Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totale Eikel des Weeks: Ford Fiesta 43-RS-XK

Vroem! Tunnelbumperklever op Ring A10 die geen genoegen neemt met 110 km/h van voorganger in Coen. Eentje die dan ook nog even gaat snijden & remlichtjes tot twee keer toe laat flashen uit pure kleinburgerlijke sneue ik-rij-Fiesta micropenisfrustratie. Ja, daar zijn dashcammetjes voor gemaakt natuurlijk. Proficiat zwarte Ford Fiesta 43-RS-XK. Smile. U staat op GeenStijl, want u bent Totale Lul des Weeks. Of beter: eikel, zoals NoordHollandse mevrouw -NOOH- het zo treffend zegt. (Martijn van Flitsservice die roept dat linksplakker wel erg traag rijdt in 3, 2, 1...)

Reaguursels

Inloggen

Volgens mij reed de dame met groot licht.

gozoman | 28-03-15 | 09:10

-weggejorist-

Rot Op | 28-03-15 | 00:16

Als je via rechts wordt ingehaald zit je zelfverkeerd..

trollmania | 27-03-15 | 16:52

Ik hoop echt een keer dat zo'n eikel dat een keer bij mij doet... Als ik niet toevallig ergens heen moet of andere afspraken heb zet ik toch echt die 'het-is-toch-maar-een-leasebak' achterin je kut Fiesta. Aan de andere kant gebeurt me dat niet omdat ik a) op tijd naar rechts ga en b) zelden wordt ingehaald...

PisFinger | 27-03-15 | 13:39

Die Fiesta is echt een ontzettende lul, eerst de filmer tot twee keer toe in gevaar brengen, en vervolgens de baan ernaast blokkeren zodat de invoeger niet kan afslaan. Dan hetb je echt het verkeersinzicht van een aardbei en denk je alleen maar aan je zelf. Artikel 7 zeg ik.

1nfidel | 27-03-15 | 13:16

Onnodig links blijven rijden is ook niet Ok. Zo te horen Vrouw achter het stuur........ Tja....

Lichtstadfan | 27-03-15 | 12:19

Als je dan gofferdegoffer ook eens oprot naar rechts!!!!!

opactje | 27-03-15 | 11:27

Staat ie nou op de film of wat?

WoutSnl | 27-03-15 | 10:50

RECHTS HOUDEN TRUT!

Je suis Ford Fiesta

welatenheterbijzitte | 27-03-15 | 10:16

typisch verhaal weer dit.
Het feit dat zo'n wat op leeftijd zijnde stel een camera plaatst (kom op het is hier geen RU) wil al zeggen dat ze dit vaker meemaken.
Als je dan lekker lang links blijft plakken want; "ik rijdt 110 en dat is al 10 km boven de toegestane snelheid dus jij hoeft er helemaal niet langs" Dan kan je het verwachten dat iemand je geïrriteerd rechts inhaalt.
Wil nog niet zeggen dat je een enorme hufter bent om dan op je rem te trappen.

rooiebosduivel | 27-03-15 | 09:25

ongetwijfeld zit het sappige van deze film in het stuk ervoor dat niet is ingestuurd. Die bejaarden waren die gast natuurlijk al minuten aan het sarren.

superjan | 27-03-15 | 08:46

-weggejorist-

Campinggastje | 27-03-15 | 08:45

Aktie = natuurlijk actie!

upgent | 27-03-15 | 08:35

Met een dashcam aan boord en zo een aktie van mijn voorganger ga ik niet meer op de rem en plant ik mijn mercedes in de achterkant van dat boodschappenwagentje.

upgent | 27-03-15 | 08:33

Geen linksplakken, is in bijna alle tunnels in Amsterdam zo, overal is keep your lane handiger voor de doorstroming. Linksrijden staat gelijk aan voorsorteren.
Idioot met zijn gerem.

ristretto | 27-03-15 | 07:43

-weggejorist-

Ride | 27-03-15 | 06:15

Kom eens een keer hier in het verkeer op Bali deelnemen voor dat jullie klagen over "rechts inhalen", "op de linkerhelft blijven kleven", "remmentestje geven", etc., etc. Jullie zijn allemaal mietjes aan het worden daar in NL, jullie zijn echt niets meer gewend.

Prof. Dr. Clavan | 27-03-15 | 05:22

Aan het commentaar te horen zijn het 65+'ers die met 80 links blijven plakken. Neemt niet weg dat de Fiesta een achterlijke mongool is, maar ga gewoon rechts rijden. Meneer gaat pas naar links als zijn medepassagier dat zegt, hij had dus niet de intentie om links in te voegen.

Maserati | 27-03-15 | 01:42

Wow. Auto's. Sowieso kansloos. Pak liever de reetfiets.

dikopenneerzaag | 26-03-15 | 23:33

Wilde zeggen onnodig links rijden, maar dat is het toch niet echt.

Stolker | 26-03-15 | 23:20

Dit was geen voorsorteren.
Voorsorteren doe je net voor de afslag, niet 5km ervoor zoals velen doen.
Dit was gewoon onnodig links rijden, maar daar doen de wouten toch nooit iets aan.
Van de week gezien dat ze iemand een boete gaven voor links rijden, maar die kreeg er ook eentje voor te snel dus dat was gewoon een smoesje om hem dubbel te kunnen pakken met als excuus dat het een ergernis is.

happen naar de baas | 26-03-15 | 22:46

Gewoon door blijven rijden, dan geeft degene voor je wel weer gas. En anders tik je hem even aan.

Jelmerr | 26-03-15 | 22:44

Is gewoon onnodig linksrijden. Rechts er voorbijgaan is tot door aan toe maar dit is gewoon een sneue actie.

Plattebats | 26-03-15 | 22:40

FW Ta-183 Huckebein | 26-03-15 | 16:28
Die remmer mag straf, maar men doet hier wat gebruikelijk is: mijn navi zegt dat ik naar links moet, dan ga ik maar vast links rijden. En na de afslag onmiddellijk weer op die linkerbaan!

Sjeez | 26-03-15 | 22:04

Ridocar | 26-03-15 | 16:31
Nee, nee, helemaal correct. Ik bedoel zeker niet te zeggen dat ik een liefhebber van dat soort remtestjes ben.

Sjeez | 26-03-15 | 21:59

@WitteGrunneger | 26-03-15 | 17:03
Ah jij bent een van die types die meent dat als er over 10km een uitvoegstrook is je alvast links mag gaan rijden.

Zoiets | 26-03-15 | 21:31

@ff | 26-03-15 | 20:50
Zo te zien seint ie niet eens, maar schrikt zich gewoon de pleuris en doet per ongeluk het grootlicht aan.

Liroy | 26-03-15 | 21:10

Inderdaad, misschien reden meneer en mevrouw hiervoor ook al een tijdje te lang onnodig links.

michello | 26-03-15 | 21:08


We zien de minuut hiervoor niet, we zien niet wat de bestuurder non-verbaal doet et cetera et cetera.

Ouwe Jood | 26-03-15 | 20:57

Cammert sorteert links voor. Als deze dit goed doet, heeft hij ook zijn richtingaanwijzer naar links aan staan.
Zodra een auto links rijdt én richting naar links aangeeft mag deze rechts ingehaald worden.

Tot hier geen probleem.

Probleem is dat de Fiësta de auto aan het snijden is.
Als reactie op het snijden wordt er met groot licht geseind, niet omdat er rechts ingehaald wordt.

En dan blijkt de Fiësta iemand te zijn die niet kan rijden.

ff | 26-03-15 | 20:50

Eigenlijk zou de titel 2 totale eikels moeten heten en het kenteken van de auto waaruit dit filmpje is gemaakt ook hier moeten staan. Ruimte en tijd genoeg om netjes naar rechts te rijden en meteen naar links invoegen is ook niet zoals het hoort.

Slim bekeken | 26-03-15 | 20:47

Filmert leek goed door te rijden, maar hoe lang al links? Rij zelf ook graag rechts voorbij als iemand meer dan 3x ruim naar rechts kon. Dus had graag minuut vóór de start film gezien. Remmen altijd fout, dikke boete. Mongool.

gewoondoorlopen | 26-03-15 | 20:41

Auto voegt na het incident in om gelijk weer naar de linkerbaan te gaan. Staat in de top 10 van irri rijgedrag, krijg je ook een stevig verbaal voor daar het het onveilige verkeer reactie's uitlokt bij mede weggebruikers. Uiteraard ben je met hufterig verkeer gedrag ook aan de beurt als je gezien wordt door een videoauto....

Ballutjuh | 26-03-15 | 20:40

Auto voegt na het incident in om gelijk weer naar de linkerbaan te gaan. Staat in de top 10 van irri rijgedrag, krijg je ook een stevig verbaal voor daar het het onveilige verkeer reactie's uitlokt bij mede weggebruikers. Uiteraard ben je met hufterig verkeer gedrag ook aan de beurt als je gezien wordt door een videoauto....

Ballutjuh | 26-03-15 | 20:39

Jammer dat niemand ziet dat de linksplakkert gelijk zn grote licht aangooit zodra hij rechts ingehaald wordt! Dan krijg je idd dit soort reacties.. Keur het niet goed en heb me er zelf ook wel eens schuldig aangemaakt helaas.. Maar onnodig links rijden is fuckin irritant en deze meneer doet dat waarschijnlijk vaker en zal ook vaak onnodig met zn grote licht spelen.. Vandaar hij maar een dashcam gekocht heb om alles vast te leggen.. Mijn advies: volgende keer als je in je spiegel ziet dat iemans er langs wilt denk dan niet "je wacht maar ff" want dan word je idd rechts ingehaald en niet gaan huilen dat iemand vol op zn remmen gaat staan als je gelijk je grote licht aangooit want dat lokt deze reactie uit.. lul!

tomster1976 | 26-03-15 | 20:26

Lol, ik lees elke keer dat die vrouw rijdt, maar zegt zei niet tegen haar man: "Ga aub weg bij die gozer"???? Zou zei dat zeggen als ze de auto bestuurde?

En wat er aan vooraf ging? Ik weet het niet. Misschien rijdt die bestuurder al tien kilometer op de linkerrijstrook. Logisch dan dat de Fiesta op zijn kookpunt komt.
Ik heb zo'n idee dat de cammer wel vaker rechts ingehaald wordt! Klinken allebei niet heel snugger.

Boeriboerivogel | 26-03-15 | 20:06

Daarom hebben de nederlanders volgens de duitsers het NL bordje: Nur links

seasicksteve | 26-03-15 | 20:01

Linksrijders daar heb ik dan weer een hekel aan.
Aan aggressie in het verkeer nog net iets meer.

truusch | 26-03-15 | 19:38

Als er een flinke Dodge W200 achter gezeten had, had ie het niet gedaan.
kloopindeslootjijook | 26-03-15 | 17:52
Met de YA126 ook niet en áls ie het toch gedaan had is de kans klein dat ik het hoor of merk...

2N3055 | 26-03-15 | 19:19

Ik heb dat nooit. Misschien is het risico om met 2000 kg duits staal van de weg af gerost te groot. Toch fijn zo'n ouwe vinkenslagcruiser.

mosselsap | 26-03-15 | 19:19

En al zat hij onnodig links, niets geeft je het excuus om zo je agressie te botvieren.

Iedereen die dit verdedigd ziet zichzelf gaan en rationaliseert.

martizzle | 26-03-15 | 19:18

Degene die "lol onnodig links rijden" roepen, hij moet toch paar honderd meter verderop links de afrit op? Hij was gewoon links voorgesorteerd...

martizzle | 26-03-15 | 19:17

-weggejorist-

Twan07 | 26-03-15 | 19:00

-weggejorist-

Trekvogel12 | 26-03-15 | 18:58

Verwarde chauffeur.

blauwe zander | 26-03-15 | 18:57

Volgens mij is het een kwestie Van de Pot verwijt de Ketel. Zelf blijf je in de linkerbaan, maat wat achter je gebeurt dat wil je niet zien. Als je rechts was gaan rijden dan was zoiets niet gebeurd.

jasser | 26-03-15 | 18:50

Kenteken bekend tijd om dit soort lui meteen aan te laten pakken door de politie.

drammerd | 26-03-15 | 18:44

Groot gelijk dat bestuurder hem gaat aangeven met de beelden als bewijs. Heb zelf ook een dashcam en zou hetzelfde doen.
Zal inderdaad wel een allahtoon zijn, vermoed ik zo.

binnenbuitenband | 26-03-15 | 18:42

Dit is dus preciés wat Duitsers op gele kentekenplaten op de Autobahn tegen hebben: ze maken zélf wel uit hoe hard ze rijden en ze blijven doodleuk links plakken.
-
Wát een sukkelaar: 'ik heb um op de fillum, ik ga aangifte doen...'

bisbisbis | 26-03-15 | 18:37

Dit is helemaal geen linksplakken. Bestuurder is in de tunnel bezig met inhalen, dat gaat zeker wat harder dan het verkeer rechts. Vervolgens blijft hij links voorgesorteerd omdat hij er 100M verder af moet; het is gevaarlijker met drukte en bij een combinatiestrook om eerst weer naar rechts en dan meteen weer naar links te gaan waar ook weer verkeer aankomt.

Linksplakken is als je niet aan het inhalen noch voorsorteren bent voor de eerstvolgende afslag. Daar is hier echt geen sprake van. Ja er is wat ruimte rechts die laatste 100 a 200M, maar dan ga je niet terug naar rechts als je de afslag moet hebben...

Liroy | 26-03-15 | 18:30

Die knakker in die Fort Fiesta is zelf ook een irritante linksplakkert.

Wasbakplasser | 26-03-15 | 18:28

hoezo "eerder terug naar rechts" rechts achter rijden altijd van die klojoos die je dreigen rechts in te halen
of daar bestraffend blijven kleven zodat je niet met goed fatsoen naar rechts terug kunt, uitlokking dus, alleen hebben ze dat rechts achter zelf niet door.

Berthe | 26-03-15 | 18:25

Als iedereen nou eens een beetje relaxed blijft doen in het verkeer.. Die gast met die Fiesta zit of te klieren of wil iets duidelijk maken. Geen idee wat. Dus zinloos.

kloopindeslootjijook | 26-03-15 | 18:23

Ik denk overigens dat de remtest niet was gebeurt als de dashcammert niet zo belerend met zn licht had geknipperd. En nou heb ik er alles over gezegd. Ik geniet altijd van dit soort filmpjes. zou een programma voor moeten komen.. rijdende rechter ofzo.

hubosexueel | 26-03-15 | 18:22

Nee Coen, tyf dan ook naar links wanneer je kan. Het lijkt tegenwoordig op de snelweg godverdomme Groot Brittanië wel...

Steyngeyl | 26-03-15 | 18:20

Oh en omdat zij het meeste herrie maakt, betekent nog niet dat zij bestuurder is. Ik hoor eerder zon bucket woman ernaast zitten. Niet dat dat verder iets toevoegt maar ach. Ik zit hier nou toch. En ik hoor nou eenmaal dingen die jullie missen.

hubosexueel | 26-03-15 | 18:18

Ze hadden gewoon naar rechts op moeten tiefstralen, kudtslakken.

Balletje Mayo | 26-03-15 | 18:17

-weggejorist-

Campinggastje | 26-03-15 | 18:16

Heeft u haast? Neem een vliegtuig......

gamlakuk | 26-03-15 | 18:15

Haha.. iedereen een mening. Ik ook! Altijd de vraag of er meer aan vooraf is gegaan dus... Rechts inhaler mag EMG-tje krijgen. De inteelt krijg je er helaas niet uit.
Dashcammer valt rechts aanhouden niet te verwijten. Echter; Ik heb bij de dashcammer geen richtingaanwijzer gehoord. Hiermee had hij zijn achterligger duidelijk kunnen maken wat zijn intenties waren. 300m voor de afslag richting aangeven. Zo wordt het geleerd. Vrijwel niemand die het doet. Heeft ook zelden echt nut. In dit zeldzame geval had het wellicht wel nut gehad.

hubosexueel | 26-03-15 | 18:14

Of ze nu wel of niet terecht linkshing feit blijft dat linksplakkers ontzettend veel irritatie opleveren.Wat mij betreft mag daar veel vaker op gecontroleerd worden en de boete kan niet hoog genoeg zijn.
Als iemand je links inhaald betekent dat dat jij daar had moeten rijden.

Crash77 | 26-03-15 | 18:12

De echte klootzak in dit filmpie is meneer de filmert zelf.
Ga naar rechts LUL en blijf op die rijstrook.

Nonik Neem | 26-03-15 | 18:09

Vermogen: 80pk. Woehahaha. Het zijn altijd de subnormalen in Aygo's, Clio's, Fiësta's en dat soort hondenhokken die het agressiefst rijden.

Grovert | 26-03-15 | 18:07

Ah, een NSB filmert.

Oh, wacht. Mijn abuis, dit is wél eerst aan GS aangeboden.

zeg maar jansen | 26-03-15 | 18:05

Zoals ik al vaker gereaguurd heb onder dit soort filmpjes: rechts inhalen gewoon toestaan en je bent van al dit soort problemen en irritaties verlost, rustiger verkeersbeeld en betere doorstroming. Maar ja, logica en overheid gaan over het algemeen niet samen.

Sir Hackalot | 26-03-15 | 18:02

Ze jenkt 'm na het gebeuren weer meteen naar de linkerbaan. Dus die is ook taai.
Het kleine pikkie in het rem-autootje was een marrokaan.
Kan niet anders.

2N3055 | 26-03-15 | 18:01

@__dictatuur: scherp gezien, dat wijf kan gewoon niet rijden. En met zo'n slakkegangetje op zo'n rustige weg hoef je niet zo lang van te voren links voor te sorteren.

mrXL | 26-03-15 | 17:56

Superjaapie | 26-03-15 | 16:13
Hij moet na de tunnel rechts uitvoegen.. natuurlijk blijf je dan rechts rijden. (al kan je je knipperlicht aanzetten zodat de aso achter je dat ook begrijpt). Als ie op een normale afstand naar rechts zou gaan en niet op zn rem zou trappen zou ik weinig moeite hebben met het rechts inhalen op zo'n locatie.

noerg | 26-03-15 | 17:55

Als er een flinke Dodge W200 achter gezeten had, had ie het niet gedaan.

kloopindeslootjijook | 26-03-15 | 17:52

@Nickname85 | 26-03-15 | 16:45

Klopt. ze kregen bij mij ook het voordeel van de twijfel. Totdat ze na de afslag natuurlijk weer meteen de linkerbaan pakte zonder dat daar aanleiding voor was. Chauffeur mag dus prima hand in eigen boezem steken, niet dat dit het gedrag van remmeneer goedmaakt natuurlijk.

__dictatuur | 26-03-15 | 17:44

Nou, kat in het bakkie voor de verkeerspolitie lijkt het. Video, kenteken.

kloopindeslootjijook | 26-03-15 | 17:43

Weet niet wat ik zorgelijker vind. Het remmen of al die gasten hier die het voorsorteren van de vrouw - op maximale snelheid - niet inzien. Vrouw sorteert voor, wil naar links. Dus had het autotje gewoon vol gas er langs gekund. Niets aan het handje.

Lacan | 26-03-15 | 17:37

-weggejorist-

befferton | 26-03-15 | 17:29

@Yzord

Sodemieter lekker op zeg. Doe gewoon lekker rustig aan in het verkeer, je hebt het hier over een kilometer. Overal rond Amsterdam zijn spitstroken e.d. waar je aan de linkerkant over heel korte stukjes snel moet invoegen. Dan ben je een onnozel persoon als je niet alvast voorsorteert.

Larevenge | 26-03-15 | 17:27

Sorry, maar de filmende auto is ook wel erg aan het linkshangen. Niet zuinig.

Truttebol | 26-03-15 | 17:25

Er zijn mensen voor minder ontslagen.

niks mis mee | 26-03-15 | 17:24

Wel 1 ding. Rij zeer vaak daar en moet zeggen dat mensen het vaak nog durven om met 70-80 uit de tunnel te komen terwijl je er 100 mag. Heel veel volk vergeet daar z'n voetpedaal iets verder in te trappen wanneer de auto OMHOOG gaat.

Daarnaast is deze Fiesta echt een grote idiote kleautzak dat gelijk z'n rijbewijs voor een paar maanden kwijt mag zijn.

LangeTijdGeleden | 26-03-15 | 17:20

Ik verbaas me tot nu toe over de auto's in deze "Totale lul" reeks. Ik had eerlijk gezegd meer Golfjes en Audi's verwacht. Of worden die alleen onder "crimineel" topics gebracht?

Parel van het Zuiden | 26-03-15 | 17:16

Spelletje doen? Daar rijd ik graag een stukje voor om. Dan maar de afslag gemist.
Met hooguit wat eigen bumperschade maximaal effect;
rechts ernaast en op het hoekie rechtsachter één klein kusje.
Rolt 'ie zo de oven in van de Hemweg.
Volgende keer ook een camera voor de achterruit, hoe lang zat 'ie al te duwen?
Er was nog wel tijd om naar rechts te gaan en toch links in te voegen.
Wel blijven spiegelen opa.

Bralbert | 26-03-15 | 17:12

@ the_hammer,

Laten we beginnen met een "linkerbaan verbod" voor autootjes die eigenlijk niets meer zijn dan een 45 km/h autootje met een gele kentekenplaat .

Loebas | 26-03-15 | 17:09

Was cammer niet gewoon aan het voorsorteren om daar naar links te gaan? Beetje ouwe lul die zn tijd neemt, maar nou toch niet heel erg in de weg zittend.
Kipz0r | 26-03-15 | 16:15
Zou goed kunnen, doe ik daar ook altijd. Na de tunnel ligt links de afslag naar de nieuwe Westpoortweg. Dan ga ik niet voor 200 meter weer naar links om vervolgens weer die rijbanen over te steken. Gebeuren/gebeurden veel ongelukken bij deze tunnel. U ziet waarom.
FrankVeer | 26-03-15 | 16:46

Als je nog 200 meter voor je hebt, ga je niet naar de rechter rijbaan voor die paar secondes. Rijdt iemand 100/Km/uur, dan is dat meer dan 27 meter per seconde, je hebt het dan dus over nog geen 8 seconde! Bovendien heb je dan tijd nodig om 2 rijbanen op te schuiven, je moet ook nog de gelegenheid hebben om van baan te verwisselen. Deze man reed naar mijn idee niet onnodig links, wellicht had het verstandig geweest alvast de richtingaanwijzer naar links aan te zetten…..

JI-HAAT | 26-03-15 | 17:06

Opgefokte gek. Waar is uw opvoeding gebleven? Waarom extra gevaar creëren? Omdat u vroeger met een rubberen ruggengraat bent geboren? Omdat u geen opvoeding hebt genoten? Als u echt zo'n ongeduldige zenuwpatient bent, ga er dan gewoon rechts voorbij en klaar, zit u niemand in de weg, en word u dan beboet, neem die dan ook gewoon zonder te lopen janken, in deze situatie vraagt u er toch echt zelf om...

figuur | 26-03-15 | 17:03

Yzord | 26-03-15 | 16:53
Laat me raden: Je bent iemand die ook in Nederland mag blijven, je hebt je rijbewijs in de woestijn gehaald en aan je belabberde schrijven te zien heb je de basisschool niet eens van binnen gezien. Tevens aan je minderwaardige houding tegenover vrouwen kan ik bijna wel raden dat je zo`n stinkmossel bent.
Trouwens: Haar snelheid was meer dan voldoende voor de linkerbaan en ze was voorgesorteerd om de A5 op te gaan.

WitteGrunneger | 26-03-15 | 17:03

Drie bonnen voor de Fiesta. rechts inhalen onnodig links rijden (hij moest gewoon recht door en dat kon op de rechterbaan) en een bon voor het in gevaar brengen van anderen. En de bestuurder met cam treft geen blaam
bigstone | 26-03-15 | 16:55
Rijbewijs kwijt voor de Fiesta. Artikel 5.

flox3dhille | 26-03-15 | 17:02

De linkerbaan... Het heiligdom voor losers

Loebas | 26-03-15 | 17:01

Eikel van de week zat in een vliegtuig en niet zo'n stumperd in een Fiesta.

paddy | 26-03-15 | 17:01

Ik zou er gewoon tegenaan rijden. Je heb tenslotte bewijs van wat er is gebeurd........... en dan krijgt hij ook nog eens een flinke boete

kot | 26-03-15 | 17:00

Maar de grote vraag is natuurlijk staat het op film?

Want ik zou aangifte doen...

NatteAugurk | 26-03-15 | 16:59

the_hammer | 26-03-15 | 16:50
De nagel op de kop ! Uit onderzoek bleek trouwens al langer dat het hoofdzakelijk de boomers zijn die voor files zorgen. Omdat ze teveel geld en teveel tijd hebben, en hoe dan ook nooit rekening hebben gehouden met anderen. De baan is van hen en niet van degenen die werken. En omdat zij zo nodig tijdens het spitsuur van de ene boomer-villa naar de andere willen rijden , of naar de zoveelste vernissage van hun kunstzinnige vrienden, moet de hardwerkende lul het bekopen.

Nonkel Frituur | 26-03-15 | 16:55

Drie bonnen voor de Fiesta. rechts inhalen onnodig links rijden (hij moest gewoon recht door en dat kon op de rechterbaan) en een bon voor het in gevaar brengen van anderen. En de bestuurder met cam treft geen blaam

bigstone | 26-03-15 | 16:55

Vrouw en links blijven rijden... tja, dat je dan rechts ingehaald wordt ala.... remacties mogen van mij wel hard afgestraft worden, maar de dame in kwestie had allang naar rechts gekunnen.

Yzord | 26-03-15 | 16:53

Rustig achtervolgen, ergens klemzetten en eens flink op die muil meppen.

DaG | 26-03-15 | 16:52

Satria | 26-03-15 | 16:49

Na het incident steken ze direct weer door naar links, bijkans de rechterbaan overslaande.
Dat zegt afdoende over de mentaliteit.

the_hammer | 26-03-15 | 16:51

@captainobvious

Het filmpje laat niet zien hoe lang deze linksplakkert al links zit. Voor de rest heb je wel gelijk als voor het verkeersbeeld is het rustiger als je tijdig al de juiste baan opzoekt.

TheStef | 26-03-15 | 16:51

Wat word hier gezwetst. De man rijd links omdat hij naar links moet. Voor sorteren heet dat. Dat krijg je als de uitvoegstook links zit.

bigstone | 26-03-15 | 16:51

@Nickname85 | 26-03-15 | 16:45

Boeien. De bestuurder rijdt met de panische snelheid van een oud wijf omdat niemand in Nederland nog harder durft te rijden dan toegestaan vanwege alle kastjes. De term 'snelweg' slaat dan ook helemaal nergens meer op in Nederland.

overVecht | 26-03-15 | 16:50

Tevens zorgt die kleaudtzak er voor dat die Polo die op de A5 rijdt niet op de A10 komt. Wat een totaalmongeaul!

WitteGrunneger | 26-03-15 | 16:50

Dit soort boomers zullen nooit hun eigen fouten inzien. Enkel reageren op de irritaties die ze verwekken. Die Ford is zwaar aan de arbeid, moet vanmiddag nog in Frankrijk zijn en laat in de avond een hotelletje in Duitsland waarschijnlijk. Die zit elke 1000m achter een stel boomers die de centen al binnen geharkt hebben over de rug van zijn generatie. Boomers die denken dat nu zeer zijn, het land een gepensioneerden paradijs is met dito snelheid.

We zijn toch gek op verkeersborden, plem er een paar welke boomers en bejaarden naar de rechter baan sommeren.

the_hammer | 26-03-15 | 16:50

niks mis met links rijden, ze voegen daar uit naar links...
wel irritant dat ze met groot licht gaan seinen... dan kun je verwachten dat ze terug gaan seinen met hun remlicht.

Satria | 26-03-15 | 16:49

Die Fietstas is meerdere malen zwaar in overtreding. Rechts inhalen en twee keer een zeer gevaarlijke manoeuvre door heel hard te remmen. Direct aanhouden, auto in de fik steken en zorgen dat hij nooit, maar dan ook nooit weer achter een stuur komt. Wat een EIKEL! Het zal vast wel weer zo`n te kort gedane kansenparel van van Aarsen zijn. Dus zal hij er wel weer met een `FOEI` van afkomen. Ik hoop dat alle vier z`n banden ploffen en de distributieketting met een rotgang om z`n nek vliegt!

WitteGrunneger | 26-03-15 | 16:47

Was cammer niet gewoon aan het voorsorteren om daar naar links te gaan? Beetje ouwe lul die zn tijd neemt, maar nou toch niet heel erg in de weg zittend.
Kipz0r | 26-03-15 | 16:15

Zou goed kunnen, doe ik daar ook altijd. Na de tunnel ligt links de afslag naar de nieuwe Westpoortweg. Dan ga ik niet voor 200 meter weer naar links om vervolgens weer die rijbanen over te steken. Gebeuren/gebeurden veel ongelukken bij deze tunnel. U ziet waarom.

FrankVeer | 26-03-15 | 16:46

Beide mogen van mij de pleuris krijgen. Blij dat ik alleen nog maar op de weg zit in in mijn vrije tijd. Verder alles met het OV of de fiets. Nooit gezeik op een lekke band of wat vertraging na maar zelfs daar kan ik om lachen. Ik laat mw overVecht lekker de auto meenemen. En DIE komt elke dag wel weer thuis met frustratie van malloten op de weg terwijl ik rustig achterover leun en nageniet van een mooie fietstocht.

overVecht | 26-03-15 | 16:46

De echte Stolwijker | 26-03-15 | 16:40
Alles staat netjes aangegeven met een bord F15. Moeilijk is dat toch niet ?

Nonkel Frituur | 26-03-15 | 16:46

plompzakker | 26-03-15 | 16:24
Goed idee om dan als een mongool en het risico te verhogen dat je jezelf dan dood rijdt inderdaad.
Geluksvogel | 26-03-15 | 16:34
Je dikt de boel behoorlijk aan. Als we onze medemens een beetje de ruimte gunnen om te leven en iets minder snel aangebrand zijn, zien we een stuk minder van dit soort acties. Dat geldt zowel voor de links plakkers als de rechts inhalers.

plompzakker | 26-03-15 | 16:45

Voordat je commentaar levert over "onnodig links rijden".... kijk even goed. Deze bestuurder zit op de uitvoegstrook, die in deze situatie aan de linker kant zit.

Nickname85 | 26-03-15 | 16:45

-weggejorist-

Binnenbaan | 26-03-15 | 16:45

Hoezo linksplakker? Hij moet links uitvoegen! Zijn hier echt zoveel mensen die dit niet snappen omdat ze alleen rondrijden op hun brommertje? man, man, man....

Fk2008 | 26-03-15 | 16:44

@peterdh | 26-03-15 | 16:27
Maar verderop, nadat ze de afslag al heeft gehad en ze invoegt op het volgende stukje asfalt, ligt er rechts een hele baan open, maar ze gaat toch weer meteen links rijden. Dat kan dan zijn om die auto voor haar in te halen, maar ook dan nog geen neiging om weer naar rechts te gaan.

Ageless | 26-03-15 | 16:44

blabla aangifte doen, en gelijk weer doorsteken naar de linkerbaan.

the_hammer | 26-03-15 | 16:43

Links voorgesorteerd en richting aangeven = rechts ingehaald worden, gaat hardstikke netjes dus :)
Maar goed, lekker negeren dat soort typjes, alsof een groot licht concert ook maar iets ten positieve aan de situatie bijdraagt.

prutser83 | 26-03-15 | 16:41

Nonkel Frituur | 26-03-15 | 16:30
Ook in België zijn meerdere uitvoegstroken naar links, heb ik geconstateerd tijdens reizen dat ik echt niet anders kon dan jullie "snelwegen" te nemen. Alleen wordt het daar niet duidelijk aangegeven. Maar dat is ook zinloos, want iedereen rijdt en slingert daar toch maar wat.

De echte Stolwijker | 26-03-15 | 16:40

@Bakito | 26-03-15 | 16:12
Jaarlijks gaan ongeveer 200.000 mensen dood aan het leven.

Godsammekraken | 26-03-15 | 16:40

Er zijn in dit land ook een hoop linksplakkers die dit soort agressie veroorzaken.

En dat komt weer door de overheid die automobilisten 80 km/h laten rijden op een SNELweg. Daar ga je niet beter van autorijden

roverheid | 26-03-15 | 16:39

@plompzakker | 26-03-15 | 16:24
Gezien het feit dat die gast gewoon de tijd neemt om ff keihard te remmen, lijkt me dat niet aannemelijk.
OsIrls | 26-03-15 | 16:26
Eens. Echter ging het erom dat men niet hoeft te oordelen of de haast van anderen wel of niet terecht is.

plompzakker | 26-03-15 | 16:38

Als totale eikel van deze week zou ik liever de piloot van het gecrashte toestel van GermainWings willen nomineren. Of beter, eikel van het decenium.

Gaz21 | 26-03-15 | 16:38

@Claude Jacque | 26-03-15 | 16:31
Al meerdere keren gezegd hier: als je daar de A5 op wilt moet je naar links uitvoegen. De borden boven de weg geven ook aan dat je daarvoor de linkerbaan moet aanhouden, dus het is gewoon correct.

Pierre Tombal | 26-03-15 | 16:37

irritant die mensen die blijven zeuren over links rijden. Die mensen hebben de eerdere reacties dus helemaal niet gelezen en dumpen zomaar iets. De vrouw in kwestie houdt zich aan de snelheid en rijdt daar omdat zij moet voorsorteren. Ja dat kan soms even 20 seconden duren. Alsof dat reden is om vol op je remmen te gaan staan op de linkerrijstrook.

Mokum Kosher | 26-03-15 | 16:37

Nonkel Frituur | 26-03-15 | 16:25
Zegt een Belg. Uit het land met de slechtste snelwegen van de westerse wereld en de meest autistische chauffeurs van de hele wereld. Bestuurder uit het filmpje houdt keurig links aan omdat er aan die kant een uitvoegstrook aankomt. Dat uw landgenoten op de Antwerpse Ring nou als gekken over 4 banen tegelijk slalommen, wil niet zeggen dat wij dat gebruik in de beschaafde wereld moeten overnemen.
.
Trouwens weer een hoog maar-gehalte in de reacties. "Ja, de Ford is fout, maar-maar-maar-maar..."
Niks maar. Fout of niet, expres vlak voor iemand remmen op de snelweg is "The God Particle" van de kettingbotsing, zoals op GS al eens terecht stond omschreven.

De echte Stolwijker | 26-03-15 | 16:36

plompzakker | 26-03-15 | 16:24
Goed idee om dan als een mongool en het risico te verhogen dat je jezelf dan dood rijdt inderdaad.

Geluksvogel | 26-03-15 | 16:34

Lol, de Fiesta naait ook een zwarte VW Polo die naar rechts wil en die hij er niet tussen laat. VW Polo is iets later thuis gekomen, omdat hij nu afslag Haarlem/Rotterdam moest nemen.

Boeriboerivogel | 26-03-15 | 16:33

Onnodig links rijden, altijd -heel veel.

Loser. En dan nog klagen ook dat iemand je rechts gaat inhalen.

HJDB | 26-03-15 | 16:32

Als je nou wat eerder naar rechts gaat gebeurt je dit niet.
Sjeez | 26-03-15 | 16:22
Het verschil is dat links blijven rijden irritant is, maar een remtest doen gevaarlijk kan zijn. Met kans op gewonden of doden ipv hogere bloeddrukken.

Ridocar | 26-03-15 | 16:31

Maar waarom rijd die dashcammert links?

Claude Jacque | 26-03-15 | 16:31

Neerlands wegen zitten vol met hufters. Vaak in Volvo's, Audi's, VW's en soms ook in kleine kuttelikkersauto's. Als ze van die mensen nu eens snel het rijbewijs zouden afnemen voor 10 jaar dan zou dat heel veel fileleed schelen.

Mokum Kosher | 26-03-15 | 16:30

FW Ta-183 Huckebein | 26-03-15 | 16:28
Links uitvoegen, zoiets onnozel kunnen ze ook alleen in Holland bedenken. Spaart dat geld uit aan extra wegen of zo ?

Nonkel Frituur | 26-03-15 | 16:30

@LonelyWanker | 26-03-15 | 16:16

Had die vrouw naar de rechterbaan gemoeten? En dan daarna over de vangrail richting Haarlem? Dit was namelijk de uitvoegstrook waar ze op reed.... Ze zat niet onnodig links.

peterdh | 26-03-15 | 16:30

Niks links plakken. Gewoon voorsorteren. En ALS het al links plakken was, dan nog dien je er NIET rechts voorbij te gaan. Gewoon achter linksrijder invoegen. Ja dat is hogere wiskunde hoor, NOT. Maar dit was hier dus niet eens het geval. Remmer verdient een gericht schot met het boordkanon.

De Canteclaer | 26-03-15 | 16:30

Heeft het zin om met zo'n filmpje naar de politie te stappen?
Volgens mij niet.
Die liggen voor het overgrote deel tussen de struiken in de berm elkaar af te rukken, terwijl ze foto's van passerende auto's maken.
Dus die hebben helemaal geen interesse om dit soort misdadig gedrag te bestraffen.

Ars Vivendi | 26-03-15 | 16:30

Haha lekker aangifte doen daar zit de politie op te wachten, deze meneer leeft schijnbaar in de ilusie dat de (verkeers)politie er is om de veiligheid te waarborgen.

Koelkastindekaas | 26-03-15 | 16:30

Wil deze maneuvre niet goedpraten, verre van dat zelfs, maar meneer de filmert heeft mijns inziens ook iets uit te leggen. De linker baan is om in te halen. Daarna ga je weer naar rechts. Deze filmert rijdt echter alleen maar links. Zelfs nadat hij links is afgeslagen zoekt hij wéér de linker rijbaan op en blijft daar maar doortuffen. Misschien een idee om deze filmert, die door zijn gedrag irritatie opwekt bij het overige verkeer (en daarmee dat overige verkeer ook indirect in gevaar brengt) volgende week uit te roepen tot lul van de week ?

Zeikkonijn | 26-03-15 | 16:29

Ga dan naar rechts als het kan.
Geen enkel excuus voor een brake check, maar toch, ophoeren van die linkerbaan als je klaar bent met inhalen.

fail | 26-03-15 | 16:28

Sjeez | 26-03-15 | 16:22

en als je had opgelet had je gezien dat als je naar de A5 wil je daar LINKS moet uitvoegen; een aangezien 100 daar de max is moet die köt-Ford gewoon rustig aandoen. Als je haast hebt moet je niet hard gaan rijden maar gewoon eerder vertrekken !

FW Ta-183 Huckebein | 26-03-15 | 16:28

@Tijs | 26-03-15 | 16:14

Klopt onnodig links blijven rijden is bloedirritant. Maar welgeteld 6 seconden (0:16 tot 0:21) links blijven rijden omdat je daarna de linkerbaan moet aanhouden is geenzinds onnodig. Bovendien reed ze gewoon normale snelheid. Zeker aangezien ze simpwelweg op een uitvoegstrook rijd.

In haar geval zou het nog irritanter zijn als ze ging zitten slalommen om die 2 seconden van baan te wisselen...

peterdh | 26-03-15 | 16:27

@plompzakker | 26-03-15 | 16:24
Gezien het feit dat die gast gewoon de tijd neemt om ff keihard te remmen, lijkt me dat niet aannemelijk.

OsIrls | 26-03-15 | 16:26

Agressief type inderdaad, maar links plakken wekt ook irritatie op. Steek ook eens de hand in eigen boezem, da's vaak heel heilzaam.

Dr.Dexter | 26-03-15 | 16:25

Zelf niet kunnen rijden en dan commentaar geven op anderen. Tja. Beetje te traag links blijven rijden zodat de anderen het op hun heupen krijgen en alsnog rechts voorbijsteken. Ik keur rechts inhalen niet goed maar de bestuurder met zijn hippe dashcam vraagt er gewoon om.

Nonkel Frituur | 26-03-15 | 16:25

Tja, normaal heb ik een schijthekel aan linksplakkers, maar deze bestuurder doet het prima, niet even naar rechts om dan direct weer naar links te moeten, keurig, geeft een veel rustiger verkeersbeeld. Die lul met die Ford kan er gewoon rechts langs, niks aan de hand, waarom die zich nou zo op zit te winden? Tenzij het natuurlijk een puberende medelander ies.

captainobvious | 26-03-15 | 16:25
-weggejorist-
Chrononielogisch | 26-03-15 | 16:24

@Kipz0r | 26-03-15 | 16:15
Ja, maar stel je toch eens voor dat je een minuutje later op de bestemming bent!
OsIrls | 26-03-15 | 16:21
Dat is echter niet aan jou om daarover te oordelen. Misschien ligt er wel iemand op sterven. Je weet het niet en hoeft het ook niet te weten.

plompzakker | 26-03-15 | 16:24

Kom op politie. Pak hem en stuur hem een dikke boete.

bashghost | 26-03-15 | 16:24

-weggejorist-

FredPretRaket | 26-03-15 | 16:24

Als je nou wat eerder naar rechts gaat gebeurt je dit niet.

Sjeez | 26-03-15 | 16:22

@Superjaapie | 26-03-15 | 16:13

Tenzij je dus zoals deze mevrouw links moet aanhouden bij de splitsing. Dan zit je helemaal goed op die 100 meter linkerbaan. Of zou je willen dat ze op die 100 meter gaat slalommen omdat er 1 gefrustreerde kut zo nodig met 105 ipv 103 erlangs moet....

peterdh | 26-03-15 | 16:22

@Kipz0r | 26-03-15 | 16:15
Ja, maar stel je toch eens voor dat je een minuutje later op de bestemming bent!

OsIrls | 26-03-15 | 16:21

Ooit zo'n type fiesta gereden. Bij gebrek aan pk's moest je de airco uitzetten als je iemand wilde inhalen.
Is dus wel knap dat hij deze oude baas weet in te halen met dat Amerikaanse schijthuis.

Meneert | 26-03-15 | 16:21

Levensgevaarlijk deze manoeuvres. Dikke boetes geven wanneer het overige verkeer in gevaar gebracht wordt. Het moet echter wel gezegd worden dat bestuurder van dashcam een zee aan ruimte rechts heeft waar ook een uitstekend wegdek ligt, zodat het overige verkeer (dat blijkbaar haast heeft) er weer langs kan. En niet zo belerend met je lichten flashen, maar lekker bij jezelf denken: sjongejongejonge wat een druktemaker.

plompzakker | 26-03-15 | 16:19

Remmentest niet ok, voor de rest heb ik nu al een hekel aan de linksklever...

RobdeNijscoman | 26-03-15 | 16:19

nah, remmen is zeer kut en gevaarlijk. Ford Fiasco rijden nog kutter. Maar het allerkutst is zo'n tenalady die je met 100 voorbij knart en dan met 90 kmh, 45 graden voor je, links blijft rijden.

superjan | 26-03-15 | 16:18

'Ga nou alsjeblieft weg met die gozer!'

Ars Vivendi | 26-03-15 | 16:18

En dan daarna ook nog links blijven rijden zodat die polo niet kan invoegen. Wat een totaal mongool.

Wise-n-Witty | 26-03-15 | 16:17

Misschien was hij onwel geworden en raakte zijn voet twee keer het rempedaal?

deepblue | 26-03-15 | 16:17

Lul.

L. Hannes | 26-03-15 | 16:16

@Tijs | 26-03-15 | 16:14 - Zekers, maar alleen als je er voorbij wilt. Als je er dan voorbij bent, dan wil je toch doorrijden i.p.v. remmen? Zo niet, waarom wou je er dan voorbij?

Ooit_huisregelneef | 26-03-15 | 16:16

Als zulke microeikels nou eens allemaal oprotten naar het kalifaat, dan hebben we hier weer minder files.

Suerte Piet | 26-03-15 | 16:16

Gelukkig dat ie even remde; zo konden we beter zijn nummerbord lezen.

hardhorendhert | 26-03-15 | 16:16

Zeker irritant, links blijven plakken, mens zit gewoon te slapen.
Rechts voorbij ok, maar dat remmen hoeft natuurlijk niet.

LonelyWanker | 26-03-15 | 16:16

Was cammer niet gewoon aan het voorsorteren om daar naar links te gaan? Beetje ouwe lul die zn tijd neemt, maar nou toch niet heel erg in de weg zittend.

Kipz0r | 26-03-15 | 16:15

Links voorsorteren is uitkijken geblazen. Autootjes achter je zijn misschien een paar seconden later op bestemming en dat is wtf!

tiswat | 26-03-15 | 16:15

Te lang onnodig links blijven rijden is ook irritant...

Tijs | 26-03-15 | 16:14

Altijd weer die kleingepiemolden.

Cuyahoga | 26-03-15 | 16:13

Niet dat ik dit goed praat, maar ruimte zat om even naar rechts te gaan zoals het hoort?

Superjaapie | 26-03-15 | 16:13

Tja aangifte heeft helaas geen zin, de enige die je daar mee hebt ben jezelf met de tijd die je er in stopt.

Altijdgriep | 26-03-15 | 16:13

Ik zal het nooit snappen. Ben je er eindelijk voorbij (OK, via rechts, maar soit) ga je op de rem trappen. De logica ontgaat mij.

Ooit_huisregelneef | 26-03-15 | 16:13

Figuren die dat doen verdien in mijn ogen een enkeltje naar 't kalifaat.

FenderXT | 26-03-15 | 16:12

Jaarlijks honderden doden en duizenden gewonden in het verkeer.

Automobilisme ies vrede.

Bakito | 26-03-15 | 16:12

Episch commentaar +1

Drs. Lampelul | 26-03-15 | 16:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken