EBRU UMAR - EEN COLUMN VAN EVA BRAUN
Sta je dan als volwassen man aan wildvreemde mensen te vragen of ze willen opsodemieteren. Wat een treurigheid: pic.twitter.com/ODCdC4gidB
— Harald Doornbos (@HaraldDoornbos) April 4, 2015
Dat mijn persoonlijke mening over oorlogscorrespondenten niets anders is dan mensen die liever ergens een kogel vangen in plaats van nog langer tijd besteden met familie, partner en vrienden in Nederland, doet natuurlijk niets af aan de kwaliteiten van zon man. Vooral niet aan die van Harald Doornbos, de man die mij ooit om de een of andere reden Eva Braun noemde. Ebru, Eva: whatever.
Gelukkig is er geen moral fag verloren gegaan aan Doornbos. En dankzij Twitter mag iedereen meegenieten van de objectiviteit van een hedendaags journalist. Die zich opwindt over wat een Belg in België doet. Filip DeWinter, baas van het Vlaams Belang, ging op 3 april de straat op ergens in België en vroeg aan islamieten of ze niet liever terug zouden gaan naar huis. En dan niet het huis in de buurt maar het huis waar ze vandaan komen. Aangezien je islamieten dag in dag uit hoort janken over hoe slecht het hier in - en waarschijnlijk in België nog slechter - een redelijke vraag zou je denken. Maar ja. Zeg Filip DeWinter. Zeg Vlaams Belang. Zeg Moslim. En de Harald Doornbosachtigen denken maar een ding: Wat een treurigheid.Nee, dan onze allereigenste Ahmed Aboutaleb. Die zegt doodleuk Rot op! tegen islamieten. Die daagt moslims uit om na te denken over hun loyaliteit aan het land waar ze wonen en als die tekort schiet, raadt hij ze aan om elders te gaan wonen want, ongetwijfeld is er ergens in de wereld wel een plek voor die mensen, maar niet hier'. Ja, als de huismoslim het zegt, zwijgen de Harald Doornbosachtigen. Als de huismoslim uitspreekt wat PVVers tegenwoordig niet eens meer mogen denken zonder opgejaagd te worden, zwijgen de Harald Doornbosachtigen. Dan mag het. Dan is het geen treurigheid maar terecht. Het is zo makkelijk wijzen voor de Harald Doornbosachtigen. En deze Ebru Eva heeft nog nooit een Flip, Ahmed of Geert nodig gehad om mensen die klagen over Nederland, of ze nou blank of zwart zijn, blond of donker, moslim of niet, te vragen wat ze in hemelsnaam hier doen als het hier zo vervelend is. Het is een legitieme vraag. Bevalt het niet in je baan? Kies je een andere. Bevalt het niet in je relatie? Zoek je een ander. Bevalt het niet in je land? Zou je dan niet weggaan? Maar zodra een Filip DeWinter het doet met een camera er bovenop, vallen moral fags als oorlogscorrespendenten die liever in het buitenland zitten dan thuis, over een simpele vraag: waarom gaat u niet terug? Terwijl er in wezen maar één relevante vraag is: Harald, waarom blijf jij eigenlijk niet weg? Nou ja, Eva heeft gesproken.
Reaguursels
Inloggen@kaasfondue | 06-04-15 | 09:12
@Watching the Wheels | 06-04-15 | 12:34
Heb het altijd vreemd gevonden waarom Harald spoorslags als midden-oosten correspondent samen met Jenan Moussa naar Parijs afreisde om over de Charlie Hebdo aanslag te berichten. Het is niet zijn geografisch gebied.
Niet lang daarna verschenen korte video interviews van Jenan Moussa op AlAanTV met Aboutaleb, Arnoud van Doorn en een gesprek met onderzoekster Ineke van der Valk (diverse topics over haar op GeenStijl) van UvA over 'aanslagen' op moskeeen in Nederland. De link is snel gelegd wie haar daarin begeleidde en met welke agenda.
Het levert Harald natuurlijk goodwill op in het midden-oosten en een leuke financiele vergoeding. Zijn Arabische renpaarden in Libanon zijn tenslotte ook niet gratis. Al met al levert het als 'onafhankelijk journalist' aardig wat op om in Dubai te resideren.
Dewinter heeft groot gelijk. In alles dragen ze uit het hier niet naar hun zin te hebben en aangezien het ons alleen maar geld kost en overlast opleveren, is het voor beide partijen het best als de moslims terugkeren naar hun thuisland.
De binding met onze maatschappij is alleen maar de uitkering en alle andere sociale voorzieningen.
Het ziekelijke experiment van de westerse politici, massa-immigratie, is al heel lang mislukt. Tijd om er een eind aan te maken.
*applaus*
Mooi dat zo'n uitgesproken vent het gewoon doet, met een camera erbij vragen of ze niet willen opfli.. naar "huis" willen gaan.
Heb je wat te zeuren? dan doe dat maar in je zandbak..
roze_bril | 06-04-15 | 11:13
Ik ben een rechtse-reactionaire-conservatief waar PVV boys zoals jij de dunne van door de broek loopt. Denk Bismarck of Von Hindenburg. Dat werk.
De term Arab Spring werd bedacht toen in Tunesië het volk in opstand kwam. Met het idee dat andere Arabische landen zouden volgen om dictators te vervangen door moderne seculiere democratische besturen. Zoals wel vaker is het bij initiatieven door moslims vooral wishful thinking.
De Praagse Lente, dat was wel iets positiefs.
En zou die oudere mevrouw na al die jaren in Antwerpen goed Vlaams begrijpen?
enne.. goede column!
Mantisomantis.
NIET waar.
Je kletst weer eens poep.
Dit is een oudere mevrouw doie mogelijk al ik weet niet hoe lang tevreden in Antwerpen woont....
De Winter spreekt geen willekeurige mensen aan, maar mensen die trots pronken met de oorlogsvlaggen van de vredelievende Islam. De gehoofddoekte strijdsters voor Allah, en hun Compaenen.
Dat is zo fijn aan een hoofddoek. Je kunt de meiden van halal er zo uithalen.
Ik vind de column goed: 3 op n rij!
@Sticky Rice | 05-04-15 | 22:19
Het was mij ook opgevallen dat Harald Doornbos niet gewoon 'sec' informatie geeft en ik vond het ook al bijzonder dat zo'n man door de NOS naar elke zandbak wordt gesleept als er ergens iets mis gaat met moslims. De NOS wil niet discrimineren (en volkomen terecht), dus behandelen ze moslims niet als mensen, maar een beetje zoals het weer met een vast weervrouwtje met een vooraf goedgekeurde mening? 'Arabische lente' is waarschijnlijk door Harald bedacht tijdens een trainingssessie voor zo'n blauw scherm met Willemien en Gerrit.
Is moslim Verheijen al weg? Of was dat Mark? Kan GS niet eens nagaan hoe het met hem gaat? Flesje van 127 euro mee, want dat zal er wel bij inschieten de laatste tijd. Beetje omzien naar elkaar.
Vragen staat vrij,.
Moslims vragen niks, die knallen en slachten iedereen af.
Filip heeft tenminste nog manieren en doet dit geweldsloos.
Het is ook treurig dat Bassie tegenwoordig vermomd in Belgie naar de markt moet voor zijn boodschappen. Je ziet 'em kijken of de Baron en de Kwelgeest zich ergens ophouden. *Zap*
Aboutaleb op TV: "Dag, lieve kijkbuiskinderen. In dit boek staat precies vermeld, hoe het met de dieren is gesteld. Nu oogjes dicht en als je het hier niet bevalt: snaveltjes toe en rot lekker op." *Zap*
De enige homofiele Jihadist in het dorp Berkum Poepershoek is afgereist naar Syrië. Dit brengt het percentage lokale suicidalen naar ongekende hoogten ten op zichte van het landelijk gemiddelde. "Misschien is het ook gewoon een schijtdorp" aldus plaatsvervangend Burgemeester Cock Spetter-Kwak. *Zap*
Ton Elias has a posse. This site has been hacked by the T0N 3l1as Hacker Crew. The personality cult of Ton Elias. Rennersvereniging Ton Elias: 'Wij rennen sneller dan Koning Ahab's koets'. *Zap*
@Bigi Bana Boy | 06-04-15 |
Hahaha jij bent de typische gematigde linkse. Je probeert met argumenten iets onmogelijks aan te tonen. Ik begrijp de spagaat van een gematigde moslim heus wel. Op basis van ratio begrijp je wel dat je heaumeaus niet van het dak moet gooien, maar ja het is niet conform de Islam he. Maar denk er nog eens zelf over na. Met iemand een gesprek aan knopen omdat ze een hoofddoek heeft. En dan dat racisme noemen. Lol, je moet er maar opkomen. En wat de Winter betreft, eerlijk gezegd ken ik zijn verleden niet. Maar ik begrijp van je dat hij Moslims op de trein heeft gezet?
roze_bril | 06-04-15 | 10:28
Racisme is een term dat, omdat het zo vaak gebruikt, wordt, ernstig aan inflatie onderhevig is. Dat wil niet zeggen dat er geen gevallen van nauwelijks onverhoord racisme zijn. Dit lijkt mij bij uitstek zo'n geval. Willekeurige mensen op grond van hun uiterlijk op straat lastig vallen met dit soort praat is racistisch. Punt. Mag ik het nog zo eens zijn met het standpunt dat ontevreden en mogelijk gevaarlijke elementen het land zouden moeten verlaten. Bovendien is De Winter, anders dan Wilders, iemand met een bedenkelijk verleden.
Ebru, wat een prachtig woord verzin je daar. Doornbosachtigen. Het denken dat hij vertegenwoordigd kom je ook tegen in de Bijbel."en God sprak uit de brandende doornbos". Het christelijke/linkse Kalifaat in Hilversum. Er mogen wat mij betreft maar niet genoeg de Winters zijn. Die Winters kunnen maar niet genoeg koud, hard en langdurig zijn.
Een gedachte ter overdenking voor diverse reaguurders. Het is per slot van rekening Pasen.
Er is een echt Hollands gezegde dat zegt: "dat je je eigen nest bevuild is tot daar en toe, maar als een ander dat doet keren we ons gezamelijk tegen hem".
Haha de linkse opportunisten zijn veelvuldig in de panelen te vinden. Je kunt ze herkennen aan dat ze allemaal moslimvrienden of collega`s hebben. Of aan "ja maar de reaguurders klagen ook wel eens", een regelrecht jij-bak. Om nog maar te zwijgen over het eeuwige racisme. Ook zie je regelmatig een aanval op de schrijver zelf ("deze urban klaagwijf"). Terwijl ze van jou verlangen om inhoudelijk te reaguren. Nou tot zover deze opportunisten.
Waarom ze blijven?
Welnu, laat ik het zo zeggen. Als besloten wordt het gehele uitkeringssysteem af te schaffen en mensen alleen nog middels hard werken aan hun geld kunnen komen, is ten minste 95% direct verdwenen.
Naar huis? Het huis van de mensen staat bij u en mij in de straat. Helaas voor u bruinhemden, de reis zal niet ver zijn.
Kaan
Maar neem voor die taak s.v.p. niet een pure fascist als de Winter.
Beste Ebru,
Als de moslims in Nederland je niet bevallen, rot dan gewoon op. Practice what you preach.
Iemand moet de ondankbare taak op zich nemen om jullie te helpen meer fatsoen, ontwikkeling, menselijkheid bij te brengen zodat jullie minder bekrompen over komen en mee kunnen doen met de rest van de wereld. Zoals een dokter zijn oren sluit voor alle rotzooi dat van een ziek persoon komt sluiten de moralfags hun oren voor dit soort onzin. Jullie kleinkinderen zullen ons dankbaar zijn.
Willekeurige mensen puur op grond van uiterlijk aanspreken waar van je geen idee hebt wie ze zijn en welke overtuigingen ze hebben kwalificeer ik als impliciet racisme. Het spijt mij Ebru. En Filip de Winter is wat dat aanbelangt niet van onverdachte huize. Het is niet voor niets dat Geert hem op armlengte afstand houdt.
Nou, Ebru, dat is echt kippen met vissen vergelijken.
Nog afgezien van het feit dat de omstandigheden waaronder die beide uitspraken zijn gedaan nogal verschillen, dacht ik zo.
De Winter spreekt willekeurige vreemden aan, die hij niet kent en waar hij dus niets van weet - hij weet dus ook niet of ze al of niet tevreden zijn in Belgie - het zou maar zo kunnen dat ze daar net zo tevreden zijn als jij dat in Nederland bent.
Aboutaleb sprak na Charlie Hebdo niet willekeurig welke moslim aan, maar keerde zich luid en duidelijk naar die mensen die hier zo ontevreden zijn dat ze bereid zijn de wapens te grijpen of aanslagen te plegen omdat mensen iets negatiefs of lachwekkends hadden gemeld over hun vermeende helden.
Dat deed hij dus in een vlaag van de woede en frustratie, die iedere rechtgeaarde Nederlander toen in eerste instantie voelde.
Terwijl de Winter in alle gemoedsrust iedereen die ook maar op een moslim leek, dus ook volgens het plaatje oude vrouwen, verzocht op te hoepelen.
Wat moslims toch tegen Aboutaleb hebben is me een raadsel, is het afgunst, is het frustratie, is het het feit dat ze vinden dat je aanpassen en je aan de Nederlandse wet- en regelgeving houden voor een moslim onaanvaardbaar is?
Ik weet het niet maar het geeft te denken.
De Winter, Wilders en Ebru Umar en aboutaleb spreken ware woorden. Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi.
Dit is natuurlijk een omgekeerde Dawa'h actie, waardoor het wel komisch is van De Winter. Zeker ook als het voornamelijk gericht is op eerste generatie immigranten die zich hebben kunnen volvreten gedurende de jaren tachtig/negentig dankzij de policor hetze van toentertijd.
Van Bukkem, je zou vast geen Hitler willen zijn, de man wasw vol\\\\\\\\\\\
van Bukkem
Jij wil vast geen Hitler zijn, die was namelijk 100 % impotent.
maar als ik er genoeg van heb, oprot en mijn spaargeld op een zonnig eiland parkeer ben ik een boef?
Sticky Rice | 05-04-15 | 22:19
goed ingevoerd in de duistere krochten der objectieve policor verslaggeving!
@VanBukkem | 06-04-15 | 09:03
Scroll even naar boven en probeer mij nog eens wijs te maken dat je rustig zou blijven...
J Conijn | 05-04-15 | 21:50
M.i. werden alleen moslims aangesproken, niet iedereen met een donkere huidskleur. Van racisme is geen sprake, omdat moslims geen ras is. Snap het eindelijk. Dom Conijn
@Wallander | 06-04-15 | 09:00
Parasieten kan ik missen als kiespijn.
Waarom gaan dergelijke gelukszoekers niet naar Groenland waar ruimte genoeg is?
@necrosis | 06-04-15 | 08:59
Dat geloof ik meteen.
Ikzelf zou gewoon rustig blijven in zo'n geval en stilletjes de slaapkamer uit sluipen, en hopen dat ze niet wakker wordt.
Volgens mij had Ebru niet d'r topdag gisteren. Want behalve dat het een onsamenhangend verhaal is, wat ook nog eens verkeerd in het CMS werd geplempt (of was dat bewust?) zie ik 2 verhaallijnen door elkaar. Het ene bericht is dat Filip nogal idiote voorstellen doet aan mensen die daar al jaren wonen. Het andere bericht is dat ze nog vage hersenschim had van iets wat Harold Doornbos ooit tegen haar gezegd zou hebben. Gecombineerd wekte het op mij een verwarde indruk. Maar misschien was dat ook wel precies de bedoeling. De wegen van GS scribenten zijn soms ondoorgrondelijk.
@necrosis | 06-04-15 | 08:55
De manier waarop ze overleven is niet televant. Overigens is juist in de natuur parasitisme één van de succesvolste strategiën gebleken.
@VanBukkem | 06-04-15 | 08:52
Als ik een dergelijk persoon in mijn bed aantref, krijs ik heel Nederland bij elkaar.....
@Wallander | 06-04-15 | 08:44
Mensen die vanaf aankomst op Schiphol hopen op een permanente oetkering, kan ik onmogelijk rekenen tot sterke diersoorten.
Ik denk dan eerder aan sterke vormen van parasitisme.
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen....
*in hoekje kruipt met stempel 'racies' op voorhoofd'*
@miko: Ok, als je het graag in percentages wilt uitdrukken: het gaat om 1% bewoners die voor 100% ontevreden is over nederland, en niet om 99% bewoners die over 1% van de gebeurtenissen van nederland ontevreden is.
@necrosis | 06-04-15 | 08:48
U heeft gelijk. Dat is een transgender. En een lelijke ook nog.
Ik zou het niet doen als ik u was.
@VanBukkem | 06-04-15 | 08:39
Over 'hoofd' gesproken, ben ik de enige die vraagtekens zet bij de persoon bovenaan dit topic?
Ik zie een kopvod, maar de drager lijkt wel een vent, compleet met onderkin.
Het zal wel aan mij liggen....
Mensen zijn dieren. En dieren willen daar zijn waar het goed voor ze is. De sterkste van de (onder-) soort overleeft; de zwakkere sterven uit. In Noord Europa en VS en Canada is 't leven goed; voldoende voedsel en water. Dus verlaten ze de onherbergzame en zanderige gebieden en verplaatsen ze zich naar waar 't goed is. Dat is een niet te stoppen beweging. Want het goed krijgen in hun oospronkelijke habitat gaat ze never lukken. Wen er maar vast aan.....
Goede actie van De Winter.Als het je hier niet bevalt dan rot je toch lekker op? Zo'n vrouw die gebukt en bedekt door het leven gaat; waarom zit je hier dan? Ik weet het wel: het begint met een G en het eindigt op eld.
@wakkere_nederlander | 05-04-15 | 22:31
Ik niet. Ik vond die laatste eerlijk gezegd om te huilen.
Maar heel typisch, als je een keer hoopt dat je weggejorist wordt, dan gebeurt het niet. (Dus kruip je maar weer met het schaamrood op de kaken onder de dekens en hou je je maar krampachtig vast aan de gedachte dat toch niemand weet welke real-life hoofd bij de nick VanBukkem hoort.)
Moslims klagen hier omdat ze weten dat het helpt in het verkrijgen van nog meer privileges. Elke keer word er opnieuw aan hun nukken toegegeven. En even later klagen ze dan over weer iets anders wat ze daarna ook nog gedaan krijgen.
Het uiteindelijke doel: totale overheersing door een islamitische monocultuur.
We =wel
Lol Beun de Haas. Als Ebru met haar hoofd op haar toetsenbord beukt en zoiets als een column produceert , wat doe jij we niet om die beroerde stukjes te maken?
De tweet van harald kan echt niet door de beugel. Hij noemt de Islamitische mensen op de Antwerpse markt zómaar "wildvreemde" mensen.
@inh20cl, steven seagal, krav. Ghe. Je inhoud wordt echt steeds minder.
@tipo, terecht dat Ebru protesteerde dat het een rotstad werd toen Job van Amsterdam wel een islamitische stad wilde maken.
Wat nog wel slechter is: deze column. Ebru heeft weer met haar hoofd op het toetsenbord geslagen en er wat van gebrouwd wat kant noch wal slaat.
Einde van de Domheid | 05-04-15 | 23:31
En Borsato en postuum Ramses Shaffy
Ik vind het heel fatsoenlijk als je dat vraagt, denk dat niet één moslim heeft gevraagd dat die hier mag komen.
@necrosis | 06-04-15 | 04:00
en bedankt, weer een droom aan diggelen! maar gelukkig kan ik mezelf nog verdedigen irl.. krav is the power
@INH.30CL | 06-04-15 | 03:44
Wat films betreft: doe mij maar een film als 'the Exterminator' (niet te verwarren met de films van Schwarzenegger).
@INH.30CL | 06-04-15 | 03:44
Steven Seagal mag dan een actieheld zijn in zijn eigen films, IRL is hij een totale lul.
@necrosis | 06-04-15 | 03:40
heb vanavond twee films gezien van steven seagal.... ben er klaar voor
Zou Staphorst nog bestaan over 100 jaar... zich werkelijk afvraagt. zou de NL-er op tijd hebben ingezien zich te bewapenen tegen het aankomende gevaar want van overheden viel niets te verwachten? zouden er weer boeken geschreven worden over verzetsstrijders zoals over Johannes Post uit de 2e wereldoorlog? de geschiedenis leert ons een ding: we leren niets van de geschiedenis, waarom onderwijzen we het überhaupt nog?
@neutron | 06-04-15 | 03:28
Ik vraag me af wat het nut is om dergelijke koppensnellers te importeren in een land als Nederland.
Dankzij mijn moeder ben ik opgegroeid als atheïst en ben zelf zeer kritisch wat geloofswaanzin betreft.
Verder probeer ik iedereen in zijn waarde te laten zolang hun ideeën niet botsen met de mijne.
Zodra iemand oppert dat mijn kop eraf moet wegens 'ongelovige hond', heeft die persoon een probleem aangezien ik nog lang niet toe ben aan een rollator.
@neutron | 06-04-15 | 03:22
Volgens mij past hier een 'gelukkig ga ik het niet meemaken'.
Als de huidige maatschappelijke ontwikkelingen een opmaat zijn voor de toekomst, ben ik blij straks te moeten afhaken wegens ouderdom.
@necrosis | 06-04-15 | 03:20
Heel eenvoudig, het heet Islam en betekent levenslange onderwerping aan de maangod allah en alles wat er mee te maken heeft, zoals onthoofden van joden of christenen.
@INH.30CL | 06-04-15 | 03:19
Over 100 jaar ben ik allang dood en gecremeerd, tenzij we een soort teletijdmachine uitvinden om een dagje mee te lopen in het jaar 2115.
Ik denk dat we allebei zo snel mogelijk weer terugreizen naar 2015 want erger dan nu gaat het zeker weten worden.
Ik vraag me bijvoorbeeld af wat jongeren over 100 jaar moeten leren op de basisschool, al vraag ik me af of ik dat werkelijk wil weten....
@INH.30CL | 06-04-15 | 03:19
Ja helaas, wat er over 100 jaar gebeurt zul jij niet meer meemaken.
@INH.30CL | 06-04-15 | 03:13
Een jaar of 7 geleden had ik een Berber als collega die (hoe vreemd) Mohammed heette.
Zijn zoon kwam een keer langs die (hoe vreemd) ook Mohammed heette.
Zijn zoon stelde zich netjes voor en gaf me een hand, het kan dus wel.
Zijn vader was ook een fatsoenlijke vent en goede collega, ik vraag me af wat er is misgegaan bij al die andere Mohammeds.
@necrosis | 06-04-15 | 03:15
elk weldenkend mens snapt het niet meer wat hier gaande is. zelfs een paasontbijt kan niet meer want.... haram ofzo. jij en ik zullen het niet kunnen nalezen maar wat ben ik benieuwd naar de geschiedenislessen op school over 100 jaar!@
@neutron | 06-04-15 | 03:11
ik zou me meer druk maken over hoe oostelijk we inmiddels al zijn in NL! de stront zal sowieso uit de gierput komen, de vraag is wie het gaat opruimen/oplossen.
Overigens een vreemde gewaarwording in mijn lokale super:
Het personeel doet hun best om de leerlingen van de nabijgelegen VMBO te weren die in de pauze massaal naar binnen wil om blikjes RedBull te kopen (die geen van allen Nederlandse namen hebben), terwijl ze momenteel een koelvak gedeeltelijk hebben omgebouwd naar 'halal' voedsel zoals kippenpoten.
*het niet meer snapt*
@necrosis | 06-04-15 | 02:59
Nee een berber en daar kon ik niet mee overweg.
@neutron | 06-04-15 | 02:55
Volgens mij willen ze er alleen begraven worden na een rijk westers en verdorven leven. maken ze nog iets goed wellicht naar hun akbar.
Denken jullie trouwens nog dat het in het midden oosten wel zal aflopen met een sisser of gaat de stront nu eens echt de ventilatorbladen raken?
@INH.30CL | 06-04-15 | 02:50
Je ouders hadden je geen emmer en schepje meegegeven?
*gniffel*
@neutron | 06-04-15 | 02:41
Of het leven daar goed is waag ik te betwijfelen maar ze kunnen daar alles doen wat hun halvemaangod behaagd.
Bovendien heb ik geen last van dingen die ze in hun zandbak doen.
@INH.30CL | 06-04-15 | 02:50
Dat is hun thuisland.
Kan het ook niet anders makem; it's where they belong.
@INH.30CL | 06-04-15 | 02:48
Bij de naam Doornbos moet ik altijd aan die walgelijke tv-predikant denken.
Maar goed, het is nog Pasen, dus blijft mijn televee uit.
@neutron | 06-04-15 | 02:41
zelfs als kind vond ik de zandbak een hel op aarde. hoe moeten onze medelanders dat niet ervaren dan?
harald heeft ook een mening, dat mag al ben je journalist ebru.
Nederlandse moslims: ga toch eens een keer terug naar uw eigen zandbak.
Daar waar het leven goed is.
Die pica bovenaan het topic, is dat een MAN met een hoofddoek?
@Dibe | 06-04-15 | 02:04
Daar delen ze geen gratis geld uit......
SA is puissant rijk, laten ze daar maar heen vluchten.
Reykjavik | 06-04-15 | 00:22
Maar het is toch algemeen bekend, met name in in policor kringen, dat uit ontevredenheid extremisme ontstaat.
@ Botte Hork | 06-04-15 | 00:36 Welnee man, ik heb de nodige moslim vrienden die extremisme extreem afkeuren. Of is dat soms ook extremisme...
@ Dr. Frambozenjam | 06-04-15 | 00:28 Nee, ik heb mijn oren goed open.
We willen allemaal dat ze opsodemieteren, Harald Doornbos incluis. Het blijkt een kwestie van smaak of we het zo ook netjes mogen vragen.
Moral fag? Ik lees hier Harald Doornbos die die rasachte Belgische mevrouw in traditioneel Vlaamsche kledij vergelijkt met een vreemd wild dier. Hoezo wildvreemd? Dit is mogelijk een toekomstig stemmer! Participatiedemocratie! Die vrouw vraagt thuis aan haar oudste dochter om dat foldertje te vertalen en zal op een andere partij stemmen als blijkt dat dit geen oproep is tot meer uitkering.
Mooi is dat die op tv van die jonge mocro's om kritiek te vermijden Aboutaleb gaan relativeren en zeggen dat ie zn roots verloren is. Zo typerend, zelfbeschouwing laat staan zelfkritiek schijnt iets onmogelijks te zijn. Of bij conflicterende vragen zeggen dat ze daar niet over gaan.
Oorlog, discriminatie, groepje maken -desnoods op basis van niets- en hekjes erom heen zetten en naar elkaar wijzen is heel begrijpelijk vanuit de oertijd met voedselschaarste en zo, maar dit stadium van de menschheid begint het een vertragende factor te worden. Dat soort gasten houden de boel op. Man, man, man, we hadden zoveel verder kunnen zijn met alles en de hele wereld. Diepe zucht.
@kloopindeslootjijook | 06-04-15 | 00:35
'Is natuurlijk leuk zo'n pdf-je van de Winter, maar what about moslims die
niet perse..."
Dat zijn de eersten die er aan gaan als de WARE islam om zich heen grijpt.
Ook voor hen vrees ik met grote vreze.
Het kapot willen maken van de islam is pure liefde.
Liefde jegens leuke moslim(a)s en liefde voor de menselijkheid.
Wat is er eigenlijk van Jenny Goeree geworden? Daarmee zou onze Ebru best ook wel wat rotte vis kunnen ruilen...
Ebru, niet tevreden over de Harald Doornbos die je nu hebt? Dan zoek je toch gewoon een andere...?
de Winter was laatst bij Pauw en hij deed het goed.De pvda'er die er bij zat wist niet wat er gebeurde.
p.s Ebru laat je niet naaien door turken en andere moslims die hier stiekem tussen sluipen
Het komt op mij ook nogal bizar over om op voorhand maar mensen niet welkom te verklaren in je maatschappij. Dat roept nare associaties op.
En als het nou nog een beetje vent was, dan zou hij ook eens een paar fitnessnegers z'n 'Oost-West-Thuis-Best' folder moeten aanreiken.
@Reykjavik | 06-04-15 | 00:22
Alle moslims zijn extremist. Ze uiten dat nu (nog) niet allemaal, maar er bestaat geen gematigde Islam. Please wake up.
Is natuurlijk leuk zo'n pdf-je van de Winter, maar what about moslims die
niet perse alle dagen halal wil eten
niet de sharia wil invoeren
Vinden dat er gelachen mag worden met de islam en de koran
Niet vinden dat vrouwen een hoofddoek of boerka moeten dragen
niet vinden dat vrouwen minderwaardig zijn
niet vinden dat de Westerse manier van leven decadent, verdorven en verwerpelijk is
niet vinden dat homos en overspelige vrouwen gestenigd moeten worden
alcohol drinken
niet vinden dat vrouwen en mannen gescheiden moeten zwemmen in de zwembaden
niet vinden dat wie de islam afvalt of zich bekeert tot een andere godsdienst, de doodstraf verdient...
En die zijn er toch echt. Kom ze dagelijks tegen op t werk.
Dus als de Winter specifiek de islam wil verdrijven / atheist (?) is, gaat dit niet werken.
Uit rancune stukjes schrijven. Dat noem ik pas treurigheid.
Reykjavik | 06-04-15 | 00:22
Hoe weet jij wat abu-talib bedoelde?
leef je je soms in hem?
En ja hoor, de zoveelste verkeerde interpretatie van de uitspraak van Ahmed Aboutaleb. Ter duiding: Ahmed Aboutaleb doelde met zijn uitspraak op moslim-extremisten, niet op "ontevreden" moslims. Dat is toch wel een behoorlijk verschil Ebru...
Bierosaurus | 06-04-15 | 00:12
Heb je net gist geoogst dan. Anders geen bier:-) winter-lente ontwenning.
Het is inmiddels lente, dus weg met die winter.
iets = niets
@Mark_D_NL | 06-04-15 | 00:06
"It's my party and ill cry if i want to"... Dat idee heb je een beetje al je dit leest, enerzijds de toon. Anderzijds lijkt het mij normaal om te vragen of iemand weg wilt gaan of wilt blijven in Nederland. Het is juist vreemd dat het niet gevraagd wordt aan personen die er blijk van geven Nederland zoals het is/was maar iets te vinden.
Maaiveld | 05-04-15 | 23:21
Nou niet de letters (woorden) omdraaien in uw voordeel hè. Het 1 staat ver van het ander hè..
Maaiveld | 05-04-15 | 23:21
Ja, dat is de interpretatie van Doornbos.
De werkelijkheid is dat hij de vrouw een cursus Nederlandse spreekwoorden aanbiedt.
MrWorf | 05-04-15 | 23:21
Mag haar zaad ook ontkiemen? tussen het volkoren?
En elke die teruggaat is er weer een minder minder minder.
Mijn leven werd vroeger opgevrolijkt door bijv. een dagje Efteling. Daar zag ik een tulbandhoofd van toren naar toren gaan op een vliegend tapijt. Ik weet niet of die attractie nog bestaat maar mijn realiteitzin werd uitermate gevoed omdat ik me focuste op de staaldraden waaraan de het tafreel werd voorbewogen.
We moeten het tafreel gewoon rechtsomkeert laten vliegen.
Doornbos ziet graag een war-zone in antwerpen, parijs, gouda of rotterdam. Schoon drinkwater, een goed bed, en niet te ver weg.
Nog een paar jaar, Harold, dan is je doel bereikt. iedereen met en beetje verstand weet dat het niet lang meer kan duren.
Filip de Winter heeft natuurlijk groot gelijk (net als Wilders en alle andere islam-kritische politici in Europa), de vraag is dan ook niet OF maar wanneer het tot een algehele burgeroorlog komt waarbij de autochtone bevolking, met of zonder hulp van het leger... die moslims uit ONZE landen verjaagd.
En al die verantwoordelijke politici (die de multikul binnen hebben gebracht) voor het hekje bij de rechter zetten, wel natuurlijk eerst ervoor zorgen dat er geen D66 rechters meer zitten.
@tipo | 05-04-15 | 23:08
Dat bedoelde ik, inderdaad. En ja, Vlamingen... Ik miste ook al een : ergens. De quiz was wél geinig, dat moet gezegd ^^
De Winter kaart al jaren de problemen van massa immigratie aan in zijn land. En jaar na jaar wordt duidelijker dat de man gelijk heeft. Als Doornbos net zoveel ballen heeft als de Winter moet hij eens naar het kalifaat reizen om daar een verslag over te maken.
Ik woon nu zeven jaar in Frankrijk en ik ben het met Ebru eens.
Als 't me hier niet bevalt (of beter gezegd: zou het me hier niet bevallen), dan ga ik toch gewoon ergens ánders naartoe? Terug, bijvoorbeeld.
Toevallig bevalt het me wél; ik pas me aan, spreek Frans, de kindjes van De Droit gaan naar Franse scholen.
Ik zeik niet dat de Fransen Sinterklaas niet vieren, maar dat er wél een "Père Noël" is.
Ik verwacht niet van de Fransen dat ze me onderhouden; De Droit werkt voor zijn centjes - en voor het onderhoud van vele Fransen die niet voor hun centjes werken.
"When in Rome, do as the Romans do": pas je aan, doe mee. Als je dat niet bevalt, ga dan in hemelsnaam terug naar waar je vandaan kwam.
Toevallig heb ik hier op dit moment een Duitse van Turkse afkomst; een Germaanse Ebru, zogezegd. En zij is precies van dezelfde snit: ik woon in Duitsland, ben er opgegroeid, doe er mee, werk mijn werk en schei eens uit over Turkije; ik ben Duitse in de Duitse samenleving en het bevalt me prima. Ja; ik spreek Turks, ja; mij ouders kwamen uit Turkije; nee ik ben geen Turkse, ik ben een Duitse.
Top, dat!
En al die zeurderige polderjihadis die het Vrije Westen (met hoofdletters) zo verschrikkelijk vinden: ga in hemelsnaam terug naar waar je vandaan kwam!
Zeg tutjes, hou eens op Ebru aan te vallen op, ja wat eigenlijk niet.
Wees eens een kerel en pak Nick en Simon eens aan!
Doornbosch:
Sta je dan als volwassen man aan wildvreemde mensen te vragen of ze willen opsodemieteren. Wat een treurigheid:
Maar dat is voor de Winter toch ook treurigheid. Alsof hij niet liever bezig was met andere zaken.
Nou beste Ebru, er zit wel een verschil tussen een willekeurige tante Fatima op de markt vragen op te rotten (DeWinter) en een stel geweldadige democratiehaters vragen op te rotten (Aboutaleb).
@lijkt me logisch... de suggestie wekken dat iemand maar moet vertrekken als hij een mening heeft (Terwijl er in wezen maar één relevante vraag is: Harald, waarom blijf jij eigenlijk niet weg?) duidt daarop.
@frambozenjam welke column?
@lijkt me logisch... de suggestie wekken dat iemand maar moet vertrekken als hij een mening heeft (Terwijl er in wezen maar één relevante vraag is: Harald, waarom blijf jij eigenlijk niet weg?) duidt daarop.
@frambozenjam welke column?
Ze mogen helegaar niet terug naar hun beloofde land, ze zijn per slot hierheen gestuurd met een opdracht: islamiseer Europa via de population bomb.
Het bevalt mij ook al heel lang niet meer in dit land. En weet je wat? Ik probeer ook weg te komen. Maar is nog niet zo makkelijk. Althans, als je naar een Westers land wilt dat nog niet vergeven is van veeleisende moslims.
Want in tegenstelling tot NL stellen die landen wel regels en werpen bijna onneembare drempels op om alleen productieve mensen binnen te laten.
We voldoen aan opleidingseisen, aan functie-eisen, aan taaleisen, we zijn niet armlastig, maar we voldoen op één punt niet: we zijn bijna te oud om binnen te komen. Want te oud = baten wegen niet op tegen de toekomstige kosten.
Tip voor NL: maak die afweging ook eens voor je Jan en alleman binnen laat.
Iemand als Doornbos zou toch als geen ander moeten weten dat "east is east and west is west, and never the twain shall meet".
Maar kennelijk is zijn utopisch/ideologische programmering sterker dan zijn realiteitszin.
@Driewerf Hoezee 22:35
Als we er een geografisch, economisch of politiek gebied mee bedoelen, krijgt het woord een hoofdletter (het Westen), maar dat geldt niet voor de afgeleide vorm (westerse waarden)...
Het blijven wel Vlamingen natuurlijk...
@Deus Absurdia | 05-04-15 | 23:00
Leer eens typen gast
@Lewis | 05-04-15 | 22:21
En wat zei Job Cohen ook weer toen Ebru Umar zich beklaagde over het feit dat ze zich niet meer veilig voelde in Amsterdam? "Dan moet je maar naar een land vertrekken waar je wel de islam mag bekritiseren!" (*vrije vertaling).
Je snapt het weer eens niet Eva... eh Ebru..
.
Flipke heft het over jou..\Aboutaleb heft het over tuig.
.
maak zelf maar uit of je dat hetzelde vindt.
Je zou ze eigenlijk moeten vragen welk paspoort ze liever houden, het Marokkaanse of het Belgische. (of Nederlandse).
Tijd om kleur te bekennen!
Omdat die vrouwen naderhand teruggevonden worden, in een grijze zak in een natuurgebied. Of ben ik nu te eerlijk??
Ik kan mij nog herinneren dat meneer de Winter de dag na de aanslagen op Charlie Hebdo met ditzelfde magazine in het Belgische parlement deze tevoorschijn haalde. Wat een wtf minderwaardige grimassen kwamen er te voorschijn!! dat heeft respect voor de slachtoffers? in het hart van de democratie. Bah schijnheilige wegkijkers. de Winter beschuldegen van racisme de dag na de aanslag op Charlie Hebdo. bah
Dit gaat heel groot worden , dit gaat helemaal halallaa...
@Uitvindert | 05-04-15 | 22:20
Ik wijk niet, maar ben wat sterker.
Wat me wel opvalt is dat er bijna geen vrouwen reageren op de stukjes van Ebru.
Lieve Ebru,
Ik zie je punt, maar helaas is de stenen uit de straat kankeren net zo Hollands als een klef wittebroodje met een hete kroket met veel mosterd op een gure dag. Slecht voor je maar zo verschrikkelijk lekker.
Kus
MrWorf | 05-04-15 | 22:23
Met deze column verdedig ik haar. Waarom een roedel ras Wölfen is in uw reactie merkbaar.
@tipo | 05-04-15 | 21:40
Westerse waarden, met hoofdletter W. Waar ligt dat, Westië?
070 | 05-04-15 | 22:20
Ik 'beprobeer' het toch als vraag te stellen aan u. Bent u Nederlander? want 'open vizier' in uw reactie betekent schietschijf voor altijd. Kort door de bocht hé
@VanBukkem | 05-04-15 | 21:42
Ik moet steeds vaker om jouw grappen lachen.
+1
Nederlanders klagen, omdat ze de 100den miljardenverspillingen aan de moslims, en de illegale import beu zijn. Ze zien dat het land er veel beter aan toe zou zijn, zonder deze enorme kostenposten al decennia lang. Hij ergert zich aan de dwingelandij, en knechterij, opgelegd door de regenten. Het is een legitieme vraag van de Winter, een die miljoenen Nederlanders zich al jaren stellen, maar waar de ,zwijgende, meerderheid uit vals fatsoen niet aandurft, want policor. België is er nog veel erger aan toe dan Nederland, daar worden hele steden onderworpen aan het importgeteisem, net als in Frankrijk.De Vlaamse leeuw brult, maar heeft geen tanden, de Belg leeft voor zenne voetbal, wielrennen en zenne pint. En is reeds lang murw, on der het gekibbel van de taalstrijd. Een soort Hoekse en Kabeljauwse twisten.
Op je pik getrapt wijffie?
@MrWorf | 05-04-15 | 22:23
Wijs aub even aan waar Ebru Umar Harald Doornbos wil belemmeren zijn mening te geven.
Toen Job Cohen tegen Ebru zei dat ze uit 020 kon verhuizen als het toch zo een rotstad was, toen was Ebru overigens best wel op haar teentjes getrapt.
@Uw Verzekeringsadvis | 05-04-15 | 22:14
Zelfs in abstracte wijze zou je hierin een dergelijk vergelijk kunnen maken. Echter is dit niet abstract maar lucille, oftewel, zoek er los van dit spel met namen niet te veel achter.
Van mij mag Filip de Winter elke dag proberen om mensen terug te praten. Maar dat gaat niet lukken. Ook deze intens domme mensen zijn nog zo calculerende intelligent dat ze hun welvaart nergens zo goed en gemakkelijk in de schoot geworpen krijgen dan in NoordEuropa. Zonder slag of stoot een inkomen en huis ontvangen, kom daar maar eens om in Marokko of Turkije. Albanie binnenkort jongens, ze staan al te springen.
Als je voorman bent van het Vlaams Belang dan ga je niet flyeren met de tekst: ontevreden moslims blijf aub hier.
Maar dat snapt zo'n Doornbos niet.
Werkt niet met link, was artikel over voorval waar Uitvindert naar verwijst.
Ebru, in Nederland mag iedereen zijn mening geven. Harald. Jij. Iedereen. Het enige dat we echt lastig vinden is als andere Nederlanders dat willen afnemen. En als ze dan ook allochtoon zijn vinden we dat extra lastig. Ofwel Ebru: succes in Izmir. Daag.
@070 | 05-04-15 | 22:20
Qua argumenten zou ik willen stellen dat Ebru hiermee JUIST een Nederlandse is, als het verder geen totale non-argumenten zouden zijn.
@Jim Lovell
Vooruit, , eentje dan, en let vooral op het jaartal: phttp://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2006/4/Columnist-Ebru-Umar-mishandeld-om-kritiek-islam-ELSEVIER074922W
Ebru, "Mijn mening" is per definitie persoonlijk.
En zo is dat!!!
Ebru schrijft niet met open vizier. Je merkt tussen de regels door dat het "gemaakt" is, niet echt.
Nee mevrouw Ebru, een Nederlandse wordt je nooit.
@Jim Lovell
Ebru is als ik het mij goed herinner weleens in elkaar gebeukt door kansenjeugd vanwege haar columns (en dat in een zogenaamd beschaafd land zonder oorlog), maar toch schrijft ze door.
Benieuwd of jij als vent hetzelfde zou doen...
@Lewis | 05-04-15 | 22:13
In de binnenstad van amsterdam, daar waar het gebeurt..
Die Doornbos weet waar hij over praat vanuit ervaring, vind hem ook een lul, maar het is geen urban klaagwijf dat denkt de wereld te kennen omdat de krant gelezen is.
Verbaas mij al wat langer wat Harald Doornbos op twitter cyberspace inslingert. Vergeet niet dat hij in Islamabad, Pakistan heeft gewoond en het een fantastisch land vindt. Tarek Fatah is daarentegen een andere mening over Pakistan toegedaan, maar dit terzijde. Thans woont Harald in Dubai. Waarschijnlijk om dichter bij zijn collega en reisgenoot Jenan Moussa te zijn. Beiden delen een passie voor paarden en misschien nog wel meer, maar ik dwaal af en wil hiermee geen enkele suggestie wekken.
Ten tijde van de aanslag op Charlie Hebdo reisde Harald Doornbos samen met Jenen Moussa spoorslag af naar Parijs om de aanslag en evt. anti-islam sentiment te 'duiden'.
Bovenstaande tweet en het feit dat hij Ebru ooit om een of andere reden Eva Braun noemde, verbazen mij dus niet. De man doet zich voor als 'onafhankelijke journalist', maar blijkt soms een dubbele agenda en duistere kant te hebben.
Het is de heilige plicht van iedere moslim om te gaan strijden in een haatzandbak.
Ware woorden, Ebru.
De islam is te ongeorganiseerd en te zwak om onze landen militair te verslaan (anders zou de islam dat zeker doen, bruut en hardvochtig - en zonder enige vorm van mededogen).
Daarom klagen moslims (ons aan) over islamofobie en discrimiNazi en over nog duizend en een dingen die niet deugen aan "ons".
Weggaan omdat het hier niet leuk zou zijn? Welnee! De islam is een vijandige invasie en dat weet de islam beter dan alle slappe laffe Gutmenschen en Doornbossen bij elkaar.
Eva Braun, de vrouw met het kortste huwelijk ooit. Getrouwd met loopgraafpostbode, kunstschilder, bestsellerschrijver en voordrachtskunstenaar.
If flowers are a word.. dan is ebru met deze column de bloem. Bij deze een bosje rode rozen. Nlm, ik begrijp haar. Het is alleen jammer dat GS alleen voor een beperkt groepje is. Maak er GS.com en zet er google translate software op bij ip adressen.
Ik heb een poging gedaan om een gefundeerde mening te formuleren met argumenten enzo.
Maar ik kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk gewoon alles kudt vind. Best wel een opluchting.
@Coyote | 05-04-15 | 22:07
Blijft abstract, maar ok.
@Jim Lovell
Ik neem aan dat je wel een en ander over haar weet, deze moedige vrouw loopt al heel wat jaren mee.
Gezien in de US:
"America, love it or give it back" (to the natives)
Zou je hier ook op T-shirt kunnen zetten: "Nederland, love it or leave it"
@Lewis | 05-04-15 | 22:08
Nou, vertel eens dan...
@Jim Lovell
Ebru is véél meer dan een toetsenbordheld, kom nou!
Het verschil tussen De Winter en Aboutaleb is dat De Winter wel boter bij de vis levert. Hij geeft ten minste nog vliegtickets weg. De PvdA heeft die gratis enkel vliegticket in 2013 uit de remigratiewet gehaald.
@Uw Verzekeringsadvis | 05-04-15 | 22:03
Nee, gaat hier om de verwijzing van Doornbos naar het oogappeltje van Onkel Addi. Aangezien Geli nog iets voornamer was voor Hitler dan Eva vroeg ik me af wie Ebru hierin nog kon overtreffen;)
Schat, wie zou meer respect verdienen, een Doornobos die vanuit ervaring stukjes schrijft vanuit het veld, of jij die met je warme billen op de bureaustoel de wereld beschouwt?
Vrouw zeker, hmmm?
Mag ik een gebakken eitje met spek en een bak koffie?
schijnheilige tronie, was wat vergeten.
Top Ebru! Top Abouthaleb! Jammer alleen dat die hypocrieten die enorme plaat voor hun schijnheilige stevig vast blijven houden.
@Coyote | 05-04-15 | 21:52
Hoe kom je bij Geli Raubal terecht ?
Heeft de Winter een zelfmoord gepleegd nichtje dan, zoiets.
J Conijn
Eens over De Winter, die man is van een heel ander allooi dan Wilders. Wilders kan onbehouwen en lomp zijn, maar hij is niet racistisch en heeft het hart op de goede plaats. Dat durf ik van De Winter toch niet te beweren.
Goede column van Eva eh Ebru, zij prikt meedogenloos door de hypocrisie heen. En nee, ik ben niet voor de politiek van De Winter.
de Winter stelt de vraag verkeerd, moet opmerken : heb je gehoord dat je uitkering van af 1 mei, 0,00 is, mot je eens kijken hoe hard ze hollen.
Gevestigd links zwijgt over Aboutaleb, omdat ze weten dat hij alleen maar inhoudsloze praatjes verkondigt. Zonder mandaat en zelfs zonder zijn eigen partij in her Rotterdamse college is het gemakkelijk om in de PVV-vijver te vissen.
Je Gutmensch-media is sluw genoeg om hier doorheen te prikken en in plaats daarvan Wilders en De Winter aan te pakken, omdat ze in tegenstelling tot Aboutaleb menen wat ze zeggen, en bereid zijn het in daden om te zetten.
@J Conijn 21:50
uhm, nee hoor. Filip de Winter in de betreffende flyer:
"Moslims die zich hier niet thuis voelen, die vinden dat de Vlaamse samenleving decadent en immoreel is; die vinden dat hier de sharia moet ingevoerd worden, kunnen maar beter terugkeren naar hun land van herkomst. Antwerpen zal en
kan nooit een islamitische stad worden.
Het Vlaams Belang Antwerpen biedt terugkeertickets aan voor wie verlangt naar het islamitisch kalifaat. De jihadisten, salafisten en moslimextremisten zijn we immers liever kwijt dan rijk."
Maar Ebru neem het niet teveel voor de Winter op. Dat is ook een mafkees.
Dan vraag ik me af wie Geli Raubal is.., ons aller Fleur?Los hiervan, sinds tijden weer eens de vinger de zwerende plek Ebru, hulde!!
@Islamofiel | 05-04-15 | 21:46
Mee een, maar hypocriet als ze zijn, verschuilen duizenden zich achter het #bornhere.
Met hun dubbele paspoort, dat dan weer wel. En ons maar haten. Zum kotzen.
Volkomen kromme vergelijking. Waar Aboutaleb hen aanspreekt die sympathiseren met achterlijke radicalen stelt de Winter dat iedereen met een donkere huiskleur gelijk aan een radicale moslim. Racistisch zwijn dat hij is.
Ebru lezend altijd een beetje het gevoel de rafelranden vd samenleving te moeten afsabbelen, al dan niet met zwoerd van persoonlijke vete en deadline voor dat wat je eigenlijk niet wilt doen.
Nederlanders klagen altijd. Wat dat betreft zijn onze moslimvrienden naadloos geintegreerd.
-weggejorist-
Half Nederland en België denkt het en Dewinter doet het.
Het moet een standaard antwoord worden op klachten: 'waarom ga je niet terug?!'
De hypocriete moslims, aangetrokken door uitkeringen, subsidie en knuffels stellen zich zogenaamd 'gematigd' op. Net zo lang tot de EU het paard van Troje niet meer kan stoppen. Vanaf dat moment is het de Sharia die ons de het laatste stukje beschaving en vrijheid de nek om draait.
En we staan erbij en kijken ernaar. Mensen wordt wakker. Dit moet stoppen voor het te laat is, als het dat niet al is.
Toch mooi dat zo'n gast ons voor heel veel van ons belastinggeld mag vertellen hoe het ervoor staat in de wereld.
Maar je mag niet zeggen dat de NPO links is, want dan komt er een onderzoekje dat er veel rechtse onderwerpen besproken worden en dan ben je dus niet links...
Hoe nobel van die lui.
"En dankzij Twitter mag iedereen meegenieten van de objectiviteit van een hedendaags journalist."
Dus ga je er zelf nog maar meer aandacht aan besteden?
Ebru Umar klinkt overigens ook niet echt als een inheemse Nederlandse naam, heeft Filip ak een foldertje aan je gegeven?
Vraag: waarom gaat u niet terug naar "huis"?
Antwoord: ik ben nog niet dood.
Eh, Ebru, wijblijvenhier = jihad.
Heeft Tofik Driebier al gereageerd met een column over White Supremacy aangaande Ophefveroorzakende meningsuitingen?
Heldere paradox die je hier schetst, Eeb (als dat je echte naam is). Al vind ik het persoonlijk (maar wie ben ik) wel een vage actie van DeWinter. "Hoi, ga je al weg?"
Als Ebru Eva Braun is, dan zou ik best een keer Adolf Hitler willen zijn.
Moest hartelijk lachen om de reactie van Miko.
Kwam plots tot inzicht dat de klagende moslim feitelijk zeer goed geintegreerd is, misschien wel een beetje te goed.
Aboutaleb wordt zelfs geciteerd in de flyer.
www.filipdewinter.be/wp-content/upload...
Leuke kwis, dat wel.
Ze blijven liever massaal hier om ons, de verwerpelijke beschaving, op te blazen.
Nou nou -Eva- Ebru als klagen over Nederland betekent dat je op moet rotten dan mag 99% van de reaguurders zijn koffers pakken.
REAGEER OOK