Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gas terug. EU-politie flitst Nederlandse hardrijders

kaas100x100.jpgHet gaspedaal is heet, automobilisten. Het gaspedaal is heet. Onze geliefde regering in Brussel heeft een leger van tienduizenden flitsende agenten gemobiliseerd die vandaag en morgen massaal snelheidscontroles uitvoeren langs de Europese wegen. De laserguns schieten met scherp en het justitieel incassobureau te Leeuwarden zit er klaar voor, dus alsjeblieft let een beetje op de snelheid. Of het kost keiharde euro's. De stiekeme operatie 'slow down Europe' (goeie slogan!) vindt plaats in tweeëntwintig lidstaten, waaronder natuurlijk het braafste jongste van de klas. Nederland! Hoe kan het ook anders? Snelheidscontroles vormen immers al jaren de snelste route naar gratis eurootjes voor de staatskas. Overigens komt het onzalige plannetje uit de koker van de TOTAAL onbekende organisatie TISPOL, een samenwerkingsverband tussen de verkeerspolitie uit de verschillende EU-landen. TISPOL beweert dat de 24-uurs marathon hoofdzakelijk draait om de bewustmaking van ons duivelse automobilisten, jaarlijks verantwoordelijk voor 27.500 doden op de Europese wegen. Dus de locaties waar controles plaatsvinden blijven 'in principe' niet geheim. "We willen in de hoofden van de automobilisten, niet per se in hun portemonnees." Het gaat de flitsmaffia om veiliger wegen, maar hallo Europese Unie. Volgt niemand GeenStijl in Brussel? Daar heeft ons land de Fietsersbond toch al voor? Die hoeven in onze hoofden noch in onze portemonnee. Die eisen totale controle over elk gaspedaal opdat er nooit meer een dode valt door hardrijden. Zeg het zelf maar, burger. Wat verdient úw voorkeur?

Reaguursels

Inloggen

maargoed, mensen gaan dan ook de grens opzoeken, vanaf 8km te hard een boete is dus ook 7 km te hard rijden voor veel mensen.

Banzai88 | 17-04-15 | 11:51

Weg met de flitsers en alleen nog maar trajectcontroles van minimaal twee kilometer. Ben je eindelijk af van die lullige boete als je verkeerstechnisch even vakkundig je snelheid verhoogd. Ook geen remmers meer op de linkerbaan. Boete natuurlijk alleen innen bij een serieuze overtreding van min 8km/h te hard. Daar maak je het echt veiliger mee.
johoost | 17-04-15 | 09:04

jij zegt wat ik denk.

Banzai88 | 17-04-15 | 11:50

Weg met de flitsers en alleen nog maar trajectcontroles van minimaal twee kilometer. Ben je eindelijk af van die lullige boete als je verkeerstechnisch even vakkundig je snelheid verhoogd. Ook geen remmers meer op de linkerbaan. Boete natuurlijk alleen innen bij een serieuze overtreding van min 8km/h te hard. Daar maak je het echt veiliger mee.

johoost | 17-04-15 | 09:04

Sjaak Faal | 16-04-15 | 18:11

En sinds wanneer kenmerkt het automerk de bestuurder?
Het klinkt mij meer in de oren dat u zelf niet de middelen bezit om er een aan te schaffen.

jumboot | 17-04-15 | 08:58

Als uitgeprocedeerden protesteren staat hier iedereen te schreeuwen dat ze zich 'gewoon aan de wet moeten houden'. Waarom vinden jullie dan wel dat je snelheidsregels mag overtreden? Waarom moet daar niet zo keihard tegen worden opgetreden als tegen al die mensen die Vreemde dingen eten en Rare doekjes dragen?

Suubi Musajja | 16-04-15 | 19:13

Omdat uitgeprocedeerden al een miljoenmiljard meer gekost hebben als werkende uitgeprocedeerdeadvocatenbetalende bij hun vrouw en kinderen willen zijnde idioten die zich al zo netjes gedragen op een door hun fantastische met torenhoge wegenbelasting supercircuit alwaar men zich eigenlijk veilig met het dubbele van de voorgeschreven maximumsnelheid zou kunnen bewegen.... etc.... .... ..

HetIsAltijdTeVroeg | 17-04-15 | 01:10

Ik zou het wel eens leuk vinden de voorgeschreven maximum snelheid te kunnen rijden. Vandaag ook weer een paar onrendabelen heel lang kunnen bekijken (politie die met drie man hardrijders probeerden te flitsen in een file van sukkelende politiegehaltbetalers).

De maximum snelheid is onze files ver vooruit. Meer Asphalt svp, dan kan er ook Meer geflitst worden!

HetIsAltijdTeVroeg | 17-04-15 | 00:56

Of je nou een fan van de rubberentegelmentaliteit bent en vindt dat ieder risico in je leven tot elke kostprijs uitgebannen moet worden, of iemand bent die wél een discussie aandurft over wat wel zinnige investeringen in veiligheid zijn en wat niet, hoe dan ook moet je dit soort debiliteit veroordelen. Dit is geen zinnige besteding van energie, period.

F#ckingAwesome | 16-04-15 | 23:08

Ze doen het echt alleen maar voor onze veiligheid hoor!
Man man man, zo doorzichtig weer.

DrakenEi | 16-04-15 | 22:31

Mijn voorkeur? Autovrije zondag. Elke dag.
vanderjas | 16-04-15 | 17:04

Ja! Heerlijk!
Dat rijdt pas fijn motor! :)

G,I. Jane | 16-04-15 | 20:28

Gewoon aan de snelheid houden, op de cruise control.

Petskast | 16-04-15 | 19:48

Zo'n begrenzer levert natuurlijk helemaal niets op, want snelheid is slechts bij hoge uitzondering ook daadwerkelijk oorzaak van een ongeval. En dan ook nog eens vooral bij eenzijdige ongevallen. Natuurlijk is de klap groter als er sneller wordt gereden, maar dat is zoals eerder al genoemd pure symptoombestrijding en daar realiseert de autoindustrie al tientallen jaren een veel grotere reductie van het aantal dodelijke slachtoffers dan al die stiekeme foto-amateurs.

Pierre Tombal | 16-04-15 | 19:47

Suubi Musajja | 16-04-15 | 19:13
Ben je er weer? Wat ga je ons vanavond weer eens bijbrengen qua visie op de wereld?

Graaf van Egmont | 16-04-15 | 19:40

"Het gaspedaal is heet" is net zoiets idioots als "Het weiland is groen voor de haas".

taxhond | 16-04-15 | 19:34

Als uitgeprocedeerden protesteren staat hier iedereen te schreeuwen dat ze zich 'gewoon aan de wet moeten houden'. Waarom vinden jullie dan wel dat je snelheidsregels mag overtreden? Waarom moet daar niet zo keihard tegen worden opgetreden als tegen al die mensen die Vreemde dingen eten en Rare doekjes dragen?

Suubi Musajja | 16-04-15 | 19:13

Heel Europa morgen met de trein of thuis blijven dat versnelt de ondergang van de EU.

aartvantiemenvanjand | 16-04-15 | 18:18

@feynman +1

Sjaak Faal | 16-04-15 | 18:14

Tokkie Audi rijdende paupers zijn er helaas teveel, dus pak ze maar!

Sjaak Faal | 16-04-15 | 18:11

@ProAsfalt | 16-04-15 | 18:02
Met wat lichaamsbeweging is niks mis. Fietsen en lopen is veel eneverender dan auto rijden.

McMarx | 16-04-15 | 18:11

@Feynman | 16-04-15 | 17:53
U haalt me de woorden uit de mond. (+1)

VanBukkem | 16-04-15 | 18:10

ProAsfalt | 16-04-15 | 18:02

ProAsfalt en geen auto? Das best treurig.

majorkingkong | 16-04-15 | 18:05

Dankzij het beste kabinet van na de oorlog heb ik geen auto meer. Alles te voet of te fiets.

Dat is het enige voordeel van de bijstand: geen cent te makken voor een auto, de melkkoe van de overheden.

ProAsfalt | 16-04-15 | 18:02

Alle te hard rijders werken de facto mee aan de politiestaat.

McMarx | 16-04-15 | 17:58

Ikzelf: woordje *dode* vergeten.

Alexander Pechkop | 16-04-15 | 17:53

VanBukkem | 16-04-15 | 17:35
Ja zelf zit ik ook te wachten op agenten die durven bij een basisschool te gaan staan en een razzia te houden onder ouders die andermans kinderen blijkbaar het een en ander toewensen door dubbel geparkeerd met een tractor Sterre en Floris af te gooien. Het kan immers niet de bedoeling zijn dat de moeders, Sterre en Floris net zo als het gepeupel leren een paar kilometer te fietsen of 100 meter te lopen. Je verwaarloost je kinderen als je ze niet in je eigen APC komt brengen.

Vervolgens zie je de meest gevaarlijke situaties omdat mensen die wel fietsen net zoals andere automobilisten niet de magische gave bezitten om door fout geparkeerde auto`s kwantummechanisch heen te tunnelen of heen te kijken. Zoek het maar uit.

Los daarvan de geniale stoplicht afstelling om rechts afslaand verkeer bij algemene discoverlichting tegelijkertijd groen te geven met recht doorgaande voetgangers en fietsers. Wekelijks een begrafenis of crematie. Ik noem zo iets geen ongeval, maar een logisch gevolg van falend beleid. Zelfs Mark Rutte stond erbij en keek er machteloos naar. www.autoblog.nl/nieuws/mark-rutte-schi... Doorstroming is belangrijker dan mensenlevens.

Een kwart van de verkeersdoden valt door afleiding. Handsfree bellen, kutten met navigatie/radio en dergelijke. Een kwart. Wat zien we? Het is geeneens strafbaar. In Engeland is het doodnormaal om voor onvoldoende aandacht op de weg uit te mogen stappen en de sleutels af te geven.

Gemiddeld rijdt 5% met te veel drank op, 1 op de 5 bestuurders heeft wel eens met te veel drank gereden. Toch zie je weinig controles en kan je hoeveel en hoe vaak je ook gezopen hebt niet permanent je rijbewijs verliezen of een celstraf krijgen. Vorige maand was het raak met iemand die 36 keer recidiveerde, de 37ste keer kostte het een tweejarige baby. Sorry, maar dan heeft het systeem meer uit te leggen dan de drankrijder. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/03/...

Laten we eerlijk wezen, je hebt in Nederland meer kans te sterven door een verkeersfout dan door een terrorist. Het probleem van een flitspaal is dat die te dom is alle verkeersregels te handhaven. Het geeft nu een miljard aan belastinginkomsten, zonder extra veilig voor fietsers en voetgangers.

Flitsen is geen vervanging voor verkeerspolitie.

Feynman | 16-04-15 | 17:53

Klopt: iedere dode is een dikke tegenvaller voor Rutte en cs.
Want een levert helemaal geen belastinggeld op.

Alexander Pechkop | 16-04-15 | 17:51

Ga maar op de Middellandse Zee flitsen.

Afijn, ik ga maar Miele aandelen kopen om met het divident de flitsverliezen te kunnen bekostigen.

Suerte Piet | 16-04-15 | 17:51

Hij doet ook maar zijn werk.
VanBukkem | 16-04-15 | 17:49

Inderdaad, voor volk en vaderland nietwaar.

majorkingkong | 16-04-15 | 17:51

Liever MEER gas geven, maar dan in afgesloten kamertjes, speciaal voor ambtenaren die dit mogelijk maken.

dk-- | 16-04-15 | 17:49

@gebrokenvleugel | 16-04-15 | 17:34
Trek je niet al te veel aan van de verkeersregels, maar rij gewoon veilig.
De verkeersregels zijn niet heilig.

Maar als oom agent je dan een keer op de bon slingert, word dan niet kwaad op Bromsnor. Hij doet ook maar zijn werk. Voor een habbekrats.

VanBukkem | 16-04-15 | 17:49

Hou je aan de regels , het gaat om mensenlevens .

alshetware | 16-04-15 | 17:47

http://nieuws.thepostonline.nl/2015/04/16/moslimvluchtelingen-gooien-christenen-van-vluchtelingenboot-op-middellandse-zee-overboord/ maar how snel ging deze boot?

Ron_Paul | 16-04-15 | 17:46

Laat die k*t wouten eens werken ipv anderen pesten...

Rebellation | 16-04-15 | 17:46

Doe gewoon en houdt je aan de snelheid, zo simpel.
gebrokenvleugel | 16-04-15 | 17:34

Dat uw Columna vertebralis kennis mag maken met de bumper van iemand terwijl deze persoon gewoon doet en zich aan de snelheid van 130km/h houdt.

majorkingkong | 16-04-15 | 17:44

In plaats van die flitshelden de Europese inwoner lastig te laten vallen om geld op te halen kunnen ze beter het grootste gedeelte van deze agenten inzetten om de grenzen te gaan bewaken... Per saldo zouden we zomaar eens meer geld in de staatskas overhouden als we een hele hoop gelukszoekers geen 26.000 euro per persoon hoeven te betalen uit die pot....

figuur | 16-04-15 | 17:44

Ah. Vandaar die files vanmiddag!

Oh, had ik het al gezegd? "Bedankt, EU!"

EEnzame SchizofrEEN | 16-04-15 | 17:43

Feynman | 16-04-15 |
Eens genoeg onveilige situaties die pubers duidelijk niet goed kunnen in schatten. We hebben hier plekken waar er jaarlijks ongelukken zijn met fietsers, maar daar staan ze niet.

truusch | 16-04-15 | 17:39

Als gezagsgetrouwe burger juich ik dit toe. Wij houden ons tenslotte graag aan de samen afgesproken regels.

Skunk57 | 16-04-15 | 17:36

@Feynman | 16-04-15 | 17:24
Sterker nog, ik zie ze ook wel eens staan op plekken waar zo lang als die weg er ligt nog nooit een ongeluk is gebeurd. Omdat het gewoon een superveilige weg is, die gewoon uitnodigt om hard te rijden.
In mijn optiek het bewijs dat het ze alleen maar om het geld te doen is.

VanBukkem | 16-04-15 | 17:35

@gebrokenvleugel dus jij rijdt nooit harder dan 130? Ook niet op een haast lege snelweg?

Abu Koop Dan | 16-04-15 | 17:35

In Brussel hebben ze dagelijks natte dromen om de argeloze eurofielen.

Toontje-lager | 16-04-15 | 17:34

Doe gewoon en houdt je aan de snelheid, zo simpel.

gebrokenvleugel | 16-04-15 | 17:34

truusch | 16-04-15 | 17:28
Vervolgens zie je op complexe kruispunten waar de indeling iedere keer weer anders is geen enkel toezicht en genoeg opgeschoten jongeren die eroverheen knallen. De plaatsing is verschoven van maximale veiligheid naar maximale omzet.

Feynman | 16-04-15 | 17:31

Een stel ordinaire struikrovers zijn het. Het volk in dienst van de roverheid, het is een schande.

caspert79 | 16-04-15 | 17:30

Ik denk dat er sprake is van een tikfout en de instantie in kwestie PISTOL heet. Of 'zeikboete' in normaal Nederlands...

Megalomaniak | 16-04-15 | 17:30

Bij een boete altijd voor laten komen
gewoon, omdat het kán en het geld van de Roverheidsbuit naar de uitpuilende schatkist gaat maar in de tijd van de rechtbank
Zand in de raderen mense

Tobi | 16-04-15 | 17:29

Feynman | 16-04-15 | 17:24
Tussen mijn woning en mijn werkplek heb ik er maandag jl. 5 geteld. Twee mobiele langs de snelweg en 3 op de provinciale weg.

Niet grappig, echt niet grappig. Op de terugweg 4, dezelfde vaste en 1 langs de snelweg.

truusch | 16-04-15 | 17:28

Weinig last van gehad, kom net uit Utrecht over de A27, A6 en A7 en Flitsmeister was erg rustig.....
.
Voor de rest kan die hele kutkliek in Brussel de vinketering krijgen maar dat spreekt voor zich!

Fatwabuster | 16-04-15 | 17:25

@roze_bril | 16-04-15 | 17:17

Die heb je hier ook genoeg. Veel woonerven dus stapvoets rijden is mij geleerd, helaas is de praktijk weerbarstig: 40km/u over een bochtig woonerf is hier usance. En dat in een relatief kinderrijke buurt.

Moeten we niet willen dunkt me.

Reinaert | 16-04-15 | 17:25

Klopt ook hier in Noorwegen zijn er overal controles , en als je gepakt word is het heel wat duurder dan in Nederland.

irritatiefactortje | 16-04-15 | 17:24

De helft van die doden zijn voetgangers en fietsers. Waarom zien we ruim driekwart van alle controles op plekken waar beide ontbreken?

Feynman | 16-04-15 | 17:24

Slow down Europe... ik dacht dat ze het over onze economie hadden. Daar doen ze ook al zo'n moeite om het te vertragen.

Zerox | 16-04-15 | 17:21

Oud nieuws Geen Stijl is al lang bekend en stiekem is het al helemaal niet.
speed enforcement marathon vanaf donderdag 06.00
# ontdekking van de week modus

truusch | 16-04-15 | 17:18

@Reinaert | 16-04-15 | 17:13

Helemaal mee eens. Laten ze in woonwijken controleren in de 30 km zones. En dan met name bij speelplaatsen. Want je hebt ze er bij die hun eigen buurt bevuilen.

roze_bril | 16-04-15 | 17:17

@Tostiman | 16-04-15 | 17:10

Dat zal ongetwijfeld. Ik woon nogal landelijk en hier wordt dan ook nooit gecontroleerd. Score van de afgelopen twee weken? Twee dodelijke ongevallen.

Reinaert | 16-04-15 | 17:16

Europa volgt het Nederlandse voorbeeld zullen we maar zeggen.

En als wij hier nou ook eens naar Fins voorbeeld boetes naar draagkracht gaan invoeren, misschien, heel misschien dat ik dan wat langzamer ga rijden. Maar ik beloof niks.

VanBukkem | 16-04-15 | 17:15

A1 in het oosten is behoorlijk druk kwa politie activiteit :/

Abu Koop Dan | 16-04-15 | 17:14

@Eurotokkie | 16-04-15 | 17:04

Hoe akelig het ook klinkt: an sich niet eens zo'n slecht idee - maar dan wel een slimme begrenzer, die ook reageert op (bijvoorbeeld) 30km-wegen. Ik woon toevallig aan zo'n 30km-weg en helaas nodigt die weg uit om 80 te rijden, hetgeen soms behoorlijk gevaarlijke situaties oplevert want het boeltje is nogal onoverzichtelijk.

Ik ben absoluut geen voorstander van betutteling maar soms heiligt het doel de middelen.

Reinaert | 16-04-15 | 17:13

Tostiman | 16-04-15 | 17:08
Ja die gasten zijn niet gek in Brussel , deze snelheidsbegrenzer moet je huren .

Eurotokkie | 16-04-15 | 17:10

@Reinaert | 16-04-15 | 17:06
Ze controleren vast alleen op de snelweg, op plekken waar er nooit iets gebeurd, maar waar je wel lekker kan doorrijden

Tostiman | 16-04-15 | 17:10

Mijn voorkeur? Uit de EU!
Daar wordt Nederland veiliger van!

Flightless bird | 16-04-15 | 17:09

Ik klik zo even de kentekenplaten van Koo$ $p€€ aan mijn auto.

BurgerSpionageNummer | 16-04-15 | 17:09

@Eurotokkie | 16-04-15 | 17:07
2 maar, dat kan socialer, heb je gen kruipruimte? Kunnen er vast wel 10 in.

Tostiman | 16-04-15 | 17:08

@Eurotokkie | 16-04-15 | 17:04
Nee natuurlijk niet, dat levert niets op. Wel een controlle kastje in je auto, waarbij je automatisch een bon krijgt als je iets fout doet. wordt automatisch van je rekening afgeschreven. Makkelijker kunnen we het je niet maken. Is je geld op, stopt je auto

Tostiman | 16-04-15 | 17:08

Tostiman | 16-04-15 | 17:05
Ja goed , ik heb 2 van deze gelukszoekers onder het bed voor 50 Euro per week .

Eurotokkie | 16-04-15 | 17:07

Het is dus *hardeplasserdag* voor de jongens en meisjes (m/v) van de flitsbrigades en uiteraard ook het CJIB. Triest dat het zo moet, haal in plaats daarvan de notoire idioten van de weg en laat de 4km/u te hard rijdende simpele burger met rust - maar nee, dat levert natuurlijk weer niet genoeg op.

Symptoombestrijding, meer is het niet. De oorzaken? Die worden niet aangepakt.

Reinaert | 16-04-15 | 17:06

De laatste Euro centjes moeten eruit geknepen worden om weg te kunnen geven aan het buitenland of aan gelukszoekers. Misschien een idee om alles gratis te maken (bed, brood, dak boven het hoofd), en ons werkende gewoon 25 Euro zakgeld te geven per maand. Of is dat teveel 25 Euro?

Tostiman | 16-04-15 | 17:05

Mijn voorkeur? Autovrije zondag. Elke dag.

vanderjas | 16-04-15 | 17:04

De ultieme droom is natuurlijk een snelheidsbegrenzer
op iedere personenwagen.

Eurotokkie | 16-04-15 | 17:04

In Nederland is het altijd flits marathon. Het zal dus wel niet opvallen.

BasBr | 16-04-15 | 17:03

Wij hebben toch al jaren een 24x365 marathon?

McShamus | 16-04-15 | 17:02

Die paar extra controles valt helemaal niet op tegen de lading flitsers die elke dag al langs de weg staan.

Haatgenerator | 16-04-15 | 17:00

Ik zet de Flitsmeister alvast aan. Bedankt voor de waarschuwwing.

roosvrij | 16-04-15 | 16:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken