Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zieke man zoekt werk. Geen loon geen bezwaar

risklossprofit.jpg "Beste redactie. Zo nu en dan zie ik op jullie weblog weleens een item voorbij komen waarbij jullie mensen die hulp nodig hebben, een platform bieden op jullie frontpage. Ook lees ik vaak termen als: onrendabele en uitkeringstrekkers. Dat mensen: 'maar eens werk moeten gaan zoeken' en al wat niet meer. Welnu. Het lot wilt dat ik zo een onrendabele uitkeringstrekker ben zonder werk. Ongeneeslijke bofkanker - om het op z'n Wubbo Ockels te zeggen - gekregen toen ik 24 was. Baan verloren en nu 100% afgekeurd thuis. Al 6 fucking jaren in de WIA. Steun aan het trekken. Echter is dat niet geheel bij eigen keus. Want zie je. Mijn bofkanker is soms weg omdat we mijn lichaam vergiftigen met chemo. En daarna komt ie ineens weer doodleuk terug. Daartussenin ben ik fit en in staat te werken. Zodoende bied ik dan ook mijn lichamelijke kracht aan. Voor een kleine vergoeding misschien. Fuckit desnoods geheel gratis. Voor de maatschappij. Leek me heel nobel om te doen. Werken op kantoor trek ik geestelijk niet meer. Als je de dood in de ogen kijkt ga je veel van het leven relativeren. Jasje, dasje, carrièrestappers en 6 uur per dag in de file staan zijn dan ineens heel kleurloos. Maar er moet vast nog wel ergens een parkje aangeharkt worden toch? Misschien een boer die paar sterke armen kan gebruiken voor paar uurtjes in de week? Paar mocro's die gecoached moeten worden hier in Amsterdam West? Zand scheppen bij Rijkswaterstaat? Is het niet zo dat de overheid graag zieken weer aan het werk ziet? Nee, niets van dat. Voor elke werkgever ben ik een risico. En het UWV laat niets horen wanneer je ze verzoekt om ondersteuning bij het vinden van geschikt werk. "We sturen u volgende week nieuws." Ik wacht nog steeds. Wat ik zonde vind is dat een gezond lichaam - op dat kankerding na dan - niets uitvoert. Dat is om heel veel redenen niet goed. Voor het lichaam niet, voor de geest niet en voor de maatschappij niet. Beste redactie, waar de overheid en de arbeidsmarkt faalt: een verzoek aan jullie: er loopt op jullie log vast wel een ondernemer rond die simpel fysiek arbeid heeft liggen. Ik ben groot en sterk en kan zware shit tillen. Ik moet alleen af en toe ff een chemo'tje doen. Ik hoef daar niet veel buit voor te hebben. Een goede mannelijke lunch volstaat al voor een dagje zwaar werk. DESNOODS. Paar survival coins zou leuk zijn. Groet, Jan." Naschrift redactie: Nou reaguurders. Met je grote bek over 'onrendabele uitkeringstrekkers'. Aangezien jullie allemaal succesvol ondernemer met >50 man personeel zijn. Iemand een baantje over voor een bofkankerlijer (?) in de regio Amsterdam? NAW bij de redactie bekend, dus u kunt zich hierrr melden.

Reaguursels

Inloggen

Contact met jan gehad
Hij komt maandag kijken
De beste man vraagt om zwaar intensief werk
Dus we hebben het touw en blok al aan de hijsbalk bevestigt.
hoop dat jan het bij ons naar ze zin gaat krijgen!!
En natuurlijk krijgt jan gewoon een contract als
het wederzijds bevalt want werken voor niks
gaat bij ons niet op!!
Mannen met deze instelling zijn in onze ogen een verrijking voor ons bedrijf.

Directie At/mZaanenBOUW

At/mZbouw | 11-04-15 | 18:24

Sodemieterstraal op met dat vrijwilligers werk, dat zijn echte banen die ontrokken zijn aan de arbeidsmarkt
Werk = beloning ,punt uit.
En ik zie hier al veel goedwillende collega ondernemers die geen problemen hebben met zijn aandoening maar net als ik prat gaan op de instelling van Jan, deze mentaliteit is er nog steeds en dat laat je niet onbetaald zich de tering sjouwen of voor een bak vreten , dat is pas crimineel.

hakbarry | 10-04-15 | 07:28

Mag ik deze super actie even van een hint voorzien, let op dat de uitkeringsverstrekker dit niet als op geld gewaardeerde arbeid ziet (of beter, zo kunnen ze dat zomaar zien), ze trekken dan het geldende uurloon bij voorbaat van je uitkering af, omdat je je nuttig maakt, als extra beloning! En dat is maar het topje van de ijsberg van ellende die je tegenkomt als je als arbeidsgehandicapte een tandje bij gaat zetten.

* | 09-04-15 | 19:06

Slachtoffer gezever weer. Hypocriete geenstijl. Er is voldoende vrijwilligerswerk te doen. Kan je nog steeds steun krijgen en toch bijdragen. En dat gaat verder dan alleen soep schenken. In de tijd dat je deze zielige brief hebt geschreven had je al 3 instanties aan kunnen schrijven.

RobGRobG | 09-04-15 | 16:44

Waarschijnlijk bent u het beste af met zwart werk. Dat doen de Polen en de tokkies en met goede reden.
-
Ik kan u fysiek werk aanbieden, maar u moet er wel 10 uur voor vliegen. Is het mogelijk om in het buitenland te wonen met behoud van uitkering?

vansuyle.com | 09-04-15 | 16:05

UWV heeft strakke regels, zie onder. Werken bij een boer of zand scheppen bij Rijkswaterstaat is dus geen vrijwilligerswerk. Verder oppassen met de onkostenvergoeding; meer dan 150 euro per maand vergoeding wordt belast en geldt dus als inkomsten. Behalve dat je belasting betaalt, kan dat ook nog een korting op de WIA tot gevolg hebben.
------

Wat is vrijwilligerswerk volgens UWV tijdens mijn Ziektewet-, WIA-, WAO- of Wajong-uitkering?
Vrijwilligerswerk is werk:

waarvoor u niet betaald krijgt (op een mogelijke onkostenvergoeding na) en waarvoor u ook geen betaling kunt verwachten; en dat u doet voor een maatschappelijke organisatie. Organisaties die voor hun activiteiten voor een groot deel afhankelijk zijn van de inzet van vrijwilligers; en
dat u of een ander niet eerder voor loon deed.

Geldt dit niet voor het werk dat u doet? Dan is het geen vrijwilligerswerk. Voor UWV bent u dan niet bezig als vrijwilliger. Dit heeft gevolgen voor uw uitkering. Vraag daarom altijd vooraf aan uw arbeidsdeskundige of adviseur werk of het werk dat u wilt gaan doen vrijwilligerswerk is.

Nivelleermarionet | 09-04-15 | 15:08

Iedereen die hier vrijwilligerswerk als suggestie aanbiedt, snapt het nog niet. Als Jan dat gaat doen wordt ie gekort.

pfffft! | 09-04-15 | 14:39

bieer=niet

Jan Marijnissen | 09-04-15 | 12:42

Er zou ook een recht op arbeid moeten zijn. Kan de gemeente dat bieer regelen? Doen ze toch ook met mensen met een "afstand tot de arbeidsmarkt". Waarom dan niet ook voor mensen die door chronische ziekte beperkt inzetbaar zijn?

Jan Marijnissen | 09-04-15 | 12:41

Ik vrees dat mensen Jan vooral niet aannemen, omdat zij niet dagelijks geconfronteerd willen worden met zijn doodsstrijd. Velen (en ik ben zelf waarschijnlijk geen haar beter) kijken liever weg en doen alsof het niet bestaat, dat is makkelijker.

MperR | 09-04-15 | 11:54

Ik hoop dat het lukt, Jan! Goede man.

Irony | 09-04-15 | 11:34

Jan, ik wens je alle goeds. Helaas is het erk dat ik je eventueel zou kunnen bieden te ver uit je regio.
Gelukkig izjn er al genoeg reaguurders die wel achter de A10 opereren en in ieder geval met je in gesprek willen.

centenkrabber | 08-04-15 | 22:03
neemjemoederindemali | 08-04-15 | 22:30
At/mZbouw | 08-04-15 | 23:36
U bent helden.
Neemjemoederindemali heeft hier al eerder een werknemer gevonden volgens mij.

En centenkrabber | 09-04-15 | 10:15: Geef hem even tijd. Hij geeft toch aan dat hij helaas soms even niet beschikbaar is? Misschien komt die mail nog.

spoiver | 09-04-15 | 10:48

Niemand die hem een baan aan zal bieden door de regels van de overheid! Echt totaal onmogelijk of bedrijfsmatig onverantwoord. Bovendien denk ik dat als deze beste man de financiële gevolgen voor zijn eigen situatie ziet, door al die regeltjes weer, dat hij ook niet meer wil/kan.

Overheid bedankt! Sociaal beleid is nog nooit zo asociaal geweest!

recycledtoiletpaper | 09-04-15 | 10:39

Whatever may be. Ik heb geen reaktie mogen ontvangen. Niet eens een 'nee bedankt'. Maakt niet uit er lopen nog genoeg go-getters die durven. Durf en wil zijn de toverwoorden om het te maken. Wie wil er in het diepe springen?

centenkrabber | 09-04-15 | 10:15

@ 7807Sjefke

Ik ken een aantal mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. Nederlands is letterlijk en figuurlijk ziek op dit gebied.

Man Of Many Thingz | 09-04-15 | 09:41

Helaas kan ik mij maar al te goed verplaatsen in deze man zijn verhaal. Ik zit met een zelfde probleem. Mag ik U even voorstellen: ik ben nog opgeleid aan de "ouderwetse vakschool" als lasser. Van de opleiding op m'n 19e gelijk de fabriek in. Altijd gewerkt. Ik ben in 2001 na mijn rug in de metaal kapot te hebben gewerkt gedeeltelijk afgekeurd (15-25%). Dit vertaalde zich in een duurbeperking, d.w.z. dat ik in plaats van 8 6 uur p/d mag werken, wel gewoon 5 dagen in de week. Geen probleem. Tot eind 2010 altijd gewerkt. Toen sloeg de crisis toe, met 5 man collectief ontslag omdat het bedrijf failliet was. UWV doet werkelijk NIETS! Na veel moeite nog ergens een half jaar contractje weten los te peuteren, na zo'n 2 maanden gratis traject. Helaas werd ook dat niet verlengd door de crisis. Daarna ben ik er hoegenaamd niet meer aan te pas gekomen. Bazen zitten totáál niet op je te wachten, zelfs niet met proefplaatsing en No-risk clausule. Uitzendbureaus willen óf helemaal niks met je, óf je aan het werk zetten voor Eu 8,50 BRUTO p/u, en ik ben ook nog zo gek geweest om die aalmoes te accepteren, want ik wil werken. Daar heb ik voornamelijk mezelf mee in de voet geschoten. Ik heb het beetje dat ik heb weten op te bouwen in al die jaren als sneeuw voor de zon zien verdwijnen, uiteindelijk kon ik vorig jaar naar de voedselbank omdat je van Eu 900 per maand niet kunt leven in dit land door alle walgelijk hoge kosten (nee, ik rook en drink niet en heb niet de laatste Iphone). Dat fabeltje dat je met alle toeslagen er rijk van kunt leven, vergeet het maar! Door alle medische kosten voor mijn rug, waarvan niets meer vergoed wordt in de basisverzekering loop je compleet leeg. Kale huur voor een "sociale woningbouw" 1 pers flatje in een achterstandswijk: Eu 516, dan moet de rest nog komen. Ik heb smekend (letterlijk!) bij bazen aan de poort gelegen of ik a.u.b. mag komen lassen. Ik wil alleen maar lekker mijn geliefde vak uitoefenen. Ze zien je nog niet staan. En maar klagen op radio en tv dat ze niet geschoolde vakmensen kunnen komen. Het UWV stuurt je van het kastje naar de muur, die zitten er slechts om zichzelf in stand te houden. Ik doe nu vrijwilligerswerk, maar dat is niet wat ik wil. Ik wil lassen! Om dan op diverse sites te lezen dat je "een parasiet en profiteur" bent is een trap in je zak. Mensen hebben geen idee hoe mensen als de man boven en ikzelf op dit moment door het putje spoelen. En dit "beste kabinet ooit" heeft de boel alleen maar verergerd!

Sjefke7807 | 09-04-15 | 09:30

@Bhagwan Sri Rajneesh
In overleg met het UWV kan dit prima, men is best bereid om hierover na te denken, alleen voordat men de juiste persoon heeft die een beslissing durft te nemen, tja

TheStef | 09-04-15 | 09:28

@ Mr. Red

Ik zou het graag met je eens zijn. Maar zijn hele tekst lezende blijf ik nog even bij mijn eigen evaluatie tot het tegendeel wordt bewezen :).

Man Of Many Thingz | 09-04-15 | 09:26

@Man Of Many Thingz | 09-04-15 | 08:46
Neuh, slaat op het feit dat de man 100% is afgekeurd door een chronische kanker aandoening. En er toch perioden zijn dat hij volledig inzetbaar is.
Daarnaast is het sarcasme (ik hoop niet cynisme).

Mr.Red | 09-04-15 | 09:20

Worden we in de zeik genomen of niet? BOFKANKER is namelijk geen ziekte maar een gelukzalig GEVOEL omdat alles je meezit.

Als z'n toetsenbord vast zit en er had BOTKANKER moeten staan is het een heel ander verhaal. Ben benieuwd.

Man Of Many Thingz | 09-04-15 | 08:46

nabrander: en inderdaad de proefplaatsing om mee te beginnen is ook een optie

Goatboy2014 | 09-04-15 | 08:33

Ik ga er vanuit dat deze mijnheer met bofkanker de ziekte van Kahler bedoeld. Dan ga je inderdaad regelmatig de vrij heftige chemo in. Gaat het een periode beter dan is actief aan de conditie werken een goed plan. Tot zo ver is mijnheer goed bezig als hij fysiek werk zoekt.
Probleem is alleen dat hij voor een werkgever qua aanwezigheid onvoorspelbaar is. Soms slechte dagen, los van de opnames en chemo periodes.
Financieel is er een oplossing. No risk polis ZW uwv.
Bij uitval door ziekte dokt het UWV aan werkgever. Dekking 5 jaar. De IVA of WGA 80-100 uitkering die hij heeft is geen probleem. Inkomsten uit werk worden wel gedeeltelijk gekort maar het recht op de uitkering blijft overeind.
Vrijwilligers werk is ook een optie UWV doet bij dit ziektebeeld heus niet moeilijk over vrijwilligers werk.
/kennismodus uit

Goatboy2014 | 09-04-15 | 08:33

Ik ben aan een baan gekomen door zg. proefplaatsing. 2 maanden voor nop werken. Dit is al schering en inslag bij het uwv.

horsteknots | 09-04-15 | 08:25

Elke euro die je krijgt van werk, wordt je uitkering met zoveel-% gekort. Tis te zot voor worden, dus meneer moet oppassen met wat hij aangeeft op z'n belasting aangifte...

LangeTijdGeleden | 09-04-15 | 08:09

Ik zie dus dan een mailtje sturen naar geenstijl meer zode aan de dijk zet dan inschrijven bij het UWV...

Handig om te weten voor als ik ooit mijn baan verlies.

a4p | 09-04-15 | 08:00

Heftige shit...

Air van Boven Dorens | 09-04-15 | 07:52

Sorry dubbel....

MrsRobinson | 09-04-15 | 07:15

-weggejorist-

MrsRobinson | 09-04-15 | 07:14

Waarom moet Jan vrijwilligerswerk doen? Hij wil juist een 'echte' baan. Ik wens m veel plezier vandaag op zn 1e werkdag bij A t/m Z bouw!

MrsRobinson | 09-04-15 | 07:14

Superkut voor Jan, maar heeft de beste man nog nooit van vrijwilligerswerk gehoord? Doe ik ook naast mijn fulltime saaie kantoorbaan. Dus in plaats van te navelstaren gewoon actie ondernemen Jan. En het UWV, daar zou ik schijt aan hebben als ik terminaal was, dat verdienen ze.

bok_de_lul | 09-04-15 | 06:58

GS redactie, hoezo deze hete aardappel gelijk naar de reaguurders doorschuiven?Lekker makkelijk.

Waar is jullie out-of-the-box denken ineens gebleven? Deze lichtgevende HulkJan Hogan schrijft bovengemiddeld en foutloos Nederlands, in een stijl die uitstekend past bij jullie onvolprezen fabelachtige redactieteam (om niet te zeggen dat hij daar nu eigenlijk al bovenuit stijgt)

Ik zie een nieuwe stagiair..... Deze keer dan helaas zonder 90-60-90 proporties, maar met de trouwehondenloyaliteit van Prins Claus en een vlijmscherpe pen. Aan de bak jullie! Geef onze Jan een kans!

datdantochweerwel | 09-04-15 | 03:52

Ik doe dus dat saaie kantoor werk inclusief files.
Alleycat | 09-04-15 | 01:45
Ja , dat moet ook gedaan worden.

Graafmess | 09-04-15 | 02:09

Ik doe dus dat saaie kantoor werk inclusief files.

Alleycat | 09-04-15 | 01:45

Zo hebben er nog wel een paar 10duizenden. Misschien kunnen wat banktoppers die hun hoge salaris krijgen voor hun 'verantwoordelijkheid' iets gaan verantwoorden, je weet wel, als je iets verkloot ergens voor opdraaien. Zoals een crisiswerkeloze. Voor een tonnetje per jaar kun je best wat mensen helpen. En het verschil merken deze supergetalenteerde banktoppers die elke dag doodmoe en gestressed thuiskomen met het ov want die hoekomenwevolgendemaandrond toch niet.

kloopindeslootjijook | 09-04-15 | 00:25

Kom naar Friesland: hier kun je voor je uitkering nog een tuintje krijgen die je om mag ploegen...

frank87 | 09-04-15 | 00:01

Wel een beetje sneu dat de kennis economie zo eindigt.
Weer een D66 kroonjuweel naar de kleaute.

gentle giant | 08-04-15 | 23:49

het trieste is, dat er nog wel honderduizend of zo rondlopen op deze manier, geterroriseerd door de overheid die elk initiatief de kop in drukt. Wee degene die in de handen van het UWV valt. Ze trekken je steeds dieper in hun draaikolk en je komt er nauwelijks meer uit. Overigens hulde voor deze man.

jan-lul-de-behanger | 08-04-15 | 23:46

@Grasgriezel | 08-04-15 | 22:31
Hij wil dat blijkbaar niet, maar ik ben blij met elk werk. Is dit in de buurt van Amsterdam toevallig?

BekiekUtMoar | 08-04-15 | 23:45

At/mZbouw

Morgen al beginnen? *broodtrommeltje inpakken*

Dr. Frambozenjam | 08-04-15 | 23:42

Beste jan

Jij kan morgen bij mij beginnen
Ik heb een aannemersbedrijf
At/mZaanenBOUW wij werken in het centrum en zijn gespecialiseerd in renovatie onderhoud en nieuwbouw
Je kan me bereiken via [email protected]
Iemand met jou instelling kunnen wij altijd gebruiken
Stuur ff een mailtje met je tel nr
Dan neem ik morgenochtend contact met je op en dan komen wij er wel uit!!

Met vriendelijke groet

E van Zaanen
Directie
At/mZaanenBOUW

Verstuurd vanaf mijn iPhone

At/mZbouw | 08-04-15 | 23:36

Hartstikke goed Jan, dat je deze stap zet en ook top van GS dat dit even onder de aandacht wordt gebracht. Helpen kan ik je helaas niet maar zo te lezen komt het wel goed via deze site. Ik wens je veel succes met alles! GS laat aub even weten wat hier uit voort gekomen is. Zou het echt super vinden als er langs deze weg een baan gevonden wordt.

Opinion1970 | 08-04-15 | 23:36

Met een d goffer

centenkrabber | 08-04-15 | 23:18

Sorry piet. Smartphone he. Ik bedoelde aarbeienfreak. Ik pluk al.

centenkrabber | 08-04-15 | 23:18

Ohja Jan, schrijf je in als ZZP-er
Freelance kom je veel makkelijker aan klusjes, omdat werkgevers dan veel minder risico's lopen bij ziekte.

frickY | 08-04-15 | 23:18

Wat is aardbeienfrrak?

Piet Karbiet | 08-04-15 | 23:17

Redactie. Klinkt als iemand die met Van Leeuwen mee kan naar het Maagdenhuis en overige risicogebieden.

frickY | 08-04-15 | 23:16

Hee Jan, jouw verhaal komt me bekend voor. Beetje hetzelfde met mij. Met dit verschil dat ik nu een 10% duurzame baan heb bij mijn werkgever. Nu krijg ik een klein deel betaald van ons pensioenfonds(7.5%) en 10% van mijn oude salaris boven de uitkering van de WIA. Ondanks mijn sombere levensverwachting is het toch een feest voor mij om elke ochtend naar mijn werk te gaan. 'Geniet er nog maar even van', zei mijn arts. Dat, is dus precies wat ik nu doe.

tiswat | 08-04-15 | 23:16

roze_bril | 08-04-15 | 23:10

Ik snap het heel goed. Hobbies zijn leuk. Ik ben aardbeienfrrak maar het is ook fijn om het gevoel te hebben dat je nodig bent.

centenkrabber | 08-04-15 | 23:14

BlowingBubbles  | 08-04-15 | 23:04

Ja ik denk dat het bij zijn instelling past als ik de mail zo lees. Zulke mensen zoek ik nu net.

centenkrabber | 08-04-15 | 23:12

Ik begrijp hem niet. Zoek een hobby. Geweldige onzin natuurlijk dat als zou hier in de panelen iemand die echt ziek is als uitkeringstrekkerT worden aangemerkt. Adminitor heeft in die zin groot gelijk dat er straks voor heel veel mensen er gewoon geen banen meer zijn. Dan moet je toch iets zoeken om jezelf te vermaken. Ach Jan, dat kan op allerlei manieren. Het mooie is dat je het allemaal in eigen hand hebt. Doe bijv. wat nuttigs. Ga boodschappen doen voor ouderen in de buurt of ander vrijwilligerswerk. Of weet ik het. Wordt van mijn part fulltime reaguurder als je dat leuk vindt. Succes!

roze_bril | 08-04-15 | 23:10

We verwachten gedumpte 50+ers, herintredende hoofddoekjes, onwillige bankzitters, werkschuw krakerstuig, doctors in onnodige ismen die niet weten wat eelt op de handen is, nietskunnende PvdA-tokkies, diplomaloze asielzoekende uitkeringstrekkers die het recht op een huis genieten, en wel nu meteen.
Veel respect voor Jan. Maar de maatschappij is helaas niet berekend op mensen met een dergelijke goede mentaliteit.

Fijnstoffer | 08-04-15 | 23:09

Haadriaan | 08-04-15 | 22:27
+1

BlowingBubbles | 08-04-15 | 23:07

centenkrabber | 08-04-15 | 22:08
Top, hoop dat t wat wordt. Doet je weer even relativeren, zo'n verhaal......

BlowingBubbles | 08-04-15 | 23:04

Helaas zal geen enkele werkgever deze meneer een vaste baan geven, met dank aan de geweldige vakbonden en 'sociale' partijen hier. Een werkgever moet in Nederland een zieke werknemer 104 weken doorbetalen; het gemiddelde in Europa is 6 weken. Helaas, maar volstrekt begrijpelijk, durft geen werkgever dat aan.

stom schaap | 08-04-15 | 23:00

Als hij als vrijwilliger gaat werken zegt de UWV keuringsarts natuurlijk dat hij een voltijds betaalde baan kan accepteren die hij op eigen kracht dient te vinden. En worden alle gewerkte uren volgens CAO-normen gekort op de uitkering ook al is het vrijwilligerswerk. Zaak is dus een nauwkeurige urenadministratie bij te houden en alles zwart op wit te hebben want anders vorderen ze je totale uitkering van de afgelopen jaren terug met een boete van 100% er boven op "omdat het recht op uitkering niet vastgesteld kan worden". Leuker kunnen ze het niet maken, kutter wel!

Error 404 | 08-04-15 | 22:59

Hear Hear.. echte mannen , ook als ze kanker hebben..

Graafmess | 08-04-15 | 22:59

Kan ie niet overtiepen bij Powned? Zijn schrijfstijl lijkt me beter.

Meeroever | 08-04-15 | 22:58

Respect.

heteblikzem | 08-04-15 | 22:58

Heel herkenbaar dit.
Bij mij werd, toen ik 7 jaar oud was, de diagnose ALL gesteld. hematologiegroningen.nl/patienten/cont...
Overlevingskans was destijds 20% aangezien ziekte al in een vergevorderd stadium was. Na een half jaar quarantaine, een flink aantal chemokuren en medicijnen ben ik er wonder boven wonder volledig van hersteld, met als enige nadeel dat ik nu nog steeds (29 jaar later) heel af en toe een slechte dag heb. Ik ben dan letterlijk te vermoeid om op te staan. (Beetje vergelijkbaar met het gevoel van een heftige hongerklop tijdens het sporten.) Ik zit nu zo'n anderhalf jaar zonder baan: Als ik dit tijdens een sollicitatiegesprek eerlijk aangeef kijkt men mij vaak aan alsof ik van een andere planeet kom en hierna volgt het gebruikelijke "u hoort nog van ons". Behoorlijk frustrerend als je graag weer aan de slag wil.... Succes Jan!

DrGreenthumb | 08-04-15 | 22:56

@PopperFlopper | 08-04-15 | 22:30
Van die regeling had ik nog niet gehoord. Het zelfde doet Nederland fout met het ontslagrecht. Hoe makkelijker het is om iemand te ontslaan, des te sneller zal een werkgever iemand aan nemen. In Nederland betalen we liever te veel aan een uitzendbureau dan vast te zitten aan een werknemer.

Osdorpertje | 08-04-15 | 22:53

Al vaker en statement hierin gemaakt. Vroegah als snotneus ging ik werken. Ben later terug naar school gegaan maar had al door dat school ook niet alles is. Met mijn 17 jaar mocht ik geen nachtdiensten draaien maar geen haan kraaide ernaar. Alle ervaring was welkom voor mij. Ook goed toegepast op school. Daarna heb ik een sociaal Nederland zien aftakelen naar een kapitalistisch Nederland. Niks sociaal meer aan. Privatiseren. Zogenaamd marktwerking....

Dikke lul drie bier! Kom regelmatig bij mijn oma om te kijken of zij wel haar zorg krijgt. Beste vrouw is ver heen. Zwaar dementerend en eist ook zijn tol op mij want dingen worden constant herhaalt en ik maar lachen als een boer met kiespijn. Maar goed ze doen wat.

Overbodige regelgeving en iedereen criminaliseren maakt het voor deze man onmogelijk. Zoveel eisen aan die WIA of welke vorm van bijstand. Vrijwilligerswerk is verboten. Gestoord gewoon. Zorg naar de gemeentes en ook wel even knippen erop. Sociale nog verder te zoeken. Er is niks meer sociaal hier. Meer betalen en minder krijgen. Hulde aan de EU. Niemand wint behalve de bestuursbobo's. Die nu de hete adem als gevolg voelen in hun nek en nu de slachtoffer gaan uithangen. Tja er is een punt. Na dat punt komt de 'backlash'. Lekker belerende vingertjes gaan geven en vertellen hoe belangrijk je bent, alleen niemand gelooft het nog.

Die man wil. Laat hem. Gezien zijn medische conditie en zijn realisme verwacht hij ook geen contract (bestaat immers niet meer dankzij het geweldige kabinet). Laat hem gewoon iets doen. Zonder te janken over zijn WIA. Breng het in mindering ofzo. Man wil gewoon handjes latten wapperen. Valt alleen maat toe te juigen. En dat maatwerk van de PvdA faalt ook op alles en nog wat. Welke maatwerk?

Nee ik zie u niet als bloedzuiger. Daar bedoel ik andere figuren mee. Die willens en wetens de hele handel oplichten terwijl ze gewoon fulltime aan de slag kunnen. Sterkte verder. Hoop dat u nog dat verzetje krijgt wat u op hoopt. Werken heeft inderdaad zo zijn voordelen naast loon alleen. Alleen dat begrijpen zij in Den Haag niet.

Vageling | 08-04-15 | 22:52

In bijna alle steden zijn ze bij dierenasielen op zoek naar mensen die honden willen uitlaten die gewoonlijk niet of nauwelijks naar buiten komen.
Erg dankbaar werk ook.

m4r13k3 | 08-04-15 | 22:51

@Grasgriezel | 08-04-15 | 22:31
Mja iemand met positieve instelling kunnen ze daar wel gebruiken. Zeker op de afdelingen waar meer mensen diverse behandelingen ondergaan die niet altijd even leuk zijn. En iemand die zelf ook vaak behandelingen ondergaat, kan natuurlijk een goede bron van informatie zijn.

Martinspire | 08-04-15 | 22:50

Bijzonder persoon dat weer wel hoop op gezondheid. Ik ken nog een uitvaartondernemer die iemand kan gebruiken bij het opzetten van de overledenen. Ik zal deze effe contacteren. Miss bij wederzijds instemmen toch een baantje.

Dr. Frambozenjam | 08-04-15 | 22:48

@Limburg-Zuid | 08-04-15 | 22:04
Daar heeft ie niets aan, hij wil juist werken ;)

Martinspire | 08-04-15 | 22:46

Hallo Jan ik hoop dat hier iets goeds uitkomt zodat je tussen de oren weer het gevoel krijg erbij te horen en ook eens aan iets anders kan denken.
Respect heb ik voor je maar daar heb je geen fuck aan.. sterkte met die kanker en ik hoop voor je dat het heeeeeeeeel lang duurt voordat die weer de kop uit steekt, liever nooit meer.

Kuttenzoener | 08-04-15 | 22:44

Of is Clini Clown niet iets voor hem?
Er is nu ook een variant voor demente bejaarden.

*op internet zoeken doet*

Piet Karbiet | 08-04-15 | 22:43

Aegon, ING, ABN-AMRO en Rabobank, leest u even mee?
Wellicht heeft u in bovenvermelde Jan uw koersvaste bestuurder van uw zompige modderschuit gevonden!

Boris Poepnagel | 08-04-15 | 22:37

neemjemoederindemali | 08-04-15 | 22:30
Ik was eerst en mijn werk is leuker.

centenkrabber | 08-04-15 | 22:34

Ik heb dus wel zo'n kut-kantoorbaan voor je, maar dat wordt 'm dus niet. Ga als vrijwilliger in het ziekenhuis werken? Daar leid je mensen rond die de weg niet weten. Of deze: www.ikwordmaatje.nl, dan kun je zieken/gehandicapten helpen als maatje. Sterkte, maat.

Grasgriezel | 08-04-15 | 22:31

Ik heb werk voor u.

neemjemoederindemali | 08-04-15 | 22:30

Geef deze man eens snel de bankierbonussen

MacTreck | 08-04-15 | 22:30

Wat ontzettend klote voor je Jan, kan niks doen dan je sterkte toewensen.

Bokito ergo sum | 08-04-15 | 22:30

Weer een duidelijk bewijs van iedereen over 1 kam scheren ontkracht.
Doe u voordeel ermee GeenStijl!
Dan doe ik het ook.
Jan.. succes

diddley2 | 08-04-15 | 22:30

@Osdorpertje | 08-04-15 | 22:14
En ook aan de rest;
Klopt. Risico voor doorbetaling van loon (1e jaar volledig, 2e jaar minimaal 70%) bij ziekte duurt verplicht in NL, als enige land ter wereld, 2 jaar lang. En dat moet heeeel snel veranderd worden. Omringende landen; 6 dagen tot 6 weken.

Maarrrrr. Iemand met een WIA status heeft een norisk polis van het UWV voor vijf jaar. Dat scheelt de werkgever al een enorme bult. Er is ook een proefplaatsing mogelijk van 2 maanden tot max 6 maanden. Wel met een intentie van werkgever om m na die periode voor tenminste 6 maanden in dienst te nemen.

Ik heb nu geen mogelijkheden maar dit moet de drempel toch wel iets verlagen.

PopperFlopper | 08-04-15 | 22:30

Is de voedselbank misschien iets? Nobel streven, ik wens je het beste met deze zoektocht.

HaagseSkieldah | 08-04-15 | 22:29

Er is niks ergers dan de publieke veroordeling van de maatschappelijke overbodigheid. Gelukkig is daar altijd het ideaal van GeenStijl dat graag over de rug van deze groep een topic plaatst.

Mensen die willen mogen niet werken. Mensen die niet willen werken moeten werken. Blehhh..

Pompenkoning | 08-04-15 | 22:28

RESPECT.

Daniël P | 08-04-15 | 22:28

En zoek ook eens op de stimuleringspremie voor vrijwilligerswerk

kovariant | 08-04-15 | 22:28

-weggejorist-

VanBukkem | 08-04-15 | 22:27

-weggejorist-

Haadriaan | 08-04-15 | 22:27

aan vrijwilligerswerk geen gebrek:

www.vca.nu/

gatij | 08-04-15 | 22:27

ABN-AMRO kan wellicht nog wel een directeur of Raedt van Toesigt commissaris gebruiken. Salaris degelijk, fluctueert hoogstens met een tonnetje.

illuvatar | 08-04-15 | 22:25

Men mag ook tijdelijk in de uitkering blijven zitten en een bedrijf opstarten onder bepaalde voorwaarden.

kovariant | 08-04-15 | 22:25

Misschien dat deze gozer het vrijwilligerscircuit in zou kunnen duiken. Ik weet niet waar hij woonachtig is, maar mijn ervaring is dat er daar altijd wel veel te doen is. Heel dankbaar en leuk weer ook nog 's.

Daalder | 08-04-15 | 22:24

Joh redactie ik heb geen ontvangst bevestiging gehad. Hij is toch wel aangekomen?

centenkrabber | 08-04-15 | 22:23

Goed hoor. Volgens mij zijn er ook meer mensen in hetzelfde schuitje maar die durven niet omdat anders UWV moeilijk gaat doen of omdat niet elke werkgever snapt dat als je er op het oog redelijk uitziet er wel degelijk meer aan de hand kan zijn dan 'wat vroeger naar bed moeten'. Je moet bij dit soort ziektes op elk moment van de dag mogen stoppen met je klus en niet te veel stress ervaren.

Valt nog mee dat UWV niet moeilijk doet. Misschien maar goed dat ze niet reageren, als ze ineens geschikt werk voor hem vinden dan kan het inlevingsvermogen behoorlijk zakken en zeggen ze misschien 'wie kan tillen kan ook werken'?

Verder hoop ik dat de ziekte op een of andere manier toch nog geneest. Sterkte Jan

area78 | 08-04-15 | 22:23

die €1000 van Rutte komt nooit , maar wellicht kan ik een duwtje geven.

hakbarry | 08-04-15 | 22:23

Goedzo Jan, heldhaftige poging ik hoop dat het je lukt.
Tip: Voedselbank Amsterdam, daar hebben ze altijd vrijwilligers nodig voor diverse werkzaamheden.
Nuttig werk, maatschappelijk nuttig/betrokken en prima collega's. Succes kerel!

Berbaar | 08-04-15 | 22:22

Het PvdA hoofdkantoor gaat van de gracht die kant op verhuizen.
Toch Spektrui?

Piet Karbiet | 08-04-15 | 22:21

Kan Jan niet meelopen met NS conducteurs? Trek hem een blauw pak aan en wee degene die in de trein iets flikt.

binnenbuitenband | 08-04-15 | 22:20

ik vind het helemaal mooi! niet die kanker, das kut Jan.. mooie oproep, komt wel goed via hier..

fragmentje Wubbo met bofkanker: www.youtube.com/watch?v=VB722PL7aHE&a...

Interpoolbal | 08-04-15 | 22:17

Jan = Baas

WorkAholix | 08-04-15 | 22:15

Sinds de industriele revolutie is de arbeidsproductiviteit continu omhoog gegaan, eerst voor fysiek werk, tegenwoordig ook voor mentaal (informatisering).
Maar het oorspronkelijke model, waarbij de baas belasting betaalt en de sociale structuur bewaakt (als hij je verteld dat je je bek moet houden hoeft de koning dat niet te "laten" doen)is sindsdien nauwelijks aangepast. In de jaren 80 is er geëxperimenteerd met een systeem van "uitkeringen voor iedereen die daar om vroeg", en dat werkte niet, enerzijds omdat deze money for nothing lui over het algemeen de meest onaangename onaangepaste zeikerige lijders werden die je je maar kon voorstellen, anderzijds omdat de vrije tijd vaak werd gebruikt voor kraken en ander links "activisme". Nu zowel productie als consumptie beiden aan de grens van hun kunnen zijn geraakt is het misschien eindelijk eens tijd om het concept "werk" eens onder de loep te nemen, en te accepteren dat er gewoonweg niet voor iedereen werk zal zijn; Ongeacht opleiding of motivatie. Maar de maatschappelijke schok die dat veroorzaakt is niet te accepteren, tenminste niet door de parasitaire kaste waarvoor het systeem is opgebouwd. Wat rest is wachten tot de wal het schip keert. Qua uitwonen van de ecosfeer voor het produceren van rotzooi waarvan alleen de eigenlijke productie toegevoegde waarde heeft (creatie van werk, niet van "nuttige zaken") zijn we in ieder geval goed op weg

adminitor | 08-04-15 | 22:14

De Nederlandse regering heeft dit zelf uitgelokt door maatschappelijke risico's bij de werkgever neer te leggen. In plaats van een barmhartige samenleving te zijn willen we werkgevers straffen voor werknemers die ziek worden. Met een beetje pech zit een werkgever 2 jaar vast aan een zieke werknemer. 3 jaar als de werkgever verzuimt om een herintegratie plan op te stellen. Kleine werkgevers kan dit de kop kosten, en grote werkgevers hebben een afdeling personeelszaken die alle risico gevallen buiten de deur moet houden. Als onze samenleving wat socialer zou zijn en pech niet op de werkgevers zou afwentelen dan zouden werkgevers ook eerder geneigd zijn om mensen een kans te geven.

Osdorpertje | 08-04-15 | 22:14

Er is vast en zeker passend vrijwilligerswerk te vinden. Daar zijn de eisen niet zo hoog, kun je makkelijker afzeggen en het UWV zal niet zeuren als je het overlegt. Soms krijg je ook een kleine vergoeding.

Dhr. de Wit | 08-04-15 | 22:13

Maar hebben jullie dan geen stageplekje voor hem, Van Rossem? Jullie zijn ook niet altijd even positief over mensen met een uitkering, dacht ik zo.

Lewis | 08-04-15 | 22:12

Achter iedere uitkering zit een verhaal. Lang niet allemaal [ongeschikt] om te werken, maar het past niet in het main stream beeld. Een positieve mindset, een gezond verstand en tijd zat om te verbranden, maar het lijkt alsof er niemand op je zit te wachten. Zo kom je vanzelf in een depressie.

Handsomeboy | 08-04-15 | 22:11

Jan, je bent een focking held! Een eindbaas. En iedereen die hier lullig loopt te doen over deze oproep mag acuut de tyfus krijgen. Hoop oprecht dat iemand je hier uit de brand kan helpen, ik denk namelijk dat de Betuwe iets te ver rijden is...

Veritas | 08-04-15 | 22:10

Arbeid hebben liggen is het probleem niet. De rompslomp, risico's en kosten die dankzij de overheid bij personeel/werknemers komen kijken, dat is het probleem. Succes. En sterkte.

ZKH EénOog | 08-04-15 | 22:10

Hij mag niet graties werkon. Want dan wordt zijn uitkering gekort. Vol met vergif of niet. No mercy.

Bhagwan Sri Rajneesh | 08-04-15 | 22:09

Vindt helemaal mooi van meneer alle succes toegewenst, namens ik een reaguurderT.

westcoast | 08-04-15 | 22:09

kheb al gemeeled

centenkrabber | 08-04-15 | 22:08

Wil ie geen website beginnen? Alle tijd aan zichzelf. Zoiets als GeenBofkanker of zeau?

Mauguio | 08-04-15 | 22:06

Als reaguurder met een grote bek zou ik graag helpen.
Ik weet wel iets maar dat is op anderhalf uur rijden van A'dam.
Heb alle vertrouwen dat hier iets zinnigs uitkomt.
Succes Jan, jij hebt ballen.

Cuyahoga | 08-04-15 | 22:06

Succes met het vinden van een 'dagbesteding'. Ik vind het een moedige poging!

-PR- | 08-04-15 | 22:05

Respect voor deze man. Die €1000 voor mij van Rutte mogen naar meneer de reaguurder.

Limburg-Zuid | 08-04-15 | 22:04

Nou als freelancer kanik er misschien wel iets mee. toevallig.

centenkrabber | 08-04-15 | 22:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken