Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl Lange Docu: Brussel en bootvluchtelingen

Daar zijn we weer met een GeenStijl Lange Docu. Twee weken terug trokken we in twintig minuten TTIP stuk. Vandaag dobberen we rond in het Brusselse bootvluchtelingenbeleid, dat kant noch wal raakt. Deze week kwamen de lidstaten bijeen, zoals dat heet, om het buitengrenzenbeleid (Frontex) te bespreken en om een oplossing te vinden voor de vele verdrinkingsdoden in de Griekse en Italiaanse kustwateren van de Middellandse Zee. De bekende riedel, natuurlijk. Idealistisch links wil alle grenzen open zetten, populistisch rechts wil alle grenzen dicht, nuchtere mensen pleiten voor een terugsleepregeling naar Australisch model, en één megalomane gek wil Europese asielkantoortjes bouwen op de Afrikarabische stranden. Kortom & zoals gebruikelijk: ze kwamen er totaal niet uit. De bijeenkomst eindigde in veel goedkope schande & schaamte en een beetje meer geld voor Frontex. Maar dat Frontex-agentschap, wérkt dat nou eigenlijk een beetje en zo nee, wat dan? Onze Man in Bureaucratistan, Chris Aalberts, zocht het voor u uit in deel 2 van GSTV Lange Docu's: Europese Migratie. Pompen of Verzuipen?

Reaguursels

Inloggen

Eigenlijk ist gewoon heel simpel: NEE
(ja maar .. en dit en dat en ooohh ja want dit en dat en zus en zo)
NEE!!!!

CrapoTheGreat | 27-04-15 | 14:06

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:34
Ik heb mijn plek aan de debattafel op een andere manier verdiend Lewis. Ik kook misschien wel niet zelf, maar heb genoeg van deze armoede en conflicten gezien om er een mening over te hebben. Bovendien betaal ik genoeg belasting (ook in NL) om interesse te hebben in hoe het allemaal besteed wordt.

Ik heb jarenlang zeer nauw samengeleefd met lokale bevolkingen in meerdere sub-sahara en midden-oosten landen, en begrijp volkomen hoe het voor sommigen daar te veel kan worden.

Suubi Musajja | 27-04-15 | 04:04

@Zoloft | 24-04-15 | 23:23
Hoi Zoloft, sorry, ik was al weg. Hoop dat je dit nog leest. Ik heb over 2014 in vier landen noemenswaardige belasting betaald, waaronder inderdaad in Nederland.

Suubi Musajja | 27-04-15 | 03:58

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:43
Sorry Lewis en Maria, ik moest er vandoor. Weet niet of jullie dit nog lezen. Ik ben inderdaad man en geen homo of moslim (geen idee waarom ik als homo (of als moslim) niet met vrouwen zou praten, maar goed). Maria, ik had je eerste vraag inderdaad niet beantwoord, excuses. Volgens mij vroeg je waarom alle vluchtelingen niet het geld dat ze aan de overtocht besteden op een hoop leggen om Boko Haram en IS te verslaan. Als je daar inderdaad antwoord op wilt: er zijn nauwelijks vluchtelingen uit Nigeria, dus met Boko Haram hebben ze weinig te maken. Op een gegeven moment (niet nu) waren het wel erg veel vluchtelingen uit Syrie. Ik kan me voorstellen dat deze vluchtelingen (gevangen tussen de terreur van IS en die van Assad) niet gecoordineerd genoeg waren voor de paramilitaire giro 555 actie die jij ze aanraadt. Wat ik op mijn beurt jou weer zou aanraden is dat je de volgende keer als je een belachelijke vraag stelt me er even bij vertelt dat je het serieus bedoelt en antwoord wilt. Dan zal ik m'n best doen.

Suubi Musajja | 27-04-15 | 03:56

De Romeinen gingen 2000 jaar geleden al een superieur waterleiding systeem voor Rome aanleggen en zie nu nog bv Pond du Gard. M.a.w. laten al die werk- en uitzichtloze Afrikaners bv maar eens de Sahara e.o ontginnen en er weer bruikbare landbouw grond van maken.

Of zoiets.

ritter vn hüpfburg | 25-04-15 | 15:27

Van Duyvenbode 10:56
.
U heeft volkomen gelijk dat het streven naar een totaal vrije markt een utopie is en geen enkele weerslag in de realiteit kent. Dat neemt niet weg natuurlijk dat het wel het enige morele streven is dat kan bestaan.
.
Ook u maakt de zelfde denkfout als de rest vannacht maakten. Dat een markt vrij is wil niet zeggen dat er geen orgaan is om conflicten te beslechten! Het ene betekent niet direct het andere! Ook in een libertarische samenleving is uiteraard gewoon een rechtsorde. Conflictbeslechting, maar dan enkel door private partijen. Vrije handel omvat niet automatisch ook de absentie van een rechtsstelsel!
.
Libertariers hebben alleen een compleet ander rechtstelsel. Een rechtsstelsel dat is gebaseerd op individuele eigendomsrechten waardoor ook de ordehandhavers en wetgevers aan deze wetten gebonden zijn, dit in tegenstelling tot in een rechtsstaat. Om u een simpel voorbeeld te geven: Burgers mogen nu uiteraard geen grond onteigenen. Mensen in overheidsdienst wel. In een libertarische samenleving mag niemand een ander onteigen. Een een geprivatiseerde rechtsorde ziet hier op toe...

De Libertariër | 25-04-15 | 15:21

populistisch rechts gaarne vervangen door de realistische mens !

NB-Stb | 25-04-15 | 15:12

Ik heb deze discussie niet helemaal goed kunnen volgen omdat de tekst steeds rechts m'n scherm uit liep maar, duidelijk is wel dat het iets te maken heeft met van dik hout zaagt men planken die sommige dan gebruiken om voor hun kop te houden.

Rest In Privacy | 25-04-15 | 13:01

Als de Aboriginals het destijds in Australië voor het zeggen hadden gehad hadden ze geen boot met convicts uit Engeland toegelaten.

Rest In Privacy | 25-04-15 | 12:49

@soledad | 25-04-15 | 11:31 "de waanzin heerst."
.
Mee eens, en "de waanzin regeert".

ben kokhals | 25-04-15 | 11:53

@Van Duyvenbode | 25-04-15 | 10:56 "Waar ik wel met libertariërs in overeenstem is dat de huidige situatie verkeerd is. Momenteel hebben we van doen met een financiële oligarchie…"
.
Libertariërs hebben ook gelijk als ze stellen dat de staat het kwaad is. Die staat moet je dus niet willen, of strak omkaderen en aan een dikke scheepsketting leggen. En een beetje banger houden voor de burgers dan omgekeerd. Die staat is namelijk compleet op hol geslagen en nog veel meer kwaads van zin, tot lijfeigenschap en democide aan toe www.zerohedge.com/news/2015-04-24/one-...
Momenteel hebben we met name in Brussel (en straks met de TTIP overal) internationaal ultra-fascisme, een gevaarlijke collusie tussen politiek correct bestuur en multinationals/banksters. Kleptocratie voor de elite, communisme voor het plebs. Om de mensen murw te maken en stapje voor stapje te onteigenen, bestoken ze die met massaimmigratie van onaangepasten en artificiële crises.

ben kokhals | 25-04-15 | 11:43

verdeling van de vluchtelingen over de eu landen.
in lekker landje krijgen ze een behandeling,die in vergelijking met andere eu landen,b.v spanje super de luxe is.
spaanse werklozen die na 3 maand hun uitkering verliezen,moeten maar bij de familie aankloppen.
ze weten ter dege waar ze naar toe moeten.
volgen lopend de spoorrails,en komen zonder paspoort binnen,en gaan nooit weer terug.
we zijn al een hele tijd bezig onze sociale verworvenheden met de multie cultie te verdelen
maar de eu is met rokende machines bezig nieuw geld te drukken,dus daar komt de oplossing vandaan.
de waanzin heerst.

soledad | 25-04-15 | 11:31

@centenkrabber | 25-04-15 | 10:53 "De helft van de europese bevolking is afhankelijk van subsidie, toeslagen en voedselbanken."
.
Pecies en dat is een neergaande spiraal omdat de productieven voor driekwart leeggeroofd worden door onproductieve uitbuiters zoals progressieven en globalisten, dat zooitje in Den Haag en Brussel. De productieven kunnen dan hun verdiende geld niet meer zelf uitgeven voor hun gezinnen en in de lokale economie, en dat betekent banenverlies en armoe, en uiteindelijk rijen bij de voedselbanken en nog hogere belastingen, en nog meer rijen, enovoorts.
En kijk eens naar Griekenland, waar men met 12 meer per capita dan het voorbeeld van Suubi, in armoe en honger dreigt ten onder te gaan. greece.greekreporter.com/2014/09/25/6-...

ben kokhals | 25-04-15 | 11:19

@libertariër

Het hele idee van een maatschappij gegrondvest op de vrije markt is een idée fixe, een credo, een utopisch ideaal,
gespeend van de concrete werkelijkheid. Overheden, of autoriteiten van allerlei aard hebben zich altijd bemoeid met de handel. Bovendien is handel ondenkbaar zonder spelregels die ook kunnen worden afgedwongen. Handelsverkeer zonder rechtsstelsel is geen lang leven beschoren.
Waar ik wel met libertariërs in overeenstem is dat de huidige situatie verkeerd is. Momenteel hebben we van doen met een financiële oligarchie, waarbij de banken parasiteren op de maatschappij en nauwelijks nog een rol vervullen in het faciliteren van de economie.

Rest In Privacy | 25-04-15 | 10:56

Correctie: Ik bedoel $3.5k per capita, 3500 dollar.

ben kokhals | 25-04-15 | 10:54

De socialisten als Suubi rekenen in statistieken. Hij denkt als er 1 persoon is met 10 miljoen en 9 personen met niets dat er dan tien personen met een miljoen zijn. 500 miljoen rijken? Schei uit. De helft van de europese bevolking is afhankelijk van subsidie, toeslagen en voedselbanken.

centenkrabber | 25-04-15 | 10:53

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:59 "Je bent alleen een slecht mens als je de keuze maakt [een kind in een kanaal] te laten verdrinken, en een goed mens als je dat niet doet."
.
Ook als dat kind expres inn het kanaal springt heeft om gratis bij jou (de horror!) te komen inwonen, ben je een slecht mens als je dat kind niet gewoon thuis brengt. Snappie?
.
@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:06 "Over die rijkdom: de EU zit nu op $35K per capita (NL uiteraard hoger). Sub-sahara Afrika zit op $1.7K per capita. Meer dan TWINTIG keer zo rijk."
.
Dat is appels met peren vergelijken, een typisch demagogisch emo-argument. In een land met bijvoorbeeld $3.5 per capita is een goed bord eten een halve dollar (dit weet ik omdat ik weleens tussen de straatventers eet als ik in de buurt ben), een klein appartementje voor een gezin 50 dollar per maand en je met $100 een gezin kunt onderhouden, al is het minimaal. Oh ja, geen kachel nodig, en geen belastingaanslagen.
.
PS: Interessante docu. Tijd om de globalisten de zee op- of in te jagen.
En Gerolf Annemans for president.

ben kokhals | 25-04-15 | 10:51

Schokkend wat die man op het eind vertelt. Het komt er dus op neer dat er 700 Europarlementariërs zijn en 8000 medewerkers die over van alles en niks debatteren maar uiteindelijk niks te zeggen hebben. Want de macht ligt bij de Euro-Commissarissen, die niet gekozen zijn. Afschaffen die hele Europese rotzooi. Met de grond gelijk maken en opnieuw opbouwen maar dan wel op een goede democratische manier.

Toetsiemonster | 25-04-15 | 10:01

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:00
"Dus jij durft mensen die voor ISIS vluchten een huilneger te noemen?"

Ja dus,glashard ja!
En wel om rede dat ik vind dat het laffe honden zijn die niet bereidt blijken om terug te knokken voor hun land en hun gezin.

deraderendraaien | 25-04-15 | 09:53

alles opvangen in oost europa. plek zat .

piet precies | 25-04-15 | 09:44

@Supermatthijs | 25-04-15 | 00:03
Wat ze nu onder aanvoering van Brussel keihard weer afbreken wegens gemis aan electoraat dat ze nu weer vanuit een verder buitenland willen importeren tegen gratis geld,verzorging en onderdak.

deraderendraaien | 25-04-15 | 09:41

Het wordt uit deze documentaire wederom duidelijk dat de PVV includief stukjesschrijvende opportunistische arabisten uit uitsluitend parasiterende randdebielen bestaat. waar zijn jullie en wat doen jullie stelletje eikels? #kiezersbedrog

Floeps12345 | 25-04-15 | 09:31

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:57
Wel eens van het zich verrijkende analfabetische criminelen gehoord?
Dus als antwoord op de vraag "wat is het nou".. het is dus naar hun standaard rijk,maar ook analfabetisch en crimineel,dat is wat het is.

deraderendraaien | 25-04-15 | 09:30

PVV wil niet met GS praten... want aiai... kritiek!
PVV- het antwoord van de mensen zonder hersens op de problemen van deze tijd

2emeREP | 25-04-15 | 09:29

@daytripper | 25-04-15 | 08:40
Ik mag het schijnbaar ook niet lezen aangezien ik me eerst moet registreren.
necrosis | 25-04-15 | 08:52

@necrosis.Excuus. een nieuwe poging: www.volkskrant.nl/buitenland/in-ghana-...
Misschien was het omdat ik vanuit mijn registratie aldaar had gepasted.
Inderdaad is bij gebruik van enig gezond verstand het gedoe over "huilnegers" onzin, maar een slechtmensch doet soms wat om de gutmensch te overtuigen.

daytripper | 25-04-15 | 09:22

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:38
" (het is eerder $200-$800 dit jaar), en deze mensen steken zich vaak diep in de schulden of sparen jarenlang om dit te kunnen doen."

Wat dus zoveel wil zeggen als; dat het vluchten vanwege oorlog een grove leugen is, en het niet anders zijn dan economische goudzoekers die het verdommen om zichzelf en hun eigen heimat te ontwikkelen,omdat hier alles door de west-Europeaan al is ontwikkelt in de vorm van verzorgingsstaat en gratis uitkeringen al klaar ligt.

deraderendraaien | 25-04-15 | 09:14

Goh, voor Nederland deed de PVV al niets, blijkt dat op EU-vlak niet anders te zijn. Waarom ben ik niet verbaasd. De PVV is the next SP. Altijd schijten die meeuwen alles onder, maar zodra het er op aan komt, doen ze niet mee.

Escovanity | 25-04-15 | 09:12

Wanneer gaan Rutte en Zwamsom eens in conclaaf om de situatie van onze oudjes eens te verbeteren?
Ik ben nog te jong voor AOW maar straks ben IK aan de beurt.
Wie vangt mij straks op?

necrosis | 25-04-15 | 09:09

@daytripper | 25-04-15 | 08:47
Mauro was niet gevlucht voor IS en was geland in Portugal.
Volgende de regels van de EU had Mauro dus teruggestuurd moeten worden naar Portugal, daar moest men besluiten of hij een verblijfsvergunning kreeg.
Dat hele gezeik in Nederland over die huilneger was dus overbodig.

necrosis | 25-04-15 | 08:59

@daytripper | 25-04-15 | 08:40
Ik mag het schijnbaar ook niet lezen aangezien ik me eerst moet registreren.

necrosis | 25-04-15 | 08:52

@necrosis
Dus jij durft mensen die voor ISIS vluchten een huilneger te noemen? Je moet maar durven. En over die buurvrouw lul je ook weer uit je nek. Ze kreeg gewoon een plaats in een bejaardenhuis met prima zorg. Want zo gaat dat in één van de rijkste landen ter wereld. En dan die goedkope grappen over mensen die het werkelijk zwaar hebben. Bah!
Supermatthijs | 25-04-15 | 01:00

@supermatthijs.Je zou zeggen dat zelfs Supermatthijs nu moet begrijpen, want afkomstig uit zijn clubblaadje, waarom, laat ik netjes blijven, niet elke donkere medemensch een vluchteling is..

daytripper | 25-04-15 | 08:47

En toen las ik dit:
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/0...
Sodemieter op met die 'vluchtelingen', zodra mijn moeder niet meer zelfstandig kan wonen, wordt er een beroep op mij gedaan.
Uiteraard zonder compensatie voor de uren die ik niet meer op mijn werk kan doorbrengen.
Laat die slappe zak Rutte eens wat doen voor de oudjes die tot aan hun enkels in hun eigen pis en stront staan, voordat hij een generaal pardon afkondigt.
Want dat gaat er absoluut komen als men niet bereid is om uitgeprocedeerden het land uit te zetten.

necrosis | 25-04-15 | 08:44

Iedereen mag dit lezen uit de Gutmensch-bode van vandaag, behalve Supermatthijs want dat wordt boehoeboehoe. Immers alle vluchtelingen zijn on the run voor IS en wie dat niet wil zien is een barbaar.
www.volkskrant.nl/buitenland/in-ghana-...

daytripper | 25-04-15 | 08:40

@The Dark | 25-04-15 | 08:02
Het vervelende van anti-PVV'ers, ze hebben nooit fatsoenlijke argumenten.
Ze roepen alleen maar over de slechte dingen die gaan gebeuren als Wilders in het torentje zit.
Helaas hoor ik niets over de mensen die nu, of in het verleden, in het torentje hebben gezeten.
Momenteel ben ik in staat om Joop den Uyl op te graven om zijn restanten te confronteren met de huidige samenleving!
Diezelfde samenleving die straks massaal op Miezerig Mannetje gaat stemmen....
*hartgrondig vloeken doet*

necrosis | 25-04-15 | 08:34

ik zou de deur ook niet open doen als er zo,n malloot als die chris aalberts voor mijn deur stond wetende dat de man een bloedhekel heeft aan alles wat met de p.v.v te maken heeft,Ik geef ze groot gelijk,laat de man lekker verder zijn haat spuien zal mijn tijd wel duren.

The Dark | 25-04-15 | 08:02

@Maria.1 | 25-04-15 | 01:56
Ik drink geen wijn, maar over de rest valt te praten ;)

necrosis | 25-04-15 | 08:01

Allemaal een mooie blauwe sleutelhanger om ten teken van : ik ben één van de 750 grootgraaiers in het internationale babbelcircus waar we in de jaren 80 van de vorige eeuw nog in geloofden.
Ondertussen staat de PVV er in deze docu weer mooi gekleurd op : niet thuis bij bezoek en kennelijk alleen een roept-u-maar groepering .Het ideale recept om binnen niet al te lange tijd naar de kloten te gaan, want het grote zwijgen en geld tellen kun je natuurlijk niet altijd volhouden.
Intussen lacht Hansje van Baalen van de Verhofstadt-kliek (ook D66 en VVD)zich de ballen uit de broek.
De grote simpele waarheid in deze docu kwam van de man van Vlaams Belang, of je het er nu mee eens bent of niet: in ruil voor het openen van de binnengrenzen met allerlei blabla bla voordelen was ons stevige buitengrenzen beloofd.De praktijk is echter een gatenkaas wegens besluiteloosheid, onhandige wetgeving (Frontex)etc. De effficientie in besluitvorming werkt een stuk beter en sneller als het aankomt op het zakkenvullen van de "parlementariërs".
Opdoeken dat hele circus en ik zie verlangend uit naar echte douaniers In Venlo,Roosendaal,Nieuweschans etc etc.

daytripper | 25-04-15 | 07:25

Het begon met migratie en brussel en eindigde met de zorg en geraaskal van een dronken reaguurder met de libertarier als nick.
Hoe een discussie zonder nachtvoorzitter uit de hand loopt...

swassannuf | 25-04-15 | 06:06

De Libertariër | 25-04-15 | 03:13
Nee hoor. Elk woord is verspilling. U leest toch niet wat er staat. En ik ben geen man. Kunt u nagaan wat een engerd ik u vind.

sad | 25-04-15 | 03:18

@sad 02:44
.
Mooi man. Geen enkel weerwoord.
.
Vervelend he, als iemand u laat zien wat voor een harteloos, asociaal en grotesk egoïstisch monster u bent. Imagine that! Je zou maar voor beroving en afpersing van mensen zijn, omdat JIJ dit nodig acht voor welk doel dan ook. En dan nog te laf zijn om het zelf te stelen ook.
.
Ik begrijp dat u duikt. Echt.

De Libertariër | 25-04-15 | 03:13

@INH.30CL | 25-04-15 | 03:01
jou

INH.30CL | 25-04-15 | 03:02

@De Libertariër | 25-04-15 | 02:37
Ik heb je nu even gevolgd en je praat poep. Een overheid is er altijd geweest, misschien niet in de vorm zoals we die nu kennen als zijnde politiek maar ten tijde van de gouden eeuw hadden we admiraals om een klein voorbeeld te noemen. Zij waren al een overheid waar naar geluisterd werd en dat gebeurde zeker want anders....... Wie ben jij om wat te willen man? Als het mij niet bevalt neem ik over jouw de leiding en heb je maar te luisteren.

INH.30CL | 25-04-15 | 03:01

@De Libertariër
Aan lager wal geraakt? Door de overheid?

sad | 25-04-15 | 02:44

@sad 02:12
.
Mooi. Dat klopt namelijk. Ik ben namelijk inderdaad het centrum van 'mijn' wereld en zou niet weten hoe iets anders te zijn.
.
Uw stelling dat uitzicht op een beter leven een gevolg is van de staatsinrichting is ridicuul. Een overheid produceert niets en levert geen enkele economische inspanning. Het zijn bedrijven en werknemers die dit doen. Een overheid kost dus per definitie geld en kan per definitie geen geld opleveren. Werkelijk de enige vraag met open einde waar een overheid zich met zaken gaat bemoeien is van wie gestolen wordt, hoeveel koopkracht hierbij verloren gaat aan bureaucratie en wie de buit in ontvangst mag nemen.
.
We zijn hier niet rijk dankzij een overheid, maar ONDANKS de overheid. Productie is wat welvaart brengt. Niets anders.
.
Afsluitend concentreer ik me enkel nog even op uw zelfbedrog. U bent naar eigen zeggen dus kennelijk geen voorstander van het plunderen en beroven van anderen. Fantastisch! Dan zult u mij volledig steunen wanneer ik belasting volledig wil afschaffen en enkel naar vrijwillige bijdrage streef. Top! Welkom in het libertarische kamp! U zou tenslotte onmogelijk TEGEN plundering en en beroving van mensen kunnen zijn EN tegelijk VOOR verplichte afdracht van uw bezit. Betaalt u uw belasting niet dan komen er gewapende mannen aan uw deur en wordt uw bezit alsnog afgepakt of wordt u opgesloten tussen moordenaars, dieven en verkrachters. En als u werkelijk tegen plundering en beroving van mensen dan zou u dit moreel failliete gedrag natuurlijk ook niet goedkeuren als 51 procent van een gemeenschap dit wel goed zou keuren....
.
Zeg het maar: tegen plundering/beroving en dus enkel(!) voor 'vrijwillge' belasting OF voor plundering/beroving en dus voor onvrijwillige belasting. Meer smaken zijn er niet. Je kunt ook niet een beetje zwanger zijn.

.

De Libertariër | 25-04-15 | 02:37

corr: Wilhelmus = Wilhelmina

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 02:37

PrinsesStoepje | 25-04-15 | 02:25

Kijk eens op de afdeling van het Wilhelmus kinder ziekenhuis wat daar aan sterfte van kids voorbij komt. Daar sta de emo-cops nie bij stil hė. Kijk eens op het plakboord waar ouders hun verwerking plempen met foto's van het kindje dat overleden is. Tuurlijk is het beeld van dat babytje dat in water drijft afschuwelijk. Maar laat een kinderarts objectief berichtgeven a.u.b
Tuurlijk wensen we de kindjes "lang zullen ze leven. Ooh bij deze post gaan vast een hoop emoties los.

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 02:35

Voorlopig moeten wij het doen met de schuldgevoelens van links NL wat ons "de dobberbaby's" in ons harteloze gezicht wil drijven. Zie Roelof Hemmen en Chris Klomp die ons emotioneel chanteren en niet met oplossingen komen. Tenzij zij de helft van hun salaris inleveren.

PrinsesStoepje | 25-04-15 | 02:25

@Maria 1 02:04
.
Mevrouwtje. Denkt u nou even na, wilt u. Grondwet door de shredder? Ja. Er staan namelijk enkel plichten in, geen rechten. Het 'recht' op gelijke behandeling is geen recht, maar een plicht. De plicht om iedereen hetzelfde te behandelen, ook als er voor u moverende redenen bestaan om dit op basis van sexe, religie of godbetert huidskleur niet te willen doen. Weg met plicht, want plicht in de context van een rechtsstaat betekent DWANG. Mijn recht om te discrimineren is onvervreemdbaar.
.
Ik heb werkelijk ook niets tegen een democratisch gekozen bestuur. Ik heb wel alles tegen een bestuur dat de wil van een meerderheid opdringt, waar geen overeenkomst bestaat dat ik hier mee instem. Denk eens na voordat u mij dit soort vragen stelt.
.
Begint u hier eens mee: Waarom zou in een geprivatiseerde rechtsorde GEEN recht op een advocaat hebben...

De Libertariër | 25-04-15 | 02:16

@Maria.1 | 25-04-15 | 02:10
Truste!

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 02:13

De Libertariër | 25-04-15 | 01:49
Uw commentaren blinken steeds uit van de onbeschoftheid en passen bij uw filosofie waarbij u zichzelf het centrum van de wereld vindt.
Dat uitzicht op beter leven voor IEDEREEN is gevolg van een doelbewuste staatsinrichting. Als warlords al overheidsfunctionarissen zouden zijn dan hebben ze zich zelf zo benoemd, met macht gebaseerd op geweld. Een private rechtsorde zonder overheid is een utopie. Als u meent te mogen beweren dat ik streef naar plunderen en beroven van anderen, bent u elke verdere discussie totaal onwaardig. U bent even verachtelijk als uw ideologie.

sad | 25-04-15 | 02:12

Maria.1 | 25-04-15 | 01:54

Het klinkt mij zo bijpassend Libertariër gezien de huidige situatie Libië. Geef mij toch een songetje " vriendschap is een illusie" laat staan tussen afgebakend stukje utopie.

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 02:12

@De Libertariër | 25-04-15 | 02:00
Uit jouw mond ervaar ik dat overigens als compliment! Kan ik weer rustig slapen. Welterusten allen.

Maria.1 | 25-04-15 | 02:10

@necrosis | 25-04-15 | 02:03
Je kletst uit je nek!? Vertel eens wat nieuws over mattie.

INH.30CL | 25-04-15 | 02:09

@De Libertariër | 25-04-15 | 02:00
Grondwet zoals iedereen wordt gelijk behandeld ongeacht sexe, geloof of sexuele voorkeur? Overheid zoals een democratisch gekozen regering? Rechtsgang zoals veroordeling bij bewezen schuld en recht op een advocaat?
Waar zit jouw licht?

Maria.1 | 25-04-15 | 02:04

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:45
In ruil voor gedoogsteun moesten Rutte en CDA water bij de wijn doen.
CDA had er echter maling aan en dacht de PVV het wel zou slikken.
In het regeerakkoord stond duidelijk dat het budget voor OSW werd verlaagd.
CDA hield zich echter niet aan de afspraken en nu wil je Geert er de schuld van geven ?
Je kletst uit je nek!

necrosis | 25-04-15 | 02:03

@De Denigrerende Libertariër die iedereen minacht | 25-04-15 | 02:00
Meneertje is de uitvinder van het denigreren, zie ik.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 02:03

De Libertariër | 25-04-15 | 01:53

Tja laten we dan patentrecht afschaffen?

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 02:02

Maria.1 | 25-04-15 | 01:54
In Somalië of in Jemen voelt de Libertarier zich vast ook op goed thuis.
Private legers, private rechtbanken.
Dat wij niet inzien dat het daar het paradijs op aarde is.

Jan Dribbel | 25-04-15 | 02:01

@Maria 1 01:54
.
Mevrouwtje, geen grondwet, private rechtsgang of overheid in het kalifaat? Proest!! Hallo??Sharia...?? Brandt daar licht?
.
Gefeliciteerd. Met afstand de meest onnozele tegel van de dag en u had nogal wat concurrentie. Chapeau!

De Libertariër | 25-04-15 | 02:00

@Maria.1 | 25-04-15 | 01:57
Wat mankeert de heren vanavond? Zij negeren de dame bijna allemaal. Stelletje homo's!

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 02:00

@De Libertariër | 25-04-15 | 01:56
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?

Maria.1 | 25-04-15 | 01:57

@necrosis | 25-04-15 | 01:51
Waar zullen we Supermatthijs ons heen laten brengen? Afrika? Dat loopt toch leeg. Dan gaan we fijn in een hangmatje liggen en volgen hoe Nederland onleefbaar is geworden (al nippend aan een glas Afrikaanse wijn)

Maria.1 | 25-04-15 | 01:56

@Jan Dribbel 01:42
.
Goed betoog. IJzersterke argumentatie vooral, Jan.

De Libertariër | 25-04-15 | 01:56

Het gaat om het type vluchtelingen. Als er morgen een conflict is waardoor belgen, duitsers engelsen of fransen etc noodgedwongen naar Nederland vluchten, ben ik de eerste om er een paar in huis te nemen. Ik zit alleen niet te wachten op islamitisch kudtvolk.Thats it.

TheOne48 | 25-04-15 | 01:54

@Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 01:50
Ik denk dat de Libertarier zich wel prettig zou voelen in het kalifaat: geen grondwet, geen overheid, private rechtsgang...

Maria.1 | 25-04-15 | 01:54

Dr. Frambozenjam
.
Overheid afschaffen. Individuele eigendomsrechten absoluut maken. Vreemdelingen weren van uw land als eigenaar of verenigde groep eigenaren. Private rechtsorde installeren.
.
Had u daar bullitpoints bij gewenst?

De Libertariër | 25-04-15 | 01:53

@Maria.1 | 25-04-15 | 01:29
Ik weet, en straks ben ik aan de beurt.
Hopelijk wordt het een snelle strijd, ik heb geen behoefte aan 24/48 uurs-luiers.
Dit land is verloren.....

necrosis | 25-04-15 | 01:51

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:49
Weet je het zeker? Die man van de foto weegt minstens 90 kilo. Dan ben jij 120 kilo. Poeh!

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:50

Maria.1 | 25-04-15 | 01:41
Na zoveel dubbelzinnigheid is het net of je in een rollercoaster een magazine leest.

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 01:50

@De Libertariër | 25-04-15 | 01:30
Zonder overheid zou ik mij kunnen verdedigen. *Met* een overheid ga ik de nor in.

INH.30CL | 25-04-15 | 01:50

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:47
En tegen wie maak je dat gebaar? Tegen het bejaarde mensje dat graag een schone luier wil? En die stok is voor als ze ook nog om haar wekelijkse douchebeurt durft te vragen?

Maria.1 | 25-04-15 | 01:49

@Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:45

Maar dan 30 kilo erbij. Net als die omhoog gevallen heftruckchauffeur. Maar dit terzijde.

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:49

@sad 01:22
.
U is knettergek. Ik kan er weinig anders van maken. Immigranten komen hier natuurlijk niet naar toe omdat de overheid in eigen land niet gestructureerd is, maar omdat men een uitzicht op een beter leven zoekt. De notie dat het uitgerekend nagenoeg altijd overheden zijn die er een pleurisbende van maken waardoor al eeuwen geen economische ontwikkeling van de grond komt, lijkt niet eens in u op te komen. Dit terwijl u zelf spreekt van warlords, welke nagenoeg allemaal zonder uitzondering overheidsfunctionarissen zijn.
.
Daarnaast komt ook u weer met de grenzeloos onnozele stelling dat in een libertarische wereld de sterkste regeert, waar libertarisme juist streeft naar opheffing van 'regeren' (de wil opdringen aan derden) als zodanig. Helemaal krankzinnig wanneer u zich bedenkt dat het u is die streeft naar een situatie waarin de ene groep mensen de ander plundert, berooft en onderdrukt via een gewapende overheid met geweldsmonopolie... LOL.
.
Maar dan zijn we er nog niet. U schakelt 'absentie van een overheid' gelijk aan 'geen rechtsorde hebben'.... Denk. Nu. Eens. Na. Voordat. U. Iets. Roeptoetert. Geen overheid wil niet zeggen 'geen rechtsorde'. Denk alleen al eens aan een private rechtsorde.... Voila. Law en order, zonder overheid.
.
Verhofstadt is extreem links. Dat hij zich liberaal noemt verandert niets aan dat gegeven. Zijn handelingen zeggen alles. Met overheidsgeweld zijn idealen opdringen is zijn only core business.

De Libertariër | 25-04-15 | 01:49

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:47
Thx :)

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:49

En Rusland, China en USA zagen dat het goed was.

INH.30CL | 25-04-15 | 01:48

@Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:45

Dat klopt in grote lijnen!

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:47

@necrosis | 25-04-15 | 01:41

Geertje zette het op een lopen als een maagd voor 14 negers! En dat weet jij best! Het was die geblondeerde gek die de stekker eruit trok en niemand anders. Met zijn huilende hulpje Fleurtje.

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:45

De Libertariër | 25-04-15 | 01:30
Het komt nooit meer goed met U, vrees ik.
Wat een wensdenken en wartaal.

Jan Dribbel | 25-04-15 | 01:42

@Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 01:40
Samengevat is zijn inhoud niet verloren?

Maria.1 | 25-04-15 | 01:41

@necrosis | 25-04-15 | 01:33
Wat je over de zorg zegt, is allemaal in de roos. Maar dat wist je al. En Matthijs is kennelijk the Janitor uit Scrubbs, als je dat wat zegt.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:41

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:08
Waar liep de PVV weg voor hun verantwoordelijkheid?
Je bedoelt het moment dat CDA hun deel van het regeerakkoord inzake vermindering van het budget van OSW niet nakwam en PVV voor het blok zette?
Hoe vaak moet ik dat herhalen?
Je zet je handtekening en roept later dat je dat liever niet had?
Rutte I viel door CDA, niet door PVV....
Nou jij weer....

necrosis | 25-04-15 | 01:41


De Libertariër | 25-04-15 | 01:30

Zoveel ambiguïteit in grammaticale bewoordingen is nergens voor nodig. Vat het samen tot kort maar krachtig.

De inhoud is dan ook verloren bij deze.

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 01:40

@De Libertariër | 25-04-15 | 01:30
*zucht* Dit wordt me te vermoeiend. Je leest niet wat er staat. Volgende keer beter, misschien.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:37

@Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:34
O bedankt! Van die kant had ik het nog niet bekeken; ergens toch weer een geruststelling!

Maria.1 | 25-04-15 | 01:37

@De Libertariër | 25-04-15 | 01:30
Met privaat bedoel je in bezit van de rijken? Terug naar af waar de rijken het voor het zeggen hebben en de armen afhankelijk zijn van de rijken? Net als in de Middeleeuwen? Bedoel je dat met privaat?

Maria.1 | 25-04-15 | 01:35

@Maria.1 | 25-04-15 | 01:32
Exact! Ze sterven gelukkig vanzelf uit.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:34

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:05
Volgens je twitter ben je kok, internet-irritantje en voorheen zelfs persoonsbeveiliger.
Straks ga je nog beweren dat je over water kan lopen....
Vertel me niets over ouderenzorg, anders meld ik even hoe mijn moeder heeft moeten zorgen voor haar moeder, dankzij het fantastische klimaat in het steenrijke Nederland.

necrosis | 25-04-15 | 01:33

Supermatthijs, The Scary Janitor. Nooit gedacht!

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:32

@Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:22
Ik ken ze ook die geitenwollen sokken. Helpen mensen wegwijs te maken hoe ze een dak boven het hoofd kunnen krijgen, een uitkering en allerlei gratis voorzieningen. Ze hebben zelf geen kinderen en hebben geen benul wat ze aanrichten.

Maria.1 | 25-04-15 | 01:32

@Lewis Lewinsky 01:04
.
U lijkt niet over bijster veel vermogen tot logisch en consequent redeneren te bezitten, om over uw vermogen tot begrijpend lezen nog maar te zwijgen.
.
Zo stel ik in het geheel niet dat Lampedusa niet was ' ingenomen' als er geen overheid was, zoals u op bizarre wijze meent te kunnen concluderen, maar stel ik dat Lampedusa niet overspoeld zou zijn met immigranten als ze privaat terrein was. Niet alleen zijn 'innemen' en 'overspoeld worden met immigranten' twee verschillende zaken, maar eveneens betekent de absentie van een overheid natuurlijk niet automatisch ook dat Lampedusa zou zijn overgenomen...
.
Logisch en consequent redeneren zijn niet uw sterkste punten, noch is begrijpend lezen dit.
.
En dat is precies wat ik bedoel met het gegeven dat u volstrekt geindoctrineerd bent. Het komt eenvoudigweg niet eens in u op om de vraag aan uzelf te stellen hoe inwoners van een privaat gebied zich eventueel tegen ingewenste indringers zouden kunnen beschermen zonder een overheid...
.
Had u zichzelf die vraag wel gesteld, dan had u waarschijnlijk al heel snel bedacht dat dit kan middels een privaat leger en een private ordehandhavingsdienst (een werkelijke rechtsorde, niet te verwarren met rechtsstaat).
.
U kunt de indoctrinatie doorbreken door gewoon eens te beginnen met denken.

De Libertariër | 25-04-15 | 01:30

@necrosis | 25-04-15 | 01:23
Heel triest! En helaas geen uitzondering.

Maria.1 | 25-04-15 | 01:29

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:24
Je ziet alles; behalve het licht. En dat als technicus.

Maria.1 | 25-04-15 | 01:29

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:24
Maria vroeg het eerder, trouwens. Die kreeg geen antwoord. Zijn jullie van de TD vrouwenhaters?

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:27

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:24
Dank. Technische dienst? Lampen vervangen, deuren repareren, tilliften installeren. Dat soort dingen? Had ik nooit achter je gezocht.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:26

@Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:23

Geen kantoorbaantje. Technische dienst. En wij komen overal! En we zien alles!

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:24

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:19

Bedtijd voor jou.

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 01:24

@Maria.1 | 25-04-15 | 01:03
Die buurvrouw is inmiddels overleden.
Toen ze nog bij mij in de flat woonde, zat ik regelmatig bij haar voor een 'praatje pot' en een visje op vrijdag.
Af en toe ging ik nog even sigaretten voor haar halen, maar eenmaal in het verzorgingstehuis, was het snel afgelopen.
De Nederlandse politiek heeft de linkse bek vol over opvang van asielzoekers, maar verzuimt om fatsoenlijke zorg te genereren voor onze eigen oudjes, dat moet zo goedkoop mogelijk!
Ik sterf nog liever in het harnas dan in een verzorgingstehuis!

necrosis | 25-04-15 | 01:23

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:19
Wat voor kantoorbaantje heb jij in de zorg?

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:23

De Libertariër | 25-04-15 | 00:42
Onzin. De migratie van Afrika naar Europa gebeurt net omdat er ginder géén goed gestructureerde overheid is en hier wel. Liever een Nederlandse overheid dan warlords. Wat Afrika nodig heeft, is net veel méér overheid, maar dan een rechtvaardige en goed gecontroleerde. Zonder de 1-kindspolitiek was China nu een catastrofe met kolossale bevolkingsdruk op de hele wereld. In uw libertaire visie zegeviert uiteindelijk het recht van de sterkste. Iemand schreef ooit in de nrc: ‘De eerste vereiste voor een beschaving is veiligheid, dus law and order. Als een Mexicaan een stukje land bewerkt dan pakken anderen het van hem af. Hetzelfde zie je in Afrika als een dorp een waterpomp heeft, wordt het door het nabije dorp vernietigd. Dus eerst law and order. Dictatuur is zelfs nog beter dan helemaal niets.” Als jij stante pede de Staat der Nederlanden wil afschaffen, doe je net wat iedereen hier wil vermijden. Het is een misvatting dat alleen links verantwoordelijk is voor de migratie. Net de liberale vrijdenkers als een Verhofstadt, een Suubi of de grossiers in mijn dorp zijn maar wat blij met de stijgende omzet door al dat vreemd volk.

sad | 25-04-15 | 01:22

@Maria.1 | 25-04-15 | 01:15
Daar ben ik erg op tegen. In vind dat hulp verlenen aan illegalen bestraft moet worden met hoge boetes en lange celstraffen.

Ik ken mensen die dat al sinds de jaren 70 doen, vluchtelingen in huis nemen, ze wegwijs maken en verder helpen. Tuig van GroenLinks natuurlijk. Hebben Nederland opgezadeld met honderden Afrikanen extra.

Trouwens. Heel goed dat je Supermatthijs vroeg wat hij doet in de zorg. Administratie, of iets anders op kantoor, zal het wel zijn, ja. Ik ben benieuwd of je van hem wel antwoord krijgt.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:22

En hoe laat zal ik Necro en Maria eens ophalen om naar Schiphol te brengen? Want hier is het toch allemaal kudt dus zullen ze wel naar een ander land gaan. Waar het allemaal beter is. Roept u maar!

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:19

Waarom maak je geen afspraak?

sprx | 25-04-15 | 01:17

@Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:07
Hij voelt zich rijk in ons rijke land, dus hij mag er ook een paar opnemen in zijn woning natuurlijk. Onderdak, voedsel, kleding, medische zorg kan uiteraard ook gemakkelijk door hem betaald worden. Hoeveel neem je er onder je hoede Supermatthijs? Of is het weer uitdelen van andermans geld (die velen zelf hard nodig hebben om rond te komen)

Maria.1 | 25-04-15 | 01:15

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:00
Mauro was niet op de vlucht voor Isis, die zat als minderjarige in een vliegtuig naar Portugal.
En volgens de spelregels van de EU had hij direct teruggestuurd moeten worden naar Portugal, nadat hij in Nederland terechtkwam.
Het gaat overigens niet om die ene Mauro, het gaat om duizenden Mauro's.
Mijn salaris is niet toereikend genoeg om alle Mauro's van deze wereld op te vangen, IRL heet ik geen Bill Gates!

necrosis | 25-04-15 | 01:12

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:05

Als manager zeker?

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 01:10

@necrosis | 25-04-15 | 01:03

En nu praat je opeens andere poep. Dat die directeur van een verpleeghuis met veels teveel geld naar huis gaat is de schuld van de VVD en hun privatisering. Niet van links! En in ieder geval niet van de PVV. Want die is altijd hard weg gelopen voor zijn verantwoording.

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:08

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:05
O, daarom was Ben Oude Nijhuis natuurlijk op tv. Het gaat gewoon goed. Mevrouw Oude Nijhuis en moeder Van Rijn waren natuurlijk uitzonderingen. Wat doe jij dagelijks in de zorg? De administratie?

Maria.1 | 25-04-15 | 01:08

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:00
we zijn hier in Nederland verantwoordelijk voor Nederland. En voor onze bejaarden. Als jij je druk wil maken over Syriërs, ga daar dan wonen. *zwaait*

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:07

Maria.1 | 25-04-15 | 00:52

Ach supermatthijs, de dag dat hij zelf in een 1 dag,s luier zit verandert zijn inblik wel.

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 01:05

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:00
En als ze eens niet zouden vluchten, maar voor het geld dat ze nu voor de oversteek gebruiken wapens zouden kopen en terugvechten zou dat een hele opluchting zijn. Miljoenen mensen; dat zou toch moeten lukken?!

Maria.1 | 25-04-15 | 01:05

@Maria.1 | 25-04-15 | 01:02

Werk dagelijks in de zorg. En daaruit concludeer ik dat er nog geld zat is. En dat mensen nog steeds met respect een behandeling krijgen. Kijk zelf maar in je omgeving. Dat geroeptoeter over tot de enkels in de pis is domme praat. Het gaat in 99% vd gevallen gewoon goed!

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:05

@De Libertariër | 25-04-15 | 00:59
Jij stelt dat Lampedusa niet zou zijn ingenomen door dobbernegers als er geen overheid was. De geschiedenis leert dat er ook zonder overheid gebied werden afgenomen van de bewoners. Dus je hebt het mis.

Dat zei ik net ook, maar je hebt het niet begrepen.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 01:04

@Supermatthijs | 25-04-15 | 00:54
Ooit ben jij een oudere en krijg je niet de kans om dat kenbaar te maken op de GeenStijl aangezien verpleging naar huis moet, en daarom je tablet of laptop afpakt, je in een 48-uurs luier hijst om een dag later nog eens te komen kijken.
Ondertussen is de directeur van je verpleeghuis miljonair dankzij zijn bonus of aandelen en kan jij ongezien de typhus krijgen.
Wat snap je hier precies niet aan?
Ik voorspel de toekomst niet, ik vertel je wat er momenteel gaande is.
En je vingers in je oren stoppen heeft geen zin, ik blijf het herhalen totdat jij het licht ziet, al kost me dat jaren!

necrosis | 25-04-15 | 01:03

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:00
Daarnaast lijkt het me sterk dat jij de buurvrouw van necrosis kent. Aannames, aannames (en nog de verkeerde ook)

Maria.1 | 25-04-15 | 01:03

@Supermatthijs | 25-04-15 | 01:00
Misschien is het handig als je eens vanachter je computer vandaan komt en eens een kijkje gaat nemen in het echte leven. Bij voorkeur in een verzorgingstehuis. Praat eens met de bewoners, hun familie en de verzorgenden (niet de managers of directie) en kom dan nog eens terug.

Maria.1 | 25-04-15 | 01:02

@necrosis | 25-04-15 | 00:55

Dus jij durft mensen die voor ISIS vluchten een huilneger te noemen? Je moet maar durven. En over die buurvrouw lul je ook weer uit je nek. Ze kreeg gewoon een plaats in een bejaardenhuis met prima zorg. Want zo gaat dat in één van de rijkste landen ter wereld. En dan die goedkope grappen over mensen die het werkelijk zwaar hebben. Bah!

Supermatthijs | 25-04-15 | 01:00

@Lewis Lewinsky 00:48
.
Alsof je niet kunt voorkomen dat een gebied ingenomen wordt zonder overheid... LOL!
.
Het toont aan hoe geïndoctrineerd u bent. Het doodsimpele idee van een private rechtsorde komt niet eens in u op. Dat heeft de Staat toch knap gedaan.
.

De Libertariër | 25-04-15 | 00:59

@Supermatthijs | 25-04-15 | 00:54
Dat moet je tegen die ouderen zeggen die met hun overstroomde luier zitten te wachten op een schone en hopelijk een douchebeurt.

Maria.1 | 25-04-15 | 00:57

@Supermatthijs | 25-04-15 | 00:39
Ik ben geen PVV'er, ik stem PVV (een heel verschil).
En verder moet je die oogkleppen eens afzetten, 'onze' bejaarden worden minder hartelijk ontvangen dan 'huilneger' Mauro.
Om je even bij de les te houden: mijn toenmalige (bejaarde) buurvrouw werd opgeborgen in een 'bejaardenflat' waar ze een 24-uurs luier aangemeten kreeg met de opmerking 'laat alles maar lopen'.
Ze lag in een soort ziekenhuisbed waarvan het hekje omhoog stond om haar niet te laten zwerven.
Ze was echter zindelijk en wilde naar een toilet, het resultaat: twee blauwe ogen tijdens de val om over dat hekje te klimmen.
Waarom sluit jij je ogen voor de problemen van onze oudjes (wegens bezuinigingen of ombuigingen) terwijl je pleit om duizenden kansloze opvreters te huisvesten in een overvol landje als Nederland?

necrosis | 25-04-15 | 00:55

@Maria.1 | 25-04-15 | 00:52

Ik maak zelf wel uit wat ik bedoel. Ouderen krijgen hier gewoon een prima en respectvolle behandeling. En dat is maar goed ook.

Supermatthijs | 25-04-15 | 00:54

@Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 00:49
Supermatthijs bedoelt dat de ouderen hun leven lang premies hebben afgedragen en daardoor mooi recht hebben op 1 luier per dag.

Maria.1 | 25-04-15 | 00:52

Supermatthijs | 25-04-15 | 00:39

Kromme benadering zeg hé.. Dus de bejaarden die volop premie (pensioen) hebben betaald in hun werkzame leven verdienen minder? En dus vluchtelingen opnemen en beter behandelden en meer rechten toekennen dan bejaarden is moreel gezien prima? Snap effe niet. Als ik als bejaarde in de toekomst zo een oor aangenaaid word dan betaal ik vanaf heden geen premie volksverzekeringen meer. Wtf.

Dr. Frambozenjam | 25-04-15 | 00:49

Ik lees hier regelmatig het woord "tolerantie". Da's bij mij nou toevallig net op. Teveel meegemaakt, teveel lief geweest, teveel besodemietert door importvolk. Als dat betekend dat men mij rascist is gaan noemen dan is dat maar zo. Al vraag ik mij af wat kwalijker is, mijn door schade en schande ontstane herziene visie of zij die hiervoor verantwoordelijk zijn.

R. E. Calcitrant | 25-04-15 | 00:49

@De Libertariër | 25-04-15 | 00:42
Gekkie. Toen er nog geen overheden waren werden er nooit gebieden ingenomen? Hou toch op.

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 00:48

Overheden vormen niet de oplossing waar het aankomt op immigratie, maar juist het probleem. Een overheid is niets anders dan een organisatie die een platform biedt aan mensen die graag over andere mensen heersen. Geen wonder natuurlijk dat zo'n organisatie enkel het grootste schuim der aarde aantrekt en ook geen wonder dat de groep personen met de sterkste zucht naar controle de macht zal grijpen. Linksen, zo u wenst.
.
Stond Lampedusa niet onder overheidscontrole maar was dit volledig privaat terrein dan was er geen immigrant te bekennen. Twee proberen het en worden teruggezonden de zee op. Een vierde denkt misschien ook nog: ik probeer het. En wordt opgesloten in een gevangenis wegens het illegitiem betreden van grondgebied en wordt daarna terug op de zee gekickt. Nummer vijf probeert het niet eens meer...
.
Uw enige mogelijke redding is volledige opheffing van de Staat der Nederlanden en het door de shredder halen van de Grondwet. Secessie kan ook. Key is: Pak de macht terug over uw leven van de overheid. Wordt ZELF weer beslisser over uw eigendom en leven.
.
Er IS geen enkele andere oplossing. Binnen een overheid zullen 'linksen' per definitie altijd de macht hebben en houden. Zo is de aard en natuur van een overheid.

De Libertariër | 25-04-15 | 00:42

@necrosis | 25-04-15 | 00:34

Nee hoor. Ik kijk om me heen. En zie volop bejaarden die prima worden geholpen als het even tegen zit. En heb jij als PVV-er al bejaarden in huis genomen? Daar hebben jullie toch altijd zo de mond van vol? Begin daarna maar eens over van Dam. Met je Graus en vrouwtje Agema. Die zich op de eerste date al liet bezwangeren. En jullie gaan ons vertellen hoe het moet? Laat me niet lachen..

Supermatthijs | 25-04-15 | 00:39

@Supermatthijs | 25-04-15 | 00:10
Je hebt het nog steeds over het gemiddelde waar @Suubi het over had.
Hoeveel mensen ken jij IRL die 35K op de bank of in een oude sok heeft zitten?
Weet je überhaupt wat een 'gemiddelde' betekend?
Dat zijn een hoop mensen met weinig geld in dezelfde statistiek als één Johnnie de Mol met tig-miljoen op zijn vele bankrekeningen.
Is misgun Johnnie zijn miljoenen niet, maar doe nu niet alsof we allemaal zoveel geld hebben dat het tegen de plinten klotst.
Dat is meer iets voor linkse politici die meer betaald krijgen dan het plebs van Nederland.
En wanneer gaat miljonair/ goetmens Marcel van Dam eens wat vluchtelingen opvangen op zijn riante landgoed?

necrosis | 25-04-15 | 00:34

@--sql error-- | 25-04-15 | 00:03
timmermans zou het gaan onderzoeken, maar heeft nu de benen genomen. blijkbaar kan de overheid niks doen zonder aangifte. misschien kan geenstijl eens gaan posten voor het consulaat van eritrea?
www.nrc.nl/nieuws/2014/05/23/timmerman...

sennholz | 25-04-15 | 00:19

@Eurotokkie | 25-04-15 | 00:13
In een wasmachine kan je niet slapen (ik niet, in ieder geval) en een mobieltje kan je niet eten.

necrosis | 25-04-15 | 00:18

@Supermatthijs | 25-04-15 | 00:10
Top 3 van Europa. Nog steeds in wat? Het opnemen van kanslozen immigranten?

Mark_D_NL | 25-04-15 | 00:16

Er staat in de folder toch duidelijk , Bed , Bad en Brood.
Gratis geld , een wasmachine en mobieltje.

Eurotokkie | 25-04-15 | 00:13

@necrosis | 25-04-15 | 00:07
Dat kan ik wel waarderen; proost!

Maria.1 | 25-04-15 | 00:10

@Mark_D_NL | 25-04-15 | 00:07

Onzin, de crisis is juist NIET de schuld van links maar van de bankiers. En in de zorg gaat nog geld zat om. We zijn nog steeds top 3 van Europa!

Supermatthijs | 25-04-15 | 00:10

Wie jong is en niet links heeft geen gevoel.
Wie oud is en niet rechts geen verstand.
Klier van Bartholin | 24-04-15 | 23:56
Vrij naar Churchill? Ik vind geen eenduidigheid.

pluk-87 | 25-04-15 | 00:09

@Maria.1 | 24-04-15 | 23:48
*schenkt nog een wijntje in voor @Maria.1*

necrosis | 25-04-15 | 00:07

@Supermatthijs | 25-04-15 | 00:03
Niet meer werken op zaterdag - Door het linkse gedrag hebben veel mensen niet eens meer op maandag, dinsdag, woensdag, donder of vrijdag werk.
CAO's - ZZP'ers?
Vangnet voor de Zwakkeren - Onze oude van dagen in luiers.

Mark_D_NL | 25-04-15 | 00:07

@necrosis | 25-04-15 | 00:03
Ja, helaas wel :-)

Lewis Lewinsky | 25-04-15 | 00:05

sennholz | 24-04-15 | 23:58
stuur kamerleden een briefje. ik denk dat ze hier niet van op de hoogte zijn.

--sql error-- | 25-04-15 | 00:03

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:49
Jij bent bekend met 'mijn' plaatjes?
*gnehehe*

necrosis | 25-04-15 | 00:03

@Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:58

Klopt. Niet meer werken op zaterdag. CAO's en een vangnet voor de zwakkeren.

Supermatthijs | 25-04-15 | 00:03

@sennholz | 24-04-15 | 23:42
zoals hier te lezen valt:
www.nrc.nl/nieuws/2014/05/19/overheid-...
dit is al jaren aan de gang maar de politiek doet er niks aan. eritreeërs zijn de 2e grootste groep van asielaanvragers in nederland!

sennholz | 24-04-15 | 23:58

@Supermatthijs | 24-04-15 | 23:52
Links heeft het gedaan.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:58

Wie jong is en niet links heeft geen gevoel.
Wie oud is en niet rechts geen verstand.

Klier van Bartholin | 24-04-15 | 23:56

@Maria.1 | 24-04-15 | 23:50
Van zijn wolkenkrabbert gejorist, hoofd omlaag, na het in appartement nemen van 2 moslim vluchtelingen.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:56

@Supermatthijs | 24-04-15 | 23:52
Het zal nog een tijdje herhaald moeten worden, zodat de Linkse Kerk achterban kwijtraakt. Maar er komt een moment dat het niet meer hoeft.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:54

Supermatthijs | 24-04-15 | 23:52
inderdaad. zullen we maar gewoon stoppen met dat Links.

--sql error-- | 24-04-15 | 23:54

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:49

Oh ja, krijg je die vreselijke doom metal trash. Maar even serieus nu. Dat boehoe links heeft het gedaan gaat toch een keer vervelen?

Supermatthijs | 24-04-15 | 23:52

... Zet eens een ander plaatje op man...
Supermatthijs | 24-04-15 | 23:46
Ja doe dat eens.

Klier van Bartholin | 24-04-15 | 23:50

Wie heeft Suubi weggejaagd?

Maria.1 | 24-04-15 | 23:50

@Supermatthijs | 24-04-15 | 23:46
Weet waar je om vraagt.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:49

@necrosis | 24-04-15 | 23:46
Jou dom noemen is de aandacht van zichzelf afleiden...

Maria.1 | 24-04-15 | 23:48

Doorprik de gedachte van Suubi met ezeltje prik.

Dr. Frambozenjam | 24-04-15 | 23:46

@Igor Putkin | 24-04-15 | 23:31
Voelt het comfortabel om mij dom te noemen, ipv in te gaan op hetgeen ik schrijf?
Jij waant jezelf wel erg superieur.....

necrosis | 24-04-15 | 23:46

@necrosis | 24-04-15 | 23:43

Wat een open deuren weer. Zet eens een ander plaatje op man.

Supermatthijs | 24-04-15 | 23:46

@Maria.1 | 24-04-15 | 23:41
Hij is nu in zijn penthouse even bezig met bedienden aanwijzingen te geven. Eten laten halen, boodschappen laten doen. Dat soort dingen. Zodat hij straks weer tien minuten de alles begrijpende wereldburger kan uithangen die alles beter weet omdat hij moreel superieur is.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:43

@Maria.1 | 24-04-15 | 23:29
Dat laatste (van andermans geld) klopt als een zwerende vinger.
Het probleem van soosjalistiese goedmensen: het geld 'van de ander' raakt ooit een keer op na belasting op belasting.

necrosis | 24-04-15 | 23:43

@Grote stamper | 24-04-15 | 22:58
je zou mogen hopen dat de buurlanden van eritrea hun verantwoordelijkheid nemen, want het helpt natuurlijk niet dat sudan en ethiopië die mensen lekker doorsturen naar europa. overigens moet een eritreeër in europa nog steeds belasting betalen aan de eritrese overheid, anders wordt zijn familie gefolterd. dus als een eritreeër een uitkering krijgt van de nederlandse belastingbetaler betaal je gewoon mee aan het in stand houden van een misdadig regime. met dank aan alle linkse goedmensen.

sennholz | 24-04-15 | 23:42

Igor Putkin | 24-04-15 | 23:38
Kortom jij haalt het eerst aan, dus als wij allebei onzin kramen ben jij als eerste schuldig aan..

Dr. Frambozenjam | 24-04-15 | 23:42

@Dr. Frambozenjam | 24-04-15 | 23:35
Of met Ton Elias.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:42

@Igor Putkin | 24-04-15 | 23:40
Schitterende onderbouwing. Bewijst hoe klein jouw denkraam is. Duderino.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:41

Wie ontkent dat Nederland zwaar ontwricht raakt, en al is geraakt, door de massale toestroom van mensen van buiten ons land, en wie ontkent dat Nederland de laatste jaren/decennia stukken onveiliger is geworden, die *wil* de harde, weerbarstige waarheid simpelweg niet voor onder ogen zien.

Lewis | 24-04-15 | 23:41

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:39
Ik denk dat dat het is!

Maria.1 | 24-04-15 | 23:41

@Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:34
Hebdo

Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:40


Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:37
Onzin. Ik ben er geweest. Libanon is groter dan een paar wijken in Beiroet.

Dude.

Igor Putkin | 24-04-15 | 23:40

@Maria.1 | 24-04-15 | 23:38
Volgens mij is het een man. Misschien is hij homo? Dat hij daarom jou niet ziet.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:39

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:31
Ik krijg anders geen reactie van haar; vandaar.

Maria.1 | 24-04-15 | 23:38

Dr. Frambozenjam | 24-04-15 | 23:35
Zelfde geldt voor jou. Inclusief de onzin.

Igor Putkin | 24-04-15 | 23:38

@Igor Putkin | 24-04-15 | 23:33
Dat komt omdat jouw denkraam precies twee weken vooruit of achteruit kan denken. Het mijn kan tientallen jaren overzien.

Maar goed, om je een kans te geven. Libanon was 40 jaar geleden een welvarend, christelijk land waar alles op rolletjes liep. Toen kwamen er moslims binnen, zich noemende vluchtelingen. Thans bestaat Beiroet uit rokende puinhopen. Waarom weet jij dat niet, dude?

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:37

Igor Putkin | 24-04-15 | 23:25

Voordat je onzin kraamt is het wel de bedoeling dat je zeker weet of je met een rijke Nederlander te maken hebt die in Amerikaan woont of met een armoedzaaier die uit afrika komt en hier dankzij belastinggeld aan de TU Delft studeert.

Dr. Frambozenjam | 24-04-15 | 23:35

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:24
Wij zijn nog nooit so rijk geweest - Laten we dat blijven. En laten we onze rijkdommen en zekerheid groeien en niet afbreken onder druk van massa imigratie.
Buurten gaan naar de knoppen. - Klopt, zie Schilderswijk, Kanaleneiland etcetera.
Terrorisme stelt niets voor - Vind jij het maar niets voorstellen 12 doden bij Charlie Hebo.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:34

@Igor Putkin | 24-04-15 | 23:25
Hakuna Mattata is ook rijk in dollars. Kookt nooit, doet geen huishouden, heeft daar mensen voor, schat ik zo in.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:34

Igor putkin denkt: ik vind in Suubi een medestander. Laten we ons eens samen op het populistische plebs storten.

Graaf van Egmont | 24-04-15 | 23:34

@Suubi Musajja

Nederland is in de afgelopen drie jaar heel erg snel heel erg veranderd.

Anoniem5k | 24-04-15 | 23:33

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:30
Hahaha. Reaguursel van de dag wat mij betreft. Humor op de vrijdagavond. Heerlijk.

Igor Putkin | 24-04-15 | 23:33

Suubi Musajja | 24-04-15
Knap hoor, een nick bedenken.
Je een tijdje stil weten te houden.
En dan komen aanzetten met trolpraat zonder 'luier'.

Klier van Bartholin | 24-04-15 | 23:32

@Maria.1 | 24-04-15 | 23:28
Hij is een blanke goedmens die van zichzelf vindt dat hij deugt, maar geen moslim. Hij haat alle autochtone Nederlanders die geen goedmensen zijn.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:31

necrosis | 24-04-15 | 23:28
Ben je nu echt zo dom, of begrijp je gewoon niet wat hij schrijft?

Igor Putkin | 24-04-15 | 23:31

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:17
Is niet prima. Voor velen in Nederland/Europe is dat heel veel geld. Voor enkelen weinig.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:30

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:24
Dwaze leugenaar. Nederland zit qua geld in het scenario van Griekenland en qua demografie en islamisering in het scenario van Libanon. Nederland is in feite zeer arm en Nederland holt naar de afgrond van de burgeroorlog. Denk daar eens over, malle New Yorker.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:30

@necrosis | 24-04-15 | 23:28
necrosis, je weet toch: wie het breed heeft laat het breed hangen (van andermans geld dat dan wel weer)

Maria.1 | 24-04-15 | 23:29

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:06
Je hebt het over GEMIDDELDEN, dus doe nou niet alsof elke Nederlander 35K op de bank/ in een oude sok heeft zitten.
New York is ook een welvarende stad, met een schrikbarend aantal zwervers/ daklozen, bendegeweld in 'the lower East side', etc.
Wat doe jij, als moreel superieur en welvarend mens aan de ellende van de medebewoners van je 'eigen' stad?
Jij klinkt al net zo walgelijk als de moreel verheven grachtengordelelite van PvdA en GroenLinks!

necrosis | 24-04-15 | 23:28

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:26
Dank je!
Volgens mij hangt Suubi Musajja een bepaald geloof aan, want hij discussieert kennelijk niet met vrouwen...

Maria.1 | 24-04-15 | 23:28

@Maria.1 | 24-04-15 | 23:23
Nederland is gek. Dat klopt. En dat gelul over privacy van criminelen heb ik vaker gehoord. Krankzinnig. Sterkte voor de dubbelgedupeerden van a. de oplichting en b. de overheid, Maria.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:26

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:24
Tolerantie hebben we decennia lang gehad. Er wordt ruim en breed misbruik van gemaakt. Mijn tolerantie is derhalve op!

Maria.1 | 24-04-15 | 23:25

Arme Lewinsky die hier zijn aangeleerde pvv retoriek puntsgewijs verzwolgen ziet worden door een rijke nederlander uit de USA. Rijk aan ervaring en woorden bedoel ik dan.
Blijf spartelen Lewis, dat deden jouw 'dobbernegers' ook, maar zij verzopen uiteindelijk ook omdat ze hun ellende wilden ontvluchten.

Igor Putkin | 24-04-15 | 23:25

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:18

Deze bevalt U vast wel. Een wereld zonder grenzen wat u streeft komt op het onderstaande linkje uit:

m.youtube.com/watch?v=sovBIYkp5Fw#

Dr. Frambozenjam | 24-04-15 | 23:25

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:18
Ik geloof echt dat Nederland (en een stapel andere landen) kapot gaan aan xenofobie, angst en tunneldenken. We zijn nog nooit zo rijk geweest en denken dat we arm zijn; we hebben nog nooit zo weinig criminaliteit gehad en denken dat de buurt naar de knoppen gaat; terrorisme stelt in aantallen in de westerse wereld niets voor maar we zijn allemaal doodsbang, etc etc. We stevenen af op een enorm conflict omdat angstverkopers gebruik maken van een kleine economische terugstap - ik heb het vaker op die manier zien mis gaan en ik hoop dat we in NL (jajajaja ik woon er niet maar draag het een warm hart toe) kunnen voorkomen door wat rationeler en opener te zijn, minder bang. Terug naar 1 van de mooiste karaktereigenschappen die een mens kan hebben: tolerantie.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:24

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:21
Nederland gaat niets doen! Nederland is gek. Vandaag een gevalletje oplichting meegemaakt. Gegevens over de oplichter worden niet vrijgegeven vanwege de privacy. Het slachtoffer blijft met de sores zitten. Dàt is Nederland.

Maria.1 | 24-04-15 | 23:23

@ @Suubi Musajja | 24-04-15

Ik volg dit draadje met interesse maar zou graag 1 ding van u willen weten:

Betaalt u uw belastingen in de VS of in Nederland?

Zoloft | 24-04-15 | 23:23

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:57
Eindig je betoog met "in eigen land" en je hebt eindelijk een punt. Ellende veroorzaakt door immigratie, waardoor onze ouderen 24 uur per dag in dezelfde luier aan hun lot worden overgelaten vanwege bezuinigingen. Bezuinigingen die nodig zijn om al die gelukszoekers van een uitkering te voorzien. Het geld is op. We verarmen en verpauperen zelf in snel tempo.

benjemal | 24-04-15 | 23:22

Parijs staat vol met tentenkampjes waar Afrikaanse gelukszoekers wonen. Illegalen. In Brussel zijn buurten onveilig door rondwarende stammen van illegale Afrikanen die bewapend zijn met kalasjnikovs. Nederland moet nu iets doen! Anders krijgen we dat hier ook.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:21

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:59
Onder welke groep valt de linkse elite van Nederland die hun ogen sluiten onder de noemer 'wat je niet ziet is er niet'?

necrosis | 24-04-15 | 23:20

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:18
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag van 23:10 aangezien je alles zo goed schijnt te weten?

Maria.1 | 24-04-15 | 23:19

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:12
Ik ga er met gestrekt been in omdat ik zie dat Nederland kapot gaat aan de instroom van onontwikkelde buitenlanders, aan islamisering en aan goedmensen zoals jij. Misschien is er nog iets te redden.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:18

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:09
nee, niet omdat het alternatief nog slechter was,
maar omdat ze geen idee hebben waar ze aan beginnen. Ik zie bootimmigranten dagelijks hier in de parken (duitsland). Een baan hebben ze uiteraard niet. ze verdienen geld met drugshandel. ze leven op straat en zwerven van kraakpand naar kraakpand. Hun situatie is waarschijnlijk slechter dan in hun dorpje in Nigeria.

--sql error-- | 24-04-15 | 23:18

@Dr. Frambozenjam | 24-04-15 | 23:12
Ik had het over een kind in het kanaal; bedoelde dus ook een 'Nederlands' kind in Nederland.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:18

Somalische vluchtelingen hoef je ook niet blij mee te zijn; leven op kosten van de samenleving. Hebben twee vrouwen, 12 kinderen en counting. Mag er ook iets van eigen verantwoordelijkheid gevraagd worden? Lekker gemakkelijk zo.

Maria.1 | 24-04-15 | 23:18

@Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:13
Ja, denk inderdaad dat we uiteindelijk met een ethisch wat steviger beleid 19x, of misschien nog wel een stuk minder keer zoveel rijk worden. Lijkt me prima.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:17

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:12
Ik gedraag me niet als amerikaan hoor, en heb nog een Nederlands paspoort. Ach ja, hoe dan ook, dit soort discussie is natuurlijk zinloos. Je hebt een hekel aan mensen die je niet begrijpt en past je logica zo aan om dat goed te praten. Ik ben een buitenlander en de marrokaan op de hoek is een buitenlander. De afrikaan is niet arm. De vluchtelingen die hier komen zijn rijke elite en analfabetische sloebers.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:16

Suubi.
Een paar honderduizend? Probleem is dat het daar nooit bij blijft en ze zelf meervoudig de plaats die ze kregen, inpalmen. Honderduizend is na minder dan 20 jaar, minstens 1 miljoen. Reken zelf maar na.

sad | 24-04-15 | 23:15

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:12
Als je buitengewoon rijk bent is het natuurlijk gemakkelijk om te zeggen dat we moeten helpen. Maar de mensen die zelf aangewezen zijn op de voedselbank zijn misschien iets minder bereid?

Maria.1 | 24-04-15 | 23:15

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:02
syrische vluchtelingen, ja die zijn tegenwoordig gitzwart, man , rond de 20 en komen uit Afrika, gek he, je verwacht het niet. Ik wil wel eens %-en zien, Syriér, Somaliër, Egyptenaar, man, vrouw en religie!! en dan ook nog leeftijd.
Ik denk dat de doorsnee niet islamitische Europeaan dan meteen een wapen aanschaffen wil.

Dibe | 24-04-15 | 23:14

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:06
20X zo rijk. Dusss. Dat moeten we dan maar gedwongen gaan delen met Afrika vindt jij. Het is beter als wij 21x zo rijk worden. Maar door de toestroom van veel kansloze Afrikanen zijn we langzam nog maar 19x zo rijk.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 23:13

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:56
Een buitengewoon rijke wereldburger die jarenlang in Afrika en het Midden Oosten heeft gewoond, tientallen nachten lang bij arme gezinnen heeft overnacht in sub-Sahara, etc. En die trouwens nog zo iedere twee drie weken in Europa komt. Waarom ga je er zo met gestrekt been in Lewis? Je zou een stuk verder komen als je probeert te leren van de ervaring van anderen - ik luister ook keer op keer weer naar jou.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:12

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:59

Een klein kind zien verdrinken doet niet onder aan een kind in Nederland onder een vrachtauto te zien liggen. Kortom je emo-betoog is op onderbuik gevoelens onderbouwd en mist een nuchtere inslag.

Dr. Frambozenjam | 24-04-15 | 23:12

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:06
De meeste mohammedanen van de derde generatie gedragen zich als buitenlanders, hebben een buitenlands paspoort en zijn dus gewoon buitenlanders. Waarom weet jij dat niet, dude? Omdat je geen enkel benul meer hebt van wat er in Nederland gebeurt. Je gedraagt je als een buitenlander en je woont in het buitenland. Dus raad maar hoe ik jou zie.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:12

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:06
die getallen zeggen weinig. Als je in je onderhoud kunt voorzien omdat je boer bent bijvoorbeeld dan is dat niet vergelijkbaar met iemand in een europese stad die voor elk aspect van levensonderhoud geld moet uitgeven.

--sql error-- | 24-04-15 | 23:11

Benghali in platforms.
www.youtube.com/watch?v=4qTY6-xKHpM&a...
Live is hard enough when you live here.
Weet Ayaan Hirshi alles van.
Oh nee, zij was een Somaliese.
Die zijn inmiddels allemaal hier.
Al qat kouwend.

Piet Karbiet | 24-04-15 | 23:11

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:02
Die vluchtelingen zijn onderdeel van het probleem. Het zijn er miljoenen. Als ze het geld voor de oversteek bij elkaar leggen en er wapens voor kopen en zich met miljoenen verenigen kunnen ze IS, Boko Haram verslaan. Waarom doen ze dat niet? Het risico dat ze verdrinken is net zo groot als het risico om te sneuvelen in de strijd.

Maria.1 | 24-04-15 | 23:10

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:06
Ja, en een brood kost daar ook € 2,50.
Met je kletsverhalen.

Klier van Bartholin | 24-04-15 | 23:09

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:03
Dus volwassenen in nood hoef je niet te helpen? Je bent een fijn mens Lewis. Ze zijn bewust in wrakke bootjes de zee op gegaan, omdat het alternatief nog slechter was.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:09

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:04
Ja, of we helpen ze gewoon met z'n allen.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:08

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:45
volkomen terecht toch dat ze de PVV in Brussel zo neerzetten? ze hebben daar tot op heden nog nooit iets gepresteerd en hebben nog nooit realistische bijdrages geleverd.

--sql error-- | 24-04-15 | 23:08

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:00
Ik ben geen Europeaan meer omdat ik in New York woon? Merkwaardig, zeker aangezien jullie het na drie generaties nog steeds over buitenlanders hebben. Ik ben Europeaan en ook niet van plan Amerikaan te worden; dat wordt me ook zelden gevraagd overigens. Over die rijkdom: de EU zit nu op $35K per capita (NL uiteraard hoger). Sub-sahara Afrika zit op $1.7K per capita. Meer dan TWINTIG keer zo rijk.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:06

Tja EP en samenwerking is geen goed huwelijk.

Ze zouden eens langs moeten gaan bij Chris Aalberts en Geenstijl. daar werkt de samenwerking prima.

top item!

lady blabla | 24-04-15 | 23:06

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:02
De meeste dobbernegers komen uit donker Afrika. Ghana, Sierra Leone, Nigeria en zo meer. Jouw vrienden. Nodig er 100 miljoen uit in da big apple en ze komen.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:04

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:59
Dat zijn geen kinderen, die dobberlemmingen. Dat zijn volwassenen die bewust kiezen om in wrakke bootjes de zee op te gaan. Hun keuze, hun verantwoordelijkheid.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:03

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:39
'Lemmingen'. Waarom ga je er niet eens heen (de kampen in Lybie, of in Tsjaad, Eritrea, Libanon etc)? Ik heb veel met Syrische vluchtelingen te maken gehad; de verhalen zijn verbijsterend en werkelijk schrikbarend. Wat toch minstens duidelijk zou moeten zijn: wat de reden van vluchten ook is; het alternatief van blijven waar ze vandaan kwamen was slechter dan het gruwelijke risico van de overtocht over de zee. Dat zou je iets over dat alternatief moeten vertellen.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 23:02

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:57
Leugenaar. Je zei: *We zijn met 500 miljoen zeer rijke Europeanen*. Daar hoor jij niet meer bij, New Yorker. De meeste Europeanen zijn inmiddels arm, Hakkuna Matata. Dus dat was ook een leugen.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 23:00

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:48
Ja, die keuze heb je ook als je een kind in een kanaal ziet verdrinken. Je bent alleen een slecht mens als je de keuze maakt het te laten verdrinken, en een goed mens als je dat niet doet.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:59

sennholz | 24-04-15 | 22:43
Als je je geroepen voelt mag jij het doen. Maar ik hoop dat je dan ook met een betere oplossing komt dan bombarderen.
Wat ik me verder nog afvraag, wie heeft het communisme daar geïntroduceerd? Precies, komt ook van buitenaf.

Rest In Privacy | 24-04-15 | 22:58

sennholz | 24-04-15 | 22:43
Als je je geroepen voelt mag jij het doen. Maar ik hoop dat je dan ook met een betere oplossing komt dan bombarderen.
Wat ik me verder nog afvraag, wie heeft het communisme daar geïntroduceerd? Precies, komt ook van buitenaf.

Rest In Privacy | 24-04-15 | 22:58

@Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:50
Wat zijn het nou - rijke elite die eigen land zou moeten opbouwen, of uitschot en analfabeet? Dit soort fora zou toch moeten dienen om de haatretoriek op een strakkere lijn te krijgen. Maar goed Lewis, ik zeg inderdaad 'wij', de rijken, die onze ogen niet zouden moeten sluiten voor deze bittere en onvrijwillige ellende.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:57

Heel vermoeiend om naar te kijken, het is al onsamenhangend en helemaal wanneer het op deze manier gemonteerd wordt. Ik wil de vluchtelingen hoe dan ook weg hebben uit Europa oke.

pluk-87 | 24-04-15 | 22:56

@--sql error-- | 24-04-15 | 22:37
Goed gezegd. Suubi Musajja is een huitengewoon rijke wereldburger die in New York zijn hoofdwoning heeft. Heeft geen enkel contact met de werkelijkheid van Europa. Lult maar wat, om het vriendelijk uit te drukken.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:56

@--sql error-- | 24-04-15 | 22:44
Ik geloof dat je dit voorbeeld eerder hebt genoemd. Komt goed uit - ik heb toevallig juist een jaar geleden enkele maanden in Ethiopie doorgebracht, en bij tientallen gezinnen, door het hele land heen, overnacht en meegegeten. De uitspraak dat het westen 'zeer welvarend' is is volstrekt bespottelijk. Ik ben wel wat gewend, heb door heel Afrika heen ellende gezien, maar Ethiopie, inclusief het westen, staat onderaan de ladder van armoede. Maar goed, ook om andere redenen is je voorbeeld nogal vermakelijk: juist in Ethiopie werden honderdduizenden mensen gedwongen verplaatst naar andere (vruchbaarder) regio's in het land. Dat heeft nooit tot grootschalige conflicten geleid. Niet een model (gedwongen migratie) waar ik voor zou pleiten overigens.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:54

@--sql error-- | 24-04-15 | 22:51
Thx. Dat is ook zo. Schande dat de PVV zo werd neergezet!

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:54

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:45
je vergeet de PVV die werd neergezet als een volkomen nutteloze groep uitvreters.

--sql error-- | 24-04-15 | 22:51

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:24
Wij? Wij zeg je? Jij hoort er niet bij, rijke man uit New York. Europa is in snel tempo verarmd. Wij kunnen er geen analfabeet meer bij hebben. Neem jij ze maar in je penthouse.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:50

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 21:53
Welnee. Je hebt de keuze om ze wel of niet te helpen.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:48

Ik heb goeddoeme die hele documentaire uitgezeten. *zucht* Dat viel niet mee.

Gelukkig was er Annemans, de man van het Vlaams Belang. Uitstekende kerel die uitstekende dingen zei. Lastige voornaam: Gerolf. Die naam had ik nooit eerder gehoord. Prima man, die Gerolf Annemans.

De hele rest was volgens mij shit. Van Baalen, Sargentini, lachebekje van het CDA, amnestytrutje. Allemaal niks. Vergeet ik iemand?

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:45

--sql error-- | 24-04-15 | 22:18
.
Tuurlijk. Weet ik toch.
Zelfs met 1700 biljard ontwikkelingsgeld lukt het ze niet.

*Pronk en Koenders op lijstje zet*

Piet Karbiet | 24-04-15 | 22:45

Dibe | 24-04-15 | 22:31
over loyale afrikanen gesproken; Etheopie is een mooi voorbeeld. het westelijk deel is groen, rijk, vruchtbaar en zeer welvarend. Het oosten is droog en elke paar jaar mislukt de oogst. Helpen de west-ethiopiers hun oostelijke landgenoten? no way... ze verklaren ze voor gek dat ze daar zijn gaan wonen. In plaats daarvan verkopen ze hun oogst tegen vette winsten aan de VN (die koopt toch wel), die brengen het naar het oosten om het daar in een bodemloze put te gooien. Betaald van europees geld uiteraard.

--sql error-- | 24-04-15 | 22:44

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:24

Een hooggeplaatste VN medewerker van Congolese afkomst heeft jongstleden verklaart dat juist het uitschot uit Afrika vertrekt naar de EU. Deze kon deze uitspraak doen omdat hij immuniteit heeft. Ieder ander EU politicus die deze uitspraak zou doen zou uitgemaakt worden voor racist en eventueel vervolgd worden.
(Zit toch wat in hè) Positieve discriminatie is ook discriminatie niet dan.

Dr. Frambozenjam | 24-04-15 | 22:43

@Grote stamper | 24-04-15 | 21:39
eritrea wordt al 25 jaar lang geregeerd door een communistische dictator zonder enige inmenging van het westen. wie is daar dan verantwoordelijk voor, wie moet daar de troep opruimen?

sennholz | 24-04-15 | 22:43

@nomuslims4staphorst | 24-04-15 | 21:08
Goed gezegd. Ze hebben hun eigen verantwoordelijkheid, die dobberlemmingen.

Lewis Lewinsky | 24-04-15 | 22:39

Suubi Musajja snapt het tenminste

sosialiceer | 24-04-15 | 22:39

@Dibe | 24-04-15 | 22:31
Is er een absolute vorm van 'zeer rijk' zijn dan? Dat we zo veel rijkER zijn, daar zit 'm nou net de verantwoordelijkheid in. Er wordt je trouwens voorgelogen dat al deze vluchtelingen zo rijk zouden zijn; de overtocht kost veel minder dan wel wordt beweerd (het is eerder $200-$800 dit jaar), en deze mensen steken zich vaak diep in de schulden of sparen jarenlang om dit te kunnen doen. Die 'loyaliteit', wat een onzin. Als je toch in ellende geboren wordt en je wilt weg, dan probeer je toch weg te gaan.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:38

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:24 Jij bent echt totaal wereldvreemd he?
Hoeveel huizen heb jij in afrika gezien met een koelkast, wasmachine, televisie, internet, stroment water, wc, badkamer???
Als je in een bootje stapt en je verzuipt niet krijg je dat allemaal gratis en voor nix+levenslang gratis inkomen. Eten haal je gratis bij de voedselbank dus je uitkering kan je opsparen voor een auto.
Dat is een leven wat in Afrika alleen de elite heeft, en hier krijgt iedere domme geitenhoeder het gratis. Ze spreken de taal niet en willen die ook helemaal niet leren want het leven wat ze hier op kosten van de belastingbetaler krijgen overstijgt alles wat ze in het zand van herkomst zelf hadden kunnen bereiken.
Als wij het Australisch model niet volgen komt uiteindelijk de gehele bevolking van Afrika gratis hier wonen op onze kosten.

Vogelbeest | 24-04-15 | 22:38

Ik stel voor dat we de straat van Gibraltar afsluiten en de Middellandse zee leeg pompen. Wie is voor?

SapperDeFlap2166 | 24-04-15 | 22:38

Pacht een stuk land van 1 van die 3 regeringen in Libië (voor mijn part 300 miljoen) en sleep daar alle boten naar terug. Zet er een loket neer voor asiel aanvraag. Dat afwijzen hebben we ondertussen toch wel voor elkaar, het uitzetten alleen nog niet. Als we mensen dan in Libië afwijzen, dan gaan ze daar maar de straat op als ze het er niet mee eens zijn.

BasBr | 24-04-15 | 22:37

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:24
een paar honderduizend... ja daar ga je al.
Een paar honderd miljoen is realistischer. Nigeria is in 70 jaar van 10miljoen naar 180miljoen gegroeid. Andere landen zijn vergelijkbaar. Kijk ook eens hoe klein Europa eigenlijk is radiotvmelli.com/wp-content/uploads/20...
En verder, kijk even dat filmpje dat ik eerder linkte. Die 100.000 gaat geen enkel verschil maken. Bovendien, die 500m europeanen waar jij het over hebt zijn niet zo rijk, metname onder de 35jaar is men veel armer dan vorige generaties en in z-europese landen hebben ze helemaal niets. De immigranten die hier naartoe komen zijn rijker dan menig z-europese jongere.

--sql error-- | 24-04-15 | 22:37

Ik wil niet nadenken over de nabije toekomst alleen prijs mezelf gelukkig geen kinderen te hebben.

RobberenRukkie | 24-04-15 | 22:37

saaaaie film zeg, misschien door het onderwerp, Chris Aalberts is meestal wel onderhoudend

schoneslapert | 24-04-15 | 22:37

Gewoon terug sturen, desnoods in betere boten zoals de PVV heeft voorgesteld aan de hand van de bewezen werking het beschaafde land Australië.

Ik vraag me trouwens af waarom dreigend verzuipende asielzoekers vlak voor de kust na redding niet teruggestuurd kunnen worden. Wie heeft dat bedacht?

ProAsfalt | 24-04-15 | 22:36

Ik ken mensen die geen 5000 dollar hebben voor een bootreis op die Mare Nostrum. Of 500.

Sod off.

Piet Karbiet | 24-04-15 | 22:36

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:24
Zeer rijk? als je in Afrika woont ja, dus relatief.. hier niet, ik ben helemaal niet 'zeer rijk', verre van zelfs.. en vindt dat die opgeleide en rijkere Afrikaanse mensen wel een loyaal zouden mogen zijn aan hun eigen land. Zie mn eerdere stukje op 21.49

Dibe | 24-04-15 | 22:31

zonder_moeite | 24-04-15 | 21:58
zuid-europese mensen helpen is niet populair onder de Groenlinks vrouwtjes, want niet 'zwart' genoeg.

--sql error-- | 24-04-15 | 22:27

@--sql error-- | 24-04-15 | 22:02
We zijn met 500 miljoen zeer rijke Europeanen, we kunnen echt wel een paar honderdduizend vluchtelingen hebben als de wil er is. Of ze andersom iets voor ons zouden doen zou niet uit hoeven maken, maar ik ben in Afrika vaak geholpen door de lokale bevolking. Ik denk dat ik een redelijk overzicht heb van 'hoeveel mensen er eigenlijk zijn', maar ik denk dat je overschat hoeveel van die mensen huis en haard willen achterlaten. In Oost Congo wonen nog steeds massa's mensen, ook al is het er hel op aarde en kunnen ze naar bijvoorbeeld Oeganda. In Polen wonen nog steeds een stuk meer Polen dan naar Nederland zijn gekomen om te werken. In Syrie sterft het nog van de Syriers (pun intended). Men is redelijk standvastig. Maar de wanhopigen die echt weg willen, daar kunnen we een stuk meer mee dan we nu doen.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:24

Ik las dat vluchtelingen maar liefst 2300 euro moeten betalen om via de "moeilijke weg" in Griekenland te komen. Of 4000 euro voor een makkelijkere manier, met behulp van advertenties van luxe cruises. Met kans om te verzuipen, en wie wil er nou naar Griekenland... Schandalig, die mensen raken al hun spaargeld kwijt en worden gewoon beroofd. Elke eu lidstaat zou een deel van het bnp of een gedeelte van het budget voor ontwikkelingshulp moeten besteden om die vluchtelingen te helpen een veilige oversteek te kunnen maken.

Moet je nagaan hoe erg het is voor de mensen die totaal geen geld hebben en dus niet kunnen vluchten.

Dit kan niet Europa.

sosialiceer | 24-04-15 | 22:22

De cameraman van geenstijl heeft duidelijk een handfetisj... #closeupvanhanden

zorgan | 24-04-15 | 22:19

Piet Karbiet | 24-04-15 | 22:02
lijkt me prima maar dan zal je zien dat hetzelfde gebeurt als eerder : 'de Boer' heeft jarenlang zuidelijk afrika opgebouwd , bedrijven opgezet, landbouwgrond gemaakt, etc. Vervolgens komen de jaloerse zwarten de blanken verdrijven en vermoorden en nemen alles weer in. Twee jaar later bestaan er geen bedrijven meer, is landbouwgrond niet onderhouden, de koeien zijn verdwenen en leven ze allemaal weer in armoede.

--sql error-- | 24-04-15 | 22:18

Terwijl de oversteek BV's de een na het andere zinkende goudmijntje de Middellandse Zee over sturen, grijpen zowel linkse als rechtse partijen de tragedie aan om hun eigen visie omtrent asielbeleid te etaleren.

readbetweenthelines | 24-04-15 | 22:15

Europa (EU) is een verloren continent met een suïcidale wens.
Dat blijkt uit alles.
De EU is volkomen van haar padje m.b.t. de Euro, ECB en het bij elkaar houden van het boeltje.
Eensgezindheid is ver te zoeken en als puntje bij paaltje komt trekken de grote landen toch hun eigen plan in plaats van naar de EU te luisteren conform de afspraken.
Het zgn. vluchtelingenprobleem en islamprobleem zal groeien en onhoudbaar blijken, feitelijk is dit reeds het geval, gezien de onstuitbare groei van de criminaliteit waaraan vervolgens geen weerstand kan worden geboden.
De tijd zal het leren wanneer deze nachtmerrie zal exploderen, niet of maar slechts wanneer is de enige vraag die men zich nog dient te stellen.
Het vraagstuk aangaande de spanningen tussen de EU (lees USA) en Rusland zal ook uitlopen op een oorlog, ook hier is niet de vraag of maar wanneer.
En zij die denken dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen verwijs ik graag naar de periode vlak voor WO II waarbij ook de kop in het zand werd gestoken wat echter niet kon voorkomen dat deze oorlog toch een feit werd.

Klier van Bartholin | 24-04-15 | 22:14

Maar dit is ook werkelijk het uitleveren van de onderklasse die de "asielzoekerskliek" hier staat te bepleiten. Juist het traditionele stemvee van deze partijen gaat de hardste klappen krijgen van de gevolgen. Het partijkader, ambtenaren, D66, GL-huppelkutjes en ga zo maar door heeft geen ene fuck te vrezen op arbeids- of woningmarkt.
De onderlaag die zij claimen te vertegenwoordigen wel!
Welke linkse partij durft dit aan te zwengelen?

Abject | 24-04-15 | 22:10

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:01
Ook als ze een beetje doorwerken. Je moet ergens beginnen om je eigen land op te bouwen. Nederland is ook niet in 1 dag gebouwd. Europa evenmin. Er zjn plenty voorbeelden van succesvolle naties en steden in klimaten die heel wat minder zijn dan de (West) Europese.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 22:08

@Abject | 24-04-15 | 22:03
die economie zal velen een zorg wezen, het is de cultuur van de islam die veln meebrengen die bijna niemand hier wil. Liever arm dan islamitisch.

Dibe | 24-04-15 | 22:05

Abject | 24-04-15 | 22:03
kun je iets meer samenhangend schrijven? er is werkelijk niets van te begrijpen. dank.

--sql error-- | 24-04-15 | 22:05

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 21:53
Ik neem aan dat jij je huis al vol hebt met vluchtelingen?
Het al oude gezegde van de onn0embare: We kunnen ze niet allemaal helpen dus we helpen er geen een!

miko | 24-04-15 | 22:04

Er zijn wel meer megalomane gekken:
Wat als alle Afrikanen nu eens WELKOM waren?

Politiek van open grenzen voor migrantenzou economische boost van miljarden kunnen opleveren

24-04-15, 00.00u
LEES LATER
Open grenzen: ook na duizenden doden in de Middellandse Zee blijft het een politiek taboe om te suggereren dat het misschien toch beter zou zijn om Afrikaanse migranten legaal in Europa te laten werken. Nochtans berekenden de Wereldbank en de OESO dat open grenzen voor een gigantische economische boost van honderden miljarden kunnen zorgen.

-Die als een stoomwals vanuit hun ivoren torens heen walsen over de eigen BORN HERE! onderlaag van de samenleving.
Dat oude PvdA-GL-SP stemvee.-

": "De studies over de macro-economische aspecten van een openmigratiebeleid zijn eensluidend: de voordelen zijn reëel. Wel moet er een belangrijke kanttekening geplaatst worden: voor de lagere echelons van de arbeidsmarkt zijn open grenzen een minder positief verhaal: aan de onderkant van de samenleving komen nieuwe arbeiders vaak in concurrentie met autochtone arbeiders."

www.demorgen.be/plus/wat-als-alle-afri...

Landverraad!

Abject | 24-04-15 | 22:03

Of haal ze maar allemaal hier heen. En dan gaan wij naar zonnig Afrika. Zon, zee en bier. En grondstoffen.
Weten zij veel.

Piet Karbiet | 24-04-15 | 22:02

Suubi Musajja | 24-04-15 | 21:53
lol nee.
er is geen enkele verplichting. Andersom zullen ze ook niets voor jou doen. Bovendien kun je niet de hele wereld redden, naïeve hippie. Blijkbaar heb je geen enkel besef van hoeveel mensen er eigenlijk zijn.

--sql error-- | 24-04-15 | 22:02

@nomuslims4staphorst | 24-04-15 | 21:08
Nu redden wat er te redden valt en gelijktijdig zorgen dat geen enkele "vluchteling" nog een boot instapt richting Nederland (Europa). Terugslepen, net in het midden, het strand bij libie Europees verklaren en ze daar helpen, postbus 51 spotjes in heel Africa uitzenden, samsom op een roadshow door IS gebied... maakt niet uit tegenhouden.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 22:02

@Mark_D_NL | 24-04-15 | 21:54
Oh ja? Levensverwachting <50 jaar, GDP van $2/dag, kindersterfte van 15%. Ja, is een geweldig leven. Ik zou me er ook direct bij neerleggen als ik toevallig daar geboren was, en wist dat Europa bestond. Zou dit geboorterecht onmiddellijk accepteren en nooit een poging doen om over de hekken van het ons in de schoot geworpen paradijs te klimmen.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 22:01

Suubi Musajja | 24-04-15 | 21:56

Welk pad bedoel je?

Rest In Privacy | 24-04-15 | 21:59

Het probleem is niet dat ze (willen) komen. Goedkope resources zullen altijd welkom zijn voor de elite. Het probleem is dat ze gebruik kunnen maken van de sociale voorzieningen in een situatie waar die kosten al de pan uitrijzen.

Plus, als je de komst van goedkope krachten combineert met de automatiseringsrevolutie (waarvan zelfs Asscher al roept dat dit gaat leiden tot minder laaggeschoold arbeid), dus in de nabije toekomst nog een grotere vraag krijgt naar deze sociale voorzieningen, dan kun je er zeker van zijn dat je als land een molensteen om je nek aan het binden bent.

Als je dan toch zo solidair wilt zijn, of graag goedkope arbeid wilt importeren, geef dan voorrang aan de jongeren ui de zuid europese landen die tenminste nog een binding hebben met het continent (en niet tevens een eigen moslim cultuur meenemen)

zonder_moeite | 24-04-15 | 21:58

@Suubi Musajja | 24-04-15 | 21:54
die uit Syrië hoeven maar 1500 meter (meter ja geen kilometer! of 1,5 km.. zo je wilt..)af te leggen vanaf de Turkse kust naar Griekenland, als ze er bijna zijn steken ze hun bootjes lek, opdat ze niet terug gestuurd kunnen worden en nog weten ze te verzuipen, want niet iedereen heeft een zwemvestje aan.

Dibe | 24-04-15 | 21:56

@Van Duyvenbode | 24-04-15 | 21:45
Hahahahahahahahaha. Pak eens het vliegtuig man, gooi je wereld open. Je bent volledig van het pad af.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 21:56

@--sql error-- | 24-04-15 | 21:38
Je bent te laat, menig azc is regelmatig de plaats van stammenoorlogen.De eerste slachtoffers zijn daar al bij gevallen!

miko | 24-04-15 | 21:55

@Van Duyvenbode | 24-04-15 | 21:35
Er valt goed te leven in veel van de gebieden waar deze "vluchtelingen" vandaan komen.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 21:54

@--sql error-- | 24-04-15 | 21:11
Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt. Ze komen niet met de boot uit Syrie. En het feit dat mensen duizenden kilometers reizen lijkt me niet echt een aanwijzing dat het geen vluchtelingen zijn...

Suubi Musajja | 24-04-15 | 21:54

@nomuslims4staphorst | 24-04-15 | 21:08
Als je andere mensen kan helpen, heb je de verantwoordelijkheid dat ook te doen.

Suubi Musajja | 24-04-15 | 21:53

@pruimzuur | 24-04-15 | 21:22
Het gebruikelijke PVV bashen. Ik vermoed dat ze daar ook aanwezigheids lijsten hebben.

Mark_D_NL | 24-04-15 | 21:52

Interessant is die mening vn die man die zegt; we moeten ze (de rijken met een opleiding) verplichten hun eigen land op te bouwen, ipv te vluchten naar het rijke westen.
In 'theorie' klinkt dat enigszins okay, maar je kunt er niemand toe verplichten, wel hopen dat ze dat inzien, maar in hoeverre is iemand nog bereid een (financieel) offer te geven voor zijn/haar eigen land?
Bv in Malawi, zijn circa 330 verplegers.. op een bevolking van meer dan tien miljoen.. er waren er 3 keer zo veel, ook al niet toereikend.. dus hoe hou je ze in eigen land?
Een derde van de artsen in de UK is onderhand immigrant... dit zijn dus wel de hoog opgeleiden uit met name arme landen, hun voormalige kolonies.
Is het ethisch, de enigen met kennis die velen ten goede kan komen toe te laten in jouw land waar die kennis reeds overvloedig aanwezig is?
Is er een manier om een moreel-appel te doen om mensen die een veelal westerse opleiding krijgen, om die in hun eigen land effectief te laten zijn, ze kiezen altijd voor meer inkomen, blijkt.
Op die paar westerlingen na, die betaald door het eigen land of goed doel, naar de arme landen gaan.
Misschien moet er een EU-organisatie komen die de hoog opgeleiden wat extra inkomen geeft als ze in eigen land blijven.
Anders bouwen ze nooit wat op en blijven de armsten achter, die een potentieel slachtoffer zijn van gewapende misdadigers, als een IS, die nu zijn kassen spekt door de veerdienst uit te hebben gebreid met een aansluiting op Europees eerste klas vervoer.

Dibe | 24-04-15 | 21:49

Het lijkt me een kwestie van tijd dat vanuit de derde wereld een veroveringsoorlog wordt gestart tegen Europa. In tegenstelling tot Australië ligt Europa dichtbij Afrika en het Midden-Oosten, en is eigenlijk niet af te sluiten. Afrika en het Midden-Oosten kunnen ook Europa dwingen tot militaire interventie, waardoor zij het langzaam kunnen laten leegbloeden. Daarna wandelen de massa's van de wereld Europa binnen.

Rest In Privacy | 24-04-15 | 21:45

Bootvluchtelingen terugsturen naar Australisch model. Leuk plan, maar denkt er ook nog iemand aan hoe die downies daar ooit zelf zijn gekomen? Precies, per boot. Europa heeft eeuwen lang kunnen genieten van een imperialistische superioriteit maar is die langzaam maar zeker aan het kwijtraken. Net zoals de Amerikanen hun wereldheerschappij zien afnemen. We kunnen niet langer dictatoren die ons niet gezind zijn wegbombarderen en vervolgens roepen dat we de grenzen moeten sluiten. Of laat Afrika en Azië lekker in z'n sop gaar koken en bemoei je er niet mee, of bombardeer de zittende macht weg en deal met de gevolgen. Oorzaak gevolg noemen ze dat.

Rest In Privacy | 24-04-15 | 21:39

hoe lang zal het nog duren voordat de afrikaanse oorlogen worden uitgevochten op europese grond? ik schat binnen een jaar of 2.

--sql error-- | 24-04-15 | 21:38

In een wereld van overbevolking en toenemende schaarste van water, olie, graan, et cetera, zullen de welvarende gebieden overlopen worden door de MILJARDEN desperado's uit de uitgeputte gebieden. Natuurlijk zullen de rijkere gebieden in de gematigde kilmaatzones dit proberen te voorkomen en zullen gedwongen zijn te grijpen naar het instrument van oorlog.

Rest In Privacy | 24-04-15 | 21:35

@pruimzuur | 24-04-15 | 21:27
nee, ze hebben de VN om hulp gevraagd, die bleef praten en deed niets, toen kwam Rusland op eigen initiatief langs en daarna SA.
Zij zorgen voor hun invloed, actief, de EU zit hier passief te zitten, praten,lullen, ouwehoeren, net als de VN.

Dibe | 24-04-15 | 21:32

Rusland en Saudi Arabië daarentegen hebben wel goede banden met Libië en die de afgelopen maand enorm versterkt.
De EU, met al die grijze ouwe mannetjes en manke groene vrouwtjes... loopt weer achter de feiten aan.

Dibe | 24-04-15 | 21:29

@Dibe | 24-04-15 | 21:23
"We will certainly not cooperate, because we were not involved in resolving this issue," Haftar said. "The decision was taken without consulting the legitimate Libyan side."
 
Typerend voor mensen die goed willen doen, alleen om goed te doen. Niks aan de hulpvereisende vragen, gewoon doen. De EU en Libie staan tot elkaar als de regering en de OVV: als ze hulp willen hebben, dan kunnen ze het toch gewoon vragen? Wij zijn pro-actief.

pruimzuur | 24-04-15 | 21:27

Dit straalt wel slecht af op de PVV.

pruimzuur | 24-04-15 | 21:22

Hans van Baalen: "Marokko is een fatsoenlijk land."
I rest my case.

VanBukkem | 24-04-15 | 21:22

De onvermijdelijke Hans van Baalen... Wat een vreselijk nare man is dat toch.

VanBukkem | 24-04-15 | 21:17

"One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory." -- Houari Boumédienne 1974

wiener mit pommes | 24-04-15 | 21:15

het is duidelijk te zien (1'10) dat deze mensen niet uit noord-afrika komen, maar daar naartoe zijn getrokken. Ze hebben duizenden kilometers gereisd om in Syrie een bootje te kunnen pakken. Dit heeft dus helemaal niets met vluchtelingen te maken.

--sql error-- | 24-04-15 | 21:11

Of wat er aan "beleidsmakers" zit heeft gewoon geen invloed.
Omdat ze bang zijn voor een grafkist in de tuin, zoals bij familie van militairen gebruikelijk schijnt te zijn, of omdat degenen die de banken overeind houden / de toko bezitten dat van hun verwachten.

adminitor | 24-04-15 | 21:08

als mensen zich als lemmingen in zee storten, een van de meest onvoorspelbare en gevaarlijkste zeeën, waarom is Europa dan mede verantwoordelijk?

nomuslims4staphorst | 24-04-15 | 21:08

Pompen of verzuipen? Ik zeg lozen.

benjemal | 24-04-15 | 21:06

Wat mij betreft verzuipen, inclusief de hele EU.

ZZP-er | 24-04-15 | 21:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland