
VERRASSING! Het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft
jarenlang leugens verspreid over wiet in Nederland. Beetje propaganda, net als Rusland en Oekraïne over de burgeroorlog daar, net als Israël en Palestina over hun conflict en net als Saudi-Arabië en Iran over de oorlog in Jemen. Gewoon. Beetje het volk manipuleren met misinformatie. "
Onwelgevallige publicaties zijn uitgesteld, conclusies selectief naar buiten gebracht (cherry picking) en vraagstellingen zo gestuurd dat de uitkomst het beleid ondersteunt. Oud-minister Ivo Opstelten (VVD) gebruikte de rapporten om de harde aanpak van wietteelt te rechtvaardigen, maar het wetenschappelijk fundament daarvoor is brozer dan voorgesteld." En grote kans dat kasteelheer Van der Steur die lijn netjes door had willen zetten, als onderzoekers niet via de NRC aan de bel hadden getrokken. Van der Steur beweert dat je van wiet roken
dood kan gaan. Hahaha. Nee. Het ministerie van Veiligheid en Justitie weet dat ze er mee wegkomen. Alsof wietgebruikers gaan protesteren. Natuurlijk niet. Wietrokers zitten hem te chillen op de bank met een jonko tussen de vingers. En de enige manier om te zien of een wietroker woedend is of niet, is aan de manier waarop zijn rook uitblaast. Maar ja. Daar is zo'n ministerie niet echt van onder de indruk. En dus komen ze er mee weg. Dat is een schande. Niet alleen vanwege de achterlijk strenge wietwet, maar ook omdat we in Nederland een ministerie van Justitie hebben dat willens en wetens liegt tegen het volk om haar zin door te drammen. Republica de Bananas!
Reaguursels
Inloggen@behangtafel | 12-04-15 | 09:09
Daar zijn nu hele zuinige led lampen voor...
www.kweekverlichting.nl/led/
@TP 1984 | 11-04-15 | 19:55
Autoflower zaadjes bestellen en over 8-10 weken kun je oogsten...
5 planten zijn nog steeds gedoogd (dus legaal)
Hier staan de plantjes al voor het raam....
www.rollingstoned.nl/wp-content/upload...
@overVecht | 11-04-15 | 16:01
Je blowt toch om stoned/high te worden?
Dan is een hoog THC gehalte dus prima en heb je dr minder van nodig.....
Probeer maar eens de Max Haze.... dat doet 15 euro de gram......
@rara | 11-04-15 | 15:44
Wij van WC eend........
@VanBukkem | 11-04-15 | 15:21
Ik weet niet waar u resideert maar hier is de weed van prima kwaliteit en ik betaal een eurootje of 4-5 per gram......
Das dus wel de straathandel en ze komen het aan de deur afgeven....
En dikke toppen zijn geen afval kan ik je melden
@normanius | 11-04-15 | 14:35
Maak je geen zorgen... ik rook het toverkruid al een jaar of 40......
Ik voel me er prima bij en heb geen klachten van welke aard dan ook!
L E G A L I S E R E N!
Hetzelfde gebeurt nu ook met de esig, accijnzen mislopen blijkt ook zeer slecht voor de gezondheid te zijn.
MartinLeuterKingsize | 11-04-15 | 20:25
-
Met je eigen lampen kan natuurlijk niet, slecht voor het milieu en dan heb ik het niet eens over de energierekeningen welke dat soort asoos toch niet betalen.
de enige reden van hennep verbieden is deze ,iedereen kan het kweken.en daar hebben monopoly spelers een hekel aan.
Deel 1364 van "Het Ministerie van Justitie loog bewust over ..."
Aflevering: Wiet
@Wijze uit het Oosten | 11-04-15 | 19:56
Ik heb wel meerdere accounts gehad, maar altijd één tegelijk en vanaf hetzelfde IP. Anders vindt Joris het denk ik niet zo leuk. Door de wiet (Casey Jones) vergeet ik soms mijn wachtwoord of wordt ik zo paranoide dat ik mijn naam verander. Ik denk/hoop dat ze dat bij GS wel snappen.
Ik heb geloof ik samen met "mark verheijen" in dezelfde draad gepost, dat was wel grappig. Niet echt toeval denk ik, aangezien Verheijen volop in de schijnwerper stond voor een maandje of wat. Voor mij wordt het duidelijk tijd voor een nieuwe naam. Deze Zwitsal is bijna op.
De pharma industrie heeft zoveel lobbyisten lopen van Brussel tot Den Haag dat het nog heel lang zal duren voordat we zover zijn als in enkele USA staten.Het zal er van komen maar we lopen nu geweldig achter terwijl we een grote voorsprong hadden met het gedoog beleid.Het gebruik en de handel wordt er echt niet minder van, de straathandel is aan het toenemen met als gevolg dat je nu het hele drugs arsenaal van A tot Z lekker op de hoek kunt gaan halen met alle gevolgen van dien.Waar vraag is is aanbod het maakt niet uit wat ,dat is al eeuwen zo.
Jammer van die poep backend maar hier is link 2 nog een keer
sg.tudelft.nl/event/911-its-time-to-ta...
Niet dat iemand hier die gaat bekijken of serieus neemt natuurlijk want we weten allemaal dat er niks van waar is. Burgers zijn zelf slim genoeg en trappen niet zomaar in leugens van gezaghebbenden en daarom zouden die dat ons nooit proberen te flikken.
Alleen Sinterklaas was er zo eentje die voor zoete koek namen en graag geloofden omdat daar wat mee te verdienen viel natuurlijk.
En ttip.
Over welke zaken liegen ze niet. Gelukkig zijn het niet alleen de Stoners die op de bank blijven zitten terwijl er allerhande wetten worden doorgevoerd veranderd, verbogen of even snelverzonnen of verneuckt in een achterkamertje en niemand er een ruk vannte zien of horen krijgt. Neen, IEDEREEN ligt te pitten en te slikken in dit land as we type.
Lees eens wat (www.patronenvanbedrog.nl)
Lees nog eens wat (sg.tudelft.nl/event/911-its-time-to-ta...)
En word godverdomne eens boos!
Libertarianism | 11-04-15 | 19:52
-
Helemaal met je eens. Zo zou het eigenlijk moeten zijn.
In plaats van verbieden, war on drugs en complete kolder verkopen, mensen gewoon goed informeren en ieder volwassen mens dit zelf laten uitmaken.
Heeft overigens in de sigaretten branche ook gewerkt als je kijkt naar het percentage rokers in landen waar ze dit beleid voeren.
Laat de overhaat zich verdomme niet zoveel bemoeien met wat ik doeen voor mijzelf wil kweken, laat mij gewoon een paar planten onder een lamp zetten en mijn eigen voorraad verbouwen.
Mja dit land is sowieso al lang in de uitverkoop gegaan, nog niet eens meer Action waardig..
Dan is het nog altijd Republica de Plátanos, innit?
@Vark Merheijen | 11-04-15 | 16:33
Hmmm...
Hoeveel accounts heb jij eigenlijk ?
Ik kom in het tooltje "Vark Merheijen" en "Mark Verheijen" tegen.
Zeker toeval ?
Ik erken gewoon het systeem niet!
Linksom of rechtsom kom ik hoe dan ook toch wel aan wiet.
Het is sowieso kolder dat een regering (of wie dan ook) bemoeit wat je gebruikt (drinkt/spuit/slikt/etc). Het is immers je EIGEN lijf. Of het gezond is of niet, het is geen taak van de overheid. Misschien dat een verzekering iets zegt als "prima, maar als je X, Y of Z gebruikt houd er dan rekening mee dat we dan extra centen van je willen".
Ja maar elk ministerie liegt over elk onderwerp als dat in de kraam te pas komt. Feiten, prognoses, kostenramingen die niet stroken met voorgenomen beleid, worden allemaal stelselmatig onder Haagse matten gemoffeld. Bestuurders weten dat, Kamerleden en ambtenaren die willen meedraaien in de baantjescarroussel weten dat, onderzoeksinstituten die graag opdrachten van de overheid willen blijven krijgen om "onafhankelijke" onderzoeken te doen, weten dat. Blijkbaar zitten er bij de KLPD een paar mensen die dat niet wisten, dat is het vreemde van dit geval.
Maar ja meneer ard van steur heeft natuurlijk info gekregen van mevrouw kruijf van de vvd. Die weet alles van wiet. Van de kweek tot het verkopen. Oeps.
En dat terwijl ik eigenlijk dacht dat opstelten en teeven al 30 jaar aan de wiet zaten. En dagelijks zon 20 jointjes rookte. Anders had teeven wel geweten dat het 4.7 miljoen was en had opstelten wel geweten waar dat bonnetje lag. Tsja het kan toch altijd raar lopen in nederland. Voordat je het weet behoort wiet roken tot de elite knuppels en willen ze dat het gepeupel er niet meer aan kan komen.Was het eerst de kaviaar en cubaanse sigaren op het vvd congres ,het wordt dadelijk het moeilijk verkrijgbare wiet.En met kerst daarbij natuurlijk de ganzenpate gemaakt van mishandelde ganzen.Tsja die VVD een maffia partij.
Bruine Beer | 11-04-15 | 17:17
"THC is (nog?) geen medicijn dat kanker geneest."
Misschien moet u zich eens verdiepen in cannabidiol.
Ze moeten gewoon die hele kut-VVD doorlichten op banden met de onderwereld, tip: vastgoedfiguren extra tegen het licht houden, stelletje patjepeeërs gatverdamme.
Care | 11-04-15 | 17:48
Wat houd dat echt vechten voor je vrijheid precies in? Anders dan stemmen en protesteren enzo.
En wat doet de burger?
Juistem. Helemaal niets.
Slikken en pikken die hap, tenzij je eindelijk wilt vechten voor je vrijheid.
Ze zouden die fokking energiedrankjes waar veel kids al s'ochtends vroeg aan zitten te lurpen eens uit de supermarktschappen moeten halen, als ze het zo nodig over giftige rotzooi willen hebben.
Ik doe al een jaar of 15 niets anders meer als alcohol, maar wat mij betreft mag alles gelegaliseerd worden. Schade aan de volksgezondheid door suiker en vet eten is groter dan die van alle drugs bij elkaar.
@Berthe | 11-04-15 | 14:06
Dat zijn mensen met epilepsie waar je het over hebt, niet blowers...
Hee, grappig, 2 maal @ geeft dus een dubbele post, in plaats van een enkele die twee maal verwijst. Was niet de bedoeling. Op de lijst van te fixen bugs, Joris?
@Berthe | 11-04-15 | 17:15
Ik lees toch zelden berichten over overvallen op Bols, inbraken bij Philip Morris etc. Dat soort dingen doet men als de winst heel hoog is, wat alleen zo is bij illegale dingen.
Ja, alcohol veroorzaakt verkeersproblemen, medische klachten etc. Maar dat is geen argument om iets anders te verbieden, hoogstens om alcohol te verbieden. Is al eens geprobeerd, was geen succes.
@rara | 11-04-15 | 16:21
@Guy Veropzoudten | 11-04-15 | 16:24 |
Na mijn studie ben ik wat afgedwaald, en inderdaad, ik doceer nu iets heel anders. Gelukkig is de wetenschap nu veel verder, toendertijd vergeleek ik het met het repareren van een horloge met behulp van een drilboor. Tot enig vermaak van de prof.
Maar ik weet wel hoe de biochemie erachter werkt, en ik kan zo'n artikel prima lezen.
THC is (nog?) geen medicijn dat kanker geneest. Wel een stof die aantoonbaar helpt misselijkheid te verminderen, eetlust verbetert, pijn bestrijdt, etc. We hebben nog geen silver bullet. Het is één van de stoffen die mogelijk kan uitgroeien tot medicijn. Dus ja, vooral verder onderzoek doen. Die klinieken pretenderen vast niet met alleen THC kanker te kunnen genezen.
Maar dat in het verleden het veel gebruikt werd, is geen sterk argument. In het verleden deed men ook aan aderlaten. Kreeg je bij sterke eeltvorming de therapie met je voeten in ochtendurine te gaan zitten. Wat inderdaad werkt, maar nu hebben we ureumzalf, werkt toch beter.
Het gaat niet eens om dat hypocriete en domme "gedoogbeleid" maar om die tergende cultuur in Den Haag dat je er rustig op los kunt liegen en dat dat blijkbaar als acceptabel gedrag wordt gezien. Het ontbreekt onze politici en ambtenaren aan het morele besef dat ze voor ons werken en wij gewoon degene zijn die hun salaris betalen. Er moet een onafhankelijke direct gekozen commissie komen die elk jaar met de Koning, het kabinet en de 2e kamerleden een functioneringsgesprek houdt. Waarbij ook doelstellingen geformuleerd zijn.
Wanneer wiet of godbetere uberhaupt drugs
gelegaliseerd wordt, hou je nog steeds de ellende van thuiskwekers, overvallen op plantages, slechte zooi, belasting ontduiking en
totaal van de potgerukte lijpoos in het verkeer
of mistige wausen die hun kind bij de supermarkt laten staan,
Alcohol is ook legaal en moet je eens kijken wat
je daar nog iedere keer voor narigheid van ziet,
het verschil tussen legaal en illegaal is in dit geval waarschijnlijk dat bij legaal de overheid er aan gaat verdienen en de potheads er uiteindelijk de volle mep voor gaan betalen.
@overVecht | 11-04-15 | 16:13
Couldn't agree more. Alcohol is legaal, en medisch gezien gevaarlijker.
** Nog slok bier neemt **
Wiet is troep, maakt mensen dommer, langzamer, trager, lui en bovenalles armer. Mensen, dit is mijn mening, koop het niet, stop ermee, steek het geld in voedsel en leukere zaken!
Het schijnt dat er een keer 200kilo wiet uit een cia-smokkel vliegtuig is gevallen, op iemands hoofd... en dat er dus weldegelijk iemand is overleden aan wiet..
@kapitein_iglo | 11-04-15 | 14:03
Ik vond hem nog wel kunnen op zich, binnen de context dan.
@milieu-meneer | 11-04-15 | 16:35
Waarom? Terwijl je pa elke dag dronken op de bank in slaap valt?
Ik lieg ook bewust over wiet.... Tegen mijn ouders.
The Early Seventies
's Ochtendsvroeg
deed ik al hasj
in m'n yoghurt
Had je een drukke dag
als je een brief
moest posten
-- Bart Chabot
@Bruine Beer 15:55: Juist. "May" is een woord dat ook veel in reclames voor medicijnen wordt gebruikt voor onbewezen effecten. "Helps" is er ook zo een. Het is wat men in het Engels met de mooie term "weasel words" aanduidt, woorden waarop men achteraf niet aangesproken kan worden als blijkt dat men uit de nek staat te lullen.
@necrosis | 11-04-15 | 16:21
Jeps. In Utrecht was het water uit de gracht ook zo bevuild cq. open riool dat men al van kinds af aan opgroeide met het wondervocht. Wacht je even op mij? Ik ga met je mee.
Ik ben ook eens aan de wiet doodgegaan en pas na twaalf uur weer opgestaan.
Ik zag die farizeeër van een Van der Steur net op de nationale veiligheidsdag in Almere, wat een pompeuze gehaqtbal is dat. Geen idee wat hij daar deed, maar misschien duikt er binnenkort nog ergens een declaratie op die niet klopt.
@Bruine Beer | 11-04-15 | 15:31
Tot 1934 waren op cannabis gebaseerde medicijnen heel normaal en talrijk en dat al eeuwenlang. Toen kwam er helaas een verbod en begon de chemie het over te nemen.
Aan (verkeerde) medicijnen sterven jaarlijks meer dan honderduizend mensen wereldwijd. Aan cannabis niemand, behalve in de vriendenkring van Ard van der Steur.
Bestudeer de geschiedenis, kijk ook wat er de laatste jaren o.a. in Californië gebeurt met klinieken die werkelijk mensen helpen en genezen met o.a. oliën obv cannabis. Open je ogen. Misschien heb je er zelf ooit nog wat aan.
@Bruine Beer | 11-04-15 | 15:55
Je zegt het zelf: er is een aantoonbaar effect, en nader onderzoek is dringend gewenst.
Dat je in het verleden dit onderwerp bestudeerd hebt wil dus zeggen dat je de nieuwste ontwikkelingen van vandaag nooit hebt behandeld in je studie. Nog sterker: misschien heb je wel dingen hierover geleerd die vandaag de dag allang achterhaald zijn.
@overVecht | 11-04-15 | 16:13
Wist je dat kloosters vroeger bier gingen brouwen omdat het drinkwater onbetrouwbaar was en de bevolking werd uitgedund vanwege de pest?
Biertje uit Malle?
*teleporter opstarten doet*
@Bruine Beer | 11-04-15 | 16:05
Maak die troep dan legaal. Alcohol is dat ook.
@WitteGrunneger | 11-04-15 | 16:05
Ow nee hoor. Het was prima alleen ik tripte zo heftig dat ik alleen nog maar vooruit kon staren.
Hmm Wilders weten ze altijd snel te vinden na een van z'n uitspraken en wordt dan (relatief) vaak aangeklaagd (ironisch door een 'verlengstuk' van ditzelfde ministerie).
We hebben nu een (voormalige) minister (politicus) die aantoonbaar gelogen heeft in z'n functie. Waar blijft diezelfde 'geilheid' om deze voormalige minister te vervolgen?
Oja dat gebeurt niet want het is een VVD'er en minister van Justitie.
Misschien dat we met een eenmalige dodelijke bloedige 'revolutie' dit soort hypocriet varkensgedrag voor eens en altijd uit kunnen bannen.
Of we zouden wel eens massaal aangifte/aanklacht deponeren bij het politiebureau, of een burgerinitiatief kunnen starten, om bv wetten ongedaan te krijgen die gebaseerd zijn op leugens.
overVecht | 11-04-15 | 16:01
Dan heb je eens een keer waar voor je geld, is het weer niet goed. Enjoy!
@overVecht | 11-04-15 | 16:01
Nee, want het is verboden spul. Fatsoenlijk etiketteren gebeurt alleen als daar regels voor zijn, en dat is dus niet zo. Goed hé, verbieden van levensgevaarlijke dingen als THC?
Ik heb onlangs sinds 15 jaar weer eens wiet gerookt. Man wat tripte ik. Ik ben een zwaar tegenstander van het verbieden van softdrugs maar kunnen ze niet een thc waarde op een zakje wiet zetten?
www.youtube.com/watch?v=RqPjJ6_9kps
@rara | 11-04-15 | 15:44
Studies in muizen en ratten zijn nog mijlenver verwijderd van iets als een medicijn. Daarom staat er ook 'may be useful' en 'possible effects'.
Laten we de zin eens bekijken:
Studies in mice and rats have shown that cannabinoids may inhibit tumor growth by causing cell death, blocking cell growth,
Dat is het mechanisme dat ook de standaard middelen als mitomycine hebben.
and blocking the development of blood vessels needed by tumors to grow.
Dat is een mechanisme dat nu in onderzoek is, veelbelovend, maar moeilijk.
Laboratory and animal studies have shown that cannabinoids may be able to kill cancer cells while protecting normal cells.
Weer: may. Oftewel: een studie in reageerbuizen en muizen geeft een effect, maar we weten nog te weinig voor duidelijke conclusies.
Dit soort sites geeft een samenvatting van onderzoek, en de termen correct lezen is verraderlijk. Ik ben ooit afgestudeerd op een scriptie over cytostatica; ik denk dat ik er nog wel iets van weet.
Die man moet verdomme voor het gerecht gesleept worden! Als je als minimumloon kut-arbeider verkeerd je bonnetjes invult, wordt je al ontslagen en mag je het verschil terug betalen. Maar politici komen met de grootste onzin weg. Wat een farce is dit land toch geworden!
En ze liegen niet alleen over wiet, ze liegen over ALLES. Voorbeelden? Voorbeelden. MH17? Leugens! Nabetaling aan Brussel? Leugens! Srebrenica? Leugens! Irak-oorlog? Leugens! Etc, etc..!
De Nederlandse overheid is NIET te vertrouwen en dat is te ziek voor woorden.
Maakt je extreem gevoelig voor lichtflitsen
@Berthe | 11-04-15 | 14:06
Je haalt krakers en gewone wietrokende mensen door elkaar. Vaak vallen deze twee samen.
Krakers zijn extreem gevoelig voor flitsen. Ik heb er weleens een gezien, die meteen begon te krijsen (kraken gaat door) en rond te springen, nadat een camera een extreme (en harde!) lichtflits had geproduceerd.
Kanker is niks meer dan parasieten op celniveau.
Wiet helpt daar wel degelijk tegen.
Nanozilver ook.
www.lakhovsky.com/
@Bruine Beer | 11-04-15 | 15:31
Feiten, graag. En de feiten die ik heb laten zien dat er echt iets in zit. Citaat: "Studies in mice and rats have shown that cannabinoids may inhibit tumor growth by causing cell death, blocking cell growth, and blocking the development of blood vessels needed by tumors to grow. Laboratory and animal studies have shown that cannabinoids may be able to kill cancer cells while protecting normal cells."
www.cancer.gov/cancertopics/pdq/cam/ca...
Dat het min. van justitie liegt, had je iets anders verwacht!?!
Maar de enige relevante vraag is; waarom?????????
Waarom loog Opa Opstelten en in opdracht van wie?
Of was het persoonlijke haat tegen de plant!?
Manipulatie? Door de overheid? Nee! Tsss! Dat had ik nou nooit gedacht van die keurige overheid. Weer een desillusie erbij.
Tell us something we did NOT know!
Die doorgesnotterde dinosaurieres uit de biblebelt , nog nooit een mooie groene top in de handen gehad , laat staan gerookt.
Wat denken ze wel, dat de blowert zich ook maar een strobreed aan de kant laat zetten door dit achterlijke domme mensen gepraat, zelfs mijn oma is slimmer!
btw dan maar een tentje met led op zolder en zelf aan de gang dan.
niet traceerbaar en ook nog eens weten wat er in je weed gaat aan chemicaliën , want dat is de dooddoenenr en maker in deze branche.
@Graaf van Egmont | 11-04-15 | 15:15 "Ik heb die strijd tegen soft drugs nooit begrepen. ( ) Zie USA-drooglegging."
.
Mee eens. Het heeft alleen maar een zwaar-crimineel circuit opgeleverd. Ook belemmert het de medicinale toepassingen.
@Guy Veropzoudten | 11-04-15 | 15:15
Wat een kul. Kanker is zo complex, dat we gewoon nog amper weten hoe je het geneest. Die 'chemo-troep' waar je het over hebt, is alleen het minst slechte wat we hebben. En nee, je gaat er niet aan dood, je gaat dood omdat de kanker vaak niet genezen kan worden, alleen vertraagd.
THC helpt helemaal niet tegen kanker, maar het vermindert de misselijkheid die bij veel chemo optreedt. Heel nuttig, maar geen genezing. En ook tegen Alzheimer werkt het niet, het vertraagd alleen.
Kortom, het verbod is quatsch, maar met vrienden als jij heeft de lobby om het verbond op te heffen geen vijanden meer nodig.
-weggejorist-
Nou, dit komt echt als een verrassing *proest*
En nog veel erger: de burgers tegen elkaar opzet met leugens, terwijl de echte misdaad (bankiers, woningcorporaties, frauderende politici, etc) overal mee weg komt.
En dan nog eens de straffen: geloof maar dat je genaaid wordt uit diverse hoeken als je gepakt wordt. Meer dan iemand die steelt van de armen.
GS: @Johnny Quid | 11-04-15 | 13:59 "Beetje propaganda, net als Rusland en Oekraïne over de burgeroorlog daar "
.
Je vergeet er eentje, en niet zomaar eentje, maar nota bene de aanstichter van die ellende daaro en de hoofd propagandist, de Verenigde Staten. Knipseltje ter herinnering: www.globalresearch.ca/wp-content/uploa... Wel eens van de BBG gehoord? pando.com/2015/03/01/internet-privacy-...
Graaf van Egmont | 11-04-15 | 15:15
Dat zijn wijze woorden, edoch te lastig voor Den Haag deze te begrijpen.
@Berthe | 11-04-15 | 14:06
handelaren -> Alleen maar omdat het verboden is
verkeersslachtoffers van drugsrunners -> Zijn er alleen maar omdat het verboden is
wietdealers die hun centjes aan andere criminele zaken uitgeven( vuurwapens) -> Speelt alleen maar omdat het verboden is
daarnaast tast het je zenuwstelsel aan -> Niet waar
maakt je extreem gevoelig voor lichtflitsen -> Alleen als je onder invloed bent, dus geen stroboscoop als je chilt
en daarbij komt nog de schadelijke stoffen die normaliter ook al in sigarettenrook zitten.
Ah, die laatste klopt. Kortom, tabak is duidelijk gevaarlijk spul.
VanBukkem | 11-04-15 | 15:21
Dat zal best. Zelf blow ik al meer dan 30 jaar niet meer. Het gaat mij om het creëren van het systeem.
@Escovanity | 11-04-15 | 14:18
Kankerbehandelingen met cannabis zijn vele malen succesvoller dan welke rotzooi van de farmacie ook. En dat wordt niet gerookt, maar op andere manieren toegediend, onder andere in olievorm.
Verdiep je er maar in, dan word je wellicht wat wijzer.
@Escovanity | 11-04-15 | 14:18
Kakerbehandelingen met cannabis zijn vele malen succesvoller dan welke rotzooi van de farmacie ook. En dat wordt niet gerookt, maar op andere manieren toegediend, onder andere in olievorm.
Verdiep je er maar in, dan word je wellicht wat wijzer.
@Graaf van Egmont | 11-04-15 | 15:15
Onnodig duur _en_ de kwaliteit holt achteruit. Alle goeie weed vlucht naar het buitenland, en wij blijven zitten met de bagger. Knipafval. Mislukte oogsten.
Maarwiewastelefoon | 11-04-15 | 14:57
.
Zonde van de publieke middelen om fossiel Opstelten te gaan vervolgen. De beste man is nu reeds dementerende dus lang kan het niet meer duren voor hij naar de eeuwige justitiële rustvelden gaat.
Het is nog veel erger: cannabis is het enige medicijn dat wel eens tegen kanker kan helpen, in tegenstelling tot de chemo-troep van de farma-maffia, waar de meeste patiënten alsnog van sterven.
Ook blijkt de achteruitgang bij Alzheimer in menig geval te stoppen en zelfs terug te draaien met medicatie o.b.v. cannabis. Klinieken in de V.S. waar dit wordt gedaan groeien dan ook hard.
Onze overheid weet dat donders goed, maar vecht er tegen. Waarom?! Smeercenten van de farmaceuten? Of iets anders? Ik vind het uiterst dubieus, zo niet ronduit crimineel.
Ik heb die strijd tegen soft drugs nooit begrepen. Een heleboel geld uitgeven en dat al 50 jaar aan iets wat niet onder controle te brengen is. Zie USA-drooglegging. Je creëert criminaliteit die je vervolgens moet gaan bestrijden. Bovendien maakt het het product onnodig duur.
Dat repressieve beleid heeft er in ieder geval toe geleid dat die bocht tegenwoordig niet meer te roken is. En volgens mij is dat gewoon een gevolg van dat die plantjes tegenwoordig niet meer met liefde grootgebracht worden. Omdat die hele markt tegenwoordig in handen is van criminele organisaties. Die alleen maar denken in kilo's en totaal geen oog hebben voor kwaliteit.
Plus daar komt bij dat doordat onze grenzen tegenwoordig zo lek zijn als een zeef, alle goeie spul natuurlijk naar het buitenland verdwijnt.
Kortom, deze jongen zit tegenwoordig gewoon weer aan de ouderwets hasj. Uit Marokko. Want dat is blijkbaar wat de VVD wil.
(Behalve dan die VVD-ers die zelf in de wiethandel zitten. Die niet.)
de mensen die nog nooit een blowtje gerookt hebben moeten niet denken dat ze er iets vanaf weten omdat ze ooit iets gehoord hebben.als u er dan ook nog een mening aan overhoudt dan wordt het echt tyd om een joint op te steken en de wereld eens vanuit een roze bril zien ipv een grijze, daar zult u wellicht van opknappen en niet zo een uitgesproken mening hebben waar u geen verstand van heeft
Ik ken domme mensen die van wiet roken ambtenaar werden.
Ik ken mensen die van het leven zijn gestorven.
Ik ken mensen die door andermans leven te vergallen zijn gestorven.
Ik ken mensen die door een varken te eten zijn gestorven.
Ik ken mensen die in hun slaap zijn overleden.
Ik ken mensen die nooit hebben geleefd.
Ik ken mensen die erger zijn dan beesten.
Ik ken geen mensen die overleden zijn aan een overdosis T.H.C..
blijf maar lekker asbest roken.
Pé Langen, fractievoorzitter van de raadsfractie van de partij VUK zegt het al jaren: laat in Oost-Groningen de noodlijdende sociale werkplaatsen gelegaliseerd wiet verbouwen want dan slaan we meerdere vliegen in één klap. En hij heeft gelijk...
Alsof wietgebruikers gaan protesteren.
En die zogenaamde wetenschappers zijn ook een partij traag. Of hadden ze hun geld nog niet binnen ?
Over wietteelt gesproken; Bij de wortel, radijs en basilicum moestuintje van de Appie kun je de plantjes met bakje en al verpotten naar een grotere pot. Scheelt een hoop gedoe.
@Ars Vivendi | 11-04-15 | 14:31
Het niveau op het (V)MBO is zo laag dat het je kneiterstoned ook nog lukt.
Ik ken mensen die na het roken van wiet belastingbetaler zijn geworden.
Wat een verrassing, Ivo Opstelten is een vuile liegende misinformatie verspreidende kakkerlak die letterlijk geen ene reet weet over wiet.
.
Vervolgen voor leugens verspreiden om eigen doeleinden te bereiken.
Jasperados | 11-04-15 | 14:38
Yup, naast de farmaceutische lobby gaat de repressie ook vooral om het volk te belemmeren om alternatieve visies te ontwikkelen omtrent de maatschappij en het systeem waar we in leven. Wiet is geest verruimend en niet beperkend, een ruim denkende vrije geest is niet wat de elite wilt zien, dat soort mensen zijn namelijk nogal lastig te hanteren en willen vaak niet in pas lopen met wat van bovenaf wordt opgedragen. De elite wilt een volk met een doodgeknuppelde geest die doet wat van bovenaf van hun verlangt/gedicteerd wordt en leeft naar de visie van het alomvattende systeem die door de elite is opgezet.
Nepliberalen als Opteeven en opvolgers moet gereguleerd worden. Het publiek mag niet blootstaan aan zulke gevaarlijke en leugenachtige individuen.
Gunst... ministeries die onderzoeksresultaten selectief naar buiten brengen... dat hoor je nou nóóít...
-
Zullen wij het nog eens hebben over de fijnstofhysterie? De voordelen van windmolens? 'Grone'stroom? De schadelijkheid van 'meeroken'? De lijst is eindeloos.
-
Schering en inslag. Topje ijsberg. Nederlandse overheden manipuleren al tientallen jaren lang 'onderzoeks-'resultaten en als uitkomsten van onderzoek ze helemáál niet bevallen, dan gaat de handel onder in de la en dan worden er gewoon onderzoeksbureau's ingehuurd die weten aan welke kant hun boterham gesmeerd is.
-
Bij mij tast wiet vooral het directe korte termijn-geheugen aan. Waar is mijn aansteker? Bij mij tast wiet vooral het directe korte termijn-geheugen aan. Waar is mijn aansteker? Bij mij tast wiet vooral het directe korte termijn-geheugen aan. Waar is mijn aansteker?
Ik laat mij liever vollopen met alcohol in het weekend zodat ik daar lekker kan van nagenieten met een kater en een kutgevoel op de maandag...
Ik snap het allemaal wel, stel je voor dat mensen het leven in een ander perspectief gaan zien.. De meeste hoedjesvouwers blijken toch vaak aan de fakkel te hangen.
Ik voel mij als volkslid machteloos tegenover de regering.
We worden gemanipuleerd over iets wat Het Volk helemaal niet bezighoudt. Schijnbaar vindt een minister, of een groepje ambtenaren dat iets moet worden aangepakt en dat doen ze dan ook gewoon.
Waar wordt hierbij dan het volk vertegenwoordigd?
Waarom heeft een handjevol mannen zoveel macht, dat ze kunnen doen wat ze willen, qua manipuleren, liegen, verdraaien, informatie achterhouden, ons gemeenschapsgeld over de grens gooien, etc. etc.
Ik snap gewoon niet, dat de politiek totaal niet tegemoetkomt aan de wensen van het volk, dat zij moet dienen.
Zelfs van isis mag je gewoon blowen dus echt progressief zijn we niet bezig op deze manier.
alsof er 1 land is wat door verbieden hun drugsproblematiek heeft opgelost.
Door wiet te legaliseren word ook de jeugd minder snel met zwaardere drugs geconfronteerd, omdat het dan in een meer open wereld terecht komt ipv het criminele circuit.
Het is maar een plantje... ook dat nog.
Politici zijn wereldvreemd en beroeps leugenaars.
En het mooie is, hun besturen ons land
Berthe | 11-04-15 | 14:06
Extreem gevoelig voor lichtflitsen.
En u heeft deze wijsheid waar vandaan?
.
Ondergetekende rookt toch al een jaar of 14 met enige regelmaat (lees dagelijks) een jointje en werkt toch ook al even lang als lichtoperator tijdens evenementen.
.
Door het roken van wiet ben ik 10% slechter in lange termijn-geheugen tests. Door het roken van wiet heb ik wel 10% meer meegemaakt dan niet-rokers. Door het roken van wiet ben ik 10% slechter in lange termijn-geheugen tests. Je maakt nog eens wat mee.
Net ff op de Televaag site gekeken;) niets te melden hierover. Komt Sjuul Paradijs waarschijnlijk niet goed uit met z'n jarenlange strijd tegen alles wat met wiet te maken heeft.
Op weg naar mijn werk loop ik 's-ochtends altijd door een voetgangerstunneltje tegenover een MBO school. Daar staan leerlingen voor aanvang van de lessen elke dag onbekommerd te blowen.
Dat kan toch niet gezond wezen?
Aan de andere kant: what's new? Iemand die de vergelijkende onderzoeken gelooft van Defensie naar "de opvolger van de F16" a.k.a. "waarom gewoon de JSF de beste is"?
Republica de Plátanos.
Het is natuurlijk heel erg dat wietblowers dat doen van mijn geld en al helemaal niet werken. Dus halveren dat gratis geld.
Op een dag ga ik nog in een bananenrepubliek wonen waar het tenminste nog lekker weer is.
Tot slot: ik blow niet
Escovanity | 11-04-15 | 14:18
Je lult maar een beetje in de ruimte en je baseert je mening juist op al die foprapporten en de anti-wiet propaganda.
Even aan Ivo Goebbels vragen of dit waar is.
Berthe | 11-04-15 | 14:06
De meerderheid van de zaken die je benoemd zijn geen problemen van wiet, maar een gevolg van het repressiebeleid. Gewoon legaliseren, dan heb je ook geen schimmige handelaren meer die met vuurwapens hun markt beschermen. Voor wat de ongezonde eigenschappen: boeien. Alcohol en tabak is ook ongezond.
@Abject | 11-04-15 | 14:21
Van Der Steur hoopt waarschijnlijk op een commissariaat.
@Escovanity | 11-04-15 | 14:18
Ik verdraag wiet heel slecht. Word er paranoia van. Als ik in een ruimte ben waar geblowd wordt ontstaat er een soort knetterende kortsluiting in mijn hersens.
Kan er niet tegen.
Van mij mag iedereen blowen zoveel 'ie wil.
Maar ik doe het niet.
Waar het Nederlandse gedoogbeleid jarenlang als voorbeeld in de wereld diende om aan te tonen dat een scheiding tussen soft/hard drugs tot een minimaal aantal drugsdoden leidt,is in ons land de klok inmiddels 40 jaar terug gezet. En dat terwijl zelfs in de VS men tot de conclusie komt dat 40 jaar van Wor on Drugs niets dan alleen maar grotere ellende teweeg heeft gebracht en steeds meer Staten tot de voormalig Nederlandse aanpak overgaan.
Dat krijg je er van als een bedrijf als Echo-Pharma zo graag een medicijn (Namisol) op de markt brengen wil dat gebaseerd is op een gepatenteerd plantje waar slechts een bedrijf in handelen mag.
Die pillen gaan ongetwijfeld weer van een stevig prijskaartje voorzien worden, en dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat de huisarts voorts maar aanraad om zelf maar een geschikt plantje in de tuin te zetten en de oogst vervolgens in boter of kokosolie te koken. Wat precies datgene doet wat namisol feitelijk is.
". Sinds 1 maart 2005 is Bedrocan B.V. het enige bedrijf dat is gecontracteerd door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport voor de teelt en productie van medicinale cannabis."
www.bedrocan.nl
Leugen numero tig duizend, waarom geloven mensen überhaupt nog een woord van wat er uit ratten komt.
Met de omzetten van de growshops in Belgie gaat het overigens prima.
Ik ken ministers die Ard van der Steur heten. Nou ja, gelukkig ken ik hem niet. Wat een patser, wat een kwal.
XaleX_2 | 11-04-15 | 14:13 Ik had het niet beter kunnen zeggen. Toch wel treurig dat er altijd gewillige handlangers in uniform zijn te vinden. Zonder dit uitvoerende tuig had de elite geen poot aan de grond gekregen.
Zit ook heerlijk te chillen. (rook uitblaast!)
Tja, iedereen die af en toe een blowtje wil roken moet daar vrij in zijn zolang ze niet half psychotisch op de PAAZ belanden. Het nadeel is wel dat teveel blowen op de lange termijn nogal zorgt voor een achterstand in je geestelijke ontwikkeling. Maar sommige mensen hebben dat nodig. Die hebben al zoveel shit en mogelijk (fysieke) pijn dat een blowtje een veel mildere oplossing is dan morfine of psychiatrische drugs.
Maar kom niet bij me aan met die "Blowen geneest kanker" bullshit. Een blowtje is 7x zo schadelijk voor je longen als een peuk, en blijft 3 weken aantoonbaar in je urine. Kortom: 1 dag high, 3 weken sloom.
Ik pleit voor legalisering van softdrugs a la Colorado. Kan er meteen weer fatsoenlijke buitenwiet gekweekt worden waar de pubers en hippies niet meteen apathisch van op de bank hangen.
Tot slot: ik blow niet.
Nederlanders worden voorgelogen en hebben doorgaans weinig problemen om dit met hun belastingen te financieren. Zielig.
Het grootste probleem is dat weerzinwekkende klapvee in de Tweede Kamer dat voor volksvertegenwoordiging moet doorgaan.
@Johnny Quid | 11-04-15 | 13:59
'Republica de Bananas!'
Monarchie Johnny. Bananen monarchie, dat dan weer wel.
Weldenkende mensen weten dit natuurlijk al lang. Helaas zijn die nogal in de minderheid.
Ik zeg het wel vaker, wie nog in democratie en vrijheid gelooft slaapt diep. Dit is gewoon onderdeel van de overvloedige corruptie van de macht. Liegen naar het volk, valse statistieken hanteren en bewust rapporten en conclusies verdraaien om repressie door te voeren zijn de dagelijkse handelingen van de elite.
Ik ken mensen die een schaap zijn geworden.
@Boyo | 11-04-15 | 14:10
Precies. NPO doet de hele dag niet anders.
Ah, de Nederlandse media ontdekt de term 'cherry picking'.
@Berthe | 11-04-15 | 14:06
Lees je nu voor uit de propaganda van ons ministerie van -waarheid- Justitie?
Meneer van der Steur moet eens stoppen met het naar binnen proppen van donuts en hamburgers, iets dat veel gevaarlijker is voor je lichaam dan af en toe een blowtje opsteken.
meedogenloos.nl/wp-content/uploads/20...
De hele wereld is aan het legaliseren. Zelfs in Syrië zijn ze progressiever met bepaalde opvattingen.
Er zijn toch heel wat mensen aan wiet overleden
handelaren, verkeersslachtoffers van drugsrunners, wietdealers die hun centjes aan andere criminele zaken uitgeven( vuurwapens), daarnaast tast het je zenuwstelsel aan, maakt je extreem gevoelig voor lichtflitsen en daarbij komt nog de schadelijke stoffen die normaliter ook al in sigarettenrook zitten.
als je daar nu pas achterkomt is er pas echt iets mis met je
Een liegende -NSB- VVD-er? Je verwacht het wel.
politiestaat
Geldt voor meerdere dossiers waar de hetze de boventoon voert en de anti propaganda volle toeren draait, drugs, prostitutie, aftappen en data retentie en ga zo maar door.
@Binnenbaan | 11-04-15 | 14:01
ik ken mensen die met het plaatsen van zulke zinnen overleden zijn
Ik ken wietplanten die door ministers gestorven zijn.
Justitie doet haar best om haar eigen geloofwaardigheid te ondergraven. Over welke zaken liegt ze nog meer?
-weggejorist-
REAGEER OOK