Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MinPres Rutte: 'Sta op en vecht tegen discriminatie'

invechtenmohammed.png Campagnekwoot van de MinPres, in een interview in Metro. Hij zegt: Discriminatie op de arbeidsmarkt bestaat. En dat zuigt. Discriminatie moet je niet doen. MAAR: als het tóch gebeurt, moet Mohammed niet gaan huilen in een hoekje. Dan moet Mohammed de schouders eronder zetten en zich alsnog "invechten", als hij wat wil bereiken met zichzelf en zijn leven in ons land. BOEM! En daar knalt iedereen & z'n booslim weer uit z'n kopvod. OPHEF!!1! Debataanvragen! Duistere krachten! Man man man. Markje doet een doorzichtige poging om het Redelijke Alternatief op Rechts te zijn en kiezers bij Greet weg te bikken, tuint iedereen & z'n Joopredacteur er weer met open ogen in. Want ze hadden net zo lekker de luie slachtofferrol gecultiveerd. 'Geen baan. Hullie schuld. Ies rassies! Tfoe'. Maar nu zegt de MinPres: 'Niet zo jammeren, joh. Niet naar de overheid kijken voor gesubsidieerde foplossingen, positieve discriminatie-quota en foeifolders vol belerende taal over diversiteitsverplichtingen op de werkvloer. Sta zelf op tegen discriminatie, toon een beetje doorzettingsvermogen en DOE eens wat voor je bed, bad en brood'. Jeetje. Een echte liberale uitspraak van de MinPres. We zijn niet boos. Maar wel verbaasd.

Reaguursels

Inloggen

Nee Mark Rutte..... daar trappen we niet meer in! Het leverde macht op om liberale principe op te offeren aan PvdA beleid. Zo de wind waait, waait uw jasje. U noemt het dan tactisch: "verantwoordelijkheid nemen" maar u weet ook wel dat het kiezersbedrog is. En uw eigen burgemeester over onze Schilderswijk heeft dit gebied losgelaten en overgedragen aan een daar heersende noord afrikaanse meerderheid. Niet de PVV maar henzelf bouwde het liefst een hoge muur om het gebied om het uit te roepen tot kalifaat.
Nee Mark Rutte, ik trap er niet meer in!

Thorolf | 17-03-15 | 01:30

Ik zat ooit eens te eten met een directeur bij hem thuis.
Als Adolfje H aan die tafel had gezeten had hij waarschijnlijk gevraagd of het wat minder kon.
Ik vond dat die directeur helemaal gelijk had.
Het is zijn bedrijf dat hij heeft opgebouwd.
Hij heeft helemaal het recht om aan te nemen wie hij wilt.
Moslims hebben een kort lontje en willen altijd meer dan een ander.
Iedereen moet rekening houden met hun, maar zelf rekening houden met een ander is er niet bij.
En hoe ze over vrouwen denken!
Volledig begrijpelijk dat ze moeilijk werk vinden.
Niet integreren is werkeloos blijven.
Dit is NEDERLAND! Niet NEDERIGLAND!!!

Janee ??? | 17-03-15 | 01:30

Nieuwkomers moeten zich invechten.
Ja dat nemen ze vaak iets te letterlijk.

Janee ??? | 17-03-15 | 01:15

@EnNouJijWeer,
Je heb helemaal gelijk. Sinds dat linkse stuk terror oehoe den Uyl riep "neem een gast(gelukszoeker of parasiet) aan tafel" is ons land naar de klote gegaan. Als mo riep ik wil een moskee, kreeg hij een moskee. Als abdoel riep ik wil geen klapstoel, kreeg hij een fauteuil. Allemaal dankzij onze linkse pvda vriendjes en hun vriendjespolitiek met linkse kansloze advocaten die opeens hooggeplaatste functies kregen in vreemdelingenrecht. Het enige dat ze aan hun client hoefde te zeggen is " iek woerd gediescrieminiert" en onze linkse rechters (ook lid van het pvda bolwerk) gaf de client gelijk.

Uiteindelijk integreerde de eerste migranten redelijk in de maatschappij, maar naar mate de import bleef groeien en er steeds meer kwamen, kreeg je onderscheid. Zij mochten 6 weken onafgebroken met vakantie naar Marokko en wij mochten maar 3 weken vakantie. Zij kregen halal voer in de kantine en wij moesten ons maar aanpassen. Zij mogen meerdere keren per dag pauze nemen om te bidden en wij hebben 10 minuten koffiepauze, 30 minuten lunch en 10 minuten middagpauze. Verder hebben ze vrij met hun religieuze dagen, maar ook vrij met onze verplichte vrije dagen.

Elke normaaldenkende en jarenlang zichzelf de pestgewerkte ondernemer zal zijn bedrijf om de zeep helpen door dit soort gasten aan te nemen. Daarnaast heeft het merendeel al een crimineel verleden met alle risico's van dien.

Maar als we de rollen nou eens gaan omdraaien en ik als arbeider naar marokko emigreer en daar als arbeider ga werken.
Wordt er daar voor mij en medevluchtende nederlanders een kerk gebouwd?
Kan ik daar spare-ribs bestellen in de bedrijfskantine?
Is er beenham te koop in de supermarkt?
Ben ik naast de moslimfeestdagen ook vrij met pasen,pinkster,kerst, enz.?
Kan ik ook 6 weken aaneensluitend op vakantie?
Mag ik in het weekend een kratje bier kopen en een biertje drinken?

Ik weet zeker dat als ik iets van bovengenoemd daar doe, ik lange tijd in een Marokkaanse cel zit.

Kortom, als wij naar hun land gaan moeten we hun regels, wetten en religie specteren.
Waarom respecteren hun onze regels, wetten en religies niet?
Zij zijn hier te gast, maar dankzij ons linkse pappen,nathouden en thee in de moskee beleid bepalen zij nu de regels en zitten wij met de ellende opgescheepd!

Ronnie L5042 | 17-03-15 | 00:48

Die werkgever denkt natuurlijk: Mohammed moet gebedsruimte. Mohammed moet gelegenheid om z'n voeten te wassen. Mohammed moet 3x per dag extra pause voor gebed. Mohammed eist hij moet halal voedsel in de bedrijfskantine. En moet apart van het gewone eten. Mohammed moet dit, Mohammed moet dat, en tijdens de rammadan is er met Mohammed geen land te bezeilen. Dan maar Jan uitgenodigd om op gesprek te komen.

EnNouJijWeer | 16-03-15 | 22:43

Markie, Markie, Markie toch,
Dankzij jou en de rest van die tweede kamer oplichters heeft het gros van de bevolking niet eens meer een nagel om aan hun kont te krabben.

Jij verdient, sorry, krijgt zat poen om eens bij Hans Anders langs te gaan om een nieuwe bril op sterkte aan te laten meten.
Misschien dat je de zaken dan wat duidelijker gaat zien en dan ook kan lezen dat er maar een volk gediscrimineerd wordt en dat zijn WIJ, enkelpaspoortige.

Ronnie L5042 | 16-03-15 | 22:18

@Maria.1 | 16-03-15 | 21:40
• Mooi zo!
Dat wordt dus 2 stemmen voor PvdA.
O Nee, jij houdt meer van fopclubs, da's waar ook.

h65485665 | 16-03-15 | 22:00

@h65485665 | 16-03-15 | 15:55
Uiteraard kleur ik per stembiljet 1 vakje rood.

Maria.1 | 16-03-15 | 21:40

Maar ze vechten zich toch in? Weliswaar met beschermende bivakmutsjes, maar toch?

Patatter | 16-03-15 | 21:07

@supah vasthouden aan je idealen werkt niet in een democratie. De hele grap is nou eenmaal dat we allemaal een beetje van onze idealen opgeven om zo ergens te komen.

delije | 16-03-15 | 19:38

Markie heeft jaren de tijd gehad dit soort problemen aan te pakken of te benoemen.
Heeft ie niet gedaan.
Nu vlak voor de belangrijke waterschapsverkiezingen wordt Markie ineens wakker.
Het zou me niks verbazen als ie voor de TK verkiezingen twee duizend euro gaat beloven.
En de Ollander trapt er weer met beide poten in.
Markie my words.

oplichter | 16-03-15 | 19:05

Een veel gemaakte fout om je stemkeuze te bepalen is kijken naar wat ze beloven. Stemwijzers, allemaal onzin.
.
Je moet kijken naar wat ze gedaan hebben de afgelopen periode.
.
En dan komen Markje en de VVD er niet heel positief uit....

Jan Toeternuitje | 16-03-15 | 18:56

Er is idd veel discriminatie in NL, vooral tegen blanke atheïsten.
Maar daar doelde markie mark vast niet op......

Rimpeldoos | 16-03-15 | 18:25

Je zou als ouder ook wel eens mogen nadenken wat voor naam je je kinderen geeft. Bepaalde namen roepen negatieve emoties op en dat heeft zijn weerslag op je kinderen. Of het nou Djeeden of Mohammed is, je geeft je kinderen gewoon al een nadeel mee. Discriminatie is inderdaad kut en het zou niet moeten, maar je moet het ook niet op je kinderen afroepen.

lemmus | 16-03-15 | 18:20

-weggejorist-

matrixbluepill | 16-03-15 | 18:15

Een paar dagen voor de verkiezingen spierballentaal tegen huilende, intimiderende, brallende, jodenhatende, antirokende, vrouwonvriendelijke moslims en hun inteelt. De rest van de tijd is de spierballentaal gericht tegen de PVV die de rest van de tijd de politieke vuile was moet draaien. Mark riep even iets over haatjihadies die in Syrie mogen omkomen en hup....2 zetels erbij in de peilingen. Is Nederland echt nu zo dom?? Blijkbaar wel.

matrixbluepill | 16-03-15 | 18:15

@Maria, dhr Mohamed die hier als voorbeeld aangehaald wordt vertegenwoordigd vaak de onderkant van de arbeidsmarkt waar de kansen niet erg ruim voorhanden liggen. Je argumenten zullen in voorkomende gevallen wel waar zijn en daarom verkleinen Mohamed en zijn vrienden hun kansen verder. Voor hoogopgeleidde mensen bijvoorbeeld artsen, is het niet anders en worden er vaak zeer moeilijk invulbare eisen gesteld om de concurrentie buiten de deur te houden. Naar schatting bevinden er zich ruim 3000 artsen en verpleegkundigen in NL die niet aan de slag kunnen in hun beroep en diegenen die wel kunnen voldoen kunnen niet op hun oude nivo werken of instromen.Dus ja, vreemdelingen hebben het moeilijker en dat is niet altijd terecht.

devil13 | 16-03-15 | 17:53

@kicktherabbit | 16-03-15 | 14:43 e.v.
Of je bent oliedom (inteelt - afkomst?) of je bent ingehuurd door 1 of andere policor kudtpartij.
Vanaf woensdag is deze moslimknuffelregering zijn meerderheid in de EK kwijt, ondanks jouw schapengeblaat.
Misschien zelfs wel dankzij.......

pennestront | 16-03-15 | 17:49

Jammer dat Rutte het nodig vond om bij de laatste twee vragen de PVV een sneer te moeten geven. Hij stelt dat de PVV weg loopt voor haar verantwoordelijkheid, je zou ook kunnen zeggen dat de PVV staat voor haar idealen. Dat zijn namelijk alles wat je hebt als politieke partij, het zijn als het ware je product. Als je die gaat verkwanselen lopen je "klanten" vanzelf weg. Zie D66 met EU referendum, PvdA met de uitverkoop van de arbeider en de VVD met het verraad van de zelfstandige. Dat verlies komt niet door Geerts populisme maar omdat je je idealen verkwanselt voor vier jaar op het pluche.

supah | 16-03-15 | 17:28

@Tostiman | 16-03-15 | 14:37
• Ja hoor een echte PVV stemmer! Een meeloper, maar die niet weet waar het over gaat!
Rutte wil het Schengen verdrag Niet opzeggen met de Grieken.
Maar wel, Samen met andere landen, zou de VVD zo nodig GR uit 'Schengen' gooien, als GR zijn grens opent om massaal vluchtelingen naar de rest van Europa te laten doorreizen.
Je zou de geschiedenis leraar een dikke vette smokkert moeten geven. Terwijl Wilders in de kibboets, jointjes zat te roken, zat Rutte heel andere dingen te doen. Dus, nooit Papegaaien en Meelopen, maar Zelf Denken. In het begin zal jij last hebben van barstende koppijn. Dat verdwijnt, als je gewend bent om zelf na te kunnen denken.

h65485665 | 16-03-15 | 16:45

Gaat Mark Rutte nu ook nog roepen: minder, minder, minder islam?

Raider Twix | 16-03-15 | 16:44

@kicktherabbit | 16-03-15 | 15:07
Ik vraag me toch af, waar jij dat vandaan haalt dat als de PVV het voor zeggen heeft dat we minder mogen?
Tostiman | 16-03-15 | 15:15
Het partijprogramma en het stemgedrag van de PVV. Geert bepaalt in dit land wat je wel en niet mag geloven en pleit voor het drastisch inperken van onze vrijheid om ons te beschermen tegen de Islam. Een controlestaat dus.
.
"Volgens mij mag ik steeds minder van de VVD, PVDA, CDA, CU, GL, D66. Ik mag bv Sinterklaas en Zwarte Piet al niet meer vieren van hun."
.
Jawel, geen enkele van die partijen verbied je om Sinterklaas en Zwarte Piet te vieren.
.
"Ik moet mij onderwerpen aan de Islamieten. "
.
Geen enkele van die partijen zegt dat jij je moet onderwerpen aan de Islamieten.
.
"Mag geen kritiek hebben op de Islan want dan provoceer ik. "
.
Je mag van al deze partijen kritiek hebben op de Islam en zelfs aan godslastering doen met uitzondering van het CDA en de CU. Op initiatief van D66 en SP is de wet op godslastering zelfs geschrapt.
.
"Mag geen Hebdo poster voor het raam hangen. "
.
Van al deze partijen mag je een Hebo poster voor het raam hangen.
.
"Mag niet op de PVV lijst want dan gooien de AFA fascisten mijn raam in. Nee gaat lekker met die partijen van jouw"
.
Geen enkele van deze partijen keurt het goed dat jouw ruiten door AFA fascisten worden ingegooid en de AFA fascisten behoren tot geen enkele van de bovenstaande partijen.
.
Zo, is de onderbuik weer een beetje gerustgesteld? Waar haal je die flauwekul toch allemaal vandaan zeg. Verdiep je eens een beetje in de politiek en maak jezelf eens niet zoveel wijs. De wereld is geen groot complot tegen de PVV en hun stemmers.

kicktherabbit | 16-03-15 | 16:44

-weggejorist-

befferton | 16-03-15 | 16:24

Wat een achterbaks, opportunistisch onderkruipsel is die Rutte toch. Eerst de jihadisten uitspraak, vandaag de wens om Griekenland uit Schengen te knikkeren en nu dit. Hoezo Wilders de wind uit de zeilen proberen te nemen? En de goedgelovige Nederlanders slikken het weer voor zoete koek. En over twee dagen weer draaien, afzwakken of beweren dat de pers zijn woorden uit context plaatsten. U bent een hufter, minister-president Rutte. Een hufter.
VVD wederom op winst in de peilingen in 3, 2, 1...

van gulder | 16-03-15 | 16:23

Jammer dat Rutte nu pas wat ballen begint te vertonen. Wrs denkt hij dat het toch voor hem geen zin meer heeft en dat hij nu toch niets meer te verliezen heeft.
Maar als deze pseudo-tweedekamer verkiezingen weer achter de rug zijn, zal hij weer wegkijken en negeren.
Zo ben ik nu eenmaal, zij de schorpioen...

appeltjesgroeneweide | 16-03-15 | 16:12

@tweetybird | 16-03-15 | 15:07
• Dat Geldt ook voor jou, tweetybird!
GA STEMMEN!!!
1 tip voor jouw, stem Niet op de partij van jouw grote vriend Mark Rutte!

h65485665 | 16-03-15 | 15:55

@Maria.1 | 16-03-15 | 15:04
• NEEHEEEE...
1 vakje, anders is het Ongeldig!
Jij bent toch altijd voor 1 paspoort, dus ook 1 vakje!
Of het moet zo zijn, dat jij 2 stembiljetten hebt.
Dan nog! 1 rood vakje per biljet, Oen!

h65485665 | 16-03-15 | 15:55

Hee Pinto, je moet eens een stukje schrijven over het feit dat als je niet PVV stemt, je waarschijnlijk egoïst bent, en je gewoon naar je eigen situatie kijkt, wat jou het beste uitkomt, in plaats van naar wat goed is voor Nederland. De lijsttrekkers van de bewuste partijen geven dit ook al mooi weer, want het zijn allemaal zakkenvullers en willen gewoon lekker onderuitgezakt een beetje lullen, cash ontvangen, en maar proberen niets verkeerds te zeggen om hun positie aldaar te houden, terwijl niemand zich in de situatie van Wilders zou willen begeven, met alle vrijheden ontnemen en bang zijn voor je leven. Maar hij offert zich op voor anderen, hij zit in de politiek voor de vrijheid van andere mensen, als enige. Misschien een idee om de niet-PVV-stemmert een stukje zelfreflectie te geven, want stemmers anno 2015 op een sociale partij, zijn dus in wezen asociaal t.o.v. Nederland.

CrapoTheGreat | 16-03-15 | 15:33

@Joebel | 16-03-15 | 15:23

Zo goed zijn die CBS-cijfers nou ook weer niet, de industriële productie is weer eens gedaald in januari. Begrijp niet waar Rutte al die onzin vandaan haalt dat Nederland de best performende economie van Europa is. Denkt hij nou echt dat we allemaal gek zijn of zo?

www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/...

Outsider-Inside | 16-03-15 | 15:32

Rutte geeft les op het Johan de Witt college. Het Johan de Witt Gymnasium is de school waar rijkeluiskindertjes naar toe gaan. Segregatie met de pauperklasse nog voor de universiteit. Rutte roemde die school om haar 'elitevorming' onder de talentvolle scholieren. In plaats van toegeven dat je de elitestatus van je kinderen kunt opkopen, door ze op dure scholen te zetten, pleuren alle rijke ouders de kinderen eerst op één school, om later te beweren dat het hoge aantal voortgebrachte politici en CEO's puur komt omdat ze zo talentvol zijn. Zo kan je inderdaad denken.
Verder: Discriminatie op de werkvloer komt inderdaad voor. In een aantal gevallen heeft een andere Mohammed het reeds voor je verpest. Probeer dus de positieve associatie met de naam Mohammed terug te brengen. Janken dat je geweigerd bent om een hoofddoek, of omdat je dacht dat de sollicitatie van 't niveau VMBO Nederlands zou zijn, zijn kalifatentranen.

Vark Merheijen | 16-03-15 | 15:31

@tweetybird | 16-03-15 | 15:10
Kom, kom een beetje vertrouwen :) . Ik heb er geloof ook nooit echt een geheim van gemaakt waar ik op stem. Komt goed!

Maria.1 | 16-03-15 | 15:26

Iemand al iemand van de VVD horen klagen dat altijd 'heel toevallig' vlak voor de verkiezingen CBS en CPB met 'mooie cijfers' komen?
#pinocchio

Joebel | 16-03-15 | 15:23

@Pieter V | 16-03-15 | 15:08
Ah weer een die niet met argumenten kan komen en dan maar begint te schelden. Je lijkt Pechtold wel. Nou stem jij maar op D66, zijn we straks onderdeel van het EU kalifaat

Tostiman | 16-03-15 | 15:19

Ondertussen, in Den Haag...

'Als Griekenland daadwerkelijk massaal immigranten doorlaat naar de rest van Europa, moet worden overwogen om het Schengen-verdrag met het land op te zeggen. Dat zei premier Mark Rutte vandaag in de Tweede Kamer.'

Na het 'sneuvelen' in het tv-debat en het 'invechten' in Metro zet Rutte vandaag nog een kiezersbedrogtandje bij.

De Vrijlansier | 16-03-15 | 15:16

@kicktherabbit | 16-03-15 | 15:07
Ik vraag me toch af, waar jij dat vandaan haalt dat als de PVV het voor zeggen heeft dat we minder mogen? Volgens mij mag ik steeds minder van de VVD, PVDA, CDA, CU, GL, D66. Ik mag bv Sinterklaas en Zwarte Piet al niet meer vieren van hun. Ik moet mij onderwerpen aan de Islamieten. Mag geen kritiek hebben op de Islan want dan provoceer ik. Mag geen Hebdo poster voor het raam hangen. Mag niet op de PVV lijst want dan gooien de AFA fascisten mijn raam in. Nee gaat lekker met die partijen van jouw

Tostiman | 16-03-15 | 15:15

@Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 15:00

Inderdaad! PvdA dus!

Pieter V | 16-03-15 | 15:14

Maria.1 | 16-03-15 | 15:04

Als je de vakjes vvd. Pvda en d666 maar wit laat.Kan ik trouwens iedereen aanraden. Stemt op alles behalve deze drie tragische kudtpartijen.

tweetybird | 16-03-15 | 15:10

@tweetybird | 16-03-15 | 15:07
Is dat een detentienummer? Zou zo maar kunnen natuurlijk.

Pieter V | 16-03-15 | 15:09

@Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 14:56
Nee SP is mij te communistisch en de PvdD zou een optie kunnen zijn maar ik heb toch liever een partij voor de mensen. Helaas ben ik het niet met je eens wat betreft Israël. Palestina is een terreur staat. Misschien handig om je eens in de geschiedenis te verdiepen, maar er is nooit een Palestijnse staat geweest. Het is een gebied waar wat schapenherders op rond liepen die daar ook nog eens illegaal rondliepen. Blijf jij maar geloven in de sprookjes van Rutte en Greenpeace/millieu terrorist Samson

Tostiman | 16-03-15 | 15:09

@Tostiman | 16-03-15 | 14:37

Ze hadden jou toch wat langer in het tostiapparaat moet doorbakken.

Pieter V | 16-03-15 | 15:08

h65485665 | 16-03-15 | 14:29

Joepie onze vvd medewerker is weer in de panelen onder de andere nick. De h met nummers. Is weer anders als de nick van verbastering verheijen toch.Ga je straks weer over op de nick tweety als het weer moeilijk word.

tweetybird | 16-03-15 | 15:07

Tostiman | 16-03-15 | 14:51
Gelukkig gaat de PVV nooit in een kabinet zitten maar anders had ik je gevraagd om de komende jaren geen huilie huilie te doen als je steeds meer moet en steeds minder mag. Alsof dat nog niet genoeg het geval is. Minder minder minder politiek, meer meer meer democratie.

kicktherabbit | 16-03-15 | 15:07

@h65485665 | 16-03-15 | 14:29
Ik mag 2 vakjes rood kleuren gèh, gèh.

Maria.1 | 16-03-15 | 15:04

Die Rutte kan wel zeggen 'beoordeel iemand op karakter en kennis', maar wat heeft zo'n karakterloze IQ-gemankeerde uit het Rifgebergte daar aan?

De waard zijn gast | 16-03-15 | 15:03

* 'Nieuwkomers hebben zich altijd moeten aanpassen[...]' - gaat dit echt over NL?
* 'Nieuwkomers hebben altijd te maken gehad met vooroordelen en discriminatie.' - gelukzoekers die pertinent weigeren te assimileren en vijandig tegenover onze maatschappij staan lokken een reactie uit. Dat heeft niets met vooroordelen/discriminatie te maken.
Rot eens op, Mark Rutte.

natte krant | 16-03-15 | 15:03

@Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 14:44
Ja hoor, begin maar weer met schelden. Het woord Tokkie begint voor mij al een echte Geuzennaam te worden. Alle Tokkies in Nederland verenig u en stem op PVV en hou de masochistische links mensch van ons weg.

Tostiman | 16-03-15 | 15:01

De grap is dat mijn Poolse buren die in de productie werken juist Marokkanen en Turken beschuldigen van het stelselmatig achterstellen van Poolse werknemers (lees: discriminatie), de Nederlanders die weer een managementlaag hoger zitten schijnen er niet zo veel zicht op te hebben.

Aan de andere kant, ik ben nog nooit in de fabriek geweest waar ze werken dus ik heb het niet kunnen verifiëren.

Barre_de_k | 16-03-15 | 15:00

Diversiteit. Diversiteitsverplichtingen op de werkvloer.
Ach.
Eigenlijk heb ik niets tegen diversiteit, integendeel.
Zo lang die 'diversiteiten' maar beschaafd zijn.
En sympathiek.
En bereid zich een beetje aan te passen aan de beschaafde mores hier.
En bereid iets van het leven te maken.
En niet crimineel.
Of parasitair.
Of godsdienstwaanzinnig.
Of achterlijk, en voortdurend bezig ons die achterlijkheid op te dringen.
Of een combinatie van die laatste vier.

Maar helaas is de weerbarstige realiteit, dat de 'diversiteit' in West-Europa hoofdzakelijk bestaat uit de vier laatst genoemde elementen.

Peter Emile | 16-03-15 | 15:00

@Piet van het Padje | 16-03-15 | 14:51

Rechts "liberaal" is ook lékker socialistisch. Maar dan voor de zakken van de rijken (bankwezen corporaties EU Amerika).

En owee als je van een kleine uitkering als 65 plusser een latrelatie hebt met een andere 65 plusser. Dan moet je boeten!!!
Zijn dat geen extreemlinks (communistische) trekken?

Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 15:00

Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 14:44

Tokkies zijn toch mensen die ruiten ingooien bij pvv ers omdat die daar voor durven uit te komen. Mmm meestal stemmen die tokkies juist op pvda en vvd en groenlinks. Dus ja VVD ers en pvda zijn corrupte kudt tokkies en groenlinks milleu terroristen. Ook een soort tokkies dus.Een vvd minister president die bijvoorbeeld ook vindt dat mensen liever dood gaan als terugkomen.Een uitspraak waardoor Wilders zelfs een gematigde is. Die heeft nog nooit iemand dood gewenst. Je zou toch zeggen dat met zo'n uitspraak geen partij meer wil regeren met de VVD. Met wilders de gematigde willen ze niet regeren en de man die andere dood wenst no problemo. Ik noem dat zeer hypocriet. Nou weer zo'n uitspraak er achter aan. En wilders valt met zijn uitspraken in het niet bij die walg Pinokkio Rutte II. Die nu denkt zulke uitspraken te kunnen doen omdat hij door wil regeren voor het pluche.En die pvda die zo valt over een wilders, wat een kut hypocrieten. Nou zien de allochtonen pas goed wat de partij van de allochtonen waard is. Namelijk helemaal niks. Ze laten namelijk de allochtonen af fikken.Door te blijven regeren met zo'n MP met zulke uitspraken.Kun je wel aan zien dat het puur om het pluche te doen is.

tweetybird | 16-03-15 | 14:59

@Tostiman | 16-03-15 | 14:46

SP, PvdD..

Maar mischien zijn die niet sensationeel genoeg voor PV-stemmers. En Israel is een terreurstaat wat altijd schijnheilig slachtoffertje speelt voa westerse media. Dan haal je de booslims zeker deze kant op.

Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 14:56

Links kan alleen maar janken. Als ze zelf 100% aan de macht komen, zakt het land in elkaar. Dat geldt ook voor de Islam, trouwens. Dat zijn geen vage angsten, dat is enkel wat we keer op keer hebben gezien in de geschiedenis. Of je nou naar socialistische landen kijkt, of Islamitische, het is altijd hetzelfde: Zij zijn losers, want het Westen houdt ze klein. En dan vooral Amerika. Maar het is niet het Westen dat mensen in gulags stopt, of vrouwen stenigt voor hun enkels laten zien.

Socialisme is een geestesziekte.

Piet van het Padje | 16-03-15 | 14:51

@kicktherabbit | 16-03-15 | 14:43
Inderdaad, in Zweden is het al verboden om kritiek te hebben op de Islam. De EU is hier ook mee bezig. Elk land waar de Islam het voor het zeggen heeft, zijn de anders gelovige niet veilig, de economie is waardeloos (Behalve de landen waar ze genoeg loie hebben) Dus als jij graag de andere kant op wil kijken dan doe je dat maar. Maar ik onderneem actie, en dat is mijn goed recht.

Tostiman | 16-03-15 | 14:51

@witchmaster | 16-03-15 | 14:36

Politici gooie terreur over het volk met hun pro-corporatieve beleid. Maar staan zelf altijd buiten schor. Zij kunnen nooit worden afgerekend op faalbeleid. Maar als je zelf fusiek het heft in handen wilt nemen dat is dan weer illegaal om te verkondigen. Dat is haatzaaien enzo. En als zij aftreden krijgen zij weer wachtgeld. Het zij maffiosi of sa (of hoe scrhijf je dat..)

Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 14:49

@Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 14:40
Ik heb liever de Israliers dan onze hatende moslims die mij openlijk dood willen hebben. Maar jij hebt liever Rutte en Samson, die tegen je liegen en na de verkiezingen al hun beloftes zijn vergeten en verder gaan om geld weg te geven aan het buitenland. Het verder uitknijpen van de burger en het niet beschermen van zijn eigen bevolking. Ja als je dat zo graag wil dan begrijp ik dat je tegen de PVV bent. Trouwens welke partij is dan volgens jouw wel transparant?

Tostiman | 16-03-15 | 14:46

Zal hij wel net zo bedoelen als die duizend euro. Pfff lekker doorzichtig ook. Proberen wilders zijn kiezers om te krijgen. Maar we weten van pinokkio Rutte II dat hij het na de verkiezingen weer gaat duiden en het zo niet bedoelt was. Het is weer een wasse neus.Ze zetten daarmee ook die pvda lekker voor lul. En dat moet nog samen verder regeren. Ach man laat mij niet lachen. Wat een bende. Nou wie nog op de pvvda stemt moet maar effe naar de psych.Die Rutte met zijn onderste steen. Man pinokkio had een korte neus vergeleken bij die Rutte II.Hij begint zelfs walgelijke trekjes alla pechtold te krijgen. Zeg maar dat voor ingenomen.Dan nog zo'n achterlijke zeikstra en schippers en een blok erbij en het is een circus dat niet zo leuk en vrolijk is.Eerder walgelijk.Een rariteiten kabinet.

tweetybird | 16-03-15 | 14:45

@Tostiman | 16-03-15 | 14:37
Hehe, Wilders is zelf (nogsteeds) VVD. VVD kopieert SP programmas tijdens verkiezingen en laat al die punten vallen ná. Dat is geen alumaterie dat is feitelijk bewezen.
Maarja tokkies horen ook bij de maatschappij he.

Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 14:44

Ik stem voor mijn vrijheid, mijn burgerrechten, mijn privacy, duurzame innovatie, transparantie en modernisering van onze democratie. Dus ik stem op de PVV
Tostiman | 16-03-15 | 14:26
Lol, lees anders het partijprogramma eens. PVV heeft niks met jouw rechten, ze willen een controlestaat waar de staat bepaalt wat je wel en niet mag denken of geloven. En om dat te controleren blijft er niks van jouw privacy en burgerrechten over. Burgerrechten en privacy zijn progressieve hobby's en botsen met alles wat conservatief is. Ik vind Geert een aardige gozer maar ik ga mijn rechten niet in de handen van de politiek leggen. Ik stem overigens op geen enkele van de door jou genoemde partijen.
.
Binnenkort is het strafbaar om kritiek te hebben op de Islam.
Tostiman | 16-03-15 | 14:26
Owja joh?
.
kaplaarzenverkoper | 16-03-15 | 14:26
Zeker, maar we moeten ondertussen niet stil blijven staan en onze zuurverdiende vrijheid zelf om zeep helpen vanwege die dreiging van Jihadi's. Onze wet kent al voldoende middelen om dit probleem aan te pakken. Dat dit niet gebeurd is geen kwestie van teveel vrijheid in Nederland maar een kwestie van prioriteiten stellen. Koranverbod, grenzen dichtgooien, het klinkt allemaal stoer maar het helpt geen flikker en raakt allemaal aan onze vrijheid.

kicktherabbit | 16-03-15 | 14:43

tjonge. Het is wel weer echt verkiezingentijd. Gelukkig voor hem kan hij het donderdag weer allemaal vergeten en ontkennen

jan-lul-de-behanger | 16-03-15 | 14:42

@Tostiman | 16-03-15 | 14:26
Wacht even 'transparantie'? Jij begrijpt toch wel dat het enige wat telt voor deze eenmanspartij, zijn geliefde Israel is he. De Israel lobby zit al vuistdiep in den hollandsche politiek. Wil jij dit onderstrepen. Tevens na verkiezingen regeert pvv gewoon weer met de grote rotte partijen. Dit ondermijnt ook weer ' modernisering van democratie'. Niks verandert er namelijk.

Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 14:40

1 Rutte zegt het, dan zal hij gegarandeerd het tegengestelde doen
2 Voor mij hoeft Mo hier niet aan de slag want ook werkend houdt hij zijn haatideologie. Ik wil dat Mo zich invecht in een baan in het land van herkomst en zijn hele familie mee neemt.

Barani517 | 16-03-15 | 14:39

@h65485665 | 16-03-15 | 14:29
Ja ik stem op de PVV, dat jij het een fop club noemt zegt al genoeg. Ik vind de VVD met een geschiedenis leraar die weer allerlei stoere taal gaat uitslaan net voor de verkiezingen pas echt fop. Nu weer dat hij het Schengen verdrag wil opzeggen met de Grieken. Klinkt al net zoals "geen cent naar de Grieken" Helaas trappen er weer heel veel mensen in.
En ja ik kan 1 vakje rood kleuren, je hoeft niet zo minderwaardig te doen over PVV stemmers. Het zegt namelijk meer over jouw capaciteiten!

Tostiman | 16-03-15 | 14:37

Waarom moet de politiek altijd LIEGEN. Het is de slechtste tijd ooit, winkels leeg, verpauperde buurten, overal slecht wegdek, 650.000 werklozen, vertrekkende bedrijven, slecht imago euro en EU, niet kunnen omgaan met belastinggeld en de beerput van het OM en justitie is nog niet open. NL staat er zeer belabberd voor en dan heb ik het probleem asielzoekers nog niet vernoemd. Oh mensen wat gaat het goed in NL. Stem op mij, nee op mij, nee op mij. Bah leugenaars en Rutte wil de Grieken uit het Schengenakkoord schoppen maar is het niet beter dat Nederland er zelf uitstapt?? Ik ben laatst een keer in Den Haag geweest, ik heb nog nooit zoveel auto's met kentekens uit P, BG, RO en welke oostblok landen dan ook bij elkaar gezien!!! De politici die dagelijks daar komen moeten wel stekeblind zijn omdat niet te zien. En dan nogt even nadenken hoe het kan dat Nederlanders geen werk kunnen vinden!!!!

witchmaster | 16-03-15 | 14:36

@Tostiman | 16-03-15 | 14:09
• Mooi zo Tostiman.
Stem jij maar lekker op de leugenloze fopclub PVV.
Maar aan Allen, GA STEMMEN !!!
Geen flauwe kul met Blanco/ongeldige stemmen etc.
Maar gewoon een geldige stem uitbrengen.
1 vakje rood kleuren, Dat lukt zelfs PVV.ers toch wel ?

h65485665 | 16-03-15 | 14:29

Islam is discriminatie pur sang dus discrimineren die hap.

Antitheïst | 16-03-15 | 14:29

Alle Mohammeds mogen gratis hun naam laten veranderen. Het zijn immers hun ouders die hen kinderen meteen op achterstand hebben gezet en kinderen mogen daarvan niet de dupe zijn.
Door naamverandering laat Mohammed zien dat hij wel wil integreren en kan dus gewoon een baan aangeboden krijgen bij voldoende geschiktheid.
De Mohammeds die kiezen om toch Mohammed te blijven, kiezen voor segregatie en moeten het zelf maar uitzoeken.

domheid regeert | 16-03-15 | 14:28

@kicktherabit
Ik stem voor mijn vrijheid, mijn burgerrechten, mijn privacy, duurzame innovatie, transparantie en modernisering van onze democratie. Dus ik stem op de PVV aangezien de VVD, PVDA, CDA, D66, GL, CU mijn vrijheden willen afnemen en al hebben afgenomen. Binnenkort is het strafbaar om kritiek te hebben op de Islam. De AFA gooit je ramen al in als je een andere mening hebt. Dus voor een vrij Nederland stem ik op de PVV al moet ik er een konijn voor trappen

Tostiman | 16-03-15 | 14:26

@kicktherabbit
ik hoop dat je nog mag meemaken dat al deze door you benoemde voordelen van onze democratie door de islam teniet gedaan worden. wat jij *Die hele Islam-fetisj van tegenwoordig* noemt is een rieeel gevaar voor alles waar het westen voor staat.

kaplaarzenverkoper | 16-03-15 | 14:26

Dat ik als EX-PvdAer reclame moet maken , is schandalig maar zins ik mijn PvdA lidmaatschap heeft verbrand is er slechts een partij die het goed heeft met dit armzalige land dat door enkele jaren naar de afgrond is geholpen en NIET alleen door LINKS (hebben immers het minst regerings verantwoording gehad ) maar net zo goed door RECHTS (nee ik schrijf niet met CH zoals sommige) ik wil gewoon de waarde en normen terug in dit land en het ziekenfonds want we worden letterlijk en figuurlijk uit gebuit .
Ow ik vergeet bijna het kwartje van die beroeps idioot ook dit wil ik terug en ht cijb in groningen die dure kunstwerken die door de autorijders bij elkaar zijn gebracht wil ik graag op markplaats ziet .
zucht en nog eens zucht ............ arm nederland wat hebben ze toch met je gedaan (huilsmilie)

witchmaster | 16-03-15 | 14:23

Bij de provinciale verkiezingen kun je wel een gokje wagen, dus gewoon een keer pvv stemmen.

Dutch_Holland | 16-03-15 | 14:22

witchmaster | 16-03-15 | 14:15
Ik stem voor mijn vrijheid, mijn burgerrechten, mijn privacy, duurzame innovatie, transparantie en modernisering van onze democratie. Zeg maar het tegenovergestelde van de PVV. Die hele Islam-fetisj van tegenwoordig lijdt de aandacht nogal af van de échte problemen en uitdagingen in dit land. Maar toch bedankt voor je advies.

kicktherabbit | 16-03-15 | 14:17

Voor het salaris van 17000 netto in de maand als minpres, verwacht het volk wel meer dan zulke slappe hap. Oldboys netwerken discrimineren ook nooit he mp?

Psychopatenaantroer! | 16-03-15 | 14:17

Wat is Rutte 'de premier van alle Nederlanders' toch een lafbek. Natuurlijk kan hij hier wel iets aan doen, te beginnen door het voor deze jongeren op te nemen en discriminatie op de arbeidsmarkt scherp te veroordelen ipv te bagatelliseren. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met de zogenaamde kansenjongeren.

kicktherabbit | 16-03-15 | 14:15

alvast voor de PVV stemmers hier zijn wat 10000000 + jes
Red nederland red onze maatschappij red je kinderen door op de PVV te stemmen

witchmaster | 16-03-15 | 14:15

De beeldvorming over alle kansenpareltjes is allang gevormd. Belangrijkste reden voor deze negatieve beeldvorming is decennia megafalend links policor overheidsbeleid. Errug jammer voor al die jonge moslimbikkels die zo goed aan de weg timmeren en naast de witte pot piesen.
Maar dat is nog steeds geen reden -gelukkig voor veel NLse kiesgerechtigden- om maar door te gaan op de verkeerde weg. De eigenschap van teveel moslims is zich te gedragen naar de hoofdpersoon in hun fabeltjesboek en dat strookt eenvoudigweg NIET en NOOIT met de opvattingen van een moderne Westerse samenleving.
Inderdaad, Mark heeft voor één keer gelijk, dit kan hij niet oplossen. Want hij buigt diep voor de pvda, de islam, d666, gl en al die andere policors die NL in de uitverkoop gooien voor persoonlijk gewin en een comfortabel baantje in een door de sharia geïnfecteerde samenleving.
De parallel met de jaren '30 uit de vorige eeuw kan gauw getrokken worden: NL in de uitverkoop, voor Volk en Vaderland!
Mark geeft zelf toe het niet aan te kunnen. Dan wordt het dus blijkbaar tijd voor een politiek leider mét ballen. Of beter nog: Een verenigde coalitie van partijen mèt een groot maatschappelijk draagvlak én bestuurlijke ervaring.
Als integratie, immigratie, moslims, veiligheid, criminaliteit enz. de hoofdissues zijn binnen onze samenleving (grofweg 70% denkt er zo over.....) dan zijn dat inderdaad die onderwerpen waar mark te laf voor is om ze aan de kaak te stellen. Lekker oprodten mark!
Enne, SP, PVV en CDA, probeer elkaar eens te vinden!

pennestront | 16-03-15 | 14:13

Daarom STEM 18 maart laat niets aan het toeval over , anders zijn we zuur .
uit de eu weg met de booslims weg met de graaiers en dieven en bedriegers leugenaars zelf verijkende bende die dit kabinet omhoog houd

witchmaster | 16-03-15 | 14:12

Samengevat: de reëele observatie van Rutte duwt maakbaarheidsgeil links helemaal over de rooie.

IQmin100 | 16-03-15 | 14:10

Hee Rutte, ben je weer stemmetjes aan het winnen met leugens. Donderdag ben je al je uitspraken en beloftes weer vergeten en worden de moslims weer aanbeden en de autochtonen weer uitgeknepen. Er is maar 1 alternatief om jullie tegen te houden en dat is PVV stemmen, en dat doe ik dan ook.

Tostiman | 16-03-15 | 14:09

rutte je hebt weer een lulverhaal voor de bühne. je gaat er nog steeds vanuit dat de Nederlander een onmondige idioot is die wel weer in jou verhaaltje zal stinken. het is niet begonnen bij de discriminatie van mo en fatima. ze wensen geen deel uit te maken van onze maatschappij omdat we een stelletje ongelovige honden zijn. dat is het probleem mark. jij weet dat ook maar je bent te schijterig om dat te benoemen. bang dat je naast greet in de beklaagdenbank moet plaatsnemen?
ik ben blij dat er nog iemand als Geert Wilders is voor het broodnodige tegengeluid. ook Wilders zal niet in staat zijn de aanstaande oorlog in Europa van de islam te stoppen. hij kan echter wel de ogen van de wegkijkende massa openen.

kaplaarzenverkoper | 16-03-15 | 14:07

@Piet Karbiet | 16-03-15 | 13:26
Misschien moet je hem eerst eens lezen voor je wat blaat:
"iedereen in Nederland wordt IN GELIJKE GEVALLEN gelijkt behandeld. Discriminatie is verboden."

En discriminatie wordt verderop uitgelegd: "ongeoorloofd onderscheid maken, dus verschil maken naar aanleiding van dingen die niet relevant zijn."

Lijkt me niets mis mee. Of wil jij anders worden behandeld dan je buurman, gewoon om je kop oom agent niet aanstaat?

Bruine Beer | 16-03-15 | 14:04

En om jullie op weg te helpen nemen we voornamelijk nog mensen met een allochtone achtergrond aan bij de overheid.

drs. P | 16-03-15 | 14:01

Kansenparels willen geen ABN spreken, want dat is te veel aanpassing, vernederlandsing (maroc-kwoot op tv).

levend fossiel | 16-03-15 | 13:59

De reden dat de kansenparels geen baan krijgen is inderdaad dat werkgevers op kennis en competenties selecteren. Dat heeft niets met discriminatie te maken zoals dicriminatie vaak uitgelegt wordt.

Rest In Privacy | 16-03-15 | 13:57

Discriminatie, jaja, heb bij een groot bedrijf gewerkt, redelijk wat van die types in dienst inclusief gebedsruimte! Het probleem met deze gasten is, da ze zich in eerste instantie uit de naad werken, een vaste aanstelling krijgen en vervolgens achterover gaan leunen. Dat is toch echt de praktijk!

mom van avezaath | 16-03-15 | 13:56

Is altijd makkelijker jezelf (Mohammed) te veranderen dan je complete omgeving. Krijg je ook zo'n last van je wijsvinger. Van het altijd blijven wijzen naar je omgeving.

Pompenkoning | 16-03-15 | 13:55

Rutte: "Je suis UWV WERKbedrijf"

levend fossiel | 16-03-15 | 13:55

@devil13 | 16-03-15 | 13:49
Als werknemers een gebedsruimte gaan eisen; collega's bedreigen als die tijdens de ramadam wèl een broodje eten, langer vakantie willen i.v.m. familiebezoek in het buitenland en zich anders ziek melden, collega's ook geen wijn of varkensvlees meer in het Kerstpa... pardon Feestpakket krijgen, dan kun je werkgevers niet kwalijk nemen dat ze liever geen moslims aannemen.

Maria.1 | 16-03-15 | 13:52

Goed punt van Rutte. Idee voor hem: ik zou het onderwerp integriteit ook nog eens op de politieke agenda zetten.

Hypno2050 | 16-03-15 | 13:50

@Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 13:10
Maar met het idee van Klaas plant die import die zich niet meer voort, dus het probleem lost zich vanzelf op.

Bruine Beer | 16-03-15 | 13:50

Ik discrimineer op geloof, ras en afkomst. Niet op leeftijd, burgerlijke staat of seksuele voorkeur.

Iedereen die denkt, met name politici (ophef!), dat de politiek en haar policor mindfuck propaganda hier effectief wat aan kan veranderen is volkomen zelfoverschattend geschift.

Rutte is een Lul, maar vandaag wel een lul met late realiteitszin.

IQmin100 | 16-03-15 | 13:49

Rutte de tacticus. Goed kiezersbedrog begint altijd vlak vóór de verkiezingen.

De Vrijlansier | 16-03-15 | 13:49

Nederland is een xenofoob land en wil je hier iets bereiken als import bewoner, dan zul een extra tandje bij moeten zetten, het is niet anders. Rutte heeft in deze gewoon gelijk.

devil13 | 16-03-15 | 13:49

Water gaat echt geen enkele rol spelen voor mij as. woensdag.
Hoewel, het water staat de hardwerkende belastingbetalende NL-er al veel te lang tot aan de lippen.........

pennestront | 16-03-15 | 13:48

@De verwarde man | 16-03-15 | 12:47
Maak je geen illusies. Kwaliteit wordt er bij de PVV meteen uitgewerkt vanwege bedreiging voor de positie van de Grote Blonde Leider.

Bruine Beer | 16-03-15 | 13:47

Mark weet de infantiele sukkelige zwever weer efficiënt naar binnen te hengelen,
"weet u niet op wie te stemmen kies veilig"
kom maar bij Mark op schoot zitten,
de VVD is de honingpot op tafel.

Berthe | 16-03-15 | 13:46

Is die functie voor een Marokkaan al vervuld bij het Tropenmuseum? Of waren er geen geschikte kandidaten?

Piet Karbiet | 16-03-15 | 13:43

Ben net even gaan zoeken, maar kan hem niet zo snel vinden. Maar jaren geleden heb ik eens een reportage gezien over de sociale dienst, waar in dit geval Marokkaanse jongeren die een uitkering kregen, zielig liepen te doen dat ze geen werk konden vinden want "discriminatie". Vervolgens werden een paar van die kereltjes gevolgd tijdens sollicitatiegesprekken, en wat zie je? Onderuitgezakt zitten op stoel tijdens gesprek, petje scheef op, kauwgom in de mond en straattaal gebruiken in het gesprek. Manmanman.....
Ze willen gewoon echt niet werken, of ze begrijpen het echt niet... zucht...

figuur | 16-03-15 | 13:43

Inderdaad Mark, je hebt gelijk, beoordeel iemand op karakter en kennis. Qua 'kennis' zal een moslim, als je hem om zijn mening vraagt, de Koran citeren. Dat noem ik geen mening. En wat karakter betreft, hoezo zou er geen discriminatie mogen zijn? Dan moet je sollicitatiegesprekken ook afschaffen, want het gaat alleen om je papiertje natuurlijk, en als je het diploma hebt voor een bepaalde functie dan MOET je aangenomen worden, of wat? Nee, iemand moet ook in je team passen. Als je 7 sollicitanten hebt, en met 6 daarvan heb je in mindere mate een klik, en je kiest dus voor 1 persoon, discrimineer je dan t.o.v. die andere 6 op hun persoonlijkheid en karakter? Ja, maar daar is volgens mij niets mis mee.
Even off topic, laatst hoorde ik Fast Car van Tracy Chapman, en ik kon het niet helpen de tekst, met al dat islamnieuws dat de afgelopen tijd de klok slaat en dagelijks op voorpagina’s prijkt, metaforisch te beluisteren. moet je maar eens doen, en dan inbeelden dat de zangeres de vrouw is, en de moslims degene met de fast car.

CrapoTheGreat | 16-03-15 | 13:42

GS gaan we nog stemmen tellen of wat?

Maria.1 | 16-03-15 | 13:42

En de media manipuleert maar: "Het gaat goed met de VVD in de peilingen. Stem op de winnaar". Deed het vorige keer ook zo goed. De peiling op GS wordt maar even vergeten.

Kamervraag | 16-03-15 | 13:41

@gaffelbaard | 16-03-15 | 13:32
Applaus!
Wil ik ook even aan toevoegen dat wij alle begrip voor hun discriminatie moeten opbrengen wegens "hun cultuur", bijvoorbeeld aparte behandeling van vrouwen.

Maria.1 | 16-03-15 | 13:41

Rutte spreekt hier de verstandigste woorden die ik sinds jaren van een politicus heb gehoord

Islamofiel | 16-03-15 | 13:41

Die Mark Rutte is een schande voor de VVD. Vorige verkiezingen gewonnen met kiezersbedrog en leugens. En nu maar spinnen en draaien. Heel veel nederlanders zullen er wel weer in trappen.. Wat een ellende!

denoorman | 16-03-15 | 13:41

Rutte weet dat het klootjesvolk het geheugen heeft van een goudvis met alzheimer. Dit gaat hem dan hoe dan ook stemmen opleveren.

En donderdag is hij deze uitspraken weer vergeten en kan het klootjesvolk weer verder met klagen.

James Lastig | 16-03-15 | 13:40

Ies waar,maar Nederland ies lekkerluiland en kienderbijslag voor 7 kienderen . Volle zak met geld, altijd.

Lil 1 | 16-03-15 | 13:39

@gaffelbaard | 16-03-15 | 13:32
Applaus!

Maria.1 | 16-03-15 | 13:39

Allemaal borrelpraat, was getekend A. Pechtold.

Banno22 | 16-03-15 | 13:39


levend fossiel | 16-03-15 | 13:31

Ruut heeft dezelfde tekstschrijver als Samsom. Zie geen verschil...

eerstneukendanpraten | 16-03-15 | 13:38

@Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 13:33

Lees de vorige reply nog eens, zou ik zeggen. Achterlijkheid weren is een goede start. Dat staat los van het willen ombuigen van socialistische arrogantie. Slimmerik.

vaas klaak | 16-03-15 | 13:36

Maar mohammed en ali komen ieder dinsdag bij opsporing verzocht en mo en ali hebben jarenlang de straten onveilig gemaakt en ali en mo zijn loverboys. dus doe je wel even beleeft tegen deze mensen. tuurlijk marc

staatziegeld | 16-03-15 | 13:36

Stem tegen discriminatie.
Stem PVV.

Cuyahoga | 16-03-15 | 13:36

@CynicalBastard | 16-03-15 | 13:21
Verrek. Was met het hoofd alweer bij dinsdag.

Godsammekraken | 16-03-15 | 13:34

trottle | 16-03-15 | 13:33
Ga vooral door, ik ben benieuwd.

levend fossiel | 16-03-15 | 13:34

En dat zo ineens voor de Waterschapsverkiezingen.
Het enige wat Leugenaar Rutte gaat doen als ie de kans krijgt is de belastingen opnieuw verhogen.

oplichter | 16-03-15 | 13:34

"Rutte heeft NAGEDACHT...... Dat is percies t probleem man. Regeren is VOORUITZIEN, dan moet je niet NAdenken, je moet VOORdenken.

Joebel | 16-03-15 | 13:34

lol, wat een ophef weer.

Ik heb ooit bij een bedrijf gewerkt waar meer dan 60% niet Nederlands was. Veel Europeanen maar ook veel uit Afrika en Midden Oosten, want we hadden de talen nodig. Chef financien was een Idiaase vrouw (met handicap nog wel), Afdelings hoofd direct sales was een Jordanier, Team chef logistiek was een Ghanees, etc etc.

Discriminatie was daar echt geen issues..... todat Mohammed uit Marokko werd aangenomen.

trottle | 16-03-15 | 13:33

@vaas klaak | 16-03-15 | 13:31
En waar is je gelul over IQ nu gebleven? Dombo.

Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 13:33

Nou MP Rutte, ik ken ook andere verhalen.
Die van scholiere Marietje die niet bij de hoofddoeken-buurtsuper wordt aangenomen omdat ze niet 'past in het team'. Een zuiver MO-team trouwens.
Of die van bedrijven van allochtone ondernemers waar we NL-autochtoon nooit zien werken.
Of die van een tuincentrum waar een kennis van mij werkt en z'n tattoo niet zichtbaar mag zijn tijdens z'n werk, maar ondertussen wel een hoofddoek dragend meisje aan MOET worden genomen want anders... rassiesme!
En dit, de omgekeerde discriminatie ten faveure van de islam, is al meer dan 10 jaar aan de gang.
Al toen de kruisdragende buschauffeur z'n kruisje af moest doen en niet openlijk zichtbaar voor z'n geloof uit mocht komen, terwijl islamitische collega's van hem wel openlijk zichtbaar voor hun geloof uit mogen komen.
Al toen lerares Haddad kon vertrekken omdat ze als Arabische weigerde een hoofddoek te dragen op de islamitische school waar ze les gaf. www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2005/...

Daar valt niet tegen 'in te vechten' omdat de politiek luid applaudiserend dat soort praktijken toejuicht.

Strijd tegen racisme/discriminatie behalve als die afkomt van allochtonen is juist racisme/discriminatie in de hand werken.

Er zal nooit gelijkheid of gelijkwaardigheid komen zolang mensen niet inzien dat racisme/discriminatie iets van alle kleuren is, en alleen sommige groepen op dat gedrag aanspreken en onderwijl hetzelfde gedrag van de andere groepen aanmoedigen.

gaffelbaard | 16-03-15 | 13:32

Wat een volkomen juiste opmerking van Rutte. Niet huilen in een hoekje maar zelf hard werken aan je situatie is het beste wat er is. Joden worden al eeuwen gediscrimineerd en vervolgd. Hadden al honderd miljoen keer kunnen huilen in een hoekje maar doen ze niet. gewoon hard werken en je eigen leven op orde brengen is het beste wat er is. Daar bouw je ook een mooi land mee in een dorre woestijn !

Sanderov35 | 16-03-15 | 13:32

Dit kan onmogelijk Rutte zijn geweest. Indien toch, dan volgt later een "was niet zo bedoeld, maar".

levend fossiel | 16-03-15 | 13:31

Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 13:23

De socialistische gutmensch zal niet snel buigen voor het gelijk van een ander wanneer die in hun ogen onfatsoenlijk is. Pas als het hun eigen vrijheden/verworvenheden in gevaar gaat brengen zullen ze er een draai aan geven en het verkondigen als hun waarheid. Kwestie van tijd. Pas wanneer hun dochter bespuugt, aangerand, verkracht wordt. Wanneer de hippe biologische buurtsuper structureel overvallen wordt. Wanneer kleine theaters en musea in hun leefomgeving moeten wijken voor moskeeen.

vaas klaak | 16-03-15 | 13:31

die 1000 euro hoef ik niet en mark zou ook beter moeten weten.. omkopen mag gewoon niet en verder ontopic.. over het algemeen schrijven kinderen pas een sollicitatiebrief als ze met goed gevolg een school hebben afgemaakt.. bij voorkeur een nederlandse..

ko uit groningen | 16-03-15 | 13:30

Ooit waren racisme en discriminatie termen die betekenis hadden, maatschappelijke verschijnselen waar mensen serieus het slachtoffer van werden.

Maar het is nu al heel lang zo dat deze zaken vooral als excuus dienen om goede banen & geld te eisen zonder de daarvoor benodigde arbeid te leveren. De meest gebruikte route die mensen bewandelen om carrière te maken in onze maatschappij is deze:

1. Betoog dat je lid bent van een groep die officieel erkend is als Achtergestelde, Gemarginaliseerde Groep (vrouwen, moslims, negers, lichtgetinten, homo's, invaliden, noem maar op. Als je lid bent van meerdere groepen is dat een pré).

2. Krijs "discriminatie!" zo hard als je kunt.

3. Herhaal stap 2 net zo lang tot je gratis geld en/of een gratis baan in de schoot geworpen krijgt.

Want als het aan onze progressief denkende linkse elite ligt, worden mensen niet beoordeeld op hun talenten of persoonlijkheid, maar uitsluitend op de hun etniciteit, seksualiteit, huidskleur en religie.

Yasmina Haifi bijvoorbeeld is moslim, vrouw en allochtoon. Daarmee kan ze drie hokjes afvinken op het Slachtofferformulier. En dan is ze daarnaast ook nog eens lid van de PvdA. Nogal logisch, dat ze een belangrijke positie bij justitie kan bekleden zonder dat ze iets kan.

Russells Teapot | 16-03-15 | 13:29

Rutte, laat dit moralitische verhaal maar zitten en betaal nou eindelijk eens die €1000 + alle extra heffingen die sinds dit kabinet ingevoerd zijn.

i-Wonder | 16-03-15 | 13:28

-weggejorist en opgerut-

eerstneukendanpraten | 16-03-15 | 13:28

De een doet een dansje en de andere zegt zinnige dingen.

Wonderlijk! | 16-03-15 | 13:26

Gewoon dat marxistische Art 1 GW afschaffen.
En verder stem ik niet op dat jochie.

Piet Karbiet | 16-03-15 | 13:26

Gewoon een cultuurdingetje. Een Amerikaanse meneer heeft ooit gezegd: Don't ask what the country can do for you, but ask what you can do for you country. Deze uitspraak ligt ook in Nederland vast heel gevoelig.

Als nieuwe Nederlander zou ik maar niet teveel tegen links aangschurken. Voor je het weet ga je denken dat je zielig bent en ga je discriminatie zien waar die niet is (ook al is die er natuurlijk soms wel). En dat helpt je niet als je iets wilt maken van je leven, je je talenten wilt ontplooien en kansen wilt benutten of god betere het: wilt creeëren als ondernemer. Je kan nog steeds opstaan voor gelijke kansen, maar bedenk waar je je energie in wilt stoppen. In succes of in slachtofferschap.

Haagse Tokkie | 16-03-15 | 13:25

Minder, minder, minder.
Vooral ook minder mark.
Daardoor vooral ook veel minder minder minder leugens.

pennestront | 16-03-15 | 13:25

Tragisch dat ook Rutte niets van discriminatie snapt en discriminatie verwart met mensen die intolerantie en een gebrek aan wederzijds respect terecht veroordelen. Wanneer dat laatste gebeurt is er geen sprake van discriminatie maar van oorzaak en gevolg. Rutte kan beter mensen die niet willen integreren en een hekel hebben aan onze cultuur aanspreken op hun houding en gedrag dan de mensen die de normen als wederzijds respect graag willen behouden uit te maken voor racist.

The real McCoy | 16-03-15 | 13:24

Na de verkiezingen hebben we het allemaal niet zo bedoeld , en is alles uit z'n context gehaald, beste mark jij bent de grootste huichelaar op deze aardkloot , en ik krijg nog 1000 euro van je DROPLUL .

slotbert | 16-03-15 | 13:24

Poetin zegt
“Wanneer minderheden de voorkeur geven aan de shariawet, dan adviseren wij ze om naar die plaatsen te gaan waar die staatswet is. Rusland heeft geen minderheden nodig. Minderheden hebben Rusland nodig, en wij zullen hen geen speciale privileges toestaan of proberen onze wetten te veranderen om aan hun wensen te voldoen, om het even hoe hard ze ´discriminatie´ schreeuwen.”
Heeft hij nog gelijk ook.

pejoar | 16-03-15 | 13:23

@wakkere_nederlander | 16-03-15 | 13:20

In dat geval prima toch: Laat ze met dezelfde drive integreren, studeren en solliciteren.

vaas klaak | 16-03-15 | 13:23

@vaas klaak | 16-03-15 | 13:20
Maar wat wil jij doen met de mensen met de hoge iq's die islamknuffelend door het leven gaan?

Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 13:23

100% eens!
Vechten , niet janken.Een studie volgen, je werk goed doen, geen zesjes mentaliteit. Zorg dat mensen niet om je heen kunnen.
Ik ben een vrouw met tint, problemen op de arbeidsmarkt zijn mij tot op heden vreemd.
Dat is niet omdat ik nooit geconfronteerd word met discriminatie omdat ik vrouw ben, of omdat ik een tint heb maar door de manier waarop ik er mee omga.

Kortom niet lullen maar poetsen.

truusch | 16-03-15 | 13:22

De so called discriminatie is met de jaren steeds erger geworden. Hoe zou dat nou toch komen, zult u zich afvragen. Bij mij is het als volgt gegaan: In de beginjaren '80 nam ik het echt nog op voor gastarbeiders. Wanneer iemand een discriminerend mopje vertelde kon ik daar soms flink mee in discussie gaan. Van midden jaren '80 tot midden jaren '90 ging ik regelmatig met Mocro's om en heb ik deze islamsoldaten beter en beter leren kennen, alsmede de fascistische totalitaire ideologie hen bindt en verenigt. Rond 1995 ben ik gestopt om te proberen vriendschappelijke banden te onderhouden met deze lieden en zelfs uiteindelijk ook verhuisd omdat ik bedreigd werd doordat ik nu éénmaal bepaalde ovattingen heb die niet kunnen voor een islamsoldaat.. Eind jaren '90 was ik goed genoeg geinformeerd om te kunnen concluderen dat islam in de polder (en de rest van Europa) één van de allergrootste gevaren is voor onze samenleving. Islam zal nooit en te nimmer vreedzaam kunnen bestaan naast andere godsdiensten, simpelweg omdat het een handboek is voor totale onderwerping en niets anders duldt. Zolang dit niet wordt onderkend stevent het Westen op de totale ondergang af. Uiteraard geholpen door het verrotte monetaire stelsel wat ook één grote leugen is en niet lang meer zal kunnen bestaan. Droom lekker verder met z'n allen mensen. Ik ben blij dat ik geen kinderen op de wereld heb gezet.

Orange Willem | 16-03-15 | 13:21

@Godsammekraken | 16-03-15 | 12:42
Het zijn dan ook, op een ochtendje koffieleuten met de collega's over het weekend na dan, nog bijna 2 hele dagen.

CynicalBastard | 16-03-15 | 13:21

@Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 13:10

Realiteitszin is maakbaar, ook bij verdwaalde geesten. Achterlijkheid is wat moeilijker te bestrijden. Ok, ik charcheer natuurlijk als ik 'alles onder de 100 steriliseren' zeg, maar er zit een kern van waarheid in. Door bijvoorbeeld het asielbeleid te hervormen; opvang in eigen regio of alleen een tijdelijke status. Kansarmen met een compleet andere cultuur, zonder opleiding hier permanent toelaten is vragen om problemen. Ik zeg laat mensen toe die bij binnenkomst een baan hebben en een bijdrage kunnen leveren aan dit land, i.p.v. dat ze een kostenpost of erger voor onze samenleving worden. Beter voor iedereen. Ook voor die kansarme asielzoeker.

vaas klaak | 16-03-15 | 13:20

Terugknokken en je schouders eronder zetten.
In islamtermen heet zoiets radicaliseren.

wakkere_nederlander | 16-03-15 | 13:20

Igor Putkin | 16-03-15 | 12:57
Nee, de beloften van Rutte, die zijn wat waard.....

BlowingBubbles | 16-03-15 | 13:20

Beetje laat Mark, zo'n 20 jaar ongeveer.

zeg maar jansen | 16-03-15 | 13:20

Maar op wie moet ik in mijn provincie nu stemmen dan?

CynicalBastard | 16-03-15 | 13:19

Veldmaarschalk Sorry | 16-03-15 | 12:46
Dat is mij de laatste keer slecht bevallen... Het was eens maar nooit weer. Als je er na je stem eenmaal op gaat letten...

BlowingBubbles | 16-03-15 | 13:18

Woorden, woorden, daar zijn er genoeg van.

Dutch_Holland | 16-03-15 | 13:17

Maar specifiek naar een Marokkaan vragen is dan weer geen discriminatie, toch Rutte?

Mafkees_Deluxe | 16-03-15 | 13:17

Er is trouwens een foutje ingeslopen het is niet afhaken maar afhakken

myrna1965 | 16-03-15 | 13:16

Maarrrr wat zou je dan willen als nieuwkomwe? Gelijk de dienst uit willen maken? Lekker in je eigen taaltje blijven brabbelen, boodschapjes doen in je eigen supermarkt, schapen slachten op het balkon o wacht....de thee is klaar!!!

myrna1965 | 16-03-15 | 13:15

De Mohammed die zich bezig was in te vechten zit nu levenslang in de bak...

sjoost | 16-03-15 | 13:13

Heeft Mark al eens les gegeven in pak m beet Slotervaart? En kan ie ook vertellen hoe hij op Mahammedje reageert als die zijn klasgenootje een vliegtuig in torens suprise geeft?
Lacht ie het dan weg? Of zegt ie: Foei Mohammed, zo zul je later nooit een baan krijgen?
En de klasgeniten dan zeggen: jawel hoor, bij IS.
Wat doe je dan Mark?

Arim_74 | 16-03-15 | 13:13

Het is allemaal too little too late, en Rutte weet dat dondersgoed. De troublemakers zijn allang binnen en gaan nooit meer weg en nog veel meer zullen komen dankzij het ' hier heb je gratis geld en een gratis huis' beleid van de afgelopen 40 jaar.

bello | 16-03-15 | 13:13

-weggejorist-

Kolbjørn Varmann5983 | 16-03-15 | 13:12

Compleet loze opmerking van dat lachende windjack. Hij had net zo goed "sneeuw is wit en gras is groen" kunnen roepen.

brutus68 | 16-03-15 | 13:11

Zolang mo en faat niet veel verder komen dan 4 of 5 woordzinnen waarvan k*ker er immer een is, zou ik het discriminatieprobleem eens van een andere kant bekijken Rutte. En daar komt bij dat een lastdier nooit evolueert naar hem die het lastdier moet geleiden.

pluizigkroeshaar | 16-03-15 | 13:10

[!]@vaas klaak | 16-03-15 | 13:07
Krankzinnig en fascistisch comment. Het zijn juist mensen met hoge iq's zoals Mark Rutte, Diederik Samsom en Ronald Plasterk die de islam juichend binnenhalen. Hoezo zie jij dat niet, dude.

Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 13:10

Rutte geeft wederom blijk niets van de samenleving te begrijpen.

caralho | 16-03-15 | 13:09

En weer een paar zetels erbij voor Mark.
Nu Opastelen en zijn Teefje nog een keer laten verklaren dat ze het voor volk en vaderland deden. En er trappen weer wat mensen in.
Op verkiezingsdag dan toch weer de grootste en dondert daarna weer een paar zetels naar beneden. Wedden dat?!

Arim_74 | 16-03-15 | 13:08

En vanavond gaat MinPres in het Jeugdjournaal kinderen die Mohammed heten troosten.

Sayer | 16-03-15 | 13:08

Elitair gelul van linkse proletarische nicht. Hij zou eens goed in zijn ster genomen moeten worden door Mohammed of Ali. Gewoon vlakbij het torentje,- het is maar een stukje lopen naar de middeleeuwse wereld die Schilderswijk heet. Tip: Neem geen geld of pinpas mee...

De Kathaar | 16-03-15 | 13:07

Met iedere islam/koeltoer/integratie topic wordt mn 'alles met een IQ onder de 100 steriliseren' standpunt feitelijk steeds logischer.

vaas klaak | 16-03-15 | 13:07

Wat zou het leven toch makkelijk geweest zijn zonder multi culti. Minder diefstal, minder geweld, minder geld uitgeven (inmiddels al +100 miljard aan het mislukte multiculti project uitgegeven), minder, minder, minder......

dk-- | 16-03-15 | 13:05

Gezien het aantal liquidaties zijn ze zich kennelijk al jaren aan het invechten in het criminele cirquit.

watazooi | 16-03-15 | 13:04

De basisscholieren bij Mark Rutte in de klas solliciteren?
Wat een geloofwaardig verhaal weer.

tipo | 16-03-15 | 12:59

Rutteloos: Nutteloze uitspraken in verkiezingstijd van Rutte, daar de ervaring ons heeft geleerd om geen enkele waarde te hechten aan deze uitspraken, de dag na de verkiezingen.
Op naar een Rutteloos (definitie 2) kabinet.

TuuT | 16-03-15 | 12:59

Kon je verwachten. Dit flikt Rutte steeds vlak voor verkiezingen. Vóór de verkiezingen is hij een rechtse VVDer, na de verkiezingen is ie weer de D66-er die hij eigenlijk is. Hele volksstammen lopen er weer met open ogen in. Net als o.a. 2012. Dat hebben we geweten...

rien6139 | 16-03-15 | 12:57

Rutte kent het verschil tussen coalitiepolitiek en campagnevoeren. Daarom is hij MP en zal Wilders dat nooit worden.
Alle beloften van Wilders kunnen dus gevoeglijk af worden gedaan als onzin.

Igor Putkin | 16-03-15 | 12:57

Het lijkt me een helder statement. Als je echt om je kinderen geeft en het beste met ze voor hebt noem je ze in Nederland geen Mohamed.
Als je dat als ouder toch doet geef je je kind al vanaf de start een rugzakje mee.

Jerolimo | 16-03-15 | 12:56

Hehe, weer iemand die het door lijkt te hebben: ze discrimineren zichzelf. De meeste andere immigranten proberen te integreren, moslims proberen ons te laten integreren. Hoe moeilijk kan het zijn om dat te snappen.

Suerte Piet | 16-03-15 | 12:56

Wedden dat die gastjes dat woord 'invechten' weer veel te letterlijk nemen ?

StijlloosInkoppertje | 16-03-15 | 12:56

Rutte is gewoon extreem cynisch en gaat nu gewoon nog even snel wat PVV-teksten uitkramen 2 dagen voor de verkiezingen, de Nederlandse kiezer trapt toch overal in denken ze bij de VVD.

Dit is er eentje in de categorie "Geen cent meer naar Griekenland" zoals Rutte op TV liep te orakelen een paar dagen voor de verkiezingen van 2012 om een paar weken later doodleuk de Nederlandse belastingbetaler voor EUR 200 miljard garant te laten staan voor Zuid-Europa.

www.youtube.com/watch?v=jBIruCQQA88

Outsider-Inside | 16-03-15 | 12:53

En gelijk heeft hij. Ik ga niet op hem stemmen maar met zielig doen heeft nog nooit iemand zijn positie verbeterd. Misschien is het niet iets wat mensen willen horen. Snap ik, maar kijk eens wat tientallen, zo niet honderden miljoenen aan vanuit de overheid georganiseerde "positieve" discriminatie voor allochtonen hebben gedaan? Juistum, heel weinig behalve dan een gigantische zieligheidsindustrie op weten te tuigen die met het ene na het andere kutplan op de proppen komt en de politiek weet te verlammen met zieligheidsverhalen. Het is in NL inmiddels een groot geld industrie met zeer veel vertakkingen naar allerlei universiteiten, media kanalen etc. Maar wordt NL er beter door? Nee, verloren geld dus. Gewoon een strakke wetgeving hanteren waarbij een werknemer de gang naar de rechtbank kan opstarten in het geval van discriminatie. Verder nog wat postbus 51 spotjes en dan heb je het wel gehad wat betreft effectieve discriminatie bestrijding. De rest is CRUFT dat alleen maar geld opslokt dat beter elders besteed kan worden.

WatZalIkErvanZeggen | 16-03-15 | 12:53

Rutte!
Eerst die 1000euro, daarna kijken we wel of je nog wat geloofwaardigheid terug kan verdienen.

Overigens ben ik het wel eens met de uitspraak, ik vertrouw de persoon die hem doet alleen niet.

a4p | 16-03-15 | 12:52

Lieden die hier daadwerkelijk als vluchteling komen, zullen eerder gemotiveerd zijn om er wat van te maken dan mensen die vooral naar europa komen voor een comfortabel leven. die laatste groep was misschien ook niet geneigd om thuis een groot gevecht te leveren om er wat van te maken?
ik vraag mij af of er een verschil is tussen daadwerkelijke vluchtelingen en de categorie 'gelukszoekers' als het gaat om inburgeringsproblemen.
En ik vraag me af of de categorie gelukszoekers een goede doorsnee biedt van de bevolking van het land waar ze vandaan komen.
en ik heb wel gedachten over de antwoorden op deze vragen.

zeeman73 | 16-03-15 | 12:52

Zoals Rutte bij de laatste TK-verkiezingen heeft laten zien is wat hij roept UITSLUITEND verkiezingsretoriek dat de dag ná de verkiezingen al weer vergeten is.
Dus volkomen nutteloos om het te lezen wat hij nu weer roept.

Moi2 | 16-03-15 | 12:52

Knorretje weg, doekje om. Lang leve de vrede

Aantastelijk | 16-03-15 | 12:51

(in-)vechten doen ze al, nu nog op een positieve manier! Optie 2: Oprotten!

TuuT | 16-03-15 | 12:51

Een ieder ouder die zijn kind mohammed noemt is niet goed bij hun hoofd.

diek | 16-03-15 | 12:51

Zou het liegen van Mark pathologisch of politologisch van aard zijn?

Graaf van Egmont | 16-03-15 | 12:51

@Driewerf Hoezee | 16-03-15 | 12:49
:-)

Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 12:50

Geen jihadisten in dienst nemen heeft niets met racisme te maken.

Botte Hork | 16-03-15 | 12:49

Mosterd na de maaltijd maar waarschijnlijk net op tijd wat zieltjes met zijn mona toetje op te snoepen.

saidnowomanever | 16-03-15 | 12:49

Wat een liegbeest!!

popo ketalo | 16-03-15 | 12:49

@Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 12:45
Ghe. Wisten we nog niet ^^^

Driewerf Hoezee | 16-03-15 | 12:49

Invechten doen ze zeker vooral in roedelvorm en liefst tegen een weerloze vrouw alleen.

blauwe zander | 16-03-15 | 12:48

Oei, daar gaan je kansen op een mooie ministerspost in Kabinet Alexander P. de Grootse. Een overstap naar de PVV zou je carrière nog kunnen redden, Marc... Al lijken ze daar op zoek naar kwaliteit en zitten ze niet zo te wachten op personeelschefs van pindakaasfabrieken.

De verwarde man | 16-03-15 | 12:47

Doorzichtige prietpraat voor de bühne van een - aantoonbare - leugenaar.

balustrade | 16-03-15 | 12:47

Mar = Maar

Lauwe Koffie | 16-03-15 | 12:47

Discriminatie??? Nee gewoon statistiek. Ik kots gewoon op die figuren. Aan de andere kant... zonder hun zouden alle redactieleden van Opsporing verzocht op straat komen te staan, en 30% van alle agenten.

Meer meer meer!!!!

SilverSurfer1974 | 16-03-15 | 12:47

Praten over eigen verantwoordelijkheid?
Oef, Rutte gaat nu wel erg ver.

spanarchist | 16-03-15 | 12:46

Het helpt overigens ook als Mohammed een keer beschaafd Nederlands spreekt in plaats van dat achterlijke zandbak accent en wat middeltjes neemt tegen verhoogd testosteron.
Minder koran helpt ook want daar staat immers de opdracht in je zo min mogelijk in te zetten voor de kafir.

Dhr. de Wit | 16-03-15 | 12:46

Ja. Maar lieve 'mohammeds' (om OT te blijven): schouders eronder zetten is NIET een anti-Israel-, anti-ZwartePiet- of een anti-slavernijbetoging.

Driewerf Hoezee | 16-03-15 | 12:46

Typische VVD-leugens.
Net als de 1000 Euro die we zouden krijgen.
Net zoals het geld wat we niet aan Griekenland zouden geven.
Net zoals de belastingverlagingen.
Allemaal gelogen.

En nu is het genoeg! | 16-03-15 | 12:46

Veldmaarschalk Sorry | 16-03-15 | 12:46

geintje

Veldmaarschalk Sorry | 16-03-15 | 12:46

Hij stelt het niet op te kunnen lossen, veroorzaken is wel gelukt, bedankt he.

Uw Verzekeringsadvis | 16-03-15 | 12:46

Mar ondertussen steunt de VVD van Rutte alle moslims/asielzoekers/allochtonen pamperbeleid uit de koker van PvdA en D66. Kortom, als Rutte eens een keer niet liegt, dan is hij weer gewoon keihard aan het huichelen.

Lauwe Koffie | 16-03-15 | 12:46

Hmmm misschien toch maar eens overwegen op de VVD te stemmen?

Veldmaarschalk Sorry | 16-03-15 | 12:46

Er zijn binnenkort verkiezingen zeker?

James Lastig | 16-03-15 | 12:45

Rutte. Leugenaar.
Ik stem PVV.

Lewis Lewinsky | 16-03-15 | 12:45

Lieve Marc, toon wat beleid wat betreft corruptie, zeg met Edith dat alles eerlijk en open onderzocht moet worden (dus ook Demmink) en we kunnen weer een beetje verder met elkaar. Niet teveel laten liggen en niet selectief onderzoeken aanvragen!

Einde van de Domheid | 16-03-15 | 12:45

Vraag niet wat je land voor jou kan doen, maar vraag wat jij kan doen voor je land.

John McClane | 16-03-15 | 12:45

Makkelijk gezegd. Jammer dat je dit soort logica alleen 5 dagen voor verkiezingen hoort en daarna gegarandeerd nooit meer tot de volgende verkiezingen.

der maupmeister | 16-03-15 | 12:45

Volgens mij krijgt Mohammed tegenwoordig juist eerder de baan? Of Fatimah.

Benieuwd of Rutte dan nu ook het lef heeft de positieve discriminatie op te heffen.

RoBD=Skullfucker | 16-03-15 | 12:45

Oh, en dat meen ik met quota, voorkeur voor en zoekt naar in advertenties.

TheseDays00 | 16-03-15 | 12:45

Vrienden laten vrienden hun kind niet Mohammed noemen. Nederlanders noemen hun kind ook niet Vereniging Martijn.

JaNeeTochNietDan? | 16-03-15 | 12:45

De man heeft gelijk, maar waarom komt hij er zo laat mee? Nu hoeft het niet mer.

Synecdoche | 16-03-15 | 12:45

Wat een doorzichtig gelul.. Wat een ongelofelijke manipulatieve draak van een vent is die Rutte ook, om van te kotsen.

John Dough | 16-03-15 | 12:44

Iedereen wordt gediscrimineerd. Op dit moment vooral blanke hetrosexuele mannen. Echt, dat die nog aan de bak komen is een wonder met al die discriminatie.

TheseDays00 | 16-03-15 | 12:44

Ik ga het niet eens lezen, Rutte val toch dood.

Bokito ergo sum | 16-03-15 | 12:43

Stoere taal zo 1 dag voor de verkiezingen. "A day late and a dollar short" zou een understatement zijn.

Godsammekraken | 16-03-15 | 12:42

Is de Soeboer gisteravond verkeerd gevallen Mark?

Dhr. de Wit | 16-03-15 | 12:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken