Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goh: babydoodrijdende alcomobilist in shock

drankrijdendesimpson.pngHet tragische ongeval in Lutten, waarbij de drie weken oude baby Milan omgekomen is, was te voorkomen. Nu is het echter te laat en laat de babydoodrijdende alcomobilist Gerrit weten in shock te zijn. Goh. Was even iets eerder tot inkeer gekomen, grafgerrit. Er zijn vier duidelijke factoren aan te wijzen waar ingegrepen had kunnen worden. Er is maar één direct schuldige: dat is Gerrit. Maar er zijn vier partijen die wel degelijk in meer en mindere mate invloed hadden om in te grijpen voordat het te laat was. Niet dat ze alle vier net zo verantwoordelijk waren en ze zijn zeker niet alle vier net zo schuldig als Gerrit. Maar wat zullen sommigen zich nu belabberd voelen dat ze niet eerder ingrepen. En terecht. Gerrit: Hoofdschuldige. Aan de drank na scheiding en failliet van grondverzetbedrijf (nieuws). Tientallen keer rijbewijs afgepakt. Blijft dronken achter het stuur kruipen. Dan ben je een moordenaar met Russisch Roulette-syndroom. En iemand die statistieken niet begrijpt. Gerrit is volgens de Telegraaf in shock. Als je niet realiseert dat een baby vermoorden tot de reële mogelijkheden behoort als je keer op keer op keer dronken in de auto stapt, nadat meermalen je rijbewijs is afgepakt, dan koopt he-le-maal niet iets voor je spijt en shock achteraf. Poging tot doodslag als veroordeling, klaar. Justitie: Poging tot doodslag als veroordeling. Voor iedereen die vaker dan eens gepakt wordt met alcohol op achter het stuur. Zo'n alcoholslot is symboolpolitiek. Als rijbewijs afpakken niet werkt, werkt een alcoholslot ook niet. En niet alleen omdat je auto's kunt lenen. Bovendien is het te omzeilen met een kruimeldief. Dit ongeval in Lutten is waar fopstraffen, daderbescherming en honderdkansenbeleid toe leiden. Een Pool die eerder een familie kapot reed in Heesch, kreeg 120 uur schoffelen. Zelfs verplicht afkicken + levenslang AA-lid zou al een betere stap in de goede richting zijn. Justitie, step up your rehabilitatie- en strafgame. Kroegbaas: 'Ah joh, iedereen kent Gerrit. Met zijn scheiding en zijn failliete bedrijf. Ja, Gerrit drinkt wel eens teveel. Eigenlijk altijd. Maar dit is een dorpskroeg. Waarom zou ik zijn sleutels afpakken? Of hem oproepen naar huis te lopen (kleine kilometer verderop)? Ondanks dat ik weet hoe vaak hij al gepakt is voor bezopen rijden? Geld is geld, ook als dat van een notoire alcomobilist komt. En kom op, het is Gerrit maar.' Helaas is de kroegbaas geenszins van plan commentaar te geven en wij begrijpen wel waarom. Willens en wetens iedereen in gevaar brengen door Gerrit niet tegen zichzelf in bescherming te nemen, want oude jongens krentenbrood en LALALA GELD! Luttenaren: Tot slot vragen we ons af waarom niemand in Lutten Gerrit uit zijn Mercedes getrokken heeft, toen hij voor de zoveelste keer dronken achter het stuur kroop. Of zijn banden leeg heeft laten lopen elke keer dat hij in de kroeg zat. Met hooivorken en fakkels het dorp uitwerken gaat wat ver, maar iets beschaafder had natuurlijk gekund: met plattelandsliefde gedwongen te werken aan zijn alcoholverslaving. En dat geldt natuurlijk nog tien keer zoveel voor familie en vrienden van Gerrit - voor zover aanwezig in zijn leven. Hechte dorpsgemeenschap, daar hou je elkaar het hand boven het hoofd. Zeker mannen als Gerrit, die ooit voor werkgelegenheid zorgden. Schouders ophalen en 'ach ja, Gerrit' mompelen. Tot het een keer waanzinnig fout gaat. Geen enkele Luttenaar, behalve Gerrit zelf, is verantwoordelijk voor dit ongeval. Maar wat zullen er een hoop zich nu voor hun hoofd slaan dat ze niet eerder ingegrepen hebben. Hopen we dan maar.

Reaguursels

Inloggen

OM moet gewoon progressief beboeten:
1e keer, normale boete
nde keer boete tot de macht n
ofwel 1e keer 200 euro
2e keer 40.000 euro
3e keer 8.000.000
en bij niet betalen per 100 euro een dag bajes.
toedeledokie tot ziens en bye bye.
Drank op in de auto is gelijk een blinde een mitrailleur af laten vuren in een druk winkelcentrum: vroeger of later vallen er dooien......

Verwilder(s)t Niet | 17-03-15 | 15:45

benrod | 17-03-15 | 10:17
Beter lezen.

Mac The Ripper | 17-03-15 | 14:45

Ja laten we iedereen in gerrit zn omgeving de schuld geven behalve gerrit zelf. Je lijkt het OM wel quid.

benrod | 17-03-15 | 10:17

Voor een vuurpeloton is in deze de meest humane oplossing.

Vout | 17-03-15 | 10:01

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 17:36
Jee, zoveel domheid in 1 post. Knap.

Vout | 17-03-15 | 09:59

@horsteknots | 16-03-15 | 17:14
Die Pool was een heel ander geval. De Pool reed niet te hard, had geen drank op, had twee handjes aan het stuur en verloor toch de controle over zijn auto met een noodlottig ongeval tot gevolgd. Dit is heel iets anders die willens en wetens met drank achter het stuur kruipt en veel te hard over een weg door een woonwijk rijdt.

Harald | 17-03-15 | 09:58

shin | 16-03-15 | 17:30
Simpele ziel. Een normaal en nuchter iemand stopt heus wel als hij een baby door de lucht ziet vliegen na een aanrijding met zijn of haar auto.

Vout | 17-03-15 | 09:58

Muxje | 16-03-15 | 17:25
Ik hoop echt dat het jou gaat overkomen en je dan nog dezelfde mening hebt.

Vout | 17-03-15 | 09:55

GVD, wanneer begrijpt justitie nou een keer dat met alcohol achter het stuur poging tot moord is en als je iemand dood rijdt moord?

Vout | 17-03-15 | 09:48

Laat me eens raden, met 20 uur schoffelen na een dronkenmans rit met dodelijk slachtoffer kun je gewoon weer vrij rondlopen?
Misschien toch maar een paar jaar cel?

Raider Twix | 17-03-15 | 09:13

die politie`s in Hardenberg ontdekken nog geen vuurtjesstokers als stikken ze zelf in de rook ,laat staan een alcomobilist.

pedro300 | 17-03-15 | 08:31

Gelukkig gaat dit topic vast heel veel alcomobilisten tegenhouden en voorkomen dat er nog meer mensen worden doodgereden. kunnen we i.i.g. niet geenstijl als schuldige aanwijzen.

Right ..

Waskraan | 17-03-15 | 07:53

kan niet die homer ernaast

tussendoortje9699 | 17-03-15 | 06:25

Het is net als met TBS-ers op verlof, ook dat werkt niet, enige oplossing is opsluiten en daar laten.

dubbelq | 17-03-15 | 00:22

Gerrit doe jezelf, de familie en de rest van Nederland een plezier en hou je adem in tot het volgende topikkie.

Berbaar | 16-03-15 | 23:01

Vark Merheijen | 16-03-15 | 19:28

Wat er met de burgers in Oekraïne gebeurt, daar worden helaas maar weinig topics of nieuwsuitzendingen over gemaakt. Mensonterend, een land dat de eigen burgers laat verhongeren en vervolgens vermoordt. Maar onze media vinden dat blijkbaar te onbelangrijk, oninteressant of ongeschikt voor ons.

Schaaldier | 16-03-15 | 22:50

aardt | 16-03-15 | 22:22

Hoe ver dat zou moeten gaan... lijkt me logisch. Zodra je je ogen niet meer gebruikt voor je deelname aan het verkeer maar voor allerlei andere zaken binnen je auto, ben je al rijdende een gevaar op de weg. Tenzij je auto helemaal uit zichzelf corrigeert en remt als dat nodig is.

Schaaldier | 16-03-15 | 22:36

Het is niet zo moeilijk allemaal: Als Gerrit 20 euro in de kroeg uitgeeft dan moet hij ook geld [over]hebben voor een taxi. Gaat je dan toch dronken in de auto naar huis gaat ben je een moordenaar op wielen als het fout gaat. Nekschot is prima maar direct 20 jaar onvoorwaardelijk zonder verdere discussie is ook een prima optie. Wel 20 jaar zonder tv etc. De kroegbaas heeft en is verplicht om zijn maatschappelijke verantwoording te nemen. Iemand onbeperkt blijven schenken moet net zo strafbaar zijn. Zaak verbeurd verklaren, geld naar de slachtoffers en ook 20 jaar. Als ex horeca ondernemer en marktkoopman heb ik zelf honderden kroegen bezocht en ben altijd 's nachts thuisgekomen. Ik denk dat ik in al die jaren wel 120 - 150 keer ben aangehouden om te blazen. Vaste prik als ik vanuit Rotterdam naar Brussel ging. Nooit 'n rijverbod of probleem gehad. Zelf een aantal vrienden en vriendinnen verloren die omgekomen zijn door dronken honden. [Denk elke week nog aan Floor die werd doodgereden door een dronken doorrijdende kudt Mohammed. Over drie weken is iedereen die Gerrit alweer vergeten. Als je als ouder de rest van je leven tegen een lege stoel aan zit te kijken en al je trots en dromen je ontnomen zijn dan zit je elke dag aan de trapleuning en een stuk touw te denken. De doodstraf zou meer dan terecht zijn voor tuig zoals Gerrit en de barkeeper. 20 jaar zwaar zitten is echter ook een goede oplossing omdat we de doodstraf helaas niet meer hebben in Nederland. Om dit lange verhaal af te sluiten: Stel je elke dag even voor dat je een auto hebt, wat gaat drinken en Gerrit bent.

De Kathaar | 16-03-15 | 22:35

@Schaaldier | 16-03-15 | 19:19
Hoever ga je dan? dan kun je ook meteen mensen die een andere radiozender opzoeken oppakken.

aardt | 16-03-15 | 22:22

die gerrit geertman is altijd al een misselijk makend mannetje geweest een zuiplap en vechtersbaas een terrorist van elke kroeg met veel geschreew en bravoer , 1 van de waardelooste kereltjes in zijn soort,ik zou maar wel 20 keer achterom kijken als je uit de bak komt,want je weet maar nooit.......

diani | 16-03-15 | 22:15

Die Pool was nuchter, kwit

Laatmaarwaaien | 16-03-15 | 22:05

Arme drommel, arme ouders. Een leven lang boos zijn op iemand die te dom is om echt spijt te hebben. Niet veel kan dit nog goedmaken. Geen excuses, geen "spijt" - geen boze reacties richting de kroeg of wat dan ook. Het kind is kapot gereden en daar zijn we mooi klaar mee.

Het enige wat nu nog helpt is hier een voorbeeld van maken - niet met de beschonken kop in een 1000kg zware machine stappen. Ook niet voor een klein stukje.

harry21 | 16-03-15 | 21:36

Dat die Gerrit nu al een week niks heeft gezopen zal wel die shock veroorzaken.

Homefront | 16-03-15 | 20:38

Gewoon moord met voorbedachte rade. Die vent is volwassen, dus hij weet prima wat ie doet.

watergeus | 16-03-15 | 19:55

het is geen poging, want een poging is iets wat mislukt. het kind is dood, dus het kan nooit een poging zijn. het is in ieder geval dood door schuld omdat daar een voorwaardelijke opzet geldt. dat betekent willens en wetens de kwade kans ervaren dat er iets mis kan gaan. in dit geval een ongeluk met dodelijk afloop veroorzaken. voor doodslag is een grotere bewustheid van de opzet vereist, meen ik. maar je zou kunnen zeggen dat iemand die 35x betrapt een dusdanige geestesgesteldheid heeft dat hij opzettelijk elke keer weer de levens van andere in gevaar brengt. is een wel een long shot en rechters zullen er wel niet in mee willen gaan. maar het wordt poging is hier misplaatst. het is een volledig delict.

minimá-armezusvan.. | 16-03-15 | 19:34

Wanneer ik tijdens een van Gerrits drankgelagen zijn auto op klinkers had gezet, zou iedereen schande van mij hebben gesproken. En zat ik vast in plaats van Gerrit.

tiswat | 16-03-15 | 19:32

In Ukraine is een tank van Ukrainse leger over een vrouw met babywagen heen gereden. Honderden mensen op straat om te eisen dat de legerbasis daar weg gaat. Burgers vallen soldaten aan: www.youtube.com/watch?v=w_ObQVdpgt0

Vark Merheijen | 16-03-15 | 19:28

Ik zou, als ik de vader was, deze man omleggen.
Ik zou hem het leven ontnemen en zou zonder advocaat schuldig bekennen. Ik zou er graag voor gaan zitten. Dit soort knuppels moeten uit de maatschappij worden gehaald. Sluit me maar 20 jaar op, ik heb met zulke types geen medelijden.

Super Grover | 16-03-15 | 19:26

Gerrit moet boeten en zal boeten, alleen al tijdens zijn nuchtere uren waarin hij beseft wat hij heeft veroorzaakt. Verder, inderdaad zoals al eerder gesteld, kan wat mij betreft iedereen die aan het verkeer deelneemt en daarbij een smartphone gebruikt, worden opgepakt voor poging tot doodslag met voorbedachten rade. En GeenStijl, er worden al mensenlevens genoeg kapot gemaakt zonder jullie bemoeienis. Zeer smakeloze en nare actie, of dachten jullie hier de slachtoffers werkelijk op een positieve manier mee te helpen?

Schaaldier | 16-03-15 | 19:19

Gerrit, touwtje, boompje, wat snap je niet ?

NB-Stb | 16-03-15 | 19:18

"Wij moeten deze man niet veroordelen; dat hij alcoholist is is hem niet verwijtbaar. Een moeilijke jeugd in combinatie met een laag IQ, een abnormale geldingsdrang, zijn vrouw bedonderde hem met zijn broer, zijn kind zit in de bak, de juf op de kleuterschool vond hem ook maar niks. Foetsen kan hij niet en dat is ook gevaarlijk als je hebt gedronken want dan val je gauw. Koester deze man, pamper hem, vergeef hem en begeleid hem op weg naar betere tijden".

Aldus Alexander Pechtold.

langzullenweleven | 16-03-15 | 18:46

Ik heb nog nergens kunnen vinden of er drank in het spel was ??? Zijn we niet een beetje vroeg met onze conclusies ?

krem | 16-03-15 | 18:44

Toen Urk z'n drank- en drugsprobleem zag, hebben ze goed geïntervenieerd.
www.totheildesvolks.nl/waypoint-urk/ho...

Waypoint, dat binnenkort gelukkig zelfstandig wordt, en weggaat bij de verfoeielijke stichting Tot Heil des Volks.

Wat mij betreft een voorbeeld van hoe het wel moet.

Lefgozer | 16-03-15 | 18:36

straks krijg je nog een soort orwelliaanse controle op je sofi-nummer. of je op dat moment dan wel of geen alcohol mag kopen/bestellen bij de slijter/kroeg/restaurant.
Zou wel een mooie straf zijn.

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 18:28

straks krijg je nog een soort orwelliaanse controle op je SOFI. of je op dat moment dan wel of geen alcohol mag kopen/bestellen bij de slijter/kroeg/restaurant.
Zou wel een mooie straf zijn.

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 18:28

Muxje | 16-03-15 | 17:25

JA hard straffen helpt wel degelijk. Wanneer deze idioot in de gevangenis zat had de baby nog geleefd. Hard straffen heeft ook een voorbeeldfunctie. Bovendien is het ook goed voor mijn rechtvaardigheidsgevoel.

metdedag | 16-03-15 | 18:26

Waarom zat er geen permanent alcoholslot in alle auto's van deze man?

tinus stittelaar | 16-03-15 | 18:24

Piet Karbiet | 16-03-15 | 18:14
Vraag 1: Hoe is dit door de policorkeuring gekomen?

- anders krijgen ze gezeur

Vraag 2: Hoe straalt dit af om mohammedaanse kinderen en geheelonthouders?

- Het westen is slecht. Alcolhol is slecht. Islam is goed.

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 18:24

tweetybird | 16-03-15 | 18:15
"na 2 biertjes geen drank meer of auto sleutels afgeven. "

Simpel eigenlijk he.

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 18:20

Niet alleen de baby dood ,maar papa waarschijnlijk invalide door verbrijzelde ledematen die naast zijn vreselijke verdriet ook nog sterft van de pijn . Laat dat secreet binnenkort tijdens het schoffelen maar door een uit de bocht vliegende auto plat gereden worden.

blauwe zander | 16-03-15 | 18:18

@appeltjesgroeneweide | 16-03-15 | 17:03
Yep, alleen dat kan dan weer niet. Overigens het is nog erger, er is zelfs geen instantie die rechters controleren..

Boris die Sauertopf | 16-03-15 | 18:18

Verplicht afkicken is altijd een slecht plan die gasten vallen sowieso vaker terug in verslavingsgedrag. Steek het geld wat je daar aan besteden zou liever in een landelijke database zodat zo iemand als hij een auto probeerd te huren of kopen direct bij de dealer/verhuurder oppopt als alcomobilist. Toch auto meegeven dan is ook de dealer/verhuurder strafbaar. Dat zelfde zou moeten gelden voor een particulier die in alle redelijkheid op de hoogte had kunnen zijn van het alcohol gebruik van de alcomobilist. Verder volledig mee eens het is van de zotte die sympathie industrie hier. Sinds wanneer is het belang van een individu belangrijker dan het belang van de maatschappij...oooh wacht.

saidnowomanever | 16-03-15 | 18:17

Hmmm ik had ergens gelezen dat gerrit een taxi was aangeboden die zelfs betaald zou worden. Weet niet of het waar is maar die zou die geweigerd hebben.De kroegbaas zou die aangeboden hebben.Maar doe als tweetybird. Die gaat stappen met de tram en loopt altijd een uurtje naar huis.Werkt uitstekend en het is een mooie compensatie voor het bier.Niks mis mee.Maar ja treurig zo'n figuur.Gewoon een lange tijd bij bubba. En zorgen dat hij nooit meer een auto in komt.Ook een taak van zijn woon omgeving.Rijdend zien is gelijk politie bellen.Tip voor de kroegbaas rijdend aankomen na 2 biertjes geen drank meer of auto sleutels afgeven. Moet in een dorpskroeg niet moeilijk zijn.Voor het gezin werkelijk een klote drama.

tweetybird | 16-03-15 | 18:15

Bij de NTR is nu de Goede Vrienden Show op TV, daar zingt Tonnie dagelijks 'Waar is toch mijn caravan, na al die glazen bier kan ik hem niet meer vinden'. Kinderen moeten hem helpen zoeken.

Vraag 1: Hoe is dit door de policorkeuring gekomen?
Vraag 2: Hoe straalt dit af om mohammedaanse kinderen en geheelonthouders?

Piet Karbiet | 16-03-15 | 18:14

Nu hoor je natuurlijk: "Zwaardere straffen!" tot en met IS-achtige taferelen. Tuurlijk. Maar volgens mij ben je er al als je alleen al handhaaft danwel optijd ingrijpt. Gaan Gerrit het zelf niet, dan zal een ander het moeten doen. Zo zou het moeten werken. Maar het beleid is gewoon dat ten alle tijden eerst het spreekwoordelijke kalf verdronken moet zijn. Zie ook de ontvoering van die twee kinderen in Maastricht.

Mark van Leeuwen | 16-03-15 | 18:14

Maarja, hoe kun je de gewone man streng straffen als b.v. ter Horst na te zijn betrapt als alcomobilist beloond wordt met een ministerpost. Was vast ook niet de eerste keer dat ze dronken achter het stuur zat.

watazooi | 16-03-15 | 18:10

Bestaat er eigenlijk zoiets als verplicht afkicken bij alcohol?

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 18:09

@ tipo | 16-03-15 | 18:01
Idd, kleine beetje overgehouden bewustzijn wijst waarschijnlijk richting gemis en dat zal niet een mensenleven zijn.. Ziek, en "pracht"voorbeeld hoe sneu en katskrom rechtspraak in NL werkt

Dr. Blechtrummel | 16-03-15 | 18:09

Wedden dat hij na zijn veroordeling gewoon weer dronken achter het stuur kruipt? Alcoholverslaafden zijn de ergste soort die je kunt hebben.

Moonwarrior | 16-03-15 | 18:07

Too little too late.
Ongezien de typhus voor je, Gerrit!

Schietmijmaarlek | 16-03-15 | 18:07

geldboetes niet inkomensafhankelijk = arabische toestanden. heb je poen en macht, dan is er niemand die je raakt.

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 18:07

aangezien het voor verkeersveiligheid niet uitmaakt uit welke inkomensgroep je komt
+
een straf moet wel een straf zijn anders geen gedragsverandering en rijden ze alsnog je kind dood of levenslang een dwarslesie
=
sommige geldboetes inkomensafhankelijk maken
of
iets verzinnen dat inkomensonafhankelijk werkt als straf.

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 18:05

Verbazing die kerel is gewoon thuis????????????????
We leven in een kut land

metdedag | 16-03-15 | 18:05

Geert zal vooral in shock zijn, omdat hij vandaag weer geen bier kan drinken.

tipo | 16-03-15 | 18:01

Quid, de maatschappij is schuldig, zie je dat niet?

Swarthoogt | 16-03-15 | 18:00

In de natuur gaat niets verloren. Jaren terug verdronk er in het voorjaar een schaap bij een mooi viswatertje bij mij in de buurt en de boer vond het te veel werk dat dode beest bij de hoge wal omhoog weg te slepen. Die zomer erop op die plek nog nooit zoveel vette paling gevangen als toen.

eerstneukendanpraten | 16-03-15 | 17:59

gjk4all | 16-03-15 | 17:36

Correct. Alleen is het in dit land zo geregeld dat het CBR dit moet controleren.
En u raadt het al; daar is het een puinhoop.
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/0...
Gelukkig zit er vast wel een oud-politica die daar directeur van is. Voor veel teveel geld.

Piet Karbiet | 16-03-15 | 17:56

De Luttense lutser in shock, wat koop je ervoor...Kindje is dood, daar moet ie het mee doen de rest van zijn leven.

WillemRuis | 16-03-15 | 17:55

@kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 17:49
QANGO's zoals het CBR regeren hier in nederland en Henk en Ingrid mogen daarvoor dokken.

gjk4all | 16-03-15 | 17:53

Beter maakt ie er zelf een einde aan, beste voor iedereen.

joepie123 | 16-03-15 | 17:51

Was een delirium dus kon hij niks aan doen. Zal wel vrijspraak worden door de D66 rechtertjes.

Hyronimo | 16-03-15 | 17:51

Kapotschoppen, niet meer naar omkijken en klaar.
Sodefuk toch op met dit soort kneuzen.

Palmares0 | 16-03-15 | 17:50

@Uw Verzekeringsadvis | 16-03-15 | 17:43
Rijden met een ingevorderd rijbewijs is een misdrijf, dat zou al reden genoeg moeten zijn voor een aantal nachtjes achter de tralies. Zonder die cursus kon mijn kennis zijn rijbewijs niet terug krijgen van het CBR. Daarom verbaasd het mij dat Gerrit het voor elkaar krijgt om z'n rijbewijs 35x te laten invorderen.
Als ie wel reed zonder rijbewijs dan mogen ze hem van mijn part veroordelen voor moord en 34 pogingen tot, zou genoeg moeten zijn voor levenslang. Doodslag dekt deze lading zeker niet.

gjk4all | 16-03-15 | 17:50

gjk4all | 16-03-15 | 17:45
"Klopt, verbaasd je dat?"
Eeeh...wat precies?

Dat boetes of straffen niet meer werken als je poen genoeg hebt?

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 17:49

Godsammekraken | 16-03-15 | 17:05
Zeg je dat nu uit Quid antipathie of ben je gewoon dom?

Igor Putkin | 16-03-15 | 17:47

Pater Piet | 16-03-15 | 17:30
Dan ook niet meer werken, geen kermis, niet meer vliegen, niet zwemmen, gewoon thuis op een zetel en zelfs daar sterven mensen, quatsch dus.

Linnenkast | 16-03-15 | 17:47

@Boretti | 16-03-15 | 17:41
Goed plan! Denk alleen dat Gerrit op dit moment niet op van Leeuwen zit te wachten. Hoewel...kratje pils mee...

figuur | 16-03-15 | 17:46

@kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 17:43
Klopt, verbaasd je dat?

gjk4all | 16-03-15 | 17:45

@gjk4all | 16-03-15 | 17:36
Hoezo niet, als dronken Gerrit gewoon blijft rijden en niet naar een cursus is gegaan wat wil je er aan doen, opsluiten bijvoorbeeld.
Overigens zou ik niet graag in de schoenen van die kroegbaas staan.

Uw Verzekeringsadvis | 16-03-15 | 17:43

gjk4all | 16-03-15 | 17:36
"kon hem alleen terug krijgen nadat ie een cursus had gevolgd van €900,-- en daar had ie het geld niet voor. "

Dus of je kan rijden na alcohol-straf is een kwestie van inkomen. merkwaardig. Henk en Ingrid zijn dus weer de lul. Dit soort dingen mogen inkomensafhankelijk worden. Straffen moet je voelen anders komt er geen gedragsverandering bij mensen boven de Balkendenorm en rijden ze alsnog je kind dood. Die gasten scheuren lachend door rood.

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 17:43

Het strafrechtsysteem is ziek. Veelplegers, niet alleen op alcoholgebied, hebben vrij spel. Onbegrijpelijk dat mensen na drie veroordelingen voor hetzelfde feit niet een jaar of twintig worden opgeborgen.

De Geus | 16-03-15 | 17:43

Dat is geen shock maar detoc van een dag niet zuipen. Daar gaan je handen behoorlijk van trillen.

Osdorpertje | 16-03-15 | 17:42

-weggejorist en opgerot-

Boretti | 16-03-15 | 17:41

Niks geen medelijden met dat soort.
Geen zielig gedoe van: ja maar...

First Strike and You’re Out.

Maak er maar soylent green van en deel het maar uit via de voedselbank.

Bierosaurus | 16-03-15 | 17:40

@Pater Piet | 16-03-15 | 17:30
.
Gaan we Zwartepieten pater?

Die docent ging echter verder; hij trapte op zijn fiets de zijspiegels van de auto bij opkomend gevaar. Dat was in zijn ogen rechtvaardig noodweer.

Wij lachuh, jammer dat we nu wel met dit soort rechters zitten opgescheept...

Piet Karbiet | 16-03-15 | 17:40

Gerrit zit fout, laat daar geen twijfel over bestaan.
Echter gaat de vergelijking met de, in jullie ogen, fopstraf van de Poolse mijnheer niet helemaal op. Deze man had namelijk geen alcohol op. Ik citeer: "
" Bovendien zijn een aantal andere mogelijke belastende oorzaken van het ongeval uitdrukkelijk uitgesloten: verdachte had geen verdovende middelen of alcohol gebruikt en hij was ten tijde van het ongeval niet met zijn telefoon bezig. "
www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtba...

Beetje stemmingmakerij in die zin. Nu staat GeenStijl daar bekend om, maar men baseert zich doorgaans wel op feiten. Doe dat dan nu ook.

En notoire wetsovertreders zijn eenmaal moeilijk te handhaven. Enige juiste manier om deze Gerrit aan te pakken is opsluiten in een inrichting en 'm van z'n probleem afhelpen middels therapie.

Prins Maurits | 16-03-15 | 17:38

Je bent pas een moordernaar als je met opzet iemand dood wil rijden. Als je zat bent vind je het al heel wat als je een auto tussen lijntjes kan houden. Dan ben je niet bezig met iemand dood te rijden.
Het is sneakier.
Hij moet niet met de auto naar de kroeg. Niet meer drinken. Dat weet ie donders goed als ie nuchter is.
Dus leren dealen met de shit, en het niet op een zuipen zetten.
Iemand die niet kan omgaan met z'n eigen problemen is niet volwassen.
En dus geen rijbewijs.

Ga naar je huisarts, ga desnoods naar de kerk, ga naar naar het RIAGG, what the f*ck ever, maar doe iets. Nu is er een baby dood.

kloopindeslootjijook | 16-03-15 | 17:36

Had Gerrit nou weer een rijbewijs of was ie zonder achter het stuur gekropen?

Ik ken ook iemand die z'n rijbewijs kwijt was na de 2e keer betrapt te zijn met drank op achter het stuur maar die kon hem alleen terug krijgen nadat ie een cursus had gevolgd van €900,-- en daar had ie het geld niet voor. Dus reed ie niet meer.

Ik kan me niet voorstelen dat Gerrit al 34x die cursus gedaan heeft.

gjk4all | 16-03-15 | 17:36

@VanBukkem | 16-03-15 | 17:18
Klopt, je ziet onderweg steeds meer zigzaggers die geen stabiele snelheid aan kunnen houden terwijl ze met hun telefoon bezig zijn.

Suerte Piet | 16-03-15 | 17:36

@Pater Piet 17:30: Niemand vind dat normaal, daarom worden er voortdurend nieuwe maatregelen genomen. In de vorm van verkeersmaatregelen, nieuwe regels, en nieuwe voorzieningen in auto's. Niet in de vorm van kinderachtige onderbuikideetjes als het strafbaar stellen van risico.

Muxje | 16-03-15 | 17:34

Dylanesque stukje, "Who killed Davy Moore?". Er is iemand dood maar iedereen wast zijn handen in onschuld.

supah | 16-03-15 | 17:34

Neeeeheee, de persoon is gewoon geshockeerd. In shock is een heel ander medisch verschijnsel dat ie vast niet had..

OT: Droevig stukje. Op alle vlakken.

Jean-Kloot | 16-03-15 | 17:33

Als ik zoiets op mijn geweten zou hebben had ik me opgeknoopt. Misschien laf, maar ik zou niet met de gedachte kunnen leven dat ik een compleet gezin naar de klote zou hebben geholpen door mijn roekeloze, zelfzuchtige alcoholische gedrag. Dat demonen Gerrit de rest van zijn miserabele leven moge achtervolgen en kwellen.

brutus68 | 16-03-15 | 17:33

Zo had ik ooit een linkse docent Strafrecht; die vond alle automobilisten moordenaars in spe.
Piet Karbiet | 16-03-15 | 17:23

Die docent heeft helemaal gelijk zolang wij het normaal blijven vinden dat x% doden en zwaargewonden horen bij het verkeer als wielen aan een auto.

Pater Piet | 16-03-15 | 17:30

Waar is aangetoond dat Gerrit dronken was ten tijde van het ongeluk? Ik heb het iig nergens zien staan.

shin | 16-03-15 | 17:30

Wat VanBukkem @ 17:18 zegt. Aan op de telefoon pielen achter het stuur is ook willens en wetens mensenlevens op het spel zetten, en daar maakt half Nederland zich schuldig aan.

caspert79 | 16-03-15 | 17:30

Kan dit bedrijf niet even wat grond over Gerrit de babymoordenaar verzetten.....?

gamlakuk | 16-03-15 | 17:28

Ook wel dom om daar met je kind langs de weg te lopen, wetende dat zatte Gerrit er elk moment langs kan rijden...
Geenstijl doet nu wel of iedereen in Lutten schuld heeft aan de dood van de baby, en het feit dat Gerrit al jaren bezopen in zijn auto naar huis rijdt. Maar dit is onzin natuurlijk. Hier is er maar 1 schuldig, en dat is zatte Gerrit!!!

§ | 16-03-15 | 17:27

Gerrit G. van Geermans grondverzetbedrijf. Laten we hem vooral niet bij de volledige naam noemen, die Gerrit G.

Boretti | 16-03-15 | 17:27

is het 'noaberschap' niet in die contreien uitgevonden ...?

(Behind)Doors | 16-03-15 | 17:25

Vooral justitie faalt hier.
Die man is een dronken moordenaar, en justitie had iets kunnen doen. De betrokken "rechters" hebben ook bloed aan hun handen.

cabbit | 16-03-15 | 17:25

Bizar.

En die vader van dat kind? En die moeder?
Die hebben niets meer.

Gerrit moet boeten.

Nacho_Vidal | 16-03-15 | 17:25

Shock? Ach gut. Niks aan doen, dan gaat ie vanzelf dood (zoek maar es op 'shockspiraal'). Lijkt me nuttig.

macmiep.nl | 16-03-15 | 17:25

Poging tot doodslag? Flauwekul. Het is zeer ernstig roekeloos en gevaarlijk gedrag op de weg. Net als veel te hard door een woonwijk raggen. Dat moet stevig bestraft worden, zeker als men in herhaling valt, maar laten we wel reëel blijven. In een rechtstaat wordt je bestraft voor intentie (een bewuste poging) of voor verwijtbare uitkomsten (dood door schuld, indien er daadwerkelijk iemand dood is). In dit geval is er een dode te betreuren en is er aantoonbaar geen sprake van een gewoon ongeluk, wat bij die Pool dus niet aangetoond kon worden waardoor die een lage straf kreeg. In dit geval is celstraf wel op z'n plaats.

Maar laten we niet gaan straffen voor de slechtst mogelijke uitkomst van elke verkeerde handeling. Ja, hard straffen bij een aanrijding door een dronken bestuurder is te laat, maar denk vooral niet dat je die ongelukken gaat voorkomen met strengere straffen vooraf en strengere normen. Dat is rubberentegel-denken en een rechtstaat onwaardig.

Muxje | 16-03-15 | 17:25

Op zich een goed idee om de omgeving juridisch medeverantwoordelijk te houden.

Islamofiel | 16-03-15 | 17:23

Zo had ik ooit een linkse docent Strafrecht; die vond alle automobilisten moordenaars in spe.
En verder is een oproep tot geweld verboden op GS, Kwit.

Piet Karbiet | 16-03-15 | 17:23

In Zweden wordt een kroegbaas in zo'n geval net zo zwaar gestraft als Gerrit de babymoordenaar.

Oh wacht, dit is Nederland. Zal wel 8 uur schoffelen worden....

gamlakuk | 16-03-15 | 17:21

We vallen nu wel allemaal over de alcomobilisten heen, en terecht, maar eigenlijk is whatsappen achter het stuur (wat ik regelmaaatig mensen zie doen, met name truckers) wel net zo verwerpelijk. Wie achter het stuur met zijn smartfoon zit te spelen neemt ook willens en wetens het risico dat ie iemand doodrijdt. Dus iedereen die wel eens met zijn smartfoon speelt achter het stuur, en hier nu zijn gal spuwt op Gerrit, zou eigenlijk eens goed in de spiegel moeten kijken: dat is boter op uw hoofd.

VanBukkem | 16-03-15 | 17:18

Verkoop eerst die Mercedes en overige onnodige luxe om alvast iets van de onkosten te vergoeden. Dan voorlopig op een budget van 50 euro per week zetten en de rest naar de slachtoffers overmaken. Dat werkt behalve als straf ook nog preventief.

Overigens was die Pool niet in Heesch maar in Meijel (Limburg).

Suerte Piet | 16-03-15 | 17:17

Poging tot doodslag? Als je dronken achter het stuur zit gebruik je je voertuig als potentieel massavernietigingswapen. Maar zelfs al zou de rechter oordelen dat dat zo was, zou hij nog steeds een fopstrafje krijgen.
-
Baby Milan had gezien de levensverwachting in Nederland nog ruim 80 jaar te leven. En dat is wat deze dronken lul iemand heeft ontnomen. 80 jaar aan mensenleven vernietigd... Echt speciaal voor dit soort mensen zou men de doodstraf weer moeten invoeren. Iedereen maakt fouten, maar als je rijbewijs al meerdere keren is ingevorderd ben je dus gewoon niet in staat om je normaal te gedragen. Dit stuk genetisch afval moet uit onze samenleving verwijderd worden.

vindead | 16-03-15 | 17:15

Weer zo'n rare zin: "dan koopt he-le-maal niet iets voor je spijt en shock achteraf."
Dat kan volgens mij beter zo:
"dan koop je helemaal niets voor je spijt en shock achteraf."
Ik hoop dat de taalnazi op de redactie geen al te hoog salaris heeft, want het is weggegooid geld.

TheManna | 16-03-15 | 17:14

120 uur schoffelen voor Pool was trouwens in Meijel. Het zal me niet verbazen dat deze mijnheer dat ook als veroordeling krijgt.

horsteknots | 16-03-15 | 17:14

Waarom rijdt zo'n stuk verdriet zichzelf nou niet de graftyphus in. Want dat is waar ie tenslotte op uit is?

Adversary | 16-03-15 | 17:14

Weet je wat pas een schok geeft? De elektrische stoel, stuk verdriet!

VerenigingVanDieven | 16-03-15 | 17:11

Drank = verslaving = zielig = 20 uur schoffelen + therapie + uitkering

kapotte_stofzuiger | 16-03-15 | 17:10

Onderwijs en justitie zijn doorspekt met linksdragende allesweters. De dienstdoende rechter zal de persoonlijke omstandigheden van de dader dermate wegen dat hij uiteindelijk gewoon ook slachtoffer is. En zo gaat Nederland langzaam maar zeker kapot.

vaas klaak | 16-03-15 | 17:09

Wat is bovenstaand verhaal een gezeur. De bestuurder is schuldig en verder niet. Slap gelul.

blauw! | 16-03-15 | 17:05

Nee Sjonnie. De verantwoordelijken zijn hier twee partijen. De eerste is inderdaad Gerrit en de tweede is inderdaad justitie. De volstrekt belachelijke notie dat een kroegbaas van enige tientallen bezoekers per avond het promillage kan monitoren en vervolgens adequaat kan handelen bij te hoog moet je toch echt loslaten. Wat de Luttenaren betreft: roep je hier op tot eigenrichting?

Godsammekraken | 16-03-15 | 17:05

Keer op keer = 35X!
De rechters die dit hebben laten gebeuren zouden zelf aangeklaagd moeten worden.

appeltjesgroeneweide | 16-03-15 | 17:03

Poging tot doodslag als veroordeling? Doodslag zonder verdere toevoeging; in dit geval kun je dat "poging tot" gevoeglijk achterwege laten.

taxhond | 16-03-15 | 17:02

Russisch Roulette doe je met je eigen leven, niet met dat van een ander.

WieIsDeChef | 16-03-15 | 17:02

Poging tot doodslag, poging ?
Gewoon moord en dronken achter het stuur gaan zitten is met voorbedachte rade.

HotPotato | 16-03-15 | 17:02

Berecht worden door een weblog... Times they 're a changing.

Pater Piet | 16-03-15 | 17:01

REAGEER OOK