Nederland zegt massaal bankrekeningen op
Tweets about ING opzeggen
Leuk administratief klusje voor het weekend. De rekening bij ING of ABN/AMRO opzeggen. Een soort van morele bank run zeg maar, met dank aan de tendentieuze berichtgeving door de CAO-slaven van Nieuwsuur. Die graaifukkers bij de Bank doen moeilijk over hypotheken en MKB-kredieten voor de starter/ondernemert. Maar wel dikke bonusii voor zichzelf regelen!!!1! en spaarrente beneden het nulpunt draaien. Of opzeggen helpt om die graaicultuur te stoppen weet natuurlijk niemand. Maar het lucht natuurlijk lekker op om even VPRO Tegenlicht uit te hangen. Ga snel naar ING.NL. Na de break de realtime ToedeledokieTracker van ABN/AMRO.
Tweets about abnamro opzeggen
Reaguursels
Inloggenwww.facebook.com/pages/Stop-abnamro-b...
Stop de arrogantie van ABNAMRO. Als we 100.000 likes hebben dan 1% inleveren voor de top, als we 1.000.000 likes hebben dan 10% eraf, etc. etc.
STOP ABNAMRO BONUS
Stop de arrogantie van ABNAMRO. Als we 100.000 likes hebben dan 1% inleveren voor de top, als we 1.000.000 likes hebben dan 10% eraf, etc. etc.
www.facebook.com/pages/Stop-abnamro-b...
De graaicultuur bij dit soort banken ben ik meer dan zat. Ik had een jaar geleden al het voornemen om over te stappen van ING naar ASN of Triodos. Afgelopen vrijdag heb ik voor ASN gekozen en alles wordt voor je geregeld dus super simpel en online te regelen.
En natuurlijk heeft het zin om over te stappen naar een andere bank, vooral als die qua werkwijze en filosofie beter bij je past. Banken hebben klanten nodig, rekeninghouders zijn klanten en ben nu dus weg bij ING.
Kijk ook eens op eerlijkebankwijzer.nl
De rabo is veel erger. Ze hebben geen aandeelhouders en houden alle winst zelf.
Svenska Handelsbanken
financieel.infonu.nl/diversen/80024-sv...
Goed de keus is aan jezelf of je je geld toevertrouwt aan een bank. Over het algemeen is het rendabel om te doen, want inflatie. De sok breidt zich niet uit.
Overigens werken deze mannen voor hun geld en sinds zij eigenaar zijn van hun bedrijf kunnen zij de regels naar hun willen aanpassen. Als je zelf een bedrijf zou hebben en je hebt er zelf teveel baat bij, zou je het dan leuk vinden als de overheid ingrijpt? Niet eens met de keus die zij maken? zoek een andere bank, haal je geld van de bank af of ga investeren.
Bitcoins dan maar?
@DerUnterMensch | 21-03-15 | 19:27
Je hebt gelijk en je kunt er wat aan doen. Leen je geld zelf direct uit aan een ondernemer die het kan gebruiken voor, zeg, 5% rente. Win-win
therealbraindump | 21-03-15 | 16:58
Heb de kluis al klaarstaan, leg hier nu het geld al in wat ik normaal naar m'n spaarrekening overstort
Helaas, helaas maar ING is de enige bank met betaalcodes via sms ipv zo'n raar ding
Vergeet de belastingdienst niet, die stelen 1,2%. Dus iedere rente van de banken onder de 1,2% is al negatieve rente.
Raak de banken waar ze winst maken. Ik heb aan mijn broertje 20.000 uitgeleend voor zijn hypotheek. Hij betaalt mij 3,4% rente. De bank krijgt niets, en zelfs met de 1,2% diefstal door de belastingdienst zit ik nog boven de inflatie.
Een ander alternatief is AEX-tracker kopen, omdat daar geen duurbetaalde adviseurs nodig zijn hebben die ultra-lage kosten en volg je exact de AEX. Kijk naar de 5-jaars grafiek en je ziet waarom je dat nu even niet moet doen, maar zodra de AEX weer wat lager staat instappen.
@Stormageddon: Dus als Volkert vd G of Geert W in een VW rijden koop jij ook geen VW meer? En als ze Heineken bier drinken, dan drink jij dat ook niet meer?
Herr Vorragend | 21-03-15 | 17:06
Ik heb zelf alles naar Triodos gemoved. Ik deel hun visie verder niet maar voor mijn zakelijke rekeningen wilde ze wel weten wat voor soort bedrijf ik had en hoe het met duurzaamheid gesteld was. Kijk dan sta je wel ergens voor en dat is te respecteren.
O ja, en vanmiddag nog vooral naar voetbal kijken, he, die verdienen een stuk minder dan bestuurders van een bank.
KarelMarks | 22-03-15 | 09:58
Nee, mij niet gezien. Er zijn wel leukere dingen te verzinnen dan naar een stel miljonairs te loeren die achter een bal eenrennen.
Ben overgestapt! Op ASN !!!1! Doodnormale bank die niet aan bonii mee doet en zelfs een beetje rente geeft over je rekening courant.
Tridodos kan ook maar is erg Rudolf Steiner.
Bankrekening opzeggen? Typisch iets voor tokkies en klagers. Lijkt me sterk dat ze iets kunnen opzeggen, zal wel eerder iets zijn van een andere liefhebber vinden om hun schuld te financieren.
O ja, en vanmiddag nog vooral naar voetbal kijken, he, die verdienen een stuk minder dan bestuurders van een bank.
Neem gewoon een goede bank, ASN of zo....
Het verachtelijk bankentuig zal van mijn geld geen gaten in de sneeuw zeiken. Spaargeld kun je ook omzetten in Krugerrands, MariaTheresiadaalders en baartjes goud.
Gewoon begraven onder de derde tegel naast de linkerhoek van de tuinkist.
Maar waarom sparen als er zoveel andere veel leukere manieren zijn om je geld te spenderen zoals het beliggen van willige wieven en alle andere vleselijke lusten die God/Allah of wat dies meer zij verboden heeft....
Toch nog één keer mijn vraag ik wil mijn spaargeld met net 4 nullen ook van de bank halen ,maar wil briefjes van 50 euro kan dat,?
@Graaf van Egmont | 21-03-15 | 18:11
2 loonzakjes waren dat, 1 voor het gewone weekloon om thuis af te geven, en 1 van het overwerk waar de vrijdagavond in de kroeg mee betaald werd
@necrosis | 21-03-15 | 17:17
De laatste belastingdeurwaarder aan mijn deur vond dat toevallig schijnbaar grappig om te melden toen hij een brief overhandigde: Dit is het enige abonnement dat je niet kunt opzeggen.....
@Bukkes | 21-03-15 | 16:43
Werkem jullie soms bij Triodos?
Ik krijg dit:
Deze mail is niet van Triodos Bank afkomstig. Wanneer u deze of een vergelijkbare e-mail heeft ontvangen, klik nergens op en verwijder het bericht uit uw inbox . Wanneer u toch op de link heeft geklikt, laat uw computer dan controleren op virussen en malware.
Vertrouw die bank niet, dan maar 0,000001% betalen op mn spaargeld
@Arnold9638 | 21-03-15 | 16:46
Triodus?? Wat is dat dan? Ik vind alleen maar een failliet gegaan kinderopvang orgaan bij Triodus
@Linnenkast | 21-03-15 | 17:50
Ken ik jou niet onder een andere nick?
necrosis | 21-03-15 | 18:08
Onmogelijk *proest*
www.youtube.com/watch?v=yPIvqJsCOSo
superlutser | 22-03-15 | 00:53
"Communisme slaat overal toe. "
Het is regering Bush geweest die na het omvallen Lehman niet dachten pech gehad maar riepen dat er een crisis was en dat iedereen moest lappen om de ruif te vullen. Resultaat; de mensen met veel geld werden geholpen. De mensen zonder geld raakten hun baan kwijt en draaien voor de troep op. Bush was niet echt een communist. Zullen we maar zeggen.
Zelfverrijkers schandelijke figuren,ik wens ze even wat toe...
Tijd voor een ander financieel systeem.
In de jaren 90 zijn ze aan het opblazen geweest, en wat waren we er blij mee.
Nu komt de rekening in de vorm van een crisis.
En is er iets geleerd?
In de bankensector wel.
Ja, de mensen pikken alles wat je ze flikt. (zie tegenlicht).
Er zit een virus in het banksysteem. De medewerkers gaan dingen doen die niet gezond zijn voor de samenleving, bloedzuigers. So much voor een 'vrije markt-altijd beter voor iedereen'. Niet altijd dus.
Het financiele systeem werkt niet meer voor de mensen en de mensheid maar andersom. Mensen die werken in die sector maken wel geld maar dragen niet bij aan de reele economie. Rente en schuldeneconomie begint een vertragende ballast te worden voor de hele wereld.
Zelfs de banken hebben baat bij een verandering. Gelukkig komen er her en der nieuwe ideeen op.
Niks nieuws hoor, dit roepen rechts- en links-progressief al een jaar of 40. Blijkbaar is dit het begin van het rechtse-hippie-Aquarius-tijdperk of zoiets.
Banken moeten terug naar hun functie: de reele economie mogelijk maken.
Meer. Niet.
Communisme slaat overal toe. Bedrijven maken winst. Afspraken zijn gemaakt met de regering. Overheid heeft miljoenen overgehouden (miljarden qua rente) aan de staatslening aan ING. ABN is miljarden aan verloren. Waarom mag een bedrijf zelf niet bepalen met de aandeelhouders hoe en wat? Schijnheilig gedoe. Gaan de gewone menschen hier ook eisen dat ze net zoveel verdienen als het globale gemiddelde?
Salarissen gaan feitelijk omlaag na de verhoging (echt), aangezien directies aandelen ipv vroegere opties kregen. Belang is er dus dat het op termijn goed gaat en niet op expiratiedatum alleen. Maar ja, een ton, wow, wtf gaat het over bij miljarden bedrijven. Over Shell met een veelvoud hoor je niemand, want ja geen staatssteun enzo. Die lui in Griekenland, die miljarden achteroverdrukken is kennelijk niet erg.
Triodos faciliteert weer op hun beurt AFA, die een terroristische organisatie blijkt te zijn omdat zij woningen en auto's PVV-kandidaten besmeuren met verf.
M.a.w. er blijft geen bank meer over die zuiver is.
Simpele zielen die nu hun rekening opzeggen en mogelijk een bankrun veroorzaken waardoor de belastingbetaler uiteindelijk nog een x de knip moet trekken om de bank te redden.
Twee jaar terug een huis gekocht, maar voordat dat mogelijk was moest eerst het laatste beetje van een PL (275,-) ingelost worden. Met een stapeltje cash dus naar het dichtstbijzijnde kanteurrr van $n$-bank te Sneek. Uitgelegd dat ik geld kwam brengen en waarom, was niet mogelijk. Gevraagd of het mogelijk was om geld te komen halen, was ook niet mogelijk. Dan maar gevraagd of ze me kon vertellen waarom ze daar dan zat, was ook niet mogelijk...
-
Diensverlenende sector...
@Boris die Sauertopf | 21-03-15 | 17:28
Is geen grote bank en kan dus zo omvallen als er wat gebeurd. Dat is ook het probleem. Kleine banken zijn te gevoelig voor de marktwerking. En omdat ze klein zijn zal de overheid ze ook niet redden als ze omvallen.
Het hele financiële systeem moet op de schop. We moeten eerst maar eens onder de vleugels vandaan komen van Wall Street, en samen gaan werken met de BRICS landen. We leven momenteel onder het juk van een financiële oligarchie, de rug waarvan moet worden gebroken.
@rara
hehehehe
Progresievelng | 21-0-15 | 20:50
Helemaal mee eens. Wat een gezeur over dat salaris. Mijn schoonouders hebben daar ook een handje van, maar gaan wel doodleuk boodschappen doen bij de Aldi. Niet door hebbende dat de familie Albrecht miljarden bezit en zijn personeel honds behandeld. Verschil moet er zijn. Dat moet ook om mensen te motiveren om iets te bereiken. Studeren en hard werken moet dan ook beloond worden.
saidnowomanever | 21-03-15 | 22:20
@mezelf huichelaars
Spaarrekening afgelopen week leeg gehaald. Grootste deel inderdaad in huis verstopt en rekening opgezegd. Tis dat op de betaalrekening loon gestort word en vaste lasten geïncasseerd worden en dat het feitelijk weinig uit maakt bij welk clubje huigelaars je dat laat gebeuren maar anders was die ook pleitte geweest. Toen ze van de bank vroegen waarom ik de spaarrekening kwijt wilde ze netjes maar onomwonden vertelde dat ik hun gegraai over mijn geld meer dan zat ben. Dat hun organisatie en bijbehorende structuur een onderdeel zijn van alles wat er mis is in dit land ondanks dat u als balie dame daar dan ook weer weinig aan kan doen.
mokkokhe | 21-03-15 | 20:44
Ja, dat verkondig ook al lang maar het helpt niet want ze blijven zitten alsof ze met 2 componenten superlijm zijn vastgeplakt.
En zo werkt dat Haagse circuit (ons kent ons) eigenlijk ook.
Helaas slikt de meerderheid van het NL volk dit. Jammer.
Zit al jaren bij de Deutsche Bank: kan je als Nederlander gewoon een rekening openen,en met de Ibannrs gaat geldverkeer net zo makkelijk. je moet er alleen wel in persoon naartoe voor het openen ivm identiteitscontrole.
Had ik maar gestudeerd, dan had ik tenminste een echte goede dief kunnen worden.
Veel succes met het overstappen zou ik zo zeggen, trek daar een paar weken voor uit, gaat niet lukken in een weekendje.
Waar moet je ook alweer een bankrek. hebben als je een hypo hebt, sta je een paar euro rood, sta je er lekker bij bij BKR, automatische afschrijvingen ff overzetten,. open krediet, persoonlijke lening, verzekeringen etc.etc.
Dat is he mooie voor de banken, zelden stapt er iemand over, als je er zit dan zit je er, levenslang.
Vandaar dat ze boven op de studenten zitten, nieuwe aanwas, levenslang.
Heb niet veel,maar haal het er ook af kan iemand mij vertellen of ik dat dan ook in briefjes van 50 kan opvragen .
Banks vs. Humanity
Ik ga binnenkort toch maar bankieren bij ASN. Het is een geitenwollensokkenclub maar daar heb ik toch minder moeite mee dan die schaterlachende Zalm en zijn kornuiten bij de bank waar ik nu nog zit.
Volgens nieuwe wetgeving (al in een tiental westerse landen van kracht) ben je tegenwoordig geen spaarder meer maar een "unsecured creditor". Wat zoveel betekent dat als de bank failliet gaat, je achter in de rij staat om je geld terug te krijgen.
@deanderendraaien.
er werken circa 800 Nederlandse bankiers, 278 Ned. juridische adviseurs in de Londonse city. In NY werken circa 650 Nederlands in de financiële sector. Vermogensbeheer in Ned. Is op doodlopend pad.
Robeco is verkocht aan Japanners en ook zij merken dat het makkelijker is om talent naar het UK te halen, dan anders om. Er wordt 1.4 triljard pensioenvermogen beheerd, maar niet langer door Nederlandsers. er zijn ook geen buitenlandse toppers die ook maar overwegen naar Nederland te kopen om een goed rendement neer te zetten voor gepensioneerden. Overigens kan je gewoon door hard werken, slim kiezen carierre maken in de financiële sector. laat je kids econometrie of andere beta wetenschap studeren in plaats van alpha richtingen. Waar ik woon hebben ze liever bankiers als buurman dan een XTC dealer, of hennepkweker dat is naast de producten van ASML nog het enige exportproduct dat Nederland heeft. overigens verdient de CEO van ASML circa 5 miljoen per jaar. zet je Volkswagen maar aan de kant, want de CEO van Vollswagen verdient circa 16 miljoen per jaar
@Topperke | 21-03-15 | 20:03
Ik wel, de maat is vol, smerige ING en die ABN. Volgende week verhuis ik naar een regio-bank, alleen al die gore bek van Gerrit Zalm was voor mij voldoende... Liegen staat bij de VVD in een hoog vaandel en ze geloven er zelf ook nog in, dit kabinet had allang weg moeten zijn. We worden gegijzeld verdomme
@ZZP-er | 21-03-15 | 20:21
Tja... Van oudsher super betrouwbaar, maar in de jaren '90 ook geïnfiltreerd door de vastgoedmaffia en gered met belastinggeld. Ik zit er (nog) wel bij. Het was ooit een heel klantvriendenlijke bank, je kon alle transacties doen aan het loket, aar tegenwoordig zijn de filialen gewoon folderwinkeltjes. Ik weet het dus ook niet meer. Ik heb nog een (spaar)rekeningetje off-shore bij de Bank of Scotland (en nee, das niet dezelfde als de corrupte RBS), maar da's voor betaalverkeer in NL ook niet handig. Ik weet het echt niet. Ik wil eigenlijk gewoon de oude postbank terug. (zie ook @18:19)
@Stormageddon | 21-03-15 | 18:41
Oh. Dat wist ik niet.
*bedroefd zucht*
Stormageddon | 21-03-15 | 20:15
Lijkt me ook niet erg fris, nee. Nou dan maar SNS ?
@DerUnterMensch | 21-03-15 | 19:27
Dan maar in de oude sok. Helaas komen de gelukszoekers het dan massaal bij je vandaan halen en mag je je niet bewapenen om je eigen bezit te verdedigen ter compensatie van de laffe politie. Linksom of rechtsom, je bent gewoon de sjaak. Is het niet door de belastingdienst, dan wel door de overheid, danwel door gelukszoekers.
In NL ben je pas veilig als je niets hebt en je handje omhoog houdt.
@ZZP-er | 21-03-15 | 19:44
ASN is de bank van de groene khmer. Zij financiert de milieuhipsters die de wereld overvliegen om milieuconferenties bij te wonen en ons te verbieden om te vliegen. Het zou me niet verbazen als Volkert vd G. bij de ASN bankier(t)(de). Je moet er maar bij willen zitten.
Ik niet.
www.dagelijksestandaard.nl/2010/09/gre...
Begrijp het niet. Als ik moet betalen voor een dienst dan kijk ik toch wat die dienst mij oplevert. Kost het meer dan dat het opbrengt dan ben je eruit. Kortom als een bank mij laat betalen voor een dienst, meer dan dat de dienst mij oplevert, dan heb ik die dienst niet meer nodig. En stop dus ermee. Kortom: ik haal mn geld op. Snap geen drol van dit systeem.
@Aloys8233 | 21-03-15 | 19:48
Ja natuurlijk kan dat. En je schuld wordt direct kwijtgescholden.
Lulkoek. Nog geen 10 procent van wat daar staat zegt echt de rekening op.
Naar een andere banken stappen heeft alleen op korte termijn zin. Op lange termijn gaat de rente bij alle banken in de min.
Reden? Draghi met zijn bazoeka. De ECB die staatsobligaties gaat opkopen ter waarde van een onuitsprekelijk bedrag. Gevolg: massale speculatie, d.w.z. frontrunning the ECB. Gevolg: verder opblazen van de obligatie zeepbel, dalende rente. Een kleine elite die steenrijk wordt in obligaties (risicovrije winsten, dankzij Draghi en de ECB). Daarna de ineenstorting van de aandelenmarkt. Deflatie over de hele linie. Het geld verdwijnt in het zwarte gat van de speculatie in obligaties. De rente blijft dalen en dalen.
Er zijn ook kleine bankjes.
Kun je een bankrekeningnummer ook opzeggen als je rood staat?
Stormageddon | 21-03-15 | 19:22
En ASN bank dan?
Stormageddon | 21-03-15 | 19:22
Dan heb je dat weer, bedankt !
Weet je een betere?
Anders ga ik elke maand mijn resterend saldo gewoon opzuipen in de kroeg. Dan heb ik er nog wat plezier van.
Oproepen tot een bank run is NIET strafbaar. Opa-opstellen was dat van plan maar ja dementie en vergeten...
Maar een bankrek is noodzakelijk dus...
Je moet juist je rekening op (bijna) nul zetten. Dat kost de bank geld. Endan wel naar een ander gaan natuurlijk. De meesten zijn net als je eerste bank. Dus kies wel een betere. Bijvoorbeeld die enkele die rente geeft op je betaalrekening.
Cynische Narcist | 21-03-15 | 19:36 en graaien die minder? komt het niet van topsalarissen door de klant uit te knijpen, dan komt het wel door subsidies of andere constructies
Dan ga je naar de concurrent, DeMaurice.
wat een kneuzenkermis. stoer je bankrekening opzeggen, en dan? zelf geld bewaren in je oude sok? nee domweg bij de volgende groep graaiers een rekening openen
Men moet juist meer over het eigen geld gaan, en geld moet meer feitelijke waarde hebben (een soort goud-standaard).
@DerUnterMensch | 21-03-15 | 19:27
Maar dan geschikt voor internet, bitcoins dus.
Hier ook vandaag van Rabobank overgestapt naar SNS Bank. Bij Rabobank kreeg ik privé en zakelijk respectievelijk nog maar 0,9% en 0,5% rente. Ook de bankkosten lijken elk kwartaal hoger te worden. Voor mijn zakelijke rekening waar max. zo'n 40 transacties per maand op plaats vinden, betaal ik inmiddels zo'n 50 à 60 euro per kwartaal. Haal ik met rente over 40K op jaarbasis niet meer er uit...
Ach, die jongens doen gewoon alles voor wat aanzien en geld is macht is vrouwen.
Dames voor u is een schone taak weggelegd, start de wereldvrede: let eens wat minder op mans portemonnee en status en let eens wat meer op karakter. Zoniet, niet zeiken, dan zal er een niets ontziende strijd blijven woeden om zoveel mogelijk geld en aanzien te verzamelen.
@giovanni erkelens | 21-03-15 | 16:32
Even buiten het feit dat jou opmerking nergens op gebaseerd lijkt te zijn toont het hele spaarsysteem toch ook wel het faillissement van ons economisch systeem aan.
Hou ik mijn gent thuis dan steeds de overheid / financiële instellingen toch mijn geld door inflatie te maken. Het maken van inflatie is niets anders dan pure diefstal, maar wel diefstal dat actief wordt uitgevoerd, 2% op jaarbasis is in EU gewoon beleid.
Dan zegt men vaak maar op de bank krijg je toch rente, alleen betaal je dan weer zo veel dat het veel minder op levert, niets oplevert of momenteel zelfs geld kost. Dan heb ik nog wel eens een hersenloos figuur de opmerking horen maken en terecht dat je er niets op verdient.. al die mensen die denken geld te moeten kunnen verdienen zonder er iets voor te doen. Maar je doet er niets niets voor, je leent het uit en dus loop je er risico voor. Dat is precies de reden waarom je geld eigenlijk al helemaal niet op een bank hoort te hoeven zetten. Nog buiten het feit dat je daarmee ook de overheid te veel macht over jou geld geeft.
Wat ons op nog een nieuw punt brengt. Als ik mijn geld op de bank zet mag IK toch zeker zelf bepalen hoeveel rente ik ervoor vraag, en niet een of andere kloothommel waar ik geen flikker mee te maken heb? De rente die ik moet betalen hoort gewoon een inkomstenpercentage te zijn, niet meer niet minder.
Maar zolang de financiële sector en het economische blijft werken zoals het werkt blijft het een tiefesbende. En nee zo'n nog linkser systeem is al helemaal niet de oplossing. Men moet juist meer over het eigen geld gaan, en geld moet meer feitelijke waarde hebben (een soort goud-standaard).
Graaien graaien graaien....
Maar geen nood, dit zijn de laatste stuiptrekken van de op rente gebaseerde fiat geld. Geld dat bijna niets meer waard is, enkel dankzij de wettelijke verplichting kan je er nog iets voor kopen.
De toekomst ligt inderdaad bij cryptocurrencies zoals Bitcoin. OF Bitcoin het betaalmiddel wordt is niet met zekerheid te zeggen (is nog wel de grootste), maar die techniek (Bitcoin protocol) zal banken overbodig maken, maar ook: aandelenbeurzen, notarissen, makelaars, etc etc.
@ZZP-er | 21-03-15 | 19:14
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/03/...
@gnork | 21-03-15 | 17:13
Kan ook niet, de bitcoin CEO is dood, al 20x :-)
Het loonzakje is afgeschaft omdat de mannen vroeger hun loon in de kroeg opzopen. Soms stond de kroeg zelfs op het terrein van de fabriek. En als ze nog wat overhielden dan was de kans groot dat ze hun loonzakje verloren terwijl ze stomdronken naar huis zwalkten.
Om die reden kreeg mijn vader in de jaren 60tig een Postbank rekening die zijn werkgever voor al zijn werknemers had aangevraagd. En mijn moeder beheerde die Postbank rekening. Sommige van zijn collega's zijn toen in de problemen gekomen want die hadden thuis altijd verteld dat ze veel minder verdienden.
In die tijd kwam de huisbaas ook wekelijks langs om de huur op te halen. Dat zie ik nu niet meer gebeuren, dan zou ie per dag meerdere malen beroofd worden.
Nee, we kunnen niet meer zonder de banken en dat weten de banken maar al te goed. En door al die bankenfusies heb je nog maar zo weinig spelers over dat je eigenlijk geen keuze hebt.
Hans Hillen.
Ja, de Rabobank is al even erg als de rest. Waarschijnlijk naaien ze elkaar op tijdens de feestjes waar ze over hun salarissen kunnen opscheppen.
Ons kent ons. En de politiek kijkt de andere kant op.
Jaloezie is ook zeker iets dat speelt telkens als je men weer hoort over de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, en zeuren over topinkomens. Van mij mag iemand een ongelimiteerd bedrag verdienen. Maar het feit dat men bij deze sector er juist veel harder op zit laat al zien dat het hier ook niet puur daarmee te maken heeft. Anders was het hier net zoals op die andere plaatsen.
Deze sector heeft simpelweg bewezen dat al die zogenaamd deskundige met hoge inkomens totaal niet deskundig waren, hebben de boel laten instorten en zijn er vaak persoonlijk alleen maar beter van geworden terwijl de getroffenen nog eens extra werden getroffen doordat ze mochten betalen om deze sector weer overeind te helpen. Het huidige economische systeem dat gebaseerd is op nep geld en voor schulden, waarbij aandelen meer over koersen gaan dan over dergelijke waarden dat systeem werkt gewoon niet meer en daar moet wat aan gebeuren. De zogenaamd deskundige (die medeverantwoordelijk zijn voor het in elkaar storten van deze sector) willen daar echter niets van weten.
Hans Hillen | 21-03-15 | 18:36
Kijk bij de TRIODOS bank.
Eurotokkie | 21-03-15 | 19:04
Je moet wel ergens een betaalrekening hebben, en je moet ook af en toe rood kunnen staan toch?
Heb ik ook vaak, dat ik te weinig saldo heb en rood sta. Maar dan moet ik plotseling wel belachelijk veel rente betalen. Dat dan weer wel.
*voeren
Ook hier geldt weer: de overheid is het probleem, NIET DE OPLOSSING. Dat er geen echte vrije markt is, waarbij u en ik morgen een munteenheid en een bank kunnen beginnen, dat is het probleem. Niet nog meer regulatie die toch niet helpt, maar wel bakken met afgeperst belastinggeld kost om in te voren en na te laten leven.
Een bankrun is net waar ze op zitten te wachten. Iedereen zijn geld opnemen in cash en dan in de oude sok of onder het matras. Kun je je de chaos voorstellen als er dan besloten wordt om het cash geld af te gaan schaffen ?
Ik meende al eerder ergens te lezen dat Zweden dit in 2020 in wil gaan voeren.
@eerstneukendanpraten | 21-03-15 | 19:00
Handig gepareerd, dat moet ik je nageven.....
*gaat kachel nog eens flink opstoken*
Volgende verkiezingen , stemmen vanaf 23 en uithuis wonend.
Is kijken hoe er dan gestemd word.
Najaa iedereen weet het eigenlijk al.
En waarom heb je een bank nodig alles gaat bijna digitaal , je kunt het dus zelf beheren .
Ik heb geen bank nodig die op mijn centjes past dit doe ik zelf wel.
@ZZP-er | 21-03-15 | 18:54
Ik verdien ook 1,2 miljoen, maar ik krijg het niet van mijn werkgever!
En wat betreft banken, steeds meer bankfilialen worden gesloten wegens niet rendabel, de grotere filialen worden elk half jaar verbouwd met als resultaat steeds minder balies en steeds minder service.
De banken gaan er vanuit dat steeds meer klanten alles regelen via internetbankieren.
Waarom verdienen die gladde jongens en meisjes steeds meer voor steeds minder inspanningen?
Voor een lullige overschrijving hoef ik niet eens meer aan te kloppen bij mijn bank.....
@Eurotokkie | 21-03-15 | 18:57
Haha, daar ben je niet uniek in, de meeste mensen houden van geld dat niet beweegt.
Andere mensen verdienen daar weer op.
Misschien is het hopen op een slimmerik uit Silicon Valley die iets compleet nieuws bedenkt en ook de financiële wereld vernieuwt. Basisdiensten zoals geld overmaken met internetbankieren, een app, betalen met iDEAL en pin is allemaal prima, maar op hoger niveau zijn banken nog steeds kut.
Reacties in de trant van: 'dan zeg ik mijn rekening op' halen niet veel uit, als je bedenkt dat klanten de afgelopen jaren al meer dan genoeg redenen hebben gehad om hun rekening al op te zeggen. Daarnaast zit er weinig verschil in het aanbod. Ik kan me niet voorstellen dat reaguurders die normaal afgeven op windmolens etc. nu geloven in een Triodos-achtig bedrijf.
Verder wordt er vaak alleen primair gereageerd. Als je bedenkt dat de staat er met de staatssteun aan ING er zelfs op vooruit is gegaan. De politiek reageert ook zo, terwijl die zelf lagere salarissen en bonussen hadden kunnen afdwingen in 2008 als ze het echt zo belangrijk hadden gevonden.
necrosis | 21-03-15 | 18:55
Komt niet "im Frage" want de buren moeten ook nog wat te zien hebben.
Wat moet je nu dan betalen als je een hypotheek bij een bank neemt?
Tubantia83 | 21-03-15 | 18:48
Ach, jij werkt bij de bank dus.
Voordat IBAN kwam kom je je rekeningnummer nog meenemen naar een andere bank. Nu helaas dus niet meer.
Ik heb nog wat geld in het vriesvak en daar blijft het voorlopig .
Bij Rabo dacht ik altijd aan kleinschalige plaatselijke banken met normalen mensen en een bestuur uit de plaatselijke ondernemers.
Nou die mythe is nu dus wel stukgeslagen.
Rabo: 1,2 miljoen gemiddeld voor de bestuurders.
Ik word letterlijk misselijk van D66 stemmers.
Het woord meelopers moet bijna vanuit deze partij bedacht zijn.
En nu???
Staan we gvd allemaal voor de slachtbank.
Thxs achterlijk klootjes volk.
@eerstneukendanpraten | 21-03-15 | 18:40
Hoe zit het met die ondergrondse 'parkeerdecks'?
Jawel: grinnik ende grijns.....
De bestuurders van de Rabobank verdienen gemiddeld 1,2 miljoen! Godzalmeliefhebben, want het zijn er nogal wat.
Nou dat wordt dus TRIODOS !
Zou de spermabank een optie zijn ?
Geld storten? Welk geld?
Sparen? Wat is dat?
De dotcom-crisis heeft mijn geld al in rook op doen gaan, het ziet er naar uit dat de huidige negatieve rente nog meer mensen naar een toch al op luchtkastelen gestoelde aandelenmarkt trekken zal, met een volgende bubble tot gevolg.
Wat doen de grondstoffen eigenlijk?
Ik betaal meer aan de belasting dan dat ik aan rente krijg.
Wat de CEO van mijn bank verdient weet ik niet maar dat ga ik opzoeken en zonodig ga ik naar een andere bank.
Verder denk ik de de Triodos bank een integere bank is, met een normale directeur en een goed sociaal en groen beleid.
Ik ga daar naar toe verhuizen met mijn spaarrekening en betaalrekening.
TRIODOS BANK dus.
Banken in Nederland kunnen nu eenmaal makkelijker geld van de markt halen dan door spaargeld van klanten te innen. Het spaargeld van de klanten moet worden geïnvesteerd in kortlopende beleggingen die nauwelijks rendement opleveren; voor het stallen van geld bij andere banken betalen de banken zelf al rente. Dat lees ik echter nergens in de media. Zoals wel vaker, wordt alles eenzijdig belicht. De klant is de grote dupe.
Vraag mij ook niet waarom, maar zolang het voor een bank geld zal kosten om een grote hoeveelheid liquide middelen te bezitten, zal de rente niet meer richting 5% gaan. Dan massaal je geld halen van de ING of ABN Amro-rekeningen halen is wel het stomste wat je kunt doen. Als maar een van onze banken in problemen komt, moeten de overige banken het oplossen. En dan klapt de heleboel in elkaar. Dus als je wilt dat de antikapitalisten en andere geitenwollensokkendragers de tijd van hun leven gaan krijgen, vooral je spaargeld weghalen bij de banken. Maar dan straks niet gaan zitten zeiken dat je geen nieuwe auto meer kunt kopen of de kinderen niet meer naar de crèche kunnen.
Als ze geen rente meer betalen over spaargeld mogen ze het ook niet meer inzetten om leningen te verstrekken. Maar ik ben bang dat het bankensysteem zich aan het voorbereiden is op de nieuwe tijd die komen gaat. De EU is al aardig ver met het ontwaarden van geld en het afpakken van bezit. De banken zullen alles doen vanuit eigen vermogen en machtiger zijn dan ooit. De moeder der alle nachtmerries.
@nemoj me jebat | 21-03-15 | 18:38
Welja.... de antroposofische bank met een voorliefde voor de islam. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/03/...
Waarom inruilen? Ik heb een flinke oprijlaan, daar passen met gemak meerdere auto's op.
De vraag is niet zo veer hoeveel te verdienen maar wat ze ervoor doen, welke risico's ze er persoonlijk voor lopen (van dat laatste weten we dat dat onterecht nihil is), hoe goed ze zijn, hoe ze op ze op die plaats terecht komen enz. Ik betwijfel zelf vaak aan hun kwaliteiten maar verder is het moeilijk te beoordelen.
@Hans Hillen | 21-03-15 | 18:36
Mijn tip: Triodos.
Ik ben al weg bij ABN sinds de 26 miljoen van Rijkman. Nu bij Rabo, maar die is ook kut. Welke bank is nog oké? Graag tips.
@eerstneukendanpraten | 21-03-15 | 18:29
Voor zoveel geld zou ik zo'n niet-praktische raceauto inruilen voor een Volvo T5-R.
Genoeg ruimte voor je poen, en je vrouw kan ook nog mee.
Igor Putkin | 21-03-15 | 18:14
Als ze die 27 miljoen in coupures van 50 euro uittellen dan lukt het waarschijnlijk nog net want dat weegt ongeveer 496,35 kg. Qua volume wordt het echter wel een probleem...
@deraderendraaien | 21-03-15 | 18:14
Linkse werkgevers?
Werkgevers zijn doorgaans mensen die geld verdienen, niet gratis weggeven.
Die laatsten noemen we doorgaans politici.....
@Van Duyvenbode | 21-03-15 | 16:45
Het volk gelooft dat gelet op de verkiezingsuitslag.
@Mr. Style | 21-03-15 | 16:38
Het enige wat ze verdienen is een flinke schop onder hun reet!
Het probleem is: er is geen alternatief meer voor dat roofbouw plegende tuig. Vroeger kon je voor normale bankdiensten tenminste nog terecht bij de coöperatieve Boerenleenbank, maar dat coöperatieve is er allang vanaf bij de Rabo. Of je kon als gewone arrebeier (lees: loonslaaf) terecht bij de Bonds- en Nutspaarbanken van de vakbond, maar die heeft zich ook al door de vastgoedmaffia en het graaikapitaal laten inpakken om door de staat te moeten worden gered. En die zogenaamde idealistische banken (ASN, Triodos) zijn ook al problematisch door hun openlijke sympathie voor en financiering van milieuterroristen en islamitische kolonisten. Dus waar moet je heen met je klandizie?
90% van de bancaire diensten is gewoon betalingsverkeer. Salaris ontvangen, rekeningen betalen en boodschappen doen. Voor de overgrote meerderheid van de mensen is dat wat ze willen van een bank. Daar had je dus ooit de Postcheque en Girodienst (Postbank) voor. Functioneerde prima. Maakte verder geen winst, maar dat hoefde ook niet. Het was kostendekkend en dat was goed genoeg. Vakbondsleden konden bij de bondsspaarbank terecht en middenstanders die een lopende rekening courant wilden met een coulante kredietverlening van een bank die het MKB begreep konden naar de NMB. Die dacht met je mee. Boeren hadden hun eigen specifieke financieringsstructuren en konden een beroep doen op de Coöperatieve Boerenleenbank en waren dan ook meteen lid met stemrecht: klant en bestuurder.
Eigenlijk was de bancaire wereld tot de jaren '80 heerlijk kneuterig en transparant. Ik ben zelden reactionair, maar zoals de bancaire sector toen was: daar moeten we naar terug. Geen piramidespelende, roofbouw plegende en speculerende casinobanken meer, die "too big to fail" zijn en dus bij problemen altijd een graai in de belastingpot kunnen doen. Dat moet niemand willen. Hoe moeilijk kan het zijn?
En verder vind ik dat "Too big to fail" nonsens is. Niets is "Too big to fail". Bij volgende crisis veroorzaakt door die megalomane bullshitters moet de staat dat zooitje gewoon laten imploderen. Daar wordt een crisis niet minder crisis van, misschien zelfs wel meer, maar dan kunnen ze na een paar jaar niet gewoon op de oude voet verder zoals nu.
Gelukkig bankier ik niet bij die graaiers.
Wel bij de Rabo.
Daar is het helaas niet veel anders alleen komt het niet in de publiciteit.
Als de overheid wat aan de bankenkartel wil doen evenals aan de achterlijke topsalarissen waardoor de helft van Nederland vanuit de bijstand voor nop te werk wordt gesteld, dan moet de overheid ervoor zorgen dat je de bankrekeningnummer kunt meenemen naar een andere bank net zoals je telefoonnummer.
Maar ja, de bankenlobby is uiterst sterk want anders was de hele teringbende allang gevallen.
Oproep bankrun = illegaal, oftewel, enige optie tot winst/verandering. KNAB, Triodos, etc. kom maar door.
@Cuyahoga | 21-03-15 | 16:36
Geef een man een Centrale Bank en hij kan heel Noord-Europa beroven.
.
@Papa Legba | 21-03-15 | 16:36
Hahahaha :)
@necrosis | 21-03-15 | 17:54
Nee hoor ik ben er getuige van geweest dat de argwaan van de linkse weggevers controle wilde krijgen over het werkvolk dat de poet moest gaan dokken voor hun linkse hobbyclub die ze sociale dienst gingen noemen.En werd het giraal bankieren gestaag ingevoerd,zodat het voor de belastingdienst makkelijker was de aanslagen te verzenden.
Kopen op afbetaling met roodstand werd toen zelfs mogelijk, waar banken hun profijt uit konden trekken.
Dit in tegenstelling tot het loonzakje,waar je niet zomaar uit kon blijven plukken.. sparen voor je spullen was het enige dat je kon als je geen goed onderpand had om een lening van de bank te krijgen.
eerstneukendanpraten | 21-03-15 | 16:43
Roflol!!!!
Paste het wel in je Lamborghini?
@LangeTijdGeleden | 21-03-15 | 17:35
Geen enkele bank is te vertrouwen aangezien geen enkele bank meer dan een bepaald percentage van uitstaande tegoeden in kas hoeft te hebben.
Als iedereen een 'bankrun' doet, gaat elke bank failliet!
*gaat oude sokken verkopen*
necrosis | 21-03-15 | 18:04
Ja en volgens mij was het een soort scheurvel kettingpapier. Soort exelsheet avant la lettre wat je gewoon in strookjes kon scheuren.
Serieus. Als ze met negatieve spaarrente aankomen, zeg ik het vertrouwen in de maatschappij voorgoed op. Het enige wat dan overblijft: GOLD AND GUNS./
Dostranamus | 21-03-15 | 17:59
Vanmorgen nog bij Action gezien.... blagen die een bedrag van 2,10 betalen met kaart. ACHTERLIJK!
Ik haal elke maand een bedrag bij de bank, en maandag stop ik een deel daarvan in mijn portemonnee. Als het donderdags op is... dan is het op. Kan ik me gaan bedenken aan welke onzin ik het heb uitgegeven. Een meer dan uitstekende methode je uitgaven in de gaten te houden. Je zien het Dostranamus... ik deed al mee. Lezers... volg ons!!
Boris die Sauertopf | 21-03-15 | 17:59
Kan ook iets te maken hebben met de verscherpte banktransactieregels na 9/11 of de Wet Verdachte Transacties. Toen ik geld van het ING (ja) naar de Credit Agricole overmaaakte, vroegen ze me ook al wat de bedoeling was. Toen ik zei dat het voor de aanschaf van een huis was, was het goed.
@Linnenkast | 21-03-15 | 17:50
Ken ik jou niet onder een andere nick?
Met loonzakje naar buiten alwaar het groepje lichtgetintiers al klaar staat om 100% belasting van uw centen te innen.
@Pieter V | 21-03-15 | 17:44
Dan mag de overheid wel een paar extra rijbanen aan de A12 gaan toevoegen, want dan ga zelfs ik (randstedeling) mijn spullen in Duitsland kopen!
Dostranamus | 21-03-15 | 17:59
Goed idee.
Linnenkast | 21-03-15 | 17:59
Als ik ze had liggen, stapte ik meteen in. Echt waar.
Bedenk wel, dat die bankiers doen wat ze wettelijk mogen !! (Alles is bij wet reeds goed gevonden door tweede Kamer en regering.)
De bankiers regeren feitelijk. Zij maken het geld zelf en roven het, net als de belastingdienst terug van de belastingbetaler. Waarom brandde Frankfurt deze week? Daarom!!
@Graaf van Egmont | 21-03-15 | 17:56
Ken jij ze nog, dat vreemde papier dat net niet doorzichtig was?
En inderdaad, geen afrondingen, gewoon tot op de cent nauwkeurig!
Het enige alternatief is bunq bank ? Hippe bank ...? Paar maanden geleden gestart met veel bombarie en nu oorverdovend stil.... ben benieuwd wie daar achter zit overigens. Debunq zal het wel worden.
@zeg maar jansen | 21-03-15 | 17:41
Dan heb je ook negatieve aftrek op je belastingen!
*gnehehe*
Maar wat spreken we nu af?
Nemen we al ons geld op en stoppen we het in een oude sok of laten we het nog even staan?
Als tussenoplossing kunnen we ook het volgende doen; als ons loon gestort wordt op de rekening nemen we onmiddelijk 500.- op. (sokkengeld)
Is niet al te veel maar als honderdduizenden dat doen zal het wel te denken geven.
En dat iedere maand.
Cash betalen wordt het helemaal in 2015.
Doe mee.
@Graaf van Egmont | 21-03-15 | 17:46
Denk dat het te maken heeft met dat je niet meer woonachtig bent op het adres, wat bij hun in het systeem staat. Althans dat is bij mij zo (nog steeds overigens), met jouw verhuizing naar Frankrijk, kan ik mij indenken dat dat mogelijk bij jou ook zo is. Dat er dan bij het doorspelen van gegevens aan de belastingdienst ergens 'n lampje gaat branden, dat terwijl het bedrag op de rekening, helaas, toch echt ruim onder de 20k ligt.
Dat ze dat dan niet gewoon even eerlijk zeggen, i.p.v. de klant proberen om te kopen met 'n cadeaubon.
Linnenkast | 21-03-15 | 17:50
Ben jij wel betrouwbaar als je zo dom bezig kunt zijn?
Graaf van Egmont
Uiterst betrouwbaar, interesse?
Ik heb een schurfthekel aan bankiers. Het zijn mensen die in materiële zin niets bijdragen. Het zijn geen artsen, geen ingenieurs, geen uitvinders, geen ondernemers. Ze bouwen geen huizen, ze redden geen levens, en als ze de baas waren over technologische innovatie dan waren we nog steeds jagers en verzamelaars met stenen vuistbijlen. Het zijn mensen die niets bijdragen en profiteren van het werk van anderen.
En toch zijn het de rijkste mensen van ons land. Het zijn van een leugenachtige profiteur die met andermans geld sjoemelt wordt in ons land beloond met een levensstandaard waar zelfs chirurgen, uitzonderlijk goede ingenieurs en topadvocaten niet aan komen. En daar zit ook een deel van de rot in onze samenleving: men wordt beloond voor corruptie en nepotisme, niet voor vooruitgang en innovatie. De top van onze samenleving bestaat steeds meer uit dieven die ver van de rest van ons leven, ver van het voetvolk. Mensen die hun kinderen naar aparte scholen sturen, in dorpen wonen waar kasten van huizen aan wegen zonder stoep en achter hoge muren of heggen staan, en in hun eigen 'echo chamber' leven waar dat soort gedrag volstrekt acceptabel is.
Kutvolk.
Ik dacht even dat dit topic ging over de plannen van Nederlandse banken om negatieve rente in te voeren, waarbij je betaalt omdat je je spaargeld aan de bank in bewaring hebt gegeven. Met dat geld waarmee de banken overigens wel gewoon zullen blijven speculeren en investeren. Twee keer vangen dus binnenkort, over onze ruggen.
Het topic had ook kunnen gaan over het geld dat momenteel uit het niets wordt bijgedrukt ten behoeve van Oekraïne, en waarvan geen enkele burger iets gaat zien.
Het topic had ook kunnen gaan over ons belastinggeld wat naar Griekenland is gegaan, waar geen enkele Griekse burger iets van heeft gezien, en wat ze met rente moeten terugbetalen, zodat het vervolgens rechtstreeks doorgesluisd zal worden naar Oekraïne, voor de arme burgers aldaar. Oh nee, herstel, voor investeringen in wapens. En waar dus geen enkele Nederlandse belastingbetaler ooit iets terug gaat zien.
Het topic had ook kunnen gaan over de beknibbeling op ons bij elkaar gewerkt pensioengeld, en de investeringen door banken van dat geld in wapens.
Maar het gaat dus gewoon weer over bonussen. Schokkend hoor.
necrosis | 21-03-15 | 17:54
Prachtige tijd. Loonzakje met bankbiljetten en mnten tot op de cent nauwkeurig. En dan dat pielerige smalle loonstrookje erbij. En niks flappentap. Gewoon weg met cash op zak.
@deraderendraaien | 21-03-15 | 17:37
Jij bent te jong om het 'ouderwetsche loonzakje' te kunnen herkennen.
*verwacht edit: slijmbal*
Linnenkast | 21-03-15 | 17:50
Ben jij wel betrouwbaar als je zo dom bezig kunt zijn?
@youwish | 21-03-15 | 17:41
60 euro per jaar voor 'n betaalrekening, dan moet je wel echt totaal geschift omdat te doen.
De bijna 25 bij de Rabobank is al knetterduur, daarbij wordt de service die je erbij krijgt met de dag minder, maar jaarlijks wel weer 10 procent duurder maken.
Willem van Rood | 21-03-15 | 17:41
Toch zei zalm voor de camera dat de loonsverhoging in overleg met de aandeelhouders was geschied en dat die het hadden goedgekeurd. Als grootaandeelhouder heeft Dijs het gewoon zelf goedgekeurd.
*visioenen krijgt van Wim Kok*
Ik heb een hypotheek in het buitenland, 8,9% per jaar, terug te betalen in 10 jaar, nu nog 7,5 jaar. Het stikt hier van de triple modaal verdieners, iemand geïnteresseerd in 4%? 15 jaar looptijd. Graag reacties! Gaat maar om 2 ton.
heeft echt wel zin hoor, Triodos bank zou een mooi alternatief zijn die niet beleggen in wapens e.d. maar geen idee of zij ook goede internet bank producten/diensten hebben want internet bankieren bij ABN is prima, maar triodos is tenminste geen graaiersbank
Bankier al jaren niet meer bij ING of ABNAMRO. Destijds opgezegd wegens loonmatiging personeel en uitkering bonus aan het management.
Overgestapt naar de Triodos. Prima bank. Aanrader ook. Soms wat zweverig, maar ze hebben het in ieder geval niet zo hoog in hun bol.
Boris die Sauertopf | 21-03-15 | 17:38
Had hetzelfde met SNS. Huis verkocht en hypotheek afgelost, naar 0033 vertrokken en toen begon het gezeik: of ik langs wilde komen met mijn paspoort. De rekening die ik bij hen had was niet meer dan een nummer. Er stond geen flikker op. Tot drie keer toe bleven ze aan mijn kop zeuren. Waarom weet ik nog steeds niet.
@Herr Zimmermann | 21-03-15 | 17:06
Daar hebben de criminelen van onze roverheid een hele simpele oplossing voor: BTW naar 28%!
Een moreel dilemma en een negatieve rente is alleen een probleem wanneer je geen kapitaal hebt, als je daarover wil nadenken ben je armoedig.
Het is niet anders.
LangeTijdGeleden | 21-03-15 | 17:35 De betrouwbaarste bank is nog altijd de lederen bank. Met een frame van beukenhout.
Niet om het een of ander, maar hoe zitten de mensen met een spaar hypotheek ?
haha, moeten die nu extra geld gaan betalen, bovenop de rente, omdat ze een SPAAR-hypotheek hebben ?
*gniffelt zachtjes om al die domme mensen*
Ik hoop dat de hypotheekrente ook negatief gaat worden.
Ook een goed alternatief is KNAB.
@Muxje | 21-03-15 | 16:35
De staat is nog steeds grootaandeelhouder van ABN-AMRO maar ook daar zegt Dijsselbloem over dat hij niets kan/durft te doen aan dat gegraai.
Kortom, de politiek is al net zo corrupt als die bankiers.
Sterker nog, de bankiers bezitten de politiek.
Ik zit bij SNS en dat bevalt me prima, al staat SNS er niet bepaald goed voor door wat er in het verleden is gebeurd, maar nu ze genationaliseerd zijn, heb ik er toch meer vertrouwen in dan bij ING, ABN AMRO of Rabobank. ASN is best redelijk, maar dat is ook een dochteronderneming van SNS.
Ik zal niets zeggen over Zionisten.
@Godsammekraken | 21-03-15 | 17:09
Ik doe mee.
@Progresievelng | 21-03-15 | 17:22
Welke bankiers zijn er na Onno Ruding vertrokken dan?
@ODF | 21-03-15 | 16:53
Moest mij opeens uit het niets gaan legitimeren bij de SNS, met de dreiging dat anders mijn rekening zou worden opgeheven. En ik zou een bol.com cadeaubon krijgen, uhm vrij verdacht natuurlijk allemaal. Netjes gevraagd waarom dat precies nodig was, nu 1,5 jaar later moet ik nog antwoord krijgen en mijn rekening bestaat nog altijd.
Snap het echt niet dat ze bij SNS bank zo met hun (ex?)klanten omgaan.
benken is natuurlijk bànken
Het lastige is dat alleen ING ABN en Rabo een Ideal betaalkoppeling bieden.
Lekker allemaal de rekening opzeggen en terug naar het loonzakje,kijken of de banken dan misschien een beetje pijn gaan voelen als werkgever het nut gaan inzien van een ouderwetse salarisadministratie waarmee die door voorgenomen loonkostendaling meer voordeel hebben als het betaalde gemak dat de bank nu biedt.Ik zeg doen!
1 Banken zullen hun nutsfunctie weer moeten erkennen.
2 Het zal weer een beetje werkgelegenheid scheppen.
3 Werkgevers en werknemers worden niet meer geplukt voor afgedwongen verplichte dienstverlening door banken.
4 Banken bobo's gaan maar misschien echt eens wat doen voor hun salaris.
Voelbaar opstappen kan op een paar manieren.
idd de optie zwitserleven oid
of de optie alles naar een ander bank.
of alles van de rekening en bewaren in een huurkluis bij de bank.. geen negatieve rente en mooier .. is het meer dan 1 ton dan is het bovenliggende direct ook veilig mocht de bank omvallen.. immers cash in handen in een kluisje.
of versneld aflossen geeft rentevoordeel en het bankvermogen zakt.
of neem een buitenlandse bank in Europa die veel meer rente geeft // en die zijn er zat hoor en via internet is alles te regelen.
succes.
Mensen, mensen toch.
We weten toch allemaal dat de banken gerund worden door psychopaten die alleen maar aan hun eigen gewin denken.
Heb je er een klein bedragje opstaan kun je overwegen om het thuis in een oude sok te stoppen.
En anders kun je hier eens kijken ; www.spaarinformatie.nl/
Scheelt niet al te veel maar alle beetjes helpen èn het is een onmiskenbaar signaal aan de benkenmaffia.
En na meer dan een uur nog steeds geen toedeledokie meter te zien.
saintinel | 21-03-15 | 17:29 | | Reageer+ | 0
Zie het idd. Staat niets van op hun eigen site.
Nou dan blijf ik maar bij ABN ofzeau.
De banken laten je graag gaan momenteel. Ze kunnen miljarden lenen van de ECB tegen 0 rente! De gewone sterveling cq.rekeninghouder is alleen maar een last voor hen. Ze verdienen ruim aan hypotheken en leningen aan grote bedrijven wereldwijd. Ze lachen ons uit. Er moet weer een gewone Postspaarbank, maar dan van de overheid, komen.
Triodos verstrekt rekeningen aan louche Islamitische instellingen. ING en ABN hebben schandalige bestuurders die de hele crisis veroorzaakt hebben en het nog steeds indirect faciliteren. RABO heeft meerdere schandalen op hun naam staan dus wie weet wat ze volgende keer flikken...
WELKE BANK IS ER NOG BETROUWBAAR?
@Godsammekraken | 21-03-15 | 16:41
Ik heb net e.e.a. in gang gezet bij de SNS-bank om al mijn ING rekeningen daar onder te brengen. Meer dan uitstekend geholpen aan de telefoon en even hier naar het filiaal om de persoonsgegevens te verifiëren. Donderdag middag gebeld, vrijdag naar het filiaal hier, en vandaag, zaterdag dus, is mijn spaarrekening al een feit. Komende week wordt de rest geregeld.
Het overzetten van een bankrekening is tegenwoordig net zo makkelijk als van energieleverancier wisselen. Dat geldt voor alle banken want dezelfde procedure. Dat de oplichters van RABO moeilijk doen voldoet volledig aan het te verwachten patroon van die criminelen.
Citaat
"Met frisse tegenzin blijf ik dus "trouw" aan ING en ABN."
Einde citaat
U bent een onverbeterlijke masochist.
Probeer eens zo min mogelijk met banken te doen, leen geld van elkaar, familie en vrienden neem het risico. Maar dat doen we niet. rente aftrek, belasting voordeel, blah blah blah.
we doen er allemaal aan mee. Dus nu niet janken mensen.
miko | 21-03-15 | 17:01
Nu de rente bijna op de 0 lijn staat , leen ik al geld uit aan Familie en overige , de banken kunnen dood vallen allemaal oplichters en graaiers , laatst nog gebeld door zo'n achterlijke voor update verzekeringen ik heb ze verteld hoe ik er over dacht kreeg direct een e-mail van het gesprek waar ze niet van gediend waren ik ben helemaal klaar met elk geld verslindende organisatie en dat laat ik ze weten ook !!
@Weeraanmelden | 21-03-15 | 17:05
U weet kennelijk niet dat die bank van Aegon is. De grootmeesters van wiens hand onder andere woekerpolissen en aandelenlease-constructies kwamen. Zij zullen u dankbaar zijn voor uw bijdrage aan de bonussen.
@Progresievelng | 21-03-15 | 17:22
Heb jij je comment ingeklopt op een Iphone?
*tenen spalken doet*
@Herr Vorragend | 21-03-15 | 17:23
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/03/...
@giovanni erkelens | 21-03-15 | 16:32
Als je nog 'n spaarreking hebt bij de Rabobank, dan ben je echt knettergek.
Leaseplanbank.nl, bijna de helft meer rente, te openen in twee klikken.
Wat grappig is, rente krijg je maandelijks bijgeschreven.
Eenvoudig opgelost. Cash. En hoe meer mensen cash gaan gebruiken hoe sneller banken op hun knieën gaan. Alsmede de overheid.
Dit is een degelijke bank zonder fratsen
www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90286847/...
@Archy Bunker (16:39): ik doe iedere maand een bankrun, anders kom ik niet rond.
Het effect van een bankrun is nu al te laat m.b.t. de belastingdienst over 2014.Op lange duur zal alleen effect op grootbanken als ING,RABO en ABN-Amro gelden.Maar ja,wie kan het volhouden op lange duur ? Alleen de grootbanken in het kielzog van de ECB dus.Er is slechts een verandering mogelijk door grootscheeps wantrouwen kweken zoals in Engeland.Daar heeft men alle vertrouwen in banken doen varen en dreigen constant met procedures,zolang vermogen strekt.Kortom,de Nederlander moet ook elke connectie met een bank beperken als zijnde zelf-verrijkende maffia.Gedenk alleen maar alle verhalen over woekerpolissen,want die kloppen ALTIJD.
Sowieso hebben de banken wereldwijd al veel te veel macht.
McPhart | 21-03-15 | 17:07 | | Reageer+ | 0
Heb net alle maatschappelijke projecten opgezocht. zie link.
Zie wel dat christelijke genootschappen o.a. in het Midden Oosten gesteund worden. Verder zie ik geen financiering van moskeeën e.d.. Die laatste worden overigens ruim gefinancierd door S. Arabië, Turkije etc dus waarom zouden ze geld nodig hebben van die zweverige kufars.
www.triodos.nl/nl/over-triodos-bank/m...
Bij abn kan ik me kritiek voorstellen, die bank is in staatshanden. Bij alle andere banken is de kritiek bullshit.
Banken moeten strenger zijn met krediet, Zodat jan met de uitkering geen huis meer kan kopen a 2 ton. Dat Is trouwens door de regelgever bepaald. Idem zou ik als bank geen krediet verstrekken aan iedere middenatander die een uniek concept heeft (en dus binnenjaar omvalt).
De discussie toont aan dat Nederland een financiEel kalitfaat aan het worden is. Nul inhoud, en ja veel bamkiers zijn inmiddels vertrokken naar buitenland. er zijn te weinig interessante bedrijven over om mee te bankieren. Ook de pensioenfOndsen kunnen geen euro zelf meer beleggen. Als uitbesteed aan het VK. als ajax nootjes betaald, dan mogen de toeschouwers geen Barcelona verwachten.
@welatenheterbijzitte | 21-03-15 | 16:37
Verlieslatende betaalrekeningen?
Alleen al dat statement bewijst dat de banken volstrekt incompetente directies hebben die met opzet de boel manipuleren en belazeren.
Dat gelooft alleen een volslagen idioot natuurlijk.
Het is ook heel makkelijk even een paar posten verschuiven en het verlies op de betaalrekeningen is daar.
Mateloze incompetentie is weer voor de aandeelhouders verdoezeld.
De IT-infrastructuur is voor 90% toch nodig, met of zonder particuliere klanten.
Dus die 10% IT-kosten levert verlies op?
De data-invoer wordt immers door de gebruikers zelf gedaan.
En die helpdesks kosten wat mankracht maar als ze alle incompetente klojo's daar op straat flikkeren kunnen ze met de helft van de kosten uit. Dat nog helemaal los van het feit dat die helpdesks nodig zijn om de enorme dagelijkse blunders van de bank weer ongedaan te maken. De zogenaamde "cost of failure" dus. Ik neem aan dat voor de "cost of failure" geen account nummer hebben.
En ja, er moeten ook nog wat periodieke betalingen worden afgehandeld waarvan het meeste onder het IT-budget vallen en een paar nachtelijke batch runs is alles wat er voor nodig is. Ook hiervoor wordt de input door de klanten gedaan.
Dan nog de geldautomaten. U weet wel die machines waardoor het aantal bankmedewerkers is gedecimeerd.
Gratis geld krijgen van de ECB en enorme kosten aan de klanten berekenen om wat cijfertjes te bewerken en je business model niet rond kunnen krijgen? Incompetente klootzakken dus.
Wedden dat die grootgraaiende hufters niet eens een bedrijf in de echte economie kunnen runnen? Een Jumbo bijvoorbeeld? Of een autofabrikant. Tuurlijk niet, hun enige focus is geld jatten en klanten zijn alleen maar lastig. Dat ligt bij bedrijven in de echte economie toch even anders.
Flikker toch op pathetische leugenaars.
Jullie produceren helemaal NIETS, behalve gebakken lucht en monopoly geld.
Jullie zijn de grootste criminelen die er rond lopen al eeuwen lang maar het is nog nooit zo erg geweest als nu.
Zelfs als ze bankdirecteuren aan een lantaarnpaal ophangen snappen ze het nog niet.
Wanneer worden die banken-kartels nu eens echt aangepakt?
En als laatste het argument dat ze anders naar het buitenland gaan vertrekken.
Laat het even weten als het gaat gebeuren en ik trommel 10.000 belazerde Nederlanders op om jullie op Schiphol uit te zwaaien en een feestje te vieren, compleet met toeters en bellen. GS draait daar zijn hand niet voor om.
Geen buitenlandse bank die derde garnituur Nederlandse bankiers wil hebben, nog niet voor de helft van wat ze hier kunnen graaien, dus dat uitzwaaien en het daarbij behorende feestje laat nog even op zich wachten.
Rabobank en negatieve rente= ik ben weg voor altijd! als is het maar een dag!
-weggejorist-
@Ron_Paul | 21-03-15 | 17:16
Je krijgt op de GeenStijl echt geen rente op de gescoorde plusjes....
Je abonnement bij de belastingdienst opzeggen, DAT is pas zinvol!
Wat voor browser moet je hebben om plusjes en minnetjes te zien? IE ofzo?
Wel opvallend: Geen Stijl reaguurders, die over het algemeen rechts Nederland vertegenwoordigen en het terecht niet zo hebben op links Nederland stappen over naar de meest linkse banken van Nederland, ASN en Triodos; waar zijn de principes, of zijn ze toch niet zo rechts als ze zich voordoen ?
Waarom maken mensen zich niet net zo kwaad om voetballers die 20x zoveel als bankiers verdienen en daar véél en véél minder voor doen?
Rasputnik | 21-03-15 | 17:04
Precies. Verder zijn we allemaal onderdeel van het kapitalitische geheel. Het is onmogelijk om bij iedere aankoop te checken of dat bedrijf "eerlijk" is. Succes met je bank opzeggingen, maar wel tanken bij de Shell omdat je anders je Air Miles misloopt.
Mijn motto: geld moet rollen!
Banken ooit voor mensen, nu de grootste vijand van de mensen.
De hersenloze | 21-03-15 | 16:35
They set us up the bonus!
De CEO van bitcoin heeft gelukkig geen 20% salarisverhoging gekregen.
@miko | 21-03-15 | 17:02
Jij krijgt gelijk strafkorting op je rente, je weet waarom....
@ Godsammekraken
Zelfde Filiaal en dezelfde ervaring.
Een afspraak maken om een rekening te openen vond ik lachwekkend. Dat het pas 2 weken later mogelijk was onbegrijpelijk. Ik heb het daar bij gelaten. Maar abnamro gaat nu ook aan mij een klant verliezen. Arrogantie ten top, die jongens hangen als semi ambtenaar de gevierde jongen uit. Een vrij risicoloze job hoort een salaris te hebben dat daarbij past; met name als je daarbij met andermans geld mag gokken.
@Bokito ergo sum | 21-03-15 | 17:03
Door de monetaire financiering van de ECB ontstaan er allerlei bubbles, dat de AEX door de 500 grens is gegaan heeft meer te maken met het beleid van Draghi dan met ontwikkelingen in de reële economie. En je kunt er van uitgaan dat deze bubbles een keer gaan leeglopen. En dan is het extra zuur dat burgers hun spaargeld hebben ingezet op de beurs en dat deze vervolgens crasht.
Ik zeg mijn hypotheek op bij ING, zal ze leren.
@Bakito | 21-03-15 | 16:37
Dat trieste gemin tegen jou ook als het een keer wel steekhoudend is moest maar eens afgelopen zijn. Vanaf nu krijg je plusjes van me (waar gepast uiteraard).
@Weeraanmelden: KNAB is 100% dochter Aegon, dus met de bonus van 8 ton, naast basissalaris van 8 ton, voor de AEGON topman over 2014 heb je dus minder problemen ?
Bokito ergo sum | 21-03-15 | 17:03
Als IK het zou doen, zouden mijn spaarcentjes na een jaar verdampt zijn.
Zalm, dat is 1 van de landverraders die nooit bestraft is.
@miko 17:01: Juist. Het QE-programma van de ECB is er op gericht om kapitaal in de banken te pompen, dus kapitaal van ons hebben ze niet nodig. Overigens blijken de banken nog steeds uiterst terughoudend in het uitlenen van geld.
Nee, Triodos is lekker...
Die financieren haathutten in Nederland. Dan toch liever mijn spaarcentjes bij autochtone graaierts.
Je moet er maar zin in hebben om je rekening op te zeggen. Ik pak nog een pint.
Bakito | 21-03-15 | 16:37 | | Reageer+ | -2
Ja zit net op de site van Triodos te koekeloeren, blijkt dat je er inmiddels ook zakelijke rekeningen kunt openen. Zij voeren dat hele traject voor je uit. Nadeel is alleen dat je allemaal nieuwe banknummers krijgt en dat ik 2 deposito's moet laten staan bij ABN. Maar weggaan bij ABN doe ik deze keer echt.
Ik vraag mij af of onze beste regering sedert WOII zich wel realiseert wat dit betekent. Als alle mensen hun bankrekening op zeggen, en hun spaartegoeden in de oude sok stoppen, wie controleert dan het begin en eindsaldo van het belastingjaar? Dit opent de weg naar grootschalige belasting ontduiking. Wie wil mij vertellen hoeveel spaargeld ik heb. Als de burger dan ook nog stopt met die belachelijke betaling per kaart, dan valt er dus niets meer te controleren door de fiscus. Als bedrijven dan het ouderwetse loonzakje weer introduceren, dan ben ik er heilig van overtuigd dat wij burgers er uiteindelijk op vooruit gaan. De fiscus is aan het einde de grote verliezer. SUPER !!
J.Homan2419 | 21-03-15 | 17:01
Mijn geld bij ASN laat ik beleggen in de wapenindustrie. En toch is mijn spaarrente weer naar beneden gegaan. Iets klopt er dus niet. Of ik zit natuurlijk rente in te leveren voor de mensen die voor windturbines gaan.
Al vorig jaar overgestapt. Naar KNAB.
Glimlach elke keer als ik inlog en ze hebben weer positief nieuws gepost.
En dan heb ik nog niet eens over het saldo :)
Waarom maken mensen zich niet net zo kwaad om voetballers die 20x zoveel als bankiers verdienen en daar véél en véél minder voor doen?
Met een slimme beleggingsadviseur pak je zo 13%, niet altijd natuurlijk maar meestal wel.
@necrosis | 21-03-15 | 16:55
De Necrosis Foundation Trust.
DNFT, klinkt lekker.
Beter moven dan niets doen, ook al is die hele sector zo verziekt dat enkel zeer radicale therapie nog werkt. (Massa ontslag topbankiers)
Het zweedse HandelsBanken zou best eens alternatief kunnen zijn. Zijn ook hier NL gevestigd.
@Papa Legba fantastisch...
ik ken mensen die aan ING of ABN-AMRO gestorven zijn
Negatieve rente op de simpele particuliere spaarrekening; geloof je het zelf? Maakt de structurele salarisverhoging niet minder schofterig. Vooral omdat de mensen die het werk doen al jaren geen stuiver erbij krijgen.
Op zich zijn Triodos en ASN wel vrijwel bonusvrije banken, wat natuurlijk één pré is, maar het nadeel is weer dat ze vanuit hun ideële doelstellingen vooral links Nederland subsidiëren met goedkope kredieten van jouw spaargeld en bovendien ook verantwoordelijk zijn voor de financiering van al die landschap bedervende mega windturbines, ook als de plaatselijke bevolking mordicus tegen is !
Spaarders kosten de banken alleen maar geld vanwege de negatieve rente. Met deze actie worden de banken enorm geholpen.... Ongetwijfeld krijgen een stel bankiers hierdoor een extra dikke bonus.
De ABN Amro is een staatsbank.
Vallen die lui dan niet onder de Bakellende norm?
Ach ja, rekening opzeggen. Welke? De courant en spaarrekeningen? die hebben ze helemaal niet nodig.
Vroegah gebruikte ze het geld van de spaarrekeningen om uit te lenen dat hoeven ze nu niet meer aangezien de staat ze genoeg geeft.
Maak je geld zwart en neem minder schuld. degene die nu schreeuwen over de bonussen hebben ze mogelijk gemaakt door met twee salarissen maximaal te lenen.
Probeer eens zo min mogelijk met banken te doen, leen geld van elkaar, familie en vrienden neem het risico. Maar dat doen we niet. rente aftrek, belasting voordeel, blah blah blah.
we doen er allemaal aan mee. Dus nu niet janken mensen.
Vergeet niet om je aandelen ING te verkopen als je die hebt, want die zullen wel flink dalen in waarde na een bankrun.
Ik zit nog vast aan een deposito rekening, maar als die periode voorbij is, denk ik ook aan Triodos.
De hele bancaire sector heeft dezelfde 'cultuur', overstappen is dus totaal zinloos.
Ik heb mensen zien sterven met een bankrekening bij de ABN.
Papa Legba | 21-03-15 | 16:36
ROFLOL, is de Tweede Slaapkamer niets voor u?
Als bank kan je natuurlijk ook tegen de ECB zeggen, ik heb al jullie gratis geld niet nodig. Ik heb al genoeg van de spaarders.
Of is dit te naïef gedacht van de Graaf.
Wanneer de spaarrente negatief zou worden beëindig ik mijn spaarrekening bij de Rabobank en koop ik een kluis. En wanneer Nederlandse spaarders dit collectief doen ben ik benieuwd hoe de Nederlandse fiscus en de Nederlandse banken hierop zullen reageren. Wiebes kan dan in ieder geval fluiten naar zijn fictieve rendement van 4% en ik kan mij zo voorstellen dat de bankbestuurders dan ook heel wat uit te leggen hebben. En dit allemaal om deze Euro in stand te houden..
je kan ook eens beginnen met je verzekeringen e.d. op te zeggen bij die banken, want daar verdienen ze ook lekker aan.
Wel even gewacht tot na de verkiezingen, het klootjesvolk is er weer ingetrapt!!
gaan ze bij de ing nog ooit dividend uitkeren?!!
Ik begin gewoon mijn eigen bank!
Dat gaat echt niet helpen. Ze hebben op dit moment geen spaargeld nodig. Kijk maar naar de rentetarieven.
@giovanni erkelens
Inderdaad ik ben erg benieuwd wat mijn variabele rente hypotheek gaat doen als de 3 maands euribor straks wellicht negatief gaat worden.
Als ik een rekening bij ING of ABN had was die zeker opgeheven nu. Maar ik zit bij een andere staatsbank genaamd SNS.
Dus dan gaat Gerrit Z. (eigenlijk had hij een zwart balkje voor zijn ogen moeten hebben) van 750.000,-- naar 9 ton per jaar? En dan moet hij er nog bijklussen als travestiet ook..
Zalm is gewoon een lul, mede verantwoordelijk voor de bankencrisis en nu dit weer. Maar al die andere bestuurders van andere banken zijn ook lullen....... De grootste lul is natuurlijk onze minister van financiën die dit laat gebeuren onder het mom van 'contract is contract'.
Die kwast van een kamerlid die gister bij Pauw zat moest wel als een betrapte kleuter toegeven dat ie zelf ook ingestemd heeft toen de Kamer dit onderwerp behandelde. En dan achteraf verongelijkt doen,de amateurs hebben tegen de bankiers altijd het nakijken.
@Godsammekraken 16:41: Bekend verhaal. Zelfde verhaal bij mijn aanvraag voor een (zakelijke) hypotheek trouwens: "Tja, als u al uw bankzaken bij ons onderbrengt, dan misschien, ja". Na even doorvragen bedoelde ze daar dus mee: al mijn prive- en zakelijke rekeningen, én de hypotheek op mijn woonhuis. Niet goed bij hun hoofd...
@Van Duyvenbode | 21-03-15 | 16:45
Wat we nu doen is proberen uit de crisis te komen met dezelfde middelen die ons de crisis in hielpen. Quantitative Easing, ordinair geldscheppen, heeft ervoor gezorgd dat het geld bij de banken tegen de plinten opklotst. Vandaar die negatieve rente. Ze willen niet nog meer! Ook de opgepompte beurs is er een gevolg van. Ondertussen is het in de echte economie nog altijd winter.
Is de salarisverhoging van de directie de reden van deze actie? Zo ja, dan kom je terecht waar de directie nog meer verdient. Niet echt een manier om een punt te maken, zeg maar.
Goed idee, zal het eens overwegen.
Na gedreig met negatieve rente meteen mijn Rabobank internet 'sparen' (nu 0,9%) opgezegd ten bate van Zwitserleven (nu 1,6%).
Is de salarisverhoging van de directie de reden van deze actie? Zo ja, dan kom je terecht waar de directie nog meer verdient. Niet echt een manier om een punt te maken, zeg maar.
Vorig jaar mijn rekening bij ING al opgezegd en een rekening bij de Triodus bank geopend. Als je gebruik maakt van de overstapservice heb je er eigenlijk geen omkijken naar. Als het volk nu niet voor zichzelf gaat zorgen, dan is het eerdaags echt te laat!
ABNAMRO = Fortis, en dus wil ik daar al jarenlang niks mee te maken hebben.
En al helemaal niet sinds die smerige zakkenvuller Zalm daar zit.
En, idioot Zalm: In tegenstelling tot wat jij denkt, valt verloren vertrouwen van klanten niet terug te winnen..
ArthurAlkmaar | 21-03-15 | 16:39
ABNAMRO = Fortis? Waar ben jij de laatste zes jaar geweest?
Als je rente moet betalen over je spaargeld, dan is het niet overdreven om te stellen dat we in een stevige financiële crisis zitten. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat dit ooit eerder is voorgekomen in de geschiedenis, met uitzondering misschien van Japan. En dan met droge ogen beweren dat we uit de crisis krabbelen. Ja hoor.
@Bakito | 21-03-15 | 16:37
Ik hoop dat ik binnenkort ook voor huis-tuin-keuken transacties terecht kan bij Barrier Fund.
Zalm is toch die man die onze Hollande Gulden KAPOT gelachen heeft?
Heb nu een jaar triodos op " proef ", volgende week gaat ING volledig eruit. Het is goed met ze!
Toen Rijkman Groenink bij zijn vertrek 27 miljoen meekreeg heb ik direct al mijn spaargeld (zes cijfers voor de komma) bij de ABNAMRO weggehaald. En dat gaf best wel een goed gevoel.
Ik deed ooit een poging van ING en ABN af te raken en stapte daarom naar het dichtstbijzijnde Rabo-filiaal (Frederiksplein, Amsterdam) voor een rekening courant. Die eerste keer werd me verteld dat ik daarvoor toch echt een afspraak moest maken. Op die afspraak werd mij verteld dat alleen een rekening courant toch reuze gecompliceerd lag en dat een afspraak met de filiaalchef noodzakelijk was. Bij dat derde bezoek vertelde het chefje mij dat ik slechts de keuze had al dan niet met al mijn financiele producten naar de Rabo over te stappen. Het argument dat ik eerst even wilde kijken of zijn filiaal wel bevredigende diensten zou leveren alvorens al mijn schepen te verbranden was hij niet gevoelig voor.
Met frisse tegenzin blijf ik dus "trouw" aan ING en ABN.
@rara | 21-03-15 | 16:33
/Duitse Herder modus on/
Dat is in Denemarken !
/Duitse Herder modus off/
Hoezo opzeggen?
Welke hardwerkende NL'er houdt nog geld over?
ABNAMRO = Fortis, en dus wil ik daar al jarenlang niks mee te maken hebben.
En al helemaal niet sinds die smerige zakkenvuller Zalm daar zit.
En, idioot Zalm: In tegenstelling tot wat jij denkt, valt verloren vertrouwen van klanten niet terug te winnen..
Ik lees niets over de Rabobank waar de salarissen van de Raad van Bestuur op het zelfde niveau als de ING liggen en een stuk boven ABN AMRO. Daarnaast is KNAB bank 100% eigendom van Aegon die zichzelf net ook weer een vorstelijke bonus hebben toegekend !
Net aan mijn oude sok gevraagd en die zegt dat de rente nog steeds 0% is.
Hier werkt maar een ding tegen, doe het op de Griekse manier. Doe een bankrun, en ze gaan weer terug in hun hok.
Banken in NeeDDRland.
Je wordt gebeten door de hond of door de kat....
Blijkbaar kan niemand lezen. Ze krijgen geen bonus meer. Nu komt er een ton bij. Onder aan de streep houden ze daardoor minder over.
Goed plan. Ik ga mijn rekening bij de abn opzeggen. Wie volgt?
Wat aardig van iedereen om al die verlieslatende betaalrekeningen op te zeggen! Zo gaat onze winst vanzelf omoog.
Als jullie die banken echt willen raken, los dan al je bedrijfsleningen en hypotheken af. Oh, wacht...
Godsammekraken | 21-03-15 | 16:33
Triodos. ASN.
geld hebben bij een bank is bewust meewerken aan een crimineel systeem,en dus zelfs grondwettelijk gezien strafbaar.
Ik heb mensen zien sterven met een bankrekening bij de ABN.
Geef een man een pistool en hij kan een bank beroven.
Geef een man een bank en hij kan half Nederland beroven.
In Pauw fileerde Eric Smit de argumenten van Jeroen Smit om de banken toch die bonussen te laten geven.
En de minister maar pruttelen dat hij er iets aan kan doen. Zak. Als je de volgende keer een bedrijf met ons geld koopt, maak dan meteen even gebruik van de recht als grootaandeelhouder.
All your banks are belong to us...
Deb ING en ABN opzeggen en waar kan je dan heen? De Rabo met hun Libor schandaal? Helaas hebben we te leven met een banken kartel waar de overhid niets aan durft te doen. De staat der Nederlanden helaas als facilitaire dienst van de bankboys. Hun ziel verkocht voor de zeepbel en daarmee de stemmen.
@giovanni erkelens | 21-03-15 | 16:32
Krijg je dan geld toe als je rood staat?
de rabobank maakt trouwens voorbereidingen voor een mogelijke overstap naar een negatieve rente. waarbij je dus moet betalen over het geld wat je stort. die bank zou ik ook komende tijd goed in de gaten houden.
REAGEER OOK