vanuit dat de anderen met een IQ boven de 50 rijden.

Bruine Beer | 25-05-15 | 18:20

9 vd 10 bestuurders op de rechterbaan nemen die afslag richting de A28. Deze ene kennelijk niet.

Handsomeboy | 25-05-15 | 18:18

Max Verstrapon weer in het land

Berbaar | 25-05-15 | 18:17

Radio aan: ik hoorde dat er een aanbieding van de nieuwe Suzuki Alto was
Wienjo. | 25-05-15 | 18:09
Ja, een gele. Hij staat geparkeerd bij het politiebureau in Groningen. Afgepakt van een alcoholist zonder rijbewijs.

Osdorpertje | 25-05-15 | 18:15

Ging die Saxo de bocht wel halen?

fail | 25-05-15 | 18:14

Waarschijnlijk gleed het balletje mayo van de Saxo bestuurder uit het kartonnen bakje en moest ie even grabbelen in het voeteneind. Waarmee het vandaag maar weer eens pijnlijk duidelijk is geworden dat balletje mayo's niets in het verkeer thuishoren.

Parel van het Zuiden | 25-05-15 | 18:14

VanBukkem | 25-05-15 | 18:07
ROFLOL

Professor Superhirn | 25-05-15 | 18:13

Volgens mij is de rode auto fout.

Harry de Slijter | 25-05-15 | 18:13

@Balletje Mayo | 25-05-15 | 18:03

Ik zou toch maar eens je theorie opnieuw gaan doen

Mark van Leeuwen | 25-05-15 | 18:12

Verlenen van voorrang. Voor de Saxo kwam het gevaar van links.

nieuwsflits | 25-05-15 | 18:11

Balletje Mayo | 25-05-15 | 18:03
Lees je plempsel nog eens goed. En dan die conclusie: "Beide [sic] fout dus."
Yeah right.
Tijd voor een taalcursus en een theorie-examen?

Professor Superhirn | 25-05-15 | 18:10

Gevalletje sukkel.

Krultang | 25-05-15 | 18:10

@ Balletje

ooit van haaientanden gehoord? Dat betekent dat je voorrang moet geven en dat de andere weg voorrang neemt. idioot, hoop niet dat je een rijbewijs hebt.

dz5b604587 | 25-05-15 | 18:09

Radio aan: ik hoorde dat er een aanbieding van de nieuwe Suzuki Alto was

Wienjo. | 25-05-15 | 18:09

Als er geen auto tegenaan gereden was dan was 'ie alsnog zo het grasveldje in het midden van de rotonde opgereden.
Balletje Mayo | 25-05-15: op een rotonde ga je niet stoppen, niks beide fout.

panadol | 25-05-15 | 18:08

Niks mis met die inhaalactie, maar wel een beetje jammer dat 'ie geen voorrang verleende aan de auto op de rotonde. Gevalletje overschatten eigen kunnen. Als 'ie gewoon dat stuur wat verder naar rechts had gedraaid en door was gereden i.p.v. op het laatst hard te remmen en rechtdoor te schieten, had de filmert hem waarschijnlijk nog ontweken ook.

Ooit_huisregelneef | 25-05-15 | 18:07

Dat heb je met die kleine schakelbakkies; je bent gewoon te laat. Als je gewoon een beetje een fatsoenlijk auto rijdt, en geen tijd hoeft te verliezen met schakelen, dan had je er inderdaad nog makkelijk voorlangs gekund.

VanBukkem | 25-05-15 | 18:07

hmm.... ik praat in de auto........ dat een bestuurder dat niet doet.... is onbegrijpelijk voor mij.

Het lijkt wel alsof 'ie de rotonde wil afsnijden door middendoor te gaan. Heb het filmpje nogmaals bekeken om te zien er ook nog een afslag naar links was vanuit het perspectief van de auto met camera.

Tarak | 25-05-15 | 18:06

Als ik daar met mijn Leopard 2A2 langsdender blijft er van zo'n Frans stuk blik precies een bierviltje over...

eerstneukendanpraten | 25-05-15 | 18:06

Domme drol.

WillemRuis | 25-05-15 | 18:05

Zo te zien moeten we in Nederland ook massaal maar aan de dashcams met het stijgende aantal koekwousen op de weg. Dashcamfilmpjes van eigen bodem gaan nog eens groot worden.

rtxpow | 25-05-15 | 18:03

Voorrang neem je niet, dat verleen je. Beide fout dus.

Balletje Mayo | 25-05-15 | 18:03

Wat een totale lul.

yamahaha | 25-05-15 | 18:03

Maar zijn what's app is wel aangekomen, alleen hij niet.

Kaas de Vies | 25-05-15 | 18:03

Moet wel een SP'er zijn. Die hebben niets te zien aan linkerzijde.

Guido | 25-05-15 | 18:02

Hoe kan het dat er totaal geen geluid uit de bestuurder komt?
Ik scheld al als er een steentje op m'n vooruit stuitert.

Jasperados | 25-05-15 | 18:02

Volgens mij ziet ie de rotonde niet eens.
Lijkt zelfs wel of hij de rotonde rechtdoor wil oversteken??
Hij maakt geen indraaiende beweging.

Piet_Snot | 25-05-15 | 18:02

Het duurde 3,5 maanden om het filmrolletje te ontwikkelen?

Captain Pervert | 25-05-15 | 18:01

Hoe had de Saxo de bocht rechtaf de rotonde op willen halen? Die joker is alleen maar op weg naar het middenstuk.

Feynman | 25-05-15 | 18:01

Raak +1

algoritmos | 25-05-15 | 18:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl