Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Zwartrijaziaat op de vuist met NS-personeel

Nog maar een onrendabel forensfilmpje. Want welja, typisch weer zo'n gevalletje 0,0000029% kort lontje die het voor de overige 99,0000071% dooie reizigers verpest. Dat NS-personeel demonstreert met toeters en bellen tegen geweld en rellen, is dus niet geheel zonder reden. Dat toeteren geen klap (lol) uitmaakt, bewijst de ontzettende loempia die ruzie krijgt met de conducteur terwijl zijn moeder er een heet schreeuwsausje bij opdient. Gebeurde op Driebergen-Zeist, actie hierboven op 3:37. En over dooie forensen gesproken: niemand die ingrijpt tot het voorbij is. Dus wat zij zegt over de homo forensus. Tegen laffe takken helpt geen campagnestrategische Stef Blok Stationswachten, zullen we maar zeggen. Toet-toet...
UPDATE: NS-personeel is het BEU. Deze brandbrief ligt bij NS Utrecht op tafel in de kantine. Goh, boots on the ground NS-personeel heeft betere, meer rationele oplossingen dan een hele Tweede Kamer + Kabinet bij elkaar.
Fotoo: Aftermath pica van de conducteur. Flinke jaap op z'n wang (balkjes door ons, op verzoek). Y0Xe8DCA.jpg

Reaguursels

Inloggen

@200919953064

Ik lig in een deuk om die domme Chinees met z'n wijf.
Daarentegen is de beroepskeuze van uw vader en het door u gebruikte Nederlands om te janken.

Sterkte.

fullmetalburka | 13-03-15 | 17:11

@PowPow | 13-03-15 | 09:49

20 pleuro instapkosten, 1 pleuro schijnheiligheidstoeslag voor het papieren kaartje met een stukje ijzerdraad erin. Hier begint de ellende al mee.

Psychopatenaantroer! | 13-03-15 | 16:53

Ben tegen geweld maar hoor niemand over de lucratieve vervoerskosten die NS in rekening brengt per kaartje bij de klant. Alleen daarom al kan ik de ongenoegen van sommige (niet alle want er zijn er die het erom doen) reizigers kan begrijpen. Laatst nog een enkeltje 1 stop binnen een stad BANG! 3.20 als het niet meer was. Daarvoor had ik vrieger tijdens de gulden een deel van noord holland kunnen afreizen. Ook de $V.$O.$C. mentaliteit van NS aanvallen AUB.

Psychopatenaantroer! | 13-03-15 | 16:45

kansloos volk. Ik mijd het OV als de pest.

vliegemepperd | 13-03-15 | 16:01

Heleboel geschreeuw op niks.

Aantastelijk | 13-03-15 | 15:40

Ja de VVd van Opstelten en Teeven hebben het land toch maar mooi veiliger gemaakt, Integere vakminister en stas.voor volk en Vaderland, zegt Mark Rutte van het beste kabinet ooit.

gebrokenvleugel | 13-03-15 | 15:07

@Ci Ty33 | 12-03-15 | 20:43
Ja, dat is een leuke. Maar dit is Nederland, en daar moet alles VERBOTEN! zijn. Niks geen "je kunt een kaartje kopen in de trein, tegen toeslag", nee VERBOTEN!
En het zou ook niet kunnen werken in Nederland want de gemiddelde conducteur is liever lui dan moe, zit in de 1e klas te rotten en bekommert zich alleen bij het sluiten van de deuren om de trein.
Of de trein zit zo vol dat hij er niet meer doorheen komt.

Hoe je het ook wendt of keert: dat gaat niet werken.

Barry Hay | 13-03-15 | 15:05

-weggejorist-

niemand specifiek | 13-03-15 | 13:18

99,0000071 + 0,0000029 = 99,00001

whetherthouwouldbe | 13-03-15 | 12:56

@200919953064 cursusje nederlands? en zo trost hoef je niet te zijn als het je vader is want ik zie hem niet echt professioneel bezig hier op dit filmpje.. je vader heeft zeker een geweldstraining gehad van de ns ( lekker rammen) maar de cursus geweldsescalatie gemist, het filmpje laat dat heel duidelijk zien.. en nee geweld mag niet maar je vader is een bijzonder opsporingsambtenaar, en zou dus beter moeten weten maar goed een cursusje maakt je nog geen politieagent dat blijkt wel weer.

j.cohen | 13-03-15 | 12:47

Dit is mijn vader die enkel zijn collega's wou helpen door de reizigers op het station verder te helpen maar hun wouden steeds naar binnen de trein in mijn vader heb de man toen vast gepakt en toen is die van achter gekrapt.

Dat is niet normaal als die enkel en aleen de reizigers op station wou helpen. maar hun het er niet mee eens zijn omdat zei geen geldig reist vervoer hadden is het zo afgelopen.

200919953064 | 13-03-15 | 11:22

Het meest irritante is nog die mongool die het filmpje heeft opgenomen. Wat een commentaar. O ja, mocht je nog niet uit de kast gekomen zijn, dan wordt dat nu hoog tijd.

JanJ | 13-03-15 | 11:17

Altijd weer die chinesen..

baard van troje | 13-03-15 | 10:55

95% van de Nederlandse bevolking heeft moeite met het rekenen in percentages. Gelukkig hoor ik bij die andere 10%

cabrão | 13-03-15 | 10:51

Dis is geen NS probleem, dit is een landelijk probleem. Nederland is asociaal van boven tot onder.

behangtafel | 13-03-15 | 10:29

Vechten voor je baas .
Wat een sukkel,
Als iemand niet betaald lekker laten doen.
NS valt daar echt niet van om.
Ben trouwens voor heel het openbaar vervoer gratis.
Heb je geen gezeik meer geen conducteur nodig
Kaart machines administratie,politie,poortjes.
Alleen treinen,machinist ,spoormedewerkers.
Denk dat de kosten dan voor een land als Nederland
Best te dragen zijn.

tobbie | 13-03-15 | 10:27

Tien jaar geleden was ik in Roemenië op vakantie. Daar liep de conducteur samen met een soldaat met mitrailleur door de trein.

Nufsnuf | 13-03-15 | 10:23

Gelukkig heeft de NS nu besloten om versneld de poortjes te sluiten op alle stations, waardoor zwartrijders (mij niet exact duidelijk wat hier nu mis ging) niet meer op de perrons en dus in de treinen kunnen komen. Er is wel duidelijk aangetoond dat zwartrijders de meeste veroorzakers zijn van geweld in de treinen tegen de conducteurs.

rotterdam | 13-03-15 | 10:07

Is het nou zo moeilijk om mensen BETALEND in de trein te krijgen? Ga anders bij de Efteling kijken of zo.

PowPow | 13-03-15 | 09:49

De eerste de beste mavo-scholier ziet in een oogopslag dat 990000071 % plus 0,0000029 geen 100% kan zijn. Spartacus lieverd, ik weet dat het moeilijk gaat worden maar probeer met mij mee te denken;
990000071 % plus 0,0000029% is geen 100%, maar 990000100%.

dadoorunrun | 13-03-15 | 09:09

Telraam voor Spartacus

Veel Vaak | 13-03-15 | 08:54

Geef elke conducteur die alleen op de trein zit een afgerichte verdedigingshond mee. b.v. een duitse herder. Denk dat het geweld dan snel afgelopen is.

lowdude | 13-03-15 | 08:48

Al onze niet-betalende netto-ontvangers uit den vreemden leerden van de linkse klaplopers in de asielindustrie dat alles in Nederland gratis is. Ander: racisme!

De NS helpt dat idee een handje door een ongeïnteresseerd lomp "bedrijf" te zijn, waarvan de meeste conducteurs zich tijdens de rit verstoppen voor reizigers. Uit lijfsbehoud of luiheid? Controle is in ieder geval zeldzaam - en daarom gevaarlijk voor de controleurs die WEL hun werk doen.

Jan Passant mk2 | 13-03-15 | 08:29

@Xirdalan

Zo vandaag een zuur pak melk gekocht bij AH, dus vandaag maar eens een vakkenvuller keihard op zijn bek slaan.

Kwatz | 13-03-15 | 08:25

Zegt die conducteur nou echt "zonder sambal" LOL

De Almachtige | 13-03-15 | 08:19

Waalom, waalom??

De Almachtige | 13-03-15 | 08:15

Wat voor kraagjes hebben Chinezen eigenlijk?

salsaparilla | 13-03-15 | 07:56

@kolonel bromsnor | 13-03-15 | 07:17

Bullshit, je bent gewoon een mietje, net zo als ik. Daarnaast pakt China-town miss een fileermes en prikt hij er zo een gaatje bij. Dat alles omdat hij geen 2,45 euro heeft betaald.

Ik ben het met Captain Pervert | 12-03-15 | 19:42 eens. Geen halve maatregelen nemen, maar de kern aanpakken.

Durereaguurder | 13-03-15 | 07:32

NS filmpjes, het equivalent van Russische dashcam filmpjes.

Durereaguurder | 13-03-15 | 07:26

Wil best zo'n conducteur helpen, daar niet van. Maar het resultaat kan wel eens zijn in dit hand dat ik als helpende hand voor het hekje sta en niet de klootviool die de matpartij begon. En daar zit het probleem van niet helpen: wie helpt loopt zelf het risico vervolgd te worden ipv de crimineel. Daar bedank ik voor...

kolonel bromsnor | 13-03-15 | 07:17

Nou altijd hulde voor het NS personeeel.
Toen ik nog studeerde en mijn OV Chipkaart defect raakte moest ik het volgens DUO zelf maar even betalen(je moet immers een geldig vervoersbewijs hebben).
Ik heb in die periode twee maanden "zwart" gereden(geldig legitimatie, brieven van DUO mee en weet ik veel wat voor bewijs nog meer.

Nooit heb ik een boete gehad, enkel begrip.
Attitude, eerlijkheid en redelijkheid.

truusch | 13-03-15 | 07:10

@Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 20:58
Herkenbaar. Plusje voor u.

Vageling | 13-03-15 | 02:49

@j.cohen | 13-03-15 | 02:32
LoL! Job Cohen is that you? Moet je niet aan de telefoon zitten over hoe je een foute muts terugkrijgt op Cyber crime PZ. Zodat ze alle goede mensen even kan afwijzen en alle complotdenkers kan binnenhalen? Want dat is zo goed voor Nederland. Staat de thee al klaar trouwens?

Vageling | 13-03-15 | 02:44

wel eens meegemaakt hoe de conducteurs omgaan met buitenlanders die per ongeluk een foutje maken? gewoon bot grof, net zoals nu de deur dicht en bats sorry maar ik vind het huilie huilie geweld mag niet en kan niet maar kijk ook eens naar je eigen personeel ns! actie reactie

j.cohen | 13-03-15 | 02:32

Op die tel van mij moeilijk te horen. Maar lijkt echt dat er mandarijnen uit ze muil vallen. Otlewl Chlinees.

Wel typerend. Die chlineesljes pikken geen onlecht. Glaan metleen hellie maken.

Triest lulletje, moet vlouwtje het weel oplossen? Sneue gozer. Zeg dan: Ik beglijp geen Nlederlands. Weer een barricade opgeruimd omdat het hiel wel het geval was.

Chino's gaan ook al tokkie modus.... Joh dat zien we wel op internet hoe vaak men een psychose krijgen. Niet hier ok?

Vageling | 13-03-15 | 02:26

Staat die loempiabakker niet op de Nationale Opsporingslijst? Tja... Ze lijken zoveel op elkaar.

Krantlezer | 13-03-15 | 01:58

Geen geldig kaaltje baai?

nielsmovies | 13-03-15 | 01:08

Er is gen woord van te verstaan. En de kungfu-kwaliteiten van dat geagiteerd doende spleetoogje vallen ook erg tegen. ik zou zeggen: gelijkspel.

Spielmacher | 13-03-15 | 00:07

wat gebeurt er met die andere 0,9999900% reizigers?
J. De Hoop Schepper | 12-03-15 | 19:31

Die zijn te laat op werk.

Jer1one | 12-03-15 | 23:50

Zeker weer pauper Zeist allemaal lafbekken

dreamingdaytime | 12-03-15 | 23:28

Leel toch eens lekenen.

Sjaakmats | 12-03-15 | 22:54

Make love, not war.. maar dan zitten we weer op het vorige topic.

dugo | 12-03-15 | 22:53

Tientallen treinritten afgelopen jaar, en toch: dit maak ik allemaal nooit mee. Maar ja, ik zit 1e klas hè.

IQmin100 | 12-03-15 | 22:50

Nu weten we waarom we geregeld te laat op werk of thuis komen. Mark Rutte, en Diederik Samsom willen er nog meer, want we hebben ze nodig.

Johan53 | 12-03-15 | 22:49

Hé, de fietsenstalling van Driebergen-Zeist rechts op het filmpje. Lang niet meer geweest.

Graaf van Egmont | 12-03-15 | 22:42

-weggejorist-

wahalla | 12-03-15 | 22:41

Als het filmpje begint dan hoor ik herr conducteur toch duidelijk 'zonder sambal' zeggen. Is dat gebruikelijk dat je, op het moment dat een situatie op het punt staat te escaleren, nog even olie op het vuur gooit?
.
Wat is er gebeurd tussen het moment dat men in de coupe staat en de scene buiten de trein?
Hoe zijn die mensen naar buiten gekomen? wat voor een invloed heeft wat er in de tussentijd is gebeurd op de houding van de reizigers en de conducteur?
De vrouw lijkt namelijk bij de deur duidelijk te willen dat een van de conducteurs ook op het perron blijft. Als zij vind dat deze persoon haar onrecht heeft aangedaan een logische eis want de NS doet geen flikker voor een klant die een klacht bij hun neerlegt over het personeel.
.
De moeder(?) die haar kind in bescherming neemt omsingelt door drie mannen waarvan er een haar hardhandig wegduwt waarbij de vrouw zichzelf verdedigt.
.
De houding die de conducteur trekt als hij gekrabd is er een voor in de boeken.
De collega die de moeder vastpinned als zijn collega haar even 'toespreekt'. De tik die hij haar uitdeelt als hij haar intimiderend toespreekt
Op dat moment zie je dat deze man fout is. De agressie die er van afdruipt. Het gekrenkte ego van een man die het niet kan verkroppen dat een vrouwtje van half zijn postuur het heeft gewaagd zich te verdedigen tegen zijn agressieve gedrag.
.
Wat ik hier zie is een stel mensen die waarschijnlijk hun papieren niet op orde hebben en drie conducteurs die een vrouw en haar zoon op een dusdanige manier bejegenen dat het logisch is dat er klappen zouden gaan vallen.
.
Misschien moet ik ook maar een toeter meenemen. Kan ik ook eens gaan lopen toeteren als er weer eens een conducteur over de schreef gaat.

Johanvb | 12-03-15 | 22:40

Inmiddels heb ik een leactie van de withete rijstpikkert binnen. Waarom ik? Geen idee.

"Ja, glote sollie vool de vleselijke, blutale klappen op de onschuldige smoel van de meneel van de tlein. Ja, ik had gistel namelijk een velkeelde loempia gegetel. En vanmollige wilde mijn vlouw me ook al niet aan mijn galnaal likken. Was een glote pechdag met alle lotzooi van de eeuw in één dag ja. Daalom weld mijn pis link toen die tleinmeneel mij om een kaaltje begon te zeulen. Met zijn glafbek. Ik kan el weel boos, pisheet van wolden als ik ellaan denk. Waaloom die apesmoel mij die kaaltje vlagen? Ik ga weel meppen, molgen! Ik weet het zekel!!!"

Boris Poepnagel | 12-03-15 | 22:22

@Gurbe Douwsma | 12-03-15 | 21:03
Leuk filmpje. Zeker als die gozer zegt: "Wat is dat nou voor machtsvertoon, dat past toch helemaal niet bij deze tijd?" Wakker worden, arrogante kuthippie.

VerenigingVanDieven | 12-03-15 | 22:08

@Scandeerder | 12-03-15 | 21:00
En dat boeit wie? Wel knap dat jij al doorheb dat bij gebrek aan hersencellen je je maar overgeeft aan denken met je plassert. Of je er tussen komt is nog maar de vraag. Maar hey, weer nieuwe fap matriaal gescoord. Goed voor jou.

Vageling | 12-03-15 | 22:06

Typisch, een aziaat die heen ging met 10.000 euro op zak, eventjes in het casino was, en niet eens meer 10 euro heeft voor een enkel treinkaartje naar huis. Is geen racisme, is waarheid. Zie ze lopen, donderdagnacht bij ieder Holland Casino in uw buurt

Handsomeboy | 12-03-15 | 22:05

@JohnnyGspot | 12-03-15 | 19:34
Ga eens deaudt muppet. Zeker ook gevalletje anger management nodig. Welkom in 2015 mafklapper. Onthoudt dat als je weer eens 'genakt' wordt omdat je over de scheef gaat. Kan je bij de rechter met je nep tranen huilen hoe gemeen het is dat je wandaden op tape staan. Smile l*l, you're on tokkie camera.

Vageling | 12-03-15 | 21:56

Wij geven ons belastinggeld liever weg aan het buitenland ipv voldoende Spoorweg Politie neer te zetten

telelezer | 12-03-15 | 21:56

Het is onze eigen schuld want die buitenlanders zijn immers gewend om hier alles gratis te krijgen. Nu moeten ze een keer betalen dus ze schrikken zich lam

telelezer | 12-03-15 | 21:51

Nu snap ik waarom de ns nooit optijd komt

afbakbroodje6 | 12-03-15 | 21:47

@J. De Hoop Schepper | NaN-NaN-N | NaN:NaN
Bij benadering is dat 0%.

Bald_Gefkens | 12-03-15 | 21:47

Ik ben eigenlijk een beetje moe van het reageren op alles wat er in dit volstrekt kansloze land plaatsvind. Ik snap ook eigenlijk niet waarom het tien minuten moet duren met een of ander TETTER gesprek. Het is gewoon simpel, jij niet betalen, jij eruit. DOEI. Zo zou eigenlijk alles moeten werken maar wij betalen graag kanslozen om het land op zn kop te zetten.

Dave LB | 12-03-15 | 21:41

Je hoeft maar een land naar het zuiden te gaan en je wordt al neergehoekt als je je vinger uitsteekt tijdens een conflict. Hier gaat men eindeloos in conclaaf.

b-ry | 12-03-15 | 21:34

IQ120 | 12-03-15 | 21:20
oja joh?

flox3dhille | 12-03-15 | 21:33

"Niemand die ingrijpt"... Wat moet je hier als medereiziger dan doen? Op welk moment ga je je ermee bemoeien? Denk pas als er klappen vallen.

Hoeki Oekema | 12-03-15 | 21:28

-weggejorist-

IQ120 | 12-03-15 | 21:20

Ik ken de situatie niet maar ben wel op de hand van die verongelijkte chinees.
Je moet heel wat gedaan hebben wil je die kwaad krijgen.

Number3 | 12-03-15 | 21:19

@Gurbe Douwsma | 12-03-15 | 21:03
Wat is er nou moeilijk aan om je gore schoenen van de bank te houden? Mensen die dat doen hebben vaak net zo'n schijt aan simpele huisregels dan aan hun medemens.

geomario | 12-03-15 | 21:18

Als de Chinezen nu ook al beginnen.... Dat waren toch van die fijne, bescheiden lui waar niemand last van had? Voorbeeld voor alle andere immigranten....

BlowingBubbles | 12-03-15 | 21:16


Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 20:58

Hulde voor uw tegel en actie. Mentaliteitsverandering zal een moeizaam proces blijven.

SDI | 12-03-15 | 21:13

@ (c)ZWITSUL | 12-03-15 | 20:57
.
Nee, jij bent lekker bezig... Kneus!

Glas Koning | 12-03-15 | 21:12

Word je ergens in 1975 ergens in het zuiden van China geboren op de 7e verdieping van een grauwe, tochtige flat. Sta je 40 jaar later met een piepstem heisa te trappen op station Driebergen-Zeist. Wonderlijk hoe het leven kan lopen.

de Voorzittert | 12-03-15 | 21:11

Conducteur.
.
Kutloontje
Geregeld geconfronteerd met geweld, agressie, belediging, bedreiging
Weinig gerespecteerde maatschappelijke positie
Beperkt groeiperspectief
.
Nederland verwacht vervolgens charmante, klantgerichte servicemedewerkers die en passant ook nog even moeten handhaven.
.
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten, heette dat vroeger.
.
Daarnaast. Dit is gewoon een politietaak. We hebben simpelweg meer en betere politie nodig. Dat kost geld.

Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 21:11

Tsjesus, die stomme Chinese koekwaus geef je toch gewoon een klap voor z'n bek joh.

En wat is er mis met de filmer en z'n stomme commentaar aan 't einde? Stomme rukker.

Tripps | 12-03-15 | 21:09

Denk eerder zijn vrouw, die chinees is zeker eind 30 begin 40.
Maar hier kan je wel spreken over een incident aangezien het een chinees is ipv een moslim.

DaeHanMinGuk2 | 12-03-15 | 21:08

Misschien iedereen die een controleur verwondt
een zwaar medisch onderzoek laten ondergaan
om te kijken of ze geen enge ziektes op deze controleur hebben overgedragen.
weigeren ze dat onderzoek gewoon vastsnoeren
en die tetanus / hondsdolheid / HIV tests alsnog doen

Berthe | 12-03-15 | 21:08

Wat een raar taalgebruik van de filmer. World star hip hop man... Down? Of bedoelde hij dat de aziaat Down syndrome had? Ies rasiesme man!

SDI | 12-03-15 | 21:04

En tasers.

CrapoTheGreat | 12-03-15 | 21:01

Uitlokking, zwartrijder zet je uit de trein en deuren dicht, nu hoor je de mensen steeds bozer worden en ze blijven staan. Dan begrijp je het helemaal niet.

toetanchamon | 12-03-15 | 21:00

Gummyknuppel en pepperspray voor iedere conducteur.

CrapoTheGreat | 12-03-15 | 21:00

Ik zou die moeder doen, met mijn 20 cm roomblanke Hollandse beenham!

Scandeerder | 12-03-15 | 21:00

maar had ie nou een kortingskaart of niet

Gaaaap | 12-03-15 | 20:59

@Mr. C. Delicti | 12-03-15 | 20:32

Joh die arme drommels zijn net 10-15 jaar door de politiek correcte wasstraat die door moet gaan voor onder(on)wijs getrokken. Het duurt even voordat de realiteit door het vernisje is gevreten. En in tegenstelling tot uw claim geven de oudere generaties nou niet bepaald het goede voorbeeld. Niet in gedachtengoed, hoe denkt u dat die wasstraat geassembleerd heeft kunnen geraken? Niet in daden, ook die doen doorgaans niets. Tenzij u de oudste generaties bedoelt, die willen zich nog wel eens kranig weren.
.
Ik heb een keer een 70 jarige oude man in een redelijk volle stationshal moeten ontzetten toen hij ingesloten werd door twee junks. Zeker dertig mensen in een straal van 15 meter. Niemand, niemand hoort u, niemand deed wat. Ik kwam de hal binnenlopen toen het schijnbaar al een tijdje aan de gang was maar moest het in mijn eentje opknappen. Achteraf kwamen de faalhazen van de beveiliging ineens. Wilden mijn naam weten. Hebben ze niet gekregen. Want de passiviteit van Nederlanders is niet honderd procent te wijten aan de mensen zelf. Ook de overheid straft ingrijpen af. In plaats van een beleefd bedankje krijg je vaak een emmer stront over je uitgestort qua nasleep en gezeik.
.
Zal nog wel even voortduren. Dit soort ellende. Een ingesleten mentaliteit keer je niet zo maar even om.

Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 20:58

Wel filmen niet helpen? Vieze laffe ratten!
023hard | 12-03-15 | 20:50

nog zo'n held.. pffffffffff

(c)ZWITSUL | 12-03-15 | 20:57

De filmert is een lafaard, als de meeste anderen
Swarthoogt | 12-03-15 | 20:17

nee jij bent zo'n held.. lul niet mannetje, wees blij dat er iemand eea heeft gefilmd, juist nu de discussie over geweld tegen NS personeel net is losgebarsten.
Het gaat om straffen.. opppakken en een minimum straf.

(c)ZWITSUL | 12-03-15 | 20:56

Waalom beglijpt hij het niet.

je suis bier | 12-03-15 | 20:54

@Xirdalan...
ongelooflijke kneus die je bent.
Lees je eigen reactie nog eens; je toont begrip voor geweld.
Voor jou en de rest van de waspoeder snuivende idioten uit Vrankrijk zal ik het in enkele steekwoorden proberen uit te leggen...
Geldig kaartje = treinreis. Geen geldig kaartje = geen treinreis. Geen geldig kaartje en toch treinreis = boete die naderhand ongedaan KAN worden gemaakt. Geen kaartje en toch treinreis = NIET je gedragen als een opwindspeeltje op speed. Geen kaartje en toch treinreis = NIET het gebruiken van geweld.
Neem dit even mee in je overpeinzingen voor je gaat slapen.

Gampel | 12-03-15 | 20:53

Mr. C. Delicti | 12-03-15 | 20:32
Het is nog breder, mensen reageren nergens meer op. Als in de ondergrondse parkeergarage, een warenhuis enz het alarm afgaat, gaan de mensen gewoon door met hun bezigheden. Hopelijk is het nooit nodig, maar het zal me verbazen als er wordt gereageerd als het luchtalarm echt afgaat omdat er een ramp is. De moderne mens leeft niet waar hij fysiek is, doch waar zijn telefoon of computer mee bezig is. Dat is zijn echte wereld geworden.

Ci Ty33 | 12-03-15 | 20:52

Maak het milieuvriendelijke treinreizen gratis. Is voor iedereen beter.

Bakito | 12-03-15 | 20:52

Wel filmen niet helpen? Vieze laffe ratten!

023hard | 12-03-15 | 20:50

Geweld is het wapen van de on-creatievelingen (die niet denken aan alternatieve vervoersmogelijkheden: fietsen, liften - er is zelfs een lift-website, lopen, auto huren van de buren en natuurlijk de optie 'niet-gaan'), de eencelligen, mensen die communicatieve geweldsvaardigheden en haat in hun jeugd hebben meegekregen en de mensen die niet bereid zijn te sterven als er een gek met een wapen op hun afkomt. Alle andere mensen zijn verlicht of weggelopen.
Filmen en openbaar maken is het wapen van de machteloze burgers die niet meer geloven in de overheid als beschermend orgaan.
Maar wat als dat niet werkt? Wat dan?

Haagse Tokkie | 12-03-15 | 20:50

Als zwartrijder ben je natuurlijk al een loser, maar als je moeder je moet gaan verdedigen in een ruzie met een conducteur dan ben je toch echt wel een klaplul eerste klas (pun intended)...

MrsRobinson | 12-03-15 | 20:48

Maak het OV bij wijze van experiment eens helemaal gratis en kijk dan eens hoe veel agressie er nog overblijft tegenover conducteurs.

SmegmaSmeer | 12-03-15 | 20:48

Als ze het probleem nou eens bij de wortel aanpakken. Van wie is nou daadwerkelijk alles en iedereen van de NS? De samenleving is het ook beu dat alles steeds duurder word, dus iedereen gaat meer op zijn centen letten. Als de treinen dan meestal niet op tijd rijden of helemaal niet rijden dan word er ook getwijfeld of dat het dure kaartje wel waard was. Natuurlijk is het niet goed om geen kaartje te kopen maar een beetje letten op de kwaliteit kan geen kwaad. Of anders niet zo die prijzen omhoog gooien als ze hun eigen afspraken toch niet na kunnen komen. Reizigers en de conducteurs zijn beidde slachtoffer en de personen die hier echt verschil in kunnen maken hoeven niet met de trein.. die zetten hun karretje lekker op de stoep..

Mertom | 12-03-15 | 20:44

In België is het allemaal precies omgekeerd: het spoorpersoneel protesteert tegen het nieuwe beleid dat reizigers aanspoort om ticket van te voren te kopen en niet in de trein: want de controleurs in de trein ontvangen commissie op de in de trein verkochte kaartjes (plm 100 E per maand). En door de recente verhoging van de verkoopprijs in de trein, worden de reizigers zonder kaartje agressief omdat vaak de automaten niet functioneren. www.hln.be/hln/nl/926/Geld/article/det... Leest u even mee NS en dames/heren politici?

Ci Ty33 | 12-03-15 | 20:43

filmert!! je bent een laf kereltje ,net zoals die omstanders,van mij mag er een wet komen die niks doen bij dit soort dingen bestraft worden ...

ShoveASockinit | 12-03-15 | 20:40

Soms kunnen die conducteurs ook het bloed onder je nagels vandaan halen. Is natuurlijk geen reden om op de vuist te gaan. Ik versta ze niet goed in dit filmpje dus ik kan ook geen oordeel vellen of de conducteur goed gehandeld heeft.

zieke hondt | 12-03-15 | 20:38

Hadden we Capt. Alzheimer en z'n sidekick de Teef nog maar beschikbaar. Die hadden direct... eh... eh.. Ja wat eigenlijk?
.
30 jaar PvdA, VVD, D66, CDA heeft het samen uit de samenleving gehaald. Te beginnen bij wets- eb ordehandhaving.

Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 20:34

Tijd voor tasers ofzo?

tiku99 | 12-03-15 | 20:33

Ik reis weleens met de trein en wat me opvalt, is dat iedereen op hun mobieltje staat/zit te hameren, al valt er een bom. Is het nu echt zo wat ik denk: de oudere generatie is eerder bereid om te hulp te schieten dan de huidige, jeugdige generatie? Ik had die loempia-boy allang in de houtgreep genomen voordat hij z'n poot kon uitsteken...

Mr. C. Delicti | 12-03-15 | 20:32

@ Xirdalan | 12-03-15 | 20:09

Dus omdat conducteurs autoritaire klootzakken zonder empathie zijn moet je ze maar op hun bek slaan. Natuurlijk zou het fijn zijn als dat soort conducteurs zich iets begripvoller opstellen in sommige situaties maar als je, je gewoon aan de regels houdt heb je er ook niet zoveel last van, het geeft je in ieder geval nooit het recht om fysiek te worden. Zou het feit dat ze regelmatig uitgescholden, gespuugd, bedreigd en/of erger worden er trouwens misschien iets mee te maken kunnen hebben dat ze wat minder begripvol geworden zijn?

Capt. Iglo | 12-03-15 | 20:31

Had nou maar een kaartje gekocht.

wakkere_nederlander | 12-03-15 | 20:25

Iets zegt me dat het niet gezellig gaat worden op het bureau.

wapster | 12-03-15 | 20:24

Conducteur lokt wel weer een opstootje uit door op 4:46 haar nog even onder haar kin een tik te geven. Leren die gasten niet als iemand meewerkt dat dan ongewenst lichamelijk contact not done is?
mente aperta | 12-03-15 | 20:12
--
Geen opstootje uitlokkend. Wel ongelofelijk onprofessioneel gedrag door de emotie (denk ik).

appeltjesgroeneweide | 12-03-15 | 20:24

Valt mee hoor.
Op die luidruchtige agressieve toon communiceren ze ook met elkaar door het doorgeefluikje bij het Chinese restaurant hier om de hoek.
Om vervolgens zich om te draaien en kalm in zeer beschaafd Nederlands te zeggen 'uw bestelling meneer'.

wakkere_nederlander | 12-03-15 | 20:21

Alle acties en demonstraties zijn volkomen nutteloos.
Degenen die geweld gebruiken kijken niet naar TV en lezen geen kranten. Of zijn buitenlander. Enige oplossing: twee conducteurs bij elkaar en tasers.

070 | 12-03-15 | 20:20

Allereerst moet je nagaan wat de gemeenschappelijke deler is tussen mensen die geweld gebruiken tegen conducteurs, maar ook tegen hulpverleners zoals ambulancepersoneel. Daarna ga je conclusies trekken en aan de slag met een gerichte aanpak op de groep mensen en niet enkel op de plaats waar hun geweld zich manifesteert.
Captain Pervert | 12-03-15 | 19:42
---
Ja, dat is zonder meer goed. Maar je gaat in het slechtste geval sociaal wenselijke antwoorden krijgen om vooral niet politiek incorrect te zijn.
Maar ook met een uitkomst als 'de jeugd van tegenwoordig wordt te vrij opgevoed oid' kom je ook niet ver mee.
Ik denk dat je nu primair op pragmatiek moet inzetten en in de rustige avonduurtjes kunt focussen op een wetenschappelijke aanpak.

appeltjesgroeneweide | 12-03-15 | 20:17

De filmert is een lafaard, als de meeste anderen

Swarthoogt | 12-03-15 | 20:17

Puntjes voor multi-culti, hoezee!

dk-- | 12-03-15 | 20:16

Conducteur lokt wel weer een opstootje uit door op 4:46 haar nog even onder haar kin een tik te geven. Leren die gasten niet als iemand meewerkt dat dan ongewenst lichamelijk contact not done is?

mente aperta | 12-03-15 | 20:12

Wat ben je dan een diep triest persoon, leg dan je telefoon neer en ga die conducteur helpen!
.
Jij zou je moeten schamen!

Glas Koning | 12-03-15 | 20:10

Het is natuurlijk niet goed te praten maar het sommige conducteurs zijn wel echte trein-nazis. Je moet wel ver gaan om Vietnamezen zover over de rooie te krijgen.

De meeste problemen zijn veroorzaakt door de NS zelf en je hebt totaal geen kans om te je verdedigen. Schrijf maar een klachtenbrief wordt er dan gezegd.
joooop | 12-03-15 | 19:57

Precies joooop, spijker op z'n kop. De meeste conducteurs zijn, net als hun collega flitsagenten, gewoon vertegenwoordigers van een graaimaatschappij een graaipolitiek en totalitaire graaimanagers met hun chipsysteem. Een beetje takt en een klein beetje inlevend vermogen doet dan wonderen, maar zulke mensen kan de NS (of de zogenaamde 'verkeerspolitie') natuurlijk absoluut niet gebruiken. Dokken zul je, linksom of rechtsom, dus dan selecteert men op mensen die perfect Befehle kunnen uitvoeren. Niet betalen = boete en/of Abtransport!

Xirdalan | 12-03-15 | 20:09

Ja lekker de deur open houden en in discussie gaan. Er zijn mensen die naar huis willen. Waalom? Daalom, en nou wegwezen!

von Krankenhausen | 12-03-15 | 20:07

Graag ondertiteling!

Bungabunga | 12-03-15 | 20:05

De NS'ers trappen af, nu de zorgmevrouwen nog! Brandbrieven en stakingen al fucking week long! Ons zijn het zat!

Sliptong | 12-03-15 | 20:04

Dat was niet echt de stille kracht die vrouw. Wat een volume. Voor de rest: gewoon meteen de lange lat erover.

brutus68 | 12-03-15 | 20:03

Was laatst in Praag en zag dezelfde situatie. Politie was binnen 60 seconden aanwezig, flink de knuppel eroverheen en handboeien om. Busje in en direct 7 dagen cel. Dat geeft te denken. De volgende keer maak je dan geen ruzie, ga je niet op de discriminatie toer en koop je gewoon een kaartje. Zoals het hoort.

De Kathaar | 12-03-15 | 20:00

@Vageling | 12-03-15 | 19:54 Dat is niet alleen bij oosterse vrouwen...

jandoppie | 12-03-15 | 19:59

-weggejorist-

JohnnyGspot | 12-03-15 | 19:58

Een chinees die ik niet versta, "world star hip hop" (sorry.. Wat???) en een hoop niet interessante toeschouwers. What is next?

ZwengelMeister | 12-03-15 | 19:58

Het is natuurlijk niet goed te praten maar het sommige conducteurs zijn wel echte trein-nazis. Je moet wel ver gaan om Vietnamezen zover over de rooie te krijgen.

De meeste problemen zijn veroorzaakt door de NS zelf en je hebt totaal geen kans om te je verdedigen. Schrijf maar een klachtenbrief wordt er dan gezegd. Heb ik gedaan maar je hebt totaal geen bewijs. Meeste mensen nemen de moeite niet eens, geen wonder dat het aantal klachten af neemt terwijl de kwaliteit slechter wordt.

Laat die conducteurs zelf maar klachten opnemen met een afschrift. Kost niets zo'n carbon-bonboekje en zal de druk verminderen. Na de dienst kan de conducteur de klacht met volgnummer, achternaam en geboorte datum invullen. De klant heeft dan wat in handen en kan dan later met die gegevens online zien of het wordt afgehandeld.

Ik heb gezien dat een gast de trein werd uitgezet omdat hij een enkeltje had gekocht en niet had ingecheckt (Waarom zou dat nodig moeten zijn???).

Zelf heb ik moeten bijbetalen omdat ik een andere route had moeten nemen omdat er een omleiding was. Na mijn klacht nooit geld teruggezien.

joooop | 12-03-15 | 19:57

Iedereen arm door de belastingen, niemand (behalve de leden van de Politbureaus in Den Haag en Brussel) meer een auto, en dan allemaal gezellig collectief in het proletenvervoer.

Welkom in het communisme, welkom in het genivelleerde Nederland!

Xirdalan | 12-03-15 | 19:57

Goeie rekensom.........

Realism Is All | 12-03-15 | 19:57

@G,I. Jane | 12-03-15 | 19:42
Er is een reden waarom die oosterse vrouw wezens Crazians genoemd worden. Als de emotie het rationeel denken overneemt veranderen zij in zeer labiele risico gevallen. Met hoog drama gehalte.

Vageling | 12-03-15 | 19:54

De filmer kent deze chinees, op een gegeven moment roept 'ie zelfs zijn naam: Ho Lee Sjit

...

Ashtrey | 12-03-15 | 19:50

Die ken ik, dat is Wie no pee. Doettie wel vaker

Grijpgraag&deStier | 12-03-15 | 19:49

Ondanks de late reactie van omstanders is het alsnog goed dat mensen zich ermee bemoeien en alsnog voorbij en/of weglopen.

Aeque | 12-03-15 | 19:48

en wat doet de overige 0,99999% ?

Homer P. Simpson | 12-03-15 | 19:48

Je weet gelijk welk kleurtje de filmer heeft als ze het hebben over "worldstar"...

BootVluchteling | 12-03-15 | 19:47

Worldstar hiphop man ahahahaha JOE

Kadietje | 12-03-15 | 19:47

Velflissend! Eindelijk een keel een andel accent.
Dat noord afrikaanse inteelt gesis begon behoorlijk irritant te worden.

vaas klaak | 12-03-15 | 19:46

#JohnnyGspot
(wat zijn jullie eigenlijk fucking nakkers.)

Leer eerst eens gewoon Nederlands.

joopata | 12-03-15 | 19:43

Het toeterprotest was een sympathiek maar volkomen naïef en welhaast kinderlijk initiatief. Mensen die geweld gebruiken in de trein, stappen niet uit om op het perron a la James Bond hun stropdas recht te trekken en zich de rest van de dag als een modelburger te gedragen. Geweld in het OV aanpakken is slechts symptoombestrijding. Allereerst moet je nagaan wat de gemeenschappelijke deler is tussen mensen die geweld gebruiken tegen conducteurs, maar ook tegen hulpverleners zoals ambulancepersoneel. Daarna ga je conclusies trekken en aan de slag met een gerichte aanpak op de groep mensen en niet enkel op de plaats waar hun geweld zich manifesteert.

Captain Pervert | 12-03-15 | 19:42

Mama is wel flink over de zeik. Ik kon alleen overigens 'jullie', 'jullie', 'jullie' verstaan. Klonk echt gezellig.
Zeg maar.

G,I. Jane | 12-03-15 | 19:42

Geef die conducteurs tovh een gummy knuppel of pprspray om zich te verdigen.

Abu Bakr al-Salami | 12-03-15 | 19:41

@Leo de pejo , ik zou het doen wanneer ik hier bij was geweest. Geen gelul over 'reaguurders', trust me. 1e klap is een daalder waard.

Broodje_warm_pees | 12-03-15 | 19:41

Oeigoer?

head_pend_jervin | 12-03-15 | 19:41

We hebben een Chinezen probleem!

Moussie8971 | 12-03-15 | 19:38

Wie is die natte die filmt eigenlijk?

Praateenswatharder | 12-03-15 | 19:37

Waalom?

Geluksvogel | 12-03-15 | 19:37

Wie heeft er tijd om dit te filmen. Ga eens werken!

johoost | 12-03-15 | 19:36

Tja, je kunt zo'n kleine ladyboy Aziaat wel tegen de vlakte werken door hem keihard een klap op zijn achterhoofd te geven maar dan word jezelf gearresteerd en kun je voor de ziekenhuiskosten opdraaien + emotionele schade etc etc.

leo de pejo | 12-03-15 | 19:35

waarom op internet zetten? wat zijn jullie eigenlijk fucking nakkers.

JohnnyGspot | 12-03-15 | 19:34

Misschien hadden ze hem moeten aftrekken?

Snackbar van Allah | 12-03-15 | 19:32

wat gebeurt er met die andere 0,9999900% reizigers?

J. De Hoop Schepper | 12-03-15 | 19:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken