
Nee, er is nog niet alles gezegd en geschreven over de (verdronken) bootvluchtelingen. Ja, er is schande gesproken over de vorm van de discussie, want dobbernegers zijn ook mensen. Een enkeling stelt zijn huis beschikbaar waarom in hemelsnaam? Onder een brug wonen ook dakloze mensen, van het soort dat je kunt verstaan nota bene. Neem die dan in huis! Hebben wij mensen een morele verplichting om de andere mens te helpen? Zelfs ik ben geneigd om daar bevestigend op te antwoorden. Niemand echter die het lef heeft om de fysieke grenzen van die morele verplichting te verkennen. En niemand die het lef heeft om toe te geven dat het leed in de straat tastbaarder is dan dat om de hoek, laat staan over de grens. Maar gelukkig is er nog altijd een Volkskrant-columnist. Nooit te beroerd om een moreel oordeel te vellen over de ander. Mensen zoals
Peter Middendorp, die door de ander te beschrijven in casu een vrouw met een mening en een journalist met een moral fag missie menen buiten de discussie te blijven, willen niets liever dan wijzen op hun eigen superieure houding. Maar ja, hoe doe je dat, zonder al te veel opzien?
Eenvoudig: laat de lezer een oordeel vellen over een ander: over een vrouw die uit Middendorps beschrijving naar voren komt als een racistische Mien Dobbelsteen. En een journalist die wil laten zien uit welk hout de gemiddelde Nederlander gesneden is.
Ja, de column van Middendorp veroordeelt met elke zin iedereen, die in niet mis te verstane woorden te kennen geeft niets te voelen bij verdronken vluchtelingen. Het dedain dat ervan druipt, is van dezelfde soort waarmee PVV stemmers door gutmenschen worden gekielhaald.
Deze columnist echter vraagt zich af waarom elitair Nederland neerkijkt op deze mensen; ook zij zijn Nederlanders, ook zij hebben stemrecht. Deze columnist vraagt zich af waarom deze mensen weggezet worden als racistisch kutvolk terwijl ze voor elitair Nederland de kastanjes uit het vuur halen door te zeggen wat ook zij denken. En wel: waarom moeten we in Nederland de wereld redden, terwijl ouderen zorg ontzegd wordt, politie wegbezuinigd, asielzoekers en vluchtelingen door alle regels te overtreden verzorgd blijven worden, werkloosheid nog steeds groeit, ZZPers uitgebuit worden, armoe in opkomst is, onderwijs achteruit gaat, zorg onbetaalbaar wordt - kortom: waarom moet de hele wereld gered worden terwijl er ook in Nederland voldoende ellende voor verbetering vatbaar is?
Deze columnist kent geen volk dat zo gul is als Nederlanders. Organiseer de komende week een Giro555-actie voor de dobberneger en de miljoenen zullen binnenstromen. Ja, deze columnist is nog nooit een Nederlander tegengekomen die niet bereid was om te delen maar wel pas nadat ie in zijn eigen behoefte had voorzien.
Waarom wordt deze überhollandse volksaard toch met zoveel minachting weggezet anders dan de borstklopperij door hen die weten wat goed voor ons is?
Reaguursels
InloggenWaarom moet een turks migrantenkind, Ebru, dat eigenlijk vragen?
En wat doe je zelf eigenlijk voor NLse autochtonen, al dan niet onder een brug slapend?
Retorische vraag, iedereen weet het antwoord toch al, dus doe geen moeite.
Schuldigen in deze zaak zijn de mensensmokkelaars en de landen waaruit die mensen moeten komen. Die mensen zijn of de criminele organisatie of het lachwekkende zooitje wat niet normaal een land kan runnen. Blijven achterlopen ondanks alle hulp die ze krijgen. Maar ja die mensen hebben een tintje en daar wat negatiefs over zeggen is verboten. Dus hebben wij het gedaan omdat we eeuwen geleden hele massa's negers naar Amerika hebben verscheept. Wat dat precies te maken heeft dat die landen er nog steeds geen ene reet van bakken dat weet ik ook niet. Het ontbreekt dus bij de gehersenspoelde linkse gutmensch aan het logisch nadenken dat Afrikanen ook mensen zijn die het zelf verknallen. Die daarop niet willen aanspreken omdat je vindt dat dat zielig is en discriminerend is ook voor de volle 100% rascisme. Dan vind jij als linkse hippie dus ook dat negers uit Afrika niets zelf kunnen en er altijd voor gezorgd moet worden. Wat zou je zeggen dat ze het zelf maar moeten uitzoeken daar? Dat ze zelf de verantwoordelijkheid moeten pakken?
Als onze leiders één persoon zou(den) zijn dan zou zij lijden aan een psycho sociale stoornis, wat wel behandelbaar is maar dan moet er eerst erkenning van dat probleem zijn bij de patiënt...
"Weg met onszelf! Weg met ons land! Nederland moet verdwijnen, want wij zijn niet gehoorzaam genoeg! Wij moeten asielzoekers onze huizen geven, want wij zijn racistisch, xenofobisch, discriminerend, haat zaaiend, agressief en veel te intolerant voor mensen die ons haten! Alle Nederlanders zouden zichzelf in de Noord-zee moeten werpen, want wij zijn niet slaafs genoeg! Wij moeten onszelf vastketenen, want wij zijn te slim tegenover de asielzoekers! Dit komt te ontwikkeld over! Wij moeten al ons geld, ontwikkelingen en mooie vrouwen weggeven, want anders zegt de VN dat wij slechtte mensen zijn" *kots*
Aldus de paranoïde linkse gutmensch, maar ow wee als het gaat over de problemen in ons eigen landje, dan herhaalt diegene wat hierboven staat. Heb er geen goed woord voor. Ik zie hun als landverraders (hard gezegd) Je kunt geen redelijkheid vinden in die mensen. Iets in hun hoofden wilt zichzelf wegwerken en datgene heet ook wel het weg-met-onszelf-syndroom. Te veel laten indoctrineren door de afvalmedia?
Hé Tommy Wieringa! Lees je deze column ook even?
Ook ik moet de GS troetelturk gelijk geven
Wat is er mis met vasthouden aan je roots, als je gewoon ingeburgerd bent? Ik ken Spanjaarden, Italianen, Surinamers en andere nationaliteiten. Allen volledig geïntegreerd, maar als 'hun' land voetbalt, zijn ze geen Nederlander. So what!? In dat opzicht is er helemaal niets mis met een stukje eigen cultuur en taal. Ebru, je hebt groot gelijk meid. Het is alleen aan dovemansoren gericht. Politiek is er alleen voor de politiek, de burger telt al jaren niet meer mee.
Het blijft vrijwillige hypocrisie: iemand van verdrinkingsdood redden = morele plicht. Maar diezelfde persoon van hongersnood, vervolging en andere ellende omkomend een week later is geen morele plicht want andere kant van grens.
Hulde aan Ebru voor dit stuk, helder met een flinke uithaal naar de gutmenschen zoals een valse Sommer en zijn stokende linkse krant.
"überhollandse volksaard"
Voelt niet goed om er een Naziwoord in te lezen.
Eindelijk weer eens een zinnig verhaal van deze dame.
Doe maar een dobberafrikaan door een 8 jarige opleiding trappen en 20 jaar ervaring bij elkaar schrapen, om je zielige industrie draaiende te houden. Help ik ze ondertussen wel daar waar ze 15% van me willen hebben en tegen 100 euro per maand een complete dekking geven qua zorg.
Ja biertje, ik verneem dat ik me weer opwind. Het ging godverdomme net een beetje lekker.
Overigens mogen ze van mij driekwart van het BBP in het asielbeleid kotsen, het zal mij roesten. De Nederlander heeft gestemd, en ondergetekende betaald al een tijdje geen cent belasting meer in Nederland. En al ligt de hele industrie plat bij een tekort een goede techneuten, ik kom niet (doe eens kappen met bellen en mailen), of ze moeten al over de grens betalen. Echter dat hebben de dieven van de blauwe enveloppen ook al ingedekt tegenwoordig. Sterker EU beleid.
Komt bij dat er bijkans niets geweldiger is dat ik wil zien, dan jankende boomers met 10 jaar wanneer de zorg naar de kloten is. Kunnen ze die zwaar opgedreven huizen van ze de MRI scanner in dragen. Succes.
Vervolgens komt het gelul dat je wel moet kopen, want goedkoop huren kun je vergeten. Dat wil men niet na het kapitaal dat je al weg gebracht hebt.
Kopen wil je niet in Nederland wanneer je explosief mobiel werkt en überhaupt niet wanneer je alles op een rijtje hebt. Althans wanneer je je niet vast wilt leggen achter de dijken.
Echter veel te duur huren, als alleenstaande welke altijd op de baan is ook niet.
Ze komen wel weer 5k halen de volgende maand.
Nee, dat Nederland morgen nog mag affikken ik laat er geen traan om.
Helder Groentje | 26-04-15 | 20:13
Een dubbie van de 30.000?
Laten we eens zeggen grofweg de helft van 120.000.
Met die helft, wordt er nog steeds bezuinigd op
Defensie
Justitie
Ouderenzorg
Zorg
Dat houd in dat er veel gelekt wordt richting
EU
Uitkeringen
Bijstand
Asielbeleid
Subsidies (is onder andere Asielbeleid en illegalen)
Illegalen
Dat jij met een pauper salaris relatief weinig afdraagt wil niet zeggen dat er geen Nederlanders zijn die anaal uitgewoond worden.
Na die helft wordt je nog eens genaaid op brandstof, tabak en dergelijke zaken welke essentieel zijn om banen boven de 120k uit te voeren.
Herstel: uitgewoond werden in deze waar het ondergetekende betreft.
klootviool.
Ik maak mooi zelf uit aan wie ik hulp geef.
Top column! Er zijn fysieke grenzen aan de morele verplichting. Hele stuk is volkomen raak. Onze rechten en verworvenheden hoeven ons niet ontnomen te worden en onze maatschappij hoeft niet gemold te worden om het idealisme van 'n politieke voorhoede en hun handlangers van de azijnbode.
@miko | 27-04-15 | 00:36
We zijn een klein landje dus een vliegtuig met 298 mensen waarvan 193 uit NL hakt er nu eenmaal meer in dan een oorlog ver weg. Wel erger ik mij aan de hijgerigheid waarmee bij elke ramp, zoals nu in Nepal, vooral wordt geïnformeerd naar NL-slachtoffers. Alsof die andere duizenden er minder toe doen. Maar het hemd is nader dan de rok en we kunnen ook niet het leed van de hele wereld op onze schouders nemen. Wat ook meespeelt is of de dood van mensen het gevolg is van een ramp of gepland is vanuit een ideologie. Dat maakt het wel wat persoonlijker. Het zijn overigens juist de media buiten GS die graag wegkijken van leed wat hun ideologisch niet uitkomt. Kijk maar naar het aantal Palestijnen dat in Syrië omkomt waarbij vergeleken de Gaza-oorlog wegvalt. Daar hoor je de gebruikelijke Palli-lovers niet over.
@PrinsesStoepje | 26-04-15 | 23:47
Het is niet de schuld van GSD maar de verontwaardiging is vrij selectief hier dat zul je toch wel met me eens zijn of niet?
Ebru een glashelder stuk...
mensen die HIER IN HOLLAND
hun huizen worden uitgetrapt
omdat ze de huur niet meer kunnen opbrengen,
naar voedselbanken moeten,
maar daar heeft het linksche-addergebroed-gutmensch geen boodschap aan.
@paul de vries9779 | 26-04-15 | 20:28
Waarschijnlijk hebben de meeste "immigranten" (probeer toch maar het woord "dobbernegers" te vermijden) geen flauw idee waar ze voor gebruikt worden. Het vooruitzicht van een welvaartsstaat is voldoende. De islamitische geleerden (de oelama) weten wanneer de tijd rijp is om verdere stappen te ondernemen. Dat geldt trouwens ook voor de meeste Europese moslims. Leef lekker je leventje maar als het fluitje gaat weet je waar je staat. Sommigen als bewuste "sleeper cells", anderen kunnen gemakkelijk op hun plichten als moslim gewezen worden. En de moslim is nu eenmaal alle rijkdom en lekkere wijven beloofd dus dat gaat wel lukken.
Wat een bull, Ebru. Iedereen die geen teiltje volkotst van een opmerking om van een dood kind je screensaver te maken is moreel failliet. Dat soort denken mag door iedere columnist als literaire boksbal worden gebruikt. Dat verdedigen als de stem van het volk is eng. En laten we hopen dat het ook niet waar is, want dan is er niets meer te verdedigen. Dan hebben we zelf alles al compleet naar de kloten geholpen.
@the handyman | 26-04-15 | 20:02
Goeie vraag. Of zou het niet meer mogelijk zijn in een vliegtuig te stappen en je paspoort in de wc te gooien? Van de camping/kerk/kantoor/garage-vluchtelingen vertelde een vrouw dat er in haar Somalische woonplaats een EU-vluchtelingenkantoor was waar je je zo kon inschrijven. Gek genoeg was ze nu dus toch uitgeprocedeerd. Terwijl dat plaatselijke kantoor haar urgentie veel beter had kunnen inschatten. Die UNHCR is ook compleet incapabel!
@miko | 26-04-15 | 20:19
Er zijn sinds Rwanda nog veel meer Afrikanen vermoord waarvan de meesten het nieuws niet eens haalden. En laat ik voor mezelf spreken: Ik schaam mij wel voor de onmachtigheid van onze regeringen, die voor andere zaken zoals de maandelijkse verhuizing van het EU-parlement die net zoveel kost als de begroting van een gemiddeld Afrikaans land, wél geld hebben. Dezelfde EU die Afrikaanse regimes bleef steunen terwijl ze wisten dat het geld niet op de juiste plaats terechtkwam. Daar kunnen we nog uren over kletsen. Maar Turkije, niet Soedan wil lid worden van de EU en dan is het misschien belangrijk dat ze de Armeense genocide erkennen. Ach wat lul ik eigenlijk. Onze Mark erkent de Armeense genocide ook niet en Al-Bashir loopt ook nog steeds vrij rond. Ja Miko het is een verrotte wereld maar het is niet allemaal de schuld van GS!
soledad | 26-04-15 | 22:11
.. we hebben nog maar 200 nationaliteiten.
??????
Er zijn in totaal 195 landen in de wereld.
Bierosaurus | 26-04-15 | 22:34
Mis. In totaal in er 207, 195 erkend door de VN en 12 (wo Taiwan, Kosovo) die nog erkend moeten worden. Zijn dus wel naties.
Amen Ebru. dank
Rondkijkend in Europa zien we massawerkloosheid, woningnood, voedselbanken, landen diep in de schulden, een groeiende subcultuur die oorlog wil met de moderne samenleving, en nog veel meer ellende. Maar toch zijn er mensen die denken dat er best nog wel een paar miljoen mensen bij kan, die uit totaal andere culturen komen, die de taal niet spreken, die eerder uitkeringsafhankelijk dan productief zijn, en die voor een belangrijk deel die subcultuur aanvullen die oorlog wil met de moderne cultuur. En uiteraard is het verschrikkelijk, die dramas die nu plaatsvinden in de Middellandse Zee. Maar de mensenhandelaren worden er multimiljardair mee, en financieren vervolgens de terreur die al die vluchtelingen produceert. Dus wat helpt? Wat helpt er echt? Ruimhartig faciliteiten bieden om Europa binnen te komen? (Buitenhof Tieneke Strik, Groen Links.) Vluchtelingenkampen ter plaatse? (Buitenhof - Rob de Wijk, Strategic Studies.) Wat volgens mij vooral helpt, dat is de structurele verbetering van de culturen in Afrika en het Midden-Oosten. Bijvoorbeeld de economische en technologisch-innovatieve output van Israël is vergelijkbaar met dat van Silliconvalley. Het ligt dus niet aan het klimaat en niet aan de bodem. Trefwoord is hier cultuur, ideeën, inhoud van boekjes, mentale software. Trefwoord is hier islam en de dringende behoefte heel die ideeënset eens kritisch tegen het licht te houden. Cultuurrelativistisch gezien, zie de politieke correctheid al dertig jaar, is islamkritiek natuurlijk totaal taboe, en je bent een racist, fascist en nazi als je je daaraan bezondigt. Maar moreel gezien is dit standpunt al lange tijd failliet.
@Godsammekraken | 26-04-15 | 20:00
Deze zaken zijn zowel hier als op andere media al uitvoerig besproken, dus veel nieuws lees ik niet. Zit eigenlijk nog te wachten op een verklaring van vorige week: De Armeense genocide erkennen door te verklaren dat je de genocide niet kunt ontkennen want "daar SCHIJNT een groot bloedbad te hebben plaatsgevonden". En vervolgens de objectiviteit in twijfel te trekken en de zaak als voltooid verleden tijd en in het licht van de geschiedenis niet meer zo relevant te vinden. Maar goed dat ligt voor Turken nou eenmaal wat ingewikkelder. Hierboven geeft ze echter de Nederlandse volksaard een pluim en dat is ook wat waard.
Helemaal eens met Ebru Umar maar laten we a.u.b. Martin Sommer, de parel van de Volks(ambtenaren)krant, er niet op aankijken. De Nederlander bestaat niet meer. We zijn nu allemaal onderdanen uit een provincie van de heilstaat Brussel/EU.
soledad | 26-04-15 | 22:11
.. we hebben nog maar 200 nationaliteiten.
??????
Er zijn in totaal 195 landen in de wereld.
bekijk eens de aftrekbaarheid van de giften voor de belasting,je kan vrijwel niets meer aftrekken.
een boer had bij aftrekbaarheid overal penis neergezet,moest bij de inspecteur komen,zijn verklaring was,meneer dat kan ik alleen maar aftrekken.
en dan is er vaak ook nog een leuke bijdrage van de overheid.
compensatie voor zij die niet gedoneerd hebben.
we hebben nog maar 650000 werklozen,geregistreerd,maar er kan nog wel meer bij het land is nog niet vol.
we hebben nog maar 200 nationaliteiten.
de collectie van links is nog niet compleet.
leuk hoor al die cultuur verrijkers,alleen zo jammer dat ze het handje op moeten houden
@Lewis Lewinsky | 26-04-15 | 21:58
Nice. Hartelijk dank Sheila!
Wel eerst even voor de zekerheid een teiltje klaarzetten voordat ik em ga doornemen.
Amen
Insjallah
@Dhr. de Wit | 26-04-15 | 21:49
De url in deze tweet deed het bij mij. Bedankt, Sheila.
twitter.com/sheilasitalsing/status/59...
Uw Verzekeringsadvis|26-04-15|21:15| Begrijp dat het nog wat zeer doet, na het vorige pak slaag?? Enne, 2jr lagere school, ben geen verzekeringsadviZeur.
Lewis Lewinsky | 26-04-15 | 21:41
Dank U wel.
Een partijtje vuisten als ik deze figuren tegenkom zoals op de achtergrond turks.nl/turkije/item/4529-opmerkelijk... in plaats van Oranjegezind (niet het koningsgezind maar de policolour). En morgen weer matten als ik deze figuren tegenkom www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/.... En de jam smeren we dan op het politbureau.. Hihi Beeldspraak natuurlijk.
Heeft er iemand nog een link/afbeelding van de complete column van Middendorp want ik weiger categorisch bij te dragen aan linkse dode bomen.
@070 | 26-04-15 | 21:41
De christenen en alawieten komen niet naar Europa, die gaan naar Canada, Australie, Argentinie enz. Europa wordt als te gevaarlijk op termijn gezien.
-weggejorist-
@willie1971 | 26-04-15 | 21:36
Dat geld krijgen ze vaak vanuit de golfstaten. De oliesjeiks doen op deze manier aan ontwikkelingshulp voor zowel afrika als europa.
Voor gevluchte Syriërs - de Christelijke Alawieten dan - valt nog wat te zeggen. Die vluchten voor de IS beulen. Maar al die zwarte Afrikanen komen alleen voor poen en blingbling naar Europa. Die kunnen we missen als kiespijn. in hun eigen landen daar zijn veel mogelijkheden. Afrika gaat als een speer. vooral voor diegenen die 7000 dollar ter plaatse kunnen investeren.
@paul de vries9779 | 26-04-15 | 20:28
Klopt als een bus, de "mensensmokkel" vanuit afrika en het m.o. wordt vaak gefinancierd vanuit de golfstaten; hier wordt door Europa op geen enkele manier tegen opgetreden, men weigert te geloven dat mohamedanen dusdanig haatdragend zijn.
Vervolgens wordt er door smokkelnetwerken vaak ook nog eens samengewerkt met HRW, Amnesty, Vluchtelingenwerk enz. deze organisaties zijn dusdanig naief dat ze vaak zaken denken te doen met "lokale weldoeners" maar in werkelijkheid dus zaken doen met de smokkelnetwerken zelf.
Alleen een complete vervanging van de huidige "elite" kan verbetering brengen. Misschien moet Europa eerst zelf mohamedaans worden om dit voor elkaar te krijgen....
@Dr. Frambozenjam | 26-04-15 | 21:36
Veel plezier daar! Vandaag framboos, morgen jam, zoals het Turkse spreekwoord luidt.
Lewis Lewinsky | 26-04-15 | 21:25
Hier zit ik dan met een oranje biermuts op, op een hofje in Amersfoort. Deze titel is okey:-)
Aha VIS-mentaliteit. Tja ga maar weer verder de kroeg in. De muzak dreunt door de boxen.
Hoe komen deze vaak jonge Afrikaanse mannen aan 5000 tot wel 15000 om deze overtocht te kunnen maken, kan een van de linkse figuren daar eens een antwoord opgeven.
Of heeft die Afrikaanse minister dan toch gelijk met zijn opmerking dat alleen het Afrikaanse uitschot naar Europa komt?
@Bierosaurus | 26-04-15 | 21:29
Een ironieteken. Ja, dat zal helpen.
Deze columnist kiest duidelijk voor de gelukszoeker die zodra hij binnen is aanspraak kan maken op een miele gratis zorg eigen risico nooit van gehoord.
Terwijl mijn zwager 60 jaar met prostaatkanker altijd belasting betaald nu in de bijstand met de nodige schulden gewoon kan afsterven 375 eigen risico moet betalen voor een hormooninjectie.
Die centen heeft hij niet maar krijgt een betalingsregeling door de strot geduwd want de centen moeten er komen.
En dan word er verwacht dat we onze portemonnee en huis wijd open doen voor de nieuwe Nederlanders.
Lewis Lewinsky | 26-04-15 | 21:25
www.denhaag4u.net/ironie_teken/ironie_...
@DrakenEi | 26-04-15 | 21:16
Nee, ik doelde op het andere ;)
@Dr. Frambozenjam | 26-04-15 | 21:19
De titel is ironisch bedoeld.
Ironie is een bitch.
Ironie is een stijlfiguur die je nooit moet gebruiken, zoals ieder weldenkend mens die nadenkt weet, aldus de Vakbond van Ironische Scribenten (VIS).
oeps dubbele whopper.. joris joehoe.
-weggejorist-
Ten eerste, goed stukje. Dik hout; Spijker kop; etc.
Maar een ding irriteert mij mateloos: waarom houdt Ebru zo vast aan haar Turkse roots? Dan kun je zogenaamd wel "super ingeburgerd" genoemd worden maar dat is toch logisch als je hier bent geboren en je je hele leven hier woont.
Want dat is nu *precies* de crux van alle ellende, dat vasthouden aan de afkomst van je ouders terwijl je hier geboren bent. Want juist de dubbele moraal die het dubbele paspoort met zich meebrengt is wat mij als Nederlander met maar één paspoort dwars zit.
Als het uitkomt ben je Turk/Marokkaan/Martiaan/Whatever, maar als het toevallig niet uitkomt dan ben je Nederlander.
Help mij dit te plaatsen Ebru, want ik snap het schijnbaar niet.
Na de titel bedacht ik mij weer waarom integratie nooit zal lukken!! Ebru, de ene keer is het krokodillen tranen waarom men jou nooit als volwaardige Nederlander wil zien en effe later kom je terug op je trotse turkse genen( miss wel iets ottomaans). Apart hoor. Voor de rest is hierdoor het moreel betoog ook verdronken. Helaas de titel doet je column geen goed.
:clappa: Bravo.. *Al is het dan wel weer een Turk die zich ermee moet bemoeien*
@pluk-87 | 26-04-15 | 21:13
Verschil je van mening over het stuk?
@Archy Bunker | 26-04-15 | 21:09
U heeft 2 jaar lagere school ?
Goed stuk en ... ik zou haar doen.
DrakenEi | 26-04-15 | 21:06
Heb je gezopen?
eerstneukendanpraten | 26-04-15 | 21:09
Maar dan heb je ook gelijk mot met necrosis....
Hoezo? Na die week kan hij het toch weer overnemen.
@Mark_D_NL | 26-04-15 | 21:01
Precies, want als vissen sterven zijn ze niet meer in het water. Dan uhm vliegen ze eruit.
Of.
Zo.
Bierosaurus | 26-04-15 | 20:56
Maar dan heb je ook gelijk mot met necrosis....
Zeer goed en verhelderend stuk Ebru, Dat er nogal wat jaloers zijn omdat je op de goede knoppen duwt, merk je aan de nono,s die hier aanwezig zijn. Ga zo door en ,east meets west, zal een klinkend resultaat zijn. Fijn dat je zo verhelderend kunt zijn. Alleen jammer dat er na de rokende puinhopen, geen daders meer te vinden zijn.
Goed stuk en ... ik zou haar doen.
@Bierosaurus | 26-04-15 | 20:56
Mooi he, dat hebben een hoop niet begrepen dat Ebru NL er is en uit een keurige familie komt
@Leeuwarder | 26-04-15 | 20:58
En hebben vissers problemem om hun vis te verkopen. Wil jij vis uit een Zee waar 1000-en doden drijven?
Beste Ebru,
Wederom is je column het voorbeeld dat de multiculturele samenleving enkel werkt als de mensen die hier komen wonen willen integreren, daarvan ben jij het ultieme voorbeeld. Zonder de wil te integreren is elke toekomst voor asielzoekers gedoemd te mislukken. Respect voor je heldere analyse!
Intussen neemt de haaienpopulatie in de Middellandse Zee explosief toe; waarom, iemand.....?
KidC | 26-04-15 | 20:52
.. en op te rotten naar haar land van herkomst
Gaat niet lukken want ze is hier geboren.
In mei wordt ze 45.
Zou daar best een weekje ruzie voor over hebben met die Sherrysaurus van mij
Het spijt me maar het lot van de Nepalezen gaat mij op dit moment meer aan het hart. Mooi, vriendelijk volk. Verschrikkelijk hoe de aardbeving daar heeft huisgehouden.
-weggejorist en opgerot-
Somalische asielzoeker draagt ook zijn steentje bij.
Valt man aan in station, opgepakt nadat hij verschillende mensen bedreigde met een steen.
kw.knack.be/west-vlaanderen/nieuws/cri...
@de grote Anti | 26-04-15 | 20:31
Kortzichtig comment, is ook van toepassing op de meeste NL-ers die geen villa, lekker blond wijf, grote auto etc. hebben.
@BeunDeHaas | 26-04-15 | 19:59
Vreemd dat je "Zo zie je maar: Ebru ziet zichzelf als Turk, en niet als Nederlander, blijkt uit de titel." wordt verwijderd. Misschien had je er een ? achter moeten zetten.
Perfect Ebru , kun jij ook eens uitleggen aan het kabinet ?
Vol is vol. Elke buschauffeur weet dat. Prent dat eens in je kop, Middendorp.
the handyman | 26-04-15 | 20:00
Voor dat bedrag kun je ook een retourticket kopen.
(of een kano)
@taxhond | 26-04-15 | 20:29
Goed gezegd.
@Lewis | 26-04-15 | 20:37
Ik vind die kop ook niks.
metronieuws.tcdn.nl/styles/artikel_mai...
@Bierosaurus | 26-04-15 | 20:36
Hou een sop met die horror foto's.
Manaman, weer een verhaal zonder kop of staart.
Aardig stuk.
Absurde kop.
QBert | 26-04-15 | 20:28
Als ik zo naar mijn eigen Sherrysaurus kijk, is het hier maar behelpen.
@taxhond | 26-04-15 | 20:29
Klopt! Wat moet je als eerste doen als de zuurstof verdwijnt uit de vliegtuig cabine? Dan zet je eerst je eigen maskertje op en dan pas die van je kind.
Redelijk stukje wel hoor, maar: "En niemand die het lef heeft om toe te geven dat het leed in de straat tastbaarder is dan dat om de hoek, laat staan over de grens". Die zin is onwaar, er zijn zat mensen, zoals ik, die dat makkelijk toegeven.
@BeunDeHaas | 26-04-15 | 19:59
Tegen de huisregels?
De opmerking van Beun is toch gewoon een feitelijke constatering?
Goed stuk Ebru!
@miko | 26-04-15 | 20:19
Hopelijk begrijp je zelf dat deze vergelijking van jou nergens op slaat?
QBert | 26-04-15 | 20:28
Hoop Zwitsal Ebru fanbois hier vandaag.
Tsja, wat wil je, als ze zichzelf zo in de etalage gooit.
www.metronieuws.nl/columns/2012/10/sin...
Gewoon helemaal stoppen met asiel verlenen. Dan stoppen die bootjes vanzelf.
Maar ja, dat lees je niet in de Azijnbode. Dat hoor je niet op radio 1. Dat zie je niet op de NPO.
Want al die goetmensjen willen ongelimiteerd buitenlanders toelaten, die vervolgens tot in de zevende generatie buitenlander blijven en al die eeuwen onderhouden moeten worden door de oorspronkelijken. *wal keert schip ooit*
Een mens, zelfs een genuanceerd denkend mens, mag dat??
Nederlanders zijn inderdaad extreem altruïstisch. We genieten van onze eigen goedheid en dat is prima. Zie de Alpe d'huzes hysterie. Maar die nobelheid verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer je anderen gaat DWINGEN om hetzelfde te doen. Dan ben je helemaal niet nobel, dan ben je een zelfvoldane hypocriete gladjanus. "Ben je bang dat Nederland over 50 jaar een puinhoop is door Multicul-droom?? Racist!" Heerlijk, dat beter zijn.
Een echte goedzak doet zelf de goede daden en toont het goede voorbeeld. Deze mensen schreeuwen veel en kloppen maar op hun eigen borst. Maar ZELF een vreemdeling in huis? eh... Druk, druk, druk...
@Helder Groentje | 26-04-15 | 20:17
Volgens mij valt er bij de spaanse kust altijd wel zwart werk te vinden in de havens. Ook al spreekt de dobbernegert chinees, als hij fit is kan hij werken. Dan met zijn zakje geld weer in contact komen met andere dobbernegerts daar, om ergens met z'n allen op een kamertje te slapen na het werk. Nou dat zal best tegenvallen allemaal, hij ziet dure auto's, mooie vrouwen, prachtige huizen. Dus dan maar de criminaliteit in (genoeg ronselaars) of weer met het gespaarde geld verder naar n-europa trekken waar iedereen je zielig vind en je gratis geld en een huis/eigen kamer krijgt. Wat je dus weer van andere dobbernegerts te horen hebt gekregen. En zo blijven we dobberen met die figuren. Maar die mooie blonde vrouw en dure auto zit er echt niet in, dus gaan ze maar bij winkelcentra rondhangen en kassameisjes lastigvallen.
@Adversary | 26-04-15 | 20:21
Om dat jij en je ouders vuile racistische islamofobe slavendrijvers zijn... Ofzo.
Meer affiniteit met je eigen volk en je eigen land dan met anderen is net zo menselijk als groter verdriet hebben om je eigen kind dat wordt doodgereden t.o.v. een jou onbekend kind. Dat is menselijk en daar is he-le-maal niets mis mee, wat het journaille ook wil beweren.
Hoop Zwitsal Ebru fanbois hier vandaag.
Een niet onaanzienlijk deel van de dobbernegers komt met een heel ander doel dan gelukzoeken. Namelijk om Europa verder te ontwrichten en ondermijnen. Daar zit o.a. ISIS achter, maar ook andere Arabische en/of islamitische stromingen.
De Al Hijra, de emigratie, is een beproefd islamitisch concept. In voorbije eeuwen was men in Europa nog niet laf en slap en werden moslims hier slechts getolereerd als ze op de vingers van één hand te tellen waren. Ottomanen en Arabieren probeerden Europa eeuwenlang met soldaten in te nemen, want gode zij gedankt steeds mislukte.
Nu probeert met een ander concept : de Al Hijra en de Tactiek van de Baarmoeder. Prop Europa vol moslims en de boel dondert vanzelf in elkaar, zoals in elk moslimland.
Deze tactiek heeft men ook in Kosovo toegepast. Begin 20e eeuw werd het Servische Kosovo volgepropt met Albanese moslims. Deze kenden en zeer hoog geboortecijfer en al snel geraakten de Serviërs in de minderheid en verlieten het gebied. Wat daar van gekomen is weten we inmiddels.
Een beproefd concept dus, dat thans op grote schaal in heel west-Europa wordt toegepast.
Oke Ebru minister van buitenlandse zaken.
Lewis Lewinsky | 26-04-15 | 20:16
Leve onze goed Tsaar!
#traantje wegpinkt om Drs. P.
Vreemd genoeg heb ik meer met die mensen in Nepal te doen dan met die gasten van 18-35 jaar die och arme hun vrouw en kinderen(?) achter hebben moeten laten in de zooi die ze zelf ontvlucht zijn. Om dan te beweren dat ze eigenlijk geen knip voor hun neus waard zijn is dan toch wel pure discriminatie.
Daar zal ik dan helaas mee moeten leven.
Alleen vrouwen en kinderen opnemen. Mannen worden geacht te vechten voor hun vrijheid. Ook in Syrië en Afrika. Enorm bot en hard, maar werkelijk de enige manier om het daar te veranderen.
Dus.. Trainen en terugsturen.
Volgens mij zeggen een heleboel mensen hier dit al tijden. Waarom de mening van een Turk (lever je dat Nederlandse paspoort even in Ebru?) nou zo bijzonder is ontgaat me een beetje.
Nederland moet gewoon beter voor zichzelf zorgen. Dat doen we niet, we komen niet op voor onszelf op. En dat begint trieste vormen aan te nemen. Er is niets mis met eerst voor jezelf zorgen en dan voor de ander. Als je sterk bent kun je meer mensen helpen. Nu verzwakt Nederland zichzelf. Dag in dag uit. En men heeft niet door dat dit opvalt. We worden langzaam het zwakste dier uit de kudde. En in o.a. Afrika, wordt het zwakste dier uit de kudde altijd als eerste gepakt.
(Bijna) iedere VK columnist, evenals GL , PVDA, Vara lid, wordt gespeeld boos als ouderen om de 2 dagen een nieuwe luier krijgt en brutoloonkosten zo hoog zijn.
ze zijn gewoon te dom om te snappen dat iedere euro maar 1 keer uitgegeven kan worden. rekenen en statistiek is niet nodig voor softe studies politicologie, soviologie, rechten, etc
Dus nogmaals. Iedereen die sociaal wilt zijn met de Afrikanen is per definitie asociaal ten opzichte van de ouderen, gehandicapten en werkenden. als het aan links is zal de pot op Griekse wijze leeg worden geroofd
Als kindje kreeg ik ook wel eens snoepjes mee van huis en die deelde ik dan met vriendjes. Totdat de kinderen uit een ander dorp daarover hoorden en er dus vanuit gingen dat zij OOK recht hadden op die snoepjes. Ik zei dat ik niet voor iedereen snoep kon meenemen natuurlijk, maar dat was niet goed genoeg. Waarom zij wel, en die anderen niet? Wist ik dan niet dat ze niets hadden? Dat zij NOOIT wat kregen van hun ouders? Verward ging ik terug naar huis, maar daar aangekomen trof ik de kinderen van de andere school binnen, in het huis van mijn ouders, onuitgenodigd, en de snoeppot (inmiddels leeg en gebroken op de vloer) was leeg. Moraal van dit fabeltje? Ze. Zijn. NIET. WELKOM. Hoe DURVEN ze dan toch te komen en aanspraak te maken op datgene wat niet van hen is?
-weggejorist-
@Helder Groentje | 26-04-15 | 20:13
Oh hebben we het weer te goed hier?
VVD Kamerlid Malik Azmani zei afgelopen week bij Pauw dat 60 procent vluchteling dat Europa binnenkomt geen vluchteling is.
De overgrote meerderheid die zich voordoen als asielzoeker zijn mannen in de leeftijd van 18 tot 35 jaar. Die hadden i.p.v. afgelopen decennia honderden miljarden uitgeven aan mensensmokkelaars, hun eigen land allang zelf kunnen opbouwen.
Hoeveel christenen zijn al overboord gegooid door gevaarlijke moslimextremisten op weg naar Europa?
Ebru,.. kijk hier eens rond. Bij een ongeluk met een vliegtuig of een paar kerels die in een riool worden gefrot is het medeleven hier niet van de lucht.
Emoporn is het niet meer walgelijk vlagvertoon van valse emoties.
Sympathie voor de Armeense genocide van 100 jaar geleden maar de moord om een miljoen negers in de vroege jaren negentig zal iedereen worst zijn.
Ik heb al lang niet genoeg meer aan een teiltje.
Ebru, ik hou van je!
Helder Groentje | 26-04-15 | 20:13
26.000 euro per jaar kost elke asielzoeker. Niks mis mee, mits ze binnen 2 of 3 jaar instaat zouden zijn om ook belasting te gaan betalen.. Helaas is dat niet het geval en kost dus elke asielzoeker een veelvoud.
@BeunDeHaas | 26-04-15 | 20:13
Oh, dat weet jij net zoals ik.
Zij verwachten dat ze met hard werken en ploeteren hier een bestaan kunnen opbouwen. Kennen de realiteit niet omdat alles wat ze zien van TV en internet is.
Als je voor een hutje zit in een situatie waarin je het gevoel hebt al jarenlang geen stap verder te komen, jong bent en ambitieus, denk je dat je de hele wereld aan kan en wel wat kan betekenen. Dat je (zelfs academische) opleiding nul waarde heeft in Nederland (heb het gezien want met mensen vanuit oorlogssituaties gewerkt) weten ze dan nog niet. Mensen met bijzonder getalenteerde en goede achtergronden komen hier ook NIET aan het werk. Worden botweg geweigerd want hun opleidingen sluiten niet aan bij de onze.
BeunDeHaas | 26-04-15 | 19:59
Inderdaad, zelfs op GS sijpelt het door.
@eerstneukendanpraten | 26-04-15 | 20:06
Dobber hier, dobber daar
Ja het zijn er veel dit jaar
Dobber hier, dobber daar
Goed gebouwde weduwnaar
*naar Drs. P.*
Goed stuk van Ebru !
Kop - spijker - Raak.
Geweldige column en geweldige columnist!!!!!
En @ EbruUmar.
Wat schattig toch weer. We geven van onze ongelooflijke weelde een klein beetje weg. Een dubbie van 30.000 euro die we krijgen per jaar en verwachten daar wel dat die mensen buiten de muren van Fort Europa die er nooit ook maar iets van terugzien dat ze dankbaar zijn.
Kan je alleen maar bedenken vanachter je gerieflijke laptop in je gerieflijke huis vanuit een gerieflijke situatie dat je weet dat het niet gaat veranderen.
@ Helder Groentje | 26-04-15 | 20:07
Maar WAT trekt ze deze kant op? Zonder opleiding is het in Europa alsnog lastig werk vinden (gelijk hun eigen land, me dunkt). Bovenop de werkloosheid die er al heerst. Trekt het vooruitzicht van opvang, gratis kleding en een advocaat die jou tot het einde der tijden zal verdedigen, echt zoveel mensen aan?
Of zouden de handelaren het hele beeld van Europa net iets rooskleuriger neerzetten.
Ik weet het antwoord. Jij ook.
@the handyman | 26-04-15 | 20:02
Die dobbernegerts besparen vaak op alles om tot die 7000 te komen. Zie je die al aankomen bij een luchthaven, met gescheurde kleding, angstig , zonder legitimatie. En dan helemaal alleen (anders valt het op, met een hele lading van die figuren) het risico lopen dat de douane je geld afpakt en je dobbernegert reedt weer de straat opschopt.
@ Paulus de Bk | 26-04-15 | 20:06
Och arme, op je pik getrapt omdat ik sneller lees, sneller een comment in elkaar kan bakken, én de waarheid spreek?
Oh, even een noot: iemand 'zwakbegaafd' noemen als je degene niet kent is een beetje zielig.
@the handyman | 26-04-15 | 20:02
Vrij eenvoudig. Grenscontrole die bij de vliegmaatschappijen van overheidswege wel is afgedwongen.
Ze willen Fort Europa binnenkomen, maar de grenzen zijn dicht. We willen de grenzen dichter maken. Dus minder mensen binnenlaten. De prijs om binnen te komen gaat dus omhoog.
Mensen zijn nu al bereid het aanzienlijke risico te nemen om te overlijden. En grof geld te betalen. Zeker als je weet dat veel mensen daar nog niet eens een tiende krijgen per jaar van wat jij en ik verdienen in een jaar.
Één hand voor jezelf en je andere hand voor n ander.
@ the handyman | 26-04-15 | 20:02
7% van niks, is alsnog heel weinig, zal de redenering wel zijn. En in Europa heb je alle vrijheid als dobberneger. Ze gooien je niet die plas over met de mededeling: 'zoek het uit in je eigen land, mafkees'
Déden ze dat maar eens. Alle overlevenden meteen terug naar van waar ze vertrokken.
En dan een eerste comment van zwakbegaafde BeunDeHaas, die alleen de titel heeft gelezen.
Sterk stuk Ebru!
Ik ben en blijf een groot fan van je schrijfsels
Mijn volgende gedigt met "dobber hier, dobber daar" ga ik speciaal voor jou maken, lieve mooie Ebru!
maar idd... laten wee eerst maar eens zorgen dat de gemiddelde bejaarde het beter krijgt als een gemiddelde gevangene...
Ghe, het wekelijks Libelle thema op GS.
Ebru, wanneer schrijf je op GS eens wat over Ayaan Hirsi Ali ?
@Fr3bzY | 26-04-15 | 20:02
Nee, juist niet. Je kunt een Euro namelijk maar 1x uitgeven.
ik vraag me nog steeds af waarom die dobbernegers bereid zijn 7000 euro te betalen met het risico te overlijden op zee terwijl als je 7000 euro hebt je ook een vliegticket kan kopen !
en het zijn niet die arme drommels die hier naar toe komen nee allemaal weldoorvoede negers wat kom je hier doen in europa met je 0.5 % economische groei terwijl de groei van de economie in afrika als een speer gaat met wel 6 a 7 % groei ga je land opbouwen !!
als je ruim 300 miljoen neer kan leggen voor een bankgraaibailout dan moeten een paar extra centjes voor den dobbernegers ook geen probleem zijn toch ?
"Onder een brug wonen ook dakloze mensen, van het soort dat je kunt verstaan nota bene. Neem die dan in huis! Hebben wij mensen een morele verplichting om de andere mens te helpen? Zelfs ik ben geneigd om daar bevestigend op te antwoorden. Niemand echter die het lef heeft om de fysieke grenzen van die morele verplichting te verkennen."
Vooral in bovenstaande maar eigenlijk in het gehele stuk: Mevrouw Umar slaat hier meer spijkers met koppen dan menig columnist in zijn/haar hele loopbaan.
-weggejorist-
REAGEER OOK