
Volgens onderzoek op basisscholen zijn kinderen van migranten vaker
probleemkinderen dan andere kinderen. Dank u wel voor het intrappen van deze open deur, onderzoekers. Kinderen van migranten zijn namelijk
Third Culture Kids: kinderen die van huis uit in de ene cultuur staan, maar buiten de deur midden in een andere cultuur. Het onderzoek is gevoerd onder Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Antilliaanse afkomst. Niet de kinderen van welvarende expats waarvan de Third Culture Kids piekfijn begeleid worden op British en American Schools in Leiden en Wassenaar, zeg maar. Nee, het zijn Third Culture Kids van arme migrantenouders die vooral ernstig aan hun lot overgelaten worden en waarvan de cultuur van de ouders behoorlijk botst met de cultuur van de Nederlandse basisschool. Met kutgedrag tot gevolg, omdat dit soort migrantenkids van de constante cultuurclash geen idee meer hebben wat gewenst gedrag is, zich waarschijnlijk lager op de sociale ladder wanen en hun frustraties dus maar gaan externaliseren. Kun je ze moeilijk kwalijk nemen. Jezus, Bouchra Ftitache van de VU, dat had elke halfgare randdebiel je kunnen vertellen. Maar wat zijn de
oplossingen? *krekels*. Nee, want nu wordt het politiek correct ongemakkelijk. Die migrantenkids kunnen er zelf niks aan doen, maar we willen wel voorkomen dat ze straks allemaal de 13-jarige lichtgetinte overvallers worden. Dus is er beleid nodig om de kutkids van migranten te leren om zonder frustraties als Third Culture Kid te leven in de Nederlandse samenleving. Zul je zien dat alle mensen, die menen het hart op de goede plek te hebben, zulk specifiek op etniciteit gericht beleid voor kinderen smerig racisme vinden. En de kids dus alsnog aan hun lot overgelaten worden.
Reaguursels
InloggenOverigens wordt de 4e generatie net zo. En de 5e en de 6e. Gebrek aan intelligentie kun je niet oplossen.
Familie van mij werkt op een VMBO-school met veel allochtone leerlingen. Een jonge vrouwelijke collega staat met haar rug naar de klas op het bord te schrijven en wordt door een stelletje leerlingen uitgescholden voor "Choer, choer, enz. enz. Zij meldt dit bij haar mentor, die haar doorstuurt naar de directie. Daar krijgt ze "coaching" aangeboden omdat ze h.i. een slechte lerares is. Daarmee is de zaak afgedaan. Dat moet een tak van het onderwijs zijn waar Pechtold niet warm voor loopt, althans als hij het over onderwijs heeft, bedoelt hij dit onderwijs niet.
Ooit in een ander verband op de BBC gehoord "let's cut their goolies off, so they can't procreate": lijkt me een passende oplossing.
Wat Balsaq | 17-04-15 | 11:04 al zei.
NL heeft voornamelijk laagopgeleiden geïmporteerd.
Mijn vrouw is een Turkse, uit Istanbul. Ze kijkt haar ogen uit hier, in Rdam. Op de Lijnbaan lopen ook meer hoofddoekjes dan op een willekeurige winkelstraat in Istanbul. Middenklasse Marokkanen en Turken hebben nooit interesse gehad om hier naartoe te komen.
Gemixte kinderen hebben dit ook. Ze horen niet volledig bij beide culturen. Daarom kun je beter monocultuur hebben dan van dat vieze globalistische gemixte "multi"cultuur.
Snap er niets van dit moet onderzocht worden, elke normaal denkend mens wist dit al. Is zoals de meeste Nederlandse koeien zijn zwart wit en de goedheiligman bestaat niet echt. Weer een subsidie potje leeg haha.. Als ik door een supermarkt loop en hoor een mekkerend dreinend kind is het meestal een onopgevoed ettertje van allochtone afkomst.
Teer jr. zit op een vrijwel volledig blanke basisschool. Er waren de afgelopen vijf jaar twee probleemkinderen. Een uit een tokkiegezin, en een van de moslimse persuasie.
Die uit het tokkiegezin is aardig bijgetrokken. De moslim is na herhaaldelijk geweld op zijn 9e(!) van school getrapt.
Aan de andere kant, morgen vaar ik een rondje door 020. Met vrienden, gezin en een Marokkaanse collega. Hij drinkt, blowt af en toe, is op papier moslim en is een van de fijnste collega's denkbaar.
Maar hij is dan ook met harde hand bewust westers opgevoed door zijn ouders. 'je woont in nederland, dus je gedraagt je als een nederlander'
Ofwel, dat pvda gepamper is funest.
De oplossing voor deze Third Culture Kids is er al reeds in Nederland. Loop even een lokale kindercrèche binnen en tel het aantal hoofddoeken. Uw kinderen worden al van jongs af aan ingewerkt.
Bij nader inzien, wellicht vergroot dit het Third Culture probleem, echter dit maal onder autochtone kinderen...
Moslims?
Minder
Minder
Minder
Moslimkosten over 2014: 8.500.000.000 euries.
De samenlevingen laten opdraaien voor falend ouderschap Johnny?
Volgens mij loopt hier al een 'draadje' over verplichte anticonceptie, en als je dieper graaft in de archieven van GS kom je vast nog wel het nl paspoort afnemen en afscheid nemen idee tegen, dus idd een open deur intrappen!!!
Voor mijn werk kom ik wel eens op basisscholen . Witte scholen en scholen met 80 nationaliteiten. In een kring van 10 km. Op de ene school gaat het kringgesprek over het dode konijn van Sterre en hoe verdrietig ze is. Op de andere school vertelt little Mo over zijn oom die bij een ripdeal is doodgeschoten en dat zijn moeder bang is voor een inval van het AT. Verschillende werelden dus.
-weggejorist en opgerot-
Die stelling zag ik al in 1971 bevestigd.
Dit is het probleem:
Ik zal even een Meneer Turk die al tig jaren in Nederland woont als voorbeeld nemen:
Meneer Turk heeft huwelijksrijpe leeftijd bereikt.
Meneer Turk Moet trouwen.
Meneer Turk moet van familie met Turks meisje trouwen.
Voor Meneer Turk wordt meisje uitgekozen uit Turkije uit een of ander boerengat die zich slaafs kan gedragen. Haar enigste recht is het aanrecht en als je dat wijf wilt neuken, dan moet je haar kunnen neuken.
Mevrouw Turk spreekt geen enkel woord Nederlands.
Kinderen van Mevrouw Turk spreken thuis Turks.
Kinderen van Mevrouw Turk leven in een dubbele samenleving.
Thuis leeft kind van Meneer en Mevrouw Turk in een Turkse omgeving.
Bij de Familie van Meneer en Mevrouw Turk (neven, nichten, ooms en tantes, opa's en oma's) leeft het kind in een Turkse omgeving (let wel: buitenlander hebben veel sterkere familiebanden dan Hollanders, dus er wordt veel tijd met de familie doorgebracht).
Op school en soms na school zal kind van Meneer en Mevrouw Turk gedwongen worden om mee te doen met Hollandse kindjes.
Maar kind van Meneer en Mevrouw Turk voelt zich niet echt thuis tussen Hollandse kindjes, want hij ziet toch dat hij anders is dan Hollandse kindjes.
Daarom zal kind van Meneer en Mevrouw Turk zodra hij de kans ziet om met een soortgenoot op te trekken ipv met Hollandse kindjes op te trekken deze gretig aanpakken.
Oplossing: sluit alle de grenzen.
Laat iedereen in zijn eigen land blijven. En dat geld ook voor de hebberige Westerse landen die in andere landen alle grondstoffen leegroven en allerlei andere misere veroorzaken. Met misere bedoel ik bijvoorbeeld opzettelijk oorlogen veroorzaken, coup plegen en dictators als pionnen neerzetten, alle rijkdommem van een ander land leegroven zoals olie, hout, goud enz.
BLIJF IN UW EIGEN LAND EN DAT GELD VOOR IEDEREEN! Zowel voor de Hollanders als de buitenlanders. Dicht die grenzen. Lang leve de eigen cultuur.
Voor ons een open deur, voor PvdA/D666/GL/CU/PvD een eye opener die niet gezien mag worden. Behalve bij soepsidie-aanvragen.
Terugsturen is de beste oplossing. Zeker nu blijkt dat de onzin die links verkoopt niet klopt. Immers, ze groeien prima op in hun eigen cultuur. Dat is nou net het probleem. Dus ze zullen het vast beter doen in landen die volledig op die cultuur aansluiten. Doei!
De oplossing is natuurlijk meer geld en anti-racisme cursussen voor de leerkrachten op scholen. Maar vooral meer geld voor nog meer onderzoek en monitoring. Bouchra Ftitache wil graag tot haar 67e bezig kunnen blijven met dit onderzoek en dan elk jaar ongeveer een copy-paste van de voortgang presenteren. Daar is het om te doen.
Ik heb totaal geen boodschap meer aan dat soort 'volwassen' gespuis, slechte jeugd of niet. Genoeg ellende van gehad in het verleden. Afgelopen week was wel weer de druppel, je geeft ze een kans, maar beginnen gedrag te vertonen wat ik zelfs bij de ergste Tokkies amper heb mogen ontwaren. Ik heb zelf ook niet altijd makkelijk gezeten en ik flik die rotzooi toch ook niet.
Het kost me weleens moeite om me in te houden bij dat soort opgeschoten 'jeugdig' volk. Als er een dag komt waarop zij en masse geremigreerd worden naar land van herkomst, veeg ik denkbeeldige pluisjes van mijn schouder en kijk lekker policor de andere kant op.
Kinderen op de basis school,dat houd in dat het met gemak de vierde generatie betreft,dat houd ook in dat het inburgen compleet mislukt is omdat ze niet in willen burgen,dat houd vervolgens weer in dat ze zielig zijn en dat houd weer in dat onze kinderen zich aan moeten passen om zich thuis te laten voelen om zich ingeburgerd te voelen,dat houd dan weer in dat wij ons moeten inburgen in ons eigen land,maar dat houd ook weer in dat wij geen subsidie krijgen om in te burgen in ons eigen land want wij zijn Nederlanders.
Kort gezegd komt het er op neer dat de buitenlanders binnenkort de baas zijn.
@Uw Verzekeringsadvis | 17-04-15 | 11:38
Zelfs mannen met lang haar zie je tegenwoordig voor de klas staan. Demancipatie
-weggejorist-
Die met die Surinaamse afkomst, die niet hoor. Vanaf dat Den Uyl in 1975 het land 4,5 keer groter dan Nederland cadeau weggaf aan een militaire sportinstructeur van de landmacht in Weert zijn daar die kolonisten allemaal weggetrokken. Wat overblijft zijn die kinderen van die slaven en wat Javanen en Hindostanen Alles helemaal Europees en cool daar man, iedereen praat Nederlands en nog minstens drie andere talen. Het land is zo groot, met maar 500000 mensen. Overal is er wat te eten. Wintie waai lantie paai, zo gaat het daar. No spang, alles saf safrie. Iedereen heeft doekoe, elke dag. Die naar Nederland komen is alleen maar voor uitrusten. Kinderen worden netjes opgevoed, praten altijd met twee woorden, wassen steeds hun mond. Een keer per jaar geven ze het grootste festival dat Nederland kent, kwakoe. Bier alleen in literflessen, alle auto's zonder accijns en bpm. Surinamers zijn cool, ze vinden hier alles zo klein en bekrompen
Nomen est omen. Ik geloof werkelijk dat het beter zou zijn als migranten hun kinderen NL'se namen hadden gegeven, zoals NL'se migranten in de VS, Canada en Australië gedaan hebben. Daarmee geef je duidelijk aan waar je commitment ligt.
Je zal maar Mohammed of Racid heten. Dan ben je flink genaait door je ouders.
Het is gewoon lachwekkend geworden in dit land, straks moeten er psychiaters naast de docent staan om enigszins wat normaliteit terug te brengen, dit land is met een razendsnelle tempo aan het afglijden naar een niveau van een achterlijk Afrikaans dorp!
Een kennis van mij was lid van de SP. Een marokaans gezin kwam naast haar wonen. Ze heeft daarna haar lidmaatschap opgezegd. Ze noemt zichzelf destijds een naief links meisje. Mensen kunnen dus leren uit ervaringen. Mits je ze wil zien.
Migrantenouders zijn ook vaker kutouders.
oplossing? zelf emigreren en op afstand toekijken hoe NL steeds verder in de stront zakt
oplossing? haha
Eigenlijk wel grappig te zien hoe "Wij zijn toch zo intelligent" Links wat betreft hun multiculti volksverlakkerij werkelijk dagelijks door de realiteit in het ongelijk gesteld wordt gesteld en dat er dan nog Links-mensen zijn die deze onzin/leugens proberen te verdedigen!
Ik vlucht binnenkort uit Nederland, vanwege de vele vluchtelingen hier. Grappig he.
Rare formulering toch: "aan hun lot overgelaten". Iedereen in Nederland wordt toch aan z'n lot overgelaten? Je zou ook kunnen zeggen "met rust gelaten" of "je bent verantwoordelijk voor jezelf en je kinderen"? Het gaat toch niet over mensen die omkomen van de honger in de goot en dan niet worden geholpen? Er is toch scholing, uitkering en gezondheidszorg? Een "lot" waar vele vluchtelingen hun leven voor wagen op zee om "aan over gelaten te mogen worden". De overheid kan toch niet kinderen gaan opvoeden? Zeker als noch kinderen noch ouders dat willen?
chicago river | 17-04-15 | 12:09
De enige fatsoenlijke weg die er was is van west naar oost. Is door een zekere A.H. aangelegd.
Caveman48 | 17-04-15 | 11:52
Heb O-Europeanen uit meerdere landen altijd leren kennen als harde werkers waar ja, je een flinke pot bier mee kunt drinken. Zonder dat men de wekker vergeet de volgende ochtend. Maar Polen, Tsjechie, Slowakije, Kroatie, Slovenie: het is en blijft behelpen. Polen heeft sinds nooit eerder eindelijk een vorm van normale wegen - dankzij wie? De EU. Maar wie betaalde dat? Juist. En dat steekt, voor een anti-EU´er als ik. Maar goed. In Tsjechie kun je weer gewoon overal absint kopen voor een prikkie. Is ook wat waard.
Nieuw onderzoekje, oude waarheid.
De groep probleemveroorzakers groeit tenslotte alleen maar, met dank aan [vul hier de namen van de gebruikelijke verdachten in].
Micro-illustratie van de macro-situatie?
Een tijdje terug mocht ik meemaken hoe een excursieschoolklasje van circa 30-35 10-jarigen (naar schatting 90-95 procent allochtoon) door het A'damse lang-leve-de-lol-centrum wandelde, pardon, stuiterde. Verbazingwekkend was de ordeloosheid, best schokkend de gore taal die deze kinderen (m/v) uitsloegen, ook tegen passanten.
Joelend ging een aantal van hen even later een winkel binnen, waar vervolgens uiteraard chaos ontstond. De begeleidende leerkrachten deden nauwelijks iets. Kennelijk zijn non-correctie en autoriteitsloosheid in het onderwijs heel normaal geworden. Wat ik zag, was niets anders dan ontsporing in opleiding. Die kinderen gaan, vermoed ik maar zo, met glans slagen voor hun cultuurverrijkende NL-burgerschap.
En nee, dit is niet de misschien-wel-toekomst van alle grote, middelgrote en kleinere Nederlandse steden - het is al lang gaande.
De oplossing?
Die is er niet.
Als je zegt dat zulk gedrag cultureel bepaald is ben je een nazi, en ben je klaar.
Pappen en nathouden is in ieder geval níet de oplossing, dat maakt het alleen maar erger.
Cuyahoga | 17-04-15 | 11:40
---
De oplossing is er wel maar kost tijd. Jaren tot misschien wel 10 jaar.
Het begint met bewustwording. Massale bewustwording steeds meer van dit soort berichtgevingen. Dat steeds meer mensen gaan nadenken en zich gaan bedenken. Dan komt het momentum dat de politiek niet meer kan wegkijken. En heel langzaam, net als met het jihadisten en vluchtelingen vraagstuk, komt verandering.
Ik praat over jaren maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat dit soort zaken steeds meer in een stroomversnelling beginnen te raken. Eindelijk.
Bigi Bana Boy | 17-04-15 | 11:28
daarmee is het nut van dergelijk onderzoek dus aangetoond.
Jou mening doet er in deze niet zo veel toe, want onderzoek onder een grote groep toonde juist een heel andere oorzaak aan.
Er zijn veel grotere problemen: m.telegraaf.nl/article/23937410/vrij-b...
Caveman48 | 17-04-15 | 11:52
--
Er worden dan ook specifiek een aantal migranten groepen in het onderzoek genoemd. Geen daarvan komen uit Oost-Europa.
Dat begon 25 jaar geleden al op kinderdag verblijven, vooral jochies wat een etterbakken en de leidsters mochten er niets tegen doen, mag niet van de baas. Nu komt een eerste klas kloothommel met een onderzoek en ons de schuldgeven.
@Bigi Bana Boy | 17-04-15 | 11:37
Chinezen zijn het andere uiterste in dit verhaal, maar wel een mooi voorbeeld om aan te geven dat het grootste 'probleem' de instelling jegens het gastland is. Bijna alle migrantengroepen zien dit ook zo, zien zichzelf ook als 'gast'. En gedragen zich dienovereenkomstig. Beleefd, bereid te accepteren wat men krijgt aangeboden. Brullen niet 'mijn kip is verkeerd bereid' als ze een pootje krijgen voorgeschoteld. M.u.v. één groep; de moslims. Hoe je het wendt of keert, je komt altijd terug op de volkomen incompatibiliteit tussen dit bepaalde geloof en de Westerse cultuur. And never the twain shall meet. - Suriname; prachtige smeltkroes van alles en nog wat. Er liggen heel wat voetstappen van mij in Paramaribo en omliggende gebieden ;-)
En ondertussen luidt de politie de noodsirene, takkenherrie hier.
bla bla bla hele discussie hierover zal eindigen met de constatering dat NL-ers en hun lieve kindertjes meer MOETEN inleveren en doen voor 'nieuwkomers'.
in een land waar duizenden mensen op een dierenpartij stemmen en andere links gekkies, en op één of andere manier deze links gekkies vrij veel invloed hebben in dit land, zal er nooit iets veranderen.
Bigi Bana Boy | 17-04-15 | 11:37
Alles Confucius. Eer je vader, eer je moeder. (voorouderverering)
Komt zelden een ´godje´ om de hoek loeren, bij de Chinees.
Studeert zonder uitzondering economie, wiskunde of bestuurskunde.
Geen Chinees op een sociale studierichting.
Chinezen slapen nooit en eten alles wat eetbaar is.
Dan heb je een Recept voor een respectabel volk. In politiek opzicht weer zeer grof.
Maar dat kan de meerderheid van de bevolking van die gigant niets schelen. Want arbeid, Confucius, voorouderverering etc. etc. etc.
Lawaaimakers ook, Chinezen. Luidruchtig volk. Ik mag dat graag.
Klein beetje OT, maar ook weer niet: check deze reacties op Joop.nl n.a.v. het bericht dat er minder asielzoekers naar Nederland komen dan verwacht: www.joop.nl/politiek/detail/artikel/31...
Je zou je bijna op GS wanen!
Het geeft wel aan hoe groot het probleem is als zelfs de gemiddelde Joop-lezer zich zorgen begint te maken.
Cuyahoga | 17-04-15 | 11:40
Een directe opossing is er niet, maar wel de weg naar een oplossing. Zoals je schrijft:"Leraren of begeleiders grepen op geen enkel moment in", dat is nogal wat.
Op scholen moet er veel strenger worden ingegrepen.
Bijvoorbeeld een verbod op het woord 'kanker' als scheldwoord.
Word je 3 x betrapt dan word je geschorst. En zero tolerance op vloeken, schelden, afval op de grond gooien etc..
Als je dieren niet opvoedt worden ze ook vals. Dus grenzen stellen en kinderen de consequenties laten voelen. Op een volwassen, menselijke manier.
Policor flutonderzoekje, het zijn lang niet alle migrantenkinderen maar voornamelijk hen uit een bepaalde (MO/Arabische) hoek. Je hoort nooit problemen met Chinese, Koreaanse of Vietnamese kinderen, alleen maar die t*ringNaffers.
Ik ben zelf een migrantenkind met roots in Oost-Europa. Ma kwam hier met geen cent, heeft het zelf gerooid en mij diezelfde waarden meegegeven. Eigen verantwoordelijkheid, je best doen en succes nastreven hoeven niet op gespannen voet te staan met het behoud van je eigen cultuur.
@Ci Ty33 | 17-04-15 | 11:49
Ik heb anders een keer een Marokkaanse vader in de supermarkt gezien die bij bijna alle schappen tegen zijn vijf oudste kinderen zei: haram, haram, haram.
KansenKid klinkt beter.
Hetzelfde doen wat moslims ook doen met kinderen met een ander geloof/cultuur:
Alle kinderen die niet kunnen functioneren in onze cultuur, door toedoen van de ouders, uit huis plaatsen en ze naar onze maatstaven opvoeden.
Pappen en nathouden werkt op de lange termijn niet.
TeeJee | 17-04-15 | 11:22
Taalkundigen adviseren ouders om in hun eigen taal met hun kind te praten want het gaat om twee dingen: taalontwikkeling , zoals het kunnen bewoorden en begrijpen van abstracte zaken, en anderzijds om de kennis van het Nederlands. Het grote probleem is m.i. dat Marokkaanse ouders überhaupt niet praten met hun koters b.v. in de tram, of in de McD. Dat is totaal anders bij mensen uit Europa of Zwart-Afrika.
Zolang de ouders een hekel hebben aan Nederland en de nederlanders en dit vanaf kleins af aan op hun kinderen overbrengen zal er niets veranderen.
Hun geloof eist van hun een afkeer te hebben van de hier heersende cultuur en verplicht ze ons te minachten omdat we niet in hun Allah geloven.
@CrapoTheGreat | 17-04-15 | 11:42
Ben je helemaal gek geworden? De islam verbieden, immigratie en asiel stoppen, illegalen uitzetten en Nederland weer Nederland laten worden. Dat is de oplossing.
Zeg Quid, je gaat niet in drie regeltjes even uitleggen hoe dit beleid er uit moet zien, wel? Wat moeten die prmovendici dan allemaal gaan zitten doen dan? Het is toch veel beter als zo'n promovendus weer een jaartje kan studeren, literatuuronderzoekjes doen, praten met de promotiebegeleider en meer van dat al? Bevordert de werkgelegenheid, we produceren weer reuze-interessante publicaties waar de promotiebegeleider ook weer goed garen bij spint. En we zijn allemaal van de straat met super geëngageerde dingetjes.
En jij verziekt dat met je boerenvestandoplossing. Spelbreker.
Mijn kinderen zitten op een basisschool met niet één migrantenkind, ook best een probleem.
@Ci Ty33 | 17-04-15 | 11:40
Mensen hebben inderdaad een flinke portie voorkeuren en vooroordelen, dat is waarom het ras als geheel ook zo succesvol was.
Echter, we zijn ingehaald door ons eigen succes en onze technologie. En nu doen onze "leiders", vanuit rare ideologische overwegingen, alsof de multiculti de ultieme samenleving is.
Dit terwijl alles in de maatschappij, van beide kanten, juist maar blijft aantonen dat dit niet lekker werkt.
@CrapoTheGreat | 17-04-15 | 11:42
In welk gedeelte komt allochtonië?
*rotte tomaten pakken doet*
@entiteit | 17-04-15 | 11:29
Vanzelfsprekend zijn het altijd de islamitische jochies. Die worden vanaf hun geboorte als een prinsje gepamperd en aangeleerd dat vrouwen lager zijn dan mannen en dat allse is toegestaan om niet-moslims dwars te zitten.
Ondertussen wordt er thuis geen woord Nederlands gesproken, staat Al-Haatzera de hele dag aan, heeft moeders geen tijd want koken en boodschappen doen en pa kan niet want die moet aan de shisha lurken in het plaatselijke koffiehuis.
Hulp bij huiswerk hoeven deze kinderen niet te verwachten van hun ouders, want Nederlands is moeilijk en die rekensommen zijn veel te ingewikkeld.
Als "links" een beetje hun harses gebruikt dan moeten ze toch in kunnen zien dat dit een generatie oplevert waar we in feite niks aan hebben. En die moeten "ons" later verzorgen als we oud, ziek en zwak zijn. Lamenielachen!
Met kinderen van arme immigranten uit andere culturen zijn er geen problemen. Houd toch eens op met alle excuses en drogverklaringen. Ze leren thuis om zich tegen de samenleving af te zetten en behoren simpelweg uit de ouderlijke macht gezet te worden.
Nederland moet gesplitst worden in allochtonië en autochtonië
Het is dus de schuld van de ouders, want die zijn niet goed ingeburgerd. Wat weer het gevolg is van pamperbeleid door de linkse partijen. In Amerika kennen ze dit probleem niet, daar moet je werken, anders heb je niks te vreten.
Als we voor de krankzinnige en voor onze economie onverantwoordelijke jaarlijkse 6 miljard aan "ontwikkelingshulp" en 7 miljard kosten voor inmmigratie (totaal 13 miljard daar kun je heel wat mee doen) nou eens volledige geheel ingerichte dorpen in hun regio gaan bouwen en ze daarheen sturen met behoud van uitkering.
-
Het kost ons weliswaar geld voor de uitkeringen maar dat betalen we dan van de ontw.hulp. Wij zijn dan van ze af en ons land wordt weer leefbaar: minder volle wegen, meer huizen beschikbaar, scholen minder overvol (dus beter onderwijs voor onze kineren), zorg weer betaalbaar; minder cultuurclashes, minder inbraken en juweliersovervallen en loverboys. minder straatterreur van hangmocro's, enz. enz. enz.
En ook ZIJ zijn dolblij want van die uitkeringen kun ja daar als een vorst leven. En dat ook nog eens in hun eigen cultuur, waarden, normen, gewoontes, tradities, taal en godsdienst. Iedereen blij dus (of toch niet....?)
-Word ik nou vervolgd voor racisme en haatzaaien?
TeeJee | 17-04-15 | 11:22
Ja, dat is zo. En verder heb ik uiteraard geen enkele sympathie voor mensen die hier komen, zich een soort übermenschen achten die het recht hebben om de verworvenheden van ons land te zien als een supermarkt waar ze naar believen proletarisch kunnen winkelen. Maar ik ben zelf uiteraard niet de maat der dingen, maar als ik me herinner dat ik dus een vreemd kind indertijd minder positief benaderde dan Nederlandse dan kan ik me voorstellen dat zo'n kind zich ongelukkig voelt en minder affiniteit opbouwt met ons land. En daar zit een probleem: mensen hebben aangeboren voorkeuren en die blijken niet te veranderen.
Een ander aspect is dat we door de immigratie het percentage proletariat flink hebben verhoogd. En die immigranten zijn ook vaak in achterbuurten gehuisvest, dus het beeld van Nederlands gedrag wordt vaak gevormd door tokkies. Hetgeen nog wordt versterkt doordat ze naar thuisland-t.v. kijken en dus via de beeldbuis niets mekrijgen van NL cultuur.
Ik was deze week op een schoolvoetbaltoernooi in een middelgrote stad in het midden van het land.
Zelden zie je een mooiere afspiegeling van ons land in het klein weergegeven.
Er waren scholen met één of twee allochtonen in het team en scholen met voornamelijk allochtonen.
Wat opviel was het taalgebruik van de allochtonen. Kinderen spreken elkaar tegenwoordig blijkbaar aan met ouwe en in iedere zin zit minstens 1 keer het woordje wollah en kanker.
Opmerkelijk dat de enkele autochtonen op zon school in taalgebruik niet meer te onderscheiden zijn, terwijl de allochtonen die in de minderheid waren op hún school zich keurig gedroegen.
Ook in het veld hoor je het. Alleen maar janken, schelden op de scheidsrechter, al staan ze 20 meter buitenspel, het is nooit terecht, ze schoppen iemand een meter door de lucht, maar ze zweren dat ze ze niet geraakt hebben etc. etc. etc..
Leraren of begeleiders grepen op geen enkel moment in, sterker nog, de allochtone vlaggers waren zeer onsportief en oneerlijk.
Ook is het zo dat je op zon evenement niks wat meer dan een euro waard is, ergens kan laten liggen, want het is weg.
Voor de ja-maar-brigade, dit is gewoon de trend van de laatste 10 jaar, geen éénmalige incidentele ervaring.
De oplossing?
Die is er niet.
Als je zegt dat zulk gedrag cultureel bepaald is ben je een nazi, en ben je klaar.
Pappen en nathouden is in ieder geval níet de oplossing, dat maakt het alleen maar erger.
Het zal nog veel erger worden met al die cliënten van de asielzoekersmaffia. Ga maar alvast sparen voor extra lastenverhogingen, want U betaalt het PvdA-stemvee uiteindelijk.
Had zonder onderzoek allang deze conclusie getrokken.
@Handsomeboy | 17-04-15 | 11:22
Mee eens, de feminisering v/h onderwijs speelt ook een belangrijke rol, al die lieve meisjes.
Litsehimmel | 17-04-15 | 11:34
Chinezen zijn er verhaal apart inderdaad. Want ondanks dat ze praktisch onzichtbaar zijn, blijven het bovenal, nog meer dan welke andere cutuur dan ook, Chinezen. Altijd. China ziet dat zelf ook zo en beschouwd migrantengemeenschappen buiten China als onlosmakelijk deel van de Chinese cultuur. Ik ken ze ook goed. Suriname heeft namelijk ook een zeer omvangrijke Chinese gemeenschap.
*Die migrantenkids kunnen er zelf niks aan doen*.
Wat een onzin. Ze zijn echt medeverantwoordelijk. Hoe groot die verantwoordelijkheid is hangt af van de leeftijd, maar ze hebben altijd enige verantwoordelijkheid voor hun gedrag.
@Bigi Bana Boy | 17-04-15 | 11:28
De afstand tussen culturen doet het hem.
@Bigi Bana Boy | 17-04-15 | 11:28
Niet met je eens. Zoals al eerder door reaguurders aangehaald hebben bijv. Chinese migrantenkinderen dat probleem niet. Nu ben ik toevallig opgegroeid dicht bij de Nederlands-Chinese cultuur. Het verschil zit hem letterlijk in de opstelling van de migrant jegens het gastland. De Chinees heeft nooit "geëisd" of "geweigerd" maar alle moeite gedaan de heersende normen en waarden in het dagelijks leven va het gastland te leren en te volgen. De eigen cultuur werd/wordt onderhouden in het weekend en na school- c.q. werktijd. Het beste van beide werelden. probeer dát nu eens naar mensen met achternamen zoals Soufian te vertalen. Onmogelijk!
Al 40 jaar lang zitten we opgescheept met deze ellende en het enige dat men wist te bedenken is en was:
1. nog meer miljoenen er tegenaan gooien.
2. cijfers naar beneden bijstellen zodat een papiertje helemaal niets meer waard is.
3. iemand met MULO-4 van 40 jaar geleden maakt fluitend de examenopgaven wan wat nu HAVO-4 is. (Over vooruitgang gesproken).
-
Het zijn vooral moslimkinderen die de ellende veroorzaken. En hoe komt dat?
Volgens de islam is dàt de "ware" godsdienst en AL het andere is trash en daar sta jij als moslim boven.
Daarom hoeft een moslim-kind ook geen Nederlands te leren en blijven ze hun eigen taal brabbelen.
-
Weleens een kind van 4 jaar op straat gezien (Turks, Marokkaans) dat met de ouders Nederlands spreekt?
Die kinderen komen naar school met een enorme taalachterstand (om de achterstanden op ander gebied maar even buiten beschouwing te laten).
-
De oplossing zou moeten zijn: van elk kind dat niet behoorlijk Nederlands spreekt wanneer het voor de 1e keer naar school gaat, wordt de kinderbijslag ingehouden en daarvan krijgt het kind BUITEN schooltijd bijles.
@James Lastig | 17-04-15 | 11:30
Onder het valse mom van too big too fail, meer grote spelers nationaliseren, en het dividend rechtstreeks de schatkist in pompen.
Er is echt maar 1 cultuur die alle andere vormen van beschaving haat en dat is de islam.
Daarom zal het ook NOOIT wat worden met islam in NL. In buurten die nog niet vergiftigd zijn door uitkeringtrekkende sharia-polizei (die bijvoorbeeld jongedames verbiedt op straat een peuk te roken......)is er een vorm van 'vreedzame coexistentie' en meer niet. 1 incident en zo'n buurt ontploft.
Achterlijke culturen/religies moet je met net zulke primitieve middelen bestrijden. Daarom ga ik geen discussie aan met probleemzoekende moslims. De vuist of de laars lost de relevante verschillen van inzicht op. De taal die verstaan wordt........
@kwark001 | 17-04-15 | 11:12
Wat een timing in België, is men daar blijkbaar al mee begonnen.
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/0...
De laatste paar zinnen raken de kern van het probleem helemaal, Quid.
De mensen in de maatschappij, leraren op school, werknemers, die klachten hebben over die soort kutkids en zeggen dat er geen land mee te bezeilen valt worden afgeschilderd als domme racisten en intolerante medelanders.
Terwijl het juist het links tuig is dat deze kinderen bewust nooit een kans geeft, omdat de werkelijke redenen van het gedrag van die kids van jongs af aan nooit concreet benoemd mag worden uit het oogpunt van de multikutcul en ziekelijke maakbaarheids-wens gedachte.
Er is best hoop voor die kids, zolang je ze vroeg genoeg helpt en ze weghaalt uit hun haat-cultuur en sharia-omgeving. Maar dat mag nu juist niet want dat is racisme.
Precies hetzelfde zoals met die verkrachtingszaak in Engeland, waar de werkelijke signalementen van de daders (Moslimmiërs, Pakistani) nooit werden vrijgegeven uit het oogpunt van de correctheid en Islamknuffel-ideologie.
Hoeveel zieker kan dit land en dit Europa nog worden denk ik soms...
Het woord "Migrantenkind" zou ik liever door "Islamkind" vervangen. Want hoeveel Migrantenkinderen die vele problemen veroorzaken toch de islamitische ideologie aanhangen?! Dat is vooral de vraag, laat nauwkeurige cijfers zien, zou ik zeggen.
Want als een kind met islamitische haat wordt opgevoed, dan moet je ook niet anders verwachten dan alleen maar problemen en ellende. Dat is islam.
Het succes dat immigratie heet. Onze samneleving is er bijna door venietigd.. nog een klein stukje en dan zijn we er.
Zoals normaal is in policor linkse kringen bestaat de oplossing voor dit probleem (en voor ieder ander denkbaar probleem) uit slechts twee woorden : MEER BELASTINGGELD.
-weggejorist-
Ohjee, dit gaat weer geld kosten.
Waarom laten we die lui niet lekker in hun eigen cultuur en omgeving? Beter voor hen, beter voor ons.
Is Anoechka er nog?
Plaats die kinderen maar op een internaat waar ze ook na schooltijd leren hoe het hier allemaal werkt. Stuur die ouders in de tussentijd naar een verplichte integratie/assimilatie/Nederlandse taal-cursus. Zak je voor je examen; weg ouderlijke macht.
Ik ben er van overtuigd dat er bij ALLE 2e en 3e generatiemigrantenkinderen hetzelfde mechanisme speelt en dat het vooral te maken heeft met het puberale "anders willen zijn en/of af willen zetten" alsook met het onduidelijk zijn van de eigen identiteit. Want anders dan bij de ouders is dat voor hun (klein)kinderen bepaald niet duidelijk. Want echte Nederlanders zijn het niet (en dat voelen ze zelf ook zo), maar anderzijds zijn ze dikwijls ook totaal (ver)vreemd van de cultuur en achtergrond van hun ouders. Wat ik vaak observeer is dat juist die kinderen nog meer Antilliaans, Italiaans, Islamitisch e.d. willen zijn dan hun ouders. Dat ze zich sterker op hun vermeende thuiscultur richten. Vooral kinderen willen een eigen identiteit en juiste bij migrantenkinderen is dit een moeilijke zoektocht. Het is moeilijk te verwerken dat je eigenlijk beide vooral NIET bent, vooral als je puber bent. Opvallend is dat het lokaalwel werkt. Je zal de allochtone Ajax of Feijenoordfans de kost moeten geven. Kennelijk is je met je directe omgevng associeren makkelijker dan met een heel land/cultuur. Het is mij overtuiging dat dit in meer of mindere mate bij ALLE migrantenkinderen speelt. De allesbepalende vraag is waarom dit bij Westerse migranten kennelijk anders uitpakt dan bij niet-Westerse. Verder ben ik verbijsterd dat niemand in de academische wereld op het idee is gekomen om precies dat nu eens te onderzoeken. 40 jaar migratie en geen wetenschapper die precies deze kernvraag nu eens onderzoek. Waarom heeft niemand last van Salvatore maar wel van Soufian ? Terwijl beide migrantenkinderen zijn.
En de hoogopgeleiden die er voor kiezen om een wolkenkrabber binnen te vliegen met een Boeing, of degene die afreizen naar IS gebied om hoofden af te hakken , als ware het een kermisattractie??? Zijn die ook verdronken in onze cultuur?
@--sql error-- | 17-04-15 | 11:24
Ja, en wat als de Polen weggesaneerd worden ten gunste van de nog goedkopere Albanezen, Roemenen, Tsjetsjenen of andere badgasten?
@Bigi Bana Boy | 17-04-15 | 11:12
Tja, als je de "witte man" c.q. "ongelovige hond" maar stom vindt, en je normen/waarden niet overeen komen, dan gaat het mis.
Dan is alles racisme, is alles de schuld van de ander en moet die uitkering verdorie nog aan toe maar wat groter zijn!
Ik neem aan dat u intelligent genoeg bent om de verscheidene verschillen in waarden/normen zelf te kunnen benoemen.
Het antwoord is stoppen met de massa-immigratie van laagopgeleid dom volk met een woestijnmentaliteit en hun halvemaanideologie.
De enige oplossing is veel meer discipline in het (basis)onderwijs en kleinere klassen, dat is ook heel goed voor de autochtone kinderen. En natuurlijk zo snel mogelijk stoppen met het binnenhalen van steeds weer nieuwe kansarmen. Het is al uitdagend genoeg nu, dus zo snel mogelijk die hele PvdA asiel -en zieligheidsindustrie ontmantelen.
@eerstneukendanpraten | 17-04-15 | 10:57
Een hele pot is overdreven maar een dagelijkse dosis in hun schoolmelk (bestaat dat nog?) lijkt me een goed plan.
t is het probleem? *krekels* ontkenning.
Jawohl Stimmt.
.. de islam blijft net zolang een migrantencultuur die botst met het gastland, totdat het gastland ook een islamitisch hellhole is geworden.
Duss. Wa
Handsomeboy | 17-04-15 | 11:17
polen zijn qua cultuur net als (noord) duitsers en nederlanders. Dat komt wel goed dus. Kijk maar naar rotterdam-zuid: de Polen maken sommige straten weer leefbaar.
@kleveropjelever | 17-04-15 | 11:20
Chinezen zijn ondernemers, zit in het bloed. Werken tot je er dood bij neervalt. Goede mentaliteit. En cash money naar Holland Casino brengen wat rechtstreeks de schatkist ingaat, ook dik in orde !
-weggejorist-
Asielzoekers zijn ontstaan rond ww2 en bestonden uit leden van het koningshuis en politici. Zij vluchten bij problemen in het land en laten het de burger opknappen tot er betere tijden komen. Na ww2 is dit gedrag razend snel verspreid, mensen die te laf zijn om te vechten voor hun bestaan en hun recht of zelf enige inhoud aan hun leven te geven. Zo is Nederland niet opgebouwd en groot geworden en ondanks dat zet de politiek de grens open en importeren duizenden van dit soort mensen per dag. Afrika 1 van de rijkste continenten qua grondstoffen is straks geen mens meer te vinden zodat het rijke westen er ongestoord kan plunderen. Het asiel beleid is er niet om mensen te helpen.
Wat een gelul weer zeg. Net na de oorlag hadden we dit soort problemen ook in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam; allemaal busschauffeurs, havenwerkers, politieagenten en vuilnismannen uit de but'ngebied'n. Daarna een golf mensen uit "de Oost", Chinezen, en inde jaren 60 Italianen, Spanjeaarden en Portugezen. De kinderen daarvan hebben het ook zwaar te verduren gehad hoor!. Oh wacht ik ... ja, of nee eigenlijk toch niet.
@Uw Verzekeringsadvis | 17-04-15 | 11:08
Daar helpen die overspannen miepies van 25 jaar, net afgestudeerd aan de Pabo, eigenlijk geen idee of les geven hun passie is, maar ze moesten toch iets kiezen, ook niets aan te verbeteren. Voor bed, brood en badgasten proberen om de spanning onder controle te houden in een 30+ volle klas vol rugzakjes, miepies die leeftijdsgenootjes anderhalf x hun salaris zien verdienen, zonder de stress van in je nek hijgende ouders, stuiterende kutkinderen en een falend schoolbestuur + overheid, die raken in de stress. Die melden zich ziek voor hun part-time 2 dagen in de week lesgeefbaantje, die gaan een half jaartje reintegreren voor 1 dag in de week op groep 0, die proberen mindfullness trainingen te gaan geven, of dansles, want dat is minder spanning en meer ontspanning,
Te laat, er zijn er al teveel in de getto's.
Dat hebben ze in Den Haag laten gebeuren en daar moeten we het maar mee doen.
@Ci Ty33 | 17-04-15 | 11:20
U zegt het zelf; hij deed niks verkeerd.
Terwijl het artikel rept over brood pikken, snoep opeisen en vechtpartijen starten.
Vrij objectief waar te nemen dus.
En niet vergeten, Allah heeft tenslotte die kindertjes zo gemaakt dus ze kunnen er zelf niks aan doen. Er is alleen niemand die Allah eens vertelt dat hij met dat geklier moet ophouden.
Dit artikel slaat de spijker op zun kop. Helaas zitten we opgescheept met dit volk dat eigenlijk ongeschikt is om fatsoenlijk mee te draaien. Zodra iemand ook maar de wil toont om mee te doen staat de Nederlander in principe altijd klaar met de helpende hand. Maar helaas is er een grote groep die misbruik heeft gemaakt van tolerantie en sociale steun. Het is de hoogste tijd voor wetgeving op het gebied van onaangepast gedrag en uitvreterij. Terug naar je land en wegwezen in die gevallen.
Toen ik 8 was hadden we op onze uiteraard volstrekt Nederlandse (incl. Indisch kinderen) school een jaartje een jongetje dat vooral Engels-talig was opgevoed. De schoolmeester besteedde "dus" de helft van de tijd aan de nieuwkomer en de helft van de tijd aan de overige 20 kinderen. Gelukkig vertrok hij weer na een jaar. Ik vond het erg storend zo'n buitenlander, en eigenlijk vond ik het een van de vervelendste kinderen, terwijl hij niets verkeerd deed. Bovendien intelligent en nog hoogleraar geworden. M.a.w. hoe objectief kan men dit soort zaken onderzoeken.?
Chinese kids: geen enkel probleem
De meeste migranten gaan rechtstreeks de sociale onderklasse in en hebben hetzelfde bedenkelijke niveau als de tokkies die in die wijken wonen.
Broeinest in wording imho.
Handsomeboy | 17-04-15 | 11:17
---
Een terecht zorg.
@Bigi Bana Boy | 17-04-15 | 11:12
Antwoord op je vraag: kijk eens naar wat er zich nu in Zuid-Afrika afspeelt. Succesvolle buitenlandse ondernemers worden afgemaakt door onsuccesvolle Zuid-Afrikanen. Het is een combinatie van cultuur + mentale instelling. Zij die nooit geleerd hebben hard te werken om ergens te komen zullen hun leven lang hun hand ophouden, en afgunstig zijn t.o.v. hen die het wél voor elkaar krijgen.
@Bigi Bana Boy | 17-04-15 | 11:12
Dat kan het voor de groep moslims wel degelijk zijn. Voor de groep niet-moslim kan het een compleet andere reden hebben. Bijv. eenouder kinderen. Wat helemaal geen rol hoeft te spelen bij moslims.
Wat voor tint hebben Polen? Als ik om mij heen kijk, zie ik veel slecht NL sprekende Polen met kleine kinderen, basisschoolleeftijd zeg maar, waarbij de kinderen redelijk NL spreken, maar de ouders nog geen 10 woorden. Broeinest in wording imho.
Wow Quid ongelofelijk rake bewoordingen: "Zul je zien dat alle mensen, die menen het hart op de goede plek te hebben, zulk specifiek op etniciteit gericht beleid voor kinderen smerig racisme vinden. En de kids dus alsnog aan hun lot overgelaten worden." Niet gewend na al dat getroll van je. Ik ben bijna om!
Bigi Bana Boy | 17-04-15 | 11:12
Tsja, een beetje een open deur intrappen is het wel als je iets onderzoekt wat eigenlijk al bij een groot publiek bekend is.
---
Het was voorheen een maatschappelijk taboe en tevens een publiek geheim. Nu is het een soort van officieel gemaakt door nb een onderzoeker/ster van allochtone afkomst. En het is jammer dat de afkomst van de onderzoeker/ster het rapport meer validiteit geeft. Sterker nog, als je erover nadenkt is dat ene kleine stukje gegeven zelfs zorgwekkend. Immers, als een jan-Klaas X dit rapport had gepubliceerd dan zou de onderzoeker voor PVV-adept en racist zijn uitgemaakt.
-
Nou vraag ik me wel af of in de sociale wereld ook het volgende geldt: 1 onderzoek is geen, 2 is een halve en vanaf 4 is het een hele?
Een paar jaa geleden vertelden de kinderen in groep 2 na de krokusvakantie wat zij hadden gedaan. Naar opa en oma, pretparken en veel getekend. Amir van 5 was twee weken naar Arabische les geweest.
@SamKoeman | 17-04-15 | 11:05
De moeders van die kinderen hebben thuis geen zak te vertellen en over de vaders zal ik het maar niet hebben, anders ben ik weer een ......(vul zelf maar in)
Ik hoorde laatst dat Artis de leeuwen tussen de antilopen gaat zetten in navolging van het multiculturele aspect dat een afstraling dient te hebben op de dierensamenleving.
Tsja, een beetje een open deur intrappen is het wel als je iets onderzoekt wat eigenlijk al bij een groot publiek bekend is. Interessanter zou zijn nu eens te onderzoeken WAAROM dit zo is. En vooral waarom het bij genoemde groepen erger is dan bij 2e migrantenkinderen van Italiaanse, Griekse en Spaanse gastarbeiders. Want ik zelf ben er van overtuigd dat daar ook dezelfde mechanismen spelen. De intrigrerende vraag is echter wat het verschil tussen deze groepen is. Want de laatste groep is grotendeels probleemloos opgegaan in de NL'se cultuur en is, op hun (achter)naam na, volstrekt onherkenbaar en bijna niet als 2e generatie migranten herkenbaar meer. Als we daar onze vinger achter krijgen zijn we dicht bij een mogelijk oplossing. Want de Islam alleen is geen verklaring (denk aan Antillianen en Surinamers).
opa, waarom was u zo ontzettend fout en loog u en praatte u alles recht waarvan u kon weten dat het krom was? Waarom deed u dat?
appeltjesgroeneweide | 17-04-15 | 11:03
Lief kind, omdat ik anders niet mee mocht meevreten uit de staatsruif en een echte baan had moeten zoeken. Maar dat kon niet want daar had opa had geen goede opleiding! Snap je? Na mij de zondvloed was het adagium bij mij en alle andere ambtenaren en meevreters. Achteraf walgelijk, maar heb een fantastisch leven gehad.
Kort samengevat: de multiculturele samenleving is kut!
Je zal maar een normaal NL kind zijn en tussen die gasten in worden gezet.
Dus het ontwrichten v/d samenleving begint al op 6 jarige leeftijd, was voorspelbaar uiteraard.
Ik pleit voor 3 miljard extra subsidie voor deze arme kindertjes. Mijn hart zit op de goede plek.
Alle probleemkinderen naar de Chinese school. Over die kinderen hoor je nooit problemen over en die hebben ongetwijfeld ook last van die culture clash.
En anders sturen we die kids elk jaar een week of 5 naar Marokko of Turkije zodat ze daar de laatste rattenstreken op kunnen pikken om er hier onze maatschappij en dochters mee te verrijken.... oh wacht...
De ouders zijn als eerste verantwoordelijk voor hun kinderen.
En uiteraard is het direct of indirect allemaal de schuld van blanke racisten zoals ondergetekende.
Maar ik neem die schuld graag op mij hoor. Kan ook niet anders want dit schuldgevoel wordt mij opgedrongen. Het gevolg is wel dat ik nog meer afstand neem van de multiculturele samenleving en nog overtuigender stem op de PVV.
Er word geroepen dat we allemaal niet zo onaardig mogen doen tegen moslims omdat ze anders radicaliseren, maar feit is dat het andersom hetzelfde geldt. Het niet benoemen van problemen die wij hebben met de multiculturele samenleving veroorzaakt radicalisering onder de autochtone bevolking.
En dan ga je dus toestanden krijgen dat er gejuigd wordt als er dobbernegers verdrinken.
Plaats die kudtkinderen op een tuchtschool met een drill-sergeant als leraar!
Ongewenst gedrag gelijk de kop indrukken, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.
Ik ben zelf een Nederlandse arbeidsmigrant in Zwitserland. En laat me je 1 ding vertellen:
Het gaat niet om de nationaliteit; dat is niet meer dan een textveldje in je paspoort.
Nee: het gaat om de combinatie van kultuur en opleiding. Zo lang de kultuur compatibel is (qua waardensysteem), dan is er geen probleem; Met cultureel Nederlandse mensen heeft men in .ch i.h.a. geen enkel probleem, en ik kan me ook niet voorstellen dat dat omgekeerd het geval is. *)
Zelfs als de cultuur een beetje afwijkt, maar dat door opleiding/ruimdenkendheid gecompenseerd wordt, dan is er i.h.a. geen probleem; ik heb een Egyptenaar in mijn team die officiëel in Egypte weliswaar moslim is (je kunt je daar niet uitschrijven als moslim), in Zwitserland als "zonder religie" te boek staat, en die dusdanig ruimdenkend is dat ik nog geen grote atheïst ben tegengekomen dan hij. Geen probleem dus.
Het probleem waarmee we in Nederland (en voor een gedeelte ook in Zwitserland) mee te maken hebben is een demografisch probleem: De mensen die we importeren zijn geen representatief sample van hun herkomstland. We importeren niet opgeleide mensen uit landen met een heel andere kultuur. Dat kan alleen maar fout gaan. In Zwitserland ligt het met de huidige import beter, maar zijn veel vanwege oorlogssituaties niet-opgeleide mensen met een heel andere kultuur uit voormalig Joegoslavië geïmporteerd.
*) Dat geldt andersom ook: Een onopgeleide en niet-ruimdenkende burger uit een andere kultuur levert problemen op; dan mag er nog "Nederlander" of "Zwitser" o.i.d. in zijn paspoort staan. Daar gaat het helemaal niet om.
wat een zuur gezeur, Quit.
Het betreft iemands proefschrift en onderzoek. Er is geen enkele verplichting om daar een politiek manifest van te maken met 'oplossingen'.
Tuurlijk, geef ze nog meer aandacht, vergeet de autochtone kinderen, die moeten het maar zelf uitzoeken. Lijkt me beter om een keer hard op te treden. Een soort lik op stuk beleid. Als de kinderen zich niet gedragen dan het kind en de ouders hard straffen. Net zo lang totdat ze zich aangepast hebben aan onze maatschappij of dat ze besluiten om weg te gaan. Het enige wat deze mensen begrijpen is de harde hand, kan je zielig vinden maar doe je het niet dan vinden ze je een watje
Een zware - BAMM Right in the kisser- van policor Nederland. Een dreun die ze al heel lang verdienen. Het wordt steeds moeilijker en moeilijker om weg te kijken voor de problemen.
En misschien dag vanuit de assen iets nieuws en beter kan ontstaan. En in dit geval zijn de assen de beschuldigende policore vingertjes van de wegkijkers en de goedprater. Zeg maar de PvdA en D66 aanhang.
--
Zoals ik al eerder schreef: dat later door een kleinkind zal worden gevraagd: opa, waarom was u zo ontzettend fout en loog u en praatte u alles recht waarvan u kon weten dat het krom was? Waarom deed u dat?
Is Quid soms ook een migrantenkind?
Eindelijk doen sociale wetenschappen hun werk, problemen aan de kaart stellen met sociale frictie in de samenleving die vaak en meestal te maken hebben met geloof en opvoeding van ouders uit andere culturen en vervolgens doen diezelfde sociale wetenschappen weer exact waarom het waardeloze studies zijn en overbetaalde flut baantjes/ambtenaren huisvest: de mond houden wanneer (politiek incorrecte) oplossingen duidelijk gemaakt moeten worden om dit op te lossen. Bang voor de consequenties en "RASSIESME" kaart much?
Ach man, ik zie dat wekelijk in groep 4. Het zijn van jongs af aan Hamir en Hassan die brood pikken in de klas en bij de andere kinderen snoep komen opeisen en vechten. Al totaal gestoord op die leeftijd.
He-le-maal waar. Maar in de huidige politiek is er geen kant die er zijn vingers aan wil branden. Legt ook gelijk het welbekende probleem van de huidige lichting bloot. Blijven zitten is belangrijker dan vooruit kijken/handelen.
Eikels
Maar wees niet bevreesd. Het klinkt misschien als een verfrissend rechts verhaaltje maaar de conclusie is gelukkig weer oudlinks. Meer beleid! Ofwel: meer soepsidie! De gedachte dat we moeten stoppen met fokpremies voor paupers van etnische persuaasie is natuurlijk weer ver te zoeken.
Geef ze allemaal een grote pot ritalin maar wel binnen twee dagen helemaal opeten.
Zucht. Toen ik in de Jaren Tachtig nog bij de beveiliging op Schiphol werkte, stonden er al Linkschmenschen klaar met pamfletjes, adressen, en zakjes geld om de 'arme buitenlandse noodruftigen' op te vangen en direct van alle gemakken te voorzien. Dat heeft overduidelijk nergens toe geleid, behalve dan dat de volgende generaties opgegroeid zijn met de idee dat ze van alle gemakken dienen te worden voorzien zonder ook maar ergens moeite voor te hoeven doen. Zolang dit soort mensen met hun luie reet in een kruiwagen van voorziening naar voorziening worden gereden zal er niets, maar dan ook niets aan hun houding veranderen. Helaas lijkt ook de houding van de Linkschmensch niet te veranderen. Uitzichtloze situatie, dit.
Nog meer links stemmen dan komt het goed!
Sosjaale "wetenschappen". In het allergunstigste geval bevestigen ze wat buiten de academische ivoren torens al 50 jaar bekend is. Maar meestal voegt het minder aan de maatschappij toe.
Zie ik daar nu een gat in de subsidiemarkt?
* aanvraag doet
REAGEER OOK