Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Diederik domweg desperaat, in de Dapperstraat

Arme sociaaldemocraat Samsom. Helemaal nadaniets blijft Desperate Didi bespaard. Zelfs canvassend campagnevoeren in voorheen veilig bolwerk Amsterdam-Oost is vandaag de dag al een pijnlijke exercitie voor de problematische PvdA-leider. Eerst een 100% rood vrouwtje dat voor de charmes van die zelfvoldane charlatan is gevallen. En dan ook nog een melige marktkoopman die denkt dat-ie Maurice de Hond is. Het is een complot. Bijna. peilings153.jpgUpdate. Het werkt! PvdA -1. VVD +2. LOL

Reaguursels

Inloggen

slap verhaal van samson maar van die hippe tentjes in de wijk dat klopt hoor:
Neem de koffiehuizen in de Javastraat waar je ook een gokje kan wagen. Helemaal in, een uniek stukje hippe dienstverlening.

j.cohen | 16-03-15 | 10:48

Hee vraagje, op Wilders kunnen we niet stemmen woensdag, maar pakt iedereen gewoon de eerste de beste naam helemaal bovenaan?

CrapoTheGreat | 16-03-15 | 00:55

Alsof allochtonen van rozen houden!

miereneukert | 15-03-15 | 22:48

En dan zijn er mensen die van VVD/PvdA overlopen naar CDA/Groen Links.
Hoe dom kun je zijn.

Dat is hetzelfde als de ene dief vervangen voor de andere. Of inbreker. Of viezerik. Weet ik veel.
Kijk anders even op deze lijst.
www.foute-politici.nl/search/label/gro...

Stemmen op CDA als alternatief voor VVD/PvdA is een van de domste dingen die je kan doen. En wie een jaarinkomen van 30K of daarboven heeft is in de ogen van GL of SP een kapitalist die flink belast en financieel uitgekleed moet worden. Dus hoor je tot die inkomensgroep dan moet je helemaal al geen GL of SP stemmen.

gaffelbaard | 15-03-15 | 22:18

Simpel. Hoe ouder hoe gekker.

G,I. Jane | 15-03-15 | 19:09

@Bernard Couperus | 15-03-15 | 16:05 "Met inachtneming van de bestaande overeenkomsten moet echter het nodige worden gedaan om buitenlandse arbeiders met gezinnen naar hun land te doen terugkeren."
.
Goede citaten van de sociaal-democratische staatsman Drees, van 40 jaar geleden! Dit is mede de reden dat er geen vergaderzaal naar hem genoemd is, maar wél naar de linkse staatsgreep-pleger Troelstra (SDAP/PvdA). Drees kon zijn realistische visie toen nog opschrijven. Een paar decennia later zou hij door het linkse klapvee verketterd en bedreigd zijn geweest, of voor de rechter gesleept, zoals Janmaat allemaal is overkomen. Er is door de poltiek en de staat welbewust voor ontwrichting, ontheemding en barbarisering gekozen, en niemand kan "ich habe gar nicht gewusst" zeggen, ook niet in het Noordeinde.

ben kokhals | 15-03-15 | 18:18

Kan iemand mij uitleggen als ik de Hond's peilingen bekijk, dat wanneer de pvda z'n zetels in de 1ste kamer ongeveer ziet halveren terwijl ze ruim 2/3 van hun stemmen missen? hetzelfde geldt voor D66 en PVV die hun groei bijna zien verdubbelen maar heeft in het totaal alleen voor D66 een min of meer lineaire verdubbeling terwijl we dat niet bij de PVV zien.
Ik begrijp dat ze niet 1 op 1 te vertalen zijn naar de 1ste kamer echter de verschillen zijn enorm en zeker het verschil tussen D66 en PVV is enorm, echter beide scoren 9 zetels in de plus hetgeen D66 32 zetels landelijk oplevert en de PVV bereikt met hetzelfde resultaat 10 zetels landelijk meer. En hoe kan het CDA met delfde winst , in de peilingen niet eens de grootste partij (bezet nu de 3de plaats) uiteindelijk vertaald naar de 1ste kamer , met 10 zetels afstand op de nr.2 de absoluut grootste in nederland zijn??

hakbarry | 15-03-15 | 17:47

Ach, de PvdA is besmet en zal niet meer te redden zijn. Geen zinnig mens zal nog op die partij gaan stemmen buiten de usual suspects, die ook steeds meer door gaan hebben dat ze alleen maar worden gebruikt als stemvee.
Ik geef ze hooguit nog een paar jaar totdat die partij de absolute bodem heeft bereikt.
Ps. Waarom geeft de PvdA de mensen i.p.v. een rode roos niet een doekje voor het bloeden? Dat zou meer 'appropriate' zijn!

BadLieutenant | 15-03-15 | 17:05

Hoe kan je nu nog in hemelsnaam op die 50plus partij stemmen? Echt, hoe?!

Ik heb een mening over zo'n beetje elke partij, maar vaak kan ik het nog enigszins verklaren. Maar dit?

Woefhondje | 15-03-15 | 16:33

-weggejorist-

hans1877 | 15-03-15 | 16:21

De PvdA wordt nu eindelijk eens afgerekend op haar gewijzigde koers begin jaren '70, van een sociaaldemocratische partij naar een despoten club, vol met Nieuw-Linkse elitaire jonge honden. DS'70, met Willem Drees jr. was de eerst partij die waarschuwde voor de massa immigratie. Maar ook Willem Drees sr. die in 1971 brak met de PvdA, na de bovengenoemde machtsovername, had geen goed woord over wat betreft de ongebreidelde massa immigratie. En dat allemaal vanuit het sociaaldemocratische gedachtengoed, het gedachtengoed waar ooit de PvdA voor stond. In 1974 schreef Willem Drees sr. twee artikelen in NRC Handelsblad (10 en 13 augustus 1974) over de sociaaldemocratische bezwaren van de massa immigratie. In het eerste artikel schreef Drees onder andere: "Als men al buitenlandse arbeiders onmisbaar achtte, had men zich moeten beperken tot contracten van korte duur met ongehuwde arbeiders, of arbeiders die bereid waren enige tijd hier te verblijven zonder hun gezin. (...) Ons volk wordt voortdurend voorgehouden dat geboortebeperking noodzakelijk is, wil ons land, het dichtstbevolkte land ter wereld, nog een enigszins redelijk leefklimaat behouden. Intussen bevordert men een snelle toeneming van de bevolking door buitenlandse gezinnen, juist in de grote steden, waar de moeilijkheden het grootst zijn. (...) Het is duidelijk dat dit alles absurd is. Men gaat mensenmassa's concentreren waar de moeilijkheden het grootst zijn. (...) Moet het zo doorgaan? Is de tijd niet gekomen om beslissingen te nemen, die verdere verslechtering van de situatie voorkomen? Met inachtneming van de bestaande overeenkomsten moet echter het nodige worden gedaan om buitenlandse arbeiders met gezinnen naar hun land te doen terugkeren."
Nogmaals, 1974 door één van de (ex)-kopstukken van de Partij van de Arbeid (weliswaar geschreven na zijn breuk met diezelfde PvdA). En kijk waar we nu staan.

Bernard Couperus | 15-03-15 | 16:05

@hans1877 | 15-03-15 | 12:58 "@roverheid dan stem je op een bange schijterd die niet eens alleen over straat kan maar zich schuilt achter beveiligers."
.
U vind vast dat Van Gogh zich indertijd niet zo had moeten aanstellen, en gewoon doorfietsen. Stemde u nou VVD66? Tsja, collaborateurs united, het was te verwachten.

ben kokhals | 15-03-15 | 15:44

Hulpeloos volk.. Altijd maar terugkeren naar partij die hun niks anders dan ellende bezorgen. Ik stem in ieder geval niet en ze kunnen de pleuris krijgen!

Nieuws-Lezer | 15-03-15 | 15:37

En de VVD stijgt, hou maar op met huilen mevrouw Schippers.

lingo star | 15-03-15 | 15:36

En dan altijd met die giftige rode rozen vol bestrijdingsmiddelen zo'n markt oplopen, verzin eens iets anders ... giftige blokjes kaas ofzo.

Watching the Wheels | 15-03-15 | 15:21

Als ie straks een echte baan heeft komt alles weer goed.
alle trucjes geleerd dus eindelijk goed verdienen,
de camera's gaan uit, toupetje of snor,
met z'n eigen gemeenschap wast 'ie de pis van de paal.
Let maar op,
Teefje Knor en uhm, digitaal niet mijn taal Opdingetje;
nooit meer iets van gehoord.
We hebben allemaal een afvoerputje aangesloten op hetzelfde riool.

Bralbert | 15-03-15 | 15:15

Diederik Slalom is ten eerste niet sociaal, hij is een salonsocialist. Links lullen met holle tetoriek en voorstellingen, maar rechts op het pluche blijven zitten (en niet willen samenwerken met SP). En democraat is hij ook niet. Tijdens verkiezingen de stem verheffen tegen mark rutte om vervolgens er direkt erna te gaan samenheulen met.. . Dat is gewoon kiezersbedrog. Hoezo democratie?

Psychopatenaantroer! | 15-03-15 | 15:07

1e kamer 2e kamer al zijn er 10 kamers. Deze poppenkast is toch niet meer serieus te nemen?!

Mertom | 15-03-15 | 15:05

michello | 15-03-15 | 15:00
Ja, want dat zegt de reaguurder namelijk zelf in de post waarop ik reageer.

Asmodean | 15-03-15 | 15:03

Ach die marktkooplui zijn altijd optimistisch .

Eurotokkie | 15-03-15 | 14:54

Nu weten we het zeker, Maurice de hond leeft van non-onafhankelijkheid.

Fatimaatje | 15-03-15 | 14:26

Met Vijf personen kun je 10 extra stempassen van anderen gebruiken, dat is geheel binnen de kieswet.

Snowy2000 | 15-03-15 | 14:18

PVV

CrapoTheGreat | 15-03-15 | 14:14

roverheid | 15-03-15 | 12:52
Hm, aan het pronken over al je machtigingen die je hebt geronseld terwijl je niet doorhebt dat dit in veel gevallen niet is toegestaan. PVV dus?

Asmodean | 15-03-15 | 14:02

dit land is verloren. zsm terug Duitsland in. hoef ik me geen zorgen meer te maken over politiek Nederland. ik walg van die zgn volksvertegenwoording die zichzelf als elite zien

limburgs_frietjuh | 15-03-15 | 13:52

De PVV levert de afgelopen week maar liefst 2 zetels is aan de VVD!? Is er de afgelopen week soms een corruptiezaak binnen de PVV aan het licht gekomen die de integriteit binnen PVV aan de kaak stelde en daarom duizenden mensen van de PVV naar de VVD zijn gegaan of zo? Derp!!!?!!!!

CrapoTheGreat | 15-03-15 | 13:51

Belangrijkste vraag is natuurlijk wie er nog gaat stemmen......

Nu iedereen wel door heeft dat het de multinationals/banken lobby is die de echte macht heeft........ en dat het niet uitmaakt wat er gestemd is

Zelf wacht ik met stemmen tot dat ik gewoon direct op Shell of Rabo kan stemmen....... dat is veel duidelijker
:-)

kees_de_bees | 15-03-15 | 13:39

Ik ben zojuist Christen geworden... tenminste als ik de partijen eens sorteer in volgorde van rampzaligheid voor Nederland:
Groen Links
PVDA
D66
SP
VVD
Christenunie
SGP
PVV
CDA

Jammer dat je in het stemhok niet je nummer 1 EN je nummer laatst mag inkleuren.

Boutschefter | 15-03-15 | 13:38

@roverheid dan stem je op een bange schijterd die niet eens alleen over straat kan maar zich schuilt achter beveiligers.
hans1877 | 15-03-15 | 12:58
Dat komt omdat Nederland vol zit met von Stauffenberg-wannabees, die om de laatste zin van Komrij te citeren "nog steeds het echte monster niet zien".

Boutschefter | 15-03-15 | 13:33

Jammer dat een grootdeel van de kiesgerechtigden Nederland zo haat, en onze eigencultuur en waarden diep verafschuwen. Het lijken wel de jaren 40/45, alleen zal daarna pek en veren niet genoeg blijken te zijn.

Snowy2000 | 15-03-15 | 13:22

kloopindeslootjijook | 15-03-15 | 09:49
Ga naar school en doe er iets aan. Ik hou niet van zweverig gedoe of dooddoeners of complotten. Hier hebben we toch niks aan. Dit soort eeuwige complotten, wat moeten we hier nou mee? Ik geloof niet dat er een paar mannetjes ergens ons te 'neuk je de moederen' zitten zoals Carlin hier beweerd. Hou op zeg

Nathan John | 15-03-15 | 13:21

@daytripper | 15-03-15 | 12:57
VVD-D66-CDA+kleingrut gaat het worden inderdaad.
Ik denk dat we kunnen stoppen met onszelf illusies te maken, dat het ooit nog goed gaat komen.
We worden financiële uitgebuit en als dank krijgen we de halve wereld over ons uitgekotst, op wijkniveau.
De democratie heeft weinig verandering teweeg gebracht.
Als de democratie "de heerschappij van het volk" is, dan vraag ik mij af waarom wij zo slecht voor onszelf zorgen.

michello | 15-03-15 | 13:15

Zorgverzekeraars rijker dan ooit, dank zij de VVD. Maar de verzekerden zijn armer dan ooit, zij betalen voor de Meega wint van verzekeraars.
www.lc.nl/friesland/zorgverzekeraars-r...

Snowy2000 | 15-03-15 | 13:15

@hans1877 | 15-03-15 | 12:44
- D66 stemt categorisch vóór alle belastingverhogende beleidsvoorstellen. Je financiële vrijheid gaat erop achteruit bij D66.
- D66 is koploper als het gaat om pleitbezorging over hoe fantastisch de EU toch is. De EU en de Euro zijn de reden, waarom we op dit moment een enorme crisis doormaken. De staatsschuld is verdubbeld en die schuld wordt door de burgers afgelost via de fiscus. Je financiële vrijheid gaat erop achteruit bij D66.
- D66 is pro EU. Onze soevereiniteit wordt meer en meer ingeleverd en we zijn meer en meer een speelbal van Brussel en de powerplayers van Europa. Wij worden aan de EU geketend en raken onze politieke vrijheden kwijt.
- D66 was altijd al een voorstander van het leenstelsel voor studenten ipv de studiefinanciering. Dat is er nu doorheen. Hierdoor jaagt D66 jonge mensen in de schulden en zijn zij langer slaven van de bank.

michello | 15-03-15 | 13:10

Als de, ik krijg het mijn bek bijna niet uit, PVDA straks op 10 zetels staat zeggen ze nog dat ze gewonnen hebben omdat ze minder verwacht hadden.
Ik kan het helemaal uittekenen wat die lamlul van een Samson zegt; De mensen hebben gesproken we gaan dit evalueren, blijkbaar hebben we de boodschap niet goed overgebracht. (Eigenlijk bedoelt hij. Tjonge wat zijn jullie dom en snappen jullie het niet)

IkBetaalNixMeer | 15-03-15 | 13:10

Na deze grove schending van de Nederlandse taal trek ik mijzelf terug in een donker hoekje.

Weird Guilders | 15-03-15 | 13:08

Snowy2000 | 15-03-15 | 12:58
Kiezen voor iemand die individuen behandeld en beoordeeld op basis van de groep waartoe ze behoren vind ik anders ook getuigen van weinig visie.

Weird Guilders | 15-03-15 | 13:07

hans1877 | 15-03-15 | 12:44
Jij kiest dus voor nog meer E.U. dus nog meer asielzoekers(handophouders en kansenpareltjes)?. Ja jouw toekomstvisie voor Nederland is mij geheel duidelijk.

Snowy2000 | 15-03-15 | 12:58

Als die peilingen kloppen dan zijn de afgelopen week dus PVV'ers opgestapt naar de VVD? Geloof je 't zelf? Er bestaat niets onlogischers dan dat. Ik geloof daarom die peilingen niet, dit is gewoon zo gepeild om als reclamestunt voor de VVD

CrapoTheGreat | 15-03-15 | 12:58

-weggejorist en opgerot-

hans1877 | 15-03-15 | 12:58

Zoals ik hier al veel vaker heb gezegd :tzt gewoon weer een centrum-rechts kabinet( VVD-D66-CDA+ kleingrut)
En we drinken een glas en doen een plas.
Brussel zal tevreden zijn! En natuurlijk Pechtold en de zijnen ook want tezijnertijd lonkt Brussel.

daytripper | 15-03-15 | 12:57

@ hans1877

Dan stem je dus op nog meer machtsoverdracht naar de ongekozen leiders in Brussel. Ik dacht het toch niet.

Ik stem PVV. Ik heb inmiddels ook 10 machtigingen in mijn bezit. Mag u raden welke partij dat gaat worden.

roverheid | 15-03-15 | 12:52

-weggejorist-

hans1877 | 15-03-15 | 12:44

the muppet show | 15-03-15 | 12:36
Lesje staatsinrichting kan geen kwaad. De Eerste Kamer wordt indirect gekozen door de leden van de Provinciale Staten. Daarmee hebben deze provinciale verkiezingen een grote invloed op landelijke zaken.

Weird Guilders | 15-03-15 | 12:40

Diederik heeft van zijn mediatrainer te horen gekregen dat het belangrijk is om spontaan over te komen, medeleven te tonen en vooral veel lachen.

Het 'probleem' is dat het bij deze flapdrol averechts werkt. Deze man is totaal niet zichzelf nu. Dat zie je aan alles.

Het komt allemaal té gemaakt over.

roverheid | 15-03-15 | 12:40

Dus de PVV gaat het land redden? Volgens mij zijn het provinciale verkiezingen en iedereen, ook de politieke partijen, hebben het over landelijke zaken. Ik word nu al weer moe..

the muppet show | 15-03-15 | 12:36

Wat een leugens van de Hond.... vvd plus 2... en pvv - 2.. dat heeft hij verkeerd ingevuld,.. Rutte word uit gekotst, en dan zal hij er vandaag toch ineens 2 zetels bij krijgen.
Die vvd stemmers moeten eens rekening houden met mensen die het niet zo breed hebben, maar ja, rekening houden met andere mensen is er tegenwoordig niet meer bij.

ANGEL70 | 15-03-15 | 12:36

Didi oogt oud.

bisbisbis | 15-03-15 | 12:31

@Bernard Couperus | 15-03-15 | 12:03
Het CDA staat niet bepaald te trappelen om weer iets met de PVV te beginnen. Was niet goed bevallen, de laatste keer. Aldus Eelco Brinkman gisteren op BNR.
Maar deze retoriek is natuurlijk niet meer dan onderhandelingsmunitie. De PVV zal extra moeite moeten doen, als ze het CDA mee aan boord wil hijsen. Oftewel inschikken/inbinden. En anders gaat het feest niet door. De PVV wordt dan een tandeloze wolf en ik betwijfel of Geert daarin wil meegaan. Maar weigeren/afhaken betekent dat de PVV niet in staat blijkt om een regering te vormen en dat zal dan ook weer een negatieve weerslag krijgen bij het PVV-electoraat. De PVV zit dus klem en zal een toontje lager moeten zingen, ook al is ze de grootste. Rest voor ons de vraag of we dan nog wel genoeg kunnen krijgen van wat wij redelijk vinden.

michello | 15-03-15 | 12:26

Wil je echt iets veranderen in dit land, ten goede of ten kwade ontkom je er niet aan PVV te stemmen......

arretje | 15-03-15 | 12:24

VanBukkem | 15-03-15 | 10:24
Precies! Ging hier precies eender: op een stapeltje leggen, er weer wat vanaf halen, op een ander stapeltje...... heel raar en zelf gezien, want ik was bij het stemmen tellen.
Maar je mag niet dichtbij komen, nee je moet netjes op een stoeltje op veilige afstand zitten.

mom van avezaath | 15-03-15 | 12:22

Jammer dat 12 miljoen nederlanders dat niet roepen.

staatziegeld | 15-03-15 | 12:20

Ik stem alleen al PVV om die onechte smoelwerken van bijvoorbeeld PvdA en D66 dwars te zitten.

070 | 15-03-15 | 12:11

Veel te veel zetels voor D66 in deze peiling (en de PVV te weinig), maar wacht eerst de echte 'peiling' maar eens af op woensdag.
De uitslag zou weleens heel anders uit kunnen pakken, probleem is dat veel PVV kiezers nu thuis blijven (ze kunnen nu immers niet op Wilders stemmen) en de vaste kern van de gevestigde partijen komt meestal wel naar het stemhok.
Ik houd mijn hart vast, we zullen toch niet nog 2 jaar door moeten gaan met dit horror-kabinet?

binnenbuitenband | 15-03-15 | 12:11

@necrosis | 15-03-15 | 10:31
Nou dat is dan een leuk oppeppertje van de dag ;)

Maria.1 | 15-03-15 | 12:11

Pechtold aan het roer, je moet er toch niet aan denken.

caspert79 | 15-03-15 | 12:07

PVV+VVD+CDA. Tweede poging, het begin van rechts-realisme.

Bernard Couperus | 15-03-15 | 12:03

Als je tweehonderd vvd'ers vraagt wat ze stemmen krijg je 200 keer vvd.
tweetybird | 15-03-15 | 11:53
daar kun je je nog wel eens in vergissen

swift1.6 | 15-03-15 | 12:00

Daar sta je dan, als mol van Greenpeace met je rode roos en je Volkert van der Graaf hoofd.

Jan Passant mk2 | 15-03-15 | 11:55

Dapperstraat is de Indische buurt niet.Indische buurt ligt aan de andere kant van het spoor.Weliswaar vlakbij,maar toch.

Ron55128838 | 15-03-15 | 11:53

Pfff peilingburo's zijn niks meer als partij propaganda machines.Het is pure onzin.Als je tweehonderd vvd'ers vraagt wat ze stemmen krijg je 200 keer vvd.Als je in die peilingsronde 1 ppv'er vraagt wat hij stemt krijg je 1 pvv.En zo wordt er nu gemanipuleerd.Er wordt gewoon geselecteerd om een uitslag te beinvloeden. Zo blijf je lekker geld verdienen als peilingsburo.Er zijn zoveel factoren die stemmen beinvloeden dat peilingen gelul in de ruimte zijn.Zelfs het weer kan van invloed zijn.Maurice de hond is gewoon bezig om het kabinet in stand te houden. En nu zijn partij pvda zeer ongeloofwaardig is geworden neemt hij nu de vvd maar voor lief. Om zijn politieke voorkeur in het pluche te houden.Peilingen als ik ze thuis op papier kreeg zou ik mijn reed ermee afvegen.Zijn ze nog ergens goed voor.

tweetybird | 15-03-15 | 11:53

gezien het om de PS gaat (waar 55 zetels het hoogste aantal is, in verschillende provincies minder) lijkt 10 zetels me aardig veel.

swift1.6 | 15-03-15 | 11:52

Geert Wilders` PVV is de hoop van dit land.
Wat komen we genadig weg als deze partij eindelijk de grootste wordt..

Mijnbescheidenmening | 15-03-15 | 11:43

De enige partij die mijn stem krijgt is de PVV. VVD heeft afgedaan

WatZalIkErvanZeggen | 15-03-15 | 11:42

@King of the Oneliner | 15-03-15 | 11:15
Daar is weinig van gelogen.

michello | 15-03-15 | 11:34

King of the Oneliner | 15-03-15 | 11:17

Tjezus man, das een groooote onelinert.

kwark001 | 15-03-15 | 11:32

Eigenlijk is het allemaal ruk. Enige manier om vast te stellen of de Nederlandse bevolking verstandiger is geworden is als de opkomst cijfers drastisch gedaald zijn.

Pierke Smulders | 15-03-15 | 11:29

Eigenlijk valt er nergens meer op te stemmen er is geen Democratie meer !! probeer maar eens te demonstreren in Den Haag of elders voor je het weet word je benoemd als Fascist , Racist , of je discrimineert , Nederland is verrot tot aan de wortels .

Jetstream | 15-03-15 | 11:28


De SDAP werd op 26 augustus 1894 opgericht in 't lokaal Atlas aan de Ossenmarkt 9 te Zwolle als alternatief voor de Sociaal-Democratische Bond (SDB) van Domela Nieuwenhuis. Tot de 12 oprichters (de "twaalf apostelen" genoemd) behoorden Pieter Jelles Troelstra, Jan Schaper en Willem Vliegen.

In 1897 veroverden de sociaaldemocraten voor het eerst twee zetels in de Tweede Kamer. De partij sloot zich aan bij de Tweede Internationale, de overkoepelende organisatie van socialistische partijen in Europa. Uitgangspunt was een democratisch streven naar een socialistische maatschappij, waarin de belangrijkste industrieën en de winning van delfstoffen aan de staat toebehoorden.

Aanvankelijk had de partij zowel een reformistische als een orthodox-marxistische vleugel. In 1909 splitste deze laatste zich af onder de naam Sociaal-Democratische Partij (SDP). De naam sociaaldemocratie werd toen nog door beide soorten socialisten gevoerd. In 1919 veranderde de naam SDP in Communistische Partij Holland (CPH) en in 1935 werd dit Communistische Partij Nederland (CPN).

Verder streed de SDAP voor algemeen kiesrecht en sociale wetten, zoals het staatspensioen. De invoering van het algemeen kiesrecht in 1917 bezorgde de SDAP grote zetelwinst. Nadat in Rusland in 1917 de Oktoberrevolutie had plaatsgevonden en het ook in Duitsland onrustig werd, meende Troelstra in 1918 dat ook in Nederland de tijd voor revolutie was gekomen. Zijn revolutiepoging werd een grote mislukking.

Troelstra werd in 1925 als partijleider opgevolgd door Johan Willem Albarda. In de jaren dertig ontstond een toenadering tussen de SDAP en de andere partijen, mede doordat de SDAP het streven naar algehele ontwapening opgaf. In de gemeente Amsterdam leverde de SDAP al langere tijd wethouders (onder andere Monne de Miranda en Floor Wibaut) en vanaf 1939 nam de partij met twee ministers (Albarda en Jan van den Tempel) deel aan het kabinet-De Geer II.

Eén jaar later, in 1946, ontstond de Partij van de Arbeid uit een fusie van de SDAP, de Vrijzinnig Democratische Bond en de Christelijk-Democratische Unie (=CDU).

King of the Oneliner | 15-03-15 | 11:17

Het lijkt me duidelijk dat de Hond zijn uitslagen meer in de richting van concurerende "peilers" heeft gekneed, om te voorkomen om als enige een al te grote misser te maken.

watazooi | 15-03-15 | 11:16

Een sociaaldemocratische partij als de PvdA heeft haar wortels in de SDAP, die opkwam voor de emancipatie en betere rechten voor arbeiders, een soort mega-vakbond dus.
Het is een partij die op democratische wijze het gedachtegoed van Marx wilde invoeren. Communisme-light, dus.
Waarbij de staat voor alles zorgt, en bezit niet bestaat.
In de praktijk gaat dat niet, want bezit valt niet te delen, en de leiders van de partij kregen veel te veel privileges en macht. In Rusland reden zij in limousines en hadden buitenhuisjes, dasha's. In Nederland mooie dikbetaalde baantjes voor het leven.
Toegegeven, dankzij het socialisme, en de macht van de verenigde arbeider, hebben arbeiders het heel goed gekregen, zozeer zelfs, dat iedereen op vakantie kon en een auto kon hebben. Dit is zeker een verdienste geweest.
Maar echte arbeiders zijn er bijna niet meer, en de PvdA komt niet meer op voor de doelgroep, dat is nu de SP geworden.
Ik vrees dat D66 nu heel groot gaat worden, Pechtold ruikt de macht.
De partij van de redelijkheid, maar voor Europa.
En daar gaat het fout, want 1 Europa werkt niet, het geld gaat via een dikke laag ambtenaren en profiterende politici naar de armere (inefficiënte) delen van Europa, terwijl de wetten in elk land verschillend zijn.
Dit is oneerlijk.
De Euro staat nu op een zeer laag punt.
De grenzen staan wagenwijd open.
Asielzoekers overstromen de oude Europese steden.
Er is alleen voordeel voor internationals, grotere markt, lagere lonen, minder exportregels.
En dat wij zonder controle in een keer kunnen doorrijden naar Barcelona om daar met Euro's een cortado te bestellen, wordt verkocht als een enorm voordeel voor de burger.
Maar miljarden worden afgeroomd van onze nationale economie.
Wilders, alhoewel ik op hem stem als proteststem, is een Tokkie-magneet. Een querulant, een provocateur, een populist.
Hij krijgt virtueel veel stemmen, maar in de praktijk zal het meevallen.
Reden: veel stembureau' s staan in bejaardenoorden e.d., veel ouderen stemmen op de uitstraling van een politicus, en uit routine, zonder zich daadwerkelijk te verdiepen in.
En Wilders vinden veel mensen onfatsoenlijk. Ouderen stemmen op fatsoenlijke mensen (op het oog).
Ikzelf stem wel PVV, om een protest geluid te laten horen, niet dat ik echt oplossingen verwacht.
Europa is nadelig voor Nederland, de islam vernietigd de vrede en stabiliteit in West-Europa, ontwikkelingshulp is weggegooid geld, al deze punten staan haaks op D66, misschien dat turken daarom zo dol zijn op Pechtold?

King of the Oneliner | 15-03-15 | 11:15

Ook semi-offtopic.
Dit zou het gepruts van de VVD & PvdA wel eens mooi kunnen symboliseren: http://www.omroepwest.nl/nieuws/14-03-2015/schipbreuk-op-a12-bij-oprit-nootdorp-aanhanger-verliest-anker

Mastermattie | 15-03-15 | 11:13

Het beste is volgens mijn bescheiden mening toch om niet meer op de traditionele partijen te stemmen, dus geen PVDA, VVD, CDA, D'66, Groen Links.

Voor de rest moet een ieder het zelf maar uitzoeken: PVV, SP,Piratenpartij als het maar niet op zo'n tot het establishment behorende politieke partij is.
Want die hebben de burger de afgelopen tientallen jaren genoeg besodemieterd.

knerf | 15-03-15 | 11:05

Martin_rsd | 15-03-15 | 10:51

Zie het verband niet met mijn posting....
Je punt is?

knerf | 15-03-15 | 11:00

Kabinet valt na 18 maart wegens geen meerderheid meer in eerste kamer. Daarna verkiezingen voor Tweede Kamer!

Lewis Lewinsky | 15-03-15 | 10:59

Maar wat zègt hij nou eigenlijk? Het is er zo stil op die markt.

bruin kikkertje | 15-03-15 | 10:58

Samson heeft vooral zichzelf ontmaskert als voorman van de leugengenerator. Een schande voor de sociaal-democratie.

ad melkert | 15-03-15 | 10:56

@Martin_rsd | 15-03-15 | 10:51
Hart?
Ik zou maar niet te HARD schreeuwen....

necrosis | 15-03-15 | 10:55

@kwark001 | 15-03-15 | 10:44
Pardon?
Ik betaal genoeg belasting om meerdere gezinnen met een uitkering te kunnen ondersteunen.
Als ik mijn baan op zou geven, zouden die gezinnen niet meer te vreten hebben, en zou de 'kaartenbak' van de PvdA volledig in elkaar storten.
En als het mogelijk was, zou ik op @Maria.1 stemmen.
Nou jij weer!

necrosis | 15-03-15 | 10:52

@knerf | 15-03-15 | 10:47
Als je overheid hart schreeuwt met een gigantische belastingverlaging van 1,7 MILJARD euro, betekent dit 8,3 euro meer te besteden per maand, da's nog niet eens een (1)extra biertje in de kroeg per weekend!!! Maar het getal klinkt zo populair heh, 1,7 MILJARD !! Sukkels!! Allemaal!!!

Martin_rsd | 15-03-15 | 10:51

Denk een beetje aan uw d-t's...
BarneyBoner | 15-03-15 | 10:46
=
Haha... dat komt omdat de "d" en de "t" dicht bij elkaar staan op het toetsenbord :-)

meneer Q | 15-03-15 | 10:51

Ben benieuwd waar hij burgemeester wordt of is dat te min voor hem. Commissaris van de keuning dan? Echt iets voor een socialistische republikein. Als er maar te graaien valt.

Hoetheneukt | 15-03-15 | 10:49

@meneer Q | 15-03-15 | 10:32
Na 18 maart valt het kabinet.

Lewis Lewinsky | 15-03-15 | 10:49

@Coolchwip_ | 15-03-15 | 10:39
Ja. Stemmen maakt verschil. Vooral als je PVV stemt.

Lewis Lewinsky | 15-03-15 | 10:48

@Fijnstoffer | 15-03-15 | 10:42
Eeeeeh JAAAA, graag zelfs!!! Alleen, die is in dit multi politieke land nooit te vormen. Te veel verschillende meningen op te weinig vierkante kilometers, dat is de wortel van de grote Nederlandse Zeik- en Zeur cultuur, en de bron van onmogelijk besturen.

Martin_rsd | 15-03-15 | 10:48

Gatverdamme, de VVD gaat ondanks haar oplichterspraktijen nog stemmen krijgen ook.
En dat van mensen die op politierk gebiedallleen geinteressserd zijn in hun eigen portemonnaie en verder in niks.
Zoals al die domme beroepsvoetballers en die de burger oplichtende middenstanders..

knerf | 15-03-15 | 10:47

@meneer Q | 15-03-15 | 10:32
Denk een beetje aan uw d-t's...

BarneyBoner | 15-03-15 | 10:46

Martin_rsd | 15-03-15 | 10:39

O, dus jij wil die oplichters van het bedrijfsleven die de burger een poot uitdraaien alleen laten stemmen?
Volgens mij ben jij een eng, fascistoide mannetje.....

knerf | 15-03-15 | 10:45

necrosis | 15-03-15 | 10:42

Ik begrijp dat u met censuskiesrecht niet meer mag stemmen? :-)

kwark001 | 15-03-15 | 10:44

@Coolchwip_ | 15-03-15 | 10:39
Ik hoor al weken niemand meer zeiken over de ZEURO? Is er iets geniaals gebeurd met de Euro politici ofzo, is het de benzineprijs die de zeurende Nederlander stil maakt, of zorgen de provinciale verkiezingen daarvoor? Wat dat betreft zijn deze totaal overbodige staatlieden dan wel een perfecte DECOY !

Martin_rsd | 15-03-15 | 10:44

eerstneukendanpraten | 15-03-15 | 10:40

Water?

kwark001 | 15-03-15 | 10:42

@kwark001 | 15-03-15 | 10:33
Dat lijkt me een heel goed plan.
Mensen die niets bijdragen en alleen maar geld kosten, zouden geen stemrecht moeten hebben.
Het klinkt wellicht naar en vervelend maar iemand moet de boodschap doorgeven.
Ik neem die klus wel op me, lelijke reacties bespreek ik wel met mijn goedste vriend...

necrosis | 15-03-15 | 10:42

@PVV
Veel kiezers keren toch weer terug naar het braaksel van de VVD. Stop nu eindelijk eens met schreeuwtwitteren. Zet een degelijke partij neer met een goede structuur, die vooral zakelijk en inhoudelijk reageert en serieus te nemen is voor veel meer kiezers. Anders blijft het hoog in de peilingen maar laag bij verkiezingen.

Fijnstoffer | 15-03-15 | 10:42

' Drie dagen voor de Provinciale Statenverkiezingen wint de partij van premier Mark Rutte volgens onderzoeker Maurice de Hond twee zetels.

De VVD zou nu bij verkiezingen uitkomen op 23 zetels. Twee weken terug waren dat er in de peiling van De Hond nog zeventien. '
6 virtuele zetels winst NA alle schandalen en het aftreden van kabinetsleden.. erg geloofwaardig weer

(c)ZWITSUL | 15-03-15 | 10:42

Martin_rsd | 15-03-15 | 10:39

Je krijgt dan het bestuur dat er nu zit. :-)

kwark001 | 15-03-15 | 10:41

De SP vreet de PVV en de PvdA leeg, niet dat dat veel uit maakt, want het is toch 1 pot nat.

WaarDeWindWaait | 15-03-15 | 10:40

kwark001 | 15-03-15 | 10:38

Stem dan Water Natuurlijk.

eerstneukendanpraten | 15-03-15 | 10:40

@kwark001 | 15-03-15 | 10:33
Hoge inkomens meer stempassen per persoon, tja, dat zou wel een oplossing zijn, en dan gewoon net als in Amerika maar twee partijen, links en rechts, of hoe je ook wil benoemen.
Dan ben je ook echt transparant en eerlijk voor de burger, als je geen succes en macht hebt gehaald in het bedrijfsleven heb je in dit land geen flikker te vertellen, dus telt je stem veel minder mee. Zo is het toch ook in het echt? Stel je voor dat op een slechtweer dag bij verkiezingen per ongeluk alleen de domste minder sociale lage klasse burgertjes zouden gaan stemmen, mijn hemel, wat voor bestuur krijgen we dan voor ons land? ;-)

Martin_rsd | 15-03-15 | 10:39

En maar denken dat stemmen een verschil maakt. Naievelingen.

Coolchwip_ | 15-03-15 | 10:39

VanBukkem | 15-03-15 | 10:37

Was niet mijn plan om te stemmen voor de waterschapsverkiezingen. Dat stembiljet laat ik lekker in de papierbak liggen.

kwark001 | 15-03-15 | 10:38

De VVD wordt keihard gestraft voor 2 afgezette bewindslieden en groeien volgens De Hond met 2 zetels sinds vorige week. #koekoek

Lauwe Koffie | 15-03-15 | 10:38

@kwark001 | 15-03-15 | 10:26
Waarom gaan we trouwens stemmen voor die waterschapsverkiezingen?
Volgens mij kunnen we namelijk net zo goed gaan loten. Het waterschap wordt toch bestuurd en beheerd door ambtenaren. Of is er werkelijk iemand die denkt dat bijvoorbeeld een Job Cohen werkelijk iets in te brengen heeft bij het waterschap, mocht ie gekozen worden. Waterschapsverkiezingen zijn mijns inziens namelijk niet veel meer dan een loterij onder uitgerangeerde politici, met als hoofdprijs een riante uitkering.

VanBukkem | 15-03-15 | 10:37

De dichter van de Dapperstraat heeft zich toch uit het raam geworpen?

rara | 15-03-15 | 10:35

En D66 en CDA zijn grote winnaars.
Vanwege hun briljante oppositie zeker.
Ga toch eens deaud stelltje stomme schapen.

jemagookniksmeer | 15-03-15 | 10:33

Martin_rsd | 15-03-15 | 10:32

U wilt censuskiesrecht?

kwark001 | 15-03-15 | 10:33

Verschrikkelijke partijen verliezen zetels en nog ergere partijen krijgen er zetels bij. Zo komen we geen reet verder met z'n allen. Kunnen we niet wat verder kijken dan de standaard partijen die al decennia bestaan en altijd op dezelfde manier de boel verneuken?

GS_moslim_nieuws | 15-03-15 | 10:32

Na 18 maart veranderd er dus niks: CDA+VVD+D66:
* betekend nog hogere huren.
* meer gelukszoekers.
* lagere pensioenuitkeringen.
* verdere ontmanteling van het sociale stelsel.
Het zogeheten "Bilderbergakkoord" wordt dan helemaal in praktijk gebracht.

meneer Q | 15-03-15 | 10:32

Kan iemand de peilingen vergelijken met de uitslag 18 maart, maar dan wel zo, dat de (waarschijnlijk) lage opkomst gerelateerd is? De peilingen zouden namelijk gehouden zijn aan een gelijkwaardige verdeling van de mensen in ons land, alleen de opkomst is nooit 100%. Criminelen, bijstands- en uitkeringstrekkers, ambtenaren, studenten en huismoeders, tja, die stemmen wel, maar gek genoeg de sponsors (lees mensen die maandelijks belasting BETALEN in plaats van KRIJGEN) van heel deze politieke poppenkast, die laten meestal maar weinig van zich horen, terwijl die toch echt de baas horen te zijn, wie betaald, bepaald. Maar daarom komen de peilingen nooit overeen met de uitslag, door de opkomst, dus je hebt er geen fuck aan.

Martin_rsd | 15-03-15 | 10:32

het is tijd voor een nieuw soort van Democratie, en wel een zonder politici, het kan via een systeem wat in onze tijd mogelijk is, en het is de grootste angst van de gevestigde orde dat dit systeem wordt ingevoerd, het is genaamd de Open Source Democratie en het legt de macht en besturing van het Land geheel bij de Burger.

EARP | 15-03-15 | 10:31

@Maria.1 | 15-03-15 | 10:01
Om je dag een beetje goed te maken: ik stem op PVV, en alleen omdat ik niet op jou kan stemmen.
*verwacht Edit: slijmbal*

necrosis | 15-03-15 | 10:31

Dit bewijst maar eens de onzin van verkiezingen. Mensen worden jarenlang keihard genaaid en uiteindelijk blijven ze gewoon op dezelfde partijen stemmen. Allemaal SM liefhebbers in nederland...

New Quacka | 15-03-15 | 10:31

VanBukkem | 15-03-15 | 10:24

Klopt, de vorige keer hadden ze opeens 50 stemmen meer dan ingeleverde stempassen maar dat is allemaal weer *kuchkuch* rechtgebreid...

eerstneukendanpraten | 15-03-15 | 10:28

Maria.1 | 15-03-15 | 10:01

De modus operandi is i.m.h.o. dat deze mensen de westerse cultuur zo erg haten dat ze liever willen sterven om te streven naar een wereldwijd islamitisch kalifaat. Want islam is haat en niets anders...

eerstneukendanpraten | 15-03-15 | 10:27

VanBukkem | 15-03-15 | 10:24

Stemmen we toch met een stemcomputer. Kunnen ze de software lekker aanpassen naar eigen wens.

kwark001 | 15-03-15 | 10:26

Alleen mensen die er zelf wel bij varen stemmen op PvdA, VVD, CDA of D66. De buffelende Henk en Ingrid met gezond vertand en lege zakken hebben alleen maar nog meer ellende te verwachten van deze pc 'elite'.

frisenfruitig | 15-03-15 | 10:26

30% van de PvdA stemmers uit 2012 vond Roemer de winnaar van het debat en slechts 23% van de PvdA stemmers ziet Samsom als de debat-winnaar. Dat geeft wel aan hoe slecht Samsom het doet en hoe deplorabel de PvdA er nu electoraal voor staat. Zelfs 8% van de PvdA-stemmers vond Wilders de winnaar, nog ruim boven Rutte (3%). Dat is echt een nieuwe ontwikkeling. Rutte was ook wel heel erg slecht in het debat en waar die 2 zetels van de VVD ineens vandaan komen is een raadsel, als er iets niet aanslaat nu is het wel de VVD campagne met die fata morgana verhalen over de aantrekkende groei en Nederland als economische koploper in Europa, daar trappen de mensen nu echt niet meer in.

www.peil.nl/?4026

Outsider-Inside | 15-03-15 | 10:25

@eerstneukendanpraten | 15-03-15 | 10:20
Zo moeilijk is het niet, een beetje frauderen bij de verkiezingen. Ik heb de vorige keer gezien hoe dat stemmen tellen gaat. Volgens mij, als je een paar stembiljetten op het -verkeerde- goeie stapeltje legt, is er geen haan die er naar kraait. Niemand die het merkt.

VanBukkem | 15-03-15 | 10:24

Het blijft een bende

gerrit66 | 15-03-15 | 10:21

VanBukkem | 15-03-15 | 09:47

LOL, maar volgens mij is het nog geen rozen tijd, waarde bukkende vriend. En ik denk inderdaad dat ik woensdag maar even ga kijken naar het stemmen tellen van mijn vrouw, je bracht me op het idee...

eerstneukendanpraten | 15-03-15 | 10:20

Monkey Cabbage | 15-03-15 | 09:33

Eensch, had ik gister nog een draadje over met mijn grote vriend Igor die had gezegd D666 te stemmen maar nu opeens de keutel introk. Waarom stemmen mensen in Godsnaam op die gladde, narcistische, nietszeggende laplul, ik snap het echt niet...

eerstneukendanpraten | 15-03-15 | 10:19

kwark001 | 15-03-15 | 10:11
Ik ga m'n werkgever maar eens vragen om m'n salaris in USD (of in goud als dat mogelijk is) uit te laten betalen want de euro is echt geen steek meer waard als dit zo doorzet (en dat doet het vanwege het bijdrukken)

Mastermattie | 15-03-15 | 10:16

Ik vind het prima dat de PvdA kiezers verliest, maar dat die voor een groot deel overlopen naar D66 vervult mij met afgrijzen. Die partij heeft wegkijken, politieke correctheid en wegmetons nog veel hoger in het vaandel staan, verpakt in een wat minder slonzig jasje. Het is nu gelukkig 'alleen maar' voor de provincie en de Eerste Kamer; hopelijk vallen bij veel mensen de schellen van de ogen voordat de Tweede-Kamerverkliezingen daar zijn.

Dr. Snoepjes | 15-03-15 | 10:14

Mastermattie | 15-03-15 | 10:09

Ja, precies! Alle import wordt duurder. Dat gaan we nog flink voelen. Spinazie in de aanbieding: 2,95 per 450 gram. Dat is verdomme zo'n 6 euro (lees: 13,5 gulden per kilo!!)

kwark001 | 15-03-15 | 10:11

Semi-offtopic: VVD is weer gestegen in de peilingen.
Maar ik begin een beetje doodziek te worden van dat gebral van Rutte over aantrekkende economie en vooral verhoogde export. Dat heeft namelijk niets met het beleid van Rutte te maken maar met een instortende euro. Inmiddels op $ 1,049: http://www.plus500.nl/Instruments/EURUSD

Mastermattie | 15-03-15 | 10:09

kwark001 | 15-03-15 | 10:02
"snel bier gaan halen."
Sh*t, wanneer gaan die supermarkten open op zondag? Dat zijn geen openingstijden dat zijn uitslaaptijden.

kloopindeslootjijook | 15-03-15 | 10:07

Alle politieke partijen doen er aan mee, flyeren en rozen of buttons uitdelen op marktpleinen, maar eerlijk gezegd lijkt het mij sterk dat het ook maar ene ruk uitmaakt in de uiteindelijke verkiezingsuitslag. Of denken ze nou werkelijk dat er iemand op de PvdA gaat stemmen omdat ze een roos van Diederik hebben gekregen?
Diederik kan beter koelkasten gaan lopen uitdelen.

VanBukkem | 15-03-15 | 10:07

kwark001 | 15-03-15 | 10:02
"snel bier gaan halen."

Is het al Beer-O'clock dan in Nederland? Dan is of de depressie toegeslagen of NL zit aan Duitsland vast.

Of je werkt 's nachts in de zorg/beveiliging oid.

kloopindeslootjijook | 15-03-15 | 10:06

Half allochtonië verlaat de PvdA en gaat D66 stemmen, als beloning omdat Pechtold zo fel anti-Wilders doet.
Alexander is tegenover zijn nieuwe achterban heel wat verplicht en ik ben bijzonder benieuwd hoe hij hen voor hun stemmetjes gaat bedanken.
Dat hierdoor nog meer teleurgestelde en onthutste zielen richting de PVV zullen rollen lijkt mij heel waarschijnlijk.
Want zo werkt het mechanisme van een gespleten samenleving.

michello | 15-03-15 | 10:03

Die marktkoopman schijnt de oplossing te weten. Misschien moeten we hem minpres maken.
Dan komt alles goed.

kloopindeslootjijook | 15-03-15 | 10:03

necrosis | 15-03-15 | 10:0

Demonisch? Ik zou maar snel bier gaan halen.

kwark001 | 15-03-15 | 10:02

Veel mensen gaan D66 stemmen; ik hou mijn hart vast! Pechtold die roept dat hij radicale moslims wil deradicaliseren. Hoe dan? Er wordt gedaan alsof dit kansarmen zijn, maar als we het verhaal van Jihad John en vele anderen volgen, is duidelijk dat dit niet om kansarmen gaat maar om jongelui die genoeg kansen in de Westerse samenleving hebben gekregen. Ik hoop echt dat iedereen zijn verstand gebruikt de 18e!

Maria.1 | 15-03-15 | 10:01

@kwark001 | 15-03-15 | 09:56
Volgens mij is Samsom ook niet verkiesbaar.
Die rooie ratten krijgen mijn stem in ieder geval niet!
*demonische grinnik ende grijns*

necrosis | 15-03-15 | 10:00

@VanBukkem | 15-03-15 | 09:52
Ik moet zo meteen nog de deur uit om eten te halen , en bier.
Mag het even droog blijven totdat ik weer thuis ben?

necrosis | 15-03-15 | 09:58

necrosis | 15-03-15 | 09:54

Fleur is helemaal niet verkiesbaar.
*gnehehe*

kwark001 | 15-03-15 | 09:56

@watazooi | 15-03-15 | 09:49
Ik maak er geen geheim van dat ik stem op Fleur!
Enne... politicus is met een kleine c en zonder q.
*gnehehe*

necrosis | 15-03-15 | 09:54

Jammer dat het niet regent trouwens.

VanBukkem | 15-03-15 | 09:52

@VanBukkem | 15-03-15 | 09:47
Die heeft hij niet gejat, die heeft hij 'geleend' van de mensen die een taakstraf kregen in dat zelfde plantsoen.
PvdA'ers onderling, je weet toch.....

necrosis | 15-03-15 | 09:51

Dus als je niet tevreden bent met pvda ga je op D66 stemmen.
Sommige mensen willen gewoon belazerd worden.

spanarchist | 15-03-15 | 09:50

Je stem is geheim, daarom erg onfatsoenlijk voor een politikus om mensen te vragen wat ze gestemd hebben.

watazooi | 15-03-15 | 09:49

Mensen geloven het niet meer.
Welke partijen het niet doen, dan weten we. Welke partij gaat het wel doen?
Als de PVV het gaat proberen staat Geert over 4 jaar op dezelfde markt en roept dezelfde meneer hetzelfde.
Omdat niemand het gaat oplossen zolang er geen ander geldsysteem komt. Daar komen de problemen uiteindelijk vandaan. Hardwerkende mensen leveren keer op keer levensstandaard in voor de economische groei. Mensen geloven het niet meer.

Ze zeggen dat het beter gaat, dat het aantrekt. Dat zeiden ze in de jaren '90 ook. Een daardoor zitten we nu in een crisis. Mensen geloven het niet meer.

Carlin:
You have no choice. You have owners. They own you.
www.youtube.com/watch?v=rsL6mKxtOlQ

we know what they want -- they want more for themselves and less for everybody else. But I'll tell you what they don't want. They don't want a population of citizens capable of critical thinking. They don't want well-informed, well-educated people capable of critical thinking. They're not interested in that, that doesn't help them. That's against their interests. That's right. They don't want people who are smart enough to sit around the kitchen table and figure out how badly they're getting fucked by system that threw them overboard 30 fuckin' years ago. They don't want that. You know what they want? They want obedient workers. People who are just smart enough to run the machines and do the paperwork, and just dumb enough to passably accept all these increasingly shittier jobs with the lower pay, the longer hours, the reduced benefits, the end of overtime, and the vanishing pension that disappears the minute you go to collect it. And now they're comin' for your social security money. They want your fuckin' retirement money. They want it back. So they can give it to their criminal friends on Wall Street."

"The table is tilted, folks. The game is rigged. And nobody seems to notice. Nobody seems to care. Good honest hard-workin people -- white collar, blue collar -- doesn't matter what color shirt you have on. Good honest hard-workin people continue -- these are people of modest means -- continue to elect these rich cocksuckers who don't give a fuck about them. They don't give a fuck about you"

kloopindeslootjijook | 15-03-15 | 09:49

"Vroeger stemde ik D'66, maar deze keer ga ik erover nadenken." PVV dus.

VanBukkem | 15-03-15 | 09:49

Die rozen heeft ie waarschijnlijk gejat uit het plantsoen.
Leer mij PvdA-ers kennen.

VanBukkem | 15-03-15 | 09:47

Ja, van de PvdA zal niet veel meer overblijven.
Zij hebben hun eigen graf gegraven door corruptie en een dikke middelvinger naar hun achterban.

Nu lijkt D66 er met de kiezers van de PvdA vandoor te gaan.
Alleen is D66 geen steek beter.
Pechtold is ook maar niets dan een hol vat. Zolang hij Wilders kan afzeiken toont ie zich groot. Niet meer dan een populist dus.

Tijdens die debatten leek het er trouwens flink op alsof ie stijf stond van de coke: met bloed doorlopen ogen en zeer grote pupillen.

Mastermattie | 15-03-15 | 09:46

Didi is al lang afgeschreven, die gaat straks een vriendenbaantje bekleden en kan zich anoniem helemaal loslaten op zijn persvoorliegster.
En toch hoop ik dat zijn ex-vrouw hem nog kaler maakt dan hij nu al is.
Gewoon omdat ik hem niet mag!

necrosis | 15-03-15 | 09:45

ristretto | 15-03-15 | 09:39

Ja, inderdaad!

kwark001 | 15-03-15 | 09:45

' op naar de TIEN zetels '
LOL !

(c)ZWITSUL | 15-03-15 | 09:44

Hier mee wordt keihard aangetoond dat D66 een smerige Juppen partij is,daarmee zeggende: Dat u straks wel weet wie de mensen waren die het kleine restje Nederlandse macht die Nederland nu nog heeft, naar de Brusselse slachtbank brachten. weg met die D66 collaborateurs.

ShoveASockinit | 15-03-15 | 09:42

Raar dat Didi zijn verstandelijk gehandicapte dochter niet mee had op campagne ... Zijn ex zou het wel niet goed hebben gevonden dat hij weer de 'betrokken' vader acteerde om de negatieve beeldvorming te down playen. Job duwde zijn vrouw wel altijd zodra er een camera liep. Dan werd de gesponsorde full electric wheel ingewisseld voor een jaren 70 exemplaar om te suggereren dat Job geen 'zakkenvuller' was,maar iemand waarvoor nivelleren ook een feestje is.

PvdA; op naar de 0 zetels.

pluizigkroeshaar | 15-03-15 | 09:42

In plaats van rozen, is het misschien beter om boekjes uit te delen waarin het eerlijke verhaal over de PvdA te lezen valt. Over principieel nivelleren, over nóg meer belastingen, over nóg meer overheid, over nóg meer immigratie, over de socialistische planeconomie, over Karl Marx en zo voort. Dat zegt inhoudelijk meer over de PvdA dan zo'n schijnheilige kut-roos-met-glimlach.

michello | 15-03-15 | 09:41

@opblaasschaap | 15-03-15 | 09:34
Ja, het maakt uit wie de verkiezingen wint. Hoezo snap jij dat niet, dude.

Lewis Lewinsky | 15-03-15 | 09:39

LoL wat een sukkels, Dapperstraat in de Indische buurt. Sinds wanneer?

ristretto | 15-03-15 | 09:39

Ik vind 10 zetels voor de PvdA er 11 teveel.

Oplichters van het zuiverste ras, met smerige tengels naar de wetenschap en ambtenarij. Maar goed, D66 is net zo erg.

Snackbar van Allah | 15-03-15 | 09:38

@opblaasschaap idd, vooral deze verkiezingen

Rest In Privacy | 15-03-15 | 09:35

Zielig, zo'n roomloze ondergang.

Rest In Privacy | 15-03-15 | 09:35

alsof het ook maar iets uitmaakt wie de verkiezingen wint.

opblaasschaap | 15-03-15 | 09:34

Didi dissen, altijd leuk.

Waar blijven de D66 sloop topics? Dat zijn de grote uitverkopers van Nederland aan de EU.

Monkey Cabbage | 15-03-15 | 09:33

Hopelijk is tien zetels nog positief ( lees: te hoog) ingeschat.

Cor Rupteling | 15-03-15 | 09:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken