Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Pauw op Sicilie terug van snottersnoepreisje

Nou daar gaan ze dan, met de NPO Pauw Snottersnoepreisje Live Talkshow des Dobberdoods. Hierboven zijn de vrolijke, gebronsde hoofden van de Pauw op Sicilië Party Crew te zien, plus een deel van het ondersteunend personeel. (De Malinese dragers, eigen uitheemse koks, het team visagisten voor drie vrouwen + Baudet, de visagist voor de rest en de vaste Pakistaanse chauffeurs staan niet op beeld.) En wat hádden ze een lol in Italië. Maar het was ook droef, met al die zwartjes die aanspoelen in hun brakke bootjes. Bij Pauw schuiven ze allemaal aan om er over te vertellen: het overjarige reisleidstertje Sophie, het obstinaat feministisch ex-PvdA-Kamerlid 1 Meter Myrthe, Eva 'Hee ik tel ook mee' Jinek, de onverdachte observant Olaf Koens, het totaalnarcistische tegengeluid Thierry Baudet (lees zijn dagboeken!) en die geborneerde schrijfturk die ze d'r af en toe bij moeten trekken omdat-ie anders voorgoed buiten de spotlights van de publieke interesse valt. Allemaal mochten ze naar het prachtige en gastvrije Sicilië om met betraande ogen langs de kustlijn te lopen, turend over zee, op zoek naar al dan niet economische drenkelingen. En voor wat? Voor helemaal niets dat we niet al jarenlang ieder voorjaar zien opdoemen: het immense, intens verdrietige leed dat van over de Afrikaanse einder onze kant op dobbert door het uitbreken van de Arabische Lente des Doods. De eerste mention van Lampedusa op GS in die context was al in april 2011. Vice News dobberdoolde uitgebreid over de Mediterrane in repo's die het snottersnoepreisje van Pauw volstrekt overbodig maken. En ook op de NPO vertelde parttime Zuid-Italiaan Martin Simek vorige week nog precies hetzelfde verhaaltje - ware het niet dat Sylvana er op haar eigen stokpaardje doorheen hinnikte. Het ongebonden Elsevier schilderde eveneens een recent plaatje op locatie: "Aha, daar komen weer nieuwe negers. Het is gedaan met onze rust." Enfin. Sophie en Myrthe willen graag ook nog even uithuilen over het onderwerp. En dat doen ze nu live bij NPO VARA Pauw, icoon van staatsgesubsidieerde goedertierenheid.

Reaguursels

Inloggen

Het is duidelijk dat de mens zeer wel in staat is zichzelf memen te bedenken die het equivalent vormen van een ernstig griepvirus. En het is dan maar te hopen dat het immuunsysteem er niet onder bezwijken zal. Zoals de Westerse variant tegenwoordig ernstig poltiek correct verzwakt lijkt.

Benedict Broere | 20-05-15 | 01:08

NPO2 22.55 Ik denk dat er geen enkele filmproducer is die het nog aandurft een kritische film te maken over de islam. Want je krijgt heel de politiek correcte demonisering over je heen. En ook zijn er uiteraard al die vertegenwoordigers van de religie van de vrede die jou vredevol de strot willen doorsnijden. Wat nazisme en communisme niet is gelukt, en wat ook de islam zelf meerdere malen is mislukt, zal de islam nu waarschijnlijk lukken, met namelijk de welwillende hulp van de politieke correctheid: het vernietigen van de Westerse cultuur.

Benedict Broere | 19-05-15 | 19:08

Benedict Broere | 19-05-15 | 17:05
Welke zender en hoe laat?

Patje2011 | 19-05-15 | 17:44

Benedict Broere | 19-05-15 | 17:05
Ik weet niet wat u uw in vrije tijd doet, en hoe handig u bent, en hoeveel u het interesseert, maar wat let u?

Patje2011 | 19-05-15 | 17:38

Patje2011 | 19-05-15 | 15:49 Vanavond komt er een kritische docu over scientology. Vervolgens vraag ik mij af of eenzelfde kritische docu mogelijk is over de islam, of dat mag eigenlijk, en of de maker het aandurft.

Benedict Broere | 19-05-15 | 17:05

Benedict Broere | 19-05-15 | 15:26
Ik snap dat ook niet, als een Nederlander zegt: "ik heb een hekel aan Marokkanen" en een Marokkaan zegt: "Nederlanders discrimineren mij" Dan wordt er alleen geluisterd naar de Marokkaan. De discussie is niet open. Er wordt niet geluisterd naar wat de andere te zeggen heeft, dus er is ook geen enkele discussie mogelijk in dit land, terwijl je juist de discussie erg belangrijk is. Maar in plaats daarvan krijgt de Marokkaan alle aandacht en medelijden, en de Nederlander wordt weggezet als asociale racist zonder naasten liefde. Terwijl je juist beide partijen moet laten praten, om het verhaal duidelijk te krijgen, al sta je er niet achter. Maar dan kom je ergens misschien. Ik wens u vast een fijne avond.

Patje2011 | 19-05-15 | 15:49

Pauw begint nu weer op NPO1, ik ga snel iets anders doen..

Patje2011 | 19-05-15 | 15:27

Patje2011 | 19-05-15 | 15:02 Ja, zo begrijp ik het ook inmiddels. Het betreft een soort multiculturalistisch heilsidee van duizend bloemen zullen bloeien en iedereen gelukkig naar z’n eigen idee en cultuur. Dat ongetwijfeld is opgekomen in de illusionaire denkwereld van een flower-power-hippie met een enorme joint in het hoofd. Maar in de praktijk werkt het niet. Zeker niet als je te maken krijgt met de islam. Samuel Huntington omschreef reeds in zijn boek ‘Botsende beschavingen’ dat heel wat cultuur moeilijk samengaat, maar dat speciaal de islam vrijwel nergens vredevol samengaat met niet-islamitische cultuur, zeker niet als de moslims een meerderheid vormen. Maar in het multiculti-heilsidee is dit verboden te denken. Zodat de islam per se en ondanks de lawine aan terreur elke dag een religie van de vrede is. Dus we kunnen uitkijken op vele jaren van drang tot bouw van megamoskeeën en invliegende haatimams en halal supermarkten en verbod op holocaust en evolutietheorie in het onderwijs en sexe-gescheiden zwemmen en eisen en nog meer eisen, enzovoort. Zoals men daar bij DWDD en Pauw en Trouw en NRC en JOOP strak van zal wegkijken, zal negeren, het bestaat niet, ga theedrinken, dialogiseren, knuffelen, pamperen.

Benedict Broere | 19-05-15 | 15:26

Benedict Broere | 19-05-15 | 14:50
Ik kan u garanderen dat door de menging van dominante grote groepen mensen, met een verschillende cultuur of godsdienst in een land zorgt voor problemen. Ik noem Belgie(walen en vlamingen), Ierland(protestanten en katholieken), Israel(joden en moslims, Spanje(basken en spanjaarden) etc etc. Het zaad is al gepland, deze ontwikkeling is niet meer te stoppen, vanaf nu kan het alleen maar erger worden. We zouden moeten leren van de geschiedenis, maar we willen het wiel nog een keer uitvinden, omdat in het linkse gedachtengoed een utopie-plaatje is ontstaan waarin iedereen met elkaar moet omgaan en waar we alles en iedereen moeten mengen in een land, terwijl we ook iedereen een plekje op de wereld kunnen gunnen, zonder elkaar te veroordelen betreft cultuur en levensstijl.

Patje2011 | 19-05-15 | 15:02

Ik word zo kotsmisselijk van al die BNNérs en opiniemakers in praatprogrammas die behalve hun barmhartige imago oppoetsen net als de mensensmokkelaars een aardig zakcentje bijverdienen aan de vluchtelingen door ons te vertellen, wat we allemaal al weten en vinden, hoe erg het is om vluchteling te zijn en hoe wreed het is om ze niet allemaal op te nemen. Geen van hen stelt hun eigen comfortabele honk beschikbaar voor een een syrische familie of zes Afrikanen. Ze weten dondersgoed dat het overgrote deel niet in hun buurt terecht komt, maar in de opééngepakte achterstandswijken, volksbuurten en hoogbouw of op straat. En laat het nu deze zelfde BNN'ers en opiniemakers zijn, die betaald worden om wederom hun morele superioriteit profileren door autochtone bevolking verrot te schelden voor racisten, xenofoben, en islamofoben, als deze durven te klagen over overlast en criminaliteit in hun wijk i.v.m. de grote culturele en religieuze verschillen. Ze tonen hun verontwaardiging dat deze "populisten" hun idealen niet kunnen verwezenlijken, terwijl ze zelf vanuit hun comfortabel huis in hun veilige en rustige buurt hun volgende goedbetaalde zelfverheerlijkende en hypocriete praatjes weer aan het uitbroeden zijn.

agram | 19-05-15 | 14:54

En zo erg is natuurlijke selectie nou ook weer niet hoor, dat heeft de wereld gevormd vroeger en geen haan die er naar kraaide, de wereld werd er beter en sterker door. Door natuurlijke selectie wonen er geen mensen op plekken op aarde waar ze niet kunnen leven. Nu leven mensen op plekken in Afrika waar niet te leven valt, en wij houden het in stand, met het gevolg dat in de toekomst miljoenen mensen nog geboren gaan worden en sterven. Maar zoals ik al zei, ik snap dat mensen andere mensen niet dood laten gaan. Maar het interesseert ze niets dat toekomstige mensen masaal gaan sterven. De mensen is te bekrompen.

Patje2011 | 19-05-15 | 14:52

Patje2011 | 19-05-15 | 14:24 Naast ‘natuurlijke selectie’ is er ook zoiets als ‘culturele selectie’ – hozeer velen dat ook doodeng en moreel verwerpelijk zullen vinden en strijdig met hun cultuurrelativisme. Maar als je de vraag stelt: welke culturen doen het best wel goed wat betreft het verschaffen van behoorlijke leefomstandigheden voor heel veel mensen, dan is daarop zeker wel een antwoord mogelijk. Zoals dat is af te leiden uit bijvoorbeeld de Human Development Index, de Social Progress Index, de Good Country Index, enzovoort. En in het licht van dit onderzoek is de massale import van de islam nogal een risico, een sociaal experiment dat zeer wel kan uitmonden in een catastrofe. Maar ja, dit is een opvatting die politiek correct totaal taboe is om te denken. Dus het zal allemaal veel erger worden. In de nogozônes van Marseille en Malmö kan je al zien hoe bijvoorbeeld de Randstad er over pakweg 30 jaar uitziet, als het politieke beleid van ‘kom maar binnen en doe maar alsof je thuis bent’ ongewijzigd van kracht blijft.

Benedict Broere | 19-05-15 | 14:50

Benedict Broere | 19-05-15 | 14:13
Haha ik begrijp uw reactie, en ik doelde eigenlijk niet op de bootvluchtelingen, maar op de honger in Afrika die niet over gaat, door het pappen en nat houden van Links, daarom noemde ik hypothetisch, natuurlijke selectie, het is 1 oplossing van de zovelen. Het hoeft niet perse uitgevoerd te worden, maar het is wel leuk voor een discussie, daar je daar veel doden en leed mee voorkomt als je het echt gaat berekenen, maar dat interesseert de mens niet. Ik had het wel wat duidelijker mogen formuleren dat ik links nog in een kwader daglicht wilde stellen door dit voorbeeld. En voor de rest ben ik het weer helemaal eens met u. En ik neem het zeker voor het onzekere, moslims niet meer opvangen in de EU, er zitten ook tolerante moslims tussen, maar ik wil het risico gewoon niet nemen. Daarbij kunnen moslims radicaliseren terwijl hun omgeving er heel anders over denkt, of dat ze zelfs anders zijn opgevoed. Dit heb je bij geen ander geloof in Europa. Dus het is echt een groot gevaar om een grote groep moslims in je midden te hebben.

Patje2011 | 19-05-15 | 14:24

Patje2011 | 19-05-15 | 13:49 Nou ja, ‘natuurlijke selectie’… Uit onderzoek blijkt steeds weer dat meisjes en vrouwen met meer onderwijs minder kinderen krijgen, die ook gezonder zijn en meer productief zijn in de ontwikkeling van cultuur. Noord-Afrika en het Midden-Oosten worden evenwel gedomineerd door een cultuur waarin de vrouw een tweederangs wezen is. En meisjes en vrouwen krijgen amper onderwijs als ze al onderwijs krijgen. Het probleem van die bootvluchtelingen is dus cultureel. Het heeft te maken met ideeën, wereldbeeld. Het heeft dus te maken met islam, dat vijandig staat ten aanzien van vrouwen, en van denken, vragen stellen, vrijheid van meningsuiting, universele mensenrechten, enzovoort. Er is hier onderzoek naar gedaan, door wetenschappers die afkomstig zijn uit de arabisch-islamitische wereld zelf, onderzoek verricht in opdracht van de Verenigde Naties. De uitkomsten daarvan zijn verpletterend negatief. Men leest geen boeken van buitenlandse auteurs, men ontbeert vrijheid van meningsuiting, en vrouwen leven in een soort van culturele gevangenis. De geest zit op slot eigenlijk. Maar niemand durft politiek correct het probleem te benoemen. Maar het betreft vijf letters: islam.
nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch_rapport...

Benedict Broere | 19-05-15 | 14:13

Excuus ik bedoel natuurlijk: hypothetisch, ik type te snel...

Patje2011 | 19-05-15 | 13:53

Benedict Broere | 19-05-15 | 13:22
Ik heb niks toe te voegen aan uw verhaal, ik sta er helemaal achter. Ik ga zelfs nog verder, als je hypotetisch natuurlijke selectie zou toestaan, dan zouden er de afgelopen 100 jaar miljoenen minder slachtoffers gevallen zijn, want nu worden er mensen in Afrika geboren, die krijgen tien kinderen, die hebben een slecht leven, de helft gaat snel dood, de andere helft krijgt weer tien kinderen per persoon, de helft gaat weer snel dood, de andere helft krijgt weer tien kinderen etc etc Als je natuurlijke selectie toepast dan zou er nu al geen mensen meer wonen op plekken waar ze niet kunnen wonen, en had je een oplossing. Maar de linkse mens houd dit in stand, met het gevolg, veel meer doden en leed op langere termijn en geen oplossing. Ik snap dat wij mensen niet zomaar laten dood gaan, daarom is dit ook hypotetisch, maar het zou een fijn onderwerp zijn, om daar eens over de te praten bij Pauw. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil ook vrede op aarde, geluk en rijkdom voor iedereen, maar dat bereik je niet door naar links te luisteren. Links is meer slachtoffers maken en meer mensen geboren laten worden met leed. Ik denk in oplossingen en dat mis ik echt in deze wereld.

Patje2011 | 19-05-15 | 13:49

Patje2011 | 19-05-15 | 10:23 ‘Poltiek links’ pretendeert voortdurend een morele superioriteit die aldus verre verheven is boven alles wat zo gretig benoemd wordt met woorden als ‘racisme’, ‘onderbuikgevoelens’ en ‘extreem rechts’. Maar het is totaal blind voor het islamitisch fascisme (wij komen u vermoorden, vermoorden, vermoorden, want dat moet van allah) en het zwelgt in het drama van die bootvluchtelingen - dat inderdaad heel erg is, verschrikkelijk, gruwelijk – maar het is blind voor het grotere plaatje waarin die bootvluchtelingen zich voordoen. Dat het te maken heeft namelijk, met terrorisme en corruptie en criminaliteit en failliete cultuur, en dat de Europese samenlevingen met hun massawerkloosheid en groeiende armoede en afnemende zorg en steeds duurdere medische zorg en steeds grotere integratieproblemen, enzovoort, niet in staat zijn om al die vluchtelingen op te nemen, te integreren en een behoorlijk bestaan te verschaffen. Je zou ook kunnen zeggen: hoe kan je cultuur in zo hoog mogelijk tempo en zonder gebruik te maken van schieten en bombarderen en andere middelen van oorlog, naar de klote helpen. Dat doe je door ‘politiek links’ z’n gang te laten gaan.

Benedict Broere | 19-05-15 | 13:22

Toch gaat er een tijd komen dat deze lachende ,graaiende en compleet nutteloze "je bent jong en wild" zakkenvullers publiek over de kling gejaagd gaan worden.
Voor o.a. dit soort gajes moet ik tot m'n zeventigste doorwerken.

Loebas | 19-05-15 | 13:20

Ik hoop dat Sylvana hetzelfde overkomt als Greenpeace met die stenen, dat het dus egendraads werkt en dat iedereen haar zwartje noemt. Eigen schuld voor het te pas en te onpas trekken van de racismekaart en duiken in de slachtofferrol. Vermoeden dat iemand niet wordt aangenomen vanwege huidskleur, DAT is pas zuiver racistisch denken.

CrapoTheGreat | 19-05-15 | 11:17

Stukje Pauw proberen te kijken maar mijn bloeddruk stond het niet toe. Heb nog net meegekregen dat deze weggooiers allemaal "ervaringsdeskundige" genoemd worden. Toen was ik het zat en heb gezapt.
Het volk komt als het zover is de rekening presenteren in Hilversum, reken daar maar op!

Dhr. de Wit | 19-05-15 | 11:09

Ik zag het. TENENKROMMEND. Dus ik kon niet afkijken.

Lichtstadfan | 19-05-15 | 11:07

Volgens mij geen land waar zoveel snotter zakdoekjes verkocht worden als in Nederig Land, het best verkochte artikel.

Neuswiel | 19-05-15 | 10:51

Wat is die turk irritant, wat moet hij überhaupt steeds in die programma's.

MaisNon | 19-05-15 | 10:49

klagen, klagen, gewoon dit soort tv niet meer kijken. Is het gauw over met zulke overbodige flauwekul reisjes. Geen Pauw, geen Derek Bolt, geen andere snoepreispresentatorprogramma's meer kijken, boycotten die hap en er blijft genoeg geld over voor echt sociale problemen hier te lande.

homerlover | 19-05-15 | 10:42

Elk mens die illegaal Europa binnen komt zonder papieren en zonder dat hij kan aantonen een vluchteling te zijn, straffen. Ik mag ook niet zonder ID voor mn eigen huis staan. Of hebben deze gelukszoekers al meer rechten. Ja dat hebben ze, ze krijgen meer bad brood en bed dan onze oudjes.Met links kan je niet praten over andere oplossingen, ze drammen hun werkelijkheid door, en je kan met nog zo'n goede ideeen komen, maar als het ze niet bevalt dan worden de volgende kaarten gespeeld: racist, onmenselijk, niet warm hartig, discriminant etc etc etc. Het is ook onzin dat wij het leed van de gehele wereld op onze Nederlandse schouders moeten nemen. Dit kan niet en dit is onmenselijk. Wij hebben in Nederland gekozen voor een verzorgingssamenleving maar we zijn nu al zover dat oudjes niet kunnen douchen, kinderen geen eten hebben, studies zelf betaald moeten worden, er grote werkeloosheid is, maar ondertussen is de volksvertegenwoordig, die gekozen is door Nederlanders en voor Nederlanders, alleen maar bezig met problemen oplossen in het buitenland.

onnosel | 19-05-15 | 09:43
klopt, wij worden bedondert door linkse propaganda.

Patje2011 | 19-05-15 | 10:23

Ik geloof niet in vluchtelingen, dit zijn zoekers van een walhalla.

NB-Stb | 19-05-15 | 10:19

Sophie Hilbrand is zekere wel een opiniemaker: van spuiten en slikken.

J.Slavink | 19-05-15 | 10:09

Overigens, Pauw was er zelf niet bij, die vervelende arrogante drol van een Baudet dan weer wel.

mallekater | 19-05-15 | 10:03

Hier spelende Afrikaanse voetbalmiljonairs blijken een sterk aanzuigende werking te hebben op de economische vluchtelingen.

J.Slavink | 19-05-15 | 09:59

Sylvana was bang dat mensen die haar vriendelijk Goedemorgen wensen eigenlijk
denken "daar heb je weer dat zwartje"

Dus eigenlijk moeten wij kaaskoppen denken
"maakt niet uiit of ik haar gedag zeg,
ze verondersteld toch dat ik een racist ben"
Berthe | 19-05-15 | 09:33

pcies, ik heb dat ZWARTJE nog even meegepakt in de herhaling vannacht.. echt een ZWARTJE.. wat een jankerig ZWARTJE.. wat een misselijk ZWARTJE.
Ik denk.. waarom stond jij niet bij de dodenherdenking op de dam tussen die andere verongelijkte ZWARTJES .. met je rug naar Nederland, misselijk 'rasicme op laag water zoekend' ZWARTJE.
o ja.. ik wens je vriendelijk goedemorgen.

(c)ZWITSUL | 19-05-15 | 09:44

Olaf Koens als opiniemaker.
Man man man wat een droefenis.
En dan heb ik het niet over de dobbernegers.

Maya de Blij | 19-05-15 | 09:44

Patje2011 | 18-05-15 | 23:48
Ongeveer een maand geleden zag ik op de Italiaanse tv burgemeesters protesteren tegen nog meer immigranten die zij moesten verwelkomen in hun dorp. Vrijwilligerswerk om deze bootjesmensen op te vangen hadden zij en de dorpelingen al jaren gedaan. Het werd nu teveel. De burgervaders en -moeders werden aangevallen door links, net zoals dit in Nederland gebeurd. Maar …. er waren zelfs linkse burgemeesters bij die het teveel vonden worden.
Verder, nog steeds op de Italiaanse tv, een kijkje in het noorden van Italie, waar een bergdorp de weg afgesloten had – de dorpelingen controleerden de toegangsweg – om er voor te zorgen dat er geen immigranten hun dorp binnen konden komen. Teveel Afrikanen, men had er genoeg van.
De dorpelingen/bergbewoners vonden dat ze recht hadden om hun zuurverdiende geld voor hun gezin te gebruiken en niet als liefdadigheid weg te moeten geven aan al deze gelukszoekers.

Nog een verhaal: Een aantal immigranten waren liefdevol opgevangen in een vakantiecentrum in de Italiaanse Alpen. Hoewel zij in een mooi huis woonden, te eten hadden, goed verzorgd werden, wilden ze daar weg. De reden was dat er geen internet en geen vrouwen waren. Ze protesteerden en hun wens werd ingewilligd.

onnosel | 19-05-15 | 09:43

@therealbraindump | 19-05-15 | 07:56
• Ik zou zeggen: och jee, therealbraindump, snapt het Niet !

h65485665 | 19-05-15 | 09:35

@kicktherabbit | 19-05-15 | 07:05
• Tsja, een rake vergelijking, hoor.
Niet iedereen is happy hierover natuurlijk. Altijd zijn er pro, contra en kan mij niks schelen, figuren.
Iedereen wil horen, wat in zijn kop zit, want dat is de enige juiste mening.
Er zal oplossingen moeten worden gevonden, als je weet, dat migratie al sinds de mensheid is begonnen.
En dat is niet, muren om alle landen. Iedereen toelaten tot de rijke landen? NEE. Zoek andere oplossingen!

h65485665 | 19-05-15 | 09:35

Sylvana was bang dat mensen die haar vriendelijk Goedemorgen wensen eigenlijk
denken "daar heb je weer dat zwartje"

Dus eigenlijk moeten wij kaaskoppen denken
"maakt niet uiit of ik haar gedag zeg,
ze verondersteld toch dat ik een racist ben"

Berthe | 19-05-15 | 09:33

ik kan het niet helpen maar ik begin een steeds grotere afkeer te krijgen van al die migrerende kansloze klim- en dobbernegers. Duizenden in Melilla, duizenden die vrijwillig in gammele bootjes springen met kinderen en al en dan moeten wij huilen als ze verzuipen.
Duizenden agressieve negers in Calais die vrachtwagens bespringen en als ze in hun tentenkampen halal ravioli in blik krijgen van goedmensen dit verontwaardigd op de grond smijten (echt gebeurd!)omdat ze lezen dat de houdbaarheid van het blik een week over tijd is ...

Laat ze de pest krijgen! Laat ze verrekken en zichzelf verzuipen! Wat moeten we ermee?

nomuslims4staphorst | 19-05-15 | 09:19

kippevlees | 19-05-15 | 07:48
roze_bril | 19-05-15 | 08:09
We hebben een verschil van mening. Het gaat er mij om dat we ons met de hoofdzaken blijven bezig houden. Een deel heeft last van typeringen als "zwartjes". Als we dit nu zouden kunnen vermijden, kunnen we bij de les blijven en dingen oplossen. Ik vind nog steeds dat zulke woorden te vermijden zijn. Het is net zoiets als: Zullen we wel of niet gaan roken tijdens een belangrijke vergadering. Een kwart heeft last van de rook. Dan kun je ook zeggen: Ik ben geen roker, ik heb er geen last van dus jíj moet ook niet zeuren. En dan komen we nooit tot besluiten. Het is wellicht een kleine moeite om tijdens die vergadering niet te roken. Dat was alles.

TB2318 | 19-05-15 | 09:11

Tegenwoordige alleen maar kansloze journalisten/presentatoren. Deze mensen praten over het leed van anderen met het doel om alleen maar meer in de belangstelling te komen. programma's als rtl late nite, DWDD & Pauw. Het lijken wel open sollicitatie met kijk een hoe goed ik ben.
Aanzien verdien je door echt te presenteren. Laten zien dat je echt verdiept hebt in de achtergrond. En kom dan met een verhaal. En niet teveel gekleurd. De politiek idem. Kijk hard roepen we moeten ingrijpen. Maar bijvoorbeeld de Koninklijke Marine heeft totaal geen capaciteit om er nog een missie bij te doen. Hard roepen maar niks kunnen bijdrage aan zo'n missie.

franck7020 | 19-05-15 | 09:05

@eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 08:56
Eat me.

Balzakius | 19-05-15 | 09:04

Ik ben toch blij dat dit gezelschap is afgereisd om eens poolshoogte te nemen. Zo te zien zijn ze er allemaal gelukkiger van geworden en kunnen ze in de vriendenkring weer ontroerende verhalen vertellen van bootvluchtelingen. Want ja daar scoor je punten mee binnen de 'hippe' 020 scene. Verstand en ervaring hebben van wereldproblematiek. En dan nog even een tweet eruit om het wereldkundig te maken. Echt helemaal goed!

kenny harder | 19-05-15 | 09:02

@kicktherabbit | 19-05-15 | 06:59
Wij discrimineren een eind in de rondte; ware racisten zijn we. Vandaar ook dat Sylvana geen mooi baantje heeft. Ow, wacht...

Maria.1 | 19-05-15 | 08:58

rot op met die zieligheidsindustrie....... denk dat die blondjes heel anders zullen piepen als ze een nachtje mogen verblijven tussen de vluchtelingen... bed, bad, brood en van bil

robdeventer | 19-05-15 | 08:57

@eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 08:41
DiMoBo!

Balzakius | 19-05-15 | 08:50

blauwe zander | 19-05-15 | 08:42

Die gast neuqt gewoon iedereen de moeder, kan hem niks schelen!

eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 08:50

Nog lekker wat in de rondte geneugt daar Paul ,om je record van 500 genaaide chicks wat op te krikken .Ouwe socialistische grootgraaier.

blauwe zander | 19-05-15 | 08:42

Balzakius | 19-05-15 | 08:36

Roept u maar: moslims, asielzoekers, shariadriehoek, bakstenen voor Greenpeace, wat moet het zijn?

eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 08:41

Wat zou kunnen helpen (cynisch), is de grenzen sluiten, uit de EU stappen en de eigen sores oplossen.
We zijn overgeleverd aan de heil socialisten die weten wat goed voor ons is, met de zwaar linkse propaganda zenders, en hun ijdeltuiten Nieuwsuur, DWDD en Pauw, die elke dag hun gutmensch diarree uitstorten gaat het rap!

lanexx | 19-05-15 | 08:39

Ik EIS een nieuw topic!

Balzakius | 19-05-15 | 08:36

goed geschreven, van Rossem!

ALone | 19-05-15 | 08:30

Wat een zeikwijf is die Sylvana. Getverdemme wat een eng volk bij dat DWDD en Pauw.

Canis Ferox | 19-05-15 | 08:15

Parel van het Zuiden | 19-05-15 | 07:59

Een ondernemer in het oosten van de provincie heeft inmiddels 24 bewakingscamera's in zijn zaak moeten ophangen vanwege het onthutsend hoge aantal gepigmenteerde winkeldieven in zijn supermarkt.

eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 08:10

@TB2318 | 19-05-15 | 07:39

Zorg jij voor een algemene lijst welke woorden wel en niet kunnen? Want ik geloof dat we dat wel heel hard nodig hebben. En ook graag na elke zin je intentie uitspreken dat je geen racist bent. Nee, dat gaat de discussie geweldig voorruit helpen. Jij beweert dat het niet aan Sylvana ligt dat die de discussie verstoord wordt omdat ze zo nodig over een woordje moet vallen waarvan ze zelf ook vindt dat je het best kan zeggen (als de intenties maar goed zijn (wie bepaalt dat overigens maar dat is een andere discussie) Nee, lieden als jij en Sylvana die over woordjes vallen vertroebelen de discussie en niet Simek.

roze_bril | 19-05-15 | 08:09

Enfin...
Inmiddels is vanuit verschillende bronnen bevestigd dat er IS strijders met die vluchtelingenstroom meekomen. Die hebben een neiging om media aan te vallen. Alles kan dus nog op z'n pootjes terecht komen. Laten we dan ook hopen dat er een stukje symmetrie tot stand komt. Degenen die ze binnenlullen krijgen zelf de consequenties gepresenteerd. Ik heb het "ik heb begrip" -tegeltje al in gedachten....

Parel van het Zuiden | 19-05-15 | 08:03

@ben kokhals | 19-05-15 | 02:30

WTF! Nu ga je hier beweren dat Afrika ook maar iets aan China heeft behalve het leegroven van het continent en met exact nul waardering voor het milieu aldaar. Om nog maar te zwijgen over de uitbuiting van mede-Aziaten. Want die laten ze daar werken. Niet de zwartjes, daarvan weten ze allang dat je wb werk niet op ze hoeft te rekenen.

roze_bril | 19-05-15 | 08:03

@eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 07:54

Wat klaagt u toch? Krijgen jullie versterking van andere heel ervaren bodemschatbewoners is het weer niet goed. Als jullie nou eens samen op die bodem gaan zitten en klagen verandert er misschien iets. Alternatief is natuurlijk een lokale economie opbouwen maar dat ligt al decennia problematisch...

Parel van het Zuiden | 19-05-15 | 07:59

@kicktherabbit | 19-05-15 | 07:05
Ga jij je eens heel diep schamen met de misplaatste Auschwitz vergelijking om je eigen gelijk aan te tonen. Werkelijk een misselijkmakende vergelijking.

therealbraindump | 19-05-15 | 07:56

De asielzoekerscentra rijzen in dit jarenlange wingewest inmidels één voor één uit de grond. Waarom staan die dingen niet in het Gooi of in Blaricum?

eerstneukendanpraten | 19-05-15 | 07:54

TB2318 | 19-05-15 | 07:39
Jij vond dat Sylvana gelijk had?
Nou ik vind dat Sylvana GEEN gelijk heeft!
Altijd maar weer de RACCISME kaart spelen daar word ik dood en dood ziek van.
Ik kan je dit zeggen dat ik nooit een RACCIST ben geweest.
(Net zoals Martin Simek ben ik getrouwd met een Aziatische vrouw) maar dankzij die Kale Zwarte Nederlandse Neger Sylvana neig ik er nu naar om RACCIST te worden.
En straks, zo eind September schat ik dan begint het gezeur van Quincy Gario weer over de Zwarten Piet discussie. Ik huil toch ook niet als ze mij Blanke of Witte noemen???

kippevlees | 19-05-15 | 07:48

Ik ben het best wel vaak eens met de harde opinie van GeenStijl. Zachte heelmeester maken immers stinkende wonden. Maar zou het toch niet mogelijk zijn om thermen als "dobbernegers" en "zwartjes" te vermijden? Ze verstoren het debat. Kijk naar DWDD gisteren met Sylvana Simons die wat over Simek zie (zwartjes). Ik vond dat ze gelijk had, maar hierdoor komt het hele vluchtelingenprobleem weer op een zijspoor en wordt er zinloze tijd verspild. Ik heb daardoor ook de PVV en Wilders definitief uit het laatje "potentiële op te stemmen partijen" gehaald, vanwege "kopvoddentax" en "islamitisch stemvee". Je kunt ook heel mooi ironisch formuleren en keihard de spijker raken zonder dergelijk idioom.

TB2318 | 19-05-15 | 07:39

Oh ... jonge opiniemakers! Ja het artikel over de komende uitzending is nog in wording bij Pauw. Maar ik meende al een Turks Nederlandse schrijver te herkennen.

Simon_GS | 19-05-15 | 07:26

Verplicht blauwe jeans kostuum bij die club! Maar waar kijken we naar?

Simon_GS | 19-05-15 | 07:22

GeinPonempie | 19-05-15 | 01:44
Sorry schat ik wist niet dat je boos werd. Ik snap niet wat er mis mee is om mensen naar een rampgebied te sturen en ze te laten vertellen wat er aan de hand is. Lijkt mij een meerwaarde. Dat jij liever stukjes leest die zijn getypt vanuit een of ander redactiebureautje in Amsterdam moet jij weten. En ik zag gisteren een Thierry Baudet die heel erg zijn best deed om het drama maar te kunnen bagatelliseren. Ik zie het me zo voor me dat Thierry in het oorlogsmuseum naast een overlevende van Auschwitz staat en hij tijdens het kijken naar een foto van een overvolle trein naar een concentratiekamp zegt: "Jaaa, we weten natuurlijk niet zeker dat ze naar een vernietigingskamp zijn gebracht, misschien gaan deze mensen wel naar een nazi vakantieoord waar ze 's ochtends alleen de schoenen van de officieren hoeven te poetsen en 's middags met naaktmodellen mogen beachvolleyballen. En zitten ze nu lekker met hun veertig jaar jongere vrouw aan de cocktails in de Bahama's". En dan bij het zien van een aantal lijken in de trein: "Ja natuurlijk, er overlijd er weleens een, net als dat je op ieder ander moment kunt komen te overlijden". Die man heeft zich weer eens onsterfelijk belachelijk gemaakt op tv.

kicktherabbit | 19-05-15 | 07:05

Goed stuk, Van Rossum. Als jij je kwantiteit een beetje inhoudt, krijg je meteen meer inhoud.

t.zeefje | 19-05-15 | 07:03

CrapoTheGreat | 19-05-15 | 02:53
Je leest ook hier op Geenstijl geregeld dat mensen nooit Marokkanen aan zouden nemen en voor dat klusbedrijf dat geen allochtoon aan wilde nemen was er volop begrip. Je bent erg naïef als je denkt dat iemand met een kleurtje net zoveel kans heeft op een baan als een blanke nette abn sprekende Nederlander. Doe je ogen eens open en lees wat er allemaal geroepen wordt. Sylvana heeft daar zeker een punt ook al zal die werkgever het nooit eerlijk toegeven.

kicktherabbit | 19-05-15 | 06:59

Wat een decadente bende Gutmenschen van de NPO bij elkaar op die pica. Zo te zien is het Gut leven ten koste van de kinderen van een ander.
Hoeveel dobbernegers hebben ze al opgenomen in de socialistische villawijk?

Jan Passant mk2 | 19-05-15 | 06:59

Er is maar een motto: zielig. De verhouding is duidelijk. Op dit vermeende superioriteitsgevoel draait een hele industrie. Leek het even alsof de rol van alle hulporganisaties uitgespeeld leek draait de zieligheidsindustrie weer op volle toeren.

ristretto | 19-05-15 | 06:56

Misschien kan Ikea er wat mee. 10 euro extra betalen over de rotzooi welke je gekocht hebt om vervolgens een dobber mee naar huis te nemen die de meuk voor je in elkaar schroeft. Of de waddenzee droog pompen en een arbeids intensief iets verbouwen. Ik zelf zie liever zeehonden meuren op een zandplaat overigens.

the_hammer | 19-05-15 | 06:08

Ah dus het zijn geen conflict gebied runners maar jonge negers goh. Vroeger haalden we die met boten op en een stalen bal aan de poten. Nu komen ze vrijwillig de slaaf uithangen of de prostitutie hoer met hoogstwaarschijnlijk hiv in de stortkoker, en vervolgens janken om ons zwarte piet geintje. Jammer dat we geen zinnige landbouw of echte industrie meer hebben in de bijkans ruïne Holland. Milieu technisch bijkans ook niet meer haalbaar overigens. Anyway, negers dus welke grond verkopen om vrijwillig te slaven, interessant wat een paar missende IQ punten met je kan doen. Interessant ook wat Europa laat gebeuren. Die VOC mentaliteit, dat gaat wel goed komen.

Multitask slaven dat wel 2.0 en werken voor een halve euro, neuken voor een boterham en ondertussen ook nog eens de mainstream media van content voorzien plus het funderen van subsidies voor de halve “we kunnen geen flikker en willen niet echt- en hard werken” dienstverleningen sector in Nederland. Wordt een interessant beeld ook wanneer die hele ellende in elkaar dondert.

the_hammer | 19-05-15 | 05:58

Dat er überhaupt nog mensen zijn die naar de NPO kijken, tsssss.

Apollo | 19-05-15 | 05:39

@CrapoTheGreat | 19-05-15 | 02:53 "Jammer dat op zo'n moment Matthijs niet doorvraagt zo van 'Hoe weet je zo zeker dat het vanwege de huidskleur was?'."
.
Inerdaad, alweer je reinste poco-demagogie. De Nederlanders zijn misschien wel het minst racistische volkje op aarde, zo is ook de ervaring. En als iemand vloeiend Nederlands spreekt en zich aanpast aan de Nederlandse mores, moraal en gewoonten (doe maar gewoon dan doe je gek genoeg), en zijn dochters niet verbiedt met Nederlanders om te gaan, hoort er helemaal bij, ongeacht etnische afkomst, kleur en uiterlijke verschijning. Zo zijn die Nederlanders van nature.

ben kokhals | 19-05-15 | 03:17


CrapoTheGreat | 19-05-15 | 02:53
Kan haar al jaren niet meer zien en verdragen.Snap niet dat ze telkens bij die vara wordt ingehuurd.

swassannuf | 19-05-15 | 03:15

Een mij bekend geoloog. die daar jaren onderzoek heeft gdaan had het oa over uranium.

swassannuf | 19-05-15 | 03:12

swassannuf | 19-05-15 | 02:44
ze hebben daar wel een aantal mijnen. maar het is een arm land en je moet veel geld eerst investeren om grondstoffen te delven, of je verkoopt dus de rechten aan een buitenlands bedrijf, maar dan ben je slechter uit op langere termijn.

Patje2011 | 19-05-15 | 02:55

Graaf van Egmont | 19-05-15 | 00:30
Laat sylvana Simons (wie?) maar niet lezen dat je zwarten zwarten noemt.
Dat is een ernstige vorm van racisme.
Vanavond mocht ze dat nog eens uitleggen in DWDD.
Omringd door ja-knikkers.
Jan Dribbel | 19-05-15 | 00:38
<br>
<br>
Die hutkoer vertelde dat ze zelf ook een geval kent waarbij iemand geen werk kon krijgen vanwege de huidskleur. Jammer dat op zo'n moment Matthijs niet doorvraagt zo van 'Hoe weet je zo zeker dat het vanwege de huidskleur was?'. Sylvana wíl gewoon heel graag dat het vanwege de huidskleur was, want dan kan ze lekker in die slachtofferrol duiken. Zielig hoopje mens die Sylvana.

CrapoTheGreat | 19-05-15 | 02:53

@swassannuf | 19-05-15 | 02:44
Welke bodemschat?
Ik heb geen idee wat daar in de grond zit.

necrosis | 19-05-15 | 02:50

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:43 "Ja Hollanders waren vroeger ook gelukszoekers , en hebben daarbij een spoor van vernieling achtergelaten."
.
Dat is een valse en selectieve voorstelling van de geschiedenis. Hollanders waren de eersten die de arabische slavernij verboden (Zuidelijk Afrika, 1636) en hebben in de Indische archipel een groot eiandenrijk samengesmeed, er een eigentijdse economie, administratie, juridisch systeem, maar ook complete steden en een uitgebreide infrastructuur nagelaten. Dat de wereldvreemde polderhagenezen en oranjes het hebben proberen leeg te zuigen en onder de plak te houden is een ander verhaal.

ben kokhals | 19-05-15 | 02:49

En eurotokkie zonder onze rijkdommen, opgedaan in ons trotse verleden door handel, ja eurotokkie handel, konden we nu niemand helpen. Dus..

Patje2011 | 19-05-15 | 02:45

In Eritrea zitten ze met hun reedt op een ongekend grote bodmschat,en dan heb ik het niet over olie,diamant of kolen.
Waarom hoor ik daar nooit iemand over?Is dat soms te strategisch omdat niemand dat durft te exploiteren?
Zou het de wereld markt verzieken als daar ook maar 1 spa in de grond gestoken wordt om te delfen?
Wie het weet mag het zeggen.

swassannuf | 19-05-15 | 02:44

@Eurotokkie | 19-05-15 | 02:02
"Wat mij betreft mag iedereen naar geluk zoeken ,of is dit alleen weggelegd voor mensen die uit het westen komen."
Die éne zin van je loopt over van insinuaties en heeft een heel suggestief karakter. Nergens stel ik dat het zoeken naar geluk slechts voorbehouden is aan westerlingen, toch probeer je me daarvan te beschuldigen. Verder impliceer je er mede mee dat het westerlingen wel vrij zou staan overal hun geluk te zoeken en zich vrij overal te kunnen vestigen, wat evenmin waar is.
Mijn eerdere commentaar gericht aan jou, daar ga je niet inhoudelijk op in.

Heb je wel eens gehoord van het begrip: 'zelfbehoud'?
Dat is wat ook de Europese samenlevingen namelijk dienen te doen. De Europese landen moeten denken aan de eigen bevolking; de belangen, behoeften, van de Europese individuen die alle te samen hier de oorspronkelijke bevolkingen vormen en ook bestaansrecht hebben. En die komen niet noodzakelijker wijs overeen met de individuele belangen van al deze Afrikaanse en Aziatische economische emigranten die geen deel van onze samenlevingen en culturen uitmaken, en die deze belangen zelf ondermijnen. Vreemdelingen die slechts een last zijn, geen aanwinst, geen verrijking, etc.
Dat is hoe ik vind dat de prioriteiten politiek gezien zouden moeten liggen vanuit een Nederlands en Europees perspectief: namelijk het verdedigen van onze eigen identiteit, cultuur, arbeidsmarkt etc.
Nou jij weer!

GeinPonempie | 19-05-15 | 02:40

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:36
welke aantoonbare onherstelbare schade is er dan ontstaan door de Europeanen? Dus je blijft erbij, dat alle problemen in Afrika voortkomen uit de geschiedenis met de Europeanen?

Patje2011 | 19-05-15 | 02:39

necrosis | 19-05-15 | 02:31

Waarom denk je dat Nederland zo een rijk land is , ze hebben overal aan verdient , de uitbuiters .

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:38

@Eurotokkie | 19-05-15 | 02:23
Je begint nu te klinken als een Bakitoïde......
*zwaait*

necrosis | 19-05-15 | 02:37

necrosis | 19-05-15 | 02:33
Eerst Europa die de meeste schade heeft aangericht en dan door naar China .

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:36

@Eurotokkie | 19-05-15 | 02:21
Grondstoffen worden tegenwoordig 'gekocht' door Chinezen, dus laat die dobbernegers even een stukje doorvaren.

necrosis | 19-05-15 | 02:33

@sallandstrots | 19-05-15 | 02:17
Vergeet Spanje en Frankrijk niet, en natuurlijk de Romeinen.....

necrosis | 19-05-15 | 02:31

@Eurotokkie | 19-05-15 | 02:21 "…die Afrikanen zitten op een goudmijn maar hebben het zelf niet door , vreemd he."
.
Inderdaad. Maar de Chinezen hebben dat wél in de gaten, en investeeren er in de economie en helpen met de handel. Dit tot genoegen van de lokale Afrikanen, die er merkbaar op vooruitgaan. Maar ook tot woede van de EU. Want China doet niet aan politiek correcte "bleeding heart" flauwekul, en China wil de Afrikanen niet arm-en-zielig houden, zoals de EU dat doet.

ben kokhals | 19-05-15 | 02:30

Bericht was voor eurotokkie. Sorry voor de spelfouten. Omdat ze corrupt zijn als de beste en niet zorgen voor hun eigen volk. De europese geschiedenis in afrika is niet het probleem, maar corruptie, godsdienstoorlogen, ziektes, stammenoorlogen, dictators, grondstoffen corrupt verkopen aan grote bedrijven en de arbeider weinig betalen, terwijl je als je grondstoffen hebt, en er is veel vraag naar, dan zou je de vraagprijs goed kunnenn leggen en je volk laten mee profiteren.
Patje2011 | 19-05-15 | 02:27

Patje2011 | 19-05-15 | 02:28

sallandstrots | 19-05-15 | 02:27
Ja de waarheid is hard , ik weet.

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:28

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:23
Ga slapen joh, je wauwelt!

sallandstrots | 19-05-15 | 02:27

Omdat ze corrupt zijn als de best dn niet zorgen voor hun eigen volk. De europese geschiedenis in afrika is niet het probleem, maar corruptie, godsdienstoorlogen, ziektes, stammenoorlogen, dictators, grondstoffen corrupt verkopen aan grote bedrijven en de arbeider weinig betalen, terwijl je als je grondstoffen hebt, en er is veel vraag naar, dan zou je de vraagprijs goed kunnenn leggen en je volk laten mee profiteren.

Patje2011 | 19-05-15 | 02:27

-weggejorist-

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:23

Baronwater | 19-05-15 | 02:16
U trekt altijd uw zuurste gezicht als er een vakantie-kiekje gemaakt wordt?

Jan Dribbel | 19-05-15 | 02:21

Dit low-brow snoepreisje op kosten van de arbeider geeft meteen aan waarom men niet naar Wilders wil luisteren. Had men dat tien jaar geleden wél gedaan, dan was er geen dobberneger- en teugkeerjihadi probleem geweest voor "ons", dus ook geen reden om de arbeider leeg te plunderen voor voor commissietjes en snoepreisjes. Dan had een groot deel van die volgevreten grijnzen op die foto ander werk moeten zoeken.

ben kokhals | 19-05-15 | 02:21

necrosis | 19-05-15 | 02:13
Ja grondstoffen waar het westen maar al te graag gebruik van maakt , die Afrikanen zitten op een goudmijn maar hebben het zelf niet door , vreemd he.

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:21

necrosis | 19-05-15 | 01:38

Ja Hollanders waren vroeger ook gelukszoekers , en hebben daarbij een spoor van vernieling achtergelaten.
Ze komen nu even afrekenen , dus geef ze eens ongelijk.

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:43 '

En wij vallen morgen Duitsland binnen om de rekening van 70 jaar geleden te vereffenen??

sallandstrots | 19-05-15 | 02:17

Lachend op de foto terwijl er mensen aan het verzuipen zijn, overboord geflikkerd worden,een kansloos toekomst perspectief hebben, het is te walgelijk voor woorden. Iemand van deze dramatische groep die zijn/haar geldelijk gewin verkregen door deze tocht vrijwillig schenkt aan een van die 'vluchtelingen'of een dobberneger mee naar huis neemt?

Baronwater | 19-05-15 | 02:16

@Eurotokkie | 19-05-15 | 02:02
Geluk zoeken doe je van je eigen geld, niet van mijn taxpoet!
Laat die lui in Afrika zelf een rijk land opbouwen.
Ze hebben grondstoffen.
Maar als je liever in een hangmat ligt.....

necrosis | 19-05-15 | 02:13

Glas Koning | 19-05-15 | 02:08

Niet verder vertellen maar necrosis zit al 10 jaar in de bijstand.

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:11

@ necrosis | 19-05-15 | 01:54
.
Helemaal gelijk heb je! Het is dinsdag ochtend, champagne maakt me dus wel degelijk scheel!!
.
Adieu

Glas Koning | 19-05-15 | 02:08

pluk-87 | 19-05-15 | 02:01
Zo dachten ze ook in de voormalige DDR.

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:04

GeinPonempie | 19-05-15 | 01:56
Wat mij betreft mag iedereen naar geluk zoeken ,of is dit alleen weggelegd voor mensen die uit het westen komen.

Eurotokkie | 19-05-15 | 02:02

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:57
Ook deze Godwin-light doet niets aan mijn goede punt.

pluk-87 | 19-05-15 | 02:01

pluk-87 | 19-05-15 | 01:52
Zoiets als bij de voormalige DDR.

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:57

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:43
Fok jou! En je misplaatste revanchistische verongelijktheid!
"Hollanders waren vroeger ook gelukszoekers , en hebben daarbij een spoor van vernieling achtergelaten. Ze komen nu even afrekenen , dus geef ze eens ongelijk."
Dus historisch aangelegenheden, die achteraf als onjuist worden geduid zijn daarmee een rechtvaardiging voor nog meer onrecht; voor een roversmentaliteit. Paradoxaal geef je indien dat de geldende motivatie is, of zou zijn voor het handelen van de gelukszoekers uit de negorij, tevens een andere rechtvaardiging dat Europa dat dat net zo goed mag en daarmee net zo goed ontdaan van elk humanisme die gelukzoekers zou mogen behandelen.
Fijn dat je even inzage geeft over jouw blik op de wereld en de daarbij behorende mentaliteit die jouw ten deel valt.

GeinPonempie | 19-05-15 | 01:56

Bij Sicilië moet ik trouwens aan Maffia denken.
Bij NPO trouwens ook.....

necrosis | 19-05-15 | 01:56

Stond het ijzeren gordijn maar van de hongaarse grens over de alpen tot aan de pyrineen.

republikein72 | 19-05-15 | 01:54

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:43
Dat is zo appels met peren vergelijken. En iedere geenstijler gunt elk mens op de wereld, vrijheid, gezondheid en rijkdom etc, maar er zijn verschillende meningen over de weg er naar toe, en ten kosten van wie en wat. Mensen niet naar Europa halen om ze te helpen is niet per definitie slechter of asocialer dan linkse oplossingen. Daarbij moeten mensen die expres zonder papieren het land inkomen en geen echte vluchteling zijn, beboet worden als elk mensen zonder papieren die illegaal in een land is.

Patje2011 | 19-05-15 | 01:54

@Glas Koning | 19-05-15 | 01:41
Ik zou je leesbril even opzetten, je ziet komma's die er niet zijn.

necrosis | 19-05-15 | 01:54

@Patje2011 | 19-05-15 | 01:46
Ja inderdaad, daarom zouden de grenzen potdicht moeten.

pluk-87 | 19-05-15 | 01:52

pluk-87 | 19-05-15 | 01:41
Als ze hier eenmaal zijn. Dan gaan ze toch nooit meer weg. Of ze hebben de status asielzoeker, zijn ze die kwijt, dan krijgen ze BBB, of ze gaan de illegaliteit in, of een rechter beslist dat de asielzoeker met inmiddels Nederlandse kinderen mag blijven omdat hij te verNederlandst is en Nederlandse kinderen heeft, voor elke asielzoekerskind komt sowieso een hele school in actie, of er komt weer eem generaal pardon, of bij het uitgeprocedeerd zijn proberen ze het opnieuw in een ander Europees land.

Patje2011 | 19-05-15 | 01:46

@kicktherabbit | 19-05-15 | 01:34
Welterusten schaap! slaap zacht.
Voor iemand die anderen verwijt slechts te projecteren, ben je er zelf verdomd goed in.
Kom nu maar eens met een echt argument i.p.v. een algemene ad hominem jegens mensen wiens mening je niet deelt. De geldende tendens hier is niet dat die dobbernegers geen mensen zouden zijn, maar dat we ze hier niet willen hebben omkleed met redenen waarom niet.
En spreek voor je zelf ipv dat stomme dominee's gelul als: "Hier hebben we tenminste als kijkers ook wat aan."
Dat maak ik namelijk zelf god krijg de pleuris zelf wel uit of ik daar wel of niet iets aan heb!

GeinPonempie | 19-05-15 | 01:44

-weggejorist-

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:43

@Jan Dribbel | 19-05-15 | 01:38
Maar kosten/baten vanuit Europa bezien, ik denk dat we ze beter kunnen tegenhouden dan ze hier het BBB-circuit in te sturen..

pluk-87 | 19-05-15 | 01:41

@ necrosis | 19-05-15 | 01:35
.
Jij uitkeringstrekker, het moet niet veel gekker worden. Dat is nog niet zo lang aan de gang dan.

Glas Koning | 19-05-15 | 01:41

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:32
Dat staat in hun paspoort, dat ze tijdens de bootreis overboord gegooid hebben.

necrosis | 19-05-15 | 01:38

pluk-87 | 19-05-15 | 01:26
Fout, de kosten worden betaald door Allah, volgens de moslims.
De belastingbetalers dus.

Jan Dribbel | 19-05-15 | 01:38

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:29
Je moet zorgen dat ze geen voet op Europese bodem zetten.
Nogmaals: aanhaken, terugslepen, klaar!
Maar dat kan ik een uitkeringstrekker natuurlijk niet wijsmaken....

necrosis | 19-05-15 | 01:35

Hahaha Thierry, wat een fantast. Die maakt zich ook met de week belachelijker. Wel vermakelijk dat dan weer wel. Fijne uitzending verder, eindelijk mensen die met deze mensen hebben gepraat en het probleem zelf hebben gezien. Normaal praten we vanachter ons laptopje alleen over deze mensen. Paar artikeltjes lezen, journaal itempje van 4 minuten, wat argumenten bij de vooropgezette mening Googlen en we weten hoe het is. Blijken die vluchtelingen opeens echte mensen te zijn, met een leven en een toekomst. Ik vind het wel fijn als mensen ook met eigen ogen te zien krijgen wat er aan de hand is voordat ze zomaar op tv hun mening zitten te ventileren. Hier hebben we tenminste als kijkers ook wat aan.

kicktherabbit | 19-05-15 | 01:34

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:14
als je brengt naar vluchtelingenkampen in de regio, dan kan je meer mensen opvangen voor minder geld. Bewaking van Europa is niet nodig dan, zij varen naar Italie, wij brengen ze naar ee vluchtelingenkamp in Afrika. Dan stoppen ze ook met komen als ze zien dat get zinloos is als ze toch naar Afrika worden gebracht. Daarbij scheelt het Nedeland veel geld aan opvang en toekomstige uitkeringen en de Nederlandse bevolking is blij dat de Nederlandse cultuur in de toekomst niet nog meer verdwijnt of wordt overlopen. En dit mag best wat kosten want het is ook veel waard.

Patje2011 | 19-05-15 | 01:32

Mensen die echt gevaar lopen, zoals Moammar al-Qadhafi laat men gewoon afslachten, de slagers worden welkom geheten.
Het asielstelsel in een notedop.

de honden blaffen... | 19-05-15 | 01:32

necrosis | 19-05-15 | 01:31
Aha ja dat staat op hun voorhoofd.

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:32

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:14
Nog even dit:
Het zijn geen vluchtelingen maar gelukszoekers!
99% van de dobbernegers kunnen dus gewoon weer terug.

necrosis | 19-05-15 | 01:31

necrosis | 19-05-15 | 01:20
Ja verboden toegang dit is Europa dat zal ze ontmoedigen.

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:29

Het gebruik van het woord zwartjes is een vorm van gematigd racisme.

Rest In Privacy | 19-05-15 | 01:29

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:25
Dat betaalt De Heer Kosten/Baten

pluk-87 | 19-05-15 | 01:26

Patje2011 | 19-05-15 | 01:20
Prima , miljarden pompen in de bewaking van Europa.
En wie denk je dat dit gaat betalen.

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:25

haha bedankt voor de overweldigende bijval

pluk-87 | 19-05-15 | 01:23

^jouw zonder w dus jou

GeinPonempie | 19-05-15 | 01:21

@Eurotokkie | 19-05-15 | 00:57
"Tegenhouden doe je ze toch niet dus laat ze dan veilig de oversteek maken"
Wat een gelul! Als jij besluit om van een flat af te springen is iemand die op straat loopt toch ook niet verplicht om er onder te gaan staan in een gedoemde poging jouw op te vangen.
Het enige wat je de marine zou kunnen laten doen is ze een sleepje terug naar Afrika te laten maken.

GeinPonempie | 19-05-15 | 01:20

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:14
Ik heb het al eerder gezegd, je moet die boten op zee aanhaken en terugslepen naar het strand van Libië.
'ontmoedigen' heet zoiets.
En als jij wil, mag je ze zelf huisvesten en voeden, van eigen middelen, that is.

necrosis | 19-05-15 | 01:20

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:14
Haha ja want dat is de enigste oplossing zeker? We kunnen ze van zee halen en terug brengen naar t land van herkomst, we kunnen ze van zee halen en brengen naar opvangkampen in buurlanden, we kunnen de kusten in africa beter bewaken zodat r geen bootjes meer vertrekken etc etc etc. U maakt alles wel heel simpel en makkelijk voor de gelukszoekers en de politiek.

Patje2011 | 19-05-15 | 01:20

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:14
Ze moeten allemaal actief teruggestuurd-, tegengehouden- of ontmoedigd worden. Dan moeten er in Afrika meer opvangkampen voor ze komen. Daar sturen we militairen heen vanuit Europa om ze te beveiligen. Dat zou ik een goede oplossing vinden.

pluk-87 | 19-05-15 | 01:19

pluk-87 | 19-05-15 | 01:07
Goed , of je nu die vluchtelingen zielig vind of niet komen doen ze toch .
Europa is veel te traag geweest met het ingrijpen en nu kun je ze niet meer tegenhouden ,er zit niets anders op dat Europa vluchtelingen moet toelaten en onderbrengen .

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:14

@Eurotokkie | 19-05-15 | 01:02
Problemen moeten grondiger aangepakt worden, deze proza voor de zieligheidsindustrie draagt nergens aan bij. Het is niet dat ik harteloos ben, maar ze moeten gewoon niet naar Europa komen.

pluk-87 | 19-05-15 | 01:07

pluk-87 | 19-05-15 | 00:57
Gelukkige denkt niet iedereen van ike ike ike en de rest kan stikke.

Eurotokkie | 19-05-15 | 01:02

‘… dan krijgt die medelijden-exploitatie een behoorlijk crimineel karakter eigenlijk.”
(Waarom is die knop verdwenen waarmee je nog even je tekst kon verbeteren?)

Benedict Broere | 19-05-15 | 00:59

Fatwabuster | 19-05-15 | 00:53
Ja als je weet dat er 2 miljoen klaarstaan, haal ze dan op in plaats dat ze verzuipen.
Tegenhouden doe je ze toch niet dus laat ze dan veilig de oversteek maken .

Eurotokkie | 19-05-15 | 00:57

Ik vind het dom om de dobbernegers zielig te vinden. We moeten aan onszelf denken. Je kunt je elke dag wel heel kut voelen over het leed van een ander. Mensen die zich nu aangedaan voelen door wat ze nu zien gebeuren met de dobbernegers moeten eens bij zichzelf te raden gaan waarom ze niet elke dag diep in de shit zitten, maar pas wanneer ze geconfronteerd worden met wat beelden. Er gebeuren immers dagelijks hartverscheurende dingen op de wereld. Het is een staaltje selectieve geraaktheid waar ik slecht tegen kan. Even met wat in de steek gelaten puppy-ogen ontredderd om je heen kijken om je grenzeloze empathie te tonen, en morgen weer over tot de orde van de dag.

pluk-87 | 19-05-15 | 00:57

Het is een drama met die bootvluchtelingen. Maar als de medelijden-exploitatie er in resulteert dat er bovenop de problemen die er al zijn in Europa – massawerkloosheid, voedselbanken, onbetaalbare gezondheidszorg, afbrokkelende bejaardenzorg, steeds meer mensen in tenten, enzovoort – er nog eens duizenden en duizenden mensen bijkomen, om de problemen nog eens een paar tandjes te verergeren. dan krijgt die medelijden-exploitatie behoorlijk crimineel eigenlijk. De oplossing is structurele verbetering van de culturen van waar al die vluchtelingen vandaan komen. Er zijn trouwens landen in Centraal-Afrika die die vluchtelingen heel onwenselijk vinden. Want die mensen zijn noodzakelijk namelijk voor de economie die daar aan het groeien is.

Benedict Broere | 19-05-15 | 00:56

Zo iemand als Kenneth Roth van 'Human Rights Watch' uit Nieuwsuur van vanavond, met zijn pedante gelul, dat Europa meer kan doen om te voorkomen dat dobbernegers verdrinken is ook geen onderdeel van de oplossing maar van het probleem. Net als al die andere NGO's die onderdeel uitmaken van de zieligheidsindustrie en allemaal een goeie boterham verdienen aan deze simpele zielen die zonder enig perspectief en reëel besef over het leven hier in Europa hier vanuit economische motieven naar toe te komen.

Al deze organisaties met hun faciliterende en misleidende rol zijn net zo schuldig als de mensenhandelaren zelf aan de misstanden die hier het resultaat van zijn. Al die Afrikanen en Aziaten moeten direct terug gestuurd worden naar de continenten waar ze vandaan komen.

Nederland is al lang vol! En voor zover er hier plek is voor vreemdelingen, zijn die mensen niet de personen die onze cultuur en maatschappij iets te bieden hebben, dan wel hier tijdelijk onderdak zouden verdienen.
Sterker nog, er lopen hier al tussen de 800.000 en een miljoen mohammedanen rond (de vijfde colonne) waarvan uit allerlei onderzoeken steeds naar voren komt dat die bestaat voor tussen de 55% en 70% uit zeloten die anti-westers, anti-Europeaan, anti-blank, anti-vrouw, anti-vrijheid, anti-democratie en pro-sharia en pro-kalifaat zijn. En dat waren ook nooit vluchtelingen maar ook economische gelukzoekers, die niet of slecht integreren, waar wij nu al meer dan veertig jaar ook de overlast van ervaren.
Niet alleen moeten de grenzen dicht voor nog meer kansloze migranten, maar moet een substantieel deel van deze mohammed aanbiddende imperialistische kolonisten het continent uit gesodemieterd worden.

Laat Kenneth Roth en meer van dat soort figuren die mensen zelf in huis nemen i.p.v. verordonneren dat er meer gelukzoekers hier toegelaten moeten worden.

ps.
Ook wel curieus, al die negers zonder vrouwen en kinderen in die bootjes onderweg naar ons continent Europa, terwijl wanneer je in Afrika rond kijkt je overal vrouwen ziet die al het werk doen, terwijl heel veel van die mannen daar maar een beetje rond hangen. Even heel stereotyperend schertsend gesteld: negerinnen zie je er lopen met kruiken en jerrycans op hun hoofd, druk in de weer terwijl die negers een kaartje leggen of zitten te trommelen. En als die negers in Afrika wel werken, doen ze dikwijls met z'n drieën het werk wat dikwijls efficiënter door één iemand gedaan kan worden.

GeinPonempie | 19-05-15 | 00:55

Smakelijk gelachen om het domme gezwets van die kakelende wijven, met uitzondering van Baudet die het verdomd om zich emotioneel te laten chanteren.
.
Meest opvallende vond ik nog wel het onsamenhangende verhaal van die PVDA muts over de aantallen die op de stranden in Libië klaarstaan om de oversteek te maken.
.
PVDA muts (vrij vertaald): Er wordt gezegd dat er 2 miljoen klaarstaan maar dat zeiden ze vorig jaar ook al en we weten dat er veel minder zijn gekomen ............ om te vervolgen door te zeggen dat de schattingen van hoeveel mensen er klaarstaan altijd te laag zijn......
Tja... geen wonder dat PVDA regeringen altijd te veel geld uitgeven, ze halen de boel nog wel eens door de war qua cijfers.
.
Man man man..... was al met al wel weer tenenkrommend!

Fatwabuster | 19-05-15 | 00:53

En dit is nog maar het begin van de stroom vluchtelingen die Europa zal overspoelen , ik zou zeggen haal het logeerbed maar van zolder.

Eurotokkie | 19-05-15 | 00:44

Thierry Baudet heeft als enige de juiste vragen gesteld zojuist maar goed, hij heeft dan ook rechten gestudeerd én stemt PVV.

ProAsfalt | 19-05-15 | 00:42

jofele joris | 19-05-15 | 00:36

Juliana zei bij een troonrede ergens in de jaren 50 al dat Nederland vol was (toen hadden we 10 miljoen inwoners....)

FW Ta-183 Huckebein | 19-05-15 | 00:41

Graaf van Egmont | 19-05-15 | 00:30
Laat sylvana Simons (wie?) maar niet lezen dat je zwarten zwarten noemt.
Dat is een ernstige vorm van racisme.
Vanavond mocht ze dat nog eens uitleggen in DWDD.
Omringd door ja-knikkers.

Jan Dribbel | 19-05-15 | 00:38

Enerzijds durven ze niks kwaads meer over Pim Fortuyn te zeggen, anderzijds steken ze hem op deze wijze een slagersmes/machete/slagzwaard etc. in de rug. Hoe zei Pim het ook alweer: "Ik zal niet zeggen dat Nederland vol is, maar wel behoorlijk druk. In mijn ogen zelfs een beetje te druk" Dat was in 2001, bij zijn inauguratiespeech voor Leefbaar Nederland. Sinds die tijd zijn er vele honderdduizenden handophouders hier binnen gekomen. Zelfs mensen als Jinek, Hylkens, Hilbrand, allen gezegend met het economisch inzicht van een ondermaatse mug, zouden dit moeten inzien!

jofele joris | 19-05-15 | 00:36

Ik was er snel klaar mee met mijn analyse. Als die zwarte dobbernegers wilden naar Europa, het continent van milk en honey. Maar in feite hebben ze geen idee. En elk antwoord op elke vraag is een halve of een hele leugen. Ze dobberen niet alleen naar Europa, ze liegen zich gewoon binnen zonder de juiste papieren.

Graaf van Egmont | 19-05-15 | 00:30

@Lewis | 19-05-15 | 00:19
Scandinavische landen: te koud.
Spanje: te arm.

ProAsfalt | 19-05-15 | 00:25

@Lewis | 19-05-15 | 00:19
Ik hoorde er eentje klagen dat 'op de campus niks te doen was'. We kunnen ze hier laten Froggeren op de A2.

pruimzuur | 19-05-15 | 00:25

"Sterren springen" op NPO. Met een Gutmensch-sausje. Ik ga NU overgeven op de plee.

Dizzydent | 19-05-15 | 00:23

Wat een aanfluiting was dit zeg. Een totaal uitgemolken onderwerp nogmaals uitmelken met niet één of twee man, maar met maar liefst ZES! man. Waarvan er maar één met een nuchtere eerlijke mening en kijk op de zaak. De andere 5 liepen vooral hun best te doen om elkaar te overtreffen in morele superioriteit.

Ik kan hier steeds slechter tegen. Eerst met zijn allen op de klassefoto voor vertrek, dan even voor de beeldvorming (waarschijnlijk zelfs door een Siciliaanse overheidsbekleder) langs een botenkerkhof geleid worden en een paar negertjes interviewen met ontzettend interessante vragen als: "was het een zware reis?" "Wat denk je wat je toekomst is?", die als ik Thierry mag geloven ook nog eens heel erg verschillend beantwoord werden.

En dat allemaal van ons belastinggeld, natuurlijk slurpend aan de wijn en het heerlijke eten 's avonds (want dat is inderdaad voortreffelijk op Sicilië).

beetjemoe | 19-05-15 | 00:22

@ ProAsfalt | 19-05-15 | 00:11
Kom kom, we kunnen toch inschikken? Om de beurt ademen, scheelt ook al. Scandinavië, Schotland, Spanje, daar is nog allemaal ruimte die makkelijk volgestouwd kan worden. Nee meneertje, een beetje goede wil tonen alstublieft.

Lewis | 19-05-15 | 00:19

@je suis bier | 19-05-15 | 00:08
RACISME!!!!! Dat zal dus nooit en te nimmer gaan gebeuren. Gewoon ongefilterd, ongecontroleerd en nodeloos landverneukend importeren dat volk.

pruimzuur | 19-05-15 | 00:15

Thierry heeft het zo juist allemaal verwoord. De anderen kijken gewoon niet meer rationeel maar beginnen onmiddellijk in de emo-mode te geraken en dan kun je ook niet meer denken.

De verdronken vluchtelingen worden begraven op Sicilie. En er is al weinig plek, daarom verspreid. Maar wat nu als het kerkhof vol is? En op dat kerkhof ligt een van jouw geliefden, zeg maar zo'n 15 jaar lang al. Het bestuur besluit om graven vrij te maken, dus te ruimen en jouw geliefde wordt dan geruimd. Ben je dan nog zo ruimdenkend, zo barmhartig, zo solidair???? Ik denk het niet ....

Ja echt ik ben het | 19-05-15 | 00:14

veel gesnotter van lieve, betrokken liev_meisjes. k gok dat de dames het snel zat zijn als ze dagelijks op straat worden geconfronteerd met onaangepast volk dat een vrouwbeeld hanteert van eeuwen geleden. yep, dan is het land ineens te klein. welke zo heeft ooit besloten dat vrouwen ook stemrecht mochten hebben...

boefje_III | 19-05-15 | 00:14

Hoeveel miljard kost t Nederland eigenlijk, al die militaire acties in de wereld om moslims te beschermen die ons haten? Hoe groot is het ontwikkelingshulppotje eigenlijk? Worden militaire kosten en uitkeringen voor adielzoekers voor de komende 40 jaar ook meegenomen? Ik denk t niet, we betalen miljarden meer dan extreem links ons wil doen geloven. En ik snap ook niet dat ik dat limburgs mongooltje r niet over hoor.

Patje2011 | 19-05-15 | 00:14

Thierry was weer de enige nuchtere kijk op het schepenkerkhof. Arabische schepen maar ook Italiaanse schepen die uitgediend waren. Verder alles wat je op zee aantreft aan rotzooi wordt daar gedumpt, zoals visnetten die bij andere schepen in de schroeven kunnen raken. Blauwe drijvende containers zeggen ook niks. Die worden vanaf elk koopvaardijschip in zee geflikkerd. Maar om daar nou het zinken van een vluchtelingenschip te verbinden gaat gewoon te ver. En inerdaad, die jankwijven maakten daar hun eigen zieligheidsverhaal bij, nauwelijks gestoeld op echte verhalen.

Graaf van Egmont | 19-05-15 | 00:14

Thierry kwam nogal onzeker over, helaas. Moe van het bonken?

libidoos | 19-05-15 | 00:13

Pauw begon met te zeggen: *we gaan het bootvluchtelingenprobleem vanavond niet oplossen*.

Daarin is hij geslaagd. Terwijl de oplossing zo simpel is.

Lewis Lewinsky | 19-05-15 | 00:12

@ Patje2011 | 19-05-15 | 00:04
Ik zit teveel in het Twitteren de laatste tijd geloof ik, ik wou je retweeten. Maar eens dus.

Lewis | 19-05-15 | 00:12

Afrika telt 1,1 miljard inwoners. Het Midden-Oosten waar altijd gedoe is moet er nog bij worden opgeteld.

Waar wil je ze laten?

Terwijl de EU rond de 350 miljoen luitjes telt.

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn dat dat niet kan.

ProAsfalt | 19-05-15 | 00:11

@ deechteprins | 19-05-15 | 00:05
.
Hey, nu niet op je bakfiets die kant op gaan fietsen en vervelende dingen gaan doen daar voor de deur a.u.b. Anders krijg ik weer zo een naam....

Glas Koning | 19-05-15 | 00:10

Niks anders te doen dan janken!!

TheNox | 19-05-15 | 00:10

Ik zei al eerder:
Asielbeleid: leuker kunnen we het niet maken, wel selectiever.

Boerenbrandtlul | 19-05-15 | 00:10

Vond het idee van die Baudet nog wel goed. Niemand binnenlaten en zelf kiezen wie je wel of niet binnenlaat.

je suis bier | 19-05-15 | 00:08

@Benedict Broere | 18-05-15 | 23:57

Je pleit feitelijk voor herkolonisatie. Er zijn zeker mensen in Afrika die dat, onder voorwaarden, zouden willen. Afrika is qua grondstoffen zeer rijk en zou haar potentie waar kunnen maken als de rechtsstatelijke omstandigheden beter waren.

Als deze mensen zich echter zelf het tribalisme en de corruptie geen halt kunnen toeroepen, dan zie ik het somber in. De meeste van deze volkeren zijn mentaal nog niet toe aan zelfbestuur.

Ik zeg: grenzen sluiten en laat ze zelf de inhaalslag maar maken. Het is slecht kersen eten met mensen die de verkeerde keuzes blijven maken.

BenBinnen | 19-05-15 | 00:07

Thierry is de enige met realiteitszin, de andere 'BN-ers' zijn dikke zakken hooi.

marielle | 19-05-15 | 00:07

@marielle | 19-05-15 | 00:05
Je zou ze toch terugsturen, die ondankbare Ghanezen.

Professor Superhirn | 19-05-15 | 00:06

Glas Koning | 19-05-15 | 00:02 Iemand is me voor zie ik. Thanks anyway

deechteprins | 19-05-15 | 00:05

Een Ghanees die verontwaardigd roept dat zijn familie 'nog steeds' arm is en dat hij zijn leven kwijt is, met de iPhone oordopjes nog in z'n oren. Hij kijkt woest naar Sophie en Eva, die menslievend naar hem kijken. Wat een totale absurditeit.

marielle | 19-05-15 | 00:05

Wat was pauw zelfingenomen en blij aan het einde van zijn cabaretvoorstelling. Dit is geen talkshow en het heefr niks mer journalistiek te maken. En vooraf inelkaar geknutseld toneelstukje met mensen uit eigen stal, betaald door de belastingbetaler. En maar proberen de Nederlander te beinvloeden als een nazipropagandamachine. De tv staat zo ver van het echte volk af! Nog verder dan de politiek. En de NPO moet eens leren dat ze geen opvoedende rol hebben bij mensen boven de 10. Om te kotsen!!!

Patje2011 | 19-05-15 | 00:04

Aan het gestotter te horen, hadden ze allemaal wel door dat deze toestroom moet stoppen. Achter een facade van empatische inzoomfragmentjes probeerden ze nog moreel verheven te blijven boven het guurechtse geluid van Baudet.

Boerenbrandtlul | 19-05-15 | 00:04

@Outsider-Inside | 19-05-15 | 00:00
Inderdaad. Niet gehinderd door enige realiteitszin en rationaliteit heeft dat kind minstens tien minuten aan waardevolle zendtijd vernaggeld.

Professor Superhirn | 19-05-15 | 00:04

Jaren geleden was zowel links als rechts het erover eens:
De multiculturele samenleving is mislukt.
Het botert vooral niet tussen de veelal islamitische migranten en de oorspronkelijk autochtone bevolking.
Dit komt omdat de islamitische cultuur geen andersdenkenden tolereert.
Dit is een grote bedreiging voor de toekomst van Nederland.
Waarom, oh waarom nog meer van deze probleemgevallen importeren?!?!?

wakkere_nederlander | 19-05-15 | 00:03

@Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:59
Zijn kapsel ziet er wel slechter uit dan dat van de gemiddelde dobberneger. Ik smacht naar een nieuwe Orwell; scherp, eloquent, gevat, briljante analyses en vooral keiharde feiten. Binnen honderd jaar van een juweeltje als 'The Road to Wigan Pier' naar die natte feitloze tosti.

pruimzuur | 19-05-15 | 00:03

-weggejorist-

Glas Koning | 19-05-15 | 00:02

Ik word helemaal onpasselijk van al die zelfingenomen EMO-HOEREN die niet alleen pretenderen de morele hoogvlakte te bezitten maar er zelfs denken het monopolie op te hebben. Vooral die Myrthe Hilkens, wat een vreselijk jankwijf!
En wie is die excuus troetel turk nou weer die ze er ook maar bij hebben gesleept?!

GeinPonempie | 19-05-15 | 00:02

Leve Thierry Baudet. Duidelijk, helder, geen gezeik!

jofele joris | 19-05-15 | 00:02

Triest programma dat Pauw. Wie is die gozert met die Befbaard? En wie noemt zijn kind Myrthe, uit het Gooi oid? En welk nieuw inzicht heeft die reis opgeleverd? vragen, vragen, vragen...

mrvandale | 19-05-15 | 00:01

Walg! Kots! Beuaark!

jofele joris | 19-05-15 | 00:01

En de beste debater was:
Thierry Baudet.

Professor Superhirn | 19-05-15 | 00:01

Het failliet van de emo maffia is zelden beter in beeld gebracht dan tijdens deze rommelige Pauw uitzending met als dubbelpresentatrice deze emo-Myrthe van de PvdA met haar onnavolgbare emo-gebazel.

Outsider-Inside | 19-05-15 | 00:00

En de dress-code was blue casual ? ik heb zin in kip !

Kanariezwijn | 19-05-15 | 00:00

Wat een ONTZETTEND VROLIJKE MENSEN op de photograph. Veel plezier gehad luitjes?

meneer Q | 18-05-15 | 23:59

Dacht altijd dat na advocaat europarlementariër de laagste trede was die je kon bereiken. Fout! Het blijkt BN-er te zijn. Wat heb ik een schurft aan dat stel #@!$%^&*()+-*^$!

jofele joris | 18-05-15 | 23:59

@pruimzuur | 18-05-15 | 23:57
Is dat een journalist???
Ik zou zweren dat het een natte tosti was.

Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:59

@je suis bier | 18-05-15 | 23:54

Exact. De indruk die ik van meerdere van deze gelukszoekers krijg is dat ze geen flauw idee hebben hoe ze *zelf* zorgen dat alles goed komt. Ze komen naar Europa, hebben geen idee waar exact naartoe, ze hebben nauwelijks een plan en verwachten dat alles zomaar vanzelf beter wordt.

Het is Wensdenken 2.0. Als je maar naar de juiste plek gaat, dan krijg je scholing, een baan, huisvesting. En als dat dan niet lukt zijn ze teleurgesteld in Europa in plaats van zichzelf.

BenBinnen | 18-05-15 | 23:58

&#9654; we hebben van Europa een fort gemaakt.
&#9654; we hebben bloed aan ons handen.

Nu nog een godwin en een racisme uitspraak en ik heb bingo.

GateKeeperNL | 18-05-15 | 23:58

Hoor die Turk lullen over dat "wij" bloed aan onze handen hebben als we die mensen terugsturen.
Hadden we Mohammed Bouyeri maar teruggestuurd toen duidelijk werd dat hij niet in de samenleving te handhaven was. Dan had er aan zijn handen geen bloed gekleefd. En zo zijn er talloze voorbeelden. Vraag bijvoorbeeld eens aan de nabestaanden van de agent die met zijn eigen dienstwapen werd doodgeschoten door een doorgedraaide vluchteling.
Wiens bloed kleeft hier aan wiens handen?

Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:57

Al die hele en halve criminele regeringen in NoordAfrika en het Midden-Oosten (Israel uitgezonderd, Egypte, nou ja), die zijn tezamen als een fabriek die continu die vluchtelingen produceert richting de verzorgingsstaten van Europa, en niet richting de steenrijke oliemiljardairs in dezelfde regio. En de mensenhandelaars verdienen er geld als water mee, en investeren dat weer in terreur, die nog meer vluchtelingen produceert. Wat is een goede remedie? Bijvoorbeeld: Die criminelen moeten weg. Dan investeren in economische groei, rechtsstaat, goed sanitair, gezondheid, normaliteit, geld verdienen met de teelt van groente, fruit en bloemen. Zoals heel de wereld graag zal investeren in grote installaties om met zonne-energie zeewater om te zetten in drinkwater. En 50 jaar verder is heel die regio uitermate rijk en happy, en is het één groot Frans Riviera. Maar ja, wil men dat?

Benedict Broere | 18-05-15 | 23:57

Olaf Koens, journalist (!!), kan aan een hoop lege boten zien hoeveel mensen erop gezeten hebben. *Nieuw bureau in elkaar timmeren doet en verder gaat met headdesken *

pruimzuur | 18-05-15 | 23:57

Die ene man. Hij zou Ghanezen niet aanraden om hierheen te komen. Hij heeft zijn leven achtergelaten en zijn familie is nog steeds arm. Hij kwam dus in de veronderstelling dat wanneer hij in Europa zou komen het geld voor het oprapen lag.

je suis bier | 18-05-15 | 23:54

@DeGlimmendeAtheïst | 18-05-15 | 23:41
Eva kijkt altijd gekweld, alsof ze zich onderhuids bewust is van haar gebrek aan diepgang. Ze zegt: "Wonden die geïnfecteerd zijn door het zoute water." Wat is dat voor een quatsch? Hoe bedoel je zaken ernstiger voorspiegelen met uitspraken die overduidelijk je buiten je eigen expertisegebied vallen?
Maar goed, dat is slechts mijn mening.

Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:53

Met wie zou Jeroen het op deze reis zoal gedaan hebben?

spanarchist | 18-05-15 | 23:53

Ze zijn trouwens wel opvallend vrolijk na het mensonterende, hartverscheurende leed waar ze vlak voor die foto nog getuige van moeten hebben zijn.

Lewis | 18-05-15 | 23:53

Oh wat leuk de vluchtelingen voetballen tegen de lokale mensen. Wat schattig! Nu is alles duidelijk, laat iedereen maar binnen! Wat een kuttv.

Patje2011 | 18-05-15 | 23:51

Ja echt? Akyol vindt dat er een maximale capaciteit voor LIJKEN is. Impliceert hij nou dat zolang ze levend zijn we ze wel gewoon kunnen opnemen, of was dat gewoon een eufemisme voor vol is vol? *Verder gaat met headdesken *

pruimzuur | 18-05-15 | 23:50

Wij, de meeste reaguurders, hebben het al vaker geroepen: Grenzen dicht en terugsturen.

ProAsfalt | 18-05-15 | 23:49

'Zwartjes'.
Nu is het een ding geworden.
Als Sylvana Simons nou gewoon d'r verongelijkte bek had gehouden was het een stille dood gestorven.

wakkere_nederlander | 18-05-15 | 23:49

Wat een propagandatv! Ze willen ons doen laten geloven dat de Italianen de vluchtelingen met open armen ontvangen, ze drammen erover door, zodat Nederlanders zich schuldig moet voelen en meer moeten doen. Laten we de npo afschaffen. 1 zender voor nieuws en sport en voor de rest niks, nog geen quiz of talkshow.

Patje2011 | 18-05-15 | 23:48

Iemand het adres van 1 van deze mensen? Ik ben een ware zielepoot en wordt achtervolgt. door pech. Ze gaan me vast helpen..

deechteprins | 18-05-15 | 23:45

Mijn verwachting is nu
dat er heel veel negers
in de villawijken opgenomen gaan worden
van dat stelletje huilers.

meneer Q | 18-05-15 | 23:45

Eva Jinek: "Het blijft een ver van je bed show." Nee muts, het is al volop aan de gang in Nederland, met hordes werkloze Somaliërs, Marokkanen en overige Afrikanen. En we worden bestuurd door een regering die de soevereiniteit van Nederland heeft weggegeven aan een ondemocratisch Europees bestuur dat ad hoc heeft besloten dat Nederland 4,35% van alle nieuwe gelukszoekers moet opnemen.

Tip: ga eens interviews afnemen bij de Nederlanders die de afgelopen jaren hun wijk overspoeld hebben zien worden met economische vluchtelingen die de economie alleen maar ondermijnen.

Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:45

Aldus Myrthe Hilkens heeft Europa dit zelf op haar geweten doordat het steeds meer een fort is geworden.

Linkse logica: als je de deur stevig gesloten houdt, dan nodig je mensen uit om deze kant op te komen.

Was Europa maar een gesloten fort.

BenBinnen | 18-05-15 | 23:42

Wanneer Eva zo gekweld kijkt is ze best leuk en in ieder geval degene met de meeste inhoud. +1

DeGlimmendeAtheïst | 18-05-15 | 23:41

Fijn schoolreisje op kosten van de NPO (lees: belastinggeld) voor de BN-ers. Het resultaat na terugkomst: er komt niets anders uit dan gewauwel. Hetzelfde gewauwel als vóór vertrek.

Stormageddon | 18-05-15 | 23:41

ja hoor.
Het woord is gevallen.
ex pvda: Het is onze schuld

GateKeeperNL | 18-05-15 | 23:41

Al dat gejank van die wijven. Hoe zielig het wel niet is enzo. Maar wat willen zij dan? Een Europese veerpont opstellen?

je suis bier | 18-05-15 | 23:40

Eva moet er bijna van huilen......, dan neem je toch zelf een paar van de leuke negers in huis Eva....

Onze man in Mockba | 18-05-15 | 23:40

@Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:37
U vergeet nog dat hij en passant zei dat 'Europa' de vluchtelingen in hun eigen land moet helpen. Geef die man een column!

pruimzuur | 18-05-15 | 23:40

Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:35
Enige nuance is den linksch mensch vreemd.

je suis bier | 18-05-15 | 23:38

Die Italiaanse kraamhouder verwoordt het uitstekend: ik heb niet oneindig vlees en en aardappelen om weg te geven aan de vluchtelingen. Ik ben geen liefdadigheidsinstelling.
Die kraamhouder, dat is Europa.

Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:37

Lijken wel een stel tieners die ruzie maken. Mooi dat daar weer belastinggeld aan besteed is.

brutus68 | 18-05-15 | 23:36

En wat een irrationeel en emotioneel geleuter van die zeikwijven, inclusief die griet met die baard. Thierry is de enige die je ziet zoeken naar de nuance en steekhoudende argumenten.

Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:35

Ik weet nu zeker dat Thierry met Eva heeft geneukt, maar dat er toch iets niet helemaal goed is uitgepraat.

Boerenbrandtlul | 18-05-15 | 23:34

Vertel eens Eva, Myrthe, Sophie, zijn jullie in je eentje en zonder bewaking bij een groep viriele Afrikaanse mannen kunnen komen? Of werd dat soms afgeraden? De ivoren toren van de linkse kerk was nog nooit zo blond.

Professor Superhirn | 18-05-15 | 23:34

Ex-PvdA-vrouwmens maakt niet-feitelijke opmerkingen over kindertjes en moeders wanneer ze een hello kitty reddingsvestje ziet, Thierry benoemt dit, de rest snapt het gewoonweg niet. Sorry, ik ga even headdesken...

pruimzuur | 18-05-15 | 23:33

Die Jinek is een échte borderliner.

Crak-ho | 18-05-15 | 23:33

En waarom trappen ze er zo in? Die negers komen niet uit syrie of irak

deechteprins | 18-05-15 | 23:31

Ze vinden het allemaal verschrikkelijk. Behalve Baudet. En gelijk heeft ie. Irritanter kan het niet de jank bnn-ers. Ze willen ze allemaal helpen. Maar dan niet in hun eigen buurt

deechteprins | 18-05-15 | 23:30

@ Evocatus | 18-05-15 | 23:24
.
Wie de fuck bent jij?
En WTF?! Heb je met uitroeptekens? Geen touw aan vast te knopen, ga je schamen!

Glas Koning | 18-05-15 | 23:29

't is altijd hetzelfde bedenk een leuk of treurig item als rechtvaardiging voor het zoveelste reisje op kosten van de belastingbetaler. Zelden stelt het wat voor.
!!
Moet wel zeggen dat het werk van Floortje Dessing zich mooi ontwikkeld heeft. Ooit gestart met bezoeken en bespreken van internationale feets- neuk- en zuipplaasten, althans zo kwam het bij mij over. Tot een bezoek aan Noord-Korea en al die mensen aan het einde van de wereld en dat met een heel klein team. Dubbelprima!
!!
Maar goed, de EU gaat de handel terugsturen m.b.v. een militaire missie.
!!
!!
"Ik ben benieuwd wie Eva van haar liefdesverdriet heeft afgeholpen.
Ik had het wel geweten, helemaal uit elkaar trekken, gewoon omdat ze het lekker zal vinden.
Glas Koning | 18-05-15 | 23:10"
!!
OK, we zijn hier op GeenStijl, dus ga uw gang en aan het tv-werk van Jinek vind ik niet veel bijzonders; qua vrouw zie ik er ook weinig in, nou, ja, helegaar niet mijn type.
!!
Maar het is toch wel weer het soort opmerking dat ik denk, daar hebben we weer een geschifteling met een royale rotopmerking en een overdaad aan sexuele zelfoverschatting. Nou, ruk ze dan maar weer.
Salut! Evocatus

Evocatus | 18-05-15 | 23:24

Eva ziet er heel gelukkig uit... Wat zal Freek er van vinden?

Dirk III | 18-05-15 | 23:23

k zie een sprankje hoop: in Nieuwsuur (!) 'vluchtelingen bs gedebunked. fotograaf ter plekke: géén vluchtelingen gezien, 1 (jawel 1) Syriër gespot. alles uit oorlogsvrije landen zoals Gambia etc.

pijnlijk: vluchtelingen die geen vluchtelingen blijken te zijn... in Nieuwsuur

boefje_III | 18-05-15 | 23:22

Steeds wanneer ik bij het zoveelste wegmisbruikersfilmpje, de poep en plas grappen van Quid, of spontane heimwee naar Annabel denk 'fuck it, ik hang mn roze blog aan de wilgen' is daar van Rossem. Mijn journalistieke god in bange dagen. Heilige poep wat schrijft dat zelfbenoemde 'moeilijke mannetje' een partij lekker. Kijk nu al uit naar zijn nabeschouwing van Pauw van vanavond Hopelijk onversneden scherp, zoals altijd, morgen te vinden al hier. Go get 'em Bart!

vaas klaak | 18-05-15 | 23:22

Weetje ik herken echt niemand op die foto. Daar ben ik best wel blij om. Ik heb ook geen verdere behoefte om me in dit programma te verdiepen. Succes!

mrvandale | 18-05-15 | 23:19

Ik sla ff over

YMMMV | 18-05-15 | 23:18

Ik zie alleen maar dure leren tassen op de foto van + 1000 euro per tas.. Verdienen ze zoveel daar bij die NPO?

070 | 18-05-15 | 23:13

Binnenkort in plaats van bed,brood,bad, ook van bil.Dus de 4 b's.De nieuwe immigranten zijn ook maar gewone mensen van vlees en bloed.

van stampij | 18-05-15 | 23:13

Ik pas even, ik wind me liever niet op vanavond.
Maar even iets anders, het is wel erg wit op die foto, is dat wel ethisch verantwoord?

Lewis | 18-05-15 | 23:11

Ik ben benieuwd wie Eva van haar liefdesverdriet heeft afgeholpen.
Ik had het wel geweten, helemaal uit elkaar trekken, gewoon omdat ze het lekker zal vinden.

Glas Koning | 18-05-15 | 23:10

Zeurwijf dat zeurt over 'smakeloos' bij het zien van een stapel boten... Dat zet de toon al mooi.

pruimzuur | 18-05-15 | 23:09

Zo, de NOS gooide vanavond alle propaganda remmen los door iemand van de Human Right Watch te interviewen. Deze man wist op afstand te melden dat we al die vluchtelingen gewoon moesten opnemen. Ik wist niet wat ik hoorde. Verder kwam een hoop onwetende peop uit zijn mond, zonder uiteraard enig tegenspraak.

roze_bril | 18-05-15 | 23:08

Met zijn salaris zou ik mijn principes ook overboord zetten.

overVecht | 18-05-15 | 23:07

Giro 555
(Bij gebrek aan iban)
Masseren van de geef klier en in stand houden van schuld syndroom.
De tyfus,ebola en aids met gekkies is het ruil materiaal.
Pas, zegt deze blanke gekkie.....

enra | 18-05-15 | 23:03

Een tussenlanding op Rome. Altijd goed voor een paar zoekgeraakte koffers.

appeltjesgroen | 18-05-15 | 23:02

Opgestoken middelvinger!

FCDenBosch | 18-05-15 | 23:02

O, da's Pauw helemaal niet, daar links op die foto.

Jan de Hoop | 18-05-15 | 23:01

Voorspelling: De sterk -en juist- beargumenteerde kant van Baudet wordt volledig ondergesneeuwd door een hoop huilie huilie schreeuwers van de Nietszeggende Personen Omroep.
.
Inzet: Een (1) dobberneger in huis nemen indien Baudet ze allemaal klemlult.

pruimzuur | 18-05-15 | 23:00

Zozo, Pauw heeft flink in de zon gezeten zo te zien.

Jan de Hoop | 18-05-15 | 22:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken