Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cition ParkeerStasi bekeurt... Een ANWB'er!

Facepalm. Headdesk. Systeemhaat. Kolkende woede. DDR-praktijken. Hersenloze burgerhaat van hyperbureaucratische eenstrepers zonder tact, intellect of zelfstandig denkvermogen. Volslagen doorgeslagen regelzucht. Belastingverslaving. Debilisering van de samenleving. Dictatoriale honderdprocentscontroles. Ziekelijke controledwang. Een ANWB'er, een Wegenwachter, een Ridder van de Weg, die een bekeuring krijgt van de parkeernazi's van Cition, omdat hij zijn werk staat te doen in Amsterdam zonder een paar euro in de parkeermeter te pleuren. Nederland, wat ben je ziek.

Reaguursels

Inloggen

Als deze man nou echt aan het werk is wat is dan het probleem? Als hij aan kan tonen dat hij iemand aan het helpen was is het zo opgelost lijkt mij.

Iemand die parkeert moet gewoon betalen. Dat zijn de regels. Als jij bij zijn auto was geweest, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Iedereen trekt nu partij voor die ANWB'er. Laat hem maar bewijzen dat hij wel aan het werk was. Even goed ging hij iets te eten halen of zo.

Iktiepdit | 06-04-15 | 10:33

Polky | 05-04-15 | 14:15
Je bent 1 van de 44 Nederlanders die nog geïnteresseerd is in een verhaal van 2 kanten. Uw inborst is groots maar uw naïviteit enorm.

Koos Knak | 06-04-15 | 07:44

het is totaal verrukt dat de administratie kosten ongeveer 1.375% van de overtreding bedragen.
In elke andere vorm in onze economie heet dit gewoon georganiseerde misdaad

larie koek98765 | 05-04-15 | 23:28

Kern van het probleem is dat ambtenaren en semi ambtenaren een beetje ziek in hun hoofd zijn, Rutte nog zijn voorgangers hebben verzuimd hier iets aan te doen.

Beroep = Boerenlul | 05-04-15 | 19:45

Het grootste deel van die "Cition-maffia" zijn allochtonen, dankzij "positieve discriminatie", anders krijg je dit volk toch niet aan het werk. Ik weet zeker als daar een "lichtgetinde" fout staat geparkeert, hij geen of bijna niet bekeurd word, zelf vaak genoeg gezien. En nog een tip van mij, gratis: Amsterdam gewoon mijden, want deze stad ligt niet meer in Nederland, maar een heel stuk zuidelijker, buiten Europa.

habramar | 05-04-15 | 14:47

Kan me niet indenken dat er een boete is uitgeschreven terwijl meneer met zijn kofferbak/moterkap ect open zijn werk aan het doen is.
Dan is hij namelijk altijd in de buurt van zijn auto.
( aan de andere kant zijn er wel van die NSB'ers bij )

ANWB'er kon ook gewoon een patatje zijn wezen halen en zijn auto hebben geparkeert.

Meestal word een foto bij gemaakt als bewijsmateriaal.

Hoor/lees nu maar 1 kant van het verhaal

Polky | 05-04-15 | 14:15

Wat een ophef allemaal, Cition rijdt met een scanauto en verstuurd automatisch facturen. De ANWB is een commercieel bedrijf en moet gewoon lekker met de pliesie afspreken dat ze voortaan op de weg parkeren zodat de politiek in no time ontheffing regelt.

Fedor Emelianenko | 05-04-15 | 14:10

Deze losers konden nooit een normale baan houden.
Toen waren ze een last voor de maatschappij.
Nu zijn ze de maatschappij tot last.

snowey | 05-04-15 | 13:43

Kent u die reclame nog van dat lieveheersbeestje en haat zaaien? Haat zaaien begint bij de overheid. De overheid is de grootste haat zaaier. Haat begint altijd met zero tolerance en gewetenloosheid.

PowPow | 05-04-15 | 13:41

"Nederland, wat ben je ziek"
.
Dat is de Amsterdamse Ziekte, mijn beste. Een hoogst besmettelijke vorm van debilisering en puberisering die vanaf de jaren zestig om zich heen is gaan grijpen. Het enige medicijn dat nog kan helpen is een soort Franse Revolutie. Maar laat dat nu net een brug te ver zijn voor het aloude Nederlandse karakter. Dus zal de regel- en bemoeizucht steeds verstikkender worden, en uiteindelijk onze ondergang.

ben kokhals | 05-04-15 | 13:37

Ik mijd die stad dan ook als een lepra kolonie. En als ik er dan MOET zijn, neem ik toch maar de trein. Volgens mij is het ook goedkoper om de prent te pakken als je langer dan een kwartier daar moet parkeren. Klopt dat?

erasmus1000 | 05-04-15 | 13:11

marktwerking,de overheid schuift alles af naar particuliere bedrijven,die alle mogelijke middelen gebruiken om de burger leeg te roven.
de overheid staat op de zijlijn.
belangenverstrengeling,de gemeente ontvangt de opbrengst van het roversgilde,een goed voorbeeld doet volgen.
het nieuwe beleid zelfredzaamheid,mantelzorg een slim beleid met mooie woorden zonder inhoud.
de klok wordt teruggedraaid naar 1900.
alleen toen hadden we nog geen land vol leegvreters

soledad | 05-04-15 | 12:49

Ik wil ook wel bij cition werken lijkt me wel lache eigenlijk.

Manymore_was_here | 05-04-15 | 12:30

als ik bij klanten langs ga in amsterdam moet ik ook gewoon betalen...

Satria | 05-04-15 | 12:25

Cition is typisch als zelfstandig onderdeel van de gemeente. Ze zijn een "bedrijf" waardoor het niet meer mogelijk is voor de burger om (via de gemeente) die zieke bende tot verantwoording te roepen.
Bovendien is het in principe een sociale werkplek waar alleen de grootste mongolen worden aangenomen want sociaal.

Myrkie | 05-04-15 | 12:11

Dus in het vervolg gewoon op de rijbaan stilstaan en het overige verkeer blokkeren.

P5ycH0 | 05-04-15 | 12:09

Waarom heeft de anwb recht om niet te betalen?
Een monteur van kpn, mag zijn bus ook niet voor de deur van de v&d zetten als deze een reparatie moet uitvoeren. Die wordt afgesleept 25 jaar geleden keek men nog weg als je een a4 met uitleg onder je raam legde.
Nu niet meer, zero tollerance en zo wordt de burger ook naar de staat toe, de samenleving verhard net als in de VS

Manymore_was_here | 05-04-15 | 10:53

Uw buren verbouwen, 3 busjes van bouwvakkers op de stoep, krijgen een boete daar deze geen parkeergelden hebben betaald, of vergunning hebben geregeld, bezwaar is maar wij waren aan het werk ............! Wat een KUL net als de bouwvakker betalen!

NB-Stb | 05-04-15 | 10:52

gut, bekrompen ambtenaartje heeft van de stad weer een beter plek gemaakt hoor. Nou zien wat de wereldvreemde rechter er van maakt.. *muntje opgooit*

noerg | 05-04-15 | 10:48

(stukje tekst was weggevallen)
ben benieuwd wat er gebeurt als Willem Alexander daar verkeerd staat geparkeerd met zijn AA-bak. Daarvoor kijken die gasten snel de andere kant uit vrees ik.
Maar voor iemand die hulp verleent bij het rijdbaar maken van een auto met pech, staan ze meteen klaar met het bonnenboekje. Bah, ik krijg er gewoon een wansmaak van. Amsterdam, klotestad.

langzullenweleven | 05-04-15 | 10:26

ben benieuwd wat er gebeurt als Willem Alexander voor kijken die gasten snel de andere kant uit vrees ik.
Maar voor iemand die hulp verleent bij het rijdbaar maken van een auto met pech, staan ze meteen klaar met het bonnenboekje. Bah, ik krijg er gewoon een wansmaak van. Amsterdam, klotestad.

langzullenweleven | 05-04-15 | 10:25

Cition foei! Strijk af en toe over je hart.
ANWB foei, jullie zijn geen brandweerwagen of dergelijks.
Dus betalen voor parkeren.

Janee ??? | 05-04-15 | 10:03

Steeds meer Verwarde Parkeerders, komt door parkeerterreur wat ik je brom. Het is toch vreselijk wat de bestuurders in ons land ons aandoen. Het kan en moet echt anders.

Cocorico | 05-04-15 | 10:03

Volgens Mark Rutte zijn er meer banen gekomen in NL.
Voor dit soort debiele functies, schat ik zo in.

Raider Twix | 05-04-15 | 09:46

Als je op je moeder staat te wachten met draaiende motor niet in een parkeervak, bon! of als je gescand wordt terwijl je een parkeerkaartje aan het halen bent. bon! Ziek.

De Treinende Rechter | 05-04-15 | 08:52

Het lijkt verdorie Den Haag wel. Daar ben ik tijdens mijn werk (afleveren handel bij een klant in zwaar beveiligd kantoorgebouw) ook bekeurd door zo'n stelletje mavo-c lieden. Best. Maar sinds dien gooi ik geen cent meer in de parkeermeters tijdens het parkeren. En dat kan ik iedereen aanraden. Per saldo nu 4 jaar gratis geparkeerd. Beetje risico nemen hoort er nu eenmaal bij in het leven.

BitchSuperSoaker | 05-04-15 | 08:02

Zero tolerance... voor de werkende belastingbetaler die af en toe eens 5 km/u te hard rijdt of een minuutje te laat terug is bij zijn/haar geparkeerde auto, daarvoor geldt inderdaad een zero tolerance beleid in Nederland.
Heb je echter besloten dat je dansen, hosselen, neuken en blonde vrouwen nasissen belangrijker vindt dan een beetje opletten op school, de taal leren en een baan zoeken waardoor je je sieraden en Mercedes met crimineel geld moet financieren dan kent de tolerantie geen grenzen.

Casamalakka | 05-04-15 | 06:06

Mafkezen die regeljtjesboeren

restman | 05-04-15 | 03:43

-weggejorist-

Rot Op | 05-04-15 | 00:39

-weggejorist-

A. Vd heide4569 | 05-04-15 | 00:36

je weet toch.....

xtree | 05-04-15 | 00:27

Degene die de boete uitwerkte op zijn handheld, kan niet lezen of is te stom (!!!!) om te snappen dat het om een ANWB pechdienst gaat.

xtree | 05-04-15 | 00:27

@XaaD666 | 04-04-15 | 18:44
Ik krijg de indruk dat je last hebt van wat frustraties. Laat me raden: geen kid van de wegenwacht, want kost geld, en toen bij pech onderweg te horen gekregen dat je pas geholpen werd als je ter plekke lid werd, en dan nog steeds die keer moest betalen?

Tja, komt ervan als je denkt mee te liften op de door anderen betaalde pechhulp.

Bruine Beer | 05-04-15 | 00:26

Onze brandpreventie bestaat uit brandmelders, brandblussers en een speciale credit card om een parkeerkaartje voor de brandweer te kopen.
We zijn alleen nog roadblocks aan het overwegen, zodat Cition de dubbel geparkeerde brandweerwagen niet kan wegslepen.

flashforward | 05-04-15 | 00:24

@Balletje Mayo | 04-04-15 | 19:13
Moet jij ook voor je werk steeds met je auto op een andere plek gaan staan om je werk te kunnen doen dan?

Bruine Beer | 05-04-15 | 00:22

@XaaD666 | 04-04-15 | 19:07
Dan moet je misschien lid worden, en niet pas als je al pech hebt. Bestaande leden betalen niet zoveel voor pechhulp.

Maar daar gaat het niet om. Een loodgieter kan gewoon redeneren 'als ik in Amsterdam een uur bezig ben, kost me dat tien euro parkeergeld, dus uurloon tientje omhoog.' Een wegenwachter kan de parkeerbon niet bij de baas declareren, want dan betaalt hij belasting over de declaratie.

Heeft dus niets met de tarieven van de ANWB te maken, maar met het feit dat een wegenwachter dan zou moeten betalen om zijn werk te doen.

Bruine Beer | 05-04-15 | 00:21

Maar, kun je geen bezwaar aantekenen tegen zo'n naheffing? Of vragen om het wettig overtuigende bewijs of een specificatie van de gemaakte kosten? Al is het alleen maar om dat gajes enigzins terug te frustreren?

Die 4 euro lijkt me het probleem niet om alsnog te betalen, het is de 54 euro die instante systeemhaat aanwakkert. Er zijn bedrijven die ook nog gewoon voor nop een gratis eerste betalingsherinnering sturen voordat er kosten gerekend worden.

von Schwaffelhofen | 04-04-15 | 23:32

ff afwachten wanneer de eerste ambulance of brandweerauto een parkeerboete krijgt

bowlfabriek | 04-04-15 | 23:04

Niet mauwem, gewoon betale! Zoals den Braboneger zegde.

Error 404 | 04-04-15 | 22:29

Dat je werkt als parkeerwachter kan nog net. Some moet je. Dat je werkt als Kliko Controleur kan echt niet. Ik kwam deze nieuwe soort tegen in Tilburg. Mannen in een fel geel pak (Een man met zijn hoofd in een kliko valt best op, dus laat dat gele pak maar) die kliko's controleren op de inhoud. Zit het plastic wel in het plastic gedeelte van de kliko........

Mark_D_NL | 04-04-15 | 22:26

Manymore_was_here | 04-04-15 | 20:47
"Zero tolerance......!!"

Oh pardon, dit waren de boetebedragen uit 2013

kloopindeslootjijook | 04-04-15 | 22:22

zouden ze in delft ook doen hoor :(

cryptolau | 04-04-15 | 22:19

@ CH3-COOH | 04-04-15 | 21:18

Je hebt je mond vol van het je aan de regels houden, maar wat vind je er eigenlijk van dat de overheid zichzelf niet aan de regels houdt?

HoogToontje | 04-04-15 | 22:17

Manymore_was_here | 04-04-15 | 20:47
"Zero tolerance......!!"

Dus als je ook maar met 1mm autoband het verdrijfvak raakt is het Euro 220 dokken?

Hier een leuk lijstje. Als je het echt verkloot is de boete terecht, maar er zijn hier en daar heus wel wat grijze gevallen te verzinnen:
Top 30:
Negeren van een geslotenverklaring qua gewicht met meer dan 50% € 950,-
Bumperkleven (tussen 100-120 km/h, afstand onder 3 meter)
€ 700,--
Onbevoegd parkeren op gehandicaptenparkeerplaats
€ 360,--
Op de autosnelweg rijden met voertuig dat minder dan 60 km/h kan rijden
€ 360,--
Keren op de autoweg
€ 360,--
Achteruitrijden op de auto(snel)weg
€ 360,--
Onnodig over de vluchtstrook autosnelweg rijden
€ 360,--
Onnodig geluid veroorzaken met motorvoertuig / bromfiets
€ 340,--
Keren op de autosnelweg
€ 280,--
Onvoldoende zicht door alle ruiten
€ 220,--
Wegrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan
€ 220,--
Achteruitrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan
€ 220,--
Uit een uitrit wegrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan
€ 220,--
Keren zonder het overige verkeer voor te laten gaan
€ 220,--
Niet handsfree bellen
€ 220,--
Niet stoppen bij stopbord
€ 220,--
Rechts inhalen
€ 220,--
Geen voorrang verlenen
€ 220,--
Door rood licht rijden
€ 220,--
Niet meewerken aan voorlopige ademtest
€ 220,--
Niet zoveel mogelijk rechts houden op andere weg dan auto(snel)weg
€ 220,--
Als bestuurder een kruispunt blokkeren
€ 220,--
Geen voorrang verlenen
€ 220,--
Rood licht negeren
€ 220,--
Verdrijvingsvlak gebruiken
€ 220,--
Vervoer van personen op aanhangwagen
€ 220,--
Kenteken niet behoorlijk zichtbaar hebben
€ 130,--
Doorgetrokken streep overschrijden
€ 130,--
Niet gebruik maken van de autogordel
€ 130,--

kloopindeslootjijook | 04-04-15 | 22:17

Manymore_was_here | 04-04-15 | 20:47
Dat is nou het probleem in nederland: die zero tollerance geldt richting de goedwillende burger/werkende en niet richting criminelen, oost europeanen, witte boorden dieven etc etc.

Er is sprake van een totale rechtsongelijkheid: een parkeerbonnetje kan leiden tot gevangenisstraf, zware criminaliteitsbestrijding heeft de overheid geen capaciteit voor en daders worden niet eens gepoogd op te pakken en veroordeelden lopen vrij rond omdat er geen cel beschikbaar is.

De logica is uit het systeem en de smeerolie is er door de belastingterreur ook uitgehaald.

De prioriteit zit op belasting innen, niet op het organiseren van een logische samenleving.

Nog treuriger wordt het dat er ambtenaren betaald worden om unaniem op fora het systeem te verdedigen.
De DDR was er niks bij.........

Tee Of Cup | 04-04-15 | 22:13

Ik ben nog liever werkloos dan dat ik ooit parkeerwachter wordt. Wat vertel je 's avonds in hemelsnaam tegen je vrouw? Ik heb vandaag weer veertig mensen gepest?

Toverkol | 04-04-15 | 21:56

Bamberger Reiter | 04-04-15 | 20:53
Gelukkig werk ik niet bij Cition. Ik stel voor dat iedereen die het niet eens is met de regels in NL maar gewoon naar Somalië vertrekt. Daar heb je geen regels, kun je lekker parkeren zonder te betalen, te hard rijden, etc..

CH3-COOH | 04-04-15 | 21:18

@CH3-COOH | 04-04-15 | 18:09

Bevalt dat, zo'n baan bij Cition?

Ter zake: wat een treurnis. Het Amsterdamse parkeerbeleid is echt van de pot gerukt. Bij parkeerbeheer werken hoogstwaarschijnlijk nazaten van de collaborateurs uit de oorlog. En die waren in Amsterdam zeer nauwgezet en meedogenloos zoals we allen weten.

Bamberger Reiter | 04-04-15 | 20:53

@070 | 04-04-15 | 18:32

Inderdaad, service monteurs, klusjesmannen, keukenbouwers, schoonmaakbedrijven, etc. hebben veelal mensen in dienst die hun voertuigen neer donderen waar ze willen, dikwijls op de stoep die daarmee volledig geblokkeerd word.
Als iemand in een invalidewagentje er niet meer langs kan en het gore lef heeft om iets over het "parkeren" van dit soort aso's te zeggen kan hij nog een grote bek op de koop toe krijgen.
Oké, ik weet niet hoe dat er in Amsterdam aan toe gaat maar ik zie dit fenomeen in veel andere, kleinere, steden en stadjes in Nederland.

Pieter V | 04-04-15 | 20:49

De anwb parkeerd en moet parkeerbelasting betalen.
De anwb mag ook niet door rood rijden.
De anwb moet netjes btw afdragen
De anwb moet loon belasting betalen.
De anwb moet niet zo zeuren.
Bekeuring is volledig terecht.
De anwb moet net als ieder ander zich aan de wet houden
Zero tolerance......!!

Manymore_was_here | 04-04-15 | 20:47

@binnenbuitenband | 04-04-15 | 20:10
Helemaal mee eens. idioten zijn te dom om te poepen. Ooit een collega die niks kon. Onder de maat. Maar die negert wilde mij naaien. Niet gelukt en nu kansloos cition medewerker. Tjah dommer dan dom en werkschuw. Ja cition. Kwam hem tegen. Na zijn naai faal dat hem zijn baan koste kwam hij pijpen. He Bah! Geslijm. Dat soort gefaalde figuren zitten daar. Geleid door emotie. Is ook kudt als je dom bent.

Vageling | 04-04-15 | 20:46

-weggejorist-

Sweetlakecity | 04-04-15 | 20:44

Je moet dergelijk werk toch maar kunnen.
Maar dit verhaal betreft toch de oetlul 2015!

ET007 | 04-04-15 | 20:42

Amsterdam.. Waar redelijkheid heen gaat om te sterven

a3aan | 04-04-15 | 20:41

Het artikel over een blunderende Miltenburg die de choreografie kwijt blijkt te zijn over ons parlement 61 reacties en een gare parkeerbon nu al 150.
En dan nog zeuren dat de politie geen prioriteiten kan stellen.

Bierosaurus | 04-04-15 | 20:37

Het is begrijpelijk als je in ogenschouw neemt dat het gemiddelde IQ van die stasi's evenredig is met hun schoenmaat

Gemeen Mosje | 04-04-15 | 20:34

Het ergste is eigenlijk dat er zoveel mensen al gebrainwashed zijn dat ze dit normaal vinden.

* | 04-04-15 | 20:23

Al die mensen die vinden dat de ANWB zich aan de verkeersregels moet houden... Dat betekent dat hulpverlenen op de pechstrook ook niet meer kan he. Want daar mag je niet parkeren, tenzij in geval van nood, en de wegenwachter is zelf niet in nood.

Maar ik zie wel een oplossing: gewoon de mogelijkheid bieden om het abonnement uit te breiden met "Amsterdam-dekking" (zeg, 108 euro of zo), en alleen nog die stad in gaan voor mensen die dat ook echt hebben.

Opslag Medium | 04-04-15 | 20:19

XaaD666 | 04-04-15 | 18:14
U had waarschijnlijk te laag iq om zelfs bij Anwb niet te kunnen slagen?
Anwb ers zijn mijn helden in een langzaam steeds mindere wereld

Goatboy2014 | 04-04-15 | 20:14

-weggejorist-

binnenbuitenband | 04-04-15 | 20:10

-weggejorist-

plicieman | 04-04-15 | 20:08

De inwoners van a'dam hebben zelf gekozen voor deze stasi parkeer inners

plicieman | 04-04-15 | 20:08

Met een mobiele telefoon en een parkeerapp had die ANWB-er in een paar seconden een 'parkeeractie' kunnen starten en kunne stoppen nadat ie klaar was met zijn klus. Niks bijzonders. Geen excuus dus. En de ANWB is ook zomaar een particulier bedrijf als zovele anderen.

Rest In Privacy | 04-04-15 | 20:04

Zijn we hier nu al zo diep gezonken dat men zich druk gaat maken om een parkeerbonnetje???????

watervlug | 04-04-15 | 20:02

Ja echt super abnormaal, als ik ergens werk bij een klant thuis moet ik ook een kaartje kopen. Ik zou het nog sterker vertellen als ik voor mijn werk iets moet kopen in de stad moet ik zelfs daar een kaartje kopen. De wegenwacht is gewoon een bedrijf als een stratenmaker ergens bezig is hoeft hij zeker ook niet te betalen op de parkeerplaats.

mmx | 04-04-15 | 20:02

Cition.
 
Ik zei het al eerder en ik zeg het weer: Parkeerwachter is geen baan, maar een geste van de samenleving aan onrendabelen die niet achter de geraniums willen.
 
«Vul hier verder een bijzonder bloedige oplossing voor de mensen achter en aan de top van Cition naar keuze in. Bij voorkeur met woorden als 'kakkerlakken', 'verdelgen' en dergelijke»

pietvanvliet | 04-04-15 | 20:00

Ik betaal helemaal geen parkeerkosten meer, bestel alles via internet. Ik ben helemaal klaar met binnensteden en hun parkeerboetes. Even een minuutje te laat en je bent 60 euro lichter. Wat mij betreft mogen ze winkels in binnensteden wel opdoeken en verhuizen naar een industrie terrein met veilige parkeerplekken.

poisonivy | 04-04-15 | 19:58

Op een dag wensen we allemaal dat Hitler de strijd had gewonnen.

* | 04-04-15 | 19:56

Don't fuck with the 'wegenwacht'!

Rest In Privacy | 04-04-15 | 19:56

XaaD666 | 04-04-15 | 18:44
Prima hoor, en nu snel je tandjes poetsen en naar bedje.

majorkingkong | 04-04-15 | 19:55

De directeur... DafuQ?! Die vetklep komt zijn lederen stoel niet uit. Laat zich vervoeren omdat hij liever lui dan moe is. Ga eens deaudt directeur! Walgelijk figuur met je big brother gedoe. Even onderzoek op dit bedrijf en hij kan oprotten. Eigenlijk gewoon strafrechtelijk vervolgen. Hoe verzin je het? Naast je ANWB ook nog alle honderden gemeentes moeten gaan dokken? Rot dafuq op uit mijn geboorte stad kudt bedrijf! Ongewenst de typhus voor die lul. Boven Balkende norm en zwetsen?! Eberhard opthyphen deze bende. Niet uitbesteden, gewoon de deur wijzen.

Vageling | 04-04-15 | 19:44

VanBukkem | 04-04-15 | 18:48

Overvallers van juweliers zijn Marokkaan (allemaal) en die rijden nu eenmaal op scooters (allemaal) dus die bekeuring zullen ze wel ontlopen.

eerstneukendanpraten | 04-04-15 | 19:43

@HoogToontje | 04-04-15 | 19:36,

Hoho... dat geldt niet alleen voor het linkse bolwerk Amsterdam hour...

basweetutwel | 04-04-15 | 19:40

@XaaD666 | 04-04-15 | 19:00
Dat is een hobby van je, de plank misslaan en onzinnige vergelijkingen trekken?
De ANWB is een vereniging. En die heeft leden. De ANWB kost niets, tenzij je lid bent. Daar heb je keuze in. Je hoeft ook niet bij de wegenwacht van de ANWB pechhulp af te nemen, er is concurrentie.

Man man man, wat struinen er toch een boel achterlijke mongolen rond op GS de laatste tijd. Erger dan het ooit geweest is.

Stormageddon | 04-04-15 | 19:39

@ De echte Stolwijker | 04-04-15 | 19:17

Toen onze voorouders onze rechtsstaat ontwierpen was het idee dat boetes opgelegd zouden worden door capabele daartoe opgeleide mensen, die de regels met gevoel voor de situatie zouden toepassen, en misschien nog wel belangrijker: dat de overheid de bevoegdheid tot het opleggen van boetes alleen zou gebruiken binnen het kader van die verleende bevoegdheid.
-
Helaas moeten we in Amsterdam constateren dat de boete niet wordt opgelegd door daartoe capabele, goed opgeleide mensen, dat de regels niet met gevoel voor de situatie worden toegepast, en dat de overheid bevoegdheden misbruikt om belastingen te innen, waartoe die bevoegdheid uiteraard nooit was verleend.
-
Je zou dat het failliet van de rechtsstaat kunnen noemen. Als je niet nadenkt noem je het echter 'regels zijn regels'.

HoogToontje | 04-04-15 | 19:36

jan-lul-de-behanger | 04-04-15 | 19:26
Die was waarschijnlijk thuisgelaten om zijn vrouw een beurt te geven zodat ze in ieder geval nog een beetje intelligent DNA naar binnen zou krijgen.

Flatulent | 04-04-15 | 19:32

Wij hebben zelf dit monster gecreëerd. We moeten er maar mee leven.
Net als zorgverzekeringen, nationale politie ( www.telegraaf.nl/binnenland/23887729/_... ) en ouderenzorg.

boasatlas | 04-04-15 | 19:31

Amsterdam is trouwens een groot stinkriool. Ik moet er af en toe zijn voor m'n werk. De stank is er niet te harden. Altijd blij als ik weer weg ben.

Ars Vivendi | 04-04-15 | 19:29

@AsEl | 04-04-15 | 18:43

Ok, Mohammed, iedere lul die voor z'n werk op stap is krijgt vanaf nu van jouw vrijstelling. Maar dan ook niet zeiken als de loodgieter (of ANWB-er) 2 uur de gracht afsluit en de ambulance die jou komt ophalen, na je hartaanval, lekker laat wachten.

Skunk57 | 04-04-15 | 19:28

@basweetutwel | 04-04-15 | 19:27
Lijkt me eerder een PvdA'er te zijn.

ProAsfalt | 04-04-15 | 19:28

@mezelf
vullen moet villen zijn.

ProAsfalt | 04-04-15 | 19:27

@De echte Stolwijker | 04-04-15 | 19:17,

Waarschijnlijk is degene die de bekeuring uitschreef een gefrustreerde SP stemmer.

basweetutwel | 04-04-15 | 19:27

waarschijnlijk had deze boa zijn hond niet bij zich om nog voor een beetje gezamenlijke intelligentie te zorgen.

jan-lul-de-behanger | 04-04-15 | 19:26

Alles om de hardwerkende burger te vullen voor hun hobby's, zoals het ambtenarenapparaat, EUSSR, Klimaatminaretten, Afrika.

Bedenk goed wat u met uw stem doet.

Oeps, te laat. U heeft in maart j.l. ingestemd met dit beleid.

ProAsfalt | 04-04-15 | 19:26

en binnenkort is er ook geen chauffeur meer... dan doet zo'n supersoon-automaat-stofzuiger-goegel-autootje het rondrijden... zonder handen...

fred_dijs | 04-04-15 | 19:24

Strikt genomen klopt het, maar waar de meeste hier aan voorbij gaan is dat uiteindelijk de rekening (parkeervergunning) doorberekend zal worden naar de klant! Dus enige flexibiliteit zou wel wenselijk zijn, maar dat snapt dus duidelijk niet iedereen.

Ik vind het overigens vreemd dat er in sommige steden taxibanen zijn of dat een taxi op de bus of trambaan mag rijden, wat is een taxi meer dan een particulier? En waarom moeten taxi's op een taxistandplaats niet betalen die staan te wachten?

Oud nieuws, misschien reeds veranderd!? www.parool.nl/parool/nl/124/VERKEER/ar...

Ps. kijk even wat het gaat kosten (als een bedrijf al een parkeervergunning KAN kopen) wat het kost om in Amsterdam te kunnen parkeren. www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid=...

JI-HAAT | 04-04-15 | 19:21

ik vrees, jongens en meisjes, dat hier geen ander mens dan de chauffeur van het cition-camera-autootje aan gewerkt heeft... hij rijdt rond, de computer doet de rest... werken bij cition is ook niet meer wat het geweest is...

fred_dijs | 04-04-15 | 19:20

Cition... Tja, dan heb je het ook over figuren die Geestelijk dusdanig beperkt zijn dat zelfs groep 3 van de basisschool al te hoog gegrepen is en ze niets anders rest dan parkeerwacht te worden bij een bedrijf waarbij een IQ onder de 35 als een pré wordt gezien.

Flatulent | 04-04-15 | 19:20

Tijd lang voor de waterleiding in Amsterdam gewerkt (een nutsbedrijf ) wij hadden ontheffing en mochten overal parkeren , zelfs midden op de dam . maar als er een parkeerplaats vrij was dan moest je daar parkeren en dus ook betalen . neem aan dat dezelfde regeling geld voor de anwb .

kokkowitz | 04-04-15 | 19:20

@AsEl | 04-04-15 | 19:04,

Ik ben het wel met u eens hoor dat het absurd is om in zo’n situatie te bekeuren.Als ik het goed begrijp hebben de waardetransporteurs alleen een ontheffing om op de stoep te parkeren, het fietspad of liefst een laad- en loszone. Zouden ze parkeren op een normale parkeerplaats zonder kaartje dan volgt er ook een bekeuring.

Hier in Rotterdam hetzelfde. Als journalist kun je een ontheffing krijgen voor bv op de stoep parkeren. Maar haal het nu niet in je hoofd om op een parkeerplek te gaan staan zonder kaartje. Hetzelfde geldt voor verloskundigen...

basweetutwel | 04-04-15 | 19:19

ANWB altijd plus heul veul, parkeer maffia altijd min heul veul.

dwar | 04-04-15 | 19:19

HoogToontje | 04-04-15 | 19:04
In dat geval is er niets aan de hand, de hogere regel zal prevaleren. De boete zal worden kwijtgescholden: de parkeerwachter heeft een onnozele fout gemaakt. We kunnen nu eenmaal niet allemaal even hoog opgeleid en intelligent zijn als de gemiddelde PVV-stemmer natuurlijk.
Mocht de boete toch conform de regels zijn, dan druist dat zeker tegen elk gevoel van logica in. Maar dan begrijp ik niet waarom de ANWB dit niet heeft geregeld door middel van een generiek geldende ontheffing o.i.d.

De echte Stolwijker | 04-04-15 | 19:17

Gewoon verfbommen op die kenteken scannende wagens. Zo makkelijk en zo effectief. Zelfde met die kut camera's in Utrecht.. Verf. Geweldloos effectief

Emilioot1 | 04-04-15 | 19:16

Haal je kentekenplaten er dan af. De oplossing is zo simpel.

voldemort | 04-04-15 | 19:14

Als ik werk moet ik ook gewoon parkeergeld betalen dus zo ook ANWBrs.

Balletje Mayo | 04-04-15 | 19:13

Als je zo snel mogelijk de hulpdiensten nodig hebt, politie ambulance brandweer, dan kun je het beste je auto fout parkeren. Als je dan die figuur die dat papiertje onder je ruitenwisser schuift gewoon effe helemaal in mekaar tieft, dan zijn ze er zo.

VanBukkem | 04-04-15 | 19:11

Zeer symbolisch voor de 'toestand' waar NL zich in bevind idd.

XaleX_2 | 04-04-15 | 19:09

@CH3-COOH | 04-04-15 | 18:00
Niet al het stilstaan is 'parkeren'.

Guido | 04-04-15 | 19:07

Bruine Beer | 04-04-15 | 18:48
Misschien gaat dat in het grote berebos waar je woont op, maar in de grote mensen wereld waar iemand pech krijgt met zijn auto moet er flink betaald worden als je die aaseters van de anwb langs wil zien rijden.

XaaD666 | 04-04-15 | 19:07

BELASTINGTERREURSTAAT nederland - moet nu ook rechtzaak starten tegen DEN nederlanden: een boete van in de vijftig euro is al opgelopen tot € 300 omdat per ongeluk prive betaald ipv met de zaak. Hadden ze niet door en ik had een bezwaar moeten indienen dat er reeds betaald was. Gaat weer uren kosten aan negatieve energie, je wordt gewoon moedeloos van je eigen land.

Doet me denken aan de al tientallen jaren lopende rechtzaken tussen waterschap en rijkswaterstaat over wie zeggenschap heeft over bepaalde gronden in bepaalde delen van het land, of

aan de rechtzaak die een gemeente startte omdat de wegbouwers op de brug A16 een tent hadden geplaats om te werken. Zit je als wegbouwer met een rechtzaak aan je broek van je eigen opdrachtgever.

Tee Of Cup | 04-04-15 | 19:05

@indeklit | 04-04-15 | 18:12
Ik adviseer jou om met spoed bij Cition te solliciteren, iets zegt me dat jij in het profiel past; slechte taalbeheersing en rechtlijnig denken.

Casamalakka | 04-04-15 | 19:05

@ XaaD666 | 04-04-15 | 18:44

Ja, eerste hulp inderdaad. Ik leg het even voor je uit, heb je straks wat voorkennis als je begint aan je rijlessen: de wegenwacht die bel je als je 'pech' hebt met je auto. Pech met je auto wil meestal zeggen dat je niet meer zelfstandig wegkomt, met mogelijk gevaar voor ander verkeer, gezien de pech vaak op onverwachte en ongewenste momenten zijn intrede doet. Het specialisme nu van de wegenwacht is de door pech getroffen auto snel op te kalefateren zodat de auto zijn weg weer kan vervolgen, naar de garage of anderszins. De wegenwachter moet om eerste hulp te kunnen verlenen zo dicht mogelijk bij de auto in nood komen. Dat kan betekenen dat er op een parkeerplaats wordt gestaan, echter er wordt niet 'geparkeerd', maar hulp verleend. Het bekeuren van de wegenwacht valt daarmee in de zelfde orde van grootte als het bekeuren van iemand die bij het reanimeren van een medemens een verkeersregel overtreedt. Je hebt hogere en lagere regels, en de parkeerregel is in dit geval duidelijk de lagere regel.

HoogToontje | 04-04-15 | 19:04

tsjah zo werkt dat nu eenmaal, ik heb ook een bon gekregen omdat ik een router naar binnen aan 't slepen was (motor aan, gevarenlicht aan, klep open). Het bord wat er stond was een streep en geen kruis maar ga dat maar eens uitleggen bij de politie, dan ben je goedkoper uit door het gewoon te (laten) betalen. Achterlijk volk wel, die je daar een boete voor geven maar ja zo willen we dat met z'n allen.

sufkut | 04-04-15 | 19:04

"Nederland, wat ben je ziek."
Zucht, daar gaan we weer. Het feit dat er iemand is die zich hierover kan ergeren, dit kan generaliseren tot een ziekverklaring van een compleet land, met daaronder de voorspelbare comments als "dit land dit en dat" inclusief de even obligate als pathologische emigratiekolder, dat bewijst dat we in een geweldig land wonen, zonder noemenswaardige problemen.

De echte Stolwijker | 04-04-15 | 19:04

@basweetuwel
Appels
Waardetransporteurs hebben dan ook enkel rekening te houden met ontheffingen voor bepaalde zones (meestal winkelcentra en stadsharten etc), iets wat ze eenvoudig kunnen doorberekenen aan hun klanten (banken, winkelketens), de ANWB moet hun taak letterlijk in elke straat in NL uitvoeren, dat wordt een ontheffing met een prijskaartje die de leden met hun contributie niet gaan opbrengen.

Nee, het is dus precies die enorme autistische regeltjeswillenlevenNSB-instelling waar dit land kapot aan gaat, en al helemaal met zo'n sociale werkplaats als Crition om het uit te voeren.

AsEl | 04-04-15 | 19:04

Je, helaas, ook dit is Amsterdam, geef een schoolverlater zonder diploma een uniform en het recht anderen te beboeten en ze zullen helemaal los gaan. Het is niet meer dan een veredelde Melkertbaan, maar in hun uniform, met het bonnenboekje in de hand voelen ze zich heel belangrijk.

Osdorpertje | 04-04-15 | 19:03

Vandaag de wegenwacht, morgen de brandweer, ambulance en politie?

BozeHenk | 04-04-15 | 19:03

@CH3-COOH | 04-04-15 | 18:13
Ben je parkeerwachter toevallig?

Maria.1 | 04-04-15 | 19:02

Het is een bekend gegeven dat een overheid regeltjes verzint, deze regeltjes daarna omzet in een totaal ander systeem (belasting in dit geval) en daar een controle apparaat aan hangt dat zichzelf terug kan verdienen. Dus, vroegtijdige schoolverlaters wegsturen met maar één opdracht: geld binnen harken voor mij! En is er dan niet genoeg geld binnengeharkt, dan gooien we er nog een paar van die kansarmen tegenaan. Zolang ze maar meer binnen brengen dan dat ze zelf kosten.

Graaf van Egmont | 04-04-15 | 19:02

Stormageddon | 04-04-15 | 18:58
Waar denk je dat de top van de anwb in schijt ??
Denk daar maar eens over na.!

XaaD666 | 04-04-15 | 19:00

Nog even afgezien van het bekeuren van de ANWB die z'n werk doet en dus niet parkeert, maar juist helpt om een vrije parkeerplaats te creëren... Mijn oog valt op dit:
Parkeerbelasting: € 4,00
Kosten Naheffing: € 54,90

WTF?!!!
Ik bedoel... NAW via kenteken zoeken in database: 10 seconden. Invullen formulier: 1 minuut. Loonkosten voor die actie: ca. € 1,00. Briefje printen op A4: 0,10 cent. Enveloppe: € 0,10. Verzending: € 1,00.


Als de lummel van Cition echt een hele slome kloot is dan zijn de kosten misschien 5 euro. Dan NOG is de overhead van de naheffing meer dan 48 euro!
What the flying fuck?
Laat me raden: de directie schijt in gouden toiletpotten in een gespiegeld gebouw aan de Zuid-as en rekent zichzelf een gegarandeerde bonus van minimaal een ton per jaar bovenop het vaste salaris.

Stormageddon | 04-04-15 | 18:58

Want Amsterdam is Poep op de stoep...

En het rioolputje van Nederland..

Dr.bibberrr | 04-04-15 | 18:57

Vergeet ook niet de traumahelicopter. Die zie ik vaak genoeg op de meest vreemde plekken landen. Neem aan dat Cition daar ook steeds sneller heen scootert?

de Voorzittert | 04-04-15 | 18:56

Remco 4447 . Je bent een zielepieten eerste klas.
Je zou de eerste moeten zijn die weet dat je er moet betalen.
Gs is er zelfs ingetrapt , en dat verbaast mij .
Als het verkapte reclame is hoop ik dat iedereen de reacties goed leest dat jullie een geldverslindende machine zijn die proberen naast de wet te lopen.
Op naar de 0 klanten

XaaD666 | 04-04-15 | 18:56

Betalen...
we hebben geld nodig om de toestroom te kunnen betalen.
En zo heurt het ook.

meneer Q | 04-04-15 | 18:55

Optelsommetje | 04-04-15 | 18:15
Een ambulance mag dat.

CH3-COOH | 04-04-15 | 18:53

@AsEl | 04-04-15 | 18:36,

De waardetransporteurs vragen dus gewoon een ontheffing aan en betalen daarvoor. Misschien moet de ANWB dat ook maar eens doen. Babyboomers helpen in een benarde positie maakt je niet heilig ofzo.

basweetutwel | 04-04-15 | 18:53

mevr.Kribo | 04-04-15 | 18:49
Doe niet zo dom . Jij moet toch ook gewoon betalen.!!

XaaD666 | 04-04-15 | 18:52

Als ten tijde van het uitschrijven van de boete niet is vast te stellen dat de ANWB medewerker met zijn werk bezig is, dan lijkt het mij logisch dat hij een boete krijgt.
Wegkijken alleen omdat het een ANWB bus is lijkt mij discriminatie.

jemagookniksmeer | 04-04-15 | 18:50

@AsEl | 04-04-15 | 18:32,

Er zijn zoveel mensen die een taak uitoefenen. Waarom bent u zo boos?

basweetutwel | 04-04-15 | 18:50

Minderwaardige lieden, die parkeerhufters.Politiek doe er iets aan. Om te beginnen de verantwoordelijken ontslaan!Wat een misselijke lui,geen woorden voor.

mevr.Kribo | 04-04-15 | 18:49

@eerstneukendanpraten | 04-04-15 | 18:37
Als je een juwelier overvalt, hoef je je op zich geen zorgen te maken over de politie. Die komt toch altijd te laat. Maar je moet er wel rekening mee houden dat je een naheffing krijgt van de parkeerbelasting. Dan zit er een wit papiertje onder de ruitenwisser van je vluchtauto.

VanBukkem | 04-04-15 | 18:48

De vergelijking tussen WW en de loodgieter gaat maar beperkt op. De loodgieter kan de auto netjes neerzetten, spullen meenemen, en de parkeerkosten op de factuur zetten (onderdeel van 'voorrijkosten')

De WW &lt;u&gt; moet </u> de auto bij de pechplek zetten, bijvoorbeeld om kabels vast te maken. En hij kan de kosten ook niet op een factuur zetten; loodgieters werken oha voor zichzelf, maar voor de WW monteur zou het vergoeden van parkeerkosten belast worden als inkomsten!

Bruine Beer | 04-04-15 | 18:48

majorkingkong | 04-04-15 | 18:32
Haal jij eerst maar eens een rijbewijs voordat je domme reacties komt plaatsen.

XaaD666 | 04-04-15 | 18:47

Even OT/ .. Maar we moeten echt die focking 'tactical pen' kopen schijnbaar hmm. Ik zou het ook echt aanraden voor iedereen die geen mes durft te dragen. Wel alleen voor intelligente kantoorlulletjes die anders in geval van nood kansloos zouden zijn. Steek dat ding in het been van een bad guy en je hebt meteen een voorsprong.

OT/
Hehe, de wegenwacht die een boete krijgt. Moet inderdaad niet gekker worden.

de grote Anti | 04-04-15 | 18:46

AsEl | 04-04-15 | 18:43

En dus vraag je een parkeerontheffing aan. Of vind je dat commerciële bedrijven zelf maar het parkeerbeleid gaan bepalen? Zal een lekkere bende worden.

Chow | 04-04-15 | 18:45

@davimore | 04-04-15 | 18:43,

Het antwoord is neen. Want die betalen een dure ontheffing, kijk maar eens naar het kaartje achter de voorruit.

basweetutwel | 04-04-15 | 18:45

HoogToontje | 04-04-15 | 18:40
Eerste hulp, ??? ga jij lekker weer naar school of neem een abonnement bij die oplichters.

XaaD666 | 04-04-15 | 18:44

Gaan ze de waardetransportwagens van bijvoorbeeld Brinks en G4S ook beboeten als ze voor de geldsluis op de stoep staan?

davimore | 04-04-15 | 18:43

Ja, dat is toch precies wat ik zeg. Het schrijven met de tuinhark was beeldspraak, denk je ook niet?
Salem | 04-04-15 | 18:29
Nee.

Weerduivel | 04-04-15 | 18:43

Skunk57 | 04-04-15 | 18:37

Jezus moet dat echt uitgelegd worden? Het aankomen, spullen pakken en binnen neerzetten en vervolgens binnen werken bij de klant terwijl de wagen buiten staat (wij noemen dat 'parkeren' met een moeilijk woord) of werken vanuit/met je wagen?

AsEl | 04-04-15 | 18:43

Het wachten is op de ambulance die wordt weggesleept vanwege geen parkeerticket.

Kees Pietersen | 04-04-15 | 18:42

Walgelijk dat je ook binnen 14 dagen moet betalen, alsof mensen nooit drie weken op vakantie mogen.

Feynman | 04-04-15 | 18:42

HoogToontje | 04-04-15 | 18:40

Ja en daar sturen ze een rekening voor net zoals alle andere pechhulp bedrijven. www.pechhulpoverzicht.nl/

Chow | 04-04-15 | 18:41

@ Chow | 04-04-15 | 18:27

Hou toch op. De wegenwacht verleent eerste hulp, dat is iets anders dan 'parkeert'.

HoogToontje | 04-04-15 | 18:40

ANWB is gewoon een commercieel bedrijf en hoort gewoon net als alle anderen te betalen. Wat een ophef.
En anders vraag je een ontheffing aan.

basweetutwel | 04-04-15 | 18:39

eerstneukendanpraten | 04-04-15 | 18:37

Hoe kun je de politie nou vergelijken met een commerciële dienstverlener?

Chow | 04-04-15 | 18:38

indeklit | 04-04-15 | 18:12

En een politieagent die op een melding van bijvoorbeeld een overval op een juwelier afkomt moet eerst zorgen dat hij zijn auto volgens de regelen der wet geparkeerd heeft?

eerstneukendanpraten | 04-04-15 | 18:37

Waarom zou de loodgieter die voor een klus komt dan wel moeten betalen??
Wat een gelul.....

Skunk57 | 04-04-15 | 18:37

indeklit | 04-04-15 | 18:33

Ja dat is idd pre-cies hetzelfde! Want voor de uitoefening van zijn taak ontkomt de ABN er natuurlijk niet aan om een auto op de stoep te jenken

AsEl | 04-04-15 | 18:36

Die Miele wasmachines voor asielzoekers moeten toch ergens van betaald worden?

terreurinmneur | 04-04-15 | 18:36

@CH3-COOH | 04-04-15 | 18:00
Je nick heeft een O teveel, 2H te weinig, en je drinkt er van voor je reaguurt?

Bruine Beer | 04-04-15 | 18:35

Het is begrijpelijk dat mensen hier hun afschuw uiten, maar leg eens uit. Waarom hoeft de anwb niet te betalen? wtf hier zijn twee particuliere partijen die geen levensreddend werk verrichten.

tiswat | 04-04-15 | 18:34

Zeg mensen de ANWB is een super commercieel bedrijf net als de ABNAMRO.

Dus als ABNAMRO ergens voor een bank gaat staan zonder te betalen en post die shit op twitter dan roepen jullie ook van schande?

o nee maar de anwb helpt mensen (tegen betaling) ja de abnamro ook gelul van een dronken aardbei dus ...

Rest In Privacy | 04-04-15 | 18:33

Parkeerboetes worden niet door eenstrepers, maar door duckstadsdeelbestuurders ingehuurde parkeerdiensten uitgeschreven.

Einde van de Domheid | 04-04-15 | 18:32

oh ja van die gasten "ik werk hier dus pleur ik mijn auto maar neer waar iedereen er last van heeft".
Andersom dag | 04-04-15 | 18:16
Nee lamlutser, en met jou andere 'nietjankenngewoonbetalenjeaanderegelshoudennetalsiederander': zo'n Anwber is daar een taak aan het uitoefenen he, dus zeer waarschijnlijk stond hij niet eens in een vak maar dusdanig opgesteld dat hij a) veilig voor zichzelf stond b) veilig voor ander verkeer en c) dusdanug dat het praktisch is om startkabeltjes te leggen oid weet ik veel. Echt ga potloden in je hoofd stouwen met je regeltjesgeneuk, Lul maar raak over uitschot hier en moslims daar maar NSBers als jullie zijn de k* van deze samenleving

AsEl | 04-04-15 | 18:32

Mooi ook: €54,90 invorderingskosten op een uitstaand bedrag van €4.00. Er is veel te doen over incassobureaus die kosten doorberekenen die in geen enkele verhouding staan tot de schuld, en als je op een factuur een paar euro's te veel wegstopt in "servicekosten" krijg je direct alle consumentenprogramma's en klachtenbureaus over je heen. Maar dit kan wel gewoon.

Goed, ik begrijp dat foutparkeerders gewoon beboet moeten worden. En dat men parkeergeld en de boetes veranderd heeft in een "parkeerbelasting" zodat de boetes administratief en zonder mogelijkheid van bezwaar vooraf opgelegd kunnen worden. Maar sinds ze er achter zijn dat aan het begrip belasting ook wat haken en ogen zitten die niet altijd in het voordeel van de gemeente zijn, hebben ze de letter en de geest van de wet op bepaalde punten wel heel bruut verkracht om die "belasting" effectief op "administratieve boetes zonder beroep" te laten uitdraaien.

Muxje | 04-04-15 | 18:32

Dus een service auto van een verwarmingsmonteur, een arts die bij een patiënt langsgaat, een telecom reparateur, enz. hoeven ook niet te betalen? Ik haat ook die parkeermaffia, maar de ANWB denken dat ze Jezus zijn, maar ze zijn een keiharde commerciële onderneming. Gewoon betalen dus, net als ik.

070 | 04-04-15 | 18:32

Ik wens al die "je moet je gewoon aan de regels houden". gasten een frontale botsing met een viaductpijler toe (terwijl ze zich volgens de regels keuring aan de 130 km/h hielden)

majorkingkong | 04-04-15 | 18:32

Lieve VVD,
De hele zomer zien we buitenlandse auto's in vrachtwagens van parkeerbeheer hangen. Die worden weggereden naar een terrein, ver van de stad waar ze voor de prijs van de bekeuring, en de sleepkosten natuurlijk kunnen worden opgehaald.
Hoe rijmt u dat met dat gezwatel dat u toeristvriendelijker wilt worden? Had u dat de afgelopen 15 jaar niet kunnen bedenken?

Einde van de Domheid | 04-04-15 | 18:31

Ik mis de context. Meneer was dus aan het werk, stond netjes op een parkeerplek maar heeft niet betaald? Tenzij hij net iemands accu aan het laden was vind ik dat ie gewoon hoort te betalen.

Meeroever | 04-04-15 | 18:31

Achterlijke steden B.V's, de volgende stap : tolpoortjes voordat je de stad in rijdt. Elke hap lucht, een bonnetje, je stoor teveel CO2 uit. Nederland telt een prachtige VOC ambtenarij-club, en het is een voorrecht om elk 4 jaar op dit gajes te stemmen.

Sweetlakecity | 04-04-15 | 18:29

Gewoon niet zeuren. Regels zijn regels.

VanBukkem | 04-04-15 | 18:29

Weerduivel | 04-04-15 | 18:11
Ja, dat is toch precies wat ik zeg. Het schrijven met de tuinhark was beeldspraak, denk je ook niet?

Salem | 04-04-15 | 18:29

ANWB is gewoon een commercieel bedrijf zoals inmiddels veel meer andere pechhulp bedrijven. Dus zoals elk commercieel bedrijf moet je parkeergeld betalen. En als ze dat niet willen moeten ze een parkeerontheffing aanvragen.

Chow | 04-04-15 | 18:27

Hallo iedereen luister nou eens naar je zelf !!!
Iedereen heeft wel een reden om ergens te parkeren . En iedereen moet ervoor betalen.
De anwb kan het beter leiden dan een particulier , dus waar maken we ons druk over .
Een glazenwasser betaald omdat hij ergens moet zijn. Zo ook vele andere.!!!
Als een verkapt verzekerings bedrijf dat alleen uit is op eigen gewin fout parkeert of niet betaald ga je toch niet zeiken voor een vrijbrief. Wat een volk.

XaaD666 | 04-04-15 | 18:25

HaagseSkieldah | 04-04-15 | 18:14
Ja maar dan betaal jij mee aan deze boete via de belasting , dus geen goed idee.

Eurotokkie | 04-04-15 | 18:18

In dit land is legale diefstal heel normaal kijk maar naar de graaiers van gemeenschapsgeld die ongestraft blijven.
De Roverheid geeft met verve het voorbeeld kijk maar naar de schaamteloos hoge boetes en de regels die soms niks met veiligheid te maken hebben.
Als ze morgen bedenken dat je een rose strik aan je trekhaak moet hebben op straffe van een flinke boete gaan de stakkers gewoon bekeuren.

Toontje-lager | 04-04-15 | 18:18

Dit land moet en zal kapot gaan. De anwb'er mag wel nog eens de helft van zijn uitgevoerde klus inleveren bij het haagse psychotische en na vandaag bewezen criminele plucheplakkers zodat er nog meer parkeernazi praktijken uitgedacht kunnen worden.
#JeSuisAnwb

Acar_ketimun | 04-04-15 | 18:18

Cition bekeurt binnenkort als voor het rode licht staat. Zo is Cition

El Rico Grande | 04-04-15 | 18:18

Mijn oud collega in de beveiliging zo'n 10 jaar geleden, pliesie had hem gevraagd om achter hen aan te rijden om naar een heterdaad inbraakmelding te gaan. Pliesie rijdt over de trambaan op de Overtoom, mijn collega ging mee en òòk over deze trambaan. Bij aankomst samen boeven gevangen en nadat alles voorbij was kreeg mijn collega een flip... inderdaad van diezelfde pliesie voor het rijden over de trambaan! Dus niet allen de parkeernazi's treffen blaam aan onrecht in 020.

Bhagwan Sri Rajneesh | 04-04-15 | 18:17

oh ja van die gasten "ik werk hier dus pleur ik mijn auto maar neer waar iedereen er last van heeft".

Andersom dag | 04-04-15 | 18:16

Cition. Ze hebben het geleerd van de besten. Zo snel als een asielzoeker een Miele cadeau krijgt, krijgt een autochtoon een parkeerboete opgelegd door een over het paard getilde VMBO-zwakstromer. Maar de rest van Amsterdam laat allebei gewoon gebeuren en is er daarom net zo schuldig aan. Beter gewoon een muur om de stad met een opening voor de toeristen en het de dierentuin laten zijn die het al is, meer dan dat heeft de rest van Nederland toch niet aan het nationale afvoerputje.

dr.dunno® | 04-04-15 | 18:16

"Kosten naheffing" ad. €54,90. Hoe verzin je het.

Maximized | 04-04-15 | 18:16

CH3-COOH | 04-04-15 | 18:13
Eencellige opperbureaucraat. Een ambulance moet ook betalen volgens u?

Optelsommetje | 04-04-15 | 18:15

Volledig doorgeslagen Nederland. Niet minder dan eigen schuld, kijk eens op een gemiddelde werkvloer wat de werkelijke hypocriete sfeer is. Of beter ga voor de aardigheid eens wat jaren weg uit Nederland, en doe daarna eens terug komen en inventariseren. Ik kan je garanderen dat het een openbaring wordt.

Deze uitgeschreven bekeuring is niet minder dan een reflectie van tot wat de maatschappij is bekomen.

the_hammer | 04-04-15 | 18:15

indeklit | 04-04-15 | 18:12
Idd , de zoveelste topic over mensen die janken over een parkeerbon, gewoon aan de regels houden , klaar.

Eurotokkie | 04-04-15 | 18:15

Ik zie nieuwe inkomstenbronnen, bekeur de polies en ambulances!

HaagseSkieldah | 04-04-15 | 18:14

Ik hang altijd een fake kentekenplaat over mijn eigen heen als ik parkeer in Amsterdam,met het nummer van een cition wagen gheghe

arretje | 04-04-15 | 18:14

Iedereen die parkeert moet betalen , nou stelt de anwb zich daar boven. Wat een organisatie.
Laat ze maar lekker betalen. Dat doen hun klanten ook , als ze met pech staan.
Als je je bij een rijschool van hun aanmeldt ben je ook van je geld af zonder dat je er ook maar een beetje kwaliteit voor terug krijgt.
De anwb mag dit jaar voor mij uitgeroepen worden tot de grootste oplichters bende van het jaar.
Iedereen die een beetje nadenkt weet dat eigenlijk al.

XaaD666 | 04-04-15 | 18:14

In Rotterdam ook een keer bij de bavariarace. Stond en een F1 racewagen ter promotie in het centrum ergens op de stoep. En ja hoor, bekeuring erop. Die parkeerwachtmannetjes en vrouwtjes zijn te dom om te peopen.
En ja, er is iets vreselijk mis in Nederland.

tejootje | 04-04-15 | 18:14

CH3-COOH | 04-04-15 | 18:00
CH3-COOH = azijnzuur en inderdaad, u bent echt verzuurd als u schrijft "Ook de ANWB moet betalen. Je werk doen is geen excuus om de wet te overtreden". Heeft u er wel eens over nagedacht dat de ANWB juist de probleemgevallen oplost zodat de verkeersstroom door kan gaan? Wat mij betreft zijn die WW-gasten echte helden en die bekeuringsklabakken mogen van mij oprotten.

langzullenweleven | 04-04-15 | 18:13

spoiver | 04-04-15 | 18:09
ANWB-er stond op een parkeerplaats, dan moet je betalen. Doe je dat niet? Dan krijg je een boete.

CH3-COOH | 04-04-15 | 18:13

Cition, daar mag je werken als je nog nét niet te stom bent om een brommerrijbewijsje te halen, en zelfs als dat niet lukt is er wel een ontheffinkje te vinden hier of daar. Alles om de IQ-onder-80-meute maar aan een NSB-baantje te helpen.

Scootertje onder je stomme hol, en gaan met dat bonnenboekje. Het zal verdomme je kind zijn. Dan heb je toch echt dik gefaald als verwekker.

Kameroudste | 04-04-15 | 18:12

Weerduivel | 04-04-15 | 18:11
Best wel leuk werk , waar kan ik me aanmelden.
Ik wil ook wel de hele dag is een karretje rijden .

Eurotokkie | 04-04-15 | 18:12

gelul ik werk ook voor een bedrijf net als de ANWB.

commercieel bedrijf wat de anwb ook is ik moet ook betalen gewoon net als de anwb

rot op met je parkeerbon

Rest In Privacy | 04-04-15 | 18:12

Cition controleurs moeten natuurlijk wel hun prestatie norm halen van de directie anders zijn zij hun participatie baan / uitkering kwijt.

Bertus Brulbroek | 04-04-15 | 18:11

Het is lekker bekeuringen uitschrijven met een tuinhark.
Salem | 04-04-15 | 18:06
Hahaha, bekeuringen uitschrijven is er in Amsterdam allang al niet meer bij. Men rijdt met een pijlkarretje door de straten. Iedereen die niet betaald heeft krijgt een prent. Zodoende maakt het niet meer uit of je in een anwb auto rijdt of in een personenauto. Hoogstwaarschijnlijk krijgen ambulances, brandweerauto's en politiewagens ook een keurige bekeuring.

Weerduivel | 04-04-15 | 18:11

Wat een ontzettend nazi-achtige praktijk daar in Amsterdam zeg! Allemachtig, als de Wegenwacht al niet meer zijn werk kan doen door die klabakken, dan is ons land echt ziek. Doodziek.

langzullenweleven | 04-04-15 | 18:10

CH3-COOH | 04-04-15 | 18:00
Tuurlijk. Een als er geen wettelijk goedgekeurde parkeerplaats vrij is, moet je zelf je auto maar repareren.
Sorry, we komen u in die buurt niet helpen. Daar kunnen we de auto nooit kwijt.

spoiver | 04-04-15 | 18:09

Die knuppels van Cition krijgen provisie per boete. Dus elke kans grijpen ze aan. Ik ben Amsterdam uitgevlucht ivm de parkeerpraktijken. Het is walgelijk. Een keer onterecht boete gehad, waarbij ik het bezwaar won, maar de kosten die mijn leasemaatschappij door had berekend zoals ze bij boetes doen kreeg ik niet van ze terug. "Dat is uw risico aan deelname van het maatschappelijk verkeer." Ja ga toch lekker dood parkeernazi's. Jullie maken een fout en ik moet boeten. Engste club van Nederland. Brrrr. Zelfs mijn verhuizers kregen een boete op de laatste dag. Verhuizen is laden lossen zou je zeggen, maar neeeee. Aparte vergunning voor nodig! Nooit meer.

De keu | 04-04-15 | 18:09

lanexx | 04-04-15 | 18:05
Ééncelligen die geen muntjes in een parkeermeter kunnen stoppen. Daar heeft Nederland er genoeg van ja. Als iedereen netjes zou betalen voor de geleverde dienst waren die controles niet nodig/rendabel.

CH3-COOH | 04-04-15 | 18:09

Als de prikkel is dat Cition "beoordeeld" wordt per uitgeschreven bon.... dan zal Cition dus ook zo handelen.

Stoker | 04-04-15 | 18:07

Er zijn wel meer dienstverleners die, ook met spoed, ergens moeten zijn waar ze even niet kunnen parkeren. Waarom zou de ANWB een uitzonderingspositie moeten hebben? Beter ware als dergelijke dienstverleners, met een soort van vergunning, tijdelijk de parkeerregels mogen overtreden. Anders kunnen die parkeerwachters er ook geen touw meer aan vast knopen.

goedverstaander | 04-04-15 | 18:07

Het is lekker bekeuringen uitschrijven met een tuinhark, door gebruik van die scanauto's en -scooters. Dat er dan onterechte bekeuringen bij zitten is voor hen bijzaak.

Salem | 04-04-15 | 18:06

Risingson | 04-04-15 | 18:01
Idd , alsof de ANWB die boete zelf moet betalen.

Eurotokkie | 04-04-15 | 18:06

De volgende stap is om ambulances op deze manier aan te pakken.

whitechocolateface | 04-04-15 | 18:06

Of medewerker 10436 is gewoon heel erg dom.
laten we blij zijn dat het geen BOA is.

--sql error-- | 04-04-15 | 18:06

Van Rossem.... Nederland mag ziek zijn maar Amsterdam spant de kroon, daar zijn ze al een tijdje terminaal!

Fatwabuster | 04-04-15 | 18:06

CH3-COOH | 04-04-15 | 18:00
De wet overtreden? Nederland heeft een overschot aan ééncelligen die allemaal aan de baan moeten, dus bij Cition.
En dan nog dit idiote gedrag verdedigen omdat ze niet zelf kunnen nadenken?

lanexx | 04-04-15 | 18:05

Cition, ook wel de Amsterdamse Gestapo genoemd.... :(

Marvin_NL | 04-04-15 | 18:01

Een land is zo ziek als de parasieten die het voedt.

De waard zijn gast | 04-04-15 | 18:01

Ja de parkeerStasi doen ook gewoon hun werk.

Eurotokkie | 04-04-15 | 18:01

Amsterdam....
Nuff said... (Waar leg dat dan ?)

Wijze uit het Oosten | 04-04-15 | 18:01

Nog meer Kafka zou zjjn als de ANWB het doorekent naar de klant.... Toch weer mazzel dus.

Risingson | 04-04-15 | 18:01

Ook de ANWB moet betalen. Je werk doen is geen excuus om de wet te overtreden.

CH3-COOH | 04-04-15 | 18:00

Duurt niet lang meer of ook de anwb komt niet meer in Amstedam. Een zieke stad.

Mesmer | 04-04-15 | 17:59

Mijn dienstauto werd ook al eens weggesleept bij het bureau van de waterpolitie in Amsterdam. Daar hebben ze héél veel moeite voor moeten doen, maar dat was het ze kennelijk allemaal waard.

Graaf van Egmont | 04-04-15 | 17:59

Geachte Cition, hierbij citeer ik een stuk uit de Van Dale:

den·ken (dacht, heeft gedacht)
1
(in het algemeen) zijn gewaarwordingen ordenen, oordelen vormen, zich een mening vormen: denken aan iets (a) er in de geest mee bezig zijn; (b) iets niet vergeten

KrentCanyon | 04-04-15 | 17:59

Lang leve de Nederlandsche regelzucht.

Le Roi | 04-04-15 | 17:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland