Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wetenschap: 55% hoofddoekjes is fundamentaliste

halameid.jpgRuud Koopmans, 's lands rogue academic, trapt weer eens een heilig huisje aan stukken. Ditmaal in de maandelijkse publicatie van het wetenschappelijk bureau van de PVV: Opzij. "Als tolerante Nederlanders zijn we geneigd te denken dat de sluier een onschuldig lapje stof is. Dat klopt niet. 55 procent van de stellen waarvan de vrouw een hoofddoek draagt, is fundamentalistisch," aldus Ruud K. vanuit een tijdelijk onderkomen op een niet nader gespecificeerde luchtmachtbasis. Renegade Ruud, zoals geen enkele collega hem noemt, stelt vervolgens: "De hoofddoekdragers geven op andere vlakken ook vijandigere antwoorden. Op de stelling 'Joden zijn niet te vertrouwen' antwoordt 54 procent van de mannen met een gesluierde vrouw bevestigend, tegenover 26 procent zonder gesluierde vrouw. Liefhebbers van de hoofddoek zijn vaker homohaters en staan vijandiger tegenover het Westen. Ook als je corrigeert voor leeftijd en opleidingsniveau, zie je dat de hoofddoek gepaard gaat met fundamentalisme, een vijandigere houding en meer antisemitisme." Over het effect van hoofddoekjes op de kansen op arbeidsmarkt laat R.K. ook weinig in het midden: hoofddoekje=significantminderkansopwerk. De conclusie luidt dat 55% van de hoofddoekjes een fundamentaliste is, en 45% niet. 55% kopvod, 45% hoofddoek. Natuurlijk, juridisch niet zonder haken en ogen, maar misschien wordt het tijd Artikel 435a van het Wetboek van Strafrecht weer eens af te stoffen. "Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie." 55% van de gesluierde dames drukt middels haar kleding immers een "bepaald staatkundig streven" uit. Nederland doet altijd angstvallig alsof die wet niet bestaat, want niet uit te voeren zonder overte burgeroorlog te ontketenen. Enfin, deze bevindingen zijn zo ongemakkelijk dat ons cultureel onderbewustzijn er heus voor zorgt dat we het volgende week weer zijn vergeten. Misschien moet er gewoon meer kunst gebouwd worden.

Reaguursels

Inloggen

@Kaan78 | 27-03-15 | 13:40
Wie begon er nou? Jij was degene die de schoen aantrok omdat je vond dat die jou paste. En vervolgens trok je nog veel grotere schoenen aan en maakte daarmee jezelf, je profeet en je god belachelijk. Dit voor zover dit niet allen één en dezelfde persoon zijn uiteraard. Wat is de zin om een inhoudelijke discussie te voeren met iemand die bij het woord islam of hoofddoekje al op de kast springt en zich erop beroept een monopolie op de waarheid te bezitten? Mij zal het aan de naad oxideren of jij denkt dat er 72 maagden in het paradijs op jou zitten te wachten (wat vindt je vrouw daar eigenlijk van, dat je haar als wegwerpartikel beschouwt?), maar je dromen over wereldheerschappij moet je maar lekker binnen je slaapkamer houden.

Pierre Tombal | 27-03-15 | 15:48

Nee hoor. Vrijmibo strax. Broodjes beenham,
wijn, bier, luide profane muziek enzo.
Soort moskeegang maar dan leuker en vooral
eerlijker, zeg maar.
Jij ook veel plezier met de hobby strax, Kaan.
Bottoms up!

pennestront | 27-03-15 | 13:51

Leuk zo'n inhoudelijke discussie. Hebben jullie ook nog wat te melden? Ik zal mild voor jullie zijn.

Kaan78 | 27-03-15 | 13:40

Was jouw nick niet een karakter uit HavanK?

pennestront | 27-03-15 | 13:11

@Kaan78 | 27-03-15 | 10:50
Oh man. En dan ook nog een inherent aan het Turk zijn verbonden eigenschap bijvoeglijk gebruiken. Lees dat eerste bericht van mij aan jou in dit draadje maar eens terug. Je hoeft het niet alleen te doen; er bestaan mensen die ervoor gestudeerd hebben om je daarbij te helpen.

Pierre Tombal | 27-03-15 | 12:42

@kaplaarzenverkoper | 27-03-15 | 11:06
Mwah, dat het een Erdo-fan is boeit me niet zo. Dat-ie z'n plaats niet weet is jammer.
Voor hem, dat dan weer wel.

pennestront | 27-03-15 | 11:13

pennestront | 27-03-15 | 11:03
leuk he, zo'n toerkje met een rugzakje.

kaplaarzenverkoper | 27-03-15 | 11:06

Jammer, hij heeft toch zijn gratis pilletje weer niet genomen.
Wel moedig dat je hier bent. Je moet je waarschijnlijk voelen als een jong bloot chocoprinsje in een madrassa.
Mocht je getraumatiseerd raken, maak je niet druk. Wij betalen wel (weer).

pennestront | 27-03-15 | 11:03

Ik vind het wel jammer dat jullie zo weinig over het overwerp afweten dat jullie (inferieure autochtone reaguurder op GS) gelijk schieten in de verdediging dat ik een pil nodig heb. Dat is wel jammer dat er kennis ontbreekt en dan toch de les wil voorlezen en als er dan wel een visie komt die niet past in het zombieachtig bestaan van jullie, dan is dat afwijking van het "normale" en dus raar. Dat jullie -404 page not found- in jullie hersens krijgen betekent nog niet dat de mening of visie van een ander verkeerd is. Het is voor een superieure Turk wel lastig om met minder superieure mensen te communiceren maar ik geef om jullie. Mijn streven om jullie naar een hoger plan te krijgen is mijn dank je wel voor de genoten opleiding hiero.

Kaan78 | 27-03-15 | 10:50

Ballenman | 27-03-15 | 09:11
U zit er mijlenver naast. U komt dom over. U weet er niets van. U blameert uzelf. U kunt beter weer naar Jeaup.

levend fossiel | 27-03-15 | 10:37

Pierre Tombal | 27-03-15 | 09:28
Ik ben geen autochtoon. Ik ben wel eigenaar van dit land. (Ok, voor jou moeilijk te begrijpen... Maar dit zal vast niet het enige zijn waar je moeite mee hebt) Je hoeft niet mijn voeten te kussen. Loop mij niet in de weg. Dat is genoeg.

Kaan78 | 27-03-15 | 10:31

@Kaan78 | 27-03-15 | 05:12
Oh? Dus omdat jij werkt voor je geld ben je nu ineens een autochtoon en moet iedereen die jij als het minste der minsten beschouwt zich voor jou op de grond werpen om jouw voeten te kussen?

Allah is flink met zijn tornmesje in jouw hoofd bezig vriend.

Pierre Tombal | 27-03-15 | 09:28

@Bakito | 26-03-15 | 15:05

Jammer dat je comment:
.
"Ach ja, dit zijn van die fopwetenschappelijke Diederik Stapel-onderzoekjes. Echte wetenschap wordt bedreven aan de beta-faculteiten. Delft, Eindhoven en Enschede. De rest van de universiteiten kun je zonder probleem opdoeken, zo blijkt wel weer."
.
Is weggejorist door de meningpolitie hier. Wellicht foutief geinterpreteerd als troll.
Het toonde juist zo mooi de aard van de GGR (Gemiddelde GS Reaguurder) aan: wat als 'wetenschap' wordt geaccepteerd, is afhankelijk van of de uitkomst van het onderzoek in het straatje van de GGR past. Men verpakt het echter als afkeer van een compleet vakgebied.
Goed gespot dus, en een plusje van mij.
(voor deze dan - geen garantie voor je toekomstige berichtjes)

Ballenman | 27-03-15 | 09:11

Vaak dragen ze er 2, nou dan weet je het wel.

Janee ??? | 27-03-15 | 07:59

Kaan, bedankt voor je (late) reply. Inhoudelijk helaas niet verrassend en keurig mijn mening (zo je wil vooroordeel) bevestigend.
En denk erom dat je je pilletje op tijd neemt. Fijne dag.

pennestront | 27-03-15 | 06:41

Pennestrond. Ik ben hier de gastheer, en als jij je niet gedraagd volgen consequenties. Net als dat je niet gedraagd tov andere gastheren. Ik draag meer bij aan BV NL dan vele PVVers bij elkaar. Die zijn er alleen voor het afbreken. Ik had op geenstijl gelezen dat meningen net als een kont zijn. Iedereen heeft er 1. Mijn weg en leven is van het bouwen en stapelen en niet van het zure en negatieve. Daar hebben wij al een paar miljoen autochtone Nederlanders voor.

Kaan78 | 27-03-15 | 05:12

En wat Spartacus nog weglaat

"En let op wat er precies staat: "welke uitdrukking zijn van", niet: "waarmee de drager wil uitdrukken". Niet de intentie van degene die de opzichtige onderscheidingtekens draagt telt, maar de vraag of er een bepaald staatkundig streven bestaat waar deze tekens uitdrukking aan geven."

www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Fransg | 27-03-15 | 01:13

Toch mogen ze van mij allemaal weg.

Spielmacher | 27-03-15 | 00:42

De peiling dat 55 % er een fundamentalistische denkwijze op na houdt lijkt me nog een laag percentage.. Zo'n stuk acryl om de kop gewikkeld is domweg provocatie en staat voor schijt aan het westen, jodenhaat, onderdrukking en terug naar minimaal 3 lichtjaren als het gaat om beschaving en ontwikkeling.

Dendert Door | 26-03-15 | 23:12

"Kopvodden zijn fundi's"
... en water is nat. DUH!

prakkie | 26-03-15 | 23:11

@tzaltogniewaarzijn | 26-03-15 | 21:25 :
Welke politie? Die zijn allemaal wegbezuinigd!

prakkie | 26-03-15 | 22:54

@Pieter V | 26-03-15 | 15:30
"Dat willen ze niet alleen, daar zijn ze met ondersteuning van de linkse Vollidioten al jaren mee bezig. En Nederland snurkt vrolijk verder."
Hallo! Niet het volk. DE REGERING! Het volk ziet de ellende al 30 jaar lang aankomen, maar staat machteloos en is door de regering monddood gemaakt. Ook is het door diezelfde regering verboden om je te wapenen. Daar staan we dan. De moslims hebben danzij die regering vrij spel. Nu jij weer.

prakkie | 26-03-15 | 22:52

In 2011 is menigeen nog royaal in de war wat betreft de hoofddoek. Zoals die door velen gezien wordt als ‘liberaal statement’. Ik ben benieuwd of het onderzoek van Koopmans de geesten bij kan stellen. filosofieblog.nl/blog/christophe-andra...

Benedict Broere | 26-03-15 | 22:19

Probleem is dat je ze aanneemt zonder hoofddoek en na een tijdje komen ze ineens wel met een hoofddoek op het werk. Tsja, dan zit je ermee.

denoorman | 26-03-15 | 21:31

Zou jij iemand met een hoofddoekje aannemen?

Patatter | 26-03-15 | 21:29

Ik stel voor dat iedereen die dit leest iedere keer als hij een hoofddoek ziet 112 belt wegens een op heterdaad constatering van 435a sr overtreding. dus, sla deze pagina op in de favorieten van je gsm. sta je in de rij bij de albert heijn komende zaterdag en zit er een hoofddoek achter de kassa, bel dan 112 met het verzoek om onmiddellijk politie langs te sturen wegens 435a sr overtreding. Als ze dan komen laat je deze pagina zien. Gelet op de sharia valt er met geen mogelijkheid vol te houden dat je valse aangifte doet.

tzaltogniewaarzijn | 26-03-15 | 21:25

Even een praktisch voorbeeld. Tofuck Dibi is naar eigen zeggen geradicaliseerd. Hij draagt geen baard? Hoe moet ik dat zien. Hij heeft geen baardgroei? Taquia? Anders?? Daarnaast zegt iedereen dat hij Homo is? Kan dat wel samengaan met zijn geloof?? Hoe gaat hij daar mee om??? Hij komt veel in de publiciteit, maar hier zegt hij nooit wat over. Toch goed om te weten.. Vragen, vragen..

denoorman | 26-03-15 | 21:21

Dus ruim de helft van de hoofddoekjes kan je zien als vlag van een beweging die totaal haaks staat op de kernwaarden van de Westerse cultuur. Universele mensenrechten bijvoorbeeld, openheid voor wetenschap, moderne rechtsstaat, enzovoort. Martien Pennings: “… de Koran is het woord van Allah Himself en dat woord is wreed, achterlijk, agressief, pompeus, quasi-mystiek en belachelijk. Hamed Abdel Samad, in zijn voordracht, “On Islamic Fascisme”, beweert dat de Koran 206 oorlogsverheerlijkingen bevat en 25 aansporingen de ongelovigen te vermoorden waaronder 2 die als techniek onthoofding aanbevelen. Als je dan vervolgens zover zou komen en werkelijk over de inhoud gaat discussiëren dan ben je gauw klaar: een totalitaire en racistische roofmoordenaars- en slavenhalers-ideologie. En dan moet je nog afrekenen met de hysterische verering voor Mohammed en de gelovigen aan het verstand peuteren dat deze man en dus de Soenna de puurste belichaming was van bovenbeschreven ideologie. En dan moet je nog eeuwen en eeuwen van “interpretatie” die nergens het bovenbeschreven karakter van Koran noch Soenna fundamenteel aantasten omver gooien. Zoals ik al vele malen heb beweerd: met de islam kan je maar één ding doen: bij het grofvuil zetten en niet meer omkijken.”
martienpennings.wordpress.com/2015/03...

Benedict Broere | 26-03-15 | 20:25

Kaantje moet ook vooral ook niet vergeten dat hij en zijnen hier te gast zijn. Wij gedragen ons als goed gastheer, dus van gasten mag ook eea verwacht worden.
Enne, wij assimileren met die islam? Never nooit. Ik weiger mijn vrouw te slaan bijvoorbeeld. En ben dol op karbonade. Ben gehecht aan mijn boots en mijn brogues en haat sandalen.
Ik vind het leuk mijn kinderen op te voeden. Help graag een ouder persoon (niet van zijn centjes af......). Kijk naar vaardigheden bij een stagiair, niet naar naam. Kopschoppen is niet mijn ding, legaal sportschieten wel. Ben dol op dat extra stukje mens aan het eind van mijn leuter en ga zo maar door. En ik vrees voor jou en de jouwen dat ik daar niet alleen in sta.
Simpel: meedoen of oprodten. Maar niet van 2 walletjes eten. En voor de duidelijkheid: ik ken een heleboel OK moslims die jou net zo vertyften als ik.

pennestront | 26-03-15 | 20:06

Kaan78 | 26-03-15 | 18:36
"inferieure autochtoon" Hummm omdat het haatboekje van je het zegt? Zeg dan gewoon direct kuffar. Door de mand gevallen ben jij al door je volgende statement.

"En fundamentalistisch betekent dat je de islamitische leer uitdraagd. Hoewel ik daar zelf in tekort kom zie ik dat niet als iets verkeerd.

Eerlijk ben je wel. Onderzoek had het al uitgewezen dus niks nieuws. Wat verwacht je nu verder? Tolerantie? Begrip? Respect? Geen van allen hoef jij op te rekenen.

Daag je uit om eens de 'vrome moslim' te wezen. Doe eens wat jij zo graag wilt. Verdwijn naar het kalifaaf. Of is dat te eng voor je muppet?

Wel huilen omdat ik niks van jouw Islamitische leer moet hebben salifist. Dat had dat boekje van je niet gezegd! Begrijp je verwarring en bijhorende drempel om 'vroom' te worden. Iedereen zou buigen. Hummm, lukt niet echt he?

Dat boekje maakt je wijs dat jij superieur bent. Tijd zal het leren. Overigens gaat het vrede jou en je islamhangers maar slecht af. Denk wat jij wil. Die jihaat komt vast wel bij je aanbellen. Verwacht niet dat het mij iets doet. Richt mijn wapen en haal de trekker over i.p.v. bekeren. Zoveel doet het boekje van jou mij. Tot die tijd kan je alleen als een idioot wensen en dromen. Die ooit he?

Man ga bommem koppen als jij zo'n held bent. Allah is groot toch? Niks om te vrezen dus. Of wel? En ben je daarom nog niet 'vroom'? Tjah dan ben je een mietje en geloof je niet.

Vageling | 26-03-15 | 19:50

@Kaan78, ik begrijp dat je de behoefte hebt te reageren en sommige reacties daar weer op.... mwah, ook niet heel erg verfijnd. Ik vrees dat we beiden zullen moeten accepteren dat moslims door de bank genomen nu eenmaal een geheel andere belevingswereld hebben dan de gemiddelde westerse autochtoon. En u beziet de wereld vanuit uw belevingswereld, wij die vanuit de onze. En objectief bezien is dan voor ons Islam uiteraard een bron van ergernis en zorg. Want zelfs vanuit uw belevingswereld kunt u niet anders dan constateren dat Islam extreem intolerant is t.o.v. andersdenkenden. Uw Turkije is daar bijvoorbeeld een prominent voorbeeld van met een inmiddels bijna 100% Islamitisch te noemen bevolking.

BlowingBubbles | 26-03-15 | 19:47

@Silhouet | 26-03-15 | 19:27
Hee doe normaal joh! Mijn vorstelijke maaltijd kruipt naar boven, visueel ingesteld als ik ben........

pennestront | 26-03-15 | 19:29

-weggejorist-

Silhouet | 26-03-15 | 19:27

Niet vergeten: die hoofddoekjes zijn vooral afzuigkapjes ;)

Silhouet | 26-03-15 | 19:26

Ik mis de slotconclusie nog! Deze had moeten zijn dat ongeveer de helft van die hoofddoekjes dragers hun hoofddoekje te strak om het hoofd hebben zitten. Daar word je vanzelf wel fundamentalistisch van en dat heeft weer effect op het gezin. Zuurstof tekort is de oorzaak. Binnen de PvdA wordt nu een campagne gestart om dit euvel aan de orde te brengen, middels een landelijke actie. Wat de werkgelegenheid ten goede komt en er weer op ouderwetse wijze middels subsidies banen worden gecreëerd.

BrokenTipi | 26-03-15 | 19:25

-weggejorist-

BrokenTipi | 26-03-15 | 19:24

Ik mis de slotconclusie nog! Deze had moeten zijn dat ongeveer de helft van die hoofddoekjes dragers hun hoofddoekje te strak om het hoofd hebben zitten. Daar word je vanzelf wel fundamentalistisch van en dat heeft weer effect op het gezin. Zuurstof tekort is de oorzaak. Binnen de PvdA wordt nu een campagne gestart om dit euvel aan de orde te brengen, middels een landelijke actie. Wat de werkgelegenheid ten goede komt en er weer op ouderwetse wijze middels subsidies banen worden gecreëerd.

BrokenTipi | 26-03-15 | 19:24

@Kaan78 | 26-03-15 | 16:52
Voor jouw aandoening bestaan heel goeie klinieken hoor.
En, zoals gebruikelijk, zijn wij gedwongen die langdurige behandeling voor jou te betalen. En als je er ooit weer uitkomt staat er een legertje hulpverleners voor je in de rij om je te bedienen. Werk (veelal nutteloos), wijf (sexy snor) en woning (volledig ingericht natuurlijk) KRIJG je ook nog.
Nog wel, nog even.

pennestront | 26-03-15 | 18:58

-weggejorist-

wlodek | 26-03-15 | 18:57

Hoofddoekjes zijn een symbool van fascistische onderdrukking.
En wij zetten in Den Haag een standbeeld neer om dat fascisme op een vrolijke manier weer te geven. Arme wij...

De gematigde moslim houdt de armen en benen vast terwijl de fundamentalistische het hoofd afhakt.
Dat is islam in een notendop.
Geen enkele moslim wil een 'slechte' moslim zijn dus als het er op aankomt dan moet ie wel. Staat immers in de duivelsverzen opgetekend.

Dhr. de Wit | 26-03-15 | 18:46

très cool | 26-03-15 | 18:27
Ik ga jou niet verder voor rotte vis uitmaken. Dat kan je al prima zelf.
Ik wil graag leren over hoe een inferieure autochtoon de discussie aanvliegt. Welk gedeelte van mijn schrijven vond je griezelig. En fundamentalistisch betekent dat je de islamitische leer uitdraagd. Hoewel ik daar zelf in tekort kom zie ik dat niet als iets verkeerd. Ooit word ik een vrome moslim :))) Wat vond je fundamentalistisch in mijn schrijven? Kan je dat een beetje toelichten. En AIVD mag alles weten van mij behalve mijn pincode. Dat hoeven ze ook niet, want ze mogen al legaal 52% van mijn loon inhouden.

Kaan78 | 26-03-15 | 18:36

@Kaan78 | 26-03-15 |

Ha ha, lutser, AIVD kijkt u mee, ik heb een griezelige fundamentalist voor jullie gevonden.

très cool | 26-03-15 | 18:27

-weggejorist-

loekiekoch | 26-03-15 | 18:27

Bakito | 26-03-15 | 17:20

Ik verbied niks, mafkees.

knerf | 26-03-15 | 18:27

-weggejorist-

loekiekoch | 26-03-15 | 18:22

@BlowingBubbles | 26-03-15 | 18:05
Eensch.

Coyote | 26-03-15 | 18:19

Moslims die zich aan de islam houden "fundamentalist" noemen en doen alsof het de grote uitzondering is komt voort uit het probleem dat het steeds duidelijker wordt hoezeer de jarenlange "fijne multiculti" indoctrinatie op leugens en bedrog is gestoeld.
Hoogte tijd de verantwoordelijken voor die indoctrinatie ter verantwoording te gaan roepen.

Moi2 | 26-03-15 | 18:08

Als ik in de snelheid goed begrijp dat dit in Opzij is gepubliceerd, dan is dat een stap in de goede richting. Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar toch, een stap in de goede richting.

BlowingBubbles | 26-03-15 | 18:05

Bij sommige heb ik liever dat ze een boerka aantrekken.

Vitiligo | 26-03-15 | 18:00

@J.R. Thorbecke | 26-03-15 | 17:37
Artikel?
Waarom? Snap jij het niet?

h65485665 | 26-03-15 | 17:52

Als je niks te melden hebt kan je er ook voor kiezen om niet te reageren.
Kaan78 | 17:27
-
Lijkt me een prima idee.

B. Randnetel | 26-03-15 | 17:48

Die Koopmans is al tijden goed bezig. Gelukkig in alle vrijheid en zonder angst voor repressailles. Kijk trouwens uit naar de nieuwste publicatie van Ayaan #ketters. Geschreven in The Land of the Free, ach..., laat maar.

Coyote | 26-03-15 | 17:41

h65485665 | 26-03-15 | 17:33
Lees die zin nog eens rustig in het artikel.

Rest In Privacy | 26-03-15 | 17:37

@Godsammekraken | 26-03-15 | 15:02
• Wij van fopclub PVV adviseren . . .

h65485665 | 26-03-15 | 17:33

@PrinsesStoepje | 26-03-15 | 15:31
• Als je op een motor rijdt, geef je aan, dat je graag bij een motorbende zoals Bandidos, Hells Angels, No Surrender, Satudarah wilt horen...

h65485665 | 26-03-15 | 17:33

Ik kom net terug van de AH en daar droeg vandaag geen enkel moslimmeisje een hoofddoek!

Doen ze normaal allemaal wel, heel erg verwarrend dit.

harbi | 26-03-15 | 17:33

We mogen toch wel effe hééél erg blij zijn dat Koopmans dit onderzoek verricht heeft en dat het zo her en der lijkt door te dringen.
Naast dat deze zaken al jáááren duidelijk zijn voor velen.

bodemloos | 26-03-15 | 17:29

Peter Emile. Als je niks te melden hebt kan je er ook voor kiezen om niet te reageren. Omdat je er moeite voor hebt gedaan geef ik je een kans om 1 vraag te stellen ipv gezever op te schrijven. Die ga ik dan ook proberen te beantwoorden (mits goede vraag).

Kaan78 | 26-03-15 | 17:27

Wie gaat dit "nieuws" aan Mark Rutte en aan Pechtold vertellen??

denoorman | 26-03-15 | 17:24

knerf | 26-03-15 | 17:11
Bosbessen verbieden omdat het fruit is en meloenen niet, dat is inderdaad hypocriet.

Dank voor de aanvulling!

Bakito | 26-03-15 | 17:20

Close-read was uiteraard gericht aan Kaan78.

Peter Emile | 26-03-15 | 17:11

"Kortom: U vergelijkt appels met dadels.
En u vergelijkt beschaving met primitief machismo.
Peter Emile | 26-03-15 |16.24"

Ach, vriend Bakito is professor in het vergelijken van appels met peren.
Ik zou liever willen spreken van bosbessen met meloenen.
Alleen weet hij dat zelf nog niet.....

knerf | 26-03-15 | 17:11

Ik veronderstel dat Kaan78 uitsluitend via de schotel naar Turkse zenders kijkt? In de media waar ik toegang toe heb en volgens degenen die menen namens mij beslissingen te moeten nemen zijn alle moslims engeltjes die met palmtakken in hun bek rondfladderen. Niet echt iets om onredelijke angsten van te krijgen of flauw te vallen van een Marokkaantje die een poging doet een vlasbaardje te laten staan - dat is eerder zielig, want zo lopen zwervers er ook bij.

Nee Kaan78, jij mag het dan misschien allemaal racistisch en discriminerend vinden als iemand iets zegt over de ideologie die jij aanhangt, maar de realiteit is dat een aanzienlijk aandeel van jouw medegelovigen zich bijzonder rolbevestigend opstelt. De kritiek treft daarmee dus wel degelijk doel en als jij denkt dat die kritiek ook op jou persoonlijk van toepassing is, dan moet je misschien eens wat aan je gedrag veranderen.

Pierre Tombal | 26-03-15 | 17:10

Ik ga u, met permissie, even close-readen (voor zover dat mogelijk is op een stukje dat geschreven is in zulk rommelig Nederlands). Komt ie:

- "Meer dan de helft van de westerlingen zijn fundamentalistische islamhaters".

Heeft u cijfers? en zo ja, waar vandaan?

- "... omdat ze in hun broek schijten van het beeld wat de media heeft geschets van de gemiddelde moslim".

Mijn broek is heel schoon en netjes. En in het beschaafde westen schijten we op een toilet (een westerse uitvinding trouwens). U suggereert (met dat broekschijten) dat er sprake is van angst bij westerlingen. Fout. Er is geen angst, er is woede. Heel veel woede. Als westerlingen aan de islam denken, is er vooral neiging tot kotsen, in plaats van broekschijten.


Verder weet ik vrijwel zeker, dat de gemiddelde westerling de media niet eens nodig heeft om een deprimerend beeld van islam te krijgen; dagelijks om je heen kijken en luisteren is voldoende.

- "Een denkbeeldig vijand heeft jullie bij de kloten".

Een vijand die denkbeeldig is kan je niet bij bij de kloten pakken.

- ..."en jullie zitten thuis onder de tafel te huilen bij zoveel islam in Nederland".

De laatste keer dat ik gehuild heb - en velen met mij - was bij het instorten van de Twin Towers en de moord op Theo van Gogh, beide barbaarse daden gepleegd in de naam van uw prachtreligie. Dat huilen was - ook weer - vooral van woede. En ik zat niet onder de tafel, maar op de kast.

- "Helemaal redeloos en als makke schapen wachten jullie tot de islam op jullie deur klopt".

Zou u wel willen, hè? Maar ik kan u verzekeren: de islam is wel het allerlaatste waar redelijke (dus geen 'redeloze') mensen op zitten te wachten. En als die fascistoïde en achterlijke religie al bij mij aan de deur zou kloppen, zou ik die deur heel hard dicht smijten. En wel zódanig, dat een eventuele baard ertussen zou blijven zitten.

- (hier sla ik een stuk over vanwege teveel nonsens en hysterie);

- "En ga als niemand je ziet gewoon kinderen en vrouwen van de moslims wegpesten en treiteren. De mannen niet natuurlijk, zo mans zijn jullie niet. Maar geeft niet".

Het zal u misschien verbazen, maar ik ken veel moslims. En ik ken geen moslims van wie vrouwen en kinderen zijn 'getreiterd' of 'weggepest'. Ik ken wél veel gevallen van niet-moslims (lesbiennes, homo's, PVV-stemmers, en oude Nederlandse mensen) die door moslims zijn getreiterd en weggepest.
Verder zegt u dat "jullie" niet zo mans zijn. Wel, ik lees vrijwel dagelijks over berovingen en overvallen door jonge moslims. In de eerste plaats zijn ze altijd met een heel roedel. Omdat ze te laf zijn om in hun eentje te handelen. In de tweede plaats zoeken ze steevast de meest kwetsbare mensen uit: invaliden, bejaarden, alleen lopende vrouwen. Dus wie is hier eigenlijk niet mans? Hmmm?

- "En je kan natuurlijk laf de moskeeen in de fik steken en de mensen die daar wonen (imam en zijn familie) een poging tot moord wagen".

Ik maak hier maar even geen opmerking over het kromme Nederlands, maar kennelijk heb ik iets gemist in het nieuws; ál die in brand gestoken moskeeën en al die vermoorde imams en hun eveneens uitgemoorde families. Vreselijk! Kunt u mij zeggen waar en wanneer dat is gebeurd? Dan kan ik mijn condoléances overbrengen en de rokende puinhopen gaan bezichtigen van al die afgebrande moskeeën....

(ik sla hier weer een stuk over vanwege niet relevant)

- "Verder is het allemaal de schuld van de moslims omdat zij in hun slachtofferrol kruipen".

U zei 'slachtofferrol?'... Ik moet natuurlijk metéén denken aan het vorige item: al die vermoorde imams en hun uitgemoorde families, al die afgebrande moskeeën.... Hoe erg.... U bent inderdaad een slachtoffer...

Peter Emile | 26-03-15 | 17:10

Verschil tussen onwetende mensen en mensen als tres cool is dat je onwetende mensen nog kunt opleiden en een gesprek kunt aangaan. Mensen als tres cool weten al alles. Daar kan je niet tegenop rederneren. De vraag stellen is een belediging van mijn geestelijke vermogen, iets wat jij met al je achterlijkheid niet kan bevatten. Er moet gewoon iets meer Turk bij jou en dan lijk je ook wat normaler.

Kaan78 | 26-03-15 | 17:10

Kaan78 | 26-03-15 | 16:52
Nou, jouw integratie zal ook nog wel 60 jaar duren.

ZZP-er | 26-03-15 | 17:09

Die kopdoekjes zijn valse vlaggen om da aandacht af te leiden van de echte vijanden waar je alleen nog maar meuk met bontkraagje of capuchon kunt kopen.

Breinbrouwsels | 26-03-15 | 17:09

Waar is Benedict Broere overigens gebleven? Reaguursels waren altijd een balsem voor de ietwat gepijnigde ziel.

Coyote | 26-03-15 | 17:06

Peter Emile | 26-03-15 | 16:24
Onzin, kapitalisme is net zo goed een ideologie, zoals het woord al zegt.

Bakito | 26-03-15 | 17:04

Kaan78 | 26-03-15 | 16:11
"Jullie... jullie... jullie... jullie... jullie... jullie... jullie... jullie... jullie... jullie......"
QED,

Schoorsteenveger | 26-03-15 | 17:01

Gewoon afschaffen die religie (of i.i.g in het openbaar) inclusief kopvod en alle daarbij behorende narigheid. OT Spartacus on fire met rake stukken de laatste tijd.

Bidmat Voetveeg | 26-03-15 | 16:58

@ Kaan78 | 26-03-15

Nou je zit zo lekker op de praatstoel, moet je me nu eens heel eerlijk antwoorden: wat vind jij van de moord op Theo van Gogh? Niet liegen he.

très cool | 26-03-15 | 16:57

Teer gevoelig onderwerp, voor Bakito? Hij raaskalt meer en enthousiaster dan normaal. Of is de sauna dicht? Of beter ladies only vandaag?

MarcS | 26-03-15 | 16:53

Potje cocosvet | 26-03-15 | 16:40
Mohammedaan suggereer je dat wij Mohammed aanbidden, terwijl wij Mohammed niet zoals jullie Jezus of God zien. Daarom is Moslim een betere benaming.
De gewelddelicten veroorzaakt door moslims is in 40 jaar niet gestegen. Wel is de beeldvorming en berichtgeving enorm gestegen. Dat geeft een verkeerd beeld. Te meer omdat je meer kans loopt om door een autochtoon onheus bejegend en behandelt te worden dan een allochtoon. Integratie lukt pas na 5 generaties. Dombo's zoals bijvoorbeeld autochtonen Nederlanders denken dat wel te fixxen als ze boos worden op allochtonen, dan wel ze te pamperen. Je hoeft nog maar 60 jaar te wachten en dan is dat probleem ook opgelost. PVV is geen oplossing maar een ouwehoerpartij. Die wel benoemd wat ze kut vinden (vaak nog onterecht) maar niet een realistische oplossing kunnen formeren waar iemand die niet op zijn achterhoofd is gevallen nog wat mee kan. Jij bent niet in de positie om mijn geest te beoordelen op kwaliteit. Bedank ook voor je een post schrijft dat ik Ministers en de Koning(in) van dit land heb bedankt en niet in de rij ben gaan staan voor hun te knielen. Ik vind het Koningshuis schatten van mensen maar het concept had in de middeleeuwen moeten blijven. Als ik niet kniel voor je koning, waarom zou ik voor zijn hofnar (Potje cocosvet) moeten buigen of meegaan met zijn (idiote) analyse? Geef maar toe, jullie zijn gewoon mislukte immitatie Osmanen, diegenen die aan de knoppen staan in BV NL zijn de wat betere immitators, maar goed. Het origineel (Turkse ergenamen van de Osmanen) zijn beter in liefde, geestelijke ontwikkeling, mensheid en geloof. Te meer omdat ze bijdragen aan vrede ipv een brandhaard te maken van het Midden Oosten. Atheisten in Nederland zouden (bij voldoende ontwikkeling) er beter aan doen om aan te sluiten bij de moslims ipv de wereld naar de vernietiging te helpen d.m.v. de vrijmetseliers te volgens. Maar begin eerst met jezelf te ontwikkelen en leer dan de islam van moslims en ga dan pas oordelen over andere mensen.

Kaan78 | 26-03-15 | 16:52

@Pieter V | 26-03-15 | 15:34
Kundige omschrijving ^^

Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 16:48

Turken zoals Kaan zijn de meest open en vriendelijke en minst discriminerende mensen die er zijn op deze planeet. Daar kan de westelijke mens nog iets van leren. Heus.

Maar wacht maar totdat zijn dochter thuis komt met een niet Turk, een Alawit of een Koerd. Dan zijn de poppen aan het dansen en is hij die nobelprijs voor de vrede zo weer kwijt.

Mokum Kosher | 26-03-15 | 16:47

Heb jij wel eens in een Nederlands ziekenhuis gewerkt,
waar de moslimvrouwen eisen dat ze behandeld worden door een vrouwelijke arts of verpleegkundige. ?
Zelfs als die er niet is.
Ook weigeren ze de behandelende medewerkers een hand te geven als zij niet voldoen aan hun geloofseisen.
Maar wel hier het geld komen halen en de medische zorg waar zij niet of nauwelijks premie voor betaald hebben. Fijne mensen die Islamieten.
waarzeggertje | 26-03-15 | 16:22
=
Sinds ze een eigen bijdrage moeten betalen zie je wel minder pinquins in ziekenhuizen.

meneer Q | 26-03-15 | 16:44

Kaan78 | 26-03-15 | 16:11

Waaruit concludeerd u dat de haat van westerlingen aan mohammedanen door valse berichten uit de pers is veroorzaakt? En welke mohammedaan komt alleen verhaal halen bij Hollanders?

Uw redenering is een zeer kortzichtige en transparante vorm van geveinsde slachtofferschap en zo tracht u de boel heel goedkoop om te draaien. De hopeloos mislukte integratie van mohammedanen na 40 jaar westerse wereld is na miljarden euro's aan belastingverspilling en misplaatste vertroeteling, positieve discriminatie en vooral veel.. zeer veel ergenis aan beide kanten, de schuld van mohammedanen zelf. En mohammedaanse(mis) daden sedert 35 jaar parasiteren, zuigen, mishandelen, spugen, roven, liegen en andere islamitische fascistische uitingen naar andersgelovigen toeheeft geresulteerd in een politieke partij zoals PVV.

Maar ik weet dat je geest verduisterd en verknipt is. Je zult het nooit willen inzien en immer het probleem bij anderen neerleggen en zoeken.

Potje cocosvet | 26-03-15 | 16:40

vraag blijft natuurlijk, wat was er eerder... fundamentalisme of het hoofddoekje? oftewel, fundamentaliseren moslim vrouwen verder door het hoofddoekje (of door de omgeving die een hoofddoekje verplichten) of draagt ze dat hoofddoekje als trotse uiting van haar rotsvaste geloof (lees fundamentalisme!)

bArAbAts | 26-03-15 | 16:35

De vraag is hoeveel zitten erbij de AH achter de kassa ?

Eurotokkie | 26-03-15 | 16:31

@ De waard zijn gast | 26-03-15 | 15:17
En die "ene" deed wel een heul gave truuk met de kleding-koop-geldtel-retourwaar-actie.. daar kan geen bruine=witte verkoper tegenop.

Dr. Blechtrummel | 26-03-15 | 16:31

Ik heb natuurlijk ook wel een mening over "iets meer dan de helft" van deze bevolking maar die hou ik voor mezelf.
Kaan78 | 26-03-15 | 16:11

Lafbek... Die angst voor de islam daar hebben al die criminele muzelmannetjes die oude vrouwtjes, ondernemers etc. al tientallen jaren beroven wel voor gezorgd.
Straatroven,woningovervallen, verschillende dode, autochtone ondernemers door islamitisch geweld.

En hoeveel moslimdoden hebben autochtone bendes nu al op hun geweten in dit land?

knerf | 26-03-15 | 16:29

Bakito | 26-03-15 | 16:16

Haha en wat ben jij dom zeg!
Ja er is natuurlijk wel sprake van voorgeschreven bedrijfskleding.Die heb je ook bij de politie,KLM of noem maar een bedrijf.
Als je dat niet bevalt, dan ga je daar niet werken.

Maar privé hoeft niemand hier in dit land verplicht iets te dragen en zeker niet uit preuts-religieuze redenen.
Alleen bij fijne islam van jou wel.....

knerf | 26-03-15 | 16:24

@ Bakito | 26-03-15 | 15:58 |

Ik citeer u even:
"Goed punt. De stropdas en maatpak zijn binnen bepaalde bedrijfstakken net zo verplicht als de hoofddoek voor moslimfundamentalisten. Alleen focussen op religieuze uitingen is misselijkmakend hypocriet."

Stropdas en maatpak staan niet voor een religie, noch een ideologie. De hoofddoek wel.

Stropdas en maatpak hebben niet tot doel iemands wezen en iemands sekse te verbergen. De hoofddoek wel.

Stropdas en maatpak zijn geen symbolen van onderdrukking en/of apartheid. De hoofddoek wel.

Stropdas en maatpak hebben geen zwaar seksuele lading. De hoofddoek wel.
die heeft immers tot belangrijkste doel om te vermijden dat mannen 'verleid' of 'seksueel geprikkeld' worden en dus onmiddellijk aan het aanranden slaan omdat ze nog nooit hebben gehoord of willen horen van zoiets als 'zelfbeheersing'.

Kortom: U vergelijkt appels met dadels.
En u vergelijkt beschaving met primitief machismo.

Peter Emile | 26-03-15 | 16:24

@Kaan 78
Heb jij wel eens in een Nederlands ziekenhuis gewerkt,
waar de moslimvrouwen eisen dat ze behandeld worden door een vrouwelijke arts of verpleegkundige. ?
Zelfs als die er niet is.
Ook weigeren ze de behandelende medewerkers een hand te geven als zij niet voldoen aan hun geloofseisen.
Maar wel hier het geld komen halen en de medische zorg waar zij niet of nauwelijks premie voor betaald hebben. Fijne mensen die Islamieten.

waarzeggertje | 26-03-15 | 16:22

Moderne variant op "De kleren van de Keizer". Iedereen weet het, maar we zijn zo lang murw gebeukt door drammend links dat we collectief aan het Stockholm syndroom lijden.

Zeddegeizot | 26-03-15 | 16:20

Kaan woont in een grot en ziet alleen maar npo1,joop.nl en al jazeera.
misschien moet hij eens zijn hoofddoekje af doen en de bewoonde wereld ingaan.
hij is zoals ze zeggen een verward iemand

pejoar | 26-03-15 | 16:17

knerf | 26-03-15 | 16:09
Haha, in een trainingspak CEO van ABN of Rabobank. Wat ben jij naïef zeg.

Bakito | 26-03-15 | 16:16

Kaan78 | 26-03-15 | 16:11
Dat misplaatste gevoel van superioriteit van moslims. Als het niet zo triest was dan zou het ronduit hilarisch zijn.

harbi | 26-03-15 | 16:15

Oeps. /Ironiemodus uit.

McMarx | 26-03-15 | 16:13

We weten het bijna allemaal maar de meeste durven en geen consequenties aan te verbinden. Da's logisch, want de volgense stap is dat krijtstreeppakdragers (VVD) die ook een "bepaald staatkundig streven" opzichtig aanhangen en opdringerig uitstralen de pineut zijn.

McMarx | 26-03-15 | 16:13

Verrassend. Ik had deze uitkomst nooit verwacht.

frank4444 | 26-03-15 | 16:12

Meer dan de helft van de westerlingen zijn fundamentalistische islamhaters omdat ze in hun broek schijten van het beeld wat de media heeft geschets van de gemiddelde moslim. Een denkbeeldig vijand heeft jullie bij de kloten en jullie zitten thuis onder de tafel te huilen bij zoveel islam in Nederland. Helemaal redeloos en als makke schapen wachten jullie tot de islam op jullie deur klopt en dan krijgen jullie een hartaanval bij het zien van de eerste baard. Vermijd oogcontact en blijf om de 4 jaar PVV stemmen. Misschien moeten jullie de vlag uithangen zodat we af en toe een voedseldropping voor jullie kunnen regelen. Het is veeeeeel te gevaarlijk om zomaar tussen moslims te begeven in Nederland. Blijf ook reaguren, dat helpt. En ga als niemand je ziet gewoon kinderen en vrouwen van de moslims wegpesten en treiteren. De mannen niet natuurlijk, zo mans zijn jullie niet. Maar geeft niet. En je kan natuurlijk laf de moskeeen in de fik steken en de mensen die daar wonen (imam en zijn familie) een poging tot moord wagen. Als je iemands dood op je geweten hebt kan je jouw geweten sussen met dat de moslims ook net zo vreselijke dingen hebben gedaan en dat je dan ook een monster mag zijn. Verder is het allemaal de schuld van de moslims omdat zij in hun slachtofferrol kruipen en als westerling natuurlijk het alleenrecht hebt om ongegeneerd te discrimineren en mensen uit te sluiten en daarna te beroepen op de vrijheid van meningsuiting. Ik heb natuurlijk ook wel een mening over "iets meer dan de helft" van deze bevolking maar die hou ik voor mezelf.

Kaan78 | 26-03-15 | 16:11

Alle draagsters zijn fundamentalistisch, want zij zullen nooit met een niet moslim trouwen, nooit de hoofddoek afdoen, ook als het sociaal beter is om wel te doen. En ga zo maar door.

Mokum Kosher | 26-03-15 | 16:10

Bakito | 26-03-15 | 15:58

En als je uit dat bedrijf stapt dan teken je zeker je doodvonnis?
Zoals gebeurt als je de islam vaarwel zegt...

Kan je mij trouwens even die bedrijfstakken opnoemen waar de stropdas en het maatpak verplicht is?
En graag ook om welke religieuze redenen...

knerf | 26-03-15 | 16:09

@voedselbankier | 26-03-15 | 16:07
Ik ben klaar met ze en ook klaar voor ze.

pennestront | 26-03-15 | 16:09

Und? Een land dat een standbeeld plaats ter ere van de vrouwen onderdrukking, is per definitie goddeloos verloren. Wel, in feite met god verloren.

the_hammer | 26-03-15 | 16:08

knerf | 26-03-15 | 16:05
Je bent de Dominee vergeten?

Bakito | 26-03-15 | 16:07

Hup uit het vet halen die wet en laat die burgeroorlog maar komen.
Zal eens tijd worden

voedselbankier | 26-03-15 | 16:07

Minder
minder
minder
Wie weet trouwens wanneer Geert's proces is?

pennestront | 26-03-15 | 16:07

@J.R. Thorbecke
De Nazi's waren inderdaad dieven die de veroverde gebieden plunderden. Evenals de Engelsen in India en de Nederlanders in Indonesië.
Alleen was er geen sprake van Godsdienstwaanzin.
En dat is veel gevaarlijker.
Want de Nazi's waren na 20 jaar exit, de Islam absoluut niet. Het wordt alleen maar erger.

waarzeggertje | 26-03-15 | 16:07

Ars Vivendi | 26-03-15 | 15:51

Klopt.
Zie ook geen criminele, gereformeerde bendes moslims overvallen, beroven en mishandelen in dit land.
Noch worden moslimmeisjes op de Veluwe in zwembaden aangerand door refojochies.
En bestaat er ook zoiets als een Refo-maffia in dit land?
Want dan heb ik iets gemist.......

knerf | 26-03-15 | 16:05

dus door het dragen van een hoofddoek is de kans op een baan kleiner.
Is er niet een regeling mbt uitkeringen dat je geen opzichtige kleding mag dragen die kans op een baan verkleinen?
korten op de uitkeringen dus!

--sql error-- | 26-03-15 | 16:02

*kledingstuk en opzichtig onderscheidingsteken ontwerpt en voeren zal, welke uitdrukking geeft aan het staatkundig streven van een soevereine natiestaat*

Iets met een balkje ofzo.

hallevvezool | 26-03-15 | 16:00

Peter Emile | 26-03-15 | 15:45
Goed punt. De stropdas en maatpak zijn binnen bepaalde bedrijfstakken net zo verplicht als de hoofddoek voor moslimfundamentalisten. Alleen focussen op religieuze uitingen is misselijkmakend hypocriet.

Bakito | 26-03-15 | 15:58

Overal waar de Islam heerst, bestaat geen democratie.
Enkel geweld, onderdrukking, moord en doodslag.
Wetenschap is daar totaal onbekend, want Allah weet immers alles. En werken doen ze ook niet.
Nergens is daar een goed werkend bedrijfsleven. Alleen buitenlandse bedrijven in die landen produceren daar.

waarzeggertje | 26-03-15 | 15:57

Peter Emile | 26-03-15 | 15:45
Mooi rijtje met 'waarom draag ik een hoofddoek'. In principe is een hoofddoek dragen vijandig tegen het land en de westerse ideologie waar ze leven. Waarom iedereen er toch zo blij mee is, dat is mij een raadsel.

Rest In Privacy | 26-03-15 | 15:57

Ik ben geen liefhebber van parallelle samenlevingen in Nederland, gefaciliteerd door linksdenkend Nederland.

necrosis | 26-03-15 | 15:56

lulleficatie | 26-03-15 | 15:14

Je doet je nick wel eer aan met deze opmerking..

knerf | 26-03-15 | 15:55

Heel eerlijk.. Als ik die moslimvrouwen met hun dikke reet op klompvoetjes in hun karakteristieke trage bijstandsloopje voorbij zie waggelen met in ieder handje zo'n Zeeman tasje, dan denk ik; god zij dank dat het moslims zijn die hun lichaam zo met kleding dienen te verbergen. (Zou menig tokkie van eigen bodem overigens ook mogen doen van mij)

TuuT | 26-03-15 | 15:55

waarzeggertje | 26-03-15 | 15:47
True. Maar het idee, werelddominantie, is hetzelfde. Daar zit dan geen verschil in. Het enige verschil tussen nazi's en islamieten is dat de eerste voornamelijk dieven zijn en de tweede voornamelijk parasieten.

Rest In Privacy | 26-03-15 | 15:54

Beetje open deur dit artikel, valt me nog mee die 55%. Dus bijna de helft van de hoofddoekjes zijn figuranten? Daar moet toch wel een K3 meisje tussen zitten...

Pi Mol | 26-03-15 | 15:54

@Peter Emile | 26-03-15 | 15:48
Het zij je vergeven.

Ars Vivendi | 26-03-15 | 15:52

Vermoeiend volk.

heteffect | 26-03-15 | 15:52

Keurig over de verkiezingen heen getild.

Morgenhout | 26-03-15 | 15:52

Van dit soort berichtgevingen moet ik altijd poepen. Gelukkig zat ik al op die toilet.

medisch timmerman | 26-03-15 | 15:51

@Hypno2050 | 26-03-15 | 15:42
Ben vroeger vaak in streng gereformeerde kerken geweest, maar ik heb de dominee nog nooit van de kansel horen roepen dat homo's met het hoofd naar beneden van een hoog gebouw moeten worden gegooid.

Ars Vivendi | 26-03-15 | 15:51

K3/Studio 100 gaat nog wat helpen om onze kinderen ervan te doordringen dat 33% van de mensen in de benelux moslim is (in het echt ca. 6%) en dat een hoofddoekje volledig normaal is.

Vogelbeest | 26-03-15 | 15:50

Hoogste tijd dat een aantal van deze exemplaren eens te bezichtigen is op de Wallen. Aangezien de Islam uiteindelijk niks meer is dan een uiterst macabere fetisj, sluit het naadloos aan bij de daar aangeboden diensten. Kan Jojanneke het wel schudden met haar geheven vingertje als blijkt dat deze sujetten door God, ik euhhh bedoel Allah *verwarrend ook al die religies met hun eigen naargeestige dwangbenamingen*, gezonden zijn. Enfin, welkom in de 21e eeuw, een Nietschzeggend epoque.

Coyote | 26-03-15 | 15:50

... En overigens: "Het getuigd" in de vierde alinea moet natuurlijk "getuigt" zijn.
Lul.

Peter Emile | 26-03-15 | 15:48

Segregatielappen zijn het, beetje zoals jodensterren. Verplicht te dragen, uitsluitend bedoeld voor grootschalige religieuze discriminatie. Nee dat gaat lekker integreren als we eerbiedig staan toe te kijken als jonge meisjes verplicht worden tot dit strafbaar gedrag.

très cool | 26-03-15 | 15:47

@J.R. Thorbecke
Je hebt helemaal gelijk. Maar de Nazi's namen niet hun vrouwen en kinderen, opa en oma mee.
Want in Frankrijk, Polen en Rusland hoefden ze niet te rekenen op een nieuw kunstgebit op kosten van de premiebetalers. De rest kun je zelf wel invullen.

waarzeggertje | 26-03-15 | 15:47

Wat zegt de hoofddoek?

- "Kijk mij eens islamitisch zijn".
- "Fuck de westerse levenswijze".
- "Kijk mij eens zedig en onaanraakbaar zijn".
- "Ik zou het liever niet doen, maar ik moet een hoofddoek dragen van mijn man".
- "Ik zou het liever niet doen, maar ik moet een hoofddoek dragen van mijn familie".
- "Ik zou het liever niet doen, maar ik moet een hoofddoek dragen van mijn oudste broer".
- "Kijk eens met hoeveel wij moslims al zijn".

Kortom: als je geconfronteerd wordt met de draagster van een hoofddoek, wordt je niet geconfronteerd met een mens, een meid, een vrouw, maar met een religie. Of beter: met een ideologie.
Die krijg je in je gezicht gewreven.

Mensen die het verreweg belangrijkste deel van hun identiteit ontlenen aan een religie, en dit dan ook nog naar buiten toe uitventen door het dragen van opzichtige clubkleding, en die dat bovendien ook nog eens doen in een leef-omgeving waarvan ze verdomde goed weten dat hun religie daar vijandig tegenover staat, dienen met wantrouwen te worden bejegend.

Afgezien daarvan: Het getuigd van geestelijke en culturele armoe als je je identiteit vrijwel uitsluitend ontleent aan een religie. En dan ook nog eens een volkomen verkalkte, achterhaalde en achterlijke religie.

Overigens is er wel wat te zeggen voor toepassing van artikel 435a; de islam is immers geen religie, maar een staatsvorm. Een totalitaire staatsvorm. En net zoals er een verbod geldt op het in het openbaar dragen van nazi-uniformen (die ook een totalitaire staatsvorm symboliseren, evenals vijandigheid naar een open, vrije en democratische samenleving) zou je de massale dagelijkse islamitische vlaggenparade middels de hoofddoek, óók moeten kunnen verbieden.

Iedereen moet zich kunnen kleden zoals hij of zij wenst. En dat is ook de dagelijkse praktijk in onze westerse samenleving. Maar er zijn grenzen aan die praktijk; zo gaat geen zinnig mens in een rood/wit Ajax-trainingspak naar kantoor. Geen zinnig mens gaat in een string naar een schouwburgvoorstelling. Geen verstandig mens zal een begrafenis bijwonen in een vrolijk gebloemd Hawaii-shirt. Geen verstandig mens, ook al is die ultra-rechts en tegenstander van de democratie, gaat de straat op in een S.A.-uniform. Dat zijn de beperkingen die we met zijn allen accepteren en normaal vinden.
In die zin zou het dragen van de hoofddoek - een symbool dat vijandschap tegen onze samenleving symboliseert - óók normaal gevonden kunnen worden.

En als je dan meent dat je in je vrijheid van godsdienst wordt aangetast: ook zónder hoofddoek of soepjurk kun je - en mag je - in een bij elkaar gefantaseerde god geloven.

Peter Emile | 26-03-15 | 15:45

Sommigen werken wel, als overblijfjuf. Drie kwartier. Hoofddoekjes op en nauwelijks de taal sprekend. Wat een verarming.

Piet Karbiet | 26-03-15 | 15:45

krijgen we het door? Spartacus wel
Islam = politiek en religie in een systeem verweven.
alle kritiek op politieke uitwassen wordt gepareerd met: vrijheid van religie

Hoofddoekjes staan voor politieke islam. Daarom verbood Ataturk die hoofddoekjes en draait Erdogan dat weer terug

selectief verontwaar | 26-03-15 | 15:43

Geloof dit wel. Bij onze zwaar gereformeerde (met hoedjes op zondag) medemens gaat ditzelfde op alleen met nog hogere percentages van homohaat/ en verder alles wat van hen afwijkt. De VVD heeft hier vast een oplossing voor waar het kabinet vervolgens niet in mee gaat.

Hypno2050 | 26-03-15 | 15:42

Zie trouwens nooit een vrolijke moslim vrouw dus booslima,s is een betere benaming.

blauwe zander | 26-03-15 | 15:41

Godsammekraken | 26-03-15 | 15:33
Steekhoudend zeker, al zijn dit meestal steken onder water.

De waard zijn gast | 26-03-15 | 15:41

Poetin zei:
Als er minderheden zijn die de Sharia willen dan adviseer ik ze naar landen te gaan waar dat de wet is.
Nederland heeft geen minderheden nodig.
Minderheden hebben Nederland nodig maar wij geven hun geen privileges en zullen onze wetten ook niet aanpassen hoe hard ze ook discriminatie schreeuwen.

Hij heeft gelijk!

pejoar | 26-03-15 | 15:39

Mooi dat we weten wíe we in gaten moeten houden

Islamofiel | 26-03-15 | 15:39

@waarzeggertje | 26-03-15 | 15:10 De enige reden is gratis geld.

Buiten dat proberen ze ons land te veranderen in dezelfde achtergebleven teringbende als waar ze vandaan komen.

Vogelbeest | 26-03-15 | 15:38

@Vogelbeest | 26-03-15 | 15:25

Ben daar in de 80-er jaren voor werkzaamheden heel vaak geweest en heb me er altijd over verbaasd hoe veel van die prachtige jongedames het in die onvoorstelbaar smerige stad voorelkaar kregen om in smetteloos witte jurkjes te lopen.

Pieter V | 26-03-15 | 15:37

waarzeggertje | 26-03-15 | 15:10
Waarom gingen nazi's naar het buitenland?

Rest In Privacy | 26-03-15 | 15:35

Godsammekraken | 26-03-15 | 15:33
Klein vlagje hoor, klein vlagje.

Rest In Privacy | 26-03-15 | 15:34

@Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 15:19
Inderdaad! De inhoud van de zwarte waggelende aardappelzakken wil je inderdaad niet zien.

Pieter V | 26-03-15 | 15:34



@De waard zijn gast | 26-03-15 | 15:24


@Bakito | 26-03-15 | 15:05


Mijn observatie is juist dat Bakito de laatste tijd een stuk coherenter is en bij vlagen steekhoudend.

Godsammekraken | 26-03-15 | 15:33

VOOR de aanslagen op het World Trade Center zag je geen enkel hoofddoekje op straat.
meneer Q | 26-03-15 | 15:22

Klopt. Ze droegen het doekje echter al lang IN hun hoofd.

De Vrijlansier | 26-03-15 | 15:33

Laat ze die hoofddoek alsjeblieft ophouden, anders kan ik ze niet onderscheiden van een glasbak en sta ik lege jampotten in hun mond te duwen.

raskol | 26-03-15 | 15:32

Als je een burka aanhebt geef je aan dat je liever in Raqqa woont. Maar dat durf ik ze niet zo goed te vertellen als ze bij bij langs de deur lopen. Je weet nooit wat er onder zo'n burka zit. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0...

PrinsesStoepje | 26-03-15 | 15:31

Een deel van de moslimvrouwen zijn eigenlijk eenden met moslimvrouwkleding aan.

Dat zie je aan de manier van bewegen op straat.

Bart_Geenstijl | 26-03-15 | 15:30

Een deel van de moslimvrouwen zijn eigenlijk eenden met moslimvrouwkleding aan.

Dat zie je aan de manier van bewegen op straat.

Bart_Geenstijl | 26-03-15 | 15:30

@waarzeggertje | 26-03-15 | 15:10
Dat willen ze niet alleen, daar zijn ze met ondersteuning van de linkse Vollidioten al jaren mee bezig. En Nederland snurkt vrolijk verder.

Pieter V | 26-03-15 | 15:30

Een onderbroek draag je vrijwillig, een hoofddoek omdat je anders gezeik krijgt met je man, je vriend, je broer, je vader, je opa, je neef, je achterneef, je buurjongen, je imam en Fatima Elastiek.

levend fossiel | 26-03-15 | 15:29

En overige 45% moslima's blief ik ook niet.

Piet Karbiet | 26-03-15 | 15:29

Bakito | 26-03-15 | 15:15
Ga je hemp kleding wassen man, je stinkt.

Linnenkast | 26-03-15 | 15:29

Mensen met gezond verstand weten dit al jaren.

Kees Pietersen | 26-03-15 | 15:27

De overige 45% wordt gedwongen...

Moriarty | 26-03-15 | 15:27

@Vogelbeest | 26-03-15 | 15:23 hierboven

De waard zijn gast | 26-03-15 | 15:26

Die excuus-blanke moet ik gemist hebben toen ik met mijn ogen knipperde, sorry.

De waard zijn gast | 26-03-15 | 15:26

@meneer Q | 26-03-15 | 15:22 Ik werkte 1989-1990 in Egypte en daar liepen alle vrouwen in Westerse kleding over straat. Ik zag in Cairo meer mini-rokjes dan in Tel Aviv of Rotterdam.
Als je een burka wilde zien moest je naar de gaza-strook.

Vogelbeest | 26-03-15 | 15:25

Bakito | 26-03-15 | 15:05
Daar hebben we onze linksdraaiende eenzijdige-mening ventilator weer.

De waard zijn gast | 26-03-15 | 15:24

GS, moet die pica nou? Ik wilde net gaan lunchen maar m'n eetlust is gelijk bedorven. Bah.

WillemRuis | 26-03-15 | 15:24

@De waard zijn gast | 26-03-15 | 15:17 Pazzop! Zodra de staatomroep dat door krijgt komen er om-en-om items van moslima's met en zonder hoofddoekje.

Dat doen ze nu ook al met blanken en lichtgetintiers om-en-om.
Vroeger kreeg je de zwaarste misdadigers te zien. Dat mag nu niet meer, want dat is stigmatiserend en werkt een slechte beeldvorming in de hand.
Nu krijg je dus om de beurt een zware misdadiger en een excuus-blanke om te laten zien dat ze niet discrimineren.

Vogelbeest | 26-03-15 | 15:23

VOOR de aanslagen op het World Trade Center zag je geen enkel hoofddoekje op straat.
NA de aanslagen (met juichende hufters) werd het straatbeeld overspoeld met hoofddoekjes.
Duidelijk een statement!

meneer Q | 26-03-15 | 15:22

Als je een hoofddoek uitvouwt zie je pas hoe groot het probleem is

levend fossiel | 26-03-15 | 15:20

@Vogelbeest | 26-03-15 | 15:07
Neen.

Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 15:20

@Godsammekraken | 26-03-15 | 15:02

Er is wel een politicus die het begrijpt.
Helaas is dat geen Nederlandse politicus.
Bart De Wever van de NVA: "Ik heb nog nooit een Aziaat horen zeuren over discriminatie" en "Er is geen discriminatie op de huizenmarkt. Verhuuurders moeten gewoon hun eigendommen beschermen tegen mensen met een andere woonnmoraal".
www.express.be/articles/nl/column/de-m...

Vogelbeest | 26-03-15 | 15:19

En de overige 45% is kaal.

Dibe | 26-03-15 | 15:19

Dat, en soms is het gewoon zonde van die dames dat ze de boel verstoppen. Het is verdomme geen 1930 meer! Dat mag ook weleens gezegd worden. Okee, die van onder de 30 bedoel ik dan...

Driewerf Hoezee | 26-03-15 | 15:19

Een prachtige reden om een hoofddoek te dragen is overigens de verminderde kans op werk, want werken betekent verlies van graties geld.

De waard zijn gast | 26-03-15 | 15:18

Beste oplossing is op elke straathoek een intelligente 2000 pk ventilator op stand 10. Start bij het detecteren van soepjurken, kopvodden en capuchons. Niet dat daarmee chronische vijandigheid wordt weggenomen maar het is een begin.

Rien7847 | 26-03-15 | 15:18

100% van de moslimvrouwen die afgelopen week op Opsporing Verzocht kwamen droegen een hoofddoekje. Zegt ook iets.

De waard zijn gast | 26-03-15 | 15:17

Vragen om meer diversiteit = vragen om meer Fundamentalisme. Voortaan, met dit onderzoek in de hand, kunnen we zeggen: nee dank je!

Rest In Privacy | 26-03-15 | 15:15

vraagstaart | 26-03-15 | 15:11
Onzin, die hoge broekspijpen en niqaab zijn het gevolg van climat change, namelijk stijging zeespiegel en een niqaab beschermt tegen zure regen.

Wederom moeten we de oorzaken dus zoeken bij de olie-industrie.

Bakito | 26-03-15 | 15:15

Sssst, dat mag je niet zeggen ... dat is beledigend voor de grote groep mensen die streven naar de (desnoods met geweld) omverwerping van de democratie. We moeten onze hoofd in het zand steken want dan bestaat het niet.

_pandora_ | 26-03-15 | 15:14

Veel van die kopvodden hebben dus een bijstandsuitkering : laat ze maar verplicht plantsoenen schoffelen als tegenprestatie. Nederland is die parasieten zolangzamerhand wel zat. Gemeentes : wordt wakker !!!

FrankOngerust | 26-03-15 | 15:14

Er kan met net zoveel onderzoek ook geconstateerd worden dat als je veel opgestoken paraplu's ziet er een kans van 99% is dat het regent.

lulleficatie | 26-03-15 | 15:14

"Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of geldboete van de tweede categorie." Mooi, dan kunnen ze al die campagneteams in aanloop naar de verkiezingen ook meteen opsluiten! :)

Interpoolbal | 26-03-15 | 15:13

De echte premature 1-aprilgrap hier is natuurlijk dat dit vrolijke open deurtje de Opzij heeft gehaald. Zouden ze daar deze week, eh, zomaar plotsklaps in de 21e eeuw wakker zijn geworden?

De Vrijlansier | 26-03-15 | 15:13

Maar waarom zou ik als werkgever iemand moeten aannemen als de kans groter dan 50% is dat ze anti-westers en anti-joods is? Kan iemand me dat uitleggen?

Rest In Privacy | 26-03-15 | 15:12

Over open deuren gesproken. En 100% van de vrouwen met een niqaab is fundamentaliste, voor het geval iemand daar nog twijfel over had. Idem voor mannen met een jurk en broekspijpen op hoog water.

vraagstaart | 26-03-15 | 15:11

Alles wat ik dacht, nu bewezen in een onderzoek. Bedenk de volgende keer dat u een hoofddoek ziet maar het volgende: de kans is groter dan niet dat zij fundamentalistisch is. Fijne gedachte bij de kassa van de AH!

Rest In Privacy | 26-03-15 | 15:11

Waarom komen die hoofddoekjes toch naar de westerse landen.
Zelf hebben ze ruimte en olie genoeg in hun "Heimat".
Willen ze hier ook zo'n rotzooi schoppen als in hun fijne landen. Overal waar de Islam heerst is het een grote teringzooi.
Een mensenleven telt daar niet.

waarzeggertje | 26-03-15 | 15:10

Zo'n hoofddoek op is net als met een pet op naar kantoor: schijt aan iedereen.

whitechocolateface | 26-03-15 | 15:08

Heeft Alexander Pechtold al boos gereageerd? De waarheid is immers zeer beledigend voor zijn antidemocratische achterban.

Vogelbeest | 26-03-15 | 15:08

K3 = binnenkort fundamentalist.

Jullie vinden het goed dat kinderen van 3 binnenkort door studio 100 geindoctrineerd worden dat hoofddoekjes en fundamentalistische moslims er bij horen?

Vogelbeest | 26-03-15 | 15:07

@Bakito | 26-03-15 | 15:05
Net als met voetbalmeningen. Iedereen heeft gelijk, iedereen heeft ongelijk. En het maakt allemaal geen reet uit.

Godsammekraken | 26-03-15 | 15:06

In Nederland ben je al snel een "rogue". Namelijk wanneer je dingen zegt die niet het politiek correcte straatje passen en met "rogues" weten ze wel raad in politiek correcte kringen. Virtueel afknallen en als het even kan ook in het echt.

Parel van het Zuiden | 26-03-15 | 15:06

Artikel 435a

Hij die in het openbaar kledingstukken of opzichtige onderscheidingstekens draagt of voert, welke uitdrukking zijn van een bepaald staatkundig streven, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of *geldboete van de tweede categorie*.


Domme Greetje. Die kopvoddentax bestaat dus gewoon al lang!

Godsammekraken | 26-03-15 | 15:05

Asjemenou!

De Vrijlansier | 26-03-15 | 15:05

-weggejorist-

Bakito | 26-03-15 | 15:05

Godsammekraken | 26-03-15 | 15:02
Ik denk dat ik 't antwoord al weet. Helaas.

lillendvleesch | 26-03-15 | 15:03

Wat werkgevers al 40 jaar wisten over haatlappen is nu door een wetenschapper opgeschreven en misschien is daardoor het moment eindelijk gekomen dat men het in de polletiek ook gaat snappen.

Godsammekraken | 26-03-15 | 15:02

Duhhhhhh.... Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn. Ach ja, dat morele Gutmensch-hangijzer he..

Coyote | 26-03-15 | 15:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken