Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Videos. Hakbars in Syrie gaan helemaal WW1

Dat hele conflict in Syrië interesseert allang niemand meer, maar zo nu en dan komen er wat kekke beelden naar buiten. "Over the top" gaan, noemden ze dit soort praktijken in 1914. En zoals de boys van Funkers 530 opmerken, is het in deze vorm natuurlijk vragen om blue on blue. "In the video, you can see well over a squad’s worth of guys charge in. Meanwhile, their buddy stands behind them and, without aiming, hammers out rounds at a cyclic rate. No thanks." Deze lui behoren tot de Islamic Movement of the Free Men of the Levant, een bonte verzameling van islamisten en salafisten. Onderstaand een strakke POV van een niet angstig aangelegde Al-Nusra strijder die een aanval op een stadje leidt, en vervolgens point blank op een soldaat de Syrian Arab Army stuit, die er natuurlijk niet veel knapper vanaf komt dan hij daarvoor was. In de achtergrond zie je z'n maatje vluchten. Verder worden er nog huizen doorzocht met een RPG als primair wapen, lol. Ach, je bent een hakbar en je wilt wat.

Reaguursels

Inloggen

@Graaf van Egmont | 14-05-15 | 18:59
Verlaat, maar niettemin: alstublieft. (Goed om af en toe even de zelftegelgeschiedenis in te kijken, je mist wel 's wat met dit medium van snelvervlogen.)
Overigens ben ik ook de jongste niet meer. Groeiend generatiegenotenfatalisme misschien?

De Vrijlansier | 15-05-15 | 14:43

Misschien was 70.000.000 handvuurwapens verkopen aan die gasten toch niet zo'n super idee...

baard van troje | 15-05-15 | 10:46

Dit allemaal om nou toch even te laten zien wie de goeiste moslim is. Wat een zielige mannetjes (en vrouwtjes) zijn het toch.

timonmja | 15-05-15 | 00:01

Alleen de Slavische landen gaan de Europese toekomst overleven

beaujudas | 14-05-15 | 22:58

En allemaal prachtig in beeld gebracht dankzij, waarschijnlijk, kuffar technologie. Ben zo blij dat islam vrede is.

lillendvleesch | 14-05-15 | 22:35

Welke versie van Doom is dit, en kun je de muziek overrulen?

Suerte Piet | 14-05-15 | 22:21

@Haloef | 14-05-15 | 20:22
Het is alsof ze Call of Duty spelen, maar dan met één leven en een respawnpunt tussen 72 denkbeeldige maagden.

De waard zijn gast | 14-05-15 | 21:03

Syrië is een bondgenoot van Rusland, en huisvest de enige Russische haven aan de middellandse zee. De enige reden dat het westen zich bemoeit met Syrië, en de rebellen steunt die overduidelijk niet goed zijn voor dat land en haar minderheden, is om strategische locaties van de Russen in handen te krijgen.

Old_Spice | 14-05-15 | 20:52

Wat erg, de hele dag moeten vechten met kutmuziek op de achtergrond.

The ruud | 14-05-15 | 20:45

@ben kokhals | 14-05-15 | 19:41
Jullie hebben beide gelijk. De grootmachten gebruiken de verschillende groepen in Syrie om hun proxy oorlog uit te voeren, true.

Parel heeft gelijk dat je voor langdurige burgeroorlogen binnen het land tegenstellingen nodig hebt, delen van de bevolking die de strijdende partijen steunen. Nou is Assad Alawiet, met ongeveer 20% van de bevolking, dan nog christenen, koerden en vooral heel veel soennieten. Dat botert al jaren niet. Assad hield, vaak met strakke hand het fragiele 'bestand' tussen die groepen in de hand.

Buitenlandse mogendheden zijn daar flink in gaan roeren, oa. door wapens te leveren, Soennitische strijders uit landen als Lybie in te voeren, enz... De dubieuze rol van de Soennitische grootmachten als SA, maar ook Turkije, en het Westen is er idd. wel degelijk. Dus de discussie is een beetje onzin.

Maar goed, het is ontegenzeggelijk een feit dat buitenlandse mogendheden in de mengsoep zitten te roeren.

La Bailaora | 14-05-15 | 20:27

Mijn Koerdische collega zei eens "arabieren kunnen niet vechten"
Bij het zien van de filmpjes begrijp ik wat hij bedoelde en waarom de Koerden over ze heen walsen.
Niets is zo makkelijk als op schreeuwend en rond rennende doelen te jagen.

Haloef | 14-05-15 | 20:22

Nix mis mee. Als je als huurder onder verhuurd en er zo´n zooitje van maakt dan wordt je vanzelf een keer uit je woning gezet.

Hoes Papier | 14-05-15 | 20:13

-weggejorist-

Englandpride | 14-05-15 | 19:59

ben kokhals | 14-05-15 | 19:41
prima toch?
dat volk wil graag een oorlog en zal er alles aan doen om dat te krijgen. We kunnen het niet stoppen, dus dan maar beheersen; strategisch moet die oorlog beperkt blijven tot het meest nutteloze stuk land, namelijk een zandbak waar niemand wil leven. Door ze op de juiste momenten van wapens te voorzien blijven ze zichzelf vernietigen en is de schade voor de wereld beperkt.
(overigens is dat artikel onzin. de Arab Spring begon veel eerder in Tunesie, toen duizenden jongeren ontdekten dat dat ze macht en invloed hadden.)

--sql error-- | 14-05-15 | 19:53

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 19:30 "Vanzelfsprekend heeft deze burgeroorlog verstrekkende gevolgen."

Het is geen burgerorlog, maar een proxyoorlog (en ook niet alleen tegen Syrië) aangestuurd door met name Washington www.voltairenet.org/article185085.html...

ben kokhals | 14-05-15 | 19:41

@ben kokhals | 14-05-15 | 19:12

Ik heb nergens gezegd dat er geen buitenlandse mogendheden zitten te stoken in zo'n gebied. Ik stel slechts dat dit stoken alleen tot een burgeroorlog kan leiden als daar draagvlak voor is onder de bevolking. Als daar dus al diepe scheidslijnen zitten die kunnen worden uitgebuit. Zodra het gebied van strategisch belang is voor een of andere mogendheid zal er sprake zijn van inmenging.
.
Vanzelfsprekend heeft deze burgeroorlog verstrekkende gevolgen voor de hele wereld. Het betreft Moslims en die exporteren hun ellende graag. Daarnaast zijn er mensen die deze ellende graag binnen onze landsgrenzen halen. Een en een is twee.

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 19:30

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:36 "U hoeft mij niet te "introduceren". Ik heb jaren de geschiedenis van het Midden Oosten bestudeert..."

Dat zal vast. Msar dan weet u ook dat Washington al vanaf de (CIA)coup tegen de seculiere moslim Mossadeq bezig is het Midden Oosten overhoop te halen, er de radicale islam heeft ogepookt, aan de basis staat van AQ en ISIS (AQ 2.0), en deze terreurbewegingen bewapent en traint. Syrië is geen "gewone" burgeroorlog, maar een proxy-oorlog met vergaande gevolgen voor de regio en ook voor ons, hier in Europa, en zelfs voor de burgers in de VS www.westernjournalism.com/isis-claims-...

ben kokhals | 14-05-15 | 19:12

Ik wacht eerlijk gezegd op het filmpje waar deze kakkerlakken "over de top" gaan en compleet doorzeefd worden door machinegeweer vuur, dat lijkt mij passend voor deze wahabi fanboys. Bonuspunten als automatisch vuur van een Vickers machinegeweer komt.
HaatAth3ist | 14-05-15 | 17:39

Een dergelijk filmpje bestaat (letterlijk op een berg met een mannetje of 50) maar ik kan het niet meer vinden :(

Ouwe Jood | 14-05-15 | 19:03

De Vrijlansier | 14-05-15 | 18:55
Ha, eindelijk iemand die een ouwe man als ik begrijpt. Bedankt.

Graaf van Egmont | 14-05-15 | 18:59

@Graaf van Egmont | 14-05-15 | 18:09
Exact mijn moedeloze gevoel hier...

De Vrijlansier | 14-05-15 | 18:55

Het is net toneel. Ze spelen exact na hoe hun grote voorganger MO zo'n 1400 jaar geleden zijn ideologie (sorry: "godsdienst") verspreidde over het Arabisch Schiereiland en daarbuiten. Hersenloos volk met slimme wapens: wat een tegenspraak!

ljcoster | 14-05-15 | 18:49

Ja, waar zijn de tijden dat we elke dag een update kregen uit Syrië? Waarom zien we geen keke IS filmjes meer? Hoe doen de Koerden het? Liggen er nog steeds lekkere wijven bij hen in de loopgraven? Wordt het nu de zomer eraan komt niet erg warm met een baard? Is Tanja Niemijer al gesignaleerd of zit die nog steeds in haar nieuwe mantelpakje in een Cubaanse villa revolutionair te wezen? Wat doet de prijs van humus vandaag de dag in Aleppo? Wat vind marokko.nl ervan? En Wij blijven hier? Waar is Arnold Karkens? Ligt ie soms weer de hele dag hoeren te neuken in plaats van iets zinnigs te doen? Ontploft er eigenlijk überhaupt nog wel eens iets van fatsoenlijke afmetingen in die regio? Waarom zien we dat niet op de NPO? Daar betalen we godverdomme voor? Wat doen de Iraniërs? Betuigen die nog steeds morele steun door homo's op te hangen? Waar is die buikdansende pseudo-journaliste met die varkensneus gebleven? Zijn de Israëli's nog scherp op de Golan of hebben ze het te druk met Palestijnen onderdrukken en ruzie met elkaar maken? Zijn er weer kansenparels afgereisd of teruggekomen? Wat zeggen hun moeders? Helpen onze F-16 nog wat zandnegers om zeep van ons belastinggeld? Hoeveel heeft het gekost om ook maar 1 hakbar om te leggen met zo'n ding? Waar zijn de Turken mee bezig nu de Koerden tot niet uitgemoord zijn? Hoe is het met mevrouw Assad?

Geen Stijl duik hier een in!

mindless | 14-05-15 | 18:42

De Isisywood versie dan, faker kan niet..

Antitheïst | 14-05-15 | 18:41

@Vrije Nator | 14-05-15 | 17:48
Ah OK. Mijn naam is Corrie

vansuyle.com | 14-05-15 | 18:40

@Graaf van Egmont | 14-05-15 | 18:22
Er blijft niets van dat gajes over, niets. In die belofte kan je rust vinden.

Jim Lovell | 14-05-15 | 18:37

ik vermoed dat het een pr productie is
ze hebben betere acteurs nodig

janneman1977 | 14-05-15 | 18:33

Hebben ze daar geen bier en tieten? Losers!!!

Piro | 14-05-15 | 18:31

Eigenlijk verwachtte ik dat ze massaal om zouden gaan bij die heuvel. Maar dat was slechte PR geweest.

natte krant | 14-05-15 | 18:22

Jim Lovell | 14-05-15 | 18:19
Ik vind het wel mooi gezegd, maar ik kan er niks mee. My bad overigens.

Graaf van Egmont | 14-05-15 | 18:22

Wij moeten er wel voor zorgen dat dit niet overslaat naar het Westen.

meneer Q | 14-05-15 | 18:21

Dus moeten we nu wapens geven aan Assad of nog meer wapens aan de Koerden geven.

Iets zegt me dat de Koerden nog meer wapentuig geven niet erg goed is voor de regio op de langere termijn.

Meeroever | 14-05-15 | 18:21

@Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 18:00
Vertel eens wat er mankeert aan mijn analyze, dat het wel heel opvallend is dat alle grensgebieden in handen zijn van jihadisten? Dat dat heel misschien zou komen omdat het een invasie is, niet een burgeroorlog?
.
Ik heb geen argument gelezen in uw reactie.

vansuyle.com | 14-05-15 | 18:21

@Graaf van Egmont | 14-05-15 | 18:09
Politici hebben vanuit henzelf geen oplossingen, daar moeten ze toe "overgehaald" worden door mensen die wel helder kunnen denken. Hoopvol naar ratten kijken is zinloos.

Jim Lovell | 14-05-15 | 18:19

zo zo die hebben een haast! zo te horen ging de halal snackbar bijna sluiten....

rob1987 | 14-05-15 | 18:15

Leuk filmpje. Het enige wat me zorgen baart, is dat ik woorden van die gore taal begin te begrijpen, akbar, koran, moedjahadien enzo.......mond en oren spoelen gaat met wodka...

R. Ketelsteen | 14-05-15 | 18:13

laten we vooral ook niet vergeten dat Timmerfranz deze idioten steunde en van wapens wilde voorzien.

--sql error-- | 14-05-15 | 18:10

Iemand ze al verteld dat game over in het echte leven geen reset knop heeft?
Dat camping in het echte leven van snipers juist een must is en iets waar erg moeilijk wat tegen te doen valt?
Misschien, ooit, gaan ze bedenken dan strategisch inzicht en slim oorlogvoeren verstandiger is dan kanonnenvoer in grote getallen aanvoeren. Of anders zijn ze binnenkort allemaal dood, mij overigens om het even. Zolang ze daar maar lekker blijven.

Helder Groentje | 14-05-15 | 18:09

Ik zit dit alles te kijken en te lezen, met in mijn achterhoofd die achterlijke facebook column van die haatmarokkaan. Waar gaat dit allemaal heen? Is er nog een politicus in Europa die hier een oplossing voor heeft?

Graaf van Egmont | 14-05-15 | 18:09

Amateurs in alles.

Jim Lovell | 14-05-15 | 18:06

KRAT BIER !! oelaboela SNACKBAR !

Opdat zij allen pijnlijk mogen sterven aldaar.

Onze man in Mockba | 14-05-15 | 18:06

Go Assad! Roei ze uit want anders staan ze straks voor de poorten van Wenen en Den Haag.
vansuyle.com | 14-05-15 | 17:31
======
Eens !

Lupuslupus | 14-05-15 | 18:03

Nog geluk voor die gasten dat ze geen echte soldaten als tegenstander hebben, die hadden ze netjes neergemaaid.

Uw Verzekeringsadvis | 14-05-15 | 18:01

@vansuyle.com | 14-05-15 | 17:52

U wilt niet begrijpen dat de dynamiek van een burgeroorlog iets anders in elkaar steekt als u beweert. Een dynamiek die zeer wel bekend is, uitstekend geanalyseerd en gedocumenteerd is, en in alle burgeroorlogen terug te vinden is. Hebben mensen die er jaren op gestudeerd hebben zo bevonden. Sla ik iets hoger aan dan u. U beschikt immers niet over feitenkennis en etaleert dat hier breeduit. Uw analyse is daarmee per definitie gemankeerd.

.
Laten we overigens maar afronden. U negeert wat ik schrijf en dramt. Daarmee is wat mij betreft een einde gekomen aan deze discussie.

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 18:00

@--sql error-- | 14-05-15 | 17:53
Ik vond ze al zo ongewoon moedig.

BigusDickus | 14-05-15 | 18:00

Wat een bende.
Kunnen ze de boel ook weer opbouwen als de kogels opzij, op importeren ze daar slaven voor?

basweetutwel | 14-05-15 | 18:00

Hakbarren die elkaar afmaken zijn wat mij betreft altijd plus één.

Borakh | 14-05-15 | 17:58

@Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:47
De steun komt uit Turkije, Saoudi Arabie, Irak, niet uit Syrie zelf.
.
en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Civil_Wa...
.
Kijk eens op de kaart: het merendeel van de stedelijke gebieden zijn in handen van Assad of de Koerden. De jihadisten hebben een groot gebied dat voornamelijk bestaat uit zand en hier en daar een olieveld. En opvallend, alle grensgebieden zijn in handen van jihadisten. Rara hoe komt dat?

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:52

@vansuyle.com | 14-05-15 | 17:47

U heeft gemist dat Homs ook deze keer een zeer prominente rol in de escalatie speelde? Ja dat heeft u. Eerst even feiten verzamelen, dan pas roepen. U heeft echt de verkeerde voor u. Nogmaals, ik zit erop, om zo maar eens te stellen....

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:51

Inderdaad, de laatste keer dat hun materieel geolied werd is minimaal 100 jaar geleden zo te horen.

Dibe | 14-05-15 | 17:48

@HaatAth3ist | 14-05-15 | 17:39
Er is een Syrische soldaat die beelden post op bestgore.com van dode jihadisten. Liveleak staat er ook vol mee trouwens.

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:48

@vansuyle.com | 14-05-15 | 17:34
Graag even goed lezen. Ik wacht wel even.
*geduldig wachten doet, spelletje spelen*
Ah, ben je er weer? Mooi. Ja? Heb je gelezen dat ik zei dat Iran in de TEGENaanval ging?

Vrije Nator | 14-05-15 | 17:48

@vansuyle.com | 14-05-15 | 17:34
Graag even goed lezen. Ik wacht wel even.
*geduldig wachten doet, spelletje spelen*
Ah, ben je er weer? Mooi. Ja? Heb je gelezen dat ik zei dat Iran in de TEGENaanval ging?

Vrije Nator | 14-05-15 | 17:48

@vansuyle.com | 14-05-15 | 17:38

U kunt wel gaan drammen. U heeft geen gelijk en u gaat het ook niet krijgen. Ik zal het eenvoudig houden. Al verdubbelen we de inschatting van inlichtingendiensten omtrent buitenlandse strijders in Syrië. Zeg twee maal dertigduizend is zestigduizend. Er zijn vele, vele miljoenen Syriërs in Syrië. Zonder steun houden die zestigduizend het niet. Hun voortdurende aanwezigheid is het feitelijke bewijs dat draagvlak bestaat.

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:47

@Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:41
Dat was onder Assad senior. En 30 jaar geleden. Heeft verder helemaal niets met het huidige conflict te maken.

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:47

@vansuyle.com | 14-05-15 | 17:31

Die "spanningen" werden door Assad op bloederige wijze de kop ingedrukt. Jaren tachtig.. Dertigduizend doden in Homs. Papa Assad vond het tijd voor ontspanning.
.
Ik ontken geen buitenlandse invloeden of betrokkenheid. Ik wijs op het noodzakelijke draagvlak onder (grote delen van) de bevolking.
.
En zo lang wij niet leren van de lessen die historici omtrent dit soort conflicten al lang hebben uitgetekend blijft dit gebeuren.
.
En wij trekken dit soort bevolkingsgroepen dus ook nog eens onze maatschappij binnen. Gaan we spijt van krijgen.

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:41

Ik wacht eerlijk gezegd op het filmpje waar deze kakkerlakken "over de top" gaan en compleet doorzeefd worden door machinegeweer vuur, dat lijkt mij passend voor deze wahabi fanboys. Bonuspunten als automatisch vuur van een Vickers machinegeweer komt.

HaatAth3ist | 14-05-15 | 17:39

Dit staat je als land te wachten als je hun ideologie hier toelaat. 2025 en meer dan 30% van de Nederlandse bevolking zal een islam achtergrond hebben, het zullen voornamelijk jongeren zijn tussen de 16 en 30, de generatie die veranderingen bewerk stellen. Succes ermee, ik neem mijn vluchtbootje naar Texas.

sickstyle | 14-05-15 | 17:39

@Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:36
Het was geen burgeroorlog. Het is een invasie.

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:38

We moeten deze arme "slachtoffers" ontvangen met een schouderklopje, mentale zorg en een stage plaats.
Uiteraard moet de achtergebleven familie ook huisvesting en uitkering.
De EU komt vast nog wel met een oplossing.

Flightless bird | 14-05-15 | 17:37

Ah dus zo zien totaalmongolen er uit.
Ze komen massaal als überzielige vluchteling het land binnen de laatste tijd overigens. Gaat nog een hoop gezelligheid geven.

panadol | 14-05-15 | 17:37

@Arguendo | 14-05-15 | 17:32
Misschien heeft hij een pistool in zijn andere hand, of, en dat lijkt me waarschijnlijker, is hij bereid als martelaar te sterven door zichzelf met de tegenstander op te blazen.

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:37

trenthopper | 14-05-15
Saddam heeft nog nooit gedictatort in Syrie. Nog nooit. Nooit gedaan ook.

bottlebaby | 14-05-15 | 17:36

@ben kokhals | 14-05-15 | 17:28

U hoeft mij niet te "introduceren". Ik heb jaren de geschiedenis van het Midden Oosten bestudeert en ben al meer dan een decennium bezig met krijgshistorie.
.
Mag ik u het fenomeen boeken introduceren? Lees er veel, lees verschillende bronnen en auteurs, en wellicht kunt u dan zulke "artikelen" wat beter op waarde schatten.
.
Iedere burgeroorlog bestaat bij de gratie van burgers. Heb ik niet verzonnen. Een eindeloze lijst van krijgshistorici uit de vele uithoeken van deze Aarde zijn tot deze conclusie gekomen.
.
Iedere burgeroorlog bevat ook invloeden van buitenlandse mogendheden met een eigen agenda. Echter eerst moeten de burgers er zin an hebben, anders komt er niets op gang.

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:36

@Vrije Nator | 14-05-15 | 17:30
Irak viel Iran aan, niet omgekeerd (met steun van VS). En Irak heeft toen gifgas gebruikt.

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:34

@vansuyle.com | 14-05-15 | 17:31
Assad is overigens afgestudeerd als dokter. Die weet wanneer je een kankergezwel uit moet snijden. Met een chemokuurtje er bovenop.

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:33

Bij CoD 4 ging ik ook wel eens CQB met de RPG of NoobTube. Als je dan iemand tegen het lijf liep schoot je op de grond en was je beiden dood, en dan spawnde je weer met 2 verse RPGs of NoobTubes. Maar dan was je wel bewust de etter aan het uithangen. Hopen deze 'mensen' dat de tegenstander gaat ragequitten?

Arguendo | 14-05-15 | 17:32

@Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:25
De 'stammen' waar u het over heeft zijn de Soenitische buurlanden die het Wahibisme en andere extreme vormen van Islam aanhangen. Natuurlijk waren er spanningen binnen Syrie tussen Alevieten, Koerden, Soenieten, Druzen et cetera, maar spanningen die onder Assad binnen de perken bleven.
Het was de VS die zo nodig 'revoluties' op poten moest zetten. Follow the money. En inmiddels zijn bijna alle jihadisten die daar vechten buitenlanders. Het is geen burgeroorlog meer maar een invasie van kankerislam.
Go Assad! Roei ze uit want anders staan ze straks voor de poorten van Wenen en Den Haag.

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:31

@BlowingBubbles | 14-05-15 | 17:21
Eens. Wist je trouwens dat gifgas een enorm goed wapen is tegen deze eikels? Daarom brak Khomeini ook heel snel de tegenaanval tegen Saddam af; er waren geruchten dat Saddam met gifgas beladen raketten op Iran af zou schieten en toen koos Khomeini snel eieren voor zijn geld. Waarom? Omdat bij een goede dood bloed in het rond vliegt. Het is letterlijk de bedoeling om het land te reinigen door er bloed op te vergieten, van jezelf dan wel van je tegenstanders. En daarom waren ze zo bang voor gifgas. Geen bloed is geen goede dood.

Vrije Nator | 14-05-15 | 17:30

@Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:10 "@ibo80 Ja, want het heeft echt helemaal niets met de Syriërs zelf te maken natuurlijk.
.
Nou, ibo80 (17:06) heeft wel degelijk gelijk. Lees dit bijvoorbeed maar eens (ter introductie) www.globalresearch.ca/america-created-...

ben kokhals | 14-05-15 | 17:28

Wat Blowing Bubbles zegt. Dat had ik ook bij Ghadaffi en Saddam.

centenkrabber | 14-05-15 | 17:28

Dat eerste filmpje is ronduit nep. Met z'n allen je voorganger in de rug schieten.

gemeentereiniging | 14-05-15 | 17:27

Zo zonde, het was een mooi land. Die kanker jihadisten maken alles kapot. Fuck allah hakbars en fuck z'n profeet.

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:26

@vansuyle.com | 14-05-15 | 17:18

Dan weet u vrij weinig van burgeroorlogen EN vrij weinig van de laatste zeventig jaar geschiedenis van Syrië.
.
Een burgeroorlog kan alleen maar zo lang en intens woeden als de bevolking of grote delen van de bevolking steun geven aan de strijdende partijen. Dat is ook in Syrie aan de hand. Er is daar namelijk al heel lang sprake van animositeit tussen diverse stammen, onderlinge haat tussen Islamsekten, en periodiek opvlammend extreem bloederig geweld. De Assad's zijn ook zeker geen "gematigde" dictatoren (geweest) en hebben ware slachtingen aangericht onder opponenten (stammen en sektes).
.
"Burgers" zijn onderdeel van het probleem. Daarom is men ooit ook van burgeroorlogen gaan spreken.

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:25

onder sadam had je dit niet. misschien was het toch wel de leider die zo'ń land nodig had.

het machtvacuum die door zijn dood is achtergelaten heeft het land er geen goed op gedaan in ieder geval. maar goed in tijden van dat machtsvacuum hebben de rebellen wapens van de amerikanen gekregen en nu hebben we dit... een klein stemmetje in mijn zegt dat alles juist compleet volgens plan verloopt.
wiens plan of waarom geen idee, maar het kan bijna niet anders dan dat dit georchestreerd is.

trenthopper | 14-05-15 | 17:25

Ik zou dit geen WO1-stijl noemen. Dat is meer een situatie waarin beide partijen zich hebben verschanst in loopgraven- en bunkernetwerken, waarbij een van beide partijen het briljante plan heeft opgevat een frontale bestorming uit te voeren, erop vertrouwende dat de artillerie vlak daarvoor de ergste weerstand wel heeft weggeslagen.
Dit is gewoon een frontale aanval.

wapster | 14-05-15 | 17:24

syrie, iran, irak, saudi arabië, lebanon, yemen enz. Prima plekken om het terugbrengen van aantal nucleaire wapens te effecturen. De US mag de ene helft nuken, rusland de andere. Olie doen we daarna 50/50. Zijn we van een hoop gezeik af.

vaas klaak | 14-05-15 | 17:24

Mijn sympathie ligt al vanaf t begin bij Assad. Ik zie eigenlijk nooit iets voorbij komen dat mijn mening zou kunnen veranderen.

BlowingBubbles | 14-05-15 | 17:21

@ vansuyle.com | 14-05-15 | 17:16

En omdat het westen (+ arab buddies & turkije) Assad dood wil want hij zet zijn eigen belangen en die van zijn volk boven de belangen van het westen (+arab buddies & turkije)

Het is een wonder dat hij nog steeds president is! Uiteindelijk zullen de Amerikanen IS wel op de grond gaan bevechten en dan lopen ze perongeluk de rest van Syrië binnen en dan is van oops ... we dachten dat jullie allemaal hackbars waren. Foutje bedankt. En dan is hij alsnog dood. Want zo rolt het westen. Wij zijn sterker en buigen de waarheid elke keer weer.

Niak | 14-05-15 | 17:20

@Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:10
Het heeft inderdaad weinig met Syriers zelf te maken. Het was een redelijk modern seculier land, met een gematigde dictator. Daarvan zijn er wel meer in de wereld (Wit-Rusland, Cambodia, China)
De VS begon een 'revolutie' en de rest van het Midden Oosten stuurde de jihadisten.

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:18

Ja jongs. Zet vooral de grenzen nog even wat verder open, des te sneller wij opvang kunnen bieden voor deze straks met post traumatische stress stoornis op kunnen vangen, en ze hoe dan ook met z'n allen zich geroepen voelen om ook in Nederland hakbar te gaan.

Anoguurder | 14-05-15 | 17:18

Je wordt daar eerder in je rug geschoten dan dat de "vijand" je raakt. De nachtmerrie van elke soldaat. En als ex marinier weet ik waar je het over hebt.

twasniks | 14-05-15 | 17:17

Dit is waarom Assad nog niet gewonnen heeft: de jihadisten hebben een eindeloze voorraad kanonnenvlees en gratiesj wapens van Turkije, Saoudi Arabe en de VS

vansuyle.com | 14-05-15 | 17:16

Ook echt met zo'n raketboemwerpert als handwapen een huis doorzoeken en als je niets gevonden hebt gewoon dat ding richting een stad schieten.

Driewerf Hoezee | 14-05-15 | 17:14

Geef die Syriërs nog een paar jaar en men staat weer met zwaarden, speren, en bogen tegenover elkaar.
.
Begrijp me niet verkeerd. Dat is juist goed. Zulke wapens passen een stuk beter bij het aldaar heersende beschavingsnivo. Alle strijdende partijen inbegrepen.

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:13

Benieuwd wat Ayoub Ibn Mustapha hiervan vindt....

Ommezwaai | 14-05-15 | 17:10

@ibo80 | 14-05-15 | 17:06

Ja, want het heeft echt helemaal niets met de Syriërs zelf te maken natuurlijk. Je begint gewoon je buren af te maken omdat zo'n ander land dat wil natuurlijk....
.
Laten we nou eens gewoon erkennen dat "burgers" in zulke burgeroorlog onderdeel zijn van het probleem en niet de willoze slachtoffers die mensen zoals u van ze maken. Zodra zo'n bevolking de steun aan gewapende groepen intrekt is het namelijk snel klaar.

Parel van het Zuiden | 14-05-15 | 17:10

Een middagje paintballen met vrienden, maar dan met scherp.

Nul leiding. Nul structuur.

Driewerf Hoezee | 14-05-15 | 17:10

Dat geknal kan toch nooit goed zijn voor die weidevogels die daar broeden?
Wordt tijd dat Groenlinks daar eens wat van gaat zeggen.

Cuyahoga | 14-05-15 | 17:08

TOch niet zo heel slecht als ze de strijd daar uitvechten.

i-Wonder | 14-05-15 | 17:08

Als je ziet in wat voor wijk, met prachtige villa's ze rond lopen.
Idiots! Hele land naar de donder.

Paulus de Bk | 14-05-15 | 17:07

ISIS wordt gesteund door dezelfde landen die ze bombarderen, en dan vooral de Golftstaten.

Die krijgen hun geld weer van ons, omdat wij hun olie kopen. We zullen toch echt minder afhankelijk van olie moeten worden willen we deze situatie voorgoed veranderen.

Meeroever | 14-05-15 | 17:07

Op een dag kunnen ze het wel. Zijn ze allemaal SEAL en komen ze terug naar hiero

Coolcnor | 14-05-15 | 17:06

Een heel land in puin. Met dank aan Saudiarabië, Turkije, Qatar, Israël, USA, France en UK.

ibo80 | 14-05-15 | 17:06

Ik geloof er niks van! Dit komt gewoon uit Modern Warfare 4 met de Arab mod.

Niak | 14-05-15 | 17:06

vanuit de heup schieten met een RPG. Knap...

Woelige Wimpie | 14-05-15 | 17:06

In een kluitje vooruit. *proest* Zo maak je het je tegenstander wel heel gemakkelijk.

bottlebaby | 14-05-15 | 17:04

Meneer Meeuw | 14-05-15 | 17:02
Vertel! Hoeveel staat het?

poffer | 14-05-15 | 17:04

Vreemde geurtjes in die portieken daar.

Harry Turtle | 14-05-15 | 17:04

"Dat hele conflict in Syrië interesseert allang niemand meer"
Leuke openingszin van het artikel.
Spreek alstublieft voor uzelf, sommige mensen hebben bredere interesses dan de waan van de dag.

Meneer Meeuw | 14-05-15 | 17:02

En daarna gingen ze in de achtbaan en maakte Willem Wever er een leuk filmpje van.

Cuyahoga | 14-05-15 | 17:02

Met een mooi eufemistisch woord: primaten...

eerstneukendanpraten | 14-05-15 | 17:01

Hek omheen zetten en wachten tot het knallen ophoud..
Niets meer aan doen.

Wijze uit het Oosten | 14-05-15 | 17:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken