Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Steeds meer NL'ers nemen vluchteling in huis

niemandwordthetzomaartoch.jpgDit is idealisme. Daad bij Woord voegen. Anne-Fleur (Marqt-consument) uit Amsterdam ontfermt zich na het naar school brengen van haar drie kinderen over Syros Saidi uit Iran. Ze neemt hem elke dinsdag mee naar de hockeytraining van Diederik, zodat hij "ook eens wat anders ziet", terwijl haar man Robbert-Jan (doet aan yoga) hem elke vrijdag meeneemt naar de "hengstenborrel". GEINTJE! TOCH NIET! GroenLinksachtig sociologisch verweesd bakfiestvolk praat alleen maar over idealen, al ware het tweedehands moderne stukken abstracte kunst om de serre mee op te fleuren. Nee, voor daadkrachtig idealisme moet men zich tot echt wenden tot dat volk dat een of andere Levantijnse rabbijn als profeet ziet [nvdr: Spartacas bedoelt christenen en Jezus]. Een volk dat een leven lang is ingeprent de andere wang toe te keren en gebukt gaat onder het schuldgevoel van de erfzonde. Anne-Fleur en Robbert-Jan uit Amsterdam doen helemaal niks voor Syros. Krijn en Trijntje de Jong (Urk, geloven in Jezus) doen dat wel. Aldus Kerk in Actie. Namens Twee kanttekeningen. Volgens het ministerie van Justitie is dit alles toegestaan, zolang het geen commercieel oogmerk heeft. Dus haal die B&B uithangborden in het Farsi, Urdu, Arabisch en Pashto maar weer van de gevel. Daarbij is is VluchtelingenwerkNL van mening dat particulieren een risico nemen. Veel vluchtelingen zijn wandelende oorlogstrauma's zonder correcte medicatie. De kans lopen tijdens een PTSS-slaapwandeling in uw slaap overhoop gestoken te worden, zonder er geld aan te mogen verdienen. Dat vergt Devotie.

Reaguursels

Inloggen

Allemaal leugens...88% wilt ze helemaal niet in hun huis volgens de Poll.
Ik trouwens ook niet, je komt thuis van je werk, en je huis is leeg geroofd.

ANGEL70 | 15-04-15 | 09:55

at Suubi Musajja
Je vindt vast van niet maar je domheid, kortzichtigheid en gebrek aan inlevingsvermogen zijn ook grenzeloos.
Type verwende Erasmusstudent, type Guy Verafstoodt met landgoed in Italië die vindt dat achterblijvende hardwerkende bevolking dan maar moet dealen met de omgekeerde beweging van hun migratie. Waardoor zij die niet kunnen vluchten, hun leefomgeving, cultuur, verzekeringssysteem zien vertrappeld en verdrukt worden door vreemde, cultuur- en geschiedenisontkennende bevolkingsoverschotten van elders die komen teren op een verzekeringssysteem waar ze nooit aan bijgedragen hebben. Jammer maar ik moet werken en heb dus niet de tijd om hier verder op in te gaan. Denk zelf maar eens na.

sad | 15-04-15 | 09:43

Rare christenen, altijd lief voor wat hen voor de leeuwen komt gooien.
Nee dan de Gutmenschen. Die belijden duurzaamheid fatsoen en medemenselijkheid uitsluitend met de mond. Op kosten van een ander.
Wanneer die hypocrieten ieder verplicht werden een asielzoekende jihadist een jaar in huis te nemen, dan kon er binnen een maand normaal gepraat worden over oplossingen.
Zelfs over oplossingen voor dit afschuwelijke probleem voor komende generaties.

Jan Passant mk2 | 15-04-15 | 08:53

Groenlinks; voor de mooiere babbeltjes. Christelijken zijn wat dat betreft ook altijd al wat zorgzamer geweest voor hun (hetero) medemens

Was al langer bekend toch?

niemand specifiek | 15-04-15 | 08:47

Ik speel ook voor voetbaltaxi, de vriendjes van mijn kinderen zwerven vaak bij ons of rond het huis, dat is heel iets anders dan met een paar volwassenen asielzoekers het huis delen, laat deze wereldverbeteraars daar eens beginnen, zijn ze zo genezen, denk ik!

NB-Stb | 15-04-15 | 08:06

Is iemand de in herhaling vallende hypocrisie van het NOSJOURNAAL opgevallen?
Zeggen ze in het item over de stijgende wachtlijsten voor sociale huurwoningen nog dat dit door 3 groepen urgentie-verklaring bezittende huurders in spé komt: bejaarden, gekkies (voor beide geen plek meer in instelling) en de vlucht-mo-slims met woningnood komt.

In de infographic is de vluchteling ineens hardgevlucht. Kam hij herkenbaar in beeld? Nee, hij is aan de hand van n koloniaal-schuldgevoel linksmens naar de gemeentebalie om alle mogelijke uitkeringen, subsidies en toeslagen aan te vragen.

Neem de huurwoningen, het met hard en fulltime werken opgebrachte belastinggeld, de sociale zekerheid die je gaat exporteren via Money-joe en als dat niet genoeg is mag je in onze niets-anders-beschikbaar-particuliere huurwoning vast wel n bammetje mee-eten (not).

vigilanta | 15-04-15 | 07:46

" Veel vluchtelingen zijn wandelende oorlogstrauma's zonder correcte medicatie. "

En zie daar de almaar stijgende kosten van de ziekenzorg.

Flipus | 15-04-15 | 03:34

Weet je waar ik echt geen snars van begrijp? Dat VVD lijnrecht tegenover PvdA staat, en laatsgenoemde vindt dat uitgeprocedeerden opgevangen moeten worden. Hij vindt dus dat we buiten het boekje moeten treden, tegen de wet in moeten handelen. Hoe kan een minister nou zoiets vinden, maar niet glashard uitgelachen worden? Ik kan er echt met m'n pet niet bij dat je een mening kunt hebben over de mate van serieus nemen van een wet. Waarom hebben we dan nog wetten!??

CrapoTheGreat | 15-04-15 | 01:36

Ik ga zelf maar eens asiel aanvragen. Wie weet waar je terecht komt

Mark van Leeuwen | 15-04-15 | 00:24

Als de staat er geen raad mee weet is indammen een betere oplossing. En anders diegene die het financieel het beste kan hebben het eerst, inclusief de pro's. Een goed voorbeeld doet immers volgen

Mark van Leeuwen | 15-04-15 | 00:10

Afgezien van een beetje tokkie-matten met elkaar zijn die Urkeraars toffe lui, zo weet ik uit eigen ervaring.

Rest In Privacy | 14-04-15 | 23:28

Lupuslupus | 14-04-15 | 20:29
Klopt als een zwerende vinger.
Ik vraag mij af hoe de mensen die daar werken nu tegen zichzelf aankijken. Waarschijnlijk denken ze dat ze heel nobel werk doen.

Helaas, deze mensen hebben 'het goed wies kapot’, zoals de Twenten het zo mooi kunnen zeggen.

Où est Charlie? | 14-04-15 | 22:51

Uiteraard wordt je dan wel gekort op je uitkering.

Manymore_was_here | 14-04-15 | 21:40

Ik heb nog wel een rubberbootje ergens in de schuur maar daar houdt het voor mij echt wel op.

Jippie | 14-04-15 | 21:36

@Suubi musajja 21:24
Dus door onze grenzen open te gooien moeten we allemaal ruraal gaan leven. (ruraal heb ik even moeten opzoeken). Wat ben jij een ongelofelijke naïeveling. Dat gaat nooit werken, al hoewel de kans bestaat dat ze dan wel wegblijven. Het schiet immers geen reet op.

Sjaak uit Dordt | 14-04-15 | 21:31

@ Lupuslupus | 14-04-15 | 20:57
Welke 'grens' dreigen we precies te bereiken? Levensverwachting is hoger, criminaliteit is lager, en GDP/capita is hoger dan die ooit geweest is. Alledrie onomstotelijke cijfers. We zijn het op vier na gelukkigste land op aarde. Tegen welke grens zitten we precies aan? Ik heb veel in Oeganda gewerkt - acht uur vliegen vanuit Amsterdam. Was altijd zo'n surrealistisch gevoel om na zo'n korte vlucht uit te stappen in een land waar de levensverwachting onder de 50 is, het inkomen per inwoner zo'n $500 per jaar, en een groot (ruraal) deel van de bevolking min of meer zeker weet dat het ook niet zal veranderen tijdens hun leven. Om daarin rechtvaardigheid te zien; de rechtvaardigheid dat het zo moet zijn puur en alleen omdat iemand daar geboren wordt, en te schermen met "eigen volk eerst"; ik vind het verbijsterend. Ik tel inderdaad m'n zegeningen, zoals u zegt - ik weet dat ik het getroffen heb. Ik heb altijd overal mogen wonen waar ik wilde en verdien obsceen veel geld. Maar ik heb nooit de illusie gehad dat dat allemaal m'n eigen verdienste was. Een goede 90% van mijn geluk was dat ene kleine detail - ik werd geboren in een middenklassegezin op dat stipje van de aardbol. Ik tel m'n zegeningen, en vind dat het tijd wordt dat we die zegeningen niet meer met geweld en hekken afschermen.

Suubi Musajja | 14-04-15 | 21:24

Je zou denken dat Christenen allang uitgestorven zouden zijn, met die andere-wang instelling. Gelukkig deden de meeste Christenen er in de praktijk niet zo aan...

Maar in de huidige tijd gaat de islam voor het grote uitsterven vd Christenen zorgen, vemroed ik...

Gelukkig zijn Chinezen niet zo Christelijk. Zou China (willen) voorkomen dat Europa Eurabie wordt?

Poekieman | 14-04-15 | 21:24

Zo hoort het, daad bij het woord voegen #teamtrijnenkrijn

vreesenbeef | 14-04-15 | 21:19

@ Plukkiehaar,

Vergeet je sloten niet te vervangen, wel extra stevige, hij knaagt er zo doorheen.

Sjaak uit Dordt | 14-04-15 | 21:00

maar ik werk nogal hard, zelfs als ik dat niet in Nederland doe. En door dat harde werken ben ik of mijn kinderen niet van de verzorgingsstaat afhankelijk.
Suubi Musajja | 14-04-15 | 20:44
.
Er zijn hele volksstammen in Nederland die met hun harde werken nooit financiële welstand zullen bereiken.
.
Dus ik zou zeggen tel UW zegeningen.
.
"Als migranten niet meer denken dat er iets te halen is zullen ze niet komen. Bovendien zou het je verbazen hoeveel mensen simpelweg gehecht zijn aan de plek waar ze geboren zijn, waar hun vrienden en familie wonen."
.
Van dat laatste is in ons land niets te merken gezien de duizenden asielzoekers die ons land - een stipje op de aardbol - weten te vinden.
En voorlopig is ons land of in ieder geval Europa - het land van melk en honing. Daar wagen ze hun leven voor en nu weer 400 mensen die dat niet overleefd hebben. En het gaat maar door en door en door.....
.
1e zou emigratie vanuit de landen van herkomst ontmoedigd moeten worden - maar het tegendeel is het geval. Immers, de mensen die het "redden" zullen een deel van het geld dat ze hier krijgen, naar hun familie elders sturen.
.
2e zou immigratie door Europa ontmoedigd moeten worden. Het tegendeel is ook hier het geval.
.
Dit is een never-ending story die alleen maar verliezers zal kennen zodra de burgeroorlogen hier in Europa zullen losbarsten. Want die zullen komen en het zal niet eens zo lang meer duren totdat het zover is.
.
Kijk ik daarnaar uit? Nee, het is afschuwelijk, je reinste horror. Maar het zal de werkelijkheid blijken te zijn - zodra de grens is bereikt -.
.

Lupuslupus | 14-04-15 | 20:57

Sjaak uit Dordt | 14-04-15 | 20:29
Reeds gebeurt. Ik heb hem met DPD Pakketservice doorgestuurd naar Pegida Dresden.

Plukkiehaar | 14-04-15 | 20:55

Ik herinner mij het verhaal van een stel dat een (moslim-)vluchteling in huis nam. Zodra de echtgenoot uit huis was om op het land te werken, was de vluchteling de baas in huis en had de vrouw maar zijn bevelen op te volgen.

bruin1 | 14-04-15 | 20:47

@ Lupuslupus | 14-04-15 | 20:37
De praktijk van vrije migratie zou natuurlijk niet zijn dat alle volkeren op aarde naar Nederland komen. Als migranten niet meer denken dat er iets te halen is zullen ze niet komen. Bovendien zou het je verbazen hoeveel mensen simpelweg gehecht zijn aan de plek waar ze geboren zijn, waar hun vrienden en familie wonen. Een zeer klein deel van zelfs de meest wanhopig arme landen in Afrika wil uberhaupt migreren. Als we de verzorgingsstaat rationaliseren dan wordt de prikkel om te migreren ook wat meer in lijn met werkelijke economische noodzaak en mogelijkheden gelegd. Ik weet niet of je naar mij verwijst met 'de flierefluiter heb uitgehangen', maar ik werk nogal hard, zelfs als ik dat niet in Nederland doe. En door dat harde werken ben ik of mijn kinderen niet van de verzorgingsstaat afhankelijk.

Suubi Musajja | 14-04-15 | 20:44

Ik geef graag de verzorgingsstaat op in ruil voor het veel grotere goed van open migratie. Alle volkeren eerst.
Suubi Musajja | 14-04-15 | 20:27 "
.
Alle volkeren eerst in dit piepkleine landje wat nauwelijks een speldeprik is op de wereldbol? Jij spoort echt NIET!
.
En IK zal er alles aan doen om de verzorgingstaat - waar IK mijn hele leven voor heb gewerkt! En NIET de flierefluiter heb uitgehangen in andere landen - voor de toekomst van mijn kinderen te behouden.!
.

Lupuslupus | 14-04-15 | 20:37

Als je alleenstaand bent en je hebt een uitkering of AOW moet je vòòral een asielzoeker in huis nemen.
Wordt je fors gekort op je uitkering of AOW.
Dat wens je alleen de Gutmenschen van PvdA en GL toe die te dom zijn om ook dit probleem te onderkennen.
Zoals zoveel problemen die deze lui niet onderkennen.

Dostranamus | 14-04-15 | 20:36

Ongelovelijk, hier kan ik me echt niets bij voorstellen. Uiteindelijk lijdt het alleen maar tot problemen, zie dat meisje wat door zo'n figuur met een brandblusser is doodgeslagen.

Meneer Rozenwater | 14-04-15 | 20:33

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-15 | 20:14
Klopt. Er werd vrolijk (na)geblaat dat dit land "van iedereen is, niet alleen maar van ons".

Zoetwaterpanharing | 14-04-15 | 20:32

Snowy2000 | 14-04-15 | 20:18
.
En zo is het precies! Het asielgebeuren is een hele industrie waar menigeen een zéér goed belegde boterham aan verdient over de rug van de belastingbetaler.
.
O.a. de "asiel-advocaten" die hun geld krijgen (een advocaat met zo'n 200 asielaanvragen strijkt MINIMAAL 300.000€ per jaar op) van de Raden voor Rechtsbijstand, dus uit de belastingpot.
.
Bezwaarschriftje sturen naar de IND (5 min. werk) en dan weer 6 weken wachten op de uitspraak.
.
Bewaarschriftje naar de Rechtbank, zelfde verhaal.
.
Beroepschrift naar de Rechtbank, idem dito.
.
zitting bij de Rechtbank, 2 uurtjes incl. reistijd.
.
beroep afgewezen: voorlopige voorziening tegen uitzetting indienen. 5 min want standaard.
.
Laat de asieladvocaten op eigen kosten "vluchtelingen" juridisch bijstaan en er wordt niet één vluchteling vertegenwoordigd.
.
Dat is nog maar één aspect maar er zijn er veel en veel meer, teveel om nu op te noemen.

.

Lupuslupus | 14-04-15 | 20:29

Ik heb net Bakito in huis genomen en de stront zit nu al op het plafond. 
Wat een onbehouwen aap is dat zeg.

Plukkiehaar | 14-04-15 | 19:31

Zeg dat wel zeg, ik heb hem vier weken terug twee weken over de vloer gehad en ik ben huis nog aan het leegscheppen. En daarna kan ik al het schilderwerk opnieuw doen, tering alleen van de lucht bladert alles af.
Met hond vertrouwt geen mannen meer en duikt achter de bank als ik al de koelkast deur open doe. Mijn vrouw zit aan de zware antidepressiva en mijn kinderen heb ik bij jeugdzorg afmoeten geven.
.
Plukkiehaar schop hem nu de deur uit en vervang je sloten.

Sjaak uit Dordt | 14-04-15 | 20:29

@ Suubi Musajja | 14-04-15 | 20:27
Excuus, ik doelde op het onderscheid tussen vluchtelingen en gelukszoekers, niet asielzoekers.

Suubi Musajja | 14-04-15 | 20:28

@ Reinaert | 14-04-15 | 18:32
Wat is dat "eigen volk eerst" toch? Waarom valt jouw solidariteit zo toevallig samen met onze landsgrenzen? Je kan je er echt volledig in vinden dat de plek waarop we geboren worden veruit de belangrijkste voorspeller van ons inkomen, de datum waarop we sterven, onze geluksbeleving, etc is? Je vindt dat "ons eigen volk" recht heeft op een vanzelfsprekende hoeveelheid geld en geluk, en een uniek hoge levensverwachting, slechts en alleen omdat het op onze bodem geboren is? En wat is toch dat idiote onderscheid dat iedereen hier maakt tussen vluchtelingen en asielzoekers? Ik ben geboren en getogen Nederlander, en inmiddels enkele keren geemigreerd, naar landen in het Midden Oosten, Afrika en nu de VS - steeds op zoek naar geluk. Ik ben erg blij dat niemand me in die zoektocht naar een leuk en gelukkig leven een georgrafische strobreed in de weg heeft gelegd. Dat niemand me gevangen hield op de plek waar ik geboren werd alleen omdat ze hun "eigen volk eerst" telden. Ik zou liever in een wereld leven waarin dat genoegen ook is weggelegd voor mensen die niet per se zo'n enorme aanwinst zijn; een wereld waarin de plek waar je toevallig geboren wordt niet zulke idiote entitlement en voorrechten oplevert. Ik geef graag de verzorgingsstaat op in ruil voor het veel grotere goed van open migratie. Alle volkeren eerst.

Suubi Musajja | 14-04-15 | 20:27

Er moet wel een briljante gedachte achter zitten, want ik begrijp niet waarom we maar asielzoekers moeten blijven opvangen, alles staat onder druk zorg, huur en kosten lopen verder op. Maar alles komt vast goed.

carramba | 14-04-15 | 20:26

Ik ben Nederlander, ik ben gek.

telelezer | 14-04-15 | 20:23

@Sovy | 14-04-15 | 19:46
+ opgenaaid door hun leraar !
Op staande voet ontslaan die gozer, maar ja 020 die mongool zal wel salaris verhoging krijgen.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-15 | 20:14

Voor de zoveelste keer het zijn GEEN asielzoekers of vluchtelingen. Voor de dichtbijzijnde conflict moet je al gauw 6 of 7 grenzen over. En wat hier voor de poort staat algauw een 20 grenzen.
Het zijn gelukzoekers die profiteren van de verschrikkelijke domheid van de gutmensch.
Wordt toch eens wakker, deze parasieten moeten we hier niet. Ze verkloten onze samenleving.

Sjaak uit Dordt | 14-04-15 | 20:12

Veel Nederlanders hebben al zonder het te weten een vluchteling in huis gehad. Dat die later weer vertrokken is met geld, autosleutels en laptop is een ander verhaal...

Dhr. de Wit | 14-04-15 | 20:11

Aanmenoit NIET !

noodgang | 14-04-15 | 20:10

Nadat ze in mijn huis geweest zijn, zijn het in elk geval echte vluchtelingen.

Lentehaas | 14-04-15 | 19:55

Ik zie net op het journaal veel domme jonge grietjes die het verschrikkelijk vinden dat al die uitgeprocedeerde asielzoekers zo op straat moeten leven.

WTF...
Sovy | 14-04-15 | 19:46 .
.

Ze kunnen bad, brood en bed krijgen dus dat op straat leven is zwaar overdreven. De lente komt er aan, het is prachtig weer dus waar zeuren ze over!!
.
Menige loonslaaf mocht willen dat hij overdag vrij zou zijn en s avonds zn kostje gekookt zonder ook maar één poot uit te hoeven steken.
.
Ik wil ze niet eens vergelijken met ondankbare honden want die kom je in de dierenwereld NIET tegen.

Lupuslupus | 14-04-15 | 19:53

Maar ook K&T zijn hoogst waarschijnlijk huichelende egoïsten die het uiteindelijk voor zichzelf doen.
Fijnstoffer | 14-04-15 | 19:30
.
Er staat óók in de bijbel dat je niet moet pochen op je "goede daden". Dat betekent dus óók: niet met je hoofd in de krant gaan staan (fotootje erbij!) van "zie ons eens goed zijn".
.
En nee, ik denk niet dat deze mensen huichelaars zijn. Wel heel, heel erg dom, naïef èn wereldvreemd door juist een VERVOLGER van hun geloofsgenoten in huis te halen. Want al zou de man dat niet zelf hebben gedaan, (niemand weet of dat het geval is geweest), hij behoort tot de islam.
.
Hopelijk zullen ze hun "goedheid" overleven en wordt er binnen niet al te lange tijd GEEN stille tocht voor hen gehouden. Want dat zou toch àl te vreselijk zijn. Dat gun je niemand.

Lupuslupus | 14-04-15 | 19:46

Ik zie net op het journaal veel domme jonge grietjes die het verschrikkelijk vinden dat al die uitgeprocedeerde asielzoekers zo op straat moeten leven.

WTF...

Sovy | 14-04-15 | 19:46

Nu de fractieleden van de CU, het CDA, de PvdA, Gl en D66.

J.Slavink | 14-04-15 | 19:32

'lekker..., zo'n gast in huis nemen kom je van je werk thuis, is je wijf uitgewoond door zes van z'n maatjes, je auto verdwenen, je hond doodgestoken en je koelkast leeggevroten'
@Mijnheer Harmsen | 14-04-15 | 19:01

Je wil de verhalen niet weten, en al helemaal niet de plaatjes van het plaats delict zien in een ver weg land ergens.
Iemand die een zeer traumatische/armoedige jeugd achter de rug heeft kan misschien wel vriendelijk glimlachen, maar niet alles is wat het lijkt.
Ik heb in elkaar gehakte mensen in badkuipen zien liggen, hele families onthoofd en vastgebonden op stoelen zien zitten, bont en blauw doodgeslagen, doodverkracht, prikkeldraad om de nek strakgetrokken.. En dat was allemaal door lieve glimlachende negertjes.

Natuurlijk heb ik niets tegen negerts, maar als iemand een bijzonder geweldadige jeugd heeft gehad ga je dat niet oplossen met focking kusjes en begrip. Of huisvesting.

de grote Anti | 14-04-15 | 19:31

Ik heb net Bakito in huis genomen en de stront zit nu al op het plafond.
Wat een onbehouwen aap is dat zeg.

Plukkiehaar | 14-04-15 | 19:31

"Krijn en Trijntje de Jong (Urk, geloven in Jezus) doen dat wel."
In de bijbel staan teksten die suggereren dat je vluchtelingen zou moeten helpen. Veel gristenen denken zichzelf met helpgedrag rechtstreeks toegang te hebben verschaft tot de hemel. Uitbesteden door geld te geven aan de asielzoekersindsutrie is het meest gangbaar, maar nogal 'laf'.
Maar ook K&T zijn hoogst waarschijnlijk huichelende egoïsten die het uiteindelijk voor zichzelf doen.

Fijnstoffer | 14-04-15 | 19:30

Over een tijdje krijg je een oranje overal van je in huis genomen asielzoeker voor je laatste verjaardag.

blauwe zander | 14-04-15 | 19:29

Hoe nobel ook, het is vragen om ellende.

G,I. Jane | 14-04-15 | 19:28

In huis? Ze zitten al jaren in mijn portefeuille.

Piet Karbiet | 14-04-15 | 19:26

@miko

Geen idee, wij zijn gewoon lekker bezig op ikwasinharen.

yamahaha | 14-04-15 | 19:24

Je haalt toch ook geen wilde leeuwen uit Tanzania in de tuin? Dat is vragen om problemen. Je moet mensen uit andere culturen in hun eigen (natuurlijke) habitat houden. Wat denk je als je bijv. je leven lang in een lemen hutje hebt gewoond, geen auto, wellicht niet eens een telefoon, geen luxe artikelen. En je vlucht naar een land waar die dingen de normaalste zaak van de wereld zijn. Alleen heb je er geen geld voor...
Dan ga je er alles aan doen om die luxe producten ook te krijgen, maar natuurlijk niet 40 uur per week voor werken.

Kijk ik begrijp best dat er oplossingen moet worden gezocht voor landen waar oorlogen zijn of dreigen. Die mensen moet je ergens opvangen. Echter, blijf ik het onverstandig vinden om ze hier heen te halen. Zorg voor een safezone ergens dichtbij hun eigen land. Zorg dat ze daar hun eerste levensbehoefte krijgen, zorg daar voor onderwijs etc. vanmorgen op de radio wederom... weer vluchtelingen van een boot geplukt en vrolijk afgezet aan de EU kust (1500 stuks) het houdt niet op. En het lijkt erop dat Nederland alles maar accepteert, kom maar, wij zorgen voor jullie, wij helpen jullie. We regelen miele wasmachines, jullie mogen een mobieltje uitzoeken, er is dagopvang, zakgeld enzo...
Wie bedenkt het!!!

mood | 14-04-15 | 19:24

Ik huisvest mijn alcoholische schoonmoeder al, dat vind ik ook een soort van asielopvang...

eerstneukendanpraten | 14-04-15 | 19:12

En dan op een dag ligt Syros met die vrouw in bed?

reade romke | 14-04-15 | 19:12

Combinatie van doorgegeven schuldcultuur, idiote naïviteit en kleuterschoolaltruïsme. In Nederland lachend allerlei facetten van de cultuur laten verkrotten, maar daarvoor onbeschaamd zielige asielexoten aaien - je zou erom lachen als het niet zo treurig oikofoob was.

De Vrijlansier | 14-04-15 | 19:12

Benieuwd waneer het eerste slachtoffer hiervan bij Opsporing Verzocht verschijnt...
.
Ken ook een zwaar Christelijk persoon die eens iemand in huis nam (was een "verdwaalde" Fransman die redelijk Nederlands lulde). Volgens hem niks aan de hand natuurlijk, want de persoon zou bekeerd zijn tot het geloof, meegaan naar de kerk en zich laten dopen. Je kent het bla bla bla verhaal wel...
.
Ging redelijk lang goed (paar maanden), tot hij ineens een keer thuiskwam, de persoon weg was, inclusief een hoop waardevolle spulletjes en centjes van de collecte.
.
Moet er nog steeds aan terugdenken hoe teleurgesteld hij wel niet was (duh!) als ik de beste man nu met z'n rollator voorbij zie schuifelen...
.
Nee, als ik iemand in huis zou nemen moet ik deze wel al héél lang én héél erg goed kennen. Vreemdeling? Ammenooitniet.

davimore | 14-04-15 | 19:11

Overigens is het te idioot voor woorden dat het helpen van illegalen (lees: wetsovertreders) niet strafbaar is.
McPhart | 14-04-15 | 19:00

De overheid geeft het "goede" voorbeeld... Alles wat illegaal is wordt gedoogd of zelfs aangemoedigd, behalve te snel rijden en wietplantjes kweken.

Lupuslupus | 14-04-15 | 19:06

Steeds meer. Betekent dat dat het aantal van 1 naar 2 is gegaan?

Geert Linkers | 14-04-15 | 19:04

@miko | 14-04-15 | 18:57
Nee man. Er schrijven daar alleen mensen die tegen kritiek kunnen.

SvennusMax | 14-04-15 | 19:03

Dit is exact de reden waarom het AZC in Katwijk wordt uitgebreid naar 1200 azielzoekers, terwijl er in de rest van Zuidholland vrijwel niks is.

1st Male Lesbian | 14-04-15 | 19:01

Dit brengt me wel op het volgende punt.
Als we nou eens de regel hanteerden dat vluchtelingen welkom zijn tot een leeftijd van 8 jaar maximaal 10. Dan help je die mensen toch en weet je bijna zeker dat er nog iets geïntegreerd kan worden.

Veel Vaak | 14-04-15 | 19:01

lekker..., zo'n gast in huis nemen kom je van je werk thuis, is je wijf uitgewoond door zes van z'n maatjes, je auto verdwenen, je hond doodgestoken en je koelkast leeggevroten.

Mijnheer Harmsen | 14-04-15 | 19:01

slim bedacht, hebben die oudjes gelijk mantelzorg in huis.

sennholz | 14-04-15 | 19:01

Zo raar is het niet: Christendom en islam zijn twee zijden van dezelfde munt.
Christenen zijn masochistisch, moslims zijn sadistisch.
Christenen aanbidden "god", moslims aanbidden satan.
.
Een goede christen is pas happy wanneer hij lijdt en een devote moslim is het pas als hij bloed van kaffirs vergoten heeft. Vroeger of later lezen we dus dat een liefdevol opgevangen verwarde man is losgegaan op zijn mecenas.
.
Overigens is het te idioot voor woorden dat het helpen van illegalen (lees: wetsovertreders) niet strafbaar is.

McPhart | 14-04-15 | 19:00

Ik heb eens een aanbellende Griek in nood in de regen en winter bij mij een avondje op de bank laten slapen, volgende ochtend vroeg -ik wilde met mn naive hoofd een kopje koffie aanbieden- was hij al vertrokken, mn telefoon ook.

nikkipikki | 14-04-15 | 19:00

Pet af voor die mensen. Je kunt er allerlei kanttekeningen bij plaatsen, misschien is het naïef, maar ze voegen de daad bij het woord. Indrukwekkend.

Lewis | 14-04-15 | 18:59

@yamahaha | 14-04-15 | 18:22
Is dat een soort reïncarnatie van de reaguurder?
Vraag Pius eens zou ik zeggen.

miko | 14-04-15 | 18:57

De enige asielzoeker die ik in huis hebt genomen is een asielkat.

zeertegendradig | 14-04-15 | 18:56

Supermatthijs | 14-04-15 | 18:52

Dat verwachten gelukszoekers ook al. Achteraan sluiten graag...

DeRustige_ | 14-04-15 | 18:55

@yamahaha | 14-04-15 | 18:22
Dank voor de link, ik zal het eens doorlezen. Leuke site.

De Reaguurder | 14-04-15 | 18:54

@DeRustige_ | 14-04-15 | 18:50

Inderdaad, dan verwacht men maar dat de overheid alles voor ze doet.

Supermatthijs | 14-04-15 | 18:52

Lupuslupus | 14-04-15 | 18:49 + 1 miljard.

Willianus Wortelus | 14-04-15 | 18:52

Een gelukszoeker in huis nemen is dus hip. Maar het zorgen voor je oude zieke hulpbehoevende ouders in je ruime Gooise doorzonwoning is teveel gevraagd..

DeRustige_ | 14-04-15 | 18:50

Het interesseert Krijn en Trijntje blijkbaar geen ene donder dat hun geloofsgenoten in het M.O. en Afrika bij massa's tegelijk door islamieten worden afgeslacht, levend verbrand tijdens de kerkdienst enz.
Want als je dat ook maar iets interesseert haal je geen moslim in je huis maar een vervolgde christen.

Lupuslupus | 14-04-15 | 18:49

En helaas asielzoekers maar mijn huis is gewoon te klein.
Supermatthijs | 14-04-15 | 18:31
Welnee joh, Nederland is nog niet vol en jouw huis ook niet.

harbi | 14-04-15 | 18:48

Namens Nederland sprak ene J. Demmink bij de VN in 2006 de volgende woorden:
'Countries benefit from managing flows of migrants. Creating migration management capacity can make a major contribution. The Netherlands actively supports projects, especially ín Africa, helping immigration agencies and other authorities to register and assist
migrants and protect refugees'.
Daar zit het probleem.

Guy Veropzoudten | 14-04-15 | 18:48

@oplichter | 14-04-15 | 18:42
Jammer dat het zo rustig is in zuid-amerika. Ik zou wel wat -gelukzoekende- politieke vluchtelinge uit zuid-amerika willen.
Ik heb alle hoop gevestigd op Maduro dat hij -osama- Obama tegen het hoofd stoot.
Een voordeel is ook dat die Venezulaanse niet zinken met die opblaastieten

miko | 14-04-15 | 18:46

Aan de andere kant ook mooi als die gristen gekkies die mossels elke dag mee laten bidden.
En natuurlijk stamppot met worst laten eten,

miko | 14-04-15 | 18:42

Zo'n exotische gelukszoeker is toch veel leuker dan een lekkende bejaarde. Of een reutelende werkloze vijftigplusser.
Geef ze eens ongelijk.

oplichter | 14-04-15 | 18:42

Sja in Groningen ging er al eens een door het lint, vriendin met brandblusser doodgeslagen, politieagent met eigen pistool overhoop geschoten.
Je moet wel erg van god den heer houden, zo je leven mogelijk te eindigen.
Ik snap die vluchtelingen niet ga naar Den Haag en protesteer, ga desnoods naakt voor de tweede kamer staan, daar moet het opgelost.

gebrokenvleugel | 14-04-15 | 18:41

@Desmoulins | 14-04-15 | 18:37

Dat klopt. Ze gedogen mij daar blijkbaar. Een soort vluchteling dus.

Supermatthijs | 14-04-15 | 18:41

1. een echte vluchteling is iets anders dan een gelukszoeker.
2. de meeste instroom kan met bestempelen als gelukszoekers.
3. de grootste instroom zijn moslims tewijl christenen in islamitische landen de grootste groep slachtoffers zijn.
4. volgens (christelijke) bronnen worden in sommige vluchtelingenbootjes de christenen gewoon overboord gewipt hetgeen niet ongelooflijk klinkt na alles wat moslims de christenen allemaal aandoen in hun islamitische landen.
5.de Nederlandse christenen zijn inderdaad naïef, maar als ze christelijke vluchtelingen opvangen is het m.i. inderdaad de "daad naar het woord" voegen.

matrixbluepill | 14-04-15 | 18:41

@metdedag | 14-04-15 | 18:33
.
en toen werd je badend in het zweet wakker? *proest*

Fatwabuster | 14-04-15 | 18:40

"Put your money where your mouth is."
Zeggen de Engelstaligen het zo mooi.
In mijn kleine twee kamerwoning herberg ik drie voormalige zwervers van de soort Felis Catus.
Ik leef daarmee mijn principes na. Dat zouden meer mensen moeten doen!

Rest In Privacy | 14-04-15 | 18:40

Nequebard | 14-04-15 | 18:16 Niet alleen de dochter is in de ogen van de meneer met te weinig hersens niets waard, ook mamalief is gewoon een hoer.

En hoeren moeten verkracht worden: ejbron.wordpress.com/2011/12/14/zwede...

Willianus Wortelus | 14-04-15 | 18:40

Meelevende gristen lopen met ogen open in de val dus. Tja geen wonder dat het CDA hoofdschuldige is aan het multicultiedrama. Meer nog dan de PVDA

miko | 14-04-15 | 18:38

Supermatthijs | 14-04-15 | 18:31

Jij schrijft toch voor dat blog?

Desmoulins | 14-04-15 | 18:37

We hebben ook duizenden eenzame ouderen die gedwongen thuis moeten blijven wonen. Maar ach, dat scoort niet zo goed als gezien worden met een huis Afrikaantje.

doskabouter | 14-04-15 | 18:35

Aantal jaren terug ook eens gedacht. Ik heb wel altijd een grote mond over asielzoekers maar wat doe ik er zelf aan. Gevolg. Ik bood een jochie en vader aan ze steeds mee te nemen naar een dorp verderop naar judo. Dan hoefden ze niet met de bromfiets in de kou en ik kon die mensen direct iets met NL laten ervaren. Eind van het liedje. Pa nooit meer gezien en het jochie at iedere keer bij ons. Keurde mijn vrouw geen blik waardig en er werden uit ons huis allerlei spullen gestolen.

metdedag | 14-04-15 | 18:33

Heel nobel allemaal maar ik handhaaf toch liever het principe "eigen volk eerst". Genoeg Nederlanders die buiten eigen schuld in de rotzooi zijn gekomen en ook opvang behoeven. En voor iemand mij voor toetsenbordridder uit maakt: ik heb dat dan ook al twee keer gedaan, weliswaar niet voor lange periodes maar het principe moge duidelijk zijn.

Reinaert | 14-04-15 | 18:32

@plastic zakje | 14-04-15 | 18:29

Welzeker, ik ook. En helaas asielzoekers maar mijn huis is gewoon te klein.

Supermatthijs | 14-04-15 | 18:31

Goed dat ze dit doen!

HaagseSkieldah | 14-04-15 | 18:29

yamahaha | 14-04-15 | 18:22
Verdulleme, ik wou dat ik die geweldige website eerder had ontdekt!

plastic zakje | 14-04-15 | 18:29

Ja, klopt, ik heb er hier twee in de schuur. Eentje voor de tuin en de ander is mijn chauffeur.

De verwarde man | 14-04-15 | 18:26

Leve Krijn en Trijntje, de fucque voor Anne-Fleur en Robbert-Jan.

malang | 14-04-15 | 18:24

Krijn en Trijntje hebben een groot hart. Hoewel ik groot voorstander ben van dichte grenzen heb ik hier wel respect voor.

der maupmeister | 14-04-15 | 18:23

Alle voortekenen zijn in ons nadeel, dit land gaat over 15-20 jaar ten onder. Over 200 jaar concluderen de geschiedkundigen dat wij de nieuwe indianen/Aboriginals waren.

prov1nciaal | 14-04-15 | 18:22

Goed idee; een vluchteling in huis nemen. Dan kan -hij- zij mooi mijn dierbare spulletjes in de gaten houden als ik aan het werk ben.

VanBukkem | 14-04-15 | 18:21

Anne-Fleur en Robbert-Jan stempen PvdA. Dat is voor hen genoeg om zich weer voldoende fatsoenlijk te kunnen voelen.

broodje_kruidenboter | 14-04-15 | 18:21

Ik wil best onderdak bieden aan een asielzoeker. Uiteraard wil ik wel er één zelf uitkiezen en een vergoeding van de overheid voor ontvangen.

LuieAmbtenaar | 14-04-15 | 18:20

zeker vanuit een persbericht......... voorbode van nieuwe wetgeving zeker...

xtree | 14-04-15 | 18:19

Leuk verhaal..... maar wanneer tyfen die lui nu eens op, is dat al bekend?

Fatwabuster | 14-04-15 | 18:18

Mijn vrouw wilde laatst Afrikaantjes voor in de tuin.
Waarom zou ik er niet een paar mogen voor in de huishouding dan?

De waard zijn gast | 14-04-15 | 18:17

Ik vind het knap dat mensen dat aandurven, maar tegelijkertijd vind ik het stom. Ga je echt een Somalische man van 35 met een IQ van rond de 80 in de kamer naast die van je twaalfjarige dochter zetten?

Nequebard | 14-04-15 | 18:16

Hahaha idealisten en iets doen voor iemand anders.

Hans Gruber | 14-04-15 | 18:16

Ik ga mijn kamer niet delen met een asielzoeker.

plastic zakje | 14-04-15 | 18:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland