Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peiling des Doods. Turkse kiezers onthoofden PvdA

d66schotel.jpg Öei Öei Öei. Ziet u die schoteltjes? Die waren ooit allemaal afgestemd op het islamvriendelijke geluid van RTV Rozenpartij. MAAR NU NIET MEER. Ayatollah Al-Pechtoldi kan na de Statenverkiezingen zijn eigen kansenwijkkalifaat beginnen, want alle Turkse kiezers stappen stemgedragsgewijs over van de dieprode zendingsdrang van de PvdA naar het opportunistische islamgroen van D66. Een peiling van DemetTV onder 2400 Turken wijst uit dat 47 procent van de Turken op Dhimmi66 zal stemmen. Nog leuker: van de Turken die ooit op de PvdA stemden, zegt 73 procent (!!) dat ze de lange arm van Diederik niet meer in hun achterste willen. En 51 procent van hen zegt dat ze in het stemhokje de muitmoslims Kuzu en Öztürk achterna gaan. Wajoo. Ongelofelijk, wat 1 Tom Selcuk Snor kan doen voor het politieke aanzien van een paar Turkse zëtëlrövürs. En dan te bedenken dat ze bij de PvdA al bang waren voor het Turkse tweespan toen ze tijdens fractievergaderingen nog enkel hun baard zaten te kammen tijdens het prevelen van een paar soera's. Hoe doodsbang moeten ze bij de PvdA nu wel niet zijn voor het Diyanetische Duo? Toch zonde. Al die Turkse campagneposters van Lodewijk Asscher voor niks. Straalt dat ff slecht af op Diederik Samsom... 892a8d69.jpg

Reaguursels

Inloggen

Misschien moeten we ophouden met de VVD bekritiseren. Straks gaan mensen nog D66 stemmen...

DaRealSwag | 13-03-15 | 13:21

hè, dus.

okkums reezur | 13-03-15 | 12:26

Een D66 poster in een uitkeringswijk op een turkse sateliet schotel dwz hun info komt uit Turkije en ze gaan hier op D66 stemmen...... go figure!!!!
weetjenog | 13-03-15 | 11:44
Via die schotels kijken ze alleen naar Turkse soaps, volgens een hoeraniksaandehand gutmenschtypje ooit aan tafel bij Pauwel en Wouwel dan hé.

okkums reezur | 13-03-15 | 12:14

Een D66 poster in een uitkeringswijk op een turkse sateliet schotel dwz hun info komt uit Turkije en ze gaan hier op D66 stemmen...... go figure!!!!

weetjenog | 13-03-15 | 11:44

Kan de PvdA weer terug naar haar seculiere roots van scheiding van kerk en staat en strijden tegen religieuze invloed en dwingelandij.

Nufsnuf | 13-03-15 | 10:43

G*dT gelukkig wordt de geen vis en geen vlees partij van HAFMO door scheurmakende Armeense genocide ontkenners van binnenuit opgeblazen;-)
*kwestie voor ploflims*

kapitein oosterlng | 13-03-15 | 07:19

VanBukkem | 12-03-15 | 22:18
je hebt het over laffe televisiemensen en BN-ers.
maar ik snap dat best. als ze stiekem maar PVV stemmen :).

banter | 13-03-15 | 01:37

Die Ascher is een smerige landverrader. Hoe durft hij het om Turkstalige affiches in Nederland te verspreiden ? Oprotten met die vent naar Ankara.

vivaldi | 13-03-15 | 00:39

You had me at Öei Öei Öei

dreamingdaytime | 12-03-15 | 23:29

Ik moet zeggen dat diverse reaguurders goed op dreef zijn vandaag. Zoveel gezond verstand doorspekt met humor, afgewisseld met standvastige wegkijkers als Igor Putkin.

Dr. Snoepjes | 12-03-15 | 23:25

VanBukkem | 12-03-15 | 22:18
Niet zo vreemd,natuurlijk, kost je gelijk je ramen,want racist.

koekje erbij? | 12-03-15 | 23:17

Vrij duidelijk dat 12% van de Turken PVV stemt.

Flappie2006 | 12-03-15 | 22:46

12% weet het niet. PVV dus. Maar er niet openlijk voor uit durven komen. Zoals wel vaker bij PVV-stemmers.

VanBukkem | 12-03-15 | 22:18

Dus Bakito stemt D66? Weten we dat ook weer.

Bernard Couperus | 12-03-15 | 22:06

Die Turken begrijpen er toch weinig van. Met D666 zijn we allemaal heel ver van huis en met de zetelrovers nóg verder. Blijkt toch dat een groot deel van de Turken het liefst onder Erdogan leeft. Ik zou zeggen ga dan naar huis en laat ons hier met rust.
Maar eerlijk is eerlijk: Niemand heeft zoveel voor import gedaan als de PvdA en nu kunnen ze verrekken.

eastender | 12-03-15 | 21:48

Waar in het diagram "Weet niet" staat, moet staan "Imam heeft nog geen bindend stemadvies gegeven".

McPhart | 12-03-15 | 21:08

Het miezerige mannetje laat zijn snor al staan.

swassannuf | 12-03-15 | 21:07

@staatziegeld | 12-03-15 | 18:57
Nee, het is meer de ergernis dat mensen die niks met de Nederlandse cultuur hebben toch stemrecht hebben.

VerenigingVanDieven | 12-03-15 | 20:54

@Bierosaurus | 12-03-15 | 18:06
Ik geloof je verhaal. Wat moet je anders met die rotzooi.

michello | 12-03-15 | 20:49

Zie hier de macht van de tsunami van vreemdelingen op ónze democratie.
D66, dé anti-PVV partij, wint de verkiezingen omdát ze anti-PVV zijn.
Ons wordt dus wederom de monden gesnoerd. Geen macht in eigen land, de buitenlanders hebben het nu voor het zeggen. Het is te belachelijk en DIT wordt alleen maar erger. Nee, ik ben geen doemdenker, maar een realist met boerenverstand.

michello | 12-03-15 | 20:46

D66, altijd zo beschaafd, zo midden-links, zo midden-rechts. En nu nuttige idioten. Moreel bankroet.

Benedict Broere | 12-03-15 | 20:46

Van Mierlo zal in 1966 niet hebben vermoed dat zijn geesteskind nog eens een partij voor genocideontkenners en homohaters zou worden.

Wim Denkbaar | 12-03-15 | 20:32

-weggejorist-

maandag2010 | 12-03-15 | 20:01

-weggejorist-

maandag2010 | 12-03-15 | 20:01

Dawah66 leider Arrogander vist nu in de PvdAvijver en hengelt daar de salafistische moslims uit. Het zal mij benieuwen hoelang de D66- autochtone achterban met humanistisch en anti-religieus gedachtengoed zich nog thuisvoelt in Pechtolds troebel water vol mohammedaanse piranha's. Tenslotte wordt niet elke D66 stemmer er persoonlijk beter van om te heulen met godsdienstwaanzinnigen die nog leven in de primitieve zesde eeuw.

appelvink | 12-03-15 | 20:00

-weggejorist-

maandag2010 | 12-03-15 | 20:00

In de buurt hangt een D66 verkiezingsposter met die kop van Pechtold erop en de tekst 'Ich bin ein Türke' eronder. Ah, vandaar dus.

Der Schnitzeljäger | 12-03-15 | 19:41

@staatziegeld | 12-03-15 | 18:57
Dit gaat over de staten verkiezingen, daar doet denk niet aan mee.

head_pend_jervin | 12-03-15 | 19:35

Nederland is allang geen Nederland meer. Het land is multicultureel verscheurd en het verscheurde is daarna nog een versnipperd en vervolgens door de shredder gejast.
Maar ik denk dat Declaranten66 dat overgebleven pulp dat ooit Nederland heette, nog wel verder zal weten te vermalen.
Mijn vader en moeder hebben 2 wereldoorlogen meegemaakt maar zijn Pechtold gelukkig bespaard gebleven.

Banno22 | 12-03-15 | 19:20

Hè bah. Zag de bui al hangen. D66, tjah. Die machtgeyle muppet heeft al natte dromen over zijn geplande opstapje. D66 in het zadel helpen is ook VVD en PvdA helpen. Neppositie. En fel dat Peggold weer is. Zal wel moe zijn. Veel geméh zo voor 18 maart. Maar zijn -fantasie- , -oplossingen- , plannen lijken wel aan geheimhoudingsplicht te voldoen. Lekker happen maar zichzelf in mist verhullen.

Maar wij zien het wel miezerig mannetje. Staat straks zelf in Griekenland om het hek open te gooien terwijl hij flyers uitdeeld. Jihad? Prima joh, kom naar NL. Aanslag? Ah joh kom naar NL. Graties geld? Krijg je van mij. Nederland zelf? Joh weg ermee. Tegen de tijd dat het land de afgrond in is loop ik al miezerig te zijn in een eurofiel baantje. Wel een standbeeld ter ere van mij zegt Peggold. Als toelater van het kalifaat. (Psst... Peggy ze hebben het niet zo op standbeelden. Die natte droom kan je wel vergeten)

Vageling | 12-03-15 | 19:18

Wij hebben hier de afgelopen jaren naar dezelfde poppenkast gekeken, binnenland, EU? En u dacht in de politiek een keuze van invloed te hebben? In dat geval kunt u ook een stukje van de maan kopen bij ondergetekende. Niet duur! De EU is uw zaak aan het piepelen. Wees vooral verbaast. Goedemorgen! Al 70?

LetTheSunshine | 12-03-15 | 19:09

Zijn er zoveel denk haters

staatziegeld | 12-03-15 | 18:57

Gaan we nog stemmen tellen GS? Ik meld me bij deze weer aan.

Maria.1 | 12-03-15 | 18:46

Er is bij Turken van nature al een grote affiniteit met veilingen en dus ook met oud-veilingmeester Pechtold. Faillissement-inboedels van autochtonen zijn bij hen zeer in trek vooral in de detail-handel.

Dolphi | 12-03-15 | 18:37

Ik mis de pvv in bovenstaande grafiek!

deEerlijkeLeugenaar | 12-03-15 | 18:28

Nieuws-Lezer | 12-03-15 | 17:47
Hopelijk ga je deze keer dan wel stemmen, op een partij naar keuze behalve VVD/D66/PvdA/GL/SP/CDA/CU. Gewoon, om ze hun baantjes te ontnemen.

BlowingBubbles | 12-03-15 | 18:23

Ik wordt een beetje gek van die Schrödinger-houding wat betreft immigranten. Als het gaat om terroristen of criminelen, dan zijn het opeens Nederlanders en "ons probleem". Maar als dat niet het geval is zijn het opeens weer Turken en Marokkanen, en moeten we hun cultuur vooral respecteren en veel ruimte geven.

Een beetje net zoals Islam en terrorisme. Als Moslims er op worden aangesproken, zijn terroristen magisch geen Moslims, maar elk moment voordat ze een aanslag plegen wel, en is ze van terrorisme verdenken racistisch.

Piet van het Padje | 12-03-15 | 18:22

Ataturk draait zich om in zijn graf.

Coyote | 12-03-15 | 18:21

Ondanks dat ik een "geen reclame" sticker op de brievenbus heb, moest ik, na mijn werkdag, tot mijn ongenoegen constateren dat de PvdA daar geen boodschap aan heeft, en propte dan ook die propaganda door mijn brievenbus.
Dat vod heb ik met een tang opgepakt en in de hondendrollenbak gedeponeerd, bovenop de overige shit.

Bierosaurus | 12-03-15 | 18:06

Gevalletje van kwaad tot erger...

Krultang | 12-03-15 | 18:06

Russells Teapot | 12-03-15 | 17:45
Hahaha, sukkel. Met je redevoeringen.
De vorm is los van de inhoud bij elke partij hetzelfde. Zoals aangetoond in mijn comment.

Igor Putkin | 12-03-15 | 18:06

Hoeveel allochtonen zouden er PVV stemmen? Oh..

Nathan John | 12-03-15 | 18:03

Als Pechtold aan de macht komt ben ik waarschijnlijk binnen nu en 5 jaar geëmigreerd. Ik hoop dat er dan een soort Geenstijlië gaat komen, waar coole Nederlandse mensen wonen

CrapoTheGreat | 12-03-15 | 18:02

Russells Teapot | 12-03-15 | 17:53
:-) We zijn het vaak eens. Er kan dan ook niet vaak genoeg gewaarschuwd worden.

BlowingBubbles | 12-03-15 | 18:01

Als d66 in het centrum van de macht gaat zitten vrees ik het ergste.
Voor de PVV heb ik totaal geen angst, het zal de gevestigde orde een beetje opschudden.
Maar D66 boezemt mij echt angst in.

diddley2 | 12-03-15 | 17:56

D66 is in Amsterdam de grootste partij
en dat kun je daar merken aan verpauperde
winkelcentra en stijgende parkeerkosten
langere wachttijden voor vergunningen
en vooral de voorliefde van D66 om de verkeerde
personen aan het werk te zetten.

Berthe | 12-03-15 | 17:56

O nee toch niet die uitventers van D66 aan kop. Die verkwanselen alles wat Nederlands is, rechten van werknemers betreft etc.

De finale eindbaas | 12-03-15 | 17:55

Binnenkort zien we Pechtold ook lopen met zo'n turkse snor?? Dat zou hem goed staan..

denoorman | 12-03-15 | 17:55

Integratie is totaal mislukt. Anders hadden ze wel PVV gestemd.

dr. P. von Orno | 12-03-15 | 17:55

@BlowingBubbles | 12-03-15 | 17:48
"Nu echter maar wel hopen dat voormalig PvdA stemmers nu niet direct het verraad vergeten en denken dat PvdA nu een veilige haven is."

Tja, daarop kan ik alleen zeggen: als mensen tot zulke diepe diepten van totale stompzinnigheid kunnen zinken dat ze in staat zijn op de PvdA te stemmen, is het vrij onwaarschijnlijk dat ze een geheugen hebben van langer dan zes seconden.

De domheid van de linkse kiezer wordt structureel onderschat.

Russells Teapot | 12-03-15 | 17:53

De d66 is blijkbaar corrupt genoeg om te migen regeren.... wanneer gaan nederlanders eens zelf nadenken?? Peggold is tot nieuwe zonnekoning gekozen door de elite...
We moeten juist stemmen op iemand waar de media geen aandacht aan geeft, daar liggen de echte kansen.

baard van troje | 12-03-15 | 17:48

@Bakito | 12-03-15 | 16:28 |
*****
Alweer fout ,beste bakito. Fenerbahce is eeen volksclub, Galatasaray is de ' jodenclub'.

À.amalrik | 12-03-15 | 17:48

Mooi, D666 geheel volgens verwachting de volgende partij die zal imploderen doordat haar autochtone kiezers zich niet meer met die partij kunnen identificeren. Het oorspronkelijke, liberale gedachtengoed van D66 is op geen enkele wijze te rijmen met het (zeer) conservatief, religieus en Turks nationalistisch gedachtengoed van de gemiddelde Turk. Net zo min als het Sociaal Democraten waren zijn het liberalen. Prima, iedereen weet waarom ze infiltreren, in Gouda hebben we daarvan al een mooi voorbeeld. Gelukkig zal de ontmaskering veel sneller gaan dan bij de PvdA. Nu echter maar wel hopen dat voormalig PvdA stemmers nu niet direct het verraad vergeten en denken dat PvdA nu een veilige haven is. Op naar een nietig D66 binnen 2 jaar!!!

BlowingBubbles | 12-03-15 | 17:48

Ik heb er geen trek in om beleid van D66 te moeten voelen. Eigenlijk zou dat ene beleid alleen moeten gelden voor mensen die op dat ene partij gestemd hebben en mensen die dat niet gedaan hebben zouden ervan gevrijwaard moeten zijn. Ik heb niet gestemd, dus ik wil geen enkel beleid van welk partij dan ook voelen. De pleuris ermee!

Nieuws-Lezer | 12-03-15 | 17:47

@Igor Putkin | 12-03-15 | 16:16
Als je een willekeurig anti-D66 statement neemt en "D66" vervangt door "PVV" en "Pechtold" door "Wilders," dan heb je geen argument. Kritiek op D66 richt zich normaal gesproken op hele andere dingen dan kritiek op de PVV, omdat, zoals jij blijkbaar niet kunt inzien met je onderontwikkelde hersentjes, deze partijen vrij verschillende dingen zeggen en willen.

Dus als je de één voor de andere inwisselt, kan er alleen maar totale nonsens uitkomen.

Het enige wat daaruit blijkt is dat je te dom bent om je eigen mening te vormen, en daarom maar anderen nabouwt die wél over de verstandelijke vermogens bezitten om een inhoudelijk argument te formuleren.

Sneue lul.

Russells Teapot | 12-03-15 | 17:45

Klinkt misschien gek, maar hier kan de PvdA best blij mee zijn. Nu word D66 compleet uitgewoond door corrupte Turken.

Wasbakplasser | 12-03-15 | 17:43

Mayhem123 | 12-03-15 | 16:36

Hoi, hier nog een tokkie.

eerstneukendanpraten | 12-03-15 | 17:40

D66 de partij die het liefst vandaag nog Turkije
bij de EU wil halen en aartsvijand Griekenland / Cyprus cadeautjes wil geven ?
weten die Turken wel waar ze straks op stemmen ?

Berthe | 12-03-15 | 17:39

LangeTijdGeleden | 12-03-15 | 16:39

Asjeblieft mensen draag niet bij aan draagvlak van het platform voor idioten. Een stem die jij niet weggeeft
kan door niemand als toestemming worden gebruikt.

Behalve als je JPB heet, dan steel je een heel referendum en lever je de scepter van het rijk in bij EU.

hallevvezool | 12-03-15 | 17:39

Lood om oud ijzer. Wat voornamelijk uit die grafiek blijkt is dat deze mensen dus wel degelijk uit electorale motieven naar Nederland zijn gehaald en genationaliseerd, om de linkse partijen van electoraat te voorzien.

Dit soort praktijken, electoraat importeren vanuit het buitenland, is een ernstige ondermijning van de democratie, en de partijen die zich er schuldig aan maken zouden moeten worden uitgesloten van deelname aan democratische verkiezingen.

Natuurlijk hebben PvdA (Turkse verkiezingsposters) en D66 (genocide-ontkenning) er ook geen enkel bezwaar mee om hun idealen overboord te zetten om deze conservatieve bergbewoners ter wille te zijn.

Clientelisme naar etnische bevolkingsgroepen toe, wat gewoon "racisme" heet als je het voor blanke autochtone Nederlanders doet, dat mag namelijk gewoon als je links, Goed en Idealistisch bent. Daar worden heel Progressief en Vooruitstrevend dubbele standaarden voor gehanteerd.

Russells Teapot | 12-03-15 | 17:38

Mayhem123, ga deaud

CrapoTheGreat | 12-03-15 | 17:35

Dyanetisch Duo. +100

LibertasSimplex | 12-03-15 | 17:31

Piet Karbiet | 12-03-15 | 17:17
Ik heb in ieder geval stemrecht (gemeente) in Frankrijk, maar dat is een EU land. Misschie dat je in Turkije ook wel stemrecht als ingezetene. Het gaat toch om zaken van de gemeente waarin je woont.

Graaf van Egmont | 12-03-15 | 17:26

Duuuuuh 66

Janee ??? | 12-03-15 | 17:26

Waarom willen mensen ook iets zijn om ergens bij te horen? We zijn toch allemaal Homo sapiens?
Carpe Diem.

Tabernakel | 12-03-15 | 17:23

2% CDA
1% VVD
Ik vraag mij af waarom dit soort partijen nog moeite doen om vooral niet in ongenade te vallen bij 'de Turkse kiezer'

Ron_Paul | 12-03-15 | 17:21

Je kunt zeggen van de PvdA wat je wilt, maar de Armeense genocide (de systematische moord op 1 miljoen christenen) wordt door de PvdA tenminste als historisch feit erkend. D66 heeft totaal geen moeite met het opleuken van de waarheid cq ontkennen dat dit genocide was.

Ook het aanpassen van lesmateriaal door de holocaust gewoon weg te laten is natuurlijk geen probleem. Je zou bepaalde groepen in de samenleving eens kunnen kwetsen. Democratie uitbesteden aan Brusselse ambtenaren? Gewoon doen. Welkom bij D66.

frisdenker | 12-03-15 | 17:18

In 1985 kregen gastarbeiders stemrecht voor de Gemeenteverkiezingen. Na zoveel jaar ingezetene te moeten zijn. Alle partijen waren voor, behalve de CD, denk ik. Dat is allemaal nog niet zo lang geleden. Wanneer krijg je als Nederlander stemrecht in Turkije? Nooit? Wie weet dat.

Piet Karbiet | 12-03-15 | 17:17

Holocaust-ontkenning (de Armeense), welke politicus is er nu niet groot mee geworden?

Abject | 12-03-15 | 17:17

Politieke partijen. Winkeltjes met ieder hun eigen klantenkring. Maakt ze niets uit aan wie ze Nederland in de aanbieding doen. Als ze maar aan de macht kunnen blijven.

frank4444 | 12-03-15 | 17:15

Voor de halve lezers alhier; het is geen landelijke poll maar een onder Turkse stemmers. Dat de PVV er niet tussen zit zal wel aan de vragensteller DemetTV liggen. Ik ken genoeg Surinamers en Antillianen die PVV willen gaan stemmen. Die hebben genoeg van al het gepamper en gezeik van 1 bepaalde etnische groep in het Koninkrijk.

Piet Karbiet | 12-03-15 | 17:09

Iemand die alleen maar verkiezingsposters in het Turks kan lezen moet per omgaande het actief kiesrecht worden ontnomen.

eerstneukendanpraten | 12-03-15 | 17:08

@Makro777 16:46: Zou een goede regel zijn: 3 maanden voor de verkiezingen een politieke black-out op televisie, alleen nog radio-interviews en -debatten, campagnemateriaal slechts met tekst, diagrammen en logos, maar geen foto's of portretten. Oftewel: meer inhoud en minder poppetjes.

Muxje | 12-03-15 | 17:06

D66 is eng, net zoals de pvda en vvd.

reade romke | 12-03-15 | 17:05

Geld uitgeven om moslims op een jood te laten stemmen. Dat moet haast wel andermans geld zijn. Anders zou je het niet weggooien. (En dan de foto zo inkleuren dat Asscher op een moslim zonder snor lijkt). Maar idd, Erdogan bepaalt waar op gestemd gaat worden. Bindend stemadvies zeg maar.

Tikkie Terug | 12-03-15 | 17:04

Pijlen nu richten op D66. Die opportunistische kutpartij neemt het landverkwanselstokje over. Je hoort nauwelijks kritiek op de islam of de EU vanuit die policorre dwaaslichtenverzameling. Pechtold bukt graag en gaat er zelf vuistdiep in. Dus de Turken nemen het daarom graag over.

Fijnstoffer | 12-03-15 | 17:04

Minder, minder, minder stemmen van Turken op de PvdA. Schande. Justitie er achteraan. Mag echt niet.

Raider Twix | 12-03-15 | 17:01

Die Turken en aanverwante artikelen hebben tenminste iets om op te stemmen.
Een NL-er heeft geen keuze.

Uw Verzekeringsadvis | 12-03-15 | 17:01

Ik zie geen stemmen op de PVV. Deze zullen toch niet in die 2% "Overige" zitten? Dat kan niet waar zijn!

Plurkmans | 12-03-15 | 16:59

Het is zo wie zo al te gek voor woorden dat al die lui met hun dubbele paspoorten en -agenda's hier zelfs stemrecht hebben.

matrixbluepill | 12-03-15 | 16:56

hahaha is toch geen gezicht meer. dat plaatje

iets | 12-03-15 | 16:54

D66 is meer 'weg met ons ' en meer islam !
Maar goed.. die Samsom en zijn cluppie mocro's met 'hun poten in de modder en moestuin' mag helemaal eerst kapot.. ies feest

(c)ZWITSUL | 12-03-15 | 16:52

Trouwens Pechtold heeft misschien wel de grootste veiling ooit gedaan.
Ons land onder de tafel door verveild.
Wie is nu die fucking 5e colonne??

diddley2 | 12-03-15 | 16:51

Hier heeft Kereltje Pechtold hard voor gestreden. In elk debat de islam goedpraten, jihadi's keurig in de rechtbank uitnodigen en dan onvermijdelijk vrijspreken wegens gebrek aan bewijs (zelfs met een paar vers afgesneden hoofden in de kofferbak zou D66 kans zien kwade bedoelingen niet onomstotelijk bewezen te vinden), bij een discussie over verpletterende misdaadcijfers onder Marokkanen roepen dat we ze beter onderwijs moeten geven, ondanks een overweldigende stroom geweldsfeiten uit naam van allahoer akbar de moslims telkens weer als de arme slachtoffers neerzetten enzovoorts.
Het heeft heel wat landverraad en wegmetons gekost, maar het heeft z'n doel niet gemist.

Dr. Snoepjes | 12-03-15 | 16:50

Die 12% weet het niet zullen ongetwijfeld ook echt geen idee hebben van het concept stemmen. Die geloven dat de baas diegene is die met een groep mannen de huidige baas het hoofd afhakt.

centenkrabber | 12-03-15 | 16:50

De Ritsen en knoopherstelTurk hier op het plein.... waar mijn bejaarde buurvrouw altijd haar plooirok laat stomen, stemt volgens mij geen D'66. Hij spreekt zeer gebrekkig Nederlands ondanks dat hij hier al vaiftwientieg jar is. Volgens eigen zeggen.

pluizigkroeshaar | 12-03-15 | 16:50

Toch nog 12% pvv

de count | 12-03-15 | 16:50

Banno22 | 12-03-15 | 16:44
Ja mensen gaan met een PVV T-shirt het stemhokje in en komen er met een PVDA T-shirt uit , zo veranderlijk zijn de mensen.

Eurotokkie | 12-03-15 | 16:47

Je kunt lullen wat je wilt maar die Turken hebben zich beter verdiept in het politieke assortiment dan de gemiddelde autochtone holtokkie. D66 is nu eenmaal heel voordelig voor deze doelgroep. Het gros van de autochtonen zeikt zich de hele kabinetsperiode een slag in de rondte maar stemt als puntje bij paaltje komt weer vrolijk op Rutte, want die lacht zo schattig en heeft het in campagnetijd alleen maar over “samen”, “vooruit”, “niet naar het verleden kijken” en “duizend euro”. En als we het toch over “campagnetijd” hebben zou ik willen voorstellen dat hele kuttheater af te schaffen. “ja maar het is campagnetijd dus wordt dat geroepen” hoor je dan op de buis. Hoe ziek is dat? Er wordt in je face verteld dat alles geroepen mag worden, hoe onrealistisch ook, want het is campagnetijd. Dit was mijn onsamenhangende verhaal, doei.

Makro777 | 12-03-15 | 16:46

-weggejorist-

wahalla | 12-03-15 | 16:45

Ik heb geen mening
En geen ideaal
Waai met alle winden mee
Europees fascisme is niet mijn enige kwaal.
Yalla yalla Turks wordt mijn electorale taal.

Uiteindelijk kom ik wel ten val.
Ook in mijn partij zijn wij hypocriet
Lekker pulpulistisch
Geen kennis en geen moraal.

diddley2 | 12-03-15 | 16:45

Dit straalt niet goed af op de democratie.

Sloopkogels | 12-03-15 | 16:45

Sowieso van de gekke dat Turken hier mogen stemmen.

watergeus | 12-03-15 | 16:44

Ik ga er komende woensdag echt voor zitten. Ik kijk tot de laatste snik. Met als redenen. 1. Zien hoeveel Geert wint. 2. Om te genieten van het feit dat die Viezerik Samsom met z'n hele pissenbed club een geweldig trap voor z'n flikker krijgt. Mijn hele leven heb ik al de pleuris aan dat laagsoortige PvdA rapalje. 3. En natuurlijk hoe diep de VVDuikboot naar de bodem afglijdt.

Banno22 | 12-03-15 | 16:44

De Turken die ik ken zeggen: Turken stemmen primair op een Turk en de intenties van de bijbehorende Nederlandse partij maakt ze weinig uit. En als die Turkse kandidaat lid is van Turkse politieke/religieuze beweging die ze niet zint, dan spreekt de portemonnee.

Ci Ty33 | 12-03-15 | 16:44

Ken overigens behoorlijk wat allochtonen die PVV stemmen. Mensen die wel willen, keurig werken maar met de reet worden aangekeken. Ook zij zijn het zat te moeten bloeden voor het luie en minne islamvolk wat heel de dag thuis zit te wachten op de volgende toeslag, aanslag en uitkering.

Waakvlam | 12-03-15 | 16:43

-weggejorist-

wahalla | 12-03-15 | 16:42

Driewerf Hoezee | 12-03-15 | 16:39
Maar ja mensen weten ook niet meer waarop ze moeten stemmen , met in hun achterhoofd van het maakt toch niets uit.
Ze beloven van alles maar de helft kan na de verkiezingen alweer de prullenbak in .

Eurotokkie | 12-03-15 | 16:42

Belachelijk dat gastarbeiders zoveel macht binnen een land kunnen binnen harken.

deEik | 12-03-15 | 16:41

@ Graafmess | 12-03-15 | 16:33

Ach per saldo is de migratie inmiddels in balans en ik voorzie nog een aardige toeloop van seculiere Turken die de gesel van de nieuwe sultan ontvluchten. Jammer genoeg zijn het de afgelopen jaren de ondernemende Turken geweest die terugkeerden naar Turkije. Voor de uitkering hoef je in ieder geval niet terug te keren.

progressief | 12-03-15 | 16:40

Waarom scoort de PVV zo slecht?

Prof. P. Paardekuth | 12-03-15 | 16:39

Asjeblieft mensen, ga niet 'blanco' stemmen, ga niet 'tactisch' stemmen en ga vooral stemmen! De afgelopen 10 jaar is elke keer wel een idee gekomen om een soort 'protest stemmen' te doen. Maar wordt elke keer genegeerd en kei hard terug geslagen.

Maar stem vooral niet PvdA, VVD, D66, GL en SP.

LangeTijdGeleden | 12-03-15 | 16:39

Weet niet of dit vage onderzoekje representatief is: het zegt wel wat. Maar die overgang hadden we bij de Gemeenteraads reeds waargenomen toch?

Driewerf Hoezee | 12-03-15 | 16:39

tipo | 12-03-15 | 16:30

Yep het zijn weer peilingen van niks. Want inderdaad in tegenstelling tot wat ze ons laten denken stemmen veel turken inderdaad op de pvv. Raar maar waar.Al hoewel niet zo raar omdat zij ondertussen hun banen weggegeven zien worden aan oost europese. Weet dat dat een tijd terug nog een verassing was toen de NPO een turks koffie huis ingingen om te vragen wat ze daar stemde.En dat was pvv.

tweetybird | 12-03-15 | 16:38

tweetybird | 12-03-15 | 16:34
We weten dat er al ruim 4 miljoen boeren kijken naar boer zoekt vrouw dus als die allemaal gaan stemmen .

Eurotokkie | 12-03-15 | 16:37

@ Bakito | 12-03-15 | 16:22

eerder richting pro-Erdogan media...

DubbelDibbel | 12-03-15 | 16:36

Als D66 godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting hoog in hun vaandel hebben, en niet mee gaan in het populisme van de PVV/VVD/PvdA, dan kan ik mij goed voorstellen dan Turkse Nederlanders voor een partij als D66 kiezen. Verstandiger dan die Nederlandse Tokkies die op de PVV stemmen.

Mayhem123 | 12-03-15 | 16:36

ProAsfalt | 12-03-15 | 16:33
Er is maar 1 partij voor deze mensen en dit is de PVDA , de andere partijen hebben niet veel te bieden .
Ja goed de SP en GL maar die komen nooit in een regering.

Eurotokkie | 12-03-15 | 16:35

Wat is stemvee toch ongelofelijk opportunistisch. Langetermijnvisie ontbreekt. Totaal.

Joris Draaksteker | 12-03-15 | 16:34

Pvda zijn decennialamg de useful idiots van de islamisering van Nederland geweest. onze sociaal-democratische vrienden zullen ook de eerste slachtoffers van de islam zijn; vraag maar aan de socialistem die samen met islamisten de sjah van Iran verwijdert hebben... die werden onder Ayatollah Khomeini het eerst vervolgd....
Turken-leider Erdogan: "The mosques are our barracks, the domes our helmets, the minarets our bayonets and the faithful our soldiers...."
"Democracy is like a train. We shall get out when we arrive at the station we want."

nu laat D66 zich misbruiken omdat ijdele Alex graag premier wil worden... de meeste Turken hebben niks op met de ideen van die partij....

DubbelDibbel | 12-03-15 | 16:34

Als alle boeren nu eens 18 maart met hun huisdier bertha het varken naar de stemhokjes gaan.Omdat die niet alleen thuis kunnen en gaan knorren. Kunnen we zo 47 procent afschijven.

tweetybird | 12-03-15 | 16:34

Ik weet niet of het zo handig is van de turken om op d'66 te stemmen daar peggold gaarne alle sociale voorzieningen verder afbreekt.

ProAsfalt | 12-03-15 | 16:33

Ze mogen ook gewoon weer naar Turkey.Veel moskeeen ze spreken de taal etc

Graafmess | 12-03-15 | 16:33

Gelukkig serveren we de vijfde colonne in Nederland een prachtig halal keuzemenu. Zoveel verschillende soorten "begrip" voor terreur, maatschappelijk wangedrag, en uitvreten.
.
Wat is dit toch een mooi land!

Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 16:32

Mensen die op D66 stemmen zijn niet helemaal lekker.

Eurotokkie | 12-03-15 | 16:31

Bakito,sinds wanneer is de NPO een rechtse en islamfobe zender?
Je bent een verwarde man als je zoiets zegt want het is precies andersom

pejoar | 12-03-15 | 16:31

Turkse ondernemers stemmen overigens allemaal PVV, want die hebben geen trek in de belastingverhogingen van D66.

tipo | 12-03-15 | 16:30

Snackbar van Allah | 12-03-15 | 16:18

Fout d666 verkoopt ze aan beide.Dat is nog veel erger.

tweetybird | 12-03-15 | 16:28

Igor Putkin | 12-03-15 | 16:26
Klopt, terwijl Galatasaray een echte volksclub is en die Engelse en Spaanse clubs worden gefinancierd door islamitische oliesheiks.

Bakito | 12-03-15 | 16:28

@jandoppie | 12-03-15 | 16:24 Weet het niet is PVV? Nee, is analfabeet.

lijn5 | 12-03-15 | 16:26

Ik mis de PVV in het grafiekje.

Cuyahoga | 12-03-15 | 16:26

Bakito | 12-03-15 | 16:22

Dat kan helemaal niet. Die zenders zijn net als twitter en youtube verboden in turkije en dus ook voor turken in nederland. Erdogan zegt dat.En die heeft het voor het zeggen toch.

tweetybird | 12-03-15 | 16:26

Bakito | 12-03-15 | 16:22
Kan zo maar kloppen. Bovendien wordt Galatasaray ook nooit uitgezonden door de NPO, maar altijd zo'n poenerige Engelse of Spaanse club.

Igor Putkin | 12-03-15 | 16:26

Weet het niet is PVV?

jandoppie | 12-03-15 | 16:24

Uiteindelijk gaat D666 vanzelf op zijn bek. Net als alle andere partijen zijn ze zo druk bezig met het hengelen naar 1,5 miljoen moslimstemmen dat ze vergeten dat er ook nog 15 miljoen autochtonen zijn. En en die 15 miljoen autochtonen hebben nu echt wel door dat "respect" maar 1 kant op gaat. Dus die hebben het nu helemaal gehad met alle moslimknuffelaars.

Vogelbeest | 12-03-15 | 16:24

Dus als ik het goed begrijp gaan we van de partij van de allochtonen nu naar een nieuwe partij van de allochtonen. Zeg maar stuivertje wisselen.Dus straks hebben we niet 1 pvda maar twee. De ene blijft pvda heten en de nieuwe partij gaat d666 heten. Waarbij aangemerkt moet worden dat die nieuwe partij dan ook nog een partij van de EU elite club is. Schiet lekker op zo.Volgens mij kunnen we dus binnenkort de nieuwe nederlandse vlag uit de kast gaan pakken. De zwart met witte vlag. Als van aertsen dan ook nog de minister van justitie word valt het niet eens op dat we een nieuwe nederlandse vlag hebben. Hem is het in elk geval nooit opgevallen. Al dansen ze met die vlag om hem heen.

tweetybird | 12-03-15 | 16:23

.. Allahtonen stemmen traditioneel altijd op de zwakste schakel die ze omkoopt met belastinggeld.
Democratie is voor hen overigens net een trein. Zodra die op het station van bestemming is stappen ze uit, waarna het rollend materieel naar de schroot kan. Net als kereltje Pechtold, als die dan niet al in een ver buitenland zit met de andere regenten. Wat ik wel verwacht.

Jan Passant mk2 | 12-03-15 | 16:22

Leuk en verstandig is het niet.
Maar kun je nu eigenlijk wel zeggen dat de Turkse Nederlanders eigenlijk goed geïntegreerd zijn?
De gemiddelde Nederlander verhuist ook van VVD/PvdA naar D66.

datzouzomaarkunnen | 12-03-15 | 16:22

Igor Putkin | 12-03-15 | 16:16
Wat mij weer opvalt zijn die tv-schotels. Kennelijk zijn de Turken de rechtse en islamfobe NPO spuugzat en stemmen liever af op objectieve zenders als Fox en CNN.

Bakito | 12-03-15 | 16:22

@Snackbar van Allah | 12-03-15 | 16:18 die islam krijg je er bij D666 gratis bij. Zie: Vogelbeest | 12-03-15 | 16:20

Vogelbeest | 12-03-15 | 16:21

Slim van het miezerig mannetje Turken afsnoepen van de pvda.
Nu kan hij samen met het CDA het Bilderberg-programma uitvoeren:
MEER EU
MEER gelukszoekers
HOGERE onbetaalbare huren
en wat de EU EIST: MEER bezuinigen.

meneer Q | 12-03-15 | 16:20

D666 is ook de enige die jihadi's "voor het NEderlandse gerecht wil brengen"
Natuurlijk goed wetende dat ze dan allemaal wegens gebrek aan bewijs vrijgesproken worden.
Alle andere partijen hebben goed naar de polls gekeken en die snappen dat 87% van de echte Nederlanders die belasting betalen vinden dat vertrokken jihadi's nooit meer terug mogen keren.

Vogelbeest | 12-03-15 | 16:20

Tja, Lodewijk heeft geen snor. Zou hem wel goed staan overigens. Leukste zou ik nog vinden als Didi een klein bloksnorretje zou laten staan; zou zijn populariteit ongetwijfeld goed doen bij sommige islamisten.

De verwarde man | 12-03-15 | 16:18

Van de regen in de drup. PvdA verkoopt u land aan de Islam, D66 aan de EU.

Kies verstandiger dan dit.

Snackbar van Allah | 12-03-15 | 16:18

Lol @ turkse poster: 'Elektronik posta adresi'. Als dat geen bananenrepubliek schreeuwt weet ik het ook niet meer.

vaas klaak | 12-03-15 | 16:17

47 zetels voor d66 is wel heul veel.

aanalleskomteeneind | 12-03-15 | 16:17

Een groot D66 is goed voor Nederland. D66 is een van de weinige partijen die nog verstandig is.

Mayhem123 | 12-03-15 | 16:16

Denk je dat dat volk iets snapt van de tot programma verklaarde lichtzinnigheid van Blonde Greet en zijn clubje? Daarom kronkelt hij nu als een varieteehoer. Easy come, easy go. Wat bij de PVV pragmatisme heet noemen we met boerenverstand gewoon opportunisme.

Tot zover het "succes" van Wilders in de peilingen.

Igor Putkin | 12-03-15 | 16:16

Allemachtig 888 en D66.

ecologiste | 12-03-15 | 16:14

Denk je dat dat volk iets snapt van de tot programma verklaarde lichtzinnigheid van Kereltje en zijn clubje? Daarom kronkelt hij nu als een varieteehoer. Easy come, easy go. Wat bij D66 pragmatisme heet noemen we met boerenverstand gewoon opportunisme.

Tot zover het "succes" van Pechtold in de peilingen.

Godsammekraken | 12-03-15 | 16:14

Complimenten voor de PvdA dat ze dus blijkbaar een beleid voeren waar ieg de Turkse gemeenschap niet wordt voorgetrokken. Hulde.

MrWorf | 12-03-15 | 16:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken