Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cees is gek geworden

De negers van GeenStijl groeten uHet CDA is nu echt gek geworden. Zo wil staatssecretaris Cees van der Knaap (Defensie) dat we bewindslieden voortaan weer met excellentie gaan aanspreken. Cees wordt binnen de hiërarchisch ingestelde krijgsmacht nog wel voortdurend 'excellentie' genoemd en dat vindt Cees "fantastisch". Maar buiten de muren van Defensie is er volgens Cees minder respect voor ministers en staatssecretarissen "die vaak in heel moeilijke situaties moeten opereren." Cees ergert zich dan ook groen en geel aan de cultuur van het elkaar aanspreken met de voornaam. Zo zag Cees ooit toenmalig vice-premier Jorritsma uit een vergadering komen. "Ze zocht haar chauffeur, die over het Plein schreeuwde: Annemarie! Ik ben hier!" Volgens Cees de wereld op zijn kop. Excellentie zou dit kabinet weer cachet moeten geven. Er mag volgens Cees namelijk best enige afstand zijn. Beste Cees, die afstand is er al hoor. Met dank aan Jan Peter en Piet Hein...

Reaguursels

Inloggen

Waarom die van der Knaap exellentie genoemd wil worden?
Ik zat meer te denken om hem:SEXELLENTIE
te noemen,als hij zijn ballennetje trouwens nog kan vinden!

nummertje | 19-04-05 | 08:44

nieuw!

nieuw! | 19-04-05 | 03:33

Tis en blijft een SMEER-CEES ha ha ha ;)

Kris | 19-04-05 | 00:10

@jezus .. hehehehe .. laat ik het zo zeggen dat de platen die ik bij me had zaterdag je ziel kunnen fixen of slopen ... de verhoudingen waar ik het over had bij de ziel ... kunnen overeenkomen met de verhoudingen tussen de noten in muziek ... intervallen heet dat ...

maar dit gaat effe te diep ... ;)

Draaitafel Demagoog | 18-04-05 | 13:09

@ziel .. je geeft niet echt antwoord op me vraag ... maar ik zal vertellen hoe ik er over nadenk .. god is alles en je ziel is je relatie tot dit alles waarbij jezelf centraal staat ... zoals een soort spin in zijn web .. als je ziel uit balans is, is er een frictie in de verschillende verhoudingen tussen jou en alles .. meestal is dat in relationele sfeer .. die grijpen het meeste aan ... enige dus waar de ziel op zoek naar is rust en balans .. dan maakt het niet uit of sommige verhoudingen scheef staan .. zolang er maar een tegengewicht wordt geboden ... wat men vaak vindt in een soulmate ..

en ook over dope moeten we het vaker hebben ... als je ziel namelijk niet in balans is .. lees hier effe: je zit niet goed in je vel ... dan moet je het niet doen ... dope versterkt de waarnemingen en moods .. koffie en alcohol vallen bij mij trouwens ook onder drugs .. echter dope kan je wel helpen inzicht te geven in je zielsverhoudingen ... maar dan moet je het niet als een vlucht maar als confrontatie gebruiken .. en met respect behandelen .. zeker harddrugs kunnen je overnemen .. dan praat je bij een junk niet meer met de mens maar praat je met de drugs ... ( copyright van dr phil btw)

daarnaast is aangetoont dat drugs geen psychisch klachten veroorzaken maar dat de mensen die klachten al hadden en dat ze door dope alleen meer aan de oppervlakte komen ..

Voor de rest geloof ik niet in scheiding van lichaam en geest .. deze 2 zijn wat mij betreft 1 ... lichaam zegt iets over de geest en andersom ... ze zijn verbonden ...

liefde op het eerste gezicht weleens van gehoord ? is ogenschijnlijk een puur lichaamelijks iets .. maar vaak zijn er achter de schermen meer connecties dan het rationele oog op eerste gezicht zou willen geloven ...

over de overdraagbaarheid van de ziel moeten we het de volgende keer maar hebben .. mijn geestje is beetje moe ..

Draaitafel Demagoog | 18-04-05 | 13:00

WHAHAHAHAHA

RESPECT MOET JE VERDIENEN EIKEL!!!

mazzl | 18-04-05 | 09:17

Het is toch prachtig om te zien hoe hij zijn best doet om de politiek dichter bij de burger te brengen! Euh...

angular | 17-04-05 | 18:38

We kunnen er veel over zeggen, maar één ding is zeker:

Cees komt nu eindelijk in de publiciteit! Hij heeft er verschrikkelijk hard voor moeten werken. Doe hem dat maar eens na.

aldi | 17-04-05 | 17:27

En dit is natuurlijk ook compensatiegedrag. De arme man heeft waarschijnlijk al een stevig minderwaardigheidscomplex op de MULO opgelopen. En later nog een keer, toen JP zijn baas bleek te worden.

HardeHand | 17-04-05 | 15:10

Hoe was het ook alweer... respect moet je verdienen en niet willen afdwingen.

HardeHand | 17-04-05 | 15:05

Genoeg geceest, kent er iemand nog een leuke mop?

litebyte | 17-04-05 | 12:45

@Kansatsu.. u ziet het wel errug duidelijk, JIJ moet net zo als IK (excellentie) van Japanee komaf zijn (^^)

litebyte | 17-04-05 | 12:43

Mr Starfucker, ik neem aan dat de * voor een u staat, ik zou zeggen it's all in the name. Ik hoop dat u aan het scheel kijken geen hoofdpijn heeft overgehouden. Ik ben het met u eens dat de houding van veel dienders veel beter kan. Het is echter wat lastig om van al die dienders, dat geldt ook voor andere niet bekenden of b.v. gezagsdragers, op het moment van confrontatie vast te stellen of zij het wel hebben verdiend om met enig respect te worden behandeld. Het is dus verstandig en zeker fatsoenlijker daar van uit te gaan tot het tegendeel wordt bewezen door de persoon ik kwestie. Dat heet in de rest van de wereld omgangsvormen. De "discussie" spitst zich toe op de persoon Van der Knaap, voorspelbaar want hij is de boodschapper. Ik probeerde de discussie te koppelen aan de functie i.p.v. de persoon. Dat we in 2006 leven is m.i. geen legitiem argument voor de alom heersende hufterigheid en respectloosheid, het is een domme dooddoener. De anecdote, ach die paste toevallig leuk in het thema, niet meer dan dat. De aanspreektitel excellentie is in de 70er jaren door de grote roerganger Den Uyl in de ban gedaan tegelijk met de uitverkoop van veel normaal fatsoen door de wollensokken generatie en geestverwanten. Ik wens u verder een fijne dag zonder schele hoofdpijn.

kansatsu | 17-04-05 | 12:01

@kanatsu Laat lieden als Van der Knaap het respect maar afdwingen. Verder is de maatschappij aan het veranderen en dat vraagt weer een andere instelling van bovenonsgestelden.En dan die politie-anekdote: die slinger beweging gaat weer de andere kant op. Je wordt over het meest lullige dingen aangesproken en bekeurd, zeiken tegen een boom bijvoorbeeld, en bij de minste tegenspraak gaat er een bon overheen. Wegens belediging. Laat de heren agenten net als CCCCCCCCCEEEEEEEEEESSSSSSSS van der Knaap het respect maar weer terugverdienen. Dat kunnen ze niet vrees ik. Respect leg je niet op, dat dwing je af. Verder van moraliserende teksten zoals van jou ga ik op zondagochtend echt scheel kijken. Wat een gelul. Het is geen 1948, maar 2006.

Starf*cker | 17-04-05 | 10:41

@succesvol
Zijn opleiding tot daar aan toe maar heb je gezien hoeveel jaar zo'n joker in het bedrijfsleven gezeten heeft ? Als hij al niet een keer is blijven zitten op de MULO heeft die van zijn 16e tot zijn 19e een vaag baantje bij V & D gehad en dat was het wel zo'n beetje. De rest van zijn tijd heeft hij wat aan lopen klooien bij de overheid en vakbond. Die moet helemaal niet geweten hebben wat hem overkomen is toen ze hem staats secretaris gemaakt hebben en is gaan geloven dat hij werkelijk zo goed is. Maar ja, er zitten er meer in de regering die helemaal geen idee hebben qua hun achtergrond en opleiding (graad in geschiedenis...)wat er in de wereld en bedrijfsleven speelt.

cousin | 17-04-05 | 10:36

@kansatsu: hear hear.
@all: Show some respect man (Huub van der Lubbe Live).

Polderdrama | 17-04-05 | 10:25

De binding die deze staatssecretaris heeft met 'onze wereld' bestaat voornamelijk uit de zwaartekracht............

HenkV | 17-04-05 | 09:40

Beste Cees,

excellentie is voorbehouden aan kerkelijk leiders. Dat jij als CDA-knurft enige grootheidswaanzin hebt lijkt me normaal, maar kom terug van die wolk en kijk het volk weer op dezelfde hoogte aan. Blijkbaar is staatssecretaris nog niet genoeg voor je. Ze zijn op dit moment aan het kiezen voor een nieuwe paus. Iets voor jou ?
Past ook wel in je carrrierepad. Kan je eindelijk van oorlogsvoeren echt je beroep maken.

Boomer | 17-04-05 | 09:28

vergelijk deze snor met de snor van Hans Alders (je weet wel die snor in Groningen), we beginnen met hun opleiding en dan begrijp je waarom het vertrouwen in de politiek vrijwel verdwenen is.

succesvol | 17-04-05 | 08:38

ik weet dat deze flapdrol een gesjeesde mafkees is, ik zag hem op de tv een wel erg vreemd gebruik van de nederlandse taal maken, hij mag wat mij betreft voor een uitkering naar de koningin, even kijken hoe zij hem aanspreekt.

succesvol | 17-04-05 | 08:25

Het overgrote deel van de reacties die ik hierboven heb gelezen zijn schrijnende voorbeelden van de ongelooflijke hufterigheid die in NL gemeengoed lijkt te zijn. Sorry moest mij even van het hart. Het gaat niet om de persoon maar om de functie. In zo ongeveer de rest van de wereld is het normaal dat een bewindsman/vrouw met excellentie wordt aan gesproken ook in de aanhef van een brief. Hier weten we natuurlijk weer veel beter hoe het hoort. Een passende anecdote over omgangsvormen:
Mag ik tegen een agent ezel zeggen vraagt een straatschoffie aan een agent. Scheer je weg kwajongen antwoordt de agent. Oh sorry hoor zegt het schoffie en vervolgt, mag ik tegen een ezel wel agent zeggen dan? Als je dat leuk vindt zegt de agent, dan moet je dat maar doen. Dag agent, zegt het schoffie.

kansatsu | 17-04-05 | 04:47

Het overgrote deel van de reacties die ik hierboven heb gelezen zijn schrijnende voorbeelden van de ongelooflijke hufterigheid die in NL gemeengoed lijkt te zijn. Sorry moest mij even van het hart. Het gaat niet om de persoon maar om de functie. In zo ongeveer de rest van de wereld is het normaal dat een bewindsman/vrouw met excellentie wordt aan gesproken ook in de aanhef van een brief. Hier weten we natuurlijk weer veel beter hoe het hoort. Een passende anecdote over omgangsvormen:
Mag ik tegen een agent ezel zeggen vraagt een straatschoffie aan een agent. Scheer je weg kwajongen antwoordt de agent. Oh sorry hoor zegt het schoffie en vervolgt, mag ik tegen een ezel wel agent zeggen dan? Als je dat leuk vindt zegt de agent, dan moet je dat maar doen. Dag agent, zegt het schoffie.

kansatsu | 17-04-05 | 04:46

Het overgrote deel van de reacties die ik hierboven heb gelezen zijn schrijnende voorbeelden van de ongelooflijke hufterigheid die in NL gemeengoed lijkt te zijn. Sorry moest mij even van het hart. Het gaat niet om de persoon maar om de functie. In zo ongeveer de rest van de wereld is het normaal dat een bewindsman/vrouw met excellentie wordt aan gesproken ook in de aanhef van een brief. Hier weten we natuurlijk weer veel beter hoe het hoort. Een passende anecdote over omgangsvormen:
Mag ik tegen een agent ezel zeggen vraagt een straatschoffie aan een agent. Scheer je weg kwajongen antwoordt de agent. Oh sorry hoor zegt het schoffie en vervolgt, mag ik tegen een ezel wel agent zeggen dan? Als je dat leuk vindt zegt de agent, dan moet je dat maar doen. Dag agent, zegt het schoffie.

kansatsu | 17-04-05 | 04:44

Cees doet me ineens denken aan een bepaalde, veel besproken, bevolkingsgroep die ook steeds respect eist zonder dat daar wat tegenover staat.
Hoe fout kan je zijn als ambtenaar...., ik kan gewoon haast niet geloven dat zo iemand dat serieus meent.

DikkeLeo | 16-04-05 | 22:05

Als je tenminste nog respect kon hebben voor hem, dan kon je er nog over nadenken.

Maarja, de respect voor deze Cees en de rest van het kabinet is ver te zoeken. (Ik heb het tenminste nog niet gevonden......)

Duz dit is een stupid actie, en verdiend afgeknald te worden!!!

tha judge | 16-04-05 | 20:31

I'm out of here... ietwat hoog RIAGG gehalte...;)

tot in ander topic mensen en andere 'wezens'...

ziel | 16-04-05 | 20:12

@Iedereen: vanaf nu wil ik door iedereen aangesproken worden als Mijn Heiland, Mijn Verlosser of Mijn Redder. Lekkere chickies mogen nog steeds "Oh Jesus!" of "oh Mijn God!" kreunen. En nou niet meer zeggen dat het geloof in Mij geen keuzemogelijkheden biedt hè! O;-) Nee serieus: Ik ben ook maar een mens en als mens zijnde vind ik dat meneer van der Knaap wel belangrijker zaken heeft om zich druk over te maken. Bijvoorbeeld over het feit dat zijn functie nog steeds nodig is.

Jezus van Nazareth | 16-04-05 | 20:06

@Conan de Rabarber:
Duh... O;-)

Jezus van Nazareth | 16-04-05 | 19:57

@Jezus, Door jou wil ik aangesproken worden als Conan de Rabarber, mijn vrienden mogen "de" zeggen ;)

Conan de Rabarber | 16-04-05 | 19:49

On topic: Ik droeg in Mijn tijd een witte jurk en Mijn naam wordt tegenwoordig veelvuldig als vloek gebruikt, maar toch word Ik ook nog steeds door miljoenen mensen op handen gedragen. Respect heeft dus blijkbaar niks met kleding of aanspreektitel te maken en alles met je daden. Ook leuk: If Jesus wouldn't have been crusified, he would be dead by know anyway. Dus waar hebben we het over, hahahahaha! O;-)

Jezus van Nazareth | 16-04-05 | 19:43

Door mulo, v&d, beroepsmilitair, vakbondsbaantje en lid RTV kliniek psychiatrie valt het vermogen weg ooit nog te tutoyeren.
Huidige tijd : noem man en paard en voorkom vergissingen.
Heeft niets met respect te maken.

penpal | 16-04-05 | 19:26

@ Jezus

Inderdaad de mens zelf kiest voor goed of kwaad. Maar de verleider is satan. De keus is aan de mens om hieraan toe te geven of niet;)

Maar goed ... TERUG naar Cees...

ziel | 16-04-05 | 19:24

@Conan de Rabarber:
Door jou wil Ik aangesproken worden als Zijne Heiligheid. De rest mag gewoon Jezus zeggen... Maar je hebt gelijk, we raken wel erg off topic zo. Mag ik blijven als ik weer on topic wordt? O;-)

Jezus van Nazareth | 16-04-05 | 19:15

Laat ze eerst maar eens fatsoenlijk regeren, daarna zien we wel of ze de titel excellentie waard zijn...

Alslajemedood | 16-04-05 | 19:11

.opperhooligan

Daar heb je gelijk in....

brutus68 | 16-04-05 | 19:08

De buurt gaat flink achteruit met al die reli en gristelijke brainwash discussies.
Pleur een eind op.

Conan de Rabarber | 16-04-05 | 19:07

@Brutus,
als piet hein het achterhaald vind, dan is het achterhaald door datgene dat achterhaald is. Dat is heel erg dus, stom idee van een op aandacht en respect beluste staatssecretaris.

Opperhooligan | 16-04-05 | 19:06

Zag net het 6 uur nieuws, zelfs Piet Hein was van mening dat dit achterhaalde onzin is.....

brutus68 | 16-04-05 | 19:04

Ok,respect voor de functie, respect voor de persoon. Maar wil dat zeggen dat we iemand aan moeten spreken met excellentie. De mensen waar ik het meeste respect voor heb spreek ik niet per definitie aan met U ofzo. De meeste zelfs gewoon met je.

Opperhooligan | 16-04-05 | 18:54

@ziel: De uitspraak 'Ik ben die Ik ben' zou je wat moeten zeggen. Je waarschuwingen voor Satan die zich als God voordoet heb Ik vaker en in vele bewoordingen gehoord. Ik meen er uit op te kunnen maken dat je gelooft in Goed en Kwaad. Drugs zijn voor jou blijkbaar een manifestering van het Kwaad. Aan jou stel ik de vraag: wie bepaalt wat Goed en wat Kwaad is? Zijn daar universele regels voor? Of is de beleving van Goed en Kwaad een persoonlijke, ingegeven door externe invloeden als religie, maatschappij etc. Zou het wellicht zo kunnen zijn dat de 'enge wezens' een manifestatie zijn van angst en/of schuldgevoel over het drugsgebruik in combinatie met de werkzame stoffen in de betreffende drug? Begrijp me niet verkeerd: Ik zeg hier niet mee dat drugsgebruik onschuldig is, het kan je zeker ten onder laten gaan. In de Christelijke optiek zou je dan kunnen spreken over Satan, aangezien drugsMISbruik ingaan tegen het Leven zelf is en daarmee tegen God, zoals jullie Hem noemen. Dat kan uiteindelijk alleen maar leiden tot de dood. Je hoeft maar naar een gemiddelde junk te kijken om dat in te zien. Is dat dan een straf van God? Een Christen zou zeggen ja. Ik zeg: je straft jezelf door het Leven te verloochenen en daarmee straf je God. Want jij bént God! Daarmee leg je de verantwoordelijkheid voor jouw leven bij diegene waar het thuishoort: jijzelf. Het is heel makkelijk en veilig om alles wat goed gaat in je leven toe te schrijven aan God en Satan de schuld te geven van alle slechte dingen. Maar vraag je dan ook eens af waar JIJ in dat plaatje staat.

Jezus van Nazareth | 16-04-05 | 18:51

Mijn chauffeur noemt mij altijd 'smerige ranzige pedo' als hij mij van de kliniek naar het dagbestedingscentrum brengt.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 18:46

Mijn chauffeur doet dat nou ook. Goed idee Sees! Misschien ook een schermpje tussen jou en die vlegel zoals de taxi´s in NYC

Pancho | 16-04-05 | 18:29

Ik wil Cees wel zak stront noemen. Dat is de titel die hij echt verdient.

Framoes | 16-04-05 | 18:23

Sorry mensen voor de offtopic, excuus. WAt een Cees allemaal wel niet teweeg kan brengen...

ziel | 16-04-05 | 18:20

@ 'Jezus van Nazareth' ;)

Ik lees kernen van waarheid gemengd met verwarring;)... zo te lezen ben je een oprechte zoeker. (Of 'vinder' zoals je zelf denk zou zeggen...)

Wist je dat bepaalde drugs ervoor zorgen dat er demonen in je leven komen... Ken iemand die gebruikte LSD en dacht dat het goed voor je was. MAar persoon in kwestie zag ineens allemaal enge wezens die om haar ziel vroegen, ofwel eisten. Het lijkt onschuldige stuff... maar is in wezen een surrogaat vervulling van je ziel... Satan wrodt weleens het 'aapje vna God' genoemd. dit doelt op het misleidende karakter van hem door God na te apen. Het lijkt alsof het van God komt, die het goede met ons voorheeft, maar in wezen blijkt het een valsstrik van misleiding om je ten onder te laten gaan(=doel van satan voor de mens:slopen)

Misschien herken je dit wel. Misschien ook niet. Wat ik vertel is gebaseerd op een ervaring, niet op een theorie overigens...;)

so watch your steps...

ziel | 16-04-05 | 18:19

@Draaitafel Demagoog: Maar jullie zijn ook allemaal het evenbeeld van God! Er is ook helemaal niks met God willen zijn, aangezien jullie (net als Ik) naar Zijn evenbeeld zijn geschapen! God is in alle dingen, of, zoals Hij het zelf ooit eens zo mooi zei: Ik ben de Alfa en de Omega, ofwel het Begin en het Einde en alles wat er tussen zit. God is overal en zit in alles en iedereen. Dat is wat jullie de Heilige Geest noemen. Die kun je ervaren met hulpmiddelen als DMT (of met een jointje, als je iets minder heftig te werk wilt gaan... O;-), maar ook door een lekkere vrijpartij, een oud omaatje helpen met oversteken, een mooi schilderij of door het eten van Belgische chocola. Op die momenten ervaar je het Leven Zelf, in al haar rijkdom aan creatie. Dat gevoel staat los van alle dogma's die de mens in haar oneindige onwetenheid heeft bedacht, en is universeel toepasbaar. Alle vergelijkingen met mensen die God zouden willen zijn gaan dan ook mank, aangezien ze het daadwerkelijk zijn! Ze moeten alleen nog leren er ook naar te handelen. Geen respect dus voor kleding of titel, maar voor het Leven zelf! Als iedereen volgens dat principe zou leven, zouden een hoop discussies overbodig worden en werd het leven op jullie Planeet een stuk prettiger. En oh ja: Satan heeft voor zover Ik weet geen platenmaatschappij in beheer (en ik ben Alwetend). Ik denk dan ook dat je Heilige centjes uiteindelijk rechtstreeks naar de Hemel B.V. gaan... O;-)

Jezus van Nazareth | 16-04-05 | 18:01

@Draaitafel Demagoog 16-04-05 @ 17:24

Je stelt een vraag, maar het is een vraag waar iedereen een ander antwoord op zal geven, terwijl je vast al je antwoord in gedachte hebt... maar goed, hoe ik het zie is: Omdat de ziel de identitiet van een mens bevat, is deze uniek. Een ziel verlangt naar vervulling. Een deel van deze vervulling wordt gerealiseerd door mensen op aarde die ons liefde geven. Maaar er is een deel in de ziel die alleen vervult kan worden door de Schepper , vanwaar de ziel komt. DAarom zal de ziel ooit terugkeren naar waar het vandaan komt, God. MAar goed dit is dan hoe ik het ervaar.... Een ander denkt daar anders over.

Verder zeg je dat er niets mis is met een lekker wijf willen. ZEg ik ook niet. Zeg alleen dat er naast lichamelijke aantrekkelijkheid ook innerlijke aantrekkelijkheid is, die ik zelf waardevol vind. Hou ook qua smaak ook wel van mooie mensen hoor. MAar het is gewoon niet volledig. Een mooie man met een ROTkarakter of bekrompen denkwijze zal ik niet aantrekkelijk vinden:).

ziel | 16-04-05 | 17:49

@Lucas

... Als die girlz daar zelf ook zo over denken heb je 'mazzel'... MAar er komt een tijd dat de lekkerheid verwordt tot oudheid, geripeldheid, i-need-a-makovertijd... en dan is er toch meer nodig dan alleen BBB-tjes;) om zo verzadigd het leven af te ronden hier:)

ziel | 16-04-05 | 17:42

Kan iemand deze meneer naast Napoleon in het gekkenhuis zetten.

ganzo | 16-04-05 | 17:40

Relatie? Wie heeft het hier over een realtie? Ik date toch niet met lekkere wijven voor een relatie...
Boeit mij het nou wat dr geloof is als ze lekkere tieten heeft...
En een patrnmer moet een ontdekkingsreis zijn? Right.
Ik ga weer ff rukken...

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 17:36

Ik vind dat ze Bob en Dafne ook weer moeten verbieden

Yets | 16-04-05 | 17:28

@ziel .. de ziel is heel simpel ... en over spanningsopbouw gesproken ... zal beginnen met een vraag ... wrm leeft een ziel voort in een ander persoon als je dood bent ?

voor de rest is er niks verkeerd met bijv. een lekker ding ... de keuze is namelijk heeeeeeel persoonlijk ... en ook al klinkt het als iets vleeselijks het hoeft dat helemaal niet te zijn als je begrijpt wat ik bedoel ... zoals jezus zegt gaat het om 'HET' gevoel ...

En dan laat ik - hoe de natuur er over denkt - er nog buiten .. ;)

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 17:24

jezus .. die 'fout' noemen we dogmatiek ... zoals ik al eerder zei ... probleem is dat ALLE mensen gewoon graag het evenbeeld van god willen zijn .. niet meer niet minder .. trouwens je kan vrij dicht bij god komen ... en niet alleen met dope .. maar mocht je hulpmiddelen nodig hebben .. probeer dmt is .. onder begeleiding wel te verstaan ...

voor de rest is god overal .. je moet alleen weten hoe je er tegen aan moet kijken iid ... het ligt gewoon voor het oprapen ..

zo en nu maar me duivelse platen selecteren .. t wordt weer zo'n avondje dat de natuurlijke shivers mogen zegenvieren

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 17:17

gewoon voor het vuurpeleton zo'n kerel....
wat een leipo

.platte boef | 16-04-05 | 17:15

@Draaitafel Demagoog 16-04-05 @ 16:16

De ziel omvat verschillende dingen. o.a. dat wat men denkt,verlangt, voelt en wilt.

@Draaitafel Demagoog [email protected]:57

Enneh... denk niet dat ik het 'lekkere wijf' ben waar Lucas naar dorst...(gezien z'n weblog, met verscheidene exhibitionistische erop;)).Jezelf meteen blootgeven haalt de spanning eraf. Een partner mag een ontdekkingsreis zijn.

ziel | 16-04-05 | 17:07

hehehehe goed bezig lucas .. je zit al onder der vel ...

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 16:57

@Draaitafel Demagoog (16-04-05 @ 16:16
): Jij lijkt een beetje te snappen wat Mijn Vader en ik eigenlijk zijn. Daar heb je geen religie voor nodig, al denken de meeste van jullie van wel. Ziel en jij komen dicht in de buurt van de Waarheid, dichter dan 99% van de 'religieuzen' onder u. Ik maak daarbij overigens geen onderscheid tussen mensen die zeggen Mij te volgen (en ondertussen het tegenovergestelde doen), moslims, hindoes of welke religie dan ook. Hun aanhangers maken allemaal dezelfde 'fout': ze leggen hun leven in de handen van een ander, in plaats van zelf de verantwoordelijkheid te nemen. Ze nemen aanwijzingen aan als regels, i.p.v. ze te zien als wat ze zijn: wijze lessen. Wij hebben u allen niet voor niets het leven gegeven: het is de bedoeling dat u het ten volle beleeft, om te ervaren wat u werkelijk bent. Dus eet, drink, vrij en VOEL. Maar vergeet nooit wat u bent. Dat draagt u niet uit door uw kleding, noch door uw aanspreektitel, maar door uw handelen. Stel uzelf bij alles wat u denkt, zegt en doet de vraag: is dit wat ik ben?

Jezus van Nazareth | 16-04-05 | 16:57

Flodder.

mr. .geenstijl | 16-04-05 | 16:39

@ HyBriD VorTeX
2) Stond niet in de Kijk maar op de wetenschappelijke pagina van de NRC. Lijkt me dus redelijk betrouwbaar...
1) Ongetwijfeld zal die man wel wat doen, maar is het genoeg om de tite exellentie te verdienen. Iemand die afkickt van een 8 jarige heroine verslaving en clean blijft krijgt bij mij meer respect dan een SS-er die tevallig SS-er is.

King of controversy | 16-04-05 | 16:36

En toen schrok ik wakker. Nog steeds bezig? Zoek een bar.
-
@. King of controversy
1) Ik denk wel dat die man wat doet en zo goed verdienen ze nou ook weer niet.
2) Geloof de KijK nou niet zoals het er staat direct.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 16:32

@Lucas

Oke... offtopic lijkt me ;)
Ik weet dat je het ironisch bedoeld... MAar toch een beetje weird dat je zou 'daten' met iemand die volgens je eigen overuiting totaal de plank misslaat... zo' relatie zou niet lang standhouden tenzijn er een zwicht voor het geloof van de ander;).

ziel | 16-04-05 | 16:23

Maar het in het heelal wordt alles groter, alleen weten wij dat niet omdat alles in dezelfde verhouding groter wordt. Logisch gevolg van de uitbreiding van het heelal als we aannemen dat alles uit een punt komt.

Dit is dus een hele troost voor Cees, z'n lul wordt wel groter. Jammer alleen dat dames dit niet merken.

10votaal | 16-04-05 | 16:20

O uwe excellentie ,Kind van een hoer Cees.

Gladio77 | 16-04-05 | 16:19

@lucas .. denk dat ze graag wil dat je haar effe knijpt ... ;)
trouwens ik date alleen kippen die weten wat een ziel is ... en dat zijn maar heeeel weinig ! maar ach .. al ik zeg dat god alles is zijn ze het spoor al bijster ..

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 16:16

In 1491 ging het om de aarde...

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 16:16

En over die andere discussie, we weten nog veel te weinig af van het heelal om daar ook maar iets zinnigs over te zeggen. Zo las ik laatst dat het nieuwste inzicht is dat het heelal plat is...
Klinkt bekend (1491) nietwaar?

King of controversy | 16-04-05 | 16:06

En beste Cees, waarom zou ik respect voor je moeten hebben? Wat is jouw bijdrage geweest aan dit prachtige nederland waar we nu in leven? Je hebt het over fatsoen, prima, voor-wat-hoort-wat is ook fatsoen (en in ieder geval oer-nederlands). Cees (of iemand anders) vertel me wat jij gedaan hebt voor dit land, dan vertel ik je wel of dat voldoende is om met exellentie aangesproken te worden (vrij naar JFK).
Zolang jij daar alleen maar zit en en ons belasting geld opmaakt, verdien je niet dezelfde titel als mensen die zich vierkant in het rond werken om iets te bereiken. Persoonlijk heb ik meer respect voor iemand in de zorg die 50 uur per week werkt dan voor een SS-er.

King of controversy | 16-04-05 | 16:03

Ik date alleen met echt lekkere wijven. Dus als je echt lekker bent...

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 16:00

Wie denkt Cees wel niet dat ie is? Een ubermens?

..zapper | 16-04-05 | 15:50

Zijne weledelgestrenge hooggeboren ecxellentie Cees laat ik liever buiten beschouwing.
Cees is van een hogere orde.

vander F | 16-04-05 | 15:44

@van der F... oh je was Cees nog vergeten in je rijtje...:(?

ziel | 16-04-05 | 15:40

@vander F oke.;)

ziel | 16-04-05 | 15:39

@ziel,
Sorry hoor, maar godbabbels zijn aan mij niet besteed.
scientologie, gristus, jehova,mohammed,jahwe,zeus,brahma,thor,zoroaster,opa en uw plaatselijke boomgod.
Allemaal nogal overtuigend bewijs dat de mens er op los fantaseert.

vander F | 16-04-05 | 15:37

De tijden zijn veranderd de klassen zijn weer terug.Ik voel me al een tijdje derde rangs, en ik ben blij dat dat dus geen paranoia was. Excellente Cees van der K. Vielen dank du Christenhund, brand in de hel voor eeuwig en eeuwig.

paradoxxx | 16-04-05 | 15:37

@Lucas...
Je bent caberatier?

Maar goed, jammer geen face2face meeting... was ook niet van plan om de ad rem gggristen uit te hangen. Zulke figuren zijn vaak meer met zichzelf bezig dan met God of hun naaste.

Anyway.Succes dan verder met discussies hier.Mocht je ooit nog in God (van Jezus) gaan geloven.Dan zal het zijn omdat je het hebt ervaren, niet omdat je bent overtuigd;).

ziel | 16-04-05 | 15:33

@pater: ik zeg ook niet dat we het Japanse idee van hierarchie moeten overnemen, alleen dat ik de daar heerschende beleefdheid hier mis. En ja, ik heb er een jaartje of zo rondgehangen.
.
Ik mis met name de 'beroepsgebonden' hierarchie, in simpele woorden: "de klant is koning". En zo hoor je hem dus ook te benaderen. Dat is ook het verschil tussen Nederland en andere landen: als je in Japan of de VS een ober met een dienblad tegemoet loopt, dan gaat hij even opzij zodat jij er langs kan. Jij bent namelijk klant. In Nederland daarentegen zijn we allemaal gelijk en moet de ober vooral niet het idee hebben dat hij minderwaardig is. Bovendien is hij aan het werk en jij bent alleen maar in zijn bar aan het rondhangen. Dus mag jij voor hem opzij gaan.

Muxje | 16-04-05 | 15:27

@vanderF :) God heeft een leegte in de mens geplaatst die alleen gevuld kan worden door God. Alleen de een wilt dat wel met Hem vullen de ander niet. Een mens is vrij om daarin te beslissen, gelukkig.

ziel | 16-04-05 | 15:27

Tot zover jullie korte introductie in het 10votaalism :D. Voor de mensen die er niet genoeg van kunnen krijgen, vanavond in de kroeg na een paar meter bier gaat het verhaal nog veel verder.

10votaal | 16-04-05 | 15:26

@ziel .. dogmatisch noemen we dat .. weer zo'n woordenboekketser .. lucas let je effe op ? ;P :D

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 15:26

In het echt spui ik ook maar een date, nee bedankt. Ik heb te vaak met creationisten en gggristen gediscussieerd om dat ooit nog eens te doen. Van een discussie is immers geen sprake als het enige argument is: 'Ik kan het niet bewijzen maar wat in Genesis staat is waar.' En de wetenschappelijke bewijzen dan?
'Ja, die negeer ik omwille van mijn geloof.'
Ik discusieer liever op basis van wedezijdse aannemelijke argumentatie.
Ik ben overigens wel te huur voor feesten en partijen, voor een zacht prijsje spui en grap ik uw avond vol, liefst met gggristenpubliek. Boekingen via [email protected]

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 15:24

@ziel
Dank je, ingelijks, maar min de /etc. Ik heb aan 1 genoeg hoor.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:22

Ik sluit me bij 10votaal aan.
Die hele reli meuk is de meest baarlijke nonsens ontstaan uit onwetendheid en angst/onbegrip voor de dood.
Maar daar onwetendheid en angst voor de dood niet verdwijnen zal de wereldwijde geloofs bussiness ook wel een blijvertje zijn.

vander F | 16-04-05 | 15:21

@ HyBriD VorTeX 16-04-05 @ 15:17

Truste! Fijne avond met je vriendin/vrouw/etc

ziel | 16-04-05 | 15:21

Dat is waar, de uitspraak was meer onder de VVD tot z'n recht gekomen. weg...

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:21

Maar goed, deze uitspraak van Knaapje lijkt mij een regelrechte voorzet voor een niet Wormen in Naarden offensief van onze premier. Niets anders dan een een-tweetje binnen de CDA, Balkenende wil de zweep erover gooien voordat dit kabinet nog een keer zand moet happen.

10votaal | 16-04-05 | 15:19

@.10votaal
Blijft de mens die misbruikt, niet het geloof.
Graag laat ik het echt hier bij. Ik ga, weltrusten en tot vannacht (niet hier, alleen lozers zijn hier op Zaterdag nacht har har harrrr).

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:19

@Pater...
Goede vragen man. WEet je... Nee ik accepteer niet dat ik zonder medicijn doodga, want God geneest vandaag nog steeds zieken. God makt blinden zinede en doven horende. Ook nu in 2005. Dat zal meer worden, want God zal het spuugzat zijn dat de kerk Zijn naam en wezen in de bagger heeft gebracht. God is kracht, leven , genezing. Maar de kerk heeft religie gemaakt en God 'gedood'. God is een God van wonderen, maar omdat de 'christenen' een potje hebben lopen dwalen, is de de wereld zat van God. Maar er komt weer een tijd (zie je nu al) dat God weer Zijn heerlijkheid zal tonen.

Verder oorlog, etc. IS nooit Gods wil geweest. MAar waar God is is ook een tegenstander, onder het noemer satatn te scharen. De bijbel is erg interessant, zal je vast wat over deze zaken lezen:)
Lees het kritisch, maar zoekend.

Je zegt dat God je heeft laten stikken. Ik ken dat gevoel ook.Maar ben eerder tot de conclusie gekomen, dat ik God ooit had laten stikken. Wie God niet moet, zal weinig van Hem 'merken'...

ziel | 16-04-05 | 15:19

@. pater
Ik denk toch dat we dat allemaal zelf doen en ook moeten doen. (Zie de wat populistische film 'Bruce Almighty' die dat probeert te zeggen)
Graag laat ik het hier bij. Ik ga, weltrusten en tot vannacht (niet hier, alleen lozers zijn hier op Zaterdag nacht har har harrrr).

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:17

@ziel(ig)

Beetje triëst, jij geloof (waarschijnlijk door je opvoeding, dus dan kan je er weinig aan doen) in fictie uit een erg populair genre van 2000 jaar geleden. Fictie gebasseerd op geloven die wij zelf als barbaars zagen, fictie die mensen gebied wetenschap te wantrouwen terwijl de wetenschap de basis van het geloof bevestigd. Fictie die gebruikt is door dictators en, nog erger, de kerk om mensen te onderdrukken en te vermoorden. De bijbel is in het verleden gebruik als een grote mein kampf en nog steeds zaait dit boek duizenden slachtoffers per dag. Geloof is de grootste ziekte van de mensheid.

10votaal | 16-04-05 | 15:15

@. ziel
Mja, maar ik ben al bezet. :)

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:14

hoe deze wereld, samen met de vele anderen, tot stand is gekomen is niet zo interessant, dat is water under the bridge. maar nu we er toch zijn, wat moeten we nu met ons stukje heelal...

geloven in een krachtig opperwezen, met een liefde die elk menselijk besef te boven gaat is leuk, als je dat nodig hebt. moet je ook vooral doen. maar leg je elk aspect van je leven in de handen van God? accepteer je dat je zonder medicijnen doodgaat? dat je zonder bril niet kunt zien? dat je zonder auto of vliegtuig nergens komt? of zijn abortus, euthenasie en softdrugs ook een onderdeel van het grote plan Gods? wie interpreteerd het woord Gods op de juiste manier? wie ken het woord uberhaupt? heeft die ouwe eigenlijk in de eerste plaats wel iets gezegd, of hebben wij dat maar bedacht om een houvast te hebben? hecht hij er wel waarde aan dat wij in hem geloven?

in ieder geval is het zo dat als hij mij onboard wil, dan heeft ie toch nog heel wat goed te maken voor al die jaren dat ie mij mooi heeft laten stikken. want (Cees) respect moet je verdienen, maar geloof ook!

pater | 16-04-05 | 15:12

@Hybrid vortex

Jij bent ook grappig overigens,maar 'date' is niet het juiste woord...

Sommige mensen kunnen online namelijk SPUIEN... maar in the 'real world'...

ziel | 16-04-05 | 15:12

'Oooeeeee'... kijk Lucas, dat van dat rukken had je nou niet moeten zeggen! Ik ruik een date!

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:11

@. 10votaal
Mja, net zoals Hirschi Ali gebruiken we nu het verkeerde platform.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:10

@ Lucas

Keertje in real life facen? Je bent grappig:)

ziel | 16-04-05 | 15:09

@. Lucasdelinkselul
Mooie afsluiter! Ik ga ook, maar hoef me niet te rukken. Niet dat het niet mag, maar ik heb een vriendin. Sorry.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:08

Alles is ontstaan uit de oerknal, die veroorzaakt werd door een hele zooi fotonen, er ontstond materie en anti-materie. Die is gaan reageren en evolueren, uiteindelijk kwamen wij, wij hadden bedachten goeie verhalen over natuurverschijnselen en uiteindelijk zijn we allemaal in deze verhalen gaan geloven tot dat we in deze tiefus off-topic discussie op geenstijl terecht kwamen.

10votaal | 16-04-05 | 15:07

@ Lucas

Beste Lucas, persoonlijk schaar ik wetenschap ook niet tegenover geloof.

Wetenschap is grotendeels datgeen wat God al wist:), en wat mensen nu herontdekken.

Wat domineetjes zeggen hoeft niet perse te zijn datgeen is wat God zegt. Veel mensen preken er maar op los zonder ook maar God te kennen.via theologie misschien, maar niet God als levende geest.

Ik identificeer me dan ook niet met de groep genaamd gristen. Elk mens is individu.

ziel | 16-04-05 | 15:07

@. Barbapoeppa
Lucas is niet het type dat door het vuur gaat voor links, denk ik, ik denk dat meneer dan iemand anders voor hem links door het vuur laat lopen en lekker een zak Doritos pakt. Correct me if I'm wrong.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:07

*Ding dong: vandaag; de tiefus aan radicalisering, slechts 10 euries! Plinnnngggg. Creationisten zijn sneu en ergerlijk. Krijgt ucas zeer veel jeuk van. Einde mededeling.*
Zo, en nu ga ik mijzelf eens lekker aftrekken op een plaatje van Maria.
DOE JE MEE, CEES?

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 15:06

God denkt dat hij Cees is.

speromeliora | 16-04-05 | 15:06

@Lucasdelinkselul
Marcel van Dam, Sonja Barend, Jan Pronk, Jan Marijnissen, Femke Halsema enz. zijn de bisschoppen van de Nederlandse Linkse kerk waar jij lid van bent. En voor die gasten ga je door het vuur.

Barbapoeppa | 16-04-05 | 15:05

*Petitie getekend.*

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 15:04

@. Lucasdelinkselul
Gelukkig. Maar, waar haal je vandaan dat de commenters hier die houding excpliciet hadden? Of is het meer een 'algemene mededeling'? "Ding dong: vandaag; de tiefus aan radicalisering, slechts 10 euries! Plinnnngggg."

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:03

@10votaal: precies! Je kunt het goddomme ZIEN! ('horen').

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 15:03

@bardie
Sorry, maar mijn leven wordt van die informatie niet beter van en ook niet slechter.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:02

Ik bediscussieer God niet, die is inderdaad geest.
Ik zeg ook niet dat er 'niets' was 'voor' de oerknal, of dat er uberhaupt wel of geen 'oerkanl' was.
ik bediscussieer alleen die idoten die onder het woord van hun 'God' alle wetenschappelijke bewijzen dan ook maar ontkennen.
Om heel Darwin te torpederen alleen omdat de dominee je heeft evrteld dat 'Genesis letterlijk de waarheid is' noem ik bekrompen.
Verder zeg ik niets van God in zijn existentie of over wat voor en na eeuwigheid en bestaan van het leven komt.
Voor mijn part is, was, en zal God zijn voor, na en tijdens de oerknal. Neemt niet weg dat het vrij logisch is dat de mens ontstaan is via een langduirge ontwikkeling en niet van het een op het andere moment.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 15:01

Ik ruik lange reacties.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 15:00

sorry dat ik even zit te spammen:
hier ut cv van deze tyfusnar.. tja, V&D, douane, gekkenhuis, dan wordt je zo he..

Knaapie werd geboren op 27 januari 1951 te Bennekom.

Na de MULO heeft hij bij V&D (Vroom & Dreesmann) gewerkt. Van 1970 tot 1975 was hij beroepsmilitair voor de Koninklijke Landmacht. Daarna werkte hij bij de douane. In 1978 trad hij in dienst bij het CNV, eerst als lid van het bestuur van het district Zuid-Holland, vervolgens in 1987 als lid van het hoofdbestuur van de vervoersbond van het CNV. In 1992 werd hij lid van het hoofdbestuur van het CNV als coördinator arbeidsvoorwaardenbeleid en later algemeen secretaris.

In 1998 werd Knaapie voor het CDA lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal.

Hij was oa. lid van de Raad van Toezicht van het psychiatrisch ziekenhuis Bavo te Rotterdam, van het bestuur van de Vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs te Rotterdam, van de Raad van Commissarissen van de Arbo Unie Rijnmond en van de Raad van Commissarissen van Uitzendbureau Start.

Knaapie werd op voordracht van het CDA op 22 juli 2002 benoemd tot staatssecretaris van Defensie in het Kabinet-Balkenende.

bardie | 16-04-05 | 15:00

@ziel
Ook dat is een perceptie.
-
Knapper dan een monkey uit Artis?
a/s/l en upload gelijk even een stijlloze foto... hehehhe. Geintje.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:58

@vander F

Dat zeggen de echo's die je met de juiste aparatuur nog steeds kan horen!

10votaal | 16-04-05 | 14:58

De discussie over geloof, evolutionisme enz. lijkt ver weg te staan van het eigenlijke onderwerp. Maar dat valt wel mee. In streng gelovige kringen gaat men er namelijk vanuit dat een minister uitverkoren is om die positie in te nemen. Als onderdeel van de scheppingsordening En die dien je dan met het grootste respect te behandelen. De gemiddelde Nederlander denkt daar inmiddels heel anders over. En ook ik vind dat een minister of in dit geval staatsecretaris door middel van zijn daden respect dient af te dwingen.

Barbapoeppa | 16-04-05 | 14:58

Wie zegt dat er uberhaupt een oerknal heeft plaatsgevonden?

vander F | 16-04-05 | 14:57

@Lucas...

veel argumenten, je schrijft overigens wel grappig, ben je journalist:)? Leuk volk alijtd.

Maar jongen, luister, God is niet in een discussie te vangen. Hij kan volgens mij zelfs kostelijk lachen om gggggristenen die denken middels een discussie God te representeren. = Misvatting. God is geest. Die is niet 'te vangen ' in beperkt mensenlijk dialogen. Go dheeft zich vooral geopenbaard als een God van kracht. en een liefde die elk menselijk besef te boven gaat...

Maar goed offtopic...

enneh... Vind mezelf toch een stuk knapper dan de gemiddelde monkey in gevangenis Artis...;)

ziel | 16-04-05 | 14:56

@Lucas

Wat heeft de oerknal veroorzaakt?

10votaal | 16-04-05 | 14:56

Dumper op het mooie verloop van de tekst.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:56

wat? nog geen afstand genoeg, hoor...
deze mongeaul mag wij mij betrefd minister worden. Zijne e(xce)llen(tie)dige hoogheid van Paaseilandzaken, alwaar zijne High_Imbecieligheid ook ras naar toe mag verhuizen!!
Waar komt deze tyfusnar nou weer vandaan dan? had er gelukkig nog nooit van gehoord.

bardie | 16-04-05 | 14:55

Dat geldt een beetje beide kanten op als ik de posts zo lees.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:55

Geloof is het grootste gevaar op deze wereld. Geloof is machtiger en gevaarlijker dan welk massavernietigingswapen dan ook. Maar als wij Nostradamus en zijn vrindjes mogen geloven zijn we er gelukkig snel van af!

10votaal | 16-04-05 | 14:53

@Lucasdelinkselul
De onzin zat hem in je kort door de bocht redenatie. Er zijn feiten en je levensbeschouwing bepaalt hoe die feiten geïnterpreteerd worden.

Barbapoeppa | 16-04-05 | 14:52

@. Lucasdelinkselul
He vervelend. Ik zou zeggen: dat vind jij. Maar dan ben ik niet meer neutraal. Je hebt een punt hoor, maar beide punten die hier worden gerept blijven gissers.
Ikzelf neig sterk naar de evolutieleer, eigenlijk denk ik het volgende:
-Ja er was boem, ja daaruit ontstond een hoop gedoe, ja daaruit ontsprongen allemaal toevalligheden en ja toevallig zijn wij zo een toevalligheid. 'Knip het is er' en 'Knip het is er niet meer'.
(zie: www.exitmundi.nl/) Maar het feit, of de 'hoop', dat er iets meer is moet mogen boeien. Jouw perceptie is dezelfde als die van een paard met oogkleppen, terwijl jij hetzelfde verwijt. Mocht je dat niet inzien, dan laat ik je lekker even in die waan. Ik dezelfde wetenschap dat je daarin vast heel gelukkig bent, hoewel je reactie aanleiding geeft om te denken van niet.
Maar goed, dat weet je zelf het beste :).
Ik mag je wel, maar denk ik iets ruimer.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:52

@barboepapa: SOCIAAL Darwinistische maatschappij. 'The origin of species' is geen beschrijving voor een maatschappij waarin het recht van de sterkste telt.
@Pater: precies. Als God de mens letetrlijk egschapen heeft dan is ieder mens perfect. Je kunt namelijk niet gaan twijfelen aan God's perfectie. Elke ziekte, elke afwijking en elk leeed heeft dan een doel. Daarin gaan intervenieren is natuurlijk zondig.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:51

Kijk maar uit Lucas, voor je het weet staat er dienstwapen trekkende creationist voor je deur.
Van het type dat abortus moord vindt en daarom abortusartsen afschiet.

vander F | 16-04-05 | 14:49

Niks complete onzin! Aantoonbaar! Graaf een gat in de grond en ga de aardlagen tellen! Voer een C-14 methode uit op een schedel met langgerekte vorm! Bestudeer een versteende varen! Vergelijk een mannetjesgorilla met een macho op het strand van Zandvoort! Koop een moederneukende telescoop en bestudeer de sterren, voor mijn part! Voer een spectrumanalyse uit! Bekijk de globe en kijke of je de wereldelen opnieuw in elkaar kunt passen! Vraag je af waar olie vandaan komt!
Dat het het niet gelijk is aan je prutserige en beperkte monotheistische geloofje, die de mens als wonder centraal stelt en de oneindigheid van het helaas voor het gemak maar als dood beschouwt maakt het nog geen onzin!

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:49

www.petitiononline.com/endo/petition.h...
Ja jongens hij is klaar: DE GROTE GEENSTIJL CEES PETITIE!!! Ik ga er vanuit dat jullie hem allemaal tekenen.

Petitie Knaapmans
Via deze weg willen de reaguurder van GeenStijl, samen met andere verontruste burgers, staatssecretaris Cees verzoeken om rucksichtlos zijn eigen snor op te eten.

Sincerely,

The Undersigned

www.petitiononline.com/endo/petition.h...

ElEndoscoop | 16-04-05 | 14:47

Japan heeft een darwinistische maatschappij. Als je niet tegen pesten kunt en je hebt de pech de pispaal van de klas te worden pleeg je voor je 15e zelfmoord. Gewoon het recht van de sterkste. Bloed moet, pijn is fijn enz.

Barbapoeppa | 16-04-05 | 14:47

@ Lucas,
precies! en laten we vooral alle stekkers van iedereen die in coma ligt eruit trekken... als God wil dat ze overleven, dan geschiedt er wel een wonder

pater | 16-04-05 | 14:46

@ Muxje: Japan land met meeste zelfmoorden. Mede de hierarchische verhoudingen liggen hier aan ten grondslag. Zijn enkele 'studies' over... MAar ik vat je punt verder wel... Waar het om gaat is dat respect vanuit iemand zelf moet komen. Dat treft het pas doel en heeft het een functie. Maar zodra het kunstmatig wordt opgelegd zal het geen doel treffen...

ziel | 16-04-05 | 14:44

@Lucasdelinkselul
Wat je schrijft is complete onzin. Maar ga door, want het is wel grappig om te lezen.

Barbapoeppa | 16-04-05 | 14:44

Creationistische evolutieleerontkenners (Lees: een van de meest logische, bewijsbare en duidelijkste der wetenschappen) zijn per definitie heaumeaux.
Persoonlijk ben ik voor een wet die het creationisten onmogelijk maakt deel te nemen aan wetenschap, onderwijs en maatschappij. Laat die lui lekker op een eilandje gaan zitten ouwehoeren over hun sprookjes.
Als je niet kunt en wilt toegeven dat een chimpansee en een gorilla wel erg veel evrgelijkingen vertoont met een mens ben je echt een oostindisch blinde zielige rukker.
Hou je dan aub ook buitenm elke andere vorm van wetenschap.
Wat tips: ziekten en ellende zijn een straf van God, genezing is een wonder en vliegen is fout want als God had gewild dat we konden vliegen had ie ons wel vleugels gegeven.
P.S.
Een bril dragen is ook fout! Gods schepping is namelijk altijd volmaakt, dus ook die afwijking van + 18...

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:43

NEt zoals het afschaffen van Lonsdale symptoombestrijding is. Is het opleggen van de titel 'excellentie' gelijk aan een 'symptoomoplossing'. Beiden gaan voorbij aan de kern.

ziel | 16-04-05 | 14:42

@pater
1) Ja.
2) Nee, zie 1.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:42

verdient iemand die zijn werk goed doet en zich daarbij niet boven een ander verheven voelt of wil voelen niet veel meer respect dan iemand die zijn tijd verdoet met zeggen dat hij met excellentie wenst te worden aangesproken?

@ Muxje, ik denk niet dat Japan nu zo een goed voorbeeld is van een hierarchische cultuur die we ook hoier zouden moeten willen invoeren. ik weet niet of je er al eens geweest bent, maar erg vrolijk wordt je er niet van om de hele dag op je tellen te moeten letten dat je niemand beledigdomdat je net niet diep genoeg buigt. maar het kost je zo je baan als je die laatste paar centimeters niet het hoofd laat zakken...

pater | 16-04-05 | 14:40

Debilitas mentis Cees!!!

BenBack | 16-04-05 | 14:39

@. Lucasdelinkselul
Verloop in skeletten? Dat klinkt als God met PhotoShop CS, zonder cursus. Geloof is belangrijk, de vraag waarin laat ik even in het midden. Evenals hoe je het geloof beleid, bereid of interpreteert. Als je nergens in gelooft, geloof je in niets. Wat dat niets is, is jouw perceptie van een geloof. Haha? die vind ik wel sterk overigens.
.
Amen, klaar, Cees... op naar de etiquette race!!!

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:38

Zou Paul van Vliet zijn conference Majoor Kees voortaan niet willen uitvoeren als Exellentie Cees?

Conan de Rabarber | 16-04-05 | 14:38

Ik ben het volledig met ElEndoscoop eens!
*tekent*

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:38

@Lucasdelinkselul 16-04-05 @ 14:35

Talking to me;)?
Ehmm.... ben geen homo... maar 'chick'(lees : vrouw)... Niet zo voorbarig he :)

ziel | 16-04-05 | 14:38

Die snorrenmansen zijn wel lekker bezig de laaste tijd. Geeft een snor je het recht om je verheven te voelen boven alles?

10votaal | 16-04-05 | 14:38

Ik stel voor om een petitie op te stellen waarin de reaguurders van GeenStijl Knaapmans vragen om zijn eigen snor op te eten.

ElEndoscoop | 16-04-05 | 14:35

Cees gelooft in zichzelf, dat moet ook kunnen en mogen. Dat Cees iets oppert waren velen het niet 123 mee eens zijn, moet ook kunnen. Cees weet, als het goed, nu waar hij aan toe is. Cees... kijk die naam, daar zit natuurlijk wat mis... 'me hond heet Cees' 'Cees van de petteflat' 'Ceescas'...

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:35

Oh nee toch... geen discussie over evoluthietheorie a.u.b.
Er is niets ergers dan mensen die zichtbare 5 miljard jaar ude natuurhistorie gaan ontkennen.
Wel eens in een historisch museum geweest? Kun je zelf het verloop in de skeletten zien.
Maar waarom zou je ook logica aannemen. Je geloofje is veel belangrijker namelijk. Dus,m ja hoor,m de aarde is 10.000 jaar oud en God heeft alle dieren en mensen in een keer geschapen.
Droom zacht, creationistische heaumeaux....

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:35

@10votaal
Cees zou willen dat hij God was. Het heeft gewoon een minderwaardigheidscomplex en wil dat met een titeltje compenseren.

Barbapoeppa | 16-04-05 | 14:34

@ HyBriD VorTeX 16-04-05 @ 14:30

Is goed. LAten we het weer over Cees hebben, die mijns inziens het liefst aangesproken wilt worden met de titel :GOD....

Vreemd ventje...

ziel | 16-04-05 | 14:34

Ik zoek wel eens verder... Op Google ofzo :)

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:33

Cees denkt dat hij god is. Maar niemand gelooft in Cees!

10votaal | 16-04-05 | 14:33

@Lucas .. maar natuurlijk .. daar ging het mij ook om .. en uiterlijk zegt natuurlijk veeeel over persoon .. namelijk dat ze OOK veel met zichzelf bezig zijn ... en dat ze vooral bezig zijn met hoe ze overkomen ipv wat ze zouden moeten doen .. desalniettemin vind ik representatief wel een meerwaarde hebben op inhoudt .. een goed iets, goed verkopen is een kunst die wat mij betreft respect verdient

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 14:31

@ HyBriD VorTeX 16-04-05 @ 14:20

Haha :). Humor! Een mens heeft het nodig om eens te lachen... Is goed voor je gezondheid.

ziel | 16-04-05 | 14:31

@. ziel 16-04-05 @ 14:25
Ik neig sterk naar toeval. De natuur en alles doet toch vaak niet zo moeilijk, dus waarom 'God' wel? Ik zie het meer als totale entiteit, verder moeten we het zelf doen. Overigens valt binnen die perceptie te verklaren dat wij vinden dat 'God' een plan voor ons heeft, ik denk dat die aanname gedaan is omdat wij ons als ?zelf? dan wat veiliger voelen (in de hoop meer te kunnen verklaren). En die hoop wil ik zeker niemand ontnemen, maar ik vind het wat ontnuchterend. Ik leef graag iets reëler en voel me daar best goed bij, simpliciteit.
-
Maar hier laat ik het even bij voor nu, het gaan om Cees. Niet om God.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:30

Misschien even wat feedback geven aan Knaapmans
[email protected]

ElEndoscoop | 16-04-05 | 14:30

@Muxje; de spijker op zijn harses.

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 14:30

@Hybrid

Het is helemaal niet zo lastig. Van het begin af aan loopt de mens een beetje mooie verhalen te schrijven over personificaties van natuurverschijnselen. God is enkel het naampje voor het beestje dat een explosie op gang hielp waarin er zodanig veel energie was dat er materie en anti-materie ontstond. Bij de grieken de bliksem (Zeus) ook in de rondte als Albert van Monaco. Altijd mooie verhalen rond natuurverschijnselen en de bijbel is gewoon één verhaal in een lange reeks.

10votaal | 16-04-05 | 14:29

De evolutietherorie hangt van aannames aan elkaar. Men redeneert ongeveer als volgt: "Het zou zo kunnen zijn dat er na verscheidene chemische reacties in de oersoep eencellig leven ontstond. Toen het leven op deze manier was ontstaan bla bla bla". Dus op een aanname wordt een complete filosofie gebouwt wat vervolgens verkocht wordt als de absolute waarheid.

Barbapoeppa | 16-04-05 | 14:29

Respect, respect... we hebben er inderdaad te weinig van in Nederland. iedere keer als je na een tijdje buitenland hier terug komt, valt op hoe lomp iedereen hier is. En niet alleen tegen ministers.
.
Neem een voorbeeld aan Japan. Mensen daar vinden zichzelf niet te goed om zich onderdanig op te stellen, men neemt er een eer aan om dat te doen als de situatie er om vraagt. Winkelpersoneel daar buigt naar jou, als klant. Beter dan het nederlandse: "wat mot je?". Maar dat wil helemaal niet zeggen dat jij meer waard bent als persoon, of hoger in de sociale hiearchie staat. Alleen op dat moment ben jij klant, net zoals de directeur van het hotel naar je buigt als geeerde gast. Maar op straat zou de situatie zijn omgedraaid: daar is hij een succesvol zakenman en jij slechts een bezoekende gaijin. Dus buig jij dieper naar hem. Dat soort respect mis ik hier wel een beetje.
.
Maar voor iemand die "sees" heet kan ik echt geen respect opbrengen.

Muxje | 16-04-05 | 14:28

@ HyBriD VorTeX 16-04-05 @ 14:18

Je vraagt mag dat? Ook dat moet je zelf ondervinden :). Mensen kunenn zeggen dat dit of dat ZO moet. Maar wetten en regels veranderen een hart niet. Iemand die werkelijk wilt weten of iets nuttig en opbouwend is zal daar achter komen.Dan komt het vanuit iemand zelf, niet vanuit opgelegde wetjes.

ziel | 16-04-05 | 14:28

"Evolutiebagger..."
*gniffel*
Welja, warom zou je je ook storen aan de wetenschap als gggristenziel. Dinosaurusbotten en miljoenen jaren oude gesteenten zijn namelijk door zijne heerlijkcheid God de grote schepper daar geplant...

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:28

@Lucas en Star: ik ken ze overigens ook in rare chinese werkpakjes, soepjurken en verlopen hippielegerpakken. Dus nou niet gelijk alles over een kam scheren he? Ik heb ook wel eens een T-shirt aan. Zo'n roze. ;-)

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 14:27

Opereren onder moeilijke omstandigheden huh??wat een randdebiel zeg.
Zeg maar gewoon lamlul ofzo, flikker op met je excellentie.Respect moet je afdwingen!!!
Voor dit soort mongolen heb ik dat in elk geval zeker niet.

hammerman | 16-04-05 | 14:27

HyBriD VorTeX 16-04-05 @ 14:15

Go on searchin' zou 'k zeggen. En die evolutiebagger... tsja... ik zit er niet zo mee. Er zijn al eeuwen gasten over de aan het discussieren die we allen niet hebben gezien. Waar het in de essentie om gaat in die discussie is de kwestie: Zijn we als mens TOEVAL of GEPLAND/GEWILD. DAt laatste geeft de visie van God weer, omdat Hij meent een plan te hebben met de wereld en mensjes daarin.

ziel | 16-04-05 | 14:25

@10votaal
Jij denkt er wel heel diep over na zeg... hoewel je benadering technisch geheel correct is, vind ik de aanname wat te kort door de bocht. "Goh... wat zou ik vandaag gaan doen? Ja! Ik heb nog een energie bol over, laat ik een universum gaan bouwen... leuk leuk!" Maar goed, mijn intellect zou die perceptie natuurlijk nooit kunnen begrijpen. Gelukkig maar.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:23

@Ziel: ik kreeg deze naam omdat ik het evangelie met verve verkondigde...
@Star: precies! Die types als 'polderdrama' zien de veiligheid van de wereld in termen van tuintjes, geraniumas en witte hekjes om hun doorzondomein. Maar zij laten zich dan ook vrijwillig onderdrukken door de mannen in pak, want dat biedt zekerheid en veiligheid.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:21

"En hij boog zich voorover, en zag zijn nederigheid voor zich..." HyBriD VorTeX II, deel 3, sub 8 (de w.c.)

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:20

@hybrid Vortex, ziel

Zal ik Hem dan maar even defineren? God is de naam voor het natuurverschijnsel dat de oerknal op gang heeft geholpen, wetenschappers denken daarbij aan een enorme energiebron. Zoals wel meer natuurverschijnsel hebben de mensen een persoonificatie gemaakt van dit alles. God is dus in werkelijkheid de schepper, maar daar houdt alle waarheid op.

10votaal | 16-04-05 | 14:19

@ziel
Tegen de belastingsdienst doe ik niet altijd even nederig, hangt van de balans af. Mag dat?

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:18

@Lucas "En men buigt naar de baas, die man, omdat men anders geen promotie maken kan". Tsjechov. Het burgermansfatsoen staat aan de basis van alle grote rampen in de wereld. Knippen, buigen en likken om omhoog te komen en desnoods de gaskraan open te draaien. Nazi-Duitsland dreef op burgermansfatsoen. De "dwarsen" hebben de wereld beinvloed. Zonder provo's in de jaren '60 waren we nog regentesker bijvoorbeeld. Zonder studenten-oproer in Parijs sloeg niet heel Europa aan het muiten om minder bekrompenheid. Zonder Pim F. was Nederland nu onder leiding van premier Ad Melker het Engeland van Tonny Blair in arrogantie gepasseerd.Dwarsliggers zijn belangrijker dan buigende knipmessen die met gladde pakken en veel fatsoen de hele wereld naaien.

Starf*cker | 16-04-05 | 14:18

@ziel
Want het dwaze van God is wijzer dan de mensen en het zwakke van God is sterker dan de mensen. (I Korintiërs 125)

Barbapoeppa | 16-04-05 | 14:17

@Demagoog: ach, er zijn natuurlijk nog duizend flauwe variaties te bedenken op zogenaamde beschaafd uitzeinde mensen en de werkelijkheid. Wat ik maar wil benadrukken is dat je echt een turbo-mongool bent als je denkt dat het om kleding draait en dat 'het echt niet kan om zomaar in wit t-shirt rond te lopen.'
De grootste massamoordenaars waren fan van strakke pakken, de bekendste seriemoordenaars zagen eruit om door een ringetje te halen en de witteboordencrimineel herkent men aan zijn gepoetste schoenen.
Bekrompen fanaten als 'polderdrama' zeggen letterlijk: 'als je invloed wilt uitoefenen moet je strak in het pak zitten.' Dat klopt dus, daar geef ik de juiste voorbeelden van. Jammer genoeg wordt de echte invloed uitgeoefend door de anonieme mensen, u weet wel, rolstoelduwers, gehandicaptenverzorgers en ziekenbezoekers, in shirt en spijkerbroek.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:17

Mensen die uit zijn op aanzien door hoffelijke bewoordingen willen een toneelstukje spelen. Een woord of titel is dood en leeg. Echt respect of erkenning zal alleen verkregen worden als een mens zich nederig opstelt.Jammer deze misleidende redenering van een overheidsmannteje...

ziel | 16-04-05 | 14:17

Cees in de étiquette race. Boekje van de kameleon erbij...

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:17

@elendo, Ceasar, uhh Cees even photophucken zou wel leuk wezen.

Conan de Rabarber | 16-04-05 | 14:15

@.ziel
Daar ben ik druk mee bezig, maar ik loop steeds tegen de evolutie-theorie aan. Je antwoord was juist overigens, respect.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:15

lucas pas op met duitse filosofen .. veel waren zo rechts als de tering ! .. denk ik zeg het effe ..

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 14:14

@ Lucas...;), je hebt je naam vast niet 'zomaar' gekregen?

ziel | 16-04-05 | 14:14

Ik vergelijk me liever niet met incompetentie op lange termijn. Trouwens waarom altijd zooooo 1940 denken, '45 vergeten?

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:13

Kunnen we even brainstormen over een stijlloze actie om Sees op zijn nummer te zetten? Tijd voor wereldheerschappij redactie!

ElEndoscoop | 16-04-05 | 14:13

@Lucasdelinkselul; en denk er om dat rechts voorrang heeft.

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 14:13

@ HyBriD VorTeX

Wie ben ik om te denken dat ik Hem kan definieren;)? Ik weet dat ie vele gezichten en kanten heeft.Maar verder zou je dat toch zelf moeten onderzoeken, dan krijg je het beste antwoord :).

ziel | 16-04-05 | 14:12

@vanderF: Nee, maar als je toch een evangelie moet kiezen, kies dan het evangelie van LUCAS...;-)

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:12

hehehe lekker bezig lucas ! hitler en de duitsers zijn ook mijn favorieten vergelijkingen ( ben zelf trouwens ook kwart duits btw ) :D

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 14:12

In knap uniform en goed geknipt en gedoucht luistert men s'ochtends naar Mahler en leest men Goethe, zoals het een beschaafd man betaamt en gaat men s'middags per rijwiel naar zijn baan als kampcommandant.
Vergeet u niet uw hand uit te steken bij het afslaan?

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:11

@vander F
Dat verklaart alles.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:11

Lucasdereligieuzelul?

vander F | 16-04-05 | 14:10

Hmm, gaan we nu ook al uit Lucas z'n evangelie quoten. Het is toch beetje in en in triëst hoe de kleine jongetjes van deze regering steeds weer stokken tussen hun eigen staken steken met hun machtsgeile en wereldvreemde proefballonnetjes.

10votaal | 16-04-05 | 14:10

@Gevaar komt van link ... ik zeg ook niet dat ik geen respect heb voor ministers e.d. ... ik heb respect voor hun mening .. alleen ben ik er vaak niet mee eens .. tenzij ze dingen zeggen die gewoon weg niet door de beugel kunnen ... zoals hirsi die in een brief aan cohen de relatie tussen de taliban en de VS gebruikt om de onbetrouwbaarheid van moslims aan te tonen .. dan ga je over de schreef wat mij betreft en heb je tijdelijk alle recht op respect verloren ..

Voor de rest is deze wereld simpel en zo ook ik .. ik reken je uit eindelijk af op het laatste wat je doet ..

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 14:10

@starfucker: Yeah right

whoooooaaaaaa. Volgens mij moet je even eeen nieuwe tv kopen.

Polderdrama | 16-04-05 | 14:10

Lucas, ... dat ging niet lang goed. Je moet als mens gewoon soms eens ongegeneerd lekker kunnen n****n... anders draai je door. Vergeet niet dat wij volgens Monthy 'een toevallige bijkomstigheid van de evolutie' zijn. Veel hoger schat ik ons dan ook niet in.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:10

Het Lucas-evangelie is een prachtig evangelie!

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:09

@Polderdrama Dronken? Volgens mij is zowel Wouter Bos als anderen ter linkerzijde doorgaan goed gesoigneerd aanwezig op de buhne. Nee die CDA-ers en VVD-ers met pakken van C en A met van die kruizen die ongeveer op kniehoogte hangen en broekzakken die uitscheuren van sleutelbossen en allerlei andere zooi. Nee, dat is de bloem der natie.

Starf*cker | 16-04-05 | 14:09

@Starf*cker; "Barba Van rechts en Gevaar staan al met de pink aan de broek als het hoofd der school per rijwiel passeert en de burgemeester op 30 april het volk toespreekt."
Ja,en? Die ouwe schoolmeester is m'n opa en de burgemeester is niet m'n broer maar wel de zoon van mijn vader. Heb ik veel respect voor. Klein dorp, he dat Staphorst. Ons kent ons :-p

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 14:08

@HyBrid,
In de Staphorster context begint het buitenland zo ongeveer vlak voor Zwolle.

vander F | 16-04-05 | 14:08

Polderdrama heeft gelijk. Kijk maar eens naar de Duitsers in de tweede wereldoorlog: dat waren pas heeren! Laarzen netjes gepoetst, ijzeren discipline, strak uniform...
Ja, goed gekleed, goed gekapt, en dan kan men de wereld aan!
Nouja, europa dan. Voor even.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:08

@ziel
Defineer God en verklaar waarom hijzelf zo hoog is dan eens.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:08

Als er toch zo off-topic gekletst word, waar blijft die nieuwsbrief van GS? of is dat projektje al weer ter ziele?

Conan de Rabarber | 16-04-05 | 14:07

@Hölzenbein
Tis ook meer voor de VVD he?

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:06

En Hij zeide tot hen: Gij zijt het, die voor rechtvaardig wilt doorgaan voor de mensen, maar God kent uw harten. Want wat 'hoog' is bij mensen, is een gruwel voor God. (Lucas 16:5)

ziel | 16-04-05 | 14:06

Flikker toch op met dat excellentie gedoe CEES. Weer typisch een staaltje van rechtse wanhoop. Indien je al iemand excellentie wilt noemen doe dat dan tegen je huisarts, je postbode of de bakker. Die doen veelal zinvoller werk dan die sukkels van dementie... eh... defensie of ministers en staatssecretarissen.

Hölzenbein | 16-04-05 | 14:05

@Polderdrama
Vanitas vanitatum omnia vanitas. Amen.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:05

Ik vind het niet verkeerd. Beetje gedragstherapie voor sommigen. Bedreigen van kamerleden schijnt ook al de normaalste zaak van de wereld te zijn.

Wouter Bos en zijn linkse maatjes willen het liefst in een afgeknipte spijkerbroek en wit t-shirt rondlopen onder het motto 'moet kunnen'. Dan ben je er ook niet helemaal bij. Kan helemaal niet. Denk je dat je serieus overkomt in deze wereld? Als je invloed hebt en moet uitoefenen, dan zal je je daar ook naar moeten kleden.

Van een automonteur verwachten we een overal, van een schilder witte kleding, en van een kamerlid een fatsoenlijk pak zonder een weggewassen wit T-shirt er onder.

Word wakker.

Polderdrama | 16-04-05 | 14:05

@. vander F
Definieer 'buitenlanders' eens en waarom ze allemaal raar zijn.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:04

Het gaat er nog eens democratisch aan toe in dit land als we niet uitkijken.
Trouwens Staphorst is ook een aanrader, landelijke omgeving, ijzeren sociale controle en niet allemaal van die rare buitenlanders die de dorpsmores toch niet begrijpen.

vander F | 16-04-05 | 14:04

@banananrepubliek: ja weet ik maar ik wilde het graag nog even benadrukken voor de bloemkool-fetisjisten onder ons.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:04

@gevaar van links: maar je bent wel van harte welkom hoor bij nieuwrechts met zulke bespruite en bepsalmde braveburgerdenkbeelden!

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:02

Kon ook een oud hollands broodje ei wezen...

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:02

@Barba Van rechts en Gevaar staan al met de pink aan de broek als het hoofd der school per rijwiel passeert en de burgemeester op 30 april het volk toespreekt.

@Gevaar Ja en? Lucas had het bij het rechte eind. De wereld is groter en ingewikkelder geworden dan het Staphorst van de jaren '50.

Starf*cker | 16-04-05 | 14:02

Misschien had ie net shoarma gegeten en steeg het naar z'n hasses. Ok... ik chargeer.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 14:01

@lucas
Ik bedoelde het niet cynisch, ik was het juist volledig met je eens. :-)

bananenrepubliek | 16-04-05 | 14:01

'Een man heeft zijn vrouw en drie kinderen doodgeschoten en daarna zichzelf bij een schietpartij in een woning.'
Geen broodjeszaak dus.
Bron: radiojournaal.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 14:00

@vanrechts

Ja inderdaad roept vooroordelen op. Over een zooitje ontspoorde kaalkopjes bijvoorbeeld dat besluit op de zaterdagochtend huis te gaan houden in een Hilversumse shoarmatent.

10votaal | 16-04-05 | 14:00

@Starf*cker; Gelukkig. Dan blijft het bij vooroordelen. En die zijn meestal fout.

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 14:00

@Barbapoeppa
Kijk, dat is nou nét te ver naar het zuiden.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:59

@Starfucker: 'Lucas Prima commentaar!!! Eens'.

Jij hebt het niet gezegd, maar was er volmondig meer eens dat deze verwijzing door Lucas werd gemaakt.

Maakt ook niet uit, van Lucas trek ik mij idd. niks aan. Verder dan te reaguren op GS komt hij toch niet.

Gevaar komt van link | 16-04-05 | 13:59

Waar zijn de tijden gebleven dat het gepeupel een diep ontzag had voor de regenten? Waar de economie nog op slavernij dreef en waar de dominee, de pastoor, de dokter, de schoolmeester en de burgervader ver verheven stonden boven jan met de pet.

Barbapoeppa | 16-04-05 | 13:59

Waarom Urk? Waarom niet meer naar het zuiden, daar kom ik meer van die extremen tegen. En ook flitspalen.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:58

@Vanrechts Maar daarnaast zit een ouderwetse Nederlandse broodjeszaak waar een broodje nog een broodje is en niet die moderne flauwekul als baquette of wat dan ook.

Starf*cker | 16-04-05 | 13:58

Nee, die met de contactlenzen zijn van de 'veiligheidsdienst.'
@bananrepubliek: ontkennen is zinloos. Als je wilt dat je kind nog leert 'Meester', 'dominee', 'meneer de dokter' en 'pake en moeke' leert zeggen moet je verkassen naar Urk. Zo ver is dat niet en je hoeft dus niet te emigreren. Lekker terug naar de jaren 50, behlave op zondag want dan is het incesttijd.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 13:56

Mooi voorbeeld Star, zo verdedig ik mijzelf als 'rookie' ook vaak tegen de baby-boomers.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:56

@Vanrechts Ja, ik was het met lucas eens dat die simpele opvattingen over bijvoorbeeld het onderwijs in de jaren '80 niets te maken hebben met het onderhavige onderwerp. Ik ben het met Lucas eens dat de wereld anders in elkaar zit dan die van Gerard Cox als buschauffeur Jaap in "Toen was geluk heel gewoon". Daar doe jij me met je zaterdagochtend-gemopper aan denken.

Starf*cker | 16-04-05 | 13:55

6 doden en shoarma. Een combinatie die bij mij weer gelijk vooroordelen oproept.

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 13:55

Of was het gewoon excellentie Kolonel Cees, die niet correct genoeg geholpen werd door de eigenaar van de broodjeszaak?

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 13:54

O sorry, ik generaliseer weer. Misschien was de shoarma op.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:53

@Lucasdelinkselul; en die met contactlensen zijn zeker van Politburo ;-)

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 13:53

"Donder toch eens op man met je calvinistische, bekrompen, Urker, gereformeerde en ruftende jaren 50 gewauwel!"
Jezus, ik wou dat ik dat gezegd had.....
Lucas, vanaf nu hang ik aan je lippen!!

bananenrepubliek | 16-04-05 | 13:53

6 fucking doden? Heeft iemand twee munitiekistjes van zijn M-60 geleegd ofzo?

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 13:53

Was de shoarma niet goed?

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:52

@Gevaar Ik heb het niet gehad over over jou en NIeuw Rechts alleen over alle zompige 50-er jaren fatsoensregels.Overigens heb je van Lucas geen gevaar te duchten.

@Hybrid KLopt en broodjeszaak Sanitas en een shoarma. Ik hoor net dat er wel eens meer dan 6 doden zouden kunnen zijn. Maar goed, het is inderdaad offtopic dus moeten we het nieuws ff afwachten.

Starf*cker | 16-04-05 | 13:52

@litebyte
Als Zweed zeg ik dan: mooi voorbeeld, leer die kneuters hier maar eens wat.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:51

5 dooien in hilversum?
toch niet het mediapark weer?

vander F | 16-04-05 | 13:51

Ik spreek Jan uitsluitend aan met 'Grote Roerganger' en de Zeerhoogeleerde Dr. Kant met Zeerhooggeleerde Dr. Kant. Overigens is dat policy binnen de SSP. Wie dat niet doet 'verdwijnt'. Verder hebben we binnen de SP een kameraden-heorarchie: partijleden met bril zijn minder in rang dan partijleden zonder bril. Zo hebben wij 'Kameraad' en 'kameraad'- het subtiele verschil.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 13:51

Wat is er mis met spruitjes? Als ik al die zompige vetlapjes zie wandelen zo nu en dan lijkt het me helemaal geen gek idee. En terug naar de jaren '50 stijl? Neem ongezien de benzine prijs die hier 'nogal opgeklopt is met lucht en water' even mee.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:50

@Starf*cker; "Prima commentaar". Valt me wel op dat je dat alleen maar roept als het in je straatje past (ook zo'n tegeltjeswijsheid). En spruitjes en bleomkool zijn dus nou toevallig net de twee groentes die ik niet vreet.

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 13:49

@Hybrid,

Ik ben van buitenlandse komaf (nee geen turk of marokkaan) en moet nog wel eens wennen aan de normen, maar vooral ook de waarden :-) Ik ken het boekje al, alleen niet uit mijn hoofd! :-)

litebyte | 16-04-05 | 13:48

Hilvertsweg? Daar zat toch een casino? Sjee...

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:48

Starf*ucker: 'Eens. Het is hier zompig van de bloemkool en spruitjeslucht'.

Niks mis mee met spruitjes en bloemkool. Maar om mij gelijk te vergelijken met Nieuw Rechts gaat mij toch echt te ver!

Sterker nog: als ze mij zien mag ik geeneens lid worden.

Gevaar komt van link | 16-04-05 | 13:48

@Lucas Columpie komt nog. Ben jij trouwens verplicht je partijgenoten bij de SP met kameraad aan te spreken? Bij Michiel Smit hebben ze inmiddels wel het "Genossen" ingevoerd, ha ha. Bij Wilders het "Hei Kameroad" op z'n Limburgs en de daar zeer vermaarde Big Benny uit Roermond werkt al aan een nieuw lijflied. "Het is een kwestie van geduld, rustig wachten tot de dag dat heel Holland simpel lult".

Starf*cker | 16-04-05 | 13:48

@vanrechtspaktvoorrang,

Ja ja de Hol landsche waarheid kan best wel eens met een grappige.. ondertoon worden verteld

litebyte | 16-04-05 | 13:46

Trouwens, als ik Cees tegenkom dan denk ik dat een uit volle borst geroepen Alaaf! de lading ook wel dekt.

Conan de Rabarber | 16-04-05 | 13:46

@litebyte
Ja, of bol ofzo weet ik het. Maar dat boekje heb je écht wat aan als je een beetje serieus wilt genomen worden in je carriere. Maar dat vind ik. Dus ga je ooit een zakenetentje met mij hebben, moet je weten hoe het hoort. Anders lach ik je uit en heb je geen deal.
.
Meer info: etiquette.pagina.nl/

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:45

@Star: doe jij een columnpje of doe ik het vandaag? :-)

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 13:44

@Lucasdelinkselul; zie nou wel? Jullie van links hebben gewoon geen humor ;-p

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 13:44

@Lucas Prima commentaar!!! Eens. Het is hier zompig van de bloemkool en spruitjeslucht.

Starf*cker | 16-04-05 | 13:43

Wel mooi dat Boris eindelijk weer iets zinnigs zegt, respect moet je toch een beetje verdienen. Dus als Meneer van der Knaap nou eens kwam met goeie plannen of luisterde naar de bevolking op bijvoorbeeld het onderwerp van de JSF, dan zou hij misschien een klein beetje respect kunnen verdienen. Ik heb hiervoor nog geen flikker gehoord van Cees en had geen flauw idee dat we voor defensie een staatsecretaris hadden, vind je het gek dat deze vent geen respect krijgt!

10votaal | 16-04-05 | 13:43

@Lucas

!LOL! :-) Je gaat weer lekker vandaag!

litebyte | 16-04-05 | 13:42

@Gevaar WAt een gelul! OOk een minister dienst respect af te dwingen. M a. W: tegen Gerrit Zalm wens ik wel exellentie te zeggen maar tegen kneuzen als Van der Knaap of Medy van der Laan niet. Verder zijn er bewindslieden, Peijs, Brinkhorst, die zelf aangven dat ze getutoyeerd wensen te worden.

OFFTOPIC Iemand iets gehoord over een schietpartij aan de Hilvertsweg in HIlversum met inmidels 5 doden? Woont daar ook de beruchte crimineel George van D. (ijk)?

Starf*cker | 16-04-05 | 13:42

@Hybird,

Maar wel een beetje onbeschofte prijs, ik scoor het wel via internut

litebyte | 16-04-05 | 13:41

Ik vraag mij af hoe ik het voorstel van de heer Van der Knaap moet plaatsen. Het feit dat in de Tweede Kamer wordt toegestaan dat de heer Duijvendak, ondanks dat het verplicht is je naam te gebruiken waarmee je bent ingeschreven bij de Burgelijke Stand, onder de naam Duyvendak staat ingeschreven.
In dit geval gaat de volgende stelling op;
WE MAKEN REGELS VOOR ANDEREN EN UITZONDERINGEN VOOR ONSZELF.

HenkV | 16-04-05 | 13:41

Braaaaaaaaaaaak!
Wat een spruitjeslucht hangt er hier ineens zeg! Mijn God, soory mijn Heere de almachtige!
'De ellende is begonnen toen de kinderen de onderwijzer met Jan aan mochten spreken.'
Ja hoor, toen is de ellende begonnen!
Als we nu nog alleemaal 'meester en juf' zouden zeggen was het hier nu een paradijs!
Donder toch eens op man met je calvinistische, bekrompen, Urker, gereformeerde en ruftende jaren 50 gewauwel! De tijd schrijdt voort, en ook de normen en waarden, daar kun je niet zomaar iets aan veranderen. Het heeft geen ene zak te maken met het al dan niet aanspreken bij de voornaam, behalve voor gggristenen want die zijn de Bijbel gewend waarin staat dat het leven een stuk leuker is als je Jezus 'lieve heer heiland' en God 'zijne excellentie de almachtige' noemt.
Uberhaupt, die hele 'terug naar de jaren 50' retoriek is zo muf als rotte stront. Pim Fortuyn deed dat ook al:
'Ja, terug naar de jaren 50, terug naar de normen en waarden! Behalve op vrijdagavond want dan wil ik naar de darkroom!'
Al die trieste rukekrs hier, sorry excellenties, die zo zielig roepen dat ze terugverlangen naar die goede oude tijd kan ik doorverwijzen naar nieuwrechts.nl, daar zijn ze helemaal idolaat van netjes gekapte en gedouchte mannen in pak en onderwijzers die nog met meester worden aangesproken. Als je snel bent kun je nog een lekker potje rode kool of spruitjesstampot met Michiel Smit, sorry zijne hoogheid meneer Smit, mee-eten.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 13:40

@HyBriD VorTeX,

Leuk boekje!

litebyte | 16-04-05 | 13:40

Leren we ook wat bij, stelletje onbeschoft pleps.

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:39

Moet die Cees niet zijn werk doen in plaats van een beetje achterlijk zitten te zeuren hoe hij genoemd wordt. Laat hem die naam eerst maar verdienen!!

Fred | 16-04-05 | 13:37

Zou Cees ook in de Gouden gids staan onder "excellenties" ?

litebyte | 16-04-05 | 13:36

Respect en fatsoen ophangen aan de manier waarop mensen worden aangesproken is zoooo 1850. Het respect is er wel. Ik spreek mijn baas ook met de voornaam aan, dat wil niet zeggen dat er geen respect is. En een minister is uiteindelijk ook maar een ambtenaartje, het is niet alsof er zo'n mijlenbreed verschil is tussen Kees en Jan met de pet...

geytennöker | 16-04-05 | 13:36

Sjees, uhh pardon Cees kan ook nog altijd bischop worden, die worden door hun voetvolk nog wel met Excellentie opgestijft.

Conan de Rabarber | 16-04-05 | 13:36

@10votaal
LOL Bonfire is een ruin. Zou van der Knaap een je-weet-wel staatssecretais zijn?

bananenrepubliek | 16-04-05 | 13:36

@Draaitafel Demagoog 13:19 uur:'Ik heb respect voor mensen vanwege hun persoonlijkheid, niet vanwege hun titel.'

Dat is nou juist het probleem. Ook voor ministers die niet jouw voorkeur hebben, zou je met respect moeten behandelen.

Het gaat om de functie. Je zegt toch ook niet tegen je baas of klant wanneer je hem niet mag 'Hé kerel hoe is het' of wanneer je hem graag mag 'Goedemorgen meneer, hoe gaat het.

Sjesus, wat een pokkevoorbeeld heb ik weer! Nou ja.... als je maar begrijpt dat ik hiermee bedoel respect vanwege functie en niet de respect vanwege de daden van een persoon.

De meeste reaguurders zeggen waarschijnlijk ook Bea(trix)/Trix als ze de koningin zouden tegenkomen. Ik zou dat nimmer doen, ondanks dat ik geen monarchist ben.

Dat soort respect bedoelde ik.

Gevaar komt van link | 16-04-05 | 13:36

Cees, is dat niet dat blondje met mooie koplampen?

HyBriD VorTeX | 16-04-05 | 13:36

Starf*cker; ben verkouwen en heb vanochtend al zo'n beetje b'n hele linker hersenkwab er uit gesnoten, dus dat zal een reden zijn baarom ik een beetje in de war ben. En bij kutweer heb ik overigens wel een pesthekel aan Femke, maar dat terzijde.

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 13:33

"die vaak in heel moeilijke situaties moeten opereren." zegt het lulletje vanachter zijn bureau. De tiefus, de enigen van zijn defensieclubje die in moeilijke situaties opereren zijn de soldaten die hij naar Irak stuurt. Wat een penis.

henkmul | 16-04-05 | 13:33

@Vanrechts Ik dbedoel die inspirirende tegeltjes met "Fatsoen moet je doen" en "Oost west, thuis best" of "Een banaan voor iedere marokkaan" of "Wie hier als vriend naar binnen gaat, komst steeds te vroeg en nooit te laat". Laten we zeggen de inspiratiebronnen van JPB de Eerste.

Starf*cker | 16-04-05 | 13:30

@vanrechts
welke generatie is die bekende achterbank en patatgeneratie volgens u dan?
en verder ik wil liever aangesproken worden met "U"

bananenrepubliek | 16-04-05 | 13:30

@Mijnheer Starf*cker; Wat is er tegen tegeltjes op het toilet? Vind ik persoonlijk hygienischer dan behang en vloerbedekking.

Hoogachtend,

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 13:28

@vanrechts Volgens mij haal je nu echt alles door elkaar om maar aan te tonen dat het de schuld van links is. Als het straks gaat regenen ligt dat vast ook aan Femke Halsema. Tutoyeren heeft niets met gelijkheidsbeginselen te maken. Meer met respect en uitstraling. Stel je voor dat we Jan Marijnissen straks met "kameraad" moeten aanspreken.

Starf*cker | 16-04-05 | 13:27

@fifkikker
Helemaal niet! Zijn uitspraak ging niet over het alledaagse ge-jij en ge-jou. Hij vind dat excellentie zijn functie wat meer "cachet" geeft.

bananenrepubliek | 16-04-05 | 13:25

@Fifkikker Ook teveel tegeltjes op het schijthuis hangen, vrees ik. Natuurlijk is er hier en daar wat weinig respect naar bovenonsgestelden maar die dienen dat dan ook af te dwingen. Dit kan je niet van boven opleggen en een poltieke onbenul als majoor Kees van der KN. blijft voor mij gewoon Sees. En dan kan hij zich opwinden over de chauffeur van Jorritsma die haar minister met Annemarie aansprak. Ik denk dat de sympathieke mevrouw Jorritsma pas beledigd zou zijn als de chauffeur geen Annemarie zou zeggen. Ik prijs de dag dat er een einde komt aan dit Politieke Openluchtmuseum met politieke kneuzen.

Starf*cker | 16-04-05 | 13:24

Deze Cees is eigenlijk een excellente lul (lange urine lIJder)

litebyte | 16-04-05 | 13:23

@bananenrepubliek; En jij behoort zeker tot de bekende achterbank- of patatgeneratie, bij wie overigens ALLES is komen aanwaaien.

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 13:23

nee toevallig zat ik niet op de eerste rij :). Ik denk dat ik op dat moment college had. En stretch, dat is waar, ik zei ook dat zijn uitspraak meer gaat over het alledaagse ge-jij en ge-jouw.

fifkikker | 16-04-05 | 13:22

En eigenlijk, heel diep in m'n hart vind ik dat Sees best wel een beetje gelijk heeft. Toen in de jaren 80 een kind van 10 z'n onderwijzer Jan mocht gaan noemen van al die geytenwolensokkenbryers, is hier de ellende begonnen.Want volgens onze linkse denkers is iedereen namelijk gelijk. En volgens mij namelijk niet. Mijn vrouw, bijvoorbeeld ziet er gelukkig heel anders uit dan ik ;-) Dat we allemaal gelijkwaardig zijn, is heel wat anders. Maar dat is nog geen vrijbrief om dan maar iedereen direct bij z'n voornaam te noemen, Herr Fleischbaum? Oh ja; graag reageren met Geachte meneer Vanrechtsheeftvoorrang. Laat ik dan ook maar gelijk een daad stellen.

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 13:20

Tja, dat heb je met ex-militairen, die in tegenstelling tot de huidige militairen nooit ergens voor hebben moeten vechten en waarbij alle titels en verworvenheden (ga je nog met je 55e met pensioen Cees?) lekker aan zijn komen waaien.
Die vinden het heel normaal dat hun welverdiende respect ook zo maar komt aanwaaien uit het kanonnenvlees.

bananenrepubliek | 16-04-05 | 13:20

@gevaar komt van links ... kijk eens hier naar :

stretch : respect heb je niet voor titels, respect heb je voor mensen. Ik heb respect voor mensen vanwege hun persoonlijkheid, niet vanwege hun titel. Dan maakt het dus ook geen fuck uit of ze schoolmeester, agent, straatwerker, werkeloos, of wat dan ook zijn...

heeft niks met ouderwets maar met de juiste definitie van respect te maken ..

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 13:19

Hmm, als het dan toch moet, laten we het dan maar goed doen:
Advocaat: Weledelgestrenge Heer/Vrouwe
Ambtenaar: Weledelgestrenge Heer/Vrouwe
Apotheker: Weledelgeleerde Heer/Vrouwe
Arts (doctor): Weledelzeergeleerde Heer/Vrouwe
Arts (geen doctor): Weledelgeleerde Heer
Leraar/Lerares: Weledelgeboren Heer/Vrouwe
Gemeenteraadslid: Edelachtbare Heer/Vrouwe
Student: Weledelgeboren Heer/Vrouwe

En dan heb ik alleen maar de titels opgeschreven die niemand ooit gebruikt. Prof. Hoxha dient aangesproken te worden met de Hooggeleerde Heer Professor Hoxha. Als zijne Excellentie de Staatssecretaris zo aangesproken wenst te worden, dan zal het zijn chauffeur ook met Weledelgestrenge Heer aan moeten spreken!

inuk | 16-04-05 | 13:19

Iets voor Donner, gelijk een noodwet die het respectloos aanspreken van bewindslieden strafbaar stelt.
500 euro boete, hoppa en kassa.

vander F | 16-04-05 | 13:15

stretch snapt het iig !

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 13:15

Mee eens.

Dit is een onderdeel van de gigantische normvervaging die er in Nederland heerst.

Ook irriteer ik mij aan het feit dat kleine kinderen de juf of de meester bij de voornaam mogen noemen. Dit is het begin van het einde van het respect naar andere mensen toe.

Ook de media helpt daar een handje aan mee, door gewoon de voornaam onder het hoofd van bijv. een minister-president te plaatsen.

Misschien ben ik wel ouderwets; het zij zo. Maar het komt toch vaak voor dat ik weer verlang naar die goede 'oude' jaren in Nederland incl. onze eigen identiteit die wij ook al verloren zijn door eigen toedoen.

Gevaar komt van link | 16-04-05 | 13:14

Geachte heer van der Knaap,
Het spijt ons, wij hadden het nog niet door. Wij zijn dan ook maar gewoon klootjesvolk. Sorry dat wij U de afgelopen tijd niet het respect hebben gegeven wat U uiteraard verdient. Wij zijn maar gewonen lieden die tegen U op kijken, en daarom is uwe excellentie dan ook op zijn plaats.
Dat wij dit de afgelopen jaren dan ook achterwege gelaten hebben is dan ook erg stout van ons, maar na 8 jaar geen CDA meer in de kamer en alle andere veranderingen binnen de politiek is het er een beetje ingeslopen. Wij leggen ons dan ook meteen neer bij U advies en hopen op vergeving van uw kant.
-
Hoogachtend,

Da Wizard...

da wizard | 16-04-05 | 13:13

Excellentie Cees, altijd al een sneu rukkertje gewees.
En toch bekt het lekker:
'Hey excellentie Cees, niet rukken op de achterbank!' Nét even wat meer respect, cachet als je chauffeur dat over het Binnenhof schreeuwt.

Duda | 16-04-05 | 13:13

Aesar: ja, daarom is het ook goed als Balkenende en Zalm zes maanden de diensplicht ingaan.

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 13:08

CEES! GEILE RUKKERT!
Oeps... Sorry excellentie....
Koekje drbij?

Lucasdelinkselul | 16-04-05 | 13:07

En ik geef hem groot gelijk, nederland mag wat meer discipline krijgen.

Voer gelijk sociale dienstplicht in

Aesar | 16-04-05 | 13:06

C's is 150 jaar te laat geboren. Een kastenstelsel is zoooo 1800.

Conan de Rabarber | 16-04-05 | 13:06

Hee, Cees! Boerenlul!!

aardappel | 16-04-05 | 13:03

@fifkikker; respect heb je niet voor titels, respect heb je voor mensen. Ik heb respect voor mensen vanwege hun persoonlijkheid, niet vanwege hun titel. Dan maakt het dus ook geen fuck uit of ze schoolmeester, agent, straatwerker, werkeloos, of wat dan ook zijn...

stretch | 16-04-05 | 13:01

Ojaaah, nou moeten we straks oppassen hier op geenstijl, ik oefen alvast:

"Uwe Excellentie Fleischbaum, de geenstijl chips is op. Ik krijg al ontwenningsverschijneselen, wat moet ik nu doen machtige excellentie???"

NeLiZu | 16-04-05 | 13:00

hij heet cccc, net als zn zus

arendsoog | 16-04-05 | 12:58

Zo titel moet je eerst maar eens verdienen meneertje werd zeker altijd gepest op school :)
Ik vind dat een persoon in het leven die de titel verdient heeft er recht op heeft zoals een doktor of een leraar of lerares voor de klas. Die spreek je netjes aan. Of de politie als ze weer wat met de pootjes op de grond staan.
Maar als je zo al gelijk gaat beginnen K(C)ees koop een playboy en ga je lekker afrukken als je er zo opgeilt.

Sinners | 16-04-05 | 12:57

Als de relatie tussen overheid en samenleving nu excellent zou zijn...
.
Voorlopig niet dus.

drnomad | 16-04-05 | 12:57

De wereld op z'n kop? Cees jij behoort tot het personeel van alle nederlanders dus als jij dat wilt mag jij iedereen excellentie noemen.

dynamic Z | 16-04-05 | 12:56

@mijnheer fifkikker; zag ik u wellicht op den eersten rij zitten tijdens het debat over normen en waarden?

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 12:54

cees heeft thuis niks te vertellen dus moet het maar zo
wat een sjap zeg
oh sorry excellentie sjap moet het zijn

YupHub | 16-04-05 | 12:52

fatsoen is wel respect. hoe hij aan zijn baan is gekomen is volgens mij niet de discussie (al werpt je fantasie wel een sterk beeld op). Laten we vooral bedenken dat kamerleden en kabinetsleden OOK mensen zijn. Persoonlijk denk ik dat een staatsecretaris niet direct tijd heeft om druifjes gevoerd te worden, als je kijkt naar een willekeurige weblog van een politiek figuur zie je meestal een overvolle agenda.

fifkikker | 16-04-05 | 12:52

Vind het wel wat hebben. Stel je voor over twee jaar: Zijne Excelentie Fleischbaum in Den Haag Vandaag. Ja daar had je nog niet over nagedacht, he vleesboompje?

vanrechtsheeftvoorra | 16-04-05 | 12:51

Heej Gladio wij zitten op hetzelfde spoor!

ElEndoscoop | 16-04-05 | 12:50

Toen van der Knaap nog een ordinaire vakbondslul was tutoyeerde hij de toenmalige excellenties ook gewoon hoor. Typisch gevalletje van eigengeilerij om nu ineens zelf wel als excellentie aangesproken te willen worden.

gozertje | 16-04-05 | 12:49

zou Furhrer Cees ook mogen?

Gladio77 | 16-04-05 | 12:49

Kan de redactie geen programmatje ontwerpen waarmee elke reactie op deze commentpagina automatisch in de mailbox van Fuhrer Sees beland?

ElEndoscoop | 16-04-05 | 12:49

@.stretch: ik pas voor een communistisch systeem waarin iedereen z'n mond moet houden en niemand een discussie durft te openen. Ik wil niet direct zeggen dat ministers met EXCELLENTIEaangesproken MOETEN worden, maar hij heeft een punt.

fifkikker | 16-04-05 | 12:47

Dit is pas de eerste stap. Als dit hij dit voor elkaar krijft neemt hij twee negertjes aan, die met palmboom bladeren hem frisse lucht toezwaaien en natuurlijk een schattig negerkindje die hem druifjes voert. Dit alles terwijl hij op zijn pluchen troon zit.

Gladio77 | 16-04-05 | 12:47

Fifkikker: Fatsoen is heel iets anders dan een autistisch lulletje die vindt dat hij boven het gepeupel staat omdat hij zijn hele leven met zijn tong in iemands anus heeft gezeten en zo een leuk baantje heeft versierd.

Een belangrijk onderdeel van de democratie is dat macht kan worden gerelativeerd. Programma's als Kopspijkers zijn fantastisch om zichzelf serieus nemende machtswellustelingen op hun nummer te zetten. Als dat niet meer kan is er geen echte democratie.

ElEndoscoop | 16-04-05 | 12:46

Mongeaul, zo wil ik hem nog wel noemen.

SamF | 16-04-05 | 12:45

Respect verdienen is typisch een uitspraak van links (lodewijk de kwaaaaal om een voorbeeld te noemen). Respect moet iets zijn wat je automatisch hebt. Kijk je hoeft niet tegen iedereen op te kijken, maar bewust zijn van een ander is toch niets bijzonders? Wel is het zo dat je respect kan verliezen, uiteraard.
En ja wat sommige ministers roepen lijkt me niet zo slim. Dat is jammer dat personen als Donner en Balkenende zo'n ongelooflijk beeld van zichzelf neerzetten. Maar dit gaat niet alleen over het kabinet (lijkt me), het is het alledaagse ge-jij en ge-jouw wat onbewust een beeld vormt waardoor mensen inderdaad gaan denken dat respect te verdienen is.

fifkikker | 16-04-05 | 12:43

aangesproken willen worden met excellentie is net zo triest als je titel(s) vermelden op je naambordje bij de voordeur. alsof het de postbode ook maar ene ruk kan schelen wat je gestudeerd hebt.

gozertje | 16-04-05 | 12:40

Is dat dezelfde Cees van die van de fatsoenlijke Cruisraketten?

bananenrepubliek | 16-04-05 | 12:38

@fifkikker; lul niet man, hij is gewoon een vuile kanker overheidshoer. Hij moet gewoon zijn gore vetklep dicht houden en z'n werk goed doen. Vraag je godverdomme eens af wie het riante salaris van die teringlijer betaald...

stretch | 16-04-05 | 12:37


De ergste scheldwoorden die ik kan bedenken voor deze waanzinnige:

Staatssecretaris van Defensie in het kabinet Balkenende.

Kan het erger?

Van Buren | 16-04-05 | 12:37

Cees = Sees

SnAdEr-J | 16-04-05 | 12:37

@fifkikker,
Respect moet je verdienen, niet claimen.
En geef toe dit kabinet heeft er wel voor gezorgd dat ieder respect voor een minister wel verdwenen is met hun debiele uitlatingen.
Het excellentie gezeur is daar een goed voorbeeld van.

MDE | 16-04-05 | 12:36

iedereen verdient respect .. opflikkeren met cees ! een kogel kan ie krijgen ...

Draaitafel Demagoog | 16-04-05 | 12:35

Lul niet, hij heeft wel een punt. Fatsoen klinkt misschien ouderwets maar het zou misschien weer eens onderdeel van de opvoeding moeten worden.

fifkikker | 16-04-05 | 12:30

Oh staatssecretaris...

ElEndoscoop | 16-04-05 | 12:29

Het mooiste voorbeeld komt van 6-pack... Roepen naar excellentie prins Willem-Alexander van Oranje Nassau tijdens het WK of EK ofzo voetbal in Portugal.

"HEY WILLEM! wie denk je dat er winne gaat?! Hier zet ff zo'n oranje schreeuw muts op je kop man, das gaaf!"

poltergijst | 16-04-05 | 12:28

Sees!!! Lulletje!!! Zeg Fleischbaum: wat mag je een minister allemaal noemen zonder dat je strafbaar bent? Ik stel voor om dit topic "Het Grote Keesje Beledigingenbord" te maken. Iemand nog creatief met scheldwoorden hier op GeenStijl?

ElEndoscoop | 16-04-05 | 12:27

Ik zeg maar 1 ding: de eersten zullen de laatsten zijn. Het is jammer dat de meesten van jullie na al die eeuwen nog steeds niet begrijpen wat Wij daar ooit mee bedoeld hebben.

Jezus van Nazareth | 16-04-05 | 12:27

Hoezo minachting voor de kiezer... mag JP weer damage control doen, wordt weer lachen zeg, nee zo bedoelde hij het niet, het was maar een proefballon, Cees sprak op persoonlijke titel, Cees was dronken, zo bedoelde Cees het helemaal niet, Cees is verkeerd ge-quote door de media hij had helemaal niet "fantastisch" gezegd maar "verukkelijk", de media is een links amicaal bolwerk, etc.!

Milan- | 16-04-05 | 12:26

Cees, get a life...
Je geilt gewoon op je titel, net als al die Drs. en andere geile titel mannetjes en vrouwtjes, die hun titel gebruiken. Leer eerst eens jezelf kennen.... pisnicht!

Stijlloze Rukker | 16-04-05 | 12:25

'Cees' is eigenlijk gewoon 'Kees', maar dan voor heaumeaux...

stretch | 16-04-05 | 12:25

Ach, als je alleen Mulo hebt weet je vast ook niet beter.

VLQRT | 16-04-05 | 12:25

Ach ja, 'onze' parlementariers blaken weer van wereldvreemdheid.
niks nieuws onder de zon.

vander F | 16-04-05 | 12:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken