Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Snotneus Klaver neemt Autohaterspartij over

Machtsovername bij GroenLinks. Tuinkabouter Bram van Ojik trekt de stekker er uit en geeft het snoertje door aan Jesse "Snotneus" Klaver. Van Ojik gaat per direct weg. Zou ie betrapt zijn in een oude diesel in de binnenstad van Utrecht? Te veel fijnstof van het pluche gesnoven hebben? Gaat hij de door GroenLinks getrainde politiemannen in Kunduz bijstaan in hun verboden vuurgevechten met de Taliban? Of is hij zelf het Voortmanlek en trekt hij zijn conclusies? Hoe dan ook: Snotneus met Piketty-defect Jesse Klaver neemt het over, en mag de linkse fractie met de dommige meisjes Voortman & Van Tongeren gaan aanvoeren. Die Van Ojik zei nog wel eens wat zinnigs. Daar kunnen we Klaver zelden op betrappen. Dus zal het idealistische soepie wel weer stijgen in de peilingen onder werklozen met basisinkomendromen. We kijken niet uit naar Klavers pedante prekerigheid, nu er niemand meer over is bij GL om 'tut tut tut' tegen hem te zeggen. En zou Tofik Dibi zich gepasseerd voelen? Al z'n tweets zijn pleite...
Update: De linkse NPO zendtijd was alvast gepland & geboekt. Plus persco om 13:00 uur op NPO Politiek. In case anyone cares.

Reaguursels

Inloggen

Ook Klaver draagt manchetknopen. Dat is een al langer bestaande trend bij NL politici. Die hun lichtgewicht willen maskeren met uiterlijk vertoon. Voor iemand als Klaver die linkse kletskoek predikt en bankmensen voor de voeten loopt, is het een totale gotspe. Obama en Sarkozy dragen ze niet. Maar die hebben ook wat te vertellen en die knopen niet nodig. Moet altijd weer hard lachen om die 2e kamer snuiters met die manchetknopen in hun mouwen.

homokineet | 14-05-15 | 18:46

Lijkt me echt een realist met zijn nul jaar werkervaring, die Klaver. Ik zou het toch wel prettig vinden als politici eerst een 'bewijs van goed gedrag' verdienen door een maatschappelijke carrière waarbij integriteit aantoonbaar aanwezig was. Volgens mij zou dan minimaal driekwart van de kamer linea recta tomaten kunnen gaan plukken in het Westland.

bok_de_lul | 13-05-15 | 08:29

Het linkse schorem heeft niets in de politiek te zoeken. Ze vrrnietigen iedere democratie en willen terug naar de dictatuur. Het zijn zeikgeiten

restman | 13-05-15 | 01:08

Zo GL schakelt zich ook uit. Snotneus is de enige juiste benaming voor deze roeptoeter, met 0,0 maatschappelijke ervaring. Ga goddomme een fatsoenlijke opleiding afmaken en een aantal jaar werken voor je daar beleid over denkt te kunnen maken.

A la snackbar | 12-05-15 | 22:41

Zelfs dr Phil zegt dat je met hersenbeschadiging nog wel politicus kan worden en dokter Phil is wel iemand

centenkrabber | 12-05-15 | 20:05

Waarom zijn er zoveel linkse partijen en eigenlijk maar één of twee rechtse? Nu gaan mensen die tegen islam zijn, maar wèl voor Europa zijn, namelijk niet op PVV stemmen. Niet bepaald eerlijk.

CrapoTheGreat | 12-05-15 | 19:21

Heeft dit wanstaltige mannetje ooit iets anders gedaan dan ouwehoeren in de tweede kamer?( En daarmee vijf jaar lang een ton per jaar kunnen opstrijken?) Heeft ie ooit een bijdrage aan de maatschappij geleverd, een betaalde baan gehad, aan de lopende band gestaan?

echt niemand | 12-05-15 | 19:03

Benin. Daar is nogal wat fraude ontdekt en laat van Ojik nou juist daar nogal actief zijn geweest.

Desmoulins | 12-05-15 | 18:20

@Everest4939 | 12-05-15 | 16:53
Het ging toch over wachtgeld? Waar in de (semi-)private sector bevinden zich die baantjes waar deze lui met hun netwerk en deze vaardigheden meer salaris dan een Kamerlid kunnen opstrijken? Leuk dat je hier even je gal over de PVV kan spuwen, maar het gaat hier over Ojik die de wachtgeldregeling gebruikt om met prepensioen te gaan.

Pierre Tombal | 12-05-15 | 17:36

"Jesse Klaver: Ja maar, meneer Wilders..."
En intussen de kern van het probleem negeren, dat is Groenlinks in het kort...

First Contact | 12-05-15 | 17:28

Deze S... neus heeft wel erg weinig bagage.
Denkt met een grote mond een partij te sture. Nou nee, dit wordt bagger

TheNox | 12-05-15 | 17:21

Mooi. Eerst is de pvda gedecimeerd, nu gl. Uiteraard is deze figuur geheel democratisch gekozen als nieuwe Kim Yung Due. Not.

Bomke Halsema | 12-05-15 | 17:06

@Pierre Tombal het is juist wel een baantjes carrousel voor halve gare.
1. Dion Graus – openlijke geweldpleging, stalking van meerdere vrouwen, fraude met zijn cv
2. Hero Brinkman – bedreiging, openbare dronkenschap, diefstal (van bier) en openlijke geweldpleging
3. Arjan Brogt – oplichting (ineens “verdwenen” van de kandidatenlijst)
4. Mellony van Hemert – gedoe rond cv
5. Gidi Markuszower – verboden wapenbezit (opgestapt na “aanhoudende negatieve berichtgeving”)
6. Jhim van Bemmel – faillissementsfraude
7. Marcial Hernandez – openlijke geweldpleging
8. Eric Lucassen – bedreiging, openlijke geweldpleging
9. James Sharp - Twee keer veroordeeld voor oplichting en betrokken bij mishandeling.
10. Richard Mos - Valsheid in geschriften
11. Machiel de Graaf - Oplichting

Dan hebben we het nog niet over alle types in de locale kringen.

Everest4939 | 12-05-15 | 16:53

Wél gaaf dat tot in lengte der dagen we het over "snotneus" hebben als die groen links lijer ter sprake komt.

R.B.Scott | 12-05-15 | 16:32

Wie? Jesse Jackson

sercencer | 12-05-15 | 16:08

Als je Bram hoort praten en niet weet wie t is, tot je hoort wat hij zegt.. klinkt hij bij delen net als Fortuyn, bizar.

Dibe | 12-05-15 | 15:32

Het beste zijn altijd de bestuurders die nog niet eens een krant bezorgd hebben, een vloer geveegd, een balans opgemaakt in de praktijk etc. Nog even en TopGear wordt gepresenteerd door mensen die nog nooit een auto van binnen gezien hebben.
Zoiets moet je toch niet willen als partij.
En als men een baan zoekt als teamleader van een klein magazijn, eist men vaak 3-5 jaar aantoonbare ervaring.
Echt lachen man (al is het huilen nabij).

ET007 | 12-05-15 | 15:25

@Raider Twix | 12-05-15 | 14:19
Hij is zeker niet het scherpste mes uit de lade, dit wordt nog grappig in een debat.

Patje2011 | 12-05-15 | 15:14

Wat een drama deze faalhaas! idd een snotneus

Rdam | 12-05-15 | 15:08

groenlinks.nl/nieuws/afscheidsbrief-b...
"De fractie heeft besloten Jesse Klaver tot nieuwe fractievoorzitter te kiezen. Nadat ik bijna drie jaar met hem heb samengewerkt, ben ik er zeker van dat GroenLinks onder zijn leiding een nieuwe stap zal zetten om onze idealen in- en buiten het parlement dichterbij te brengen."
-
Zou het een stap naar voren, of terug zijn?
Zo'n groot licht is Klaver ook weer niet.

Raider Twix | 12-05-15 | 14:19

Groene Klaversnot kocht je als kind in de speelgoedwinkel toch ? Dat was altijd een beetje weeïg, rekbaar, glibberig, ondefinieerbaar en kleverig, typische eigenschappen voor een goede politicus toch ?

Tee Of Cup | 12-05-15 | 14:09

@Everest4939 | 12-05-15 | 13:21
Hahahahaha. Slachtofferrol? Nee mijn beste. De PVV heeft als relatief nieuwe partij nu eenmaal (nog) geen baantjescarrousel voor uitgerangeerde Kamerleden. En over wat voor soort mensen hebben we het hier nu? Een politieagent, een marechaussee - niet echt baantjes waar je snel hetzelfde geld mee binnenhaalt als een Kamerlid doet en om te zorgen dat ze geen wachtgeld meer ontvangen moeten ze juist wel hetzelfde of meer verdienen. Wachtgeld werkt namelijk anders dan een uitkering. Er is geen maximum dagloon, dus je krijgt altijd 70% van wat je had. En als je ergens voor minder aan de slag gaat vult de wachtgeldregeling je salaris aan tot 100% van wat je had. Zo kreeg voormalig wethouder Verkerk uit Den Haag nog jarenlang wachtgeld als burgemeester van Delft.

Pierre Tombal | 12-05-15 | 14:05

@--sql error-- | 12-05-15 | 11:28
En nog steeds. En als het dan kennelijk echt niet wil is het beter om op te stappen.

Godsammekraken | 12-05-15 | 14:02

Toch raar dat ze ex van Volkert niet hebben benaderd voor de functie..

Patje2011 | 12-05-15 | 13:47

Ja, het is een sympathieke man, ik was even bang dat hij zo maar ineens stopte vanwege een ernstige en akute ziekte of zo, maar ik denk dat hij gewoon blij is het slangennest dat de TK nu eenmaal is te kunnen verlaten.
Lekker op vakantie gaan en daarna iets nieuws beginnen.
Gelijk heeft hij.
Alle respect.

mallekater | 12-05-15 | 13:30

@Pierre Tombal ahh de slachtoffer rol. De PVV ers worden niet heus bejegend. Vooralsnog zijn vrijwel al deze lieden opgestapt met ruzie, of omdat ze gelogen hadden, of omdat hun crimineel verleden naar boven kwam. De PVV is kampioen wachtgeld trekkers en dan niet gaan schuilen achter het gelul dat ze worden buiten gesloten. De standpunten van de partij waren volgens mij helder toen ze lid werden, het feit dat de partij geen leden toe laat, geen inspraak duldt en volstrekt ondemocratisch is was ook bekent, dus gefrustreerd opstappen en eindeloos wachtgeld opstrijken is niet echt te verdedigen, te meer ze hier altijd haantje de voorste waren om over te roep toeteren.

Everest4939 | 12-05-15 | 13:21

Mooi zo. Het einde van Groen Links komt steeds dichterbij. Eerst de motoriek gestoorde manvrouw Dibi die er puur zat voor zijn eigen show en ideeen. En nu het niet nat achter de oren kind Jesse "wie en wat ben ik eigenlijk?" Klaver. Weg met deze extreme linkse partij en hun criminele aanhangers zoals beroepsdemonstranten, de
NL weggevers en boerenpesters.

Patje2011 | 12-05-15 | 13:12

Datkantochweer wel.
Dan weten we meteen wat voot gevoel voor "humor"je hebt.
Verhelderend
mallekater | 12-05-15 | 12:43

@mallekater, het was een grapje van je? Sorry, dat herken ik niet. Ik sta bekend om mijn absolute gebrek aan gevoel voor humor.

datdantochweerwel | 12-05-15 | 13:10

De laplul heeft een terugkeergarantie bij zijn vorige werkgever geregeld.

eerstneukendanpraten | 12-05-15 | 13:08

Van kut en irritant naar kut en nog irritanter.
Die Jesse, waarvan de naam me al irriteert, is echt een soepstengel die je liever eerst nog eens plat walst voordat je hem in het kokend water gooit.
Wat een walgelijke doordrammer van het soort: ongestelde vrouw met borderline syndroom.

ET007 | 12-05-15 | 12:51

GL -1 D66 +1 , stuurt iemand even een doos kleenex naar de 2de kamer? niet namens mij.

hakbarry | 12-05-15 | 12:45

Datkantochweer wel.
Dan weten we meteen wat voot gevoel voor "humor"je hebt.
Verhelderend

mallekater | 12-05-15 | 12:43

Het programma van GroenLinks is nauwelijks te onderscheiden van de PvdA. En dat is al een stinkend stilstaand afvoerwatertje voor malariamuggen.

van heinde en verre | 12-05-15 | 12:41

Go Jesse! Je kan het! Ik luisterde altijd met veel plezier naar dat gezwam van je. Ik weet zeker dat je GroenLink op 0 zetels kan krijgen. Zet hem op!

alusion | 12-05-15 | 12:41

Godverdomme, wat een kuttekst.
Nounounou dat is weer grote klasse, GS.
Autohaterspartij, snotneus , tuinkabouter... ik begrijp je frustraties best maar klaarkomen op dit soort idiote teksten, heb je geen wijf of zo?
mallekater | 12-05-15 | 12:29

@mallekater: idiote teksten? Ik vond het juist zeer beeldend en grappig geschreven door Van Rossem. Ben je zelf wellicht gefrustreerd?

datdantochweerwel | 12-05-15 | 12:40

Zullen we afspreken dat werklozen mogen kiezen tussen : 1. Uitkering behouden en stemrecht verliezen. 2. Stemrecht behouden en uitkering verliezen.

Het principe wie betaalt bepaalt zeg maar. Win-win voor de werkende bevolking en partijen als PvdA en Groenlinks houden snel op te bestaan. Kiest men toch voor het stemrecht (wat te betwijfelen valt) dan kosten ze de werkelijke bijdragers aan de maatschappij in ieder geval geen geld.

Raymond9177 | 12-05-15 | 12:33

Godverdomme, wat een kuttekst.
Nounounou dat is weer grote klasse, GS.
Autohaterspartij, snotneus , tuinkabouter...ik begrijp je frustraties best maar klaarkomen op dit soort idiote teksten, heb je geen wijf of zo?

mallekater | 12-05-15 | 12:29

Nu ben ik geen aanhanger van GroenLinks, maar eerlijk is eerlijk. Bram van Ojik zou ik allesbehalve een tuinkabouter willen noemen. Iemand die altijd zeer helder formuleert. Een realist ook, die ruiterlijk toegeeft als hij ergens iets verkeerd gezien heeft. En goede argumenten op de koop toe.

Butters | 12-05-15 | 12:26

Groenlinks, dat is zo'n gesloten idealistische organisatie waarvan de handel & wandel zich het beste laat voorspellen door de boeken van George Orwell te lezen.

Wat zou die enge Van Ojik gedaan hebben om de opperste sovjet te mishagen?

Jan Passant mk2 | 12-05-15 | 12:25

Heeft Tofik Dibi al iets over white privilege geroepen?

Veritas Splendor | 12-05-15 | 12:21

-weggejorist-

hetzwijns | 12-05-15 | 12:20

Peter_K | 12-05-15 | 12:13
Je vond het zeker belachelijk dat ze op Kreta na al die jaren nog steeds geen Nederlands praten maar wel op het geld van de hardwerkende Nederlander teren?

kicktherabbit | 12-05-15 | 12:19

Peter_K | 12-05-15 | 12:13

Misschien lag dat, net als vaak bij Wilders, meer aan de vorm dan aan de inhoud?

Weird Guilders | 12-05-15 | 12:16

@Everest4939 | 12-05-15 | 11:28
Alles en iedereen die een geluid produceerd wat maar enigszins op dat van de PVV lijkt wordt buitengesloten.
Daar hoef je niet eens een PVV'er voor te zijn. Ik heb eens een PVV-achtige mening geventileerd tijdens een georganiseerde vakantie en dat was meteen reden genoeg voor de goegemeente om die vakantie voor mij te verzieken.

Peter_K | 12-05-15 | 12:13

Is Jesse Klaver zoveel jonger dan de super intelligente redactie hier dan? Goed dat er eindelijk eens een jong iemand de kar mag trekken. Ik voel me altijd zo ondervertegenwoordigd als jongere als ik die grijze muizen hoor praten over 'drones', 'spam', het 'cyberweb', 'DDOS', 'emoji', 'hackers', 'het internet der dingen', 'cyber security', 'privacy', 'internetvrijheid', 'netneutraliteit', 'downloaden' etc. Ze staan verder van de hedendaagse werkelijkheid af dan ooit. Nu kan iemand ze ook tijdens de verkiezingen een fatsoenlijk weerwoord bieden. We hebben in de politiek meer behoefte aan jongeren dan ooit. Hopelijk zet GL een nieuwe trend in gang.

En niks mis met een Tesla en zelfrijdende auto's, dingen die VVD'ers en CDA'ers alleen nog maar van science fiction films kennen maar die deels nu en voor de rest over een paar jaar al werkelijkheid zijn. Ontwikkelingen die onze complete manier van reizen, transport en van stedelijke ontwikkeling op de schop gaan gooien. Mark my words. Dat deze ontwikkelingen en die van de afgelopen 10 jaar tijdens de verkiezingen nog steeds geen thema zijn verbaast me zeer. Meer jongeren!

kicktherabbit | 12-05-15 | 12:09

"Die Van Ojik zei nog wel eens wat zinnigs."? O ja joh? Zoals dat hij tegen militaire inzet tegen IS was en zei 'vooral de dialoog' aan te willen gaan? Ga er dan heen, Bram, met je 'dialoog'; we zien je graag terug in een oranje overall bij Jihadi John. Totaal gratuit gutmenschgelul, maar ja, zo kennen we GL.

Ja nee, geen mening | 12-05-15 | 12:08

Net twee weken 29, één Marokkaanse ouder, dat belooft veel goeds.... de strijd tegen belastingontduiking van bedrijven is hij al aangegaan, de volgende stap, hoop ik; de strijd tegen fraude door Marokkanen met tweede huizen en nog meer zooi, hij spreekt vast de taal en wet exact hoe dat er daar aan toe gaat, eindelijk een GL-er met inzicht in de cultuur van Marokkanen en hij zal zich hier hard voor gaan maken om Nederlands belastinggeld te beschermen!
lol , niet dus.

Dibe | 12-05-15 | 12:08

Jammer, hij is enig van de weinige linkse snuiters die wel eens wat zinvols zei. Die Jesse Klaver is een drammerige blaaskaak en een snotneus. Dat gaat niets worden.

denoorman | 12-05-15 | 12:07

Twee zetels, waarom aandacht aan besteden

Bokito ergo sum | 12-05-15 | 11:58

Hoewel het niet mijn partij is is het toch jammer dat Van Ojik weggaat. Hij was een van de betere debaters. Dat zal gemist worden!

Hyppo Kriet | 12-05-15 | 11:58

Wat heeft Jesse eigenlijk gedaan voor zijn politieke carrière. Ik heb ook interesse de politiek in te gaan, of eigenlijk is het meer dan ik het gevoel heb wel te moeten omdat er zo veel mis is waar niemand wat aan wilt te doen. Maar het lijkt me dan wel zo goed om ook wat ervaring op te doen op verschillende plaatsen in het bedrijfsleven.

DerUnterMensch | 12-05-15 | 11:57

Dus hij krijgt wachtgeld...
Maar wat heeft hij nou betekend voor de Nederlandse Samenleving??
Leegte holle frases en slinks gekonkel.
Dat je gelukkig mag worden Bram met het belastinggeld.

diddley2 | 12-05-15 | 11:55

Wat een eelt hebben ellebogen van Jesse inmiddels.....

ikdenkwat | 12-05-15 | 11:54

WTFdK bedoelde ik, goed nummer :)!

Watching the Wheels | 12-05-15 | 11:54

@tipo | 12-05-15 | 11:50
WTF :).

Watching the Wheels | 12-05-15 | 11:52

Die Tofik ik hoor hem hier huilen en huilen en huilen, het is allemaal rassies! het isse niet eerlijk zij zijn groot en ik ben Bibi !!!

nikkipikki | 12-05-15 | 11:51

Op zijn pagina op Wiki heeft hij wel mooie Droopy-ogen, daar zullen vast wel een hoop vrouwen en nog meer homo's zich aangetrokken toe voelen.

eerstneukendanpraten | 12-05-15 | 11:51

@LangeTijdGeleden | 12-05-15 | 11:39
Ze worden door Bilderbergachtige netwerkjes aan het hoofd van die linkse partijen geplaatst net als bij veel rechtse partijen in onze fopdemocratie? Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker ;).

Watching the Wheels | 12-05-15 | 11:50

@Everest4939 | 12-05-15 | 11:28
Hé ja, als je zegt dat je PVV stemt is dat op sommige plekken al genoeg om je baan kwijt te raken - laat staan dat je er eentje kan krijgen als ze je al als PVV'er kennen. Hoeveel krijgt een Kamerlid tegenwoordig, een ton of zo? Dan heeft het voor de maatschappelijke kosten pas nut als deze paria een baan van €30.000+ weten te bemachtigen, en kost het zelfs meer als ze voor minimumloon champignons gaan plukken (want als ze werken wordt het wachtgeld aangevuld tot 100%).

Vooralsnog krijg ik bij deze mensen nog niet het idee dat ze het om het wachtgeld doen. En dat is wel even anders bij iemand die zelf opzij stapt en middels het wachtgeld de tijd tot aan zijn pensioen verzekerd is van inkomen.

Pierre Tombal | 12-05-15 | 11:49

Jammer, vond van Ojik van een goede kerel.

i-Wonder | 12-05-15 | 11:49

Die partij is overbodig maar die Bram is wel ok, kan ik helaas niet zeggen van die vmbo 1/2 mocro met achterstand Jesse. ligt wel beter bij de soppende links vrouwen met snor gok ik zo.

nikkipikki | 12-05-15 | 11:49

Wat is dit nou weer.. Ik vind Groen Links een walgelijke partij, maar Ojik was wel altijd scherp in het debat en ik hoorde hem graag praten. Wat zijn de opties? Het lek, ziek, of volgende maand aangesteld als nieuwe weet ik veel wat bij Triodos bank?

waarisdelol | 12-05-15 | 11:48

Iedere stem die niet bij de PvdA terecht komt is er eentje maar GroenLinks is dan wel het aller slechtste alternatief. Ze willen onze provinciehoofdstad ook al onleefbaar maken, kijk ook eens naar het hoofd van deze wethouder, die man is toch niet serieus te nemen? (video rechtsboven even aanklikken en je weet niet wat je ziet)

www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=...

eerstneukendanpraten | 12-05-15 | 11:48

Heeft Tofik Dibi nu al zijn tweets verwijderd?

CoffeePatch | 12-05-15 | 11:47

Weer een veteraan (dienstweigeraar lol) in de gelederen van het linkse leger ex-kamerleden.

Rien7847 | 12-05-15 | 11:46

Tjeempie, Snotneus van de WegMetOns-Club haalt een 100 procent groene megabonus uit zijn nieuwe bijnaam. Dat wordt crisisoverleg bij de PvdA. En zorgt misschien ook voor enig ongemakkelijk heen en weer schuiven op SP-zeteltjes.
Slimme zet van Van Ojik, dus, qua de jeugd heeft de toekomst. Historische kennis, realiteitszin en verantwoordelijkheidsgevoel voor Nederland zijn voor deze vacature tenslotte niet vereist.

De Vrijlansier | 12-05-15 | 11:46

Wie gaat in plaats van Van Ojik in de kamer zitten voor Groen Links?

Fatwabuster | 12-05-15 | 11:44

Goede vent, gaf altijd goede onderbouwing bij zijn standpunten en was consequent (zouden meer politici moeten doen), geen babbelaar, jammer dat hij stopt.

Watching the Wheels | 12-05-15 | 11:43

LangeTijdGeleden | 12-05-15 | 11:39
Je vergeet zijn (korte) academische studie: politicologie: schakelprogramma Europese politiek (niet voltooid), Universiteit van Amsterdam, van 2008 tot 2009

CoffeePatch | 12-05-15 | 11:42

Tofik moet je in de gaten houden. Die gaat mega hard radicaliseren. Klaver is ook echt een snotneus en zal gl nog verder afbreken.

centenkrabber | 12-05-15 | 11:41

Het wordt tijd dat er een kiesdrempel van minimaal 5% komt zodat we deze marginale partijen naar de grachtengordel kunnen verbannen waar ze in hun eigen Utopia kunnen door reuzelen.

dehondvanodysseus | 12-05-15 | 11:40

Het wordt tijd dat er een kiesdrempel van minimaal 5% komt zodat we deze marginale partijen naar de grachtengordel kunnen verbannen waar ze in hun eigen Utopia kunnen door reuzelen.

dehondvanodysseus | 12-05-15 | 11:40

Jesse Klaver loop"baan":

VMBO genoten (nergens notering van HAVO of MBO-4 naar HBO?)
2006-2009 - Lid Bestuur DWARS (gesubsidieerde club voor Groenlinks jongeren)
2006-2009 - Studie "Social Work" (LOL) aan Avans Hogeschool (HBO, dus zou ergens tussendoor z'n Havo papiertje moeten hebben gehaald, of een MBO-4 opleiding moeten hebben gedaan)
2009 - CNV Jongeren Voorzitter (waarom bestaat deze club? Gesubsidieerd uiteraard.)
2009 - 3 maanden later SER lid. (HOE DE FUCK?!) Heeft als 23 jarige bepaald dat AOW leeftijd naar 67 moest.
2010 - Paar maanden later kondidge hij 2e kamer lidmaatschap aan bij Groenlinks.

Wauw, geen VOET, geen STAP en laat staan geen VINGER gezet in een écht bedrijf, is via mooie praatjes, zieligheid, omkoping of heel veel mazzel via via bepaalde stromingen in gekomen en bepaald zometeen hoeveel luiers u, met uw 50 jaar werken, mag dragen per week.

Dit soort mensen moet de toegang tot de 2e kamer ONMOGELIJK worden gemaakt! Hoe kunnen alle "linkse" mensen zo de 2e kamer ingluipen zonder ook maar een minuut écht gewerkt te hebben? Kijk naar Arrogander Pechold. 12 jaar gestudeerd, 2 studies niet eens afgemaakt, nooit écht gewerkt maar nu wel in de 2e kamer...

LangeTijdGeleden | 12-05-15 | 11:39

@ Meeroever: Als dat zo is dan hoop ik niet dat dat komt door teveel knagen aan tofu .....

loze stijl | 12-05-15 | 11:39

Door het vertrek van de heer Oink wordt groenlinks zeker niet minder groen+rood=bruin.

ben kokhals | 12-05-15 | 11:39

Tofik Dibi zit voor 6 jaar in de wachtgeldregeling dus die zien we over 4 jaar wel weer.

Mans5 | 12-05-15 | 11:35

Van Ojik of Klaver... Groen(s)Links is én blijft klein bier. En dat is goed zo.

Grijskijkert | 12-05-15 | 11:34

Lol, alle remmen op het spuien van wereldvreemdheid gaan er nu bij GroenLinks vanaf. Vervelende is dat ze in steden als Utrecht en Nijmegen daar ook echt beleid van gaan maken.....

flashforward | 12-05-15 | 11:33

De partij van milieu en pacifisme is geworden tot een oorlogsgedoger met culturele zelfhaat.

Feynman | 12-05-15 | 11:33

Hij gaat Klaverjasse.

Piet Karbiet | 12-05-15 | 11:32

Stap 1 in de terugkeer van Femke Halsema als lijsttrekker van GL voor de volgende verkiezingen is gezet...

1oog | 12-05-15 | 11:32

Die gaat dus maximaal van z'n wachtgeld genieten

Friendlyfreedom | 12-05-15 | 11:32

Hij wordt op handen gedragen door de NPO en de Vara.
Kan dus nooit wat zijn.
Doet alsof GL de wijsheid in pacht heeft en zet zich altijd krachtig af tegen PVV en ander rechts.
Nou en ,snapt niks van de wereld en helemaal niet van de realiteit.

pejoar | 12-05-15 | 11:32

Bram van het Lek.

Rest In Privacy | 12-05-15 | 11:29

Ik gun mijn Roosendaalse oud-plaatsgenoot deze functie wel, ik denk dat hij een stuk minder gek is dan Van Ojik. Deze laatste heeft al te veel decennia in sprookjes geloofd die kun je niet meer kwalijk nemen dat hij het contact met de werkelijkheid verloren is. Ik denk dat we Klaver vaker zullen betrappen op iets dat lijkt op realiteitszin.

pluk-87 | 12-05-15 | 11:29

Ojik moet opstappen. Het lekken naar De Telegraaf heeft toch nog een staartje gekregen.

Morgenhout | 12-05-15 | 11:28

Wel verfrissend dat iemand vrijwillig opzij stapt om plaats te maken voor de nieuwe generatie. Wat dat wachtgeld betreft, vooralsnog is de kampioen wachtgeld slurpers de PVV. Deze partij heeft een eindeloze stroom ex Kamerleden en gemeente raadsleden op haar naam staan en om het nog erger te maken gebruiken deze lieden de regeling nog extra lang ook. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/02/...

Everest4939 | 12-05-15 | 11:28

wijsheid komt met de jaren. maar in het geval van Ojik heeft het wel lang op zich laten wachten.

--sql error-- | 12-05-15 | 11:28

Als de wachtgeldregeling begint te vervelen zien we hem vanzelf terug in onze ondemocratisch gekozen 1e kamer.

Hoes Papier | 12-05-15 | 11:27

Vrijwillig opgestapt, dus geen wachtgeld?

Sorry, geen dienst | 12-05-15 | 11:26

Gelukkig maar! Je kan je toch niet voorstellen wat er zou gebeuren als deze situatie zou voortbestaan. Ik bedoel: Van Ojik had naar verluid een piemel en was niet voor de helft afkomstig uit een Maghreb-land.

Dan maar zo! | 12-05-15 | 11:24

@ Cuyahoga | 12-05-15 | 11:19
Een pareltje weer.

Lewis | 12-05-15 | 11:22

Tja, als je kunt kiezen tussen het dagelijks verkeren in een ongeleide roedel of wachtgeld dan lijkt de keuze niet moeilijk.

taxhond | 12-05-15 | 11:21

Hmm. Vond Van Oijk wel goed. Veel anderen vonden van niet. Is ie ziek?

Meeroever | 12-05-15 | 11:21

Dit zijn de kleine pareltjes in het nieuws.

Rest In Privacy | 12-05-15 | 11:20

Die 'Jesse' is geen leider. Hooguit kan hij wat potjes breken bij een scoutingvereniging in Purmerend maar het is géén leider! De snotneus.

MindControl | 12-05-15 | 11:20

Lood om oud ijzer, die partij is haar meerwaarde al vele jaren kwijt.

Lewis | 12-05-15 | 11:20

Slimme zet, een hoop jong (vrouw)volk zal op deze linkse feel good partij gaan stemmen. Het vreet weer mooi wat stemmen weg bij PvDA, SP en D66.

Où est Charlie? | 12-05-15 | 11:19

Een VMBO'er als partijleider.
Mooi man.
Vanmiddag presenteert RKC Waalwijk zijn nieuwe trainer:
Henk van Ravenswaaij.
Heeft in zijn jeugd gehandbald bij Sissyboys pupillen-8, maar moest op 8-jarige leeftijd stoppen vanwege au aan zijn wang.
Daarna was hij op 11-jarige leeftijd van plan om een boek van Cruiff te kopen, om te leren voetballen, zodat hij toegelaten kon worden tot de jeugdopleiding van Ajax.
Helaas heeft hij dat boek nooit gekocht.
Een betere trainer kan je als club niet wensen, lijkt me, succes henk.

Cuyahoga | 12-05-15 | 11:19

Slim van Van Ojik. Paar jaartjes wachtgeld, dan met pensioen. Toch lekker da je er uit kan met 61 jaar. Profiteren, dat hoef je een groenlinkser niet te leren.

thijs4419 | 12-05-15 | 11:18

"Ik weet wel dat ik meer tijd wil voor mezelf en voor mensen in mijn naaste omgeving."
Eerst dus een tijd wachtgeld incasseren
"Voor GroenLinks kan ik me vast wel weer eens in een andere rol nuttig maken. Ook daar verheug ik me op."
en daarna de zakken flink vullen met af en toe 'n lezing geven.

Boris die Sauertopf | 12-05-15 | 11:18

Bram gaat nu, zoals het een linkse mens betaamd, uit zijn neus eten en gratis geld opstrijken.
Want ook voor Bram geldt: Links lullen en Rechts je zakken vullen!!!
Brammetje het ga je goed! hou je van vissen?

kippevlees | 12-05-15 | 11:17

hey Jesse ... Congratszz jonguh!
KOM OP! En nu die Formule 1 [Zandvoort ???] pluggen en wel subiet!

Centauri3 | 12-05-15 | 11:17

Dat 'snotneus' blijft nog heel lang aan Jessetje kleven. Kereltje Pechtold en Snotneusje Klaver.

ole guapa | 12-05-15 | 11:17

Eerlijk is eerlijk.... Van Ojik was nou niet direct van het dramaqueen niveau als Dibi, Sap en de 'snotneus' die we nu krijgen....

Fatwabuster | 12-05-15 | 11:16

eerste slachtoffer 'geheime' linkse fusie onderhandelingen ?
Bram zit prive vuistdiep in windmolenparken en dat komt naar buiten ?

(c)ZWITSUL | 12-05-15 | 11:16

Ik hoop wel dat Tiny Cocks senator blijft.
Alleen vanwege zijn naam.
En wat zal Tofik Bibsi balen idd.

Piet Karbiet | 12-05-15 | 11:16

-weggejorist-

Ronnie uit Helmond | 12-05-15 | 11:15

"Update: De linkse NPO zendtijd was alvast gepland & geboekt."

De verkleving tussen linkse politiek en hun laafjes op het mediapark wordt weer eens schrijnend duidelijk.

Godsammekraken | 12-05-15 | 11:15

Bram gaat lekker genieten van de wachtgeld regeling, lang genoeg meegedraaid (letterlijk en figuurlijk) om met opgeheven hoofd, zijn visie, vandaag nu opvreter te zijn.

MarcS | 12-05-15 | 11:14

Blegh, nog meer Jesse de Marokkaan op tv. Verschrikkelijk.

Ceauceausneaut | 12-05-15 | 11:13

@Kaan78 | 12-05-15 | 11:09
Yep. Goed voor rechts. Prima boegbeeld voor een ideologisch failliet zooitje warhoofden.

Godsammekraken | 12-05-15 | 11:12

Gaat hij weg door een blunder of uit principe?

Oh wacht... geld

Pastor Sippenhaft | 12-05-15 | 11:12

@ProAsfalt | 12-05-15 | 11:10
Nee! Met het opheffen van de GroeneKhmer ben je nog niet van hun stemvee af. Verdeeldheid op links FTW!!

Godsammekraken | 12-05-15 | 11:11

Het vorige topic was slechts 12 minuten oud....

necrosis | 12-05-15 | 11:11

Hoe is het toch mogelijk, dat de lichtste altijd boven komen drijven. Gelukkig maar onzin partijtje in de marge. Je zou zo'n koekwaus als premier krijgen, oh wacht ....... Mark is ook niet echt een zwaar gewicht.

MarcS | 12-05-15 | 11:11

Bram heeft zijn tweede midlife crisis. Hij trekt zich een tijdje terug in een terroristenkamp.

Godsammekraken | 12-05-15 | 11:10

Van mij mag GroenLinks wel worden opgeheven. Zij combineren het slechte van Links en het slechte van Rechts net zoals vele andere partijen zoals de VVD (Groen-Rechts VVD), D'66, PvdA, et cetera.

ProAsfalt | 12-05-15 | 11:10

Gelukkig geen mevrouw Van Tongeren ("Ik heb altijd gelijk maar ik krijg het nooit.)

Alhoewel iets met hond, kat, bijten.

crocelodocus | 12-05-15 | 11:09

Jammer dat hij stopt. Hij was goed.

Kaan78 | 12-05-15 | 11:09

Kunnen jullie Tofik Dibi horen vloeken? Ik wel. Zit nu in Haarlem.

Godsammekraken | 12-05-15 | 11:08

Bram wil geen lijsttrekker worden. Misschien weet hij meer dan wij, qua aankomende verkiezingen.

rara | 12-05-15 | 11:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken