Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Knalt het kabinet kapot op bed, bad en brood?

Terwijl de ogen op het aanhoudende Presidiumgepruts tussen Van Miltenburg & Voortman waren gericht, werd in het Torentje voor de tweede dag op rij politieke strijd gevoerd tussen VVD en PvdA over bed, bad & brood. Afgelopen nacht duurde het overleg tot 02u30 en liep het op niks uit. Vanmorgen kreeg de VVD een onverwachte opsteker vanuit de Raad van Europa, die oordeelden dat zij niet gingen oordelen over de Nederlandse aanpak van illegalen en dat het kabinet zelf maar moet beslissen wie er wel of geen bed, bad & brood krijgen. Nou, dan is het simpel: "Wie hier niet mag blijven moet vertrekken of wordt uitgezet", zegt het Regeerakkoord Bruggen Slaan uit oktober 2012 op pagina 30. Maar Diederik heeft nét deze zaterdag beloofd dat de PvdA weer een keihard linkse koers gaat varen, dus die wil niet zomaar uitvoeren waar hij zelf zijn krabbel onder gezet heeft. Laatste nieuws van vanavond is dat de PvdA-delegatie uit het Torentje is weggeglipt voor overleg in eigen kring, en dat de volledige VVD zich verschanst heeft in het kantoor van de MinPres. "Crisissfeertje", luidt het. Bed, bad en brood wordt vanavond buigen, barsten of breken. En in het laatste geval is Van Miltenburg alsnog d'r voorzittershamer kwijt Update 21u21: PvdA-top sust de verwachtingen en smoort de hoop. Update 03u33: Samsom chagrijnig naar huis. Nog geen oplossing. Willen het echter nog steeds geen 'crisis' noemen. Maar dat is het natuurlijk wel.

Reaguursels

Inloggen

Mochten we dit asielzoekersprobleem ooit oplossen(de laatste mop)moeten we dan denken,dat wij er dan zijn?
Ik blijf hier wijzen op ons eigen land,onze domgehouden autochtonen(PvdA,gevolgd door CDA en de restjes), benevens alloch/allahtonen,hier alreeds aanwezig en een generatie gekweekt hebbende en de kruisinkjes,alreeds tussen beide ontstaan.
Onmogelijk om die terug te sturen,maar dan reden destemeer de resterende stroom gelukszoekers per direct stoppen.We hebben er een excuus voor,maar zo werkt dat dus niet.Gaat dat nu echt niet in die Haagsche Schedels?!Zeker wel,maar ze blijven daar denken,dat iedereen gek is!Mislukt,jongens,we zijn nog niet allemaal gek!
In Ned heeft zich idd alreeds dit syncretisme voltrokken,vertaald... rassenversmelting,autochtone meisjes hebben soms graag een stoere crimineel,waarmee niet gezegd is,dat die crimineel een alloch/allahtoon moet zijn.. Maar ze zijn populair hier,die buitenlanders.Geleerd dit door de PvdA,geprojecteerd op ons eigen onbenul.. DENK DAARAAN.Maar,.. juist dat woord CRIMINEEL,hè.En dit is nu niet meer uit te roeien!Ongeacht afkomst,criminelen "halten zusammen"!!!
Dus,het wordt alleen maar NOG moeilijker hier in NED.
Ik zou adviseren,... als het EVEN kan... jonge autochtonen... kom je niet entsprechend aan de bak hier en erger je je,ga dan toch maar liever eens omkijken naar het buitenland.Alhoewel het er momenteel overal niet rooskleurig uitziet.Je bent heus niet racistisch,door dit te doen!Heeft de politiek je alleen maar wijsgemaakt.Naar verluidt zijn er hier sinds 2000 al vele respectabele mensen definitief naar het buitenland gegaan.Autochtonen,maar misschien OOK allochtonen.Die zagen het hier allang niet meer zitten.
Het is bovendien nog steeds zo... wij autochtonen,kunnen soms een bende leren van allochtonen,en dat heeft de laatstgenoemde categorie ontdekt.Die waren allerminst blij,dat zij in dit rotland verzeild raakten.Velen waren teleurgesteld en ja.. ik hoor u al.. rot dan toch weer op naar je eigen land.Maar,dit geldt natuurlijk niet voor die Miele-gelukszoekers,maar wij dienen dus hier onderscheid te maken,ja.. lekker moeilijk,idd.
NEDERLAND,nieteens meer gewaardeerd door veel allochtonen!!! Geeft DAT niet te denken???? Wat zijn wij diep gezonken,en vele Surinamers(weliswaar Rijksgenoten)zullen dit ook beamen,ik ben daar getuige van!
Katten op al die volksverhuizers,maar het probleem ligt in ons eigen land! Amen!

kwanseltje | 17-04-15 | 23:17

Bed Bad Brood Baard Bom Bang

Rest In Privacy | 16-04-15 | 17:10

Update 10.45u. > Speciaal VN rapporteur Philip Alston voor extreme armoede en mensenrechten zegt tegen de NOS (lees NPO: wie anders) dat er al internationale regelgeving is waar Nederland zich aan moet houden.

heteblikzem | 16-04-15 | 14:32

Ik ben al enkele jaren bezig om te emigreren naar de USA (vin dit echt een kudtland worden, maar dat terzijde). Tot nu toe zonder succes. Je komt er niet zomaar binnen. Denk je dat je daar bed , bad en brood krijgt?
Lekker oppleuren die geluksparels.

Waakvlam | 16-04-15 | 11:04

Ik stel voor 0 asielzoekers meer op te nemen totdat de ellende rondom de huidige uitgeprocedeerde kliek is opgelost net alsde 'crisis' in het kabinet rond bed, bad en brood .

Ik hoop dat er een regeling kan komen dat we nog wel ASIELzoekers (Geen gelukzoekers !) opnemen, maar dat deze land van herkomst kunnen aangeven en er ook voor tekenen hier naar terug te keren als het door het IND weer veilig bevonden wordt.

Ook zou een regeling mooi zijn waar het maximale aantal opgenomen asielzoekers wordt bepaald aan de hand van een formule waarin het aantal werkenden in Nederland (en opbrengsten hier uit) min het aantal werklozen (en kosten die wij daar aan hebben).
Zo zouden de pro-asielzoekers (werkschuw links tuig) de asielzoekers het beste helpen door een baan te zoeken en bij te dragen aan de samenleving. Dat is dus als ze daar echt staan voor de asielzoeker en niet om gewoon te schoppen tegen het systeem.

a4p | 16-04-15 | 10:10

Een van de coalitiegenoten wil het kabinet laten ploffen. Is heel makkelijk. Hebben we met het vorig kabinet ook gezien. Met de lang gevestigde partijen inclusief CDA en D'66 moet een keer goed afgerekend worden. D'66 en CDA moeten niet denken dat een rondje oppositie betekent dat het verleden is vergeten.

Canis Ferox | 16-04-15 | 09:44

Het asielprofiel is voor de VVD echt enorm belangrijk in de electorale strijd met de PVV. Toegeven aan de PvdA is daarom niet mogelijk.

witchmaster | 16-04-15 | 09:32

Bad bed brood , nee terwijl Rutte denkt hoe krijg ik de PVV stemmers hier binnen boord ?
Mensen dit is voor de bhune zowel de pvda als de VVD voeren hier een toneel stuk op kunnen wij als volk niet als toneel haak dienen ?

witchmaster | 16-04-15 | 09:16

Dus aan alle jonge reaguurdertjes hier: als jullie tot je 72e Willen werken, een klein pensioentje van niks willen opbouwen en er rond je 50e makkelijk uit gegooid wil worden door je baas blijf vooral VVD, CDA, D'66 stemmen. Dan krijg je na je ontslag geen vergoeding meer en mag je je opgebouwde bezit, ohnee dat heb je dan al niet meer, opeten om tot bijstand af te zakken (dat heet tegen die tijd participatievergoeding moeilijk woord)
Als je dan echt hulpbehoevend bent geworden tegen je 80e moet je buurman of een andere wildvreemde participeren en je luier vrijwillig verschonen. Iedereen draagt zijn of haar eigen verantwoordelijkheid toch? Dat is nog eens mooi bedacht op papier heh?
Ondertussen zit het echte geld bij de happy few, zoals de zorgverzekeraars

penis-aqua-rosA | 16-04-15 | 08:55

een gelukzoeker kost per persoon minstens 26.509 euro per jaar, das €2209 per maand.we krijgen per jaar zo'n 30.000 asielzoekers, dan nog 700 herenigingsgasten per week=35000 per jaar , plus al diegenen die al hebben binnengehaald, hebben urgentie boven eigen volk bij huurwoningen, gratis 7000 inrichtingskosten, en bij al die kosten zijn asieljuristen krijgen 120 euro per uur, vluchtelingenwerk enz. nog niet meegerekend... pvv berekende het op 800 miljoen maar denk eerder in lijn met z'n eigen onderzoek 8 miljard .We kunnen niet de hele wereld binnenhalen en zeker NIET diegenen die wel 15.000 kunnen betalen om met zo'n boot hierna toe te komen, dat zijn niet de echte arme sloebers. In 2004 heb ik al op varadebatplaats en tweevandaag toen, een ander systeem voorgesteld aanvraag voor asiel te doen vanuit (buur)land door procedure voor legale immigrant uit te breiden op consulaten/ambassades, voordeel kost hen niks dus geen mensenhandel, geen advocaat is papieren procedure, gezien 30-70.000 is maar paar procenten meer bij die al lopende procedure, dus kost ons ook niks en kan vluchtelingenwerk,coa,ind, stichtingen e.d. opgeheven worden... en geen bootvluchtelingen of illegalen meer.. want procedure kan enkel in hun (buur)land. Toen in 2004 kreeg ik reacties van buitenlanders/asielzoekers/vluchtelingen en nieuw rechts :-) die ervoor waren, tegen waren groenlinks, pvda aanhangers want was zo zielig... was mijn repliek ja he zielig 70.000 euro vangen voor baan bij vluchtelingwerk over hun en onze rug... is toch van de gekke werken met een systeem waar je 3% toelaat, maar wel 100% binnenlaten, zodat je zit met overgebleven 97% en dat noem je dan een "legale" illegaal... proest

Ceesboogaart | 16-04-15 | 08:48

van Milfenburg, het Voortmens, Holvat, Grote Lachende Leider en binnenkort wellicht Bram Mosterdfiets.
Ja, het wordt weer leuk in Nederland.....

gamlakuk | 16-04-15 | 08:30

En wat er nu bezig is is toneelstukje de PVDA die na enorm zetelverlies en intern beraad heeft besloten om voor de aanstaande verkeizingen zich weer wat linkser op te stellen, omdat ze anders straks niet meer bestaan.
En @penis-aquarosA typefoutje in bovenstaandr tegel het is privatisering

penis-aqua-rosA | 16-04-15 | 08:20

Wat is de PvdA toch asociaal en arrogant. Geld willen jatten om het aan een groep uit te geven die daar totaal geen enkel recht op heeft. Zet een goed doel op waar iedereen zelf bij kan bepalen hoeveel hij aan die onzin uit geeft. Daarbij moet opvang nog altijd gewoon in de regio. Niemand, maar dan ook werkelijk niemand die hier uit vrijwillige zin heen komt (er is ook een groep die terecht dan wel onterecht hierheen gedelegeerd word) is hier puur omdat hij zijn land ontvlucht. Het is op z’n minst altijd met een dubbele agenda. In een land als de VS met vrijwel geen sociaal stelsel zal het voor de American dream zijn (en dat is precies wat je wilt) maar in Nederland zal die dubbele agenda meestal toch vooral het ‘gratis’ geld zijn. Als jij je eigen land moet ontvluchten gaan jij niet toevallig naar een land bijna aan de andere kant van de wereld (bij wijze van spreken). Zo werkt het nou eenmaal niet.

Een sociaal stelsel betekend dat je streng moet zijn op immigratie (en daar valt asiel onder), wil je niet streng zijn op immigratie dan moet je geen sociaal stelsel willen. Probeer je het beide dan maak je het beide kapot te nadelen van de gene die het hebben opgebouwd / overeind proberen te houden. Bah bah, wat is de PvdA toch smerig. En dat omdat ze hopen op deze manier weer wat stemmen te krijgen. (wat natuurlijk niet zo is)

DerUnterMensch | 16-04-15 | 08:19

Het gros van de reaguurders geeft de PVDA de schuld van het beleid de afgelopen jaren.
Als er iets te verwijten valt aan de PVDA is het dat ze alleen maar hebben gebukt voor de VVD want het beleid is hartstikke rechts, iets dat de meeste reaguurders hier omarmen.
Denk aan de zorg privatiseering, versoepeling ontslagrecht, verdwijnen en uitjleden cao's, zzp'ers en uitzendkrachten aanmoedigen, uitkleden en besparen op pensioenen, langer werken straks tot 72. (Dan pas aow ivm leeftijdsverwachtingsregel) etc etc
Lezen jullie geen kranten ofzo, dit komt allemaal uit de koker van de VVD en de zwakke verrechtse PVDA

penis-aqua-rosA | 16-04-15 | 08:12

Wat zouden ze vandaag kunnen bespreken wat ze gisteren niet hebben kunnen bespreken?

Ik begrijp de PvdA werkelijk niet.
1. Mensen in nood helpen? Zeker, met beleid en liefst in de regio.
2. Mensen die asiel aanvragen, opvangen, begeleiden en zorgvuldig behandelen? Ja, moet!
3. Mensen die asiel ook echt nodig hebben, netjes behandelen en een plaats geven in onze samenleving? Ja, hoort bij onze schuldcultuur.
4. Gelukszoekers die misbruik proberen te maken van onze asielregeling, belonen met allerhande faciliteiten? Driewerf neen, deze mensen vallen onder de verantwoordelijkheid van de regering van het land van herkomst. Hooguit een paar weken bed, bad en brood voor zover redelijk is om de terugkeer te regelen.

Als mijn dochtertje in de wijk naast die van ons het leven beter toeschijnt en ze besluit een nozem uit de buurt haar spaarpot te geven om haar over het hek te hijsen van een een mooie villa met zwembad in de tuin... Denk je dat het in die villa wonende gezin haar voetstoots zal omarmen als nieuw gezinslid? Of gaan ze er voor zorgen dat de ouders worden opgespoord opdat die hun dochter weer terug halen?

Hoe je in de tijd van constateren van de anomalie tot het verwijderen ervan met het haar omgaat, dat is misschien onderwerp van discussie en een kwestie van smaak. Zet je haar in de keuken en biedt je glas limonade aan? Of bel je gelijk de politie?

De verwarde man | 16-04-15 | 07:55

Ziet ik nou John Williams " Help mijn man is politicus " op de foto ?

RigorMortis | 16-04-15 | 07:48

Over een dag besluit het Kabinet tot het aller,aller,aller, aller, Allerlaatste, nee echt, het Allerlaatste Pardon. Hét Pardon dat alle voorgaande allerlaatste pardons overbodig maakt.

Valt het op? Zodra het rokjesdag is geweest worden de uitgeprocedeerden uit hun onderkomen gezet. Mooi weer. Moet kunnen. Wie verzint zoiets?

ristretto | 16-04-15 | 07:39

Fijn om te constateren: Eberhard heeft bed, bad en brood voor iedereen klaarstaan. Maken de uitgeprocedeerden daar gebruik van? Lost het iets op? Nee. Het blijft drammen, drammen, drammen.

ristretto | 16-04-15 | 07:33

Nee, geen standbeeld voor Janmaat. De man was een racist. Hij beledigde iedereen die een andere huidskleur of afkomst had. Je mag best scherp discussiëren maar echt rascistisch? Nee.

Overigens ligt het niet aan de oplossingen of wetten. Die waren er altijd al. Het gaat om het lef om uit te voeren wat je afgesproken hebt.

ristretto | 16-04-15 | 07:30

Nieuwe verkiezingen zijn niet realistisch, beide partijen staan slecht in de peilingen, echter lijkt zowel PvdA als VVD, weer met kiezers bedrog bezig tja je weet maar nooit, misschien komtvde 1000 eurie van rutte weer op de agenda of het kwartje van kok......!

NB-Stb | 16-04-15 | 07:25

Een Haestens, jacuzzi en warme croissants graag.
En wel meteen.

Banno22 | 16-04-15 | 06:56

Ik kom net uit bed. Ga in bad. Check het nieuws en De GS. Smeer brood.

Vraag: heeft zo'n BBB wel wifi?

Driewerf Hoezee | 16-04-15 | 06:43

Rot toch op PVVDA kliek!
En al dat gelul dat een kabinetscrisis niks oplost!
Laat ons gvd STEMMEN!
En als we dan weer zo stom zijn om de PVVDA aan een meerderheid te helpen is dat dan onze eigen schuld en moeten wij niet meer klagen!
Maarrrr stemmen voor de Tweede Kamer, b.v. media September 2015, is een uitgelezen gelegenheid voor de Nederlander om zowel de PvdA almede ook de VVD een ongelooflijk grote stembus nederlaag te bezorgen.
Want alle pols sinds September 2012 Wijzen uit dat Drie kwart (3/4) van de Nederlandse bevolking deze PVVDA kliek NIET priimpt.

kippevlees | 16-04-15 | 05:21

Bekende taktiek van soepsidie socialisten ; achteruit onderhandelen à la Ad Melkert😈

halve pinda | 16-04-15 | 05:20

Wensdenkende GeenStijl.

Het kabinet valt pas wanneer het verantwoording moet nemen en eenduidig beleid moet gaan uitvoeren.
Bv. Bij failliet gaan van Griekenland.
Bij de grote aardbeving in Groningen
Bij het toekomstige lekken rond mh-17.
En dan GeenStijl, wat dan hetzelfde geouwehoer en gelabbekak in een andere constellatie.
Wat is het voordeel als dit kut kabinet verdwijnt en je krijgt hetzelfde terug?

diddley2 | 16-04-15 | 03:40

Bed, bad, brood?

Pfff... In Den Haag heet dat: Glas, Plas, Was.

Stormageddon | 16-04-15 | 02:35

-weggejorist-

CrapoTheGreat | 16-04-15 | 02:04

En dan te bedenken dat op dit moment in Durban, Zuid-Afrika, de bevolking daar buitenlanders op dit moment nog net niet letterlijk de grens overslaan omdat ze de banen zouden weg stelen. En wij bakkeleien nog steeds over of we mensen waarvan we hebben besloten dat ze geen recht hebben op asiel wel of geen basis voorzieningen moeten bieden. Ik wil hiermee niet zeggen dat wij illegalen de grens over moeten rammen in de letterlijke zin, toch geeft het wel wat aan, we zijn hier erg soft denk ik. Waarom we dit kabinet nog niet de tent uit hebben gejaagd met hooivorken, pek en veren? Wat is dat toch dat sommigen het onderscheid tussen een asielzoeker en een illegaal niet meer willen zien? Je kunt het oneens zijn met de wijze waarop asiel verleend wordt, het verloop van de procedure en zelfs de reden waarom een asiel aanvraag word afgewezen. Kortom over het asielbeleid. Maar over de aanpak van iemand die ergens illegaal verblijft zou je het allemaal eens moeten zijn denk ik. Das of opsluiten als iemand niet terug kan of niet wil meewerken en dus bed bad brood dak maar dan verplicht of een retourticket betalen.

saidnowomanever | 16-04-15 | 01:17

H. Caulfield | 15-04-15 | 23:18
En ja, er zijn grenzen. Ook aan de hoeveelheid mensen op een vierkante kilometer.

Volgens de PvdA kan je hier makkelijk 1 buitenlander per 12 m2 kwijt.

politiek.thepostonline.nl/2014/03/13/p...

1 km2 is 1.000.000 m2
Per buitenlander 12 m2
Max. aantal buitenlanders per km2 = 83.333
Nederland 41.526 km2
Water -/- 20%
Land 33.221 km2 x 83.333 = 2.768.416.667
Oftewel 2,77 miljard buitenlanders.
Wordt gezellie zo.

Die rekentoets is toch zo gek nog niet, daar hoef je maar een 4,5 voor te halen.

Bierosaurus | 16-04-15 | 00:20

Jetstream | 15-04-15 | 22:34

Ik stopte er drie jaar geleden al mee, zonder uitkering of enig moeten vreet ik mijn spaargeld liever zelf op, dan het weg te laten belasten.
Voor iedereen het beste ga werken op niveau dat je net genoeg hebt en maak plezier je weet nooit hoelang je hier nog een normaal leven kunt hebben.

gebrokenvleugel | 16-04-15 | 00:03

Oke, wie legt het me uit?
Bejaarden, huurders, studenten, chronisch zieken, flexwerkers etc.: iedereen kan van de PvdA de vinkentering krijgen. Maar voor uitgeprocedeerde asielzoekers gaan ineens alle alarmbellen af. Terwijl dat de doorsnee kiezer dus geen.ene.hol. interesseert.

wapster | 16-04-15 | 00:01

OT: ik had het niet gedacht (lees maar ^ , lol), maar het wordt dus echt nog nachtwerk. Misschien heb ik het onderschat, maar ge zult zien: ze komen er samen 'sterker' uit. *walgt*

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 23:59

@Piet Karbiet | 15-04-15 | 23:31
Het gaat hier goed, maar twee drummerTs is doorgaans helemaal kudt...

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 23:56

het is natuurlijk ontzettend misleidend om te spreken van boot"vluchtelingen". De meesten, zo niet allen zijn ge helemaal geen vluchtelingen en komen hier grootsmoelig hun geluk af te dwingen.

Als dat in het huidig tempo doorgaan dan krijgt de EU 1,5 miljoen mensen jaarlijks aan gelukzoekers binnen.
Die aantalllen zijn voor de rijkere landen niet -absoluut niet-verder op te vangen.Dat wordt clashende chaos
Dus gaat de EU hiermee stoppen.. oppikken en direct weer terugzetten met een tattoo als afwijzing of staat een dwangpolitiek voor bij verspreiding.. met chip.Want de boel belazeren is bij gelukzoekers heel gewoon,routine.
Armoede cultuur= alles geoorloofd..(belazeren, bestelen, oplichten.. you name it.Leer het me kennen..!)

IND, asielprocedures, advocaten op dat terrein en rechtszittngen --de hele asielprocedure met de bureaucratie kun je dan afschaffen,,Niemand gaat terug, grote smoelen verkopen, eisen, vervelend doen.
Ze zijn gekomen met het idee dat hier overal voor hen gezorgd.Onderdak, eten,zakgeld,bad en bed,,kostje gekocht, nooit meer werken.. meteen met pensioen.. dit is de EU.. prima toch..
Die reclame moeten we eens laten vallen.. Het EU apparaat moet echt eens realiteitsbesef bijgebracht worden en geef hen bij de rekening maar van de miljarden die dat gaat kosten..(zijn ze meteen nuchter.. alleen voor geld worden ze daar wakker)

Iedereen zonder papieren meteen so wie terugbrengen naar plaats van herkomst/vertrek ( na tattoo van afwijzing)Dit soort geintjes hoeven wij ook niet uit te halen in Afrikaanse landen
Moeten we zelf ook niet willen

4609 | 15-04-15 | 23:35

De PvdAchterlijken proberen zieltjes te winnen; helaas heeft de partij geen ziel; nut ; of Functie
Dus Samsom rot op

TheNox | 15-04-15 | 23:32

@kicktherabbit: het is een oproep aan de politiek. Geen burger bindt zo'n uitgeprocedeerde asielzoeker onder z'n snelbinder om hem de grens over te zetten. En ja, er zijn grenzen. Ook aan de hoeveelheid mensen op een vierkante kilometer. Of het percentage inwoners dat niks bijdraagt aan een samenleving.

H. Caulfield | 15-04-15 | 23:18

TuurlijkNiet | 15-04-15 | 20:49
je zegt Rotte?

ZZP-er | 15-04-15 | 23:11

kicktherabbit | 15-04-15 | 22:55

Je kan mensen niet kwalijk nemen dat ze van het systeem gebruik maken. En als je het er niet mee eens bent, dan moet je het systeem aanpakken.
De grootste schreeuwers hebben wel allemaal dusdanig gestemd dat het systeem nog steeds fier overeind blijft staan. Als ik daar zou wonen, en ik zou mijn gezin niet meer kunnen onderhouden, en ik hoor dat je hier alles krijgt als je maar zorgt dat je er komt, dan kruip ik hier desnoods naar toe op mijn blote knieën.

Daarnaast is het ridicuul dat een politiek vluchteling die nog de keus heeft zijn grote smoel wel of niet te houden, en er voor kiest dat niet te doen, hier wel de A status krijgt.
Terwijl iemand die niet te eten heeft en de hongerdood dreigt te sterven, geen enkele keus heeft, maar hier wel als een paria wordt beschouwd.

Bierosaurus | 15-04-15 | 23:08

Indoneesje | 15-04-15 | 20:46
Ten eerste heb ik geen ruimte en ten tweede betaal ik meer dan genoeg belasting wat ze daar van mij voor mogen gebruiken. Je gaat toch ook niet aan een VVD'er vragen of hij een JSF in zijn tuin gaat zetten of wel dan? Gaat gewoon om primaire levensbehoeften van mensen. Alles beter dan bij ons op straat maar daar heb jij natuurlijk geen last van dus is het makkelijk praten.
.
Godsammekraken | 15-04-15 | 20:39
Ja, tuurlijk, we gaan als land zijnde vluchtelingen smokkelen door Europa. Zullen onze vrienden leuk vinden. Echt, hier heeft dus ook niemand een goede oplossing. Het feit is dat ze ons land niet uit kunnen, net als dat Irak niet zomaar wildvreemde mensen naar Nederland kan sturen. En de oplossing is niet om ze over straat te laten zwerven. Ik snap werkelijk niet wat er met de oude oplossingen mis was, gewoon zolang in oude gevangenissen e.d. zetten. In ieder geval bij elkaar, met een dak boven hun hoofd waar vrijwilligers (en dat zijn er genoeg) ze kunnen helpen. Opgelost, niemand heeft er last van.
.
Waar komt die haat vandaan tegenover mensen die landen als Irak, Afghanistan en Syrië ontvluchten? Ik had echt precies hetzelfde gedaan en genoeg voorouders hebben in de vorige eeuw ook Europa ontvlucht toen het hier mis ging. Hoe kun je dat mensen nu weer kwalijk nemen? Beter leef je je uit op de politiek als de oplossingen je niet aanstaan maar toch niet op deze mensen?!?!?! We zouden allemaal hetzelfde doen.

kicktherabbit | 15-04-15 | 22:55

Ah nog een zorgdebat bezig, never mind.

harbi | 15-04-15 | 22:53

(c)ZWITSUL | 15-04-15 | 22:44
Klopt. Zat vanavond de tv te kijken. Het is een soort Cirque de Soleil aan het worden van rondtrekkende zwarte zieligen. Alleen, waar het Cirque de Soleil bewondering afdwingt, wekken die gelukszoekers alleen maar afkeer. Zelfs Eberhard van de Laan heeft ze door. Ze willen geen bed, bad en brood, maar een verblijfsvergunning. Het is Nederland op zijn kop: mensen die hier niet mogen zijn gaan zelf bepalen wat ze willen en eisen stellen.

Graaf van Egmont | 15-04-15 | 22:49

Nou het zal allemaal wel, Harry21 moet morgen weer om 6:00 uit Bed, en 6:16 Brood smeren, aan het werk zodat er misschien over 5 jaar ooit een Bad in zijn badkamer staat.

Slaap lekker.

harry21 | 15-04-15 | 22:44

Maar je laat niemand creperen in Nederland. Punt.
Spinal Fap | 15-04-15 | 22:14

de uitgeprocedeerden weigeren gemeentehulp.. en weigeren te vertrekken.
geen enkel medelijden met dat reizende theatergezelschap met eigen managers, voorlichters, fotografen en advocaten.
alleen die voorstelling.. daar kijkt geen hond meer naar.. ieder jaar hetzelfde vervelende bedelstuk.

(c)ZWITSUL | 15-04-15 | 22:44

Jetstream | 15-04-15 | 22:34

Reken uit je winst man.. Meer vrijheid en tijd voor jezelf en dan ook bepaalde toeslagen toegekend krijgen, waardoor je op het zelfde salarishoogte uitkomt.

Dr. Frambozenjam | 15-04-15 | 22:42

Npo-politiek blijft de plenaire zaal maar livestreamen, zouden zij het draaiboek soms al hebben mogen inzien? nos.nl/livestream/npo-politiek

harbi | 15-04-15 | 22:40

Als de VVD het kabinet wil laten vallen is dit het moment en het goede onderwerp.
PvdA is enorm verzwakt in de eerste kamer. Een meerderheid VVD/D66/CDA gloort.
Alle belangrijke wetten zijn de eerste kamer al doorgejast.
En ze willen het laten vallen dus het zou me bevreemden als het niet gebeurd.
Verkiezingen, PvdA weer een nieuw poppetje, en dan eens kijken wat het stemvee gaat doen.
Het belachelijke wedstrijdje tussen PvdA en VVD wie grootste gaat worden en hou de VVD of PvdA uit het torentje krijgen we in ieder geval niet meer.

bakoenin | 15-04-15 | 22:39

Ik heb voor mij zelf al een oplossing gedaan ik ga in plaats van 5 dagen nog maar 3 dagen in de week werken , omdat ik het zat ben na 40 jaar werk om nog te investeren in dit land !! dan pak ik liever zelf mijn vrijheid en als de andere 4 miljoen werkende dit ook gaan doen dan is er geen geld meer voor de zieligheid industrie , als er hier niets valt te halen zijn ze zo weg vraag maar aan Rusland of Ukraine .

Jetstream | 15-04-15 | 22:34

@Koonkluk Huis | 15-04-15 | 22:25
Ach de VVD is net zo verantwoordelijk alsdan een PvdA, CDA, GroenLinks, D66, CU.
Ze hebben er allemaal mee ingestemd. Ook met de huidige EU-wetten waardoor ze nu zogenaamd niets kunnen doen. PVV heeft nog geen regeringsverantwoordelijkheid gehad. Als Geert slim is houdt hij dat zo.

atheïstisch stemvee | 15-04-15 | 22:31

@Dhr. de Wit
Wat een bizar en schaamteloos interview met Janmaat zeg van die VPRO " Journalisten ", die hebben duidelijk het handboek " ondervragen voor gevorderden " van Roland Freisler als handleiding gebruikt .

Castor12 | 15-04-15 | 22:29

De vreemdelingenadvocaten allemaal linkschen! asielzoekers uitgeprocedeerd bij de hoge raad op grond van vluchtelingstatus, dan procedure/aanvraag indienen op grond medisch gronden, na vele jaren afgewezen, aanvraag indienen op grond van mensensmokkel/handel. De vreemdelingenadvocaten zijn des duivels. Niet om het ideaal, maar om eigen gewin cq. de lach hihi(middelvinger naar wetten) met een whisky voor de openhaard.

Dr. Frambozenjam | 15-04-15 | 22:27

Op pagina 30 van het regeerakkoord staat ook:
.
"Bij het immigratiebeleid zal rekening gehouden worden met de draagkracht van de samenleving."
.
Daar hebben ze in de gauwigheid vast overheen gelezen...

Jan Toeternuitje | 15-04-15 | 22:26

Als de VVD geen voet bij stuk houdt stem ik de volgende keer op Wilders.

Koonkluk Huis | 15-04-15 | 22:25

J.R. Thorbecke | 15-04-15 | 22:13
Het is dan ook niet een echt gemakkelijk systeem. Senaat 2011: CDA 24.260 stemmen 14,61% 11 Senatoren.
Kamer 2012: 1.281.886 stemmen 13,61% 21 Kamerleden.

Maar het systeem heeft wel degelijk een bias naar grotere landelijke partijen door afronden en opkomstcorrectie, lokale partijen die aansluiting zoeken en een hogere kiesdrempel. Maar dan zit je in procenten, niet een veelvoud van.

Feynman | 15-04-15 | 22:20

@Spinal Fap | 15-04-15 | 22:14
Ik snap u. Maar ongetwijfeld niemand hier is voor creperen.

Helaas zijn we bekend met: opvang betekent het failliet van het vreemdelingenbeleid en lokt meer mensen, waaronder veel gelukszoekers. Dat is chaos en bovendien oneerlijk: de echte vluchteling heeft daar geen profijt van zegmaar.

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 22:18

Ik begrijp er geen zak van ? uitgeprocedeerde kan ook gewoon zonder dat iemand het weet het land uitgetieft worden en geen haan die er naar kraait !!

Jetstream | 15-04-15 | 22:15

Is paleis Soestdijk al opengesteld voor de huisvesting van vele honderden asielzoekers?
En het Loo?
Drakenstein welicht?
Paleis op de dam kan ook.
Onze door het hele volk slaafs en zonder morren aanbeden koninklijke elitaire personen dienen hier toch het goede voorbeeld te geven.
Tòch?

Dostranamus | 15-04-15 | 22:14

Hmm, pvda smoort de hoop? 2de pardonregeling? waardoor dit weer een aanzuigingskracht bewerkt van asielzoekers. Waardoor de terugkeer van uitgeprocedeerde illegalen stagneert? en bij dreiging van uitzetting van uitgeprocedeerden pardonregeling 3? vicieuze cirkel?

repub.eur.nl/pub/77321/

Dr. Frambozenjam | 15-04-15 | 22:14

Ik ben geen linkse bomenknuffelaar, noch idealist of oogkleppenburger. Niettemin vind ik het reactionaire gehalte in de reaguursels alhier zorgwekkend. Ik vraag me af hoeveel mensen op Geenstijl persoonlijk een asielzoeker kennen. En inderdaad: eenmaal uitgeprocedeerd moet je je eigen spelregels handhaven. Maar je laat niemand creperen in Nederland. Punt.

Spinal Fap | 15-04-15 | 22:14

Feynman | 15-04-15 | 22:11
Wat een flater, excuus. Dacht dat daarom CDA het altijd zo goed deed voor EK, maar nee dus.

Rest In Privacy | 15-04-15 | 22:13

J.R. Thorbecke | 15-04-15 | 21:59
Zuid Holland, 3600 000 inwoners / 55 leden / 655 waarde per stem = 99,93 inwoners nodig voor een stemwaardepunt Eerste Kamer.
Zeeland, 380.717 inwoners / 39 leden / 98 waarde per stem = 99,61 inwoners nodig voor een stemwaardepunt Eerste Kamer.
Wat je voorstelt is derhalve al voor 99,7% geregeld in de Kieswet. Dichterbij kom je toch niet omdat je niet beschikt over exacte aantallen inwoners.

Zie ook: "De leden van Provinciale Staten, zoals gekozen bij de Provinciale Statenverkiezingen van 2015, kiezen de leden van de Eerste Kamer. Ze komen daartoe op 26 mei 2015 per provincie in vergadering bijeen. De leden van Provinciale Staten brengen een gewogen stem uit, om recht te doen aan het aantal inwoners dat ze vertegenwoordigen. De waarde van een stem wordt berekend door het inwonertal van een provincie te delen door het aantal leden van Provinciale Staten van de betreffende provincie. De uitkomst hiervan wordt gedeeld door 100 en afgerond op het dichtstbijzijnde gehele getal. Het inwonertal is het aantal inwoners van een provincie per 1 januari 2015, zoals berekend en gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek." uit je eigen bron.

Wat wel een leuk effect is, stel in de ene helft van Nederland gaat bijna niemand stemmen, in de andere helft bijna iedereen. De Tweede Kamer is dan gevuld door de mening van die eerste helft van Nederland, terwijl voor de Eerste Kamer wel een afspiegeling geeft van de mening van heel Nederland, door in de helft van wegblijvend Nederland een enorme doorslaggevende kracht te geven.

Feynman | 15-04-15 | 22:11

@Dirk de Zadelsnuiver | 15-04-15 | 21:53

Graag gedaan.
Inderdaad, helaas postuum maar deze man is kapot gemaakt, murw gebeukt door de politieke elite en de aan hun gelieerde extreemlinkse criminelen.
Anno 2015 is er helaas nog weinig veranderd.

Desmoulins | 15-04-15 | 22:10

@J.R. Thorbecke | 15-04-15 | 21:50
Wat zijn volgens jou die redenen? Bovenstaande zuig ik ook maar uit mijn duim.

Godsammekraken | 15-04-15 | 22:09

Hebben deze muppets wel door wat hun rol is? Ik geloof van niet. Aanschouw de 'ontzichtbare corruptie' van het Nederlands pluche muppets. Geen touw aan vast te knopen. Bewijzen keer op keer gebrek aan visie. Standpunten hebben zij ook al niet. Verandert vaker per seconde dan een vrouw haar emoties schommelen. Ongeloofwaardig dus. En Mark 'master(smile)mind' Rutte heeft weer zijn daad gedaan. Dat moet ik hem wel nageven.

Rutte is zo gedreven zijn rit uit te zitten dat ik mij afvraag wat Rutte is aangeboden. Geweldige aanbieding want gedreven ervoor is hij wel. Dat politiek allang niet meer betrokken is met burgers was ook al duidelijk. Alleen het gaat voor het verschil dit keer niet eens over burgers maar (tot) ongewenste vreemdelingen verklaarde figuren.

Ah... laat ook maar. Ben daar vrij hard in en heb geen zin in het trol team. Gewoon opzouten. Rot figuren met hun 'white knight' syndroom. * teiltje grijpen doet *

Vageling | 15-04-15 | 22:06

In het kwartetspel van de coalitievorming heeft de pvda steeds de verkeerde kaart getrokken. Er is geen enkel punt te noemen dat hun achterban tevreden stelt. En als ze een punt hadden is dat zo ver uitgekleed dat het niets meer voorstelt of averechts werkt (zie Ascher). Credits gaan naar de VVD, die hun achterban ook bedrogen heeft, maar in het neoliberale klimaat de schijn voor zich heeft. Daarnaast bloeien onder de boom Samsom geen bloemen meer. Het is geregisseerd jaknikken en wie tegen is kan opdonderen.

rarity | 15-04-15 | 22:04

Tel Aziaat | 15-04-15 | 21:56

Ik moet het doen met bed/douche/brood en asielzoekers moeten zo nodig een ligbad.
Het is ook niet gauw goed.
De smart tv mag zeker ook niet kleiner dan 47 inch zijn.

Bierosaurus | 15-04-15 | 22:03

Wat valt er te 'overleggen'. Die mannen kunnen ook echt alleen maar moeilijk denken lijkt wel. Kunnen we eigenlijk niet de gehele regering voor de rechter slepen wegens onwetmatig handelen? Als het nalatigheid mbt het klimaat betreft kan het toch ook?

CrapoTheGreat | 15-04-15 | 22:02

de PvdA is zich in een onmogelijke positie aan het manoevreren, de verschillen tussen 'armm' en rijk zijn nog nooit zo groot geweest, het gegraai gaat op alle niveau's gewoon door en EU PvdA'er Dijsselbloem zet zijn handtekening en geeft honderden miljoenen naheffing zomaar even weg aan Brussel (de onderste steen!).
Dan wordt het straks in de oppositie heel moeilijk en ongeloofwaardig om daar ineens allemaal tegen te zijn .. die met flair verdedigde rechtse standpunten.

(c)ZWITSUL | 15-04-15 | 22:00

Feynman | 15-04-15 | 21:51
Wellicht iets voor een topic: nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Kamerverk...

Stem uit Zeeland telt 6,5 keer zo zwaar als stem uit Zuid-Holland. Dus als je in Goeree-Overflakkee woont dan telt je stem 6,5 keer minder zwaar dan als je in Zuid-Beveland woont. Aangezien EK net zo belangrijk aan het raken is als TK door de politisering, hoe eerlijk is dat?

Rest In Privacy | 15-04-15 | 21:59

@Dirk de Zadelsnuiver | 15-04-15 | 21:53
Geheel mee eens! Janmaat had het goed gezien. Ze zetten hem altijd neer als een domme racist, maar hij was zeer intelligent en liet zich niet onder de tafel framen, getuige ook dit legendarische interview:
weblogs.vpro.nl/radioarchief/2008/08/2...

Dhr. de Wit | 15-04-15 | 21:56

@harry21 | 15-04-15 | 21:51

Inderdaad...
Geen #bedbadbrood voor nieuwkomers als het eigen volk het nog steeds aan 1 van die drie dingen ontbreekt.

Tel Aziaat | 15-04-15 | 21:56

De enige redding voor doe PvdA is uit het kabinet stappen , als je de historie kijkt van dat rode gedrocht dan is het elke maal als de nood aan de man is zij het bijltje erbij neer legt.
maar zelfs hier voor is die vuile kale rat de bang voor , een nieuwe vrouw kost immers meer duiten dus plakken blijven aan het pluche

witchmaster | 15-04-15 | 21:56

Dirk de Zadelsnuiver | 15-04-15 | 21:53
Janmaat verdient een standbeeld.

Rest In Privacy | 15-04-15 | 21:53

Is het niet onmenselijk, om de ene vluchteling die Nederland wel bereikt anders te behandelen dan de vluchteling die Nederland niet bereikt? Weer hergroeperen die hap in het land van herkomst of bij een land van herkomst in de buurt. Geen discriminatie meer. #TK2015

Rest In Privacy | 15-04-15 | 21:53

Misschien heeft GasMin Kamp nog wat beschutte ruimte voor onze illegale oproerkraaiers over, die lege gaskoepels zijn toch best duurzaam vol op te vangen?

F. von Zeikhoven | 15-04-15 | 21:53

-weggejorist-

Dirk de Zadelsnuiver | 15-04-15 | 21:53

@Godsammekraken | 15-04-15 | 21:48
In die zin: de PvdA kan best nog eens profijt gaan hebben van een klapkabinet. Ook al zouden de peilingen daar iets ander van vinden.

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 21:52

@algoritmos | 15-04-15 | 21:48
Ja doei. Binen de kortste keren hebben we een zee aan gesloten inrichtingen, omdat het helaas daar nog altijd beter is dan in, pakweg, Somalië.
Gewoon niet van het vliegtuig zonder geldige documenten. Geen paspoort? Retour afzender. Vluchtelingen my ass.

atheïstisch stemvee | 15-04-15 | 21:51

Ze hebben het al doorgebeld, de volgende boot komt er aan.

doskabouter | 15-04-15 | 21:51

J.R. Thorbecke | 15-04-15 | 21:47
Helder, eerste kamer heeft zoveel restzetelellende en achterkamertjespolitiek dat ik me nog niet gewaagd had aan een voorspelling.

Feynman | 15-04-15 | 21:51

Ik heb wel een Bed, maar een Bad heb ik niet (alleen een lullige douche). Brood heb ik meestal wel, al zijn na 18:00 vaak wel de verse broden op en heb ik de volgende dag dus altijd ietswat oud brood.

harry21 | 15-04-15 | 21:51

Godsammekraken | 15-04-15 | 21:48
Beide partijen hebben redenen om nieuwe verkiezingen te willen. Dat was voorheen altijd anders. Ik kan mezelf nu onnodig aan het blijmaken zijn, maar ik geloof er in!

#TK2015

Rest In Privacy | 15-04-15 | 21:50

Ik weet een oplossing; net zoals in 1985 nieuwkomers stemrecht geven, maar dan meteen aan alle illegalen van de wereld. En i.p.v. bij analfabeten een vinger in de inkt, waterverf gebruiken. Nat zijn ze toch al. Dan krijgt de PvdA 99% van de stemmen.

Piet Karbiet | 15-04-15 | 21:49

Als we nou eens ophouden met ze te leren hoe ze in de woestijn toch lekkere bloembollen kunnen telen zelf, gaan ze onderweg hierheen op de vlucht na een bloedig neergeslagen bloembollenoproer vanzelf eerder deaud van de geeuwhonger, en lost het probleem zichzelf wel op voordat wij er hier mee zitten. Zegt Großvati von Zeikhoven altijd. 'Machten wir damahls in Holland auch, gäbe es nur nicht diese scheiß Fall Manna'...

F. von Zeikhoven | 15-04-15 | 21:49

@Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 21:16
Voor Didi geldt "the only way is up". Hem is te verstaan gegeven hardball te spelen. Als hij zijn zin krijgt mag hij blijven van de partijmastodonten. Zoniet dan wordt hij vervangen door een partijleider die het alleen nog maar voor de wind kan gaan in de peilingen en dus met een sterk imago aan de volgende verkiezingen begint.

Godsammekraken | 15-04-15 | 21:48

Ok, De Meest Eenvoudige Oplossing: stel illegaliteit strafbaar. We pakken ze allemaal op, stoppen in de cel (dak, bed) en geven ze te eten (brood). En zodra we er genoeg hebben verzameld allemaal op het vliegtuig naar Verweggië.

Hebben die lui #bedbadenbrood en wij zijn ze kwijt.

Geen dank!

algoritmos | 15-04-15 | 21:48

De Oranjes hebben vast wel ergens een hut met wat grond waar die "ontheemden" heen kunnen. Paar tentjes in de paleistuin, hup opgelost. Tevens goed voor de PR.

Dhr. de Wit | 15-04-15 | 21:47

Alleen HUURVERLAGINGEN kan de pvda nog redden.

meneer Q | 15-04-15 | 21:47

Feynman | 15-04-15 | 21:40
Eerste kamer. Althans, als de mensen het juiste vakje kunnen inkleuren. Deze drie partijen komen een heel eind. De politieke realiteit na zoveel mei is dat het een puinhoop wordt in de EK zonder CDA & D66.

Rest In Privacy | 15-04-15 | 21:47

@QBert | 15-04-15 | 21:45
Ik zeg dat er gewoonweg niets te kiezen valt. Nu jij weer.

atheïstisch stemvee | 15-04-15 | 21:47

Wat valt er te 'overleggen'. Die mannen kunnen ook echt alleen maar moeilijk denken lijkt wel. Kunnen we eigenlijk niet de gehele regering voor de rechter slepen wegens onwermatig handelen?

CrapoTheGreat | 15-04-15 | 21:47

Godsammekraken | 15-04-15 | 20:33
Een afspraak met een socialist is het papier niet waard waarop het geschreven staat.
Het papier is zelfs niet waard om je reedt aan af te vegen.

Graaf van Egmont | 15-04-15 | 21:45

@atheïstisch stemvee | 15-04-15 | 21:43

Nederland wordt gegijzeld door te veel linkse kiezers.
Dat is helaas ook democratie.
Het volk krijgt ... wat het verdiend.

QBert | 15-04-15 | 21:45

Zolang Ladyboy Rutte en Plakker Samsom ermee wegkomen overal een doofpot van te maken zal dit soort akkefietjes niet ophouden. Het zijn alletwee lafaards.

Piet van den Hoek | 15-04-15 | 21:45

Dit kabinet heeft echt 9 levens... of het is gewoon masogistisch.

lady blabla | 15-04-15 | 21:44

Goede kans.... PVDA heeft natuurlijk niet eerder laten vallen omdat ze zwaar op verlies stonden, maar VVD is weer wat optimistischer door beperking van het verlies bij de provinciale staten verkiezingen. En PvdA ziet misschien ook wel in dat het zo toch nooit meer wat wordt.

En ze hebben er overduidelijk geen zin meer in. Onze regering biedt het slechtste van beide coalitiepartijen en alleen wereldvreemde D666'ers zijn blij met ze. En dan al dat gerommel de laatste tijd; MH17-kwestie, naheffing EU, de bonnetjes, Kamp die bakzeil haalt bij raad van State, etc. etc.

PvdA kan nu een vuist maken en de harten van subsidiezoekers winnen door zich hard te maken door het belonen van illegaliteit; liegende gelukszoekers die liever hier uitkering komen trekken dan dat ze met hun sterke schouders hun eigen land gaan opbouwen. Ben benieuw hoeveel perverse, gecorrumpeerde parasieten straks nog op deze idiote boevenpartij stemmen.

De verwarde man | 15-04-15 | 21:44

Kijkend naar de uitdagingen waar dit land voor staat: voortschrijdende globalisering, energie, Putin, Iran, TTIP. En dan waagt ONZE volksvertegenwoordiging weer eens een 'crisis' te forceren vanwege linkse luchtspiegelingen? Voor uitgeprocedeerde 'asielzoekers'? Schaf die rechtsstaat maar gewoon af dan. Het is eenvoudiger zonder namelijk.

atheïstisch stemvee | 15-04-15 | 21:43

Bedoel natuurlijk Le Pen.

naraga | 15-04-15 | 21:42

Uiteindelijk zullen nieuwe verkiezingen niets opleveren. Wat de PVDA verliest komen bij D66 en SP weer aan. We zullen dan een VVD-CDA-X(Waarschijnlijk D66) kabinet krijgen en er zal niets veranderen.

De droom van een Wilders of Bontes als premier is verder dan ooit. Het enige land in Europa waar er daadwerkelijk iets zou kunnen veranderen is Frankrijk met Le Pain. Zelfs in het VK zal UKIP niet winnen.

naraga | 15-04-15 | 21:41

Wil de pvda zich op dit punt gaan profileren? Dit zijn geen kiezers. Als ze punten willen maken dan herhalen ze die video van die man op de AH aandeelhoudersbijeenkomst duizend keer totdat ze snappen dat werk weer lonend moet zijn en de middenklasse in deze draaikolk wordt meegezogen. Vraag de kleine middenstander maar eens met welk inkomen hij elke maand naar huis gaat.

rarity | 15-04-15 | 21:41

Dus als ik het goed begrijp ziet dit stelletje uitgeprocedeerde gelukzoekers kans om ons hele bestel overhoop te gooien. Dit is het grootste bewijs van onvermogen van onze politieke leiders. SCHAAM JULLIE, JULLIE ZIJN HET NIET WAARD OM DE VERANTWOORDING TE DRAGEN OVER BV NEDERLAND. Jullie spelen met een BNP
van 880 miljard per jaar. Jullie zijn bij elkaar geraapte lokale egotrippers ,zonder echte bestuurlijke ervaring, gezien de puinhoop die jullie achter laten van BV Nederland. Dit concludeer ik uit het feit dat jullie je als BV laat chanteren door een stelletje landlopers. Ik zie trouwens al jaren dat de grootste kliek uit de tweede kamer lobbyisten zijn voor de multi-nationaals en de overgeblevenen laten zich graag fêteren door de Bilderbergers , zonder verantwoording af te hoeven leggen over het besprokene aldaar. Maar waar ik me het meest kwaad op maak is dat LINKS zich drukker maakt om deze landlopers dan om de 225 doden van de aanslag op de MH-17.

Persoonlijk zou ik de nabestaande adviseren om met potten en pannen iedere vrijdag op het Binnenhof te staan en zo hard mogelijk rammen totdat de onderste steen boven is,gelijk de dwaze moeders van de Asociacion madres de Plaza de Mayo.
Deze actie heeft 30 jaar geduurd voor de onderste steen boven kwam , maar Maxima zal u wel willen coachen welke strategie te volgen voor een zo goed mogelijk resultaat.

von Amsberg | 15-04-15 | 21:40

J.R. Thorbecke | 15-04-15 | 21:37
VVD 31, CDA 18, D66 24 = 73. Dat bedoel je toch? Ik kan je 35 niet plaatsen.

Feynman | 15-04-15 | 21:40

behalve een paar gekkies in amsterdam en den haag is er echt niemand die zich druk maakt om die groep chanterende illegalen.
PvdA laat zich gijzelen door groenlinksen in amsterdam, die zich op hun buurt weer laten chanteren door afrikaanse immigranten.

--sql error-- | 15-04-15 | 21:37

@Dirk de Zadelsnuiver | 15-04-15 | 21:22

Hear hear!
Met name ''Nederland is een nep-waterverf-DDR-democratie''.
Een zeer rake observatie.

Desmoulins | 15-04-15 | 21:37

Feynman | 15-04-15 | 21:29
VVD/CDA/D66 hebben 35 van de 75 zetels. Een min van 3. Dat kan opgevuld worden door een breed scala aan partijen. VVD zou het kunnen proberen als ze willen.

Rest In Privacy | 15-04-15 | 21:37

Feynman | 15-04-15 | 21:29
Ik denk zelfs dat het voor de Pvda ook beter is om te stoppen nu, hou je in ieder geval nog wat zetels over of zelfs zetelwinst. Onder het mom van zie je wel we zijn links...... win win, al moet ik bekennen dat Pvda niet mijn ding is.

snakeplisskin | 15-04-15 | 21:36

Kan die schertsvertoning van wat de PvdA ooit was gewoon niet een keer rustig doodgaan? Jezus Christus.

atheïstisch stemvee | 15-04-15 | 21:33

Wonderful-Life | 15-04-15 | 21:26
Links wil dat alles naar de klote gaat, daarna kunnen zij in de chaos hun heilstaat stichten. Daar maken ze al sinds de tijd van Marx bepaald geen geheim van.

Rearden Metal | 15-04-15 | 21:31

@Rearden Metal | 15-04-15 | 21:25

Ons arme land kent nog te veel oikofoben en andere weg-met-ons'ers. Bloeden zullen we!

Desmoulins | 15-04-15 | 21:31

snakeplisskin | 15-04-15 | 21:24
De PvdA noteert tussen de 12 en de 14 zetels, VVD is in een maand van 25 naar 31 gesprongen. Rutte durft de verkiezingen aan.

Feynman | 15-04-15 | 21:29

ja erg belangrijk.. een paar honderd uitgeprocedeerde grootsmoelen veroorzaken hier een regeringscrisis.
Maar dat dit kabinet een keer uit elkaar moet knallen is iedereen duidelijk.. voor de PvdA zou het dan verstandig zijn dit op een 'links' thema te doen.
Dus Samsom.. trek die stekker eruit en anders op naar de NUL zetels.

(c)ZWITSUL | 15-04-15 | 21:29

@Wonderful-Life | 15-04-15 | 21:26

Fatalisten kent dit land al genoeg.

Desmoulins | 15-04-15 | 21:29

@kanon0503 | 15-04-15 | 21:14

Als we de huidige weg blijven volgen; generaal pardon op generaal pardon, dan kan dat maar tot één ding leiden: de totale ondergang van Nederland. Men heeft geen benul van de gevolgen en men oppert dan dus ook zonder enige schaamte voor een ongebreidelde instroom van asielzoekers. Het ontvangen en garanderen van Bed, Bad en Brood ziet men als een marginale tegemoetkoming aan mensen die het zoveel slechter hebben. Zonder daarbij ook maar op enigerlei wijze rekening te houden met de kosten die ermee gemoeid zijn, de totaal scheve en onrechtvaardige gevolgen voor de woningmarkt en de onhoudbare druk op ons sociale stelsel.
Deze gevaarlijke, maar vooral dommige visie zal op de lange termijn alleen maar meer verliezers opleveren.
Ook allochtonen zullen moeten gaan beseffen dat een hogere bevolkingsdruk juist in het nadeel is van hen die nu al moeite hebben om aan te haken.

Desmoulins | 15-04-15 | 21:28

naraga | 15-04-15 | 21:23
Alleen maar hippige bovenmodaal verdienende GroenLinks/D66-mensen, die nooit gaan naar gelegenheden waar meer dan een geadopteerde indo is, die anderen de maat nemen wie er sociaal is en wie niet. Ik kots met u op hen

Rest In Privacy | 15-04-15 | 21:27

Tja, dat krijg je als je niet optreedt tegen illegaliteit. In Noorwegen hebben ze vorig jaar ruim 7000 van die onrechtmatige plakkerts uitgezet. Werkt best goed. Prettig bij-effect was trouwens significante daling van de criminaliteit.

Het is maar een ideetje hoor.

De verwarde man | 15-04-15 | 21:26

Bitterballen, bier en braken.

Piet Karbiet | 15-04-15 | 21:26

En ja hoor, ze komen er weer uit. Wat een verrassing. Wie had dat nou kunnen denken.

Boyo | 15-04-15 | 21:26

Het is zo grappig dat mensen weer blij worden als het kabinet valt, haha lol, en dan?! Voor de media is dat wel interessant ja, voor de kijkcijfers enzo, oké! Maar voor het volk verandert er verder helemaal niets, dan gaat het naïeve volk weer massaal op partijen stemmen die de islam knuffelen, dus pappen en nathouden gaat maar doorrrr...

In Europa verandert er niets aan het slappe linkse beleid, ze willen blijkbaar dat er eerst alles naar de klote gaat, pas dan gaan ze hopelijk wakker worden. Maar jammer dan, want dan is het te laat.

Slaap lekker verder..

Wonderful-Life | 15-04-15 | 21:26

Desmoulins | 15-04-15 | 21:14
Inderdaad. Hoe zit het met ONS recht om ons zelfverdiende geld te besteden zoals WIJ goed vinden?

Rearden Metal | 15-04-15 | 21:25

Feynman | 15-04-15 | 21:22
Ik hoop zo dat je gelijk hebt.

snakeplisskin | 15-04-15 | 21:24

Zo belangrijk zijn andere mensen nu voor de PVDA. Bejaarden, chronisch zieken, invaliden ....... boeie! Uitgeprocedeerde hondsbrutale afrikanen dat is pas belangrijk.

doskabouter | 15-04-15 | 21:24

Die tweets zijn niet te lezen, alleen maar vieze gutmenschen die graag met andermans geld willen strooien maar zelf niet bereid zijn ook maar iets in te leveren/opvang te bieden.

Bah

naraga | 15-04-15 | 21:23

Hoe harder de PvdA roept dat het goed gaat komen, hoe meer Kamerleden al weten dat de campagne voor de verkiezingen begonnen is.

Feynman | 15-04-15 | 21:22

In 1982 deed er een partij mee aan de verkiezingen, genaamd PLN; Partij tot Liquidatie van Nederland, Hun verkiezings-programma was als volgt: Daar Nederland toch al naar z'n grootje is ( TOEN AL ) gaan wij, als wij gekozen worden het volgende doen. Wij verkopen Nederland, bijvoorbeeld, het strand aan de Duitsers ( hebben ze allemaal hun eigen kuil, en kunnen ze nogmaals een uitval naar Engeland wagen ), het binnenland aan de industrie, zodat ze ongehinderd/ongestraft hun afval overal kunnen plempen ( doen ze toch wel ), huizen aan buitenlanders enz.
Van dat geld geven we iedere ECHTE geboren en getogen Nederlander 1 miljoen gulden. Als hij / zij nu wijs is, maakt hij /zij dat ze wegkomen; blijven mag ook voor eigen risico. Hadden we toen maar geluisterd!! Nu wordt het afgepakt, en weggegeven aan iedereen, zij het op voorwaarde dat ze nul komma niks hebben bijgedragen aan wat dit mooie land ooit eens was. Nederland is een nep-waterverf-DDR- democratie. Onder Hitler was het eerlijker geregeld; daar moest je gewoon je bek houden, en hem zeker niet tegenwerken. Beter dat, dan de mensen het valse idee geven, dat hun zegje /stem er iets toe doet, en dat er ook nog naar gehandeld wordt En over die "vluchtelingen"gesproken; van mij mogen ze blijven, op voorwaarde dat we alle Hongaren Joegoslaven en Tamils ter lande terugsturen; de oorlog is daar immers over? En geen advocaten-vaginaal excuus over verwesterd en ingeburgerd, ja?, afgesproken!!

Dirk de Zadelsnuiver | 15-04-15 | 21:22

Aangezien de PvdA op meer verlies staat dan de VVD heeft de VVD een voordeel en dus reden voor nieuwe verkiezingen. Dat u niet denkt dat het om de inhoud ging.

Feynman | 15-04-15 | 21:21

Is toch heel zen, bed, bad, brood? namasté!

Zyprexa20mg | 15-04-15 | 21:21

@J.R. Thorbecke | 15-04-15 | 21:17
Nee, dat heet Opzoomeren… je helpt je eigen straat ten slotte schoonhouden. Daarnaast help je de overheid bezuinigen omdat ze geen BBB meer hoeven te betalen aan de gelukzoekers. Dubbel winst dus… je zou er bijna een lintje voor krijgen!

kanon0503 | 15-04-15 | 21:20

Zou best kunnen dat dit het einde van het kabinet is. In Nederland breekt de boel zelden om fundamentele zaken maar vaak om sentimentele quatsch.

ZonderNaam | 15-04-15 | 21:20

UPDATE

onze Marieke twittert (dus het is waar):" PvdA-overleg klaar. Samsom en Asscher vertrekken uit de Kamer, naar verwachting naar het Torentje "

Spannend, maar geen nachtwerk.

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 21:20

Helder Groentje | 15-04-15 | 21:12
Dus dat er eindelijk eens iemand met zijn vuist op tafel durft te slaan.

swassannuf | 15-04-15 | 21:17

Is het trouwens ook burgerlijke ongehoorzaamheid als je uitgeprocedeerde illegalen zelf uitzet?

Rest In Privacy | 15-04-15 | 21:17

de minister van megasteden denkt er anders over ;)

stelletje harries | 15-04-15 | 21:16

@chieffe | 15-04-15 | 21:12

Veelal via Italië. Die legt ze geen strobreed in de weg, want schengen, waardoor de net aangekomen vluchtelingen per definitie de reis vervolgen richting Nederland, Duitsland en de Scandinavische landen. Het probleem ligt binnen de EU.

Desmoulins | 15-04-15 | 21:16

De VVD wil de Nederlandse wet en het democratisch tot stand gekomen regeerakkoord uitvoeren. Wie daartegen is, moet wel tegen de democratische rechtstaat zijn. Eens te meer blijkt dus: er bestaat geen gematigd socialisme.

Rearden Metal | 15-04-15 | 21:16

Dat zou nog eens breekbrood zijn.

saidnowomanever | 15-04-15 | 21:16

@Godsammekraken | 15-04-15 | 21:07
Tja, dat is de (goeie) vraag. Mijn beste idee daarover zou zijn dat men 'er sterker uit' wil komen als coalitie. Wat dan moet bewijzen dat ze 'stelling durven nemen', 'juist als het moeilijk wordt'. Zoiets?

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 21:16

Denkt gij nou echt dat het kabinet gaat klappen?

Reken er maar niet op maar het zou een zegen zijn voor het land.

ProAsfalt | 15-04-15 | 21:15

@Desmoulins | 15-04-15 | 21:05
Die tweet was precies waar ik op doelde… hoe totaal idioot kun je zijn? Men krijgt daar (in gelukzoekerlanden) nog nét geen opleiding "hoe trap ik zo hard mogelijk stennis en theater zodat die semi-rijke westerlingen janken van verdriet en me hun geld geven"? Daarnaast komt ook nog eens het feit dat als je het goed hebt, je jezelf niet gelijk slecht moet voelen omdat er anderen zijn die het wat minder hebben (doelend op gelukzoekers, niet op vluchtelingen). Je hoeft nu eenmaal niet altijd zomaar al je hardverdiende geld uit te geven aan een ander... je mag er ten slotte ook zélf een beetje van genieten.
_
En reken maar dat je diezelfde hardverdiende centen steeds harder nodig hebt om je eigen pensioen, de opleiding van je kinderen, en je toenemende belasting en zorgkosten mee te betalen.

kanon0503 | 15-04-15 | 21:14

René J. Verhoogt @rjverhoogt58

''Man, man, we hebben het gewoon over primaire levensbehoeften. Bed, bad, brood. Daar heeft toch iedereen recht op? #bedbadbrood''

Prima linkse gek. Op uw kosten!

Desmoulins | 15-04-15 | 21:14

Weer crisis? Zal wel weer veel geschreeuw zijn. En daarna iets met glas, plas en was.

je suis bier | 15-04-15 | 21:14

Al deze personen komen binnen in de NL en hebben geen paspoort. Hoe komen ze überhaupt in de NL dan. Linea recta retour land vanwaar ze de NL probeerden in te komen.

chieffe | 15-04-15 | 21:12

Ben benieuwd wanneer Samson of Spektrui samen met een zielige gelukzoeker met de naam Mbawa huilend voor de camera staat om één geval in de spotlights te zetten en daarmee af te leiden van de catastrofale statistiek die hun beleid met zich meebrengt.

QBert | 15-04-15 | 21:12

Ard van der Steur minister af, zou niet zo gek zijn.
Maar laten we wel wezen. Er zijn geen redelijke alternatieven die echt anders zijn in dit volkomen versplinterde landschap.
Het gaat voornamelijk over gedoe in de marge. Het land is ingedommeld en weet niet goed richting te kiezen.
Het zou eens tijd worden dat er een leider opstond die fors buiten de lijntjes tekent, zodat er meer te kiezen valt.
Helaas zijn het vooral amateurs die zich telkens aandienen die niet goed weten mee te doen met het grote knikkerspel.
Een partij die tegen milieuterreur (windmolens, zonnepanelen en dergelijke) kiest, tegen hippe gefabriceerde feelgood meuk van tegenwoordig om ook te laten zien dat je duurzaam bent.
Een groep die laat zien dat het geen schande is om de kansen die er reeds liggen meer uit te nutten in plaats van prestige project, onderzoek zus, en kolderig aankaart dingetje zo weer voor het voetlicht te brengen.
Een partij die streeft naar basaal, betrouwbaar, evenwichtig bestuur zonder fratsen. Met de ballen om te zeggen dat een ander lekker in de stront kan zakken met zijn politiek opportunistisch duurzaam geneuzel.

Helder Groentje | 15-04-15 | 21:12

Desmoulins | 15-04-15 | 21:09
Eens!

snakeplisskin | 15-04-15 | 21:11

Als Samson die social golf nu had gericht op Nederlanders , In Nederland. Had hij misschien nog een paar handen op elkaar gekregen.

Mark_D_NL | 15-04-15 | 21:10

Overigens is het de hoogste tijd dat één van de coalitiepartners de eer aan zichzelf houdt. Niet dat een volgend kabinet zal leiden tot een koerswijziging, maar dat neemt niet weg dat er geen enkele reden meer is om deze afbraakcoalitie en heulende oppositie nog langer in het zadel te houden.

Desmoulins | 15-04-15 | 21:09

Lol, die crisis (na Opstelten / Teeven) komt sneller dan gedacht.
Nog eens proberen dan maar; Klappen gvd! Op naar de stembus!

Eduardo- | 15-04-15 | 21:09

Sociaal op z'n PvdA's: 1% van de vluchtelingen hier 'belonen' met kosten van rond 50.000 euro per asielzoeker per jaar, minimaal
99% van de vluchtelingen die hier niet naar toe komen 'belonen' met 1 euro per jaar.

Het zou eerlijker zijn als we het geld dat we uitgeven aan de enkele asielzoekers hier, zouden verstrekken aan de vele vluchtelingen daar. En dan doe ik net alsof alle asielzoekers echte vluchtelingen zijn. Gekke J.R.

Rest In Privacy | 15-04-15 | 21:08

@Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 21:00
Vanwaar het hele circus dan?

Godsammekraken | 15-04-15 | 21:07

Alex ten Cate @alextencate

''Dit land is wel ver heen als mensen nog liever een regering laten vallen dan mensen die niet weg kunnen van #bedbadbrood te voorzien.''

Totaal gestoord dit land, en dan te bedenken dat het merendeel iedere keer weer blijft trappen in het slachtofferisme; de zieligheidsindustrie.
Uitgeprocedeerd betekent illegaal. Simpel.
Wie heeft er met de bovenstaande totaalmalloot nog vijanden nodig?

Desmoulins | 15-04-15 | 21:05

Verkiezingen en weg met dit tuig! VVD op naar 0 zetels!

dutchdj | 15-04-15 | 21:05

Dan krijgen we straks die veilingmeester aan het roer en kun je AL je geld overmaken naar Brussel die het uitdeelt aan Ali Baba en die overzwemmers in Zuid Europa.

Prof. Dr von Fotze | 15-04-15 | 21:02

't Valt wel op dat er tussen die tweets nog genoeg mensen zijn die "verbolgen" zijn over het feit dat er mensen zijn die liever het kabinet laten klappen dan mensen van Bad/Bed/Brood te voorzien. Volgens mij missen die mensen de clue een beetje…
_
Uitgeprocedeerd betekent in mijn ogen twee dingen: we hebben méér dan genoeg (lees: te veel) asielzoekers hier, waarvan het meerendeel geen vluchteling is maar gelukzoeker. En twee, dat we hier al meer dan genoeg belasting betalen voor dit soort mensen, die net zo goed in omringende landen hun BBB kunnen krijgen. Maar nee… ze komen liever naar Europa omdat ze hier gratiesch en veel geld en Miele wasmachines e.d. krijgen.
_
Vol = vol. En met alle bezuinigingen en andere problemen die dit land (en de rest van de EU) heeft mag het verdorie eens tijd worden ook. Extremisten, belastingen, Griekenland, Brussel, de economie an sich, werkeloosheid, islam, en al een bestaand reëel teveel aan asielzoekers die we amper kwijt kunnen. En dan ook nog eens moeilijk doen over uitgeprocedeerde asielzoekers die hier stennis en theater komen schoppen? Laat dan het kabinet inderdaad maar vallen. Verkiezingen kunnen, zo vlak na de statenverkiezingen waar blinde stemmers zich weer van hun "beste" kant hebben laten zien, me niet snel genoeg komen.

kanon0503 | 15-04-15 | 21:02

diederikje begrijpt nog niet helemaal dat 'sosjaal' zijn voor de illegale afrikaantjes betekend dat men zich zeer asociaal zal moeten opstellen naar de werkende nederlander en ze hen alles zullen moeten afpakken om al die immigranten te onderhouden (terwijl ze er niets voor terugkrijgen, want geen stemrecht).

--sql error-- | 15-04-15 | 21:02

Hier zijn destijds duidelijke, keiharde afspraken over gemaakt met de PVDA dus weet nu niemand waar ie aan toe is .

Castor12 | 15-04-15 | 21:00

@Godsammekraken | 15-04-15 | 20:37
Dat ziet het kabinet ook wel. Zou een zwak signaal afgeven. Ze gaan echt niet klappen vanavond...

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 21:00

Asielzoekers krijgen bed, bad en brood, en de eigen bevolking gaat van bed op stro en komt uiteindelijk in de goot. Geweldig geregeld!

ElMatadero | 15-04-15 | 21:00

Prima Tweet van Pritt.
Het zijn geen zielige vluchtelingen doch uitgeprocedeerde asielzoekerTs.
Exit.

Ommezwaai | 15-04-15 | 21:00

Ooooh, ik roep het al zo vaak. De sociaal-democratie, het socialisme, is deaud. Niet meer van deze tijd. Zijn nut bewezen door het principe van een verzorgingsstaat te stichten en op te komen voor de 'zwakkeren', maar dat is nu over. Nu moeten we het systeem beschermen om het zo te houden. Betaalbaar en leefbaar. En die bescherming moet je nu net niet willen zoeken in die hoek.

Weten jullie allemaal ook wel. Maar zolang het stemmen trekt, zullen we dit nog wel even moeten roepen, oh waarde medeguurders...

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 20:59

Eerst zien dan geloven Van Rossem, we zijn al eerder voor de gek gehouden...

Tha Man | 15-04-15 | 20:58

En nog even en ze krijgen uiteraard nog kinderen ook
en binnen 5 jaar is dit aantal het viervoudige
met daarbij de vraag waar gaan ze wonen naar school
en naar de dokter etc.

Berthe | 15-04-15 | 20:58

Rot maar op met dit kutkabinet.
Ben er klaar mee.

80 | 15-04-15 | 20:57

"Crisissfeertje". *leunt achterover en wacht in in goede hoop af*.
Hopelijk houden ze de poten stijf en breekt uiteindelijk het lijntje.
Met een beetje pech denken ze ineens aan hun eigen #bedbadbrood en pamperen wee gewoon weer verder.
Dooie mus nummer tig.

G,I. Jane | 15-04-15 | 20:57

*bier een chips pakt* uiteraard weet ik dat het een flauwe afloop zal hebben, maat af een toe een Sprankje hoop is niet slecht toch?

MarcS | 15-04-15 | 20:56

Gadvrrdamme, ik wil helemaal niet kiezen tussen slecht en minst slecht; wil dat er iets/iemand de kloten heeft 't heft in handen te nemen(niks rechtsom of linksom). Kopje koffie, lekker.

Dr. Blechtrummel | 15-04-15 | 20:53

Oja: 'ze komen hier sterker uit'. Let op mijn woorden. En de gemeenten mogen het zelf blijven oplossen.

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 20:52

Drie keer raden hoe dit afloopt. De VVD geeft de PvdA weer hun zin. Alles om aan de macht te blijven.

Boyo | 15-04-15 | 20:51

Brug, brood en biezen. Pakken.

Maar dit gaat echt niet op een kabinetsval uitdraaien hoor. Daar zit het kabinet veel te lekker voor. Het kan wel, klappen op illegalenkwestie, maar dan moet het probleem landelijk worden in plaats van Amsterdams. Of de oppositie moet het breder gaan voeren en de algehele vluchtelingencrisis erbij pakken. Dan gaan linkse Samsom echt wel laten zien waar-ie voor staat en zal de VVD vasthouden aan hun neo-PVV-light revolutie van de afgelopen tijd.

Het houdt echt niet op hoor, vanzelf...

Driewerf Hoezee | 15-04-15 | 20:51

Meer dan de helft van de sociale huurwoningen in Amsterdam en Amersfoort gaat naar asielzoekers. Asielzoekers kosten €27.000 per jaar en bezorgen ons niets dan overlast. Hun aanwezigheid gaat ten koste van de economie, ten koste van de eigen bevolking, ten koste van de asielzoekers zelf en ten koste van de leefbaarheid en veiligheid. Deze waanzin moet stoppen. We hebben een tsunami aan asielzoekers. We verzuipen er zelf in.

benjemal | 15-04-15 | 20:50

Als je denkt dat Rutte binnen 4 jaar op stapt ben je echt alle realiteit uit het oog verloren. En de PVDA: Die kan nu geen verkiezingen gebruiken, dus die binden dus in. Wat dat betreft in de Nederlandse politiek nog voorspelbaarder dan het politieke theater hier in Washington. En alsof Clinton het nog niet lastig genoeg heeft met #MailGate, neemt Obama de ene na de andere impopulaire beslissing (via Executive Orders) na de ander en zet daarmee het complete Capitol buiten spel. En dat heeft dat is dus ook terug te zien in de polls. Clinton zal zeer waarschijnlijk wel de primaries (voorverkiezingen in zomer 2016) gaan winnen, maar in de eindstrijd richting november 2016 gaat ze het zeer, zeer lastig krijgen. Namens de Republikeinen gaat zeer waarschijnlijk Jeb Bush (ja, resp. zoon en broer van de twee eerdere presidenten) de strijd aan..
.
Maar in Amerika durven politici elkaar ten minste echt voor rotte vis uit te maken. Bij de Nederlandse politiek lijkt er meer incest plaats te vinden dan bij een gemiddeld Volendams gezin..

TuurlijkNiet | 15-04-15 | 20:49

Laten we het even anders bekijken (een beetje objectief - dat wel).

Iemand gaat weg waar hij vandaan komt. Is niets mis mee. Heeft hangtiet ook twee keer gedaan.

Nu zijn er niet alleen regels voor migratie (EU - komt allen, OZ, CA, JPN, US: f*ck off and get away) maar ook kansen.

Dus iemand die ergens anders naar toe gaat hoopt dat zijn kans om daar beter/veiliger/rustiger te gaan leven uitkomt.

Wat is de voorwaarde om dit te bereiken? Juist - een hele rits zoals taalvaardigheid, kennis en kunde - liefst in een branche waar het nieuwe land behoefte aan heeft.
Dit moet je als migrant en als land inzien.

En hier gaat het mis. Een migrant uit een kutland (zo'n beetje alles in Afrika en Azie) denkt dat alles beter is dan waar hij/zij nu leeft. Wij zijn in de EU wel zo slim om te zeggen dat je bepaalde eigenschappen nodig hebt (taalvaardigheid, kennis en kunde, .......) maar zijn te dom om het af te dwingen.

Wat ik dus in deze discussie mis is het toekomstperspectief van deze mensen. Ze zullen niet voldoen aan de eisen om in de maatschappij en het economisch verkeer deel te nemen. Conclusie - ze zullen altijd afhankelijk blijven en niet een zelfredzaam bestaan opbouwen.

En nu de discussie waar iedereen voor weg loopt: het welvaartsniveau dat we ooit hadden (1950-1980/90) is foetsie. Krijgen we ook niet meer terug. Want teveel hobbyprojecten en kansloze zaken betaald.

Betekend dus voor de migranten dat ze altijd aan de onderkant blijven hangen en dat er ieder jaar minder geld naar toe zal gaan.

Vandaar dat we een puntensysteem a la OZ en CA nodig hebben. Migranten niet naar Italië maar Lybië brengen! Dan is het snel over.

hangtiet met knoop | 15-04-15 | 20:48

kicktherabbit | 15-04-15 | 20:35 Als jij zo begaan bent met het lot van deze mensen waarom vang jij ze niet op in je eigen huis? En vertel mij nu eens waarom we deze groep wel zouden moeten helpen en de volgende tienduizenden niet? En vertel mij eens waar we de volgende lading 'asielzoekers' moeten plaatsen in een land waar op km2 ruim 400 mensen wonen. Oh wacht daar denken idealisten vaak niet over na, daar komen ze pas achter wanneer het al te laat is. Er is geen huisje,boompje,beestje,vrouwtje en baante voor elke zielige neger,arabier of andere vluchteling in Europa!

Indoneesje | 15-04-15 | 20:46

Typisch PvdA, naait hun kiezers achter in de poepert maar wel BBB voor uitgeprocedeerde bananenplukkers.

analcharist | 15-04-15 | 20:45

Het beste kabinet ooit dat valt over een paar illegalen *ikdroom*

leef!! | 15-04-15 | 20:44

van Miltenburg raakt haar hamer kwijt , het verstand was al jaren zoek.

alshetware | 15-04-15 | 20:43

Er komt een nieuw probleem aan : Steeds meer gemeenten gaan overwegen om iedereen een basis-inkomen te geven van 1000 euro. Als dat realiteit wordt, dan gaat Nederland overstelpt worden door de asielzoekers. Dan wordt het nog honderd keer erger dan het nu is en is er helemaal geen houden meer aan. Daarom : Er moeten NU krachtige oplossingen komen. Geen gepamper meer !

vivaldi | 15-04-15 | 20:42

Ik pleit voor het inhuren van ConAir Inc.

Die maken een koppendeal met een lokale vliegveldbaas in een Sahel land.

Ze zetten de hele bubs af op een verlaten hoek van het vliegveld met als boodschap: Volg de mekka wijzer van je telefoon, dat is de enige echte weg naar de Tuin van Mo.

TriestGeval | 15-04-15 | 20:42

Ik heb niets tegen asielzoekers.
Asielvinders: die zijn het probleem!

McPhart | 15-04-15 | 20:40

@kicktherabbit | 15-04-15 | 20:35
Terugbezorgen op dezelfde manier als ze hier gekomen zijn. In een brakke boot naar Afrika slepen. Ze konden zo heen, kunnen ze ook zo terug. Ze hoeven er niet eens voor te betalen. Zolang ze hier zijn maken we het leven opzettelijk een hel voor ze en dat mogen ze bij terugkeer aan familie en vrienden uitleggen. Zodat het misschien een keer ophoudt.

Godsammekraken | 15-04-15 | 20:39

En nou optiefen met al die nep-asielzoekers.

vivaldi | 15-04-15 | 20:37

Heb nog niks gelezon maar kabinet kapodt.. 3 werf hoera! alvast...

* dan nu de deceptie,...... lezon gaat *

Zwitsallevengevoel | 15-04-15 | 20:37

Belasting, bedrog & bullshit. Ik zie graag dat Rutte ook wordt uitgezet.

Botte Hork | 15-04-15 | 20:37

Miltenburg wordt uitgeruild tegen de bed bad brood illegalen
de PvdA en GL laten Miltenburg zitten en de VVD blijft
illegalen pamperen

Berthe | 15-04-15 | 20:37

Een roedeltje van 70 dwarse uitvreters van verre weet een kabinet wellicht te laten stranden. Een dieptepunt in de multiculturele samenzwering.

Godsammekraken | 15-04-15 | 20:37

"Wie hier niet mag blijven moet vertrekken of wordt uitgezet"
En als dat niet kan? Een land wil vanzelfsprekend eerst weten of iemand die zegt Irakees te zijn ook echt een Irakees is. Ze hebben niet allemaal zo'n mooi bevolkingsregister als hier. Dus dat 'optiefen' gaat dan niet lukken, kun je hoog of laag springen, dat lukte zelfs de VVD en PVV niet. En dan...? Lekker op straat laten bedelen voor de Albert Heijn of ergens in een oud kraakpand stoppen zodat vrijwilligers ze kunnen helpen en de buurt er geen last van heeft. Doe mij dat laatste maar. Maar het is natuurlijk makkelijk roeptoeteren vanuit oorden waar deze problematiek niet speelt.

kicktherabbit | 15-04-15 | 20:35

Of is het een afleidingsdingetje.

lady blabla | 15-04-15 | 20:35

allemaal theater, ondertussen kijken ze bij de pvda en vvd gewoon voetbal.

sennholz | 15-04-15 | 20:34

De hele vloot? Dus vliegdekschip Ton Elias komt ook. Torentje te klein.

snakeplisskin | 15-04-15 | 20:34

Wat wil de PvdA dan _wel_? Een allerlaatste generaal pardon? Voor de 37e keer?

Godsammekraken | 15-04-15 | 20:34

Het beste kabinet sinds WO II.
Dat vind ik ook.
Ik ben wel sinds half vier vanmiddag aan het bier.

Klier van Bartholin | 15-04-15 | 20:33

Waterbed, bubbelbad & speltbrood! Welkom in het paradijs, oh, gelukzoekers!

Jodelahiti | 15-04-15 | 20:33

Een afspraak met een socialist is het papier niet waard waarop het geschreven staat.

Godsammekraken | 15-04-15 | 20:33

Mogen we het voltallige kabinet uitzetten als ze niet langer mogen blijven?

rara | 15-04-15 | 20:32

Zal het? Zal het dan eindelijk lente worden?!!

Longshot | 15-04-15 | 20:31

Sterph kabinet sterph!

Botte Hork | 15-04-15 | 20:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken