Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

JONKOPARTY! Nieuwe minister, nieuwe wietwet

oie_STh1rJYynR8K.gifWe hebben nog een piep in de oren van al het vreugdetoeteren maandagavond. Opstelten en Teeven gaan van 'kabinet met bonnetjes zoek' naar thuis op de bank met de hand in de broek. Hetgeen Nederland direct leuker, zonniger en gezelliger maakt. Zo werd gisteren de Bewaarplicht opgedoekt door een rechter. En vandaag roept de Volkskrant op tot hervorming van het wietbeleid. Eens! Wij roepen het al jaren, maar nu Opstelten en Teeven weggestemd zijn door het publiek ligt er een uitgelezen mogelijkheid om die krankzinnige wietwet te hervormen. Niks geen gedoogbeleid, gewoon legaliseren: gebruik, verkoop en teelt. Geen complexe overregulatie, wiet gewoon behandelen alsof het tabak of alcohol is. Neemt criminelen een hoop wind uit de zeilen, legt coffeeshops niet in de bureaucratische spagaat en wanneer wiet een legaal product wordt, gaat het de schatkist ook nog eens geld opleveren. What's not to like, man? En we hoeven niet bang te zijn dat (jonge) Nederlanders massaal aan de pretstaaf gaan omdat het gelegaliseerd wordt. (Jonge) Nederlanders worden immers ook niet massaal alcoholist of kettingroker. Nee, de wietplant hoeft niet meteen opgenomen te worden in het assortiment moestuintjes van de AH, maar we maken het voor iedereen stukken makkelijker als we de boel gewoon legaliseren. Behalve voor criminelen. Je zou zeggen dat dit de nieuwe minister van justitie moet aanspreken.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Jal070 | 13-03-15 | 22:17

fucking eindelijk

Maarwiewastelefoon | 13-03-15 | 09:14

De VVD heeft al gezegd dat het "koers houdt", ook op dit vlak. Dus neen, helaas.

Liroy | 13-03-15 | 04:10

Helemaal mee eens, maar laat mij (ons) dan ook legaal 5 plantjes (of drie ben ik ook al blij mee) in een tentje onder een lampje zetten brengt de economie ook weer een klein stootje toe ipv alle growshops dicht te smijten.
Uiteraard wel strikte naleving van de regels, is er brand door jouw kweekje kom je zelf volledig voor de kosten aan het opdraaien.

Laat ons weer de cannabis cultuur krijgen die we hadden maar dan beter, laat ons onze eigen oogst vergelijken met vrienden en laat ons genieten van ons jointje.

Nu Opa Opstelten weg is heb ik er weer een beetje vertrouwen in, kijk aub naar Amerika als zij het goed kunnen regelen moeten wij het nóg beter kunnen.

Kom op, met z'n allen voor elkaar ;)

420 | Peace Out

MartinLeuterKingsize | 12-03-15 | 20:48

Zeuren om het zeuren denken jullie nu echt dat ze met gevaar voor de passagiers het luchtruim zullen kiezen!

Loerebul | 12-03-15 | 15:55

Wiet is pas legaal als ik zonder overheidsbetutteling en repressie een paar plantjes op mijn balkon kan zetten... en dat zie ik niet gebeuren met die politieke lusters en hun verkiezingspraatjes. Ik hap niet in de koek die ze voor mijn neus hangen zoals de rest. Wiet kost niet meer dan tomaten om te kweken dus ik ga ook niet btw betalen over het criminele bedrag dat coffeeshops al vragen voor een grammetje wiet. Sinds de invoering van de Euro zijn de wiet prijzen al 200% omhoog gegaan dus de hennep 'sector' maakt nu 400% winst ipv 200%.

XaleX_2 | 12-03-15 | 14:51

Zoiets | 12-03-15 | 13:49
.
Iig. de huursubsidies en dat is een flink bedrag.

behangtafel | 12-03-15 | 14:15

Leuker? Al de PvdA-griezels zien hun kans waar om dingen hun kant op te buigen.
Cohen kruipt ergens onder een steen vandaan om die vrouwelijke Zionistisch-complot-amtenaar weer terug te zetten bij veiligheid.

Roadblock | 12-03-15 | 14:08

Klopt, door wietgebruik legaal te maken zal een groot deel van de uitkeringen terugvloeien naar de schatkist via belastingen op wiet.

Zoiets | 12-03-15 | 13:49

Blowen boven bier ...

sjengster | 12-03-15 | 13:37

@Nonkel Frituur | 12-03-15 | 10:37
Duh, het is dan ook een hallucinogeen. Waar zou je het anders voor gebruiken?

VerenigingVanDieven | 12-03-15 | 13:15

Het enige wat toegestaan zou moeten worden is thuisteelt voor eigen gebruik. Zou heel veel oplossen.

Tapu | 12-03-15 | 12:50

Waarom zoude onze heersers zo tegen legalisering van wiet zijn?

Zou het soms zijn dat corrupte VVD-ers een hoop verdienen aan het illegaal houden ervan?

De VVD schijnt (heeeel) vroeger ooit voor een vrije markt te zijn geweest, maar is al weer decennia meer een bijwagen (om een VVD (Wiegel) kreet te gebruiken) van de financiele-, multinational-, en bouw-mafia. En wellicht van de drugs-mafia ook.

Poekieman | 12-03-15 | 12:50

wietsnuivers en hasjspuiters drinken gewoon te weinig alcohol

baard van troje | 12-03-15 | 12:32

Op zich fijn dat die genoemde kudtburgertelefoontaps nu weggeggooid moeten worden, maar dat betekent ook dat bijvoorbeeld alle telefoongesprekken tussen Don Opastelten en Stasi BruinTong ècht weg zijn. Per.Direct.Wissen.Die.Handel.
Want natuurlijk worden EERST al deze gesprekjes gewist denk ik zomaar......

pennestront | 12-03-15 | 12:25

Legaliseer het onder bepaalde DUIDELIJKE voorwaarden zodat iedereen weet waar die aan toe is en het geen chaos wordt.

Je wilt namelijk geen stankoverlast overal en ook niet dat er massaal huizen afbranden door al die hobby-bob telers die straks denken ook even een zolder vol te kunnen zetten.

Rest In Privacy | 12-03-15 | 12:09

Hoppa, die sigarettenfabriek in Bergen op Zoom een beetje aanpassen aan een andere vorm "sigaretten" en knallen maar met die productielijn op voorgedraaide toetertjes die passen in een pakje. Vooral inzetten op buitenlanders die er om komen, ze dus geen haarbreed in de weg leggen (zoeken ze daar lekker zelf maar uit in België en Duitsland, het is gewoon een andere manier van het betalen van ons onderhoud op wegen dan een tolvignet zullen we maar zeggen), de economie sky high!
Of we regelen het via de overheid, of de criminelen ronselen onze werkloze jongeren om illegaal te werken. Die vieze troep hou je toch niet tegen, dan maar wat extra geld in de schatkist. Kunnen we ook het THC gehalte regelen, want wat nu op de markt komt is eigenlijk harddrugs.

Zonietoch | 12-03-15 | 12:01

denk + t

Veldmaarschalk Sorry | 12-03-15 | 11:59

/aluhoedje/ als het voor wietproducenten meer oplevert om illegaal te opereren, waarom zou een bewindspersoon dan belang hebben om wietproductie illegaal te laten? /aluhoedje/
#nevenactiviteit
49 | 12-03-15 | 10:12

Ben ik nou de enige die aan die arme mevrouw De Kruijf denk, die volgens mij nog steeds vast zit?

Veldmaarschalk Sorry | 12-03-15 | 11:59

Lekker stuk hoor kwit. Ik vind het effect van een tjaap al jaren niet meer tof maar het systeem is al langer dan dat zo krom als een hoepel.

Benny Weis | 12-03-15 | 11:57

@Capt. Iglo | 12-03-15 | 10:14
Omfg no's.

Driewerf Hoezee | 12-03-15 | 11:45

Wat mij opvalt is de automatische reactie ja maar volksgezondheid. Alsof het nu zo prima is gekweekt. Als slimme smoker heb je een eigen vergrootglas bij je om de wiet te kunnen bekijken. Er wordt veel rommel aan toegevoegd in de coffee shops, ongezond spul dus. En ja zoals er veel mensen eigenaardig op alcohol of harddrugs reageren, is niet ieders brein geschikt voor softdrugs.
Geen van bovenstaande producten gebruiken voor je 21e. Zo simpel is het, pas dan is je brein klaar met het installeren en gebruiken van bv empathie, begrip voor en begrijpen van de wat meer complexe intermenselijke interacties en vooral om daar mee om te gaan.
Komt nog bij dat in NL het minste wordt gerookt van heel Europa en omstreken... Ik bepaal zelf wat ik gebruik of niet, daar heb ik geen kabinet voor nodig. Het plantje heeft geweldige bijkomende voordelen, zoals pijn bestrijding en het accepteren en leren omgaan ermee, zonder anti depressiva en andere harddrugs die WEL met een smile vd arts worden voorgeschreven.
Uiteindelijk moet ieder voor zichzelf weten wat ze wel of niet gebruiken voor ontspanning of wat het ook voor je doet. Ik heb gekozen voor een plantje die al ruim 10.000 jaar de mens dient als verlichting van pijn, het opwekken van eetlust en helpt accepteren dat niet alles in je lichaam gerepareerd kan worden. Ik kan full time werken en dus belasting betalen, voor alle mensen die ook gezondheidsklachten hebben, ipv een uitkering te vragen, want ziek en veel pijn.

Soof | 12-03-15 | 11:37

Voor de mensen met bijv. longkanker is er hoop..(pdf)

file:///F:/Downloads/Mol%20Cancer%20Ther-2013-Ramer-69-82.pdf

Voor de mensen met darmkanker trouwens ook...

youtu.be/ptaYvDoWrDQ

Bad Karma | 12-03-15 | 11:34

HUMAN01D | 12-03-15 | 11:15
=
Hahaha... U is gebruiker???
Denk het wel, lezende Uw agressief taalgebruik!

meneer Q | 12-03-15 | 11:29

Verkeersongevallen ?

" once the data were adjusted for confounding variables, cannabis consumption was not associated with an increased probability of getting into an accident."

www.forbes.com/sites/jacobsullum/2015/...

tweekeerdehelft | 12-03-15 | 11:26

in ierland waren afgelopen dinsdag alle drug legaal om dat de narcoticawet in het land in de prullenbak was gegooid door de rechter. na 24 uur was er al weer een nieuwe wet maar volgens mijn zusje die daar woont was het even één en al feest.

wth was dat | 12-03-15 | 11:26

storagemaster | 12-03-15 | 11:14

Heb je wel eens gehoord van de drooglegging in de VS? Ik ken de geschiedenis en heb geen gaten in mijn geheugen. Of jij hebt nooit op de middelbare school gezeten, dat kan natuurlijk ook.

Als het legaal wordt, hoeft politie en justitie hun tijd en geld niet meer te spenderen aan de bestrijding van de wiethandel en kunnen ze meer tijd besteden aan bijvoorbeeld, kinderporno, overvallen op bejaarden etc.

Een belangrijk argument wat velen vergeten is de volksgezondheid. Er moet controle plaatsvinden op de productie, als zoveel mensen cannabis willen gebruiken.

HUMAN01D | 12-03-15 | 11:21

Piet Karbiet | 12-03-15 | 11:16
Moet je "De handelsreiziger van de Nederlandse cocaine fabriek Lezen" boek over Cocaine handel door Nederland in de Eerste Wereldoorlog. >>> http://www.bol.com/nl/p/handelsreiziger-van-nederlandse-cocaine-fabriek/1001004006851222/

Mark_D_NL | 12-03-15 | 11:20

Geen probleem... over 30 jaar heeeeel veeeeel:
zombies
alzheimer
dementie...
moet kunnen die extra tientallen miljarden kunnen we dan makkelijk opbrengen.
Heb nog vergeten de VERKEERSONGEVALLEN van al die kneuzen die stoned achter het stuur zitten!
meneer Q | 12-03-15 | 10:44

Weet je wat nou het leukste is. Blowen heeft een uiterst positieve werking tegen Alzheimer en ze zijn nu ook de positieve effecten tegen dementie aan het testen. En dat blowen dit Alzheimer en Dementie zou veroorzaken is compleet onzin.

Verkeersdoden is geen argument om Cannabis niet te legaliseren. Net zoals met medicatie of alcohol moet je niet achter het stuur kruipen als dit je rijgedrag zwaar kan beïnvloeden. Dus mag je ook niet stoned in je auto stappen.

SchijtAan | 12-03-15 | 11:18

Igor Putkin | 12-03-15 | 10:52
Ken, zie, heel veel tokkies die op een krat bier zitten voor hun huis. Dus alcohol is voor.........?

Mark_D_NL | 12-03-15 | 11:17

@tweekeerdehelft | 12-03-15 | 11:08
.
Mooi linkje. De Nederlandse overheid had tot 1918 het wereldwijd monopolie op opium. Op de zeedijk kon je legaal een halve dag in een opiumkit liggen spacen.
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Drugs/opiummarkt.html

Piet Karbiet | 12-03-15 | 11:16

De voormalige DDR was een paradijs vergeleken met dit land. Hier is alleen niet de SED, maar zijn de drugsmaffiosi van de VVD aan de macht: voor Volk Vaderland en Drugscriminelen.

Joebel | 12-03-15 | 11:16

Aan alle criminele trollen, christenfundamentalisten en personen met een beneden gemiddeld intelligentieniveau die reageren.
Er is geen enkel moreel argument om tegen regulering/legalisering van cannabis te zijn, terwijl het WEL is toegestaan om cannabis te kopen.

En over de mogelijke negatieve aspecten, zoals paranoia etc. Dit ligt niet aan de drug, maar aan de persoon met onderliggende problemen. En bovenal, WIET IS NU AL TE VERKRIJGEN, GEPRODUCEERD DOOR CRIMINELEN.
Al die onzin als schizofrenie etc. is nooit bewezen en trouwens wordt cannabis door vele wetenschappers gezien als effectief middel tegen deze ziekte.
De enige mogelijke risico voor de gezondheid komt omdat het illegaal is, waardoor criminelen allerlei stoffen toevoegen ten behoeve van de productie, met als gevolg grote risico's voor de volksgezondheid.

"we maken het voor iedereen stukken makkelijker als we de boel gewoon legaliseren. Behalve voor criminelen." - J. Quid

Hier gaat het om.

Ik zou godverdomme zelf mogen bepalen dat ik een paar plantjes in de tuin zet, zonder een crimineel te hoeven zijn. Anno 2015 mag ik het WEL kopen uit de coffeeshop, waarvan de cannabis wordt aangevoerd door CRIMINELEN, maar een zaadje kopen mag tegenwoordig NIET meer.

Een ander zeer belangrijk argument voor legalisering is dat duizenden mensen cannabis gebruiken als medicijn. De legale wiet die in opdracht geproduceerd en verkocht wordt door het MINISTERIE VAN VOLKSGEZONDHEID kost circa 13EURO per gram!!!. Velen medicinale cannabisgebruikers willen dit niet kopen vanwege de lage gehalte aan THC, CBD, etc., en velen kunnen dit niet betalen, omdat de ziektekostenverzekering dit niet altijd vergoed.
De te hoge prijs is afzetterij, want het bedrijf heeft geen risico om opgepakt te worden en gebruikt een oude boerenschuur ergens op het platteland om te verbouwen, waarvan ik de locatie weet.

Zoek op Google: Bedrocan.
Dit is het enige bedrijf dat legaal wiet mag kweken. Particulieren met een chronische aandoening mogen dit trouwens ook al van de rechter, maar velen zijn hier niet toe in staat, of hebben geen tuin.

HUMAN01D | 12-03-15 | 11:15

Je moet toch wel heel wereldvreemd zijn en een gaatje in je hoofd hebben als je denkt dat door legalisering de criminaliteit rond drugs stopt. Denk je nu echt dat de gemiddelde drugscrimineel zijn lucratieve handeltje stopt als het gelegaliseerd wordt?

storagemaster | 12-03-15 | 11:14

@heldheino | 12-03-15 | 11:04
Lijkt me mooi om te zien, als de wietteelt gelegaliseerd wordt, hoe snel de crimineel weg wordt geconcurreerd door de gewone zakenman.

Gaat vrij snel hoor , kijk hier maar.
www.reuters.com/article/2013/05/30/us-...

tweekeerdehelft | 12-03-15 | 11:08

@HeiligeHarry | 12-03-15 | 10:05
Die criminelen worden dan minder crimineel en gaan ook gewoon belasting betalen. Net als de Gall&Gall. Haal de wietteelt uit de illegaliteit. Minder stress en minder doden in die branche. De huidige situatie is absurd. En ook graag gewoon weer Tjemig-de-pemig pretsigaretten op de legale markt en niet die THC kanonnen van nu. Er zitten voor de rest veel normale en keurige jongens en meisjes in deze branche. Kun je van de polletiek niet zeggen. Niet iedereen in dit land kan register-accountant of chirurg worden, snap je?

Piet Karbiet | 12-03-15 | 11:05

Lijkt me mooi om te zien, als de wietteelt gelegaliseerd wordt, hoe snel de crimineel weg wordt geconcurreerd door de gewone zakenman.

heldheino | 12-03-15 | 11:04

@ Cocorico: Keuzevrijheid is ware vrijheid.
Dat zou moeten gelden voor ondernemer en klanten.
Als een ondernemer een Rockbar opent, moeten klanten niet klagen als er rock gedraaid wordt. Een ondernemer moet de kans krijgen om onderscheidt te bieden in aanbod. Het is dan aan klanten om hier een keuze te maken. Misschien daarom een leuk idee voor jou om een bar te openen waar niet gerookt mag worden.

ET007 | 12-03-15 | 10:57

De thuiskweek voor de "handel" blijft gewoon parallel bestaan bij teelt in 3 gemeentekassen, er is gewoon veel te veel vraag, 90% van de huidige kweek is export gerelateerd en dat blijft.
Lost niets op en de echte slimme jongens lachen zich in een deuk.

grindbak | 12-03-15 | 10:55

Onze *kuch* leiders houden zelf meestal ook van een borrel dus laat 10.000 mensen per jaar maar sterven en dan nog de overlast erbij door alcohol... Iemand die stonend op de bank ligt heb je weinig last van. En ik hou zelf van een borreltje, maar vind dit beleid gewoon hypocriet ten top..

Shadow112 | 12-03-15 | 10:55

Wiet is voor tokkies.

Igor Putkin | 12-03-15 | 10:52

Madrox | 12-03-15 | 10:35
Bent u die Utrechtse weedpleitbezorger van gisteren bij Eenvandaag? (die zo leuk een liedje hierover zong.)

Einde van de Domheid | 12-03-15 | 10:51

Ga dan ook de belastingen zoals op roken en alcohol invoeren met legitimatie plicht van +18 en vooral ook buiten blowen dan kunnen de niet-blowers binnen een bakkie doen zonder die stinklucht.

Cocorico | 12-03-15 | 10:49

meneer Q | 12-03-15 | 10:44
Je vergeet paranoia, schizofrenie en werkloosheid.

Einde van de Domheid | 12-03-15 | 10:49

De volgende stoffen hebben op lange termijn een schadelijk effect op het menselijk lichaam bij (relatief) hoge innames; suiker, alcohol, zout, natriumbicarbonaat (baksoda), tabak. Te koop in ELKE Appie of andere supermarkt. En we voeren deze zooi probleemloos dagelijks aan onze kroost, op tabak en alcohol na, daarvoor moeten ze 18 zijn. Laten we dan ook niet hypocriet doen over de moestuintjes en de mogelijke uitbreiding daarvan :p Mama spaarde immers ook voor haar Villeroy&Boch glazen waar haar dagelijkse fles wijn MET ALCOHOL in leeg gegooid word. Dat is allemaal heel normaal. Maar een plantje kweken en oproken, oei oei oei.

Betweetert | 12-03-15 | 10:48

je kunt legaliseren wat je wilt dat helpt geen ene flikker want minstens 90% van de wiet gaat de grens over dus blijft het in de criminaliteit. dus die paar centen wat het nederland oplevert zijn te verwaarlozen.
sjobos | 12-03-15 | 10:17

Je kunt altijd criminaliteit opsporen. Door de vele inkomsten kun je de kosten ook nog beter dekken.
Wat betreft de buurlanden is ook eigenlijk hun probleem. Ze negeerde ook bv onze onrust mbt tolheffing voor buitenlanders totdat de EU anders besloot.
Maar de globalisatie van alles omtrent softdrugs wordt doorbroken. Een gebruiker of teler is niet vanzelf een crimineel. Maar door het huidige beleid, wordt de gebruiker automatische betrokken bij criminaliteit.

ET007 | 12-03-15 | 10:48

Ik ben ook wel voor regulering in de zin van legalisering van Cannabis. Maar er moet wel een belangrijk punt van aandacht in opgelost worden. Je hebt nu sterke wiet (enorm hoog THC-gehalte) op de markt die ronduit gevaarlijk is voor de volksgezondheid (snel psychoses, zeker bij mensen die daar genetisch vatbaar voor zijn)

Zuma | 12-03-15 | 10:48

@HeiligeHarry | 12-03-15 | 10:05
'Maar ja, wat moeten al die criminelen dan gaan doen om aan poen te komen?'

Gewoon wat alle andere criminelen ook doen.
Bij de overheid gaan werken.

wakkere_nederlander | 12-03-15 | 10:48

Nonkel Frituur | 12-03-15 | 10:37
En onkel hoeveel alcohol goo jij achterover per dag/week/maand?

Mark_D_NL | 12-03-15 | 10:47

Geen probleem... over 30 jaar heeeeel veeeeel:
zombies
alzheimer
dementie...
moet kunnen die extra tientallen miljarden kunnen we dan makkelijk opbrengen.
Heb nog vergeten de VERKEERSONGEVALLEN van al die kneuzen die stoned achter het stuur zitten!

meneer Q | 12-03-15 | 10:44

@Nonkel Frituur | 12-03-15 | 10:37

Ik kan absoluut niet tegen THC en heb 1 keer een jontje gehad en noot meer, Maar als we mensen alcohol laten drinken is het hypocriet om wiet te verbieden... Toch?

Shadow112 | 12-03-15 | 10:44

Legaliseren! Voor iedereen beter, behalve de crimineel.
Wordt ook tijd dat het verkeerde beeld dat er heerst over wiet veranderd dient te worden. Door de juiste wiet juist voor te bereiden, is er een beter alternatief dan de chemische troep van pillenboeren die rijk worden van hun patenten op kosten van de premiebetaler.
In een tijd waar iedere lul zich bezig houdt met bio en klimaat-waanbeelden, zijn de wietplanten zelfs geschikt voor weefsel maar ook biobrandstof.
Ik denk overigens dat de PVV er ook verstand aan doet om deze hele case eens een keer goed door te nemen.
Veel PVV aanhangers steunen de regulatie van wietteelt, maar de partij is er tegen.
En hoe klote partijen als D666 en SP-NEE zijn, een groot voordeel is er.
En wat de Hoge Heren ook roepen, het komt er zelden van.
Maar als de wietteelt doorkomt, reden genoeg om te steunen.
Ik ben ervan overtuigd dat de PVV onderschat hoe groot de aanhang is van gereguleerde wietteelt.

ET007 | 12-03-15 | 10:42

Pardon, ik bedoel: Als die thuistelers allemaal in kunnen pakken, scheelt het ons allemaal 2 tientjes op de energierekening.

Ik ben nog een kop koffie halen.....

Rest In Privacy | 12-03-15 | 10:40

Geen probleem... over 30 jaar heeeeel veeeeel:
zombies
alzheimer
dementie...
moet kunnen die extra tientallen miljarden kunnen we dan makkelijk opbrengen.

meneer Q | 12-03-15 | 10:40

Ze gaan hier met die koopmansinstelling van onze regering echt niet toestaan dat je een alternatief voor paracetamol en heineken gewoon in je tuin mag verbouwen en dan heb ik het nog niet over de 187 miljoen die elk jaar naar handhaving gaat..

tweekeerdehelft | 12-03-15 | 10:39

Gewoon legaliseren. Als de thuisteelt illegaal word, scheelt het ons allen weer twee tientjes op de energierekening.

Rest In Privacy | 12-03-15 | 10:39

Dit hele wiet verhaal doet me denken aan de drooglegging in de tijd in de VS. Criminaliteit bloeide... Net als nu hier. Gewoon legaliseren die meuk,en ja sommigen zullen te veel blowen en worden paranoïde, maar er zijn meer incidenten met alcohol gerelateerde zaken.. Dus of verbied alles (met een hele klap criminaliteit) Of laat die stonie's lekker stonen.

Shadow112 | 12-03-15 | 10:38

Wat ik al jaren beweer is nu ook wetenschappelijk bewezen : cannabis wijzigt de hersenstructuur.
www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/artic...
Maar steek vooral jullie kop in het zand, en beweer maar dat het geen kwaad kan.

Nonkel Frituur | 12-03-15 | 10:37

Einde van de Domheid | 12-03-15 | 10:24

Uw naïviteit om te geloven dat de "onderste steen" boven komt is ronduit schattig. Tevens uw sneer naar de zogenaamde stoner is belachelijk, bent u ooit gedumpt of veel gepest door een stoner? En aankomend weekend weer een lekker kratje pils weg tikken.... U bent het begin van de domheid.
MH17 & Demmink is al in volle gang. Dit onderwerp niet, aangezien opa Ivo dit altijd tegen hield.
Goedemorgen.

Madrox | 12-03-15 | 10:35

Capt.Iglo. dat je 5 plantjes mag hebben dat klopt niet. op de eerste plaats verschild het per gemeente hoeveel er gedoogd worden. er zijn gemeentes waar 0-tolerantie is daar mag je er dus geen hebben. waar de gemeente het wel gedoogd is het zo dat als er een klacht binnen komt dat iemand last heeft van je plantjes dan worden ze weg gehaald door de politie. daarna komt nog het feit dat dit planten zijn die buiten worden gekweekt en die zijn niet in trek bij de doorgewinterde wietroker vanwege een lager thc gehalte.

sjobos | 12-03-15 | 10:32

@ Einde van de domheid

Juist, de discussie wordt weer prachtig afgeleid met dit soort populistische bla bla.
Vooral onthouden wie dit op de agenda heeft gezet en wie hier media attentie aan geeft.
D66 Volkskrant en nu GeenStijl

diddley2 | 12-03-15 | 10:31

 
Prima plan, 500% accijns erbij nog wat BTW er over heen en verkopen maar!
 

Rebellis | 12-03-15 | 10:29

Nederwiedewiedewiet....
Ik zeg doen, geweldige boost voor het toerisme (lees euro's) overal waar ik kom in het buitenland en jonge mensen spreek gaan ze helemaal los over het gedogen. Als ik ze vraag waar ze voor hun dertigste nog een keer heen willen is het standaard antwoord nagenoeg altijd nederland, enkel en alleen om eens los te gaan op het Hollandse gras.

højre vær så venlig | 12-03-15 | 10:28

Wat een belachelijke focus!
Opstelten weg en dan in enen met dramkoppen D66 om weed gaan zeuren.
We hebben nog het mega-dossier Demmink liggen, onze veel te lichte straffen ivm rape & incest, de tax-evasion, MH17, noem maar op, maar de stoner begint als eerste te zeuren over zijn dope!!!! RTO!

Einde van de Domheid | 12-03-15 | 10:24

@ sjobos | 12-03-15 | 10:21

Je mag nu al maximaal 5 plantjes hebben voor eigen gebruik, wanneer wiet uit de illegaliteit wordt gehaald is de drempel voor mensen om dat te doen veel lager en kan en mag je dus zelf telen (op kleine schaal).

Capt. Iglo | 12-03-15 | 10:24

Alles waar de roverheid zich mee bemoeit wordt kudT.
Dus laat die plantjes nou maar gewoon met rust.

kibbesoeb | 12-03-15 | 10:24

Er gaat niets veranderen.
De EU heeft zijn dictatoriale vinger diep in de Nederlandse pap en gaat het legaliseren van Cannabis nooit toelaten.

r04drunn3r | 12-03-15 | 10:24

Wat een gezeik toch steeds, het is maar plantje wat niemand kwaad doet en groeit als onkruid. Dat hier een verdienmodel op staat voor criminelen kan alleen maar om dat grootste crimineel ( de overheid met al hun ambtenaren en rechters) hiervan het meeste profiteert. En dat gezeik over verslaving, er staat wel wat heftiger spul de modale tuin. Als je naar de klote wil kan het ook zonder wiet.

hurenisvoorpaupers | 12-03-15 | 10:22

Slim bedacht hoor en de export dan? Die houd net zo ineens op te bestaan. Soort achterdeurbeleid 2.0

myrna1965 | 12-03-15 | 10:22

Slim bedacht hoor en de export dan? Die houd net zo ineens op te bestaan. Soort achterdeurbeleid 2.0

myrna1965 | 12-03-15 | 10:22

Capt.Iglo. je mag het niet zelf legaal telen dat wil de overheid zelf doen zodat daar geld mee wordt verdiend.zelf telen blijft dan strafbaar.

sjobos | 12-03-15 | 10:21

Media en objectiviteit. Dat kun je prima aan socialisten overlaten.

vaas klaak | 12-03-15 | 10:18

je kunt legaliseren wat je wilt dat helpt geen ene flikker want minstens 90% van de wiet gaat de grens over dus blijft het in de criminaliteit. dus die paar centen wat het nederland oplevert zijn te verwaarlozen.

sjobos | 12-03-15 | 10:17

De overheid vult zijn zakken al met de wietverkoop. 21% marge hebben ze.

doskabouter | 12-03-15 | 10:16

Reguleren en legaliseren zijn niet hetzelfde.

Pierre Tombal | 12-03-15 | 10:15

@ BBmetR | 12-03-15 | 10:05

Als je het legaal mag telen, vervoeren en verkopen, zullen de prijzen enorm dalen. Er is dus wel behoorlijk wat ruimte voor accijns voordat het echt duurder wordt. Daarbij is zelf telen dan veel minder taboe dan kost het je helemaal weinig.

@Driewerf Hoezee | 12-03-15 | 10:10

U bent ook voor een alcohol verbod?

Capt. Iglo | 12-03-15 | 10:14

@Ferdo 10:08
Beetje kortzichtig. Hirsch Ballin, Donner, Sorgdrager, allemaal opgestapt en geen van hen was VVD. Alsof het zoveel beter wordt met een D66/CDA/PvdA minister op het pluche. Die VVD-bash actie van reagurend Nederland gaat nog eens keihard in onze belastingsmoel terugveren. Want één ding is zeker: minder nivelleren wordt het nooit met een nieuw kabinet.

de Voorzittert | 12-03-15 | 10:13

Hoelang blijven drugs in je systeem zitten en/of 'actief' zijn? Mbt autorijden enzo.

LangeTijdGeleden | 12-03-15 | 10:13

/aluhoedje/ als het voor wietproducenten meer oplevert om illegaal te opereren, waarom zou een bewindspersoon dan belang hebben om wietproductie illegaal te laten? /aluhoedje/
#nevenactiviteit

49 | 12-03-15 | 10:12

Beginnen met weed, daarna 1 voor 1 de rest ook. Mensen gebruiken toch wel. Zorg dan dat de criminaliteit er niets aan verdiend en hef er gewoon belasting op.
In 1 klap een miljard belastinginkomsten er bij, en er komt opsporingscapaciteit vrij bij politie en justitie om dingen aan te gaan pakker waar we echt last van hebben.

Vogelbeest | 12-03-15 | 10:12

Totdat de accijns hoog wordt en een illegale snaak op de hoek van de straat voor de helft te koop is. Plus dat ik WEL denk dat het qua verslaving bij dejeugdigenonderons een probleem wordt. Daarom nee. Ik hoef het toch niet.

Driewerf Hoezee | 12-03-15 | 10:10

Dit is een lied over een plant
Een groene plant
Een mooie plant
Een welriekende plant
Een grote en sterke
Ja een nuttige plant
Het gaat over de Cannabis Sativa
Hollandica
Oftewel nederwiet

Mark_D_NL | 12-03-15 | 10:10

Helemaal mee eens maar dat gaat Big Brother (Europese Commissie) nooit goed vinden....

vettebril | 12-03-15 | 10:10

En met de belastingwinst meer agenten op straat die meer gestolen scooters aanhouden met daarop ex-wietdealertjes die hun heil zoeken in diefstal, overvallen en harddrugs.

de Voorzittert | 12-03-15 | 10:10

Komt gewoon een ander stuk vuilnis van de VVD te zitten, dus vergeet het maar. Die zal trouwens te druk zijn met het juridisch dichttimmeren van de dataopslagverpflichtung.

Ferdo76 | 12-03-15 | 10:08

Geert is tegen. Geen tijd in stoppen dus.

Normpje | 12-03-15 | 10:05

Gaat een jaartje goed.
En dan wordt er zoveel accijns op geheven dat de illegale teelt weer aantrekkelijk wordt.

BBmetR | 12-03-15 | 10:05

Maar ja, wat moeten al die criminelen dan gaan doen om aan poen te komen?

HeiligeHarry | 12-03-15 | 10:05

Indeed. Het laatste enigszins steekhoudende argument was het buitenland dat boos zou worden wegens hun burgers die hier een wietverslaving op zouden lopen. Inmiddels is datzelfde buitenland verder qua legalisering danwel gedoogbeleid dus toe maarrrr!!!

Godsammekraken | 12-03-15 | 10:04

420 blaze it

twisternederland | 12-03-15 | 10:03

"Geen complexe overregulatie" Whahahahaha!!! Wel eens gezien wat voor boete je kan krijgen als je een consumptieaardappel in de grond steekt?

dugo | 12-03-15 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken